abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39778776
Voor een eengezinswoning in Nieuwgein hebben we zeker 2 dagen gewacht, waarvan 1 gebruikt was door tpg post om de aanmelding te bezorgen.

Maar ja, dat is dan vrije sector hè. Het eerste aangeboden huis (die van 2 dagen dus), hebben we afgewezen en de volgende was 2 weken later ofzo en dat is hem geworden.
  donderdag 13 juli 2006 @ 08:24:18 #127
141482 Q.
JurassiQ
pi_39778821
In Utrecht is het echt hopeloos, 7 jaar minimaal. Ik heb maar gewoon gekocht, dat was tenminste geen complete onmogelijkheid.
For great justice!
  donderdag 13 juli 2006 @ 08:26:42 #128
141482 Q.
JurassiQ
pi_39778849
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 06:15 schreef DennisMoore het volgende:

Dus... als je een vast inkomen hebt, waarom nog huren?
Als je ook maar 10 euro minder verdient dan ik verdien als alleenverdiener is het al geen optie meer. Vergeet in mijn geval in Utrecht ook de woonvergunninggrens niet.
For great justice!
pi_39778999
ik zit nu in sliedrecht (wil eigenlijk naar zwijndrecht terug, heb ik altijd gewoond) en de wachttijd hier bedroeg 6 maanden (6punten had ik dus) voor een 3kamer flatje
namaste
pi_39779329
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 08:40 schreef Dulk het volgende:
ik zit nu in sliedrecht (wil eigenlijk naar zwijndrecht terug, heb ik altijd gewoond) en de wachttijd hier bedroeg 6 maanden (6punten had ik dus) voor een 3kamer flatje
Was dat recentelijk, of langer geleden? Stichting Woonkeus?
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_39781711
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 06:15 schreef DennisMoore het volgende:
Dus... als je een vast inkomen hebt, waarom nog huren?
Beetje kort door de bocht die stelling..
Ik ben namelijk ziek (kanker) , en hoewel ik gewoon weer kan werken en dus al jaren een vast inkomen heb krijg ik sowieso de eerste tien jaar geen hypotheek. Omdat ze bang zijn dat de ziekte terugkomt... Enigste optie is dat er iemand borg zou moeten staan voor mij..
Sommige dingen zijn raar geregeld in Nederland...
live life
pi_39783562
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:07 schreef Tharalom het volgende:
Nee, geen Glanerbrug.. Ik heb dit geregeld via de SWL in Losser; www.swl-losser.nl. Geen inschrijfkosten, geen bindingseisen en de wachttijd is echt kort . Een vriendin van mij had een huisje binnen twee maanden. De SWL verhuurt alleen geen woningen ín Enschede, álleen in de dorpjes erachter zeg maar. Voor een woning of appartement in Enschede zelf kun je eens kijken bij www.direktwonen.nl. Er is vrij veel aanbod, helaas ook vrij prijzig in vergelijking met de dorpjes in de omgeving Succes met je zoektocht!
We gaan het eerst proberen via de Woonplaats en via Domijn. Zoeken in principe een appartementje en zowel de Woonplaats als Domijn werken met loting. De SWL-site lijkt trouwens wel erg veel op die van Domijn (samenwerking misschien?). Buiten Enschede is niet direct de eerste keuze, maar wordt wel als optie meegenomen.
Thnx voor de info
"Snelwandelen is zoiets als een wedstrijd wie het hardst kan fluisteren."
- Bob Q. Costas
pi_39783871
Ik sta sinds 18-02-2002 ingeschreven bij Woonnet-rijnmond.
Hoogste plek die ik daarbij behaald heb is 5e
Het zou wel erg fijn zijn als ik voor het eind van het jaar een huis aangeboden krijg, maar ik reken er niet op...
pi_39784000
ik stond 5,5 jaar ingeschreven in de regio utrecht, reageerde in nieuwegein en utrecht.
nooit top 10 noteringen op huizen gehad.

Eind vorig jaar gereageerd op een studio van 52m2 in Nieuwegein (was 2e en de nummer 1 kwam niet opdagen bij de bezichtiging) dus daar woon ik nu voor t luttele bedrag van 440 euro id maand.......
suck my asshole taco bender
pi_39785082
Als ik dit allemaal lees lijkt kopen veel makkelijker, maar mijn enige vaste inkomen is studiefinanciering dus dat gaat niet lukken

Vrije sector is ook een mogelijkheid, maar zoveel haast heb ik ook weer niet. Ik ben iig blij dat ik mij 2 dagen na mijn 18de verjaardag bij een wooncorporatie heb ingeschreven, voor "later"
Klussen deel 1 en 2
pi_39786166
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:41 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Als ik dit allemaal lees lijkt kopen veel makkelijker, maar mijn enige vaste inkomen is studiefinanciering dus dat gaat niet lukken

Vrije sector is ook een mogelijkheid, maar zoveel haast heb ik ook weer niet. Ik ben iig blij dat ik mij 2 dagen na mijn 18de verjaardag bij een wooncorporatie heb ingeschreven, voor "later"
t ligt er aan in welke regio je gaat kopen.....bij mij in de regio is alleen kopen bijna niet te doen (tenzij je een godsvermogen verdiend). vroeger (opa verteld) had mijn zus binnen 1 jaar een woning in nieuwegein, (zus is 1 jaar ouder) dus ik zo eigenwijs als ik was....

dat inschrijven komt wel, je hebt toch binnen een jaar een woning.
Heb mij dus ingeschreven toen ik een vaste baan kreeg, in de gedachte dat ik snel een woning kreeg....

nou niet dus

je hebt t dus goed gedaan.... als ik dat ook had gedaan had ik al jaren een eigen plekje gehad... mahjah...achteraf gepraat he
suck my asshole taco bender
pi_39786256
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:02 schreef Marvellous het volgende:
Het zou wel erg fijn zijn als ik voor het eind van het jaar een huis aangeboden krijg, maar ik reken er niet op...
5 is wel hoopgevend hoor, ik ken iemand die ergens 17e werd en de woning kreeg omdat 16 mensen 'm weigerden. Vooral in steden als Nijmegen, waar de wachttijden enorm oplopen, gaan mensen niet hun vijftien jaar wachttijd opgeven voor een woning die niet helemaal aan hun eisen voldoet. Er wordt dus veel geweigerd.

Ik vind het ook wat kort door de bocht om te zeggen: "als je een vaste baan hebt ga je toch gewoon kopen". Ik heb al jaren een vaste baan, maar kan pas sinds kort een hypotheek krijgen voor een bedrag waarvoor je in deze stad ook daadwerkelijk iets kunt kopen.
pi_39786845
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:17 schreef Remco_h het volgende:

[..]
je hebt t dus goed gedaan.... als ik dat ook had gedaan had ik al jaren een eigen plekje gehad... mahjah...achteraf gepraat he
Ik heb mijn vriend vorige week bij woonnet-haaglanden en woonnet-rijnmond ingeschreven... Voor het geval dat als mijn inschrijvingsduur vervalt dat wij nog iets kunnen regelen. Eigenlijk had ik dat ook 2 jaar geleden moeten doen...
Klussen deel 1 en 2
pi_39786846
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:02 schreef Marvellous het volgende:
Ik sta al sinds 2000 ingeschreven bij Woonnet-rijmond maar voor de woningen die wij aantrekkelijk vinden (lees: huisje met een tuintje en minimaal 2 slaapkamers) komen we nog steeds niet in aanmerking, we eindigen nu zo´n beetje steeds 25ste.
pi_39791143
maand geleden (begin juni) ingeschreven bij BEVO/Palissade in Gorinchem en a.s. maandag krijg ik de sleutels van mijn nieuwe apartementje al
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_39791389
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:54 schreef vlad het volgende:
maand geleden (begin juni) ingeschreven bij BEVO/Palissade in Gorinchem en a.s. maandag krijg ik de sleutels van mijn nieuwe apartementje al
ik wil die site hebben
ik zoek een huis heb jij wat voor me?
als je naar rechts kijk zie je links niets
pi_39791476
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:03 schreef BobRooney het volgende:
je moet voor de gein is reageren in vakantie periodes als iedereen weg is...
Stttttt, dat hoeft niet iedereen te weten :-)

Het helpt trouwens wel.
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 13:59 schreef Wezli het volgende:
Nijmegen, 10 jaar minstens
Woon nu in een wijk die allang geen slechte naam meer schijnt te hebben
In welke wijk woon je dan?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  donderdag 13 juli 2006 @ 16:44:04 #143
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_39792762
Ik zit in Den Bosch bij brabant wonen... Heb bijna 3 jaar ingeschreven gestaan.
toen 1 maand lang gereageerd op verschillende appartement/huisjes (vaak boven aan de lijst geeindigd) en toen had ik een 4-kamer appartement.

Dus je moet gewoon op tijd beginnen met inschrijven...
  donderdag 13 juli 2006 @ 16:55:32 #144
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_39793116
idd, meteen inschrijven als het kan. Als je dan ooit wilt gaan verhuizen heb je iig je inschrijving achter de hand... ook laten staan als je gaat kopen. Je weet immers maar nooit.

Bij ons gaat het nu via een optie model, je schrijft in op 6 opties (een straat of serie dezelfde woningen)
en dan kom je op een wachtlijst.... en elke keer schuif je op.... zou beter zijn dan losse reacties maar ik geloof er niet in...
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_39795357
Waar ik nu 9 maanden ingeschreven sta duurt het 9 tot 12 maanden.
Waar het is?
Zeeuws-Vlaanderen.. hehe
pi_39796012
In Dordrecht, bij woondrecht, werken ze via inloting. Vrienden van mij die hadden binnen 1 maandje een huisje. Maar ja, dat is dus op goed geluk. En de buurten waarin die woningen staan zijn erg slecht.
Via particulier had ik binnen 2 weken een woning (Rotterdam).
pi_39796204
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:03 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Stttttt, dat hoeft niet iedereen te weten :-)

Het helpt trouwens wel.
[..]

In welke wijk woon je dan?
Reageren in de zomer heeft mij dus ook geholpen.
- Mensen zijn op vakantie (kunnen dus niet reageren)
- Mensen gaan op vakantie (intrekdatum = rond hun vakantie)
- Geld is gereserveerd voor de al geboekte vakantie, verhuiskosten erbij is op zo'n korte termijn niet haalbaar

En tja, dan heb je van die mensen zoals ik: laptopje met WIFI, Keszthely (Hongarije) inrijden, open accesspoint zoeken, reageren op woningen (online) en voila: op vakantieadres gebeld worden: je kan langskomen je bent de 2e (1e voldeed niet aan eisen).

Zonder die zomer-rustige-periode had ik (gezien het systeem van elke mnd een punt en het gemiddelde aantal punten hier), bijna een jaar verder gezeten
pi_39818295
Almere is ongeveer 1,5 jaar (ietsje meer, voor 1 soms 2 kamer woning) en per kamer meer een jaar erbij rekenen
pi_39820853
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 18:59 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Reageren in de zomer heeft mij dus ook geholpen.
- Mensen zijn op vakantie (kunnen dus niet reageren)
- Mensen gaan op vakantie (intrekdatum = rond hun vakantie)
- Geld is gereserveerd voor de al geboekte vakantie, verhuiskosten erbij is op zo'n korte termijn niet haalbaar

En tja, dan heb je van die mensen zoals ik: laptopje met WIFI, Keszthely (Hongarije) inrijden, open accesspoint zoeken, reageren op woningen (online) en voila: op vakantieadres gebeld worden: je kan langskomen je bent de 2e (1e voldeed niet aan eisen).

Zonder die zomer-rustige-periode had ik (gezien het systeem van elke mnd een punt en het gemiddelde aantal punten hier), bijna een jaar verder gezeten
Daarentegen zijn er In de vakantie minder huizen beschikbaar, omdat de huidige bewoners van die huurwoningen ook op vakantie willen, en dus niet hun huurwoning opzeggen in die periode....
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  vrijdag 14 juli 2006 @ 17:15:46 #150
67725 Dulk
Taweret
pi_39826396
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 09:05 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

Was dat recentelijk, of langer geleden? Stichting Woonkeus?
via woonkeus idd, en ik heb de sleutel nu 3 maanden, dus vrij recent
namaste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')