Heej,
Ik ging effe typen, en al snel liep het uit de hand.
Ik geef hier mijn mening ter illustratie, en het is wat psychologisch en misschien niet helemaal van toepassing, maar wat ik te zeggen heb staat hier in:
Get on Track
Beste lezers, jong en oud, vandaag ga ik het hebben over een belangrijk fenomeen binnen onze maatschappij. Dit fenomeen is niet echt samen te vatten in een ‘one-liner’, maar beschrijft zich eigenlijk met het idee dat je op tijd op het juiste spoor (het spoor van het leven) moet zitten. Als je dat niet zit, rijd je zo met je treintje het bos in, en kom je er heel moeilijk of misschien zelfs niet meer uit. Waar het om gaat, draagt naar mijn mening heel veel bij aan het feit of je succesvol bent in onze huidige maatschappij, en toevallig zijn relaties tussen mannen en vrouwen daar nu eenmaal heel belangrijk in. Over welk spoor ik het heb en waarom dit belangrijk is zal ik nu uiteen zetten.
Mannen en vrouwen zijn allemaal eens klein geweest, en meisjes spelen nu eenmaal anders dan jongens. Dit is echter ook op een bepaalde manier vastgelegd in onze maatschappij. We krijgen allemaal een soort ‘rol’ opgelegd als we klein zijn en deze dienen we te spelen. Jongens moeten voetballen of soldaatje spelen, en meisjes moeten met Barbie’s spelen en poppen.
In dit vroege stadium wordt ons al een boel geleerd over hoe we ons in de huidige maatschappij dienen te gedragen, met het oog op relaties tussen mannen en vrouwen. Zoals we zien zijn vrouwen al vanaf kleins af aan bezig met het ‘mooi’ maken van zichzelf. Het op de juiste manier aankleden van hun poppen, en met make-up. We weten allemaal waarom vrouwen zich mooi maken, je kunt het ontkennen of niet maar de reden daarvan is simpel: het verleiden van mannen.
Op jonge leeftijd zijn vrouwen dus al snel bezig met het bespreken van hoe je jongens moet verleiden, en hoe je jezelf zo sexy mogelijk voor doet. Alle tienerbladen staan er vol mee. Pak de Tina, Facy, Break-out, of welk blad je maar kan verzinnen erbij, en je zult zien dat ze maar over enkele onderwerpen gaan: Seks, Kleding, en stoere mannen.
De vrouwen weten dus waar ze mee bezig zijn, aangezien ze van kleins af aan alle regels van het ‘spel’ al geleerd hebben.
Dan komen we toe aan de mannen: zij ‘moeten’ voetballen, of spelen legertje, cowboytje of met lego….whatever.
Op die jeugdige leeftijd mag je ook niet over vrouwen praten, dat doe je niet als je klein bent en je wordt ook niet geacht je daarmee bezig te houden. Later, wordt je dat nog steeds niet. Je dient het allemaal te weten hoe het zit. Er is geen biologieboek waarin werkelijk foto’s van het vrouwelijk geslacht in staan, terwijl van het mannelijk geslacht er altijd wel een foto of gedetailleerd plaatje over in staat. Maar goed, laten we de biologie er maar buiten laten, dat was meer ter illustratie over hoe diep het in onze maatschappij wel niet zit. Een leuter op TV, en we lachen…een vagina op TV en men is diep geschokt. Terwijl dat natuurlijk hartstikke onzin is! Maar genoeg over de fysieke, biologische en psychische shit.
Je kunt de jongensbladen erop naslaan: ze gaan over auto’s, voetbal, dure spullen, en er staan mooie vrouwen in, maar verder niks over de omgang met vrouwen.
Mannen krijgen van kleins af aan de spelregels van ‘man-vrouw’ relaties niet mee. Ze worden geacht deze op een bepaalde leeftijd te kennen, als zijnde uit de lucht komen vallen. Het is fout om op vrouwen te geilen, (terwijl zij zich wel geil mogen kleden) en het is fout om vrouwen na te kijken. Dit zijn een soort van ‘verboden’ dingen die iedere gozer eigenlijk van nature doet, of wil doen. Dus moet het stiekem, en daarom is Playboy zo’n populair blad. Maar dat terzijde, ander verval ik weer naar het seksuele gebied, en daar kan ik 10 pagina’s apart aan weiden.
![]()
Waar het om draait is de ‘twist’ in deze maatschappij. Vrouwen worden vanaf hun jeugd opgeleid tot verleidsters en hoe ze met mannen om moeten gaan, terwijl mannen dit niet geleerd wordt, en sterker nog, hun gedrag wordt zelfs door de huidige maatschappij vaak afgekeurd. Want je bent een puber als je wilt weten hoe een vrouw in elkaar steekt. Ja stel je voor dat je weet hoe een blote vrouw eruit ziet!!
Nu gaat het per definitie niet om de biologische en hormonale shit, maar wil ik het eigenlijk hebben over het gedrag. Als man word je dus afgerekend op dingen waar je eigenlijk helemaal niet op afgerekend mag worden. Als man doe je het ook nooit goed, ze zijn allemaal fout, maar dat is niet per definitie waar.
En nu vragen mensen zich af waarom er vaak van die gefrustreerde gasten rondlopen….
Maar ik ga het niet hebben over frustraties in deze mannen, en waarom die ontstaan. Ik ga het hebben over het spoor waar je op moet zitten om niet als ‘frust’ te eindigen.
Als man heb je een nadeel, en daarom komen mannen daar ook vaak (te) laat achter. Het is zo dat als je niet op tijd meedoet met het verkrijgen van een vrouw, dat je maatschappelijk toch een achterstand krijgt, die alleen maar groter wordt als je niet op tijd ‘mee’ doet.
Met ‘mee’ doen bedoel ik eigenlijk het krijgen van een vriendin.
Er zijn veel mannen die 20+ zijn en nog nooit een vriendin hebben gehad. Dit komt voor een groot deel door de gedragingen die door de maatschappij zijn afgeleerd. Ze hebben zich aan de regels gehouden, en zijn nu de dupe.
Ze zitten op het spoor richting het bos. Waarom? Omdat ze geen fouten hebben kunnen maken toen ze op de middelbare school zaten, ze waren óf te bang, óf wisten niet wat ze moesten doen, óf waren te bang een blauwtje te lopen. Wat het ook moge zijn…ik ga daar nu ook niet op in. Het kan veel oorzaken hebben, maar waar het om draait is dat je op tijd van richting moet veranderen. Als je nog altijd geen vriendin hebt gehad, of nog nooit gezoend, zorg dat in hemelsnaam dat je dat ziet te veranderen. Je gaat anders het putje in.
Je mist op een gegeven moment toch maatschappelijk gezien een hoop. Je leert niet hoe je met vrouwen om moet gaan, en je wordt steeds minder aantrekkelijk (voor hen, want je straalt toch uit dat je groen bent). Het is een vicieuze cirkel die omlaag gaat, een soort spiraal.
Je moet bedenken dat er in het leven maar 2 spiralen zijn: eentje omhoog, en eentje omlaag. Je kunt nog zo blij zijn met je huidige leven, en het nog zo naar je zin hebben. Op een dag mis je iets, en dat is gewoon instinctief. Je wilt gewoon een metgezel, een vrouw om van te houden. Is het nu niet, dan is het over 10 jaar. Op een dag, sta je daar… en als je iedereen om je heen ziet met een vrouw, of met kinderen dan sta jij daar alleen. En dat wil je niet. Echt niet.
Tenzij je gay bent.
Als je merkt dat jouw spoor in ieder geval richting het bos gaat, dan zul je ook merken dat je weinig kan doen. Althans zo voelt het. Je voelt je machteloos, maar ik weet van mezelf dat het best hard is om te zien dat veel vrienden of kennissen allemaal 1 of meerdere vriendinnen hebben gehad óf hebben. Je merkt dat ze een soort levenservaring erbij hebben die van groot belang is. Om het plat te zeggen: ze hebben allang geneukt, en jij niet. Dit is niet erg, en dit is niet bedoeld als vrijbrief dat alle mannen nu snel moeten neuken, dat zeker niet. Dit is bedoeld om te laten zien dat als je niet snel genoeg ‘mee’ doet dat je echt de boot mist. Je kan parachute gesprongen hebben, je leven gewaagd tijdens het zoeken naar de heilige graal of de mensheid hebben gered van de ondergang, zonder relationele ervaring ben je toch een soort van maatschappelijke ‘loser’.
Hoe verder je komt in het leven zonder deze ervaring, hoe moeilijker je ook aan een vrouw komt. Vrouwen leren bij……en jij niet. Dus de ‘gap’ ofwel de ruimte tussen jouw en hen wordt steeds groter, en vergeet niet dat je al een achterstand hebt. Daarom moet je die inhalen, en snel. Als zij straks bij C zijn…ben jij nog bij A. En dat wil je niet.
Je zult een inhaalslag moeten maken.
Het probleem zit hem bijvoorbeeld in kleine zaken zoals zoenen en dergelijke. Ja, het rotte is dat men vaak zegt dat als een vrouw eenmaal van je houdt, dat ze dat helemaal niet erg vindt als je dat soort dingen niet goed kan. Leuk en aardig, maar vrouwen moet je veroveren, en ze bekijken het dan vanuit het oogpunt iemand al veroverd te hebben, en daar zit de kneep. Als je wel de goede zoenervaring hebt, dan maak je veel meer kans. Want wat als je op je eerste date eigenlijk een beetje stuntelt?…dan maak je geen goede indruk en dus lig je eruit. Je moet jezelf dus zien te verkopen en hoe je het went of keert een beetje goede indruk maken is geen overbodige luxe op dat moment. Niet dat je nu teveel moet focussen op dit soort ‘kleine’ problemen want dat schiet niet al teveel op. Jezelf niet druk maken is gewoon een pré.
Maar het gaat grotendeels om de ‘ervaring’ die maakt dat je je zelfverzekerd voelt. En niks voelt lekkerder aan dan je zelfverzekerd voelen. Al is het maar voor jezelf dat je meer het idee krijgt dat je wat in deze maatschappij te vertellen hebt of uitmaakt.
En wat ook belangrijk is, is dat je een grotere kans hebt te eindigen met iemand waar je echt van houdt als je meer vrouwen achter de rug hebt. Na iedere relatie zul je ervaring hebben, en weten wat je wel/niet zoekt in een vrouw. Tja, niet dat je nu 30 exemplaren erdoor moet jassen voor je 30ste, dat zeg ik niet. Maar het is naïef om te denken dat je eerste relatie gelijk met degene is met wie je trouwt. Ja, tenzij je al 40 bent, maar dat wil je dus niet.
Al met al is de levenservaring van groot belang, en dat is te merken. Ik merk dat mensen met een relatie trouwens gelukkiger zijn dat de mensen zonder. Of in ieder geval degene die zonder zitten en nog nooit ‘gescoord’ hebben. En het blijft een pijnlijk onderwerp soms, dat je blijft confronteren. Je moet je zeker nooit gek laten maken! Tuurlijk niet! Doe je eigen ding, maar ik trof mijzelf ooit in de situatie dat mij iets gevraagd werd door iemand van de radio. Aangezien mijn hobby nogal een ‘mannending’ is, was haar eerste vraag natuurlijk: “waarom doe je dit? Wil je niet achter de vrouwen aan?”. Tja, hier heb je het al, de persoon die de vraag stelde dacht mij gelijk te zien als ‘loser’ die niet achter chicks aan wil/gaat. WTF, ik moest dat dan maar rechtzetten, maar het gaat om het idee dat men van je krijgt zodra ze weten dat je geen vriendin hebt/of gehad.
Die wissel moet omgegooid worden! En snel!
Je moet zorgen dat je op het spoor komt waar je vrouwen op je pad tegenkomt. En daar moet je moeite voor doen. En hoe je dat gaat doen, dat ga ik hier ook niet behandelen, maar daar is zat andere lectuur over. En je hebt altijd nog je eigen verstand, gebruik het!
Wat zijn de voordelen van het andere spoor? Je kan meedoen met de rest, en het is nog leuk ook! Ja, het kan een hoop problemen opleveren, en een relatie is lang niet altijd even leuk, sterker nog het kan ook een ramp zijn. Maar dat terzijde, de ervaring je ermee krijgt maakt je sterker en steviger en laat zien dat je leeft!
Je leeft! Je bent een mens, en het is niet erg om toe te geven aan je instinctieve drang. Je moet daar niet tegen vechten, het kost je een hoop energie en waarvoor?
Mensen die een relatie hebben of hebben gehad, kijken anders tegen het leven aan, pakken meer kansen of zijn gewoon succesvoller. Ik weet zeker dat het invloed heeft op je doen en laten en op je persoon en je leven.
Als je zo’n gesloten mens bent, een IT-nerd of wat dan ook……als je altijd maar single bent en je kent vrouwen alleen van de centerfolds, dan heb je een probleem. En de enige die schuld heeft ben jij. Om te voorkomen dat je later gefrustreerd en agressief raakt, moet je echt een verandering in je leven brengen en je bezig gaan houden met dat wat je misschien onderbewust schuwt: vrouwen.
Als je al te laat bent (stel je bent al 25, en nog zo groen als gras) dan heb ik maar 1 wijze raad: Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald. Gooi die wissel om nu het nog kan.
Ik weet dat het soms lastig is, maar nu ik terugkijk op mijn jeugd, vind ik dat ik er al te laat bij was. Ik ben dan wel 21, maar merk dat ik achterstand heb. Als ik kijk op school, heeft 80% van mijn studiegenoten al de ervaring achter de rug, die ik nog niet eens in de verte zie liggen.
Zij zijn ook anders van geest en gedachte, een stuk volwassener zo nu en dan. Hoewel ik regelmatig boven hun niveau uit kom J, of ze nu een vriendin hebben of niet. Maar je ‘merkt’ dat ze anders zijn, en je merkt dat je wat mist. (jij gaat alleen op vakantie)
Je kan eindigen als die hacker op een zolderkamer, zonder daglicht. Maar je wilt dat niet. Ook die hacker niet, maar hij kan zijn frustraties maar op 1 manier kwijt…..door een virus te schrijven dat het halve i-net plat legt. Hij is boos op de wereld. Boos en gefrustreerd, maar de enige die hij de schuld kan geven is zichzelf.
Jij wilt niet boos worden op de wereld, en niet op jezelf…..jij wil die wissel omgooien voordat je ook gefrustreerd raakt. Jij wilt ook genieten van het leven, net als ieder ander. Doe dat dan ook!
Niet dat een vrouw nu per sé garant staat voor succes en een heerlijk leven, dat niet. Wees eerst maar eens tevreden met jezelf, maar je wilt ook niet als laatste overblijven. If you know what I mean…
Zorg dat je op die spiraal naar boven zit, en niet die andere. Die andere gaat naar het bos, en daar verdwaal je.
Ik wil niemand beledigen, maar de mannen van 40+ die ik ken en geen vrouw hebben, of in ieder geval bijna nooit gehad: dat zijn zeker geen helden, als je begrijpt wat ik bedoel. Het zijn vaak van die zachtaardige slappe zakken waar je als buitenstaander zoiets van hebt: ‘hmm, beetje sukkel’. Je begrijpt misschien vast wel wat ik bedoel. Zo wil je niet eindigen! Echt niet!
Gooi die wissel om, het is het enige dat misschien echt van belang is in je leven. Ze hebben mij veel wijs kunnen maken, maar ik weet dat geld niet per se gelukkig maakt, en een vrouw ook niet…. Maar het is rete-leuk om het te hebben, en maakt het leven soms gemakkelijker.
Sterker nog, als je een leuke vrouw hebt, heb je iets om voor te leven, naast jezelf, en daar kan geen Porche of miljoen euro’s tegenop. (tenzij het een bitch is, maar dan moet je haar dumpen en op zoek gaan naar een beter exemplaar!)
Ik ben van mening dat het dus weldegelijk van invloed is op je maatschappelijk succes. En laat je niks wijsmaken als: “ach, het komt vanzelf wel, maak je niet druk”. NEE! Niks gaat vanzelf…alsof je geld automatisch gestort wordt op je rekening! Inderdaad, ik dacht ook dat je daar hard voor moest werken! Vrouwen komen ook niet aanwaaien, dus pak je kansen nu je kan. En anders moet je je kansen maken.
Nu ben ik nog jong, maar ik hoor de klok tikken. Ja wat is 10 jaar op een mensenleven? Het is de tijd tussen nu een beetje spelen en plezier hebben en kinderen!
Kinderen krijg je niet zomaar, daar moet je iemand voor hebben. En ik denk dat het van belang is om te zorgen dat je dus wel het spoor kiest waar kinderen in de toekomst ook een optie is.
Als je dat station niet op je kaart hebt staan, kijk dan goed of je niet de trein naar Timboektoe hebt geboekt.
Het probleem is dat dingen die je nog moet leren vaak moeilijk zijn, en dat je het in eerste instantie zult vern*uken. Tja, als je pas in je 20+ aan het verneuken moet beginnen, dan heb je pas later succes. Je hebt ook niet in 1 keer leren fietsen, daar zijn ook 3-wielers aan vooraf gegaan. Dus hoe eerder je je fuck-ups maakt, des te beter. En dan weet je ook steeds sneller wat jij van een relatie verwacht en wat je van je partner verwacht. Het vergroot je kans op succes in het latere leven. Dit is mijn insteek maar ik bekijk het zo: als je sneller leert hoe je vrouwen kan versieren, dan ‘master’ je die skill tegen de tijd dat je je echte ware ontmoet. Hoewel, iedere keer als je verliefd bent, lijkt zij de ware. Dus laat je niks wijs maken door je hersenen. Maar goed, die stofjes zijn nu eenmaal erg krachtig.
Voor mijn idee, heb ik laatst nog een kans vergooid. De fouten die ik maakte maak ik denk ik niet nog een keer, dan zullen het wel weer andere zijn. Maar het gaat erom dat als ik eerder de fouten had gemaakt die ik nu heb gemaakt, met die meid misschien wel succes had gehad.
![]()
Snappie?
Maar fouten maken is juist goed. De feedback die het oplevert is goud waard.
Ik heb nu al spijt van dingen die ik niet gedaan heb toen ik nog op de middelbare school zat, sterker nog soms baal ik ervan dat ik niet op de basisschool die ene meid heb aangesproken. Maar goed, wat geweest is, is geweest en leer van je fouten zodat je in de toekomst kan doen wat je wil bereiken.
En hoe eerder je begint hoe beter. Maar heb ook geen haast! Pak niet opeens de sneltrein, want als je dan de verkeerde lijn hebt, is overstappen zo moeilijk en sta je opeens nóg sneller in dat bos dat je gewild had.
Succes, ik heb mijn wissel omgegooid, en ik hoop dat ik ooit de vruchten daarvan ga plukken. Het zal langzaam gaan, maar Keulen is ook niet op 1 dag gebouwd. Ik ga mijn best doen, en dat zou jij ook moeten doen als je begrepen hebt wat ik hier duidelijk heb proberen te maken.
Wat wel heel belangrijk is, is dat je blij bent met jezelf en wat je doet. Zorg dat je daar een positieve kijk op hebt, voordat je aan wat anders begint. Het lijkt voor sommige moeilijk, maar het is o zo belangrijk. Het is niet zo dat je iets ‘fout’ hebt gedaan. Dat niet. Het is niet zo dat als je nu eenmaal geen snelle jongen bent, dat je dan verkeerd bezig bent geweest. Het is wel zo dat je misschien wakker geschud moet worden.
The road to victory is long.
*Takes care of his men, and women.