Denk je niet dat dat andere oorzaken heeft? Volgens mij zijn in signapore een aantal grondrechten sterk ingeperkt (vrijheid van meningsuiting, etc). Daardoor heeft de overheid veel meer macht om criminaliteit, corruptie, etc aan te pakken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 12:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Singapore is geen echt democratisch land, maar ja, echt slecht gaat het niet, het heeft een functionerend rechtssysteem, corruptie is laag, bijna geen criminaliteit.
Zo zie je maar weer dat Democratie niet het enige systeem is dat functioneert.
Overdrijven is ook een vak, ieder land heeft zo zijn wetten. En kauwgom verbieden, dat vond ik eigenlijk een prima idee. Is een heel normale manier van overheid bedrijven.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 14:43 schreef PJORourke het volgende:
Veel plezier ermee. Is het weer en fascist?
Dit is toch het land waar kauwgom verboden was? En waar je met een lichtkogel moet rijden die af gaat als je te hard rijdt?
Niet in mijn landquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 15:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is een heel normale manier van overheid bedrijven.
Ik vind het nogal totalitair eigenlijk. Ik sta er zelf niet op te wachten, hoe vies kauwgom ook zijn mag.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 15:34 schreef Pietverdriet het volgende:
En kauwgom verbieden, dat vond ik eigenlijk een prima idee. Is een heel normale manier van overheid bedrijven.
Het is niet totalitair. En er zijn een hoop vooroordelen over Singapore. Een lichtkogel die afgaat als je te hard rijdt? Hoe krijg je het verzonnen. Heb ook al eerder gehoord dat er kooien op kruispunten staan en als je schuin oversteekt daar voor een paar uur in wordt opgesloten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 18:31 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik vind het nogal totalitair eigenlijk. Ik sta er zelf niet op te wachten, hoe vies kauwgom ook zijn mag.
quote:Op woensdag 11 augustus 2004 07:57 schreef Libris het volgende:
Betrekkingen met Maleisie zijn erg koel, veel conflicten over landbezit (eilandjes) en Maleisie verkoopt drinkwater aan Singapore. Als Maleisie de kraan dichtdraait, valt Singapore binnen 8 uur Maleisie binnen.. Het hele leger (iedereen onder de 48 is reserdivist) is daarop getraind..
LOLquote:Op woensdag 11 augustus 2004 07:57 schreef Libris het volgende:
Betrekkingen met Maleisie zijn erg koel, veel conflicten over landbezit (eilandjes) en Maleisie verkoopt drinkwater aan Singapore. Als Maleisie de kraan dichtdraait, valt Singapore binnen 8 uur Maleisie binnen.. Het hele leger (iedereen onder de 48 is reserdivist) is daarop getraind..
Landen met grote legeruitgaven staan er niet echt om bekend economisch veel te groeien.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 10:24 schreef Libris het volgende:
Ja, klopt wel, maar voor 4 miljoen inwoners is het net wat te weinig water. Ik ken wel een aantal Europeanen die bezig zijn met ontziltingscentrales, maar dat is nog niet helemaal voldoende. Het regent wel aardig wat, maar niet voldoende voor iedereen die hier woont. Daarom liggen er een paar grote waterleidingen naar maleisie.
Singaporese leger is behoorlijk indrukwekkend, zoals ik al zei, iedereen is reserdivist en moet 2 a 3 weken per jaar op herhaling. 4.6 % van het BNP wordt eraan besteed. Tegen 1.6% van Nederland.
Bijna 12% y/y genoeg voor je?quote:Op woensdag 11 augustus 2004 12:31 schreef pberends het volgende:
Landen met grote legeruitgaven staan er niet echt om bekend economisch veel te groeien.
quote:Op woensdag 11 augustus 2004 14:01 schreef Crabtree het volgende:
[..]
Bijna 12% y/y genoeg voor je?
http://www.iht.com/articles/533438.htm
Ja, en lage inkomensbelasting, maar wel een erg erg hoge autokosten. Eerst een licentie kopen voor zo'n 15.000 euro en dan zijn auto's zelf ook nog eens erg duur.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 14:27 schreef pberends het volgende:
[..]
![]()
Ik zei, ondanks die legeruitgaven, zoveel economische groei, daarom bewonder ik Singapore juist.
je hebt in Singapore echter niet echt een auto nodig, toch?quote:Op donderdag 12 augustus 2004 02:26 schreef Libris het volgende:
[..]
Ja, en lage inkomensbelasting, maar wel een erg erg hoge autokosten. Eerst een licentie kopen voor zo'n 15.000 euro en dan zijn auto's zelf ook nog eens erg duur.
Om ergens te komen? Nee, met de MRT, bus en taxi (erg goedkoop) kun je overal wel komen.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:
je hebt in Singapore echter niet echt een auto nodig, toch?
Precies, status. Maximumsnelheid is 90 km/h en toch zie je ferrari's, Rolls, Porsches, Jags (erg veel) en vorige week nog een Lamborgini..quote:Op donderdag 12 augustus 2004 10:42 schreef Crabtree het volgende:
[..]
Om ergens te komen? Nee, met de MRT, bus en taxi (erg goedkoop) kun je overal wel komen.
Als statussymbool? Jawel.
Nog geen nieuwe fiets?quote:Op donderdag 12 augustus 2004 10:56 schreef Libris het volgende:
[..]
Precies, status. Maximumsnelheid is 90 km/h en toch zie je ferrari's, Rolls, Porsches, Jags (erg veel) en vorige week nog een Lamborgini..
Ik neem de auto met chauffeur meestal, de taxi.. zelfs naar mijn werk 2 kilometer verder
Laten we dat maar niet doen... Had al een kleine aanvaring met de lokale sterke arm voor geluidsoverlast op zondagochtend om 6 AMquote:Op donderdag 12 augustus 2004 11:40 schreef Crabtree het volgende:
In Nederland zou ik zeggen: Nieuwe terugjatten.
Hier lijkt me dat niet zo'n heel goed idee..
vertel, vertel!!!quote:Op donderdag 12 augustus 2004 11:44 schreef Libris het volgende:
[..]
Laten we dat maar niet doen... Had al een kleine aanvaring met de lokale sterke arm voor geluidsoverlast op zondagochtend om 6 AM![]()
Even in het kort:quote:Op donderdag 12 augustus 2004 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
vertel, vertel!!!
quote:Op donderdag 12 augustus 2004 12:45 schreef freako het volgende:
<knip>
Oh, en Libris: het is "reservist", niet "reserdivist". Dat laatste lijkt me (ietwat anders gespeld) eerder iemand die ondanks straffen misdaden blijft plegen..
Ik zag die eed live, maar mijn God zeg, wat was dat een lange eed. Er zijn ook twee verschillende eden, ééntje over het PM zijn zelf en ééntje over zijn gedrag 'in office'. Dat was nog wel enigszins interessant om te zien, maar de half uur durende ophemel-speech van daarvoor was echt slaapverwekkend.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 03:13 schreef Libris het volgende:
Ik zat gisteren naar een herhaling van het afleggen van de eed te kijken
Ehmz, ik denk dat de politie hier over het algemeen redelijk polite is. Ik was een aantal weken geleden getuige van een vechtpartij tussen twee chinezen, bierflessen en barkrukken door de lucht. Binnen een aantal minuten politie erbij en ik verwachtte dat de onrustschoppers wel hardhandig mee werden genomen. Maar nee, er werd rustig een uurtje gepraat met beide heren (onder begeleiding van 9 agentenquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 05:21 schreef Skeffie het volgende:
Heb 2 vraagjes, Ten eerste zeg je dat je geen problemen had met de politie. Nou vraag ik me af of dat komt omdat ze zo vriendelijk zijn, of omdat je een buitenlander bent. Ik merk hier in China vooral dat de politie weinig tegen te buitenlanders doet.
Ten tweede zeg je dat de banden tussen Singapore en China goed zijn. Ik hoor hier op het nieuws dat die banden een stuk losser zijn gaan staan omdat de (vorige) PM van Singapore naar Taiwan was afgereist en hier was de Chinese overheid niet blij mee. Er werd zelfs gedreigd om de Chinese ambassade te sluiten in Singapore. Maar het zal wel weer goed komen aangezien er veel Chinezen in Singapore zitten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |