abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21139474
Na het lezen van een aantal delen "Het middel tegen puistjes", is me iets opgevallen en daar wil ik graag wat over schrijven. Ik hoop dat dit topic door een mod niet in een van die delen wordt gepropt, want het gaat hier niet om "het middel", maar om methodes om van puistjes af te komen. "Het middel" bestaat naar mijn mening namelijk niet; dat is ook wel duidelijk aangezien er nog steeds geen wondermiddel is gevonden na 12 delen Behalve Roaccutane, maar dat is bedoeld voor zware acne, met mogelijk vervelende bijwerkingen, en bovendien werkt ook dat niet voor iedereen.

Wat me is opgevallen tijdens het lezen van deze topics, is dat veel mensen op zoek zijn naar "het middel", of combinatie van middelen die hen van puistjes afhelpen. Velen vinden dit middel niet, en soms wordt er zelfs bij lichte/middelmatige acne al nagedacht over Roaccutane. Een enkeling heeft genoeg aan een bepaald middel om van zijn/haar puistjes af te komen, maar de meesten niet.

Als je nou al vanalles geprobeerd hebt, erover nadenkt om aan de Roaccutane te gaan, of Roaccutane werkt niet voor jou/geeft je nare bijwerkingen, lees dit dan even door. Wat ik dus vaak zie in deze topics, is dat mensen een middel proberen, het afschrijven als het niet (goed genoeg) werkt en het volgende middel proberen. Op zich is dit een goede manier om te kijken wat werkt en wat niet, maar vaak is de conclusie dat er geen middel is wat alle acne doet verdwijnen.

Vanuit mijn eigen ervaring heb ik de volgende "theorie" bedacht om acne flink te verminderen/te laten verdwijnen d.m.v. natuurlijke middelen:

Ik ga hierbij uit van lichte/middelmatige acne, die veelal ontstaat door een overmatige talgproductie, veroorzaakt door de hormonen. Als je je acne permanent wilt verminderen/wilt laten verdwijnen kun je beter stoppen met het zoeken naar dat ene wondermiddel, wat dat is er (naar mijn mening) niet. Je zult constant met verschillende "gebieden" van je huidverzorging bezig moeten zijn om tot permanente verbetering te komen en je zult moeten bekijken wat bepaalde producten nou precies doen. Hieronder schrijf ik mijn ervaringen neer, de producten die voor mij werken hoeven niet voor jou te werken, daarom zul je zelf moeten uitvinden wat voor jou werkt, aangezien elke huid anders is. Opmerkingen en suggesties zijn van harte welkom.

Uitwendig (1)

- Vuil verwijderen

Ondanks dat vuil niet de hoofdoorzaak is van puistjes, kunnen puistjes wel degelijk ontstaan door vuil, daarom is het belangrijk regelmatig je gezicht schoon te maken met een product dat niet te agressief is en niet te vet is. Ook moet je ervoor uitkijken dat je niet te vaak reinigt (maximaal 3x per dag), te vaak reinigen, te vette producten en te agressieve producten wakkeren de talg-productie namelijk aan en dat is niet de bedoeling.

Wat ik aanraad: 's ochtends na het opstaan meteen reinigen, 's avonds na het avondeten meteen reinigen en vlak voor het naar bed gaan reinigen (warm water). Misschien reinig jij liever maar 2x per dag op andere tijdstippen, je moet zelf maar uitzoeken wat het beste voor je huid is.

Misschien was jij je gezicht liever met water alleen, ikzelf niet, dus hier 2 producten die ik aanraad:
* Clearskin Facewash van Dr van den Hoog (6-7 euro)
* Mineralenzeep van http://www.dodezee.net (5 euro)

- Zweten

Zweten is goed ter voorkoming van puistjes, omdat je veel vuil eruit zweet, wat wel belangrijk is; ga na het sporten gelijk douchen, zweet laten zitten kan puistjes veroorzaken (tenminste dat is bij mij het geval).

- Talg

Dit is heel belangrijk, zonder de talglaag op je gezicht aan te pakken krijg je puistjes niet permanent weg. Vette delen van je huid, waar (meestal) regelmatig puistjes ontstaan hebben een overmatige talgproductie. Een goede manier om de talg, en daarmee de kans op nieuwe puistjes, te verminderen, is door regelmatig te scrubben. Doe dit na het reinigen, om de dag, of om de 2 dagen, niet elke dag want dan kan je je huid beschadigen. Er zijn veel scrubmiddelen op de markt, je moet maar kijken welke voor jou werkt, ik raad de volgende aan:

* Clearskin Scrubgel van Dr van den Hoog (7-8 euro)

Een product dat ik zelf niet heb geprobeerd, maar wat zeer hoog staat aangeschreven (117 stemmen uitgebracht, zeer hoge score) op de site Epinions.com is:

* Clean & Clear Oil Absorbing Sheets (5 dollar)
http://www.epinions.com/b(...)Oil_Absorbing_Sheets

- Scheren

Voor de mannen; regelmatig scheren zorgt ervoor dat de huid sneller vernieuwd, waardoor de kans op nieuwe puistjes kleiner wordt.

Ik weet niks over scheerlotions/balsems, want ik gebruik er geen, ik kan me voorstellen dat een vette lotion niet goed is, als iemand hier meer over weet, gooi het in de groep

Inwendig

Ondanks dat puistjes vaak een inwendige oorzaak hebben, ben ik ervan overtuigd dat uitwendige verzorging noodzakelijk is, maar ook inwendig moet het een en ander worden bekeken. Het product Hepar Sulfuris D4 van A. Vogel, zorgt ervoor dat bestaande puistjes sneller rijp worden en dus minder lang in/onder je huid zitten te etteren (te koop bij Kruitvat of het plaatselijke kruidenwinkeltje, vast ook wel op internet te krijgen, euro of 6-7 denk ik). Verder de bekende producten Grote Klis en Biergist Pillen, ze lossen het probleem niet op, maar kunnen wel helpen, ze zijn niet duur en een goede aanvulling.

Heel veel water drinken is ook verstandig, maar dat wist je waarschijnlijk al.

- Voeding

Volgens medici is het niet aangetoond dat voeding invloed heeft op acne, daar moet je gewoon schijt aan hebben en zelf kijken of bepaalde voedingsmiddelen een slechte invloed hebben op je huid. Waard om naar te kijken: varkensvlees, chocola, melkproducten, nootjes en vet voedsel in het algemeen. Verder zijn er gevallen bekend van mensen die een allergie voor een product hadden (graan bijvoorbeeld) en daardoor puistjes kregen.

Uitwendig (2)

- Bestaande puistjes in het gezicht

Bestaande puistjes bestrijden is lastig, er zijn zeer veel producten voor op de markt, voor de een werkt dit, voor de ander werkt dat, sommige producten werken weer voor niemand. Zelf merk ik dat het ene product goed is voor de kin, het andere product voor de wangen, etc. Daarom hier een paar producten die je zou kunnen proberen:

Rondom mond/op kin: Clearskin Spotcream van Dr. van den Hoog (5-6 euro).
Op de wangen: Aanstip vloeistof van http://www.dodezee.net (7,50 euro)
Jukbeenderen: Young Face Biergistcreme van het Kruidvat (ik gok rond de 4 euro)
Voorhoofd: hiervoor heb ik nog geen goed product gevonden, als iemand wel iets weet voor bestaande puistjes op het voorhoofd, post het dan a.u.b.

- Bestaande puistjes op de rug/borst

Wat heel goed werkt:

* "Magnesiumsulfaat" ookwel "Bitterzout" of "Epsom Salt" genoemd, ik weet de prijs niet (probeer de drogist, kruidenwinkel of internet). Maak je rug/borst nat, smeer het sulfaat eroverheen, laat het opdrogen en was het er na 10 minuten weer vanaf, of neem een bad met een paar flinke scheppen van het sulfaat erin. Verstandig is om hiernaast ook dagelijks te scrubben (de huid op je rug/borst is dikker dan in het gezicht dus dat kan geen kwaad).
* Zon & zee, werkt het beste van alles voor de rug & borst, maar die kunnen we helaas niet kopen in Nederland

Belangrijk is dat je nooit puistjes probeert uit te knijpen voordat ze rijp zijn, dat kan lelijke littekens en ontstekingen veroorzaken. Als een puistje wel rijp is (witte kop), neem dan eerst een warme douche, prik heel zacht (dus niet diep) in het wit en duw (knijp dus niet) de zooi eruit.

Al heb je wel lelijke littekens aan knijpen overgehouden, zoek dan een product waarmee je de huid weer kan herstellen, een geweldige productlijn vind ik het (zeer dure) Glyderm.

Ik raad aan elke dag alle gebieden van de huidverzorging af te gaan, dan moet je binnen een paar weken resultaat zien. Daarnaast doen rust, weinig stress en een gezonde levensstijl (veel groente en fruit) meer goed dan kwaad voor je huid. Als je lui bent en niet gezond wilt leven kun je Roaccutane proberen en hopen dat het werkt, anders zal je moeten accepteren dat je je puistjes niet weg zal krijgen.
pi_21140075
Leuk verhaal, maar kost veel moeite en geld. Als ik zo even bij elkaar reken kom ik op een eurotje of 55 uit, en dan heb je voor een maandje reinegings troep. 60 Roaccutane pillen kosten iets van 70 euro, en worden door je ziekenfonds betaald. Keus lijkt me snel gemaakt! Eerst zag ik er zo uit:Grote onderhuidse ontstekingen, bultjes. pukkels, en later als de pukkels weg zijn heb je lit tekens.. Ik slik nu nog maar 2x 10mg en de enige bijwerking wat ik heb is dat mijn lippen iets droog zijn. 1x een beetje labello erop, en mijn lippen zijn weer normaal voor de hele dag.

Ik heb ook een piercing laten zetten, en toen ik deze eruit haalde zat ik binnen 2 seconden geheel onder het bloed, daar zorgt de Roaccutane ook voor. Voor de rest heb ik nog geen bijwerkingen gehad, geen hoofdpijn, spierpijn ect. En ik smeer geen zalfjes meer, ik denk niet meer dat iedereen me aan kijkt als ik de patat zaak in loop, ect.

Bulten als deze, en dan ook nog onder de huid:

Het lijkt dan niet zo heel erg, maar het zit ook onder de huid..

Als je het iets belicht krijg je dit:

Ook zat mijn nek eronder..

En nu, ben ik gelukig met een mooi glad, gaaf huidje:

Dit was na ongeveer 6 weken het resultaat Veel sneller kan het volgens mij ook niet!

En nu zie ik er zo uit Aleen zieje de piercing nog niet, want die foto is iets ouder..

Ik ben een ongelovelijk gelukige Roaccutane gebruiker! Toen ik de bijsluiter las moest ik ook wel even slikken, maar als je geen alcohol drinkt, beetje gezond eet komt het alemaal goed.

Roa = (Y) in mijn ogen.

Wat ik er nog even aan toe wil voegen, het wonder middel bestaat wel, Ik had echt heel veel dingen geprobeert, 2 anti-biotica's, allerlei duure middeltjes ect. Maar toen ik Roaccutane ging gebruiken kon ik na 1 week al zien dat het minder werd.

Ik zou nu nog steeds met dikke bulten gelopen hebben zonder Roaccutane, en ik wordt niet depresief van Roa, maar juist het om gekeerde. Ik loop nu in de stad met een goed gevoel, niet met het gevoel van'ik wil dat niemand met ziet, omdat ik er niet uit zie'

Enne, owja bijna vergeten in heb 3x een bloedneus gehad in het begin toen ik met Roaccutane begon , maar daarna niet meer. Niemand kan met zeggen of het door Roaccutane komt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Doagere op 09-08-2004 14:07:09 ]
pi_21142398
Ik had jouw verhaal al eens gelezen, hopelijk verloopt het op dezelfde manier voor meer Roaccutane gebruikers Heel goed resultaat.
pi_21142996
allemaal heel mooi Doagere.

ik denk dat je iedereen nu wel zo'n beetje overtuigt hebt.
iedereen die de 'het middeltje tegen puistjes' topics leest kent je succes

de TS probeert nu wat anders dus misschien moet je er nu niet even tussen door spammen met je wondermiddel want daar is al lang en breed over verteld
"Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
pi_21144248
Roaccutane pillen kosten iets van 70 euro, en worden door je ziekenfonds betaald

paar vraagjes over dit produkt:

* als ik de huisarts vraag om een recept hiervoor> schrijft hij het dan meteen voor?
*hoe erg moet je acne zijn heb
*hoe lang duurt een kuur
* als ik donderdag wil stappen en alcohol wil drinken kan ik dan donderdag en vrijdag overslaan en dan weer verdergaan

verder een verdomd goed resultaat binnen 6 weken. ik zie zelfs op de foto's geen littekens meer van acne??????
pi_21144288
btw is roken en alcohol erg slecht voor acne/huid?

* Fly-or-Die is helaas een beetje kettingroker en drinkt graag bier
pi_21144376
http://www.roche.nl/producten/pil/roa010cap.pdf

hier de patienten bijsluiter van roaccutane.
heftig goedje zeg.
jammer dat ze dat spul niet in lichtere dosering met een kortere kuurduur voor minder ernstige acne hebben ......
pi_21146869
-edit-
Oops had niet gezien dat het vorige deel al dicht was.
-edit-

[ Bericht 83% gewijzigd door mwuhaha op 09-08-2004 12:34:13 ]
pi_21148333
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 00:16 schreef Fly-or-Die het volgende:
Roaccutane pillen kosten iets van 70 euro, en worden door je ziekenfonds betaald

* als ik de huisarts vraag om een recept hiervoor> schrijft hij het dan meteen voor?
*hoe lang duurt een kuur
* als ik donderdag wil stappen en alcohol wil drinken kan ik dan donderdag en vrijdag overslaan en dan weer verdergaan

verder een verdomd goed resultaat binnen 6 weken. ik zie zelfs op de foto's geen littekens meer van acne??????
lees eens de topics van 'het middeltje tegen puistjes' door want daar is al genoeg over roaccutane gepraat. daar vind je alles!

en ik neem aan dat de arts je waarschuwt voor de dingen die je beter niet kunt doen als je dat spul slikt.
"Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
pi_21148698
Grote gesloten delen:
  • Hét middel tegen puistjes, deel 6
  • Hét middel tegen puistjes, deel 7
  • Hét middel tegen puistjes, deel 8
  • Het middel tegen puistjes deel 9
  • Het middel tegen puistjes - deel 10
  • Het middel tegen puistjes (deel 11)

Wat artsen vaak voorschrijven:
  • formularium.nl
  • artsenapotheker.nl
  • artsennet.nl
  • arstennet.nl
  • huidinfo.nl
  • huiziekten.nl
  • apotheek.nl
  • search.eneesmiddelenbulletin.nl
  • gezondheid.be
  • Oefen Casus van DGV (Nederlands instituut voor verantwoord medicijngebruik) voor de huisarts/apotheker (inc. toelichting).: medicijngebruik.nl

Andere forums (voor als je meer informatie/middelen/ervaringen zoekt):
  • absoluteacneinfo.com
  • acne.org
  • clearskin.net
  • healthboards.com

Accutane/RoAccutane/Isotretinoine (een zwaar middel wat vaak als laatste redmiddel wordt gezien):
  • roche.nl
  • roaccutane.co.nz
  • rocheusa.com
  • mijnaccutaneavontuur
  • rxlist.com
  • pharma-help.com
  • xsorbit1.com
  • accutaneaction.com
  • [roaccutane] last van gewrichten
  • Ervaringen met "Roaccutane"
  • Ervaringen met Roaccutane, deel 2
  • roaccutane en zwangerschap

Hoge dosis vitamine B5:
  • freewebs.com

Grote Klis/Burdock/Arctium Lappa:
  • Alles over Grote Klis
  • Gezicht maakt veel talg aan?
  • mcp.edu
  • plantaardigheden.nl
    Te koop bij:
  • drogisterij.net
  • vitelle.nl
  • solgar.nl
  • vitaminevoordeel.nl
  • vitadvice.nl

Acne en voeding:
  • acnehelp.org.uk
  • acne-rx-skincare.com
  • digitalnaturopath.com
  • clearskin.net
  • fabsoluteacneinfo
  • acne.org
  • acne: it's your diet after all
  • zits: diet
  • acnemiracle.com
  • perceptions of acne vulgaris..
  • acne vulgaris
  • freeacnebook.com

De acne-gevoeligheid van ingredienten van uitwendige middelen:
  • zerozits.com

Littekens:
  • Hoe littekens van puistjes deleten

Algemene info:
  • health911.com
  • acne-advice.com

Houdt er rekening mee dat iedereen anders is. De effectiviteit en bijwerkingen van een middel kunnen dus per persoon verschillen.

Als je nog een goede website vindt, meldt het dan in dit topic zodat ik het erbij kan plaatsen.
  • pi_21149996
    Ik denk dat de methode van TS een goede basis voor de huidverzorging voor iedereen met acne.
    Je hoeft niet dezelfde middelen te gebruiken, maar wel regelmatig scrubben, reinigen, opletten welke voedingsproducten je acne verergeren.
    Ook over het uitknijpen, pas als de kop rijp is en dan met een steriele naald inprikken en het pus (en evt meeeter) verwijderen.
    Verder dus niet pulken enzo.

Ik ben 26 en heb soms nog acne 'aanvallen'
    wat mij op t moment t beste helpt;
    silicea d12 tabletjes (dr vogel) (euro of 6/7)
    en 's avonds smeer in mn gezicht licht in met 5% benzoylperoxidehydrogel (3,50 per tubetje, bij de apotheek zonder recept verkrijgbaar)
    's morgen reinig in mn gezicht met hema washgel, speciaal voor de jonge onzuivere huid (7,-)
    's avonds met reinigingsdoekjes ook van de hema (2,70 per 50)
    2 x per week scrub ik 's avonds m''n gezicht
    verder heb ik ook nog tea tree oil (kruidvat 1,99) in huis, dit doe ik op uitgeprikte en geknapte puistjes
    Oja en de zon heeft ook een goede invloed, vandaar dat ik regelmatig onder de zonnebank lig

En ja iedereen is anders, dus iedereen reageert over anders op, dus het is een kwestie van uitproberen.. En uitproberen dat betekend dus echt langere tijd volhouden, want van geen enkel middel kan je binnen een week al wonderen verwachten...
    pi_21151154
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2004 00:16 schreef Fly-or-Die het volgende:

*hoe lang duurt een kuur

Allereerst, ik zal niet spammen meer over Roaccutane, ik vindt dit gewoon een mooie eerste post. als er gestaan had dat er 1 wondermiddel was, Roaccutane had ik waars. niet eens gereageerd.

1: Ja, de huisArts kan Roaccutane voor schrijven, maar er zijn vast niet zo heel veel huisArtsen die dit doen, het brengt inderdaad risico's met zich mee. Mijn huisArts verwees mee ook eerst door, maar aangezien dit nog 3 maanden duurder voordat ik terect kon en hij mijn probleem begreep heeft hij het me voor geschreven. De huisArts kijkt ook of je je bewust bent van de eventuele bijwerkingen, en of je een beetje weet wat het voor pillen zijn.

2: Je kunt van een vlieg een olifant maken, ik had volgens velen ook niet veel acne, maar zo voelde het niet. Ik zag er niet fris uit. Een voelde me echt _niet_ goed. Ik drufde nergens naar binnen, schaamde me ect. Als je een paar pukkeltjes hebt zal hij het je niet mee geven hoor, maar je kan het altijd vragen. Een huisArts zal je niet snel uit lachen.

3: Ik ben sinds 9 Januari bezig, en ben nu aan de 20mg Roaccutane, maar eigelijk heb ik er wel genoeg van.. Het is al zeker 4 maand acne vrij. En denkt erover om nu gewoon te stoppen. De kuur duurt ongeveer 6 maand.

4: Mja, ik drink gewoon geen alcohol hier kan ik je geen andwoord. Wel kan je rustig 2 biertjes drinken per avond, je maag verwerkt de eerste 2 biertjes (ergens gelezen). Verschilt denk ik ook wel per persoon, de ene is na 4 biertjes dronken, en de ander drinkt zonder problemen een krat bier op. Ik zou in iedergeval niet veel drinken als je Roaccutane gebruikt. DIt kan aleen maar een negatief effect hebben op je acne.

Na 6 weken zaten er aleen nog wat bultjes onder de huid, verder ben ik sinds ik Roaccutane slik aleen water en sinasappelsap gaan drinken. En hier en daar een keer een colatje.

/edit

Als je graag een biertje mag drinken zou ik niet voor Roaccutane kiezen, of je moet gewoon maximaal 2 biertjes per dag drinken. Roken onder de kuur? Ik heb op een avond 2x een jointje gehad toen ik 60mg Roaccutane slikte, en ik was natuurlijk in space, gewoon roken is geen probleem. 20 sigaretten per dag rookte ik soms. En dit had geen negatief effect, je kan rustig roken onder de kuur.

Heb zelfs ergens gelezen dat roken onder deze kuur een positief effect kan hebben, nicotine vernietigd bloedcellen, en Roaccutane tast bloed cellen aan! Nu verwijdert de nicotine de zwakkere/aangetaste bloedcellen, in plaats van je lever.

Ik heb 2 lit tekens op mijn gezicht, dat waren ooit 2 grote bulten waar ik niet vanaf kon blijven. Die zie je inderdaad niet op de foto's

Het is een heftig goedje, en er is wel een lage dosering voor minder ernsitge acne, maar de bijwerkingen blijven dus hetzelfde, aleen is de kans hierbij dus wat minder.

Emmertje gebruikt ook voor vlink wat geld aan spulletjes, en dit is in mijn ogen geen oplossing en kost veel geld.. Acne behandelen moet je naar mijn mening van binnenuit doen, het heeft geen zin om er van alles op te smeren

Hoe meer ik ging smeren met middeltjes des te meer acne ik kreeg, hoe meer je erop smeert, hoe meer je de poriën verstopt.

Je kan Roaccutane wel slikken, maar hou je wel strikt aan de regels!

[ Bericht 10% gewijzigd door Doagere op 09-08-2004 12:25:19 ]
    pi_21152941
    Ik heb gehoord dat je van Benzyolperoxide later een dunne huid krijgt? Dus dat je aderen enz. er doorheen ziet, is dit waar?
      maandag 9 augustus 2004 @ 14:09:59 #14
    83791 White_Wolf
    The devil made me do it
    pi_21153853
    Ik gebruik tegenwoordig Linde-Kamille reinigingslotion van De Tuinen. Dat is niet zo agressief maar ik weet niet of het ook tegen de ergere gevallen helpt.

[ Bericht 0% gewijzigd door White_Wolf op 09-08-2004 14:38:25 ]
    "For the thing I greatly feared has come upon me. And what I dreaded has happened to me. I am not at ease, nor am I quiet; I have no rest, for trouble comes." Job 3:25,26
      maandag 9 augustus 2004 @ 14:38:57 #15
    97701 42DaFloor
    In vino veritas
    pi_21154470
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2004 00:23 schreef Fly-or-Die het volgende:
    http://www.roche.nl/producten/pil/roa010cap.pdf

hier de patienten bijsluiter van roaccutane.
    heftig goedje zeg.
    jammer dat ze dat spul niet in lichtere dosering met een kortere kuurduur voor minder ernstige acne hebben ......
    dat kan hé, je hebt pillen van 10 en van 20mg
    laagste gekende dosering is dus 10mg, hoogste 60mg (nog hoger zou beetje zot zijn)

echter; roaccutane is alles of niets, of het geneest je acné (ongeacht hoe ernstig deze is) of hij doet het niet. Genezing kan enkel bestaan indien je de nodige hoeveelheid roaccutane hebt opgeslaan in je huid (het is namelijk een cumulerend geneesmiddel). Heb je deze hoeveelheid niet dan is genezing niet bereikt en zal je acné blijven bestaan.
      maandag 9 augustus 2004 @ 15:00:06 #16
    97701 42DaFloor
    In vino veritas
    pi_21154966
    en wat betreft "hét middel tegen acné".
    Nou...wat jeugdpuistjes, heel lichte acné, kan onderdrukt (niet genezen) worden met externe middeltjes of dingen als biergisttabletjes en al. Ernstige acné heeft echter maar 1 genezing: roaccutane. Iets anders is-er-niét.
    Alle gespecialiseerde dermatologen over heeeeel de wereld schrijven roaccutane voor indien de acné ernstig is (en de bijwerkingen dus als noodzakelijk kwaad kunnen beschouwd worden). Waarom denk je dan in godsnaam nog dat er iets anders bestaat? Misschien later, laten we hopen, maar nu niét. Neem het gewoon aan, is je acné ernstig, ga dan naar een huidarts, zit niet te klooien met die mooie middeltjes die je zo kan kopen over de toonbank.
    pi_21157588
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2004 15:00 schreef 42DaFloor het volgende:
    en wat betreft "hét middel tegen acné".
    Nou...wat jeugdpuistjes, heel lichte acné, kan onderdrukt (niet genezen) worden met externe middeltjes of dingen als biergisttabletjes en al. Ernstige acné heeft echter maar 1 genezing: roaccutane. Iets anders is-er-niét.
    Alle gespecialiseerde dermatologen over heeeeel de wereld schrijven roaccutane voor indien de acné ernstig is (en de bijwerkingen dus als noodzakelijk kwaad kunnen beschouwd worden). Waarom denk je dan in godsnaam nog dat er iets anders bestaat? Misschien later, laten we hopen, maar nu niét. Neem het gewoon aan, is je acné ernstig, ga dan naar een huidarts, zit niet te klooien met die mooie middeltjes die je zo kan kopen over de toonbank.
    - Michele Sciacca
    pi_21158709
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2004 15:00 schreef 42DaFloor het volgende:
    en wat betreft "hét middel tegen acné"...
    Je bent een gelukige Roaccutane gebruiker? Maar je verhaalt klopt wel..
    pi_21168183
    ik ga morgen naar de dokter heen, ik wil er ook af...ik heb het niet zo super extreem maar het valt wel op vind ik zelf, als ik Roaccutane moet gebruiken, heb k dat er best voor over denk ik
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 02:10:43 #20
    97701 42DaFloor
    In vino veritas
    pi_21171427

[ Bericht 99% gewijzigd door 42DaFloor op 10-08-2004 02:13:29 (dubbel) ]
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 02:12:32 #21
    97701 42DaFloor
    In vino veritas
    pi_21171445
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2004 02:10 schreef 42DaFloor het volgende:

[..]

Neen, lang verhaal. Om het kort te maken: heb heel zeldzame vorm van acné. Ga elke week naar ziekenhuis(en), verscheidene professoren en specialisten die me behandelen en kijk hé, ze zeggen allemaal dat enkel roaccutane echt effect heeft op acné. Dan geloof ik dat
    pi_21173372
    wrom heeft de dermataloog mij dan geen roaccutane voorgeschreven, ben dr een keer of 3 geweest... (is al wel weer paar jaar terug)
    Ik heb dr nu al zolang last van, het is wel niet zo heel erg meer, maar op m'n 26e wil ik ook wel es acne vrij zijn...

ik zal dr wat meer over gaan lezen, en als t me wat lijkt toch maar weer es naar ome dokter...
    pi_21185276
    ik ben dus vandaag bij de dokter geweest, hij wou me geen Roaccutane meegeven omdat dat te zwaar was (en ik een te lichte vorm van acne heb)
    nu heeft hij voor mij 1 of andere creme besteld (anders dan benzoylperoxide) ik zou zo niet weten hoe het heet, maar de appotheek kan er pas volgendeweek woensdag aankomen.
    iemand mischien enig idee wat voor spul dit zou kunnen zijn?
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 17:45:02 #24
    97701 42DaFloor
    In vino veritas
    pi_21186000
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2004 17:19 schreef BladLuis het volgende:
    ik ben dus vandaag bij de dokter geweest, hij wou me geen Roaccutane meegeven omdat dat te zwaar was (en ik een te lichte vorm van acne heb)
    nu heeft hij voor mij 1 of andere creme besteld (anders dan benzoylperoxide) ik zou zo niet weten hoe het heet, maar de appotheek kan er pas volgendeweek woensdag aankomen.
    iemand mischien enig idee wat voor spul dit zou kunnen zijn?
    mss effaclar AI, das met nicotinamide in geloof ik, redelijk nieuw middeltje tegen lichte acné. schijnt hier heel goed voor te helpen.
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 17:58:46 #25
    101149 U.N.K.L.E.
    Grappen over Tsjernobyl.
    pi_21186345
    Zelf heb ik niet zo veel last van puisten. Zo varierend van 2 tot 7 pukkels op een dag. Ik probeer het door middel van de volgende dingen in toom te houden:

Veel water drinken
    Veel karnemelk drinken
    Zout water
    Vichy NormaDerm (onder het douchen)
    Na het douchen nog 1 minuut ijskoud douchen (maakt de porien dicht)
    Niet te vet eten

en....de laatste tip die bij mij echt geweldig helpt:

Koop een tube van Dr. Vogel tegen WONDJES EN KOORTSUITSLAG!

als je een puist op voelt komen meteen smeren en hij komt OF helemaal niet op of hij wordt heel erg klein!

Tegen echt Acne helpt dit natuurlijk niet echt maar wel tegen die paar pukkeltjes per dag
    Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
    maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
    pi_21192298
    de dokter heeft tegen mij gezegt dat ik gerust weer vet kon eten enzo, dat dat absoluut geen invloed zou hebben, maar dat is denk ik zelf bij iedereen verschillend
    pi_21194306
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2004 21:51 schreef BladLuis het volgende:
    de dokter heeft tegen mij gezegt dat ik gerust weer vet kon eten enzo, dat dat absoluut geen invloed zou hebben, maar dat is denk ik zelf bij iedereen verschillend
    Is het ook

Heb je een foto van je gezicht?
    pi_21194485
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2004 23:02 schreef Doagere het volgende:

[..]

Is het ook

zal ik morgen wel maken..bij daglicht
    pi_21212481
    quote:
    Ze heet Propionibacterium Acnes en is de bacterie die er volgens recent onderzoek verantwoordelijk voor is dat vele pubers last hebben van jeugdpuistjes en alle onhebbelijkheden die daarmee gepaard gaan. Ze bestaat uit duizenden genen en Duitse wetenschappers hebben haar code hebben gekraakt. Met deze kennis gaat de farmaceutische industrie nu op zoek naar een oplossing, maar die kan nog jaren op zich laten wachten.

Cosmetische bedrijven houden zich daar al lang mee bezig. Acnoclean van Biotherm Homme is een starterslijn voor jonge mannen, want wanneer de eerste baardharen verschijnen en scheren een noodzaak wordt, raakt de door puistjes geteisterde huid nog meer geïrriteerd. Als namelijk iets agressief is voor het gezicht, is het nat scheren. Bovendien stapt het merendeel van deze groep zonder zijn gezicht te wassen ’s avonds in bed. Een braakliggend terrein voor Biotherm, die met een strategische aanpak komt. Dus moeten jonge heren eerst hun gezicht schoonmaken met Mousse Nettoyante, een schuim dat bacterievorming moet voorkomen. Vervolgens komt Gel de Rasage eraan te pas. Deze speciaal voor de probleemhuid ontwikkelde gel moet de baardharen verwijderen en niet de huid, en het derde wapen in de strijd is Soin Anti-Imperfections die de huid moet zuiveren en kalmeren.
    bron
    pi_21216507
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2004 23:09 schreef BladLuis het volgende:

[..]

zal ik morgen wel maken..bij daglicht
    ok.

Vraagje, stel ik stop nu met Roaccutane nemen, ik zit een week op 20mg per dag. Hoelang duurt het dan voordat mijn bloed enzo minder dun is? En mijn huid weer normaal wordt.
    pi_21220790
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2004 17:45 schreef schatje het volgende:

verhaaltje

bron
    ik heb door het scheren veel minder last gekregen ervan (tis zo goed als weg )
    en ik scheer van het begin af aan al nat.

wat ik doe is :
    - mijn handen goed wassen
    - me kop onder de lauwe kraan houden
    - gilette scheergel (conditionerend met vitamine e) op mijn huid smeren
    - scheermes onder de hete kraan houden en afkoelen met koud water en dan scheren van mijn kin tot mijn bakkebaarden (af en toe scheermesje onder de kraan houden en schoonmaken en weer verder)
    - na het scheren me hoofd weer onder de lauwe kraan houden en niveau sensitive aftershave balsem voor de gevoelige huid erop smeren
    - Michele Sciacca
      donderdag 12 augustus 2004 @ 11:42:15 #32
    97701 42DaFloor
    In vino veritas
    pi_21229789
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2004 17:45 schreef schatje het volgende:

[..]

bron
    mm don't get your hopes up, een straf middel zal het zeker niet worden...zoals ik in deel12 al zei:
    quote:
    F2DaFloor zei reeds:
    mja, mensen bij wie de acné enkel wordt veroorzaakt door bacteriën zullen hiermee geholpen zijn (=dezelfde mensen die ook met antibiotica geholpen zouden zijn), maar wanneer de bacterie slechts een secundaire rol speelt, of helemaal geen (bv cystische acné) heeft men hier geen baat bij.
    Dus weer geldt: voor ernstige acné: roaccutane en niets anders.
      donderdag 12 augustus 2004 @ 11:46:20 #33
    97701 42DaFloor
    In vino veritas
    pi_21229879
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2004 20:53 schreef Doagere het volgende:

[..]

ok.

Vraagje, stel ik stop nu met Roaccutane nemen, ik zit een week op 20mg per dag. Hoelang duurt het dan voordat mijn bloed enzo minder dun is? En mijn huid weer normaal wordt.
    kan lang duren... Ik geloof dat het 2 maanden duurt voor de roaccutane uit je systeem is (dat is dacht ik ook de tijd die je moet wachten alvorens een nieuwe kuur..of alvorens met tetracyclines te beginnen, niet?). Het kan echter tot 6maanden duren voor het effect op je huid weg is (heb je bv littekens moet je een halfjaar wachten nà de kuur alvorens je deze kan behandelen met peelings oid)

ik denk dat die bijwerkingen in het lichaam na 2maand zeker voorbij zullen zijn. reeds vroeger zal je merken dat ze sterk afnemen. Hoewel: veel gevallen bekend van mensen die sinds hun roaccutane kuur een leven lang niet meer kunnen zonder hun lippenbalsem
    pi_21232880
    Oke thanxs 42DaFloor.

Ik ben gestopt met de 20mg, tis wel goed zo! We hebbn een nieuwe cam, en nu een iets duidelijkere foto. Ik slik al 2 dagen een Roaccutane meer.

Wel een klein beetje bloed bij mijn lippen, ik drukte te hard met scheren
    pi_21233303
    weer een foto waar jij eng kijkt
    "As far back as I can remember, I've always wanted to be a gangster." - Goodfellas
    pi_21233936
    quote:
    Op donderdag 12 augustus 2004 13:53 schreef myfairlady het volgende:
    Achja, foto's moet je spannend houden
    pi_21235416
    quote:
    Op donderdag 12 augustus 2004 13:53 schreef myfairlady het volgende:
    [sarcastic mode]
    zou dat ook een bijwerking van de roa zijn?
    [/sarcastic mode]
    quote:
    Op donderdag 12 augustus 2004 14:20 schreef Doagere het volgende:

Achja, foto's moet je spannend houden
    - Michele Sciacca
    pi_21236470
    Wat voor invloed heeft de sauna op puistjes ?
    pi_21238655
    quote:
    Op donderdag 12 augustus 2004 17:07 schreef BladePHQ het volgende:
    Wat voor invloed heeft de sauna op puistjes ?
    Stoom opent de poriën .
    pi_21247566
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2004 21:51 schreef BladLuis het volgende:
    Als die dokter het over jouw persoonlijk heeft, dan zou dat best kunnen. Als hij ermee bedoelt dat voeding geen invloed op acne heeft, dan is het een domme arts.
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2004 23:02 schreef Doagere het volgende:

[..]

Is het ook

Is het niet. Jij weet niet waar je het over hebt, maar dat was al lang duidelijk uit.
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2004 23:28 schreef flyin-hawk het volgende:
    [...]
    en dan scheren van mijn kin tot mijn bakkebaarden
    [...]
    Dat is iets wat ik en redelijk wat anderen absoluut niet moeten doen. Tegen de haargroeirichting in, kan gemakkelijk zorgen voor ingegroeide haren.
    Als je dons haar hebt, maakt het misschien niet zoveel uit.
    pi_21255394
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2004 21:18 schreef Doagere het volgende:
    Leuk verhaal, maar kost veel moeite en geld. Als ik zo even bij elkaar reken kom ik op een eurotje of 55 uit, en dan heb je voor een maandje reinegings troep. 60 Roaccutane pillen kosten iets van 70 euro, en worden door je ziekenfonds betaald. Keus lijkt me snel gemaakt! Eerst zag ik er zo uit:Grote onderhuidse ontstekingen, bultjes. pukkels, en later als de pukkels weg zijn heb je lit tekens.. Ik slik nu nog maar 2x 10mg en de enige bijwerking wat ik heb is dat mijn lippen iets droog zijn. 1x een beetje labello erop, en mijn lippen zijn weer normaal voor de hele dag.

Ik heb ook een piercing laten zetten, en toen ik deze eruit haalde zat ik binnen 2 seconden geheel onder het bloed, daar zorgt de Roaccutane ook voor. Voor de rest heb ik nog geen bijwerkingen gehad, geen hoofdpijn, spierpijn ect. En ik smeer geen zalfjes meer, ik denk niet meer dat iedereen me aan kijkt als ik de patat zaak in loop, ect.

Bulten als deze, en dan ook nog onder de huid:
    [afbeelding]
    Het lijkt dan niet zo heel erg, maar het zit ook onder de huid..
    [afbeelding]
    Als je het iets belicht krijg je dit:
    [afbeelding]
    Ook zat mijn nek eronder..
    [afbeelding]

En nu, ben ik gelukig met een mooi glad, gaaf huidje:

Dit was na ongeveer 6 weken het resultaat Veel sneller kan het volgens mij ook niet!
    [afbeelding]
    En nu zie ik er zo uit Aleen zieje de piercing nog niet, want die foto is iets ouder..
    [afbeelding]

Ik ben een ongelovelijk gelukige Roaccutane gebruiker! Toen ik de bijsluiter las moest ik ook wel even slikken, maar als je geen alcohol drinkt, beetje gezond eet komt het alemaal goed.

Roa = (Y) in mijn ogen.

Wat ik er nog even aan toe wil voegen, het wonder middel bestaat wel, Ik had echt heel veel dingen geprobeert, 2 anti-biotica's, allerlei duure middeltjes ect. Maar toen ik Roaccutane ging gebruiken kon ik na 1 week al zien dat het minder werd.

Ik zou nu nog steeds met dikke bulten gelopen hebben zonder Roaccutane, en ik wordt niet depresief van Roa, maar juist het om gekeerde. Ik loop nu in de stad met een goed gevoel, niet met het gevoel van'ik wil dat niemand met ziet, omdat ik er niet uit zie'

Enne, owja bijna vergeten in heb 3x een bloedneus gehad in het begin toen ik met Roaccutane begon , maar daarna niet meer. Niemand kan met zeggen of het door Roaccutane komt.
    Ik ga binnenkort denk ik ook maar een keer naar de huisarts, ik heb al veel dingen geprobeerd zoals benzylperioxide/inderm (van een vriend gekregen) en allemaal schoonmaakmiddeltjes inclusief hele duren merken en dingen van natuurwinkel zoals Grote Klis/Barda (wat een tijdje gewerkt heeft), ik heb het iets erger als jij hebt op deze foto´s, en ik wil iig iets wat ik moet slikken wat van binnenuit werkt want die rest werkt toch niet,

Ben benieuwd wat ik voor geschreven krijg.
      vrijdag 13 augustus 2004 @ 20:00:32 #42
    97701 42DaFloor
    In vino veritas
    pi_21266315
    quote:
    Op vrijdag 13 augustus 2004 00:02 schreef mwuhaha het volgende:

Als die dokter het over jouw persoonlijk heeft, dan zou dat best kunnen. Als hij ermee bedoelt dat voeding geen invloed op acne heeft, dan is het een domme arts.
    aha? zo wordt net nochtans aangeleerd op elke medische universiteit die er bestaat, er is een algemene consensus onder dermatologen dat voeding er geen rechtreeks effect op heeft. Hier zijn véél, uitgebreide wetenschappelijke studies naar gedaan.
    Je zou bij wijze van spreke al 5kg puur frietvet moete binnewerke om effect via je huid te zien dat zich resulteert in meer acné.
    geen domme arts dus.
    pi_21274381
    quote:
    Op vrijdag 13 augustus 2004 20:00 schreef 42DaFloor het volgende:

[..]

Hier zijn véél, uitgebreide wetenschappelijke studies naar gedaan.
    [...]
    Bron vermelding graag.
      zaterdag 14 augustus 2004 @ 00:22:00 #44
    97701 42DaFloor
    In vino veritas
    pi_21274585
    quote:
    Op zaterdag 14 augustus 2004 00:13 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Bron vermelding graag.
    kzou wat kunne rondsurfen op het net en sites zoeken die dit staven, maar daar zijn we niets mee.
    bronvermelding vind ik een nogal vreemde vraag.
    je kan mss naar de universiteit gaan en een opleiding dermatologie van euh, 10jaar? afronden.
    dan weet je alle wetenschappelijke studies die ernaar gedaan zijn en heb je bronnen genoeg en ga je het mss nog beseffen ook !
      zaterdag 14 augustus 2004 @ 00:22:55 #45
    97701 42DaFloor
    In vino veritas
    pi_21274609

[ Bericht 100% gewijzigd door 42DaFloor op 14-08-2004 00:23:33 ]
    pi_21274972
    quote:
    Op zaterdag 14 augustus 2004 00:22 schreef 42DaFloor het volgende:

[..]

kzou wat kunne rondsurfen op het net en sites zoeken die dit staven, maar daar zijn we niets mee.
    bronvermelding vind ik een nogal vreemde vraag.
    je kan mss naar de universiteit gaan en een opleiding dermatologie van euh, 10jaar? afronden.
    dan weet je alle wetenschappelijke studies die ernaar gedaan zijn en heb je bronnen genoeg en ga je het mss nog beseffen ook !
    Medische wetenschappers halen en plaatsen hun studies uit gepubliceerde studies. De abstracts ervan en soms fulltext zijn publiekelijk beschikbaar.

Jij beweert "Hier zijn véél, uitgebreide wetenschappelijke studies naar gedaan.", maar kan vervolgens geen enkele studie opnoemen.

ff voor de duidelijkheid, een website die alleen vermeldt "Acné ontstaat niet door het eten van chocola, varkensvlees, of wat dan ook." valt NIET onder een wetenschappelijk gepubliceerde studie.

Kom aan met PubMed ID's!!!
      zaterdag 14 augustus 2004 @ 00:58:55 #47
    97701 42DaFloor
    In vino veritas
    pi_21275555
    quote:
    Op zaterdag 14 augustus 2004 00:36 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Medische wetenschappers halen en plaatsen hun studies uit gepubliceerde studies. De abstracts ervan en soms fulltext zijn publiekelijk beschikbaar.

Jij beweert "Hier zijn véél, uitgebreide wetenschappelijke studies naar gedaan.", maar kan vervolgens geen enkele studie opnoemen.

ff voor de duidelijkheid, een website die alleen vermeldt "Acné ontstaat niet door het eten van chocola, varkensvlees, of wat dan ook." valt NIET onder een wetenschappelijk gepubliceerde studie.

Kom aan met PubMed ID's!!!
    sorry, het was mijn behandelende arts (professor, diensthoofd,...) en een team van dermatologen die me het wisten te zeggen van deze studies. Sorry dat ik niet gelijk vroeg: hebt u daar bewijs van?
    Ik nam het voor waar aan
    pi_21275630
    quote:
    Op zaterdag 14 augustus 2004 00:58 schreef 42DaFloor het volgende:

[..]

sorry, het was mijn behandelende arts (professor, diensthoofd,...) en een team van dermatologen die me het wisten te zeggen van deze studies. Sorry dat ik niet gelijk vroeg: hebt u daar bewijs van?
    Ik nam het voor waar aan
    Tja...... in de medische wetenschap moet je nooit zomaar het woord van iemand nemen.
      zaterdag 14 augustus 2004 @ 10:57:44 #49
    97701 42DaFloor
    In vino veritas
    pi_21279306
    quote:
    Op zaterdag 14 augustus 2004 01:02 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Tja...... in de medische wetenschap moet je nooit zomaar het woord van iemand nemen.
    dat klopt man! leugenaars dat ze allemaal zijn! onvoorstelbaar
    pi_21288140
    quote:
    Op vrijdag 13 augustus 2004 12:18 schreef svn het volgende:

[..]

Ik ga binnenkort denk ik ook maar een keer naar de huisarts, ik heb al veel dingen geprobeerd zoals benzylperioxide/inderm (van een vriend gekregen) en allemaal schoonmaakmiddeltjes inclusief hele duren merken en dingen van natuurwinkel zoals Grote Klis/Barda (wat een tijdje gewerkt heeft), ik heb het iets erger als jij hebt op deze foto´s, en ik wil iig iets wat ik moet slikken wat van binnenuit werkt want die rest werkt toch niet,

Ben benieuwd wat ik voor geschreven krijg.
    Wat denken jullie, ik hoop stiekem toch wel op Roaccutane aangezien die andere dingen maar tijdelijk of niet werken,

en 5 jaar met puisten lopen vind ik al meer dan genoeg, bijna 1/3 van me leven Maar dan zal ik wel eerst door moeten worden verwezen naar de Dermatoloog
      zaterdag 14 augustus 2004 @ 22:53:28 #51
    97701 42DaFloor
    In vino veritas
    pi_21293148
    quote:
    Op zaterdag 14 augustus 2004 19:22 schreef svn het volgende:

[..]

Wat denken jullie, ik hoop stiekem toch wel op Roaccutane aangezien die andere dingen maar tijdelijk of niet werken,

en 5 jaar met puisten lopen vind ik al meer dan genoeg, bijna 1/3 van me leven Maar dan zal ik wel eerst door moeten worden verwezen naar de Dermatoloog
    huisartsen mogen ook roaccutane voorschrijven. tenminste in belgië.
    ik denk dat er protocols bestaan voor welke vormen en ernst van acné zij dit mogen. de twijfelgevallen zijn voor de dermatologen, dat spreekt voorzich.
    dus als hij het niet geeft is dat wel een compliment ofzo
    pi_21293629
    Nu valt het opzich wel mee doordat ik steeds dingen gebruik van als Barda/Grote Klis etc. Grote Klis heeft nu echter geen invloed meer en Barda begint ook steeds minder te werken voor me gevoel, nu wil ik gewoon iets waardoor ik er voorgoed van af ben, ik vind ze steeds vervelender worden vooral als ik rondkijk ken ik bijna niemand die last heeft van acné.
    pi_21293731
    quote:
    Op zaterdag 14 augustus 2004 23:14 schreef svn het volgende:
    Nu valt het opzich wel mee doordat ik steeds dingen gebruik van als Barda/Grote Klis etc. Grote Klis heeft nu echter geen invloed meer en Barda begint ook steeds minder te werken voor me gevoel, nu wil ik gewoon iets waardoor ik er voorgoed van af ben, ik vind ze steeds vervelender worden vooral als ik rondkijk ken ik bijna niemand die last heeft van acné.
    Ja dat idee heb ik ook altijd. je leest er zovaak over dat zoveel mensen het hebben. kijk ik om me heen: niemand
    "As far back as I can remember, I've always wanted to be a gangster." - Goodfellas
    pi_21305080
    Hebben jullie ook van die (donker) paarse vlekken die achter blijven wanneer er een puist heeft gezeten?
    Ik namelijk wel !

Owja, en ik heb ook van die bepaalde gebieden die een iets donkerdere kleur hebben. Dit ziet er echt NIET uit.

Gaat dit nog weg ?

[ Bericht 26% gewijzigd door thedude1987 op 15-08-2004 17:18:50 ]
    Holla!
    pi_21305528
    quote:
    Op zaterdag 14 augustus 2004 22:53 schreef 42DaFloor het volgende:

[..]

huisartsen mogen ook roaccutane voorschrijven. tenminste in belgië.
    En het mag ook in Nederland. Ik heb het van de huisArts gekregen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Doagere op 15-08-2004 17:45:09 ]
      zondag 15 augustus 2004 @ 18:07:44 #56
    20955 mgeelh
    RMS Lusitania
    pi_21306352
    quote:
    Op zondag 15 augustus 2004 17:11 schreef thedude1987 het volgende:
    Hebben jullie ook van die (donker) paarse vlekken die achter blijven wanneer er een puist heeft gezeten?
    Ik namelijk wel !

Owja, en ik heb ook van die bepaalde gebieden die een iets donkerdere kleur hebben. Dit ziet er echt NIET uit.

Gaat dit nog weg ?
    Heb ik ook. Als het weggaat duurt het wel een paar maanden. Als het niet vanzelf weggaat, kun je ook behandelingen hiervoor nemen (peeling, micro-dermabrasie e.d.)
    pi_21308908
    quote:
    Op zondag 15 augustus 2004 17:30 schreef Doagere het volgende:

[..]

En het mag ook in Nederland. Ik heb het van de huisArts gekregen.
    Ik hoop toch wel dat ik Roactunna (kut naam) Mee zou krijgen, ik denk het niet maar ik vind dat ik het wel aardig erg heb, voor bij me kaaklijn echt hele dikke geen onschuldige puistjes maar echt onstekingen die ook pijn doen als je het aanraakt.

Aangezien ik, al Inderm/Benzylperioxide gebruikt heb ben ik benieuwd wat de dokter me zal geven.

Ik heb altijd gedacht ik ga eerst alles proberen uit de winkels en dan pas dokter maar nu is het wel zo laat.

Stel je voor als ik roa (ik probeer het niet nog een x te spellen meekrijg) zou ik dan vitamine-e moeten slikken, en waar haal je dat en hoeveel?
    pi_21309623
    quote:
    Op zondag 15 augustus 2004 19:55 schreef svn het volgende:

[..]

Ik hoop toch wel dat ik Roactunna (kut naam) Mee zou krijgen, ik denk het niet maar ik vind dat ik het wel aardig erg heb, voor bij me kaaklijn echt hele dikke geen onschuldige puistjes maar echt onstekingen die ook pijn doen als je het aanraakt.

Aangezien ik, al Inderm/Benzylperioxide gebruikt heb ben ik benieuwd wat de dokter me zal geven.

Ik heb altijd gedacht ik ga eerst alles proberen uit de winkels en dan pas dokter maar nu is het wel zo laat.

Stel je voor als ik roa (ik probeer het niet nog een x te spellen meekrijg) zou ik dan vitamine-e moeten slikken, en waar haal je dat en hoeveel?
    Nou, geloof maar niet dat hij tegen je zegt 'ik heb hier nog wat staan; 'roaccutane ' dat kan je ook gebruiken tegen acne. Je zult er zelf mee moeten komen. Maar als je het erg hebt, zal hij wel begrijpen dat je er erg mee zit.

Ik heb onder de kuur Vitamine B geslikt, en mieschien dat het geholpen heeft, dat ik geen bijwerkingen heb (op droge lippen na) maar daar kom ik mieschien nooit achter.

In iedergeval, sterkte
    pi_21309808
    edit.
      zondag 15 augustus 2004 @ 20:39:05 #60
    97701 42DaFloor
    In vino veritas
    pi_21309899
    quote:
    Op zondag 15 augustus 2004 20:24 schreef Doagere het volgende:

[..]

Nou, geloof maar niet dat hij tegen je zegt 'ik heb hier nog wat staan; 'roaccutane ' dat kan je ook gebruiken tegen acne. Je zult er zelf mee moeten komen. Maar als je het erg hebt, zal hij wel begrijpen dat je er erg mee zit.

Ik heb onder de kuur Vitamine B geslikt, en mieschien dat het geholpen heeft, dat ik geen bijwerkingen heb (op droge lippen na) maar daar kom ik mieschien nooit achter.

In iedergeval, sterkte
    ge hoeft geen vitamines te slikke neen, vitamine E is goed voor de huid, maar nodig is het niet. persoonlijk zou ik het niet doen, of tenminste een maandje afwachten ofzo, anders als je gek reageert of opstoot krijgt oid weet je niet waaraan het exact ligt.
    en vitamine B? raar, dat staat er voor bekend om acné net te induceren (althans vit. B12)
    pi_21310175
    tvp
    2825cc Single Turbo Beast
    pi_21310849
    quote:
    Op zondag 15 augustus 2004 20:51 schreef Ultimora het volgende:
    tvp
    reageer dan gewoon niet
    - Michele Sciacca
    pi_21311278
    Misschien dat het niet algemeen werkend is, maar het volgende werkt bij mij wel:

VLAK VOOR HET NAAR BED GAAN!
    Je neemt een wattenschijfje en bevochtigd deze met water (niet doorweken, maar gewoon ff met een beetje water vochtig maken. Vervolgens gooi je er wat Betadine (de Oplossing van Betadine!!!) op. Het ziet er dan wat ranzig uit (een rood/bruin wattenschijfje). Maar goed, met dit wattenschijfje wrijf je dus die betadine over je gezicht uit (met name dus over de puistjes). Dat laat je lekker intrekken terwijl je slaapt. Zorg 's ochtends dat je je gezich goed wast, anders houdt je van die gare gele plekken over die niet om aan te zien zijn .

Na een paar dagen merk je al verschil! Je moet dus wel ff betadine kopen, maar zo duur is dat spul niet. Een euro of 2 kost zo'n klein flesje. Denk er dus echt ff aan dat je de Betadine Oplossing neemt. Verkrijgbaar in apotheek en drogisterij.

Het klinkt misschien allemaal erg raar, maar de het werd aanbevolen door een schoonheidsspecialiste (waar mijn moeder regelmatig naar toe gaat en dus ook even het probleem puistjes voorgelegd heeft).

Maar goed, of het werkt bij iedereen weet ik niet.. bij mij werkt het in ieder geval wel..
    ...niets aan toe te voegen...
      maandag 16 augustus 2004 @ 00:42:35 #64
    97701 42DaFloor
    In vino veritas
    pi_21315381
    quote:
    Op zondag 15 augustus 2004 21:36 schreef marc16 het volgende:
    Misschien dat het niet algemeen werkend is, maar het volgende werkt bij mij wel:

VLAK VOOR HET NAAR BED GAAN!
    Je neemt een wattenschijfje en bevochtigd deze met water (niet doorweken, maar gewoon ff met een beetje water vochtig maken. Vervolgens gooi je er wat Betadine (de Oplossing van Betadine!!!) op. Het ziet er dan wat ranzig uit (een rood/bruin wattenschijfje). Maar goed, met dit wattenschijfje wrijf je dus die betadine over je gezicht uit (met name dus over de puistjes). Dat laat je lekker intrekken terwijl je slaapt. Zorg 's ochtends dat je je gezich goed wast, anders houdt je van die gare gele plekken over die niet om aan te zien zijn .

Na een paar dagen merk je al verschil! Je moet dus wel ff betadine kopen, maar zo duur is dat spul niet. Een euro of 2 kost zo'n klein flesje. Denk er dus echt ff aan dat je de Betadine Oplossing neemt. Verkrijgbaar in apotheek en drogisterij.

Het klinkt misschien allemaal erg raar, maar de het werd aanbevolen door een schoonheidsspecialiste (waar mijn moeder regelmatig naar toe gaat en dus ook even het probleem puistjes voorgelegd heeft).

Maar goed, of het werkt bij iedereen weet ik niet.. bij mij werkt het in ieder geval wel..
    iso-betadine dermicum?
    gewoon de waterige oplossing dus...jah

is niet slecht neen. ik doe dat ook elke avond, maar dan zonder water, gewoon de isobetadine op een watje en uitwrijven.

feit dat het werkt is logisch hé: ontsmettingsmiddel, doodt bijgevolg bacterieën, is zeer reinigend, en werkt ook heel lichtjes in op kleine ontstekingen/roodheid (in de bijsluiter van het product staat overigens ook: 'aangewezen bij: acné, rode bulten, steenpuisten, ...')

pas wel op want isobetadine is niets meer dan jodium. en jodium staat bekend voor zen acné-inducerende werking... maar ik denk dat dit alleen geldt bij inname van jood, en niet bij het topisch aanbrengen. dit hoop ik tenminste
    pi_21332768
    quote:
    Op zondag 15 augustus 2004 17:11 schreef thedude1987 het volgende:
    Ik namelijk wel !

Gaat dit nog weg ?
    Probeer eens producten van Glyderm.
    pi_21334147
    Morgen ochtend even naar spreekuur toe, vind het toch wel een raar idee om naar de dokter te gaan voor puisten, heb echt zon gevoel dat ie wel betere dingen te doen heeft.

Vroeg uit bed gaan iig
    pi_21334358
    quote:
    Op maandag 16 augustus 2004 22:27 schreef svn het volgende:
    Morgen ochtend even naar spreekuur toe, vind het toch wel een raar idee om naar de dokter te gaan voor puisten, heb echt zon gevoel dat ie wel betere dingen te doen heeft.

Vroeg uit bed gaan iig
    Tis niet raar hoor, je zal heus niet de enige zijn die daarvoor naar de dokter gaat.

Laat hem in iedergeval merken dat je er wat aan gedaan wil hebben, alstie je door stuurd naar een huidarts dan kan je nog maanden wachten, en dat wil je natuurlijk niet! Vraag Roaccutane van je dokter.
    pi_21340556
    quote:
    Op maandag 16 augustus 2004 22:36 schreef Doagere het volgende:

[..]

Tis niet raar hoor, je zal heus niet de enige zijn die daarvoor naar de dokter gaat.

Laat hem in iedergeval merken dat je er wat aan gedaan wil hebben, alstie je door stuurd naar een huidarts dan kan je nog maanden wachten, en dat wil je natuurlijk niet! Vraag Roaccutane van je dokter.
    Ik ga zometeen maar eens weg, nu is net lullig dat me huid er nu wel redelijk uitziet Terwijl ik nu naar de dokter ga voor me huid
    pi_21344751
    quote:
    Op maandag 16 augustus 2004 22:27 schreef svn het volgende:

Vroeg uit bed gaan iig
    Ik ben jaar geleden ook ervoor naar de dokter geweest, dus het maakt niks uit joh. En die man wordt er voor betaald om jou te helpen
    pi_21344888
    quote:
    Op dinsdag 17 augustus 2004 12:33 schreef myfairlady het volgende:

[..]

Ik ben jaar geleden ook ervoor naar de dokter geweest, dus het maakt niks uit joh. En die man wordt er voor betaald om jou te helpen
    En daarom wil hij je graag helpen..

Doe wel even je verhaal he als je terug komt van de dokter!
    pi_21345256
    Ik heb al zo'n kleine 10 jaar (vanaf mn 11e/12e jaar ongeveer) een lichte vorm van acne.
    T is nooit echt supererg geweest, maar kwam meer met vlagen.
    Ik heb altijd DDD-zeep en creme gebruikt. Dit hielp niet fantastisch, maar gaf wel moed zeg maar.
    Sinds ik dat spul niet meer gebruik lijkt het wel alsof het juist minder aant worden is. Daar komt natuurlijk wel bij dat ik nu 20 ben ( ) en m'n eigen ook regelmatig moet scheren.
    Maar ik heb er zelf nooit echt veel moeite mee gehad. Ik had t..so be it.
    pi_21348233
    quote:
    Op dinsdag 17 augustus 2004 12:40 schreef Doagere het volgende:

[..]

En daarom wil hij je graag helpen..

Doe wel even je verhaal he als je terug komt van de dokter!
    Ik ben dus terug, ik was er allang niet meer geweest was de vader van een goede vriend wist ik niet eens.

Maar ik heb even met hem gepraat en hij wou me eerst even een anti biotica geven om te kijken of dat aan zou slaan, maar als dat niet doet kan ik meteen weer langs komen. Dus dat is wel relax dat ik gewoon meteen kan komen, ook al wil ik morgen weer zeg maar.

Maar eerst dit even uitproberen.
    pi_21348402
    quote:
    Tips tegen puistjes:
    1 Gebruik geen make up (en anders heel weinig)
    2 Gebruik geen zeep die geparfumeerd is (tenzij je geen keuze hebt)
    3 Bij mij werkt de rilanja wasgel errug goed (schlecker) 1,99 per flacon.
    4 Wrijf niet teveel over je huid, bij afdrogen bijvoorbeeld de handdoek tegen je gezicht aandrukken ipv te wrijven.
    5 Voor de jongens: Voor het scheren gezicht wassen (liefst met dat rilanja spul dus) dan scheren, Daarna van dat Rilanja lotion de huid schoonmaken. Gebruik geen scheerapparaten van anderen (je pa bijvoorbeeld).

Je bent vrij te doen wat je wilt natuurlijk.

Ik wil ook ff onderscheid maken tussen puistjes en acne. Dat is namelijk een wereld van verschil. Bij acne hoef je je trouwens niet druk te maken over wat je eet want dat heeft in 99% van de gevallen geen enkel invloed op je huid. Ook bestaan er (vooral van mensen die er geen last van hebben) nogal wat vooroordelen over acne/puistjes. Vooral opmerkingen als: "Je snoept teveel want ik heb nauwelijks last van puistjes maar snoep dan ook haast nooit!!" bullcrap.

Nou succes allemaal, hoop dat ik jullie een beetje kon helpen.
    Uit ander topic..

Ff tip als je roaccutane gebruikt:
    Zorg dat je niet een te hoge dosis krijgt (hoger dan 20mg hoeft eigenlijk al niet)
    En zorg dat je bloed om de paar weken word gecontroleerd!
    Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
    pi_21348547
    quote:
    Op dinsdag 17 augustus 2004 15:14 schreef svn het volgende:

[..]

Ik ben dus terug, ik was er allang niet meer geweest was de vader van een goede vriend wist ik niet eens.

Maar ik heb even met hem gepraat en hij wou me eerst even een anti biotica geven om te kijken of dat aan zou slaan, maar als dat niet doet kan ik meteen weer langs komen. Dus dat is wel relax dat ik gewoon meteen kan komen, ook al wil ik morgen weer zeg maar.

Maar eerst dit even uitproberen.
    Oh god.. Je hebt Minocilyine gekregen? De dokter had het mij ook gegeven, en het werd er aleen maar erger van. Maargoed, dit is dus geen defenitiefe oplossing he, dat weet je!

Stel het helpt en alles is weg, en je stopt met slikken dat het gegarandeerd weer terug komt.
    pi_21349010
    quote:
    Op dinsdag 17 augustus 2004 15:27 schreef Doagere het volgende:

[..]

Oh god.. Je hebt Minocilyine gekregen? De dokter had het mij ook gegeven, en het werd er aleen maar erger van. Maargoed, dit is dus geen defenitiefe oplossing he, dat weet je!

Stel het helpt en alles is weg, en je stopt met slikken dat het gegarandeerd weer terug komt.
    Ik heb eigenlijk geen idee wat ik heb gekregen, dingetje wat erop zit ticket is helemaal weggeplakt, maar hij wou iig eerst andere dingen proberen om niet zomaar te beginnen met de hele zware middelen en dat snap ik ook wel.

Voordel vind ik wel dat hij mensen niet doorverwijst naar Huidartsen zodat je geen wachttijden hebt iig.
    pi_21351027
    quote:
    Op dinsdag 17 augustus 2004 15:46 schreef svn het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk geen idee wat ik heb gekregen, dingetje wat erop zit ticket is helemaal weggeplakt, maar hij wou iig eerst andere dingen proberen om niet zomaar te beginnen met de hele zware middelen en dat snap ik ook wel.

Voordel vind ik wel dat hij mensen niet doorverwijst naar Huidartsen zodat je geen wachttijden hebt iig.
    Hij wil tijd rekken, meer niet. En hij hoopt dat je het na een aantal middeltjes wel op gaat geven, en er genoegen mee neemt hoe je er uit ziet.

Je begint de dag heel anders als je smorgens in de spiegel kijkt, en je ziet aleen maar pukkels,bulten,ontstekingen,vlekken ect. Dan waarneer je deze niet hebt.

Ook ik heb zo'n klein flesje gehad, zit er alcohol in? Dan is het waarschijndelijk Dalacin-T. Het kan nu best een andere naam hebben hoor, tis alweer 3 jaar geleden dat ik dat gebruikt heb.

Wil je er echt vanaf.. Roaccutane. Een flesje met alcohol helpt echt niet tegen acne.
      dinsdag 17 augustus 2004 @ 19:07:25 #77
    47571 ForeverEternalFreak
    Per sempre vita eterna
    pi_21353700
    quote:
    Op dinsdag 17 augustus 2004 17:05 schreef Doagere het volgende:

[..]
    Wil je er echt vanaf.. Roaccutane. Een flesje met alcohol helpt echt niet tegen acne.
    En na 13 delen heeft hij nog niet door dat als iets voor hem niet werkt het niet automatisch voor een ander OOK niet wil werken...
    It's a silly time to learn to swim when you start to drown
    It's a silly time to learn to swim on the way down
    pi_21358974
    quote:
    Op dinsdag 17 augustus 2004 17:05 schreef Doagere het volgende:

[..]

Hij wil tijd rekken, meer niet. En hij hoopt dat je het na een aantal middeltjes wel op gaat geven, en er genoegen mee neemt hoe je er uit ziet.

Je begint de dag heel anders als je smorgens in de spiegel kijkt, en je ziet aleen maar pukkels,bulten,ontstekingen,vlekken ect. Dan waarneer je deze niet hebt.

Ook ik heb zo'n klein flesje gehad, zit er alcohol in? Dan is het waarschijndelijk Dalacin-T. Het kan nu best een andere naam hebben hoor, tis alweer 3 jaar geleden dat ik dat gebruikt heb.

We weten wel dat het bij jou helpt maar niet iedereen hoeft meteen aan het zwaarste medicijn dat er maar bestaat, en ik gebruik ook iets met alcohol erin en dat helpt wel iets.
    pi_21359599
    sja, iedereen zegt (zeikt) tegen doagaree datie een keer zijn bek moet houden en moet stoppen om hier Roacutane aan te prijzen, maar volgens mij begrijpt hij het niet!!

NOGMAALS ---> DOAGAREE , kan je 1x je kop houden, en je ff inhouden, heel fijn voor je dat het allemaal bij jouw goed geholpen heeft, weten nu dat het geweldig is...
    Of ben je soms te dom (volgens mij heb jij een super laag iq) om dit te onthouden en post je morgen weer lekker voort over hoe geweldig je Roacutane wel niet vindt

je lijkt wel een ROA vertegenwoordiger
    Haleloeja
    pi_21359617
    ik moet vrijdag naar de huidarts/dermatoloog, maar ik heb pfeiffer. Ik heb nu rond de 30/40 puistjes op mijn gezicht, maar wat moet ik vragen....ik bedoel hij zal wel wat adviseren, maar ik kan geen Roacutane/antibiotica vragen (ivm mijn zieke lever) dus wat nu....
    Haleloeja
    pi_21359993
    Rustig aan svp!
    “A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
    pi_21361844
    quote:
    Op dinsdag 17 augustus 2004 22:54 schreef Gelderland het volgende:
    ik moet vrijdag naar de huidarts/dermatoloog, maar ik heb pfeiffer. Ik heb nu rond de 30/40 puistjes op mijn gezicht, maar wat moet ik vragen....ik bedoel hij zal wel wat adviseren, maar ik kan geen Roacutane/antibiotica vragen (ivm mijn zieke lever) dus wat nu....
    Wat denk je nou zelf.. Je vraagt ook elke keer om de bekende weg.
    pi_21372707
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2004 00:21 schreef Doagere het volgende:

[..]

Wat denk je nou zelf.. Je vraagt ook elke keer om de bekende weg.
    jy hebt het anders ook steeds over ROA.
    pi_21372770
    dat is dan niet naar de bekende weg vragen, maar al in 13 delen lees ik heel de tijd ''roa dit roa dat DE ENIGE OPLOSSING'' etc etc. Het kan bij jou wel werken, maar sommige mensen hebben niet zoveel puistjes en willen een simpelere oplossing. dat jij nou meteen roa voor de 100ste x in ''de groep'' gooit word ook vervelend op ten duur
    pi_21374161
    quote:
    Op dinsdag 17 augustus 2004 22:54 schreef Gelderland het volgende:
    Zowiezo geen Roaccutane of antibiotica gebruiken, laat het je ook niet aansmeren want sommige artsen zijn daar heel makkelijk in.
    Zoek met hem een oplossing.....
    pi_21374611
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2004 15:50 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Zowiezo geen Roaccutane of antibiotica gebruiken, laat het je ook niet aansmeren want sommige artsen zijn daar heel makkelijk in.
    Zoek met hem een oplossing.....
    ja klopt, toen ik bij het 2e bezoek vertelde dat ik pfeiffer had, zei hij nix (dat ik geen antibiotica mocht slikken) en toen bij het 3e bezoek (paar maanden later) zei hij dat ik beter kon stoppen met antibiotica omdat medicijnen niet goed zijn voor de lever en dat antibiotica ook vermoeidheid kon veroorzaken

Maarja...wat is een oplossing, zoveel spulletjes (uitwendig) heb je niet
    Haleloeja
    pi_21375100
    Nee klopt,
    gebruik iig niets om het te camoufleren, lees mijn tips hierboven nog maar ff.
    Helaas is het niet anders, ff doorbijten....
    pi_21375590
    hoezo niets om het te camoufleren dan? En ja ff doorbijten..kan best nog lang duren
    Haleloeja
    pi_21375783
    Als je make up of iets dergelijks gebruikt zal de acne/puistjes alleen maar erger worden daardoor.
    Ook zeep met "parfum" als ingredient moet je in principe niet te veel gebruiken.....
    pi_21383116
    ik heb vandaag van de dokter Tretinoine-creme gekregen,

ik ben benieuwt of het zal helpen

ik moet elke ochten een dun laagje creme dr van op doen.
    pi_21385236
    Ik had ook last van puistjes, veel zelf. Mn nicht had dit ook maar nog iets meer dan mijzelf, en zij kwam bij mij en ze had geen enkele puist meer, behalve de littekens. Ik heb haar gevraagd wat ze gebruikte en het is L'oreal Pure zone zuiverende gel in combinatie met de S.O.S stick van garnier. Nu goed, ik had ook al alles geprobeerd om die puisten weg te krijgen, benzoylperoxide, allerlei dode zee producten, inderm, grote klis, allerlei andere puisten-zalfjes maar niks werkte, ofwel kreeg ik er meer ofwel veranderde er gewoon niks, maar ik bleef ze maar krijgen.

Ik heb dan maar haar raad opgevolgd; en heb L'oreal Pure zone gekocht (8¤) & de S.O.S stick van garnier (ook 8¤) en na 3 dagen zag ik het verschil al, mn puisten waren gewoon aan het weggaan, en na 2 weken het te gebruiken is echt alles weg, evenals mn littekens en er is geen 1 puist meer te bespeuren. Op de achterzijde van het flesje Pure zone staat er "Pure zone... combineert sebo-valmyl; met talgreducerende en kalmerende eigenschappen en salicylzuur met een zuiverende eb exfolïerend werking.

Ik had ook al veel face washes gebruikt zoals de nivea for men, maar dit hielp gewoon weg niks. En met dit product ben ik ineens van al men puisten af, en ik verzeker het u, je kon ze niet op 2 handen tellen.

Wat ik doe?

Smorgens, Rond 18.00 & als ik ga slapen reinig ik mn gezicht met Pure zone, en ik stippelDE mn puisten aan met de S.O.S stick (alleen savonds) dan vormt er zich een blinkend laagje, en na een paar dagen verdwijnt deze vanzelf (de puist dus). Je zal het wel niet na de 1e nacht merken, want ik was ook ontgoocheld dat het wéér niet werkte, maar ik heb het volgehouden en ben er blij om. Nu gebruik ik die stick natuurlijk niet meer, alleen de L'oreal pure zone. En na een weekje als al je pukkels verdwenen zijn, en je komt wat dichter naar de spiegel ofzo, ga je zien dat je nog kleine bolletjes hebt, echt miniem maar je ziet het wel, ik heb dan een scrub gebruikt (maakt nie uit de welke) en dan weer gereinigd met de Pure zone & na 2 dagen had ik een pukkelvrije huid.

Ik zou zeggen, probeer het aub, voor echte acné zal dit natuurlijk niet helpen, maar voor diegene met redelijk veel puistjes, lukt dit zeker, en niet ontgoocheld zijn als je na 3 dagen nog puisten hebt, je zal zien, ze verdwijnen, bij de ene sneller dan bij de ander.

En nog een laatste tip, niet echt iets verrassend, probeer 1x keer in de week een zonnebank te doen, dit doet wonderen. En heeft bij mij althans het proces van het genezen van mn littekens vervlugd.

Kenneth

[ Bericht 0% gewijzigd door -Kenneth- op 18-08-2004 22:59:30 ]
    pi_21386828
    misschien moeten we 2 topic reeksen hebben voor 'het middeltje tegen puistjes'.

eentje zonder het woord roacutane en eentje puur voor roacutane.

iedereen die de praatjes van doagere zat is kan dan in het ene topic en iedereen die
    wel geinteresseerd is kan in het andere topic terecht.

- Michele Sciacca
    pi_21387839
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2004 23:49 schreef flyin-hawk het volgende:

iedereen die de praatjes van doagere zat is kan dan in het ene topic en iedereen die

Mja lijkt me geen goed idee..

In het Roaccutane topic:

'ik ben overal vanaf, na 6 weken was alles weg' 'bij mij is er na 2 maand niets meer te zien!' 'ROA is superspul, acne is al 1 jaar weg' ect. ect.

In het andere topic:

'grmbl ik heb al duizend dingen geprobeert, en het wordt aleen maar erger, wat kan ik doen!!' 'na de zoveelste kuur is mijn acne weer volop aanwezig....' 'wat kan ik nu nog gebruiken??!! help!!' ect. ect.

Lijkt me dus inderdaad niet verstandig.
    pi_21388295
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2004 23:49 schreef flyin-hawk het volgende:

* Kuch* : http://forum.fok.nl//fok/(...)evance&fora%5B%5D=12

Ik vrees echter dat de roa over het gehele forum is geindoctrineerd
    “A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
    pi_21393078
    quote:
    Op donderdag 19 augustus 2004 00:30 schreef Doagere het volgende:

Mja lijkt me geen goed idee..

In het Roaccutane topic:

'ik ben overal vanaf, na 6 weken was alles weg' 'bij mij is er na 2 maand niets meer te zien!' 'ROA is superspul, acne is al 1 jaar weg' ect. ect.

In het andere topic:

'grmbl ik heb al duizend dingen geprobeert, en het wordt aleen maar erger, wat kan ik doen!!' 'na de zoveelste kuur is mijn acne weer volop aanwezig....' 'wat kan ik nu nog gebruiken??!! help!!' ect. ect.

Lijkt me dus inderdaad niet verstandig.
    jongen ben je nou dom ofzo?
    hoevaak is het nu al tegen je gezegd?

niet iedereen (waaronder ik, heb nauwelijks last meer ) heeft zulke puisten als jij (gehad).
    die moeten dus niets van die zooi hebben.

en wat doet jou het als iemand NIET je wonderspulletje gebruikt?
    lig je daar van wakker ofzo?

kun je me nog volgen?
    - Michele Sciacca
    pi_21393114
    quote:
    Op donderdag 19 augustus 2004 10:52 schreef flyin-hawk het volgende:

[..]
    kun je me nog volgen?
    Er is al een topic over Roaccutane: Ervaringen met Roaccutane, deel 2

Idd, laten we daar verder gaan.
    pi_21435835
    Ik lees over een product wat de topicstarter een geweldig product vind, een product om je huid weer mee te herstellen. Glyderm. Maar er zijn verschillende prodcuten van glyderm. Welke bedoel je Nature?

En waar koop je het? Misschien mogelijk nog andere alternatieven?
    pi_21445337
    Voor overdag Glyderm Lotion (5%, de plus-versie van 10% zou ik niet mee beginnen omdat het je huid kan irriteren) + voor in de nacht Glyderm Hydrotone. Vraag het na bij een schoonheidsspecialist, het is wel fucking duur. Alternatieven zullen er zeker zijn, maar ik heb er geen ervaring mee, kijk anders eens op dit forum: http://www.clearskin.net/(...)3e88decfe5b120523f90

Ik moet zeggen dat de Echinaforce Creme die eerder in dit topic werd genoemd een echte aanrader is tegen opkomende puistjes.
    pi_21446451
    Persoonlijk ben ik wel fan van de Normaderm producten van Vichy. Die zijn speciaal bedoeld voor mensen met een ACNE huid in tegenstelling tot veel andere reinigingsproducten. Ik gebruik zelf de reinigingsgel 's ochtends en 's avonds, na het reinigen de tonique en daarna de verzorgende creme.

[img ="http://www.medipharm.ch/images/products/normadermfeuchtigkeitspfl226x280.jpg"]

Werkt goed voor mij, ik heb veel minder last van puistjes dan voorheen.

Verder drink ik ook nog 2,5L water per dag en let een beetje op eetgewoonten.
    pi_21447375
    Goeiedag allemaal, na 3,5 week terug uit Bali. Het middel voor mij is zoute zee&veel zon. Ik had er dan ook weinig last van. Nog even voor degene die geintereseerd zijn in Emucare Acne cream: hij helpt bij mij ook niet echt, het geneest wel wat snellen en de pukkels zijn iets minder hardnekkig, maar echt helpen doet ie niet. Ik ga ook eens een scrubje proberen. Hoevaak moet je dat doen??
    pi_21447638
    quote:
    Op zaterdag 21 augustus 2004 17:30 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
    Hoevaak moet je dat doen??
    Te vaak.

Nee, probeer L'oreal Pure zone, dat hielp heel iets bij mij.
    pi_21452092
    Nature kan je me wat meer vertelen over hoe je bij Glyderm bent gekomen. Ben je naar een schoonheidsspecialist geweest en die adviseerde jou Glyderm?

Heb je eerst andere middelen geprobeerd voor glyderm?
    Kan je een prijsindicatie geven ik vind op internet wel wat prijzen in dollars maar geen idee wat het in nederland kost. En ik neem aan dat je het bij een schoonheidsspecialist moet kopen?

Ik heb absoluut geen zin in Roaccutane, ik ga dat heus niet riskeren, ik heb dan ook niet erge acne (meer). Het is wel makkelijk grijpen naar Roaccutane omdat je in deze topic harde bewijzen(fotos) hebt van dat het werkt, zo denk je dan .

Ik gebruik zelf BP 5%, smeer ik voor het slapen op mijn gezicht, het is niet 'het middel' maar helpt wel mee.
    Ik denk dat de clearskin producten van Dr van der Hoog zoals Natura aanbevool ook zeker mee gaan helpen.

Wat scheren betreft, scheermesjes is volgens mij het beste. Elektronisch scheerapparaat vaak niet reinigbaar en gaat ruw met huid om. Ik scheer met gillette senser excel met Neutral scheerschuim.

Nature ik hoop dat je nog wat gedetaileerder informatie kan geven over glyderm, want in de wijze van behandeling zoals jij het doet heb ik vertrouwen in.
    pi_21453532
    quote:
    Het is wel makkelijk grijpen naar Roaccutane omdat je in deze topic harde bewijzen(fotos) hebt van dat het werkt, zo denk je dan .
    ooh.. ik denk niet aleen zo hoor.
    pi_21462715
    quote:
    Op zaterdag 21 augustus 2004 16:47 schreef TXC het volgende:
    Persoonlijk ben ik wel fan van de Normaderm producten van Vichy. Die zijn speciaal bedoeld voor mensen met een ACNE huid in tegenstelling tot veel andere reinigingsproducten. Ik gebruik zelf de reinigingsgel 's ochtends en 's avonds, na het reinigen de tonique en daarna de verzorgende creme.

[img ="http://www.medipharm.ch/images/products/normadermfeuchtigkeitspfl226x280.jpg"]

Werkt goed voor mij, ik heb veel minder last van puistjes dan voorheen.

Verder drink ik ook nog 2,5L water per dag en let een beetje op eetgewoonten.
    Zelf gebruik ik alleen de tonic en de creme, maar deze gaan bij mij echt ongelooflijk snel op. Ik doe met de tonic ongeveer een maand (wat nog redelijk te doen is), maar die creme is al binnen 2 weken op.

Ik ben pas 16, dus het geld groeit helaas nog niet op me rug. Hoe lang doe jij met die producten?
    Holla!
    pi_21468197
    quote:
    Op zaterdag 21 augustus 2004 20:55 schreef devels het volgende:
    Nature kan je me wat meer vertelen over hoe je bij Glyderm bent gekomen. Ben je naar een schoonheidsspecialist geweest en die adviseerde jou Glyderm?

Heb je eerst andere middelen geprobeerd voor glyderm?
    Kan je een prijsindicatie geven ik vind op internet wel wat prijzen in dollars maar geen idee wat het in nederland kost. En ik neem aan dat je het bij een schoonheidsspecialist moet kopen?

Ik heb absoluut geen zin in Roaccutane, ik ga dat heus niet riskeren, ik heb dan ook niet erge acne (meer). Het is wel makkelijk grijpen naar Roaccutane omdat je in deze topic harde bewijzen(fotos) hebt van dat het werkt, zo denk je dan .

Ik gebruik zelf BP 5%, smeer ik voor het slapen op mijn gezicht, het is niet 'het middel' maar helpt wel mee.
    Ik denk dat de clearskin producten van Dr van der Hoog zoals Natura aanbevool ook zeker mee gaan helpen.

Wat scheren betreft, scheermesjes is volgens mij het beste. Elektronisch scheerapparaat vaak niet reinigbaar en gaat ruw met huid om. Ik scheer met gillette senser excel met Neutral scheerschuim.

Nature ik hoop dat je nog wat gedetaileerder informatie kan geven over glyderm, want in de wijze van behandeling zoals jij het doet heb ik vertrouwen in.
    Dank je maar ik ben geen expert Jouw huid kan weer heel anders reageren dan mijn huid, maar ik zal je vertellen wat ik weet.

Ik heb eerst wat zalfjes geprobeerd; calendulan zalf, vitamine E zalf, de huid verbeterde er wel door, maar kreeg niet de oude (natuurlijke) kleur terug. Glyderm kreeg dat wel voor elkaar, ik heb het via http://www.gaatkensoog.nl , weet niet of je in de buurt van Rotterdam woont? Anders kun je daar misschien producten bestellen.

Glyderm gebruik ik alleen op plaatsen waar geen puistjes meer zitten, dus alleen waar ze hebben gezeten.

Een starterspakketje is zo'n 50 euro, daar doe je wel effe mee.
    pi_21473212
    Als jullie Benzoyl Peroxide 5% gebruiken leggen jullie dan een oude handdoek op je kussen oid?
    Want nu slaap ik op m'n rug met hoofd recht naar boven, maar dat gaat beetje irritant worden nu

Ben wel blij overigens met middel.
    Had al niet veel last en nu is het helemaal weg.
    Alleen voelt huid wat droger, gaat dat nog weg?
      zondag 22 augustus 2004 @ 22:10:29 #107
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_21474251
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2004 21:23 schreef Ontopic het volgende:
    Als jullie Benzoyl Peroxide 5% gebruiken leggen jullie dan een oude handdoek op je kussen oid?
    Want nu slaap ik op m'n rug met hoofd recht naar boven, maar dat gaat beetje irritant worden nu

Moet je dat middel over het hele gezicht smeren of alleen op de pukkel zelf? Ik heb namelijk altijd 3 of 4 pukkels verspreidt over het hele gezicht. Verder geen echte probleemgebieden. Gewoon willekeurig, maar het meeste rond mn mond...
    pi_21474491
    Eerst deed ik alleen op puist zelf.
    Alleen dan gaan ze naar een andere plek.
    Op een gegeven moment smeerde ik hele gezicht in en toen gingen ze zelfs naar onder m'n kaak.

Wat ik nu doe is (als er al een is) daarop dik smeren en de rest van gezicht en onder kaak heel dun.
    Als er geen is smeer ik het overal dun.

Is er nog iemand die mijn vraag kan beantwoorden?
    Want als ik er dus een oude handdoek onderleg en ik ga bijvoorbeeld op m'n wang liggen gaat het er dan niet vanaf zodat het effect weg is?
      zondag 22 augustus 2004 @ 22:26:54 #109
    81630 Ome_Doedelzak
    Lekker blazen op die zak
    pi_21474682
    Ikzelf gebruik ook vaak de Normaderm van Vichy....goed spul! bovendien scrub ik ééns per week m'n gezicht....
    wat ik meestal doe is gewoon:
    's morgens wassen met Normaderm, daarna de zalf eroverheen. Maar heel licht...één kneepje voor m'n hele voorhoofd gezicht...........als m'n gezicht in de dag zelf vettig is..gewoon afspoelen met lauw water. 's avonds nog een keer normaderm met de zalf...je merkt gewoon dat je huid rustiger word.. Maja..het is natuurlijk niet in één dag weg. Maar nu ik het toch al weer een weekje gebruik heb ik nog maar 2 kleintjes op m'n voorhoofd die alleen IK zie, zo klein. Je moet je gewoon niet zo druk maken en je gezicht gewoon goed reinigen.
    24 flesjes in een krat, 24 uur in een dag. Toeval ??
    pi_21481527
    Door die betadine ben ik er nu helemaal van af.
    Ik had er dan ook maar 4 op z'n hoogst, maar daar heb ik nu geen last meer van..

Me huid voelt ook niet meer geirriteerd wat ik soms in de avond wel had en hij is niet zo vet meer.

Dus bedankt voor de tip
    pi_21486695
    quote:
    Op maandag 23 augustus 2004 11:28 schreef BladePHQ het volgende:
    Ik had er dan ook maar 4 op z'n hoogst, maar daar heb ik nu geen last meer van..

Me huid voelt ook niet meer geirriteerd wat ik soms in de avond wel had en hij is niet zo vet meer.

Dus bedankt voor de tip
    Het wordt bij mij ook steeds minder, maar het gaat nét niet weg :S heel raar.. maar in principe werkt het wel
    ...niets aan toe te voegen...
    pi_21491935
    quote:
    Op maandag 23 augustus 2004 11:28 schreef BladePHQ het volgende:
    [...]
    Wil het ook wel eens proberen, is goedkoop en weinig bijwerkingen als ik het zo hoor.

Betadine

Hier wat meer info:
    http://www.rxmed.com/b.ma(...)ETADINE_TOPICAL.html

Prijzen:
    https://secure.is.nl/mijn(...)ubriek&merk=Betadine

Officiele website:
    http://www.betadine-jodium.nl/productwijzer_oplossing.html

quote:
    Samenstelling
    Waterige oplossing met 100mg/ml povidonjood
    Verpakkingen
    Flacon 10ml, 30ml, 120ml, 500ml en 5000ml

Indicatie
    - Desinfectie van snij-, schaaf- en brandwonden
    - Desinfectie van de huid

Gebruiksadvies
    Onverdunde Betadine oplossing kan direct vanuit de flacon, of door middel van een watje, tampon of nat kompres, op de huid en het wondgebied worden aangebracht. Verdunde Betadine oplossing wordt o.a. toegepast bij het reinigen en het spoelen van geinfecteerde wonden.

[ Bericht 51% gewijzigd door mwuhaha op 23-08-2004 19:29:50 ]
    pi_21493255
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2004 21:23 schreef Ontopic het volgende:

Iemand?
    pi_21493787
    je huid blijft droog zolang je het gebruikt, je zou wel kunnen probreen het om de dag te doen ofzo dat het dan minder droog wordt.
    pi_21493962
    Dank je
    pi_21494032
    En als ik er nu een (vochtinbrengende) creme op smeer verdwijnt het positieve effect van BP 5% dan?
    En als ik s'ochtends smeer en s'avonds BP gebruik?
    pi_21494130
    Nadeel van BP vind ik dat de huid dun en sneller rood wordt. In mijn geval weet ik zelfs niet precies of ik die bijwerkingen erger vind dan de acne zelf.
    pi_21495337
    Dat is inderdaad waar, alhoewel het bij mij het rode wel meevalt.
    Vandaar dat ik vraag of creme's negatief werken.
    pi_21495506
    Je zou het kunnen proberen, als je huid een beetje stabiel is.
    pi_21495703
    ... Heb nog steeds geen middel gevonden wat helpt. Heb alles wat de huisarts heeft aanbevolen (zalf, pillen) al geprobeert... maar misschien nu een oplossing gevonden.

Minimaal 1,5 liter water per dag drinken. Sinds ik dit doe (vakantie, dus week of 6 geleden) is het aanzienlijk verminderd, maar heb ik hier en daar nog wel een paar puisten, die maar niet rijp worden.
    Water is verfrissend, maar in de winter maanden niet, dus ik weet echt niet of ik dit volhoud. Daarnaast is het me al vaker opgevallen dat ik zomers minder last heb van acne dan 's winters. Misschien omdat ik dan minder drink, of omdat ik minder buiten ben.

Iemand overigens nog een oplossing?
    Watashi wa Vixion desu. Nihon no rule!
    pi_21497263
    De zon heeft iig een goede uitwerking op je huid.
    Maar er zijn ook mensen die zeggen dat het daardoor later weer erger wordt.
    Verder drink ik sowieso 2 liter per dag vanwege alle sporten die ik doe.
      dinsdag 24 augustus 2004 @ 09:34:34 #122
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_21502520
    Heeft scrubben een positief effect?
    pi_21502972
    Als je het niet te vaak doet...
    pi_21503753
    Nou, daar ben ik weer.... Inmiddels alweer meer dan een week terug van vakantie en de acne verergert alweer

Voor m'n vakantie ben ik twee weken gestopt met Roa om zodoende de huid te laten herstellen en de werkende stof uit m'n bloed te krijgen. Had iemand het eerder in dit topic al over.. (ik heb het opgezocht, weet alleen mijn god niet meer waar maar de dokter zei het ook) na twee weken is de werkende stof van Roa uit je bloed. In hoeverre je huid dan al hersteld is kan je denk ik zelf het beste bepalen, maar het was veilig voor mij om lekker de zon in te gaan.

Wat me erg opviel is dat m'n huid heel erg verbeterede in die twee weken dat ik het niet meer slikte. In de vakantie zelf ging het natuurlijk goed door zon, zee en strand
    Eind van de week ga ik weer "verder" met de kuur, en nu een hogere dosis.

@BladLuis
    Heb je goed de bijsluiter doorgenomen over die Tretinoine zalf (toevallig ook Acid A Vit tube?)
    Niet met die zalf op je kop in de zon gaan liggen bakken en ga niet teveel erop smeren (je smeert al heel dun las ik.. dus dat is goed) want dan kan je huid rood worden en gaan jeuken.
    Wat voor vorm van acne heb jij eigenlijk?
    pi_21509489
    quote:
    Op dinsdag 24 augustus 2004 10:56 schreef Yonderboi het volgende:

@BladLuis
    Heb je goed de bijsluiter doorgenomen over die Tretinoine zalf (toevallig ook Acid A Vit tube?)
    Niet met die zalf op je kop in de zon gaan liggen bakken en ga niet teveel erop smeren (je smeert al heel dun las ik.. dus dat is goed) want dan kan je huid rood worden en gaan jeuken.
    Wat voor vorm van acne heb jij eigenlijk?
    hms ik heb een niet al te erge vorm maar genoeg om dat spul te gaan gebruiken,

ik probeer zo dun mogelijk te doen, ( ik heb al wat drooge rode plekjes rond om de mond ) dus mischien moet ik het nog wat minder doen
      dinsdag 24 augustus 2004 @ 17:39:52 #126
    73930 Blinker
    Only one Go Ahead Eagles
    pi_21513258
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2004 21:37 schreef BladLuis het volgende:
    ik heb vandaag van de dokter Tretinoine-creme gekregen,

ik ben benieuwt of het zal helpen

ik moet elke ochten een dun laagje creme dr van op doen.
    Dat spul heb ik ook gehad.
    Het werkte wel grotendeels, ik had zelf heel erg last van acne.

Het is nu een half jaar geleden dat ik het heb gebruikt en het is nog steeds nog wel minder dan eerder, maar ik ga morgen toch even naar de dokter bellen voor ROA.

Ik had het ff aangekeken deze zomer kijken wat de zomerzon er mee zou doen maar aangezien het alweer herfst word wil ik volgende zomer helemaal "clean" zijn.

( en een mooie vrouw aan de haak slaan maar dat is off-topic )
    pi_21517030
    quote:
    Op dinsdag 24 augustus 2004 15:12 schreef BladLuis het volgende:

[..]

hms ik heb een niet al te erge vorm maar genoeg om dat spul te gaan gebruiken,

ik probeer zo dun mogelijk te doen, ( ik heb al wat drooge rode plekjes rond om de mond ) dus mischien moet ik het nog wat minder doen
    Dat het droger wordt is logisch, want de zalf zorgt ervoor dat je huid sneller vernieuwd. Het gaat dus sowieso licht schilferen, niets mis mee. Maar ik waarschuwde je alleen omdat ik wel erg veel in m'n nek had gesmeerd en dat werd helemaal rood en begon te jeuken.
    pi_21517764
    Misschien rare vraag;

Maar nog meer mensen last van vererging acne, door stress? Ik heb er af en toe namelijk last van, dat ik door stressen opeens weer hier en daar acne vererging krijg.

Daarnaast, volgende week misschien toch maar langs de huisarts voor doorverwijzing naar huidspecialist.
    Watashi wa Vixion desu. Nihon no rule!
      dinsdag 24 augustus 2004 @ 21:22:53 #129
    81630 Ome_Doedelzak
    Lekker blazen op die zak
    pi_21519246
    ja da klopt ja. Als ik me druk maak / stress heb staan de puisten op m'n voorhoofd. Als ik me gewoon lekker voel.....rustig dan worden ze veel kleiner en verdwijnen ze zelfs.
    Wat het probleem is...je krijgt ze niet voor 100 % weg..je zit in je jeugd en hoe schoon je je huid ook houd.je krijgt ze gewoon niet allemaal weg. Maak je gewoon niet zo druk....dat scheelt echt een hoop.Iedereen heeft ze toch?
    pi_21520144
    quote:
    Op dinsdag 24 augustus 2004 20:35 schreef _Vixion_ het volgende:
    Misschien rare vraag;

Maar nog meer mensen last van vererging acne, door stress? Ik heb er af en toe namelijk last van, dat ik door stressen opeens weer hier en daar acne vererging krijg.

Daarnaast, volgende week misschien toch maar langs de huisarts voor doorverwijzing naar huidspecialist.
    Kan idd kloppen. Stress heeft net zoals o.a. voeding, invloed op je hormonen (bijv. DHT).
    pi_21527384
    quote:
    Op dinsdag 24 augustus 2004 21:22 schreef Ome_Doedelzak het volgende:
    ja da klopt ja. Als ik me druk maak / stress heb staan de puisten op m'n voorhoofd. Als ik me gewoon lekker voel.....rustig dan worden ze veel kleiner en verdwijnen ze zelfs.
    Wat het probleem is...je krijgt ze niet voor 100 % weg..je zit in je jeugd en hoe schoon je je huid ook houd.je krijgt ze gewoon niet allemaal weg. Maak je gewoon niet zo druk....dat scheelt echt een hoop.Iedereen heeft ze toch?
    Nee, de meeste ( op mijn leeftijd dan ) hebben ze niet, hoe goed ik ook kijk
    pi_21527912
    Morgen weer een afspraak met de huisarts. Ben benieuwd wat ik deze keer meekrijg. Kun je niet gewoon zeggen: ik EIS Roaccutane, of is dat onbeleefd en mag de dokter dat niet geven
      woensdag 25 augustus 2004 @ 10:40:54 #133
    88360 kleinmeiske
    Tja, het is een gave ...
    pi_21528818
    quote:
    Op woensdag 25 augustus 2004 09:40 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
    Morgen weer een afspraak met de huisarts. Ben benieuwd wat ik deze keer meekrijg. Kun je niet gewoon zeggen: ik EIS Roaccutane, of is dat onbeleefd en mag de dokter dat niet geven
    Of 't onbeleefd is ... ik vind van wel. Zo'n dokter heeft gewoon protocollen waar hij zich aan moet houden en de een is daar wat strenger in dan de ander. Laat je anders doorverwijzen naar een dermatoloog, moet je misschien wel wat langer wachten voordat je terecht kunt, maar dan weet hij ook dat je serieus bent.
    Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
    pi_21530543
    quote:
    Als je het op die manier zegt is het enigzins onbeleefd... maar er op staan dat je Roa mee krijgt omdat je niet gelooft in al die andere middeltjes is heel normaal. De dokter mag ook gewoon Roa voorschrijven, daarvoor hoef je echt niet speciaal naar de dermatoloog. Zorg er echter wel voor dat hij regelt dat je bloed laat prikken in het ziekenhuis om te kijken of dat allemaal goed gaat als je Roa gaat slikken.

Mijn dokter heeft dit laatste niet gedaan maar goed het gaat dan ook maar om 10 mg. Deze week ga ik een hogere dosis regelen en dus wel bloed laten prikken zoals dat bij iedereen gebeurt.
    pi_21530771
    quote:
    Kun je doen, maar of het helpt.. Zeg dat je al zoveel geprobeert hebt, en telkens werkte het niet. En dat je op internet gelezen hebt dat Roa 'op de meeste mensen' een perfect effect heeft Sinds ik het 'grote roaccutane topic' gelezen heb, moest en zou ik ook roa nemen. En dit is gelukt.

Suc6!
      woensdag 25 augustus 2004 @ 19:13:24 #136
    73930 Blinker
    Only one Go Ahead Eagles
    pi_21539898
    vrijdagochtend afspraak met de dokter

Ik hoop dat ik het meekrijg
    pi_21543256
    slik nu iets van myocylcline ( )
    werkt er goed heb er een zalf bij voor me schouders ( dat was het ergst )
    en dat is weer mooi aan het worden
    I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
    pi_21544074
    Ik had het eerst ook op mn rug maar dat ging vanzelf weer weg na een tijdje
    pi_21564687
    Vanmorgen de dokter afgebeld. Mn huid zag er weer goed uit, en als ik daarmee aan zou komen en om Roa zou vragen zou ie me uitlachen. Nu ziet er weer bagger uit. Ik word zo godvergeten ziek van die huid van mij, ik wil gewoon Roa ook al is het soms niet eens zo erg. Hoe moet ik dat nou aanpakken. Ik kan moeilijk tegen de dokter zeggen dat ik wil dat hij een Roa-recept uitschrijft.....
    pi_21565007
    quote:
    Op donderdag 26 augustus 2004 20:33 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
    Vanmorgen de dokter afgebeld. Mn huid zag er weer goed uit, en als ik daarmee aan zou komen en om Roa zou vragen zou ie me uitlachen. Nu ziet er weer bagger uit. Ik word zo godvergeten ziek van die huid van mij, ik wil gewoon Roa ook al is het soms niet eens zo erg. Hoe moet ik dat nou aanpakken. Ik kan moeilijk tegen de dokter zeggen dat ik wil dat hij een Roa-recept uitschrijft.....
    De dokter zal je heus niet uitlachen, ik had ook dagen dat mijn huid er 'redelijk' uitzag, en als je de volgende morgen opstond had je er weer een paar bij. Niet gek dat je er depresief van wordt.

Leg hem je probleem uit, ik zei ook niet direct 'ik wil Roa' maar ik werkte er wel steeds meer naar toe. Toen wou hij het me wel mee geven, en nu ben ik erg gelukkig. Je leven verandert erdoor, want het zijn niet zomaar puistjes.

Mensen die ze niet hebben, of die ze niet gehad hebben weten niet hoe het voelt, ik werdt er ziek van om elke ochtend naar de spiegel te rennen om te kijken hoe het eruit zag.

Nu ben ik er niet meer mee bezig.
    pi_21565497
    quote:
    Op donderdag 26 augustus 2004 20:47 schreef Doagere het volgende:

[..]

De dokter zal je heus niet uitlachen, ik had ook dagen dat mijn huid er 'redelijk' uitzag, en als je de volgende morgen opstond had je er weer een paar bij. Niet gek dat je er depresief van wordt.

Leg hem je probleem uit, ik zei ook niet direct 'ik wil Roa' maar ik werkte er wel steeds meer naar toe. Toen wou hij het me wel mee geven, en nu ben ik erg gelukkig. Je leven verandert erdoor, want het zijn niet zomaar puistjes.

Mensen die ze niet hebben, of die ze niet gehad hebben weten niet hoe het voelt, ik werdt er ziek van om elke ochtend naar de spiegel te rennen om te kijken hoe het eruit zag.

Nu ben ik er niet meer mee bezig.
    Exact mijn gevoel, iedere avond en morgen in de spiegel kijken, en je gelukkig en zelfverzekerd voelen wanneer het er goed uitziet, en weer depri wakker worden wanneer het er weer ns niet uitziet. Echt, ik zou een moord doen voor dat spul, maar het is denk ik gewoon nie erg genoeg dat een dokter het me meegeeft. Ik zou ook wel s willen voelen hoe t voel dat je huid gewoon helemaal clean is en je je gelukkig voelt wanneer je in de spiegel kijkt, want dat is nu verre van het geval
    pi_21565921
    Je kan het e.v.t. ook nog uit een land laten overvliegen waar het vrij verkrijgbaar is.
    Doen veel bodybuilders die acne krijgen van de anabole.
    pi_21566097
    quote:
    Op donderdag 26 augustus 2004 21:07 schreef Guitarmaistro1 het volgende:

[..]

Echt, ik zou een moord doen voor dat spul.
    Kheb nog wel 2 doosjes van 10mg liggen hoor.

Maare, als je een dag 'niet zoveel' pukkels hebt voel je je gelijk heel anders, weet nog maar al te goed dat als je onder de douche vandaan komt dat het er dan wel redelijk uit ziet. Maar als je er dan onderweg bent, en je wacht even en je kijkt daarna met fel licht, dan ziet het er weer heel anders uit. Je haar zit niet goed, je kleding is niet mooi, ect.

Maar je krijgt het spul heus wel hoor, als je hem maar laat merken dat je er _echt_ last van hebt ect.

Suc6!
      donderdag 26 augustus 2004 @ 23:55:46 #144
    73930 Blinker
    Only one Go Ahead Eagles
    pi_21569397
    morgenochtend ga ik erheen.
    Het is ook voor mij gewoon onvoorstelbaar het idee om geen acne meer te hebben.
    Ik ga ook niet graag naar buiten alleen, maar ik wil wel graag...
    Gewoon omdat ik me schaam en ben bang dat mensen het zien!

Maar het scheelt voor mij ik heb alle soorten middelen al gehad van de huisarts volgens mij is dit de enige oplossing.

I want Roa

En tja geen bier drinken...
    Dat word wennen
      vrijdag 27 augustus 2004 @ 19:27:47 #145
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_21584269
    quote:
    Op donderdag 26 augustus 2004 23:55 schreef Blinker het volgende:

Maar het scheelt voor mij ik heb alle soorten middelen al gehad van de huisarts volgens mij is dit de enige oplossing.

I want Roa

Dat word wennen
    Heb je het heel erg of valt t mee?
    pi_21584832
    quote:
    Op donderdag 26 augustus 2004 23:55 schreef Blinker het volgende:

I want Roa

Dat word wennen
    Psychisch doet het ergggg veel met je maar geloof me, je moet proberen je daar overheen te zetten! Naar buiten gaan heeft sowieso een positieve invloed op je huid en van binnen zitten word je alleen maar dood ongelukkig. Je moet proberen jezelf neer te leggen bij het feit dat je er last van hebt en dat het niet 1,2,3 weg gaat. Gewoon dingen doen die je leuk vind en plezier beleven. Als je weer eens een avondje gezellig met wat vrienden op stap bent geweest dan zal je merken dat niemand je raar heeft aan zitten staren en dat niemand er wat over heeft gezegd. Anderen letten daar namelijk veel minder op. Zij zien jou als geheel, terwijl jij puur gefocused bent op hoe jouw hoofd eruit ziet.

Oja, en je kan best wat biertjes drinken als je Roa slikt..... Ligt alleen een beetje aan de dosis en daarnaast voel je het zelf waarschijnlijk wel aan. Natuurlijk niet vaak en veel drinken want als je lever veel te voortduren heeft door de Roa dan is een lading alcohol daar bovenop niet echt verstandig.
      vrijdag 27 augustus 2004 @ 22:40:26 #147
    73930 Blinker
    Only one Go Ahead Eagles
    pi_21588809
    Iedereen zegt ook dat ik me niet zo druk moet maken.
    Ik ga ook gewoon elk weekend uit wat ik ook heel graag doe.

Overdag heb ik gewoon het idee dat het heel erg opvalt en s'nachts niet.
    Wat ook wel wat uitmaakt maarja ik denk dat je misschien toch wel gelijk hebt dat ik me moet proberen overheen te zetten.
    En ook al klaag ik wel over mijn acne het word wel steeds minder dus een beetje positiever mag ook wel

Maar nu vergeet ik bijna te praten over mijn bezoek bij de huisarts.
    Nou, hij wou geen Roa voorschrijven omdat hij zelf niet dat sterke spul wil voorschrijven en heeft me dus weer verwezen naar de dermatoloog.
    Kan ik weer mooi in een wachtrij gaan staan van één maand of meer
    pi_21589632
    quote:
    Op vrijdag 27 augustus 2004 22:40 schreef Blinker het volgende:
    Nou, hij wou geen Roa voorschrijven omdat hij zelf niet dat sterke spul wil voorschrijven en heeft me dus weer verwezen naar de dermatoloog.
    He gatverdamme dat is een tegenvaller...........
    Opzich wel goed dat die dokter je doorverwijsd want een dermatoloog weet tenminste precies wat hij doet als het om de huid gaat. Echter als je al een aantal middeltjes hebt geprobeert dan kan je de klok erop gelijk zetten dat er alleen nog Roa overblijft.
    Waar ik ook persoonlijk ook niet zo op zit te wachten is dat de dermatoloog aan je huid gaat lopen frunniken zodat je na het bezoek met een mega rode harses het pand verlaat. Dus kwam voor mij goed uit dat de dokter mij wel roa mee heeft gegeven ook nu voor de tweede keer weer, nu ook met een briefje om bloed te laten prikken.
      vrijdag 27 augustus 2004 @ 23:19:31 #149
    73930 Blinker
    Only one Go Ahead Eagles
    pi_21589789
    ik ben er al eens eerder geweest en ze kijken alleen even naar je gezicht en ze gaven spul mee.

Ik heb eigenlijk niet zo veel van die rijpe krengen meer van die rode plekken e.d.
    pi_21590728
    quote:
    Op vrijdag 27 augustus 2004 22:40 schreef Blinker het volgende:
    Reken maar op 2-3 maand..

Toen ik hoorde hoelang het duurde ben ik weer naar de huisarts gegaan, en toen wou hij het me wel geven.
      zaterdag 28 augustus 2004 @ 00:01:57 #151
    73930 Blinker
    Only one Go Ahead Eagles
    pi_21590802
    vorige keer had ik gewoon gezegd dat het spoed had
    Toen kon ik binnen een maand
    pi_21596128
    Mmm, dat betekent dus dat als ik naar de huisarts ga hij me waarschijnlijk ook geen Roa voorschrijft maar me ook doorstuurt. Maar bij de dermatoloog zullen ze een beetje raar opkijken als ik zeg dat ik Roa wil....
    pi_21596427
    quote:
    Op zaterdag 28 augustus 2004 12:20 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
    Mmm, dat betekent dus dat als ik naar de huisarts ga hij me waarschijnlijk ook geen Roa voorschrijft maar me ook doorstuurt. Maar bij de dermatoloog zullen ze een beetje raar opkijken als ik zeg dat ik Roa wil....
    Weet niet hoe jij eruit ziet, maar ik had het zo toen in van de huid terapheut kwam:

Als je er zo uit ziet krijg je het echt wel mee.
    pi_21597121
    Ik heb het denk ik 10x minder erg ofzo. Zo erg als op die foto heb ik het nog nooit gehad, bij lange na niet.
    pi_21604715
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2004 13:05 schreef thedude1987 het volgende:

[..]

Zelf gebruik ik alleen de tonic en de creme, maar deze gaan bij mij echt ongelooflijk snel op. Ik doe met de tonic ongeveer een maand (wat nog redelijk te doen is), maar die creme is al binnen 2 weken op.

Ik ben pas 16, dus het geld groeit helaas nog niet op me rug. Hoe lang doe jij met die producten?
    Same here. heb dat spul 8 maanden geleden aangeschaft en in no time was het al op en dat spul koste me echt een rip uit mn lijf. gelukkig gebruik ik het niet meer, het hielp ook voor geen meter
      zondag 29 augustus 2004 @ 05:00:48 #156
    73930 Blinker
    Only one Go Ahead Eagles
    pi_21613243
    quote:
    Op zaterdag 28 augustus 2004 12:37 schreef Doagere het volgende:

[..]
    [afbeelding]
    Dit heb ik zo vooral bij de kaaklijn en de kin.
    Mijn wangen zijn redelijk ´Clean´.

Ik denk wel dat ik het krijg.
    pi_21615625
    ik heb het ook zoiets, mss wel erger..overmorgen voor 1e keer naar nieuwe school met zoveel puisten is dat in 1 woord gezegd: KLOTE
    Haleloeja
    pi_21615893
    Er zijn echt wel meer mensen op je nieuwe school met een onzuivere huid. Ik wil voor schoolfoto's altijd wel een redelijk goede huid hebben. Binnekort mezelf maar weer lek laten steken door de schoonheids
    pi_21617085
    quote:
    Op zondag 29 augustus 2004 12:29 schreef Gelderland het volgende:
    ik heb het ook zoiets, mss wel erger..overmorgen voor 1e keer naar nieuwe school met zoveel puisten is dat in 1 woord gezegd: KLOTE
    Dat was 1 van de redenen waarom ik er gewoon een keer helemaal vanaf wou. Na 4 jaar wist ik wel hoe het was om geterroriseert te worden door puisten.

Ik ben nu 2 weekjes gestopt met slikken, en heb nog geen nieuwe pukkel gekregen.
    pi_21617581
    quote:
    Op zondag 29 augustus 2004 12:29 schreef Gelderland het volgende:
    ziet het er nog erger uit dan op die foto van Doagere van een paar posts hierboven?
    dan mag je wel aan de roacutuna volgens mij.

edit: dan mag de huisarts toch wel roa voorschrijven bedoel ik?

[ Bericht 10% gewijzigd door flyin-hawk op 29-08-2004 14:35:49 ]
    - Michele Sciacca
    pi_21617933
    quote:
    Op zondag 29 augustus 2004 14:22 schreef flyin-hawk het volgende:

[..]

ziet het er nog erger uit dan op die foto van Doagere van een paar posts hierboven?
    dan mag je wel aan de roacutuna volgens mij.

edit: dan mag de huisarts toch wel roa voorschrijven bedoel ik?
    jjaaaa, maar ik heb al meer dan een half jaar pfeiffer, dus mag ik geen antibiotica/roacutane en dat soort stuff
    Haleloeja
    pi_21619917
    quote:

[..]

Weet niet hoe jij eruit ziet, maar ik had het zo toen in van de huid terapheut kwam:

[afbeelding]

Mijn huid is lelijker vind ik, jij hebt wel meer pukkels maar over het algemeen ziet de huid die wel goed is, er ook echt goed uit. Bij mij is dat echt allemaal bobbels etc. En laatste tijd krijg ik alleen maar dikke puisten, dat als ik eraan voel denk ik toch zon 3 cm groot zijn (ook onder je huid). Deze heb ik vooral bij me kaaklijn.

Ik ben 1x naar de huidarts geweest maar krijg 1 of andere anti biotica mee om op me huid te smeren. Maar dat helpt totaal niet, kan het net zo goed niet gebruiken

Ik krijg het nu ook weer terug op me schouders dat is helemaal vervelend. Ik hoop dat ik volgende x echt roa meekrijg, zodat ik er voorgoed vanaf ben (5 jaar is telang).

En inderdaad zoals veel mensen zeggen, je voelt je echt klote door die dingen, af en toe als ik in een raam kijk en dan zie ik een mooie huid, en ben ik erg blij met mezelf. En waar ik geen puisten heb heb ik hele grote open porien en dat is ook echt heel leijk

[ Bericht 0% gewijzigd door svn op 29-08-2004 16:45:09 ]
    pi_21620409
    porieren
    pi_21621080
    quote:
    Op zondag 29 augustus 2004 16:20 schreef svn het volgende:

[..]

jij hebt wel meer pukkels maar over het algemeen ziet de huid die wel goed is, er ook echt goed uit.
    Nou, zo ziet het er nu uit:

Ziet er wel wat beter uit he? De andere wang is wel wat beter, daar heb ik nooit veel gehad.

[ Bericht 17% gewijzigd door Doagere op 29-08-2004 17:34:06 ]
    pi_21621444
    quote:
    Op zondag 29 augustus 2004 14:41 schreef Gelderland het volgende:

jjaaaa, maar ik heb al meer dan een half jaar pfeiffer, dus mag ik geen antibiotica/roacutane en dat soort stuff
    sorry, ik had het al ergens vaag gelezen ja
    wat rest er dan nog om te gebruiken?

als het meest 'extreme' middel niet gebruikt mag worden dan is dat behoorlijk KLOTE
    - Michele Sciacca
      zondag 29 augustus 2004 @ 20:34:49 #166
    73930 Blinker
    Only one Go Ahead Eagles
    pi_21624792
    wat me wel opvalt is dat je helemaal geen littekens hebt?
    pi_21627583
    quote:

[..]

[afbeelding]

Voor de duidelijkheid, dit was Doagere's huid nadat hij door een schoonheidsspecialiste was behandeld waarbij puistjes etc waren uitgeknepen. Dan is het nogal logisch dat de huid er erg rood uit ziet!

Het is, zoals ik zelfs al een eerder heb gezegd tegen Doagere, geen goed vergelijkingsmateriaal!!!

3 dec 2003, Doagere VOOR zijn Roaccutane kuur:
    pi_21627817
    quote:
    Op zondag 29 augustus 2004 22:29 schreef mwuhaha het volgende:

Voor de duidelijkheid, dit was Doagere's huid nadat hij door een schoonheidsspecialiste was behandeld waarbij puistjes etc waren uitgeknepen. Dan is het nogal logisch dat de huid er erg rood uit ziet!

Het is, zoals ik zelfs al een eerder heb gezegd tegen Doagere, geen goed vergelijkingsmateriaal!!!

[afbeelding]
    haha
    ik had al eerder eens gelezen dat Doagere foto's maakte vlak nadat hij behandeld was (geen roa) waardoor het juist nog erger eruit zag.

maar waarom zou je je nog druk er om maken?
    als Doagere die roa kuur nooit had gebruikt had hij misschien na die behandeling van de schoonheidsspecialist alsnog weer puisten gekregen. Dus ik denk, op basis van wat ik op internet heb gelezen en gezien, dat roa wel een goed geneesmiddel voor hem was.

overigens: foto's plaatsen van andere users zonder toestemming? is toch niet toegestaan? of had je toestemming gekregen?
    - Michele Sciacca
    pi_21628035
    quote:
    Op zondag 29 augustus 2004 22:39 schreef flyin-hawk het volgende:

[..]

overigens: foto's plaatsen van andere users zonder toestemming? is toch niet toegestaan? of had je toestemming gekregen?
    Ik host de link niet, maar de user zelf. De link was publiekelijk in een vorig topic ook gepost door de user zelf. Als ik deze user had gequote, was de link ook zichtbaar. Verder heeft hij zelf de controle of deze foto zichtbaar is.
    pi_21630256
    quote:
    Op zondag 29 augustus 2004 22:29 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

[afbeelding]
    Dat was inderdaad een van de beste fotos, ik had al vermeld dat die foto was nadat ik was behandeld door een huid terapheut.

Zo zagen mijn wangen eruit:

11 december 2003

11 december 2003

Dat wordt er dus bedoelt met: de ene dag ziet het er redelijk uit, en de andere dag heb je er weer pukkels ect. zitten. Wat niet stopt.

Deze foto is van 6 december 2003:

15 december 2003:

Ziet er duidelijk minder uit. Zonder Roaccutane zag ik er nu nog zo uit, en ik vraag me aleen af waarom ik niet eerder met Roaccutane begonen ben, het heeft een hoop psygische problemen opgelost.
    quote:
    Is idd niet toe gestaan, en heb hem geen toestemming gegeven.
      maandag 30 augustus 2004 @ 10:26:49 #171
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_21634280
    Nee, ik heb echt een stukkie minder dan Doagere voor zijn Roaccutane kuur. Maar alsnog vind ik het behoorlijk irritant en hinderlijk. Maar Roa zal ik denk ik nooit krijgen of ik moet stennis gaan schoppen.
    pi_21634470
    @Doagere

Gast, kan je alsjeblieft ophouden met het posten van je foto's !! We hebben ze nu denk ik al 10 keer in 4 delen voorbij zien komen, dus nu weten we het wel. Ik heb er ook helemaal geen behoefte aan om elke keer jouw hoofd te zien.......

Anyway, ik ben nu sinds donderdag weer aan de Roa en het gaat weer tekeer dat spul. Was even vergeten dat in het begin een "verergering" optreed, de roacuttane drukt dan fijn alles naar buiten. Echt een moment om niet de straat op te gaan zeg maar...
      maandag 30 augustus 2004 @ 10:49:59 #173
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_21634595
    quote:
    Op maandag 30 augustus 2004 10:40 schreef Yonderboi het volgende:
    @Doagere

Gast, kan je alsjeblieft ophouden met het posten van je foto's !! We hebben ze nu denk ik al 10 keer in 4 delen voorbij zien komen, dus nu weten we het wel. Ik heb er ook helemaal geen behoefte aan om elke keer jouw hoofd te zien.......

Anyway, ik ben nu sinds donderdag weer aan de Roa en het gaat weer tekeer dat spul. Was even vergeten dat in het begin een "verergering" optreed, de roacuttane drukt dan fijn alles naar buiten. Echt een moment om niet de straat op te gaan zeg maar...
    Maar wees blij dat je het in ieder geval hebt. Kun je je verheugen op de toekomst.
    Ik heb trouwens geen problemen met de illustraties van Doagere
    pi_21634822
    quote:
    Gast, kan je alsjeblieft ophouden met het posten van je foto's !!
    Ja hoor, maar als iemand de beste foto van toen plaatst, laat ik zien hoe het er een paar dagen erna weer uit zag.
    pi_21635037
    quote:
    Op maandag 30 augustus 2004 11:05 schreef Doagere het volgende:

Ja hoor, maar als iemand de beste foto van toen plaatst, laat ik zien hoe het er een paar dagen erna weer uit zag.
    het zag er bij je nog helemaal niet zo erg uit voor die kuur.
    ik heb het zelf gelukkig nooit zo ver gehad, mijn wangen zijn altijd clean geweest maar ik heb lui gezien die het echt vele malen erger hadden!

ik merk zelf dat ik minder slaap nodig heb om toch nog gewoon 'clean' zonder puisten door het leven te gaan vroeger werd het altijd erger als ik laat ging slapen maar dat lijkt nu voorbij
    - Michele Sciacca
      maandag 30 augustus 2004 @ 11:39:29 #176
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_21635428
    Ik ga zometeen uit pure frustratie maar weer aan de Benzylperioxide. Kun je dat ook smeren op rode plekker waar geen onstekingen meer achter zitten? Ik heb nu een aantal rond mn mond, kan ik het daar overal overheen smeren?
    pi_21635735
    quote:
    @Doagere

Je hebt gelijk
    quote:
    Ja dat alles in het begin erger wordt is altijd zo schraal. Heb je net het middel gevonden om die shit weg te krijgen, krijg je juist meer
    Zie het van de zonnige kant; over een paar weken heb je een goede huid
    pi_21636329
    quote:
    Op maandag 30 augustus 2004 11:39 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
    Ik ga zometeen uit pure frustratie maar weer aan de Benzylperioxide. Kun je dat ook smeren op rode plekker waar geen onstekingen meer achter zitten? Ik heb nu een aantal rond mn mond, kan ik het daar overal overheen smeren?
    Zou het niet doen, dan blijft die rode plek nog langer zitten. Dat kun je beter met rust laten.
      maandag 30 augustus 2004 @ 12:34:35 #179
    20955 mgeelh
    RMS Lusitania
    pi_21636548
    Ik ga zo naar het ziekenhuis voor mijn 6 maanden controle + bloed. Het gaat nu goed. Bijna niks nieuws meer, nog wel wat vlekjes.
      maandag 30 augustus 2004 @ 12:44:00 #180
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_21636755
    Op dokteronline.nl kun je Roaccutane bestellen zonder recept. Ik zit erover te denken om een doosje van 10 mg te proberen ( hele lichte dosis, bijna geen risico ) Heb een voor de rest perfect werkend lichaam, 100% gezond. Heeft het zin om voor lichte acne 10 mg per dag te slikken? Voor mijn gewicht zou ik eigenlijk 40 mg moeten slikken, maar dat doe ik niet zonder medische begeleiding. Met 10 mg is er bijna geen risico maar heeft t wel zin? Het is namelijk nogal duur spul. En kun je beter, als je 20 mg slikt, 1x 20 of 2x 10 slikken op een dag? Iemand die hier verstand van heeft?
    pi_21636990
    quote:
    Op maandag 30 augustus 2004 12:44 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
    Op dokteronline.nl kun je Roaccutane bestellen zonder recept. Ik zit erover te denken om een doosje van 10 mg te proberen ( hele lichte dosis, bijna geen risico ) Heb een voor de rest perfect werkend lichaam, 100% gezond. Heeft het zin om voor lichte acne 10 mg per dag te slikken? Voor mijn gewicht zou ik eigenlijk 40 mg moeten slikken, maar dat doe ik niet zonder medische begeleiding. Met 10 mg is er bijna geen risico maar heeft t wel zin? Het is namelijk nogal duur spul. En kun je beter, als je 20 mg slikt, 1x 20 of 2x 10 slikken op een dag? Iemand die hier verstand van heeft?
    Je kunt ook zelf elke maand naar het ziekenhuis gaan en vragen of je een bloed kunt laten controleren, dit moet er dan gecontroleerd worden:

1: Algemeen onderzoek:
    Bezinking
    Individuele onderzoeken in bloed:
    ALAT
    Antitrombine:
    ASAT
    GGT
    Kreatinine

Voor de rest kun je zelf wel na gaan waneer je moet stoppen met Roa, als je binnen een week continu hoofdpijn hebt, of iets dergelijks. 20 mg zou een prima begin zijn, maar dit moet je dan toch ook op bouwen. Als je aleen 20mg slikt gaat het heus niet weg, of het komt weer terug. 2x 10MG is beter dan 1x 20MG.

Duur? Jazeker, als je het zelf online besteld wel.

.edit

je moet wel zorgen dat je aleen water drinkt savonds na het avond eten, en smorgens niet eten, aleen water. Voordat je gaat bloed prikken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Doagere op 30-08-2004 13:08:40 ]
      maandag 30 augustus 2004 @ 13:09:01 #182
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_21637265
    Doagere, je vergeet dat ik het nog een stuk minder heb dan jij ooit gehad hebt ( behalve nu dan ) Dus als ik 40 mg zou slikken zou dat inderdaad een mug met een atoombom doodschieten zijn. Ik heb het wel hardnekkig maar niet erg. Dus ik vraag me af of 10 mg niet voldoende zou kunnen zijn.
    pi_21637350
    quote:
    Op maandag 30 augustus 2004 13:09 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
    Doagere, je vergeet dat ik het nog een stuk minder heb dan jij ooit gehad hebt ( behalve nu dan ) Dus als ik 40 mg zou slikken zou dat inderdaad een mug met een atoombom doodschieten zijn. Ik heb het wel hardnekkig maar niet erg. Dus ik vraag me af of 10 mg niet voldoende zou kunnen zijn.
    Probeer het. Niemand kan je vertellen dat 10mg niet werkt. Het lijkt me aleen wel erg weinig. Maar je hebt minder zoals je zelf zegt.

Toelichting: Voor 9.30 laten prikken, vanaf 24:00 niet eten en drinken, behalve water.
      maandag 30 augustus 2004 @ 13:20:38 #184
    20955 mgeelh
    RMS Lusitania
    pi_21637511
    Ik let helemaal niet op eten als ik moet laten prikken. De uitslagen zijn ook gewoon normaal, dus ik betwijfel of het uit maakt.
    pi_21637525
    ik heb half jaar minocycline geslikt, EN een kaas en melk dieet.... en ik ben nu alweer bijna een half jaar helemaal clean, maar als ik flink kaas of melk eet/drink, dan zijn ze zowat meteen weer terug... kijk voor de lol eens op www.milksucks.com....

wat voor mij dus werkt is:
    Geen melk/kaas producten
    Minocycline

en als je toch puistje hebt, tandpasta erop en ze zijn volgende ochtend ingedroogd
    pi_21637701
    BTW iemand ervaring met een gezichtsmasker op puistje smeren en hele nacht laten zitten??
      maandag 30 augustus 2004 @ 13:44:29 #187
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_21638055
    quote:
    Op maandag 30 augustus 2004 13:13 schreef Doagere het volgende:

[..]

Probeer het. Niemand kan je vertellen dat 10mg niet werkt. Het lijkt me aleen wel erg weinig. Maar je hebt minder zoals je zelf zegt.

Toelichting: Voor 9.30 laten prikken, vanaf 24:00 niet eten en drinken, behalve water.
    Maarja, erg weinig betekent ook erg weinig last van bijwerkingen en niet noodzakelijk bloed prikken. Als het al iets minder wordt dan dat ik nu heb, vind ik het al best
    pi_21638241
    quote:
    Op maandag 30 augustus 2004 11:17 schreef flyin-hawk het volgende:

maar ik heb lui gezien die het echt vele malen erger hadden!
    bekijk de volgende link op eigen risico, een simpel echte afbeelding zo gevonden met google:

http://www.aceldama.com/~tomr/media/acne/acne-5.jpg

gelukkig nooit zo iets ergs in het echt gezien....
    - Michele Sciacca
    pi_21638257
    Meer info over RoAccutane en medische testen en waardes:

http://www.drugs.com/MMX/Isotretinoin.html (goede info)
    quote:
    Laboratory value alterations
    The following have been selected on the basis of their potential clinical significance (possible effect in parentheses where appropriate)—not necessarily inclusive ( » = major clinical significance):

With physiology/laboratory test values
    Alanine aminotransferase (ALT [SGPT]), serum and
    Alkaline phosphatase (ALP), serum and
    Aspartate aminotransferase (AST [SGOT]), serum and
    Gamma-glutamyltransferase (GGT), serum and
    Lactate dehydrogenase (LDH), serum (increases in concentrations have occurred in about 10 to 20% of patients {01} ; some of these concentrations returned to normal levels with dosage reduction or continued administration of isotretinoin; if normalization does not readily occur or if hepatitis is suspected, isotretinoin should be discontinued {01} )

Blood, urine and
    Creatine kinase (CK) concentration, serum and
    Glucose concentration, fasting, plasma or serum and
    Uric acid concentration, urine and
    Urinalysis, protein (increases have occurred in less than 10% of patients. Elevated CK concentrations have occurred in some patients engaging in vigorous physical activity {01} )

High-density lipoprotein (HDL) concentration (decreases in serum HDL concentrations have occurred in about 16% of patients; this effect is reversible upon discontinuation of medication {01} {13} {14} )

Platelet counts, whole blood and
    Sedimentation rate, erythrocyte (ESR), whole blood (elevated sedimentation rates have been reported in about 40% of patients; increases in platelet counts have occurred in about 10 to 20% of patients {01} )

Red blood cell indices, whole blood and
    White blood cell count, whole blood (decreases have occurred in about 10 to 20% of patients {01} )

Triglyceride, plasma and
    Cholesterol, total, serum (elevated plasma triglyceride concentrations occur in about 25% of patients and are dose-related {01} {13} . Triglyceride concentrations greater than 500 mg/dL were experienced by 32 of 298 patients treated for all diagnoses and by 5 of 135 patients treated for nodular acne {02} ; elevation of serum triglycerides to concentrations in excess of 800 mg/dL occasionally has been associated with acute pancreatitis {12} {13} . A minimal increase in serum total cholesterol concentration has occurred in about 7% of patients; these effects are reversible upon discontinuation of medication {01} {13} )

Medical considerations/Contraindications
    The medical considerations/contraindications included have been selected on the basis of their potential clinical significance (reasons given in parentheses where appropriate)— not necessarily inclusive ( » = major clinical significance).

Risk-benefit should be considered when the following medical problems exist
    Conditions predisposing to hypertriglyceridemia, such as
    High alcohol intake, or history of
    Hypertriglyceridemia, family history of
    Obesity (isotretinoin may increase plasma triglyceride concentrations and, to a lesser extent, total cholesterol and may decrease high density lipoprotein [HDL] cholesterol concentrations, possibly increasing the risk of cardiovascular disease for patients with these conditions who take isotretinoin over a long period of time {01} )

Diabetes mellitus, or family history of (possible alteration in blood glucose concentrations; insulin requirements do not appear to be affected when isotretinoin is used for treatment of acne for several months {12} . Isotretinoin may increase plasma triglyceride concentrations and decrease HDL cholesterol concentrations, possibly increasing the risk of cardiovascular disease for patients with diabetes mellitus who take isotretinoin over a long period of time {01} {13} )

Sensitivity to retinoids, vitamin A (also called retinol), or their derivatives {01}

Patient monitoring
    The following may be especially important in patient monitoring (other tests may be warranted in some patients, depending on condition; » = major clinical significance):

Blood count, complete (CBC), whole blood (baseline determinations are recommended prior to therapy and may be repeated as needed after 4 to 6 weeks of therapy {01} )

Glucose, fasting, plasma or serum and/or
    Glucose, 2-hour postprandial, plasma or serum (recommended during therapy in patients known or suspected to have diabetes mellitus because some patients have experienced problems in controlling their blood glucose {01} )

Lipid profile, serum (recommended under fasting conditions prior to therapy, then repeated at 1- or 2-week intervals until the lipid response to isotretinoin is established, which usually occurs within 4 weeks. After 1 month, the test is repeated only if there are significant increases in blood lipid concentrations, or if the patient has associated risk factors. Following consumption of alcohol, 36 hours should elapse before determining blood lipid concentrations {01} {12} )

Liver profile, serum (recommended prior to therapy and at 1- or 2-week intervals until the hepatic function response is established, or as determined by the physician. Testing is repeated only if there are liver function abnormalities at 1 month. Since transient abnormalities of liver function have been reported, special monitoring is warranted for patients with a history of liver disease and for those patients undergoing vigorous physical exercise {01} {12} )

Occult blood, stool {38} (periodic monitoring recommended to detect inflammatory bowel disease)

Pregnancy testing (recommended within 1 week of treatment initiation, on a monthly basis thereafter during treatment, and 1 month after treatment discontinuation; testing serves to remind the patient of the importance of avoiding pregnancy. If pregnancy occurs, patient should be counseled on whether to continue the pregnancy {01} {02} {12} )
    pi_21638623
    quote:
    Op maandag 30 augustus 2004 13:53 schreef flyin-hawk het volgende:

[..]

bekijk de volgende link op eigen risico, een simpel echte afbeelding zo gevonden met google:

http://www.aceldama.com/~tomr/media/acne/acne-5.jpg

gelukkig nooit zo iets ergs in het echt gezien....
    Erg zeg
    Volgensmij kan je daar echt niks meer aan doen
      maandag 30 augustus 2004 @ 14:58:35 #191
    20955 mgeelh
    RMS Lusitania
    pi_21639588
    Ik was net bij mijn dermatoloog en hij zei dat hij het nog nooit meegemaakt heeft dat de bloedwaarden niet goed zijn. Dit komt dus slechts sporadisch voor.
      maandag 30 augustus 2004 @ 15:15:32 #192
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_21639963
    Mgeelh,

weet jij toevallig hoe het zit met Roaccutane en lichte acne? Is 10 mg dan voldoende?
    pi_21640025
    quote:
    Op maandag 30 augustus 2004 13:28 schreef JustBart het volgende:
    BTW iemand ervaring met een gezichtsmasker op puistje smeren en hele nacht laten zitten??
    Je kan 's avonds voor het slapen gaan ook een moisterizer opsmeren. Normaderm van Vichy schijnt heel goed te zijn tegen puistjes.
    quote:
    Verstopte poriën, rode vlekken, verwijde poriën, glimmende huidzones, onregelmatig huidreliëf? Deze huidproblemen, die typische symptomen zijn van de door acne aangetaste huid, zijn te wijten aan een overmatige talgproductie en een ongelijkmatige opbouw van de opperhuid ter hoogte van de talgklieren. De celvernieuwing is verstoord, waardoor dode huidcellen zich ophopen en de talg zich onder het huidoppervlak opstapelt.

Normaderm is de eerste hydraterende verzorging tegen puistjes met Zincadone A, (gepatenteerd) die de huid in 4 weken tijd weer zuivert en gezonder maakt. Zincadone A zuivert geleidelijk aan het huidoppervlak door de ophopingen van de dode huidcellen te verwijderen en de bacteriële vermeerdering tegen te gaan. Zincadone A herstelt de opperhuid door het celvernieuwingsproces te reguleren en de structuur van de hoornlaag te verbeteren.

Resultaat na 4 weken:
    Een zichtbare verbetering van de huidkwaliteit, puistjes zijn uitgedroogd, de poriën zijn gesloten, het huidoppervlak is glad en gelijkmatig. Zeer zachte hydraterende textuur, voor een langdurig fluweelzacht effect.

Gebruik:
    ’s Morgens en ’s avonds royaal aanbrengen op een perfect gereinigde huid.

Ingrediënten:
    Aqua, alcohol denat., polyethlene, glycerin, phenyl trimethicone, nylon-66, triethnolamine, acrylates/C10-30, alkyl acrylate crosspolymer, C13-14 isoparaffin, PEG-4 laurate, hamamelis virginiana, algae, zinc pca, glycolic acid, zinc sulfate, salicylic acid, arginine pca, iodopropynyl butylcarbamate, copper pca, hydrolyzed algin, tetrasodium EDTA, laureth-7, dextran, acetyl hexapeptide-1, acrylates/stearyl acrylate/ dimethicone acrylate copolymer, polyacrylamide, parfum.
      maandag 30 augustus 2004 @ 16:00:50 #194
    20955 mgeelh
    RMS Lusitania
    pi_21640912
    quote:
    Op maandag 30 augustus 2004 15:15 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
    Mgeelh,

weet jij toevallig hoe het zit met Roaccutane en lichte acne? Is 10 mg dan voldoende?
    Op het forum van www.acne.org is er ook iemand geweest die 10 mg heeft genomen. Volgens hem is hij er nu helemaal vanaf. Het schijnt dus wel te werken. Ik weet alleen niet of het slim is om te gebruiken als je pfeiffer hebt.
    pi_21641287
    quote:
    Op maandag 30 augustus 2004 12:54 schreef Doagere het volgende:

[..]

Je kunt ook zelf elke maand naar het ziekenhuis gaan en vragen of je een bloed kunt laten controleren, dit moet er dan gecontroleerd worden:

1: Algemeen onderzoek:
    Bezinking
    Individuele onderzoeken in bloed:
    ALAT
    Antitrombine:
    ASAT
    GGT
    Kreatinine

Voor de rest kun je zelf wel na gaan waneer je moet stoppen met Roa, als je binnen een week continu hoofdpijn hebt, of iets dergelijks. 20 mg zou een prima begin zijn, maar dit moet je dan toch ook op bouwen. Als je aleen 20mg slikt gaat het heus niet weg, of het komt weer terug. 2x 10MG is beter dan 1x 20MG.

Duur? Jazeker, als je het zelf online besteld wel.

.edit

je moet wel zorgen dat je aleen water drinkt savonds na het avond eten, en smorgens niet eten, aleen water. Voordat je gaat bloed prikken.
    Naar mijn weten hoef je voor dit bloedonderzoek niet Nuchter te zijn.
    Alleen geen alcohol nuttigen ( maar dat moet toch beperkt bij gebruik van Roa)
    Zelf naar een ziekenhuis gaan om bloed te laten prikken kan alleen met een labformulier.
    pi_21641938
    Ik heb op acne.org gelezen dat mensen Rozebottelolie gebruiken tegen rood\paars\bruine vlekken en littekens dit achter zijn gebleven van acne. Heeft iemand ervaring met Rozebottelolie? Wie weet waar je dit eigenlijk kan halen?
    Holla!
    pi_21642998
    quote:
    Op maandag 30 augustus 2004 12:44 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
    Site werkt niet...
    pi_21643129
    Ik wil mensen ontraden om zonder recept roaccutane te gebruiken, zorg er alsjeblieft voor dat je het via de huisarts/dermatoloog gebruikt...
    En een dosis boven de 20mg is eigenlijk niet nodig, het is begrijpelijk als je van je acne af wilt maar wees wel verstandig.
    pi_21643193
    Ik ken ook iemand bij wie 10mg goed heeft geholpen. Die heeft nergens meer last van. Je kunt dat dus zeker proberen. Alhoewel ik het echt via een arts zou laten doen. Zelf spelen met roaccutane is niet verantwoord vind ik.
    pi_21643350
    quote:
    Op maandag 30 augustus 2004 18:03 schreef Ontopic het volgende:

[..]

Site werkt niet...
    http://www.dokteronline.com/
      maandag 30 augustus 2004 @ 19:04:51 #201
    77084 Clyde96
    Oh Come On!
    pi_21644012
    Hallo
    Ik volg al een tijdje dit topic en heb al veel getest.
    Ben nu 20 en heb al van mijn 14de last van puistjes, lichte acne.
    Het is geen ramp maar ik wil die troep wel ooit eens definitief wegkrijgen.

Ik doe 's morgens en 's avonds een gezichtreiniging met een product van de dermatoloog.
    2x in de week een scrubbing, met een duur product van gatineau.
    4 biergistpillen per dag en 1 co-enzym q10, dat zou ook goed zijn voor de huid.

Ze gaan soms helemaal weg, en dan word ik wakker en staan er weer 3 nieuwe!
    Vooral na het weekend.

Wanneer is het tijd voor roaccutane?
    -I can't go out and buy a simple pack of smokes without running into nine guys you F*CKED!
    -We're consumers. We are by-products of a lifestyle obsession.
    -Cure me... of my ridiculous obsession for Love.
    pi_21644268
    quote:
    Op maandag 30 augustus 2004 19:04 schreef Clyde96 het volgende:
    Het is tijd als jij vind dat het tijd is, en als de dermatoloog of de dokter het daar mee eens is. Heb je al andere middelen geprobeert? Zo niet, denk dan voorlopig nog niet aan Roacuttane..
    Dus als je er zat van bent, maak een afspraak bij de dokter....
    pi_21644350
    quote:

Vooral na het weekend.
    drink je teveel bier in het weekend of heb je minder slaap dan door de week?
    het zou zo maar een aanleiding kunnen zijn als je zegt dat het 'vooral' in het weekend voorkomt
    - Michele Sciacca
      maandag 30 augustus 2004 @ 19:26:39 #204
    73930 Blinker
    Only one Go Ahead Eagles
    pi_21644405
    Hoezo dat?
    Leid veel bier drinken tot acne dan?
      maandag 30 augustus 2004 @ 19:48:11 #205
    77084 Clyde96
    Oh Come On!
    pi_21644821
    Ja... een hoop bier en minder slaap
    ofwel omdat ik dan meer vuil op mijn huid krijg
    maandag begint altijd met een paar nieuwe puistjes, t is traditie

al is mijn huid wél zuiver door die scrubbing, buiten die paar pukkels, dat vind ik net zo raar!
    -I can't go out and buy a simple pack of smokes without running into nine guys you F*CKED!
      maandag 30 augustus 2004 @ 20:57:23 #206
    73930 Blinker
    Only one Go Ahead Eagles
    pi_21646244
    ja, morgen beginnen met scrubben
    pi_21647034
    quote:
    Hallo
    Ik volg al een tijdje dit topic en heb al veel getest.
    Ben nu 20 en heb al van mijn 14de last van puistjes, lichte acne.
    Het is geen ramp maar ik wil die troep wel ooit eens definitief wegkrijgen.

Ik doe 's morgens en 's avonds een gezichtreiniging met een product van de dermatoloog.
    2x in de week een scrubbing, met een duur product van gatineau.
    4 biergistpillen per dag en 1 co-enzym q10, dat zou ook goed zijn voor de huid.

Ze gaan soms helemaal weg, en dan word ik wakker en staan er weer 3 nieuwe!
    Vooral na het weekend.

Bij de apotheek kun je benzolperoxide halen zonder recept, als je dit nou 's avonds voordat je gaat slapen op je gezicht smeert zou dat je wel eens kunnen helpen.
      maandag 30 augustus 2004 @ 22:04:40 #208
    77084 Clyde96
    Oh Come On!
    pi_21648101
    quote:
    Op maandag 30 augustus 2004 21:27 schreef rotskibo het volgende:

[..]

Bij de apotheek kun je benzolperoxide halen zonder recept, als je dit nou 's avonds voordat je gaat slapen op je gezicht smeert zou dat je wel eens kunnen helpen.
    dat is toch die witte zalf die de apotheker zelf bereid he?
    heb ik al 2 maand geprobeert, het droogde wat uit maar het was niet dé oplossing
    kan het misschien nog wel een kans geven...

Zag net een reclame over een nieuw product:
    http://www.normaderm.nl/default2.asp
    is dat wat? het klinkt wel goed
      maandag 30 augustus 2004 @ 23:22:46 #209
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_21650288
    Nou Doagere, ik heb t besteld!! Toen ik vanavond terug kwam van sporten en mn hele gezicht er weer onder zat, knapte er iets en ik dacht: Nou moet ik dat fokking spul hebben. Besteld via dokteronline.nl en heb t overmorgen in huis. Ik ga wel heeeeel voorzichtig doen want heb geen medische begeleiding. Ik hou het op de laagste dosering, 10 mg per dag.
    pi_21652279
    quote:
    Op maandag 30 augustus 2004 23:22 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
    Nou Doagere, ik heb t besteld!! Toen ik vanavond terug kwam van sporten en mn hele gezicht er weer onder zat, knapte er iets en ik dacht: Nou moet ik dat fokking spul hebben. Besteld via dokteronline.nl en heb t overmorgen in huis. Ik ga wel heeeeel voorzichtig doen want heb geen medische begeleiding. Ik hou het op de laagste dosering, 10 mg per dag.
    Je hebt RoAccutane besteld bij http://www.dokteronline.com ?

Ben benieuwd of je het ook daadwerkelijk krijgt zonder veel moeite.
    pi_21657082
    quote:
    Op maandag 30 augustus 2004 23:22 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
    Nou Doagere, ik heb t besteld!!
    Nou, suc6 dan maar!
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 14:32:58 #212
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_21661223
    quote:
    Op dinsdag 31 augustus 2004 00:29 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Je hebt RoAccutane besteld bij http://www.dokteronline.com ?

Ben benieuwd of je het ook daadwerkelijk krijgt zonder veel moeite.
    Kreeg net een bevestigingsmailtje. Geen enkel punt. Wordt morgen aangetekend met de post mee gestuurd. Zo'n lage dosering moet voor mij net genoeg zijn om van die ellendige krengen af te komen. En de bijwerkingen zijn met 10 mg per dag niet zo snel heel erg.
    pi_21662105
    quote:
    Op dinsdag 31 augustus 2004 14:32 schreef Guitarmaistro1 het volgende:

[..]

Kreeg net een bevestigingsmailtje. Geen enkel punt. Wordt morgen aangetekend met de post mee gestuurd. Zo'n lage dosering moet voor mij net genoeg zijn om van die ellendige krengen af te komen. En de bijwerkingen zijn met 10 mg per dag niet zo snel heel erg.
    Dat neemt natuurlijk niet weg dat het geen gevaarlijk middel is, bijwerkingen als droge lippen enzo zullen natuurlijk wel minder zijn dan als je 60mg per dag slikt.
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 16:18:05 #214
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_21663461
    quote:
    Op dinsdag 31 augustus 2004 15:12 schreef Doagere het volgende:

[..]

Dat neemt natuurlijk niet weg dat het geen gevaarlijk middel is, bijwerkingen als droge lippen enzo zullen natuurlijk wel minder zijn dan als je 60mg per dag slikt.
    Precies, ik heb er ook heel goed over nagedacht en heleboel informatie verzameld eer ik het besloot te bestellen. Maar op een gegeven moment wil je gewoon niets liever dan puist-vrij zijn, en dat gevoel moet jij ook gehad hebben Doagere
    pi_21663515
    quote:
    Op dinsdag 31 augustus 2004 16:18 schreef Guitarmaistro1 het volgende:

[..]

Precies, ik heb er ook heel goed over nagedacht en heleboel informatie verzameld eer ik het besloot te bestellen. Maar op een gegeven moment wil je gewoon niets liever dan puist-vrij zijn, en dat gevoel moet jij ook gehad hebben Doagere
    Meerdere malen ja.
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 17:30:53 #216
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_21665243
    Shit, nie op voorraad bij de apotheek, dat wordt helaas een paar dagies wachten
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 17:36:06 #217
    77084 Clyde96
    Oh Come On!
    pi_21665351
    Vraag is misschien al meerdere malen gesteld maar
    wat doet roaccutane precies? werkt het ook tegen onzuiverheden, meeters, enz?

Ik denk ook aan bestellen via dokteronline
    het is wel duur he, 59 euro voor 30 caps
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 17:43:51 #218
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_21665524
    Jep, maar je krijgt een recept van een dokter daaro, dus als je die opstuurt naar je verzekering wordt het waarschijnlijk vergoed. Het is eigenlijk een officieel recept dat wordt uitgeschreven door een officiele dokter. Het recept zit bij de bestelling. Roaccutane stopt de talgproductie, dat is eigenlijk wat het doet. Het helpt ook tegen meeeters ( want dat is opgehoopt talg ) en onzuiverheden ( verstopte talgkliertjes ). Alles wat veroorzaakt wordt door een te vette huid gaat weg...
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 18:03:58 #219
    77084 Clyde96
    Oh Come On!
    pi_21665930
    quote:
    Op dinsdag 31 augustus 2004 17:43 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
    Jep, maar je krijgt een recept van een dokter daaro, dus als je die opstuurt naar je verzekering wordt het waarschijnlijk vergoed. Het is eigenlijk een officieel recept dat wordt uitgeschreven door een officiele dokter. Het recept zit bij de bestelling. Roaccutane stopt de talgproductie, dat is eigenlijk wat het doet. Het helpt ook tegen meeeters ( want dat is opgehoopt talg ) en onzuiverheden ( verstopte talgkliertjes ). Alles wat veroorzaakt wordt door een te vette huid gaat weg...
    Met een gewoon doktersvoorschrift kost met maar 8 euro bij de apotheker las ik ergens. Maar als het terugbetaald kan worden is dat dik in orde.
    En als je dan stopt met roaccutane? ben je dan voor lange tijd verlost of komt het na een tijdje terug?
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 18:18:31 #220
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_21666216
    Als je het 6 maanden slikt ben je voor een hele lange tijd genezen. En wanneer het uitgewerkt is ben je al zo oud dat je er al overheen gegroeid bent.
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 18:19:28 #221
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_21666227
    En ik weet niet precies hoe het zit met terugbetalen en verzekeringen, dus hang me daar nie aan op. Ik ga het gewoon proberen te declareren
    pi_21666369
    ben beniewd naar je bevindingen guitarmaistro1 hou ons op de hoogte
    Even a broken clock is right twice a day.
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 18:46:34 #223
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_21666760
    quote:
    Op dinsdag 31 augustus 2004 18:26 schreef danos het volgende:
    ben beniewd naar je bevindingen guitarmaistro1 hou ons op de hoogte
    Zal ik doen. Eerst nog ff wachten tot ze het binnengekregen hebben en het door kunnen sturen.
    pi_21666830
    Toch wel interessant om dit door te lezen, ik heb er zelf ook wel aardig last van. Naar mijn gevoel begint het nu langzaam aan weg te trekken (hoewel ik dat een jaar geleden ook dacht), maar op m'n schouders / schouderbladen is het nog steeds niet prettig om naar te kijken. Het merendeel bestaat dan wel uit rooie vlekjes en littekens, maar dat wordt ook langzaam aan steeds minder.
    Ik heb zelf nooit echt het initiatief genomen om naar de dokter te stappen, ik heb altijd de gedachte "dat gaat vanzelf wel weer over".
    Misschien dat ik volgende week toch eens naar de dokter ga ofzo
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 19:46:38 #225
    77084 Clyde96
    Oh Come On!
    pi_21668326
    Ik kom net van de dokter. Ben er buitengegaan met een voorschriftje voor roaccutane 10mg, pan gel (benzylperioxide) en nog een soort van lotion. Hij gaat wel nog wat bloed afnemen om eventuele bijwerkingen te onderzoeken. Van die roaccutane zou alles wat droger worden, lippen, tong, enz maar voor de rest niets drastisch. Antibiotica word vaak, zelfs in nog lichtere gevallen als het mijne, voorgeschreven (tegen acne door overmatige talgproductie)

Het komt goed!
    pi_21673145
    @Doagere

Ik heb jou eigenlijk nooit gehoord over bijwerkingen, hoe ging dat bij jou? Ook lekker droger harses en beetje droge lippen? (zoals ik)

Oja dus ook voor Guitarmaistro1, de bijwerkingen vallen opzich mee met 10mg.. maar het is ZEKER merkbaar. Als het bij jou zo gaat als bij mij, dan gaat je hoofd er eerst nog kutter uit zien, maar dat komt omdat de Roa al die rootzooi naar buiten drukt. Je huid wordt heel erg droog, eerste dagen lekker zo laten als dat mogelijk is (als je dus niet persee de deur uit hoeft, want het is geen gezicht). Vervolgens neemt die druk weer wat af en gaat je huid er steeds wat beter uit zien.
    pi_21673313
    quote:
    Op maandag 30 augustus 2004 17:09 schreef thedude1987 het volgende:
    Ik heb op acne.org gelezen dat mensen Rozebottelolie gebruiken tegen rood\paars\bruine vlekken en littekens dit achter zijn gebleven van acne. Heeft iemand ervaring met Rozebottelolie? Wie weet waar je dit eigenlijk kan halen?
    Niemand hier die ooit Rozebottelolie heeft gebruikt? Er zijn namelijk mensen op acne.org die zeggen dat hun littekens na een paar dagen al zichtbaar beter eruit zien.
    Holla!
    pi_21680940
    @Yonderboi

Hoeveel mg slikte jij dan? Ik weet trouwens niet hoe t zit met de verergering. Er wordt overal gezegd dat het KAN gebeuren, maarja daar moet ik dan maar ff doorheenprikken. Voor de rest verwacht ik droge lippen, huid en ogen, dus oppassen met mn lensjes
    pi_21681112
    quote:
    Op dinsdag 31 augustus 2004 23:22 schreef Yonderboi het volgende:
    @Doagere

Ik heb jou eigenlijk nooit gehoord over bijwerkingen, hoe ging dat bij jou? Ook lekker droger harses en beetje droge lippen? (zoals ik)
    Jah, en die droge lippen waren na 2 weken ook weer weg. Lippen zijn weer als vanouds
    pi_21681307
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 12:18 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
    @Yonderboi

Hoeveel mg slikte jij dan? Ik weet trouwens niet hoe t zit met de verergering. Er wordt overal gezegd dat het KAN gebeuren, maarja daar moet ik dan maar ff doorheenprikken. Voor de rest verwacht ik droge lippen, huid en ogen, dus oppassen met mn lensjes
    Ik slikte 10 mg, en ben dus nu weer begonnen na een zomerstop, ik was al een maand onderweg met de kuur. Nu ben ik weer 10 mg aan het slikken, maar over een week ga ik over op 20 mg.
    Hoop er maar op dat je wel een soort van verergering krijgt, want dan weet je tenminste dat het werkt. Bij mij was het afgelopen weekend echt een explosie, erg kut maar ik weet dan tenminste dat het goed aanslaat.
    pi_21682012
    Ik heb nu alleen 3 a 4 rode vlekken, geen puisten meer. De reden dat ik ga gebruiken is omdat ik soms een paar grote pukkels krijg waar ik nie vanaf kan blijven, wat dus knalrood en littekens worden. De laatste tijd gebeurt dat steeds vaker en het enige wat goed preventief werkt is Roaccutane. Ik weet dus niet, als ik nu bijna niks heb, of ik wel een verergering krijg.... Trouwens, morgen heb ik t spul in huis als t goed is

[ Bericht 10% gewijzigd door Guitarmaistro1 op 01-09-2004 13:30:46 ]
    pi_21686541
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 13:10 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
    Ik heb nu alleen 3 a 4 rode vlekken, geen puisten meer. De reden dat ik ga gebruiken is omdat ik soms een paar grote pukkels krijg waar ik nie vanaf kan blijven, wat dus knalrood en littekens worden. De laatste tijd gebeurt dat steeds vaker en het enige wat goed preventief werkt is Roaccutane. Ik weet dus niet, als ik nu bijna niks heb, of ik wel een verergering krijg.... Trouwens, morgen heb ik t spul in huis als t goed is
    Weet je al of je dat kan laten vergoeden door je verzekering?
    pi_21687630
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 16:36 schreef Ontopic het volgende:

[..]

Weet je al of je dat kan laten vergoeden door je verzekering?
    Nee weet ik niet zeker. Het lijkt me wel en op dokter online staat dat de kans groot is dat je het terugkrijgt als je het officiele recept en de nota terugstuurt. Of je alles terugkrijgt weet ik niet....
    pi_21688962
    Mijn dokter zei dat de roa volledig terugbetaald werd, dat is wel in belgie.

Ben wel bang voor die explosie, ik kom voor m'n werk altijd onder de mensen...
    pi_21689327
    Ben ik ook een beetje bang voor, die explosie. Maarja, das maar eenmalig en soms heb ik nu ook een explosie dus veel maakt t nie uit. Sommige krijgen helemaal geen explosie, ik heb nu bijvoorbeeld geen ontstekingen die zichtbaar zijn, alleen wat wondjes. Als er geen puisten zijn, zal die explosie ook wel meevallen voor mij denk ik.....
    pi_21689766
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 18:48 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
    Als er geen puisten zijn, zal die explosie ook wel meevallen voor mij denk ik.....
    Dat zal wel, toen ik na 40mg vrijwel geen puist meer had ging ik over op 60mg. En ik kreeg wel weer wat bultjes Gelukig geen puisten, een echte explosie heb ik niet gehad.
    pi_21694703
    Nog 1 nachtje slapen en dan gaan we beginnuuuuuuh
    pi_21700085
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 22:24 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
    Veel succes dermee!

Ik ga wachten tot na het weekend.
    pi_21701616
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 22:24 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
    Als je na 1 week al geen nieuwe pukkels meer krijgt (zoals ik) dan helpt het wel. Je hebt weinig pukkels zoals je zelf zegt, dus suc6!
    pi_21704549
    Helaas, tis gister te laat verstuurd door de apotheek dus het komt morgen pas met de post mee. Moet ik nog een dagje wachten. Ben benieuwd, hou jullie op de hoogte
    pi_21704781
    Toch op tijd Is net aangekomen met de pakketdienst van de TPG. We kunnen beginnen! Vanavond eerste tabletje
    pi_21705209
    quote:
    Op donderdag 2 september 2004 13:33 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
    Toch op tijd Is net aangekomen met de pakketdienst van de TPG. We kunnen beginnen! Vanavond eerste tabletje
    Let er wel op dat je in de eerste tijd de acne kan verergeren! Maar het hoeft niet. Maar het kan
    pi_21705275
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 18:48 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
    ik heb nu bijvoorbeeld geen ontstekingen die zichtbaar zijn, alleen wat wondjes. Als er geen puisten zijn, zal die explosie ook wel meevallen voor mij denk ik.....
    Waarom gebruik je dan ROA
    Haleloeja
    pi_21705707
    Goed lezen aub Gelderland. Ik heb soms niks, en dan opeens zit mn hele mondgebied eronder. Het wisselt gigantisch en is enorm storend, zeker voor mij. Als ik ook een wc-papiertje langs mn huid haal, is ie zwart van t vet. Daar wil ik nu gewoon vanaf. Als ik zo'n explosie heb ga ik knijpen en krabben en wordt de hele boel zo rood als de tering, inclusief littekengevaar, daar wil ik vanaf. Moet ik trouwens die capsules gewoon met water tijdens een maaltijd innemen??
      donderdag 2 september 2004 @ 16:23:14 #245
    20955 mgeelh
    RMS Lusitania
    pi_21708160
    Ik neem ze met melk (vet) in.
    pi_21708897
    En wat zijn de resultaten mgeelh? Last van bijwerkingen?
    pi_21709036
    quote:
    Op donderdag 2 september 2004 16:23 schreef mgeelh het volgende:
    Ik neem ze met melk (vet) in.
    Oja, want in melk zit zooo veel vet

Anyway, gewoon met een grote hoeveelheid water innemen tijdens of na het eten. (doh, staat notabene in de bijsluiter wanneer je het in moet nemen)
    pi_21709127
    quote:
    Op donderdag 2 september 2004 17:01 schreef Yonderboi het volgende:

[..]

Oja, want in melk zit zooo veel vet

Anyway, gewoon met een grote hoeveelheid water innemen tijdens of na het eten. (doh, staat notabene in de bijsluiter wanneer je het in moet nemen)
    Jah, denk je dat ik die niet gelezen heb! Alleen er staat tijdens de maaltijd, laat ik nou net 3x per dag eten. Vroeg me af welke het beste is en met wat voor vocht je het in moet nemen. Water leek me het beste, en niet melk, maar kan ook natuurlijk....
    pi_21714095
    Goh, dat roaccutane klinkt als een geweldig middel voor mannen, maar ik vind dat hele gedoe over zwangerschappen en misvormde baby's en elke maand een zwangerschapstest doen maar eng klinken als vrouw...

[ Bericht 0% gewijzigd door imago op 02-09-2004 21:21:23 ]
    Iedere droom moet je in een potje vangen.
    pi_21714842
    quote:
    Op donderdag 2 september 2004 21:15 schreef imago het volgende:
    Goh, dat roaccutane klinkt als een geweldig middel voor mannen, maar ik vind dat hele gedoe over zwangerschappen en misvormde baby's en elke maand een zwangerschapstest doen maar eng klinken als vrouw...
    Roaccutane is een geweldig middel, alleen het is niet onschuldig, zeker nie voor vrouwen. Kan me voorstellen dat het voor een vrouw veel meer risico's met zich meebrengt. De meeste mannen hoeven zich alleen zorgen te maken over droge lippen, huid, ogen enz. Voor een vrouw ligt het idd net iets anders.....
    pi_21715534
    @Gitaar solo

Wat ik doe is het innemen vroeg op de dag, dus na het ontbijt (als ik rond 11 uur ontbijt) en anders tijdens de lunch (op een werk/schooldag) ergens rond 12:30. Daarna verbrand je namelijk het meest en zal dus naar mijn idee de Roacutanne het beste worden opgenomen.

@Imago
    Het is inderdaad een pittig middel, maar als je voorlopig niet van plan was om zwanger te worden dan lijkt me een geringe dosis (30 mg of minder?) niet echt gevaarlijk. Maar goed, dit moet je uiteraard met een deskundige bespreken.
    pi_21715871
    Iemand die het product Hibiscrub kent?
    pi_21716104
    [quote]Op donderdag 2 september 2004 22:23 schreef Yonderboi het volgende:
    @Gitaar solo

Wat ik doe is het innemen vroeg op de dag, dus na het ontbijt (als ik rond 11 uur ontbijt) en anders tijdens de lunch (op een werk/schooldag) ergens rond 12:30. Daarna verbrand je namelijk het meest en zal dus naar mijn idee de Roacutanne het beste worden opgenomen.

[quote]

Ik hoop niet dat Roaccutane invloed heeft op mn vingers, kan ik nie meer soleren

Ik denk trouwens niet dat het echt veel invloed heeft wanneer je een capsule neemt. In de bijsluiter staat "tijdens een maaltijd" dus ik neem aan dat het nie uitmaakt of dat s'morgens, s'middag of s'avonds is.
    pi_21716460
    quote:
    Op donderdag 2 september 2004 22:37 schreef Ontopic het volgende:
    Iemand die het product Hibiscrub kent?
    Ja, het is een ontsmettend middel wat gebruikt wordt voor operaties om het te opereren gebied te reinigen/ontsmetten.

Gelijk even info voor ieder :

Chloorhexidine

Omschrijving

In veel middelen is chloorhexidine terug te vinden. Het is het minst toxische product voor opgroeiend weefsel dat momenteel ter beschikking is .

Indicaties

n ontsmetting van wonden (0.05% in water)
    n ontsmetting van slijmvliezen (0.02 % in water)
    n de behandeling van oppervlakkige bacteriële en mycotische huidinfecties
    n antiseptische en reinigende vloeibare zeep te gebruiken voor heelkundige ingrepen of in verpleegdiensten ter voorkoming van kruisinfecties en voor de pre- en post- operatieve totale lichaamshygiëne (4% in detergent)

Contra-indicaties

Chloorhexidine is toxisch voor de hersenen, hersenvliezen, het ruggenmergkanaal en het middenoor.

Eigenschappen

n bacteriostatisch bij lage concentraties
    n bactericid bij hoge concentraties uitzondering kochbacil over het algemeen wat minder actief tegen gramnegatieven dan tegen grampositieven, en meer specifiek pseudomonas en proteus bieden meer weerstand
    n weinig of niet sporicid
    n gering fungicid
    n niet tuberculocid noch virucid
    n behoudt een belangrijke activiteit in aanwezigheid van organisch materiaal
    n groot remanent effect !

Complicaties

n allergisch reactie
    n toxische reacties thv hersenen, ruggenmerg en middenoor

Vormen

n Steriele gebruiksklare oplossing Hibidil® unit dose 15ml en 50ml : zeneca
    n Geconcentreerde oplossing Hibitane® steeds verdunnen met steriel water (of alcohol 70%)
    n Crème
    n Hibitane antiseptische crème®
    n Hibitane antisepticum lubrificans crème®
    n Sterilon®
    n Tinctuur
    n Hibitane®
    n Sterilon®
    n Zeep
    n Hibiscrub®
    n Spray
    n Sterilon®
    n Poeder
    n Sterilon®

Aandachtspunten

n in geval van eczemateuze anamnese is voorzichtigheid geboden
    n cave toxiteit centraal zenuwstelsel en middenoor
    n onverenigbaar met chloriden, jood- en kwik verbindingen en anionische zepen
    n cave besmetting van de waterige oplossingen
    pi_21721403
    lekker spul
    pi_21723427
    Misschien is het al vaker gepost, maar wat mij in mijn pubertijd vooral heeft geholpen is altijd goed wassen, en tweemaal daags na het wassen insmeren met Echinaforce zalf van dr. Vogels. Echinaforce is er ook in pilvorm, dus als je die erbij gebruikt werkt het dus van buiten én van binnen.
    life's a bitch, then you die.
      vrijdag 3 september 2004 @ 11:41:30 #257
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_21724045
    Hoelang duurt het voordat je effect van Roaccutane gaat merken? Heb nu 1 pil geslikt en merk nog niks ( DUUH )
    pi_21724646
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 11:41 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
    Hoelang duurt het voordat je effect van Roaccutane gaat merken? Heb nu 1 pil geslikt en merk nog niks ( DUUH )
    Ik merkte het na twee dagen al, want toen kwam de explosie opzetten.

trouwens, nog even over dat soleren.... schijnt dat roacutanne en gitaarspelen absoluuuut niet samen gaat. Dus pas op en lees de bijsluiter nog eens goed door ...
    pi_21726046
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 11:41 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
    Effect?

http://members.lycos.nl/izuqxs/roaccutane/

Je ziet de vordering met de week, ik ben niet verder gegaan met updaten omdat ik toch niets nieuws kreeg.. Lippen waren wel erg kapot hoor toen ik 60mg slikte..

[ Bericht 3% gewijzigd door Doagere op 03-09-2004 13:35:59 ]
    pi_21728135
    Voor iedereen is het anders........
    pi_21728450
    Hmmm dat klinkt interressant, ik wil dat ook eens gaan proberen, roaccutane 10
    Maar bij dokteronline.com, ben ik dan goedkoper uit om in 1 keer stuk of 6 doosjes te kopen (en maar 1 keer de artsconsult & receptregel te betalen), of kan ik die oude receptregel & artsconsult bij nieuwe aanvragen hergebruiken op een of andere manier?

Groetjes, Bart..
    ...look closer
    pi_21728452
    quote:
    Op donderdag 2 september 2004 14:21 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
    Goed lezen aub Gelderland. Ik heb soms niks, en dan opeens zit mn hele mondgebied eronder. Het wisselt gigantisch en is enorm storend, zeker voor mij. Als ik ook een wc-papiertje langs mn huid haal, is ie zwart van t vet. Daar wil ik nu gewoon vanaf. Als ik zo'n explosie heb ga ik knijpen en krabben en wordt de hele boel zo rood als de tering, inclusief littekengevaar, daar wil ik vanaf. Moet ik trouwens die capsules gewoon met water tijdens een maaltijd innemen??
    en je bestelt hij zonder doktorsrecept ofsow... :') Waarvoor gebruik je dit niet: http://www.evolutionx.eu.com/netherlands/

is minder schadelijk en is iets minder erg dan Roa + 60 dagen niet goed geld terug

niet slim bezig, beetje gebrainwashed door dit forum (lees: doageree) ofsow

[ Bericht 10% gewijzigd door Gelderland op 03-09-2004 15:26:43 ]
    Haleloeja
    pi_21728989
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 15:20 schreef Barty het volgende:
    Hmmm dat klinkt interressant, ik wil dat ook eens gaan proberen, roaccutane 10
    Maar bij dokteronline.com, ben ik dan goedkoper uit om in 1 keer stuk of 6 doosjes te kopen (en maar 1 keer de artsconsult & receptregel te betalen), of kan ik die oude receptregel & artsconsult bij nieuwe aanvragen hergebruiken op een of andere manier?

Groetjes, Bart..
    Naar mijn mening is het helemaal niet interessant om roacutanne zomaar te gebruiken zonder begeleiding. Je kan altijd eerst beter je dokter raadplegen, misschien biedt een veel lichter middel al een uitkomst voor jou. Dus denk na voordat je roa gaat gebruiken, het is geen snoepgoed.....
    pi_21729438
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 15:21 schreef Gelderland het volgende:

[..]
    zielig eenzaam mannetje met puistjes.
    pi_21729937
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 16:21 schreef Doagere het volgende:

[..]

zielig eenzaam mannetje met puistjes.
    De enige die zielig praat en is (want met 2 puistjes voel jij je al ongelukkig) ben JIJ, en ik ben al helemaal niet eenzaam, ik ben rëeel! (als je begfrijpt wat ik bedoel, want volgens mij is jouw IQ nog lager dan een ongeboren paard)

- Jeugdgeneesmiddel maakt depressief
    - Normaal mag alleen de HUIDarts het voorschrijven, die ene Gitaargast is volgens mij nog geeneens bij de doktor geweest, of iig niet bij de huidarts
    - http://www.geocities.com/mijnaccutaneavontuur/ dit is een meisje die het gebruikt heeft, hier had zei last van:

~ veel hoofdpijn (vaak paar weken achterelkaar 24/7, en ook af en toe zo hevig dat ik er toch wel ongerust over was)
    ~ eczeem op voeten (dit verdween met dat miconazolnitraat spul)
    ~ eczeem op handen (dit was niet weg te branden!!! heel frustrerend, maar nu na m'n kuur is het helemaal weg!!! hiep hoi)
    ~ droge onderarmen (net schuurpapier)
    ~ droge, witte plekken/eczeem op m'n bovenarmen
    ~ af en toe schilferige, witte plekken op m'n gezicht en hals
    ~ knaldroge lippen in de laatste weken
    ~ constant rode ogen in de laatste maanden (maar ik kon nog wel lenzen dragen)
    ~ heel droog haar (= FANTASTISCHE bijwerking, haar hoeft maar 1x per 2 weken gewassen te worden)
    ~ schilferige hoofdhuid
    ~ af en toe depressieve buien
    ~ 4 maanden lang geen puf, geen zin, geen motivatie om ook maar IETS te doen
    ~ lamlendig, suf, moe
    ~ niet lekker in m'n vel zitten
    ~ prikkelbaar
    ~ een droge neus vol met droge korsten, en bloederig spul (ja sorry, onsmakelijk)
    ~ gewichtstoename EN ook weer gewichtsafname..
    ~ droge gezichtshuid met rode en witte, constant afschilferende plekjes
    ~ erg droge, gevoelige huid (veel blauwe plekken, schrammen, wondjes, sneetjes etc.)
    ~ sneller bruin worden en langer bruin blijven (!)
    ~ extreem zweten, vooral 's nachts
    ~ rugpijn, vooral 's avonds voor het slapen gaan, op het moment dat ik ging liggen
    ~ moeite met scheren (moeilijk te verwijderen haren)
    ~ nagels die sneller groeien
    ~ regelmatig uitgescheurde mondhoeken
    ~ onregelmatig ongesteld (hoewel ik de pil slik werd ik vaak een paar dagen te laat ongesteld en duurde het hele gedoe ook nog langer. Ook af en toe tussendoor bloedingen)

Sja...als je dat er voor over hebt ipv bijv. een keer met de huidarts te gaan praten (over B5 etc), ik ken iemand die had 10/15 puistjes, en daar werkte Inderm super bij, binnen 2 dagen dat hij dat gebruikte had hij geen puistjes meer...dat heeft bij mij ook 2,5 jaar SUPER! geholpen, maar dan wordt je resistent en werkt het minder...

Maar eigenlijk ben ik wel blij dat al die gastjes (met wat jeugdpuistjes) hier ROA gaan gebruiken kunnen jullie eindelijk oprotten naar dit topic zodat dit topic ROA vrij blijft vanaf nu :

http://forum.fok.nl/topic/470676
    Haleloeja
      vrijdag 3 september 2004 @ 18:06:10 #266
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_21731441
    Gelderland, omdat je gefrustreerd bent dat jij geen Roa of B5 kunt gebruiken omwille van je zieke lever, moet je niet anderen die dolblij zijn met Roaccutane nu opeens gaan lopen afzeiken. Ik ( en Doagere ook waarschijnlijk ) weten precies wat het spul doet, waar ik op moet letten, welke hoeveelheden te slikken enz. En als ik ergens last van zou krijgen met mn miniscule 10 mg ga ik gelijk stoppen of naar de dokter. En dat voorbeeld van dat meisje is zeldzaam. Tuurlijk zullen er mensen zijn die van 3 maanden 60 mg Roa doodziek worden, maar heb het ook over de overige 100 mensen die alleen last hebben van wat droogte in het gezicht en nu dolblij zijn met een schone, mooie huid de rest van hun leven. En dat zul jij waarschijnlijk niet snel bereiken zonder Roaccutane, en mag je je iedere dag druk gaan maken om alle rooie bulten op je gezicht. Verder no offense trouwens.....
      vrijdag 3 september 2004 @ 18:07:34 #267
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_21731467
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 15:21 schreef Gelderland het volgende:

[..]

en je bestelt hij zonder doktorsrecept ofsow... Waarvoor gebruik je dit niet: http://www.evolutionx.eu.com/netherlands/

is minder schadelijk en is iets minder erg dan Roa + 60 dagen niet goed geld terug

Ik bestel het trouwens MET doktersrecpet, deze krijg je bij je pakket, van een gediplomeerde arts, na het invullen van een vragenlijst.
    pi_21731530
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 18:07 schreef Guitarmaistro1 het volgende:

[..]

Ik bestel het trouwens MET doktersrecpet, deze krijg je bij je pakket, van een gediplomeerde arts, na het invullen van een vragenlijst.
    ja...duh..maar na invullen van een vragenlijst ja....heeft hij jouw en wat belangrijker is, jouw acne gezien? uuuhmmm NEE

je gebruikt een medicijn nadat een arts (Specialist) zegt van: ik zie de ernst van jouw acne, het ziet er zo en zo uit, jij moet Roaccutane gebruiken. Maar niet denken bij je zelf hmmz, ik heb de ene keer best veel puistjes en dan weer niet, en op het forum zeggen ze ook dat het super spul is, zonder bijwerkingen, laat ik maar eens lekker Roaccutane gaan gebruiken....ik bedoel...dan ben je gewoon niet SLIM bezig...

heb je bijvoorbeeld bloedgeprikt en nalaten kijken of je het überhaupt wel mág slikken? Ben je 18+? Wat ga je doen als je toch van die bijwerkingen last krijgt? Ontstekingen aan iets ofsow....? Wat ga je doen als je bijv. depressief wordt?

Maarja....ik wens je iig veel suc6 (al vindt ik het super dom en onverstandig, om zoiets wat je hersens beïnvloed zonder 'begeleiding' te gebruiken, want normaal moet je in de zoveel tijd op controle)

[ Bericht 45% gewijzigd door Gelderland op 03-09-2004 18:18:33 ]
    Haleloeja
      vrijdag 3 september 2004 @ 18:13:44 #269
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_21731567
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 18:11 schreef Gelderland het volgende:

[..]

ja...duh..maar na invullen van een vragenlijst ja....heeft hij jouw en wat belangrijker is, jouw acne gezien? uuuhmmm NEE
    Nee, en wat dan nog? Ik vind het erg genoeg, daar gaat het om. Ik ervaar het als hinderlijk, al valt het volgens anderen best wel mee.
    pi_21731713
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 18:13 schreef Guitarmaistro1 het volgende:

[..]

Nee, en wat dan nog? Ik vind het erg genoeg, daar gaat het om
    Zucht

BEN jij specialist/huidarts dan...hoe weet jij dat het erg genoeg is om ROA te gebruiken?? Als jij kanker ofsow hebt, ga je toch ook niet zelf bepalen van hoeveel chemopillen jij gaat slikken....omdat jij denkt dat het wel erg/niet erg is....:?
    Als ik jouw doktor was, en gelukkig ben ik dat niet, en jij kwam bij mij omdat jij allerlei ontstekingen/depressiebuien etc hebt, nadat jij gewoon ONLINE! (zonder dat er een arts naar gekeken heeft) een zwaar/ongezond medicijn hebt gekocht/gebruikt zou ik je geeneens meer willen behandelen (dus heb je geluk dat ik jouw arts niet ben )

hoe kan je zo naief/dom denken (hoe oud ben je als ik vragen mag)
    Haleloeja
    pi_21731921
    Lieve pubers van me, doe jullie het wel een beetje rustig aan??

Dank jullie wel .
      vrijdag 3 september 2004 @ 18:35:29 #272
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_21731928
    Ik ben 20, bijna 21. Heb al sinds mn 16 last van acne, en het wordt de laatste tijd agressiever. Kanker met Acne en Chemo met Roaccutane vergelijken zorgt bij mij voor nieuwsgierigheid hoe oud jij bent. En hou maar op met die horrorverhalen. Lees bijvoorbeeld eens het topic "Ervaringen met Roaccutane" 1 op de 10 heeft misschien last gehad van zwaardere bijwerkingen, maar die slikte ook 3 a 4 tot 6 keer zoveel als ik nu doe. Daarnaast heb jij de bijsluiter ( waarschijnlijk ) niet gelezen. Daar staat bij iedere bijwerking het aantal mensen wat er last van krijgt. 1 op de 10000 heeft last van huidontsteking of depressies. Als je de feiten over een middel niet weet, moet je ook geen gekke conclusies trekken.....
      vrijdag 3 september 2004 @ 18:36:34 #273
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_21731942
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 18:34 schreef schatje het volgende:
    Lieve pubers van me, doe jullie het wel een beetje rustig aan??

Dank jullie wel .
    Ik ben geen puber, en rustig aan doe je met je oma
    Maar ik zal luisteren hoor schatje
    Trouwens, een gezonde discussie is toch nie verkeerd??
    pi_21732082
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 18:36 schreef Guitarmaistro1 het volgende:

[..]

Ik ben geen puber, en rustig aan doe je met je oma
    Maar ik zal luisteren hoor schatje
    Trouwens, een gezonde discussie is toch nie verkeerd??
    Helemaal niet hoor, maar zijn vaak al een teken dat men op de man gaat spelen en dat is nergens voor nodig.
    pi_21732244
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 18:45 schreef schatje het volgende:

[..]

Helemaal niet hoor, maar zijn vaak al een teken dat men op de man gaat spelen en dat is nergens voor nodig.
    't wordt toch ook op de man gespeeld in deze discussie, ik doel op een bepaald iemand niet de hele groep (denkt gelukkig zo naief)
    Haleloeja
    pi_21732245
    wie gaat er nu zelf roaccutane slikken zonder enige medische supervision
    dat is hetzelfde als een chemo kuur ondergaan zonder enig onderzoek.
    - Michele Sciacca
    pi_21732278
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 18:56 schreef flyin-hawk het volgende:
    sja..helemaal gelijk! lees mijn bericht(en) hierboven....dat probeer ik nou de hele tijd uit te leggen
    Haleloeja
    pi_21732330
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 18:56 schreef Gelderland het volgende:

[..]

't wordt toch ook op de man gespeeld in deze discussie, ik doel op een bepaald iemand niet de hele groep (denkt gelukkig zo naief)
    Dat is geen reden om ook maar op de man te gaan spelen. Dan meld je dat even in feedback .

Bovendien is mijn eerdere poster aan iedereen die in dit topic post gericht.
      vrijdag 3 september 2004 @ 19:22:20 #279
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_21732754
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 18:56 schreef flyin-hawk het volgende:
    Ja en zeker ook hetzelfde als vliegen in een Boeing747 zonder vliegbuffet
    Als je het verschil niet ziet tussen kanker en acne en chemo en roa, dan heb ik geen zin hier nog verder op in te gaan.
    pi_21733142
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 19:22 schreef Guitarmaistro1 het volgende:

Ja en zeker ook hetzelfde als vliegen in een Boeing747 zonder vliegbuffet

klopt
    quote:
    Als je het verschil niet ziet tussen kanker en acne en chemo en roa, dan heb ik geen zin hier nog verder op in te gaan.
    het verschil? de eerste is een ernstige ziekte, de andere 2 zijn geneesmiddelen die erg hardnekking zijn.

stel jij krijgt iets door je roaccutane en je moet behandeld worden.
    dan ben je niet verzekerd als je op eigen houtje spul gaat gebruiken; mocht er iets gebeuren.

"of ik behandeld ben? nee ik heb mezelf behandeld. wie gaat er tegenwoording nu nog naar een arts voor roaccutane"
    - Michele Sciacca
    pi_21733164
    Who cares of hij nou RoAccutane gebruikt met of zonder begeleiding van een arts, en of hij zich nou wel of niet heeft gehouden aan de voorwaarden van DokterOnline.

Hij is zelf volledig verantwoordelijk en is (als ik het goed begrepen heb) op de hoogte van de mogelijke bijwerkingen.

Van andermans keuzes kunnen anderen misschien weer leren, al hoewel het waarheidsgehalte onder sommige RoAccutane cheerleaders vrij laag is, denk ik.
    pi_21733166
    beetje erg overdreven flyin hawk, toch zou ik de gitaar meester aanraden om toch ff naar de huisarts te gaan om het door te spreken, gezondheid voor alles me dunkt
    pi_21733481
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 19:44 schreef LosingMyReligion het volgende:
    beetje erg overdreven flyin hawk, toch zou ik de gitaar meester aanraden om toch ff naar de huisarts te gaan om het door te spreken, gezondheid voor alles me dunkt
    nee, nix overdreven het is gewoon zo....het is toch dom/naief als je ROA gaat slikken terwijl je maar 5 puisten hebt (en soms geen 1) en nog geeneens naar de doktor bent geweest....

dan ben je toch dom bezig (dan spoor je toch niet helemaal)

en ja...Gitaargast, ga maar lekker ROA slikken, ik zal je niet meer 'overtuigen' om het niet te doen, maar mocht er 'iets' misgaan ofsow...meld het hier ff, zodat we je ff kunnen uitlachen...
    Haleloeja
    pi_21733688
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 19:58 schreef Gelderland het volgende:

[..]

nee, nix overdreven het is gewoon zo....het is toch dom/naief als je ROA gaat slikken terwijl je maar 5 puisten hebt (en soms geen 1) en nog geeneens naar de doktor bent geweest....

en ja...Gitaargast, ga maar lekker ROA slikken, ik zal je niet meer 'overtuigen' om het niet te doen, maar mocht er 'iets' misgaan ofsow...meld het hier ff, zodat we je ff kunnen uitlachen...
    hij moet naar de dr. toe, tuurlijk, maar om het nu te vergelijken met chemo is wel ERG overdreven

bovendien, als het echt gevaarlijk zou zijn zouden ze het heus niet via zon site en zo makkelijk verkopen... en het is ook nog es de minst zware variant!
    pi_21733785
    Weinig zinnige discussie jongens, we posten in dit forum om elkaar te informeren over middeltjes die werken, hoe ze werken en hoe je ze kan verkrijgen. Zo nu en dan geven we door hoe onze vorderingen zijn.
    Het is goed om iemand erop te wijzen dat hij/zij beter kan overleggen met een specialist voordat er gebruik gemaakt gaat worden van sterke middelen, maar als iemand zich er genoeg in heeft verdiept en besluit het te gaan doen dan heeft het geen zin om op een onvolwassene manier diegene proberen te overtuigen dat hij/zij dom of naief is.

Zoals Jules Deelder zei: "Als iemand beweert dat Madagascar in de atlantische oceaan ligt, probeer hem of haar dan niet terecht te wijzen. De ligging van Madagascar zal er niet door veranderen...."
      vrijdag 3 september 2004 @ 20:50:10 #286
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_21734485
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 19:42 schreef flyin-hawk het volgende:

[..]

klopt
    [..]

het verschil? de eerste is een ernstige ziekte, de andere 2 zijn geneesmiddelen die erg hardnekking zijn.

stel jij krijgt iets door je roaccutane en je moet behandeld worden.
    dan ben je niet verzekerd als je op eigen houtje spul gaat gebruiken; mocht er iets gebeuren.

"of ik behandeld ben? nee ik heb mezelf behandeld. wie gaat er tegenwoording nu nog naar een arts voor roaccutane"
    Sorry, ik ga hier even voor de laatste keer op in. Dan zal ik stoppen deze onnozele hals uitleg te geven:

IK GEBRUIK NIET OP EIGEN HOUTJE. IK HEB EEN OFFICIEEL DOKTERSRECEPT VAN EEN DOKTER UIT UITHOORN!!!!!!!!!!!!!!!! Snap dat nou man! Ik ben voor alles verzekerd. Het is gewoon een arts net zoal mijn eigen arts of jouw arts.
      vrijdag 3 september 2004 @ 20:52:01 #287
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_21734516
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 20:07 schreef LosingMyReligion het volgende:

[..]

hij moet naar de dr. toe, tuurlijk, maar om het nu te vergelijken met chemo is wel ERG overdreven

bovendien, als het echt gevaarlijk zou zijn zouden ze het heus niet via zon site en zo makkelijk verkopen... en het is ook nog es de minst zware variant!
    1 van de eerste die het snapt
      vrijdag 3 september 2004 @ 20:54:55 #288
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_21734577
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 19:58 schreef Gelderland het volgende:

[..]

Zal ik doen. Beloofd. Als het helemaal misgaat met mijn enorme dosis van 10 mg, zijn jullie de eerste die het horen. MAAR Gelderland: Als ik over een paar maanden met een mooie gladde huid rondloop, lach ik jou uit met je pukkelkop. Deal?
    pi_21735516
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 20:54 schreef Guitarmaistro1 het volgende:

[..]

Zal ik doen. Beloofd. Als het helemaal misgaat met mijn enorme dosis van 10 mg, zijn jullie de eerste die het horen. MAAR Gelderland: Als ik over een paar maanden met een mooie gladde huid rondloop, lach ik jou uit met je pukkelkop. Deal?
    geen deal....want ik waarschuw jouw alleen....., en nog iets...hoezo bestel je het via die site, en hoezo niet gewoon via de apotheek? Want je zegt dat je een recept hebt van Roaccutane van de doktor hebt gekregen (je bent dus als ik het goed begrijp langs gegaan ), dan kan je die toch inleveren bij de Apotheek, en heb je het de volgende dag in huis? Dat snap ik niet, kan je dat ff uitleggen?
    Haleloeja
    pi_21735575
    Zo werkt het:
    quote:
    Vraag uw medicijnen online aan!

Zoek het medicijn dat mogelijk geschikt voor u is en vul daarna de medische vragenlijst in. Onze nederlandse (BIG-geregistreerde) arts zal deze beoordelen (gegevens blijven strikt vertrouwelijk) en bij goedkeuring wordt uw aanvraag dezelfde dag nog verstuurd door een Nederlandse apotheek (indien voor 12 uur 's middags aangevraagd, door de arts goedgekeurd en op voorraad bij de apotheek).

DokterOnline is uw persoonlijke, gemakkelijke en veilige bron voor informatie en medicijnen.
      vrijdag 3 september 2004 @ 21:51:07 #291
    81630 Ome_Doedelzak
    Lekker blazen op die zak
    pi_21735883
    en een yoghurt masker met citroen?
    heb ik vanmorgen gedaan....eerst scrubben en dan dat masker er een kwartiertje op smeren..Je huid wordt d'r wel glad van !
      vrijdag 3 september 2004 @ 22:29:06 #292
    77084 Clyde96
    Oh Come On!
    pi_21737046
    wat een gedoe zeg...

als je nu ziet dat er ernstige bijwerkingen komen moet je toch een uil zijn om niet te stoppen?
    je hebt toch geen dokter nodig om je dat wijs te maken
    mijn dokter zegt trouwens dat antibiotica zoals roa dikwijls gebruikt word en hij heeft daar nog weinig of geen klachten over gehad, dat met de lichte 10-20 mg dosissen dan wel he
    pi_21737229
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 21:37 schreef Gelderland het volgende:

[..]
    Dat snap ik niet, kan je dat ff uitleggen?
    Zie de quote van Schatje.

De "arts" van DokterOnline hoeft dus geen echt contact te hebben met de patienten. Waarschijnlijk kan iedereen foutieve gegevens invoeren.

@Clyde,
    Isotretinoine is geen antibiotica.
    pi_21737274
    Yonderboi, je hebt opzich wel gelijk.. maar alles wat ik heb geprobeerd werkt niet, heb al alle soorten natuurlijke pillen geslikt enzo, allerlei cremepjes, producten om te wassen, scrubben, maskers, ...
    En ik eet gezond, drink veel water, zit er niet met men handen aan,...
    Enige wat redelijk helpt is benzoylperoxide 10 maar het werkt ook niet geweldig,
    dus... roaccutane 10 es proberen en kijken of het helpt? is in ieder geval een lichte dosering..
    ...look closer
      vrijdag 3 september 2004 @ 22:39:45 #295
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_21737339
    Tuurlijk heb je geen dokter nodig. Misschien met de hogere dosissen, maar de 10 mg kun je dus gewoon bestellen bij dokteronline. Schatje heeft het 1 en ander al uitgelegd. Die dokter (BIG-geregistreerd) bekijkt de vragenlijst en bekijkt of je geschikt bent. Hoe erg je acne is maakt in dit geval niet veel uit. Ik hou me netjes aan de minimun-dosis en als ik zwaar depressief ben en haaruitval heb, horen jullie het wel
    pi_21737371
    Is het al bekend hoeveel er vergoed wordt?
      vrijdag 3 september 2004 @ 22:41:05 #297
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_21737389
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 22:36 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Zie de quote van Schatje.

De "arts" van DokterOnline hoeft dus geen echt contact te hebben met de patienten. Waarschijnlijk kan iedereen foutieve gegevens invoeren.

@Clyde,
    Isotretinoine is geen antibiotica.
    Kan, maar je bent dom als je dat doet. Ik heb al mijn gegevens eerlijk ingevuld en kreeg het zonder enige moeite
      vrijdag 3 september 2004 @ 22:41:45 #298
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_21737401
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 22:37 schreef Barty het volgende:
    Yonderboi, je hebt opzich wel gelijk.. maar alles wat ik heb geprobeerd werkt niet, heb al alle soorten natuurlijke pillen geslikt enzo, allerlei cremepjes, producten om te wassen, scrubben, maskers, ...
    En ik eet gezond, drink veel water, zit er niet met men handen aan,...
    Enige wat redelijk helpt is benzoylperoxide 10 maar het werkt ook niet geweldig,
    dus... roaccutane 10 es proberen en kijken of het helpt? is in ieder geval een lichte dosering..
    Doe ik wel. Lijkt me de ultieme oplossing voor wat lichtere acne.
    pi_21737451
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 22:41 schreef Guitarmaistro1 het volgende:

[..]

Kan, maar je bent dom als je dat doet. Ik heb al mijn gegevens eerlijk ingevuld en kreeg het zonder enige moeite
    Ja, maar als ik je goed begrepen heb, heb je de voorwaarden al geschonden.
    pi_21737506
    Guitarmaestro1, weet jij hier iets van?:

"Bij dokteronline.com, ben ik dan goedkoper uit om in 1 keer stuk of 6 doosjes te kopen (en maar 1 keer de artsconsult & receptregel te betalen), of kan ik die oude receptregel & artsconsult bij nieuwe aanvragen hergebruiken op een of andere manier?"

of kan ik misschien ook (als dat ene doosje op is) bij een locale apotheek nieuw spul kopen met dat doktersrecept dat ik dan heb?
    ...look closer
      vrijdag 3 september 2004 @ 22:47:19 #301
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_21737547
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 22:43 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Ja, maar als ik je goed begrepen heb, heb je de voorwaarden al geschonden.
    Huh?? Welke dan?

@Barty
    Je bent goedkoper uit om in 1x 6 doosjes te nemen. Nadeel is wel dat als je lichaam er niet goed op reageert je dus moet stoppen en met een lading Roa zit die je niet meer kan gebruiken. Ervan uitgaande dat je lichaam normaal reageert op 10 mg, is het een stuk goedkoper om 1x 6 stuks te nemen. Vraag me dan wel af of de dokter daar het dan ook geeft. Ik heb gewoon 2 doosjes bestelt
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')