tja, ik denk eerlijk gezegd niet dat iedereen hetzelfde probleem heeft ookal is de uitkomst hetzelfde.quote:op zaterdag 14 augustus 2004 18:36 schreef someone324 het volgende:
oke, voor de diegene die dit topic nog niet hebben gevolgd even een kleine samenvatting:
dit topic gaat over mensen die op een bepaalde leeftijd nog steeds geen vriendin hebben, en veel al nul ervaring met vrouwen. de mensen in dit topic zien dit als een probleem, dus kom aub niet meer met opmerkingen als "het komt wel". als iedereen om je heen een vriendin heeft, en jij niet, is er wel degelijk een probleem waar aan gewerkt moet worden
ik denk dat we inmiddels wel genoeg over hebben gesproken wat het probleem is waardoor we nog geen relatie hebben / kunnen krijgen. in het vorige topic zijn we er globaal achter gekomen dat dit komt door:
- onvoldoende zelfvertrouwen
- te weinig sociale contacten
- angst
ik wil dit topic even een iets andere wending geven. oke, we weten het probleem. maar schiieten we helaas iet zoveel mee op als we niks doen om het probleem op te lossen. ik wil dat we in deze thread gaan spreken over de dingen die we irl gaan doen, om ons probleem op te lossen. achter de computer zitten heeft een groot gedeelte van ons volgens mij al jaren gedaan, maar daar schiet je dus niets mee op.
tot slot nog even een opmerking naar x-river toe: je hebt helamaal gelijk als je zegt "er wordt onvoldoende gedaan om het probleem op te lossen". verder vindt ik dat je heel nuttige bijdragen hebt geleverd.
dus mensen, laten we eens doelstellingen gaan stellen wat we gaan doen aan onze problemen.
we weten nu wat onze problemen zijn, maar we zullen dingen moeten doen om het op te lossen
laat maar horen.
in de vorige topic is juist naar voren gekomen dat daar het probleem nog wel eens zou kunnen zitten. in mijn geval bijvoorbeeld: ik heb wel een paar vrienden, maar die brengen het weekend liever door met hun vriendin, en houden al helemaal niet van uitgaan. nu ben ik zelf ook niet echt een feestbeest en uitgaanstype. vorig jaar ben ik een aantal weken wel alleen gaan stappen, maar toch voelde ik me niet op mijn gemak, juist omdat in een disco staan niet echt iets voor mij is.quote:op zaterdag 14 augustus 2004 19:00 schreef vogeltje het volgende:
ga vanavond uit...
ik heb dus geen probleem met het praten met collega, familie, vrouwen die ik ken, not at all.quote:op zaterdag 14 augustus 2004 19:02 schreef automatic_rock het volgende:
[..]
tja, ik denk eerlijk gezegd niet dat iedereen hetzelfde probleem heeft ookal is de uitkomst hetzelfde.
maar als je sowieso geen contact met vrouwen hebt, of daar bang voor bent (/ongemakkelijk bij voelt, verlegen) begin eens rustig aan. ga eens op vistie bij je nicht ofzo, klets daar eens wat mee. of op werk.school, maar eens een praatje met een collega/klasgenoot. ookal is ze 10 jaar ouder en getrouwd. het is een vrouw, en als je daar leuk mee kunt praten, en je merkt dat de ander het ook gezellig vind als je met haar praat dan werkt dat erg goed voor je zelfvertrouwen!!!!
het zal je maagd-zijn-probleem niet 123 oplossen. maar het is een goed begin om jezelf wat meer zelfvertrouwen te geven, en om vrouwen te leren kennen, en ook weten hoe daar mee om te gaan!!
uitgaan is wel leuk, maar niet alleen. goed idee dus!quote:op zaterdag 14 augustus 2004 19:07 schreef damart het volgende:
[..]
misschien moeten we anders gewoon eens een fok! meet voor dit thema organiseren
alleen? sorry, maar dan voel ik me nogal ongemakkelijkquote:op zaterdag 14 augustus 2004 19:00 schreef vogeltje het volgende:
ga vanavond uit...
internet dating vind niet echt een optie, het is juist de bedoeling dat ik een weg kom achter die computer.quote:op zaterdag 14 augustus 2004 19:09 schreef diggers het volgende:
"te weinig sociale contacten" beetje sarcatich maar hoe zou je dat nu kunnen oplossen?? er zijn toch mogelijkheden zat om die te vinden. verbreed je kader zou ik zeggen. plan je agenda zo vol mogelijk![]()
ga bij een sportclub, doe aan internetdatingenz enz en ben je daar een beetje angstig voor , probeer het dan te zien als gezonde spanning.
alleen niet vanavond... want ik ga zo met de familie uit eten (uiteraard even kijken of er in het restaurant nog leuke dames zijn om oogcontact mee te leggen danquote:op zaterdag 14 augustus 2004 19:10 schreef someone324 het volgende:
[..]
uitgaan is wel leuk, maar niet alleen. goed idee dus!
nou niet direct voor sport (smaken verschillen). ander idee dan maar. wat dacht je van vrijwillegerswerk? bijvoorbeeld om als leiding mee te gaan op kamp. beetje zoeken op internet en voila ! met betrekking op zoeken van sociale contacten lijkt me dit een hele goede zet.quote:op zaterdag 14 augustus 2004 19:15 schreef someone324 het volgende:
[..]
internet dating vind niet echt een optie, het is juist de bedoeling dat ik een weg kom achter die computer.
me agenda zo vol mogelijk plannen, dat heeft op dit moment niet veel zin omdat ik
a. niet veel te doen heb
b. wat ik te doen heb niet echt sociale bezigheden zijn
sportclub. goed idee. heb je ingeschreven voor fitness, gaat september beginnen. het is niet echt een sociale sport, maar ja, je kan er mensen ontmoeten misschien. heb je meer suggesties voor sport?
het niet knap zijn is geen enkel probleem. heb je weleens door amsterdam gelopen. heb gezien wat een lelijke apen daar lopen? maar die hebben wel vaak een heel knap vrouwtje. geen zorgen op dat punt dus.quote:op zaterdag 14 augustus 2004 19:25 schreef realzeus het volgende:
mijn karakter daar zit ik niet zo over in maar ik ben niet de knapste.
als mensen mij voor het eerst zie kom ik een beetje sukkelig over en omdat de eerste indruk het langst blijft hangen.............
dat laatste daar ga ik binnenkort wat aan doen en ik hoop dat als die verlegenheid weg is,ik wat meer zekerheid uitstraal.
steps, of tea bo, zitte alleen maar vrouwen opquote:op zaterdag 14 augustus 2004 19:15 schreef someone324 het volgende:
heb je meer suggesties voor sport?
wat ga je doen?quote:op zaterdag 14 augustus 2004 19:25 schreef realzeus het volgende:
dat laatste daar ga ik binnenkort wat aan doen en ik hoop dat als die verlegenheid weg is,ik wat meer zekerheid uitstraal.
we'll see
ik haal ut wel in, heb ook nog geen "echte" vriendin gehad.quote:21 jaar, nog geen relatie gehad en maagd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |