agree, toch houden ze allemaal elkaars handje vast.quote:Op dinsdag 7 september 2004 14:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee dat snap ik, het is theorie, over samezweren, omdat het nog niet bewezen is.
Nu lijkt het me ook lastig te bewijzen dat bedrijven zoeits nastreven. Doelstelling van het bedrijfsleven is kort gezegd winst maken en daarbij is het niet handig om ook nog eens een politiestaat of whatever te moeten leiden.
nu komen we eens ergens.quote:"We are actively discouraged from thinkink constructively and questioningly, and once an individual has accepted the numb acquiescence so encouraged, an insidiously vicious circle has succesfully been promoted. Another rather convenient result of such a situation is that people who don't think constructively and questioningly don't even realise it." Michael Timothy, 'The Anti-Intellectual Ethic'
Wat is het toch fijn om naief en slapende te zijnquote:Op dinsdag 7 september 2004 14:46 schreef UncleScorp het volgende:
idd dit is voor velen hier toepasselijk
"Another rather convenient result of such a situation is that people who don't think constructively and questioningly don't even realise it"
zie veel mensen rijmen vandaag in topics vandaarquote:Op dinsdag 7 september 2004 17:14 schreef coz het volgende:wat jij wil
De schrijver van het eerste bericht beveelt ons niettemin aan om alles in twijfel te trekken. Kun je het sommigen dan kwalijk nemen dan zij dit ook doen?quote:Op dinsdag 7 september 2004 07:16 schreef BaajGuardian het volgende:
excuseer voor de uitval die nu volgt maar.
Wat een zootje zeikwijfen zijn jullie !
enig idee hoeveel tijd de TS hierin gestoken heeft?
Hij heeft alles zelf getiept , samengevat , er is volgens mij nog geen mens in heel fok die ooit
zon compleet informatief topic gemaakt heeft !
dat hij de quotes niet zelf tiept , NOU EN.
Wees niet zo zeikerig en Onverschillig.
dit is de beste en belangrijkste samenvatting van de werkelijkheid die er bestaat.
alles in de openings posts (ja meervoud he) zijn authentieke Feiten.
geen aannames , geen theorien.
GEEN CONSPIRACY
alles is natrekbaar , er is geen bron gelogen.,
dus ik zeg alvast , smijt je ego eens af , en neem de moeite om dit topic wat meer heeft dan alle topics in politiek forum , en ook meer nut dan al die topics in politiek forum , door te nemen.
de films te bekijken , de links te doorspitten.
je staat nu met je neus recht voor de realiteit , recht voor de waarheid zonder aannames.
neem die kans om er kennis van te nemen.
Groeten.
BaajGuardian.
Dan. J.
Nou ja, dat citaat van Churchill over Spartacus, Luxemburg, Emma Goldman enz. wordt naar ik meen voorafgegaan door een uitspraak over ''an international movement among the Jews'' - internationaal Jodendom was misschien wat te cru als vertaling.quote:Op dinsdag 7 september 2004 19:06 schreef OpenYourMind het volgende:
Nee, dat neem ik ze zeker niet kwalijkt. Dat betekent dat ze in ieder geval een deel gelezen hebben en erover hebben nagedacht en ik moedig ze dan ook aan om er zelf over na te denken en het in twijfel te trekken. Zelf de informatie te bekijken en met eigen bronnen te komen. Daar krijg je juist de discussie mee op gang, met de inhoud.
Ik heb trouwens geen citaat van churchill over Jodendom gevonden maar misschien interpreteer jij het anders. ).
Met zo'n specifieke vraag stuit je al gauw op namen als de Rothschilds, de Morgans etc. Er bestaat een boek van de historicus John Reeves The Rothschilds dat verhaalt van een historische gebeurtenis en illustratief is voor de wereld van het geld, en dat mede ten grondslag heeft gelegen aan het immense "vermogensimperium" van de Rothschilds.quote:Op dinsdag 7 september 2004 18:21 schreef Johan_de_With het volgende:
O ja, ik zou het persoonlijk interessant vinden om ook wat citaten te lezen uit de tijd van het ontstaan van het kapitalisme.
Niet zo voorzichtig..., want je vergist je niet. Beter had ik er het begrip 'modern kapitalisme' van kunnen maken - bij deze dus.quote:Op dinsdag 7 september 2004 21:46 schreef Johan_de_With het volgende:
Als ik mij niet vergis, ontstond het kapitalisme iets eerder.
Ja en dan staat het weer helemaal bovenaan de lijst. Want het moet natuurlijk keihard en overduidelijk gezegd worden dat overal zekere mensen op sleutelposten zitten die met zijn allen dat ene netwerk vormen dat onherroepelijk maar in het geheim de wereld bestuurt, als een octopus over de globe.quote:Op donderdag 9 september 2004 21:50 schreef BaajGuardian het volgende:
dus hop , up.
ney hoorquote:Op donderdag 9 september 2004 22:02 schreef Ringo het volgende:
Voor elke betrouwbare burger bestaat een schaduwfiguur met sabotageplannen.
Dat "ene netwerk" is imo niet zo mysterieus, het is gewoon 'oud geld' en de macht en invloed die het hebben van veel, zeer veel geld met zich mee brengt dient natuurlijk met man en macht (en eventueel dmv geweld) in stand gehouden te worden en waar mogelijk worden uitgebouwd. Niets menselijkers dan dat, imo.quote:Op donderdag 9 september 2004 22:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja en dan staat het weer helemaal bovenaan de lijst. Want het moet natuurlijk keihard en overduidelijk gezegd worden dat overal zekere mensen op sleutelposten zitten die met zijn allen dat ene netwerk vormen <knip>
BaajGuardian ziet spoken van paranoia of hij woont in het centrum van de macht. Kent feiten die er voor anderen niet zijn maar wil ze niet in het volle daglicht stellen. Het lijkt verdorie wel politiek.quote:Op dinsdag 7 september 2004 14:29 schreef BaajGuardian het volgende:
die is er ook , een bepaalde agency , maar ik kan daar niet over beginnen.
al helemaal niet in Politiek.
Friesland het centrum van de machtquote:Op donderdag 9 september 2004 23:25 schreef Ringo het volgende:
[..]
BaajGuardian ziet spoken van paranoia of hij woont in het centrum van de macht. Kent feiten die er voor anderen niet zijn maar wil ze niet in het volle daglicht stellen. Het lijkt verdorie wel politiek.
En daar ligt het gevaar denk ik. Zodra de 'elite' geen connectie meer heeft met het plebs ( de overige 97% van de wereldquote:Op donderdag 9 september 2004 23:51 schreef Nuoro het volgende:
Tevens zou ik niet uit willen sluiten dat ze lichtelijk 'kierewiet' zijn, dit dus ook gezien het feit dat ze al generatie op generatie slechts een zeer beperkte 'input' van 'buitenaf' hebben. Wellicht dat sommigen ook daadwerkelijk menen een soort van 'halfgod' te zijn.
iddquote:Op vrijdag 10 september 2004 12:46 schreef jogy het volgende:
En daar ligt het gevaar denk ik. Zodra de 'elite' geen connectie meer heeft met het plebs ( de overige 97% van de wereld) is het makelijker om over de schreef te gaan volgens mij
.
Dit is gewoon algemene kennis en vrij opvraagbaar dus waarom er nog meer achter zoeken?quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:21 schreef Freeflyer het volgende:
met name in deel 3 wordt er verwezen naar de macht van bedrijven op de samenleving.
een hele leuke die mij opviel is dat General Electric de eigenaar is van o.a. MSNBC en NBC.
