abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21139474
Na het lezen van een aantal delen "Het middel tegen puistjes", is me iets opgevallen en daar wil ik graag wat over schrijven. Ik hoop dat dit topic door een mod niet in een van die delen wordt gepropt, want het gaat hier niet om "het middel", maar om methodes om van puistjes af te komen. "Het middel" bestaat naar mijn mening namelijk niet; dat is ook wel duidelijk aangezien er nog steeds geen wondermiddel is gevonden na 12 delen Behalve Roaccutane, maar dat is bedoeld voor zware acne, met mogelijk vervelende bijwerkingen, en bovendien werkt ook dat niet voor iedereen.

Wat me is opgevallen tijdens het lezen van deze topics, is dat veel mensen op zoek zijn naar "het middel", of combinatie van middelen die hen van puistjes afhelpen. Velen vinden dit middel niet, en soms wordt er zelfs bij lichte/middelmatige acne al nagedacht over Roaccutane. Een enkeling heeft genoeg aan een bepaald middel om van zijn/haar puistjes af te komen, maar de meesten niet.

Als je nou al vanalles geprobeerd hebt, erover nadenkt om aan de Roaccutane te gaan, of Roaccutane werkt niet voor jou/geeft je nare bijwerkingen, lees dit dan even door. Wat ik dus vaak zie in deze topics, is dat mensen een middel proberen, het afschrijven als het niet (goed genoeg) werkt en het volgende middel proberen. Op zich is dit een goede manier om te kijken wat werkt en wat niet, maar vaak is de conclusie dat er geen middel is wat alle acne doet verdwijnen.

Vanuit mijn eigen ervaring heb ik de volgende "theorie" bedacht om acne flink te verminderen/te laten verdwijnen d.m.v. natuurlijke middelen:

Ik ga hierbij uit van lichte/middelmatige acne, die veelal ontstaat door een overmatige talgproductie, veroorzaakt door de hormonen. Als je je acne permanent wilt verminderen/wilt laten verdwijnen kun je beter stoppen met het zoeken naar dat ene wondermiddel, wat dat is er (naar mijn mening) niet. Je zult constant met verschillende "gebieden" van je huidverzorging bezig moeten zijn om tot permanente verbetering te komen en je zult moeten bekijken wat bepaalde producten nou precies doen. Hieronder schrijf ik mijn ervaringen neer, de producten die voor mij werken hoeven niet voor jou te werken, daarom zul je zelf moeten uitvinden wat voor jou werkt, aangezien elke huid anders is. Opmerkingen en suggesties zijn van harte welkom.

Uitwendig (1)

- Vuil verwijderen

Ondanks dat vuil niet de hoofdoorzaak is van puistjes, kunnen puistjes wel degelijk ontstaan door vuil, daarom is het belangrijk regelmatig je gezicht schoon te maken met een product dat niet te agressief is en niet te vet is. Ook moet je ervoor uitkijken dat je niet te vaak reinigt (maximaal 3x per dag), te vaak reinigen, te vette producten en te agressieve producten wakkeren de talg-productie namelijk aan en dat is niet de bedoeling.

Wat ik aanraad: 's ochtends na het opstaan meteen reinigen, 's avonds na het avondeten meteen reinigen en vlak voor het naar bed gaan reinigen (warm water). Misschien reinig jij liever maar 2x per dag op andere tijdstippen, je moet zelf maar uitzoeken wat het beste voor je huid is.

Misschien was jij je gezicht liever met water alleen, ikzelf niet, dus hier 2 producten die ik aanraad:
* Clearskin Facewash van Dr van den Hoog (6-7 euro)
* Mineralenzeep van http://www.dodezee.net (5 euro)

- Zweten

Zweten is goed ter voorkoming van puistjes, omdat je veel vuil eruit zweet, wat wel belangrijk is; ga na het sporten gelijk douchen, zweet laten zitten kan puistjes veroorzaken (tenminste dat is bij mij het geval).

- Talg

Dit is heel belangrijk, zonder de talglaag op je gezicht aan te pakken krijg je puistjes niet permanent weg. Vette delen van je huid, waar (meestal) regelmatig puistjes ontstaan hebben een overmatige talgproductie. Een goede manier om de talg, en daarmee de kans op nieuwe puistjes, te verminderen, is door regelmatig te scrubben. Doe dit na het reinigen, om de dag, of om de 2 dagen, niet elke dag want dan kan je je huid beschadigen. Er zijn veel scrubmiddelen op de markt, je moet maar kijken welke voor jou werkt, ik raad de volgende aan:

* Clearskin Scrubgel van Dr van den Hoog (7-8 euro)

Een product dat ik zelf niet heb geprobeerd, maar wat zeer hoog staat aangeschreven (117 stemmen uitgebracht, zeer hoge score) op de site Epinions.com is:

* Clean & Clear Oil Absorbing Sheets (5 dollar)
http://www.epinions.com/b(...)Oil_Absorbing_Sheets

- Scheren

Voor de mannen; regelmatig scheren zorgt ervoor dat de huid sneller vernieuwd, waardoor de kans op nieuwe puistjes kleiner wordt.

Ik weet niks over scheerlotions/balsems, want ik gebruik er geen, ik kan me voorstellen dat een vette lotion niet goed is, als iemand hier meer over weet, gooi het in de groep

Inwendig

Ondanks dat puistjes vaak een inwendige oorzaak hebben, ben ik ervan overtuigd dat uitwendige verzorging noodzakelijk is, maar ook inwendig moet het een en ander worden bekeken. Het product Hepar Sulfuris D4 van A. Vogel, zorgt ervoor dat bestaande puistjes sneller rijp worden en dus minder lang in/onder je huid zitten te etteren (te koop bij Kruitvat of het plaatselijke kruidenwinkeltje, vast ook wel op internet te krijgen, euro of 6-7 denk ik). Verder de bekende producten Grote Klis en Biergist Pillen, ze lossen het probleem niet op, maar kunnen wel helpen, ze zijn niet duur en een goede aanvulling.

Heel veel water drinken is ook verstandig, maar dat wist je waarschijnlijk al.

- Voeding

Volgens medici is het niet aangetoond dat voeding invloed heeft op acne, daar moet je gewoon schijt aan hebben en zelf kijken of bepaalde voedingsmiddelen een slechte invloed hebben op je huid. Waard om naar te kijken: varkensvlees, chocola, melkproducten, nootjes en vet voedsel in het algemeen. Verder zijn er gevallen bekend van mensen die een allergie voor een product hadden (graan bijvoorbeeld) en daardoor puistjes kregen.

Uitwendig (2)

- Bestaande puistjes in het gezicht

Bestaande puistjes bestrijden is lastig, er zijn zeer veel producten voor op de markt, voor de een werkt dit, voor de ander werkt dat, sommige producten werken weer voor niemand. Zelf merk ik dat het ene product goed is voor de kin, het andere product voor de wangen, etc. Daarom hier een paar producten die je zou kunnen proberen:

Rondom mond/op kin: Clearskin Spotcream van Dr. van den Hoog (5-6 euro).
Op de wangen: Aanstip vloeistof van http://www.dodezee.net (7,50 euro)
Jukbeenderen: Young Face Biergistcreme van het Kruidvat (ik gok rond de 4 euro)
Voorhoofd: hiervoor heb ik nog geen goed product gevonden, als iemand wel iets weet voor bestaande puistjes op het voorhoofd, post het dan a.u.b.

- Bestaande puistjes op de rug/borst

Wat heel goed werkt:

* "Magnesiumsulfaat" ookwel "Bitterzout" of "Epsom Salt" genoemd, ik weet de prijs niet (probeer de drogist, kruidenwinkel of internet). Maak je rug/borst nat, smeer het sulfaat eroverheen, laat het opdrogen en was het er na 10 minuten weer vanaf, of neem een bad met een paar flinke scheppen van het sulfaat erin. Verstandig is om hiernaast ook dagelijks te scrubben (de huid op je rug/borst is dikker dan in het gezicht dus dat kan geen kwaad).
* Zon & zee, werkt het beste van alles voor de rug & borst, maar die kunnen we helaas niet kopen in Nederland

Belangrijk is dat je nooit puistjes probeert uit te knijpen voordat ze rijp zijn, dat kan lelijke littekens en ontstekingen veroorzaken. Als een puistje wel rijp is (witte kop), neem dan eerst een warme douche, prik heel zacht (dus niet diep) in het wit en duw (knijp dus niet) de zooi eruit.

Al heb je wel lelijke littekens aan knijpen overgehouden, zoek dan een product waarmee je de huid weer kan herstellen, een geweldige productlijn vind ik het (zeer dure) Glyderm.

Ik raad aan elke dag alle gebieden van de huidverzorging af te gaan, dan moet je binnen een paar weken resultaat zien. Daarnaast doen rust, weinig stress en een gezonde levensstijl (veel groente en fruit) meer goed dan kwaad voor je huid. Als je lui bent en niet gezond wilt leven kun je Roaccutane proberen en hopen dat het werkt, anders zal je moeten accepteren dat je je puistjes niet weg zal krijgen.
pi_21140075
Leuk verhaal, maar kost veel moeite en geld. Als ik zo even bij elkaar reken kom ik op een eurotje of 55 uit, en dan heb je voor een maandje reinegings troep. 60 Roaccutane pillen kosten iets van 70 euro, en worden door je ziekenfonds betaald. Keus lijkt me snel gemaakt! Eerst zag ik er zo uit:Grote onderhuidse ontstekingen, bultjes. pukkels, en later als de pukkels weg zijn heb je lit tekens.. Ik slik nu nog maar 2x 10mg en de enige bijwerking wat ik heb is dat mijn lippen iets droog zijn. 1x een beetje labello erop, en mijn lippen zijn weer normaal voor de hele dag.

Ik heb ook een piercing laten zetten, en toen ik deze eruit haalde zat ik binnen 2 seconden geheel onder het bloed, daar zorgt de Roaccutane ook voor. Voor de rest heb ik nog geen bijwerkingen gehad, geen hoofdpijn, spierpijn ect. En ik smeer geen zalfjes meer, ik denk niet meer dat iedereen me aan kijkt als ik de patat zaak in loop, ect.

Bulten als deze, en dan ook nog onder de huid:

Het lijkt dan niet zo heel erg, maar het zit ook onder de huid..

Als je het iets belicht krijg je dit:

Ook zat mijn nek eronder..

En nu, ben ik gelukig met een mooi glad, gaaf huidje:

Dit was na ongeveer 6 weken het resultaat Veel sneller kan het volgens mij ook niet!

En nu zie ik er zo uit Aleen zieje de piercing nog niet, want die foto is iets ouder..

Ik ben een ongelovelijk gelukige Roaccutane gebruiker! Toen ik de bijsluiter las moest ik ook wel even slikken, maar als je geen alcohol drinkt, beetje gezond eet komt het alemaal goed.

Roa = (Y) in mijn ogen.

Wat ik er nog even aan toe wil voegen, het wonder middel bestaat wel, Ik had echt heel veel dingen geprobeert, 2 anti-biotica's, allerlei duure middeltjes ect. Maar toen ik Roaccutane ging gebruiken kon ik na 1 week al zien dat het minder werd.

Ik zou nu nog steeds met dikke bulten gelopen hebben zonder Roaccutane, en ik wordt niet depresief van Roa, maar juist het om gekeerde. Ik loop nu in de stad met een goed gevoel, niet met het gevoel van'ik wil dat niemand met ziet, omdat ik er niet uit zie'

Enne, owja bijna vergeten in heb 3x een bloedneus gehad in het begin toen ik met Roaccutane begon , maar daarna niet meer. Niemand kan met zeggen of het door Roaccutane komt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Doagere op 09-08-2004 14:07:09 ]
pi_21142398
Ik had jouw verhaal al eens gelezen, hopelijk verloopt het op dezelfde manier voor meer Roaccutane gebruikers Heel goed resultaat.
pi_21142996
allemaal heel mooi Doagere.

ik denk dat je iedereen nu wel zo'n beetje overtuigt hebt.
iedereen die de 'het middeltje tegen puistjes' topics leest kent je succes

de TS probeert nu wat anders dus misschien moet je er nu niet even tussen door spammen met je wondermiddel want daar is al lang en breed over verteld
"Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
pi_21144248
Roaccutane pillen kosten iets van 70 euro, en worden door je ziekenfonds betaald

paar vraagjes over dit produkt:

* als ik de huisarts vraag om een recept hiervoor> schrijft hij het dan meteen voor?
*hoe erg moet je acne zijn heb
*hoe lang duurt een kuur
* als ik donderdag wil stappen en alcohol wil drinken kan ik dan donderdag en vrijdag overslaan en dan weer verdergaan

verder een verdomd goed resultaat binnen 6 weken. ik zie zelfs op de foto's geen littekens meer van acne??????
pi_21144288
btw is roken en alcohol erg slecht voor acne/huid?

* Fly-or-Die is helaas een beetje kettingroker en drinkt graag bier
pi_21144376
http://www.roche.nl/producten/pil/roa010cap.pdf

hier de patienten bijsluiter van roaccutane.
heftig goedje zeg.
jammer dat ze dat spul niet in lichtere dosering met een kortere kuurduur voor minder ernstige acne hebben ......
pi_21146869
-edit-
Oops had niet gezien dat het vorige deel al dicht was.
-edit-

[ Bericht 83% gewijzigd door mwuhaha op 09-08-2004 12:34:13 ]
pi_21148333
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 00:16 schreef Fly-or-Die het volgende:
Roaccutane pillen kosten iets van 70 euro, en worden door je ziekenfonds betaald

* als ik de huisarts vraag om een recept hiervoor> schrijft hij het dan meteen voor?
*hoe lang duurt een kuur
* als ik donderdag wil stappen en alcohol wil drinken kan ik dan donderdag en vrijdag overslaan en dan weer verdergaan

verder een verdomd goed resultaat binnen 6 weken. ik zie zelfs op de foto's geen littekens meer van acne??????
lees eens de topics van 'het middeltje tegen puistjes' door want daar is al genoeg over roaccutane gepraat. daar vind je alles!

en ik neem aan dat de arts je waarschuwt voor de dingen die je beter niet kunt doen als je dat spul slikt.
"Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
pi_21148698
Grote gesloten delen:
  • Hét middel tegen puistjes, deel 6
  • Hét middel tegen puistjes, deel 7
  • Hét middel tegen puistjes, deel 8
  • Het middel tegen puistjes deel 9
  • Het middel tegen puistjes - deel 10
  • Het middel tegen puistjes (deel 11)

Wat artsen vaak voorschrijven:
  • formularium.nl
  • artsenapotheker.nl
  • artsennet.nl
  • arstennet.nl
  • huidinfo.nl
  • huiziekten.nl
  • apotheek.nl
  • search.eneesmiddelenbulletin.nl
  • gezondheid.be
  • Oefen Casus van DGV (Nederlands instituut voor verantwoord medicijngebruik) voor de huisarts/apotheker (inc. toelichting).: medicijngebruik.nl

Andere forums (voor als je meer informatie/middelen/ervaringen zoekt):
  • absoluteacneinfo.com
  • acne.org
  • clearskin.net
  • healthboards.com

Accutane/RoAccutane/Isotretinoine (een zwaar middel wat vaak als laatste redmiddel wordt gezien):
  • roche.nl
  • roaccutane.co.nz
  • rocheusa.com
  • mijnaccutaneavontuur
  • rxlist.com
  • pharma-help.com
  • xsorbit1.com
  • accutaneaction.com
  • [roaccutane] last van gewrichten
  • Ervaringen met "Roaccutane"
  • Ervaringen met Roaccutane, deel 2
  • roaccutane en zwangerschap

Hoge dosis vitamine B5:
  • freewebs.com

Grote Klis/Burdock/Arctium Lappa:
  • Alles over Grote Klis
  • Gezicht maakt veel talg aan?
  • mcp.edu
  • plantaardigheden.nl
    Te koop bij:
  • drogisterij.net
  • vitelle.nl
  • solgar.nl
  • vitaminevoordeel.nl
  • vitadvice.nl

Acne en voeding:
  • acnehelp.org.uk
  • acne-rx-skincare.com
  • digitalnaturopath.com
  • clearskin.net
  • fabsoluteacneinfo
  • acne.org
  • acne: it's your diet after all
  • zits: diet
  • acnemiracle.com
  • perceptions of acne vulgaris..
  • acne vulgaris
  • freeacnebook.com

De acne-gevoeligheid van ingredienten van uitwendige middelen:
  • zerozits.com

Littekens:
  • Hoe littekens van puistjes deleten

Algemene info:
  • health911.com
  • acne-advice.com

Houdt er rekening mee dat iedereen anders is. De effectiviteit en bijwerkingen van een middel kunnen dus per persoon verschillen.

Als je nog een goede website vindt, meldt het dan in dit topic zodat ik het erbij kan plaatsen.
  • pi_21149996
    Ik denk dat de methode van TS een goede basis voor de huidverzorging voor iedereen met acne.
    Je hoeft niet dezelfde middelen te gebruiken, maar wel regelmatig scrubben, reinigen, opletten welke voedingsproducten je acne verergeren.
    Ook over het uitknijpen, pas als de kop rijp is en dan met een steriele naald inprikken en het pus (en evt meeeter) verwijderen.
    Verder dus niet pulken enzo.

Ik ben 26 en heb soms nog acne 'aanvallen'
    wat mij op t moment t beste helpt;
    silicea d12 tabletjes (dr vogel) (euro of 6/7)
    en 's avonds smeer in mn gezicht licht in met 5% benzoylperoxidehydrogel (3,50 per tubetje, bij de apotheek zonder recept verkrijgbaar)
    's morgen reinig in mn gezicht met hema washgel, speciaal voor de jonge onzuivere huid (7,-)
    's avonds met reinigingsdoekjes ook van de hema (2,70 per 50)
    2 x per week scrub ik 's avonds m''n gezicht
    verder heb ik ook nog tea tree oil (kruidvat 1,99) in huis, dit doe ik op uitgeprikte en geknapte puistjes
    Oja en de zon heeft ook een goede invloed, vandaar dat ik regelmatig onder de zonnebank lig

En ja iedereen is anders, dus iedereen reageert over anders op, dus het is een kwestie van uitproberen.. En uitproberen dat betekend dus echt langere tijd volhouden, want van geen enkel middel kan je binnen een week al wonderen verwachten...
    pi_21151154
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2004 00:16 schreef Fly-or-Die het volgende:

*hoe lang duurt een kuur

Allereerst, ik zal niet spammen meer over Roaccutane, ik vindt dit gewoon een mooie eerste post. als er gestaan had dat er 1 wondermiddel was, Roaccutane had ik waars. niet eens gereageerd.

1: Ja, de huisArts kan Roaccutane voor schrijven, maar er zijn vast niet zo heel veel huisArtsen die dit doen, het brengt inderdaad risico's met zich mee. Mijn huisArts verwees mee ook eerst door, maar aangezien dit nog 3 maanden duurder voordat ik terect kon en hij mijn probleem begreep heeft hij het me voor geschreven. De huisArts kijkt ook of je je bewust bent van de eventuele bijwerkingen, en of je een beetje weet wat het voor pillen zijn.

2: Je kunt van een vlieg een olifant maken, ik had volgens velen ook niet veel acne, maar zo voelde het niet. Ik zag er niet fris uit. Een voelde me echt _niet_ goed. Ik drufde nergens naar binnen, schaamde me ect. Als je een paar pukkeltjes hebt zal hij het je niet mee geven hoor, maar je kan het altijd vragen. Een huisArts zal je niet snel uit lachen.

3: Ik ben sinds 9 Januari bezig, en ben nu aan de 20mg Roaccutane, maar eigelijk heb ik er wel genoeg van.. Het is al zeker 4 maand acne vrij. En denkt erover om nu gewoon te stoppen. De kuur duurt ongeveer 6 maand.

4: Mja, ik drink gewoon geen alcohol hier kan ik je geen andwoord. Wel kan je rustig 2 biertjes drinken per avond, je maag verwerkt de eerste 2 biertjes (ergens gelezen). Verschilt denk ik ook wel per persoon, de ene is na 4 biertjes dronken, en de ander drinkt zonder problemen een krat bier op. Ik zou in iedergeval niet veel drinken als je Roaccutane gebruikt. DIt kan aleen maar een negatief effect hebben op je acne.

Na 6 weken zaten er aleen nog wat bultjes onder de huid, verder ben ik sinds ik Roaccutane slik aleen water en sinasappelsap gaan drinken. En hier en daar een keer een colatje.

/edit

Als je graag een biertje mag drinken zou ik niet voor Roaccutane kiezen, of je moet gewoon maximaal 2 biertjes per dag drinken. Roken onder de kuur? Ik heb op een avond 2x een jointje gehad toen ik 60mg Roaccutane slikte, en ik was natuurlijk in space, gewoon roken is geen probleem. 20 sigaretten per dag rookte ik soms. En dit had geen negatief effect, je kan rustig roken onder de kuur.

Heb zelfs ergens gelezen dat roken onder deze kuur een positief effect kan hebben, nicotine vernietigd bloedcellen, en Roaccutane tast bloed cellen aan! Nu verwijdert de nicotine de zwakkere/aangetaste bloedcellen, in plaats van je lever.

Ik heb 2 lit tekens op mijn gezicht, dat waren ooit 2 grote bulten waar ik niet vanaf kon blijven. Die zie je inderdaad niet op de foto's

Het is een heftig goedje, en er is wel een lage dosering voor minder ernsitge acne, maar de bijwerkingen blijven dus hetzelfde, aleen is de kans hierbij dus wat minder.

Emmertje gebruikt ook voor vlink wat geld aan spulletjes, en dit is in mijn ogen geen oplossing en kost veel geld.. Acne behandelen moet je naar mijn mening van binnenuit doen, het heeft geen zin om er van alles op te smeren

Hoe meer ik ging smeren met middeltjes des te meer acne ik kreeg, hoe meer je erop smeert, hoe meer je de poriën verstopt.

Je kan Roaccutane wel slikken, maar hou je wel strikt aan de regels!

[ Bericht 10% gewijzigd door Doagere op 09-08-2004 12:25:19 ]
    pi_21152941
    Ik heb gehoord dat je van Benzyolperoxide later een dunne huid krijgt? Dus dat je aderen enz. er doorheen ziet, is dit waar?
      maandag 9 augustus 2004 @ 14:09:59 #14
    83791 White_Wolf
    The devil made me do it
    pi_21153853
    Ik gebruik tegenwoordig Linde-Kamille reinigingslotion van De Tuinen. Dat is niet zo agressief maar ik weet niet of het ook tegen de ergere gevallen helpt.

[ Bericht 0% gewijzigd door White_Wolf op 09-08-2004 14:38:25 ]
    "For the thing I greatly feared has come upon me. And what I dreaded has happened to me. I am not at ease, nor am I quiet; I have no rest, for trouble comes." Job 3:25,26
      maandag 9 augustus 2004 @ 14:38:57 #15
    97701 42DaFloor
    In vino veritas
    pi_21154470
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2004 00:23 schreef Fly-or-Die het volgende:
    http://www.roche.nl/producten/pil/roa010cap.pdf

hier de patienten bijsluiter van roaccutane.
    heftig goedje zeg.
    jammer dat ze dat spul niet in lichtere dosering met een kortere kuurduur voor minder ernstige acne hebben ......
    dat kan hé, je hebt pillen van 10 en van 20mg
    laagste gekende dosering is dus 10mg, hoogste 60mg (nog hoger zou beetje zot zijn)

echter; roaccutane is alles of niets, of het geneest je acné (ongeacht hoe ernstig deze is) of hij doet het niet. Genezing kan enkel bestaan indien je de nodige hoeveelheid roaccutane hebt opgeslaan in je huid (het is namelijk een cumulerend geneesmiddel). Heb je deze hoeveelheid niet dan is genezing niet bereikt en zal je acné blijven bestaan.
      maandag 9 augustus 2004 @ 15:00:06 #16
    97701 42DaFloor
    In vino veritas
    pi_21154966
    en wat betreft "hét middel tegen acné".
    Nou...wat jeugdpuistjes, heel lichte acné, kan onderdrukt (niet genezen) worden met externe middeltjes of dingen als biergisttabletjes en al. Ernstige acné heeft echter maar 1 genezing: roaccutane. Iets anders is-er-niét.
    Alle gespecialiseerde dermatologen over heeeeel de wereld schrijven roaccutane voor indien de acné ernstig is (en de bijwerkingen dus als noodzakelijk kwaad kunnen beschouwd worden). Waarom denk je dan in godsnaam nog dat er iets anders bestaat? Misschien later, laten we hopen, maar nu niét. Neem het gewoon aan, is je acné ernstig, ga dan naar een huidarts, zit niet te klooien met die mooie middeltjes die je zo kan kopen over de toonbank.
    pi_21157588
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2004 15:00 schreef 42DaFloor het volgende:
    en wat betreft "hét middel tegen acné".
    Nou...wat jeugdpuistjes, heel lichte acné, kan onderdrukt (niet genezen) worden met externe middeltjes of dingen als biergisttabletjes en al. Ernstige acné heeft echter maar 1 genezing: roaccutane. Iets anders is-er-niét.
    Alle gespecialiseerde dermatologen over heeeeel de wereld schrijven roaccutane voor indien de acné ernstig is (en de bijwerkingen dus als noodzakelijk kwaad kunnen beschouwd worden). Waarom denk je dan in godsnaam nog dat er iets anders bestaat? Misschien later, laten we hopen, maar nu niét. Neem het gewoon aan, is je acné ernstig, ga dan naar een huidarts, zit niet te klooien met die mooie middeltjes die je zo kan kopen over de toonbank.
    - Michele Sciacca
    pi_21158709
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2004 15:00 schreef 42DaFloor het volgende:
    en wat betreft "hét middel tegen acné"...
    Je bent een gelukige Roaccutane gebruiker? Maar je verhaalt klopt wel..
    pi_21168183
    ik ga morgen naar de dokter heen, ik wil er ook af...ik heb het niet zo super extreem maar het valt wel op vind ik zelf, als ik Roaccutane moet gebruiken, heb k dat er best voor over denk ik
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 02:10:43 #20
    97701 42DaFloor
    In vino veritas
    pi_21171427

[ Bericht 99% gewijzigd door 42DaFloor op 10-08-2004 02:13:29 (dubbel) ]
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 02:12:32 #21
    97701 42DaFloor
    In vino veritas
    pi_21171445
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2004 02:10 schreef 42DaFloor het volgende:

[..]

Neen, lang verhaal. Om het kort te maken: heb heel zeldzame vorm van acné. Ga elke week naar ziekenhuis(en), verscheidene professoren en specialisten die me behandelen en kijk hé, ze zeggen allemaal dat enkel roaccutane echt effect heeft op acné. Dan geloof ik dat
    pi_21173372
    wrom heeft de dermataloog mij dan geen roaccutane voorgeschreven, ben dr een keer of 3 geweest... (is al wel weer paar jaar terug)
    Ik heb dr nu al zolang last van, het is wel niet zo heel erg meer, maar op m'n 26e wil ik ook wel es acne vrij zijn...

ik zal dr wat meer over gaan lezen, en als t me wat lijkt toch maar weer es naar ome dokter...
    pi_21185276
    ik ben dus vandaag bij de dokter geweest, hij wou me geen Roaccutane meegeven omdat dat te zwaar was (en ik een te lichte vorm van acne heb)
    nu heeft hij voor mij 1 of andere creme besteld (anders dan benzoylperoxide) ik zou zo niet weten hoe het heet, maar de appotheek kan er pas volgendeweek woensdag aankomen.
    iemand mischien enig idee wat voor spul dit zou kunnen zijn?
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 17:45:02 #24
    97701 42DaFloor
    In vino veritas
    pi_21186000
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2004 17:19 schreef BladLuis het volgende:
    ik ben dus vandaag bij de dokter geweest, hij wou me geen Roaccutane meegeven omdat dat te zwaar was (en ik een te lichte vorm van acne heb)
    nu heeft hij voor mij 1 of andere creme besteld (anders dan benzoylperoxide) ik zou zo niet weten hoe het heet, maar de appotheek kan er pas volgendeweek woensdag aankomen.
    iemand mischien enig idee wat voor spul dit zou kunnen zijn?
    mss effaclar AI, das met nicotinamide in geloof ik, redelijk nieuw middeltje tegen lichte acné. schijnt hier heel goed voor te helpen.
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 17:58:46 #25
    101149 U.N.K.L.E.
    Grappen over Tsjernobyl.
    pi_21186345
    Zelf heb ik niet zo veel last van puisten. Zo varierend van 2 tot 7 pukkels op een dag. Ik probeer het door middel van de volgende dingen in toom te houden:

Veel water drinken
    Veel karnemelk drinken
    Zout water
    Vichy NormaDerm (onder het douchen)
    Na het douchen nog 1 minuut ijskoud douchen (maakt de porien dicht)
    Niet te vet eten

en....de laatste tip die bij mij echt geweldig helpt:

Koop een tube van Dr. Vogel tegen WONDJES EN KOORTSUITSLAG!

als je een puist op voelt komen meteen smeren en hij komt OF helemaal niet op of hij wordt heel erg klein!

Tegen echt Acne helpt dit natuurlijk niet echt maar wel tegen die paar pukkeltjes per dag
    Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
    maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')