abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 14:27:40 #1
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_21508369
Islam vs christendom

Dit topic is bedoelt voor christenen, moslims en geintreseerde.
Gelieve geen God ontkenningsberichten.
De verschillen tussen de 2 religies zijn nog altijd niet duidelijk.
Sommige menen dat er geen verschil in zit terwijl ik er van overtuigt ben dat dit wel zo is.

Waarin geloven christenen in het kort:

Geloofsbelijdenis van Nicea

Wij geloven in één God, de almachtige Vader, Schepper van de hemel en de aarde, van alle zichtbare en onzichtbare dingen.
En in één Here Jezus Christus, de eniggeboren Zoon van God, geboren uit de Vader voor alle eeuwen, God uit God, Licht uit Licht, waarachtig God uit waarachtig God; geboren, niet geschapen, één van wezen met de Vader; door Hem zijn alle dingen geworden.
Terwille van ons mensen en van ons behoud is Hij neergedaald uit de hemel en vlees geworden door de Heilige Geest uit de maagd Maria en is een mens geworden. Hij is ook voor ons gekruisigd onder Pontius Pilatus, heeft geleden, is begraven. Op de derde dag is Hij opgestaan overeenkomstig de Schriften. Hij is opgevaren naar de hemel, zit aan de rechterhand van de Vader en zal in heerlijkheid weerkomen om te oordelen de levenden en de doden. En zijn rijk zal geen einde hebben.
En in de Heilige Geest, die Here is en levend maakt, die van de Vader en de Zoon uitgaat, die samen met de Vader en de Zoon aangebeden en verheerlijkt wordt, die gesproken heeft door de profeten.
En een heilige, algemene en apostolische kerk.
Wij belijden een doop tot vergeving van de zonden.
Wij verwachten de opstanding van de doden en het leven van de komende eeuw.
Amen

Waarin geloven molsims in het kort

Om je volledig over te geven aan de islam zijn er 6 basiselementen waarin je moet geloven:
Geloof in
1. De eenheid van god
2. De profeten
3. De boeken
4. De engelen
5. De dag des oordeels
6. De voorbeschikking
Er is geen god dan Allah en Mohammed is zijn dienaar en profeet.
Wanneer je het geloof goed gebaseerd hebt op al deze elementen, dan heb je de Islam geaccepteerd. En door het geloof te verklaren, onderwerp je je aan de Islam en word je een herboren moslim waarmee je de poorten van genade en vergiffenis voor jezelf opent.

de soenieten geloven in de soenna of de hadith, de overgeleverde verhalen inzake de profeet.
sjiieten geloven in de verborgen Imam, een soort van verlosser.

en dit is Islam !
1. Geloofsbelijdenis (Sjahada)
2. Gebed (Salaat).
3. Armenbelasting (Zakaat).
4. Vasten (Sawmoe).
5. Bedevaart (Hadj).

onder voorbehoud

[ Bericht 12% gewijzigd door Boomstam op 24-08-2004 16:10:00 ]
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 14:36:54 #2
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_21508588
zal best allemaa,l maar het oude testament waarmee die monotheistische poeha mee is begonnen is gelijk.
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_21508743
wat is nou de clue van dit topic ??? je geeft een bijbels citaat .. en je noemt het woordje Islam.. .. niet echt discussie bevorderend. .
Religion : Mankind's worst invention !
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 14:45:54 #4
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_21508804
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 14:43 schreef Flierp het volgende:
wat is nou de clue van dit topic ??? je geeft een bijbels citaat .. en je noemt het woordje Islam.. .. niet echt discussie bevorderend. .
dat komt omdat die gast nog wat moet vertellen over de islam man, en die zet ik dan in de openingspots
tis trouwens geen bijbelse citaat
pi_21508820
en dit is Islam !

2. Gebed (Salaat).
4. Vasten (Sawmoe).
5. Bedevaart (Hadj).
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 14:48:09 #6
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_21508853
Waar wij moslims in geloven:

Wij geloven in één God, groter dan alles en in staat van alles.
Meerdere profeten waarbij de belangrijkste Mohammed Mustafa. Wij geloven dat God alles voor zijn profeet Mohammed heeft geschapen. Toch aanbidden wij niet de profeet. Waarom niet ? Wij realiseren ons dat er nog iets groters dan hij is nl: God.

Wat ik niet begrijp van het christendom is dat ze wel erkennen dat er een God is maar toch kiezen ze ervoor niet hem maar zijn dienaar ( door christenen zijn zoon genoemd) te dienen.
Dit kan boomstam mij vast uitleggen
pi_21509053
quote:
Gelieve geen God ontkenningsberichten.
En Allah-ontkenningsberichten?
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 14:56:10 #8
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_21509066
het is de geloofsbelijdenis, geen "bijbels citaat" en overigens, ook de katholieken geloven dit.
(de reden waarom dat schisma er nog steeds is heeft niets meer te maken met die op de deur gespijkerde lijst)

Mohammed was een roverhoofdman die zijn eigen clubje bijelkaar zocht nadat de joden en de christenen niets van zijn visioenen en denkbeelden moesten hebben en vervolgens zijn frustratie en haat jegens de christenen en joden in zijn religie verwerkte.
Jezus was een pacifist die uitgekotst werd door de joden maar toch bleef streven naar eenheid en vrede. Zelfs toen ie vastgespijkerd werd.

Dus bij de start van de twee geloven staan ze al haaks op elkaar.

De islam vindt zijn basis dus in onvrede en frustratie, het christendom in naastenliefde.

en zoveel eeuwen later blijkt er niet zoveel veranderd te zijn...
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 14:58:47 #9
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_21509134
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 14:48 schreef GoeRoe86 het volgende:

Meerdere profeten waarbij de belangrijkste Mohammed Mustafa. Wij geloven dat God alles voor zijn profeet Mohammed heeft geschapen. Toch aanbidden wij niet de profeet. Waarom niet ? Wij realiseren ons dat er nog iets groters dan hij is nl: God.

Wat ik niet begrijp van het christendom is dat ze wel erkennen dat er een God is maar toch kiezen ze ervoor niet hem maar zijn dienaar ( door christenen zijn zoon genoemd) te dienen.
ik kan dat ook wel.

De Vader, de Zoon en de Heilige geest wordt de heilige drie-eenheid genoemd.
Het zijn er drie maar toch is het er maar één. Drie verschijningsvormen van God.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 15:00:54 #10
46416 _.-Chicken-._
kip, kippen, kipst.
pi_21509186
quote:
Uh, zover ik weet doen vooral de EO achtige personen dit. Meer de evangelische types. Over het algemeen word door gewone christenen gewoon de naam God gebruikt.

ps: Zijn zoon Jezus is ook god. De zogenaamde 3 eenheid.. (erg ingewikkeld om te begrijpen voor een mens...)
There is only one way to save our city, KIP.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 15:03:22 #11
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_21509248
Jezus zijn zoon is dus ook 1 van de 3 eenheden van god?
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 15:04:39 #12
46416 _.-Chicken-._
kip, kippen, kipst.
pi_21509284
jep
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 15:10:08 #13
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_21509432
quote:

Is dat de islam? ik dacht dat er meer ij kwam kijken. heb ff gesurft want niemand vulde het in voor de islam.

Waarin geloven moslims
Om je volledig over te geven aan de islam zijn er 6 basiselementen waarin je moet geloven:
Geloof in
1. De eenheid van god
2. De profeten
3. De boeken
4. De engelen
5. De dag des oordeels
6. De voorbeschikking
Wanneer je het geloof goed gebaseerd hebt op al deze elementen, dan heb je de Islam geaccepteerd. En door het geloof te verklaren, onderwerp je je aan de Islam en word je een herboren moslim waarmee je de poorten van genade en vergiffenis voor jezelf opent.

Gelieve te verbeteren en of aantevullen zodat ik ut in de openingspots ken zetten
pi_21509506
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 15:10 schreef Boomstam het volgende:

[..]

Is dat de islam? ik dacht dat er meer ij kwam kijken. heb ff gesurft want niemand vulde het in voor de islam.

Waarin geloven moslims
Geloof in
1. De eenheid van god
2. De profeten
3. De boeken
4. De engelen
5. De dag des oordeels
6. De voorbeschikking

Gelieve te verbeteren en of aantevullen zodat ik ut in de openingspots ken zetten
de soenieten geloven in de soenna of de hadith, de overgeleverde verhalen inzake de profeet. sjiieten geloven in de verborgen Imam, een soort van verlosser.

De moslims geloven naast in de engelen ook nog in Djinns, een soort wezens van vuur.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 15:27:44 #15
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_21509871
quote:
Hz. Isa (as) of ook wel Jezus voor christenen is al 2000 jaar dood en komt pas weer terug bij de Dag des Oordeels. Hoe kun je dan door Jezus naar God gaan? Ik zou toch echt denken dat je daar zelf moeite voor moet doen. Wat moet ik me trouwens voorstellen bij "door Jezus naar God gaan"?
Door het offer Jezus, mogen mensen behouden worden, of wel tot God gaan. zoiets
pi_21509922
wat ik weet is dat Jezus de 12e en mohammed de 13e profeet is van dezelfde god.

wat ik ook weet is dat lucifer, de aarstengel van het licht, is gevallen over de strijd om liefde, de mens was geschapen in mannetje en vrouwtje, de engelen waren geslachtsloos.

wat ik niet snap is dat een gevallen aartsengel de macht heeft om zijn schepper omver te werpen, dat is toch de christenlijke angst, dat het kwaad zal zegevieren.

In mijn visie is het christendom dan ook geen monotheisme maar hoogstens een diatheisme, een geloof in twee goden, de goede en de slechte, waarbij god zelf weer is verdeeld in twee, een god der wrake (OT) en een god der vergeving (NT) waarbij ze eigenlijk in niets op elkaar lijken.

Wie kan mij uitleggen dat de duivel, lucifer, geen god is?

en kan god als almachtige een steen scheppen die hij zelf niet kan optillen (quote van iemand)
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 15:38:10 #17
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_21510127
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 15:29 schreef TheDeadGuy het volgende:

wat ik ook weet is dat lucifer, de aarstengel van het licht, is gevallen over de strijd om liefde, de mens was geschapen in mannetje en vrouwtje, de engelen waren geslachtsloos.

wat ik niet snap is dat een gevallen aartsengel de macht heeft om zijn schepper omver te werpen, dat is toch de christenlijke angst, dat het kwaad zal zegevieren.

In mijn visie is het christendom dan ook geen monotheisme maar hoogstens een diatheisme, een geloof in twee goden, de goede en de slechte, waarbij god zelf weer is verdeeld in twee, een god der wrake (OT) en een god der vergeving (NT) waarbij ze eigenlijk in niets op elkaar lijken.

Geen idee hoe het zit met die profeten, alleen geloof ik niet dat Jezus een profeet is, idem met mohammed.
Dat lucifer God omver geworpen heeft gaat me wat ver. Maar dat ie opstandig is geweest klopt. Wat betreft goed en kwaad zie ik het als volgt. God is goed en al het goede is God en van God.
Alles wat niet voor God is, is niet goed dus kwaad. De duivel is tegen God dus het kwaad, maar zo is de mens ook tegen God en dus ook kwaad. Alleen de duivel heeft zoveel macht dat ie ook nog is de mens kan veleiden tot meer kwaad.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 15:39:00 #18
46416 _.-Chicken-._
kip, kippen, kipst.
pi_21510146
quote:

De duivel/duivelen (want er zijn er meerdere) zijn gevallen engelen.Volgens de bijbel.

Dus het is/zijn geen god/goden, wel machtig maar niet almachtig.

Zoiets dacht ik...
pi_21510253
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 15:12 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

de soenieten geloven in de soenna of de hadith, de overgeleverde verhalen inzake de profeet. sjiieten geloven in de verborgen Imam, een soort van verlosser.

De moslims geloven naast in de engelen ook nog in Djinns, een soort wezens van vuur.
Moslims geloven inderdaad ook in Djinss, maar dat zijn geen wezens van vuur.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 15:44:34 #20
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_21510292
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 15:39 schreef _.-Chicken-._ het volgende:

[..]

De duivel/duivelen (want er zijn er meerdere) zijn gevallen engelen.Volgens de bijbel.

Dus het is/zijn geen god/goden, wel machtig maar niet almachtig.

Zoiets dacht ik...
Jaklopt, maardie duivelen hebben 1 aanvoerder, en dat is lucifer
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 15:45:28 #21
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_21510317
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 15:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Moslims geloven inderdaad ook in Djinss, maar dat zijn geen wezens van vuur.
verder klopt het wel de openingspots?
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 15:47:28 #22
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_21510369
quote:
voor de christenen in ieder geval niet, die erkennen Mohammed niet als profeet. Das was ook de reden waarom Mohammed zijn toevlucht bij een ongeletterd woestijnvolk zocht.
quote:
De strijd ging om iets veel banalers. Wij waren eerst maar de mens wordt voorgetrokken. Da's niet eerlijk (soort Calimero gebeuren)
quote:
Nix hoor, misschien de angst van de gewone man, maar verder niet. Op de dag des oordeels wordt iedereen gewogen en "de good guys" blijven terwijl "de bad guys" opgeruimd worden.
quote:
Je ziet God in het OT al in die verschillende hoedanigheden. In het NT komen vooral Jezus en de apostelen aan het woord. Echter de God der wrake is niet een "slechte" god, hij is gewoon af en toe pissed op lui die hem niet gehoorzamen.
quote:
Omdat ie de duivel is is ie niet god.
quote:
en kan god als almachtige een steen scheppen die hij zelf niet kan optillen (quote van iemand)
Ja, totdat ie beslist dat ie de steen weer wel op kan tillen en dan kan ie dat weer wel....
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 15:48:57 #23
46416 _.-Chicken-._
kip, kippen, kipst.
pi_21510404
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 15:44 schreef Boomstam het volgende:

[..]

Jaklopt, maardie duivelen hebben 1 aanvoerder, en dat is lucifer
Dat kan wel kloppe jah, maar opzich is die niet sterker dan de andere. Volgensmij heeft er gewoon 1tje de leiding.
pi_21510580
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 15:48 schreef _.-Chicken-._ het volgende:

[..]

Dat kan wel kloppe jah, maar opzich is die niet sterker dan de andere. Volgensmij heeft er gewoon 1tje de leiding.
lucifer was een aartsengel, de drager van het licht, hij streed met normale engelen.

ik weet overigens dat de duivel god niet omver heeft geworpen, ik snap dat je dat wel begrijpt uit mijn post, maar ik bedoel meer dat hij daar de macht voor heeft. Dat is toch op zijn minst goddelijk.

maar het feit blijft dus voormij aanwezig dat god en lucifer op hetzelfde vlak van macht verkeren

(ik ben trouwens overtuigd atheist, ik geloof in geen van beide, ik geloof wel in het kwaad van de mens, imo is de mens per definitie slecht daar een mens egoistisch is van nature, en goed voor mij, is slecht voor jou)
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 15:57:49 #25
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_21510631
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 15:48 schreef _.-Chicken-._ het volgende:

[..]

In den beginne was Lucifer, nu satan genaamd, een zondeloos en rechtschapen wezen, Lucifer bezat een grote schoonheid en charme, maar het hart van Lucifer trots werd vanwege zijn schoonheid (Ezech. 28:17).
Hij wilde zich aan de Allerhoogste gelijk te stellen (Jes. 14:13-14)
Michaël en zijn engelen bleven trouw aan God en zij verdreven, verenigd als ze waren onder de banier van de aartsengel, Lucifer en de ongehoorzame engelen uit de hemel, toen is hij op aarde geworpen tezamen een derde van de engelen, die Lucifer verkozen te volgen. (Ezech. 28:13),
pi_21510692
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 15:45 schreef Boomstam het volgende:

[..]

verder klopt het wel de openingspots?
Ja, maar deze hoort er ook zeker bij:
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 14:46 schreef het_fokschaap het volgende:
en dit is Islam !

2. Gebed (Salaat).
4. Vasten (Sawmoe).
5. Bedevaart (Hadj).
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 16:04:09 #27
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_21510781
Lekker belangrijk ik geloof nergens in gelukkig dus, als iedereen dat nou eens deed had je ook geen oorlogen en discussies, maar ieder voor zicht
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 16:04:56 #28
46416 _.-Chicken-._
kip, kippen, kipst.
pi_21510806
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 15:55 schreef TheDeadGuy het volgende:

[..]

lucifer was een aartsengel, de drager van het licht, hij streed met normale engelen.

ik weet overigens dat de duivel god niet omver heeft geworpen, ik snap dat je dat wel begrijpt uit mijn post, maar ik bedoel meer dat hij daar de macht voor heeft. Dat is toch op zijn minst goddelijk.

maar het feit blijft dus voormij aanwezig dat god en lucifer op hetzelfde vlak van macht verkeren

(ik ben trouwens overtuigd atheist, ik geloof in geen van beide, ik geloof wel in het kwaad van de mens, imo is de mens per definitie slecht daar een mens egoistisch is van nature, en goed voor mij, is slecht voor jou)
Hij verzette zich tegen god, waarna god hem verwierp. Hij heeft zover ik weet geen macht om god omver te werpen.
pi_21510810
Was Mohammed de profeet geen pedofiel? Ik had gehoord dat ie getrouwd was met een meisje van 6 en dat ie ook nog een struikrover was en mensen beroofde en vermoordde. De Djihad is toch ook islamitisch. Het doel van de Islam lijkt wel het uitbreiden van het geloof te koste van andere geloven en als het niet lukt om mensen te bekeren moeten ze vermoord worden. Als dat werkelijk de basis is van hun geloof is er natuurlijk een groot verschil met het Christendom, dat gebaseerd is op liefde en neit op geweld. Dat er kruistochten zijn geweest en andere mensen zijn vervolgd in naam van het geloof, ligt niet in de basis van het Christendom, terwijl dit wel zo zou zijn in de Islam.

Correct me if i'm wrong (ik hoop zelfs dat ik het fout heb)
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 16:05:59 #30
46416 _.-Chicken-._
kip, kippen, kipst.
pi_21510842
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 15:57 schreef Boomstam het volgende:

[..]

In den beginne was Lucifer, nu satan genaamd, een zondeloos en rechtschapen wezen, Lucifer bezat een grote schoonheid en charme, maar het hart van Lucifer trots werd vanwege zijn schoonheid (Ezech. 28:17).
Hij wilde zich aan de Allerhoogste gelijk te stellen (Jes. 14:13-14)
Michaël en zijn engelen bleven trouw aan God en zij verdreven, verenigd als ze waren onder de banier van de aartsengel, Lucifer en de ongehoorzame engelen uit de hemel, toen is hij op aarde geworpen tezamen een derde van de engelen, die Lucifer verkozen te volgen. (Ezech. 28:13),
wow, ok thanks voor de info... Ik zal het eens nader bekijken als ik tijd heb.
pi_21510863
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 16:04 schreef _.-Chicken-._ het volgende:

[..]

Hij verzette zich tegen god, waarna god hem verwierp. Hij heeft zover ik weet geen macht om god omver te werpen.
waarom heeft god hem dan niet vernietigd? was dat geouwehoer in dat paradijs ook nooit voorgvallen

en hadden we nu nog lekker nakende rond kunnen huppelen
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 16:09:14 #32
46416 _.-Chicken-._
kip, kippen, kipst.
pi_21510941
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 16:06 schreef TheDeadGuy het volgende:

[..]

waarom heeft god hem dan niet vernietigd? was dat geouwehoer in dat paradijs ook nooit voorgvallen

Jep, das ook mijn vraag... Sorry, ik weet het niet.....
pi_21511100
De Islam heeft dacht ik veel meer elementen van staatsinrichting in zich. Meer regels hoe een land bestuurd moet worden. Het Christendom (in de Bijbel) pleit eigenlijk voor een scheiding tussen kerk en staat.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 16:15:10 #34
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_21511117
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 16:06 schreef TheDeadGuy het volgende:

[..]

Maar dan hadden we geen bewustzijn gehad.... en niet kunnen fok!ken...

waar zo'n appel al niet goed voor is...
pi_21511203
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 16:15 schreef DoctorB het volgende:

[..]

dat is grappig dat je dit zegt want ik ben ooit in discussie geweest met een stel satan-aanbidders en die beweerden dat inderdaad ook, die appel was de appel van kennis (niet alleen goed en kwaad), op zich vond ik het begrijpelijk van hen dat ze het god kwalijk namen dat deze hen kennis wilde ontzeggen, maar wel lekker aanlokkelijk in het paradijs liet bungelen.

De duivel, zo was hun lezing, had het inzicht van de mens verruimd

tja dr lopen een hoop gekken los rond, dat weet ik wel
pi_21511323
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 16:18 schreef TheDeadGuy het volgende:

[..]

dat is grappig dat je dit zegt want ik ben ooit in discussie geweest met een stel satan-aanbidders en die beweerden dat inderdaad ook, die appel was de appel van kennis (niet alleen goed en kwaad), op zich vond ik het begrijpelijk van hen dat ze het god kwalijk namen dat deze hen kennis wilde ontzeggen, maar wel lekker aanlokkelijk in het paradijs liet bungelen.

De duivel, zo was hun lezing, had het inzicht van de mens verruimd

tja dr lopen een hoop gekken los rond, dat weet ik wel
Waarom vind je dat gek dan?

God plaatst gewoon zo'n appel daar aan een boom, de mens weet niet een wat het is, alleen dat ie er af moet blijven. Als God werkelijk had gewild dat de mens niet van die appel zou eten, dan had ie hem neit daar geplaatst. Overigens is het mij niet duidelijk of de appel kennis van goed of kwaad bevatte of iets anders. Adam heeft alle dingen en dieren op aarde een naam gegeven (staat in de bijbel) en daarna wist ie wat het was en zo. Als hij ook goed en kwaad een naam heeft gegeven zou hij ook weten wat het was.
pi_21511337
Het christendom heeft verder een geschiedenis van ehm... relativering, en het ont-fundamentaliseren. Steeds minder christenen die nog in een letterlijke Schepping geloven, of in een letterlijk Hel, of in letterlijke wonderen. Men ziet ook steeds meer in dat de cultuurhistorische context van bijbelverhalen niet vergeten moet worden.

Geldt dit ook voor de islam?
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 16:24:37 #38
46416 _.-Chicken-._
kip, kippen, kipst.
pi_21511382
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 16:15 schreef DoctorB het volgende:

[..]

mm, dat is volgensmij niet waar. Want op een gegeven moment zag Adam dat alle dieren samen waren en dat hij ook wel een vrouw wou hebben.

En hij gaf ook alle dieren een naam. En hij nam ook de keuze om de appel te eten.

Ik denk dat er wat dat betreft weinig veranderd is.
pi_21511475
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 16:22 schreef Twisted.Nerve het volgende:

[..]

Waarom vind je dat gek dan?

God plaatst gewoon zo'n appel daar aan een boom, de mens weet niet een wat het is, alleen dat ie er af moet blijven. Als God werkelijk had gewild dat de mens niet van die appel zou eten, dan had ie hem neit daar geplaatst. Overigens is het mij niet duidelijk of de appel kennis van goed of kwaad bevatte of iets anders. Adam heeft alle dingen en dieren op aarde een naam gegeven (staat in de bijbel) en daarna wist ie wat het was en zo. Als hij ook goed en kwaad een naam heeft gegeven zou hij ook weten wat het was.
linaeus gaf alle dieren en planten een naam grappie ok ok domme gein

ja ik vind dat gek ja, ik bedoel als je een mens schept met de capaciteiten voor kennis, en je geeft het ze niet, je biedt het alleen aan onder voorwaarde dat ze dan niet meer gelukkig kunnen zijn...best wel lullig als je erover nadenkt

net als een hond alleen laten met een groot stuk leverworst op tafel, en als je dan thuiskomt en die leverworst is opgevreten dat arme beest naar buiten schoppen....zo komt het op me over

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2004 16:29:16 ]
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 16:30:03 #40
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_21511545
@ chicken http://www.stilletijd.nl/(...)%20van%20engelen.htm

Verder wou ik nog even kwijt dat wellicht die kennis van goed en kwaad ons vanzelf werd toegeworpen. maar door dat we het zelf wilde is het fout gegaan. misschien hoor....
verder heb ik niet echt een antwoord op waarom lucifer op aarde is geworpen.
Het zou kunnen dat de voormalige engel al op aarde was voor werkzaamheden.
Men moet trouwens niet verwachten dat alle christenen overal een antwoord direct hebben. Maar ik zal er wel ff naar zoeken.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 16:31:03 #41
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_21511564
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 16:27 schreef TheDeadGuy het volgende:

[..]

linaeus gaf alle dieren en planten een naam grappie ok ok domme gein

ja ik vind dat gek ja, ik bedoel als je een mens schept met de capaciteiten voor kennis, en je geeft het ze niet, je bied het alleen aan onder voorwaarde dat ze dan niet meer gelukkig kunnen zijn...best wel lullig als je erover nadenkt

net als een hond alleen laten met een groot stuk leverworst op tafel, en als je dan thuiskomt en die leverworst is opgevreten dat arme beest naar buiten schoppen....zo komt het op me over
maar wat een doeltreffende manier om iemand "oorzaak en gevolg" bij te brengen.

een concept dat sommigen in onze samenleving nog steeds niet begrijpen. (bijv: de familie Tokkie...)
pi_21511611
Ehm... gaan we het nu over de Zondeval hebben of over verschillen tussen Christendom en Islam? .
pi_21511688
zijn er op het gebied van omgang met je medemens grote verschillen tussen de beide religies ? laten we ons dan concentreren op de hoofdstromingen. bij de moslims zijn dat naar mijn weten de soenieten en bij de christenen de katholieken. (please correct me if i am wrong )
pi_21511725
Of alle Christenen in de Belijdenis van Nicea geloven, weet ik trouwens niet. De politiek van die belijdenis staat mij bepaald niet aan en ik probeer de Evangelieen vooral te verstaan vanuit het Jodendom.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 16:49:20 #45
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_21512046
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 16:36 schreef Johan_de_With het volgende:
Of alle Christenen in de Belijdenis van Nicea geloven, weet ik trouwens niet. De politiek van die belijdenis staat mij bepaald niet aan en ik probeer de Evangelieen vooral te verstaan vanuit het Jodendom.
Welk deel staat je niet aan? en waarom niet?

deze geloofsbelijdenis word voorzover ik weet gebruikt in alle protestante en gereformeerde kerken. katholiek weet ik niet.
pi_21512123
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 16:49 schreef Boomstam het volgende:

[..]

Welk deel staat je niet aan? en waarom niet?

deze geloofsbelijdenis word voorzover ik weet gebruikt in alle protestante en gereformeerde kerken. katholiek weet ik niet.
De ontstaansgeschiedenis staat mij niet bepaald aan. Robin Lane Fox heeft daar wel over geschreven, en in Constantine and the bishops staat er ook het een en ander over. (Ik weet even niet meer wie dat heeft geschreven.)

Aangezien de Katholieken dit bedacht hebben, zal het wel in alle Katholieke Kerken gebruikt worden. Bepaalde Protestantse kerken doen er niet aan mee, meen ik. Gereformeerden zijn uiteraard ook Protestants.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 16:57:38 #47
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_21512258
euhmz hervormd en gereformeerd bedoelde ik
Maar ontstaangeschiedennis van de geloofsbelijdenis? Het gaat er tog om wat deze zegt en niet hoe het ontstaan is
pi_21512310
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 16:57 schreef Boomstam het volgende:
euhmz hervormd en gereformeerd bedoelde ik
Maar ontstaangeschiedennis van de geloofsbelijdenis? Het gaat er tog om wat deze zegt en niet hoe het ontstaan is
Pardon, maar het is toch van belang om te weten hoe iets ontstaan is alvorens het aan te nemen of te verwerpen?
pi_21512372
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 16:59 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Pardon, maar het is toch van belang om te weten hoe iets ontstaan is alvorens het aan te nemen of te verwerpen?
maar dan is het geen geloof meer
pi_21512395
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 17:01 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

maar dan is het geen geloof meer
Dat is niet gezegd.
pi_21513723
Ik kan niet geloven dat er nog christenen, katholieken en joden zijn. In de Koran staat dat er inderdaad 4 grote boeken zijn gekomen en daar er 3 van ongeldig is verklaard omdat ze gewijzigd zijn door mensen in die tijd.

In de Koran word heel goed uitgelegd dat Jezus absoluut NIET de zoon van GOD is! Allah (God) zegt dat hij de KORAN - TORAH - BIJBEL en nog eentje maar daar weet ik de naam even niet van. (in het Turks is het ZEBUR)

O, mensen van het Boek, gelooft in hetgeen Wij hebben nedergezonden, vervullende hetgeen bij u is... (Soera 4: 47)
pi_21513851
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 17:57 schreef Alper het volgende:
Ik kan niet geloven dat er nog christenen, katholieken en joden zijn. In de Koran staat dat er inderdaad 4 grote boeken zijn gekomen en daar er 3 van ongeldig is verklaard omdat ze gewijzigd zijn door mensen in die tijd.

In de Koran word heel goed uitgelegd dat Jezus absoluut NIET de zoon van GOD is! Allah (God) zegt dat hij de KORAN - TORAH - BIJBEL en nog eentje maar daar weet ik de naam even niet van. (in het Turks is het ZEBUR)

O, mensen van het Boek, gelooft in hetgeen Wij hebben nedergezonden, vervullende hetgeen bij u is... (Soera 4: 47)
wat zeg jou nu eigenlijk? je maakt je zinnen niet af

wat ik meen te begrijpen is dat je niet begrijpt dat er nog christenen en joden zijn omdat de koran zegt dat hun boeken ongeldig zijn.

dan die zin over jezus is helemaal niet te begrijpen, hij kan niet de zoon van god zijn want???

ik weet niet wat je brabbelt, maar er spreekt wel een hoop onbegrip uit je post
pi_21513892
quote:

Maar waarom zouden Joden en Christenen moeten gaan geloven dat de Koran waar is?
Iedereen kan wel beweren dat hij de laatste profeet is, en dat de rest achterhaald is.
pi_21513973
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 18:02 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Maar waarom zouden Joden en Christenen moeten gaan geloven dat de Koran waar is?
Iedereen kan wel beweren dat hij de laatste profeet is, en dat de rest achterhaald is.
dat doen een hele hoop moslims......

een neerbuigende visie in mijn opinie, ik kan net zo goed zeggen, ik snap niet dat er nog mensen in marokko wonen (of whatever), dat land is zo achterhaald
pi_21514057
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 18:06 schreef TheDeadGuy het volgende:

dat doen een hele hoop moslims......

een neerbuigende visie in mijn opinie, ik kan net zo goed zeggen, ik snap niet dat er nog mensen in marokko wonen (of whatever), dat land is zo achterhaald
Christenen zeggen dat het Jodendom achterhaald is. Niet dat het fout is, maar het Christendom is er een aanvulling op, verbetering. De meeste Joden gaan natuurlijk niet akkoord met deze visie.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 18:12:28 #56
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_21514126
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 18:09 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Christenen zeggen dat het Jodendom achterhaald is. Niet dat het fout is, maar het Christendom is er een aanvulling op, verbetering. De meeste Joden gaan natuurlijk niet akkoord met deze visie.
Geen verbetering, maar een voltooing van.....
pi_21514185
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 18:12 schreef Boomstam het volgende:

Geen verbetering, maar een voltooing van.....
En datzelfde zullen Islamieten zeggen over de Islam en Christendom .
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 18:19:05 #58
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_21514270
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 18:15 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En datzelfde zullen Islamieten zeggen over de Islam en Christendom .
Maar als dat zo is dan zouden de palastijnen moeten weten dat het land israel beloofd is aande joden door God himself. In de christendom is het volk van de joden een uitgekozen volk om vandaar de wereld terug bij God te brengen. Dit geschiede door Jezus die een jood was. Wat is de rol van de islam met hun vervulling ervan?
pi_21514606
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 18:19 schreef Boomstam het volgende:

[..]

Maar als dat zo is dan zouden de palastijnen moeten weten dat het land israel beloofd is aande joden door God himself. In de christendom is het volk van de joden een uitgekozen volk om vandaar de wereld terug bij God te brengen. Dit geschiede door Jezus die een jood was. Wat is de rol van de islam met hun vervulling ervan?
maar dat zijn nou juist de vervalste stukjes !
pi_21516227
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 18:32 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

maar dat zijn nou juist de vervalste stukjes !
De Rol van de Islam is dus een veranderde boek herstellen, maar dit keer voor alle mensen op aarde. De Koran is gezonden voor alle mensen op aarde. De Bijbel, voor een stuk en Torah ook voor een stuk, maar de Koran is wereldwijd geldig.

Volgens de Islam is Jezus een Machtig Profeet van God. Islam leert dat er duizenden Profeten geweest die allemaal hetzelfde geloof brachten, voor de noden van hun specifieke gemeenschap. Zo waren er bijvoorbeeld de profeten Abraham, Mozes, David en Jezus. Daarna kwam er volgens de Islam nog één en meteen de laatste Profeet, met name de Profeet Mohammed. Met hem werden de openbaringen van God (in het arabisch: Allah) aan de hele mensheid voltooid. Volgens de Koran komt er géén profeet meer. De Koran zal ook nooit verandert kunnen worden omdat god (Allah) hier geen toestemming meer voor zal geven.

Jezus? (Hz. Isa)? Ja, ja hij is ook onze profeet, dat ontkennen wij NIET en houden ook van HEM ! Maar net als andere mensen is hij ook een gewone mens en absoluut niet de zoon van GOD ! Hoe kun je het in je hoofd halen om Jezus (Isa) als de zoon van de GOD te benoemen, en sterker nog dat Jezus ook een GOD is. Er is géén god dan ALLAH (God) !

Geboorte van Isa (Jezus):

Zoals uit volgende voorbeelden blijkt, worden Jezus (arabisch: Isa) en zijn Moeder Maria (arabisch: Maryam) in de Koran vele malen eervol vermeld. Een hoofdstuk van de Koran draagt zelfs als titel de naam 'Maryam'. En sommige Muslims aanzien ook Maria als een Profeet.
"En toen de engelen zeiden: ' O Maria, God heeft jou uitverkoren en jou rein gemaakt en Hij heeft jou uitverkoren boven de vrouwen van de wereldbewoners. O Maria, wees jouw Heer onderdanig en buig je eerbiedig voor Hem neer (in gebed) en buig met de buigenden' ... Toen de engelen zeiden: 'O Maria, God kondigt jou een woord van Hem aan, wiens naam zal zijn de Messias, Jezus zoon van Maria. Hij zal in het tegenwoordige leven en in het hiernamaals in hoog aanzien staan en behoren tot hen die in de nabijheid [van God] zijn. Als kind en als volwassene zal hij tot de mensen spreken en hij zal een van de rechtschapenen zijn'. Zij zei 'Mijn Heer, hoe zou ik een kind krijgen, terwijl geen mens mij aangeraakt heeft.' Hij zei: 'Zo is het. God schept wat Hij wil. Wanneer Hij iets beslist, dan zegt Hij er slechts tegen: "Wees! en het is." En God zal hem het Boek, de Wijsheid, de Taura (de Wet) en de Bijbel onderwijzen. ' (Koran 3:42-48)

En [God zal hem] als een gezant tot de Israëlieten [zenden, om te zeggen]: "Ik ben tot jullie gekomen met een teken van jullie Heer: dat ik voor jullie uit klei iets als de vorm van een vogel zal scheppen, er dan in zal blazen en dat het dan met Gods toestemming een vogel zal zijn. Dat ik blindgeborenen en melaatsen te genezen en doden levend maak, met Gods toestemming..." (Koran 3:49)

"... Wij hebben Jezus, de zoon van Maria, de duidelijke bewijzen gegeven en hem gesterkt met de heilige geest. Maar telkens als er een gezant tot jullie komt met iets wat jullie niet zint, zijn jullie dan niet hoogmoedig? Dan betichten jullie sommigen van leugens en anderen doden jullie" (Koran 2:87)

"Zeg: 'Wij geloven in God, in wat naar ons is neergezonden en in wat naar Abraham, Ismaël, Isaac, Jacob en de stammen is neergezonden en in wat aan Mozes en Jezus is gegeven en in wat aan de profeten door hun Heer is gegeven. Wij maken geen verschil tussen één van hen, en wij hebben ons aan Hem overgegeven.'" (Koran 2:136)

Telkens als de Moslim de naam Jezus noemt (Allah's vrede en zegen zij met hem) zonder deze woorden van respect, word hij als een oneerbiedig, eigenaardig of barbaars persoon beschouwd. De Christen weet niet dat in de Koran Jezus (Allah's vrede en zegen zij met hem) bij naam vijf keer zo veel wordt genoemd als het aantal keren dat de Profeet van de Islam (Allah's vrede en zegen zij met hem) wordt genoemd in het boek van Allah. Om precies te zijn: 25 keer tegen 5.

Tot slot nog even dit:

111. En zij zeggen: "Niemand, behalve de Joden en de Christenen, zal ooit de hemel binnengaan." Dat zijn hun ijdele wensen. Zeg: "Toont uw bewijs, als je waarachtig bent".

112. Nee, wie zich volledig aan God onderwerpt en goede daden verricht, zal zijn beloning bij zijn Heer hebben. Vrees noch droefheid zal over hem komen.

113. De Joden zeggen: "De Christenen hebben geen ware grondslag en de Christenen zeggen: "De Joden hebben geen ware grondslag", terwijl zij beiden hetzelfde Boek lezen. Hetzelfde zeggen degenen, die geen kennis hebben. Maar God zal op de Dag der Opstanding uitspraak doen in hun geschil.

116. En zij zeggen: "God heeft Zich een zoon verwekt. Heilig is Hij. Neen, alles, wat in de hemelen en op aarde is, behoort Hem toe en alles gehoorzaamt Hem.

117. Wondere Schepper van de hemelen en aarde. Wanneer Hij iets besluit, zegt Hij slechts: "Wees" en het wordt".

118. En de onwetenden zeggen: "Waarom spreekt God niet tot ons, of, komt er geen teken tot ons?" Zo spraken ook degenen, die vóór hen waren. Hun harten zijn aan elkander gelijk. Wij hebben de tekenen voorzeker duidelijk gemaakt, voor een volk, dat standvastig gelooft.

121. Zij, wie Wij het Boek hebben gegeven, volgen het na, zoals het behoort te worden nagevolgd; dezen zijn het, die er in geloven. En die er niet in geloven, zullen de verliezers zijn.

122. O, gij kinderen Israëls, gedenkt Mijn gunsten die Ik jullie bewees, dat Ik jullie boven de volkeren verhief.

123. En vrees de Dag, waarop geen ziel een andere ziel van nut kan zijn, waarop geen losprijs van haar zal worden aanvaard, geen voorspraak haar zal baten, noch zullen zij worden geholpen.

Al Baqarah

Koran 61:6 En toen Jezus, zoon van Maria, zeide: "O kinderen van Israël, ik ben God's Profeet voor jullie.

Johannes 6:14 De mensen dan, gezien hebbende het teken, dat Jezus gedaan had, zeiden: Deze is waarlijk de Profeet, die in de wereld komen zou.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 20:43:22 #61
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_21518062
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 14:58 schreef DoctorB het volgende:

De Vader, de Zoon en de Heilige geest wordt de heilige drie-eenheid genoemd.
Het zijn er drie maar toch is het er maar één. Drie verschijningsvormen van God.
Ach. Dat God zelf Maria bezwangerd zou hebben zou iets te ongeloofwaardig zijn geweest. Verder komt "de Vader, de Zoon en de Heilige Geest" goed uit vanwege dat heilige getal 3. Het Paradijs bestond uit drie landen, derhalve drie Koningen, drie lagen in de Ark van Noach, drie dagen na zijn dood opgestaan, drie enz enz.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 20:48:48 #62
60090 Akkersloot
pi_21518218
quote:
Lul je nu alleen maar dom mee of geloof je het zelf Waarom ben je dan geen moslim ?
quote:

Juist. Geloof in de duivel is dus polytheistisch. Je kan wel geloven dat de duivel door God geschapen is, maar zo iemand gelooft dus gewoon in twee Goden.
quote:
Moet ergens in de hadith of in de koran staan. (En dus een dilemma dat er geen alleskunnende Schepper kan bestaan, alleen erkennen moslims dat niet).
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 20:51:38 #63
60090 Akkersloot
pi_21518315
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 15:47 schreef DoctorB het volgende:
Omdat ie de duivel is is ie niet god.
Ik geloof in God. Niet in de duivel. Ik ben dus een echte monotheist. Jij niet.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 21:00:41 #64
60090 Akkersloot
pi_21518581
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 16:32 schreef DennisMoore het volgende:
Ehm... gaan we het nu over de Zondeval hebben of over verschillen tussen Christendom en Islam? .
Ja dat verhaal over "de zondeval" is Mohammed als bijbel copieerder voorbijgegaan of hij heeft het gewoon veranderd in een ander verhaaltje.

Christendom: "Mensen zijn zondig (gezien dat verhaal van de zondeval) maar ze worden van hun zonden verlost als ze Jezus erkennen als de Zoon van God en als Verlosser van hun (erf)zonden. Tot die tijd zijn ze gedoemd".

Islam: "Mensen zijn niet zondig. Doch zodra ze in contact komen met de islam én de koran als de boodschap van God afwijzen zijn ze gedoemd en zullen dan voor eeuwig branden in de hel. Tenzij je bewezen zwakzinnig bent. Het is de duivel die de ongelovigen (ondankbaren) leidt.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 21:04:58 #65
60090 Akkersloot
pi_21518704
quote:
Fout dat staat niet in de koran ! Mohammed kon dat immers niet weten. Hij was immers analfabeet.
quote:
Mensen van "het Boek" worden dus moslims, christenen, joden en Sabeeers genoemd.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 21:09:05 #66
60090 Akkersloot
pi_21518828
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 16:05 schreef Twisted.Nerve het volgende:
Als dat werkelijk de basis is van hun geloof is er natuurlijk een groot verschil met het Christendom, dat gebaseerd is op liefde en neit op geweld. Dat er kruistochten zijn geweest en andere mensen zijn vervolgd in naam van het geloof, ligt niet in de basis van het Christendom, terwijl dit wel zo zou zijn in de Islam.
Dat is dus ondanks de pacifist Jezus en dankzij de struikrover Mohammed.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 21:11:26 #67
60090 Akkersloot
pi_21518905
Islam: Gesticht door Mohammed.

Christendom : Gesticht door Paulus.

Islam: Gesticht door een acromegalie patient.
Christendom: Gesticht door een epilepsie patient.
pi_21518935
Gast, zoek eens een leven of een vriendin

Of maak er een einde aan, want je hele leven verbitterd blijven lijkt me ook niet echt dat je zegt van 'wow, leuk leven'.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 21:14:24 #69
60090 Akkersloot
pi_21518983
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 21:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[christendom en islam]
Gast, zoek eens een leven of een vriendin

Of maak er een einde aan, want je hele leven verbitterd blijven lijkt me ook niet echt dat je zegt van 'wow, leuk leven'.
En beiden afsplitsingen van het Jodendom.
en dus van de Sumerische godsdienst
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 21:22:00 #70
60090 Akkersloot
pi_21519216
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 18:02 schreef DennisMoore het volgende:
Maar je kan het Alper dan natuurlijk ook niet kwalijk nemen. Hoeveel christenen en atheisten noemen hun godsdienststichter Mohammed immers een profeet en willen de gevolgen daarvan niet onderzien.

Welke niet-Moslim noemt Mohammed nu een profeet ?
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 21:24:52 #71
60090 Akkersloot
pi_21519325
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 19:40 schreef Alper het volgende:
De Rol van de Islam is dus een veranderde boek herstellen, maar dit keer voor alle mensen op aarde. De Koran is gezonden voor alle mensen op aarde. De Bijbel, voor een stuk en Torah ook voor een stuk, maar de Koran is wereldwijd geldig.
Waarom beschermde Allah alleen maar de koran,niet de bijbel?
pi_21519556
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 21:14 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

En beiden afsplitsingen van het Jodendom.
en dus van de Sumerische godsdienst
Akkersloot, ga met poppen spelen ofzo! Je hebt hier niets te zoeken want je lult maar hetzelfde door. Ik denk dat jij je leven inderdaad hebt verknalt!

Weet dat Allah (God) ons beproeft! Dit is een test wereld! Dit is een Eindexamen toets! Als je slaagd ben je binnen, maar als je zakt zak je voor eeuwig!

Ik getuig dat er geen god is dan Allah, en ik getuig dat Mohammad zijn diennaar en Boodschapper is!
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 21:34:44 #73
60090 Akkersloot
pi_21519677
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 21:31 schreef Alper het volgende:
Weet dat Allah (God) ons beproeft! Dit is een test wereld!
Elke sekteleider kan dat zeggen met zijn "openbaringsgodsdienst".

aanneembaarheids- en zgn "openbarings"godsdiensten
pi_21520862
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 21:24 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Waarom beschermde Allah alleen maar de koran,niet de bijbel?
Nou, snap je dan niet dat ALLAH mensen beproeft?

Enige boek wat niet zal veranderen is de Koran. Verander het maar als je het lukt!

Nogmaals: in de Koran worden de overige 3 grote boeken genoemt. Deze boeken zijn ook allemaal van Allah (in de originele staat). Maar omdat ze gewijzigd zijn door debiele mensen zijn ze NU ONGELDIG!

Allah zegt: Ik heb je hersenen gegeven. Ik heb je de mogelijkheid gegeven alles te onderzoeken. Waarom wacht je nog? Onderzoek en zie wat het ware geloof is. Bevoordeel nooit over de Koran voordat je het onderzocht hebt zegt Allah (god)!

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2004 22:26:19 ]
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 22:24:32 #75
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_21521000
Akkersloot waarom maak je geen topic aan speciaal om de islam aftekraken? dan kunnen wij misschien weer verder waar het om gaat?
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 22:25:57 #76
60090 Akkersloot
pi_21521040
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:20 schreef Alper het volgende:
Nou, snap je dan niet dat ALLAH mensen beproeft?
Weet jij wat het begrip liefdevol betekent ?
pi_21521104
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:25 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Weet jij wat het begrip liefdevol betekent ?
Dat weet ik wél, maar ik weet ook zeker dat jij daar niks van snapt!

vervuld van liefde => liefderijk

Wie Allah ook wenst te leiden, Hij verruimt zijn hart voor de islam en wie Hij wenst te laten dwalen, zijn hart maakt Hij eng en gesloten alsof hij een hoogte aan het beklimmen was. Zo legt Allah degenen die niet geloven, onreinheid op. (Surat Al-An'am: 125)

Voorzeker, Allah doet de mensen in het geheel geen onrecht aan, maar de mensen doen hun eigen ziel onrecht aan. (Surah Yunus: 44)

Weten degene die ongelovig zijn niet dat de hemelen en de aarde als een gemengde massa waren en dat Wij hen beide daarop splitsten en dat Wij alle levende dingen uit het water maakten? Geloven zij niet?"

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2004 22:32:46 ]
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 22:28:50 #78
60090 Akkersloot
pi_21521115
Ben jij hier als christen trots op dan ?
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:24 schreef Boomstam het volgende:
Akkersloot waarom maak je geen topic aan speciaal om de islam aftekraken? dan kunnen wij misschien weer verder waar het om gaat?
En die vraag wat wij moeten verstaan onder een liefdevolle God mag jij als "christen" ook beantwoorden ?
pi_21521282
Het verdrinken van Fir'awn en zijn mannen in de zee

nog een wonder van Allah (God) !

Deze dag zullen Wij dus je (dode) lichaam (uit de zee) brengen dat je een teken moge zijn voor degenen die na jou komen! En waarlijk, velen van de mensheid zijn achteloos voor Onze tekenen. (Qor'aan Soerah Yoenoes: 92)
De Qoer-aan informeert ons over de belangrijkste aspecten van de gebeurtenis van het splijten van de Rode Zee. Volgens het verslag uit de Qoer-aan, ging Moesa samen met de Kinderen Israël die hem gehoorzaamden op weg om Egypte te verlaten. Fir'awn kon hun vertrek zonder zijn toestemming niet accepteren. Hij en zijn soldaten volgden hen: …in onderdrukking en vijandigheid… (Qoer-aan Soerah Yoenoes: 90).

Op het moment dat Moesa en de Kinderen Israël de kust bereikten, haalden Fir'awn en zijn soldaten hen in. Sommige van de Kinderen Israël, die dit zagen, begonnen tegen Moesa te klagen. Volgens het Oude Testament, zeiden zij tegen Moesa : "Wij zijn zeker dat wij zullen overmand worden." (Qoer-aan Soerat ash-Shoeara: 61)

In feite was dit niet de eerste keer noch de laatste keer dat de Kinderen Israël zulk gedrag, waarin zij geen onderwerping toonden, lieten zien. Het volk van Moesa had al eerder tegen hem geklaagd door te zeggen: "Wij hebben veel geleden tot jij kwam en ook sinds je gekomen bent." (Qoer-aan Soerat al-Araf: 129)

In tegenstelling tot het zwakke gedrag van zijn volk was Moesa zeer zelfverzekerd, omdat hij een diepgaand vertrouwen in Allah had. Meteen vanaf het begin van zijn strijd had Allah geïnformeerd dat Zijn hulp en ondersteuning met hem zouden zijn: "Vreest niet, Waarlijk! Ik ben met jullie beiden, horend en ziend. (Qoer-aan Soerah Ta-Ha: 46)

Toen Moesa de tovenaars van Fir'awn voor het eerst ontmoette, voelde hij "een soort van angst" (Soerah Ta-Ha: 67)

Hierop openbaarde Allah aan hem dat hij helemaal geen angst moest voelen en dat hij het uiteindelijk absoluut te boven zou komen.

Wij zeiden: "Vrees niet! Zeker jij zou de overhand hebben. (Soerah Ta-Ha: 68)

Aldus werd Moesa door Allah onderwezen en verkreeg een volledig ontwikkeld respect voor Zijn wegen. Als gevolg hiervan zei hij, toen sommige van zijn mensen door de angst bevangen raakten:

"Nee, waarlijk! Bij mij is mijn Heer, Hij zal mij leiden." (Qoer-aan Soerat ash-Shoeara: 62).

Allah openbaarde aan Moesa dat hij de zee met zijn staf moest slaan.

Hierop: spleet het en ieder afzonderlijk deel werd als een grote stevige massa van een berg. (Qoer-aan Soerat ash-Shoeara: 63).

In feite had Fir'awn op het moment dat hij zo'n wonder zag, moeten begrijpen dat er iets bijzonders aan de situatie was en dat hij goddelijke interventie zag. De zee opende zich voor de mensen die Fir'awn wilde vernietigen. Verder was er geen enkele garantie dat de zee zich niet opnieuw zou sluiten nadat zij overgestoken waren. Toch volgde hij en zijn leger de Kinderen van Israël de zee in. Waarschijnlijk hadden Fir'awn en zijn soldaten het vermogen om redelijk te denken verloren, door hun onbeschaamdheid en boosaardigheid en waren zij niet in staat de wonderbaarlijke aard van de situatie te begrijpen.

De Qoer-aan beschrijft de laatste momenten van Fir'awn als volgt:

En Wij namen de Kinderen van Israël dwars door de zee en de Fir'awn volgde met zijn leger in onderdrukking en vijandigheid, toen hij verdronk, zei hij: "Ik geloof dat niemand het recht heeft om aanbeden te worden behalve Hij, in Wie de Kinderen van Israël geloven en ik ben één van degenen die moslim is." (Qoer-aan Soerah Yoenoes: 90)

Hier is het mogelijk een ander wonder van Moesa te zien. Laat ons onszelf het volgende vers herinneren:

En Moesa zei: "Onze Heer! U hebt zeker de Fir'awn en zijn notabelen schitter en weelde van dit leven gegeven. Zodat zij de mensen van Uw rechte pad laten dwalen. Onze Heer! Vernietig hun weelde en verhard hun harten, zodat zij niet zullen geloven tot zij een pijnlijke bestraffing zien." Allah zei: "Waarlijk het smeekgebed van jullie beiden is geaccepteerd. Blijf jullie beiden dus op het rechte pad en volg niet het pad van degenen die niet weten." (Qoer-aan Soerah Yoenoes: 88-89)

Uit het vers komt duidelijk naar voren dat Moesa aldus, in reactie op zijn smeekbede, geïnformeerd werd dat Fir'awn in Allah zou geloven op het moment dat hij een pijnlijke straf tegemoet zag. Fir'awn zei inderdaad dat hij in Allah zou geloven toen het water over hem heen begon te lopen. Toch was het heel duidelijk dat zijn gedrag onoprecht en onecht was. Waarschijnlijk zei Fir'awn dit om zichzelf van de dood te redden.

De acceptatie van het geloof door Fir'awn op het laatste moment en zijn vraag om vergeving werden zeker niet door Allah geaccepteerd. Fir'awn en zijn leger konden niet van de verdrinkingsdood worden gered.

Nu (geloof je) terwijl je eerder weigerde te geloven en je tot de onmatigenden behoorde. Deze dag zullen Wij dus je (dode) lichaam (uit de zee) brengen dat je een teken moge zijn voor degenen die na jou komen! En waarlijk, velen van de mensheid zijn achteloos voor Onze tekenen. (Qoer-aan Soerah Yoenoes: 91-92)

We zijn ook geïnformeerd dat zijn mannen, net zo goed als Fir'awn zelf, hun deel van de straf ontvingen. Daar de soldaten van Fir'awn mannen waren van "onbeschaamdheid en boosaardigheid" (Qoer-aan Soerah Yoenoes: 90), "mannen van de zonde" (Qoer-aan Soerat al-Qasas: 8), "slecht deden" (Qoer-aan Soerat al-Qasas: 40) en "dachten dat zij niet terug zouden keren tot Allah" (Soerat al-Qasas: 39) net zoals Fir'awn, verdienden zij de straf van Allah ten volle. Aldus ving Allah zowel Fir'awn als zijn menigte en gooide hen de zee in.

Dus grepen Wij hem en zijn leger en Wij gooiden hen allen in de zee. Zie dus wat het einde van de onrechtvaardigen was. (Soerat al-Qasas: 40)

Dus Allah eiste een boetedoening van hen en verdronk hen in de zee, omdat zij Zijn tekenen afwezen en nalieten er een les uit te trekken.

Dus namen Wij vergelding op hen. Wij verdronken hen in de zee, omdat zij Onze tekenen verwierpen en achteloos waren met de waarschuwingen van hen. (Qoer-aan Soerat al-'Araf: 136)

In de volgende verzen in de Qoer-aan beschrijft Allah alles dat gebeurde na de dood van Fir'awn.

En Wij zorgden ervoor dat de mensen, die zwak werden beschouwd, de oostelijke en westelijke gedeeltes van het land kregen, waarvoor Wij het gezegend hadden. En het oprechte woord van jullie Heer werd vervuld voor de Kinderen van Israël door alles wat zij hadden moeten verdragen. En Wij vernietigden volledig alle grote werken en gebouwen die de Fir'awn en zijn mensen opgericht hadden. (Qoer-aan Soerat al-'Araf: 137)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2004 22:37:14 ]
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 22:36:59 #80
60090 Akkersloot
pi_21521337
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:28 schreef Alper het volgende:
Dat weet ik wél, maar ik weet ook zeker dat jij daar niks van snapt!

vervuld van liefde => liefderijk
Ja mensen die hun hersenen willen gebruiken als straf voor eeuwig laten branden in de hel.

Hersenen, zeker ook een uitvinding van de duivel ?

Zou God zelfs moeite doen om mensen ongelovig te houden door ongeloofwaardige profeten als de massamoordenaar, karavanenplunderaar (en meer van die dingen die je, (te) goedgelovige, alleen maar pijn zullen doen) als boodschapper uit te kiezen.

Waarom zou er geen schepping mogen bestaan met alleen maar gelovige mensen.

Of waarom is een wereld (of een doctrine) met alleen maar goede mensen gedoemd is om te mislukken ? Waarom? Omdat elke doctrine alleen maar kan bestaan omdat ze een vijand (waar men elkaar tegen op kan zetten) nodig heeft.

Wat heb ik jou, als andersgelovige, immers aangedaan ?
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 22:38:11 #81
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_21521368
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:28 schreef Akkersloot het volgende:
Ben jij hier als christen trots op dan ?
[..]

En die vraag wat wij moeten verstaan onder een liefdevolle God mag jij als "christen" ook beantwoorden ?
Trots op jouw? keitrots man. weet je toch.
En wat een liefdevolle God is? Dat is een God die ons vergeving schenkt. We moeten alleen niet die gift weigeren door nee te zeggen.
En verder waren je reacties beetje offtopic. dus vandaar me vraag.
pi_21521427
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:20 schreef Alper het volgende:

Enige boek wat niet zal veranderen is de Koran. Verander het maar als je het lukt!
Ik heb hier een koran liggen. Heb net een woord doorgekrast en er een ander woord voor opgeschreven
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 22:41:52 #83
60090 Akkersloot
pi_21521478
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:38 schreef Boomstam het volgende:
Trots op jouw?
Nee. Of dat je trots bent op die omschrijving van het christendom, klungel.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 22:45:02 #84
60090 Akkersloot
pi_21521561
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:40 schreef het_fokschaap het volgende:
Ik heb hier een koran liggen. Heb net een woord doorgekrast en er een ander woord voor opgeschreven
"De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden" en "De vergelding voor hen die God en zijn Boodschappers" in een andere vertaling van 5:33. Als mede "en verderf brengen" en "onrust brengen".
pi_21521637
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:45 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

"De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden" en "De vergelding voor hen die God en zijn Boodschappers" in een andere vertaling van 5:33. Als mede "en verderf brengen" en "onrust brengen".
De oudst bekende Koran ligt als ik me niet vergis in een museum in Engeland (London ?). Door wie wordt deze bewaakt ?
pi_21521661
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:36 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ja mensen die hun hersenen willen gebruiken als straf voor eeuwig laten branden in de hel.

Hersenen, zeker ook een uitvinding van de duivel ?

Zou God zelfs moeite doen om mensen ongelovig te houden door ongeloofwaardige profeten als de massamoordenaar, karavanenplunderaar (en meer van die dingen die je, (te) goedgelovige, alleen maar pijn zullen doen) als boodschapper uit te kiezen.

Waarom zou er geen schepping mogen bestaan met alleen maar gelovige mensen.

Of waarom is een wereld (of een doctrine) met alleen maar goede mensen gedoemd is om te mislukken ? Waarom? Omdat elke doctrine alleen maar kan bestaan omdat ze een vijand (waar men elkaar tegen op kan zetten) nodig heeft.

Wat heb ik jou, als andersgelovige, immers aangedaan ?
Wat jij fout doet is zomaar over iets posten waar je helemaal niks van afweet. Plz stop met dat onzin!

Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in Allah gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. Allah is Alhorend, Alwetend. (Koran 2: 256)

…dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken. En voorzeker Onze boodschappers kwamen met duidelijke tekenen tot hen en toch - werden daarna -velen hunner op aarde tot over treders. (Koran 5: 32)

[de hierbovenstaande vers had jij blijkbaar verandert met ....dat wie ook een gelovige mens doodt. Je moet voortaan eens eerlijker zijn en niet onzin lullen!]

De bovenstaande verzen maken duidelijk dat degene die een onschuldige mens zonder reden vermoordt, een pijnlijke afstraffing zal krijgen. God deelt ons zelfs mee, dat het vermoorden van een persoon een net zo'n grote zonde is als het vermoorden van de gehele mensheid. Niemand die de grenzen van God respecteert, kan een enkele mens schaden, laat staan de moord op duizenden onschuldige mensen. Degenen die aannemen dat ze het gerecht en dus ook straf kunnen ontlopen, zullen nooit hierin slagen, want ze zullen zich moeten verantwoorden in de aanwezigheid van God. Dat is waarom gelovigen, die weten dat ze na de dood verantwoording moeten afleggen over hun daden in de aanwezigheid van God, zeer bedachtzaam om de grenzen die door God zijn gelegd niet te overschrijden.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 22:48:35 #87
15600 BB-King
Long live the King!
pi_21521665
Ho ho en Cruijff dan?
Dat was de 14de profeet.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 22:50:27 #88
60090 Akkersloot
pi_21521731
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:34 schreef Alper het volgende:
Het verdrinken van Fir'awn en zijn mannen in de zee
En is die zo tijdens dat verdrinken zo gelijk in die kist gekomen.

Beste Alper. Je wordt gewoon geindoctrineerd. Kijk maar naar die lagen van de atmosfeer die jij voor de 7 hemelen uit de koran (en de bijbel ?) aanziet.

Jij ontkende dat de ouders van de wees Mohammed (hij was 6 jaar toen ook zijn moeder overleed) moslims zijn. Natuurlijk zijn de ouders van de wees Mohammed geen moslims want ze hebben hun zoontje nooit als "profeet" meegemaakt. Want hij kreeg zijn eerste "visioen" pas toen hij 40 was. Maar je moet het eens aan een imam vragen.

En wat heb ik jou als anders gelovige aangedaan ?
pi_21521774
Gooi er maar een slotje op.
Dit gaat nergens meer over, is niet meer informatief.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 22:52:19 #90
60090 Akkersloot
pi_21521783
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:48 schreef Alper het volgende:
hij die de duivel verloochent en in Allah gelooft
Ik geloof ook niet in de duivel
pi_21521801
Zelfmoord is verboden in de Islam

Een ander belangrijke bijzaak dat is ontstaan als gevolg van de laatste terroristische aanslagen tegen de Verenigde Staten zijn de zelfmoordaanslagen. Sommige mensen die niet goed geïnformeerd zijn over de Islam, hebben volledig onjuiste verklaringen gegeven, dat deze religie van vrede zelfmoordaanslagen toestaat, terwijl zelfmoord en het doden van andere mensen ten strengste verboden is. Met de woorden "En pleeg geen zelfmoord…" (Koran 4:29) heeft God zelfmoord tot een zonde verklaard. In de Islam is het verboden voor iemand om zelfmoord te plegen om wat voor reden dan ook.

Edit: een slotje is idd nodig. Meneer akkersloot wil niet stoppen met onzin te posten inclusief rasistische opmerkingen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2004 22:56:13 ]
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 22:53:59 #92
60090 Akkersloot
pi_21521839
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:48 schreef Alper het volgende:
Wat jij fout doet is zomaar over iets posten waar je helemaal niks van afweet. Plz stop met dat onzin!
Kan een volgeling van elke godsdienststichter zeggen.

Dus. Wat heb ik jou als andersgelovige aangedaan ?
pi_21521840
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:52 schreef Alper het volgende:
Zelfmoord is verboden in de Islam
in het christendom is dat ook geen heldendaad. Dus verkeerd voorbeeld lijkt me.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 22:54:42 #94
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_21521860
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:52 schreef DennisMoore het volgende:
Gooi er maar een slotje op.
Dit gaat nergens meer over, is niet meer informatief.
Wat wil je met de moderatie hier
zullen we weer onzinnig plaatjesplakken?
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 22:55:24 #95
60090 Akkersloot
pi_21521871
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:54 schreef het_fokschaap het volgende:

[zelfmoord]

in het christendom is dat ook geen heldendaad. Dus verkeerd voorbeeld lijkt me.
Maar in het jaar 600 zoveel kenden ze ook geen dynamiet.
pi_21521897
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:55 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

dus ik moet de aanslagen in de huidige tijdgeest zien ?
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 22:57:40 #97
60090 Akkersloot
pi_21521935
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:54 schreef Boomstam het volgende:
Wat wil je met de moderatie hier
zullen we weer onzinnig plaatjesplakken?
-edit-
pi_21521984
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:55 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Gotcha! Als ik jou was zou ik morgen eens snel een psychatier opzoeken.

Je zegt zelf dat er in het jaar 600 geen dynamiet en etc was. Hier moet je dan je hersenen eens gebruiken en beseffen dat de Koran Godswoorden zijn.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 23:00:47 #99
60090 Akkersloot
pi_21522017
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:56 schreef het_fokschaap het volgende:
dus ik moet de aanslagen in de huidige tijdgeest zien ?
De koran staat vol met oproepen tot de strijd tegen ongelovigen. Dus het huilie van die zelfmoordaanslagen "door de mensen die de islam verkeerd begrijpen" is
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 23:04:01 #100
60090 Akkersloot
pi_21522122
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:59 schreef Alper het volgende:
Je zegt zelf dat er in het jaar 600 geen dynamiet en etc was. Hier moet je dan je hersenen eens gebruiken en beseffen dat de Koran Godswoorden zijn.
Waaruit moet dat blijken dan dat het Godswoorden zijn. Staat er in de koran dan ook dat je geen vliegtuigen met onschuldige burgers in een toren met duizenden onschuldige mensen er in mag parkeren
pi_21522271
Gekke Akkersloot toch. Dat waren allemaal disbelievers, en die mag je rustig doden.
quote:
They long that ye should disbelieve even as they disbelieve, that ye may be upon a level (with them). So choose not friends from them till they forsake their homes in the way of Allah; if they turn back (to enmity) then take them and kill them wherever ye find them, and choose no friend nor helper from among them
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 23:12:40 #102
60090 Akkersloot
pi_21522399
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 23:08 schreef MrData het volgende:
Gekke Akkersloot toch. Dat waren allemaal disbelievers, en die mag je rustig doden.
Christelijk geweld ondanks de pacifist Jezus en Islamitisch geweld dankzij de tiran Mohammed.
Wat is overigens het nummer van die **** Koran vers ?
pi_21522441
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 23:04 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Waaruit moet dat blijken dan dat het Godswoorden zijn. Staat er in de koran dan ook dat je geen vliegtuigen met onschuldige burgers in een toren met duizenden onschuldige mensen er in mag parkeren
Please hou op. Zoek eens ''zelfmoord'' op bij vandale.nl
Was dat vliegtuig vol met mensen die in de WTC knalde geen zelfmoordpleeg actie?

DE QOER'AAN IS HET WOORD VAN GOD

Alles wat we tot dusver gezien hebben, is de illustratie van één duidelijk feit: n.l. dat de Qoer'aan een boek is dat nieuws bevat, waarvan is bewezen en alsnog bewezen zal worden, dat het de waarheid is. Feiten over wetenschappelijke onderwerpen en het nieuws dat over het verleden en de toekomst gegeven is, feiten die niemand in die tijdkon weten, werden in zijn verzen verkondigd. Het is onmogelijk dat men dat allemaal in die tijd, met dat niveau van kennis en wetenschap, kon weten. Het is helder dat dit een duidelijk bewijs is dat de Qoer'aan niet het woord van de mens is. De Qoer'aan is het woord van de Almachtige, Allah, de Schepper van alles en van de Ene Die alles met zijn kennis omringt. In een vers zegt Allah in de Qoer'aan:

Bekijken zij de Qoer'aan dan niet nauwkeurig? Als het van een ander dan van Allah was geweest, hadden zij daar zeker veel tegenstrijdigheden in gevonden. (Qoer'aan 4:82)

Er staan geen tegenstrijdigheden in de Qoer'aan, maar ook ieder stukje informatie dat het bevat, openbaart steeds weer, iedere dag weer, een wonder van dit goddelijke boek. Dit staat de mens te doen: volg dit goddelijk boek, dat door Allah geopenbaard is, en ontvang het als Zijn ene en Zijn enige leiding. In een ander vers roept Allah ons op:

En deze Qoer'aan is niet iets dat ooit gemaakt kan worden door iemand anders dan Allah, maar het is een bevestiging van (de openbaring) die hiervoor was en een volledige uitleg van het Boek waar geen twijfel in is, van de Heer van de werelden. Of zeggen zij: "Hij heeft het afgedwongen?" Zeg: "Breng dan een soera gelijk eraan en roep iedereen aan die jullie kennen, naast Allah, als jullie waarachtig zijn!" (Soera 10:37-38)

En dit is een gezegend boek dat Wij hebben neergezonden, volg het dus en vrees Allah dat jullie de genade mogen ontvangen. (Soera 6:155)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2004 23:17:04 ]
pi_21522447
En het is weer een Islam-bash-topic geworden. Jullie worden bedankt, Akkersloot & Alper. .
Ga toch ergens anders je frustraties zitten uiten, en zitten preken.

Dit had gewoon een objectief en informerend topic over overeenkomsten en verschillen tussen de twee religies moeten zijn.
pi_21522520
4: The Women - 89

Hier een overzichtje 'Cruelty in the Quran' met (alleen in dit deel al) zo'n 318 entries

http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/cruelty/long.html
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_21522565
Pf ik ga fok echt vragen om een functionaliteit waarbij je bepaalde gebruikers gewoon kan buitensluiten van bepaalde topics.(bijv. akkersloot).

Mijn god kerel, je bent zo vaak al gewezen op je onkunde en je zelf bedachte geschiedenis, en toch blijf je doorgaan.

Begrijp het dan, Muhammed was geen Tiran...En Jezus ook niet. Ze zijn beiden gods profeten. De één is niet beter dan de ander...Ze komen op voor de zelfde zaak.

Ik weet echt niet waar sommige al deze onzin vandaan halen..maarja...
Aakab account overleden...Adnan account herrezen
pi_21522617
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 23:14 schreef DennisMoore het volgende:
En het is weer een Islam-bash-topic geworden. Jullie worden bedankt, Akkersloot & Alper. .
Ga toch ergens anders je frustraties zitten uiten, en zitten preken.

Dit had gewoon een objectief en informerend topic over overeenkomsten en verschillen tussen de twee religies moeten zijn.
Ja een functie om bepaalde gebruikers buiten een bepaald topic te houden is echt gewenst.

Misschien is een petitie wel een goed idee..
pi_21523484
Alper je zit in elke topic je bewijzen voor de islam te spammen (tot nu toe 3 verschillende topics), waarom zet je ze niet allemaal op een rijtje in 1 topic (in feite dus even een link geven waar je die shite vandaan ript, kan je gelijk voor de rest van de week je mond houden)
=)
pi_21524276
Geldt dat ook niet voor akkersloot...alleen bij akkersloot is het nog 10 x erger..hij leeft voor zijn islam bash dingen...
pi_21524339
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 23:50 schreef KarmaniaK het volgende:
Alper je zit in elke topic je bewijzen voor de islam te spammen (tot nu toe 3 verschillende topics), waarom zet je ze niet allemaal op een rijtje in 1 topic (in feite dus even een link geven waar je die shite vandaan ript, kan je gelijk voor de rest van de week je mond houden)
Ja, ik snap het! De waarheid is Té HARD.
pi_21525869
Bedankt Akkersloot en Alper voor het verpesten van het topic.

Het is nu genoeg.
Unox, the worst operating system.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')