http://www.cjr.org/tools/owners/ge.aspquote:NBC Universal (80%-owned by GE, 20% controlled by Vivendi Universal)
Television
NBC Stations:
(btw nbc=National Broadcasting Corporation)
WNBC - New York
KNBC - Los Angeles
WMAQ - Chicago
WCAU - Philadelphia
KNTV - San Jose/San Francisco
KXAS - Dallas/Fort Worth
WRC - Washington
WTVJ - Miami
KNSD - San Diego
WVIT - Hartford
WNCN - Raleigh
WCMH - Columbus
WVTM - Birmingham
WJAR - Providence
Telemundo Stations:
KVEA/KWHY - Los Angeles
WNJU - New York
WSCV - Miami
KTMD - Houston
WSNS - Chicago
KXTX - Dallas/Fort Worth
KVDA - San Antonio
KSTS - San Jose/San Francisco
KDRX - Phoenix
KNSO - Fresno
KMAS - Denver
WNEU - Boston/Merrimack
KHRR - Tucson
WKAQ - Puerto Rico
NBC Universal Television Studio
NBC Universal Television Distribution
CNBC
MSNBC
Bravo
Mun2TV
Sci-Fi
Trio
USA
Film
Universal Pictures
Parks
Universal Parks & Resorts
Other
Paxson Communications (30%)
Other General Electric Businesses
GE Aircraft Engines
GE Commercial Finance
GE Consumer Products
GE Industrial Systems
GE Insurance
GE Medical Systems
GE Plastics
GE Power Systems
GE Specialty Materials
GE Transportation Systems
http://en.wikipedia.org/wiki/General_Electricquote:Employees (2004): 315,000. Revenue (2003 ( http://www.ge.com/annual03 )): $134.2bn
op zich heb je gelijk behalve als er aantoonbare links zijn (en die zijn er wel heel erg veel) tussen het bedrijfsleven en de overheid. welk belang staat dan op een gegeven moment voorop ? dat van de winsten van de betreffende bedrijven of dat van de burgers ?quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:46 schreef Chewie het volgende:
Dit is gewoon algemene kennis en vrij opvraagbaar dus waarom er nog meer achter zoeken?
Dat multinationals macht hebben is ook wel logisch maar wordt wel erg overdreven.
[quote]
naast het bekijken van de OP ook daadwerkelijk de linkjes aangeklikt
[quote]
Verder vind ik het ook onzinnig om te stellen dat bedrijven steeds meer macht krijgen, enkele eeuwen geleden was er een multinational (de eerste) dat een compleet land bestuurde en dit ook nog niet eens probeerde te verbergen, ik heb
het hier natuurlijk over Nederland. Sindsdien is er nooit meer zo'n kapitalistische samenleving geweest en is de excesieve macht van bedrijven steeds meer door de overheid/burger aan banden gelegd.
Erg goede weergave/samenvatting van de macht van de media in de V.S. Ik zie veel stukken terug die Noam Chomsky ook noemt in zijn lezingen.quote:Op zaterdag 11 september 2004 18:23 schreef MrFuSe het volgende:
Ik heb over een aspect van dit onderwerp één van mijn artikelen geschreven voor het IB English HL A2 examen.
Voor wie het wil lezen en/of kritiek wil uitten: Media and her use in the U.S. Power Structure
Dat die links er zijn is duidelijk maar dat betekend nog niet dat bedrijven het voor het zeggen hebben in de wereld. Tuurlijk hebben ze veel invloed maar dat was vroeger al zo en dat ging toen veel verder, denk hierbij aan de macht die bedrijven hadden tijdens industriele revolutie, VOC enz. Het is ook niet zo dat alleen bedrijven invloed uitoefenen op de politiek (of de politieke agenda bepalen) maar ook milieugroeperingen, religieuze bewegingen, vakbonden, NRA, vereniging voor plattelandsvrouwen and the list goes on and on (om in Alex Jones termen te spreken). Juist door de invloed van dit soort bewegingen kan ik haast niet ander concluderen dat het juist wel mee valt met wat TS schetst.quote:Op vrijdag 10 september 2004 18:03 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
op zich heb je gelijk behalve als er aantoonbare links zijn (en die zijn er wel heel erg veel) tussen het bedrijfsleven en de overheid. welk belang staat dan op een gegeven moment voorop ? dat van de winsten van de betreffende bedrijven of dat van de burgers ?
Inderdaad. Echter, net zoals velen iemand niet zullen geloven als deze zegt dat hij (of zij) Jezus is, worden personen met de beste, nobele bedoelingen -en met een boodschap- vaak afgeschilderd als: * fascist * naief links of *gestoorde complotterrorist. Ook in dit topic gebeurt dat een aantal keer. Dan zou mijn wedervraag zijn: waarom dergelijke bronnen dan niet óók bestuderen, naast bijvoorbeeld subjectieve standaardwerken van Friedman, religieuze boeken, etc... Dan pas belicht je alles van alle kanten. Helaas komt juist dat niet voor in de vocabulaire van veel mensen. Die willen blijkbaar geloven in een door anderen in stand gehouden mythe.quote:Op zondag 12 september 2004 15:21 schreef Ringo het volgende:
Ja maar dit is toch al heel lang bekend? De machtsdraden die tussen media, politiek en corporaties gespannen zijn, zijn volgens mij heel duidelijk zichtbaar en men doet weinig moeite ze te verbergen. Het grote probleem zit nou juist in dat 'algemene publiek' (general public) dat constant wordt afgeschilderd als slachtoffer van de snode plannetjes die krantenmagnaten, televisiebonzen, landsbestuurders en grootindustriëlen met elkaar smeden. Die samenleving van onbeslisvaardige burgers die zogenaamd niets te vertellen hebben en met hun blik gekluisterd zitten aan het blauwe licht van de desinformatie. Zolang die mensen zichzelf niet anders waarderen dan slechts de slaaf van het systeem en niet eigenhandig bronnen aanboren van heldere, zuivere informatie (eerlijk, oprecht en voorzover mogelijk waarheidsgetrouw), zal het nooit goedkomen met de wereld.
Ja dit is inderdaad al heel lang bekent... voor degene die zich ervoor interesseren en er moeite voor doen om erachter te komen. Alleen al aan de reacties in het begin van dit topic kun je zien dat het niet algemeen bekend is.quote:Op zondag 12 september 2004 15:21 schreef Ringo het volgende:
Ja maar dit is toch al heel lang bekend? De machtsdraden die tussen media, politiek en corporaties gespannen zijn, zijn volgens mij heel duidelijk zichtbaar en men doet weinig moeite ze te verbergen. Het grote probleem zit nou juist in dat 'algemene publiek' (general public) dat constant wordt afgeschilderd als slachtoffer van de snode plannetjes die krantenmagnaten, televisiebonzen, landsbestuurders en grootindustriëlen met elkaar smeden. Die samenleving van onbeslisvaardige burgers die zogenaamd niets te vertellen hebben en met hun blik gekluisterd zitten aan het blauwe licht van de desinformatie. Zolang die mensen zichzelf niet anders waarderen dan slechts de slaaf van het systeem en niet eigenhandig bronnen aanboren van heldere, zuivere informatie (eerlijk, oprecht en voorzover mogelijk waarheidsgetrouw), zal het nooit goedkomen met de wereld.
Voor meer informatie zie de openingspost deel 3 The power of the mediaquote:Vijftig mediagroepen controleerden in 1983 de Amerikaanse kranten, magazines, radio- en tv-zenders, fi lmstudio’s en uitgeverijen. In 1992 bleven er vierentwintig mediagroepen over, in 2003 waren er dat nog zes. American Online nam Time Warner over (een deal van 190 miljard dollar) en Viacom fusioneerde met CBS. MCI Worldcom kocht Sprint Corp. voor 115 miljard dollar, terwijl Vivendi fusioneerde met Seagram en Canal+. De overblijvende reuzen zijn bovendien onderling verbonden: ze hebben aandelen van elkaar en verdelen de winsten van de blockbusters van televisie, kabel en bioscopen.
Deze mediaconcerns staan onder controle van industriëlen en bankiers. In de top van AOL-Time Warner vind je topnamen van Philip Morris, de New York Stock Exchange, Sun Microsystems, American Express, Colgate-Palmolive, Sears-Roebuck, Pepsi-Cola en Pfizer. M.a.w., de industriële en financiële krachtpatsers zetten de media in voor hun eigen belangen.
http://www.media-activism.be/article.php3?id_article=113
Kun je beter even hier vragen: [Feedback] Moderatie in POLquote:Op maandag 20 september 2004 01:18 schreef OpenYourMind het volgende:
ps: mods schopje naar truth???
Wat een nuttige bijdrage weeral ...quote:Op zondag 12 september 2004 15:23 schreef Redux het volgende:
Mooie post, Ringo! Ben benieuwd wat een baajguardian daarop te antwoorden heeft!
Net nog een video gezien over de FCC en dat tot 90% van alle media in de handen van 1 groep gecentraliseerd zit, zelfs de internet-nieuwssites. Dat maakt het zoeken naar "heldere, zuivere informatie (eerlijk, oprecht en voorzover mogelijk waarheidsgetrouw)" wel wat moeilijk hé. En alle andere sites zijn dan weer direct suggestieve complotsites ... nou, dan schiet er niet veel meer over hé ?quote:Zolang die mensen zichzelf niet anders waarderen dan slechts de slaaf van het systeem en niet eigenhandig bronnen aanboren van heldere, zuivere informatie (eerlijk, oprecht en voorzover mogelijk waarheidsgetrouw), zal het nooit goedkomen met de wereld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |