Nationale doelman van Roemenie. Zo ver is da Silva Gomes nog niet. Hij moet o.a. Julio Cesar voor zich dulden, die Brazilie door het stoppen van een strafschop verleden maand in de finale van de copa America bracht.quote:
Welles!quote:Op maandag 9 augustus 2004 16:22 schreef methodmich het volgende:
Heurelho da Silva Gomes is zijn volledige naam, Djekko.
Gomes is geen bijnaam.
cultheld noemde hem ook al Barthez en aangezien cultheld er verstand van heeft zal het dus wel een clown zijn.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:39 schreef zjroentje het volgende:
Ik vind het maar een clown ...
Vallen wel twee doelpunten uit.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:45 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Henkel communicatiefouten.
Dat wel, maar dat maakt hem niet direct tot miskoop. Dit soort dingen zijn binnen een paar weken tot in perfectie te leren. Het 2e doelpunt was een mooi voorbeeld, hij begrijpt nog te weinig Nederlands om de muur snel op de juiste plaats te zetten. Als er over 2 weken gewonnen wordt is het een leerzaam moment, zoniet is het een dure fout. Feit blijft dat het nu niet meer terug te draaien is en dat je moet gaan werken aan de communicatiequote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:47 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Vallen wel twee doelpunten uit.
Dom van Hiddink om hem in zo'n belangrijke wedstrijd al meteen op te stellen.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:45 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Hij heeft geen blunders gemaakt, enkel communicatiefouten. Dat valt op te lossen. Voor de rest heeft hij geen kans gehad zich te onderscheiden
Een bal mag gewoon nooit door de muur heen. Vond ik geen goede actie van VoH, de muur stond op zich goed.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:42 schreef zjroentje het volgende:
Hij heeft een halve minuut om de muur neer te zetten, en nog lukt het hem niet.![]()
Achteraf natuurlijk erg gemakkelijk praten, maar ik had het ook niet gedaan.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 23:13 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Dom van Hiddink om hem in zo'n belangrijke wedstrijd al meteen op te stellen.
Ik vind dit echt een lachertje. Zowel de vrije trap -kan doorgaans niet door de muur komen, was ie dichtbij- als de derde goal waren niet pakbaar. De eerste goal bedenkt ie zich met uitkomen. Volgens mij was ook dat een goede move. Dat zo'n jonge jongen er niet meteen staat en dat er wellicht nog communicatieproblemen zijn vind ik ook niet wereldschokkend.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 23:07 schreef zjroentje het volgende:
Je moet hem idd niet beoordelen op 1 wedstrijd, maar dit is toch wel een teken aan de wand hoor.
Idd met een europees en Wereldkampioen vergelijken gaat iets te ver.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 23:19 schreef Toewan het volgende:
Maar om 'm daarom nu te vergelijken met Barthez, nee.
Misschien wel, aan de andere kant is er nu duidelijkheid voor iedereen. Gomes is nummer 1. Dat geeft rust en vertrouwen. Achteraf gezien misschien niet de juiste keuze, maar op het moment zelf was er weinig op tegenquote:Op woensdag 11 augustus 2004 23:13 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Dom van Hiddink om hem in zo'n belangrijke wedstrijd al meteen op te stellen.
Vrije trap mag niet door de muur komen idd, maar hij heeft een halve minuut om de muur neer te zetten, en het lukt hem gewoon niet. En de muur is zijn verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 23:20 schreef okee6 het volgende:
Zowel de vrije trap -kan doorgaans niet door de muur komen, was ie dichtbij- als de derde goal waren niet pakbaar. De eerste goal bedenkt ie zich met uitkomen. Volgens mij was ook dat een goede move.
Goede topsport mentaliteit. In zo'n retebelangrijke wedstrijd voor PSV moet je er gewoon staan.quote:Dat zo'n jonge jongen er niet meteen staat en dat er wellicht nog communicatieproblemen zijn vind ik ook niet wereldschokkend.
We hadden het over clowns en ondanks dat Barthez briljante momenten heeft wisselt hij deze af met de flinke blunders. Hij heeft veel meer goede momenten dan slechte maar desondanks blijven de blunders hangen.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 23:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Idd met een europees en Wereldkampioen vergelijken gaat iets te ver.
Dat laatste is sowieso waar/ Leuk om als 2e keeper te hebben, zeker in vergelijking met Rob Van Dijkquote:Op woensdag 11 augustus 2004 23:27 schreef okee6 het volgende:
Ik heb ze nog niet gezien, zowel reddingen als blunders
besides Zoetebier, ik moet er niet aan denken
Waren niet eens communicatiefouten. De spits kopt van 9 meter op doel, is nooit voor een keeper maar voor een verdediger. Hij had misschien niet moeten komen en teruggaan, maar dat heeft niks met communicatie te maken. Verder moet de muur blijven staan en niet indraaien en iedereen die zegt dat hij iets aan de derde goal kan doen, tsja...quote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:45 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Hij heeft geen blunders gemaakt, enkel communicatiefouten. Dat valt op te lossen. Voor de rest heeft hij geen kans gehad zich te onderscheiden
Ik wel: zou een enorme afgang zijn. Een keeper kies je voor langere tijd, niet voor één wedstrijd. Zou exact hetzelfde zijn als Koeman nu ineens Lobont zou opstellen, want Stekelenburg speelde dramatisch zondag, Gomes niet meer dan wat onwennig.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 11:19 schreef gras het volgende:
Communicatiefouten of niet, ik vond meneer Gomes toch niet echt een sterke indruk achterlaten. Ik zou niet verbaast zijn als HIddink Zoetebier in de goal zet in de thuiswedstrijd.
En wat is er eigenlijk mis met Rob van Dijk?
Dat hij komt en gaat heeft ook met communicatie te maken; hij moet de spelers coachen in de 16. Dat ging nu nog niet helemaal goed; kan gebeuren, gewoon hard trainen en de CL alsnog bereiken. Ze zijn nog niet helemaal aan elkaar gewend, dat is allesquote:Op woensdag 11 augustus 2004 23:59 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Waren niet eens communicatiefouten. De spits kopt van 9 meter op doel, is nooit voor een keeper maar voor een verdediger. Hij had misschien niet moeten komen en teruggaan, maar dat heeft niks met communicatie te maken. Verder moet de muur blijven staan en niet indraaien en iedereen die zegt dat hij iets aan de derde goal kan doen, tsja...
Voor De Graafschap wel ja.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 12:16 schreef -Vaduz- het volgende:
En Rob van Dijk is gewoon een goede keeper.
Hoe kan het feit dat een speler opspringt uit de muur nu zijn verantwoordelijkheid zijnquote:Op woensdag 11 augustus 2004 23:23 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Vrije trap mag niet door de muur komen idd, maar hij heeft een halve minuut om de muur neer te zetten, en het lukt hem gewoon niet. En de muur is zijn verantwoordelijkheid.
Bij het eerste doelpunt twijfelt hij. Hij loopt terug en dan ben je gewoon altijd kansloos. Niet echt sterk imo.
En in de tweede helft waren er een aantal terugspeelballen die hij nou niet echt lekker verwerkte.
[..]
Goede topsport mentaliteit. In zo'n retebelangrijke wedstrijd voor PSV moet je er gewoon staan.
juist een nieuwe taffarelquote:Op donderdag 12 augustus 2004 17:00 schreef methodmich het volgende:
Een hele leuke keeper is dat!
Braziliaans!
Ik dacht eerst dat ie stiekem Arabier was, maar zijn keeperskwaliteiten zijn Braziliaans, zonder twijfel!
Taffarel was een handenkeeper, Gomes heeft nu al meer laten zienquote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:19 schreef methodmich het volgende:
Dat was ook een vliegenvanger. Die was alleen in de nationale ploeg en in Brazilië basisspeler.
is ie ook, in potentiequote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:31 schreef methodmich het volgende:
En eerst noemde je hem een absolute topkeeper.... Lekker consequent.
Fabien Gomes? Jij weet meer dan wij en de rest van de wereld..?quote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:26 schreef cultheld het volgende:
Ik denk dat Fabien Gomes nog wel punten gaat pakken voor PSV, maar wees niet verbaast als deze Braziliaan tegen De Graafschap een te makkelijke bal niet pakt; Dat is de enige reden dat ie niet zoveel wedstrijden keepte voor Cruzeiro
Je snapt het niet, Fabien Barthez, Heurelho Silva Gomesquote:Op donderdag 12 augustus 2004 20:19 schreef Djekko het volgende:
[..]
Fabien Gomes? Jij weet meer dan wij en de rest van de wereld..?![]()
Probleem is dat ie ze niet pakt.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 22:48 schreef Dylan Dog het volgende:
Als ie een hoge bal pakt, houdt ie em in ieder geval vast.
Logisch als het zo hard regent, maar dat is niet altijd. Heb jij hem 'live' zien keepen MM?quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 15:22 schreef methodmich het volgende:
[..]
Probleem is dat ie ze niet pakt.
Ja ze zouden in Zeist haast gaan overwegen om Wevers als derde keeper mee te nemen zou je zeggenquote:Op maandag 16 augustus 2004 00:43 schreef okee6 het volgende:
Ajax zal nog jaloers worden, maar ja als je ziet dat Stekelenburg zelfs in Zeist welkom is
Keepers krijgen meestal pas rond hun 23 a 24ste een basisplaats.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:26 schreef cultheld het volgende:
Ik denk dat Fabien Gomes nog wel punten gaat pakken voor PSV, maar wees niet verbaast als deze Braziliaan tegen De Graafschap een te makkelijke bal niet pakt; Dat is de enige reden dat ie niet zoveel wedstrijden keepte voor Cruzeiro
diezelfde fout is vaak genoeg gemaakt door een keeper.quote:Op zondag 15 augustus 2004 14:03 schreef methodmich het volgende:
Het was weer leuk, vooral dat passje naar de opponent.
Wereldkeeper, nu al!
Ah, hier spreekt een echte Limburger.quote:Op maandag 16 augustus 2004 12:19 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik vind vette keeper
joa joaquote:Op maandag 16 augustus 2004 12:23 schreef gras het volgende:
[..]
Ah, hier spreekt een echte Limburger.
Of Alex (club rivaliteit)quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:35 schreef methodmich het volgende:
Dat kan geen toeval zijn. Lange Jan sloeg toe!
quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:02 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Volgens nog geheime bronnen is Dani gesignaleerd, hij wou één van de smerigste overtredingen in de Nederlandse voetbalhistorie nog eens herhalen
Je hebt me volledig overtuigd, nu weet ik 100% zeker dat het gene goede keeper kan zijnquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:32 schreef methodmich het volgende:
Tegen Crvena was ie niet best. En het blijft een Braziliaan, okee6. Dat moet je genoeg zeggen, nietwaar?
Die vliegenvanger van Milan is wel aardig,Didaquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 16:44 schreef methodmich het volgende:
ASSpirine, noem jij eens 1 goede Braziliaanse keeper dan?
Alle PSV-fans zullen het beamen. De rest kiest voor Stekelenburg, dwazenquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 11:20 schreef methodmich het volgende:
Wel leuk, dat Gomes toch één fan heeft, okee6.
Welke fout? Wat betreft het doelpunt...die bal werd van richtring veranderd.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:23 schreef okee6 het volgende:
Afschuwelijke fout van Zoetebier trouwens, maarja PSV is ook weer een stapje hoger
Ja doei. Hij stond gewoon voleldig verkeerd: die bal moet ie gewoon hebben, zelfs al wordt ie van richting veranderd.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:31 schreef Bobu het volgende:
[..]
Welke fout? Wat betreft het doelpunt...die bal werd van richtring veranderd.
Zoals eerder gezegd, het is slechts een communicatieprobleem, meer niet. Wereldkeeper in wording dusquote:Inburgering bij PSV
Door Paul van den Bosch
Behendig schuift hij de bierviltjes over het tafeltje. Vier kartonnetjes op één rij, één daarachter. Dat is een verdediging in Nederland, zegt Heurelho da Silva Gomes, alle mannen op lijn. Dan begint hij te schuiven met de middelste twee viltjes. Heen en terug, heen en terug. Zo is het in Brazilië, legt hij uit. Daar staat altijd één verdediger veilig als een ouderwetse libero. Wel zo handig voor een keeper zoals Gomes, die sinds deze zomer bij PSV onder contract staat.
,,Braziliaanse supporters beschrijven hun keepers vaak in bijbelse termen. Een briljante veldspeler wordt een 'craque' genoemd, een crack. Een briljante doelman is nooit een crack, hij wordt een heilige genoemd en een redding een mirakel. Tijdschriften en tv-programma's beelden vaak een stralenkrans boven een uitstekende keeper uit. Het is alsof Brazilianen niet geloven in de kwaliteiten van de doelman zèlf.''
Alex Bellos; Futebol, The Brazilian way of life (2002).
Het is niet het enige waaraan hij moest wennen sinds hij in Nederland is. Speelt een Braziliaanse verdediger terug op zijn doelman, dan heeft deze alle tijd om rond te kijken en de bal daarna ver uit te trappen. Dat staat in Brazilië gelijk aan een doeltrap. Tegen RBC Roosendaal, anderhalve week geleden, dacht Gomes hetzelfde te doen.
Ja, fout. Meteen twee RBC'ers in zijn nek, een lukrake schop en een kans voor RBC. Gomes lacht nu. Dat had hij niet verwacht, zegt hij. ,,Daar werken we hard aan. Dat zal snel beter gaan.'' Het zal snel beter móeten gaan, bedoelt hij. In de eerste twee maanden van zijn verblijf in Nederland heeft Gomes laten zien een goede keeper te zijn. Zijn reflexen strelen soms het oog, aan de tegendoelpunten heeft hij nauwelijks schuld gehad. Maar met de Braziliaan als laatste linie is de PSV-verdediging ook nog geen baken van rust geweest.
Het is verklaarbaar, maar wel zeer riskant. Sinds kort is Gomes met de Nederlandse taallessen begonnen, bovendien krijgen buitenlandse spelers al in hun eerste week in Eindhoven een lijst met essentiële begrippen als 'dekken' en 'tweede paal'. Maar een latino als Gomes, die alleen Portugees en Spaans spreekt, moet bij elke situatie eerst nog nadenken welke net geleerde term hij moet roepen. Die koppeling van een dreigende situatie en de omschakeling in een vreemde taal kost extra tienden van een seconde. Zo'n onnodige tijdspanne kan tot tegentreffers leiden.
In de Champions League-kwalificatiewedstrijd tegen Rode Ster Belgrado, morgenavond, kan PSV zich die niet veroorloven. Trainer Hiddink kiest daarom wellicht voor Edwin Zoetebier, die verrassend is opgenomen in de voorlopige Oranje-selectie voor de komende interlands. Zaterdag stond de oud-Feyenoorder onder de lat tegen AZ, omdat Gomes vanwege een oogkasblessure nauwelijks had kunnen trainen. Dat zou het scenario zijn waaraan Hiddink in de voorbereiding eens refereerde vóórdat hij Gomes na de voorbereiding uitriep tot eerste doelman: de met Europese wedstrijden vertrouwde Zoetebier voor de korte termijn en de CL-kwalificatie, Gomes voor de langere termijn om de erfenis van Ronald Waterreus definitief te behartigen.
Het is niet alledaags dat PSV in Brazilië uitkwam bij een keeper, nadat Gabor Babos, Edwin van der Sar en Jurek Dudek niet te lokken bleken. Het is het land van soepelende heupen bij technische aanvallers én van niet al te klemvaste handjes bij keepers. Een redding, zie het citaat uit het boek van Alex Bellos, kwam door de hand van een hogere macht, niet die van de keeper zelf.
,,Dat was vroeger wel zo'', zegt Gomes. ,,Het was echt de sluitpost van het elftal. Alle kinderen wilden Pelé zijn, of Romario. Maar het is aan het veranderen. In Brazilië hebben een stuk of tien clubs nu keeperstrainers. De meesten van hen hebben in Europa kennis opgedaan. En Taffarel in Turkije en Italië en Dida bij AC Milan hebben bewezen dat Braziliaanse keepers goed meekunnen in het Europese topvoetbal.''
PSV heeft een band met Brazilië, een grote afzetmarkt van moederbedrijf Philips. In Eindhoven liggen de wortels van de ontluikende talenten Romario en Ronaldo. Gomes: ,,Brazilianen beschouwen PSV als de belangrijkste club van Nederland.'' Hij kwam met zijn landgenoot Alex, een robuuste spiermassa in de defensie met een donkere blik die niet alleen tegenstanders schrik inboezemt. Gomes lijkt zijn tegenpool. Een vriendelijk, lachend gezicht met een open blik. Voortdurend zoekt hij contact met zijn omgeving.
Opnieuw grijpt Gomes naar de bierviltjes. Weer ligt een Nederlandse verdediging in karton op tafel, vier man op lijn. ,,Ik moet hier wennen'', zegt Gomes, ,,maar mijn taak is nog redelijk overzichtelijk. Als de bal over de verdediging komt, moet-ie voor mij zijn. Alex heeft te maken met een ander systeem. Hij moet zijn tegenstander in de gaten houden, maar ook steeds de andere verdedigers. Waar lopen zij? Voor een verdediger is het hier in Nederland nog moeilijker aanpassen dan voor een keeper. Maar ook hij, Alex, gaat het redden, hoor.''
Dat is altijd het eerste excuus waar een voetballer op komt. Een bal kan inderdaad anders rollen. Het was het enige schot van Ramzi en dat was nog een rollertje ook. Zoetebier had verder weinig zorgen, AZ drong met z'n vijf (!) aanvallende voetballers niet eens aan. Een wonder dat Zoetebier dan een voldoende scoort. Ben benieuwd wie er morgen keept. Zoetebier heeft zijn Nederlands, Gomes zijn keepen.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:31 schreef Bobu het volgende:
[..]
Welke fout? Wat betreft het doelpunt...die bal werd van richtring veranderd.
Het is denk ik op dit moment wel goed dat Zoetebier speelt. Gomes spreekt volgens mij alleen maar Portugees. Dus geen Engels en geen Nederlands. Als hij een van die talen een beetje beheerst zal hij er denk ik wel weer snel inkomen.quote:Op zondag 29 augustus 2004 13:53 schreef okee6 het volgende:
GomesVermoorden van braziliaans talent dat is het. Twee verliespunten voor Zoetebier, misschien dat Hiddink nu wijzer wordt
Kan jij Hiddink vertellen dat communicatie bij verdedigers belangrijker isquote:Op zondag 29 augustus 2004 16:21 schreef methodmich het volgende:
Zoetebier kan niks aan die NAC-goals doen. Slot werd zo vrij gelaten door de goede organisator Alex.
quote:Op maandag 30 augustus 2004 17:02 schreef methodmich het volgende:
Van Dijk is niet veel slechter dan Gomes hoor.
quote:Op maandag 30 augustus 2004 17:02 schreef methodmich het volgende:
Van Dijk is niet veel slechter dan Gomes hoor.
Je hebt nu nog gelegenheid deze uitspraken terug te nemen. Zo niet, dan ben je geen Frederikstad award waardquote:Op maandag 30 augustus 2004 17:38 schreef methodmich het volgende:
Die ene wedstrijd?
In competitieverband jaquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 17:11 schreef methodmich het volgende:
http://www.vi.nl/vi/show/(...)page=40054/sc=a6eab0
Rob van Dijk keepte één wedstrijd voor PSV.
Nee, alles gaat over CL voetbal. En Zoetebier reicht nicht, dat ist einfach ja klar !quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 17:17 schreef methodmich het volgende:
Daar gaat het ook om natuurlijk.
Nope, maar ook tijdens de oefenwedstrijden die hij gespeeld heeft, ging hij een aantal malen opzichtig de fout in. In Turkije tegen Besiktas was het zo dramatisch dat Coe toen zelfs een helft extra mocht keepenquote:Op woensdag 1 september 2004 15:21 schreef methodmich het volgende:
Nou, ik kan me toch echt niet herinneren dat Van Dijk een CL-duel heeft gekeept vorig seizoen?
Volgens mij ook nog een bekerduel, maar daar ben ik niet geheel zeker van. Hij was iig te matig om een contractverlenging te krijgen en Zoetebier als 2e keeper achter Gomes is een stuk zekerder iig.quote:Op woensdag 1 september 2004 15:38 schreef methodmich het volgende:
Okee, maar meer dan 1 competitieduel heeft ie dus niet gekeept.
Geloof me, als er statiegeld op hem had gezeten hadden ze hem nog voor die ene wedstrijd teruggebrachtquote:Op woensdag 1 september 2004 15:38 schreef methodmich het volgende:
Okee, maar meer dan 1 competitieduel heeft ie dus niet gekeept.
Van Dijk had nog een contract voor een jaar, maar hij was zo slecht dat ie gratis weg mocht.. erg jammerquote:Op woensdag 1 september 2004 15:43 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Volgens mij ook nog een bekerduel, maar daar ben ik niet geheel zeker van. Hij was iig te matig om een contractverlenging te krijgen en Zoetebier als 2e keeper achter Gomes is een stuk zekerder iig.
Want Gomes komt terug tussen de palen, dat heeft Hiddink al laten doorschemeren. Mocht Zoetebier hierdoor extra geprikkeld raken en uiteindelijk toch een superkeeper blijken heb ik trouwens ook vrede mee natuurlijk.
We zijn er iig op vooruitgegaan en dat is het belangrijkste
Dat durf ik niet helemaal met zekerheid te zeggen, maar Sportweek is een goede mogelijkheid. Het interview in dit topic laat het ook zien. Hij heeft er vrede mee en moet even winnen en daarna zal hij eerste keeper zijn. Eerst wat leren over het Europese voetbal van Hiele en Zoetebier en dan punten pakkenquote:Op woensdag 1 september 2004 23:39 schreef Djekko het volgende:
Waar heb je dat gehoord/gelezen van dat Gomes weer eerste keeper wordt..?
Inderdaad, Gisteren keepte hij een goede wedstrijd. Zaten een paar zeer goede reddingen tussen.quote:Op zaterdag 25 september 2004 22:37 schreef okee6 het volgende:
En hij wordt elke week beter
Ik heb geen idee hoe keepers dan in Brazilie spelen. Krijgen ze dan nooit een bal teruggespeeld? (zelfkennis van de overige tien spelers op het veld)? Het blijft er behoorlijk lomp uitzien bij Gomes, hopelijk leert hij snel.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 17:15 schreef methodmich het volgende:
Hij blijft toch wel onzeker bij terugspeelballen. Dat is ie niet gewend ofzo?
Groot verschil met Lobont, die kan alleen maar punten pakken. Gomes groeit verder nog elke weekquote:Op zondag 3 oktober 2004 15:15 schreef popolon het volgende:
Lobont is er niks bij, wat een rommelkont
Die gaat nog wel wat punten weggeven.
Zo lang hij de nul houdt voor PSV vind ik alles bestquote:Op donderdag 7 oktober 2004 18:58 schreef methodmich het volgende:
Ja, best verbazend inderdaad.
Dat zijn inmiddels 440 minuten, hij staat op eenzame hoogte in de HCEquote:Op zondag 3 oktober 2004 16:41 schreef Djekko het volgende:
Je kunt zoveel zeggen als je wilt, maar Gomes heeft nog steeds geen punten weggegeven, en in de laatste 4 wedstrijden 4x de nul gehouden.![]()
Goed zo aldo, lul maar met de media mee. Gomes heeft problemen met zijn spelhervattingen onder druk maar keept gewoon prima. Het is altijd wat: Gomes was al een clown voordat hij nog maar één voet op Nederlandse bodem had gezet. 'Braziliaanse keepers hahaha', zo gemakkelijk. Vorige seizoenen was het zeiken op Waterreus omdat ie geen voorzetten had, nu hebben we er een die hoge ballen pakt en goede reflexen heeft en nu is het weer wat anders.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 10:43 schreef aldostuta het volgende:
Hoop voor PSV dat zijn spelhervattingen nog wat verbeterd worden. Gister was het een drama.
Heb niets van het mediaverslag over PSV meegekregen, dus dat is het nietquote:Op donderdag 21 oktober 2004 10:56 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Goed zo aldo, lul maar met de media mee. Gomes heeft problemen met zijn spelhervattingen onder druk maar keept gewoon prima. Het is altijd wat: Gomes was al een clown voordat hij nog maar één voet op Nederlandse bodem had gezet. 'Braziliaanse keepers hahaha', zo gemakkelijk. Vorige seizoenen was het zeiken op Waterreus omdat ie geen voorzetten had, nu hebben we er een die hoge ballen pakt en goede reflexen heeft en nu is het weer wat anders.
Ja kom op zeg, Nederlandquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 00:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
... in Nederland
idd, Stekelenburg haal dat met gemakquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 13:26 schreef okee6 het volgende:
[..]
Ja kom op zeg, NederlandHopen maar dat hij na dit seizoen behouden blijft.
Hij heeft er maar 3 tegen. Van de 4 doelpunten die PSV in Europa tegen heeft gekregen, stond Zoetebier 1 keer in de goal, dat was tegen Arsenal.quote:Op maandag 22 november 2004 13:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In de CL is het 4 goals tegen in 270 minuten.
Maar the streak continues![]()
![]()
![]()
Ja klopt dat waren er 3, ik dacht dat het er 2 waren, mijn excuses.quote:Op maandag 22 november 2004 14:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Rode Ster uit, maar toen speelde PSV kut.
Voor de rest heeft hij er slechts 1 tegen in 2 wedstrijden.
quote:Op maandag 22 november 2004 15:36 schreef Dylan Dog het volgende:
Hij is goed he, onze kiep.
De kunst is om het niet ten koste van het resultaat te laten gaanquote:Op dinsdag 23 november 2004 16:46 schreef methodmich het volgende:
Dat is juist leuk, dat clowneske.
Maar komt het dan door jouw vriend Bouma, Lee of Lucius dat PSV al zo lang en zo weinig goals tegenkriigt?quote:Op woensdag 24 november 2004 16:25 schreef methodmich het volgende:
Vind jij één van beiden al overtuigend dan? Pas als Alex eens een keer tegen een fatsoenlijke spits een redelijke wedstrijd speelt, wil ik er misschien over nadenken dat hij meer kan dan een beetje ballen in het wilde weg jagen en wat beuken tegen HCE-spitsjes. En Gomes is ook nog nimmer serieus getest he.
quote:Hij is goed he, onze kiep.
Zou ik erg jammer vinden, maar ik had al eerder opgemerkt dat Brazilianen bij PSV er voor de verkoop zijn. Gentenaar zou ik ook graag zien komenquote:Op donderdag 16 december 2004 15:54 schreef cultheld het volgende:
Ik bedenk me opeens, stel dat rijke Corinthians wil veel geld geven voor Gomes (laten we zeggen 8 miljoen euro). Dan moet PSV dat gewoon doen en Gentenaar transfervrij overnemen
Gomes is wel sympathiek ja, maar daar gaat 't niet om. Ooit meldt een grote club zich toch wel en nu is het ideale moment om te 'dealen'. Want Gentenaar is een hele goede keeper en als je die gratis kunt overnemen en voor Gomes een heleboel geld kunt vangen, dan ben je toch gek als je dat niet doet?quote:Op donderdag 16 december 2004 15:58 schreef okee6 het volgende:
[..]
Zou ik erg jammer vinden, maar ik had al eerder opgemerkt dat Brazilianen bij PSV er voor de verkoop zijn. Gentenaar zou ik ook graag zien komen
En daar komt nog bij dat Gentenaar beter is dan Gomes.quote:Op donderdag 16 december 2004 15:59 schreef cultheld het volgende:
[..]
Gomes is wel sympathiek ja, maar daar gaat 't niet om. Ooit meldt een grote club zich toch wel en nu is het ideale moment om te 'dealen'. Want Gentenaar is een hele goede keeper en als je die gratis kunt overnemen en voor Gomes een heleboel geld kunt vangen, dan ben je toch gek als je dat niet doet?
Ik vind Gentenaar de beste keeper van de HCE.quote:Op donderdag 16 december 2004 16:20 schreef aldostuta het volgende:
[..]
En daar komt nog bij dat Gentenaar beter is dan Gomes.
Maar niet minder dan Gomesquote:Op donderdag 16 december 2004 16:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gentenaar is de meest overschatte keeper van de HCE
quote:19/1/2005 - Gomes geselecteerd voor nationale elftal Brazilië
(Van onze verslaggever JV)
De Braziliaanse bondscoach Carlos Alberto Parreira heeft Heurelho da Silva Gomes geselecteerd voor de oefenwedstrijd in en tegen Hongkong op 9 februari. De doelman van PSV is opgeroepen in plaats van de geblesseerde eerste keus Dida van AC Milan. Gomes moet de concurrentie aan met Julio Cesar van Flamengo. Het is voor het eerst dat Gomes wordt geselecteerd.
Had je niet gedacht he, Gomes in de Braziliaanse selectie?quote:Op donderdag 20 januari 2005 17:25 schreef methodmich het volgende:
Is 20 januari in Brazilië wat voor ons 1 april is?
Dat interesseert Dida geen fluit want die is niet opgeroepen om hem rust te geven.quote:Op donderdag 20 januari 2005 23:50 schreef okee6 het volgende:
Dat werd tijd, wat een idioot die ParreiraEindelijk erkenning en Dida gaat dit niet leuk vinden
![]()
Zelfs wanneer Gomes ooit in de goal zou staan bij Real Madrid of AC Milan, zou mm nog zeggen dat het een grabbelende Gonzo is, die bij Ajax slechts vierde keeper zou zijnquote:Op vrijdag 21 januari 2005 10:59 schreef zjroentje het volgende:
Ik denk toch dat we er nu niet meer onderuit kunnen, dat Gomes gewoon een goede keeper is.
Ja, want het is nogal wat om derde keeper te zijn van Brazilië. Een land dat bekend staat om de goede keepers.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 10:59 schreef zjroentje het volgende:
Ik denk toch dat we er nu niet meer onderuit kunnen, dat Gomes gewoon een goede keeper is.
Ik denk anders dat Dida er voor past om in het vervolg voor tweede doelman te spelen. Die zien we dus niet meerquote:Op vrijdag 21 januari 2005 10:19 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Dat interesseert Dida geen fluit want die is niet opgeroepen om hem rust te geven.
Ik heb anders nu al, Waterreus en corners, "hadden we Gomes maar gehad". Nu wel tweede ronde Champions Leaguequote:Op vrijdag 21 januari 2005 17:37 schreef methodmich het volgende:
[..]
Gomes is een leuke kerel en een redelijke doelman, maar ik denk niet dat PSV-fans over 10 jaar zullen verzuchten "hadden we Gomes nog maar".
Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken.quote:Op donderdag 3 februari 2005 12:19 schreef okee6 het volgende:
En je kan niet zeggen dat ie zich niet in de kijker speelt. Zelfs als een ander de hoofdrol opeist, krijgt ie aandacht.
getimed blundertje
Het zijn er 9 .quote:Op donderdag 3 februari 2005 12:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
14/08/2004 RBC Roosendaal PSV 2-5
12/12/2004 Feyenoord PSV 3-3
18/12/2004 PSV Roda JC 0-2
30/01/2005 RKC Waalwijk PSV 1-4
02/02/2005 PSV RBC Roosendaal 4-1
7 tegendoelpunten. Zou een record er nog inzitten voor hem?
De treffers van Zoetebier gaan er nog af hequote:Op donderdag 3 februari 2005 14:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Klopt. Ik heb over Roda heen gekeken.
Maar het lijkt me inderdaad niet dat hij nog een record gaat halen maar weinig tegengoals gaan er wel uitrollen denk ik.
Toch een knappe prestatiequote:Gomes en Timmer in Top 10 Europese keepers
14/2/2005 14:20
PSV en AZ hebben verdedigend de zaken prima op orde. Die status werd zaterdag in de Alkmaarderhout bevestigd met het doelpuntloze gelijkspel in hun onderlinge treffen. Maar Europees gezien doen Gomes en Timmer het prima.
Afgezet tegen de prestaties van hun collega’s in de vijf grote competities in Europa doen de goalies Gomes en Henk Timmer het ook bijzonder goed. PSV-doelman heeft met een gemiddelde 0,53 tegentreffer de vierde plaats in handen. Dat is net iets hoger dan Timmer, die op een zevende stek staat.
Onbetwiste nummer één op de lijst is Petr Cech. De Tsjechische doelman van Chelsea is bezig aan een Engelse recordreeks. Inmiddels heeft hij al bijna duizend minuten geen tegentreffer geïncasseerd. Maar nog beter dan dat, heeft Cech in 27 wedstrijden slechts acht goals tegen gekregen.
Dat in Italië de kunst van het dichttimmeren van de doelen goed wordt verstaan blijkt uit het grote aantal keepers uit de Serie A. Met zes goalies is de Italiaanse competitie het beste vertegenwoordigd.
Opvallend is dat slechts twee Duitse keepers een moyenne van één doelpunt of minder hebben. Christian Fielder doet het in de Bundesliga het beste. De doelman van Hertha BSC incasseerde in 21 wedstrijden achttien doelpunten en troefde daarmee Oliver Kahn af. De sluitpost van Bayern München zakte zondag na de 3-1 nederlaag tegen Arminia Bielefeld naar een gemiddelde van één tegentreffer per wedstrijd.
Naam Club Duels Goals Moyenne
1. Petr Cech (Chelsea, Eng) 27 8 0,30
2. Roy Carroll (Man. United, Eng) 22 11 0,50
3. Grégory Coupet (Olympique Lyon, Fra) 18 9 0,50
4. Gomes (PSV, Ned) 17 9 0,53
5. Gianluigi Buffon (Juventus, Ita) 24 15 0,63
6. Tony Mario Sylva (Lille, Fra) 24 16 0,67
7. Henk Timmer (AZ, Ned) 21 14 0,67
8. Francesco Antonioli (Sampdoria, Ita) 23 16 0,70
9. Matteo Guardalben (Palermo, Ita) 24 17 0,71
10. Iker Casillas (Real Madrid, Spa) 22 16 0,73
Dida (AC Milan, Ita) 22 16 0,73
Víctor Valdés (Barcelona, Spa) 22 16 0,73
13. Nigel Martyn (Everton, Eng) 23 18 0,78
14. Ulrich Ramé (Gir. Bordeaux, Fra) 24 19 0,79
15. Christian Fiedler (Hertha BSC, Dui) 21 18 0,86
16. Fabien Barthez (Ol. Marseille, Fra) 22 19 0,86
17. Leonardo Noeren Franco (Atlético Madrid, Spa) 23 20 0,87
José Manuel Reina (Villarreal, Spa) 23 20 0,87
19. Flavio Roma (AS Monaco, Fra) 22 20 0,91
20. Santiago Cañizares (Valencia, Spa) 21 20 0,95
21. Morgan De Sanctis (Udinese, Ita) 24 23 0,96
22. Gianluca Pagliuca (Bologna, Ita) 24 23 0,96
23. Oliver Kahn (Bayern München, Dui) 21 21 1,00
Mijn oma van 98 kan ook wel de 0 houden met Gallas,Terry, Carvalho en Fereira voor zichquote:Vergeet niet dat Cech tegen spelers als Henry en Rooney staat te keepen
Ook in het Tsjechische nationale elftal keept hij als een godquote:Op dinsdag 15 februari 2005 01:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Mijn oma van 98 kan ook wel de 0 houden met Gallas,Terry, Carvalho en Fereira voor zich
Gomes kan ook goed voetballenquote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:19 schreef methodmich het volgende:
Een clown die wel een balletje pakken kan. Hij heeft zich sterk verbeterd.
Bij Cruzeiro was hij nog een Barthez en dat liet hij heel soms nog wel eens zien in de HCE (zie tegen RBC), maar de laatste tijd lost hij het veel rustiger op (alleen is z'n uit-trap nog niet je van het). Ik vrees dat Arsenal een poging gaat doen om hem te halen, wanneer hij in de kwartfinale weer zo'n sterk optreden laat zien.. Hopelijk blijft hij nog ff keepen bij PSVquote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:54 schreef methodmich het volgende:
Dat lijkt me wat voorbarig.
Hij was een veel-scorende spits rond z'n 15e/16e. Maar zijn coach had geloof ik een keeper nodig en toen werd hij het noodgedwongenquote:Op vrijdag 11 maart 2005 20:01 schreef methodmich het volgende:
Nou, dat ie als spits in Doetinchem zou slagen ook meer...
Portugees paspoort?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 20:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij krijgt geen verblijfsvergunning in Engeland
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 05:04 schreef cultheld het volgende:
Voor alle fans: http://members.home.nl/thelmoa/alex_gomes_cplus.WMV
Die redding compenseert die eerste goal die hij had moeten pakken.quote:Op woensdag 6 april 2005 21:27 schreef okee6 het volgende:
Als Gomes gister niet gehandeld had, was het 4-0 geweest en hadden jullie geen superlatieven meer over gehad om hem af te zeiken. Begin dan eens over Coupet, nee die heeft me een wedstrijd gekeept
Lulkoek. Alex verandert die bal van heel dicht bij van richting. Bij die eerste goal was hij daarom zo goed als kansloos.quote:Op donderdag 7 april 2005 10:35 schreef aldostuta het volgende:
Die redding compenseert die eerste goal die hij had moeten pakken.
Hij maakte de beweging naar de goede hoek; als hij die goed voort zou zetten, had hij die bal gewoon gepakt....quote:Op donderdag 7 april 2005 10:37 schreef DIJK het volgende:
[..]
Lulkoek. Alex verandert die bal van heel dicht bij van richting. Bij die eerste goal was hij daarom zo goed als kansloos.
Wij hebben inderdaad niet zo'n keeper als Gomes, alle drie keepers bij ons zijn beterquote:Op donderdag 7 april 2005 11:51 schreef the_legend_killer het volgende:
Jullie zijn gewoon allemaal jaloers omdat jullie niet zo'n keeper hebben zoals Gomes
quote:Op donderdag 7 april 2005 12:31 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Wij hebben inderdaad niet zo'n keeper als Gomes, alle drie keepers bij ons zijn beter
[..]
Wij hebben inderdaad niet zo'n keeper als Gomes, alle drie keepers bij ons zijn beter
Vandaar ook al die tegen doelpuntenquote:Op donderdag 7 april 2005 12:31 schreef aldostuta het volgende:
[..]
[..]
Allemaal blunders van de keerpers jaquote:Op donderdag 7 april 2005 14:56 schreef lookinforyou het volgende:
[..]
Vandaar ook al die tegen doelpunten![]()
Daar heb je 100 % gelijk in!quote:Op woensdag 6 april 2005 21:27 schreef okee6 het volgende:
De vrij zwak spelende Alex en Ooijer zijn gister door Gomes ontzien
Waterreus en corners, PSV kan wel tegen een stootje wat dat betreft! Gomes heeft het meevoetballen snel opgepikt. Iemand die altijd een bal over de achterlijn mocht laten gaan, kan nu redelijk mee voor Nederlandse begrippen. In de competitie pas tweemaal een bal echt in de voeten geschoven van de aanvallende partij, waarvan een keer met foute afloop. Wel bij een score dat het er niet toe deed overigens.quote:Op donderdag 7 april 2005 10:35 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Die redding compenseert die eerste goal die hij had moeten pakken.
En ik zie niets in jou post ztaan over hoge ballen en terugspeelballen.... Toeval?
In de HCE komt hij niet of nauwelijks onder druk. Dan doet elke middelmatige keeper het goed. Een goede keeper maakt geen fouten onder druk, en bij Gomes gebeurt dat wel.quote:Op donderdag 7 april 2005 19:41 schreef okee6 het volgende:
[..]
Waterreus en corners, PSV kan wel tegen een stootje wat dat betreft! Gomes heeft het meevoetballen snel opgepikt. Iemand die altijd een bal over de achterlijn mocht laten gaan, kan nu redelijk mee voor Nederlandse begrippen. In de competitie pas tweemaal een bal echt in de voeten geschoven van de aanvallende partij, waarvan een keer met foute afloop. Wel bij een score dat het er niet toe deed overigens.
Hij zal ongetwijfeld wel eens een hoge bal pakken. Maar ik zie hem er heel vaak onder door gaan en nog veel vaker onverklaarbaar lossen. Daar is geen excuus voor (als je verdedigers fout staan moet je zo beter neer zetten of blijven staan of die bal gewoon wegrossen). Dat dat tot op heden nog niet is afgestreft, is meer geluk dan wijsheid....quote:En wat betreft hoge ballen; als Ooijer zich verkeerd opstelt en Alex niet thuis geeft, dan staat er altijd wel een luchtmacht waar een keeper het eens tegen aflegt. Eergister pakte hij de vrije kopbal wel degelijk en bokste hij ook een bal prima op de borst van Lee, om maar wat voorbeelden op te rakelen. En dan was het nog niet eens zijn beste wedstrijd
Meneer heeft de wedstrijd tegen Lyon gezien, ziet Gomes inderdaad onverklaarbaar 2/3 keer een bal lossen om vervolgens meteen weer op te pakken en het wordt meteen weer verpakt als 'veel vaker'. Gomes is op hoge ballen juist heel zeker. Vrijwel altijd klemvast en een enkele keer stompt ie. Dus ga niet aan de hand van die ene wedstrijd die je in zijn geheel ziet conclusies trekken.quote:Op vrijdag 8 april 2005 11:41 schreef aldostuta het volgende:
[..]
In de HCE komt hij niet of nauwelijks onder druk. Dan doet elke middelmatige keeper het goed. Een goede keeper maakt geen fouten onder druk, en bij Gomes gebeurt dat wel.
[..]
Hij zal ongetwijfeld wel eens een hoge bal pakken. Maar ik zie hem er heel vaak onder door gaan en nog veel vaker onverklaarbaar lossen. Daar is geen excuus voor (als je verdedigers fout staan moet je zo beter neer zetten of blijven staan of die bal gewoon wegrossen). Dat dat tot op heden nog niet is afgestreft, is meer geluk dan wijsheid....
Was het maar 1 wedstrijd........quote:Op vrijdag 8 april 2005 11:56 schreef Bobu het volgende:
[..]
Meneer heeft de wedstrijd tegen Lyon gezien, ziet Gomes inderdaad onverklaarbaar 2/3 keer een bal lossen om vervolgens meteen weer op te pakken en het wordt meteen weer verpakt als 'veel vaker'. Gomes is op hoge ballen juist heel zeker. Vrijwel altijd klemvast en een enkele keer stompt ie. Dus ga niet aan de hand van die ene wedstrijd die je in zijn geheel ziet conclusies trekken.
Keepers letten per definitie scherper op keepers dan op spelers. Dus de acties van een keeper vallen mij meer op dan van een willekeurige veldspeler. Als hij elke bal goed zou pakken en dan tegen Lyon zijn eerste zou laten vallen zou het mij opvallen, maar zou ik nooit kunnen beweren dat hij een maitge keeper is. Dus dat lijkt mij ook geen sterk punt.quote:Op vrijdag 8 april 2005 11:57 schreef ASSpirine het volgende:
Het valt je gewoon op dat hij vaak onder de bal doorgaat omdat het niet iets gebruikelijks is.
Dan lijkt het veel.
Maar eerlijk is eerlijk, dinsdag was er teveel van zoiets...
Als ie de volgende wedstrijd weer voor PSV wint, mag ie nog tijdens de wedstrijd aan de lat kopje gaan duikelenquote:Op vrijdag 8 april 2005 12:33 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Jullie rekenen het hem nu nog niet aan omdat er nog geen scahde uit gekomen is. Dat komt nog wel.
Waterreusquote:Op vrijdag 8 april 2005 13:16 schreef Dylan Dog het volgende:
Ik vind Gomes een kutkeeper. Ik wil Waterreus terug, die kon alles en was ook een echte sfeermaker. Gomes is een sul, weg ermee.
Inderdaad, wat kan mij het schelen of hij wel eens rare acties heeft. Tot nu toe is het slechts een keer fout gegaan.quote:Op vrijdag 8 april 2005 16:04 schreef methodmich het volgende:
Zo lang hij veel tegenhoudt is er geen enkele reden hem te bekritiseren, al doet ie soms rare dingen. Dat brengt juist de schwung erin.
Kan me nog een wedstrijd tegen Newcastle herrineren andersquote:Op vrijdag 8 april 2005 16:25 schreef Djekko het volgende:
[..]
WaterreusDie pakt tenminste echt goed hoge ballen itt Gomes. Gomes is eigenlijk gewoon middelmaat, vergeleken bij Reus.
Beste wedstrijd van Reus in jaren. Jammer dat de rest het moest verpesten.quote:Op vrijdag 8 april 2005 16:27 schreef kreischer2000 het volgende:
[..]
Kan me nog een wedstrijd tegen Newcastle herrineren anders
En maakt de verdedigers onzeker.quote:Op vrijdag 8 april 2005 16:04 schreef methodmich het volgende:
Zo lang hij veel tegenhoudt is er geen enkele reden hem te bekritiseren, al doet ie soms rare dingen. Dat brengt juist de schwung erin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |