Heineken is beter dan Amstel.quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:18 schreef rashudo het volgende:
Ik dacht het is misschien eens leuk om een heel topic te wijden aan alllerlei soorten bier (het liefst speciale soorten, dus niet standaard "heineken is beter als amstel" geklets).
Bedankt voor je positieve bijdrage aan het biertopic.quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:19 schreef paniekzaaier het volgende:
[..]
Heineken is beter dan Amstel.
Okay, Amstel is ook wel lekker..quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:20 schreef rashudo het volgende:
[..]
Bedankt voor je positieve bijdrage aan het biertopic.![]()
Ha, FOUT!quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:19 schreef paniekzaaier het volgende:
[..]
Geef maar duits bier: Warsteiner of Bitburger dit bier roeleertquote:Op vrijdag 10 september 2004 13:29 schreef Doekes het volgende:
Lucifer is erg lekker![]()
Triples zijn volgens mij altijd lichter van kleur dan dubbels.quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:29 schreef DJRoberto1978 het volgende:
hoe zat dat ook alweer met westmalle? de tripple is zwaarder maar qua kleur juist lichter dan de dubbel?
De echte kenner.quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:24 schreef teknomist het volgende:
Dit zijn qua speciale bieren mijn favorieten:
* Westmalle
* Chimay
* Rochefort.
Qua alcohol is Tripel inderdaad zwaarder dan dubbel. Bij de meeste abdijbieren heb je Blond, Dubbel en Tripel, op volgorde van sterkte. La Trappe (de enige Nederlandse trappist) heeft zelfs nog een Quadruple. Westmalle heeft alleen maar Dubbel en Tripel. Dubbel is meestal donker, Blond en Tripel licht. Of dat de kleur 'zwaarder' maakt moet je zelf uitmakenquote:Op vrijdag 10 september 2004 13:29 schreef DJRoberto1978 het volgende:
hoe zat dat ook alweer met westmalle? de tripple is zwaarder maar qua kleur juist lichter dan de dubbel?
in duitsland bestelde ik op een terras een franziscaner weissbier, en toen vroegen ze of ik hem donker of troebel wou. met het verhaal van die westmalle (tripple = lichter dan dubbel) in mijn achterhoofd bestelde ik een troebele, en ja hoor, kreeg voor 2.30 euro een halve liter zoete witte trappist!
De Rochefort 10 is één van mijn favourieten!quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:24 schreef teknomist het volgende:
[...]
* Rochefort.
Ik kom met regelmaat in de Locus Publicus in Rotterdam. Wat een keuze daar zegquote:Op vrijdag 10 september 2004 13:59 schreef rashudo het volgende:
Wie kent er locus publicus in Delft? Een cafe met wel heel veel verschillende biertjes en iets van 9 soorten van de tap en verder meer als 100 verschillende biertjes. Volgens mij een feest voor de echte bierkenner. Hier ga ik vaak heen en probeer er dan van alles uit..
Ze hebben 5 wisseltaps en 4 permanente.. dus om de zoveel tijd weer andere op de tap! Heerlijk.
Ik zie nu dat ze ook een site hebben.. http://www.locuspublicus.nl
Waar zit ie dan in Rotterdam? Handig dat er daar ook 1 isquote:Op vrijdag 10 september 2004 14:06 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik kom met regelmaat in de Locus Publicus in Rotterdam. Wat een keuze daar zeg.
Oostplein (vlakbij Tropicana/Maasboulevard).quote:Op vrijdag 10 september 2004 14:08 schreef rashudo het volgende:
[..]
Waar zit ie dan in Rotterdam? Handig dat er daar ook 1 is![]()
Dat is inderdaad een fijne tentquote:Op vrijdag 10 september 2004 15:08 schreef Doekes het volgende:
In Utrecht heb je cafe België. Daar hebben ze 250 verschillende soorten bier![]()
Eén keer in mijn leven in Delft geweest, maar in de Locus Publicus ben ik toen ook geweest. Goede tent, lekker bier.quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:59 schreef rashudo het volgende:
Wie kent er locus publicus in Delft?
Ook een goede tent, iets dichter bij huis voor mij. Al aardig wat middagjes en avondjes daar biersoorten uitgeprobeerd.quote:Op vrijdag 10 september 2004 15:08 schreef Doekes het volgende:
In Utrecht heb je cafe België. Daar hebben ze 250 verschillende soorten bier![]()
Manfred Wenzel had er volgens mij ook een paar op toen ie dit zei.quote:Op vrijdag 10 september 2004 18:05 schreef Virus.NL het volgende:
Een biertje per dag is goed voor de gezondheid en het liefdesleven. Dat zegt de voedingsdeskundige Manfred Wenzel uit het Oosterijkse Graz in het Duitse mannenmagazine Matador. "Mannen mogen minstens een liter bier per dag drinken, vrouwen ongeveer een halve liter", aldus Wenzel. Bier drinken heeft meer voordelen. Zo meldt Wenzel dat bier de lustgevoelens aanwakkert. Bovendien krijgen een op de drie vrouwen en een op de drie mannen door het drinken van bier meer plezier in seks.
Bron: nu.nl
spraakwaterquote:Op vrijdag 10 september 2004 19:52 schreef rashudo het volgende:
[..]
Manfred Wenzel had er volgens mij ook een paar op toen ie dit zei.
quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:23 schreef paarse_paashaas het volgende:
Ha, FOUT!
Amstel is beter dan Heineken!
Het is allebei niks geef mij maar een La Trappequote:Op vrijdag 10 september 2004 13:19 schreef paniekzaaier het volgende:
Ik heb die blond eens van de tap gedronken, en die geurquote:Op zaterdag 11 september 2004 12:23 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
[..]
Het is allebei niks geef mij maar een La Trappe
[afbeelding]
[afbeelding]
De "Blond" is een helder, sprankelend, doordrinkbaar blond bier van hoge gisting afgestemd op de Europese smaak. Typerend is het gebruik van verfijnde hopsoorten waardoor het bier een zacht bittere afdronk heeft. Kenmerkend is de frisse doch aromatische geur. Bevat 6,5% vol. alc. en is zowel in fles 30 cl., 75 cl. en fust 30 lit. leverbaar.
Stout hoor, er staat op de website namelijk dat je het niet mag doorverkopenquote:Op zaterdag 11 september 2004 05:04 schreef Axioma het volgende:
Cafe Gollem is mijn favoriet in Amsterdam![]()
En dan altijd een ander biertje nemen...
Zo zit ik te denken aan een ERG lekker biertje wat ze daar schenken:
Westvleteren![]()
( http://www.sintsixtus.be/ )
De koning onder de bieren wat mij betreft. Alleen verkopen ze maar 1 kratje p.p., vandaar dat het in de meeste horeca gelegenheden ontbreekt
Klopt, daarom is het ook met regelmaat "op"... en maakt de kroegbaas c.s. ook regelmatig tochtjes naar belgie voor aanvulling.quote:Op zondag 12 september 2004 00:16 schreef rashudo het volgende:
[..]
Stout hoor, er staat op de website namelijk dat je het niet mag doorverkopen![]()
Toch bijzonder dat het uit dezelfde brouwerij/fabriek komt....quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:23 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Ha, FOUT!
Hertog pils? Grand Prestige? Oud Bruin?quote:Op maandag 13 september 2004 19:53 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Toch bijzonder dat het uit dezelfde brouwerij/fabriek komt....
Ja toch? Hertog !
Fijn, je reageert een keer in een biertopic en wordt meteen tot autoriteit gebombardeerd.quote:Op maandag 13 september 2004 19:53 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Toch bijzonder dat het uit dezelfde brouwerij/fabriek komt....
Ja toch? Hertog !
Amstel en Heineken komen uit dezelfde brouwerij, maar dat wil niet zeggen dat het hetzelfde spul is. Amstel en Heineken verschillen erg van smaak zelfs.quote:Op maandag 13 september 2004 20:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Fijn, je reageert een keer in een biertopic en wordt meteen tot autoriteit gebombardeerd.
In ieder geval, Heineken en Amstel zijn zeker van dezelfde eigenaar, of het ook daadwerkelijk uit dezelfde fabriek komt weet ik niet. Maar het kan in ieder geval anders smaken, en dat doet het ook. Tenslotte komen de vier La Trappe bieren ook van Bavaria
Heb het nu eindelijk ook eens geproefd. Viel mij erg mee, wel een bier voor in het najaar.quote:Op maandag 13 september 2004 20:19 schreef tuut84 het volgende:
halve liter noaberbier
super lekker
quote:Op maandag 13 september 2004 20:04 schreef Againzender het volgende:
[..]
Hertog pils? Grand Prestige? Oud Bruin?
Klinkt wel als een logische scheiding (technisch gezien). Ik dacht dat de pils en de Oud Bruin bij Dommelsch werden gebrouwen, dat zou dus wel in jouw verhaal passen.quote:Op maandag 13 september 2004 23:51 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
In de tijd dat ik er stage liep werd het pilsner met de naam Hertog Jan niet inde zelfde brouwerij gebrouwen als de overige bieren van Hertog Jan.
Er was een vrij eenvoudige scheiding te maken, de bieren met een lage gisting werden namelijk niet In Arcen gebrouwen, die met de hoge gisting wel. Als ik het goed heb werden de bieren met lage gisting in Dommelen gebrouwen.
Zou het echt nog steeds zo zijn?quote:Op woensdag 15 september 2004 08:37 schreef DJRoberto1978 het volgende:
en toch worden amstel en heineken allebei van brak amstelwater gebrouwen![]()
Aangezien de TS het een beetje serieus wilde houden: Heineken brouwt al lang niet meer in Amsterdam. Het lijkt mij sterk dat ze Amstel-water naar Zoeterwoude en Den Bosch brengen om er daar mee te brouwenquote:Op woensdag 15 september 2004 08:37 schreef DJRoberto1978 het volgende:
en toch worden amstel en heineken allebei van brak amstelwater gebrouwen![]()
In Duitsland wordt al het bier van bronwater gebrouwen. Hier in Nederland moet je maar afwachten waar het vandaan komt....quote:Op woensdag 15 september 2004 16:56 schreef rashudo het volgende:
Moet er niet aan denken dat bier vroeger echt van grachtenwater werd gebrouwen.. vooral toen ze ook nog als open riool fungeerden. Ben benieuwd hoe dat smaakte hehe..
quote:Op woensdag 15 september 2004 20:32 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
In Duitsland wordt al het bier van bronwater gebrouwen. Hier in Nederland moet je maar afwachten waar het vandaan komt....
De maasquote:Op woensdag 15 september 2004 20:32 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
In Duitsland wordt al het bier van bronwater gebrouwen. Hier in Nederland moet je maar afwachten waar het vandaan komt....
oeps foutje,bavaria wordt hier met bronwater gebrouwen,ik geloof dat zij de enige grote brouwerij zijn met een vergunning om miljoenen liters water diep uit de grond op te pompen in NL,die zooi als heineken en amstel drink ik niet,dat smaakt echt als slootwater,al was heineken in de VS wel te drinken;zou dat ander bier zijn,dat export of gewoon omdat je dan heineken met budweiser gaat vergelijken?quote:Op woensdag 15 september 2004 20:32 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Een hoop brouwerijen gebruiken volgens mij gewoon kraanwater om mee te brouwen.quote:Op donderdag 16 september 2004 11:56 schreef livetothegoal het volgende:
[..]
oeps foutje,bavaria wordt hier met bronwater gebrouwen,ik geloof dat zij de enige grote brouwerij zijn met een vergunning om miljoenen liters water diep uit de grond op te pompen in NL,die zooi als heineken en amstel drink ik niet,dat smaakt echt als slootwater,al was heineken in de VS wel te drinken;zou dat ander bier zijn,dat export of gewoon omdat je dan heineken met budweiser gaat vergelijken?
Als we dan toch naar Australie gaan heb ik liever een VB.quote:Op donderdag 16 september 2004 20:18 schreef Focusdriver het volgende:
Fosters vind ik heel lekker![]()
[afbeelding]
![]()
Ken ik nietquote:Op donderdag 16 september 2004 21:55 schreef Againzender het volgende:
[..]
Als we dan toch naar Australie gaan heb ik liever een VB.
VB oftwel Victoria Bitter, één van de populairste bieren in Australië, maar daarbuiten niet zo bekend.quote:Op donderdag 16 september 2004 23:09 schreef Focusdriver het volgende:
[..]
Ken ik niet
Australiaquote:Op donderdag 16 september 2004 20:18 schreef Focusdriver het volgende:
Fosters vind ik heel lekker![]()
[afbeelding]
![]()
Ander brouwproces denk ik. Het bier wordt daar door een plaatselijke brouwer in licentie gebrouwen, en smaakt daarom wat anders dan de Nederlandse versie.quote:Op vrijdag 17 september 2004 08:41 schreef DJRoberto1978 het volgende:
wat is nou het verschil tussen heineken van hier en heineken lager uit bijv. frankrijk?
die heineken lager smaakt veel beter en kan je de hele avond door blijven drinken, terwijl ik na een paar nederlandse heineken het idee krijg dat ik mijn mond moet spoelen.
zou die lager met zuiverder frans water gebrouwen zijn? of is het d.m.v. een ander brouw-proces gemaakt? of is het gewoon suggestie dat het anders smaakt?
Nederlands Oud Bruin? Ja hoor, wordt nog wel gemaakt, ook door de grote brouwerijen. Ik zie het alleen steeds minder.quote:Op vrijdag 17 september 2004 08:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Oud Bruin, wordt dat eigenlijk nog gemaakt?
HeinEken s.v.p!quote:Op vrijdag 17 september 2004 10:03 schreef Tique het volgende:
Ik denk dat de Heiniken in frankrijk ook anders zal smaken door de temperatuur en de luchtvochtigheid.
Als je in frankrijk bijvoorbeeld een wijntje drinkt, kan hij heerlijk zijn. Drink je dat wijntje in NL kan ie gewoonweg ranzig zijn. Misschien is dit met bier wel een beetje hetzelfde en reageerd je lichaam er anders op.
Op vakantie kon ik ook veel meer bier wegwerken als hier moet ik zeggen
Over de kleur van een bierflesje heb ik weleens vaker wat gehoord...... Wanneer een bierflesje wit zou zijn, dan had je binnen enkele dagen al bedorven bier.quote:Op vrijdag 17 september 2004 13:36 schreef Axioma het volgende:
[..]
HeinEken s.v.p!
Verder verschil is ook oa door kleur bierflesje: lichtgroen dus buiteland&longneck is veel slechter voor bier: zonlicht beinvloed de smaak.
Wijn is belangrijk ook de temperatuur: graag idem als in Frankrijk houden: rood kamer temp, wit in de ijskast koelen!
9 Oktober is hij weer!!quote:Op maandag 4 oktober 2004 19:24 schreef Pietverdriet het volgende:
De nationale bokbierdag
http://www.bokbierdag.nl/
He daar kom ik ook wel eens, een keertje een lucifer laten aansmeren, alleen dat smaakte niet echt geweldig meer na 8 hertog janquote:Op vrijdag 10 september 2004 13:59 schreef rashudo het volgende:
Wie kent er locus publicus in Delft? Een cafe met wel heel veel verschillende biertjes en iets van 9 soorten van de tap en verder meer als 100 verschillende biertjes. Volgens mij een feest voor de echte bierkenner. Hier ga ik vaak heen en probeer er dan van alles uit..
Ze hebben 5 wisseltaps en 4 permanente.. dus om de zoveel tijd weer andere op de tap! Heerlijk.
Ik zie nu dat ze ook een site hebben.. http://www.locuspublicus.nl
Dat kan dus niet, want Trapistenbier komt alleen van Trapistenkloosters in Belgie en Nederland :-)quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:29 schreef DJRoberto1978 het volgende:
in duitsland bestelde ik op een terras een franziscaner weissbier, en toen vroegen ze of ik hem donker of troebel wou. met het verhaal van die westmalle (tripple = lichter dan dubbel) in mijn achterhoofd bestelde ik een troebele, en ja hoor, kreeg voor 2.30 euro een halve liter zoete witte trappist!
In Nederland is er maar een Trapistenklooster namelijk in Berkel-Enschot het Trappistenklooster "onze Lieve Vrouw van Koningshoeven".quote:Op vrijdag 16 september 2005 18:48 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Dat kan dus niet, want Trapistenbier komt alleen van Trapistenkloosters in Belgie en Nederland :-)
Warsteiner is echt heerlijkquote:Op vrijdag 10 september 2004 13:31 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Geef maar duits bier: Warsteiner of Bitburger dit bier roeleert![]()
En ondertussen is het alweer volop verkrijgbaar, het begint ook steeds vroeger...quote:Op zondag 18 september 2005 15:07 schreef rashudo het volgende:
De herfst komt er aan. Dat betekent bokbier. Bokbier is ontzettend lekker!
Een Weiß bier is dan ook een totaal ander bier dan het Belgische en Nederlandse witbierquote:Op maandag 26 september 2005 14:02 schreef aidyl het volgende:
Maar aan de top (ik ben wel een liefhebber van witbier)
[afbeelding]
Erdinger Weiß![]()
Het witbier waar absoluut geen citroen bij moet (wat ik bij Hoegaarden en Wiekse witte wel doe) Erdinger is lekkerder zonder
quote:Op maandag 4 oktober 2004 19:29 schreef Againzender het volgende:
En natuurlijk het Bokbierfestival in Amsterdam in de Beurs van Berlage
BBF van PINT
Normaal ben ik er altijd op vrijdag bij de opening, maar dat kan wel eens lastig worden dit jaar ivm. de kinderopvang en werk.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 22:03 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
[[url=http://www.pint.nl/image/logo/BBFlogo2005_150.jpg]afbeelding][/url]
* NT-T.BartMan is zaterdag aanwezig! Jullie kunnen me herkennen aan het glas bokbier in mijn hand!
Je bent een pils-fan? Dan kan je in Duitsland aardig aan de bak inderdaad, hoewel ze daar natuurlijk ook zat andere (in mijn ogen lekkerder) soorten bier maken.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:47 schreef Godshand het volgende:
Bavaria natuurlijk
Drinkt lekker weg
Verder fan van hertog jan Pilsener
Het Oudejaarsbier van Heineken is ook altijd top, och man dr is zoveel lekkers, alleen al in NL
Duitsland is helemaal een hemelbierland
Ik vind amstel normaal niet echt fantastisch, maar hun bokjes zijn altijd wel lekker. Verder is dommelsch idd het lekkerstquote:Op maandag 17 oktober 2005 14:34 schreef BrauN het volgende:
Dommelsch pilsener blijft het best.
Nu heb ik ook Amstel Herfstbock in de koelkast liggen. Vanavond maar eens eentje open ploppen.
Ik vind de amstel ook iets minder dit jaar, dat klopt.quote:Op maandag 17 oktober 2005 14:51 schreef Againzender het volgende:
Ik vind de Amstel bok dit jaar eigenlijk niet zo mooi in balans als anders, maar dat kan aan mij liggen.
Bavaria Bock is op zich een aardig bier, maar het lijkt meer op een dubbel dan op een bok. Maar dat zal wel door die bovengist komen.
Ik heb grimbergen ontdekt op een terrasje in Gouda.. heerlijk! Het was ook erg warm op die dag, dus dat was erg verfrissend.quote:
Kabouterbier van Palmquote:Op zaterdag 12 november 2005 15:17 schreef pindapeller het volgende:
kabouter bier van palmen ook bokbier is heerlijk en dommelsch ice voor in de zomer
![]()
Van de week een N'Ice Chouffe van het vat op, heerlijk.quote:Op maandag 14 november 2005 17:03 schreef Againzender het volgende:
[..]
Kabouterbier van PalmBedoel je niet La Chouffe van Brasserie d'Achouffe?
[afbeelding]
![]()
Oei, die is lekker iddquote:Op zondag 20 november 2005 11:58 schreef Helly het volgende:
[..]
Van de week een N'Ice Chouffe van het vat op, heerlijk.![]()
Kan wel kloppenquote:Op donderdag 22 december 2005 14:56 schreef Skv het volgende:
Waarom drinken we eigenlijk bier?
Vooral omdat je dorst hebt. Bier bevat maar 5 procent alcoholo is is daardoor zeer toegankelijk.
Maar bier drink je vreemdgenoeg koud. Terwijl het een feit is dat warme drank veel meer smaak geeft.
Dus kun je de conclusie trekken dat het niet om de smaak gaat, anders hadden we het wel lauw gedronken.
Hoe drinkt iemand bier? Je drinkt onder de schuimkraag door, neemt twee, drie slokken en slikt dit direct door. Je houdt het niet even in je mond om de smaak beter binnen te krijgen ofzo.
Je proefd dus niks. Bier is bitter, en namate het de temperatuur van je lichaam krijgt, stijgt de bittere smaak (warmer -> meer smaak). Je proeft er dus meer van.
Wat doen we dan? Juist! we nemen nog een slok, om die bittere smaak weer wat te neutraliseren.
Ik heb dit ergens gelezen, maar volgens mij zit er wel een redelijk logische redenering achter.
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat iemand die bier heeft gedronken daarna ineens cola ofzo gaat bestellen. Tenzij hij/zij al dronken is of nog moet rijden.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:07 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Om van de bittere smaak af te komen, kun je ook prima een glas water of frisdrank pakken. Dus nee, ook daar ben ik het niet mee eens.
Er zijn bieren die je op kamertemperatuur moet drinken.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:25 schreef Lippie85 het volgende:
En bier hoor je koud te drinken, ik lust het ook alleen koud.
Als een mixdrankje minder zou kosten dan bier, zou ik ze nog steeds niet drinken.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:54 schreef borisz het volgende:
en omdat het goedkoper is dan misdrankies
Is dat een per-ongelukke of expresse tiepfaut?quote:Op donderdag 22 december 2005 15:54 schreef borisz het volgende:
en omdat het goedkoper is dan misdrankies
Ik drink graag een biertje, maar ja, het "zet zo aan"... En daarom drink ik bier op rantsoen. Eén biertje, daarna bar le duc rood (mijn "lijf-drank"). Geen fris na bier, dat vind ik geen combinatie. Maar wel bubbeltjeswater.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:08 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat iemand die bier heeft gedronken daarna ineens cola ofzo gaat bestellen. Tenzij hij/zij al dronken is of nog moet rijden.
Zo ie zo vind ik Engels bier niet echt het lekkerste bier wat er is en dan wordt het ook nog lauw en zonder schuimkraag gedronken.quote:Op donderdag 22 december 2005 16:03 schreef dutch-mamma het volgende:
Wel eens bier gedronken in Engeland? Da's lauw...
En geloof me, als je nietsvermoedend een biertje bestelt, is dat een klap in je gezicht met de vlakke hand... :|
Overigens giet ik een speciaalbiertje niet zomaar achterover, daar ga ik echt wel van zitten genieten...!
*meldt*quote:Op donderdag 22 december 2005 15:08 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat iemand die bier heeft gedronken daarna ineens cola ofzo gaat bestellen. Tenzij hij/zij al dronken is of nog moet rijden.
Kanonnen drink ik niet meer.. te chemisch en 's nachts aanbid ik dan de porseleinen god..quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:44 schreef Againzender het volgende:
La Chouffe te zoetHad je soms een Nice Chouffe te pakken?
Kanon zou ik mee uitkijken, ik vind het opgevoerde pils, je hebt de neiging te snel ervan te drinken, en dat komt hard aan
Volgens mij had ik gewoon de 'standaard' Chouffe (tap).quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:44 schreef Againzender het volgende:
La Chouffe te zoetHad je soms een Nice Chouffe te pakken?
Kanon zou ik mee uitkijken, ik vind het opgevoerde pils, je hebt de neiging te snel ervan te drinken, en dat komt hard aan
zo zoet is Chouffe nu ook weer niet, probeer maar eens een donker kasteelbier, niet normaal hoe zoet.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:54 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Volgens mij had ik gewoon de 'standaard' Chouffe (tap).
Die ga ik iig niet meer nemen.
Mits goed koud is het best te drinken inderdaadquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:49 schreef mordradead het volgende:
Ik snap dat Amstel gezeur ook niet zo als er eens wat lui bij mij komen en ik zeg: "Jongensch ik heb amstel in huis" dan krijg je meteen gejank
Of een Christoffelquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:21 schreef Chimay het volgende:
[..]
voor de bitterder bieren moet je bij Orval of Chimay Trippel zijn
nog nooit van gehoord.quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:06 schreef Againzender het volgende:
[..]
Of een Christoffelis ook wat minder zwaar dan die trapisten.
als je Kwak goed vindt moet je eens een Karmeliet proberen van dezelfde brouwerij (Bosteels), een 4-granenbierquote:Op donderdag 5 januari 2006 02:48 schreef OFfSprngr het volgende:
Ben niet aan mn Kanon gekomen, maar wel de Kwak geprobeerd en een Chimay Trippel gekregen, allebei goed te doen, kwak heeft een goede smaak maar ondanks ie minder sterk is dan de Chimay veel meer alcohol smaak, kom net terug van cafetje, 2 grolschjes dr bij en avond begonnen met een Carlsberg, al met al is Grolsch toch minder..
Hoe is die witte La Trappe eigenlijk? Heb hem nog nooit geprobeerd.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:00 schreef Chr- het volgende:
Hier staan altijd maar 2 bieren in huis. Jupiler als pils en Witte La Trappe voor speciale gelegenheden :p
De blonde variant van Christoffel is een blond, ondergistend bier, 6%. En die is lekker biiterquote:Op donderdag 5 januari 2006 16:27 schreef Chimay het volgende:
[..]
nog nooit van gehoord.
wat voor bier is het, en van welke brouwerij?
Ik vind hem wel OK. Lekker gistig, beter dan Wieckse en Hoegaarden.quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:33 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hoe is die witte La Trappe eigenlijk? Heb hem nog nooit geprobeerd.
Is het te vergelijken met een ander wit bier?
Jeetje, en jij noemt je Chimay :-)quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:27 schreef Chimay het volgende:
[..]
nog nooit van gehoord.
wat voor bier is het, en van welke brouwerij?
tja, ik ben niet echt bekend met de nederlandse bieren, ben ook gewoon een bier liefhebber, geen kenner.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:27 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Jeetje, en jij noemt je Chimay :-)
Komt uit Roermond en bestaat al jaren. Kun/kon jekopen in van die hele grote beugelflessen van 1,5 liter ofzo. Ongefilterd (dus troebel). Best lekker biertje.
Hoort dat zo te smaken of was het gewoon azijn geworden?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 00:53 schreef nozem het volgende:
Afgelopen zondag een Belgische oud-bruin geprobeerd, namelijk "Duchesse de Bourgogne"
(Ter info, oud-bruin uit Belgie lijkt in niets op de zoetige, caramelachtige oud-bruin die men in de Nederlandse supermarkten verkoopt)
Ik heb nog nooit bier geproefd dat zo sterk naar azijn smaakt. Onvoorstelbaar dat er mensen zijn die dat spul bijkans verafgoden, compleet verstoord smaakvermogen als je het mij vraagt.![]()
Dat hoort zo. Tenminste, het hoort melkzurig te smaken. Azijn smaakt toch echt anders.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 06:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoort dat zo te smaken of was het gewoon azijn geworden?
Dan lijkt het me geen oud bruinquote:Op dinsdag 10 januari 2006 07:00 schreef Againzender het volgende:
[..]
Dat hoort zo. Tenminste, het hoort melkzurig te smaken. Azijn smaakt toch echt anders.
Heerlijk spul![]()
Vlaamse oud bruinen zijn een totaal ander bier dan de Nederlandse oud bruin bieren.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 08:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan lijkt het me geen oud bruin
Ben nu wel nieuwsgierig geworden want ik vind zuurbieren lekker, en die zijn er niet zoveel.
Dan heb je een verdomd beperkt referentiekader denk ik. Wat voor andere bieren drink je wel eens?quote:Op maandag 13 maart 2006 20:33 schreef Morpheus2002 het volgende:
Hertog Jan
Kan voor mij niks tegen op.
Als ik het rijtje zo zie dan kan je de Piraat ook wel waarderen.quote:Op maandag 13 maart 2006 21:36 schreef Duimstok het volgende:
Ik hou van zware bieren;
Hertog Jan Prestige
Het kanon van Grolsch
Gulpener Gladiator
Bush
Duvel
Ik kom geregeld in een Café waar ze tientallen bieren hebben. Daar heb ik er al velen geprobeerd en is ook zeer zeker lekker, toch blijf ik een gewone Hertog Jan het lekkerst vindenquote:Op maandag 13 maart 2006 21:07 schreef Againzender het volgende:
[..]
Dan heb je een verdomd beperkt referentiekader denk ik. Wat voor andere bieren drink je wel eens?
HJ is een leuke industrieele Nederlandse pilsener, maar alleen al bij ons Duitse buren kan je, naar mijn mening, veel betere pilseners vinden.
Rochefort is ook erg lekker ja, 12 bestaat ook meen ik.quote:Op maandag 13 maart 2006 21:47 schreef Againzender het volgende:
[..]
Als ik het rijtje zo zie dan kan je de Piraat ook wel waarderen.
Hoewel de Grand Prestige een beetje een aparte is in deze rij. Als je ook van zware donkere bieren houdt moet je eens de Rochefort 10 proberen, daar kan je bijna op kauwen, zo vol van smaak![]()
Overigens heeft die Rochefort 10 11,3% alcohol, die 10 is wat misleidend
Rochefort heeft een 6, een 8 en een 10, volgens mij geen 12.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:01 schreef Duimstok het volgende:
[..]
Rochefort is ook erg lekker ja, 12 bestaat ook meen ik.
Rochefort heeft inderdaad geen 12.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 08:41 schreef Againzender het volgende:
[..]
Rochefort heeft een 6, een 8 en een 10, volgens mij geen 12.
Westvleteren heeft een 12, misschien bedoel je die. Is ook erg lekker overigens![]()
Amstel en heineken zijn beide kutquote:Op vrijdag 10 september 2004 13:23 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Ha, FOUT!
De 10 staat voor het massa% alcohol, de 11,3% is het volume% alcohol.quote:Op maandag 13 maart 2006 21:47 schreef Againzender het volgende:
[..]
Als ik het rijtje zo zie dan kan je de Piraat ook wel waarderen.
Hoewel de Grand Prestige een beetje een aparte is in deze rij. Als je ook van zware donkere bieren houdt moet je eens de Rochefort 10 proberen, daar kan je bijna op kauwen, zo vol van smaak![]()
Overigens heeft die Rochefort 10 11,3% alcohol, die 10 is wat misleidend
doe mij maar een grolschjequote:
De pils, of de alt? (geen idee of ze nog meer varianten hebben eigenlijk)quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:17 schreef MLF het volgende:
ik zit nu voor het eerst aan de Diebels, dat is lekker
Petrus Oud Bruin (brouwerij Bavik) al eens geproefd?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 08:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan lijkt het me geen oud bruin
Ben nu wel nieuwsgierig geworden want ik vind zuurbieren lekker, en die zijn er niet zoveel.
en wat is daar zo bijzonder aan? (ken het bier niet)quote:
Het is gewoon lekker van smaak, dit Oostenrijks bier!quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:50 schreef Againzender het volgende:
[..]
en wat is daar zo bijzonder aan? (ken het bier niet)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |