quote:19/1/2005 - Gomes geselecteerd voor nationale elftal Brazilië
(Van onze verslaggever JV)
De Braziliaanse bondscoach Carlos Alberto Parreira heeft Heurelho da Silva Gomes geselecteerd voor de oefenwedstrijd in en tegen Hongkong op 9 februari. De doelman van PSV is opgeroepen in plaats van de geblesseerde eerste keus Dida van AC Milan. Gomes moet de concurrentie aan met Julio Cesar van Flamengo. Het is voor het eerst dat Gomes wordt geselecteerd.
Had je niet gedacht he, Gomes in de Braziliaanse selectie?quote:Op donderdag 20 januari 2005 17:25 schreef methodmich het volgende:
Is 20 januari in Brazilië wat voor ons 1 april is?
Dat interesseert Dida geen fluit want die is niet opgeroepen om hem rust te geven.quote:Op donderdag 20 januari 2005 23:50 schreef okee6 het volgende:
Dat werd tijd, wat een idioot die ParreiraEindelijk erkenning en Dida gaat dit niet leuk vinden
![]()
Zelfs wanneer Gomes ooit in de goal zou staan bij Real Madrid of AC Milan, zou mm nog zeggen dat het een grabbelende Gonzo is, die bij Ajax slechts vierde keeper zou zijnquote:Op vrijdag 21 januari 2005 10:59 schreef zjroentje het volgende:
Ik denk toch dat we er nu niet meer onderuit kunnen, dat Gomes gewoon een goede keeper is.
Ja, want het is nogal wat om derde keeper te zijn van Brazilië. Een land dat bekend staat om de goede keepers.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 10:59 schreef zjroentje het volgende:
Ik denk toch dat we er nu niet meer onderuit kunnen, dat Gomes gewoon een goede keeper is.
Ik denk anders dat Dida er voor past om in het vervolg voor tweede doelman te spelen. Die zien we dus niet meerquote:Op vrijdag 21 januari 2005 10:19 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Dat interesseert Dida geen fluit want die is niet opgeroepen om hem rust te geven.
Ik heb anders nu al, Waterreus en corners, "hadden we Gomes maar gehad". Nu wel tweede ronde Champions Leaguequote:Op vrijdag 21 januari 2005 17:37 schreef methodmich het volgende:
[..]
Gomes is een leuke kerel en een redelijke doelman, maar ik denk niet dat PSV-fans over 10 jaar zullen verzuchten "hadden we Gomes nog maar".
Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken.quote:Op donderdag 3 februari 2005 12:19 schreef okee6 het volgende:
En je kan niet zeggen dat ie zich niet in de kijker speelt. Zelfs als een ander de hoofdrol opeist, krijgt ie aandacht.
getimed blundertje
Het zijn er 9 .quote:Op donderdag 3 februari 2005 12:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
14/08/2004 RBC Roosendaal PSV 2-5
12/12/2004 Feyenoord PSV 3-3
18/12/2004 PSV Roda JC 0-2
30/01/2005 RKC Waalwijk PSV 1-4
02/02/2005 PSV RBC Roosendaal 4-1
7 tegendoelpunten. Zou een record er nog inzitten voor hem?
De treffers van Zoetebier gaan er nog af hequote:Op donderdag 3 februari 2005 14:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Klopt. Ik heb over Roda heen gekeken.
Maar het lijkt me inderdaad niet dat hij nog een record gaat halen maar weinig tegengoals gaan er wel uitrollen denk ik.
Toch een knappe prestatiequote:Gomes en Timmer in Top 10 Europese keepers
14/2/2005 14:20
PSV en AZ hebben verdedigend de zaken prima op orde. Die status werd zaterdag in de Alkmaarderhout bevestigd met het doelpuntloze gelijkspel in hun onderlinge treffen. Maar Europees gezien doen Gomes en Timmer het prima.
Afgezet tegen de prestaties van hun collega’s in de vijf grote competities in Europa doen de goalies Gomes en Henk Timmer het ook bijzonder goed. PSV-doelman heeft met een gemiddelde 0,53 tegentreffer de vierde plaats in handen. Dat is net iets hoger dan Timmer, die op een zevende stek staat.
Onbetwiste nummer één op de lijst is Petr Cech. De Tsjechische doelman van Chelsea is bezig aan een Engelse recordreeks. Inmiddels heeft hij al bijna duizend minuten geen tegentreffer geïncasseerd. Maar nog beter dan dat, heeft Cech in 27 wedstrijden slechts acht goals tegen gekregen.
Dat in Italië de kunst van het dichttimmeren van de doelen goed wordt verstaan blijkt uit het grote aantal keepers uit de Serie A. Met zes goalies is de Italiaanse competitie het beste vertegenwoordigd.
Opvallend is dat slechts twee Duitse keepers een moyenne van één doelpunt of minder hebben. Christian Fielder doet het in de Bundesliga het beste. De doelman van Hertha BSC incasseerde in 21 wedstrijden achttien doelpunten en troefde daarmee Oliver Kahn af. De sluitpost van Bayern München zakte zondag na de 3-1 nederlaag tegen Arminia Bielefeld naar een gemiddelde van één tegentreffer per wedstrijd.
Naam Club Duels Goals Moyenne
1. Petr Cech (Chelsea, Eng) 27 8 0,30
2. Roy Carroll (Man. United, Eng) 22 11 0,50
3. Grégory Coupet (Olympique Lyon, Fra) 18 9 0,50
4. Gomes (PSV, Ned) 17 9 0,53
5. Gianluigi Buffon (Juventus, Ita) 24 15 0,63
6. Tony Mario Sylva (Lille, Fra) 24 16 0,67
7. Henk Timmer (AZ, Ned) 21 14 0,67
8. Francesco Antonioli (Sampdoria, Ita) 23 16 0,70
9. Matteo Guardalben (Palermo, Ita) 24 17 0,71
10. Iker Casillas (Real Madrid, Spa) 22 16 0,73
Dida (AC Milan, Ita) 22 16 0,73
Víctor Valdés (Barcelona, Spa) 22 16 0,73
13. Nigel Martyn (Everton, Eng) 23 18 0,78
14. Ulrich Ramé (Gir. Bordeaux, Fra) 24 19 0,79
15. Christian Fiedler (Hertha BSC, Dui) 21 18 0,86
16. Fabien Barthez (Ol. Marseille, Fra) 22 19 0,86
17. Leonardo Noeren Franco (Atlético Madrid, Spa) 23 20 0,87
José Manuel Reina (Villarreal, Spa) 23 20 0,87
19. Flavio Roma (AS Monaco, Fra) 22 20 0,91
20. Santiago Cañizares (Valencia, Spa) 21 20 0,95
21. Morgan De Sanctis (Udinese, Ita) 24 23 0,96
22. Gianluca Pagliuca (Bologna, Ita) 24 23 0,96
23. Oliver Kahn (Bayern München, Dui) 21 21 1,00
Mijn oma van 98 kan ook wel de 0 houden met Gallas,Terry, Carvalho en Fereira voor zichquote:Vergeet niet dat Cech tegen spelers als Henry en Rooney staat te keepen
Ook in het Tsjechische nationale elftal keept hij als een godquote:Op dinsdag 15 februari 2005 01:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Mijn oma van 98 kan ook wel de 0 houden met Gallas,Terry, Carvalho en Fereira voor zich
Gomes kan ook goed voetballenquote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:19 schreef methodmich het volgende:
Een clown die wel een balletje pakken kan. Hij heeft zich sterk verbeterd.
Bij Cruzeiro was hij nog een Barthez en dat liet hij heel soms nog wel eens zien in de HCE (zie tegen RBC), maar de laatste tijd lost hij het veel rustiger op (alleen is z'n uit-trap nog niet je van het). Ik vrees dat Arsenal een poging gaat doen om hem te halen, wanneer hij in de kwartfinale weer zo'n sterk optreden laat zien.. Hopelijk blijft hij nog ff keepen bij PSVquote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:54 schreef methodmich het volgende:
Dat lijkt me wat voorbarig.
Hij was een veel-scorende spits rond z'n 15e/16e. Maar zijn coach had geloof ik een keeper nodig en toen werd hij het noodgedwongenquote:Op vrijdag 11 maart 2005 20:01 schreef methodmich het volgende:
Nou, dat ie als spits in Doetinchem zou slagen ook meer...
Portugees paspoort?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 20:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij krijgt geen verblijfsvergunning in Engeland
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 05:04 schreef cultheld het volgende:
Voor alle fans: http://members.home.nl/thelmoa/alex_gomes_cplus.WMV
Die redding compenseert die eerste goal die hij had moeten pakken.quote:Op woensdag 6 april 2005 21:27 schreef okee6 het volgende:
Als Gomes gister niet gehandeld had, was het 4-0 geweest en hadden jullie geen superlatieven meer over gehad om hem af te zeiken. Begin dan eens over Coupet, nee die heeft me een wedstrijd gekeept
Lulkoek. Alex verandert die bal van heel dicht bij van richting. Bij die eerste goal was hij daarom zo goed als kansloos.quote:Op donderdag 7 april 2005 10:35 schreef aldostuta het volgende:
Die redding compenseert die eerste goal die hij had moeten pakken.
Hij maakte de beweging naar de goede hoek; als hij die goed voort zou zetten, had hij die bal gewoon gepakt....quote:Op donderdag 7 april 2005 10:37 schreef DIJK het volgende:
[..]
Lulkoek. Alex verandert die bal van heel dicht bij van richting. Bij die eerste goal was hij daarom zo goed als kansloos.
Wij hebben inderdaad niet zo'n keeper als Gomes, alle drie keepers bij ons zijn beterquote:Op donderdag 7 april 2005 11:51 schreef the_legend_killer het volgende:
Jullie zijn gewoon allemaal jaloers omdat jullie niet zo'n keeper hebben zoals Gomes
quote:Op donderdag 7 april 2005 12:31 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Wij hebben inderdaad niet zo'n keeper als Gomes, alle drie keepers bij ons zijn beter
[..]
Wij hebben inderdaad niet zo'n keeper als Gomes, alle drie keepers bij ons zijn beter
Vandaar ook al die tegen doelpuntenquote:Op donderdag 7 april 2005 12:31 schreef aldostuta het volgende:
[..]
[..]
Allemaal blunders van de keerpers jaquote:Op donderdag 7 april 2005 14:56 schreef lookinforyou het volgende:
[..]
Vandaar ook al die tegen doelpunten![]()
Daar heb je 100 % gelijk in!quote:Op woensdag 6 april 2005 21:27 schreef okee6 het volgende:
De vrij zwak spelende Alex en Ooijer zijn gister door Gomes ontzien
Waterreus en corners, PSV kan wel tegen een stootje wat dat betreft! Gomes heeft het meevoetballen snel opgepikt. Iemand die altijd een bal over de achterlijn mocht laten gaan, kan nu redelijk mee voor Nederlandse begrippen. In de competitie pas tweemaal een bal echt in de voeten geschoven van de aanvallende partij, waarvan een keer met foute afloop. Wel bij een score dat het er niet toe deed overigens.quote:Op donderdag 7 april 2005 10:35 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Die redding compenseert die eerste goal die hij had moeten pakken.
En ik zie niets in jou post ztaan over hoge ballen en terugspeelballen.... Toeval?
In de HCE komt hij niet of nauwelijks onder druk. Dan doet elke middelmatige keeper het goed. Een goede keeper maakt geen fouten onder druk, en bij Gomes gebeurt dat wel.quote:Op donderdag 7 april 2005 19:41 schreef okee6 het volgende:
[..]
Waterreus en corners, PSV kan wel tegen een stootje wat dat betreft! Gomes heeft het meevoetballen snel opgepikt. Iemand die altijd een bal over de achterlijn mocht laten gaan, kan nu redelijk mee voor Nederlandse begrippen. In de competitie pas tweemaal een bal echt in de voeten geschoven van de aanvallende partij, waarvan een keer met foute afloop. Wel bij een score dat het er niet toe deed overigens.
Hij zal ongetwijfeld wel eens een hoge bal pakken. Maar ik zie hem er heel vaak onder door gaan en nog veel vaker onverklaarbaar lossen. Daar is geen excuus voor (als je verdedigers fout staan moet je zo beter neer zetten of blijven staan of die bal gewoon wegrossen). Dat dat tot op heden nog niet is afgestreft, is meer geluk dan wijsheid....quote:En wat betreft hoge ballen; als Ooijer zich verkeerd opstelt en Alex niet thuis geeft, dan staat er altijd wel een luchtmacht waar een keeper het eens tegen aflegt. Eergister pakte hij de vrije kopbal wel degelijk en bokste hij ook een bal prima op de borst van Lee, om maar wat voorbeelden op te rakelen. En dan was het nog niet eens zijn beste wedstrijd
Meneer heeft de wedstrijd tegen Lyon gezien, ziet Gomes inderdaad onverklaarbaar 2/3 keer een bal lossen om vervolgens meteen weer op te pakken en het wordt meteen weer verpakt als 'veel vaker'. Gomes is op hoge ballen juist heel zeker. Vrijwel altijd klemvast en een enkele keer stompt ie. Dus ga niet aan de hand van die ene wedstrijd die je in zijn geheel ziet conclusies trekken.quote:Op vrijdag 8 april 2005 11:41 schreef aldostuta het volgende:
[..]
In de HCE komt hij niet of nauwelijks onder druk. Dan doet elke middelmatige keeper het goed. Een goede keeper maakt geen fouten onder druk, en bij Gomes gebeurt dat wel.
[..]
Hij zal ongetwijfeld wel eens een hoge bal pakken. Maar ik zie hem er heel vaak onder door gaan en nog veel vaker onverklaarbaar lossen. Daar is geen excuus voor (als je verdedigers fout staan moet je zo beter neer zetten of blijven staan of die bal gewoon wegrossen). Dat dat tot op heden nog niet is afgestreft, is meer geluk dan wijsheid....
Was het maar 1 wedstrijd........quote:Op vrijdag 8 april 2005 11:56 schreef Bobu het volgende:
[..]
Meneer heeft de wedstrijd tegen Lyon gezien, ziet Gomes inderdaad onverklaarbaar 2/3 keer een bal lossen om vervolgens meteen weer op te pakken en het wordt meteen weer verpakt als 'veel vaker'. Gomes is op hoge ballen juist heel zeker. Vrijwel altijd klemvast en een enkele keer stompt ie. Dus ga niet aan de hand van die ene wedstrijd die je in zijn geheel ziet conclusies trekken.
Keepers letten per definitie scherper op keepers dan op spelers. Dus de acties van een keeper vallen mij meer op dan van een willekeurige veldspeler. Als hij elke bal goed zou pakken en dan tegen Lyon zijn eerste zou laten vallen zou het mij opvallen, maar zou ik nooit kunnen beweren dat hij een maitge keeper is. Dus dat lijkt mij ook geen sterk punt.quote:Op vrijdag 8 april 2005 11:57 schreef ASSpirine het volgende:
Het valt je gewoon op dat hij vaak onder de bal doorgaat omdat het niet iets gebruikelijks is.
Dan lijkt het veel.
Maar eerlijk is eerlijk, dinsdag was er teveel van zoiets...
Als ie de volgende wedstrijd weer voor PSV wint, mag ie nog tijdens de wedstrijd aan de lat kopje gaan duikelenquote:Op vrijdag 8 april 2005 12:33 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Jullie rekenen het hem nu nog niet aan omdat er nog geen scahde uit gekomen is. Dat komt nog wel.
Waterreusquote:Op vrijdag 8 april 2005 13:16 schreef Dylan Dog het volgende:
Ik vind Gomes een kutkeeper. Ik wil Waterreus terug, die kon alles en was ook een echte sfeermaker. Gomes is een sul, weg ermee.
Inderdaad, wat kan mij het schelen of hij wel eens rare acties heeft. Tot nu toe is het slechts een keer fout gegaan.quote:Op vrijdag 8 april 2005 16:04 schreef methodmich het volgende:
Zo lang hij veel tegenhoudt is er geen enkele reden hem te bekritiseren, al doet ie soms rare dingen. Dat brengt juist de schwung erin.
Kan me nog een wedstrijd tegen Newcastle herrineren andersquote:Op vrijdag 8 april 2005 16:25 schreef Djekko het volgende:
[..]
WaterreusDie pakt tenminste echt goed hoge ballen itt Gomes. Gomes is eigenlijk gewoon middelmaat, vergeleken bij Reus.
Beste wedstrijd van Reus in jaren. Jammer dat de rest het moest verpesten.quote:Op vrijdag 8 april 2005 16:27 schreef kreischer2000 het volgende:
[..]
Kan me nog een wedstrijd tegen Newcastle herrineren anders
En maakt de verdedigers onzeker.quote:Op vrijdag 8 april 2005 16:04 schreef methodmich het volgende:
Zo lang hij veel tegenhoudt is er geen enkele reden hem te bekritiseren, al doet ie soms rare dingen. Dat brengt juist de schwung erin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |