dat komt omdat die gast nog wat moet vertellen over de islam man, en die zet ik dan in de openingspotsquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 14:43 schreef Flierp het volgende:
wat is nou de clue van dit topic ??? je geeft een bijbels citaat .. en je noemt het woordje Islam.. .. niet echt discussie bevorderend. .
ik kan dat ook wel.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 14:48 schreef GoeRoe86 het volgende:
Waar wij moslims in geloven:
Wij geloven in één God, groter dan alles en in staat van alles.
Meerdere profeten waarbij de belangrijkste Mohammed Mustafa. Wij geloven dat God alles voor zijn profeet Mohammed heeft geschapen. Toch aanbidden wij niet de profeet. Waarom niet ? Wij realiseren ons dat er nog iets groters dan hij is nl: God.
Wat ik niet begrijp van het christendom is dat ze wel erkennen dat er een God is maar toch kiezen ze ervoor niet hem maar zijn dienaar ( door christenen zijn zoon genoemd) te dienen.
Dit kan boomstam mij vast uitleggen
Uh, zover ik weet doen vooral de EO achtige personen dit. Meer de evangelische types. Over het algemeen word door gewone christenen gewoon de naam God gebruikt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 14:48 schreef GoeRoe86 het volgende:
Wat ik niet begrijp van het christendom is dat ze wel erkennen dat er een God is maar toch kiezen ze ervoor niet hem maar zijn dienaar ( door christenen zijn zoon genoemd) te dienen.
Dit kan boomstam mij vast uitleggen
Is dat de islam? ik dacht dat er meer ij kwam kijken. heb ff gesurft want niemand vulde het in voor de islam.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 14:48 schreef GoeRoe86 het volgende:
Waar wij moslims in geloven:
Wij geloven in één God, groter dan alles en in staat van alles.
Meerdere profeten waarbij de belangrijkste Mohammed Mustafa. Wij geloven dat God alles voor zijn profeet Mohammed heeft geschapen. Toch aanbidden wij niet de profeet. Waarom niet ? Wij realiseren ons dat er nog iets groters dan hij is nl: God.
de soenieten geloven in de soenna of de hadith, de overgeleverde verhalen inzake de profeet. sjiieten geloven in de verborgen Imam, een soort van verlosser.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 15:10 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Is dat de islam? ik dacht dat er meer ij kwam kijken. heb ff gesurft want niemand vulde het in voor de islam.
Waarin geloven moslims
Om je volledig over te geven aan de islam zijn er 6 basiselementen waarin je moet geloven:
Geloof in
1. De eenheid van god
2. De profeten
3. De boeken
4. De engelen
5. De dag des oordeels
6. De voorbeschikking
Er is geen god dan Allah en Mohammed is zijn dienaar en profeet.
Wanneer je het geloof goed gebaseerd hebt op al deze elementen, dan heb je de Islam geaccepteerd. En door het geloof te verklaren, onderwerp je je aan de Islam en word je een herboren moslim waarmee je de poorten van genade en vergiffenis voor jezelf opent.
Gelieve te verbeteren en of aantevullen zodat ik ut in de openingspots ken zetten![]()
Door het offer Jezus, mogen mensen behouden worden, of wel tot God gaan. zoietsquote:Hz. Isa (as) of ook wel Jezus voor christenen is al 2000 jaar dood en komt pas weer terug bij de Dag des Oordeels. Hoe kun je dan door Jezus naar God gaan? Ik zou toch echt denken dat je daar zelf moeite voor moet doen. Wat moet ik me trouwens voorstellen bij "door Jezus naar God gaan"?
Geen idee hoe het zit met die profeten, alleen geloof ik niet dat Jezus een profeet is, idem met mohammed.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 15:29 schreef TheDeadGuy het volgende:
wat ik weet is dat Jezus de 12e en mohammed de 13e profeet is van dezelfde god.
wat ik ook weet is dat lucifer, de aarstengel van het licht, is gevallen over de strijd om liefde, de mens was geschapen in mannetje en vrouwtje, de engelen waren geslachtsloos.
wat ik niet snap is dat een gevallen aartsengel de macht heeft om zijn schepper omver te werpen, dat is toch de christenlijke angst, dat het kwaad zal zegevieren.
In mijn visie is het christendom dan ook geen monotheisme maar hoogstens een diatheisme, een geloof in twee goden, de goede en de slechte, waarbij god zelf weer is verdeeld in twee, een god der wrake (OT) en een god der vergeving (NT) waarbij ze eigenlijk in niets op elkaar lijken.
Wie kan mij uitleggen dat de duivel, lucifer, geen god is?
De duivel/duivelen (want er zijn er meerdere) zijn gevallen engelen.Volgens de bijbel.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 15:29 schreef TheDeadGuy het volgende:
Wie kan mij uitleggen dat de duivel, lucifer, geen god is?
Moslims geloven inderdaad ook in Djinss, maar dat zijn geen wezens van vuur.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 15:12 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
de soenieten geloven in de soenna of de hadith, de overgeleverde verhalen inzake de profeet. sjiieten geloven in de verborgen Imam, een soort van verlosser.
De moslims geloven naast in de engelen ook nog in Djinns, een soort wezens van vuur.
Jaklopt, maardie duivelen hebben 1 aanvoerder, en dat is luciferquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 15:39 schreef _.-Chicken-._ het volgende:
[..]
De duivel/duivelen (want er zijn er meerdere) zijn gevallen engelen.Volgens de bijbel.
Dus het is/zijn geen god/goden, wel machtig maar niet almachtig.
Zoiets dacht ik...
verder klopt het wel de openingspots?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 15:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Moslims geloven inderdaad ook in Djinss, maar dat zijn geen wezens van vuur.
voor de christenen in ieder geval niet, die erkennen Mohammed niet als profeet. Das was ook de reden waarom Mohammed zijn toevlucht bij een ongeletterd woestijnvolk zocht.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 15:29 schreef TheDeadGuy het volgende:
De strijd ging om iets veel banalers. Wij waren eerst maar de mens wordt voorgetrokken. Da's niet eerlijk (soort Calimero gebeuren)quote:wat ik ook weet is dat lucifer, de aarstengel van het licht, is gevallen over de strijd om liefde, de mens was geschapen in mannetje en vrouwtje, de engelen waren geslachtsloos.
Nix hoor, misschien de angst van de gewone man, maar verder niet. Op de dag des oordeels wordt iedereen gewogen en "de good guys" blijven terwijl "de bad guys" opgeruimd worden.quote:wat ik niet snap is dat een gevallen aartsengel de macht heeft om zijn schepper omver te werpen, dat is toch de christenlijke angst, dat het kwaad zal zegevieren.
Je ziet God in het OT al in die verschillende hoedanigheden. In het NT komen vooral Jezus en de apostelen aan het woord. Echter de God der wrake is niet een "slechte" god, hij is gewoon af en toe pissed op lui die hem niet gehoorzamen.quote:In mijn visie is het christendom dan ook geen monotheisme maar hoogstens een diatheisme, een geloof in twee goden, de goede en de slechte, waarbij god zelf weer is verdeeld in twee, een god der wrake (OT) en een god der vergeving (NT) waarbij ze eigenlijk in niets op elkaar lijken.
Omdat ie de duivel is is ie niet god.quote:Wie kan mij uitleggen dat de duivel, lucifer, geen god is?
Ja, totdat ie beslist dat ie de steen weer wel op kan tillen en dan kan ie dat weer wel....quote:en kan god als almachtige een steen scheppen die hij zelf niet kan optillen (quote van iemand)
Dat kan wel kloppe jah, maar opzich is die niet sterker dan de andere. Volgensmij heeft er gewoon 1tje de leiding.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 15:44 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Jaklopt, maardie duivelen hebben 1 aanvoerder, en dat is lucifer
lucifer was een aartsengel, de drager van het licht, hij streed met normale engelen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 15:48 schreef _.-Chicken-._ het volgende:
[..]
Dat kan wel kloppe jah, maar opzich is die niet sterker dan de andere. Volgensmij heeft er gewoon 1tje de leiding.
In den beginne was Lucifer, nu satan genaamd, een zondeloos en rechtschapen wezen, Lucifer bezat een grote schoonheid en charme, maar het hart van Lucifer trots werd vanwege zijn schoonheid (Ezech. 28:17).quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 15:48 schreef _.-Chicken-._ het volgende:
[..]
Dat kan wel kloppe jah, maar opzich is die niet sterker dan de andere. Volgensmij heeft er gewoon 1tje de leiding.
Ja, maar deze hoort er ook zeker bij:quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 15:45 schreef Boomstam het volgende:
[..]
verder klopt het wel de openingspots?
quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 14:46 schreef het_fokschaap het volgende:
en dit is Islam !
1. Geloofsbelijdenis (Sjahada)
2. Gebed (Salaat).
3. Armenbelasting (Zakaat).
4. Vasten (Sawmoe).
5. Bedevaart (Hadj).
Hij verzette zich tegen god, waarna god hem verwierp. Hij heeft zover ik weet geen macht om god omver te werpen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 15:55 schreef TheDeadGuy het volgende:
[..]
lucifer was een aartsengel, de drager van het licht, hij streed met normale engelen.
ik weet overigens dat de duivel god niet omver heeft geworpen, ik snap dat je dat wel begrijpt uit mijn post, maar ik bedoel meer dat hij daar de macht voor heeft. Dat is toch op zijn minst goddelijk.
maar het feit blijft dus voormij aanwezig dat god en lucifer op hetzelfde vlak van macht verkeren
(ik ben trouwens overtuigd atheist, ik geloof in geen van beide, ik geloof wel in het kwaad van de mens, imo is de mens per definitie slecht daar een mens egoistisch is van nature, en goed voor mij, is slecht voor jou)
wow, ok thanks voor de info... Ik zal het eens nader bekijken als ik tijd heb.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 15:57 schreef Boomstam het volgende:
[..]
In den beginne was Lucifer, nu satan genaamd, een zondeloos en rechtschapen wezen, Lucifer bezat een grote schoonheid en charme, maar het hart van Lucifer trots werd vanwege zijn schoonheid (Ezech. 28:17).
Hij wilde zich aan de Allerhoogste gelijk te stellen (Jes. 14:13-14)
Michaël en zijn engelen bleven trouw aan God en zij verdreven, verenigd als ze waren onder de banier van de aartsengel, Lucifer en de ongehoorzame engelen uit de hemel, toen is hij op aarde geworpen tezamen een derde van de engelen, die Lucifer verkozen te volgen. (Ezech. 28:13),
waarom heeft god hem dan niet vernietigd? was dat geouwehoer in dat paradijs ook nooit voorgvallenquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 16:04 schreef _.-Chicken-._ het volgende:
[..]
Hij verzette zich tegen god, waarna god hem verwierp. Hij heeft zover ik weet geen macht om god omver te werpen.
Jep, das ook mijn vraag... Sorry, ik weet het niet.....quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 16:06 schreef TheDeadGuy het volgende:
[..]
waarom heeft god hem dan niet vernietigd? was dat geouwehoer in dat paradijs ook nooit voorgvallen
en hadden we nu nog lekker nakende rond kunnen huppelen
Maar dan hadden we geen bewustzijn gehad.... en niet kunnen fok!ken...quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 16:06 schreef TheDeadGuy het volgende:
[..]
waarom heeft god hem dan niet vernietigd? was dat geouwehoer in dat paradijs ook nooit voorgvallen
en hadden we nu nog lekker nakende rond kunnen huppelen
dat is grappig dat je dit zegt want ik ben ooit in discussie geweest met een stel satan-aanbidders en die beweerden dat inderdaad ook, die appel was de appel van kennis (niet alleen goed en kwaad), op zich vond ik het begrijpelijk van hen dat ze het god kwalijk namen dat deze hen kennis wilde ontzeggen, maar wel lekker aanlokkelijk in het paradijs liet bungelen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 16:15 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Maar dan hadden we geen bewustzijn gehad.... en niet kunnen fok!ken...
waar zo'n appel al niet goed voor is...
Waarom vind je dat gek dan?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 16:18 schreef TheDeadGuy het volgende:
[..]
dat is grappig dat je dit zegt want ik ben ooit in discussie geweest met een stel satan-aanbidders en die beweerden dat inderdaad ook, die appel was de appel van kennis (niet alleen goed en kwaad), op zich vond ik het begrijpelijk van hen dat ze het god kwalijk namen dat deze hen kennis wilde ontzeggen, maar wel lekker aanlokkelijk in het paradijs liet bungelen.
De duivel, zo was hun lezing, had het inzicht van de mens verruimd
tja dr lopen een hoop gekken los rond, dat weet ik wel
mm, dat is volgensmij niet waar. Want op een gegeven moment zag Adam dat alle dieren samen waren en dat hij ook wel een vrouw wou hebben.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 16:15 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Maar dan hadden we geen bewustzijn gehad.... en niet kunnen fok!ken...
waar zo'n appel al niet goed voor is...
linaeus gaf alle dieren en planten een naamquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 16:22 schreef Twisted.Nerve het volgende:
[..]
Waarom vind je dat gek dan?
God plaatst gewoon zo'n appel daar aan een boom, de mens weet niet een wat het is, alleen dat ie er af moet blijven. Als God werkelijk had gewild dat de mens niet van die appel zou eten, dan had ie hem neit daar geplaatst. Overigens is het mij niet duidelijk of de appel kennis van goed of kwaad bevatte of iets anders. Adam heeft alle dingen en dieren op aarde een naam gegeven (staat in de bijbel) en daarna wist ie wat het was en zo. Als hij ook goed en kwaad een naam heeft gegeven zou hij ook weten wat het was.
maar wat een doeltreffende manier om iemand "oorzaak en gevolg" bij te brengen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 16:27 schreef TheDeadGuy het volgende:
[..]
linaeus gaf alle dieren en planten een naamgrappie ok ok domme gein
ja ik vind dat gek ja, ik bedoel als je een mens schept met de capaciteiten voor kennis, en je geeft het ze niet, je bied het alleen aan onder voorwaarde dat ze dan niet meer gelukkig kunnen zijn...best wel lullig als je erover nadenkt
net als een hond alleen laten met een groot stuk leverworst op tafel, en als je dan thuiskomt en die leverworst is opgevreten dat arme beest naar buiten schoppen....zo komt het op me over
Welk deel staat je niet aan? en waarom niet?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 16:36 schreef Johan_de_With het volgende:
Of alle Christenen in de Belijdenis van Nicea geloven, weet ik trouwens niet. De politiek van die belijdenis staat mij bepaald niet aan en ik probeer de Evangelieen vooral te verstaan vanuit het Jodendom.
De ontstaansgeschiedenis staat mij niet bepaald aan. Robin Lane Fox heeft daar wel over geschreven, en in Constantine and the bishops staat er ook het een en ander over. (Ik weet even niet meer wie dat heeft geschreven.)quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 16:49 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Welk deel staat je niet aan? en waarom niet?
deze geloofsbelijdenis word voorzover ik weet gebruikt in alle protestante en gereformeerde kerken. katholiek weet ik niet.
Pardon, maar het is toch van belang om te weten hoe iets ontstaan is alvorens het aan te nemen of te verwerpen?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 16:57 schreef Boomstam het volgende:
euhmz hervormd en gereformeerd bedoelde ik![]()
Maar ontstaangeschiedennis van de geloofsbelijdenis? Het gaat er tog om wat deze zegt en niet hoe het ontstaan is
maar dan is het geen geloof meerquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 16:59 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Pardon, maar het is toch van belang om te weten hoe iets ontstaan is alvorens het aan te nemen of te verwerpen?
Dat is niet gezegd.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:01 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
maar dan is het geen geloof meer
wat zeg jou nu eigenlijk? je maakt je zinnen niet afquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:57 schreef Alper het volgende:
Ik kan niet geloven dat er nog christenen, katholieken en joden zijn. In de Koran staat dat er inderdaad 4 grote boeken zijn gekomen en daar er 3 van ongeldig is verklaard omdat ze gewijzigd zijn door mensen in die tijd.
In de Koran word heel goed uitgelegd dat Jezus absoluut NIET de zoon van GOD is! Allah (God) zegt dat hij de KORAN - TORAH - BIJBEL en nog eentje maar daar weet ik de naam even niet van. (in het Turks is het ZEBUR)
O, mensen van het Boek, gelooft in hetgeen Wij hebben nedergezonden, vervullende hetgeen bij u is... (Soera 4: 47)
Maar waarom zouden Joden en Christenen moeten gaan geloven dat de Koran waar is?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:57 schreef Alper het volgende:
Ik kan niet geloven dat er nog christenen, katholieken en joden zijn. In de Koran staat dat er inderdaad 4 grote boeken zijn gekomen en daar er 3 van ongeldig is verklaard omdat ze gewijzigd zijn door mensen in die tijd.
In de Koran word heel goed uitgelegd dat Jezus absoluut NIET de zoon van GOD is! Allah (God) zegt dat hij de KORAN - TORAH - BIJBEL en nog eentje maar daar weet ik de naam even niet van. (in het Turks is het ZEBUR)
O, mensen van het Boek, gelooft in hetgeen Wij hebben nedergezonden, vervullende hetgeen bij u is... (Soera 4: 47)
dat doen een hele hoop moslims......quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 18:02 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Maar waarom zouden Joden en Christenen moeten gaan geloven dat de Koran waar is?
Iedereen kan wel beweren dat hij de laatste profeet is, en dat de rest achterhaald is.
Christenen zeggen dat het Jodendom achterhaald is. Niet dat het fout is, maar het Christendom is er een aanvulling op, verbetering. De meeste Joden gaan natuurlijk niet akkoord met deze visie.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 18:06 schreef TheDeadGuy het volgende:
dat doen een hele hoop moslims......
een neerbuigende visie in mijn opinie, ik kan net zo goed zeggen, ik snap niet dat er nog mensen in marokko wonen (of whatever), dat land is zo achterhaald
Geen verbetering, maar een voltooing van.....quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 18:09 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Christenen zeggen dat het Jodendom achterhaald is. Niet dat het fout is, maar het Christendom is er een aanvulling op, verbetering. De meeste Joden gaan natuurlijk niet akkoord met deze visie.
En datzelfde zullen Islamieten zeggen over de Islam en Christendomquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 18:12 schreef Boomstam het volgende:
Geen verbetering, maar een voltooing van.....
Maar als dat zo is dan zouden de palastijnen moeten weten dat het land israel beloofd is aande joden door God himself. In de christendom is het volk van de joden een uitgekozen volk om vandaar de wereld terug bij God te brengen. Dit geschiede door Jezus die een jood was. Wat is de rol van de islam met hun vervulling ervan?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 18:15 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En datzelfde zullen Islamieten zeggen over de Islam en Christendom.
maar dat zijn nou juist de vervalste stukjes !quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 18:19 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Maar als dat zo is dan zouden de palastijnen moeten weten dat het land israel beloofd is aande joden door God himself. In de christendom is het volk van de joden een uitgekozen volk om vandaar de wereld terug bij God te brengen. Dit geschiede door Jezus die een jood was. Wat is de rol van de islam met hun vervulling ervan?
De Rol van de Islam is dus een veranderde boek herstellen, maar dit keer voor alle mensen op aarde. De Koran is gezonden voor alle mensen op aarde. De Bijbel, voor een stuk en Torah ook voor een stuk, maar de Koran is wereldwijd geldig.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 18:32 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
maar dat zijn nou juist de vervalste stukjes !
Ach. Dat God zelf Maria bezwangerd zou hebben zou iets te ongeloofwaardig zijn geweest. Verder komt "de Vader, de Zoon en de Heilige Geest" goed uit vanwege dat heilige getal 3. Het Paradijs bestond uit drie landen, derhalve drie Koningen, drie lagen in de Ark van Noach, drie dagen na zijn dood opgestaan, drie enz enz.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 14:58 schreef DoctorB het volgende:
De Vader, de Zoon en de Heilige geest wordt de heilige drie-eenheid genoemd.
Het zijn er drie maar toch is het er maar één. Drie verschijningsvormen van God.
Lul je nu alleen maar dom mee of geloof je het zelfquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 15:29 schreef TheDeadGuy het volgende:
quote:Wie kan mij uitleggen dat de duivel, lucifer, geen god is?
Moet ergens in de hadith of in de koran staan. (En dus een dilemma dat er geen alleskunnende Schepper kan bestaan, alleen erkennen moslims dat niet).quote:en kan god als almachtige een steen scheppen die hij zelf niet kan optillen (quote van iemand)
Ik geloof in God. Niet in de duivel. Ik ben dus een echte monotheist. Jij niet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 15:47 schreef DoctorB het volgende:
Omdat ie de duivel is is ie niet god.
Ja dat verhaal over "de zondeval" is Mohammed als bijbel copieerder voorbijgegaan of hij heeft het gewoon veranderd in een ander verhaaltje.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 16:32 schreef DennisMoore het volgende:
Ehm... gaan we het nu over de Zondeval hebben of over verschillen tussen Christendom en Islam?.
Fout dat staat niet in de koran ! Mohammed kon dat immers niet weten. Hij was immers analfabeet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:57 schreef Alper het volgende:
Mensen van "het Boek" worden dus moslims, christenen, joden en Sabeeers genoemd.quote:O, mensen van het Boek, gelooft in hetgeen Wij hebben nedergezonden, vervullende hetgeen bij u is... (Soera 4: 47)
Dat is dus ondanks de pacifist Jezus en dankzij de struikrover Mohammed.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 16:05 schreef Twisted.Nerve het volgende:
Als dat werkelijk de basis is van hun geloof is er natuurlijk een groot verschil met het Christendom, dat gebaseerd is op liefde en neit op geweld. Dat er kruistochten zijn geweest en andere mensen zijn vervolgd in naam van het geloof, ligt niet in de basis van het Christendom, terwijl dit wel zo zou zijn in de Islam.
En beiden afsplitsingen van het Jodendom.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 21:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[christendom en islam]
Gast, zoek eens een leven of een vriendin
Of maak er een einde aan, want je hele leven verbitterd blijven lijkt me ook niet echt dat je zegt van 'wow, leuk leven'.
Maar je kan het Alper dan natuurlijk ook niet kwalijk nemen. Hoeveel christenen en atheisten noemen hun godsdienststichter Mohammed immers een profeet en willen de gevolgen daarvan niet onderzien.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 18:02 schreef DennisMoore het volgende:
Maar waarom zouden Joden en Christenen moeten gaan geloven dat de Koran waar is?
Iedereen kan wel beweren dat hij de laatste profeet is, en dat de rest achterhaald is.
Waarom beschermde Allah alleen maar de koran,niet de bijbel?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 19:40 schreef Alper het volgende:
De Rol van de Islam is dus een veranderde boek herstellen, maar dit keer voor alle mensen op aarde. De Koran is gezonden voor alle mensen op aarde. De Bijbel, voor een stuk en Torah ook voor een stuk, maar de Koran is wereldwijd geldig.
Akkersloot, ga met poppen spelen ofzo! Je hebt hier niets te zoeken want je lult maar hetzelfde door. Ik denk dat jij je leven inderdaad hebt verknalt!quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 21:14 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
En beiden afsplitsingen van het Jodendom.
en dus van de Sumerische godsdienst
Elke sekteleider kan dat zeggen met zijn "openbaringsgodsdienst".quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 21:31 schreef Alper het volgende:
Weet dat Allah (God) ons beproeft! Dit is een test wereld!
Nou, snap je dan niet dat ALLAH mensen beproeft?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 21:24 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Waarom beschermde Allah alleen maar de koran,niet de bijbel?
Weet jij wat het begrip liefdevol betekent ?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:20 schreef Alper het volgende:
Nou, snap je dan niet dat ALLAH mensen beproeft?
Dat weet ik wél, maar ik weet ook zeker dat jij daar niks van snapt!quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:25 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Weet jij wat het begrip liefdevol betekent ?
En die vraag wat wij moeten verstaan onder een liefdevolle God mag jij als "christen" ook beantwoorden ?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:24 schreef Boomstam het volgende:
Akkersloot waarom maak je geen topic aan speciaal om de islam aftekraken? dan kunnen wij misschien weer verder waar het om gaat?
Ja mensen die hun hersenen willen gebruiken als straf voor eeuwig laten branden in de hel.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:28 schreef Alper het volgende:
Dat weet ik wél, maar ik weet ook zeker dat jij daar niks van snapt!
vervuld van liefde => liefderijk
Trots op jouw? keitrots man. weet je toch.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:28 schreef Akkersloot het volgende:
Ben jij hier als christen trots op dan ?
[..]
En die vraag wat wij moeten verstaan onder een liefdevolle God mag jij als "christen" ook beantwoorden ?
Ik heb hier een koran liggen. Heb net een woord doorgekrast en er een ander woord voor opgeschrevenquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:20 schreef Alper het volgende:
Enige boek wat niet zal veranderen is de Koran. Verander het maar als je het lukt!
Nee. Of dat je trots bent op die omschrijving van het christendom, klungel.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:38 schreef Boomstam het volgende:
Trots op jouw?
"De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden" en "De vergelding voor hen die God en zijn Boodschappers" in een andere vertaling van 5:33. Als mede "en verderf brengen" en "onrust brengen".quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:40 schreef het_fokschaap het volgende:
Ik heb hier een koran liggen. Heb net een woord doorgekrast en er een ander woord voor opgeschreven
De oudst bekende Koran ligt als ik me niet vergis in een museum in Engeland (London ?). Door wie wordt deze bewaakt ?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:45 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
"De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden" en "De vergelding voor hen die God en zijn Boodschappers" in een andere vertaling van 5:33. Als mede "en verderf brengen" en "onrust brengen".
Wat jij fout doet is zomaar over iets posten waar je helemaal niks van afweet. Plz stop met dat onzin!quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:36 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ja mensen die hun hersenen willen gebruiken als straf voor eeuwig laten branden in de hel.![]()
Hersenen, zeker ook een uitvinding van de duivel ?
Zou God zelfs moeite doen om mensen ongelovig te houden door ongeloofwaardige profeten als de massamoordenaar, karavanenplunderaar (en meer van die dingen die je, (te) goedgelovige, alleen maar pijn zullen doen) als boodschapper uit te kiezen.
Waarom zou er geen schepping mogen bestaan met alleen maar gelovige mensen.
Of waarom is een wereld (of een doctrine) met alleen maar goede mensen gedoemd is om te mislukken ? Waarom? Omdat elke doctrine alleen maar kan bestaan omdat ze een vijand (waar men elkaar tegen op kan zetten) nodig heeft.
Wat heb ik jou, als andersgelovige, immers aangedaan ?
En is die zo tijdens dat verdrinken zo gelijk in die kist gekomen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:34 schreef Alper het volgende:
Het verdrinken van Fir'awn en zijn mannen in de zee
Ik geloof ook niet in de duivelquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:48 schreef Alper het volgende:
hij die de duivel verloochent en in Allah gelooft
Kan een volgeling van elke godsdienststichter zeggen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:48 schreef Alper het volgende:
Wat jij fout doet is zomaar over iets posten waar je helemaal niks van afweet. Plz stop met dat onzin!
in het christendom is dat ook geen heldendaad. Dus verkeerd voorbeeld lijkt me.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:52 schreef Alper het volgende:
Zelfmoord is verboden in de Islam
Wat wil je met de moderatie hierquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:52 schreef DennisMoore het volgende:
Gooi er maar een slotje op.
Dit gaat nergens meer over, is niet meer informatief.
Maar in het jaar 600 zoveel kenden ze ook geen dynamiet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:54 schreef het_fokschaap het volgende:
[zelfmoord]
in het christendom is dat ook geen heldendaad. Dus verkeerd voorbeeld lijkt me.
dus ik moet de aanslagen in de huidige tijdgeest zien ?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:55 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Maar in het jaar 600 zoveel kenden ze ook geen dynamiet.
-edit-quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:54 schreef Boomstam het volgende:
Wat wil je met de moderatie hier![]()
zullen we weer onzinnig plaatjesplakken?
Gotcha! Als ik jou was zou ik morgen eens snel een psychatier opzoeken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:55 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Maar in het jaar 600 zoveel kenden ze ook geen dynamiet.
De koran staat vol met oproepen tot de strijd tegen ongelovigen. Dus het huiliequote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:56 schreef het_fokschaap het volgende:
dus ik moet de aanslagen in de huidige tijdgeest zien ?
Waaruit moet dat blijken dan dat het Godswoorden zijn. Staat er in de koran dan ook dat je geen vliegtuigen met onschuldige burgers in een toren met duizenden onschuldige mensen er in mag parkerenquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:59 schreef Alper het volgende:
Je zegt zelf dat er in het jaar 600 geen dynamiet en etc was. Hier moet je dan je hersenen eens gebruiken en beseffen dat de Koran Godswoorden zijn.
quote:They long that ye should disbelieve even as they disbelieve, that ye may be upon a level (with them). So choose not friends from them till they forsake their homes in the way of Allah; if they turn back (to enmity) then take them and kill them wherever ye find them, and choose no friend nor helper from among them
Christelijk geweld ondanks de pacifist Jezus en Islamitisch geweld dankzij de tiran Mohammed.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 23:08 schreef MrData het volgende:
Gekke Akkersloot toch. Dat waren allemaal disbelievers, en die mag je rustig doden.
quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 23:04 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Waaruit moet dat blijken dan dat het Godswoorden zijn. Staat er in de koran dan ook dat je geen vliegtuigen met onschuldige burgers in een toren met duizenden onschuldige mensen er in mag parkeren
![]()
Ja een functie om bepaalde gebruikers buiten een bepaald topic te houden is echt gewenst.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 23:14 schreef DennisMoore het volgende:
En het is weer een Islam-bash-topic geworden. Jullie worden bedankt, Akkersloot & Alper..
Ga toch ergens anders je frustraties zitten uiten, en zitten preken.
Dit had gewoon een objectief en informerend topic over overeenkomsten en verschillen tussen de twee religies moeten zijn.
Ja, ik snap het! De waarheid is Té HARD.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 23:50 schreef KarmaniaK het volgende:
Alper je zit in elke topic je bewijzen voor de islam te spammen (tot nu toe 3 verschillende topics), waarom zet je ze niet allemaal op een rijtje in 1 topic (in feite dus even een link geven waar je die shite vandaan ript, kan je gelijk voor de rest van de week je mond houden)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |