Limburg... het voorportaal van de hel. Dan kun je net zo goed meteen naar de hel gaan, die heeft ook een kortere wachttijd....quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:56 schreef dreeske het volgende:
hier in limburg had je waarschijnlijk nog maar een jaartje hoeven te wachten!
Mag ik even zwaar hier tegen ageren graag? Het voorpoortaal van de Hel ligt weliswaar in Nederland, maar heet gewoon Helmond hoor! En dat ligt vlak tegen Limburg aan....quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:57 schreef dax het volgende:
Limburg... het voorportaal van de hel. Dan kun je net zo goed meteen naar de hel gaan, die heeft ook een kortere wachttijd....
Dat is weer wel interessant, alleen heb ik dan weer het vooroordeel van pandjesmelkers ed...quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:08 schreef Croga het volgende:
[..]
Mag ik even zwaar hier tegen ageren graag? Het voorpoortaal van de Hel ligt weliswaar in Nederland, maar heet gewoon Helmond hoor! En dat ligt vlak tegen Limburg aan....
Zowel in Helmond als in Den Haag heb ik (okay, ik in Helmond, wij in Den Haag) langs de particuliere sector gehuurd. Wachttijd was in beide gevallen nihil (Helmond binnen 2 weken de woning in, Den Haag binnen 3 weken) en de prijzen zeer schappelijk (in Den Haag zeker niet duurder dan de sociale sector).
Ga dus de locale huizenwinkels en makelaars lang, mischien hebben die iets nuttigs......?
ik ga straks 550 betalen voor huis met 4 kamers...in heerhugowaardquote:Op maandag 9 augustus 2004 14:12 schreef Klonk het volgende:
2 jaar wachten das balen, hier nog een limburger, binnen 3 maanden, hoekhuis met eigen oprit en een tuin van 15 meter diep, kosten 350 euro per maand en nee ik woon niet in een achterbuurt maar in een klein dorpje bij Venlo
kassa, ik heb 3 slaapkamers (waarvan 2 groot genoeg voor een 2 persoonsbed, een wat kleinere kamer, woonkamer, zolder, volledig onderkelderd, oprit waar 4 auto's op passen.quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:14 schreef BobRooney het volgende:
[..]
ik ga straks 550 betalen voor huis met 4 kamers...in heerhugowaard
quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:57 schreef dax het volgende:
[..]
Limburg... het voorportaal van de hel. Dan kun je net zo goed meteen naar de hel gaan, die heeft ook een kortere wachttijd....
Heb je daar een linkje naar de bewuste woningbouwcorporatie. Kan ik me ook wel inschrijven, ook in de buurt.quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:13 schreef Vaakje het volgende:
Overal waar je komt moet je wachten.
In Gouda is het in ieder geval zo'n 2 jaar en das nog best wel een buitenwijk. Daar ligt het vooral toch aan je leeftijd en daarbij dus je punten en je salaris. Dramatisch als je 18 bent, maar goed als je eind 20 bent.. Je moet net geluk hebben. Maarja..Rotterdam... de grote steden lijken mij allemaal problematisch..
op naar limburgquote:Op maandag 9 augustus 2004 14:16 schreef Klonk het volgende:
[..]
kassa, ik heb 3 slaapkamers (waarvan 2 groot genoeg voor een 2 persoonsbed, een wat kleinere kamer, woonkamer, zolder, volledig onderkelderd, oprit waar 4 auto's op passen.
het leven is hier zo slecht nog niet
Kan je nagaan. Er is mij in Castricum een 3-kamer appartement(je!) aangeboden... helaas zijn de kosten wel 650 euro in de maand. Hemelsbreed liggen HHW en Castricum nog geen 20km van elkaar vandaan.quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:14 schreef BobRooney het volgende:
[..]
ik ga straks 550 betalen voor huis met 4 kamers...in heerhugowaard
en we hebben nog lekkere vlaai ook, goedkoop tanken in Duitsland of Belgiequote:Op maandag 9 augustus 2004 14:17 schreef BobRooney het volgende:
[..]
op naar limburg
des te dichter je bij amsterdam komt, des te duurder lijkt wel.quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:17 schreef Abonides het volgende:
[..]
Kan je nagaan. Er is mij in Castricum een 3-kamer appartement(je!) aangeboden... helaas zijn de kosten wel 650 euro in de maand. Hemelsbreed liggen HHW en Castricum nog geen 20km van elkaar vandaan.
Huh!? Dat wil ik ook, maar dan in Zuid-Holland.quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:14 schreef Isabeau het volgende:
In Hoogeveen:
1e week ingeschreven en gereageerd op een aantal huizen uit een krantje
2e week bericht dat ik mijn tweede keuze kon huren
3e week contract & sleutels
4e week verven, behangen, vloerbedekken & wonen
(grote flat met drie slaapkamers, ruime woonkamer en grote keuken, bagger douche echter voor zo'n 300 euro)
het is hier op dit moment wel wat warm, maar voorportaal naar de helquote:Op maandag 9 augustus 2004 13:57 schreef dax het volgende:
[..]
Pandjesmelkers haal je er bij de bezichtiging meestal wel uit. Als het pand in goede staat verkeerd zal er niet gemelkt wordenquote:Op maandag 9 augustus 2004 14:14 schreef Nachtdier het volgende:
Dat is weer wel interessant, alleen heb ik dan weer het vooroordeel van pandjesmelkers ed...
Kan je dan ook huursubsidie aanvragen. Aangezien ik nog student ben, maar voor het geld dat hje betaalt voor een kamer liever een eigen huisje heb.
ho maar hoorquote:Op maandag 9 augustus 2004 14:18 schreef Klonk het volgende:
[..]
en we hebben nog lekkere vlaai ook, goedkoop tanken in Duitsland of Belgie![]()
grond wordt gewoon heel duur verkocht door de gemeentes, en de enige manier om uit de kosten te komen voor ontwikkelaars, is dus hele dure woningen bouwen.quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:23 schreef Isabeau het volgende:
Het is toch eigenlijk idioot dat je zo lang moet wachten?? En overal worden massaal goedkope (oude) flats afgebroken om plaats te maken voor dure huur- of koopwoningen!
In Arnhem hebben ze bijv. het beleid dat je punten krijgt gerelateerd aan het aantal jaar dat je je huidige woning bewoont. Lekker als je nog thuis woont: dan heb je namelijk 0 puntenen kom je alleen in aanmerking voor de oudste en slechtste huizen in achterbuurten.
in utrecht zijn ze nu bezig met dat stationsgebied.. komen een heel aantal huizen bij, maar allemaal koopwoningen. Aan de andere kant slopen ze de goedkope ghettohuizen/flats in kanaleneiland (was in ieder geval het plan) en gooien ze er voor het grootste gedeelte ook weer koophuizen neer, met hier en daar een beetje huur.quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:23 schreef Isabeau het volgende:
Het is toch eigenlijk idioot dat je zo lang moet wachten?? En overal worden massaal goedkope (oude) flats afgebroken om plaats te maken voor dure huur- of koopwoningen!
In Arnhem hebben ze bijv. het beleid dat je punten krijgt gerelateerd aan het aantal jaar dat je je huidige woning bewoont. Lekker als je nog thuis woont: dan heb je namelijk 0 puntenen kom je alleen in aanmerking voor de oudste en slechtste huizen in achterbuurten.
Het platgooien van goedkope huurhuizen is een aantal jaar geleden gestart, maar er is niets fatsoenlijks voor mensen met een kleine portemonnaie bijgebouwdquote:Op maandag 9 augustus 2004 14:29 schreef releaze het volgende:
Goed, waar gaan al de mensen met het weinige geld naartoe? waar willen ze die mensen gaan plaatsen op het moment dat die huizen afgebroken worden? Naar andere huizen die genomineerd staan om afgebroken te worden?
Ik wor wel een beetje kriegel van al die koophuizen. Men heeft daar nou niet zo snel geld voor
Semi-offtopic, maar waar kun je je inschrijven voor Hoogeveen? Wij zijn ook die richting op aan het denken (moeten over iets meer dan een jaar verhuizen, en we willen graag weer naar het midden/noorden. Ik wil het liefst naar één van de HEMA steden - Hoogeveen, Emmen, Meppel, Assen of anders richting Zwolle of Amersfoort maar daar zijn de huizen ook weer duur + lange wachttijd).quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:14 schreef Isabeau het volgende:
In Hoogeveen:
(grote flat met drie slaapkamers, ruime woonkamer en grote keuken, bagger douche echter voor zo'n 300 euro)
In Hoogeveen zijn twee woningbouwverenigingen, gewoon even op Internet zoeken (kan ik nu ook wel voor je doen, maar tsja, je kan dat net zo makkelijk zelf doen). Hoogeveen is wel de allersaaiste stad die je je kan wensen, dus ik raad het af. Heeft wel de beste bioscoop van Nederland, maar lijkt me niet een reden om hier te gaan wonenquote:Op maandag 9 augustus 2004 17:21 schreef Christine het volgende:
Semi-offtopic, maar waar kun je je inschrijven voor Hoogeveen? Wij zijn ook die richting op aan het denken (moeten over iets meer dan een jaar verhuizen, en we willen graag weer naar het midden/noorden. Ik wil het liefst naar één van de HEMA steden - Hoogeveen, Emmen, Meppel, Assen of anders richting Zwolle of Amersfoort maar daar zijn de huizen ook weer duur + lange wachttijd).
Ontopic: hier in Den Haag moet je een jaar of drie wachten. Ik heb alleen per ongeluk mijn 3 jaar wachttijd verspild doordat de site niet werkte, en ik daarom een week te laat heb gereageerd
Thanks, ik ga even googlen dan. Had gehoopt dat je het uit je hoofd zou wetenquote:Op maandag 9 augustus 2004 17:31 schreef Isabeau het volgende:
In Hoogeveen zijn twee woningbouwverenigingen, gewoon even op Internet zoeken (kan ik nu ook wel voor je doen, maar tsja, je kan dat net zo makkelijk zelf doen). Hoogeveen is wel de allersaaiste stad die je je kan wensen, dus ik raad het af.
Hoe lang is dat geleden? Ik heb ongeveer 2,5 jaar ingeschreven gestaan in Hoogeveen, voordat ik iets had.quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:14 schreef Isabeau het volgende:
In Hoogeveen:
Dat was vóór ze al die flats plat gooiden, zomer 1999.quote:Op maandag 9 augustus 2004 20:11 schreef Merida het volgende:
Hoe lang is dat geleden? Ik heb ongeveer 2,5 jaar ingeschreven gestaan in Hoogeveen, voordat ik iets had.
quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:56 schreef dreeske het volgende:
hier in limburg had je waarschijnlijk nog maar een jaartje hoeven te wachten!
Heel slim, had ik ook moeten doen. Ik heb daar alleen nooit eerder over nagedacht. Haarlem(mermeer) sta ik ook ingeschreven. Nooit gereageerd, omdat ik geen binding ermee heb.quote:Op maandag 9 augustus 2004 19:28 schreef awsome het volgende:
[vooruitkijkmode] ik heb ingeschreven toen ik iets van 18 was omdat ik wist dat ik al min. een wachttijd had van 5 jaar [/vooruitkijkmode]
haarlemmermeer btw
In Assen stond ik 2 jaar ingeschreven, heb nu een eengezinswoning ( = klein) in het centrum.quote:Op maandag 9 augustus 2004 17:36 schreef Christine het volgende:
[..]
Thanks, ik ga even googlen dan. Had gehoopt dat je het uit je hoofd zou weten
En psssst... ik kom zelf oorspronkelijk uit Emmen, dus weet wel iets van de HEMA stedenIn Hoogeveen heb je bijvoorbeeld best een goed theater. Assen is overigens ook een hele goede optie.
Reken er maar 3 jaar bij, of je wil in een 'kartonnen' huis uit het jaar 1925 in een wat mindere buurt, dan ben je waarschijnlijk sneller klaar.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 01:42 schreef Pauline het volgende:
Ik sta bij Entree (regio Nijmegen - Arnhem) ingeschreven, een jaar of 2 nu schat ik. Voorlopig woon ik nog wel even op kamers, maar het zou toch wel erg prettig zijn als ik daarna meteen naar een huurwoning door kan schuiven.. Het voordeel van Entree is dat het gratis is om er ingeschreven te staan, maar de wachttijd schat ik op zeker een jaar of 5..
quote:Op donderdag 12 augustus 2004 08:44 schreef perezoso het volgende:
[..]
Reken er maar 3 jaar bij, of je wil in een 'kartonnen' huis uit het jaar 1925 in een wat mindere buurt, dan ben je waarschijnlijk sneller klaar.
Ik heb 7 jaar woonduur en als ik reageer op een vrij nieuwe wijk in Lindenholt(17 jaar oud) eindig ik op 50e plek, ga ik reageren op Nijmegen oost (vrij populair) op een huis bouwjaar 1927 dan sta ik 250e.
Dus ik gok dat ik over 2 jaar aan de beurt ben bij de wat mindere locaties en 5 jaar later bij de betere locaties.
Dus +/- 9 jaar voor een matige locatie en +/- 12 jaar voor de betere locaties.
Tja en als je dan ziet hoeveel ruimte die koeien tegenwoordig hebben
Verwacht geen verbetering, eerder verslechtering omdat ze nog veel meer wijken willen platgooien voor nieuwbouw wat de nodige urgentie gevallen oplevert.
wtf! hoe de hel moet je ooit een huis huren in dit land!!!?!?!quote:Op donderdag 12 augustus 2004 08:44 schreef perezoso het volgende:
[..]
Reken er maar 3 jaar bij, of je wil in een 'kartonnen' huis uit het jaar 1925 in een wat mindere buurt, dan ben je waarschijnlijk sneller klaar.
Ik heb 7 jaar woonduur en als ik reageer op een vrij nieuwe wijk in Lindenholt(17 jaar oud) eindig ik op 50e plek, ga ik reageren op Nijmegen oost (vrij populair) op een huis bouwjaar 1927 dan sta ik 250e.
Dus ik gok dat ik over 2 jaar aan de beurt ben bij de wat mindere locaties en 5 jaar later bij de betere locaties.
Dus +/- 9 jaar voor een matige locatie en +/- 12 jaar voor de betere locaties.
Tja en als je dan ziet hoeveel ruimte die koeien tegenwoordig hebben
Verwacht geen verbetering, eerder verslechtering omdat ze nog veel meer wijken willen platgooien voor nieuwbouw wat de nodige urgentie gevallen oplevert.
Ik sta er sinds een paar minuten nu ook ingeschreven... Hoera, binnen ongeveer 10 jaar kan ik misschien naar Gelderland verhuizen!quote:Op donderdag 12 augustus 2004 01:42 schreef Pauline het volgende:
Ik sta bij Entree (regio Nijmegen - Arnhem) ingeschreven, een jaar of 2 nu schat ik. Voorlopig woon ik nog wel even op kamers, maar het zou toch wel erg prettig zijn als ik daarna meteen naar een huurwoning door kan schuiven.. Het voordeel van Entree is dat het gratis is om er ingeschreven te staan, maar de wachttijd schat ik op zeker een jaar of 5..
Je kan je toch niet zomaar overal inschrijven. Bij veel woningbouwverenigingen moet je toch wel een binding hebben met de regio. Voor je je er mag inschrijven. In Amsterdam geld dat iig wel.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 06:44 schreef Nachtdier het volgende:
[..]
Ik sta er sinds een paar minuten nu ook ingeschreven... Hoera, binnen ongeveer 10 jaar kan ik misschien naar Gelderland verhuizen!
Even voor degenen die zich ook kriskras door het hele land al willen inschrijven:
+Zeeuwland.nl > Zeeland, bovenste eiland zeg maar.
+Woonnet-Rijnmond.nl > Rotterdam, Capelle ad Ijssel, Schiedam, Vlaardingen, Maassluis, Hoek van Holland
+Woonnet-Haaglanden.nl >Den Haag, Scheveningen, Rijswijk, Delft, en ?
+SWSEHV.nl > Eindhoven en omgeving.
+SWZE.nl > Spijkenisse, Hellevoetsluis en ?
+Entree.nu > Gelderland.
Alle bovenstaande corporaties bieden de mogelijkheid om je kosteloos en via het internet in te schrijven. Doe er je voordeel alvast mee, schrijf je alvast in en zorg dat je al een paar jaar inschrijfdatum hebt, voordat je daadwerkelijk echt op zoek gaat naar een huurwoning.
Aanvulling waar ik me ook nog gratis kan inschrijven zijn zeer welkom!
Ik denk dat binding bij de genoemde regio's wel meevalt. Voor Groningen is er in ieder geval nooit naar gevraagd (al heb ik dat wel) en daar is het ook vaak moeilijk iets te krijgen. is het niet zo dat je bij Amsterdam e.o. pas binding met de regio nodig hebt zodra je daadwerkelijk reageert op woningen?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 03:14 schreef MissX het volgende:
[..]
Je kan je toch niet zomaar overal inschrijven. Bij veel woningbouwverenigingen moet je toch wel een binding hebben met de regio. Voor je je er mag inschrijven. In Amsterdam geld dat iig wel.
Voor bovenstaande zijn er voor zover ik weet geen bindingseisen. Inschrijven was geen enkel probleem en aangezien een huisje toegewezen krijgen toch nog wel de nodige jaren wachten oplevert is binding -op dit moment- toch nog niet van toepassing.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 03:14 schreef MissX het volgende:
[..]
Je kan je toch niet zomaar overal inschrijven. Bij veel woningbouwverenigingen moet je toch wel een binding hebben met de regio. Voor je je er mag inschrijven. In Amsterdam geld dat iig wel.
Conclusie: Verzin een list!quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 20:15 schreef MissX het volgende:
Hoewel als je werkloos ofzo bent gelden al die regels niet en mag je er dus wel zomaar gaan wonenBest scheef.
Want je hebt ook regiobinding als je "remigrant, verblijfsgerechtigde, arbeidsongeschikt, gescheiden (en beschikt niet over zelfstandige woonruimte) of meer dan 2,5 jaar werkloos " bent.
En dat weten gemeentes ook dus dat werkt niet zomaar meer.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:09 schreef hace_x het volgende:
Als je denkt dat niemand zulks gedaan heeft, denk dan nog eens na.
Het werkt nog steeds prima, ik had het er laatst nog over met de directeur van de moskee.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:44 schreef 700MB het volgende:
[..]
En dat weten gemeentes ook dus dat werkt niet zomaar meer.
quote:Op maandag 9 augustus 2004 17:21 schreef Christine het volgende:
[..]
Semi-offtopic, maar waar kun je je inschrijven voor Hoogeveen? Wij zijn ook die richting op aan het denken (moeten over iets meer dan een jaar verhuizen, en we willen graag weer naar het midden/noorden. Ik wil het liefst naar één van de HEMA steden - Hoogeveen, Emmen, Meppel, Assen of anders richting Zwolle of Amersfoort maar daar zijn de huizen ook weer duur + lange wachttijd).
Ontopic: hier in Den Haag moet je een jaar of drie wachten. Ik heb alleen per ongeluk mijn 3 jaar wachttijd verspild doordat de site niet werkte, en ik daarom een week te laat heb gereageerd
Of wat dacht je van Roden?quote:Op maandag 9 augustus 2004 17:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In Hoogeveen zijn twee woningbouwverenigingen, gewoon even op Internet zoeken (kan ik nu ook wel voor je doen, maar tsja, je kan dat net zo makkelijk zelf doen). Hoogeveen is wel de allersaaiste stad die je je kan wensen, dus ik raad het af. Heeft wel de beste bioscoop van Nederland, maar lijkt me niet een reden om hier te gaan wonenEmmen heeft de dierentuin en zit verder ver van alles af. Assen is wel een erg mooie stad, mooie omgeving, leuk centrum (ongeveer een jaar wachttijd voor een huurwoning). Meppel vind ik ook nog wel gaan. In Zwolle zou ik zelf ook nog wel willen wonen, maar daar zijn de wachttijden weer erg lang.
Trouwens, Atrimar is vorig jaar ook van Den Haag naar Hoogeveen verhuist
Bollenstreek en Leiden, welke woningcorporaties zijn dat?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 01:04 schreef Kontiki het volgende:
Ik heb maar het zekere voor het onzekere genomen en me ingeschreven bij -hou je vast- Leiden, Den Haag, de Bollenstreek, Amsterdam, Rotterdam en Utrecht.
Na 2 jaar nog steeds geen kans op een woning, totaal niet. Misschien over een jaar of 5. Alleen in Amsterdam zou ik nu gemakkelijk een studentenkamer kunnen krijgen, ware het niet dat ik over 2 maanden klaar ben met de studie en dan dus geen recht meer daarop heb
Het hangt een beetje van het bemiddelingsbureau af. Wat ik heb meegemaakts is dat je je moet inschrijven bij die bedrijven (al dan niet tegen vergoeding). En dat je gewoon kan gaan kijken bij woningen. Mijn ervaring in Den Haag is gewoon: wie het eerst komt, die het eerst maalt.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:51 schreef Kontiki het volgende:
Hoe werkt dat eigenlijk met particuliere/commerciele woningbureau's? Moet je dan ook nog mensen voor laten gaan die langer staan ingeschreven o.i.d.?
Inderdaad belachelijk hier in Den Bosch. Stond 3 jaar ingeschreven en stond elke keer weer rond de 30. Heb nu ik de kans had maar een huis gekocht hoefde ik niet zo heel lang meer te wachten.quote:Op maandag 9 augustus 2004 17:54 schreef Yvonnetje het volgende:
In Den Bosch moet je zo'n 3-4 jaar wachten op een appartementje met meer dan 1 slaapkamer.
Voor een eensgezinswoning moet je minstens 5-6 jaar wachten.
Hmm, met een beetje creativiteit moet inschrijven wel lukken. Duinenbollen heeft een bindingsvereiste en daar moet ik een paar vage dingen invullen...quote:Op donderdag 19 augustus 2004 00:40 schreef Kontiki het volgende:
Bollenstreek = Duin en Bollen, te bereiken via www.duinenbollen.nl
Die heeft trouwens geen wachtlijst. Toewijzing gaat via leeftijd van kandidaat. Dat schiet nog niet op, want er reageert altijd wel iemand die ouder is dan jij. Zelfs al is de maximum leeftijd jouw eigen leeftijd.
Leiden is een verzameling van woningbouwverenigingen (vergelijkbaar met Woningnet), genaamd Huis aan Bod. Te bereiken via www.huis-aan-bod.nl
Het is inderdaad waar dat je goed moet oppassen bij die bureaus. Persoonlijk ben ik geen voorstander van inschrijfkosten betalen. Vaak is het namelijk zo dat je eerst moet betalen, dat ze vervolgens geen flikker voor je doen en dat je geld betaalt voor de kat zijn ...quote:Op donderdag 19 augustus 2004 11:51 schreef Kontiki het volgende:
Ja inderdaad, dat van die maand huur had ik begrepen. Ook vind ik de huurprijzen bij dat soort bureau's nogal extreem hoog.
In de regio Amsterdam heb je pas binding nodig als je een huurcontract gaat tekenen. Als je je inschrijft als woningzoekende hoef je nog geen regiobinding te hebben. Dus gelijk doen als je 18 bent en je wil naar de regio Amsterdam verhuizen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:25 schreef 700MB het volgende:
[..]
Ik denk dat binding bij de genoemde regio's wel meevalt. Voor Groningen is er in ieder geval nooit naar gevraagd (al heb ik dat wel) en daar is het ook vaak moeilijk iets te krijgen. is het niet zo dat je bij Amsterdam e.o. pas binding met de regio nodig hebt zodra je daadwerkelijk reageert op woningen?
Wij huren ook particulier. Heel vaak doen de Makelaars hier in Helmond ook aan huren. (Clercx & Liebau bijv.) Hoef je geen jaren te wachten.quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:14 schreef Nachtdier het volgende:
[..]
Dat is weer wel interessant, alleen heb ik dan weer het vooroordeel van pandjesmelkers ed...
Kan je dan ook huursubsidie aanvragen. Aangezien ik nog student ben, maar voor het geld dat hje betaalt voor een kamer liever een eigen huisje heb.
Ligt er maar net aan waar in Groningen natuurlijk. In de randgemeenten en buitenwijken is het inderdaad één tot anderhalf jaar. Een woning ergens in de buurt van het centrum heeft vaak langere wachttijden (tot een jaar of 4). Ik woon zelf een kilometer of 15 van 'de stad' en heb ook ongeveer een jaar moeten wachten. Achteraf had ik misschien beter nog iets langer kunnen doorzoeken, gezien de staat van het huis (was jarenlang niets aan gedaan). Aan de andere kant zit ik nu wel op een verdomd leuke lokatie.quote:Op maandag 9 augustus 2004 22:44 schreef 700MB het volgende:
Ongeveer een jaar. In Groningen.![]()
Ja inderdaad. Daar mag de overheid nou wel eens een campagne tegenaan gooien, i.p.v. dat nutteloze 'Huren. Dat kan ook....' (na 7 jaar).quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 18:06 schreef Xortes het volgende:
Ik heb er nu nog steeds spijt van dat ik niet meteen op mn 18de of misschien via mn ouders al op mn weet-ik-veelste ingeschreven ben, dan had ik nu makkelijke keuze gehad...
Ook als je van een particulier huurt kun je in aanmerking komen voor huursubsidie.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:23 schreef morgaine21 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met huursubsidie als je particulier huurt? Kun je daar nog voor in aanmerking komen?
In utrecht kun je ook nog altijd in Leidsche rijn gaan wonenen als je wil. Dat ze kanalen eiland opknappen is geen overbodige luxe opzich. Aan de andere kant wie wil er nou daar een huis kopen?quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:29 schreef releaze het volgende:
[..]
in utrecht zijn ze nu bezig met dat stationsgebied.. komen een heel aantal huizen bij, maar allemaal koopwoningen. Aan de andere kant slopen ze de goedkope ghettohuizen/flats in kanaleneiland (was in ieder geval het plan) en gooien ze er voor het grootste gedeelte ook weer koophuizen neer, met hier en daar een beetje huur.
Goed, waar gaan al de mensen met het weinige geld naartoe? waar willen ze die mensen gaan plaatsen op het moment dat die huizen afgebroken worden? Naar andere huizen die genomineerd staan om afgebroken te worden?
Ik wor wel een beetje kriegel van al die koophuizen. Men heeft daar nou niet zo snel geld voor
Tharalom, via welke woningbouwvereniging heb je dit geregeld? Heb zelf namelijk plannen om binnen afzienbare tijd te verhuizen (binnen Enschede).quote:Op maandag 10 juli 2006 13:32 schreef Tharalom het volgende:
Klein maar gezellig durp achter Enschede, hoekwoning, met grote dipe tuin op het zuiden, oprit en garage, 4 slaapkamers voor 400 euro's. Genoeg ruimte voor mij alleen dacht ik zo. Heb nog geen jaar ingeschreven gestaan bij de woningbouwvereniging.
Dicht bij Enschede, dichtbij Duitsland (goedkoop tanken en boodschappen halen)
Tharalom is dik tevreden!
Als je ook maar 10 euro minder verdient dan ik verdien als alleenverdiener is het al geen optie meer.quote:Op donderdag 13 juli 2006 06:15 schreef DennisMoore het volgende:
Dus... als je een vast inkomen hebt, waarom nog huren?
Was dat recentelijk, of langer geleden? Stichting Woonkeus?quote:Op donderdag 13 juli 2006 08:40 schreef Dulk het volgende:
ik zit nu in sliedrecht (wil eigenlijk naar zwijndrecht terug, heb ik altijd gewoond) en de wachttijd hier bedroeg 6 maanden (6punten had ik dus) voor een 3kamer flatje
Beetje kort door de bocht die stelling..quote:Op donderdag 13 juli 2006 06:15 schreef DennisMoore het volgende:
Dus... als je een vast inkomen hebt, waarom nog huren?
We gaan het eerst proberen via de Woonplaats en via Domijn. Zoeken in principe een appartementje en zowel de Woonplaats als Domijn werken met loting. De SWL-site lijkt trouwens wel erg veel op die van Domijn (samenwerking misschien?). Buiten Enschede is niet direct de eerste keuze, maar wordt wel als optie meegenomen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:07 schreef Tharalom het volgende:
Nee, geen Glanerbrug.. Ik heb dit geregeld via de SWL in Losser; www.swl-losser.nl. Geen inschrijfkosten, geen bindingseisen en de wachttijd is echt kort. Een vriendin van mij had een huisje binnen twee maanden. De SWL verhuurt alleen geen woningen ín Enschede, álleen in de dorpjes erachter zeg maar. Voor een woning of appartement in Enschede zelf kun je eens kijken bij www.direktwonen.nl. Er is vrij veel aanbod, helaas ook vrij prijzig in vergelijking met de dorpjes in de omgeving
Succes met je zoektocht!
t ligt er aan in welke regio je gaat kopen.....bij mij in de regio is alleen kopen bijna niet te doen (tenzij je een godsvermogen verdiend). vroeger (opa verteld) had mijn zus binnen 1 jaar een woning in nieuwegein, (zus is 1 jaar ouder) dus ik zo eigenwijs als ik was....quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:41 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Als ik dit allemaal lees lijkt kopen veel makkelijker, maar mijn enige vaste inkomen is studiefinanciering dus dat gaat niet lukken
Vrije sector is ook een mogelijkheid, maar zoveel haast heb ik ook weer niet. Ik ben iig blij dat ik mij 2 dagen na mijn 18de verjaardag bij een wooncorporatie heb ingeschreven, voor "later"
5 is wel hoopgevend hoor, ik ken iemand die ergens 17e werd en de woning kreeg omdat 16 mensen 'm weigerden. Vooral in steden als Nijmegen, waar de wachttijden enorm oplopen, gaan mensen niet hun vijftien jaar wachttijd opgeven voor een woning die niet helemaal aan hun eisen voldoet. Er wordt dus veel geweigerd.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:02 schreef Marvellous het volgende:
Ik sta sinds 18-02-2002 ingeschreven bij Woonnet-rijnmond.
Hoogste plek die ik daarbij behaald heb is 5e![]()
Het zou wel erg fijn zijn als ik voor het eind van het jaar een huis aangeboden krijg, maar ik reken er niet op...
Ik heb mijn vriend vorige week bij woonnet-haaglanden en woonnet-rijnmond ingeschreven... Voor het geval dat als mijn inschrijvingsduur vervalt dat wij nog iets kunnen regelen. Eigenlijk had ik dat ook 2 jaar geleden moeten doen...quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:17 schreef Remco_h het volgende:
[..]
je hebt t dus goed gedaan.... als ik dat ook had gedaan had ik al jaren een eigen plekje gehad... mahjah...achteraf gepraat he
Ik sta al sinds 2000 ingeschreven bij Woonnet-rijmond maar voor de woningen die wij aantrekkelijk vinden (lees: huisje met een tuintje en minimaal 2 slaapkamers) komen we nog steeds niet in aanmerking, we eindigen nu zo´n beetje steeds 25ste.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:02 schreef Marvellous het volgende:
Ik sta sinds 18-02-2002 ingeschreven bij Woonnet-rijnmond.
Hoogste plek die ik daarbij behaald heb is 5e![]()
Het zou wel erg fijn zijn als ik voor het eind van het jaar een huis aangeboden krijg, maar ik reken er niet op...
ik wil die site hebbenquote:Op donderdag 13 juli 2006 15:54 schreef vlad het volgende:
maand geleden (begin juni) ingeschreven bij BEVO/Palissade in Gorinchem en a.s. maandag krijg ik de sleutels van mijn nieuwe apartementje al![]()
![]()
Stttttt, dat hoeft niet iedereen te weten :-)quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:03 schreef BobRooney het volgende:
je moet voor de gein is reageren in vakantie periodes als iedereen weg is...
In welke wijk woon je dan?quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:59 schreef Wezli het volgende:
Nijmegen, 10 jaar minstens
Woon nu in een wijk die allang geen slechte naam meer schijnt te hebben
Reageren in de zomer heeft mij dus ook geholpen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:03 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Stttttt, dat hoeft niet iedereen te weten :-)
Het helpt trouwens wel.
[..]
In welke wijk woon je dan?
Daarentegen zijn er In de vakantie minder huizen beschikbaar, omdat de huidige bewoners van die huurwoningen ook op vakantie willen, en dus niet hun huurwoning opzeggen in die periode....quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:59 schreef DJSmiley het volgende:
[..]
Reageren in de zomer heeft mij dus ook geholpen.
- Mensen zijn op vakantie (kunnen dus niet reageren)
- Mensen gaan op vakantie (intrekdatum = rond hun vakantie)
- Geld is gereserveerd voor de al geboekte vakantie, verhuiskosten erbij is op zo'n korte termijn niet haalbaar
En tja, dan heb je van die mensen zoals ik: laptopje met WIFI, Keszthely (Hongarije) inrijden, open accesspoint zoeken, reageren op woningen (online) en voila: op vakantieadres gebeld worden: je kan langskomen je bent de 2e (1e voldeed niet aan eisen).
Zonder die zomer-rustige-periode had ik (gezien het systeem van elke mnd een punt en het gemiddelde aantal punten hier), bijna een jaar verder gezeten
via woonkeus idd, en ik heb de sleutel nu 3 maanden, dus vrij recentquote:Op donderdag 13 juli 2006 09:05 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Was dat recentelijk, of langer geleden? Stichting Woonkeus?
Dan is 6 maanden extreem snel. Meestal heb je zo'n 20 punten nodig wil je enige kans maken... Misschien is Sliedrecht minder populair dan de andere gemeenten?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:15 schreef Dulk het volgende:
[..]
via woonkeus idd, en ik heb de sleutel nu 3 maanden, dus vrij recent
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |