http://www.nu.nl/news.jsp?n=381737&c=50quote:'Kabinet wil pc-privé opofferen voor minima'
Uitgegeven: 19 augustus 2004 08:33
AMSTERDAM - Het kabinet wil het mes zetten in de pc-privéregeling en het dubbele spaarloon. Dat schrijft de Volkskrant donderdag op basis van bronnen rond het kabinet. Met deze maatregelen zou het kabinet enkele honderden miljoenen euro's besparen die het wil inzetten om de koopkracht voor minima te verbeteren.
Het kabinet wil af van de belastingregeling die werknemers in staat stelt om goedkoper een computer aan de schaffen. Verder mag per huishouden nog maar één keer gebruik worden gemaakt van het spaarloon.
Het is onzeker of de tweede kamer wel akkoord zal gaan met het afschaffen van de regelingen. Eerdere voorstellen daartoe hebben het niet gehaald.
Het afgelopen jaar is het belastingvrije aankoopbedrag al flink gedaald, van 2269 euro naar 1415 euro. De Tweede Kamer keurde de verlaging goed omdat de prijzen van computers ook flink gedaald zouden zijn.
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:24 schreef nikk het volgende:
Ach ja, de zielige minima moet natuurlijk ook (extra) gesponsord worden...
Nee joh, hij wil volgend jaar een nieuwe PC kopen en hij vindt dat de overheid dat moet sponsorenquote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:29 schreef SCH het volgende:
[..]Je hebt iets tegen minima?
Nee, hoor. Ik heb wel iets tegen het idee dat de rest van Nederland wel vele procenten achteruitgang in koopkracht kan missen maar de minima die lullige procent niet kan opbrengen. Maar ja, de minima zijn zo zielig he?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:29 schreef SCH het volgende:
Sponsoren? Geld terugkrijgen zal je bedoelen. Daarnaast, ik maak geen gebruik van pc-prive.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:32 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Nee joh, hij wil volgend jaar een nieuwe PC kopen en hij vindt dat de overheid dat moet sponsoren :')
De minima gingen onevenredig veel in koopkracht achteruit, nu wordt dat rechtgetrokken. Niks geen voordeel boven anderen.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Nee, hoor. Ik heb wel iets tegen het idee dat de rest van Nederland wel vele procenten achteruitgang in koopkracht kan missen maar de minima die lullige procent niet kan opbrengen. Maar ja, de minima zijn zo zielig he?
Ja, sponsoren dus. Je krijgt korting adh van je belastingschaal.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Sponsoren? Geld terugkrijgen zal je bedoelen. Daarnaast, ik maak geen gebruik van pc-prive.
Onevenredig? Welnee, ze zouden er twee procent op achteruit gaan terwijl het de 'bedoeling' was van het kabinet om het op 1 procent te houden. Maar goed, laten we Jan Modaal uitkleden om de huursubsidies e.d. van de minima te kunnen bekostigen. Prima hoor deze gedachtengang, over tien jaar iedereen even arm.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:36 schreef gelly het volgende:
[..]
De minima gingen onevenredig veel in koopkracht achteruit, nu wordt dat rechtgetrokken. Niks geen voordeel boven anderen.
Ik noem een aftrekpost geen sponsoring. Maar goed, ik zie een loon ook i.t.t. sommigen ook niet als een verkapte staatsloon.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:37 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, sponsoren dus. Je krijgt korting adh van je belastingschaal.
Precies. Het trieste is dat dit soort maatregelen juichend worden ontvangen zodra je het woord minima maar in de mond neemt. De minima, het nationale troetelproject.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:35 schreef kleinmeiske het volgende:
PC-privé kan ik me nog iets bij voorstellen, dubbel spaarloon afschaffen vind ik belachelijk. Ik spaar voor mezelf en niet voor m'n huishouden. Mijn partner is 11 jaar ouder dan ik, maar ik mag niet voor een aanvulling op m'n eigen pensioentje gaan sparen. Voor hetzelfde geld zijn we tegen die tijd niet eens meer samen en kan degene die dan van meneertje Jan Peter niet mocht gaan sparen op een beetje een leuke manier (die al helemaal niet meer zo leuk is als 'ie was) doodleuk met een achterstand alsnog gaan beginnen ...
Je kunt beter je geld begraven in de tuin, zodra er ergens ook maar bekend is dat je spaart wordt je teruggefloten ...
Uitkleden ? We hebben het over een PC privé regeling waar meer misbruik dan gebruik van wordt gemaakt. Poeh poeh, je kunt geen PC meer kopen om spelletjes te spelen van belastingcenten. Nou, dat wordt armoe lijden.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:38 schreef nikk het volgende:
[..]
Onevenredig? Welnee, ze zouden er twee procent op achteruit gaan terwijl het de 'bedoeling' was van het kabinet om het op 1 procent te houden. Maar goed, laten we Jan Modaal uitkleden om de huursubsidies e.d. van de minima te kunnen bekostigen. Prima hoor deze gedachtengang, over tien jaar iedereen even arm.
Ach, zo beredenerend kunnen we de uitkeringen ook wel stopzetten. En nogmaals, ik maak helemaal geen gebruik van pc-prive.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:41 schreef gelly het volgende:
[..]
Uitkleden ? We hebben het over een PC privé regeling waar meer misbruik dan gebruik van wordt gemaakt. Poeh poeh, je kunt geen PC meer kopen om spelletjes te spelen van belastingcenten. Nou, dat wordt armoe lijden.
Ik vergeef dergelijke domheid wel. Minima zijn niet zielig maar ze hebben het wel moeilijk en kunnen die lullige procent inderdaad niet missen. Hoe weet jij dat ze dat wel kunnen?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:35 schreef nikk het volgende:
Maar ja, de minima zijn zo zielig he?
Dan heb je een vreemde vorm van redeneren. Maar misschien wil je het uiteenzetten ?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:43 schreef nikk het volgende:
[..]
Ach, zo beredenerend kunnen we de uitkeringen ook wel stopzetten.
En waarom zou iemand wel een dubbel spaarloon kunnen missen? Hoe weet jij dat nou?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vergeef dergelijke domheid wel. Minima zijn niet zielig maar ze hebben het wel moeilijk en kunnen die lullige procent inderdaad niet missen. Hoe weet jij dat ze dat wel kunnen?
Omdat ik zelf zo'n iemand ben misschien?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:45 schreef nikk het volgende:
[..]
En waarom zou iemand wel een dubbel spaarloon kunnen missen? Hoe weet jij dat nou?
Schei toch uit, het is juist triest dat er in Nederland nog mensen op de rand van het bestaansminimum moeten leven. In zo'n rijk land. Leg maar eens uit waarom ze vertroeteld worden, het tegenovergestelde is juist aan de gang. Daarom is dit best een goede maatregel al vindik hem niet structureel genoeg. Een doekje voor het bloeden. Het is het stoppen van gaten die het kabinet er zelf heeft ingetrapt.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:41 schreef nikk het volgende:
[..]
Precies. Het trieste is dat dit soort maatregelen juichend worden ontvangen zodra je het woord minima maar in de mond neemt. De minima, het nationale troetelproject.
En ik behoor tot de minima.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat ik zelf zo'n iemand ben misschien?
sommige v die minima werken toch al, op het niveau vh minimumloon of gaat het alleen over mensen met een uitkering?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:43 schreef PJORourke het volgende:
Bullshit, die PC-priveregeling. Mooi dat hij weg is. Maar die obsessie met de "minima" gaat me een beetje ver. Als de minima er op achteruit gaan, groeit de financiele prikkel om te gaan werken. Dat is een goeie zaak.
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Schei toch uit, het is juist triest dat er in Nederland nog mensen op de rand van het bestaansminimum moeten leven. In zo'n rijk land. Leg maar eens uit waarom ze vertroeteld worden, het tegenovergestelde is juist aan de gang. Daarom is dit best een goede maatregel al vindik hem niet structureel genoeg. Een doekje voor het bloeden. Het is het stoppen van gaten die het kabinet er zelf heeft ingetrapt.
NIKK: Niet Intelligent Kortzichtig Kereltjequote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:24 schreef nikk het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news.jsp?n=381737&c=50
Ach ja, de zielige minima moet natuurlijk ook (extra) gesponsord worden...
Hoeft niet. We hebben al beloofd dat we voor een slordige 8 miljard of zo aan supermoderne vliegtuigen (die alleen nog maar op de tekentafel bestaan, maar we weten nu al dat ze ZO goed zijn dat we ze willen hebben) van onze grote vriend Amerika zullen kopen. Dus we hebben geen tanks nodig.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:54 schreef TrenTs het volgende:
Wat lief! Misschien kunnen we dan ook eindelijk die 631 tanks kopen waar we echt al jaren om zitten te springen, we zijn uiteindelijk een land dat de laatste jaren natuurlijk constant in oorlog is geweest dus we moeten zorgen dat we een zo groot en angstaanjagend mogelijk leger hebben.
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:53 schreef nikk het volgende:
Die echt zielige minima zoals bv de bijstandsmoeder van drie kinderen die nauwelijks kan rondkomen zijn (figuurlijk gesproken) op 1 hand te tellen.
Als je geen argumenten meer hebt, dan maar schelden?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:55 schreef Dungeonmaster het volgende:
NIKK: Niet Intelligent Kortzichtig Kereltje
Dungeonmaster: Zielig mannetje die in de kelder met loservrienden Magic the Gathering aan het spelen isquote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:55 schreef Dungeonmaster het volgende:
[..]
NIKK: Niet Intelligent Kortzichtig Kereltje
Hoezo? Van de uitkeringen worden dingen als huur, gas/licht/water, ziekenfonds en eten betaald, geen luxe zoals een computer.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:43 schreef nikk het volgende:
[..]
Ach, zo beredenerend kunnen we de uitkeringen ook wel stopzetten. En nogmaals, ik maak helemaal geen gebruik van pc-prive.
Sommige opmerkingen zijn zo dom dat argumenten overbodig zijn.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:57 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Als je geen argumenten meer hebt, dan maar schelden?
Of hier op FOK kan rondhangenquote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:57 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Hoezo? Van de uitkeringen worden dingen als huur, gas/licht/water, ziekenfonds en eten betaald, geen luxe zoals een computer.
Maarja, laten we die minima maar lekker laten verhongeren, zodat Jan Modaal nog een spelletje Manhunt kan spelen.
Met "minima" bedoelen ze meestal uitkeringstrekkers, maar het is ook een goede prikkel voor mensen met minimumloon om een cursus of zo te gaan volgen.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:51 schreef zakjapannertje het volgende:
sommige v die minima werken toch al, op het niveau vh minimumloon of gaat het alleen over mensen met een uitkering?
Ik gok dat Nikk nooit in aanraking is geweest met die smerige minima. Dat werkschuwe volk dat enkel het handje ophoudt tenkoste van de hardwerkende burger die nu niet eens meer een PC krijgt voor de helft van het geld.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:56 schreef SCH het volgende:
[..]
![]()
Pfew gelukkig maar, ik was al even bang dat defensie zou lijden onder de post 'zorg'. Je moet als land toch weten waar je prioriteiten liggen.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hoeft niet. We hebben al beloofd dat we voor een slordige 8 miljard of zo aan supermoderne vliegtuigen (die alleen nog maar op de tekentafel bestaan, maar we weten nu al dat ze ZO goed zijn dat we ze willen hebben) van onze grote vriend Amerika zullen kopen. Dus we hebben geen tanks nodig.
Of Doom 3. Kan je minima gaan afschieten.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:57 schreef Vhiper het volgende:
Hoezo? Van de uitkeringen worden dingen als huur, gas/licht/water, ziekenfonds en eten betaald, geen luxe zoals een computer.
Maarja, laten we die minima maar lekker laten verhongeren, zodat Jan Modaal nog een spelletje Manhunt kan spelen.
Misschien moet je je neus eens uit de boeken halen en kijken hoe jouw theorie in de praktijk werkt.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:58 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Met "minima" bedoelen ze meestal uitkeringstrekkers, maar het is ook een goede prikkel voor mensen met minimumloon om een cursus of zo te gaan volgen.
http://www.volkskrant.nl/denhaag/1092838023003.htmlquote:Kabinet zet mes in pc's en spaarloon
Van onze verslaggever Ferry Haan
DEN HAAG - De pc-privé-regeling en het dubbel spaarloon gaan verdwijnen. De bewindslieden van het kabinet zijn het eens over het schrappen van deze aftrekposten. Het vrijkomende geld, enkele honderden miljoenen euro's, wordt gebruikt om de koopkracht van de minima te repareren. Dat melden bronnen rond het kabinet.
Geld voor reparatie koopkracht minima
Met het schrappen van deze twee posten heeft het kabinet nog niet genoeg bezuinigd. Behalve honderden miljoenen euro's voor de minima zoekt het kabinet nog 300 miljoen euro voor volgend jaar. Dit bedrag heeft het kabinet vóór de zomervakantie al afgesproken, maar nog niet 'ingevuld'.
Door deze bezuinigingen kunnen burgers volgend jaar niet langer fiscaal vriendelijk een computer aanschaffen. Het schrappen van het dubbele spaarloon betekent dat tweeverdieners ook niet langer twee keer van spaarloon kunnen profiteren. Dat wordt straks maximaal één keer per huishouden.
Het is nog lang niet zeker dat de Tweede Kamer deze bezuinigingen zal accepteren. Voor zowel het spaarloon als de pc-privé-regeling maakt de Tweede Kamer zich traditioneel hard. Het spaarloon werd al eens eerder afgeschaft tijdens het kabinet-Balkenende I in 2002. Op voorspraak van de VVD kwam deze regeling later terug. De verlaging van het bedrag voor de pc-privé-regeling vorig jaar, van 2200 naar 1400 euro, veroorzaakte ook veel opwinding in de Tweede Kamer.
De discussie over de koopkracht heeft het kabinet naar volgende week verschoven. Daarmee is een flinke stap gezet in de besprekingen over de miljoenennota. Voor het afmaken van dit document, waarin de hoofdlijnen van beleid voor volgend jaar zijn vastgelegd, verwacht niemand meer grote problemen. 'De miljoenennota is besproken en afgehandeld. Het ging als een mes door de boter', zei minister Zalm van Financiën woensdag na afloop van de ministerraad .
De regering presenteert traditiegetrouw op de derde dinsdag van september, Prinsjesdag, de begroting voor volgend jaar. Het kabinet moet hiervoor nog wel de begrotingen van de afzonderlijke departementen bespreken. De koopkrachtdiscussie voor de minima en ouderen is naar de begroting van minister De Geus van Sociale Zaken verschoven.
Over de koopkracht heeft het kabinet nog geen scherpe afspraken gemaakt. Het kabinet wil de lagere inkomens ontzien, omdat zij er meer op achteruit dreigen te gaan dan andere groepen. Vooral AOW'ers met een klein of geen pensioen en personen in de bijstand met kinderen, krijgen speciale aandacht.
Een groot aantal minima in m'n vorige wijk had heel wat meer te besteden dan ik. Ze hadden namelijk tijd zat om te gaan ondernemen in hard drugs.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:00 schreef gelly het volgende:
Misschien moet je je neus eens uit de boeken halen en kijken hoe jouw theorie in de praktijk werkt.
in een utopie misschien, vaak is er helemaal geen budget voor cursussen voor dit soort banen!quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:58 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Met "minima" bedoelen ze meestal uitkeringstrekkers, maar het is ook een goede prikkel voor mensen met minimumloon om een cursus of zo te gaan volgen.
O ja, is dat zo? Ik denk dat die bijstandsmoeders wel eens de grootste groep van de minima zijn. Zij hebben het werkelijk beroerd. Mannen met een bijstandsuitkering kunnen nog zwart bijklussen. Een alleenstaande moeder komt nauwelijks aan werken toe als ze voor de opvoeding van kinderen staat. En die centjes die ze verdient mag ze meteen bij de Sociale Dienst inleveren of uitgeven aan de kinderopvang.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:53 schreef nikk het volgende:
[..]
Die echt zielige minima zoals bv de bijstandsmoeder van drie kinderen die nauwelijks kan rondkomen zijn (figuurlijk gesproken) op 1 hand te tellen.
Moet je maar eens bij het CWI gaan vragen. Krijg je zo een cursus als er vraag naar mensen met dat soort opleidingen is.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:02 schreef gogigyeopbbang het volgende:
in een utopie misschien, vaak is er helemaal geen budget voor cursussen voor dit soort banen!
Welnee, dan moet je eerst een half jaar werkeloos zijn.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Moet je maar eens bij het CWI gaan vragen. Krijg je zo een cursus als er vraag naar mensen met dat soort opleidingen is.
Je hebt condooms, pillen, spiraaltje, abortus etc om het bijstandsmoederschap te voorkomen. Want meestal zijn het ongelukjes.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:03 schreef ABBAfan het volgende:
O ja, is dat zo? Ik denk dat die bijstandsmoeders wel eens de grootste groep van de minima zijn. Zij hebben het werkelijk beroerd. Mannen met een bijstandsuitkering nog zwart bijklussen. Een alleenstaande moeder komt nauwelijks aan werken toe als ze voor de opvoeding van kinderen staat. En die centjes die ze verdient mag ze meteen bij de Sociale Dienst inleveren of uitgeven aan de kinderopvang.
Ik heb weliswaar geen kinderen en werk als thuishulp A maar ik moet ook elke verdiende Euro afstaan.
Je mag je vooroordelen voor je houden. Ik kom vaak genoeg in aanraking met de 'minima'.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:59 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik gok dat Nikk nooit in aanraking is geweest met die smerige minima. Dat werkschuwe volk dat enkel het handje ophoudt tenkoste van de hardwerkende burger die nu niet eens meer een PC krijgt voor de helft van het geld.
hahahaha geloof je het zelf!!!quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Moet je maar eens bij het CWI gaan vragen. Krijg je zo een cursus als er vraag naar mensen met dat soort opleidingen is.
Ik heb het over vrouwen die door hun partners in de steek zijn gelaten.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:05 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Je hebt condooms, pillen, spiraaltje, abortus etc om het bijstandsmoederschap te voorkomen. Want meestal zijn het ongelukjes.
pillen die niet meer in het ziekenfonds zitten en condooms die schreeuwend duur zijn bedoel je?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:05 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Je hebt condooms, pillen, spiraaltje, abortus etc om het bijstandsmoederschap te voorkomen. Want meestal zijn het ongelukjes.
Als er tekort is krijg je hem ook. Zo ging dat met het lerarentekort van een paar jaar geleden.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:05 schreef gelly het volgende:
Welnee, dan moet je eerst een half jaar werkeloos zijn.
Volgens mij denk je werkelijk dat minima gelijk staat aan criminele profiteurs, of niet ?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:02 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Een groot aantal minima in m'n vorige wijk had heel wat meer te besteden dan ik. Ze hadden namelijk tijd zat om te gaan ondernemen in hard drugs.
Dat is zelfs zo.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:05 schreef gogigyeopbbang het volgende:
[..]
hahahaha geloof je het zelf!!!
LOLquote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:34 schreef gelly het volgende:
De hele pc-prive regeling is natuurlijk 1 grote poel van misbruik, goed dat het afgeschaft wordt.
Snel nog ff voor het eind van het jaar 1 kopen![]()
Laat ik het zo zeggen: een groot aantal is te lam om maar wat aan de eigen situatie te doen. Gehandicapten en ouderen uitgezonderd natuurlijk.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:06 schreef gelly het volgende:
Volgens mij denk je werkelijk dat minima gelijk staat aan criminele profiteurs, of niet ?
hopelijk worden die vergoed door het ziekenfonds...quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:05 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ja op de een of andere manier is dat een alom heersend beeld.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Volgens mij denk je werkelijk dat minima gelijk staat aan criminele profiteurs, of niet ?
Waar baseer je dat in hemelsnaam op ?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:07 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: een groot aantal is te lam om maar wat aan de eigen situatie te doen. Gehandicapten en ouderen uitgezonderd natuurlijk.
Da's gelul. Meestal zijn het meiden die in de steek gelaten zijn door kerels die ineens iets jongers ziet lopen en dan mams maar lekker met de kids en de kosten laat zitten en die er vooral ook nog zo veel mogelijk aan doen om maar geen alimentatie te hoeven betalen.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:05 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Je hebt dus blijkbaar ook nog de hersen-minima.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:05 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat zal wel niet, want dat wordt er nu ook allemaal uitgeknikkerd. Op de kraamzorg na natuurlijk, want daar mogen we niet aankomen, hoor! Liever kids kweken wat een hoop meer geld kost dan een paar anticonceptiemiddeltjes ... zeker de christelijke inslag van het CDA ...quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:07 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
hopelijk worden die vergoed door het ziekenfonds...
Ervaring. Ik heb jaren in een achterbuurt gewoond, en niemand werkt daar. Allemaal een uitkering, en ze klussen allemaal bij, of dealen. In de zomer zit iedereen maar op straat. Waar baseer jij het idee op dat al die minima zielig zijn?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:08 schreef gelly het volgende:
Waar baseer je dat in hemelsnaam op ?
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ze zouden ook kunnen werken. Er zijn er namelijk veel die dat doen, waaronder m'n eigen moeder.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:08 schreef kleinmeiske het volgende:
Da's gelul. Meestal zijn het meiden die in de steek gelaten zijn door kerels die ineens iets jongers ziet lopen en dan mams maar lekker met de kids en de kosten laat zitten en die er vooral ook nog zo veel mogelijk aan doen om maar geen alimentatie te hoeven betalen.
Natuurlijk, het is allemaal hun eigen schuld dat ze alleenstaande bijstandsmoeders geworden zijn. Je zou bijna zeggen dat ze het expres hebben gedaan!quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:05 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Je eigen ervaring en subjectieve kijk als feit presenteren, het kan allemaalquote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:10 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ervaring. Ik heb jaren in een achterbuurt gewoond, en niemand werkt daar. Allemaal een uitkering, en ze klussen allemaal bij, of dealen. In de zomer zit iedereen maar op straat. Waar baseer jij het idee op dat al die minima zielig zijn?
Ik heb ook niets tegen het verhogen van de koopkracht voor de mensen die het echt heel beroerd hebben hoor. Ik ben alleen van mening dat dat niet per definitie alle minima zijn.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:03 schreef ABBAfan het volgende:
[..]
O ja, is dat zo? Ik denk dat die bijstandsmoeders wel eens de grootste groep van de minima zijn. Zij hebben het werkelijk beroerd. Mannen met een bijstandsuitkering kunnen nog zwart bijklussen. Een alleenstaande moeder komt nauwelijks aan werken toe als ze voor de opvoeding van kinderen staat. En die centjes die ze verdient mag ze meteen bij de Sociale Dienst inleveren of uitgeven aan de kinderopvang.
Ik heb weliswaar geen kinderen en werk als thuishulp A maar ik moet ook elke verdiende Euro afstaan.
Bullshit. Er waren een paar jaar geleden cursussen voor de zijinstroom, en allerlei dingen voor vrouwen: tandartsassistente, doktersassistente etc.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zeker nog nooit werkloos geweest? De enige cursus waar een paar jaar geleden nog geld voor was, was "Nederlands voor anderstaligen'. Verder mocht je het als werkloze lekker zelf uitzoeken.
de banen liggen immers voor het oprapen nowadays.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:12 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ze zouden ook kunnen werken. Er zijn er namelijk veel die dat doen, waaronder m'n eigen moeder.
Die zijn er ook. Elke vijf jaar een kind, krijg je weer extra tijd in de bijstand. En maar roepen dat ze zielig zijn.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:12 schreef Vhiper het volgende:
Natuurlijk, het is allemaal hun eigen schuld dat ze alleenstaande bijstandsmoeders geworden zijn. Je zou bijna zeggen dat ze het expres hebben gedaan!![]()
Ik zou graag eens een onderzoek zien die de landelijke groep minima eens onder de loop neemt. Hoe groot is die groep criminele minima en hoe groot is de groep minima die door noem het maar overmacht in een bijstandssituatie beland zijn ( veelal vrouwen). Te vaak worden minima vergeleken met parasieten en ik denk dat dat onterecht is.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:10 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ervaring. Ik heb jaren in een achterbuurt gewoond, en niemand werkt daar. Allemaal een uitkering, en ze klussen allemaal bij, of dealen. In de zomer zit iedereen maar op straat. Waar baseer jij het idee op dat al die minima zielig zijn?
Ik ben het met je eens: nu is het moeilijker. Maar tijdens de boom was er een mooie kans om de bijstand op te ruimen.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:13 schreef gogigyeopbbang het volgende:
de banen liggen immers voor het oprapen nowadays.
Ja hoor. In jouw roze wereldje vast wel. helaas was het hier, in de echte wereld, iets minder goed geregeld en is het vandaag de dag zelfs nog slechter.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:13 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Bullshit. Er waren een paar jaar geleden cursussen voor de zijinstroom, en allerlei dingen voor vrouwen: tandartsassistente, doktersassistente etc.
Ongelooflijk dit - het wordt met de post bizarderquote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:14 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Die zijn er ook. Elke vijf jaar een kind, krijg je weer extra tijd in de bijstand. En maar roepen dat ze zielig zijn.
Inderdaad, belachelijk he die maatregelen?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:11 schreef SCH het volgende:Ongelooflijk dit.
Wat doe jij dan? Alle minima zijn volgens jou zielepoten die er niks aan kunnen doen en dus een uitkering verdienen. Da's ook subjectief.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:13 schreef gelly het volgende:
Je eigen ervaring en subjectieve kijk als feit presenteren, het kan allemaal
Was Sint Pim er nog maar, he?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:15 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens: nu is het moeilijker. Maar tijdens de boom was er een mooie kans om de bijstand op te ruimen.
Ik wed dat hij dat voor de lol zei. Hoop ik in ieder geval.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Ongelooflijk dit - het wordt met de post bizarder
Dat zeg ik helemaal niet, er zijn genoeg profiteurs bij. Maar jij schetst een beeld dat elke minima een zielepoot is die naast die riante bijstandsuitkering in drugs dealt, bier zuipt op de stoep en om de 5 jaar een kind neemt om nog eens wat langer te profiterenquote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:16 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wat doe jij dan? Alle minima zijn volgens jou zielepoten die er niks aan kunnen doen en dus een uitkering verdienen. Da's ook subjectief.
Nee hoor, dat was ook al zo'n uitkeringensocialist. Ik had liever een Nederlandse Thatcher gehad.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Was Sint Pim er nog maar, he?
Ja, maar jij bent kennelijk van een leeftijd dat je alleen gelaten kan worden. Een vriendin van mij zit met 4 koters onder de 8. Die hij liever wilde dan zij. En zij mag het alleen opnkappen. Tuurlijk kan ze gaan werken, maar dan kan ze de huur niet meer betalen, want ze zal zo'n beetje haar hele loon naar de kinderopvang kunnen gaan brengen. Oma's en opa's laten het namelijk ook lekker afweten.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:12 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ze zouden ook kunnen werken. Er zijn er namelijk veel die dat doen, waaronder m'n eigen moeder.
Oh die had het vast in een handomdraai opgelost.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Was Sint Pim er nog maar, he?
Ja, maar die 3e PC is nodig. Minima hoeven toch zeker niet elke dag te eten of zo, zeg! Kom nou...quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:17 schreef gogigyeopbbang het volgende:
lekker nimby trouwens allemaal: laat ze de minima maar aanpakken, maar blijf van m'n 3e pc af!!!
Wie is er ook zo zot om vier kinderen te nemen? We zijn al met 16 miljoen hoor.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:18 schreef kleinmeiske het volgende:
Ja, maar jij bent kennelijk van een leeftijd dat je alleen gelaten kan worden. Een vriendin van mij zit met 4 koters onder de 8. Die hij liever wilde dan zij. En zij mag het alleen opnkappen. Tuurlijk kan ze gaan werken, maar dan kan ze de huur niet meer betalen, want ze zal zo'n beetje haar hele loon naar de kinderopvang kunnen gaan brengen. Oma's en opa's laten het namelijk ook lekker afweten.
Niet elke situatie is zo gemakkelijk als die van jou.
Dat valt ook wel weer mee.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:17 schreef gogigyeopbbang het volgende:
lekker nimby trouwens allemaal: laat ze de minima maar aanpakken, maar blijf van m'n 3e pc af!!!
Met de bijstand opruimen, bedoel je daar zoiets mee als "afmaken" of gaat het niet zo ver?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:15 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens: nu is het moeilijker. Maar tijdens de boom was er een mooie kans om de bijstand op te ruimen.
Ja, met den blanken Klewang werden die proofiteurs naar het arbeidschprocesch gejaagd.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:18 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Oh die had het vast in een handomdraai opgelost.![]()
Ik heb aan het begin gezegd dat ik tegen die regeling ben. Een beetje mensen gaan steunen die het best kunen betalen, wat een onzin zeg.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, maar die 3e PC is nodig. Minima hoeven toch zeker niet elke dag te eten of zo, zeg! Kom nou...
dat lost de markt wel opquote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, maar die 3e PC is nodig. Minima hoeven toch zeker niet elke dag te eten of zo, zeg! Kom nou...
Ik snap niet waarom het zo geweldig is mensen die het slechter getroffen hebben te criminaliseren en belachelijk te maken. Dat doet groot onrecht aan die mensen die met moeite de eindjes aan elkaar knopen en steeds weer de dupe zijn. Natuurlijk zitten er mensen tussen die de boel verstieren. Natuurlijk zitten er mensen tussen die hun situatie deels aan zichzelf te danken hebben. En dan nog??quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:16 schreef nikk het volgende:
[..]
Inderdaad, belachelijk he die maatregelen?
wat een socialistische instelling zeg, om voor anderen te bepalen hoeveel kinderen gewenst zijnquote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:19 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wie is er ook zo zot om vier kinderen te nemen? We zijn al met 16 miljoen hoor.
Dat zou jij wel willen dat ik dat zeg he?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:20 schreef Dungeonmaster het volgende:
Met de bijstand opruimen, bedoel je daar zoiets mee als "afmaken" of gaat het niet zo ver?
Ik ken eigenlijk niemand die zijn PC-privé daadwerkelijk voor het werk gebruikt, en degene die het doen hebben daar geen pc van 2000 euro voor nodig. Het is een luxe waar je kennelijk niet aan mag komen, terwijl men wel op minima loopt te zeuren die schijnen te profiteren. Gelukkig hoor ik ook andere geluiden in dit topic.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:20 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Dat valt ook wel weer mee.
Wat is dan je bezwaar om het geld te gebruiken om mensen die het moeilijk hebben een beetje tehelpen? ben je gewoon pissig dat het niet ten goede komt van een investering in een prive zwembad of zo? Of dat je niet wat meer hypotheekrente kunt aftrekken?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:21 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik heb aan het begin gezegd dat ik tegen die regeling ben. Een beetje mensen gaan steunen die het best kunen betalen, wat een onzin zeg.
Nee hoor, we zijn een klein land met al 16 miljoen mensen. Dan hoeft de overheid mensen toch geen foksteun te geven? Als je het zelf kan betalen doe je maar wat je wilt. Wat mij betreft betalen mensen met drie of meer kinderen meer belastingen.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:21 schreef gogigyeopbbang het volgende:
wat een socialistische instelling zeg, om voor anderen te bepalen hoeveel kinderen gewenst zijn
dat wil het cda toch?
Je hoeft van mij de minima niet aan te pakken hoor (naja, op de fraudeurs na dan). Het gaat mij er om dat ten tijde van een economische recessie iedereen er op achteruit gaat. Ik ben het er mee eens dat de minima dan zoveel mogenlijk moeten worden ontzien. Maar ga dan niet nog eens extra de rest van Nederland harder aanpakken om de minima nog eens extra te ontzien.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:17 schreef gogigyeopbbang het volgende:
Juist, onze kale racistische nationale knuffelnicht was echt de messias waar we op zaten te wachten sinds Drees.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, met den blanken Klewang werden die proofiteurs naar het arbeidschprocesch gejaagd.
mooi voor later als de AOW naar de klote isquote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:19 schreef PJORourke het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:23 schreef DeGroeneRidder het volgende:
De PC-Privé regeling blijft toch behouden voor mozlimz hoop ik...?
Want anders is dat dizcriminashie!!
nou wat een extreem harde aanpak zeg! aanstellerquote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:23 schreef nikk het volgende:
Maar ga dan niet nog eens extra de rest van Nederland harder aanpakken om de minima nog eens extra te ontzien.
Haar vent dus, zij vond 2 meer dan voldoende. Maar hij moest en zou er nog 2 bij pompen. En laat haar nu dus vrolijk in de steek en kijkt naar geen enkele koter meer om.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:19 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat heet dan weer de minarettenregeling - moskee prive - daar blijven ze wel vanaf, die Politiek Correcte politiciquote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:23 schreef DeGroeneRidder het volgende:
De PC-Privé regeling blijft toch behouden voor mozlimz hoop ik...?
Want anders is dat dizcriminashie!!
Mijn grootste bezwaar is de zieligheidscultuur. "Minima" worden nu op een voetstuk geplaatst, daar mag je niet aankomen. Daar valt heel wat op af te dingen; de passiviteit van uitkeringstrekkers is mij te groot. Of zoals, zo'n trut op TV zei: "Ik heb toch recht op een uitkering? Want als ik moet werken heb ik geen tijd meer om van mijn kind te genieten." Zo werkt het dus wat mij betreft niet. Ze kan dus werken, maar wil dat dus niet.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wat is dan je bezwaar om het geld te gebruiken om mensen die het moeilijk hebben een beetje tehelpen? ben je gewoon pissig dat het niet ten goede komt van een investering in een prive zwembad of zo? Of dat je niet wat meer hypotheekrente kunt aftrekken?
Leggen we het nog een keer voor je uit: Iedereen gaat er op achteruit. het kabinet heeft gezegd dat de minima er hoogstens 1% op achteruit zouden gaan. Het blijkt nu dat ze er 2 en soms meer % op achteruit gaan. De minima worden dus niet extra ontzien, het Kabinet probeert om de gedane belofte na te komen, door een onnozele en onnodige subsidie te schrappen en dat geld daarvoor te gebruiken.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:23 schreef nikk het volgende:
[..]
Je hoeft van mij de minima niet aan te pakken hoor (naja, op de fraudeurs na dan). Het gaat mij er om dat ten tijde van een economische recessie iedereen er op achteruit gaat. Ik ben het er mee eens dat de minima dan zoveel mogenlijk moeten worden ontzien. Maar ga dan niet nog eens extra de rest van Nederland harder aanpakken om de minima nog eens extra te ontzien.
Dat is wat jij ervan maakt hoor.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:26 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Mijn grootste bezwaar is de zieligheidscultuur. "Minima" worden nu op een voetstuk geplaatst, daar mag je niet aankomen.
Dat lijkt mij, op het eerste gezicht, inderdaad een erg beroerde situatie. Maar over hoeveel mensen in totaal praten we dan eigenlijk? Daarnaast zie je helaas ook vaak voorkomen dat de vader apart gaat wonen en ze dus een dubbele uitkering ontvangen.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:18 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Ja, maar jij bent kennelijk van een leeftijd dat je alleen gelaten kan worden. Een vriendin van mij zit met 4 koters onder de 8. Die hij liever wilde dan zij. En zij mag het alleen opnkappen. Tuurlijk kan ze gaan werken, maar dan kan ze de huur niet meer betalen, want ze zal zo'n beetje haar hele loon naar de kinderopvang kunnen gaan brengen. Oma's en opa's laten het namelijk ook lekker afweten.
Niet elke situatie is zo gemakkelijk als die van jou.
Waar blijft dan de rechter om geld bij die vent op te eisen? Want er zijn wettelijke regelingen voor.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:25 schreef kleinmeiske het volgende:
Haar vent dus, zij vond 2 meer dan voldoende. Maar hij moest en zou er nog 2 bij pompen. En laat haar nu dus vrolijk in de steek en kijkt naar geen enkele koter meer om.
Ik ben het wel met je eens dat het niet nodig is om zoveel kids op de wereld erbij te zetten, er zijn er meer dan genoeg. Je kunt ook adopteren, help je ook een ander nog eens.
waar haal je een advocaat vandaan als 2 x per week vlees als een luxe is!?!?!quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:28 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Waar blijft dan de rechter om geld bij die vent op te eisen? Want er zijn wettelijke regelingen voor.
De rest van Nederland??quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:23 schreef nikk het volgende:
Maar ga dan niet nog eens extra de rest van Nederland harder aanpakken om de minima nog eens extra te ontzien.
Die dubbele uitkeringen behoren tot het verleden. Elke gemeente heeft nu sociale rechercheurs in dienst. Verdachten lopen vroeg of laat tegen de lamp.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:27 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat lijkt mij, op het eerste gezicht, inderdaad een erg beroerde situatie. Maar over hoeveel mensen in totaal praten we dan eigenlijk? Daarnaast zie je helaas ook vaak voorkomen dat de vader apart gaat wonen en ze dus een dubbele uitkering ontvangen.
Advocaatkosten, jarenlang getouwtrek, papa die gewoon niet betaalt en waardoor het nog langer duurt. Jaren waarin geen allementatie binnenkomt dus.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:28 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Waar blijft dan de rechter om geld bij die vent op te eisen? Want er zijn wettelijke regelingen voor.
Tuurlijk, want een spaarloon is pure luxe he?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:25 schreef gogigyeopbbang het volgende:
[..]
nou wat een extreem harde aanpak zeg! aansteller
Exact, en sommigen tuinen er nog in ook.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:29 schreef Bridell het volgende:
[..]
De rest van Nederland??
Vraag eens hoeveel 2x modaal en daarboven er op achteruit is gegaan.
"Ja sorry we pakken jullie speeltje af vanwege de minima."
Niks meer dan groepen tegen elkaar uitspelen. Zalm
Ja door sanering.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:27 schreef gogigyeopbbang het volgende:
ik moet trouwens nog maar zien dat het zo slecht gaat met nederland volgens mij maken ze ons in den haag gewoon harstikke gek met die doemscenario's van ze, de 1 na de andere grote onderneming schiet weer de plus in tegenwoordig!
Ja, hoe zou je het anders willen noemen ? Geld dat 4 jaar vaststaat lijkt me nou niet echt geld dat je dagelijks nodig hebt.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:30 schreef nikk het volgende:
[..]
Tuurlijk, want een spaarloon is pure luxe he?
En omdat jij denkt dat het niet zo is is het zeker een feit.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:27 schreef gelly het volgende:
Dat is wat jij ervan maakt hoor.
Als je het enorm dom speelt wel ja. Daarnaast, er is vaak ook nog sprake van enige coulance.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:30 schreef ABBAfan het volgende:
[..]
Die dubbele uitkeringen behoren tot het verleden. Elke gemeente heeft nu sociale rechercheurs in dienst. Verdachten lopen vroeg of laat tegen de lamp.
Hoe weet jij nou wat iemands situatie over 4 jaar is? Daarnaast, wie ben jij om uit te maken wat iemand wel of niet nodig heeft.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, hoe zou je het anders willen noemen ? Geld dat 4 jaar vaststaat lijkt me nou niet echt geld dat je dagelijks nodig hebt.
Vreemde discussie technieken gebruik je. Ik stel helemaal niet dat minima zielig zijn en voorgetrokken moeten worden, jij stelt dat dat zo is. En als ik je dat zeg zijn minima inene zielig en op een voetstuk geplaatstquote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:31 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En omdat jij denkt dat het niet zo is is het zeker een feit.
Het is je vergeven. Ik begrijp best dat socialisten een geperverteerd beeld hebben van 'luxe'.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:32 schreef SCH het volgende:
Tuurlijk is spaarloon een luxe, wat is het anders?
Als iemand geld opzij kan zetten om te sparen dan heeft ie het kennelijk nu niet nodig nee, dus is het een luxe.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:32 schreef nikk het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou wat iemands situatie over 4 jaar is? Daarnaast, wie ben jij om uit te maken wat iemand wel of niet nodig heeft.
O ja hoor, maar voordat je dat voor elkaar hebt ben je wel weer een tijdje verder hoor, maar die kids moeten wel gevoed worden ...quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:28 schreef PJORourke het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:34 schreef nikk het volgende:
[..]
Het is je vergeven. Ik begrijp best dat socialisten een geperverteerd beeld hebben van 'luxe'.
Spaarloon is een links idee en concept. Misschien dat je het vergeten was.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:34 schreef nikk het volgende:
[..]
Het is je vergeven. Ik begrijp best dat socialisten een geperverteerd beeld hebben van 'luxe'.
ik snap het ook niet voor van alles geld dat mensen het zelf maar moeten regelen als ze het weillen, maar spaarloon is opeens noodzaak ofzo?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:35 schreef SCH het volgende:
[..]Objectief gezien is het een luxe-regeling. Het spijt me.
Een manier om als ik later oud ben nog wat leuks te kunnen doen omdat de pensioenfondsen mijn pensioen verneuken en er van de AOW tegen die tijd al helemaal niks meer over is? Waar ik overigens wel al mijn hele werkende leven voor betaal? Zoiets?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:32 schreef SCH het volgende:
Tuurlijk is spaarloon een luxe, wat is het anders?
Jullie maken het zo zwart-wit. Als ik zeg dat ik dealers ken met een bijstandsuitekring, is dat vloeken in de kerk. Want die mensen zijn zielig en willen helemaal niet in de bijstand zitten. Ik denk van wel. En er zijn zat bijstandsmoeders die wel kunnen werken, maar het recht opeisen "van hun kind te genieten." De bijstand of WW zijn niet voor dat soort sabbaticals.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:34 schreef gelly het volgende:
Vreemde discussie technieken gebruik je. Ik stel helemaal niet dat minima zielig zijn en voorgetrokken moeten worden, jij stelt dat dat zo is. En als ik je dat zeg zijn minima inene zielig en op een voetstuk geplaatst
Tuurlijk want sparen is een luxe... Poeh poeh, wat hebben we het luxe zeg.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Als iemand geld opzij kan zetten om te sparen dan heeft ie het kennelijk nu niet nodig nee, dus is het een luxe.
En dan in concentratiekampen zetten? Of gaat het niet zo ver?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:22 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat zou jij wel willen dat ik dat zeg he?
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel de echt zielige gevallen van de aanstellers scheiden.
Jij brengt het alsof iedere minima een crminele profiteur is die in drugs handelt, maar als je dat zelf niet doorhebt kun je misschien wat beter op je formulering letten. Dan komt het misschien niet meer zo over.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:37 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Als ik zeg dat ik dealers ken met een bijstandsuitekring, is dat vloeken in de kerk.
Of het links of rechts is interesseert me niet. Ik begrijp alleen niet waarom sparen als een luxe word gezien.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Spaarloon is een links idee en concept. Misschien dat je het vergeten was.
Als je kunt sparen is dat een luxe ja, dat is toch niet zo moeilijk te snappen ? Je hebt dan kennelijk geld over.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:37 schreef nikk het volgende:
[..]
Tuurlijk want sparen is een luxe... Poeh poeh, wat hebben we het luxe zeg.
nou ja, ik denk dat je ook niet te hard moet zijn tov bijstandmoeders, ik vind dat ze van hun kinderen mogen genieten, totdat ze op de basisschool zitten, dan kunnen bijstandsmoeders evt werken part-time ofzo en als hun kinderen op de middelbare school zitten evt. full-time, hopelijk zijn er genoeg werkgevers te vinden die dit ook denken...quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:37 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Jullie maken het zo zwart-wit. Als ik zeg dat ik dealers ken met een bijstandsuitekring, is dat vloeken in de kerk. Want die mensen zijn zielig en willen helemaal niet in de bijstand zitten. Ik denk van wel. En er zijn zat bijstandsmoeders die wel kunnen werken, maar het recht opeisen "van hun kind te genieten." De bijstand of WW zijn niet voor dat soort sabbaticals.
Daar komt nog bij dat het een goede prikkel is om werk te gaan zoeken.
Je moet al je geld broodhard nodig hebben en alles daarboven is luxe? Mooi, dan zijn we het eens. Dan hebben de minima niets extra nodig. Alles wat er nu nog bijkomt is luxe.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Als je kunt sparen is dat een luxe ja, dat is toch niet zo moeilijk te snappen ?
De eerste bank die je minimaal 30% rente geeft moet nog opgericht worden, misschien dat daar de schoen wringt. Aan de ene kant zeuren op minima die er 1 procent bijkrijgen van belastinggeld, maar zelf wel 30 keer zoveel profiteren door een pc-prive regeling of spaarloon.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:41 schreef gogigyeopbbang het volgende:
als je wil sparen ga je maar naar een bank waarom moet de overheid daarbij je handje vasthouden???
nee want echte minima komen toch al te kort dit in tegenstelling tot mensen met 2 x modaalquote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:42 schreef nikk het volgende:
[..]
Je moet al je geld broodhard nodig hebben en alles daarboven is luxe? Mooi, dan zijn we het eens. Dan hebben de minima niets extra nodig. Alles wat er nu nog bijkomt is luxe.
Te kort hoezo? Ze hebben volgens gelly precies genoeg. Zodra ze ook maar 1 cent teveel overhebben en het kunnen sparen (the horror) hebben ze het kennelijk luxe.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:44 schreef gogigyeopbbang het volgende:
[..]
nee want echte minima komen toch al te kort dit in tegenstelling tot mensen met 2 x modaal
Als je per maand geld overhoudt wat je niet hoeft te gebruiken om rond te komen kun je dat als luxe zien.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:39 schreef nikk het volgende:
[..]
Of het links of rechts is interesseert me niet. Ik begrijp alleen niet waarom sparen als een luxe word gezien.
Nee, dat hebben ze volgens jou.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:45 schreef nikk het volgende:
[..]
Ze hebben volgens gelly precies genoeg.
De minima komt, al dan niet met moeite, rond op dit moment. Alles wat daarbij komt is, als we jouw geperverteerd idee van luxe erop nahouden, een luxe.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:48 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, dat hebben ze volgens jou.
Riiight! En het meervoud van minima is minima´s? Als jij toevallig op 2x modaal zit dan moet je je geld verdienen met het uitkramen van wartaal.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:50 schreef nikk het volgende:
[..]
De minima komt, al dan niet met moeite, rond op dit moment. Alles wat daarbij komt is, als we jouw geperverteerd idee van luxe erop nahouden, een luxe.
Waaruit zou moeten blijken dat de minima niet meer rond zou kunnen komen? Daarnast, weet jij hoeveel mensen met een modaal inkomen op dit moment niet kunnen rondkomen? Heb je het nieuws omtrent schuldsaneringen e.d. niet gevolgd?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:51 schreef gogigyeopbbang het volgende:
ja maar zonder deze maatregelen gaan ze er 2 tot 3 procent op achteruit en dan komen ze niet meer rond jezus ben je dom ofzo!!!!
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:54 schreef nikk het volgende:
[..]
Waaruit zou moeten blijken dat de minima niet meer rond zou kunnen komen?
quote:De minima komt, al dan niet met moeite, rond op dit moment
Hey, ik hanteer slechts gelly's definitie van luxe hoor. Ik ben de laatste die dergelijke situaties luxe zou noemen.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:52 schreef Dungeonmaster het volgende:
[..]
Riiight! En het meervoud van minima is minima´s? Als jij toevallig op 2x modaal zit dan moet je je geld verdienen met het uitkramen van wartaal.
Werk je voor de Telegraaf of zo?
Oh? Komen ze rond? Het aantal mensen met schulden neemt niet toe? Er staan niet steeds meer mensen op straat omdat ze de huur/hypotheek niet meer kunnen opbrengen? Heb ik iets gemist?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:50 schreef nikk het volgende:
[..]
De minima komt, al dan niet met moeite, rond op dit moment. Alles wat daarbij komt is, als we jouw geperverteerd idee van luxe erop nahouden, een luxe.
Kan je nagaan hoe moeilijk minima rond komen.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:54 schreef nikk het volgende:
[..]
Waaruit zou moeten blijken dat de minima niet meer rond zou kunnen komen? Daarnast, weet jij hoeveel mensen met een modaal inkomen op dit moment niet kunnen rondkomen? Heb je het nieuws omtrent schuldsaneringen e.d. niet gevolgd?
Dus? En over een jaar komen ze weer, al dan niet met moeite, rond.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:55 schreef gogigyeopbbang het volgende:
[..]
[..]
jammer alleen van al die zwervers op straat maar die voeren we dan wel weer af he.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:56 schreef nikk het volgende:
[..]
Dus? En over een jaar komen ze weer, al dan niet met moeite, rond.
Dat zijn niet de mensen met een uitkering of het minimumloon hoor.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:56 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Oh? Komen ze rond? Het aantal mensen met schulden neemt niet toe? Er staan niet steeds meer mensen op straat omdat ze de huur/hypotheek niet meer kunnen opbrengen? Heb ik iets gemist?
Je bent echter wel de eerste om te huilen dat ze al genoeg hebben en het zo oneerlijk is om ze qua koopkracht evenveel te laten dalen als alle andere Nederlanders omdat jij je PCtje dan niet meer op kosten van de belastingbetaler (inclusief) die minima, kan financieren!quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:56 schreef nikk het volgende:
[..]
Hey, ik hanteer slechts gelly's definitie van luxe hoor. Ik ben de laatste die dergelijke situaties luxe zou noemen.
Ik heb het niet alleen over deze uitspraak, maar over je hele conversatie tot nu toe. Je hebt nog geen zinnig argument genoemd waarom de minima niet wat extra steun zouden mogen krijgen. Bovendien spreek je jezelf soms tegen. Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar als die goed is, dan zijn je conclusies dat zeker niet.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:56 schreef nikk het volgende:
[..]
Hey, ik hanteer slechts gelly's definitie van luxe hoor. Ik ben de laatste die dergelijke situaties luxe zou noemen.
Nee, het zijn miljonairs die in de WSNP en op straat belandenquote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:58 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat zijn niet de mensen met een uitkering of het minimumloon hoor.
Hoe kom je nu in vredesnaam tot de conclusie dat het allemaal zwervers zullen worden? Volgens mij mag je dringend eens wat minima gaan bezoeken vriend.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:57 schreef gogigyeopbbang het volgende:
[..]
jammer alleen van al die zwervers op straat maar die voeren we dan wel weer af he.
het doet je ook echt helemaal niks he, hork?
Als je mij dan wil uitleggen hoe je met een (bijstands)uitkering aan een hypotheek komt...Het gaat vooral om mensen met een modaal inkomen, en er is zelfs sprake van relatief veel mensen die meer dan modaal verdienen dat nu gebruik maakt van de schuldsanering.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:59 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Nee, het zijn miljonairs die in de WSNP en op straat belanden![]()
Nogmaals, hoe weet je dat zo zeker? Heb je de minima wel eens van dichtbij gezien? Op die paar 'zielige' gevallen (zoals de bijstandsmoeder) na is het echt zo'n ramp nog niet hoor.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:03 schreef gogigyeopbbang het volgende:
punt is dat mensen die het nu heel erg moeilijk hebben het zonder deze maatregel nog veel moeilijker zullen krijgen (omdat ze erger aangepakt worden dan alle andere nederlanders!) en daarvoor dingen zullen moeten laten die voor jou en mij zo normaal zijn als de zon die elke dag opkomt. en daardoor steeds dieper in de shit komen.
Leer lezen, ik maak helemaal geen gebruik van pc-prive.quote:zit je nou nog echt te flippen om je zoveelste pc die je nu niet kunt kopen ofzo?!
Da's niet zo moeilijk, gewoon gewerkt hebben, ontslagen worden, tijdje WW krijgen en vervolgens de bijstand in stromen. Wordt je met een beetje pech nog gedwongen je huis te verkopen ook. Verder had ik het niet alleen over mensen met een hypotheek.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:03 schreef nikk het volgende:
Als je mij dan wil uitleggen hoe je met een (bijstands)uitkering aan een hypotheek komt...Het gaat vooral om mensen met een modaal inkomen, en er is zelfs sprake van relatief veel mensen die meer dan modaal verdienen dat nu gebruik maakt van de schuldsanering.
Dat snap ik best. Maar het zijn absoluut niet alleen de minima die gebruik maken van die regeling, integendeel zelf.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:13 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Da's niet zo moeilijk, gewoon gewerkt hebben, ontslagen worden, tijdje WW krijgen en vervolgens de bijstand in stromen. Wordt je met een beetje pech nog gedwongen je huis te verkopen ook. Verder had ik het niet alleen over mensen met een hypotheek.
Iedereen kan, na een mislukte schikking, hiervan gebruik maken hoor.quote:Mensen met een modaal of boven modaal inkomen die in de WSNP beland zijn? Dat mag je me eens gaan uitleggen, aangezien je de WSNP alleen in komt als je buiten je schuld om in de schulden bent beland (En dat lukt je alleen als je bv na een scheiding of faillisement in inkomen zover terug valt dat je je vaste lasten niet meer kunt betalen)
En alles wat daar vamaf gaat, zoals de huidige 2% koopkracht, moeten we dus compenseren om de minima rond te laten komen. Volgens je redenering/stelling dan. Je spreekt jezelf tegen.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:50 schreef nikk het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Vergassen moet je ze, die luie genen van ze moet je uitroeien. De uitkeringenloesung noemen ze dat.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:37 schreef Dungeonmaster het volgende:
En dan in concentratiekampen zetten? Of gaat het niet zo ver?
Maar die zijn het wel die er nu onevenredig op achteruit gaan en de minima lijkt me nu niet de aangewezen groep om de zwaarste lasten van de economische achteruitgang te gaan dragen.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:19 schreef nikk het volgende:
Dat snap ik best. Maar het zijn absoluut niet alleen de minima die gebruik maken van die regeling, integendeel zelf.
Oh?quote:Iedereen kan, na een mislukte schikking, hiervan gebruik maken hoor.
In Amsterdam bleek bij een steekproef 60 % te frauderen. Ik denk dat dat wel klopt. De meeste "minima" die ik ken hebben meer te besteden dan ik en meer vrije tijd. Ik hoop dat met een carriere goed te maken, dus verder geen klachten. Maar het is wel de wereld op z'n kop.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:39 schreef gelly het volgende:
Jij brengt het alsof iedere minima een crminele profiteur is die in drugs handelt, maar als je dat zelf niet doorhebt kun je misschien wat beter op je formulering letten. Dan komt het misschien niet meer zo over.
Mja, 60% fraudeert he? Dan krijg ik toch het gevoel dat de fraudebestrijding danig te wensen over laat. Laten ze het maar aanpakken, kunnen we op termijn weer PCtjes aan Jan 2xModaal schenkenquote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:38 schreef PJORourke het volgende:
In Amsterdam bleek bij een steekproef 60 % te frauderen. Ik denk dat dat wel klopt. De meeste "minima" die ik ken hebben meer te besteden dan ik en meer vrije tijd. Ik hoop dat met een carriere goed te maken, dus verder geen klachten. Maar het is wel de wereld op z'n kop.
Moet ik nou elke keer specificeren dat niet iedereen fraudeert, moet elke post beginnen met een politiek correct betoog dat niet iedereen, maar er is een grote groep die...? Schei toch uit. De woorden "veel" en "vaak" dekken dat m.i. voldoende.
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:38 schreef PJORourke het volgende:
[..]
In Amsterdam bleek bij een steekproef 60 % te frauderen.
60% van de gevallen waar onderzoek naar is gedaan ja, een onderzoek dat pas plaatst vindt als er reden is tot onderzoek. 60% Van de verdachten dus, niet 60% van de bijstandsontvangers.quote:De Amsterdamse sociale dienst heeft een aantal grootschalige bijstandsfraudes ontdekt, voor in totaal 387 duizend euro. Er zijn zeven verdachten aangehouden.
De verdachten zullen het gefraudeerde bedrag terug moeten betalen, en hun uitkeringen zijn stopgezet. Sinds de sociale dienst begin dit jaar de opsporing van fraudegevallen fors heeft verscherpt, werden 842 onderzoeken ingesteld, waarbij 600 fraudegevallen aan het licht kwamen.
Bij de nieuwe fraudegevallen gaat het om twee stellen en een trio dat samenwoonden, terwijl ze een uitkering voor alleenstaanden ontvingen. Een van de verdachten had zelfs een baan in het buitenland, terwijl hij in Amsterdam een uitkering kreeg. Hij ontving bovendien ook ten onrechte huursubsidie, en maakte zich schuldig aan belastingfraude. Bron: Telegraaf
Steekproeven waren het. Er werden willekeurige bijstandsontvangers bezocht.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:44 schreef gelly het volgende:
60% van de gevallen waar onderzoek naar is gedaan ja, een onderzoek dat pas plaatst vindt als er reden is tot onderzoek. 60% Van de verdachten dus, niet 60% van de bijstandsontvangers.
Fraude is inherent aan het systeem. Er is wel een manier om het te voorkomen maar dan moeten we richting het Oost-Duitse model. Bovendien bestaat de kans dat de bestrijding veel meer kost dan hij oplevert.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:43 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Mja, 60% fraudeert he? Dan krijg ik toch het gevoel dat de fraudebestrijding danig te wensen over laat. Laten ze het maar aanpakken, kunnen we op termijn weer PCtjes aan Jan 2xModaal schenken
Until proven guilty, gaan de minima verder toch voor het PCtje van arme Jan 2xModaal, helaas.
Dat artikel kan ik iig nergens vinden, heb je een linkje ?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:47 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Steekproeven waren het. Er werden willekeurige bijstandsontvangers bezocht.
Zal wel in het archief van Nova zitten.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:47 schreef gelly het volgende:
Dat artikel kan ik iig nergens vinden, heb je een linkje ?
Dan gewoon niet zeiken over die fraude. Of je pakt het aan of je zeikt er niet over.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:47 schreef Kaalhei het volgende:
Fraude is inherent aan het systeem. Er is wel een manier om het te voorkomen maar dan moeten we richting het Oost-Duitse model. Bovendien bestaat de kans dat de bestrijding veel meer kost dan hij oplevert.
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:48 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Zal wel in het archief van Nova zitten.
http://www.novatv.nl/inde(...)ls&reportage_id=2352quote:Bijstandsfraude in Amsterdam
Veel Amsterdammers die een bijstandsuitkering aanvragen, hebben helemaal geen recht op die uitkering
Vroeger werd er dus niet gecontroleerd. Dus kan je het resultaat doortrekken.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:50 schreef gelly het volgende:
http://www.novatv.nl/inde(...)ls&reportage_id=2352
Dat item gaat dus over mensen die bijstand aanvragen, niet over degene die al een uitkering hebben.
Wat is dat nou weer voor flauwekul ? Sociale rechercheurs bestaan er al sinds de uitkeringen. En welk resultaat kun je doortrekkenquote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:52 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Vroeger werd er dus niet gecontroleerd. Dus kan je het resultaat doortrekken.
Oh "ik heb geen gelijk dus gooi ik het maar op de 'linkse partijen zuigen' boeg".quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:51 schreef PJORourke het volgende:
Bijstandswet is gemeentelijk geregeld. Over de aanpak van fraude gaan dus de gemeenten. De linkse partijen in de raad van Amsterdam willen dat helemaal niet, want dat kost ze kiezers.
Er werd niet fysiek gecontroleerd bij de aanvraag (misschien alleen op papier). Je kon hooguit tegen de lamp lopen als je het heel stom aanpakte.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:55 schreef gelly het volgende:
Wat is dat nou weer voor flauwekul ? Sociale rechercheurs bestaan er al sinds de uitkeringen. En welk resultaat kun je doortrekken
Controle op fraude is voor de Amsterdamse raad nooit een prioriteit geweest. De zieligheidscultus heerste.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:56 schreef gelly het volgende:
Oh "ik heb geen gelijk dus gooi ik het maar op de 'linkse partijen zuigen' boeg".
Nou, veel plezier nog.
Dat zijn de betrapte gevallen, dus niet alle fraudeurs.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:56 schreef zakjapannertje het volgende:
http://www.cbs.nl/nl/publ(...)kelen/2002/1102k.htm
http://www.nu.nl/news.jsp?n=172650&c=36
laatste is ook ongeveer 5 procent, want iets meer dan 400.000 mensen hebben bijstand dacht ik
.....quote:Op donderdag 19 augustus 2004 17:04 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat zijn de betrapte gevallen, dus niet alle fraudeurs.
kan idd, maar hoeveel bedragen de kosten voor controle dan als je extra gaat controleren?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 17:04 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat zijn de betrapte gevallen, dus niet alle fraudeurs.
veel te duur. Dat werk/cursus zetten lijkt me de juiste oplossing. Als je alle minima gewoon aan het werk zet voor de staat 40 uur per week, kunnen ze helemaal niet zwart werken.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 17:13 schreef PJORourke het volgende:
Je moet idd fysiek controleren bij een aanvraag. Langs gaan, buren, familie ondervragen etc. En aan het werk/cursus zetten, op een of andere manier. Net als dat projekt in Helmond, kleerhangers in dozen stoppen.
Een beetje PC kost nog steeds ruim 2000 euro.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:31 schreef Sidekick het volgende:
PC-prive mag inderdaad wel weg. Leuk initiatief in een tijd waar PC's nog 5000 gulden waren, maar nu rijkelijk overbodig. Een PC voor noodzakelijk zaken als tekstverwerker en dergelijke spulletjes, hoeft niet meer dan 500 euro te kosten. Het is vrij nutteloos om die subsidie nog in stand te houden.
[..]
En alles wat daar vamaf gaat, zoals de huidige 2% koopkracht, moeten we dus compenseren om de minima rond te laten komen. Volgens je redenering/stelling dan. Je spreekt jezelf tegen.
Wat heeft dat te maken met pc-privé?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:09 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Een beetje PC kost nog steeds ruim 2000 euro.
Maar ja, als software ontwikkelaar stel ik ook iets andere eisen aan mijn PC dan iemand die af en toe een briefje tikt.
Ik vind het wel jammer maar ben blij dat ik vorig jaar nog een nette machine heb gekocht met een monitor die hopelijk 3 PCs mee gaat. Ik zal over 3 jaar toch weer een nieuwe PC moeten aanschaffen om een beetje bij te blijven in mijn vak.
Zoals je begrijpt gebruik ik hem dus wel voor mijn werk.
Idd, goed plan. Simpel, helder en rechtvaardig.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:07 schreef BlaZ het volgende:
veel te duur. Dat werk/cursus zetten lijkt me de juiste oplossing. Als je alle minima gewoon aan het werk zet voor de staat 40 uur per week, kunnen ze helemaal niet zwart werken.
Kinderen kunnen gewoon door andere minima opgevangen worden.
Weigert iemand te komen krijgt hij gewoon geen geld meer. Ziekte verzuim hetzelfde.
Oh, die hoeven niet 40 uur te werken ?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als je alle minima gewoon aan het werk zet voor de staat 40 uur per week, kunnen ze helemaal niet zwart werken.
Kinderen kunnen gewoon door andere minima opgevangen worden.
Het is zo dom en onwetend gelly.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:24 schreef gelly het volgende:
Oh, die hoeven niet 40 uur te werken ?
Wat is er mis met werken voor je uitkering? Gebeurt al in sommige steden (Helmond bijvoorbeeld).quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:30 schreef Bayer het volgende:
Zeg dat.
Ik zou hier best dieper op in kunnen gaan, maar ik vrees dat het bij jou geen enkele zin heeft.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:32 schreef PJORourke het volgende:
Wat is er mis met werken voor je uitkering? Gebeurd al in sommige steden (Helmond bijvoorbeeld).
Je moet mensen motiveren om aan het werk te gaan. Nu is dat zeker niet het geval. Als je zwart werk kunt vinden is het lucratiever om ontslag van legaal werk te nemen en uitkering + zwart werk.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:27 schreef Bayer het volgende:
[..]
Het is zo dom en onwetend gelly.
Waarom ga je er dan op in?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:39 schreef Bayer het volgende:
Ik zou hier best dieper op in kunnen gaan, maar ik vrees dat het bij jou geen enkele zin heeft.
Jij weet hoe het zit en hebt je mening klaar. Niet erg, maar voor mij misschien verstandiger er niet zo veel tijd aan te besteden.
Ik ging niet op jou in, ik ging op SCH in die mij altijd een rechtse hond noemt. Als ik jou en je kornuiten aan het werk zie begin ik me godverdomme links te voelen. Bleh.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:44 schreef PJORourke het volgende:
Waarom ga je er dan op in?
Kan, maar hoeft niet. Genoeg mensen met een gok- of andersoortige verslaving dat gebruik maakt van een dergelijke dienst.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:37 schreef Vhiper het volgende:
- Hoe zijn de schulden ontstaan. Als sprake is van aanzienlijke fraude, grove nalatigheid of een onverantwoord bestedingspatroon, dan kan de rechtbank uw verzoek afwijzen.
Hoezo ? Ik woon vlakbij Helmond en daar zetten ze al uitkeringsgerechtigden aan het werk.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:42 schreef Bayer het volgende:
BlaZ, wil je je leeftijd hier zeggen en een klein beetje omschrijven hoe je professionele carrière tot dusver is verlopen?
Tuurlijk, ik behoor nu zeker tot een erg eng clubje he?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:45 schreef Bayer het volgende:
[..]
Ik ging niet op jou in, ik ging op SCH in die mij altijd een rechtse hond noemt. Als ik jou en je kornuiten aan het werk zie begin ik me godverdomme links te voelen. Bleh.
Ab-so-lu-tely not!quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:48 schreef nikk het volgende:
Tuurlijk, ik behoor nu zeker tot een erg eng clubje he?
Soms wel, soms niet.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:50 schreef PJORourke het volgende:I am a sick fuck
Neuh, ervaring met de minima. Op die bijstandsmoeder (en andere uitzonderingsgevallen) na, heeft de minima het in Nederland relatief goed. Het is geen vetpot en bied weinig ruimte voor luxe maar het is echt niet zo dat mensen op straat komen te staan en/of verhongeren.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:51 schreef Bayer het volgende:
[..]
Ab-so-lu-tely not!
Ik vind alleen dat je op dit vlak werkelijk plat door de bocht gaat. Thats all.
Jullie zijn knetterhard, maar da's waarschijnlijk de leeftijd.
Belastingverlaging door het afschaffen van een subsidieregelingquote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:52 schreef BlaZ het volgende:
Gewoon afschaffen maar niet aan minima geven maar belasting verlaging.
Knetterhard komop man. Mensen met een uitkering kunnen toch gewoon werk voor de gemeenschap doen.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:51 schreef Bayer het volgende:
[..]
Ab-so-lu-tely not!
Ik vind alleen dat je op dit vlak werkelijk plat door de bocht gaat. Thats all.
Jullie zijn knetterhard, maar da's waarschijnlijk de leeftijd.
Precies, its just about enough.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:54 schreef nikk het volgende:
Het is geen vetpot en bied weinig ruimte voor luxe maar het is echt niet zo dat mensen op straat komen te staan en/of verhongeren.
Da's idd behoorlijk erg.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:54 schreef gelly het volgende:
[..]
.. Het moet niet gekker worden. Stel je voor dat de minima wat krijgen zeg.
dan kom je in de problemen met het begrotingstekort, een grote kans dat het boven de 3% komt, dan heb ik liever dat de dubbele spaarloon en PC-prive worden aangepakt en de minima zoveel mogelijk worden ontzien in de lastenverzwaringquote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:52 schreef BlaZ het volgende:
We waren wat afgedwaald. Maar PC privé moet gewoon afgeschaft worden net als meer van dergelijke regelingen. Is enkel veel administratieve rompslomp.
Gewoon afschaffen maar niet aan minima geven maar belasting verlaging.
Wat had je daarbij in gedachten? Ik begrijp werkelijk niet hoe je dat wilt oplossen en tegelijkertijd overheidsbemoeienis tot een minimum wilt beperken.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:55 schreef BlaZ het volgende:
Mensen met een uitkering kunnen toch gewoon werk voor de gemeenschap doen.
Dat vind ik okay. Goede tijden, goede regelingen. Slechte tijden, mindere regelingen.quote:Wat vind je verder van afschaf PC privé
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Leggen we het nog een keer voor je uit: Iedereen gaat er op achteruit. het kabinet heeft gezegd dat de minima er hoogstens 1% op achteruit zouden gaan. Het blijkt nu dat ze er 2 en soms meer % op achteruit gaan. De minima worden dus niet extra ontzien, het Kabinet probeert om de gedane belofte na te komen, door een onnozele en onnodige subsidie te schrappen en dat geld daarvoor te gebruiken.
Waarom zou ik de middenstand naar de bijstand willen degraderen?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:58 schreef Bayer het volgende:
[..]
Precies, its just about enough.
Je trekt de lagere sociale klasse nog verder naar beneden en de middenstand die om wat voor reden dan ook een beroep moeten doen degradeer je naar bijstand. Da's dus het uithollen van je samenleving.
What's your point?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nog maar een keer dan voor nikk c.s.:
[..]
gewoon als schoonmaak dienst bijv. In Helmond krijgen er veel oranje pakken en gaan lekker de stad schoonmakenquote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:01 schreef Bayer het volgende:
[..]
Wat had je daarbij in gedachten? Ik begrijp werkelijk niet hoe je dat wilt oplossen en tegelijkertijd overheidsbemoeienis tot een minimum wilt beperken.
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:03 schreef nikk het volgende:
[..]
What's your point?
Dat dat dus loeiende kolder is....quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:23 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik heb al drie keer gezegd dat die regeling wat mij betreft de deur uit kan. Doe dat met meer van dit soort onnozele subsidies. Dan kan je de lasten verlichten en de economie stimuleren. Het zou de eerste positieve stimulans van het kabinet kunnen zijn.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nog maar een keer dan voor nikk c.s.:
Je wil beweren dat de minima al niet zoveel mogelijk (en terecht uiteraard) is ontzien door het kabinet? Je wil ontkennen dat deze maatregelen er nu komen voor de minima?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
[..]
Dat dat dus loeiende kolder is....
Voorbeeldje:quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:02 schreef nikk het volgende:
Waarom zou ik de middenstand naar de bijstand willen degraderen?
Wat denk je dat dat kost om te administreren en logistiek rond te krijgen?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:06 schreef BlaZ het volgende:
gewoon als schoonmaak dienst bijv. In Helmond krijgen er veel oranje pakken en gaan lekker de stad schoonmaken
WW is toch maximaal 5 jaar?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:13 schreef Bayer het volgende:
Voorbeeldje:
Een projectleider bij een IT bedrijf die eruit gegooid wordt wegens economische motieven. Die heeft toch recht op een uitkering zou je zeggen. Klopt, maar sinds het laatste jaar is de vervolguitkering afgeschaft. Gevolg? Na een jaar kan die projectleider eerst zijn huis opeten om vervolgens, als hij geen baan heeft kunnen vinden, te moeten verhuizen. De inkomens klap die zo'n gezin te verwerken krijgt is enorm. Keurig nette mensen die jarenlang betaald hebben aan een verzekering (W.W.) krijgen nog maar een fractie en raken na verloop van tijd aan de bedelstaf.
Da's het uithollen van je middenstand (de balangrijkste, grootste groep nettobetalers van Nederland) en daar ga je kapot aan. Middenstand wordt bijstand, en bijstand wordt armoede. Moet je niet willen lijk me. Check-out Argentinië....
Gevoelsmatig is er wat voor te zeggen, maar ik ben bang dat het ook tot problemen kan leiden. Er kan nl. de situatie ontstaan dat de werklozen die gedwongen zijn te werken de arbeidsmarkt verpest aangezien ze 'gratis' arbeid leveren. Hierdoor hebben werkgevers een incentive om mensen te ontslaan en daarvoor gratis werklozen aan te nemen waardoor het netto aantal werklozen sterk zal stijgen.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:23 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Idd, goed plan. Simpel, helder en rechtvaardig.![]()
Privatiseren die hele hap, in alle opzichten beter.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:13 schreef Bayer het volgende:
[..]
Voorbeeldje:
Een projectleider bij een IT bedrijf die eruit gegooid wordt wegens economische motieven. Die heeft toch recht op een uitkering zou je zeggen. Klopt, maar sinds het laatste jaar is de vervolguitkering afgeschaft. Gevolg? Na een jaar kan die projectleider eerst zijn huis opeten om vervolgens, als hij geen baan heeft kunnen vinden, te moeten verhuizen. De inkomens klap die zo'n gezin te verwerken krijgt is enorm. Keurig nette mensen die jarenlang betaald hebben aan een verzekering (W.W.) krijgen nog maar een fractie en raken na verloop van tijd aan de bedelstaf.
Da's het uithollen van je middenstand (de balangrijkste, grootste groep nettobetalers van Nederland) en daar ga je kapot aan. Middenstand wordt bijstand, en bijstand wordt armoede. Moet je niet willen lijk me. Check-out Argentinië....
Dat klopt, maar er zijn zoveel klussen waar gemeenten niet aan toe komen, of geen geld voor hebben. Bij mijn ouders in Maastricht wordt de straat maar een keer per jaar geveegd. Het is daar echt een vuilnisbelt. Zulke dingen zouden die mensen kunnen doen.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:18 schreef Kaalhei het volgende:
Gevoelsmatig is er wat voor te zeggen, maar ik ben bang dat het ook tot problemen kan leiden. Er kan nl. de situatie ontstaan dat de werklozen die gedwongen zijn te werken de arbeidsmarkt verpest aangezien ze 'gratis' arbeid leveren. Hierdoor hebben werkgevers een incentive om mensen te ontslaan en daarvoor gratis werklozen aan te nemen waardoor het netto aantal werklozen sterk zal stijgen.
Precies, en je jaagt in (langdurig) slechte tijden je complete middenstand over de kling. Dat is nooit goed. Moet je tocht met mee eens zijn als econoom. Geef jij eens een idee, want dat het aangepakt moet worden is zeker. Volgens mij is dit niet de weg.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:18 schreef Kaalhei het volgende:
Gevoelsmatig is er wat voor te zeggen, maar ik ben bang dat het ook tot problemen kan leiden. Er kan nl. de situatie ontstaan dat de werklozen die gedwongen zijn te werken de arbeidsmarkt verpest aangezien ze 'gratis' arbeid leveren. Hierdoor hebben werkgevers een incentive om mensen te ontslaan en daarvoor gratis werklozen aan te nemen waardoor het netto aantal werklozen sterk zal stijgen.
Helemaal mee eens, maar wat doen we met de categorie wal en schip?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:20 schreef Kaalhei het volgende:
Privatiseren die hele hap, in alle opzichten beter.
Ik snap je wat je bedoelt. Ik heb ook nergens gesteld dat we de middenstand moeten uithollen.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:13 schreef Bayer het volgende:
[..]
Voorbeeldje:
Melkertbanen anyone?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:18 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Je kunt niet echt lezen he? Te verblind door woede? Jij beweert dat de minima extra ontzien worden, terwijl het hele verhaal juist bedoeld is om te voorkomen dat de minima extra koopkracht verliezen. Meer dan was beloofd door het Kabinet.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:12 schreef nikk het volgende:
[..]
Je wil beweren dat de minima al niet zoveel mogelijk (en terecht uiteraard) is ontzien door het kabinet? Je wil ontkennen dat deze maatregelen er nu komen voor de minima?
Het in 1967 door Milton Friedman gepubliceerde idee van een 'negative income tax' vind ik erg aantrekkelijk. Maar daar heb je ook het probleem van fraude, dat elk belastingsysteem heeft. Ik ben overigens geen econoom, maar ik ben maatschappijk, elektrotechnisch en bedrijfskundig ingenieur, deel i.o.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:21 schreef Bayer het volgende:
Precies, en je jaagt in (langdurig) slechte tijden je complete middenstand over de kling. Dat is nooit goed.
Moet je tocht met mee eens zijn als econoom. Geef jij eens een idee, want dat het aangepakt moet worden is zeker. Volgens mij is dit niet de weg.
Je doet ander wel steeds net alsof je er verstand van hebt.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:29 schreef Kaalhei het volgende:
Ik ben overigens geen econoom
Woede? Zo druk maak ik me er nou ook weer niet om...quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je kunt niet echt lezen he? Te verblind door woede?
Voorkomen of ontzien, same difference.quote:Jij beweert dat de minima extra ontzien worden, terwijl het hele verhaal juist bedoeld is om te voorkomen dat de minima extra koopkracht verliezen. Meer dan was beloofd door het Kabinet.
Het gaat om het woordje 'extra'. Jij beweert dat dit gedaan wordt om minima extra te ontzien terwijl de rest van Nederland inlevert. En dat is gewoon niet waar.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:33 schreef nikk het volgende:
Voorkomen of ontzien, same difference.
De minima is al zoveel mogelijk ontzien en naar het nu blijkt gaan ze er iets meer op achteruit dan destijds was gepland. En dit zijn nu dus de extra maatregelen.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het gaat om het woordje 'extra'. Jij beweert dat dit gedaan wordt om minima extra te ontzien terwijl de rest van Nederland inlevert. En dat is gewoon niet waar.
Het bedrag dat de minima krijgt gaat ook niet omlaag hoor. Ik heb daar ook nergens voor gepleit.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:38 schreef Bayer het volgende:
Laat ik dan maar weer eens een 'rechts' geluid laten horen:
Het bedrag dat minima krijgen kan niet omlaag. Punt.
Het AANTAL mimina kan (en moet) wel omlaag.
Er zit echt een hoop kaf onder het koren en daar moet inderdaad actie tegen ondernomen worden. De reïntegratriebureaus die nu heel in zwang zijn werken voor geen meter.
Daar kan ik me aardig in vinden, al zal ik nooit van de verzorgingsstaat gaan houden.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:38 schreef Bayer het volgende:
Er zit echt een hoop kaf onder het koren en daar moet inderdaad actie tegen ondernomen worden. De reïntegratriebureaus die nu heel in zwang zijn werken voor geen meter.
Ik ben ook geen sexuoloog maar ik heb wel veel verstand van neuken.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:31 schreef Bayer het volgende:
[..]
Je doet ander wel steeds net alsof je er verstand van hebt.![]()
Goed dat ik je tref....quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:50 schreef Kaalhei het volgende:
Ik ben ook geen sexuoloog maar ik heb wel veel verstand van neuken.![]()
Negative income tax icm afschaffen van minimumloon zou kunnen helpen. Een groot probleem is de 'welfare trap' (ik weet de NLse term even niet)quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:38 schreef Bayer het volgende:
Da's geen punt zolang je effe een sociaal-geschikte-versie kan lanceren.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:53 schreef Kaalhei het volgende:
Een groot probleem is de 'welfare trap' (ik weet de NLse term even niet)
Ik vind de verzorgingsstaat persoonlijk een groot goed. Je hebt fatsoenlijke sociale voorzieningen nodig wil je een land leefbaar houden.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:45 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Daar kan ik me aardig in vinden, al zal ik nooit van de verzorgingsstaat gaan houden.
Google eens op hetgene ik postte.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:57 schreef Bayer het volgende:
[..]
Da's geen punt zolang je effe een sociaal-geschikte-versie kan lanceren.
Mjah, en dan doet het volk opeens niet meer mee.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:58 schreef Kaalhei het volgende:
Google eens op hetgene ik postte.
http://alumnus.caltech.edu/~rbell/RewardingWork.htmlquote:Phelps argues that we can best address this problem by subsidizing the wages of lowest third of workers. In his example the subsidy starts at $3/hour for a worker who produces $4/hour worth of value, gradually tapering down to $0.06/hour for a wage of $12/hour (1993 dollars). He further argues that this subsidy will (eventually, after a few years) pay for itself through increased tax revenues and decreased transfer payments, not to mention the saving from decreased crime and other social pathologies. To prevent abuse he would distribute the subsidy as a tax credit to employers (so that an employer who did no profitable business could not make money through a scheme), only for full-time workers (because he wants to return people to the culture of full-time work, not just make money), and to workers in the private sector only (lest local governments use it as a patronage scheme).
Het maakt het voor mij makkelijker om een nog betere PC te kopen waardoor ik thuis meer aan zelfstudie kan doen en daardoor mijn werk beter kan doen. Mijn kennis stijgt, mijn salaris stijgt en ik kan weer meer belasting betalen. Die PC verdient zich dus gewoon terug.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:21 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met pc-privé?
Vooral dat laatstequote:Op donderdag 19 augustus 2004 20:03 schreef Kaalhei het volgende:
Dit ik ook wel een aardig concept:
[..]
http://alumnus.caltech.edu/~rbell/RewardingWork.html
Je ziet nu vaak dat juist overheidsinstanties gebruik maken van gesubsidieerde, Melkert \ I&D, banen.quote:To prevent abuse he would distribute the subsidy as a tax credit to employers (so that an employer who did no profitable business could not make money through a scheme), only for full-time workers (because he wants to return people to the culture of full-time work, not just make money), and to workers in the private sector only (lest local governments use it as a patronage scheme).
Die lastige part-timers ook...quote:only for full-time workers (because he wants to return people to the culture of full-time work, not just make money),
Dan zorgen die minima maar een keertje voor zichzelf, in plaats van dat dat altijd uit de zak van Jan Modaal moet komen. Het is verdomme niet te geloven maar elk jaar weer is het hetzelfde verhaal. Er wordt iets afgeschaft, verschoven of zodanig anders veranderd dat het MIJ geld kost. Vervolgens krijg je te horen hoe zielig die ouderen zonder pensioen zijn, dat er 100 miljoen naar een of ander dom 3ewereld land wordt gestuurd vanwege een aardbeving, dat minima eventjes extra gesubsidieerd moeten worden, dat het 'witte werksters' project stopgezet wordt omdat uitkeringstrekkers te LUI zijn en zich te MIN voelen om schoonmaakwerk te doen, enz, enz.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vergeef dergelijke domheid wel. Minima zijn niet zielig maar ze hebben het wel moeilijk en kunnen die lullige procent inderdaad niet missen. Hoe weet jij dat ze dat wel kunnen?
Harde werker jij. Het zal je vast goed vergaan in de VS. Als je ambitieus bent, niet zwart bent, geen ongeluk krijgt, een goede opleiding hebt genoten, heb je in de VS prima kansen. Ziek worden...het zou verboden moeten worden.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 09:59 schreef StefanP het volgende:
[..]
Dan zorgen die minima maar een keertje voor zichzelf, in plaats van dat dat altijd uit de zak van Jan Modaal moet komen. Het is verdomme niet te geloven maar elk jaar weer is het hetzelfde verhaal. Er wordt iets afgeschaft, verschoven of zodanig anders veranderd dat het MIJ geld kost. Vervolgens krijg je te horen hoe zielig die ouderen zonder pensioen zijn, dat er 100 miljoen naar een of ander dom 3ewereld land wordt gestuurd vanwege een aardbeving, dat minima eventjes extra gesubsidieerd moeten worden, dat het 'witte werksters' project stopgezet wordt omdat uitkeringstrekkers te LUI zijn en zich te MIN voelen om schoonmaakwerk te doen, enz, enz.
Gaat goed zo Nederland.. arbeid adelt inderdaad niet, nietsdoen moet gestimuleerd worden! Smerig rotland. Gelukkig ben ik over een aantal maanden verhuisd naar de VS. Minima... bah. Stimuleer normaal, eerlijk werk maar eens, in plaats van zogenaamd ziek zijn of thuis te hangen met een uitkering.
Wel eerst even nog een PC aanschaffen via PC prive natuurlijk, dan krijg ik tenminste nog iets terug van de 20000 euro die ik dit jaar afdraag aan de belastingdienst om die zielepieten bij de minima te sponsoren.
Een hoop mensen die tot de minima behoren hebben er zelf voor gekozen hoor. Als je door ongeluk geen hoog inkomen hebt, ok. Er zijn er echter genoeg die niet de inzet hebben getoond om een goeie baan te krijgen, en daardoor niet veel verdienen. Ook het kinderen nemen als je ze niet kan onderhouden, wekt bij mij weinig medelijden op. Let er ook op dat de term minima berekend wordt aan de hand van officieel opgegeven inkomen. Als er ergens veel bijgeklust wordt, dan is het in die groep wel.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 11:53 schreef Tup het volgende:
Harde werker jij. Het zal je vast goed vergaan in de VS. Als je ambitieus bent, niet zwart bent, geen ongeluk krijgt, een goede opleiding hebt genoten, heb je in de VS prima kansen. Ziek worden...het zou verboden moeten worden.![]()
Lig niet zo op komma´s te zeuren. Ten eerste is een modaal inkomen niet 20.000 euro aan de belastingdienst afdragen, ten tweede worden voor mensen met deze inkomens de hypotheken gesubsidieerd.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 09:59 schreef StefanP het volgende:
[..]
Dan zorgen die minima maar een keertje voor zichzelf, in plaats van dat dat altijd uit de zak van Jan Modaal moet komen. Het is verdomme niet te geloven maar elk jaar weer is het hetzelfde verhaal. Er wordt iets afgeschaft, verschoven of zodanig anders veranderd dat het MIJ geld kost. Vervolgens krijg je te horen hoe zielig die ouderen zonder pensioen zijn, dat er 100 miljoen naar een of ander dom 3ewereld land wordt gestuurd vanwege een aardbeving, dat minima eventjes extra gesubsidieerd moeten worden, dat het 'witte werksters' project stopgezet wordt omdat uitkeringstrekkers te LUI zijn en zich te MIN voelen om schoonmaakwerk te doen, enz, enz.
Gaat goed zo Nederland.. arbeid adelt inderdaad niet, nietsdoen moet gestimuleerd worden! Smerig rotland. Gelukkig ben ik over een aantal maanden verhuisd naar de VS. Minima... bah. Stimuleer normaal, eerlijk werk maar eens, in plaats van zogenaamd ziek zijn of thuis te hangen met een uitkering.
Wel eerst even nog een PC aanschaffen via PC prive natuurlijk, dan krijg ik tenminste nog iets terug van de 20000 euro die ik dit jaar afdraag aan de belastingdienst om die zielepieten bij de minima te sponsoren.
Nee, het is een strategie om de vakbonden en de oppositie een joker uit de handen te nemen. Verder betekend Minima niet dat iemand niet werkt, het betekend dat iemand een laag inkomen heeft. Iets wat in Nederland, Deeltijdland veel voorkomt.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 12:28 schreef pberends het volgende:
Goeie actie van Pearl.
Dus de werkenenden worden in laagconjunctuur benadeeld en de niet-werkenden bevoordeeld? Rare actie.
Oneensch ... veel kleinere bedrijven hebben niets met VPB te maken en worden dus zo 'dubbel' gepakt ...quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 12:35 schreef Pietverdriet het volgende:
En dat het grijs kenteken rijden wordt afgeschaft wordt verrekend met de vennootschaps belasting. Dit betekend dat een voordeeltje voor het bedrijfsleven ook echt daar terecht komt, het grijze kenteken werd flink misbruikt door mensen die dan goedkoop zo een PickUptruck gingen rijden.
Dat zou ik idd echt wel eens willen zien. Maar ik ben er van overtuigd dat de sociale zekerheid, met concurrentie geprivatiseerd, veel goedkoper kan zijn dan het bureaucratische model dat Nederland hanteert.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 12:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Have fun in de states trouwens, en kijk eens hoeveel je overhoud van je inkomen als je alle verzekeringen die je hier hebt particulier gaat doen, post ff hoeveel je kwijt bent aan ziektekostenverzekering en aansprakelijkheid.
Nee, tegen sponsoren blijkbaarquote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:29 schreef SCH het volgende:
Dat denk ik niet, ik denk dat sociale zekerheid één van dé kerntaken van de overheid is, net als zorg, onderwijs, openbaar vervoer, etc.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 14:23 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat zou ik idd echt wel eens willen zien. Maar ik ben er van overtuigd dat de sociale zekerheid, met concurrentie geprivatiseerd, veel goedkoper kan zijn dan het bureaucratische model dat Nederland hanteert.
Door de focus te gaan leggen op kosten ipv helpen, wordt het inderdaad goedkoper op korte termijn. Dat je de sociale functie dan verwaarloosd en dat je later meer klachten en probleemgevallen gaat krijgen, daar wordt niet naar gekeken. Privatisering is imo niet de oplossing. Je moet het non-profit houden.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 14:23 schreef PJORourke het volgende:
Dat zou ik idd echt wel eens willen zien. Maar ik ben er van overtuigd dat de sociale zekerheid, met concurrentie geprivatiseerd, veel goedkoper kan zijn dan het bureaucratische model dat Nederland hanteert.
Natuurlijk geloof jij ook daadwerkelijk dat alle minima kansarme, goudeerlijke mensen zijn die de pech gehad hebben om op hun 15e gedwongen te zijn om in de kolenmijnen te gaan werken? En dus geen opleiding gevolgd kunnen hebben? Zoniet, dan zijn het allemaal gehandicapten natuurlijk. Liefst zonder armen én benen, want dan kunnen ze inderdaad niet werken.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 11:53 schreef Tup het volgende:
[..]
Harde werker jij. Het zal je vast goed vergaan in de VS. Als je ambitieus bent, niet zwart bent, geen ongeluk krijgt, een goede opleiding hebt genoten, heb je in de VS prima kansen. Ziek worden...het zou verboden moeten worden.![]()
De werkloosheid stijgt inderdaad als het economisch slechter gaat en die mensen neem ik ook niets kwalijk. Maar je vergeet dat het VOORdat het slecht gaat, er ook al enorme aantallen mensen met een uitkering waren, zelfs toen het economisch voor de wind ging en de banen voor het oprapen lagen! Natuurlijk zijn er echt zieke mensen die niet kunnen werken. Maar keer op keer als ik er op wijs dat dit met geen mogelijkheid de aantallen in de WAO/uitkeringen/... rechtvaardigt, blijkt dit gewoon niet tot mensen door te dringen. Het schijnt wel permanent in hun hersens gedrukt te staan dat iemand met een uitkering per definitie zielig is en niet in staat om te werken. Terwijl alle cijfers, studies en vergelijkingen met het buitenland erop wijzen dat we ons gigantisch voor de gek laten houden door al die zogenaamd zieken. Dat betekent niet dat iemand die echt ziek is, geen geld moet krijgen, natuurlijk niet. Waarom snappen mensen dat nou niet? Iemand die echt ziek is, die mag in de WAO. De rest moet een schop onder hun uitvretende kont.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 12:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lig niet zo op komma?s te zeuren. Ten eerste is een modaal inkomen niet 20.000 euro aan de belastingdienst afdragen, ten tweede worden voor mensen met deze inkomens de hypotheken gesubsidieerd.
Persoonlijk ben ik tegen ALLE subsidies, en moet dat verrekend worden met de inkomsten belasting.
Mensen als jij beweren makkelijk dat iemand met een uitkering lui zijn, maar hoe komt het dan dat die "luiheid" op en neer gaat met economische groei?
Have fun in de states trouwens, en kijk eens hoeveel je overhoud van je inkomen als je alle verzekeringen die je hier hebt particulier gaat doen, post ff hoeveel je kwijt bent aan ziektekostenverzekering en aansprakelijkheid.
Het aantal werkelozen in NL voordat de malaise doorbrak in NL was zo laag dat het een dik procentpunt ONDER wat economen zien als volledige werkgelegenheid zien lag.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 21:55 schreef StefanP het volgende:
[..]
De werkloosheid stijgt inderdaad als het economisch slechter gaat en die mensen neem ik ook niets kwalijk. Maar je vergeet dat het VOORdat het slecht gaat, er ook al enorme aantallen mensen met een uitkering waren, zelfs toen het economisch voor de wind ging en de banen voor het oprapen lagen! Natuurlijk zijn er echt zieke mensen die niet kunnen werken. Maar keer op keer als ik er op wijs dat dit met geen mogelijkheid de aantallen in de WAO/uitkeringen/... rechtvaardigt, blijkt dit gewoon niet tot mensen door te dringen. Het schijnt wel permanent in hun hersens gedrukt te staan dat iemand met een uitkering per definitie zielig is en niet in staat om te werken. Terwijl alle cijfers, studies en vergelijkingen met het buitenland erop wijzen dat we ons gigantisch voor de gek laten houden door al die zogenaamd zieken. Dat betekent niet dat iemand die echt ziek is, geen geld moet krijgen, natuurlijk niet. Waarom snappen mensen dat nou niet? Iemand die echt ziek is, die mag in de WAO. De rest moet een schop onder hun uitvretende kont.
Kom anders zelf even met cijfers die het tegendeel bewijzen. Alsof ik de moeite ga nemen om voor iedere jodokus hier links op te gaan zoeken. Lees de krant, dan kom je er zelf wel achter. Maar goed, blijf maar lekker geloven dat Nederland het enige land ter wereld is waar 15% van de beroepsbevolking arbeidsongeschikt is.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 22:18 schreef beware_reageerd het volgende:
Zeg stefanP.
Voor alle commotie die jij veroorzaakt, hen je natuurlijk ook even linken naar feiten toch ???
Klein vraagje.
Als je ze hebt, gebruik ze dan. En anders stoppen met zwammen.
Ik zie alleen een mening van iemand, geen echte keiharde cijfers MET bron vermelding.
Maar wel 1 miljoen mensen in de WAO.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 22:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het aantal werkelozen in NL voordat de malaise doorbrak in NL was zo laag dat het een dik procentpunt ONDER wat economen zien als volledige werkgelegenheid zien lag.
De arbeidsparticipatie lag HOGER dan de VS
Niet overdijven. 760 000.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 00:34 schreef BlaZ het volgende:
Maar wel 1 miljoen mensen in de WAO.
ook goedquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 00:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Niet overdijven. 760 000.
Le-zenquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 00:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar wel 1 miljoen mensen in de WAO.
En je punt is?quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 22:46 schreef StefanP het volgende:
[..]
Kom anders zelf even met cijfers die het tegendeel bewijzen. Alsof ik de moeite ga nemen om voor iedere jodokus hier links op te gaan zoeken. Lees de krant, dan kom je er zelf wel achter. Maar goed, blijf maar lekker geloven dat Nederland het enige land ter wereld is waar 15% van de beroepsbevolking arbeidsongeschikt is.
Jij bent toch een Belg!quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 10:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
hpe zit dat dan? mijn werkgever deed niet aan pc-privé.. maar ik heb wel een pc gekocht, kan ik daar dan wel geld voor terugkrijgen????
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |