abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22191625
Waarom is er eigenlijk nog geen 'zelfhulpgroep cd-verslaafden?'

Zelfhulpgroep dvd-verslaving
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_22191716
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 11:14 schreef Zander het volgende:
Het begint allemaal een beetje Lady Di-achtige proporties aan te nemen. Helaas komt daar ook een hoop schijnheiligheid bij kijken, van mensen die Hazes 'ineens' toch ook wel erg goed vonden en zo.
Ja, inderdaad. In het AD stond ook een enorme kop: "Hazes was van ons allemaal". Misschien wel een leuk idee voor een column. "Hazes was van ons allemaal, maar niet van mij."
pi_22191719
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 11:22 schreef Zander het volgende:
Waarom is er eigenlijk nog geen 'zelfhulpgroep cd-verslaafden?'

Zelfhulpgroep dvd-verslaving
Nou, start er eentje.
pi_22191760
Hey, ik heb deze week maar 7 cds gekocht, dan ben je toch niet verslaafd? Toch?
pi_22191773
Deze week heb ik er maar eentje gekocht. Ik heb overal jeuk en een barstende koppijn. Nou, waar ligt het dan nog aan?
pi_22191784
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 11:14 schreef Zander het volgende:
Het begint allemaal een beetje Lady Di-achtige proporties aan te nemen. Helaas komt daar ook een hoop schijnheiligheid bij kijken, van mensen die Hazes 'ineens' toch ook wel erg goed vonden en zo.
In het kader van de schijnheiligheid plaats ik hier dan maar m'n stukje voor het grote frontpage Hazes dossier:

Negen maanden fan

Ik ben geen grote fan van Hazes. Ik zou nooit een cd van hem kopen, zelfs niet downloaden. Maar toch had ik een zwak voor hem. Noem het vals sentiment, maar als Amsterdammer had ik soms het gevoel dat ik hem begreep. Wat meehielp is natuurlijk de jarenlange hersenspoeling in m’n jeugd, pa en ma konden er geen genoeg van krijgen! En als ik wel eens (oude) liveopnames zag viel het me toch elke keer weer op hoe goed de man kon zijn.

Maar ondanks dat ik geen grote fan was heb ik toch m’n grote Hazes-moment gehad. Het is denk ik zo’n 10 jaar geleden en ik zat net in militaire dienst in het kleine maar pittoreske gehucht Eefde. En wat doe je in moeilijke tijden, je zoekt naar een kroeg. Nu zijn de kroegen in Eefde op 1 hand te tellen, maar bij de eerste waar ik naar binnen ging schalde Andre Hazes me tegemoet en ik dacht: “Dit is ‘m, dit wordt m’n kroeg!”. En dat werd het het. Maandenlang zat ik er een paar avonden per week aan de bar en draaide de bardame het laatste uur Hazes-repertoire. Negen maanden lang was ik fan van Hazes.

Een vriend van me zei het treffend, toen ik hem vertelde van Hazes’ dood: ”Hij KAN niet dood zijn, hij hoort er gewoon te zijn”. En dat klopt. Hoewel de persoon Hazes er niet meer is, is er nog wel z’n grote en bekende oeuvre zodat het icoon, het karakter of desnoods de karikatuur Hazes blijft voortbestaan.
Hij is dood, maar meegalmen zullen we, tot in de lengte ten dagen…
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_22191788
Wel een hele goede trouwens: Barkmarket - L Ron!

Kun je vast wel waarderen, Zander!
pi_22191795
en tot vanmiddag wodan
pi_22191818
Maar dat is toch geen schijnheiligheid, MuadDib?

En tot vanmiddag.
pi_22191839
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 11:36 schreef Seborik het volgende:
Maar dat is toch geen schijnheiligheid, MuadDib?

En tot vanmiddag.
Ik vond het wel een aardig bruggetje naar m'n post
pi_22192055
Nee, zo bedoelde ik het ook niet. Meer van die mensen die ineens beweren dat ze hem 'toch wel erg goed vonden', maar dan niet meer nummers kunnen opnoemen dan 'Een beetje verliefd' en "Wij houden van Oranje", en het dan vervolgens alleen maar over zijn drankgebruik hebben.

Ik heb zelf ook wel wat "Hazes-momenten" gehad, die meestal met drank, sluitingstijd en "Het laatste rondje" te maken hadden.
pi_22192087
Ik heb gister allemaal stoere dingen gedaan!
Een van de dingen was in de blubber liggen, alhoewel dat geen programmaonderdeel was!
En nu ben ik tomatensoep aan het maken!
pi_22192241
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 11:55 schreef Liejannuh het volgende:
Een van de dingen was in de blubber liggen, alhoewel dat geen programmaonderdeel was!
Ongepland bezoek aan een schoonheidssalon
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22192283
Nee, dagje uit met de BHV op mn werk.
Dagje survivallen in de ardennen van Bunnik.
Was erg leuk!
Van een platform op 10 meter hoogte naar een trapeze toespringen enzo!
  zaterdag 25 september 2004 @ 12:41:19 #265
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_22192803
Gisteren bruiloft, maar de Bob.

Bob met peren
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_22192815
Nou, ik mag het natuurlijk niet zeggen, maar ik hoop gewoon dat er maandag 100.000 mensen naar de Arena gaan en het verkeer dan op een geweldige manier vastloopt. Dat zal ze leren.

Er was trouwens iemand die een mailtje naar Radio 2 had gestuurd met de opmerking dat er te weinig aandacht werd besteed aan de dood van Hazes. Dat was vast ironisch bedoeld. Elk uur kwamen er twee nummers van hem langs, mochten Bekende (nouja, relatief Bekende) Nederlanders zeggen dat Hazes toch wel één van de Grootste Nederlanders was geweest, en om 7 uur 's avonds werd er een special van een uur uitgezonden.
I intend to live forever, or die trying.
  Moderator zaterdag 25 september 2004 @ 12:47:58 #267
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_22192908
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 12:41 schreef dwerg het volgende:
toch wel één van de Grootste Nederlanders was geweest,
omvang telt
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_22193109
Wedden dat hij binnenkort ook weer in de top 10 staat met een of ander verzamelalbum? Vreemd hoe de waardering voor artiesten altijd stijgt wanneer ze net zijn overleden.
  zaterdag 25 september 2004 @ 13:00:43 #269
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_22193117
Goed balen dat ik maandag cursus in A'dam heb. Al die lui naar de Arena en het openbaar vervoer staakt
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
  zaterdag 25 september 2004 @ 13:01:38 #270
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_22193132
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 13:00 schreef Zander het volgende:
Wedden dat hij binnenkort ook weer in de top 10 staat met een of ander verzamelalbum? Vreemd hoe de waardering voor artiesten altijd stijgt wanneer ze net zijn overleden.
Volgens de krant wordt "Zij gelooft in mij" heruitgebracht en komt waarschijnlijk op 1. Dan zou Andre alsnog zijn nummer 1 hit hebben
Dommage arachide-fromage
pi_22193155
Da's mooi kut, Mark.

Of ze brengen De Vlieger opnieuw uit op single, Zander. Lijkt me ook een geweldig plan.
pi_22193166
Oh my God! They did it! They really did it! You maniacs!
pi_22193377
Ik heb een 6!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben goed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben blij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

de 6 is overigens voor het briljante vak Groepsbesluitvorming en ik ben er heel blij mee! Gewoon 5 modules gehaald afgelopen jaar!
Ik ben echt goed!
Dat gaan we vanavond vieren!
pi_22193682
Gefeliciteerd.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')