quote:
Op maandag 27 september 2004 16:13 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het erg makkelijk is om de sluitreden aan mijn politieke voorkeur toe te schrijven. Maar eigenlijk is dat nu juist flauw en kinderachtig. Er wordt een topic gesloten dus zal de reden daarvoor wel liggen in de politieke mening van de mod in kwestie? Ik denk het niet. Steek de hand eens in eigen boezem en kijk verder dan je eigen doctrinaire paradigma. Er staat duidelijk in de sluitpost waarom het topic op slot is gegaan. Er is al een topic dat gaat over het maatschappelijk verzet tegen het Kabinetbeleid. Dat binnen dat verzet ook BN'ers zitten of VVD'ers doet niets af aan de discussie tegen het beleid. Het gaat erom dat je niet twee dezelfde discussies naast elkaar krijgt. En door het ontbreken van een mening in de o.p. waardoor de discussie een andere kant op kan gaan heeft dit topic geen toegevoegde waarden. Dat zie je ook terug in de reacties op de o.p.
Overigens prima dat je het er inhoudelijk niet mee eens bent, daar is dit topic ook voor, maar kom dan met argumenten waarom niet. Met halve beschuldigingen hoog van de toren blazen kom je bij mij niet ver.
Het topic is juist een tegenover van het topic over het maatschappelijke verzet tegen het kabinetsbeleid. Dit topic gaat over mensen uit onverdachte hoek die ook nogal moeite hebben met de manier waarop het kabinet het beleid formuleert en uitvoert en over het gebrek aan leiderschap. Ook bij tegenpartij trouwens, bij de vakbonden. Ik ben het met je eens dat ik dat wel wat uitgebreider uiteen had kunnen zetten maar daarvoor ontbrak me de zin en tijd en ik dacht dat het in de loop van de discussie wel naar voren zou komen. Want ik vond de OP eerlijk gezegd nog best redelijk tegenover veel andere topics die open blijven en soms met niet meer dan een one-liner worden ingeleid.
Het is opmerkelijk dat iemand als Linschoten maar ook Jorritsma en nog meer politici en intellectuelen of publicisten uit onverdachte hoek kritisch zijn op het regeringsbeleid en vooral de manier waarop het wordt vormgegeven. Dat was mijn insteek, misschien kwam dat niet helemaal uit de verf maar het lukt me niet altijd, zeker overdag niet, om doorwrochte analyses te posten. De titel was ook niet zo goed eigenlijk, het had meer moeten gaan over een leiderschapscrisis in Nederland maar dan wordt het zo snel weer een De Waal l of Balkenende bash topic en daar zit ook niemand op te wachten. Het is imo echt een andere discussie dan die over het maatschappelijke verzet.
Natuurlijk reageer ik hier wat emotioneel, ik baal vandaag ook dat weer een leuke slimme linkserige user het opgeeft en dan ga jij ero ok nog eens overheen