Stuur ze broodjes om de sprinkhanen tussen te doen. Je proeft dan eerst het broodje en daarna wellicht de sprinkhaan. Lekker knapperigquote:Op zaterdag 11 september 2004 21:00 schreef pberends het volgende:
Ze hebben toch een oh zo verschrikkelijk honger? Nou al zou ik dat hebben zou ik ook sprinkhanen eten. Maar ze verdommen het. Ze willen eerst dat we fucking big Macs sturen voordat ze eindelijk toegeven. Ze weigeren nu al sprinkhanen en genetisch gemanipuleerd voedsel, volgende keer zeker ook maaltijden van een 3sterren-restaurant?
Flauwekul?quote:Op zaterdag 11 september 2004 21:05 schreef Mwanatabu het volgende:
Nee, dit hoort in KUL
Dat dacht ik dus ook.quote:Sidekick schreef:
Flauwekul? :')
Laten we eens zien of dit topic potentie heeft in ONZ.![]()
Mongolië ligt in Aziëquote:Op zaterdag 11 september 2004 20:56 schreef pberends het volgende:
Sprinkhanenplaag in Afrika. Die beesten vreten alle graan op. Maar dan denk ik: Sprinkhanen kun je toch ook eten. Wat zeuren die mongolen dan??
tja in afrika hebben ze ook last van veel allochtonen hequote:Op zaterdag 11 september 2004 21:57 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Mongolië ligt in Azië![]()
Zullen we jou eens boven een vuurtje houden en in de stront dippen?quote:Op zaterdag 11 september 2004 22:21 schreef Boeman het volgende:
dan houden ze hem boven n vuurtje, en dippen het in stront. Makkelijk zat
eerst in de stront en dan boven het vuur dan krijg je lekker krokant laagje eromheenquote:Op zaterdag 11 september 2004 22:21 schreef Boeman het volgende:
dan houden ze hem boven n vuurtje, en dippen het in stront. Makkelijk zat
quote:Op zaterdag 11 september 2004 22:22 schreef Lucille het volgende:
[..]
Zullen we jou eens boven een vuurtje houden en in de stront dippen?
quote:Op zaterdag 11 september 2004 22:23 schreef killswitch het volgende:
[..]
eerst in de stront en dan boven het vuur dan krijg je lekker krokant laagje eromheen![]()
Da's toch ook gek...chocola komt daarvandaan!quote:Op zaterdag 11 september 2004 22:20 schreef Lucille het volgende:
chocolade is nogal kostbaar in dat deel van de wereld.
Uit Marokko vooralquote:Op zaterdag 11 september 2004 22:17 schreef killswitch het volgende:
[..]
tja in afrika hebben ze ook last van veel allochtonen he
vooral uit mongolie![]()
Totdat hij knapperig is!quote:Op maandag 13 september 2004 22:14 schreef HarigeKerel het volgende:
[afbeelding]
Tja dan pakten de Belgen het in Afrika beter aan, die leden geen honger![]()
quote:Op maandag 13 september 2004 23:26 schreef cerror het volgende:
Totdat hij knapperig is!
maar hoe zie je nou bij negers of ze al goed doorbakken zijn?quote:Op maandag 13 september 2004 22:14 schreef HarigeKerel het volgende:
[afbeelding]
Tja dan pakten de Belgen het in Afrika beter aan, die leden geen honger![]()
Je smaakt naar wat je eet, dunkt me. Maiskippen enzo.quote:Op woensdag 15 september 2004 07:40 schreef HarigeKerel het volgende:
Zou een Afrikaan nou anders smaken dan een Arabier?
Een Arabier is natuurlijk wat meer werk met het ontvellen want die zijn zo harig en dat gaat tussen je tanden zitten
Een blonde Zweedse lijkt mij bv echt enorm naar mergpijpjes smaken![]()
Je kunt ook boven een open vuurtje roosteren.quote:Op woensdag 15 september 2004 08:01 schreef Mwanatabu het volgende:
Geef mij maar een lekkere harige Griekse meneer. Dat extra werk bij het plukken neem ik op de koop toe
Des te meer vleesdat er aan zit.quote:Op woensdag 15 september 2004 09:40 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik denk trouwens dat deze sprinkhanen niet de aaibare kleine Japie Krekel-types zijn die wij nu voor ogen hebben. Volgens mij zijn dit van die krengen met oneetbare vleugels en enorme poten.
kijk en daar los je dus 3 problemen in een keer mee op he.quote:Op woensdag 15 september 2004 09:39 schreef Gurb het volgende:
denk je daarbij aan napalm??
Heb je ooit sprinkhanenbrood geproeftquote:Op maandag 13 september 2004 23:32 schreef Stefannn het volgende:
maar ff tussendoor wie snapt afrikanen wel??
Kostenbesparende effiecientie!quote:Op woensdag 15 september 2004 23:35 schreef killswitch het volgende:
[..]
kijk en daar los je dus 3 problemen in een keer mee op he.
1: napalm verbrand graan dus hebben de sprinkhanen niets meer te eten en gaan ze weg
2: sprinkhanen hoeven niet eens weg te gaan want die verbranden ook wel
3: de mensen die honger hebben verbranden ook dus die hebben ook geen honger meer
super idee![]()
![]()
http://www.hbvl.be/nieuws(...)E-BE8D-A0B66DABE99F}quote:08/11 Dieet van sprinkhanen hét middel om plaag tegen te gaan
"If you can't beat them, eat them!". Dat is de wijze raad van de Verenigde Naties voor de door sprinkhanen geplaagde Cyprioten. De insecten zijn rijk aan proteïnen en dus voedzaam.
Een dieet van sprinkhanen, gefrituurd, gekookt of geroosterd, lijkt voor de VN een goed alternatief om de plaag een halt toe te roepen.
Cyprus wordt sinds enkele maanden onverwacht geteisterd door massa's zwermen sprinkhanen die vanuit Afrika de Middellandse Zee zijn overgestoken. De in Rome gehuisveste VN-organisatie Food and Agriculture Organisation (FAO) biedt op haar website een rist recepten aan waarin sprinkhanen het hoofdingrediënt zijn.
Een recept van een Zuid-Afrikaanse stam maakt melding van geroosterde sprinkhanen die fijn gemalen worden en lekker zijn om op een tocht mee te nemen. De gedraagde poten geven een pikante smaak en smaken heerlijk, luidt het.
Een Cambodjaans recept prijst de volwassen sprinkhanen aan, in het bijzonder de wijfjes. "Snij de onderbuik in de lengte open en steek er noten in. Kook de beesten zachtjes in een wok of hete kookpan, doe er een beetje olie en zout bij. Zorg ervoor dat het goedje niet overkookt of aanbrandt", luidt het recept.
De Bijbel maakte al melding van sprinkhanen-diëten. Volgens het Nieuwe Testament overleefde Johannes De Doper zijn pelgrimstocht in de woestijn door een dieet te volgen van sprinkhanen en honing. De Egyptenaren waren destijds niet zo'n snuggere jongens: één van de tien plagen waar God hen via Mozes mee opzadelde, de sprinkhanenplaag, bleek toen een hongersnood tot gevolg te hebben.
Whehehequote:Op zaterdag 11 september 2004 20:56 schreef pberends het volgende:
Sprinkhanenplaag in Afrika. Die beesten vreten alle graan op. Maar dan denk ik: Sprinkhanen kun je toch ook eten. Wat zeuren die mongolen dan??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |