Dat mensen andermans muziek gebruiken om muziek te maken is van alle tijden.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 22:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Vind je de muziek die door "de plaatjesdraaiers" wordt gedraaid wél muziek?
Alsof muziek alleen gemaakt kan worden met gitaren.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 22:41 schreef tong80 het volgende:
Dat mensen andermans muziek gebruiken om muziek te maken is van alle tijden.
Maar de adoratie voor mensen die zelf niet weten hoe ze een gitaar moeten stemmen is triest.
Ik nam de gitaren als voorbeeld.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 22:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Alsof muziek alleen gemaakt kan worden met gitaren.
Wat is je punt dan mallerd?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 22:44 schreef tong80 het volgende:
Ik nam de gitaren als voorbeeld.
Kan hij een keyboard van een synthesizer bespelen dan?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 22:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Alsof muziek alleen gemaakt kan worden met gitaren.
Dat weet ik niet.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 22:45 schreef kamagurka het volgende:
Kan hij een keyboard van een synthesizer bespelen dan?
Ik wel, dat kan ie niet.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 22:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat weet ik niet.
Oh. Dan vraag ik mij af hoe hij zijn eigen nummers maakt eigenlijk. Voor elke track een draaitafel?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 22:49 schreef tong80 het volgende:
Ik wel, dat kan ie niet.
Ik had laatst ook al een gesprek met een vriend die sommelier HET voorbeeld vond van een gecamoufleerde werklozequote:Op zaterdag 28 augustus 2004 22:55 schreef Fixers het volgende:
Het is het combineren van muziekjes die door anderen op een plaatje zijn geperst. Ik vergelijk het met een goede sommelier die een wijn adviseerd bij een gerecht. De wijn zit in een flessie en krijgt hij per dozijn van een wijnboer. Het eten komt uit de keuken en ook daar heeft de sommelier weinig invloed op. Het is de kunst om de juiste wijn bij het gerecht te vinden die ook nog eens naar smaak van de gast is.
mu·ziek (de ~ (v.))quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 22:58 schreef tong80 het volgende:
Maar wel nadat ik echte muziek had gezien.
Ik ben geen Tiesto fan, maar JA dat kan hij wel. Net zoals alle andere PRODUCERS. Want bijna elke bekende DJ maakt naast het plaatjes draaien zoals jullie het noemen ook zelf muziek.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 22:45 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Kan hij een keyboard van een synthesizer bespelen dan?
Daar ga ik niet eens op in, DJs zijn ook artiesten, ik zie jouw nou echt niet in een aantal dance platen in mekaar mixen ..quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
mu·ziek (de ~ (v.))
1 geluid, voortgebracht door de menselijke stem of door instrumenten omwille van de schoonheid van dat geluid of als expressie van gevoelens
House is dus echte muziek. Tiesto maakt/draait overigens niet eens house
In principe is vrijwel alles onder die noemer dus muziekquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
mu·ziek (de ~ (v.))
1 geluid, voortgebracht door de menselijke stem of door instrumenten omwille van de schoonheid van dat geluid of als expressie van gevoelens
House is dus echte muziek. Tiesto maakt/draait overigens niet eens house
Je vind het geen MOOIE muziek. Het is wel muziek.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:10 schreef bbrother het volgende:
[..]
Fijn, je eigen mening noemen ze dat ..
persoonlijk vindt ik dus jouw "house" nou niet "de echte" muziek ..
Dit komt uit een woordenboek dus is mijn mening helemaal niet. House is niet meer of minder echt dan iedere andere muziek.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:10 schreef bbrother het volgende:
[..]
Fijn, je eigen mening noemen ze dat ..
persoonlijk vindt ik dus jouw "house" nou niet "de echte" muziek ..
Juist, heb mijn bericht daarom ook ge-edit.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:10 schreef Ajaxno1 het volgende:
[..]
Je vind het geen MOOIE muziek. Het is wel muziek.
Lego snapt hetquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:11 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Ik denk dat er gewoon overal wel goede platen tussen zitten. En als iets niet je smaak is, is het niet per sé 'geen muziek'. Het is wel muziek, maar niet jouw smaak. En dat erkennen is iets dat vele mensen niet kunnen.
Al een titel?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:10 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik ga binnenkort mijn scheten maar ns rytmisch in concerto aan elkaar lassen, met een beetje mazzel wordt het een hit.
Ja, hallo, jij kent mijn standpunt wel.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:12 schreef Ajaxno1 het volgende:
[..]
Lego snapt het
Iks kwaads tegen de dj's. Het ging meer om de mening dat dance geen muziek zou zijnquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:10 schreef bbrother het volgende:
[..]
Daar ga ik niet eens op in, DJs zijn ook artiesten, ik zie jouw nou echt niet in een aantal dance platen in mekaar mixen ..
Waarom krijgen we dan de verzamelde syntheziserwerken van tiesto nooit ns te horen? Waarom steeds weer die beats en die blieblieps? Veelzijdig is ie in ieder geval nietquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:09 schreef Ajaxno1 het volgende:
[..]
Ik ben geen Tiesto fan, maar JA dat kan hij wel. Net zoals alle andere PRODUCERS. Want bijna elke bekende DJ maakt naast het plaatjes draaien zoals jullie het noemen ook zelf muziek.
No good (fart the dance)quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:12 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Al een titel?![]()
Daar ben ik het als danceliefhebber ook helemaal met je eens.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:14 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Overigens ligt er wel een grens tussen 'echt ergens moeite in stoppen' en gewoon een bestaand liedje coveren op een IMO vreselijke manier, maar dat is weer een andere discussie.
Omdat wat jij hoort van Tiesto commercieel is, het andere werk van hem komt vaak niet uit en is trouwens ook flink slechter geworden in vergelijking met vroeger. Maar voor goede trance is er op dit moment bijv Armin van Buuren en je gaat me niet vertellen dat ie alles op onderstaand plaatje voor niks gekocht heeft..quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:13 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Waarom krijgen we dan de verzamelde syntheziserwerken van tiesto nooit ns te horen? Waarom steeds weer die beats en die blieblieps? Veelzijdig is ie in ieder geval niet
Iets wat Tiesto dus sinds z'n 1e "DJ van de wereld" award aan het doen is. Niet coveren maar simpele nummers maken.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:14 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Overigens ligt er wel een grens tussen 'echt ergens moeite in stoppen' en gewoon een bestaand liedje coveren op een IMO vreselijke manier, maar dat is weer een andere discussie.
Ik hou meer van artiesten (electronisch georienteerd of niet) die hun grenzen verleggen met wat ze als startmateriaal hebben. Ik vind "trance" eerlijk gezegd een veel te nauw hokje, die gasten draaien om DAT publiek zoet te houden (en de pil goed te laten vallenquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:16 schreef Ajaxno1 het volgende:
[..]
Omdat wat jij hoort van Tiesto commercieel is, het andere werk van hem komt vaak niet uit en is trouwens ook flink slechter geworden in vergelijking met vroeger. Maar voor goede trance is er op dit moment bijv Armin van Buuren en je gaat me niet vertellen dat ie alles op onderstaand plaatje voor niks gekocht heeft..
[afbeelding]
Ik noemde het trance van hem om het idd even in een hokje te stoppen (waar ie zelf ook niet van houd) en hij een favo van me omdat ie idd grenzen aan het verleggen is, niet het standaard tranc deuntje meer, iets wat ik van Dj Promo ook zo goed vind (technisch gezien een zwakke dj maar z'n platenkeus is uber en producen tjah daar is ie een meester in) die maakt niet meer de standaard hardcore maar industrial hardcore bijv en maakt ook een tjah een hele andere sound. Tiesto maakt de laatste tijd veel standaard zooi, dat is jammer.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:21 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik hou meer van artiesten (electronisch georienteerd of niet) die hun grenzen verleggen met wat ze als startmateriaal hebben. Ik vind "trance" eerlijk gezegd een veel te nauw hokje, die gasten draaien om DAT publiek zoet te houden (en de pil goed te laten vallen).
Ik ken Van Buuren niet, maar als ie zich alleen maar in "trance" cirkels beweegt muzikaal ben ik bang dat ik het oha. vrij saai vind.
Die standaard zooi van hem die is meer voor in de dancecharts, die magik-dingen van hem waren een aantal jaar terug op zich nog wel te pruimen vond ik.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:25 schreef Ajaxno1 het volgende:
[..]
Ik noemde het trance van hem om het idd even in een hokje te stoppen (waar ie zelf ook niet van houd) en hij een favo van me omdat ie idd grenzen aan het verleggen is, niet het standaard tranc deuntje meer, iets wat ik van Dj Promo ook zo goed vind (technisch gezien een zwakke dj maar z'n platenkeus is uber en producen tjah daar is ie een meester in) die maakt niet meer de standaard hardcore maar industrial hardcore bijv en maakt ook een tjah een hele andere sound. Tiesto maakt de laatste tijd veel standaard zooi, dat is jammer.
Idd die waren nog goed, maar tjah dat was denk te saai voor de gemiddelde top 40 luisteraar.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:31 schreef nozem het volgende:
[..]
Die standaard zooi van hem die is meer voor in de dancecharts, die magik-dingen van hem waren een aantal jaar terug op zich nog wel te pruimen vond ik.
Kom dat bij ons maar zeggen tegen de maître-sommelier, maar pas op hij is gewapendquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:00 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik had laatst ook al een gesprek met een vriend die sommelier HET voorbeeld vond van een gecamoufleerde werkloze
Of dat aan de knopjes draaien zin heeft? Natuurlijk heeft dat zin! Alleen word dat zo goed gedaan dat jij daar niet eens wat van merkt vaak, of dat jij denkt dat het in het nummer hoort. Een DJ doet wel meer dan alleen platen in elkaar mixen. Het publiek zweept zichzelf wel op denk je ? En niet alleen dat.quote:Op zondag 29 augustus 2004 00:51 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of DJ's naast het synchroniseren van 2 platen tijdens een liveset nog meer doen dan dat? Dat bedoel ik dan niet lullig, maar ben wil het wel weten. Sommig dj staan altijd erg enthousiast aan knopjes te draaien en zo, maar of dat dan zin heeft. Ik kan mij bij bv Chemical Brothers ed. voorstellen dat die constant met losse samples in de weer zijn (geen verstand van) maar doet bv Tiesto dat ook?
ja joh!!! kan je zusje dat ook? DJ Spleedszusje, laat eens wat horenquote:Op zondag 29 augustus 2004 11:44 schreef Spleed het volgende:
-
Er wordt eerder verteld hoeveel je iemand haat en hoeveel bitches je respectloos behandeltquote:Op zondag 29 augustus 2004 12:48 schreef Teijeextra het volgende:
Ik ben het totaal met je eens. Hetzelfde geld voor die hiphop-shit. Iedereen kan op een beat een verhaal gaan vertellen over hoeveel je van iemand houdt, zelfs in veel te grote kleren...
Wat dan? Een mooie tekst? Goede melodie? Schitterende stem? Ik snap het niet, die dance-shit...quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 22:43 schreef Little_Meanie het volgende:
dance muziek is voor mij weldegelijk goeie muziek maar Tiësto vind ik helemaal niet goed
Paul Oakenfold daarentegen rulez
quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:09 schreef Ajaxno1 het volgende:
[..]
Ik ben geen Tiesto fan, maar JA dat kan hij wel. Net zoals alle andere PRODUCERS. Want bijna elke bekende DJ maakt naast het plaatjes draaien zoals jullie het noemen ook zelf muziek.
Daarnaast kotsop het geblaat van de meeste in dit topic, ga pas eens wat roepen als je wat meer van de dance muziek afweet.
Daarnaast zijn er ook genoeg dj's die live acts geven (oa Rank1) en ik zie niemand in dit topic Tiesto, Marco V, Promo, Pvd of Armin van Buuren na doen.
Precies. 15 miljoen Tiesto-fans kunnen het niet mis hebben tenslottequote:Op zondag 29 augustus 2004 12:02 schreef Zander het volgende:
Tiesto is totaal mijn smaak niet (ik vind wat ik van hem gehoord heb meestal maar een hoog kaas-gehalte hebben), maar als je wereldwijd door bent gebroken en zelfs op de Olympische Spelen mag draaien, dan doe je toch wel iets goed.
Is elke klank van dat nummer dan door hemzelf gemaakt? (op synthesizer)quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:55 schreef mr.marcus het volgende:
Tiesto maakt ook muziek hoor
flight 643
Nou ja, in ieder geval weet hij z'n waren goed te verkopen, da's ook knap.quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:59 schreef Litpho het volgende:
Precies. 15 miljoen Tiesto-fans kunnen het niet mis hebben tenslotte.
Nee. Aan de andere kant claim ik ook niet dat het resultaat van mijn werk geheel en al aan mij te danken is en dat ik onvervangbaar ben als laatste radertje van de keten. Sterker nog, ik krijg ernstig op mijn lazer als mijn werk niet exact zo na te volgen zou zijn door iemand anders.quote:Op zondag 29 augustus 2004 13:14 schreef mechatronics het volgende:
vraagje, alles wat jij doet op je werk, doe je dat ook zelf of gebruik je ook spullen van anderen?
quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 22:43 schreef Little_Meanie het volgende:
dance muziek is voor mij weldegelijk goeie muziek maar Tiësto vind ik helemaal niet goed
Paul Oakenfold daarentegen rulez
Ik weet wel hoe het klinkt, en naar mijn idee klinkt het als een bal gehaktquote:Op zondag 29 augustus 2004 12:53 schreef Da_Sandman het volgende:
Je hoeft het niet te snappen. Maar veroordeel niets als je het niet snapt. Ik snap het en daar ben ik blij om.
Observatie van een relatief kleine groep.quote:Op zondag 29 augustus 2004 14:32 schreef Ajaxno1 het volgende:
Trouwens ik was vorige week op Mysteryland, en daar stonden de mensen die een hekel hebben aan "dance" (oude mensen en papa's en mama's met kinderen) aan de kant blijven kijken naar de Q-dance stage en bleven staan.
Precies. Als je een hekel hebt aan dance dan trek je ook je kinderen die er wel naar willen kijken zo snel mogelijk weg.quote:En je blijf niet staan als je het niet leuk vind,
Generalisatie. Dat jij nou rustig conclusies trekt zonder bewijs wil niet zeggen dat iedereen dat doet.quote:dus ik raad al die zeikerds hier aan om eens een kaartje te kopen om met eigen ogen te zien wat dance en dance feesten is/zijn
Tjsa... dat kan je over elke subbeweging wel stellen, op gothfeesten gaat het er ook stukken lieftalliger aan toe dan het domme beeld dat mensen ervan hebbenquote:Op zondag 29 augustus 2004 14:45 schreef Ajaxno1 het volgende:
Genoeg bewijs heb ik ervoor. Bijvoorbeeld in de tijd van de gabber hebben ze hele groepen ouders gevraagd wat ze ervan vonden. En die waren voor 99% negatief toen is die groep ouders mee gesleept naar een feest en toen waren zo positief. Wat bleek dat ze door die kut beeld vorming van de media dachten dat het dood en vederf op die feesten waren.
Daarnaast heb ik nog nooit een echt poritieve docu gezien over dance muziek....
Armin van buuren is uitgemolken, net zoals Above & Beyond e.d.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:16 schreef Ajaxno1 het volgende:
[..]
Omdat wat jij hoort van Tiesto commercieel is, het andere werk van hem komt vaak niet uit en is trouwens ook flink slechter geworden in vergelijking met vroeger. Maar voor goede trance is er op dit moment bijv Armin van Buuren en je gaat me niet vertellen dat ie alles op onderstaand plaatje voor niks gekocht heeft..
[afbeelding]
Ik zelf gebruik niks op die feesten, maar idd zo'n 90% heeft wel wat geslikt. Maar boeie is toch hun probleem?? En tjah die ouders die toen zijn mee genomen (was dacht ik voor Netwerk) hebben wel een beter beeld gekregen toen (mochten vanaf bovenaf mee kijken enzo). Maar bijvoorbeeld Pinkpok elke media is daar positief over en komt met talozze docu's over hoe goed het wel niet is.quote:Op zondag 29 augustus 2004 15:04 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Tjsa... dat kan je over elke subbeweging wel stellen, op gothfeesten gaat het er ook stukken lieftalliger aan toe dan het domme beeld dat mensen ervan hebbenMetalgasten zijn oha. ook watjes...
Feit is natuurlijk dat er wel degelijk dance-feesten zijn waar de ladingen pillen en trips niet aan te slepen zijn en waar je ZEKER je ouders niet mee naartoe neemt!In die gabberwereld was dat niet anders.
Dat dergelijke documentaires met regelmaat verschrikkelijk inaccuraat zijn ben ik volledig met je eens, maar waar is je bewijs voor het feit dat het merendeel van de posters hier niet zouden weten wat dance is? Als je dat alleen maar afleidt uit het feit dat ze er niet wildenthousiast over zijn, dan vind ik dat je je conclusies te snel trektquote:Op zondag 29 augustus 2004 14:45 schreef Ajaxno1 het volgende:
Daarnaast heb ik nog nooit een echt poritieve docu gezien over dance muziek....
Maar als je het hebt over het stereotype beeld dat mensen over dancefeesten hebben, krijg je dus ook te maken met die leipo's die er 10 pillen achter elkaar injassen op een nacht. En die gasten zijn er, want ik ken er namelijk genoeg! In de gabbertijd liepen er zelfs nog meer van dat soort debielen rondquote:Op zondag 29 augustus 2004 15:08 schreef Ajaxno1 het volgende:
[..]
Ik zelf gebruik niks op die feesten, maar idd zo'n 90% heeft wel wat geslikt. Maar boeie is toch hun probleem?? En tjah die ouders die toen zijn mee genomen (was dacht ik voor Netwerk) hebben wel een beter beeld gekregen toen (mochten vanaf bovenaf mee kijken enzo). Maar bijvoorbeeld Pinkpok elke media is daar positief over en komt met talozze docu's over hoe goed het wel niet is.
is elke klank niet al eerder gebruikt?? het gaat er volgens mij meer om in welke volgorde je het zet.. je kan moeilijk een toets op de piano aanslaan en dan voor plagiaat beschuldigt worden omdat het "al ergens gebruikt is, dus niet door tiësto zelf gemaakt is" ....quote:Op zondag 29 augustus 2004 13:00 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Is elke klank van dat nummer dan door hemzelf gemaakt? (op synthesizer)
Dat was nl. de vraag.
Nee, maar je kan ook hele stukken schubert dan maar aan stukken bach gaan plakken en zeggen dat JIJ dat hebt gemaaktquote:Op zondag 29 augustus 2004 15:20 schreef pur33 het volgende:
[..]
is elke klank niet al eerder gebruikt?? het gaat er volgens mij meer om in welke volgorde je het zet.. je kan moeilijk een toets op de piano aanslaan en dan voor plagiaat beschuldigt worden omdat het "al ergens gebruikt is, dus niet door tiësto zelf gemaakt is" ....![]()
![]()
Is ook wel zo, maar dat is zo'n 10% die echt totaal de weg kwijt is. En is er dan een camera in de buurt dan pakken ze juist die gasten eruit. En dan zien mensen die niks weten van dance feesten weten alleen zulke beelden en denken ze van "Wat een tuig allemaal en wat een zooitje" daarom is bijvoorbeeld Catherine keyl door veel organisaties geweigerd ivm dit soort selectieve beeldvorimg.quote:Op zondag 29 augustus 2004 15:16 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Maar als je het hebt over het stereotype beeld dat mensen over dancefeesten hebben, krijg je dus ook te maken met die leipo's die er 10 pillen achter elkaar injassen op een nacht. En die gasten zijn er, want ik ken er namelijk genoeg! In de gabbertijd liepen er zelfs nog meer van dat soort debielen rond
Ik denk toch dat dat beeldvormender is dan die andere groep die naar die feesten komt en zich wat relaxter gedraagt. Jammer, maar t zij zo. Pinkpop heeft die reputatie nietEN op pinkpop komen artiesten die een gevestigde reputatie hebben in de wereldmuziekpers, en geen dj darkraver en ze vriendjes
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen...
alsof je met je ouders zoiezo naar een dance feest gaatquote:Op zondag 29 augustus 2004 15:04 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Tjsa... dat kan je over elke subbeweging wel stellen, op gothfeesten gaat het er ook stukken lieftalliger aan toe dan het domme beeld dat mensen ervan hebbenMetalgasten zijn oha. ook watjes...
Feit is natuurlijk dat er wel degelijk dance-feesten zijn waar de ladingen pillen en trips niet aan te slepen zijn en waar je ZEKER je ouders niet mee naartoe neemt!In die gabberwereld was dat niet anders.
ik heb het hier over een enkele klank(een sample) en jij begint gelijk over stukken bladmuziek aan elkaar plakken... dan heb jij mij niet begrepenquote:Op zondag 29 augustus 2004 15:22 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Nee, maar je kan ook hele stukken schubert dan maar aan stukken bach gaan plakken en zeggen dat JIJ dat hebt gemaakt
Stond Tiesto dit jaar ook niet op Pinkpop?quote:Op zondag 29 augustus 2004 15:16 schreef kamagurka het volgende:
Pinkpop heeft die reputatie nietEN op pinkpop komen artiesten die een gevestigde reputatie hebben in de wereldmuziekpers, en geen dj darkraver en ze vriendjes
ik ben al op meerdere feesten geweest en ik ben het met je eens ik heb nog nooit last gehad van mensen die slikken.Ik zelf raak geen drugs aan maar vrienden die altijd mee gaan die slikken wel maar ik heb er nooit geen last van . iedereen weet de risico`s en iedereen moet het zelf weten of je nu drinkt rookt of drugs gebruikt het is allemaal slecht.quote:Op zondag 29 augustus 2004 15:25 schreef pur33 het volgende:
[..]
alsof je met je ouders zoiezo naar een dance feest gaat![]()
En wat maakt het nou uit dat mensen pillen slikken?? drugs is drugs.. je kan ook alcoholische dranken gaan drinken(drugs) maar daar word je wat mij betreft veel agresiefer van.. Het zijn de mongolen die denken dat het stoer is die de fout meestal ingaan.. maar heb je niet overal van dat soort types die zichzelf niet kunnen beheersen...
![]()
Ik ga wel ns naar gothfeesten, je wilt niet weten wat daar inmiddels voor een vooroordelen over bestaan, terwijl die mensen echt niet allemaal duivelaanbiddend geiten staan te slachten of dood willen... sterker de meesten willen er gewoon leuk uit en dansen op muziek die ze tof vindenquote:Op zondag 29 augustus 2004 15:23 schreef Ajaxno1 het volgende:
[..]
Is ook wel zo, maar dat is zo'n 10% die echt totaal de weg kwijt is. En is er dan een camera in de buurt dan pakken ze juist die gasten eruit. En dan zien mensen die niks weten van dance feesten weten alleen zulke beelden en denken ze van "Wat een tuig allemaal en wat een zooitje" daarom is bijvoorbeeld Catherine keyl door veel organisaties geweigerd ivm dit soort selectieve beeldvorimg.
En als ik nu tegen een vriend van me zeg die niks van deze feesten weet, alleen wat de media brengt is het gelijk van "Ow dus jij bent zo'n pillen slikker en racist. En elke keer uitleggen dat dus niet zo is en dat de sfeer op deze feesten 30x beter is dan het normale uitgaans leven is dan moeilijk aan hun verstand te brengen.
Je legt het dan ook slecht uitquote:Op zondag 29 augustus 2004 15:27 schreef pur33 het volgende:
[..]
ik heb het hier over een enkele klank(een sample) en jij begint gelijk over stukken bladmuziek aan elkaar plakken... dan heb jij mij niet begrepen![]()
Maar Tiesto is hipquote:Op zondag 29 augustus 2004 15:28 schreef Zander het volgende:
[..]
Stond Tiesto dit jaar ook niet op Pinkpop?
Zelfde is het dus op de dance feesten, gewoon met z'n allen een feest bouwen en of dat nu met 30.000 of 500 man is. Natuurlijk zitten er racisten en foute gasten bij maar die laat iedereen gewoon links liggen (hmmz).quote:Op zondag 29 augustus 2004 15:31 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik ga wel ns naar gothfeesten, je wilt niet weten wat daar inmiddels voor een vooroordelen over bestaan, terwijl die mensen echt niet allemaal duivelaanbiddend geiten staan te slachten of dood willen... sterker de meesten willen er gewoon leuk uit en dansen op muziek die ze tof vinden
Beeldvorming is altijd slecht en kortzichtig... maar zo zijn de meeste mensen nu eenmaal.
even voor de duidelijkheid dj`s draaien de plaaten en de gene die de platen maken zijn produsersquote:Op zondag 29 augustus 2004 15:34 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Je legt het dan ook slecht uit
Je zegt dat iedereen jat omdat er altijd wel een pianotoets voorkomt in een bepaald stuk, maar plakken veel dj's niet gewoon hele symfonieen aan elkaar, dat was nou precies het punt van de stelling in dit topic!!!
Bla bla blaaaaaaaaaaaaaaaaaaquote:Op zondag 29 augustus 2004 15:55 schreef Ixnay het volgende:
Om dance muziek te maken heb je geen talent nodig.
Als je eenmaal handig bent met die plaatjes kan iedereen het.
Ikzelf hoor liever echte instrumenten.
En zijn ook dance artiesten (The Prodigy, The Chemical Brothers) die wel een aantal goeie nummers hebben, maar het blijft talentloze muziek.
En je wil zeggen dat The Offspring of Pennywise wel diepgaande muziek maken? Ik vind pretpunk ongeveer op hetzelfde level staan qua inhoud als platte clubtrance.quote:Op zondag 29 augustus 2004 15:55 schreef Ixnay het volgende:
En zijn ook dance artiesten (The Prodigy, The Chemical Brothers) die wel een aantal goeie nummers hebben, maar het blijft talentloze muziek.
om dance muziek te maken heb je wel talent nodig? want hoe denk jij nou dat het gemaakt word. zonder instrumenten? fout ga is in een dj studio kijken.quote:Op zondag 29 augustus 2004 15:55 schreef Ixnay het volgende:
Ach, dat zegt dan weer wat minder. Fransje Bauer of Rene Froger raken ook steevast uitverkocht..quote:Op zondag 29 augustus 2004 16:16 schreef DJ_Boelie het volgende:
waarvoor raakt pinkpop niet uitverkocht en de id&t evenementen allemaal wel ? owja omdat er op id&t evenementen geen talenten staan? hehe
Het gaat ook niet alleen om de muziek, Tiesto heeft gewoon altijd goed contact met het publiek en weet een goede sfeer op te brengen tijdens zijn show.quote:Op zondag 29 augustus 2004 15:55 schreef Ixnay het volgende:
Nou Pennywise en Offspring hebben wel degelijk diepgaande nummers, vergelijk die teksten van hun maar eens met een danceplaat.quote:Op zondag 29 augustus 2004 16:00 schreef nozem het volgende:
[..]
En je wil zeggen dat The Offspring of Pennywise wel diepgaande muziek maken? Ik vind pretpunk ongeveer op hetzelfde level staan qua inhoud als platte clubtrance.
Met 3 powerchords toch een goed nummer maken is ook een kunst.quote:Een goed dancenummer maken lijkt me dan toch weer moeilijker dan tot in den treuren dezelfde 3 powerchords spelen.
Goed, vooruit, dat is ook een kunst, met een paar simpele beats 60.000 man aan het dansen krijgen lijkt me dan net zo goed een kunst, toch?quote:Op zondag 29 augustus 2004 17:13 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Nou Pennywise en Offspring hebben wel degelijk diepgaande nummers, vergelijk die teksten van hun maar eens met een danceplaat.![]()
Hebben die überhaupt wel teksten eigenlijk?
Daar zit het talent in, bij bovenstaande bands. En daarnaast, bedenk maar eens zo'n catchy en melodieuze riffs, daar kunnen die trancers nog wat van leren.
Pretpunk, die 3 nummers die jij van de radio kent van Offspring zijn misschien pretpunk, kijk je ook wel verder dan dat?
Pennywise maakt geen pretpunk, dat lijkt me duidelijk.
[..]
Met 3 powerchords toch een goed nummer maken is ook een kunst.
Dance is wereldwijd aanzienlijk populairder. En dance is meer dan trance waar het in dit topic over gaat. Dance is ook electro, techno, drum 'n bass, progressive, minimal, hardstep, dub etc etc etc.quote:Op zondag 29 augustus 2004 17:13 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Maar wereldwijd gezien zijn dit soort bands vele malen populairder als dance, gelukkig hebben ze niet overal zo'n slechte smaak als in Nederland.
You lose.
Klopt, maar iedereen kan het verzinnen. Het blijft iemand achter een pc/synthesizer, dat is echt neit moeilijker dan powerchords.quote:Op zondag 29 augustus 2004 17:21 schreef nozem het volgende:
[..]
Goed, vooruit, dat is ook een kunst, met een paar simpele beats 60.000 man aan het dansen krijgen lijkt me dan net zo goed een kunst, toch?
De oudere Pennywise toen jason nog leefde was niet zo maatschappijkritisch, alleen het album Land of The Free is wel anti-Amerika, maar dat is ook het thema van die cd.quote:En inderdaad Pennywise heeft maatschappijkritische teksten, maar die linkse anti-Amerika crap die ze op elk album tentoonspreiden begint ook de keel uit te hangen om over de altijd dezelfde riffjes maar te zwijgen. The Offspring vond ik goed ten tijde van Smash, naderhand zijn ze m.i. gigantisch de fout ingegaan, maar soit, ik hou er gewoon niet meer van.
De (echte) muziekliefhebbers die ik ken moeten niks van dance hebben hoor.quote:Ieder zijn smaak, maar ik denk dat er zeer weinig echte muziekkenners zijn die alle dance beschouwen als talentloos geneuzel, dat is het gewoon niet, het heeft een zekere waarde. Je kunt er het alledaagse leven mee ontvluchten, je kunt er in verdrinken, bepaalde ritmes appeleren aan een soort oergevoel en dat is de kwaliteit van goede dance.
Jij praat echt alleen maar poep bent kortzichtig en denkt dat jouw smaak boven de rest staat. Maw het persoon waar ik een tyfus hekel aan heb.quote:Op zondag 29 augustus 2004 17:41 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Klopt, maar iedereen kan het verzinnen. Het blijft iemand achter een pc/synthesizer, dat is echt neit moeilijker dan powerchords.
[..]
De oudere Pennywise toen jason nog leefde was niet zo maatschappijkritisch, alleen het album Land of The Free is wel anti-Amerika, maar dat is ook het thema van die cd.
The Offspring maakt nog steeds vaak nummers zoals in de tijd van Smash, alleen moet je die singles wegdenken.
[..]
De (echte) muziekliefhebbers die ik ken moeten niks van dance hebben hoor.
Het kan ook goeie muziek zijn, zelf vind ik Prodigy en Chemical Brothers ook best ok en sommige techno, maar ik vind het niet echt wat je zegt goed bedacht. Meer achtergrond muziek.
Hij is toch getrouwd pas geleden ofzoquote:Op zondag 29 augustus 2004 17:43 schreef roxxe het volgende:
blijft nog gewoon het feit dat mr verwest de hele wereld heeft afgereist om dingen te doen die ie graag doet, terwijl de ts 38jaar is en nog thuis woont
Allicht heb je geen talent nodig. Maar zoek op een live set maar eens de goede plaatjes uit, die goed vallen. Daar moet je toch wel weten wat het publiek wil, wat vonden ze eerder al niets, wat vonden ze maar zo-zo...quote:Op zondag 29 augustus 2004 15:55 schreef Ixnay het volgende:
Jammer dat de grote horde naar dit soort dj's gaat kijken en loopt te mekkeren dat het allemaal minstens zo goed is als the beatlesquote:Op zondag 29 augustus 2004 17:56 schreef Tranceptor het volgende:
Hij heeft zelf geen enkel produceertalent vind ik, die Tiesto. Hij is wel een hele goede DJ die een publiek weet te sturen en mee te nemen.
Het is echter wel muziek, net als dat powerchord punk muziek is. Dat ik liever punk hoor dan dat soort prutdance van DJ Tiesto is dan weer wat anders...
Dance muziek: Tiesto is absoluut geen afspiegeling van de dancemuziek, slechts van een heel klein (commercieel gericht) deeltje daarvan.
Er zijn altijd mensen die als een horde achter zulke lui zullen aanlopen en het niet op waarde weten te schatten.quote:Op zondag 29 augustus 2004 18:05 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Jammer dat de grote horde naar dit soort dj's gaat kijken en loopt te mekkeren dat het allemaal minstens zo goed is als the beatles
Gelukkig weet ik ook dat Triesto geen maatstaf is voor alle dance/electronica, anders zou ik geen voet meer over de drempel van welk nachtetablissement dan ook hebben gezet
Als je een genre dat zo breed is helemaal afschrijft, dan kun je jezelf imo niet met goed fatsoen een 'echte muziekliefhebber' noemen.quote:Op zondag 29 augustus 2004 17:41 schreef Ixnay het volgende:
Kromme vergelijking, aangezien dance niet op teksten bouwt om het nummer uit te dragen, in tegenstelling tot, bijvoorbeeld, rap/hip hop.quote:Op zondag 29 augustus 2004 17:13 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Nou Pennywise en Offspring hebben wel degelijk diepgaande nummers, vergelijk die teksten van hun maar eens met een danceplaat.![]()
Ik heb zo'n gevoel dat er daar bij dance platen ook wel riffs zitten, alleen zijn die anders. Ik zou het niet weten, aangezien dit niet mijn smaak is.quote:Hebben die überhaupt wel teksten eigenlijk?
Daar zit het talent in, bij bovenstaande bands. En daarnaast, bedenk maar eens zo'n catchy en melodieuze riffs, daar kunnen die trancers nog wat van leren.
Met een draaitafel live (=moeilijker, niets om op terug te vallen, i.t.t. bands/artiesten met tekst, die nog al eens playbacken.) iets in elkaar zetten ook, en dan het ook nog aanslaat.quote:Met 3 powerchords toch een goed nummer maken is ook een kunst.
Dat heet verandering. Dat artiesten niet altijd even lang meegaan is overigens een non-argument. Je moet dus lang meegaan om een naam te hebben? Dus volgens jou zou Extince wél goed zijn en Eminem niet?quote:Maargoed, kijk eens hoe lang die bands meegaan, en hoelang een trance artiest meegaat? Die kunnen nooit de 15 jaar van Offspring en Pennywise halen, omdat het na 15 jaar al lang ouderwets is, en een nieuwere stijl dance is. Rock is tijdsloos darentegen.
As said before, de carrière is ook korter, dus kunnen ze ook minder hebben verkocht.quote:En verkopen die trance bands ook 30 miljoen cd's wereldwijd in hun carrière zoals Offspring, en als je daarbij denkt dat ze nog lang niet ermee zullen stoppen
'Slechte smaak'.quote:Maar wereldwijd gezien zijn dit soort bands vele malen populairder als dance, gelukkig hebben ze niet overal zo'n slechte smaak als in Nederland.
Look who's talking now.quote:You lose.
juist en met jou ben ik het eensquote:Op zondag 29 augustus 2004 18:08 schreef LostFormat het volgende:
Matig reltopic.
Overigens is tiesto als voorbeeld wel weer erg afgezaagd. Er is zoveel meer dan alleen hem in de hedendaagse dancemuziek.
Iedereen die hier beweert dat het voor talentlozen is, daag ik uit om een naadloos gemixte set te maken of een eigen productie. En natuurlijk een linkje aan ons te geven.
Dat kan, maar ik denk dat die zogenaamde "echte" muziekliefhebbers van je geen flauw benul hebben wat er allemaal aan verschillende dance uitgebracht wordt. Geen enkele stroming is zo breed vertakt, ik durf zelfs wel te beweren dat iedereen er iets van zijn gading tussen kan vinden.quote:Op zondag 29 augustus 2004 17:41 schreef Ixnay het volgende:
Deze man ontkracht inderdaad meteen het beeld van de gemakzuchtige danceproducer en zo zijn er nog veel en veel meer voorbeelden te noemen van producers die vele malen serieuzer met muziek bezig zijn dan menig gitaarbandje.quote:Op zondag 29 augustus 2004 19:15 schreef HAL9000S het volgende:
Apparatuur van Danny Wolfers...
Dat zeg ik ook altijd tegen infidels en dan zeggen ze neej, alle electronische muziek is kut.quote:Op zondag 29 augustus 2004 19:25 schreef nozem het volgende:
Geen enkele stroming is zo breed vertakt, ik durf zelfs wel te beweren dat iedereen er iets van zijn gading tussen kan vinden.
Tuurlijk, maar dat weten de 'echte' muziekliefhebbers niet omdat die veel te oppervlakkig en kortzichtig met muziek bezig zijn. Ze zijn precies hetzelfde als de gemiddelde TMF-kijker maar beschouwen zich als alternatiefquote:Op zondag 29 augustus 2004 19:28 schreef nozem het volgende:
[..]
Deze man ontkracht inderdaad meteen het beeld van de gemakzuchtige danceproducer en zo zijn er nog veel en veel meer voorbeelden te noemen van producers die vele malen serieuzer met muziek bezig zijn dan menig gitaarbandje.
Alternatief zit niet in je genre of in je kleding, alternatief zit in je hoofd...quote:Op zondag 29 augustus 2004 19:30 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dat weten de 'echte' muziekliefhebbers niet omdat die veel te oppervlakkig en kortzichtig met muziek bezig zijn. Ze zijn precies hetzelfde als de gemiddelde TMF-kijker maar beschouwen zich als alternatief
Zo is het ook. Helaas is het zo dat de meesten die zich 'muziekliefhebber' noemen slechts kijken naar 1 stijl of substroming. Wat mij wel opvalt is dat liefhebbers van elektronische muziek vaak veel meer open-minded zijn dan mensen die voornamelijk rock luisteren. De eerste categorie zal waarschijnlijk geen moeite hebben met een avondje muziek dat buiten hun favoriete genre valt. Binnen de andere groep zullen al snel een behoorlijk aantal als kleine kinderen beginnen te janken met kul-argumenten als 'dat is geen muziek, want er zit geen gitaar in'. Nog grappiger is het dat juist degenen die met dergelijke argumenten aankomen in veel gevallen zo muzikaal als een eikenhouten deur zijn (goed, vader Jacob op de gitaar lukt nog net).quote:Op zondag 29 augustus 2004 19:32 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
IMO is een echte muziekliefhebber niet per sé iemand die 'zijn' favoriete genre enorm verheerlijkt, maar er met een nuchtere blik naar kijkt. En als het niet je genre is, dat hij daar toch respect voor kan hebben, hoewel je er misschien niet naar luistert.
Zelfs dat kan ik niet. Ik ben werkelijk a-muzikaal.quote:Op zondag 29 augustus 2004 20:11 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Nog grappiger is het dat juist degenen die met dergelijke argumenten aankomen in veel gevallen zo muzikaal als een eikenhouten deur zijn (goed, vader Jacob op de gitaar lukt nog net).
Jij gaat in ieder geval niet zitten zeiken over kutmuziek en dergelijkequote:Op zondag 29 augustus 2004 20:14 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Zelfs dat kan ik niet. Ik ben werkelijk a-muzikaal.
Moberg is een slecht voorbeeld. Hij krijgt alleen maar zoveel betaald om het gezichtsverlies van de rest avn de AHOLD top te beperken. Zou Moberg evenveel gaan verdienen als de rest van het bestuur dan zou dit betekenen dat deze andere heren volstrekt incompetent zouden zijn. Door Moberg wat meer te geven konden ze verkopen dat ze hun uiterste best hadden gedaan maar net wat extra's nodig hadden.quote:Op zondag 29 augustus 2004 19:04 schreef MartinusMagnus het volgende:
Ach, vrij duidelijk dat Tiësto overgehypt en overbetaald is, maar dat zijn radio-jocks en topmanagers ook. Neemt niet weg dat Tiësto en Moberg kwaliteiten en talenten hebben die niet iedereen heeft.
Als je zo wilt, dan is een gitaar ook geen instrument meer als je er een gitaarsynth aan hangt...quote:Op zondag 29 augustus 2004 20:48 schreef kriele het volgende:
Iedereen moet natuurlijk zelf weten waar hij of zij naar luisterd, maar ik kan iemand geen muziekliefhebber noemen als degene alleen maar van trance, hardstyle, hardcore e.d. houdt. Puur omdat ik de pc geen muziekinstrument vind, maar dit is dus maar mijn bescheiden mening.
PC is in principe ook geen muziekinstrument, slechts een hulpmiddel.quote:Op zondag 29 augustus 2004 20:48 schreef kriele het volgende:
Iedereen moet natuurlijk zelf weten waar hij of zij naar luisterd, maar ik kan iemand geen muziekliefhebber noemen als degene alleen maar van trance, hardstyle, hardcore e.d. houdt. Puur omdat ik de pc geen muziekinstrument vind, maar dit is dus maar mijn bescheiden mening.
melodic trance is voor homo'squote:Op zondag 29 augustus 2004 21:33 schreef Da_Sandman het volgende:
En als voorbeeld voor die goochem die stelde dat er geen teksten in trance voorkomen en mooie melodien ver te zoeken zijn wil ik dan wel even op mijn signature wijzen
PC geen muziekinstrument, dat klopt. Het is ook maar een hulpmiddel, zij het hier een belangrijk hulpmiddel.quote:Op zondag 29 augustus 2004 20:48 schreef kriele het volgende:
Dat klopt, vooral in de metal en punk hoek vind je veel van dat vastgeroeste volk. Als er geen harde gitaren en boze mannen inzitten is het per definitie al niet goed, gelukkig is dat ook slechts een fase (bij de meesten dan..quote:Op zondag 29 augustus 2004 20:11 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Zo is het ook. Helaas is het zo dat de meesten die zich 'muziekliefhebber' noemen slechts kijken naar 1 stijl of substroming. Wat mij wel opvalt is dat liefhebbers van elektronische muziek vaak veel meer open-minded zijn dan mensen die voornamelijk rock luisteren. De eerste categorie zal waarschijnlijk geen moeite hebben met een avondje muziek dat buiten hun favoriete genre valt. Binnen de andere groep zullen al snel een behoorlijk aantal als kleine kinderen beginnen te janken met kul-argumenten als 'dat is geen muziek, want er zit geen gitaar in'.
zeker nooit zelf ook maar 1 plaat in een ander hebben laten overlopen zeker?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 22:34 schreef tong80 het volgende:
Al die gasten die platen draaien en net doen alsof ze het zelf hebben verzonnen moeten verbannen worden naar een eiland waar geen geluid is.
De Nederlandse jeugd wordt geïndoctrineerd, ze denken dat die plaatjes-draaiiers de ware muzikanten zijn. Terwijl de echte muziek niet wordt gehoord.
Iedere randdebiel kan platen achter elkaar op een draaitafel leggen.
En het triesto is dat er duizenden euro's voor wordt betaald om die mensen kunstjes te laten doen.
Klopt. Die zijn overigens niet te beroerd om klappen naar elkaar uit te delen hoor.quote:Op zondag 29 augustus 2004 21:45 schreef nozem het volgende:
[..]
Dat klopt, vooral in de metal en punk hoek vind je veel van dat vastgeroeste volk. Als er geen harde gitaren en boze mannen inzitten is het per definitie al niet goed, gelukkig is dat ook slechts een fase (bij de meesten dan..)
Ach dat valt meestal ook wel mee. Ik heb een aantal jaar terug nog een tijdje in de hardcore-metal hoek gezeten en soms was het ietwat grimmig maar meestal gewoon erg gezellig.quote:Op zondag 29 augustus 2004 21:47 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Klopt. Die zijn overigens niet te beroerd om klappen naar elkaar uit te delen hoor.(Ik kan het weten.
)
Ik had het over inter-genre, punk-metal en vice versa. Al heb ik alleen ervaring met de 1e.quote:Op zondag 29 augustus 2004 21:52 schreef nozem het volgende:
[..]
Ach dat valt meestal ook wel mee. Ik heb een aantal jaar terug nog een tijdje in de hardcore-metal hoek gezeten en soms was het ietwat grimmig maar meestal gewoon erg gezellig.
Het is en blijft een HELE makkelijke stijl om te produceren.quote:Op zondag 29 augustus 2004 21:50 schreef Ajaxno1 het volgende:
Lol al die grote bekjes hiero van die gasten die het allemaal weten. De pc is zoals andere al zeggen een hulpmiddel, men gebruikt nog steeds genoeg keyboards enzv om een goede track/plaat te maken. Daarnaast kan niemand hier bijv 2 hardcore laten overlopen in elkaar (wordt denk door vele hier gezien als de makkelijkste stijl, wat overigens NIET zo is)
Tjah Tiesto wordt door vele gezien als icoon van de dance scene dus kom je toch weer uit op de gehele dance scene. En dan mogen wij danc liefhebbers het lang harig tuigquote:Op zondag 29 augustus 2004 21:54 schreef tong80 het volgende:
Mag het weer on topic ?
Ik mis Tiësto een beetje in deze heerlijke disussie.
Yeah Right.. Hardcore is juist een van de moeilijkere stijlen. De gasten die er niet van houden horen alleen BOOM BOOM BOOM maar het is veeeeeel meer dan alleen BOOM BOOM BOOM.quote:Op zondag 29 augustus 2004 21:57 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Het is en blijft een HELE makkelijke stijl om te produceren.
Het icoon van de gehele dancescene? Dat vind ik een beetje veel eer voor de man..quote:Op zondag 29 augustus 2004 21:57 schreef Ajaxno1 het volgende:
[..]
Tjah Tiesto wordt door vele gezien als icoon van de dance scene dus kom je toch weer uit op de gehele dance scene. En dan mogen wij danc liefhebbers het lang harig tuigerop wijzen dat ze onzin blaten
Ik maak al sinds '97 tracks. Ik heb vroeger wel degelijk hardcore geluisterd, een maat van mij was nogal een kenner. Het is niet alleen BOOM nee, maar qua opbouw/structuur/melodielijnen gewoon erg simpel.quote:Op zondag 29 augustus 2004 21:59 schreef Ajaxno1 het volgende:
[..]
Yeah Right.. Hardcore is juist een van de moeilijkere stijlen. De gasten die er niet van houden horen alleen BOOM BOOM BOOM maar het is veeeeeel meer dan alleen BOOM BOOM BOOM.
Is het ook, maar dat 'langharig tuig', om maar even iemand te quoten, kent niet meer. Ok, Boozywoozy, maar dat is eigenlijk meer Eurodance.quote:Op zondag 29 augustus 2004 22:00 schreef nozem het volgende:
[..]
Het icoon van de gehele dancescene? Dat vind ik een beetje veel eer voor de man..
Vergis je je lelijk inquote:Op zondag 29 augustus 2004 22:00 schreef Da_Sandman het volgende:
Hardcore draaien is vrij gemakkelijk, makkelijker dan trance iig...
De oude Belgische jumpers zijn erg makkelijk en de nieuwe hardstyle ook...
Ik kan het beide nietquote:Op zondag 29 augustus 2004 22:01 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik maak al sinds '97 tracks. Ik heb vroeger wel degelijk hardcore geluisterd, een maat van mij was nogal een kenner. Het is niet alleen BOOM nee, maar qua opbouw/structuur/melodielijnen gewoon erg simpel.
Ik voor jou een stampende hardcore track maken en jij voor mij een goede psytrance plaat?
Nee dat zul je leren als je die hobby gaat oppakken. Hardcore is wel een soort basisgenre van dansmuziek, bassdrum hihat claps, industriele geluiden, maar er zijn wat meer ontwikkeldere genres...quote:Op zondag 29 augustus 2004 22:04 schreef Ajaxno1 het volgende:
[..]
Ik kan het beide niet. Als ik wat geld heb ga ik er me wel wat in verdiepen als hobby overigens. Maar ik denk dat het uiteindelijk even moeilijk is als je in het bepaalde gerne een goede plaat wil maken.
Cenobyte shit vond ik altijd het coolst, zat net wat meer inhoud en 'muziek' in dan de gemiddelde plaat.quote:Op zondag 29 augustus 2004 22:05 schreef nozem het volgende:
Bepaalde Trancecore dingen (van het Cenobyte-label) en een aantal Ruffneck-producties zaten dan vaak wel weer wat vernuftiger in elkaar..
Over BoozyWoozy en Klubbheads gesproken. De grote hit "The Launch" van DJ Jean is door hun gemaaktquote:Op zondag 29 augustus 2004 22:02 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Is het ook, maar dat 'langharig tuig', om maar even iemand te quoten, kent niet meer. Ok, Boozywoozy, maar dat is eigenlijk meer Eurodance.
Tjah ik weet het dus niet zeker, maar een Promo (is hardcore) is niet voor niks een van de beste producers ter wereld (draaien is ie idd wat minder in)quote:Op zondag 29 augustus 2004 22:06 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Nee dat zul je leren als je die hobby gaat oppakken. Hardcore is wel een soort basisgenre van dansmuziek, bassdrum hihat claps, industriele geluiden, maar er zijn wat meer ontwikkeldere genres...
Wie zegt dat ie een van de beste producers ter wereld is?quote:Op zondag 29 augustus 2004 22:07 schreef Ajaxno1 het volgende:
[..]
Tjah ik weet het dus niet zeker, maar een Promo (is hardcore) is niet voor niks een van de beste producers ter wereld (draaien is ie idd wat minder in)
Het kan natuurlijk ook voor iedereen anders zijnquote:Op zondag 29 augustus 2004 22:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Nou, ik weet wat ik zelf merk als ik draai...
Nou, ik kan me een bepaalde Mysteryland (die ene toen Nederland Duitsland had verslagen met het WK) herinneren toen de heer Promo erg lekker draaide. Op die cd hoor je nog steeds de geweldige sfeer in die tent terug, maar dat was vroegah, het laatste grote wapenfeit van de hardcore..quote:Op zondag 29 augustus 2004 22:07 schreef Ajaxno1 het volgende:
[..]
Tjah ik weet het dus niet zeker, maar een Promo (is hardcore) is niet voor niks een van de beste producers ter wereld (draaien is ie idd wat minder in)
Ik en ken meer mensen die dat vinden. Maar ik zit natuurlijk wel meer in de hardcore scene dus dan krijgt een hardcore producer meer credits van me.quote:Op zondag 29 augustus 2004 22:09 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Wie zegt dat ie een van de beste producers ter wereld is?
Of CD'tjesquote:Op zondag 29 augustus 2004 22:09 schreef Ajaxno1 het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook voor iedereen anders zijn
Ik moet ook eens gaan proberen plaatjes te draaien
Dat was hier in Gorinchem en de wedstrijd was Nederland - Agretinie. En met minder draaien bedoel ik dat ie niet de beste in de scene is. Daar hebben we oa Paul voorquote:Op zondag 29 augustus 2004 22:11 schreef nozem het volgende:
[..]
Nou, ik kan me een bepaalde Mysteryland (die ene toen Nederland Duitsland had verslagen met het WK) herinneren toen de heer Promo erg lekker draaide. Op die cd hoor je nog steeds de geweldige sfeer in die tent terug, maar dat was vroegah, het laatste grote wapenfeit van de hardcore..
Geloof me er zijn echt betere en vooral meer ervarenere producers op deze planeet dan Promo. Ik wil Promo niet afkraken maar het lijkt me nogal kruisbestuiving van hardcore-fans dit. Promo is een aardige producer, maar er zijn mensen op deze wereld die platen veel beter kunnen produceren.quote:Op zondag 29 augustus 2004 22:11 schreef Ajaxno1 het volgende:
[..]
Ik en ken meer mensen die dat vinden. Maar ik zit natuurlijk wel meer in de hardcore scene dus dan krijgt een hardcore producer meer credits van me.
Owja, Nederland-Duitsland was tijdens de busrit naar Kardinge, ergens begin '98, voorrondes dan lijkt me..quote:Op zondag 29 augustus 2004 22:12 schreef Ajaxno1 het volgende:
[..]
Dat was hier in Gorinchem en de wedstrijd was Nederland - Agretinie. En met minder draaien bedoel ik dat ie niet de beste in de scene is. Daar hebben we oa Paul voor![]()
![]()
Ach jah, smaak/meningen verschillen hequote:Op zondag 29 augustus 2004 22:13 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Geloof me er zijn echt betere en vooral meer ervarenere producers op deze planeet dan Promo. Ik wil Promo niet afkraken maar het lijkt me nogal kruisbestuiving van hardcore-fans dit. Promo is een aardige producer, maar er zijn mensen op deze wereld die platen veel beter kunnen produceren.
Toen is ook het HOLLAND HOLLAND begonnen. Dus ook weer om geheel andere reden dan de media zegt en dan de reden waarom mensen het nu gebruikenquote:Op zondag 29 augustus 2004 22:14 schreef nozem het volgende:
[..]
Owja, Nederland-Duitsland was tijdens de busrit naar Kardinge, ergens begin '98, voorrondes dan lijkt me..
Dat heeft minder met smaak te maken dan met verder kijken dan je neus lang is.quote:Op zondag 29 augustus 2004 22:14 schreef Ajaxno1 het volgende:
[..]
Ach jah, smaak/meningen verschillen he
Ja natuurlijk, de media maakt er weer een smeuig extreem-rechts verhaaltje van, die gekke media toch..quote:Op zondag 29 augustus 2004 22:16 schreef Ajaxno1 het volgende:
[..]
Toen is ook het HOLLAND HOLLAND begonnen. Dus ook weer om geheel andere reden dan de media zegt en dan de reden waarom mensen het nu gebruiken.
Op Defqon werdt het weer eens terecht gebruikt tijdens Nederland-Tsjechie
Als je zo denkt dan zouden The Sunclub en Klubbheads eigenlijk goede producers zijnquote:Op zondag 29 augustus 2004 22:17 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Dat heeft minder met smaak te maken dan met verder kijken dan je neus lang is.
N.E.R.D. zijn gewoon goede producers, clean geluid, afwisseling, weten precies wat je in een track kunt stoppen en blijven varieren en verrassen muzikaal. Ik hou er enkel niet van, maar dat maakt ze geen minder goede producers.
We mogen Plastic Dreams van Jaydee niet vergeten, die man zit ook achter The Sunclub..quote:Op zondag 29 augustus 2004 22:19 schreef Ajaxno1 het volgende:
[..]
Als je zo denkt dan zouden The Sunclub en Klubbheads eigenlijk goede producers zijn. Ik heb het voor mezelf over producers die binnen mijn smaak vallen. Trouwens over goede producers gesproken dan mogen we Moby ook niet vergeten
Mwah er loopt wel wat vaag volk rond. Maar dat zijn gastjes van 16/17 jaar die stiekem zijn binnengekomen. Gewoon negeren en je eigen feestje bouwenquote:Op zondag 29 augustus 2004 22:19 schreef nozem het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, de media maakt er weer een smeuig extreem-rechts verhaaltje van, die gekke media toch..
Maar volgens mij komt er nu toch wel veel dubieus volk op die feesten af of niet?
I know, het is alleen jammer dat ze hun talent voor foute plaatjes hebben gebruikt.quote:Op zondag 29 augustus 2004 22:20 schreef nozem het volgende:
[..]
We mogen Plastic Dreams van Jaydee niet vergeten, die man zit ook achter The Sunclub..
Ook, maar alsof iedereen die naar metalbands luistert even politiek 'gezond' is.quote:Op zondag 29 augustus 2004 22:19 schreef nozem het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, de media maakt er weer een smeuig extreem-rechts verhaaltje van, die gekke media toch..
Maar volgens mij komt er nu toch wel veel dubieus volk op die feesten af of niet?
Ben ik niet met je eens, ik ken genoeg verstokte trancepansjes inmiddels die rockmuziek hebben afgezworen...quote:Op zondag 29 augustus 2004 20:11 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Zo is het ook. Helaas is het zo dat de meesten die zich 'muziekliefhebber' noemen slechts kijken naar 1 stijl of substroming. Wat mij wel opvalt is dat liefhebbers van elektronische muziek vaak veel meer open-minded zijn dan mensen die voornamelijk rock luisteren. De eerste categorie zal waarschijnlijk geen moeite hebben met een avondje muziek dat buiten hun favoriete genre valt.
De term 'dance' is een enorm grijs gebied Tong....ouwe lul.quote:Op maandag 30 augustus 2004 01:14 schreef tong80 het volgende:
Ik snap dat niet. Er is gitaarmuziek en er is dance.
Tong een kloon?quote:Op maandag 30 augustus 2004 02:41 schreef pur33 het volgende:
ach man tong80 gaat nergens over, kutcloons
Tuurlijk, maar sommige kleindenkende mensen die overbeschermend zijn ten opzichte van hun eigen scene gebruiken het als schuttingterm. Waarschijnlijk zijn dat dezelfde mensen die van mening zijn dat, alhoewel Avril Lavigne niet in hun scene zit, ze toch bezig is diezelfde scene te verkrachten.quote:Op maandag 30 augustus 2004 12:16 schreef Prosac het volgende:
en dan de discussie wat is commercieel?? voor mij ben je al commercieel als je geld gaat verdienen aan je muziek.. of je nou Tiesto of Pennywise bent..![]()
Bluetiek-Innquote:Op maandag 30 augustus 2004 01:14 schreef tong80 het volgende:
Kom niet met je bent te oud want ik was er bij in de Roxy toen house werd geintroduceerd.
Is het dan niemand opgevallen dat die remix van Tiesto slecht is afgemixt en een verschrikkelijk lelijke, veel te harde hihat heeft?quote:Op maandag 30 augustus 2004 12:16 schreef Prosac het volgende:
Ik snap toch echt de kritiek op een Tiesto niet..
zijn remix van Deleriums Silence vind ik nog altijd geweldig.
Maar er zijn betere producers: Marco V en Ferry Corsten bijvoorbeeld.
Bij dance gaat het om het gevoel dat je krijgt. Ik kan ook plaatjes aan elkaar draaien, maar het is belangrijk in welke volgorde je dat doet, welk verhaal je opbouwt zeg maar.. Ik wil dansen tot ik er bij neerval en het energieke van een set helpt daar heel goed bij. Wegdromen op de muziek en ineens is het 7:00
En daarbij heb ik nog nooit een pil nodig gehad.. (over generalisatie gesproken, regelmatig de drugskwestie gezien)
Muziek = Muziek. Of dat nou Rock/Dance is.. hetgeen ikzelf zo frappant vind is dat er vanuit de Rock wereld veeeeeeeeel meer gepist wordt op de Dance dan andersom..
Degenen die meer in het rockwereldje zitten kennen alleen de grote dj's/de commercielen.. en daar baseren zij hun mening op.. Zoals ook ik alleen de commerciele rockartiesten ken.. Als jullie een aantal artiesten van Lowlands noemen zal ik regelmatig zeggen: Wie? en als ik jullie een zooi dj's van Dancevalley noem zeggen jullie ook Huh?
Dus hoe kun je een mening hebben over iets waar je alleen het topje van kent? Ik kan wel zeggen, ik ben breed met cd's van zowel tiesto als Limp Bizkit of U2.. maar dan zal ik weer door een groepje gekraakt worden met 'Limp Bizkit is nou net het verkeerde voorbeeld..'
Nou dus als jullie je mening baseren op de Top40 dance, Tiesto en Jean ofzo, dan neem ik eerlijk gezegd de mening over die artiesten serieus, maar niet een mening over de scene in zijn algeheel.
en dan de discussie wat is commercieel?? voor mij ben je al commercieel als je geld gaat verdienen aan je muziek.. of je nou Tiesto of Pennywise bent..![]()
Voor jou misschien, voor veel andere "danceluisteraars" helaas nietquote:Op maandag 30 augustus 2004 02:31 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
De term 'dance' is een enorm grijs gebied Tong....ouwe lul.
die gedachte had ik ook al daarom had ik al gevraagd om een schopje naar onzin...quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:31 schreef Frank-NL het volgende:
Wat een non-discussie weer zeg, knap dat mensen nog de moeite nemen om de stelling te ontkrachten maar veel zin heeft het niet. Mensen die dit roepen zijn toch niet om te praten, hun voorkeur is immers superieur aan die van de rest van de wereld.
Ik ben blij dat ik gewoon naar van alles kan luisteren zonder me af te moeten vragen of het muziek is, voor mij is praktisch alles wel muziek. Maar het liefst luister ik electronisch en mensen die beweren dat dat geen muziek is missen toch wel wat in hun leven. Maar dat is hun probleem en niet het mijne.
Flauwekul, het zijn altijd de (gefrustreerde?) rock-liefhebbers die afgeven op andermans muziek, in het bijzonder "dance", zonder enige kennis van zaken te hebben. Het feit dat je het alleen over house hebt zegt ook genoeg over jouw gebrek aan inzicht.quote:Op maandag 30 augustus 2004 15:27 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Voor jou misschien, voor veel andere "danceluisteraars" helaas nietDe monotone tunnelvisie is in housekringen ook verschrikkelijk!
![]()
Ze krijgen ook de platenkeus voorgezegd en bovendien draaien ze geen uren. Dan kun je pas echt beoordelen of iemand echt goed is. Iemand die over 1/2 uur een briljante set neer kan zetten (ik noem een Andy C) met een mooie fluctuatie van zachte en hardere platen is gewoon top.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 12:27 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Gisteren was trouwens op RTL4 weer een aflevering van dat britse programma waarin je moet proberen om in een maand het beroep van een ander geloofwaardig te kunnen uitoefenen. Ditmaal weer die aflevering van dat Engelse meisje dat cello speelde in een orkest en in een maand DJ wilde worden. En..... het lukte haar! Drie van de beste Britse DJ's zagen haar draaien en allemaal dachten ze dat ze een professionele DJ was met jaren ervaring! Dat zegt maar weer genoeg over de kunst van het plaatjes aan elkaar draaien. Mijn huisgenoten moesten er, door de muur heen te horen, ook smakelijk om lachen. En die kijken normaliter ook alleen Sex & the city....
Ja één of twee nummers.Om een goede allround gitarist te worden heb je jaren ervaring nodig.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 12:36 schreef MSXUser het volgende:
, volgende keer een docu over iemand die binnen 3 maanden perfect gitaar leert spelen of leert drummen... who cares.
Lekker hè, zo'n slachtofferrol. Dat maakt het mogelijk om alle rock, hiphop en r&b bashingtopics te negeren en je kan vervolgens nog zonder enig gewetensbezwaar anderen beschuldigen van een gebrek aan inzicht. Jij komt er welquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 12:19 schreef Circuitbreaker het volgende:
Flauwekul, het zijn altijd de (gefrustreerde?) rock-liefhebbers die afgeven op andermans muziek, in het bijzonder "dance", zonder enige kennis van zaken te hebben.
Dat snap ikquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 12:41 schreef Seborik het volgende:
Dat klopt niet MSXuser, want voor bepaalde functies, moet je een fysiologische basis leggen die je alleen bereikt door veel te oefenen en dat doe je niet zo snel. In enkele maanden kun je heel wat voor elkaar krijgen, maar een topper ben je dan zeker nog niet. Daarbij gelt ook nog steeds dat hoe jonger iemand is, hoe gemakkelijker dat proces gaat.
Het is wel zo dat dit programma weinig zegt, want dit meisje bezat al voordat zij begon met plaatjes draaien een muzikaal inzicht. Een boerenkinkel die je even van de straat pikt, kun je in een maand niet dat kunstje leren.
Alsof alle rockers Trance de grond in boren, u suckquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 12:19 schreef Circuitbreaker het volgende:
[..]
Flauwekul, het zijn altijd de (gefrustreerde?) rock-liefhebbers die afgeven op andermans muziek, in het bijzonder "dance", zonder enige kennis van zaken te hebben. Het feit dat je het alleen over house hebt zegt ook genoeg over jouw gebrek aan inzicht.
Ik heb hier op Fok nog geen rock topic gezien waar dance liefhebbers express gingen zieken terwijl dat andersom al ettelijke keren is gebeurd.
Als de topicstarter eens iets zinnigs van dit topic wil maken, dan mag hij weleens uitleggen wat voor frustraties hieraan ten grondslag liggen. En waarom altijd bashen op "dance" en niet op bijvoorbeeld hiphop of R&B ?
quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 12:55 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Ach het sowieso belachelijk dat mensen aanbeden worden of belachelijke sommen geld verdienen, of dat nou een of andere lul met een gitaar is of een plaatjesdraaier. Als het om de liefde voor muziek gaat vind ik het prima, maar ik voel gewoon dat het in het dancewereldje veel te vaak om hele andere dingen gaat. Ok in het rockwereldje ook. Laten we dan toegeeflijk zijn en het hierop houden....
Hoe denk je dat het afgelopen was als een DJ in 3 maanden cello moest leren spelen voor een orkestuitvoering?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 12:53 schreef MSXUser het volgende:
Wat je al zegt: Dat meisje bezat al een behoorlijk muzikaal inzicht, waardoor de het hele programma eigenlijk een aanfluiting is. Iets nieuws, maar wel vanuit dezelfde hoek pik je nu eenmaal stukken sneller op dan iets waarvan je de basis nog volledig moet leren.
Ik denk dat het een gigantische flop zou zijn geworden.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 12:59 schreef Zander het volgende:
[..]
Hoe denk je dat het afgelopen was als een DJ in 3 maanden cello moest leren spelen voor een orkestuitvoering?
Denk je?...... Ik weet het wel zekerquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 13:00 schreef Seborik het volgende:
[..]
Ik denk dat het een gigantische flop zou zijn geworden.
Ja, duh. Om een fatsoenlijk geluid te krijgen uit een cello heb je al maanden nodig en dan kun je nog niks spelen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 13:01 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Denk je?...... Ik weet het wel zeker![]()
quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 13:02 schreef Tijn het volgende:
Ach kom, zo moeilijk is cello spelen nou ook weer niet. Met kleurtjes op de hals kom je al gauw een heel eind.
Was toch gisteravond op mtv?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 13:10 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Dat is waar. Daar gaan jaren aan oefenen, even op de straathoek rondhangen en wat crack dealen, crack roken, daarna weer een half uurtje oefenen etc. etc. overheen voordat je het enigszins in de maat kan laten lopen allemaal... Geinspireerd door docu over Notorious V.A.R.K.E.N.T.J.E. by the way. Beetje kort door de bocht maar goed. Die jongen scheen ook super intelligent te zijn, maar hij ging wel dealen enzo.![]()
Waarschijnlijk zou dat wat minder goed aflopen, zeker als het zo'n schuif-open-schuif-dicht DJ is.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 12:59 schreef Zander het volgende:
Hoe denk je dat het afgelopen was als een DJ in 3 maanden cello moest leren spelen voor een orkestuitvoering?
Tsjek my leet krossfading skillzquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 13:21 schreef MSXUser het volgende:
Waarschijnlijk zou dat wat minder goed aflopen, zeker als het zo'n schuif-open-schuif-dicht DJ is.
Zoiets jaquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 13:22 schreef Litpho het volgende:
Tsjek my leet krossfading skillz.
Zucht ze kreeg een paar plaatjes, en ze kreeg precies te horen wanneer ze welke plaat moest inmixen. Zo kan ik het ook, daarnaast zei ze zelf dat het ontzettend moeilijk was..quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 12:27 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Gisteren was trouwens op RTL4 weer een aflevering van dat britse programma waarin je moet proberen om in een maand het beroep van een ander geloofwaardig te kunnen uitoefenen. Ditmaal weer die aflevering van dat Engelse meisje dat cello speelde in een orkest en in een maand DJ wilde worden. En..... het lukte haar! Drie van de beste Britse DJ's zagen haar draaien en allemaal dachten ze dat ze een professionele DJ was met jaren ervaring! Dat zegt maar weer genoeg over de kunst van het plaatjes aan elkaar draaien. Mijn huisgenoten moesten er, door de muur heen te horen, ook smakelijk om lachen. En die kijken normaliter ook alleen Sex & the city....
Alsof alle rockers/metalheads dat doen...quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 12:19 schreef Circuitbreaker het volgende:
[..]
Flauwekul, het zijn altijd de (gefrustreerde?) rock-liefhebbers die afgeven op andermans muziek, in het bijzonder "dance", zonder enige kennis van zaken te hebben. Het feit dat je het alleen over house hebt zegt ook genoeg over jouw gebrek aan inzicht.
Ok, jongens, wie maakt er een lemming aan?quote:Ik heb hier op Fok nog geen rock topic gezien waar dance liefhebbers express gingen zieken terwijl dat andersom al ettelijke keren is gebeurd.
Welke R&B? De orginele Rhythm and Blues, of de 'moderne variant', in mijn ogen meer Rap & Boobs.quote:Als de topicstarter eens iets zinnigs van dit topic wil maken, dan mag hij weleens uitleggen wat voor frustraties hieraan ten grondslag liggen. En waarom altijd bashen op "dance" en niet op bijvoorbeeld hiphop of R&B ?
Ik wel hoor, maar laat je niet misleiden door de kenners!quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 12:19 schreef Circuitbreaker het volgende:
Ik heb hier op Fok nog geen rock topic gezien waar dance liefhebbers express gingen zieken terwijl dat andersom al ettelijke keren is gebeurd.
Ik dacht ook al, "wat een sukkel!".quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 12:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Lekker hè, zo'n slachtofferrol. Dat maakt het mogelijk om alle rock, hiphop en r&b bashingtopics te negeren en je kan vervolgens nog zonder enig gewetensbezwaar anderen beschuldigen van een gebrek aan inzicht. Jij komt er wel.
Die gitaren. Ik word gek van gitaren. Jij ook, Kama? Gitaren zijn een bron van ergernis.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:38 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik dacht ook al, "wat een sukkel!".
Wat een frustratie tov. rockluisteraars trouwens... waar komt dat vandaan?
"Ze moeten dood, DOODDD!!!!"quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:39 schreef Seborik het volgende:
[..]
Die gitaren. Ik word gek van gitaren. Jij ook, Kama? Gitaren zijn een bron van ergernis.
Precies, waarom noemen ze dat nog R&B? De echte Rythm & Blues was great, maar wat ze nu tegenwoordig R&B noemen is echt strontquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 13:39 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Welke R&B? De orginele Rhythm and Blues, of de 'moderne variant', in mijn ogen meer Rap & Boobs.
Hier heb ik eigenlijk niks aan toe te voegenquote:Op zondag 29 augustus 2004 20:11 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Zo is het ook. Helaas is het zo dat de meesten die zich 'muziekliefhebber' noemen slechts kijken naar 1 stijl of substroming. Wat mij wel opvalt is dat liefhebbers van elektronische muziek vaak veel meer open-minded zijn dan mensen die voornamelijk rock luisteren. De eerste categorie zal waarschijnlijk geen moeite hebben met een avondje muziek dat buiten hun favoriete genre valt. Binnen de andere groep zullen al snel een behoorlijk aantal als kleine kinderen beginnen te janken met kul-argumenten als 'dat is geen muziek, want er zit geen gitaar in'. Nog grappiger is het dat juist degenen die met dergelijke argumenten aankomen in veel gevallen zo muzikaal als een eikenhouten deur zijn (goed, vader Jacob op de gitaar lukt nog net).
Zelfs stront is nog teveel eer.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 15:30 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Precies, waarom noemen ze dat nog R&B? De echte Rythm & Blues was great, maar wat ze nu tegenwoordig R&B noemen is echt stront![]()
CD's verbranden schiet niet op, je kunt er beter mee frisbeeenquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:43 schreef kamagurka het volgende:
Nog even en je komt alleen nog maar van die hippe g-sus lui tegen die zoiets hebben van " die gitaarmuziek, da's toch geen muziek he? Herrie is het, als mijn kinderen daarnaar zouden luisteren.... ik zou al hun ceedees verbranden!"
Toch is het zo dat de gemiddelde technoliefhebber niet zo laf is om makkelijke generalisaties te maken over andere stromingen. Ik heb genoeg verschillende dingen gehoord op rockgebied en het valt op hoe weinig moeite de gemiddelde rockliefhebber doet om zich een serieus beeld te vormen van een niet-rock gerelateerd genre.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 12:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Lekker hè, zo'n slachtofferrol. Dat maakt het mogelijk om alle rock, hiphop en r&b bashingtopics te negeren en je kan vervolgens nog zonder enig gewetensbezwaar anderen beschuldigen van een gebrek aan inzicht. Jij komt er wel.
omdat het misschien niet allemaal in zijn spaarvarkentje past natuurlijkquote:Op maandag 6 september 2004 19:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Overbetaald?
Als iemand het er voor wil betalen, waarom zou Tiesto of wie dan ook het niet weigeren?
Jouw menig , duidelijk niet de mijne.quote:Op maandag 6 september 2004 19:28 schreef Harry_Sack het volgende:
Tiesto maakt een soort hitlerjugendmarsmuziekjes
Eerder Rommel & Baggerquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 13:39 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Welke R&B? De orginele Rhythm and Blues, of de 'moderne variant', in mijn ogen meer Rap & Boobs.
Dat is ook nog een mogelijkheid, ja.quote:Op maandag 6 september 2004 20:25 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Eerder Rommel & Bagger
Luister naar je vrienden, ze hebben gelijkquote:Op maandag 6 september 2004 20:05 schreef toonie het volgende:
[..]
Jouw menig , duidelijk niet de mijne.
Ik voer deze discussie al een eeuwigheid met een stel vrienden.Rockliefhebbers. Zij lopen al net zo hard te zeiken over DJ Triesto.Ik zeik hun muziek toch ook niet af! Je houd van een bepaalde soort muziek of je doet het niet hoor. Ik ga niet constant als ik ACDC hoor lopen zeiken:Noem je dat nou muziek en bla bla bla. Zoooooooooo vermoeiend![]()
Nee, hij heeft gelijk.quote:Op maandag 6 september 2004 22:36 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Luister naar je vrienden, ze hebben gelijk![]()
Ruk & Budquote:Op maandag 6 september 2004 20:25 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Eerder Rommel & Bagger
Ik had het niet over superioriteit, ik had het over bagger. 'n klein verschil.quote:Op dinsdag 7 september 2004 07:43 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Nee, hij heeft gelijk.
Waarom? Omdat smaak maar een relatief iets is, en bij elke persoon anders.
Geen muzieksmaak is superieur aan anderen, objectief gezien.
Tiesto draait geen hardcore (meer) en daarbij wordt hij ook gehaat bij de gabbertjes, dus ik snap echt niet wat dit met hitler te maken heeft, ben je nog wel goed bij je hoofd?quote:Op dinsdag 7 september 2004 09:28 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Ik had het niet over superioriteit, ik had het over bagger. 'n klein verschil.
Je denkt toch niet serieus dat ik Tiesto met muziek ga vergelijken? Hoogstens met marsmuziek voor een neo-hitlerjugend in spé
ja hoor, ik ben goed bij mijn hoofd, ik vind Tiesto alleen niet zo kei-gaafquote:Op dinsdag 7 september 2004 11:13 schreef Tha.Gnome het volgende:
[..]
Tiesto draait geen hardcore (meer) en daarbij wordt hij ook gehaat bij de gabbertjes, dus ik snap echt niet wat dit met hitler te maken heeft, ben je nog wel goed bij je hoofd?
FOUT!! Tiesto wordt niet gehaat door de "gabbers" omdat ie geen hardcore meer draait (anders hadden ze ook wel een hekel aan Ferry Corsten gekregen bijv) maar Tiesto heeft zich nogal lomp over hardcore uitgelaten maw wel geld verdienen met hardcore maar het daarna gaan afkraken.quote:Op dinsdag 7 september 2004 11:13 schreef Tha.Gnome het volgende:
[..]
Tiesto draait geen hardcore (meer) en daarbij wordt hij ook gehaat bij de gabbertjes, dus ik snap echt niet wat dit met hitler te maken heeft, ben je nog wel goed bij je hoofd?
Je impliceerde anders dat degene op wie je reageerde naar z'n vrienden moest luisteren, ze hebben gelijk immers. Die vrienden vinden dance geen muziek. Jij bent het met z'n vrienden eens, dus vind je je eigen muzieksmaak superieur.quote:Op dinsdag 7 september 2004 09:28 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Ik had het niet over superioriteit, ik had het over bagger. 'n klein verschil.
Je denkt toch niet serieus dat ik Tiesto met muziek ga vergelijken? Hoogstens met marsmuziek voor een neo-hitlerjugend in spé
welnee, ik zeg daarmee dat het geluid van zijn vrienden aangenamer is dan dat van dj Tiestoquote:Op dinsdag 7 september 2004 13:59 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Je impliceerde anders dat degene op wie je reageerde naar z'n vrienden moest luisteren, ze hebben gelijk immers. Die vrienden vinden dance geen muziek. Jij bent het met z'n vrienden eens, dus vind je je eigen muzieksmaak superieur.
Maar goed, ik kan ook spoken zien.
Dank U!!! eindelijk iemand die het begrijpt.quote:Op dinsdag 7 september 2004 07:43 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Nee, hij heeft gelijk.
Waarom? Omdat smaak maar een relatief iets is, en bij elke persoon anders.
Geen muzieksmaak is superieur aan anderen, objectief gezien.
vind ik toch dat de TS dat iets te makkelijk zegt en denk ik ie zelf wel weet dat dat niet helemaal kloptquote:Iedere randdebiel kan platen achter elkaar op een draaitafel leggen.
Tja, fouten zijn snel gemaakt.quote:Op dinsdag 7 september 2004 19:31 schreef toonie het volgende:
[..]
Dank U!!! eindelijk iemand die het begrijpt.
Maareh ik zal je een geheimpje verklappen ben een meid!![]()
![]()
nee hoor... ik snap gewoon niet wat mensen mooi vinden aan een plaat, waar iemand 2 uurtjes aan gewerkt heeft, door een paar bestaande beats te mixe...quote:Op dinsdag 7 september 2004 13:44 schreef kriele het volgende:
Ik denk dat de reden is voor rockliefhebbers om tegen dance aan te schoppen is omdat er op radio en tv erg veel aandacht wordt geschonken aan dance. ook in het uitgaansleven zijn er ook niet veel tentjes die regelematig rockmuziek meer draaien. De rockliefhebber voelt zich buitengesloten.
Will people just don't learn?quote:Op dinsdag 7 september 2004 20:10 schreef punkgirl het volgende:
[..]
nee hoor... ik snap gewoon niet wat mensen mooi vinden aan een plaat, waar iemand 2 uurtjes aan gewerkt heeft, door een paar bestaande beats te mixe...
luister je dan niet lever naar muziek waar hard en ziel in gelegd is? (met loeiende gitaren ofzo)
Mwah, hangt ook van de uitvoering af.quote:Op dinsdag 7 september 2004 20:22 schreef Razzerr het volgende:
De combinatie van dance en gitaar is trouwens geniaal
Ja, ik luister graag naar 16-jarige tieners die net vorige week een gitaar voor hun verjaardag hebben gekregen en opeens denken dat ze kunnen spelen.quote:[b]Op dinsdag 7 september 2004 20:10 schreef punkgirl het volgende:[/
luister je dan niet lever naar muziek waar hard en ziel in gelegd is? (met loeiende gitaren ofzo)
Ja, want een punknummer duurt een stuk langer dan 2 uur om in elkaar te draaien.quote:Op dinsdag 7 september 2004 20:10 schreef punkgirl het volgende:
[..]
nee hoor... ik snap gewoon niet wat mensen mooi vinden aan een plaat, waar iemand 2 uurtjes aan gewerkt heeft, door een paar bestaande beats te mixe...
Jawel joh! Dat is stoer! Mensen met een Metallica- (of andere commercieele metalband)shirt zijn stoer! Dance is stom.quote:Op dinsdag 7 september 2004 20:16 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
... dat betekent niet dat ik niet rücksichtslos op dance/house moet kotsen.
Dit kan je bij de meeste instrumenten wel zeggen:quote:Op dinsdag 7 september 2004 20:26 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Ja, ik luister graag naar 16-jarige tieners die net vorige week een gitaar voor hun verjaardag hebben gekregen en opeens denken dat ze kunnen spelen.Een gitaar goed bespelen is iets dat maar zeeeeeer weinigen kunnen. Helaas zijn er veel mensen ter wereld die DENKEN het te kunnen. Gelukkig voor hen zijn er mensen zoals jij die blijkbaar het verschil toch niet horen.
I like your sarcasm.quote:Op dinsdag 7 september 2004 20:28 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Jawel joh! Dat is stoer! Mensen met een Metallica- (of andere commercieele metalband)shirt zijn stoer! Dance is stom.![]()
Heeee, was dat niet die toko op de Karel Doormanstraat in R'dam, waar nu de Baja zit?quote:Op maandag 30 augustus 2004 12:33 schreef ChAoZ het volgende:
[..]
Bluetiek-Inn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |