Kan ik er ook die kappertjes er uitlaten?quote:Op dinsdag 15 maart 2005 22:50 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik heb nog wel een lekker recept met zalm, iets uitgebreider maar heel snel klaar.
Tagliatelle met een saus van crème fraîche, knoflook, ui, witte wijn, kappertjes en stukjes zalm.![]()
Tuurlijk, je kan er een chilipeper bij doen, bieslook etc etcquote:Op woensdag 16 maart 2005 22:25 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Kan ik er ook die kappertjes er uitlaten?
Waarom houd je er niet van? Vind je ze te bitter? Dit los je op door de aubergines voordat je ze gaat bereiden te laten zweten, d.w.z. in plakken snijden en een uurtje met veel zout in een vergiet op een bord te laten staan. Alle vieze bitere sappen trekken dan uit de aubergine en daarna houd je een heerlijke groente over.quote:Op woensdag 16 maart 2005 09:50 schreef Faithy het volgende:
klinkt opzich lekker, alleen jammer dat ik niet van aubergine houd..
nog enige varianten?
Ja, natuurlijk... Ik vind het altijd wel lekker erbij, maar je moet er idd van houden.quote:Op woensdag 16 maart 2005 22:25 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Kan ik er ook die kappertjes er uitlaten?
heb je daar toevallig ook het recept van??quote:Op donderdag 24 maart 2005 17:21 schreef w.o.r. het volgende:
mijn lasagna is erg lekker dus daar moeten ze voldoende ruimte voor overhouden!
Dit is niet echt een lasagne (als in dat er geen pastavellen worden gebruikt maar lagen gefrituurde aubergine), wel bijzonder lekker! Het is een gerecht uit de Campania (de omgeving van Napels) en erg populair in de trattoria!quote:Op donderdag 24 maart 2005 17:21 schreef w.o.r. het volgende:
Heb even inspiratie nodig. Ik wil morgenavond aan wat vrienden een lekkere vegetarische lasagna voorschotelen, maar wat kan ik daar nou voor voorgerecht bij geven?
Bij Porto Pino in Leiden eens anders italiaans gegeten dan bij de doorsnee pizzeria.quote:Op woensdag 15 september 2004 17:31 schreef Perzikje het volgende:
Misschien iemand ook nog leuke Italiaanse restaurantjes?
En voor straf omdat je in het verkeerde subforum post, moet je eigenlijk een CUL dagboek bij houden..quote:Op zondag 27 maart 2005 18:11 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Hallo, ik ga straks 5 maanden naar Italië!! Zal aan jullie denken hoor!!!
Wat een flauwekul.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 15:45 schreef Faithy het volgende:
overigens:
Pizza's zijn voor italianen wat voor ons het patatje-pinda bij de snackbar is: een snack voor tussendoor of 's avonds laat...
maar nooit een avondmaaltijdgerecht...
Die ijssalon is toch bij de trevifontein? Of ben ik nou gek?quote:Op zondag 17 oktober 2004 23:20 schreef Mr-Z het volgende:
ok ik kom jullie ff jalours makenwant ik zit nu in hartje Rome, net wat spaghetti gegeten met chili saus, parmazaanse kaas en nog wat (ik ben de naam van t gerecht ook ff kwijt maar lekker was t zeker!) , afgelopen dagen ook al een hoop pizza, pasta maar voor ijs gegeten! En dan vooral bij Gioliti wat toch wel de beste ijssalon van italie en misschien wel van de wereld is ! maar goed woensdag kom ik weer naar huis dus ik moet snel nog een hoop italiaans voedsel wegwerken
![]()
Groeten Marcel
Je hebt niet ver van de Trevi fontijn vandaan in een aantal kleine steegjes de restaurants die ik persoonlijk het leukst vind: De kleine 'huiskamer' restaurants.quote:Op maandag 10 oktober 2005 00:43 schreef rashudo het volgende:
[..]
Die ijssalon is toch bij de trevifontein? Of ben ik nou gek?
Ik heb een keer echt heerlijk gegeten in Rome.. was ongelooflijk! De obers zijn daar ook gewoon trots op hun werk. Aan het begin van de avond kwam de kok de verse visvangst laten zien, en je zag de trots echt van zijn gezicht af stralen.
Ik heb, twee maanden gelden nog, toch veel, erg veel Italianen die zeker niet op vakantie waren pizza's zien eten. In restaurants. Soms zelfs met mes en vork. En meer bestelden ze (vaak) niet, dat lieten ze aan ons over, mensen die geen nee kunnen zeggen en niet gewend zijn aan vier gangen (zat na de primi vaak al vol) en dus kilo's zijn aangekomen. Veel Italianen zie ik daar ook hun pasta delen met hun buren, dat scheelt al.quote:Op zondag 9 oktober 2005 21:51 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Wat een flauwekul.
Een Pizza wordt gegeten ipv de pasta, dus eerst de anti-pasta, dan de pizza (ipv de pasta), dan het vlees met salade en brood (of gefrituurde vis), dan het desert en nog wat zoetigheden en likeur bij de koffie, uitgaande van een volledig menu.
Was hem al ergens tegengekomen hier. Bedoel je zoiets ?quote:Op donderdag 21 oktober 2004 00:18 schreef krakkemieke het volgende:
Risotto met paddestoelen is echt geweldig!
Bijgerecht voor 2 personen:
Risotto rijst
Kippebouillon
Gesneden uitje
Handje gedroogde padedestoelen
Half bakje champignons
Laat de paddestoelen weken en was ze goed. Fruit de ui en laat de champignons en paddestoelen even meefruiten. Doe wat olie in de pan, rijst erbij en de gefruite dingesen. Maak de risotto zoals op het pak en geniet.
Veel werk kippenboullion te maken???quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:56 schreef Atnuk het volgende:
maar Piet, het is veel werk he kippenbouillon maken
maar idd het resultaat is de moeite wel waard. helaas kom ik tijd te kort dus ik vrees dat het wel met een blokje gaat zijn.....![]()
Neem een soepkip of 4 bouten, 10 peperkorrels, 2 blaadjes laurier, stukje foelie, bosje peterselie, paar tenen knolfook, een ui, een prei, een winterpeen en een grote pan, aanvullen met water en lekker lang laten trekken.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:04 schreef Atnuk het volgende:
nee ok , vind het wel leuk om te doen maar doordeweeks geen tijd en op zaterdag boodschappen doen poetsen etc etc....
mgoed ik ga dan morgen ook kippenbouillon maken.
Wat gaat er pcies in dat boeketje, welke kruiden er nog bij, hoeveel water, hoeveel kippenbouten ?
maw, heb je ff zo uit de losse pols een goed recept?
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier nog een Risotto recept
Paddestoelen Risotto
30 Gram gedroogd eekhoorntjesbrood
30 Gram gedroogde morieljes
2 eetlepels olijfolie
bleekselderijsteeltje fijngehakt
peentje fijngehakt
geperst teentje knoflook
bosje peterselie, gehakt
1 eetlepel tomatenpuree
100 Ml Melk (vol)
zout en peper (versgemalen)
1,1 liter kippeboulion (Zelfgemaakte is natuurlijk echt lekkerder, en gezien de rest van de ingredienten zou het écht zonde zijn een blokje te gebruiken)
60 gram boter
300 gram Carnaroli (Echte risotto rijst)
200 Ml zoete sherry (is hét geheim van de kok, paddestoelen en sherry, dat versterkt elkaar in paddestoelen smaak)
Vers gemalen parmasan
quote:Vuistregel voor de italiaanse keuken, een gerecht mag niet meer dan 5 ingredienten hebben.
Die ziet er prima uit.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier nog een Risotto recept
Paddestoelen Risotto
-knip-
Geen idee, ik gebruik gewoon de zoete sherry die ik op dat moment in huis heb.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:57 schreef NoSigar het volgende:
Haha, -Wonderchild-, het is geen wet.
Pieterbaas, welke zoete sherry kun je gebruiken? (heb ik al eens gevraagd trouwens) Ik weet weinig van sherry, maar noem een type ajb. ik heb het recept al een paar keer gemaakt, iets aangepast weliswaar, nooit met morieljes bv. Het is erg lekker, maar ook erg vullend: een behoorlijk bijgerecht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |