abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21858208
Ik dacht het is misschien eens leuk om een heel topic te wijden aan alllerlei soorten bier (het liefst speciale soorten, dus niet standaard "heineken is beter als amstel" geklets).

Wat ik dus echt lekker vind is westmalle tripel.. heerlijk bier om lekker op een terrasje weg te drinken en met veel effect
Their eyes opaque.
pi_21858219
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 13:18 schreef rashudo het volgende:
Ik dacht het is misschien eens leuk om een heel topic te wijden aan alllerlei soorten bier (het liefst speciale soorten, dus niet standaard "heineken is beter als amstel" geklets).
Heineken is beter dan Amstel.
"I hope you don't mind, but I took the liberty of fertilizing your caviar."
pi_21858240
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 13:19 schreef paniekzaaier het volgende:

[..]

Bedankt voor je positieve bijdrage aan het biertopic.
Their eyes opaque.
pi_21858264
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 13:20 schreef rashudo het volgende:

[..]

Bedankt voor je positieve bijdrage aan het biertopic.
Okay, Amstel is ook wel lekker..
"I hope you don't mind, but I took the liberty of fertilizing your caviar."
pi_21858313
quote:

[..]

Ha, FOUT!

Amstel is beter dan Heineken!
Scheren is voor schapen!
pi_21858322
Dit zijn qua speciale bieren mijn favorieten:

* Westmalle
* Chimay
* Rochefort .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_21858423
tsja misschien wat afgezaagt maar ik vind een palmpje erg lekker, en op et terras is niets lekkerder dan een hoegaardens witbiertje
  vrijdag 10 september 2004 @ 13:29:56 #8
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_21858448
Lucifer is erg lekker
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_21858450
hoe zat dat ook alweer met westmalle? de tripple is zwaarder maar qua kleur juist lichter dan de dubbel?

in duitsland bestelde ik op een terras een franziscaner weissbier, en toen vroegen ze of ik hem donker of troebel wou. met het verhaal van die westmalle (tripple = lichter dan dubbel) in mijn achterhoofd bestelde ik een troebele, en ja hoor, kreeg voor 2.30 euro een halve liter zoete witte trappist!
pi_21858458
Budweiser op vakantie niet echt super lekker, maar dronk zich wel weg als water
pi_21858477
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 13:29 schreef Doekes het volgende:
Lucifer is erg lekker
Geef maar duits bier: Warsteiner of Bitburger dit bier roeleert
pi_21858480
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 13:29 schreef DJRoberto1978 het volgende:
hoe zat dat ook alweer met westmalle? de tripple is zwaarder maar qua kleur juist lichter dan de dubbel?
Triples zijn volgens mij altijd lichter van kleur dan dubbels.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_21858580
Oh ja in amerika heb ik een keer rolling rock bier genomen, dat was ook best wel lekker.. erg licht en dronk snel weg. Tapbier in een flesje zeg maar.

Westmalle tripel is inderdaad licht van kleur.
Their eyes opaque.
  vrijdag 10 september 2004 @ 13:35:07 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_21858590
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 13:24 schreef teknomist het volgende:
Dit zijn qua speciale bieren mijn favorieten:

* Westmalle
* Chimay
* Rochefort .
De echte kenner.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 10 september 2004 @ 13:37:51 #15
75861 nijnthje123
doet wat konijnen doen
pi_21858646
Budelsbier en dan de pilsner en Capucijn en
Chimay,liefst de jaargangflessen
Life is a bitch,and then you marrie one!
  vrijdag 10 september 2004 @ 13:40:53 #16
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_21858718
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 13:29 schreef DJRoberto1978 het volgende:

in duitsland bestelde ik op een terras een franziscaner weissbier, en toen vroegen ze of ik hem donker of troebel wou. met het verhaal van die westmalle (tripple = lichter dan dubbel) in mijn achterhoofd bestelde ik een troebele, en ja hoor, kreeg voor 2.30 euro een halve liter zoete witte trappist!
Qua alcohol is Tripel inderdaad zwaarder dan dubbel. Bij de meeste abdijbieren heb je Blond, Dubbel en Tripel, op volgorde van sterkte. La Trappe (de enige Nederlandse trappist) heeft zelfs nog een Quadruple. Westmalle heeft alleen maar Dubbel en Tripel. Dubbel is meestal donker, Blond en Tripel licht. Of dat de kleur 'zwaarder' maakt moet je zelf uitmaken

Duits Weizenbier, of Weissbier, is geen trappist (niet eens abdijbier) maar tarwebier. De naam komt van tarwe, het betekent dus niet 'witbier'. Ze zijn dan ook inderdaad in lichte of donkere variant te krijgen, maar die zijn allebei ongeveer even zwaar. En ze smaken erg lekker
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 10 september 2004 @ 13:42:32 #17
65475 Racing_X-Ray
Hell Yeah! VTR SP1!
pi_21858752
mensen

een tip voor jullie

Heineken is lekker
Amstel is lekker

Maar jullie moeten eens een keer

LINDENBOOM proberen

das geweldig
  vrijdag 10 september 2004 @ 13:42:40 #18
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_21858754
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 13:24 schreef teknomist het volgende:
[...]
* Rochefort .
De Rochefort 10 is één van mijn favourieten!

Verder ben ik een groot fan van lambik-bieren (en nog van veel meer bierstijlen)

In oktober begint trouwens het bokbierseizoen weer, altijd prettig
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  vrijdag 10 september 2004 @ 13:45:43 #19
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_21858824
Duits Hefe Weizen Bier. En afhankelijk van het weer hell oder dunkel.
Schneider Weisse
Paulaner
Erdinger (waarvan het Schwarz bier erg lekker is, maar je krijgt de volgende dag wel pijn aan je ogen na 5 halve liters)

Overige lekkere bieren:
Meissels Stoom bier, een licht blond helder biertje

en natuurlijk:
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_21858825
Tijd voor een Fok! bierproefmeeting
pi_21859154
Wie kent er locus publicus in Delft? Een cafe met wel heel veel verschillende biertjes en iets van 9 soorten van de tap en verder meer als 100 verschillende biertjes. Volgens mij een feest voor de echte bierkenner. Hier ga ik vaak heen en probeer er dan van alles uit..

Ze hebben 5 wisseltaps en 4 permanente.. dus om de zoveel tijd weer andere op de tap! Heerlijk.

Ik zie nu dat ze ook een site hebben.. http://www.locuspublicus.nl
Their eyes opaque.
pi_21859299
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 13:59 schreef rashudo het volgende:
Wie kent er locus publicus in Delft? Een cafe met wel heel veel verschillende biertjes en iets van 9 soorten van de tap en verder meer als 100 verschillende biertjes. Volgens mij een feest voor de echte bierkenner. Hier ga ik vaak heen en probeer er dan van alles uit..

Ze hebben 5 wisseltaps en 4 permanente.. dus om de zoveel tijd weer andere op de tap! Heerlijk.

Ik zie nu dat ze ook een site hebben.. http://www.locuspublicus.nl
Ik kom met regelmaat in de Locus Publicus in Rotterdam. Wat een keuze daar zeg .
pi_21859344
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 14:06 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik kom met regelmaat in de Locus Publicus in Rotterdam. Wat een keuze daar zeg .
Waar zit ie dan in Rotterdam? Handig dat er daar ook 1 is
Their eyes opaque.
pi_21859379
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 14:08 schreef rashudo het volgende:

[..]

Waar zit ie dan in Rotterdam? Handig dat er daar ook 1 is
Oostplein (vlakbij Tropicana/Maasboulevard).
  vrijdag 10 september 2004 @ 15:08:06 #25
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_21860797
In Utrecht heb je cafe België. Daar hebben ze 250 verschillende soorten bier
Volg de pijlen.
  vrijdag 10 september 2004 @ 15:10:47 #26
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_21860857
Wat ik lekker vind:

Pouwel Kwak
Hoegaarden Grand Cru
Duvel
Lucifer
Bavaria 8.6

en nog vele andere bieren.
Volg de pijlen.
  vrijdag 10 september 2004 @ 15:21:29 #27
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_21861073
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 15:08 schreef Doekes het volgende:
Dat is inderdaad een fijne tent

In Amsterdam: 't Arendsnest heeft bijna alle bieren van Nederlandse brouwers. Er is geen buitenlands bier te krijgen, dus ga aan de barman niet om een Palmpje vragen (of juist wel natuurlijk )
pi_21864320
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 13:59 schreef rashudo het volgende:
Wie kent er locus publicus in Delft?
Eén keer in mijn leven in Delft geweest, maar in de Locus Publicus ben ik toen ook geweest. Goede tent, lekker bier.
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 15:08 schreef Doekes het volgende:
Ook een goede tent, iets dichter bij huis voor mij. Al aardig wat middagjes en avondjes daar biersoorten uitgeprobeerd.
pi_21864346
Een biertje per dag is goed voor de gezondheid en het liefdesleven. Dat zegt de voedingsdeskundige Manfred Wenzel uit het Oosterijkse Graz in het Duitse mannenmagazine Matador. "Mannen mogen minstens een liter bier per dag drinken, vrouwen ongeveer een halve liter", aldus Wenzel. Bier drinken heeft meer voordelen. Zo meldt Wenzel dat bier de lustgevoelens aanwakkert. Bovendien krijgen een op de drie vrouwen en een op de drie mannen door het drinken van bier meer plezier in seks.

Bron: nu.nl
pi_21866377
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:05 schreef Virus.NL het volgende:
Een biertje per dag is goed voor de gezondheid en het liefdesleven. Dat zegt de voedingsdeskundige Manfred Wenzel uit het Oosterijkse Graz in het Duitse mannenmagazine Matador. "Mannen mogen minstens een liter bier per dag drinken, vrouwen ongeveer een halve liter", aldus Wenzel. Bier drinken heeft meer voordelen. Zo meldt Wenzel dat bier de lustgevoelens aanwakkert. Bovendien krijgen een op de drie vrouwen en een op de drie mannen door het drinken van bier meer plezier in seks.

Bron: nu.nl
Manfred Wenzel had er volgens mij ook een paar op toen ie dit zei.
Their eyes opaque.
pi_21866394
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 19:52 schreef rashudo het volgende:

[..]

Manfred Wenzel had er volgens mij ook een paar op toen ie dit zei.
spraakwater
  zaterdag 11 september 2004 @ 05:04:57 #32
97955 Axioma
ik denk tegendraads mee
pi_21875485
Cafe Gollem is mijn favoriet in Amsterdam
En dan altijd een ander biertje nemen...
Zo zit ik te denken aan een ERG lekker biertje wat ze daar schenken:

Westvleteren
( http://www.sintsixtus.be/ )

De koning onder de bieren wat mij betreft. Alleen verkopen ze maar 1 kratje p.p., vandaar dat het in de meeste horeca gelegenheden ontbreekt
- Live Life Live -
Een axioma is in de wiskunde en logica sinds Euclides en Aristoteles een niet te bewijzen, maar als grondslag aanvaarde stelling; een axioma kan als zelf als bewijs voor andere stellingen dienen.
  zaterdag 11 september 2004 @ 12:23:22 #33
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_21878255
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 13:23 schreef paarse_paashaas het volgende:
Ha, FOUT!
quote:
Het is allebei niks geef mij maar een La Trappe

De "Blond" is een helder, sprankelend, doordrinkbaar blond bier van hoge gisting afgestemd op de Europese smaak. Typerend is het gebruik van verfijnde hopsoorten waardoor het bier een zacht bittere afdronk heeft. Kenmerkend is de frisse doch aromatische geur. Bevat 6,5% vol. alc. en is zowel in fles 30 cl., 75 cl. en fust 30 lit. leverbaar.

De "Dubbel" van La Trappe is een donkere, robijnrode Trappist en heeft een zacht aromatisch maar bovenal fris karakter.
Bevat 6,5% vol. alc.en is zowel in fles 30 cl., 75 cl., kruik 50 cl.en fust 30 lit. leverbaar.

De "Tripel" van La Trappe bevat 8% vol. alc. Het is een donkerblonde Trappist met een fruitige bitterzoete smaak.
Verkrijgbaar in fles 30 en 75 cl., kruik 75 cl. en fust 30 lit.

De "Quadrupel" van La Trappe is met z'n 10% vol.alc. de zwaarste specialiteit. De smaak is vol, mild en aangenaam bitter. Quadrupel wordt afgevuld op jaartal en is goed gezelschap voor lange winteravonden.
Verkrijgbaar in fles 30 en 75 cl., kruik 75 cl. en op fust 30 lit.

"Witte Trappist" wordt gebrouwen met zeer aromatische hopsoorten en heeft een fris karakter. Witte Trappist wordt niet gefilterd, niet gepasteuriseerd en gist na op de fles.
Bevat 5,5% vol. alc. en is zowel in fles 30 cl en fust 30 l. verkrijgbaar. Bij voorkeur gekoeld drinken ±4-6°.

En mijn persoonlijke favoriet is de Quadruppel. Lekker in de herfst bij een warm haard vuurtje.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 11 september 2004 @ 12:35:14 #34
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_21878383
Ook maar even mijn top drie posten.

Allereerst natuurlijk La Chouffe (Blond) uit de belgische kabouterbierbrouwerij in Achouffe. http://www.achouffe.be/

Op twee de Rochefort 8. De Rochefort 10 is ook heerlijk maar gezien zijn vernietigende invloed op de rest van je dag is de acht net iets beter.

Op drie: Oberndorfer Hefe Weizen Dunkel. Maar als die niet verkrijgbaar is is een van z'n neefjes uit de Hefeweizen familie, blond of donker maakt niet uit, een welkome vervanger.

Altijd leuk voor de afwisseling: echte Geuze ( niet die zoete troep), Chimay Speciale en natuurlijk gewoon een koud pilsje.
If at first you fail, re-define your objective.
  zaterdag 11 september 2004 @ 15:00:20 #35
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_21880811
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 12:23 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

[..]

Het is allebei niks geef mij maar een La Trappe

[afbeelding]

[afbeelding]
De "Blond" is een helder, sprankelend, doordrinkbaar blond bier van hoge gisting afgestemd op de Europese smaak. Typerend is het gebruik van verfijnde hopsoorten waardoor het bier een zacht bittere afdronk heeft. Kenmerkend is de frisse doch aromatische geur. Bevat 6,5% vol. alc. en is zowel in fles 30 cl., 75 cl. en fust 30 lit. leverbaar.
Ik heb die blond eens van de tap gedronken, en die geur bananenschuimpjes was mijn eerste gedachte.
En het kan niet aan het vat hebben gelegen, ik heb het later in een ander cafe ook even geroken, en precies hetzelfde!
Maar mensen die de Blond zo'n rare geur vinden hebben?

Quadrupel roeleert trouwens, vooral als je verschillende jaargangen bewaard hebt om ze te laten rijpen.
pi_21881482
Aan mijn stage aldaar een grote voorliefde overgehouden voor gerijpte Arcener Grand Prestige
(om SUPERlekker te worden minimaal 10 jaar oud )
tegenwoordig heet het Hertog Jan Grand Prestige
Voor het doordrinkwerk heb ik het liefst De Koninck en zomers een Dentergemsen.
Verder mag ik graag wat proberen, en heb dus ook regelmatig wat anders in huis.
Pilsners zijn aan mij niet zo besteed, dat is alleen voor bij het eten tegen de dorst, of als ze op een feestje geen andere drank hebben en alleen light fris
  zondag 12 september 2004 @ 00:16:49 #37
83951 rashudo
project 2501
pi_21891734
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 05:04 schreef Axioma het volgende:
Cafe Gollem is mijn favoriet in Amsterdam
En dan altijd een ander biertje nemen...
Zo zit ik te denken aan een ERG lekker biertje wat ze daar schenken:

Westvleteren
( http://www.sintsixtus.be/ )

De koning onder de bieren wat mij betreft. Alleen verkopen ze maar 1 kratje p.p., vandaar dat het in de meeste horeca gelegenheden ontbreekt
Stout hoor, er staat op de website namelijk dat je het niet mag doorverkopen
Their eyes opaque.
  zondag 12 september 2004 @ 00:43:34 #38
55903 Visvlinder
ik denk dus ik denk...
pi_21892160
c-ney brune
kwelle chouffe
hoegaarde grand cru

Dat is toch wel mijn top drie......

Wat er weer aankomt is het bokbierfestival in de Beurs van Berlage.....erg lekker!
En als je echt eens iets lekkers wil proeven is het kerstbier festival in Essen zeker een aanrader......heb je keus uit meer dan honderd bieren!
het leven is geen krentenbol en zelfs geen twee...
  zondag 12 september 2004 @ 02:43:59 #39
97955 Axioma
ik denk tegendraads mee
pi_21893862
quote:
Op zondag 12 september 2004 00:16 schreef rashudo het volgende:

[..]

Stout hoor, er staat op de website namelijk dat je het niet mag doorverkopen
Klopt, daarom is het ook met regelmaat "op"... en maakt de kroegbaas c.s. ook regelmatig tochtjes naar belgie voor aanvulling.
- Live Life Live -
Een axioma is in de wiskunde en logica sinds Euclides en Aristoteles een niet te bewijzen, maar als grondslag aanvaarde stelling; een axioma kan als zelf als bewijs voor andere stellingen dienen.
pi_21930137
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 13:23 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Ha, FOUT!

Toch bijzonder dat het uit dezelfde brouwerij/fabriek komt....

Ja toch? Hertog !
Take on the situation, but not the torment ...
  maandag 13 september 2004 @ 20:04:50 #41
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_21930478
quote:
Op maandag 13 september 2004 19:53 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Ja toch? Hertog !
Hertog pils? Grand Prestige? Oud Bruin?
  maandag 13 september 2004 @ 20:17:38 #42
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_21930814
quote:
Op maandag 13 september 2004 19:53 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Ja toch? Hertog !
Fijn, je reageert een keer in een biertopic en wordt meteen tot autoriteit gebombardeerd.
In ieder geval, Heineken en Amstel zijn zeker van dezelfde eigenaar, of het ook daadwerkelijk uit dezelfde fabriek komt weet ik niet. Maar het kan in ieder geval anders smaken, en dat doet het ook. Tenslotte komen de vier La Trappe bieren ook van Bavaria
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 13 september 2004 @ 20:19:17 #43
81735 tuut84
WWW.TANKMEISTERS.NL
pi_21930860
halve liter noaberbier

super lekker
het leven is geen krentebol. anders had je wel een krent in de kont zitten
  maandag 13 september 2004 @ 20:25:20 #44
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_21931004
quote:
Op maandag 13 september 2004 20:17 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Fijn, je reageert een keer in een biertopic en wordt meteen tot autoriteit gebombardeerd.
In ieder geval, Heineken en Amstel zijn zeker van dezelfde eigenaar, of het ook daadwerkelijk uit dezelfde fabriek komt weet ik niet. Maar het kan in ieder geval anders smaken, en dat doet het ook. Tenslotte komen de vier La Trappe bieren ook van Bavaria
Amstel en Heineken komen uit dezelfde brouwerij, maar dat wil niet zeggen dat het hetzelfde spul is. Amstel en Heineken verschillen erg van smaak zelfs.

La Trappe hoort tegenwoordig bij Bavaria, maar voor zover ik weet wordt La Trappe nog steeds binnen de muren van het klooster gebrouwen.
  maandag 13 september 2004 @ 20:26:26 #45
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_21931029
quote:
Op maandag 13 september 2004 20:19 schreef tuut84 het volgende:
halve liter noaberbier

super lekker
Heb het nu eindelijk ook eens geproefd. Viel mij erg mee, wel een bier voor in het najaar.
Alleen blijft die zoethoutsmaak wel een beetje hangen.
  maandag 13 september 2004 @ 20:32:24 #46
101860 Tique
strictly seated concert
pi_21931202
Ik vind zomers op het terras de Wieckse witte er wel lekker in gaan:)
- Fulltime FreeRunner - jij wilt die steen in de muur niet zijn
|
Laat 11 september uw sporttas staan !
Fun Lovin' Terrorist / Toeps addict
pi_21936919
quote:
Op maandag 13 september 2004 20:04 schreef Againzender het volgende:

[..]

Hertog pils? Grand Prestige? Oud Bruin?

In de tijd dat ik er stage liep werd het pilsner met de naam Hertog Jan niet inde zelfde brouwerij gebrouwen als de overige bieren van Hertog Jan.
Er was een vrij eenvoudige scheiding te maken, de bieren met een lage gisting werden namelijk niet In Arcen gebrouwen, die met de hoge gisting wel. Als ik het goed heb werden de bieren met lage gisting in Dommelen gebrouwen.
pi_21936952
Gulpener wit .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 13 september 2004 @ 23:55:46 #49
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_21937001
quote:
Op maandag 13 september 2004 23:51 schreef Bowiefan het volgende:

[..]

In de tijd dat ik er stage liep werd het pilsner met de naam Hertog Jan niet inde zelfde brouwerij gebrouwen als de overige bieren van Hertog Jan.
Er was een vrij eenvoudige scheiding te maken, de bieren met een lage gisting werden namelijk niet In Arcen gebrouwen, die met de hoge gisting wel. Als ik het goed heb werden de bieren met lage gisting in Dommelen gebrouwen.
Klinkt wel als een logische scheiding (technisch gezien). Ik dacht dat de pils en de Oud Bruin bij Dommelsch werden gebrouwen, dat zou dus wel in jouw verhaal passen.

Overigens ben ik totaal geen fan van Hertog Jan pils, maar dat terzijde.
pi_21937154
ik ben totaal geen pils fan, maar dat had ik al gezegd geloof ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')