Dat zwaktebod neem je terug, begrijp ik!quote:Op zondag 3 oktober 2004 18:04 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik vond de reactie van Monidique geheel normaal, en jij mag het daar ook mee oneens zijn. Je mag het sneu vinden, en ik zie geen noodzaak om dan in te grijpen. Maar laat het geen gewoonte worden om meningen van anderen telkens als sneu af te fakkelen; dat staat een inhoudelijke discussie nogal in de weg.
quote:Op zondag 3 oktober 2004 18:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zwaktebod neem je terug, begrijp ik!![]()
Nee. Maar een zwaktebod, zoals tot tweemaal toe roepen dat een mening sneu is, ga ik niet censureren.quote:Op zondag 3 oktober 2004 18:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zwaktebod neem je terug, begrijp ik!![]()
Ja, en als jij iets over Balkenende in je onderschrift plaatst, dan verwacht je ook dat hij het leest?quote:Op zondag 3 oktober 2004 18:03 schreef SCH het volgende:
[..]Wallage is................
![]()
Wie heeft het over aangifte doen? Alles wat aan de orde was, is dat jij struikelt over "een grote bek" (wat in het Fries trouwens auto betekent) maar zelf iemand rustig voor NSB-er uitmaakt. Grotesker kan hypocrisie niet zijn.quote:Op zondag 3 oktober 2004 19:05 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja, en als jij iets over Balkenende in je onderschrift plaatst, dan verwacht je ook dat hij het leest?
Maar als ik het goed begrijp had Wilders dus het grootste gelijk door iemand aan te geven wegens domme uitlatingen op een forum?
Jammer dat je jouw posts normaal vindt. Zelfs Brinkhorst reageerde volwassener en erkende gewoon dat de opkomst overweldigend was. En het af moeten leggen tegen Brinkhorst - dat zou ik pas echt als een belediging opvatten.quote:Op zondag 3 oktober 2004 20:03 schreef Monidique het volgende:
SCH, ik vind, nogmaals, deze uitingen van jou werkelijk discussieonwaardig. Op mijn normale post reageren met kneus is gewoon een zwaktebod. Overigens weet ik niet wat ik met de rechtse meute te maken heb, hoor.
Niemand, journalist van niks. Lezen. Ik geef een voorbeeld, zoals ze het in de brugklas wel doen.quote:[..]
Wie heeft het over aangifte doen?
Ik struikel nergens over. Het kwam alleen uit het niets, hoewel wat er aan voorafging ook weer die typische op niets gebaseerde verontwaardiging was die we inmiddels zo goed van je kennen.quote:Alles wat aan de orde was, is dat jij struikelt over "een grote bek"
Wel, doorgaans vind ik het een wat zwak scheldwoord, maar voor iemand die de Shoah erbij haalt als hij meent Hirsi Ali te moeten berispen vind ik het wel passen.quote:maar zelf iemand rustig voor NSB-er uitmaakt.
Ach, nadat jij mij bijkans voor fascist uitmaakte omdat ik de AFA niet belief, neem ik niet zoveel notitie meer van je hoor. Een volwassen publicist die niet weet hoe hij zich te gedragen heeft, aandoenlijk!quote:Grotesker kan hypocrisie niet zijn.
Nou dat blijkt.quote:Op zondag 3 oktober 2004 20:09 schreef Johan_de_With het volgende:
neem ik niet zoveel notitie meer van je hoor.
Niet alleen ik vind het een normale post. As a matter of fact, tussen de vele mensen die mijn post normaal vinden en jouw reactie niet, ben jij de enige die daar anders over denkt. Moet toch wel stof tot nadenken zijn, zou ik denken. En wat Brinkhorst allemaal zegt en doet, kan mij niets schelen, dus laat hem er voortaan maar buiten.quote:Op zondag 3 oktober 2004 20:08 schreef SCH het volgende:
Jammer dat je jouw posts normaal vindt. Zelfs Brinkhorst reageerde volwassener en erkende gewoon dat de opkomst overweldigend was. En het af moeten leggen tegen Brinkhorst - dat zou ik pas echt als een belediging opvatten.
Ik ben op de demonstratie in gegaan, immers, de organisatie van zo'n demonstratie is er ook onderdeel van. Dat is duidelijk en dat hoort er zeker en weldegelijk bij. Jij ziet dat kennelijk niet, maar dat ligt niet aan mij.quote:Je had er volwassen aan gedaan om echt op de demonstratie in te gaan en niet van die goedkope en sneue retoriek te gebruiken.
Dank je dat je me gespaard hebt en mij niet hebt beantwoord met een vernietigende repliek, dat waardeer ik, maar ik vind dit weer een typische methode om je discussiegenoten uit te schakelen: zeggen dat zij er niet over mogen oordelen, want zij zijn er niet bij geweest. Als je het wilt weten, SCH, dan zal ik het je vertellen: Je hoeft er niet bij te zijn geweest om te weten dat de kaartjes gratis waren, op een vrije dag, naar Amsterdam en ik hoef er ook niet bij te zijn geweest om hun standpunten te kennen.quote:Mijn reactie daarop is niet sneu maar erg mild. Ik ben er bij geweest en ga niet zo als jou vanaf de bank een slap en aanmatigend waarde-oordeel vestigen over iets waar je niet bij bent geweest.
Goed, ik neem blijkbaar iets meer notitie van jou dan jij van mij, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik de netelige punten niet omzeil zoals jij hier doet door niet toe geven dat je een eenvoudig voorbeeld niet begrepen hebt.quote:Op zondag 3 oktober 2004 20:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou dat blijkt.
Maak jezelf verder vooral belachelijk met je kinderlijke sig - en dan iemand anders verwijten dat hij niet weet hoe zich te gedragen - over aandoenlijk gesproken
Geheel correct.quote:Op zondag 3 oktober 2004 20:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Als ik heel eerlijk ben, Johan, vind ik die sig ook niet kunnen. Het onderwijs was overigens al gesloopt door Peijs en Deetman en termen als 'NSB-er' en 'collaborateur' hebben nu eenmaal een dusdanige lading dat je daarmee de aandacht afleidt van wat je nu eigenlijk wilt zeggen. Je verlaagt je tot een niveua wat ik niet van je gewend ben.
Sommige ministers waren wel zo volwassen om toe te geven dat de enorme opkomst hun verrast heeft en dat het protest groter is dan zijquote:Op zondag 3 oktober 2004 20:15 schreef Monidique het volgende:
En wat Brinkhorst allemaal zegt en doet, kan mij niets schelen, dus laat hem er voortaan maar buiten.
Dat jij de inhoud en het protest afdoet: maar het was gratis. Dat ligt aan jou ja en aan niemand anders.quote:Ik ben op de demonstratie in gegaan, immers, de organisatie van zo'n demonstratie is er ook onderdeel van. Dat is duidelijk en dat hoort er zeker en weldegelijk bij. Jij ziet dat kennelijk niet, maar dat ligt niet aan mij.
Blijkt nogmaals hoe sneu je reageert. Je was er niet bij dus jij weet niet wat de sfeer was en waarom de mensen er kwamen. Achteraf roepen dat mensen alleen maar kwamen omdat het gratis is, ik kan het niet anders typeren dan de sneue retoriek van een verliezer. Zoals de hele rechtse meute op Fok reageerde. Ik ben blij dat het kabinet dan nog iets volwassener reageerde, jij behoort tot het rellerige soort van Van Aartsen die niet met tegenslagen weet om te gaan.quote:Dank je dat je me gespaard hebt en mij niet hebt beantwoord met een vernietigende repliek, dat waardeer ik, maar ik vind dit weer een typische methode om je discussiegenoten uit te schakelen: zeggen dat zij er niet over mogen oordelen, want zij zijn er niet bij geweest.
Je interesseert je dus helemaal niet voor anderen maar alleen maar voor je eigen vooringenomen retoriek die je tevoren al had kunnen schrijven. Wat moet ik met zoveel leegheid?quote:Als je het wilt weten, SCH, dan zal ik het je vertellen: Je hoeft er niet bij te zijn geweest om te weten dat de kaartjes gratis waren, op een vrije dag, naar Amsterdam en ik hoef er ook niet bij te zijn geweest om hun standpunten te kennen.
Een ander forum opzoeken.quote:Op zondag 3 oktober 2004 20:24 schreef SCH het volgende:
Wat moet ik met zoveel leegheid?
Je leest dingen die er niet zijn. Ik doe het niet af, ik constateer slechts dat het voor velen een leuk uitje kan zijn. Lekker op kosten van de FNV een dagje naar Amsterdam, gezellig. Dan zeg ik nog niets over de inhoud, tot zover kan je mij toch nog volgen? En wéderom het diskwalificeren van de opponent met triviale zaken als de sfeer die niet geproefd kon worden. Fijn die sfeer, maar de sfeer verandert de feiten niet en, dat hoef ik niet uit te leggen, sfeer is ook maar een kwestie van perceptie.quote:Op zondag 3 oktober 2004 20:24 schreef SCH het volgende:
Dat jij de inhoud en het protest afdoet: maar het was gratis. Dat ligt aan jou ja en aan niemand anders.
Blijkt nogmaals hoe sneu je reageert. Je was er niet bij dus jij weet niet wat de sfeer was en waarom de mensen er kwamen. Achteraf roepen dat mensen alleen maar kwamen omdat het gratis is,
Het is een beetje kinderlijk, dat gescheld van jou, maar ik kan door overheen lezen. Wel vraag ik mij af hoe je toch al die dingen blijft verzinnen? Ik een verliezer, deel van de rechtse meute, niet volwassen en rellerig die niet om kan gaan met tegenslagen. Ik wil wel eens weten hoe jij erbij komt dat ik rechts ben, of een verliezer. Met welke wedstrijd heb ik meegedaan?quote:ik kan het niet anders typeren dan de sneue retoriek van een verliezer. Zoals de hele rechtse meute op Fok reageerde. Ik ben blij dat het kabinet dan nog iets volwassener reageerde, jij behoort tot het rellerige soort van Van Aartsen die niet met tegenslagen weet om te gaan.
Ja, dat zoek je maar lekker zelf uit.quote:Wat moet ik met zoveel leegheid?
In mijn ogen doe je het daarmee toch wel een beetje af, het is enigszins schamper geformuleerd - je kan ook zeggen dat die mensen de moeite nemen om twee uur op het Museumplein naar een slaapverwekkend saai gebeuren op een podium te kijken, dan heb je er wel wat voor over (want saai was het)quote:Op zondag 3 oktober 2004 20:41 schreef Monidique het volgende:
Je leest dingen die er niet zijn. Ik doe het niet af, ik constateer slechts dat het voor velen een leuk uitje kan zijn. Lekker op kosten van de FNV een dagje naar Amsterdam, gezellig.
Dat laatste is niet helemaal waar. Ik acht mezelf echt wel in staat om te beoordelen of die mensen er voor de gezelligheid kwamen of omdat ze ergens boos over zijn en dat die kwaadheid oprechtis. Dat laatste is het geval, ik denk niet dat voor discussie vatbaar is. Ik vind het wel grappig dat je vind dat ik jou diskwalificeer terwijl ik het andersom ervaar - ik vind dat jij over triviale zaken begint.quote:Dan zeg ik nog niets over de inhoud, tot zover kan je mij toch nog volgen? En wéderom het diskwalificeren van de opponent met triviale zaken als de sfeer die niet geproefd kon worden. Fijn die sfeer, maar de sfeer verandert de feiten niet en, dat hoef ik niet uit te leggen, sfeer is ook maar een kwestie van perceptie.
Blijkbaar heb je er belang bij om de grootste Nederlandse vakbondsdemonstratie met non-"argumenten" te kapittelen en daaruit kan je toch concluderen dat je het niet zo goed kan hebben dat er zoveel mensen gekomen zijn. Je haakte aan bij wat veel van die rechtse users de hele dag al deden, niet toegeven dat het gewoon een onverwachte hoge opkomst was maar voortdurend met het Bijenkorf verhaal en de gratis kaartjes zwaaien. Terwijl dat kaartjes-verhaal weken geleden ook al bekend was en dezelfde users toen minachtend deden over deze demo die slechts een handjevol mensen zou trekken. Ik schat jou wat hoger in dan deze users en daarom ben ik teleurgesteld in je reactie, ik had van jou een wat inhoudelijker reactie verwacht. Het gratis-argument doet geen recht aan wat er geisteren is gebeurd. En in die zin maakte je in dat topic deel uit van de rechtse meute. In een ander topic ben je vast weer een kameradski.quote:Het is een beetje kinderlijk, dat gescheld van jou, maar ik kan door overheen lezen. Wel vraag ik mij af hoe je toch al die dingen blijft verzinnen? Ik een verliezer, deel van de rechtse meute, niet volwassen en rellerig die niet om kan gaan met tegenslagen. Ik wil wel eens weten hoe jij erbij komt dat ik rechts ben, of een verliezer. Met welke wedstrijd heb ik meegedaan?
Jij deed toch niet aan hokjesdenken?quote:Op zondag 3 oktober 2004 20:54 schreef SCH het volgende:
En in die zin maakte je in dat topic deel uit van de rechtse meute. In een ander topic ben je vast weer een kameradski.
Jij bent er geweest. Jij vond het een succes. En mensen die het geen succes vonden worden maar afgeschilderd alsof ze een domme rechtse meute zijn? En ALS er inhoudelijk op ingaan wordt, dan ga je op de man spelen. Dan is het niet meer dan een "sneue retoriek van een verliezer"? Dan ga je maar om je heen meppen met dooddoeners als "Blijf vooral in je eigen sprookje geloven", "Zo'n nerd als wolffenstein die vanaf een kamertje de wereld bespiegelt, het is bijna grappig. Sterker nog: het is grappig" of " Ga jij nou maar lekker je Idols-banden bekijken lieverd en laat de grote mensen-zaken aan de grote menen over. "??quote:Op zondag 3 oktober 2004 17:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik noem een niet-inhoudelijke reactie die het overweldigende succes van de demonstratie wegwuift om er maar niet over te hoeven praten, sneu. [...]
Het was een succes!quote:Op zondag 3 oktober 2004 21:22 schreef sizzler het volgende:
[..]
Jij bent er geweest. Jij vond het een succes.
Voor een protestactie vond ik het redelijk succesvol. Maar ik denk wel dat er meerdere redenen voor het succes zijn, behalve de onvrede.quote:Op zondag 3 oktober 2004 21:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Het was een succes!![]()
maar dat is blijkbaar moeilijk te verkroppen wat op zich wel weer vermakelijk is
Als ik zeg dat ik het een sneue reactie vind, speel ik toch niet op de persoon?quote:Op zondag 3 oktober 2004 21:31 schreef sizzler het volgende:
Maar het gaat er om dat je bij mensen met een andere mening niet meteen op de persoon hoeft te spelen. Stel je voor dat zoiets bij jou zou gebeuren.Dat zou je toch ook niet leuk vinden?
Volgens mij werd dat meer gezien als een van de redenen dat het zo'n succes werd. Net als gratis treinkaartjes. Prima als dat als argument werd gebruikt. Maar kom dan -op een volwasse manier- terug met andere argumenten.quote:Op zondag 3 oktober 2004 21:29 schreef SCH het volgende:
Probleem is sizzler, dat er vrijwel niet inhoudelijk op is ingegaan en dat vind ik teleurstellend. Het ging allemaal over de Bijenkorf
Ik heb gezegd dat het mij opvie, van de beelden op het journaal, dat er weinig jongeren waren. En ook de beelde op Internet laten weinig jongeren zien. Ik zeg ook letterlijk: weinig jongeren gezien op tv. Waar jij gezeten hebt weet ik niet, en ik was er ook niet bij, maar ga dan niet zeggen dat ik alleen maar zie wat ik wil zien. Het viel echt op dat er zo weinig jongeren in beeld waren.quote:en jij dacht aan de hand van wat fotootjes en journaalbeelden te kunnen vaststellen dat er vrijwel geen jongeren waren.
Ik vind het ook best wel de discussie waard om het "grote succes" te nuanceren vanwegen gratis NS-kaartjes zoals Monidique aanhaalde. Daar hoef je wmb niet de discussie voor neer te halen door het als "sneu" af te doen.quote:Het komt allemaal wat krampachtig over en dat leidt toch een beetje tot de conclusie dat het om slechte verliezers gaat, in de sfeer van Van Aartsen. De Geus en Brinkhorst geven tenminste toe dat er wel erg veel mensen waren - we zouden het er over moeten hebben dat ze vervolgens zeggen zich daar niks van aan te trekken, dat is een discussie waard. Maar dat de opkomst groot was en de dag een succes, dat is evident.
Volgens mij werd het vooral als argument gebruikt en werd er in het hele topic alleen maar op gewezen hoe ontzettend gratis het was en hoe ontzettend oud de mensen waren enz. Je snapt toch wel dat ik dat een beetje kinderachtig vind? Ik had het wel klasse gevonden als er gezegd was: jeemig, dat is toch wel erg veel, veel meer dan we hadden gedacht.quote:Op zondag 3 oktober 2004 21:43 schreef sizzler het volgende:
Volgens mij werd dat meer gezien als een van de redenen dat het zo'n succes werd. Net als gratis treinkaartjes. Prima als dat als argument werd gebruikt. Maar kom dan -op een volwasse manier- terug met andere argumenten.
Kom op zeg, 1,7 miljoen gratis treinkaartjes uitgedeeld, 200.000 bezoekers... Op sommige foto's zie ik vooral ouden van dagen en instellingsbewoners die zo aan een dagje uit kwamen om wat massa te ontwikkelen.quote:Op zondag 3 oktober 2004 22:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Volgens mij werd het vooral als argument gebruikt en werd er in het hele topic alleen maar op gewezen hoe ontzettend gratis het was en hoe ontzettend oud de mensen waren enz. Je snapt toch wel dat ik dat een beetje kinderachtig vind? Ik had het wel klasse gevonden als er gezegd was: jeemig, dat is toch wel erg veel, veel meer dan we hadden gedacht.
Vandaar mijn irritatie en in die zin blijf ik van mening dat het van twee kanten komt. Flauwe reacties kunnen op flauwe antwoorden rekenen.
Nee. Al lang niet meer.quote:Op maandag 4 oktober 2004 09:38 schreef SCH het volgende:
Need i say more?
Jouw sneue posts daagden me uit tot een soortgelijke reactie met jouw goedkeuring. Flauwe posts kunnen op een soortgelijke reactie rekenen.quote:Op maandag 4 oktober 2004 09:38 schreef SCH het volgende:
En dit bedoel ik dus met de sneue en minachtende manier van posten. Need i say more?
Nee, ik wil er niet op ingaan, maar dit is wel een laag-bij-de-grondse-opmerking. Geeft ook een beetje aan op wat voor een interlectueel niveau de gemiddelde nederlandse journalist zit.quote:Op zondag 3 oktober 2004 21:37 schreef SCH het volgende:
Als ik zeg dat ik het een sneue reactie vind, speel ik toch niet op de persoon?
Wolffenstein is volgens mij objectief gezien een nerd op een zolderkamer, dus dat houd ik staande. En die reactie op Roel-Jewel was een inside-joke, maar miste doel.
Klopt het niet dan ?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 19:45 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
maar dit is wel een laag-bij-de-grondse-opmerking.
Uiteraard niet. Dat vooroordeel komt slechts voort uit beeldvorming dat ontstaat op het moment dat je zegt dat je een ICT'er bent.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 19:48 schreef Gallo het volgende:
[..]
Klopt het niet dan ?
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 19:45 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nee, ik wil er niet op ingaan, maar dit is wel een laag-bij-de-grondse-opmerking. Geeft ook een beetje aan op wat voor een interlectueel niveau de gemiddelde nederlandse journalist zit.
ICT'er ? Ik dacht dat je 17 was...quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 19:50 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Uiteraard niet. Dat vooroordeel komt slechts voort uit beeldvorming dat ontstaat op het moment dat je zegt dat je een ICT'er bent.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 19:52 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]![]()
![]()
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 19:52 schreef Gallo het volgende:
[..]
ICT'er ? Ik dacht dat je 17 was...
Het klopt als een bus!quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 19:48 schreef Gallo het volgende:
[..]
Klopt het niet dan ?
Zeg het is al een poos donker buiten. Moet jij niet eens aan het werk, op 1 of andere afwerkplek naast een snelweg of zo?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Het klopt als een bus!![]()
![]()
Joh, tief toch een end op als je verder niets te melden hebt dan dit getroll.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:49 schreef Sickie het volgende:
[..]
Zeg het is al een poos donker buiten. Moet jij niet eens aan het werk, op 1 of andere afwerkplek naast een snelweg of zo?![]()
![]()
Daarvoor moet je bij de eerwaarde heer SCH zijn. De grootste trolaap van fok.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:53 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Joh, tief toch een end op als je verder niets te melden hebt dan dit getroll.
Niet fokken met Sickie, hij moet juist meer gaan posten.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:53 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Joh, tief toch een end op als je verder niets te melden hebt dan dit getroll.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |