sorry, khad de OP van het oude topic gekopieerd dus een aantal foto sites van fokkers zitten er niet tussen. Ik heb je inmiddels toegevoegd.quote:Op zaterdag 4 september 2004 18:13 schreef renz0r het volgende:
je vergeet mij bij de foto's te zetten! 305 foto's van eind augustus
http://george.zwijndrecht86.nl/Newyork2004
omtopic: Het blijft me verbazen hoevel animo is voor NYC op Fok!
quote:Op zaterdag 4 september 2004 19:23 schreef Cee het volgende:
Vandaag de tickets opgehaald! En een reislader voor m'n telefoon. Kwam ik de winkel binnen, zei ik "Ik zoek een reisleider".![]()
In veel musea kan je korting krijgen met een studentenpas. Met mijn collegekaart heb ik in verschillende musea korting gekregen en in het televisie museum mocht ik gratis naar binnen. Foto op je kaart heb je wel nodig en iets waaruit ze af kunnen leiden dat het om een opleiding gaat. Gelukkig stond bij mij op mijn collegekaart ook alles in het Engels.quote:Op zaterdag 4 september 2004 17:54 schreef The.PhantoM het volgende:
Studenten korting
Ook kan je een studentkaart aanvragen heb ik ooit gehoord. Wie kan hier wat meer over vertellen?
heb je niet wat meer plaatjes, het is moeilijk om te zeggen waar dit is. Maar het ziet er naar uit dat het bij het water is. Het kan best Riverside park zijn aan de hudsonquote:Op zaterdag 4 september 2004 22:25 schreef berc het volgende:
maar weet iemand waar in new york zich dit bevind:
[afbeelding]
komt uit de film 25th hour
Het is onder in de punt van manhattan, heb daar in maart gelopen. Vanuit daar kun je het vrijheidsbeeld zien. Onderstaande foto is daar gemaakt.quote:Op zaterdag 4 september 2004 22:25 schreef berc het volgende:
[afbeelding]
donequote:Op zondag 5 september 2004 01:12 schreef matthijst het volgende:
The Phantom, kun je die URL ff wijzigen. Is nu:
http://members.lycos.nl/mthalen1/nyc/index.htm (matthijst)
ipv
http://members.lycos.nl/mthalen/nyc/index.htm (matthijst)
(mthalen1 dus, ipv mthalen)
Je bedoelt battery park? Volgens mij is het niet battery park, mss is het battery park city maar volgens mij ook niet.quote:Op zondag 5 september 2004 00:26 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Het is onder in de punt van manhattan, heb daar in maart gelopen. Vanuit daar kun je het vrijheidsbeeld zien. Onderstaande foto is daar gemaakt.
[afbeelding]
Niet zo'n geweldige kwaliteit foto, waaraan je eigenlijk ook niet kunt zien dat dit de plek is die jij bedoeld maar ben er bijna zeker van dat het daar is.
in dat geval ben ik daar ook nog geweest, zie mijn post in NYC deel 6:quote:Op zondag 5 september 2004 00:26 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Het is onder in de punt van manhattan, heb daar in maart gelopen. Vanuit daar kun je het vrijheidsbeeld zien. Onderstaande foto is daar gemaakt.
Was ook niet direct op de punt, maar als je meer richting vrijheidsbeeld liep dan was er inderdaad een recht stuk waar al deze bankjes stonden.quote:Op zondag 5 september 2004 13:06 schreef WooZ het volgende:
maar ik kan me niet herinneren dat der bankjes stonden zo dicht aan het water![]()
sorry ik kan de OP niet meer wijzigen: "Je kunt dit bericht niet meer wijzigen omdat de maximale editduur is verstreken. "quote:Op maandag 6 september 2004 20:19 schreef matthijst het volgende:
The Phantom, nog maar een keer aanpassen a.u.b:
http://www.mthalen.demon.nl
Alle foto's fatsoenlijk formaat erop gezet, layout aangepast.
Foto's zijn gemaakt tussen 3 en 8 december vorig jaar. De kerstversiering hangt vanaf eind november in New York, de Rockefeller Center kerstboom werd op 3 december aangedaan
Na twee dagen begon het te sneeuwen als een gek ("Winter's 1-2 Punch"), echt schitterend![]()
[afbeelding]
In de winter zou ik NY ook nog graag een keer willen zien.quote:Op maandag 6 september 2004 20:19 schreef matthijst het volgende:
Foto's zijn gemaakt tussen 3 en 8 december vorig jaar. De kerstversiering hangt vanaf eind november in New York, de Rockefeller Center kerstboom werd op 3 december aangedaan
Na twee dagen begon het te sneeuwen als een gek ("Winter's 1-2 Punch"), echt schitterend![]()
[afbeelding]
Moet http://members.lycos.nl/mthalen1/nyc/index.htm (matthijst) in de OP vervangen worden door http://www.mthalen.demon.nl (matthijst)?quote:Op maandag 6 september 2004 20:19 schreef matthijst het volgende:
[afbeelding]
Dan geef je je pa een oorlogs voorraad nicotine pleisters en tig van die kauwgom stripjesquote:Op vrijdag 10 september 2004 22:06 schreef Xante het volgende:
Ja, ik ook. Maar ik ben nog maar 15 dus ik zou met mijn ouders meemoeten. Mijn vader valt al af omdat je daar amper mag roken. En mijn moeder heeft er niet zo'n zin in geloof ik. Ik ben echt de enige hier
.
haha lol. Ik ben nu 17 jaar en ben vorige keer met een vriend van me gegaan en met me ma. En ik kan je gerust zeggen dat me moeder een lopende schoorsteen is. Maar ze heeft het in nyc goed kunnen volhouden. De stad vondt ze fantastisch. Ze wil zelfs graag dolgraag terug. Ze is bijna net zo gek op nyc als ikquote:Op vrijdag 10 september 2004 22:06 schreef Xante het volgende:
Ja, ik ook. Maar ik ben nog maar 15 dus ik zou met mijn ouders meemoeten. Mijn vader valt al af omdat je daar amper mag roken. En mijn moeder heeft er niet zo'n zin in geloof ik. Ik ben echt de enige hier
.
thnx, maar ik heb gewoon de OP uit het oude topic gekopieerdquote:Op vrijdag 10 september 2004 17:06 schreef Wytze het volgende:
Even tijdje druk geweest, dus weinig op Fok! gezeten.Mooie OP Phantom
Zal het later even allemaal doorlezen
ben bijna 18 en wil dolgraag naar new york, als niemand meewilt, gaat ik gewoon alleenquote:Op vrijdag 10 september 2004 23:16 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
haha lol. Ik ben nu 17 jaar en ben vorige keer met een vriend van me gegaan en met me ma. En ik kan je gerust zeggen dat me moeder een lopende schoorsteen is. Maar ze heeft het in nyc goed kunnen volhouden. De stad vondt ze fantastisch. Ze wil zelfs graag dolgraag terug. Ze is bijna net zo gek op nyc als ik
Op straat mag je natuurlijk wel roken en ik neem aan dat je in nyc bijna alleen maar buiten bent. Het is ook grappig om te zien (vooral in het financial district) dat allemaal zakenmannetjes bij de ingang van kantoor gebouwen tijdens de pauze allemaal staan te paffen
Maar ik vind me zelf nu wel oud genoeg om zo'n reis naar nyc alleen aan te kunnen. Maar ik neem natuurlijk wel iemand mee als ik volgende keer naar nyc ga. Maar op manhattan is alles superveilig, dus daarover hoef je je geen zorgen te maken. Maar ik zou ook niet weten of ik op me 15e alleen zou durfen gaan, of met nog een vriend...
ja je moet zoiezo nyc 1x meegemaakt hebben... Ik ben aan het kijken of ik na mijn vwo naar de states kan voor een half jaar/ jaar. Ik wil mss dat andere half jaar naar thailand om daar verder te gaan voor dive instructor. En mss kijken of ik een beurs kan krijgen in de states... (maar dan moet ik denk ik eerst een paar jaar universiteit erop hebben zitten).quote:Op zaterdag 11 september 2004 00:09 schreef berc het volgende:
[..]
ben bijna 18 en wil dolgraag naar new york, als niemand meewilt, gaat ik gewoon alleen
Donequote:Op vrijdag 10 september 2004 21:21 schreef matthijst het volgende:
Ja, graag vervangen
ik zou vorig jaar ook naar NY gaan met een paar anderen. Maar opeens wou niemand meer mee. Echt balen toen.quote:Op zaterdag 11 september 2004 00:09 schreef berc het volgende:
[..]
ben bijna 18 en wil dolgraag naar new york, als niemand meewilt, gaat ik gewoon alleen
Ik weet waar dat is, heb er ook gelopen en gezeten. Weet alleen niet hoe dat heetquote:Op zaterdag 4 september 2004 22:25 schreef berc het volgende:
....
Is idd bij het water volgens mij staart ie daar naar een veerboot die aan gaat meren. Is het niet Battery Park oid?quote:Op zondag 5 september 2004 00:07 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
heb je niet wat meer plaatjes, het is moeilijk om te zeggen waar dit is. Maar het ziet er naar uit dat het bij het water is. Het kan best Riverside park zijn aan de hudson
Zijn er vandaag nog iets van specials op TV?quote:Op zaterdag 11 september 2004 14:55 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
3 jaar en 10 minuten geleden...![]()
quote:Fuck me? Fuck you! Fuck you and this whole city and everyone in it. Fuck the panhandlers, grubbing for money, and smiling at me behind my back. Fuck the squeegee men dirtying up the clean windshield of my car. Get a fucking job! Fuck the Sikhs and the Pakistanis bombing down the avenues in decrepit cabs, curry steaming out their pores, stinking up my day. Terrorists in fucking training. SLOW THE FUCK DOWN! Fuck the Chelsea boys with their waxed chests and pumped up biceps. Going down on each other in my parks and on my piers, jingling their dicks on my Channel 35. Fuck the Korean grocers with their pyramids of overpriced fruit and their tulips and roses wrapped in plastic. Ten years in the country, still no speaky English? Fuck the Russians in Brighton Beach. Mobster thugs sitting in cafés, sipping tea in little glasses, sugar cubes between their teeth. Wheelin' and dealin' and schemin'. Go back where you fucking came from! Fuck the black-hatted Hasidim, strolling up and down 47th street in their dirty gabardine with their dandruff. Selling South African apartheid diamonds! Fuck the Wall Street brokers. Self-styled masters of the universe. Michael Douglas, Gordon Gecko wannabe mother fuckers, figuring out new ways to rob hard working people blind. Send those Enron assholes to jail for FUCKING LIFE! You think Bush and Cheney didn't know about that shit? Give me a fucking break! Tyco! Worldcom! Fuck the Puerto Ricans. 20 to a car, swelling up the welfare rolls, worst fuckin' parade in the city. And don't even get me started on the Dom-in-i-cans, 'cause they make the Puerto Ricans look good. Fuck the Bensonhurst Italians with their pomaded hair, their nylon warm-up suits, their St. Anthony medallions, swinging their, Jason Giambi, Louisville slugger, baseball bats, trying to audition for the Sopranos. Fuck the Upper East Side wives with their Hermes scarves and their fifty-dollar Balducci artichokes. Overfed faces getting pulled and lifted and stretched, all taut and shiny. You're not fooling anybody, sweetheart! Fuck the uptown brothers. They never pass the ball, they don't want to play defense, they take fives steps on every lay-up to the hoop. And then they want to turn around and blame everything on the white man. Slavery ended one hundred and thirty seven years ago. Move the fuck on! Fuck the corrupt cops with their anus violating plungers and their 41 shots, standing behind a blue wall of silence. You betray our trust! Fuck the priests who put their hands down some innocent child's pants. Fuck the church that protects them, delivering us into evil. And while you're at it, fuck JC! He got off easy! A day on the cross, a weekend in hell, and all the hallelujahs of the legioned angels for eternity! Try seven years in fuckin' Otisville, J! Fuck Osama Bin Laden, Al Qaeda, and backward-ass, cave-dwelling, fundamentalist assholes everywhere. On the names of innocent thousands murdered, I pray you spend the rest of eternity with your seventy-two whores roasting in a jet-fueled fire in hell. You towel headed camel jockeys can kiss my royal Irish ass!
idd zeer gaaf stukje uit die filmquote:Op zaterdag 11 september 2004 16:31 schreef Erasmusch het volgende:
Had ik lekker gelijk
Maar als je naar het noordwesten gaat, zit je toch niet meer aan het water?
Mooi citaat uit de film:
[..]
juist, dat is hetquote:Op zaterdag 11 september 2004 14:53 schreef Razer het volgende:
Zo hier zou dat moeten zijn:
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
uhuquote:Op zaterdag 11 september 2004 19:52 schreef The.PhantoM het volgende:
And remember what day it's today
ik ben echt blij dat ik dat jaar ervoor nog op het WTC ben geweest...quote:Op zaterdag 11 september 2004 20:31 schreef berc het volgende:
[..]
uhu![]()
vandaag al weer 3 jaar geleden....
ja ik zou je koffer gewoon openlaten. Wij kregen ook te horen dat als je je koffer op slot doet dat ze dan je koffers zouden opbreken.quote:Op dinsdag 14 september 2004 20:11 schreef Cadex het volgende:
Ik ga 19 oktober naar NY... kan niet wachten..
Even een vraagje... ik hoorde dat wanneer je een koffer met cijferslot hebt ze het ding openbreken... klopt dat? Is het dan aan te raden om gewoon die code met een stickertje erop te plakken?
Weet trouwens niet of dat in mijn geval erg slim is... code is 911 namelijk
Ik had op de terug weg gewoon cijferslot er aan gehangen, hebben ze niet opengebroken. Op de heen weg had ik het slotje er vanaf gelatenquote:Op dinsdag 14 september 2004 21:22 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
ja ik zou je koffer gewoon openlaten. Wij kregen ook te horen dat als je je koffer op slot doet dat ze dan je koffers zouden opbreken.
ik baal er ook van dat ik new york niet kan bewonderen met die 2 gebouwen, niet dat ze mooi waren, maar gaven ny zon mooie skyline. Freedom towers zien er ook wel mooi uit. Alleen vraag ik me af of er mensen zijn die daar in willen werken, want 1 van die torens word het hoogste gebouw van ny of nie.quote:Op dinsdag 14 september 2004 20:18 schreef kepler het volgende:
[..]
ik ben echt blij dat ik dat jaar ervoor nog op het WTC ben geweest...
ik weet nog goed dat ik we erheen gingen, en dat ik een hoek omliep. Toen zag ik die superhoge torens. Ik zal dat moment echt nooit vergeten...
Ik heb zelfs nog een broodje gegeten tussen die 2 torens, bij dat kunstwerk(die bol)
hehe wat cool!quote:Op woensdag 15 september 2004 15:11 schreef matthijst het volgende:
Check deze, erg cool:
http://www.panoramas.dk/fullscreen/fullscreen17b.html
jah,quote:Op woensdag 15 september 2004 22:50 schreef berc het volgende:
[..]
hehe wat cool!
die fotografen op de grond enzo
maareh hoogste van de wereld?
hoger dan die in kuala lumpur Taiwan van 509 meter hoog?
damn ik vind die tickets echt buitensporig (dat hotel nog erger)quote:Op dinsdag 14 september 2004 19:40 schreef matthijst het volgende:
Vorig jaar kerst was online boeken voor mij het goedkoopst:
2 x ¤378,- voor de tickets
2x ¤78,- tax
1 x $659 Hotel Pennsylvania Renovated room ( 4 nachten)
1439 voor 2 p.
Met Delta kun je vliegen voor 295 euro retour, excl. belastingen. Dus dat komt incl. ook ongeveer op 378 euro. Mocht je in het zuiden van NL wonen kan het een optie zijn om vanuit Zaventem te vliegen. Een vriend van mij is met Continental (ok, niet één van de beste maatschappijen) naar New York gevlogen voor 315 euro incl. In New York heb ik overnacht in Greenpoint YMCA voor 30 euro per nacht. Dit hostel is gelegen in Brooklyn in een gezellige buurt op 5 minuten van het dichtstbijzijnde metrostation. Van daaruit ben je in 15 minuten in hartje Manhattan. Goed te doen dus.quote:Op woensdag 15 september 2004 23:39 schreef succubus het volgende:
[..]
damn ik vind die tickets echt buitensporig (dat hotel nog erger)
voor dat bedrag kan ik 3 weken in frankrijk verblijven
ik kan me nog herinneren dat een ticket voor 9/11 zo'n 450 gulden was bij de KLM.. wat is er met die prijzen gebeurd? 378 is bijna het dubbele
Mmm ik ben in de grote vakantie 9 dagen gegaan, en was met vlucht en hotel 880 euro kwijt.quote:Op donderdag 16 september 2004 09:21 schreef komrad het volgende:
Voor 28 euri kan je ook een hostel in Manhattan hebben, www.chelseahostel.com Lijkt me toch beter als brooklyn. Ik ben er ook geweest, een beetje krap, maar verder wel oke
1 week NYC, 1000 euri
Ik heb ze via de website van Rottink Reisburo geboekt, kijk onder BudgetAir. Je vliegt met Delta.quote:Op donderdag 16 september 2004 11:56 schreef Razer het volgende:
Waar kun je die vliegtickets dan bestellen van Delta? Of een andere maatschappij? Als ik op internet zoek vind ik niks onder de 450 euro.
Mijn hostel lag vlak over de rivier in Brooklyn, dus relatief vlakbij Manhattan. Ik heb daar voor 5 nachten iets van 175 euro betaald. Voor dat bedrag heb je dan wel een eigen kamer.quote:Op donderdag 16 september 2004 09:21 schreef komrad het volgende:
Voor 28 euri kan je ook een hostel in Manhattan hebben, www.chelseahostel.com Lijkt me toch beter als brooklyn. Ik ben er ook geweest, een beetje krap, maar verder wel oke
1 week NYC, 1000 euri
wel vaag dat ze nu een nog hoger gebouw neerploffen, en dan ook nog de hoogste ter wereld, zijn ze niet meer bang voor aanslagen ofzo? of is dit gebouw wel bestand tegen vliegtuigen.quote:Op woensdag 15 september 2004 23:00 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
jah,
De freedom tower wordt 1,776 feet en de petronas towers zijn 1,483 feet. Maar er is op het moment blijkbaar nog een hoger gebouw dan de petronas towers: Taipei 101. (509 m): http://www.infoplease.com/ipa/A0001338.html
Maar wat verwacht je anders, amerika moet iederen overtreffen natuurlijk
oke, bedankt voor de duidelijke uitleg,quote:Op donderdag 16 september 2004 17:52 schreef komrad het volgende:
het WTC was ook vliegtuigbestendig. Het is ontworpen dat er een 747 in kan vliegen. Er waren alleen 2 problemen. 1 er was niet gedacht aan een aanslag dus was de kerosine niet meegenomen -> veel meer hitte en grotere ontploffing. 2 de hittewerende laag op de constructie was niet overal goed aangebracht. Wanneer eenmaal 2 of 3 vloeren op elkaar gevallen zijn wordt het gewicht te groot m.a.g. dat elke vloeg omlaag kwam. Daarom viel de toren ook zo recht omlaag in elkaar, een soort kleine implosie
lol, volgens mij is dit die sateliiet map die ik heb gebruikt om een map van nyc te maken voor simcity. (helaas niet verder afgemaakt) .quote:Op donderdag 16 september 2004 18:15 schreef matthijst het volgende:
Coole satellietfoto:
[afbeelding]
En groot, hier:
http://earthobservatory.n(...)_newyorkcity_lrg.jpg
http://www.mta.nyc.ny.us, kan je de metro map downloaden die je ook aan het loket in de subways krijgt. En de buskaarten van alle boroughs staat er ook op. Zijn mooie kaarten.quote:Op donderdag 16 september 2004 18:08 schreef berc het volgende:
[..]
oke, bedankt voor de duidelijke uitleg,
ik had wel gehoord dat het ook de bedoeling was ja dat de 2 torens niet in mochten storten, maar dat ze idd niet overal aan gedacht hadden.
een paar topics/posten terug staan er een paar linkjes naar plattegronden van ny, ik ben een beetje te lui om ze te zoeken, dus als iemand ze toevallig weet, wilt ie ze dan hier posten
alvast bedankt
ik vind het gebouw persoonlijk niet zo passen op manhattan. In new york zie je veel van die zware massieve skyscrapers. En zo'n hoog glazen gebouw vind ik niet echt passen. Je ziet wel wat glazen gebouwen in lower manhattan maar die zijn niet zo super hoog, en zien er ook mooi en simpel uit. Maar de freedom towers passen wel mooi bij het WFC.quote:Op donderdag 16 september 2004 19:11 schreef berc het volgende:
nooit aangedacht dat dat zo zal kunnen gebeuren...... kan er maar beter niet aan denken,
moet wel zeggen dat ik het niet zo mooi vind dat dat gebouw zo super hoog is, laten ze het gewoon de hoogste van new york houden.
vind deze toch iets te hoog en te smal
[afbeelding]
Ik heb je foto's gezien ...quote:Op zaterdag 4 september 2004 18:13 schreef renz0r het volgende:
je vergeet mij bij de foto's te zetten! 305 foto's van eind augustus
http://george.zwijndrecht86.nl/Newyork2004
Extra aanvulling bij hotels:
Marriott NYC Marquis Hotel
Een groot lux hotel met alles erop en eraan in het hartje van New York tussen Broadway en Time Square. Geschikt voor de Fok!er met de wat dikkere portomonnee
http://marriott.com/property/propertyPage/NYCMQ
De link met http://members.lycos.nl/mthalen/nyc/index.htm (matthijst) doet het niet
ontopic: Het blijft me verbazen hoevel animo is voor NYC op Fok!
vind wtc ook veel mooier,quote:Op donderdag 16 september 2004 19:50 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
ik vind het gebouw persoonlijk niet zo passen op manhattan. In new york zie je veel van die zware massieve skyscrapers. En zo'n hoog glazen gebouw vind ik niet echt passen. Je ziet wel wat glazen gebouwen in lower manhattan maar die zijn niet zo super hoog, en zien er ook mooi en simpel uit. Maar de freedom towers passen wel mooi bij het WFC.
Voor de rest vind iIk de freedom towers er te complex uit zien en idd, hij is erg dun en hoog. Ik heb liever de oude torens weer terug.
* berc nieuwe avatar heeft. kunnen jullie zien wat het is?
Dat is ook de bedoeling van de architect geweest heb ik ergens gelezenquote:Op donderdag 16 september 2004 21:29 schreef ScudRaket het volgende:
Hehe de contouren van die Freedom Tower lijk vanuit dit punt wel op die van het vrijheidsbeeld
is het nou op nbc of op rtl 4 of allebei? Op welke dag? Om de week?quote:Op vrijdag 17 september 2004 23:26 schreef mbn het volgende:
Psst... Nieuwe rls met D. Trump: The Apprentice.
Elke vrijdag op RTL4 om half 10.quote:Op vrijdag 17 september 2004 23:50 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
is het nou op nbc of op rtl 4 of allebei? Op welke dag? Om de week?
Lijkt me een leuk programma.
btw, vind de trump towers wel mooi van buiten maar van binnen, tenminste de trump tower op 5th ave.
wat is het moma? Dat gebouw is ergens dichtbij times square volgens mij...quote:Op zondag 19 september 2004 10:55 schreef komrad het volgende:
Dat onderste gebouw is toch vlak bij het Moma (of is het het moma??)
ik denk dat dat het bord is waar op staat hoeveel de oorlog in irak kost, of een andere staatsschuldquote:Op zondag 19 september 2004 10:30 schreef Master-JiP het volgende:
Tijdens de uitzending van The Apprentice van afgelopen vrijdag zag ik in een vluchtig shot van NY een elektronisch bord met daarom de titel 'Out national debt:' en daaronder een oplopend bedrag. Iemand enig idee waar dit te vinden is?
tis een lelijk bord en je hebt er niks aan, moeten de amerikanen zich er slecht door voelen ofzo?quote:Op maandag 20 september 2004 10:27 schreef komrad het volgende:
Errug gaaf bord
kheb er weinig verstand van, maar het is 3% van het nationaal bruto product ofzo. Nu is de staatsschuld in Nederland ook iets van 3%, maar omdat Amerika een hoger product heeft dan lijkt het heel veel.quote:Op maandag 20 september 2004 17:45 schreef matthijst het volgende:
Mwah, kan nooit kwaad Amerikanen eens met de neus op de feiten te drukken
Daar stonden echt dikke rijen voor toen ik er wasquote:Op dinsdag 21 september 2004 10:40 schreef Cee het volgende:
\
Als je lekker ijs wilt eten; Cold Stone Creamery op 42nd street is een aanrader; ze maken je ijs-mix voor je neus klaar, je mag vantevoren proeven of je 't goed genoeg vind, het ijs wordt geserveerd in een bakje waarin een wafel gevormd is, lekker dik met chocola en nootjes enzo. En als je bij de kassa nog een tip in de fooienpot gooit, gaat het personeel in de winkel (heel vals) voor je zingen.
of de wendy's, maar die is weer niet in NLquote:Op dinsdag 21 september 2004 14:51 schreef komrad het volgende:
De australian is ook een aanrader, maar je kan dat ook in NL krijgen
lekkerquote:Op dinsdag 21 september 2004 15:03 schreef komrad het volgende:
ja maar de wendy's is meer fast food gericht is een ander soort toco. Het viel me trouwens op dat er in NYC relatief weinig burger kings zitten. Wat zijn jullie algemene ervaringen met het eten daar?
Hahaha, zo een boekje had ik ook wel kunnen gebruiken in de vakantie, nu was het Pizza en Mc en dat een hele week langquote:Op dinsdag 21 september 2004 15:06 schreef komrad het volgende:
ik heb echt best goed kunnen eten daar. Ik had een boekje met goedkope maar goede restaurants. Is echt een aanradertje
het is volgens mij goedkoper (en handiger) om zo'n kant en klare te boeken. Gewoon het goedkoopste hotel (je slaapt er toch alleen maar) boeken en dan nog 3 nachten erbij ofzoquote:Op dinsdag 21 september 2004 15:33 schreef Razer het volgende:
Is het trouwens goedkoper om een kant en klare reis te boeken (D-reizen, Oad enz) of om een losse vlucht te boeken en dan ergens een Hotel zoeken op internet (iemand misschien een site met een overzicht van hotels in NY) ? Wat doen jullie altijd?
AAA kortingen? Was dat?quote:Op dinsdag 21 september 2004 17:45 schreef matthijst het volgende:
..
Check op de site van het hotel of ze AAA-korting geven, scheelde bij Penn vorig jaar $150 ofzo.
toen wij in nyc waren hadden 2 of 3 keer dat we op straat stonden te zoeken naar straatbordjes om te kijken waar we waren. Komt er opeens iemand naar ons toe lopen om te vragen of we hulp nodig hebben (of we wisten waar we waren). Dat lijkt me toch geen nepvriendelijkheid. En van politie en stadionpersoneel zou ik idd niet veel vriendelijkheid verwachten, elke dag zo'n saaie routine baan begint ook te vervelen.quote:Op dinsdag 21 september 2004 20:32 schreef komrad het volgende:
de vriendelijkheid van de NY is toch een vreemd fenomeel. De nepvriendelijkheid is errug annoying en als je iets van ze nodig hebt beginnen ze chagrijnig te worden. Vooral politie en stadionpersoneel is nogal moeilijk te peilen qua humeur
Denk dat het uitmaak wie je bent. Zoals max westerman vertelde in zijn boek; dat fietsers daar de laagste van de laagste weggebruikers zijn. En hoe hij problemen kreeg met de politie omdat hij ruzie kreeg met een gast, Politie nam het op voor die gast want ja waarom zal je het opnemen voor zo'n *** die op zijn fietsje new york doorfietst.quote:Op dinsdag 21 september 2004 21:49 schreef Dizzee het volgende:
Ik hoor juist dat de agenten in Ny heel vriendelijk zijn. Je moet niet dom doen natuurljk, maar das in heel amerika.
ja wie gaat er nou hollands doen in new york. Ga toch ook niet op me klompen door manhattan lopenquote:Op dinsdag 21 september 2004 22:09 schreef berc het volgende:
[..]
Denk dat het uitmaak wie je bent. Zoals max westerman vertelde in zijn boek; dat fietsers daar de laagste van de laagste weggebruikers zijn. En hoe hij problemen kreeg met de politie omdat hij ruzie kreeg met een gast, Politie nam het op voor die gast want ja waarom zal je het opnemen voor zo'n *** die op zijn fietsje new york doorfietst.
maar zogauw je er duur uit ziet is iedereen aardig tegen je.
nouja, overal lopen wel vriendelijke en onvriendelijke mensen rond. De politie op manhattan was ook heel aardig. Toen er een hele nypd squad voor het empire state building stond ging er een groep jongeren foto's maken van de politie. Paar nypd cops gingen gewoon blij poseren en met wat mensen op de fotoquote:Op dinsdag 21 september 2004 22:32 schreef Cee het volgende:
Pre-9/11 vond ik NY'ers afstandelijker, onvriendelijker. Dat is bij m'n eerste bezoek na 9/11 anders. Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar het viel me op dat men minder self-centered was dit keer. En de politie was behulpzaam, ook winkelpersoneel was vriendelijker. De zakenman die een auto huurde en ons een gratis lift naar ons hotel gaf vanuit Washington DC (hij moest zelf naar Long Island), om 9 uur 's avonds, toen het vliegtuig naar JFK niet kwam opdagen, was toch wel het toppunt.
ANWB korting: word je hier ff lid van de ANWB voor 10 euro, krijg je daar korting met je ANWB pas. Kan aardig oplopenquote:AAA kortingen? Was dat?
Hahaha ik heb nergens last van gehad, alleen was 1 keer het metro kaartje van een vriend van mij gekreukeld, en toen hebben we een kwartier dat kaartje recht zittten buigen voordat ie weer werkte.quote:Op dinsdag 21 september 2004 21:25 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
Wie had nog meer problemen met die Metro poortjes? (Later werd ik er wel handiger in). We hebben er later bijna een wedstrijdje van gemaakt wie zonder problemen door het poortje kwam. Ik helemaal blji als ik er doorheen was
grrrrr....quote:Op woensdag 22 september 2004 18:15 schreef mirelia het volgende:
Ik heb idd ook het idee dat na 9-11 iedereen vriendelijker is geworden
Ik probeerde in 98 onder in het WTC een foto te maken van een copper en die vloog me zowat aan.
Ook als je de weg vroeg liepen ze gewoon door
Terwijl ik het nu 3 keer meegemaakt heb dat mensen zelf naar me toe liepen om me de weg te wijzen en zelfs een stukje mee liepen.
Met die metrokaartjes was heel vaag idd
Wij waren met z'n vieren en ik heb geen 1 keer swipe again gehad terwijl die anderen het constant hadden.....het heeft volgens mij te maken met de snelheid want als ik het deed voor de anderen dan lukte het wel
ja idd je moet ongeveer op loop snelheid dat ding er doorheen halen las ik ergens.quote:Op woensdag 22 september 2004 18:51 schreef mechatronics het volgende:
de touch janiet te snel, niet te langzaam, rare shit.
quote:Op donderdag 23 september 2004 19:14 schreef komrad het volgende:
Zo werkt het idd ongeveer. Totdat je zo voorlaat en dan zelf ook dat bericht krijgen omdat het apparaat kaduuk is. En dan ik maar zuchten tegen hem
en wat staat er in het engels nederlands woorden boek achter subway....quote:Op vrijdag 24 september 2004 14:48 schreef mr.marcus het volgende:
Metro Subway![]()
ja weet ik ook niet precies. Wij hadden ook z'n kaartje die de hele dag geldig was. Maar die kan je pas na 10 min weer gebruiken om naar binnen te gaan (om te voorkomen dat 100 mensen hetzelfde kaartje gebruikenquote:Op vrijdag 24 september 2004 14:42 schreef komrad het volgende:
en wat moet je met zo'n overstap bewijs? ik had een metrokaar die gewoon een hele week geldig was. Het maakte dus toch niet uit hoe vaak ik in of uitstapte. Dat is echt relaxed en veel goedkoper. Koste 21 dollar terwijl het normaal per ritje geloof ik 2 dollar is. En i kheb in een week echt wel meer als 11 ritjes gemaakt met de metro
Ik heb nergens last van gehad in Carter, misschien beetje oud, en niet echt mooi. Maar slapen en douchten ging goed en dat was toch het enige wat ik op me kamer deed. Badkamer zag er zelfs redelijk goed uit en de bedden lagen erg lekker.quote:Op dinsdag 28 september 2004 13:55 schreef HaaK het volgende:
Ik ga begin oktober voor 4 dagen naar NY met een maat, en ik zoek een centraal gelegen betaalbare plek om te slapen. Cartel Hotel leek me dus wel wat, maar uit de reviews die ik lees is dit hotel niet echt een aanrader (www.tripadvisor.com). Voor ons is het niet erg als het allemaal pauper is, als er maar goed geslapen/gedoucht kan worden. De locatie maakt namelijk een hoop goed! Iemand hier ervaringen over dit hotel?
Hmm, het valt wel op dat Amerikanan over het algemeen negatief beoordelen terwijl wij nuchtere Europeanen het hotel veel beter kunnen waarderen..quote:Op dinsdag 28 september 2004 16:40 schreef Razer het volgende:
[..]
Ik heb nergens last van gehad in Carter, misschien beetje oud, en niet echt mooi. Maar slapen en douchten ging goed en dat was toch het enige wat ik op me kamer deed. Badkamer zag er zelfs redelijk goed uit en de bedden lagen erg lekker.
Wat voor taal is dat in godsnaamquote:Op dinsdag 28 september 2004 16:45 schreef HaaK het volgende:
[..]
http://www.timessquareroommates.com//BedandRooms-J/index.html
en waaaar slaat dat nou weer op? dat de amerikanen over het blabla, kom op zeg, voor het mooie zouden ze een hostel moeten hebben midden in NYC, bed, douche en klaar, geen wekker, geen tv, geen strijkijzer niks, kijk, daar hebben wij ook genoeg aan, en t is al super als het schoon is.quote:Op dinsdag 28 september 2004 16:45 schreef HaaK het volgende:
[..]
Hmm, het valt wel op dat Amerikanan over het algemeen negatief beoordelen terwijl wij nuchtere Europeanen het hotel veel beter kunnen waarderen..
Kent een van jullie Times Square Beds & Rooms ? Lijkt me ook niet slecht!
http://www.timessquareroommates.com//BedandRooms-J/index.html
wij zijn ook op newark aangekomen. We hebben toen de shuttle bus genomen naar port authority, iets van 10-15 dollar d8 ik. Je kan ook de taxi nemen, die zet je dan direct voor je hotel af. Of idd de trein naar Penn station. Ik weet niks van ene metro die direct naar manhattan gaat... Kijk anders ff hier: http://www.ny.com/transportation/airports/quote:Op donderdag 30 september 2004 11:48 schreef Bo_ het volgende:
Ik ga op 22 oktober ook een lang weekend naar New York. We verbijven in Holiday Inn Midtown, vlakbij Central Park. Is iemand daar al geweest?
O ja, we landen op Newark. Iemand een idee hoe ik het beste bij het hotel kom dan?
zo heb ik het idd ook gedaan.quote:Op donderdag 30 september 2004 13:50 schreef Mottebelke het volgende:
Op Newark kun je eerst gratis met de AirTrain naar het station en van daaruit kun je met de Amtrak of de NJ Transit (deze is veel goedkoper) trein naar Penn Station.
Dit kostte in januari rond de 10 dollar.
Klopt, kan natuurlijk daarheen met de trein en dan de subway nemen ofzo...quote:Op donderdag 30 september 2004 16:30 schreef komrad het volgende:
ik wil niet heel vervelend doen maar is penn station niet 34th and 7th of 8th op manhattan??
ik heb wel n rondje om, en daarna erdoorheen gelopen, dat central park, telt dat ook ?quote:Op donderdag 30 september 2004 11:48 schreef Bo_ het volgende:
Ik ga op 22 oktober ook een lang weekend naar New York. We verbijven in Holiday Inn Midtown, vlakbij Central Park. Is iemand daar al geweest?
O ja, we landen op Newark. Iemand een idee hoe ik het beste bij het hotel kom dan?
werk in de audio-visuelesector, dus dat helpt wel een beetje om mooie plaatjes te schieten.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 16:19 schreef Jeroenus het volgende:
De foto's zijn wel op een mooie manier genomen moet ik zeggen.
wees blij dat je al zo snel gaat... Voor mij zal het nog wel een tijdje duren voordat ik nog een keer gaquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 22:17 schreef miss_sly het volgende:
jakke, mooie foto's!
* The.PhantoM wordt met de dag ongeduldiger...het duurt zoooo lang voor het zaterdag is.....
Die is in de NY Public Library genomen, op 5th AV. niet zo ver van het Empire State Building.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:20 schreef mr.marcus het volgende:
waar is dit: [afbeelding]
ik ben ook blij! heeeeel blijquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:12 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
wees blij dat je al zo snel gaat... Voor mij zal het nog wel een tijdje duren voordat ik nog een keer gaWordt dit je eerste keer in NYC?
quote:Op woensdag 6 oktober 2004 07:18 schreef Cee het volgende:
Geweldige foto's! Ik wil ook weer terug.![]()
go where?quote:Op woensdag 6 oktober 2004 14:45 schreef komrad het volgende:
Ik zeg maar 1 ding : LET'S GO YANKEES
American Football raak je normaal niet binnen in NY, tickets zijn maanden van tevoren uitverkochtquote:[b]en een sportwedstrijd, liefst American Football als dat lukt
* jakkeluchtgitaar is Football fan
oeoeoeoeoeoequote:Op dinsdag 5 oktober 2004 01:31 schreef jakkeluchtgitaar het volgende:
foto's foto's foto's
zozo, daar zeg me wat.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 20:42 schreef jakkeluchtgitaar het volgende:
[..]
American Football raak je normaal niet binnen in NY, tickets zijn maanden van tevoren uitverkocht
er is zelfs een online-wachtlijst voor mensen die tickets willen overnemen, van abbonementshouders die niet kunnen gaan.
mooie pan.foto! Wat voor gebouw zijn ze eigenlijk daar aan het bouwen bij ground zero? Je ziet op die foto een constructie naast het WFC. Ik weet nog wel toen in op ground zero stond dat er heel groot op dat nog te gebouwen gebouwquote:Op woensdag 6 oktober 2004 21:32 schreef jakkeluchtgitaar het volgende:
m'n eerste panoramafoto is ook samengesteld:
[afbeelding]
Dat is volgends mij goedkoop vliegen via de KLM bv omdat jij of een familielid daar werktquote:Op donderdag 7 oktober 2004 02:32 schreef mr.marcus het volgende:
IPB ?
hoe maak je die panorama foto's met photoshop? Ik heb het eens een keer geprobeerd met adobe elements, maar dat ging niet helemaal goed. Het hoe heb je die pan.foto gemaakt op times square? Heb je die gemaakt met een fish eye lens? Of een aantal foto's aan elkaar geplakt? Maar hoe deed je dat dan met het verkeer en de mensen, die bewegen toch...quote:Op donderdag 7 oktober 2004 16:04 schreef jakkeluchtgitaar het volgende:
Al mijn panoramafoto's van NY eindelijk aan elkaar geplakt, bij sommige al wat harder moeten photoshoppen, dan bij andere. Hier zijn ze:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zal wel lastig wordenquote:Op donderdag 7 oktober 2004 11:29 schreef komrad het volgende:
Veel succes Nerd, zware opgave of niet?
ga één van de dagen meer foto's op mijn site plaatsen, ik zal de link hier dan posten en dan zorg ik ook voor een grotere versie van deze pic.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 23:30 schreef mechatronics het volgende:
[afbeelding]
hey, kan je die heel groot hier posten ?
central park iigquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 18:06 schreef KonnieKipke het volgende:
jongens, ik moet voor een congres in philadelphia zijn, maar wil de laatste dag een dagtochtje naar new york doen. De trein rijdt er 1,5 uur op van philly naar NY en kost $98 voor een retourtje... Komt aan in Pennsylvania station op manhattan om 9.00 nog wat... Wat is het leukste om in 1 dag te doen (wil in ieder geval times square en empire state building zien)? Moet zo rond 16.00 weer wegVliegtuig in philly halen....
helemaal niet, maar aangezien dat je vooral Times Square en het ESB wil zien, zou ik vooral in Midtown Manhatten rondlopen. Zeker naar de top van het ESB, ga daar misschien eerst heen, 's morgens zijn de wachttijden niet zo lang. Times Square is op wandelafstand van ESB, veel winkels ook in Midtown, maar aangezien je niet veel tijd hebt, kun je die best zoveel mogelijk voorbijlopen. Verder valt dit best te combineren met Central Park, Rockafellar Center en Fifth Av.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 20:54 schreef KonnieKipke het volgende:
is dat wel in 7 uur tijd te doen?
bryant park is een van de bekende gratis hotspots op manhattanquote:Op woensdag 13 oktober 2004 09:50 schreef Master-JiP het volgende:
Ik ga dinsdag naar NY en verblijf in het Edison hotel. Heeft iemand een idee of dara in de buurt WiFi-hotspots zijn? Ik heb namelijk m'n iPaq bij me, en dan kan ik toch m'n mail etc bijhouden.....
in die ene week dat ik in nyc ben geweest hebben veel in de metro gezeten, en ik moet zeggen dat het allemaal perfect liep. Alleen jammer dat de meeste subways stations in lower manhattan savonds gesloten zijn. Het is toch een eindje lopen naar midtownquote:Op woensdag 13 oktober 2004 17:10 schreef merdeka het volgende:
Zie mijn posts in het "De beste Ondergrondse, Metro, Tube, Subway?" topic. Ik ben er 3 keer in geweest, dan tel ik de eerste 2 dagen ever dat ik in NYC was voor de eerste 2 x.
De eerste dag: had uitval, en 2 seconden nadat het ding stilstond en het donker werd trokken ze bij mijn buurvrouw (oud mensje) de handtas uit haar handen, ze zat naast me te gillen. Ik had zelf gelukkig niks bij me, behalve een zakje van Macy's en een creditcard in m'n schoen. De uitval zelf was al niet zo prettig (duurde dik 15 minuten), laat staan de beroving
Verder duurde het 2 dagen voordat ik het systeem een beetje doorhad. In andere wereldsteden vond ik het niet zo onoverzichtelijk. En constant vertraging. De tweede dag pakte ik een uur vantevoren de metro, geplande rittijd 20 min, en ik kwam nog te laat op mijn afspraak: 5 minuten uitval en een hele tijd heeft de metro stilgestaan alvorens ruim na de aangegeven tijd te vertekken. Gruwelijke eerste 2 dagen gehad, ben toen maar op benenwagen en taxi overgestapt.
De derde en laatste keer dat ik de metro pakte was anderhalf jaar later. Ik baalde dat het moest, maar het verkeer zat erg vast en ik moest op tijd zijn. De in- en uitstaphalte waren een complete bouwval. Nou goed, dat was het ergste niet. Maar onderweg rukte er weer eens iemand aan mijn tas, zat ik ingeklemd tussen een neonazi en een kwijlend zwerverachtig type, en de metro stonk bovendien de pleuris uit. Toen ik eruitkwam moest ik bijna kotsen. Geen uitval deze keer trouwens...
De daaropvolgende keren heb ik me uitstekend gered met andere vervoersmiddelen. Mijn indruk van de subway is dat ie onveilig, smerig en op z'n tijd bouwvallig is. Ik kan pech hebben gehad, maar ik waag er geen 4th opinion aan.
dan heb je echt pech gehad! Ik ben 2 keer een week in NY geweest en alleen maar met de metro gereisd. Echt nul problemen gehad (behalve 1 keer omleiding vanwege werkzaamheden). Of ze op tijd zijn maakt toch niet zoveel uit want binnen 10 minuten staat er toch weer een andere voor je neus. En ze zijn nu heel hard bezig met onderhoud aan de metro omdat het systeem verouderd is. Hierdoor is er idd wel eens vertraging en uitval, maar het was even erg als de NSquote:Op woensdag 13 oktober 2004 17:10 schreef merdeka het volgende:
Zie mijn posts in het "De beste Ondergrondse, Metro, Tube, Subway?" topic. Ik ben er 3 keer in geweest, dan tel ik de eerste 2 dagen ever dat ik in NYC was voor de eerste 2 x.
De eerste dag: had uitval, en 2 seconden nadat het ding stilstond en het donker werd trokken ze bij mijn buurvrouw (oud mensje) de handtas uit haar handen, ze zat naast me te gillen. Ik had zelf gelukkig niks bij me, behalve een zakje van Macy's en een creditcard in m'n schoen. De uitval zelf was al niet zo prettig (duurde dik 15 minuten), laat staan de beroving
Verder duurde het 2 dagen voordat ik het systeem een beetje doorhad. In andere wereldsteden vond ik het niet zo onoverzichtelijk. En constant vertraging. De tweede dag pakte ik een uur vantevoren de metro, geplande rittijd 20 min, en ik kwam nog te laat op mijn afspraak: 5 minuten uitval en een hele tijd heeft de metro stilgestaan alvorens ruim na de aangegeven tijd te vertekken. Gruwelijke eerste 2 dagen gehad, ben toen maar op benenwagen en taxi overgestapt.
De derde en laatste keer dat ik de metro pakte was anderhalf jaar later. Ik baalde dat het moest, maar het verkeer zat erg vast en ik moest op tijd zijn. De in- en uitstaphalte waren een complete bouwval. Nou goed, dat was het ergste niet. Maar onderweg rukte er weer eens iemand aan mijn tas, zat ik ingeklemd tussen een neonazi en een kwijlend zwerverachtig type, en de metro stonk bovendien de pleuris uit. Toen ik eruitkwam moest ik bijna kotsen. Geen uitval deze keer trouwens...
De daaropvolgende keren heb ik me uitstekend gered met andere vervoersmiddelen. Mijn indruk van de subway is dat ie onveilig, smerig en op z'n tijd bouwvallig is. Ik kan pech hebben gehad, maar ik waag er geen 4th opinion aan.
Tja, moet je hem ook niet in je schoen stoppen...quote:Op donderdag 14 oktober 2004 18:07 schreef KonnieKipke het volgende:
fok, de strip van mn credit card weigert ineens af en toe dienst
Ik hoop dat ze daar ook nog handmatig nummers kunnen inkloppen...
ach stel je niet aan man. Iedereen in dit topic praat vol lof over de mta subway. Dus het zou idd wel zo zijn dat jij pech hebt gehad. Maar wanneer was dat dan? In de jaren 80 ofzo? NYC is in de tussen tijd grotendeels 'opgeschoond'. Zolang je niet in de verkeerde buurten belandt zal het allemaal heus wel meevallen. Ik weet niet hoe het in de andere boroughs is maar op manhattan loopt zoveel nypd dat je je veiliger voelt op manhattan dan thuis op straat...quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:16 schreef merdeka het volgende:
Maar ik ga het niet meer uitproberen.
Het is allemaal nog jaren '90, de laatste keer zelfs 2000, en als vrouw alleen loop ik niet voor mijn lol door de bronx, dankuwel. In Manhattan mag het dan beter zijn, maar de buitenwijken zijn echt niet ontzettend opgeknapt de laatste jaren.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:50 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
ach stel je niet aan man. Iedereen in dit topic praat vol lof over de mta subway. Dus het zou idd wel zo zijn dat jij pech hebt gehad. Maar wanneer was dat dan? In de jaren 80 ofzo? NYC is in de tussen tijd grotendeels 'opgeschoond'. Zolang je niet in de verkeerde buurten belandt zal het allemaal heus wel meevallen. Ik weet niet hoe het in de andere boroughs is maar op manhattan loopt zoveel nypd dat je je veiliger voelt op manhattan dan thuis op straat...
volgens mij is de south bronx nog veiliger dan een of andere achterbuurt in amsterdam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |