Als je ook maar 10 euro minder verdient dan ik verdien als alleenverdiener is het al geen optie meer.quote:Op donderdag 13 juli 2006 06:15 schreef DennisMoore het volgende:
Dus... als je een vast inkomen hebt, waarom nog huren?

Was dat recentelijk, of langer geleden? Stichting Woonkeus?quote:Op donderdag 13 juli 2006 08:40 schreef Dulk het volgende:
ik zit nu in sliedrecht (wil eigenlijk naar zwijndrecht terug, heb ik altijd gewoond) en de wachttijd hier bedroeg 6 maanden (6punten had ik dus) voor een 3kamer flatje

Beetje kort door de bocht die stelling..quote:Op donderdag 13 juli 2006 06:15 schreef DennisMoore het volgende:
Dus... als je een vast inkomen hebt, waarom nog huren?

We gaan het eerst proberen via de Woonplaats en via Domijn. Zoeken in principe een appartementje en zowel de Woonplaats als Domijn werken met loting. De SWL-site lijkt trouwens wel erg veel op die van Domijn (samenwerking misschien?). Buiten Enschede is niet direct de eerste keuze, maar wordt wel als optie meegenomen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:07 schreef Tharalom het volgende:
Nee, geen Glanerbrug.. Ik heb dit geregeld via de SWL in Losser; www.swl-losser.nl. Geen inschrijfkosten, geen bindingseisen en de wachttijd is echt kort. Een vriendin van mij had een huisje binnen twee maanden. De SWL verhuurt alleen geen woningen ín Enschede, álleen in de dorpjes erachter zeg maar. Voor een woning of appartement in Enschede zelf kun je eens kijken bij www.direktwonen.nl. Er is vrij veel aanbod, helaas ook vrij prijzig in vergelijking met de dorpjes in de omgeving
Succes met je zoektocht!

t ligt er aan in welke regio je gaat kopen.....bij mij in de regio is alleen kopen bijna niet te doen (tenzij je een godsvermogen verdiend). vroeger (opa verteld) had mijn zus binnen 1 jaar een woning in nieuwegein, (zus is 1 jaar ouder) dus ik zo eigenwijs als ik was....quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:41 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Als ik dit allemaal lees lijkt kopen veel makkelijker, maar mijn enige vaste inkomen is studiefinanciering dus dat gaat niet lukken
Vrije sector is ook een mogelijkheid, maar zoveel haast heb ik ook weer niet. Ik ben iig blij dat ik mij 2 dagen na mijn 18de verjaardag bij een wooncorporatie heb ingeschreven, voor "later"

5 is wel hoopgevend hoor, ik ken iemand die ergens 17e werd en de woning kreeg omdat 16 mensen 'm weigerden. Vooral in steden als Nijmegen, waar de wachttijden enorm oplopen, gaan mensen niet hun vijftien jaar wachttijd opgeven voor een woning die niet helemaal aan hun eisen voldoet. Er wordt dus veel geweigerd.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:02 schreef Marvellous het volgende:
Ik sta sinds 18-02-2002 ingeschreven bij Woonnet-rijnmond.
Hoogste plek die ik daarbij behaald heb is 5e![]()
Het zou wel erg fijn zijn als ik voor het eind van het jaar een huis aangeboden krijg, maar ik reken er niet op...

Ik heb mijn vriend vorige week bij woonnet-haaglanden en woonnet-rijnmond ingeschreven... Voor het geval dat als mijn inschrijvingsduur vervalt dat wij nog iets kunnen regelen. Eigenlijk had ik dat ook 2 jaar geleden moeten doen...quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:17 schreef Remco_h het volgende:
[..]
je hebt t dus goed gedaan.... als ik dat ook had gedaan had ik al jaren een eigen plekje gehad... mahjah...achteraf gepraat he

Ik sta al sinds 2000 ingeschreven bij Woonnet-rijmond maar voor de woningen die wij aantrekkelijk vinden (lees: huisje met een tuintje en minimaal 2 slaapkamers) komen we nog steeds niet in aanmerking, we eindigen nu zo´n beetje steeds 25ste.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:02 schreef Marvellous het volgende:
Ik sta sinds 18-02-2002 ingeschreven bij Woonnet-rijnmond.
Hoogste plek die ik daarbij behaald heb is 5e![]()
Het zou wel erg fijn zijn als ik voor het eind van het jaar een huis aangeboden krijg, maar ik reken er niet op...

ik wil die site hebbenquote:Op donderdag 13 juli 2006 15:54 schreef vlad het volgende:
maand geleden (begin juni) ingeschreven bij BEVO/Palissade in Gorinchem en a.s. maandag krijg ik de sleutels van mijn nieuwe apartementje al![]()
![]()

Stttttt, dat hoeft niet iedereen te weten :-)quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:03 schreef BobRooney het volgende:
je moet voor de gein is reageren in vakantie periodes als iedereen weg is...
In welke wijk woon je dan?quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:59 schreef Wezli het volgende:
Nijmegen, 10 jaar minstens
Woon nu in een wijk die allang geen slechte naam meer schijnt te hebben

Reageren in de zomer heeft mij dus ook geholpen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:03 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Stttttt, dat hoeft niet iedereen te weten :-)
Het helpt trouwens wel.
[..]
In welke wijk woon je dan?

Daarentegen zijn er In de vakantie minder huizen beschikbaar, omdat de huidige bewoners van die huurwoningen ook op vakantie willen, en dus niet hun huurwoning opzeggen in die periode....quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:59 schreef DJSmiley het volgende:
[..]
Reageren in de zomer heeft mij dus ook geholpen.
- Mensen zijn op vakantie (kunnen dus niet reageren)
- Mensen gaan op vakantie (intrekdatum = rond hun vakantie)
- Geld is gereserveerd voor de al geboekte vakantie, verhuiskosten erbij is op zo'n korte termijn niet haalbaar
En tja, dan heb je van die mensen zoals ik: laptopje met WIFI, Keszthely (Hongarije) inrijden, open accesspoint zoeken, reageren op woningen (online) en voila: op vakantieadres gebeld worden: je kan langskomen je bent de 2e (1e voldeed niet aan eisen).
Zonder die zomer-rustige-periode had ik (gezien het systeem van elke mnd een punt en het gemiddelde aantal punten hier), bijna een jaar verder gezeten

via woonkeus idd, en ik heb de sleutel nu 3 maanden, dus vrij recentquote:Op donderdag 13 juli 2006 09:05 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Was dat recentelijk, of langer geleden? Stichting Woonkeus?
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |