"Op de landwegen reden Polen in hun auto. Op straat fietsen een aantal Turkse jongens."quote:Polen in de polder (05-08-04)
Afgelopen weekeinde maakte ik een fietstochtje van Rotterdam naar Reeuwijk (en ook weer terug). Gestart in de binnenstad van Rotterdam met vele vreemdelingen op weg naar een mooi Hollands dorpje, zo mooi gelegen naast de Reeuwijkse plassen. In dorpen in Nederland zijn de problemen met vreemdelingen nog minder talrijk, maar ook daar merkte ik de eerste signalen dat daar de vreemdelingen hun weg aan het vinden zijn. Op de landwegen reden Polen in hun auto. Op straat fietsen een aantal Turkse jongens.
In een eerdere column 'dat rustige Eindhoven' omschreef ik al dat Eindhoven veranderd is in de afgelopen 15 jaar van een rustige provinciestad in een stad met veel problemen. Hoorde dat een meisje daar laatst, zittend op een bankje in het Stadswandelpark, is beroofd van haar GSM door een stel vreemdelingen. Ook steden als Eindhoven, maar ook dorpen moeten niet denken dat de continue aanwas van vreemdelingen aan hun dorp zal voorbij trekken.
De inspanningen van steden om ze buiten de deur te houden zal leiden tot een trek naar andere gemeenten. Het is zaak dat bewoners van rustige dorpen op tijd in actie komen om het aantal vreemdelingen tot een minimum te beperken. Richt een actiecomité op, wordt lid van Nieuw Rechts ... maar DOE in ieder geval wat voordat het te laat is!
http://www.nieuwrechts.nl/rechtsom/19.html
Welk land, Nederland?quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 16:03 schreef Kozzmic het volgende:
(...)
"Op de landwegen reden Polen in hun auto. Op straat fietsen een aantal Turkse jongens."
Jaja, schande, ze reden in hun auto en op hun fiets... Je zou ze toch acuut het land uitgooien
(...)
Overigens ben ik het over het algemeen wel altijd eens met NR. Dat ze zich inspannen voor een verbod op deze moskee vind ik ook goed, al schieten ze met hun voorbeelden te ver door, datgene over de polen e.d.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 16:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wat is er mis met Polen?
Helemaal niets.
Horen ze niet bij de EU?
Jawel.
Hebben ze ons niet bevrijd van de Nazi's in de Tweede Wereldoorlog.
Nou, bevrijd is een groot woord. Ze zullen vast veel verzet geboden hebben, maar het poolse leger was vrij zwak en verouderd.
Ik vind dat het Europese land dat het meest geleden heeft de afgelopen 100 jaar recht heeft op een paar automobilisten in Nederland.
Mee eens.
Al zijn het illegale aspergekwekers!
Illegaal = altijd fout.
Van mij mogen Polen gerust een eigen mafia beginnen!
Neenee, je schiet iets te ver door met die laatste 2 zinnen
Ik vind eigenlijk dat ze niets aan hun formule moeten veranderen. Laat Michiel Smit de lijnen maar uitzetten: dan worden ze bij de volgende verkiezingen helemaal weggevaagd.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 17:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik wil Nieuw Rechts niet op ideëen brengen, maar die partij heeft echt een intellectuele elite aan de partijtop nodig zoals vrijwel elke extreme partij vroeger had.
Letterlijke verwijzingen naar extreme rechtse uitingen staan er ook niet in. Discriminerende in elk geval wel. Maar het gaat er bij dit soort stukken niet om wat er letterlijk gezegd wordt maar welke suggestie er gewekt wordt. Tussen de regels door kom je er wel achter wat Michiel Smit eigenlijk het liefste wil. Blankstad. Van Kooten en de Bie wezen meer dan 20 jaar geleden al op figuren zoals Smit. Eigenlijk is het lachwekkend. En ik vind ook dat wij, verstandige mensen, hier eens flink over zouden moeten lachen. Net zoals we deden bij Van Kooten en de Bie.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 17:10 schreef Markman het volgende:
ehm, alleen jammer dat Nederland nog steeds recht op vrije meningsuiting heeft... dat clubje is niet meer dan meningsuiters, en ik zou me daar niet zo druk om maken. Er zijn ergere dingen (nee ik onderschat onze vrienden niet, maar er is totaaaal geen draagvlak voor wat voor extreem-rechtse partij dan ook in de huidige samenleving)
ik wil niet weer gaan zeiken zoals anderen, maar wel eens van extreem-links gehoord ook? allemaaaal een pot nat; grote vrije-meningsuiters zonder bestaansrecht.
en overigens vind ik dat stukje niet echt enorm duidelijk extreem-rechts. Afgezien van polen/turken, maar ik vind dat nou niet nieuwswaardig eigenlijk.
goh bij het topic over Moore had je een heel andere meningquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 17:17 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Maar het gaat er bij dit soort stukken niet om wat er letterlijk gezegd wordt maar welke suggestie er gewekt wordt.
Dit gaat over Poolse gastarbeiders, of Nederlanders met Turkse ouders. Tsja, die noemen we voor het gemak gewoon Polen en Turken, maar die zijn hier legaal.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 16:08 schreef Tyrhraustur het volgende:
[..]
Welk land, Nederland?
Ik weet niet. Heb een slecht geheugen. Vandaar!quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 17:34 schreef Hayek het volgende:
[..]
goh bij het topic over Moore had je een heel andere mening
Daar zijn we goed in!quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 17:52 schreef gagger het volgende:
zozo
dus iedereen hier heeft michiel smit in het echt gesproken?,
ziet hem dagelijks,en hebben uren met hem over zijn meningen/hetgeen wat de media ervan heeft gemaakt, gediscussieerd?
hehe
trieste zieltjes
vanuit hun rukstoel hun meninkjes verspreiden op een forumpje
[afbeelding]
Maar we gunnen het hem toch ook, dat zegje.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 18:13 schreef lionsguy18 het volgende:
Er staat niets verkeerds in dat artikeltje.
Om Michiel Smit daarom te verketteren, ligt eerder aan de linkse hersenspoelingen dan aan de inhoud van dit stukje.
Nieuw Rechts is een politiek geluid dat we tevergeefs zoeken bij de overige partijen in het politieke spectrum en verdienst daarom een kans om zich te uiten.
We leven toch immers in een democratie waarin iedereen zijn zegje mag doen?
Dat vergeten de extreem linksen maar al te vaak.
Overigens vind ik Michiel Smit nog te groen of onrijp voor de landelijke politiek.
Wanneer hij een man of vrouw naast zich zou hebben van het kaliber Ayaan Hirsi Ali, dan zie ik nog wel toekomst voor zijn partij.
Vrouw Halsema van die softe GL breiclub zegt wel dommere dingen, maar dat betekent nog niet dat ik er een topic over ga openen omdat mijn tere zieltje gekrenkt is.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 18:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Maar we gunnen het hem toch ook, dat zegje.We rekenen hem af op wat ie schrijft. En dat is voor normaal weldenkende mensen op z'n minst onfatsoenlijk.
De relnicht is er puur op uit, zichzelf een leuk baantje (als politicus) toe te bedelen. Ten einde dit te bereiken spant ie wat randjongeren voor zijn karretje. Die veelal een benedengemiddeld iq hebben, en een zeer beperkt wereldbeeld c.q. referentiekader.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 17:52 schreef gagger het volgende:
zozo
ziet hem dagelijks,en hebben uren met hem over zijn meningen/hetgeen wat de media ervan heeft gemaakt, gediscussieerd?
hehe
trieste zieltjes
[afbeelding]
Wat is nu je punt Kozzmic?quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 16:03 schreef Kozzmic het volgende:
Tsja, Nieuw Rechts kan bij hoog en laag beweren dat ze niet extreem-rechts zijn omdat een hoogleraar dit zou hebben gezegd, maar het volgende stukje spreekt boekdelen...
[..]
"Op de landwegen reden Polen in hun auto. Op straat fietsen een aantal Turkse jongens."
Jaja, schande, ze reden in hun auto en op hun fiets... Je zou ze toch acuut het land uitgooien
Men spreekt hier niet over criminele vreemdelingen, het gaat niet om vreemdelingen met een andere (radicale) geloofs- of cultuurovertuiging, men keert zich per definitie tegen nieuwe mensen van buiten.
Als dat je nachtrust ten goede komt.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 18:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dom is iets anders dan discriminerend. Het gaat denk ik om het zoveelste bewijs dat Nieuw-Rechts een niet al te frisse hobbyclub is. Verder ongevaarlijk en invloedloos hoor. Daarom kunnen we beter weer een centraal Nieuw-Rechtstopic maken. Daar ben ik wel voor.
Mischien is zijn punt dat nieuw-rechts iets anders is dan ze zeggen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 18:41 schreef DaveM het volgende:
Wat is nu je punt Kozzmic?
Gewoon doen dan valt er nog meer te lachen op FOK! Zo heb ik blauw gelegen om Femke's gesentimentaliseerde verhaaltje over het kind dat door agenten om zijn ID zou worden gevraagd bij verplichtstelling van op vraag te vertonen ID-bewijs. Alsof agenten niets beters te doen zouden hebben dan spelende kinderen te verzoeken hun ID-bewijs te laten zien..quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 18:19 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Vrouw Halsema van die softe GL breiclub zegt wel dommere dingen, maar dat betekent nog niet dat ik er een topic over ga openen omdat mijn tere zieltje gekrenkt is.
Ik vraag me nog steeds af wat nu die 'gegronde vermoedens' (ofzo) zijn om iemand te vragen op z'n ID te laten zien. Maar das offtopic.quote:Op zondag 8 augustus 2004 07:32 schreef sjun het volgende:
[..]
Alsof agenten niets beters te doen zouden hebben dan spelende kinderen te verzoeken hun ID-bewijs te laten zien..
Integreren ze eindelijk, is het nog niet goedquote:Jaja, schande, ze reden in hun auto en op hun fiets... Je zou ze toch acuut het land uitgooien
Natuurlijk, zoals wij "linksen" ook onze mening mogen geven over Michiel Smit en zijn clubje.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 18:13 schreef lionsguy18 het volgende:
We leven toch immers in een democratie waarin iedereen zijn zegje mag doen?
quote:Op zondag 8 augustus 2004 10:29 schreef lionsguy18 het volgende:
Manifest van de Burke Stichting.
- Echtscheidingen dienen te worden uitgeband
Past een gematigde liberale moskee trouwens in een monoculturele samenleving?quote:- Geen multiculturele samenleving
- Sluiting radicale moskeeën en scholen
Ja, gezien jouw email-adres heb je ook helemaal geen interesse in neo-nazisme en zitten we absoluut op het verkeerde spoorquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 17:52 schreef gagger het volgende:
zozo
Ik denk dat Gagger één van de mensen, nou ja sukkels, op de foto's van die gezellige bijeenkomst is.quote:Op zondag 8 augustus 2004 10:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, gezien jouw email-adres heb je ook helemaal geen interesse in neo-nazisme en zitten we absoluut op het verkeerde spoor
Ah, even kijken wat ik er van vind.quote:Op zondag 8 augustus 2004 10:29 schreef lionsguy18 het volgende:
Een conservatieve club waarmee Nieuw Rechts zich graag identificeert.
Aktiepunten zijn:
Anti - Europa, als ik het zo zie? Ben het redelijk eens, maar de grondwet kan wmb. wel, maar niet in de huidige vorm.quote:- Nederlandse soevereinitiet moet altijd worden verdedigd
- De Europese Grondwet moet middels een referendum worden weggestemd
Dat gaat mij dan weer een tikje te ver...quote:- Europese ministers en staatshoofden zijn waardeloos en onnodig
- Deelname aan de Europese Unie moet worden heroverwogen
Redelijk wazig, wáár willen ze de burger meer verantwoordelijkheid in geven en wáár moet de Staat inkrimpen?quote:- De Staat moet inkrimpen
- De burger moet meer eigen verantwoordelijkheden krijgen
Nederland heeft het nooit van zijn leger moeten hebben, in ieder geval de afgelopen 200 jaar niet. De bezuinigingen op de politie ben ik het mee eens.quote:- Bezuinigingen op leger en politie zijn ontoelaatbaar
- Nederland dient te beschikken over een sterk, groot legerapparaat
Per onderwerp bekijken.quote:- Nederland moet achter de VS blijven staan
Strafduraties? Gaan die omhoog, omlaag of blijven ze hetzelfde?quote:- Sneller straffen, minder gedogen, zero-tolerancebeleid
Met die 2e ben ik het in lichte mate eens, een tikkie soberder kan wel. Die 1e alleen bij moordzaken en vergelijkbare zaken. (Pedofilie o.a. ook.)quote:- Privacy voor criminelen is onbelangrijk
- Gevangenissen moet flink soberder
Eerst het cellentekort maar eens oplossen. En taakstraffen vanaf welke leeftijd afschaffen? Je gaat me niet zeggen dat ze pubers van 14 het gevang in gooien, waar ze nu een taakstraf (via HALT toch) krijgen?quote:- Vervroege vrijlating en taakstraffen afschaffen
Christelijk tintje, bespeur ik dat hier? En liever echtscheidingen dan, omdat het zo slecht gaat, moorden.quote:- Het gezin is de hoeksteen van de samenleving
- Echtscheidingen dienen te worden uitgeband
Ow, puh-lease.quote:- Geen multiculturele samenleving
Definieer radicaal. Promoten van de Islam is niet verboden, dacht ik. Anders moet het ook worden verboden voor andere mensen. Ronselen voor terrorisme/Jihad is wel radicaal.quote:- Sluiting radicale moskeeën en scholen
En vanaf wanneer? (Welke strafmaat zou een 'autochtone' Nederlander hebben gekregen waarvoor een allochtone Nederlander wordt uitgezet.) Overigens is dit klassejustitie, IMO.quote:- Criminele allochtonen uitzetten
Wat doet o.a. Bush al? Bingo, just that.quote:Strijden tegen de radicale Islam en zijn volgelingen
En wat is die zgn. Nederlandse cultuur dan? Klompen, windmolens en tulpen? Daar zijn we allang aan voorbijgegaan. 'Onze' cultuur, net zoals een heleboel anderen, is tegenwoordig een mengelmoesje van dingen. Taal idem.quote:- De Nederlandse cultuur dient te worden beschermd
Taal, check, mee eens. Monarchie, kan nog net. Volkslied, zorg eerst eens dat mensen het kennen. 14 % van de mensen kon volgens een onderzoek het 1e en 6e couplet van het Wilhelmus zingen, uit z'n hoofd. Ongeveer 33 % kon een van die 2 zingen. (dacht ik ergens gelezen te hebben.)quote:- Monarchie, taal, volkslied en vlag zijn de fundamenten van onze natie
Doemdenkers.quote:- Invoering van islamitische wetgeving dient bij wet te worden voorkomen/verboden
Óf voor iedereen óf voor niemand, dan. Ik kies niemand, er zijn ook mensen uit Nederland, die worden voor het werk 6 maanden in Engeland geplaatst, wordt daar verliefd, en wil zijn/haar echtgeno(o)t(e) naar NL halen. En die zijn er genoeg.quote:- Huwelijksmigratie stevig aan banden leggen
Ja, Somalië (was het toch) is veilig, je wordt er alleen maar neergeschoten.quote:- Enkel politieke vluchtelingen toelaten
Oneens. Er zijn ook mensen uit Amerika die gewoon emigreren.quote:- Dubbele nationalitiet moet worden afgeschaft
Waar zijn Bush c.s. mee bezig?quote:- Terroristen dienen te worden vernietigd
Ik vind dit op een verkapte deportatie lijken.quote:- Een actief remigratiebeleid dient te worden overwogen
En hoe wil jij ze dan Nederlands leren? Je moet toch echt een soort van aanknopingspunt naar je eigen taal kunnen vinden.quote:- Allochtonen dienen verplicht Nederlands te leren, geen informatie meer in de eigen taal
Totaal oneens, daarvoor zijn die internationale regels er. We hoeven de VS niet achterna te lopen, die lappen soms ook alle regels aan hun laars.quote:- Internationale regels die het nationaal belang in de weg staan moeten worden opgezegd
En waar moet het aantal ambtenaren worden verminderd? Niet op de scholen lijkt mij iig.quote:- Aantal ambtenaren en hoeveelheid wetgeving dient stevig te worden verminderd
Of dat gaat helpen?quote:- Subsidies worden allemaal afgeschaft, in ruil lagere belastingen
Wazig. Erg wazig. Laat ze eerst maar eens waar ze willen hervormen duidelijk maken.quote:- Onderwijs moet stevig worden hervormd
quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 17:52 schreef gagger het volgende:
over zijn meningen/hetgeen wat de media ervan heeft gemaakt, gediscussieerd?
[afbeelding]
En je kan zeker geen verschillen noemen tussen Marijnissen en Mao of Stalin?quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 17:52 schreef gagger het volgende:
zozo
hehe
trieste zieltjes
[afbeelding]
Second that.quote:Op zondag 8 augustus 2004 11:32 schreef type_29 het volgende:
Michieltje is een populistisch rechtse slang die snel weer vergeten zal zijn.
Wie heeft je verteld waar ik op zit te wachten?quote:Op zondag 8 augustus 2004 12:44 schreef JohnDope het volgende:
We moeten die polen wel stoppen voor het te laat is dat is wel zo.
Ik heb zoveel van die gasten zien rijden en sommige nog met keiharde house muziek op dat soort vreemdelingen zit ik niet te wachten en jullie ook niet.
Nou, gajes! Een beetje rijden en fietsenquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 16:03 schreef Kozzmic het volgende:
Je maakt mij niet wijs dat je daar op zit te wachten, we hebben tuig zat in nederland, buitelands tuig moeten we dus zeker mijden.quote:Op zondag 8 augustus 2004 12:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Wie heeft je verteld waar ik op zit te wachten?
Poolse house, dat schijnt echt de hel te zijnquote:Op zondag 8 augustus 2004 12:50 schreef Sidekick het volgende:
Polen die keiharde housemuziek draaien in hun auto? Ja, dat kan, het zijn net mensen. Of zit dit weer specifiek in hun cultuur?
Polen die keiharde housemuziek draaien, dat is geen goed voorteken.quote:Op zondag 8 augustus 2004 12:50 schreef Sidekick het volgende:
Polen die keiharde housemuziek draaien in hun auto? Ja, dat kan, het zijn net mensen. Of zit dit weer specifiek in hun cultuur?
inderdaad. Schandalig dat zo`n tent open blijft.quote:Op zondag 8 augustus 2004 12:54 schreef lionsguy18 het volgende:
Nieuw Rechts wil dat de burgemeester Scheeres van Schiedam overgaat tot sluiting van het belhuis ‘Internet Phone Centre’ gevestigd aan de Broersvest 52/C, net over de grens van Rotterdam. Het Rotterdamse gemeenteraadslid Michiel Smit vraagt in een fax aan de burgemeester tot onmiddellijke sluiting over te gaan. Volgens diverse media wordt dit belhuis gebruikt als contactadres door personen die plannen maken voor terroristische aanslagen in Nederland. Ook is de eigenaar net veroordeeld voor een gewapende overval, wat extra aanleiding is voor maatregelen tegen dit belhuis.
Michiel Smit: “Naar mijn inzicht moet burgemeester Scheeres de burgers van zijn stad, en de buurgemeenten, beschermen tegen dit soort plekken waar mogelijk terroristische plannen gemaakt worden. Daarom verzoek ik hem dan ook om tot sluiting van het genoemde belhuis over te gaan. Het is niet te verkopen aan de bewoners van Schiedam en Rotterdam dat dit soort plekken gewoon openblijven, en zodoende de terrorismedreiging letterlijk bij hen om de hoek zit.”
Al eerder heeft Nieuw Rechts gepleit voor de sluiting van het kantoor van de Stichting Al Aqsa te Rotterdam. De stichting geeft volgens velen steun aan terroristische organisaties in Palestina, zoals Hamas, en daarom werden door de Nederlandse overheid alle rekeningen geblokkeerd. Een half jaar later lijkt het erop, dat Al-Aqsa nog steeds actief is, maar dan onder een andere naam, stichting Jeruzalem.
Meer artikelen uit Juli 2004
Hij zegt dus ook verstandige dingen
WTF doet mijn ip-adres in jouw avatar?quote:Op zondag 8 augustus 2004 12:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
inderdaad. Schandalig dat zo`n tent open blijft.
Polen mogen nu sowieso deze kant op komen. En mij maakt het allemaal geen fuck uit. Zoals ik al zei: Polen liggen me zeerder aan het hart dan andere nationaliteiten. Ik heb liever Polen die ons vuil komen opknappen (en ondertussen naar hun fijne house luisteren) dan die verdomde Fransen die hier drugs komen afnemen.quote:Op zondag 8 augustus 2004 12:54 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je maakt mij niet wijs dat je daar op zit te wachten, we hebben tuig zat in nederland, buitelands tuig moeten we dus zeker mijden.
het schoremquote:"Op de landwegen reden Polen in hun auto. Op straat fietsen een aantal Turkse jongens."
Nou ik wil niet dat ze ons brood hier komen roven.quote:Op zondag 8 augustus 2004 12:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Polen mogen nu sowieso deze kant op komen. En mij maakt het allemaal geen fuck uit. Zoals ik al zei: Polen liggen me zeerder aan het hart dan andere nationaliteiten. Ik heb liever Polen die ons vuil komen opknappen (en ondertussen naar hun fijne house luisteren) dan die verdomde Fransen die hier drugs komen afnemen.
Altijd weer die hersenspoelende extreem-linkse mediaquote:Op zondag 8 augustus 2004 12:54 schreef lionsguy18 het volgende:
Volgens diverse media wordt dit belhuis gebruikt als contactadres door personen die plannen maken voor terroristische aanslagen in Nederland.
LOL, ik zou het niet weten. Ik denk dat meerdere mensen jouw probleem kennen.quote:Op zondag 8 augustus 2004 12:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
WTF doet mijn ip-adres in jouw avatar?![]()
Criminele buitenlanders zijn erger dan criminele hollanders hè.quote:Op zondag 8 augustus 2004 12:54 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je maakt mij niet wijs dat je daar op zit te wachten, we hebben tuig zat in nederland, buitelands tuig moeten we dus zeker mijden.
Eigen tuig eerst!quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:04 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Criminele buitenlanders zijn erger dan criminele hollanders hè.![]()
Polen doen werk die niemand in Nederland wil doen. Veel Hollanders willen hun handen niet vies krijgen.quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:03 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nou ik wil niet dat ze ons brood hier komen roven.
En een buitelander die hier iets komt kopen en vervolgens weer wederkeert naar zijn thuisbasis, dat zal ik alleen maar aanmoedigen of het nou om drugs gaat of om een lading tulpen. Ik wil gewoon niet dat er allemaal mensen van ver hier komen wonen.
quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:05 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Eigen tuig eerst!
Exact!quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:05 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Eigen tuig eerst!
Ik zie anders op het station mensen nog ranziger werk doen, zoals schoonmaken en de hele mikmak. Asperches plukken is een lachertje vergeleken bij dat, dus daarvoor moeten we ook wel hollander kunnen vinden.quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Polen doen werk die niemand in Nederland wil doen. Veel Hollanders willen hun handen niet vies krijgen.
Dan moeten de Nederlanders zelf maar asperges gaan steken of bollen gaan pellen...quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:03 schreef JohnDope het volgende:
Nou ik wil niet dat ze ons brood hier komen roven.
Ook al zo'n door en door verrot mannetje.quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:03 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik wil gewoon niet dat er allemaal mensen van ver hier komen wonen.
Dat is niet eerlijk. Dat is discriminatie. Nederlandse criminelen hebben net zoveel recht om geliquideerd te worden als buitenlandse!quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:09 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind ook dat de hollandse onderwereld alle die topjongens uit het buiteland die hier zaken lopen te doen moeten liquideren.
Jij bent ziek met je gedemoniseer, wat we nu in nederland aan buitelanders hebben vind ik op dit moment afdoende, en het maakt me niet uit of die buitelanders blank, geel, zwart of homo zijn.quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:12 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Ook al zo'n door en door verrot mannetje.
They won't stop untill this nation is all straight and all white, they call it a free nation but all it is, is a nazi-nation.![]()
Juistem, buitenlanders zijn buitenlanders, allemaal hetzelfde, allemaal schorem.quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
en het maakt me niet uit of die buitelanders blank, geel, zwart of homo zijn.
Nee vind ik niet. Als ik bij jou thuis kom dan hou ik me aan jouw regels, dan ga ik niet lopen slopen en doen in jouw huis, ik zal netjes met bestek eten, na het eten zal ik me bestek keurig netjes neerleggen.quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:13 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat is niet eerlijk. Dat is discriminatie. Nederlandse criminelen hebben net zoveel recht om geliquideerd te worden als buitenlandse!
Precies wat Pim Fortuyn ook al zei. Hij heeft nooit geen woord gerept over het uitzetten van allochtonen die hier gewoon legaal waren.quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:12 schreef Sidekick het volgende:
Alleen criminelen met een Nederlands paspoort uitzetten, ook al zijn ze in een ander land geboren of hebben ze buitenlandse ouders, is totaal niet gewenst. Het is dan wel tuig, maar het is wel ons tuig.
Ik zeg niet dat het allemaal schorem is, maar er bestaat een kans dat het schorem is of wordt dus kunnen we ze beter maar niet meer binnen laten.quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:16 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Juistem, buitenlanders zijn buitenlanders, allemaal hetzelfde, allemaal schorem.![]()
En hier ben ik opgehouden met lezen *ril*quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:17 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee vind ik niet. Als ik bij jou thuis kom
Je zult moeten accepteren dat Nederland ook hun land is, dat ook hun toekomst hier ligt, daar veranderen bange xenofoobjes niets aan.quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:17 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee vind ik niet. Als ik bij jou thuis kom dan hou ik me aan jouw regels, dan ga ik niet lopen slopen en doen in jouw huis, ik zal netjes met bestek eten, na het eten zal ik me bestek keurig netjes neerleggen.
Als ik er dan een kankerzooi bij jou van maak, of ik steel je wietplanten leeg en ik ga dat vervolgens verkopen, dan trap je mij het huis uit. Maar in de onderwereld kan je de familie niet verlaten zonder te overlijden dus dan wordt het schieten geblazen.
Ik vind mensen die van buiten komen die moeten zich hier netjes gedragen en moeten zeker geen brood roven van de nederlandse onderwereld, weet je hoeveel miljard in die illegale economie omgaat, maar volgens mij 100den miljarden per jaar, zal dan mooi zijn als iemand uit het buiteland even dat geld hier komt weghalen en het dan meteen naar het buiteland meeneemt.
Ik heb de meest info gewoon uit de media. Iemand anders begon over criminelen dus ik ging er even op door.quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:18 schreef Zander het volgende:
Je moet eens wat minder mafiafilms kijken.
quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:20 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
En hier ben ik opgehouden met lezen *ril*
Gozer was maar een voorbeeldje, ik ben niet zo`n computernerdje die met iedereen wil afspreken, ik heb een sociaal leven.quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:20 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
En hier ben ik opgehouden met lezen *ril*
oja oja. Hoe heet dat ookalweer. pleonasme?quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:25 schreef Toffe_Ellende het volgende:
"bange xenofoobs"
Die moeten wel erg bang zijn!
Zou het zo kunnen zijn? Nieuw rechts, xenofoob en al, is een reactie op: allochtoonaanbiddend links? Lange tijd werd uit linkse hoek alles verketterd wat maar enigzins op mogelijke discriminatie zou kunnen lijken? Inmiddels neemt links een wat gematigder standpunt in.quote:Op zondag 8 augustus 2004 10:22 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Natuurlijk, zoals wij "linksen" ook onze mening mogen geven over Michiel Smit en zijn clubje.
Ik ben absoluut tegen een verbod van NieuwRechts.
Dat is alleen maar omdat ze dol zijn op mensen met een naam als Bomquote:Op zondag 8 augustus 2004 13:31 schreef JohnDope het volgende:
En dankzij nieuw-rechts is die hele rel over de leningman FritsBom ontstaan.
Ja man wat een fantastische prestatie. Echt heel Nederland gives a shit. heil NieuwRechtsquote:Op zondag 8 augustus 2004 13:31 schreef JohnDope het volgende:
Ja ik ben in deze ook erg teleurgesteld in de Verenigde Naties. Waarom hebben zíj daar niets aan gedaan?quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:31 schreef JohnDope het volgende:
humm je praat wel denigrerend, maar je kan alles van me zeggen behalve dat ik een racist ben.quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:33 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Ja man wat een fantastische prestatie. Echt heel Nederland gives a shit. heil NieuwRechts
Zoveel mensen trappen er in dat is het probleem. Ik denk niet dat hij een lening nodig heeft.quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dat komt zeker doordat Michiel Smit in die onzin van Bom getrapt is. Als enige Nederlander
quote:Gisteren hadden we de Nieuw Rechts Borrel op de markt bij de Tapperij , we zaten lekker op het terras , en toen zeiden indd al een paar mensen die zelf niet uit Gouda komen dat het wel mee valt , dat ze niks zagen.
Dan kom ik gelijk met mijn punt : Welke maand is het ?
volgens mij zijn ze nu allemaal op "vakantie" in hun eigen land , dus aankomende 1 of 2 weken zal het nog lekker rustig zijn in Gouda.
Dat heeft Michieltje je zeker ook verteld?quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:36 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Maar nederland was er aardig in rep en roer over.
dan moet je ze aanschrijven of ze voor je probleem willen opkomen maar dan moet je wel vertellen waarom je in de verenigde naties geinteresseerd bent.quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:35 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ja ik ben in deze ook erg teleurgesteld in de Verenigde Naties. Waarom hebben zíj daar niets aan gedaan?
Ik ken die hele gozer niet en ik hoef hem niet te kennen eerlijk gezegd, ik heb er gewoon wat over gehoord op tv en in de krant alleen werd er heel vaak niet verteld dat nieuw rechts deze rel was begonnen over bommetje.quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:39 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Dat heeft Michieltje je zeker ook verteld?![]()
![]()
Komkommernieuwsquote:Op zondag 8 augustus 2004 13:36 schreef JohnDope het volgende:
haha dat is alles toch tegenwoordig bijna. Welcome to the new millennium my manquote:Op zondag 8 augustus 2004 13:42 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Komkommernieuws
Ja, er is deze eeuw nog niets van enige importantie voorgevallen hè?quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
haha dat is alles toch tegenwoordig bijna. Welcome to the new millennium my man![]()
ik zeg toch niet dat er niets gebeurd is deze eeuw, er staat ook dat bijna alles komkommernieuws is.quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:48 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ja, er is deze eeuw nog niets van enige importantie voorgevallen hè?![]()
![]()
![]()
Die gasten die ik zag rijden, die hadden industriele hardcore of iets van tekno aanstaan, het was in ieder geval hard en rauw, in ieder geval niet van die sissy-tiesto-stijl.quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:56 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik ga eens naar buiten. Kijken of er hier ook Turken op fietsen rondrijden of misschien zelfs wel Polen in auto's met harde house-muziek (Tiësto?)
Scriptje in je avatar gedaan ofzo?quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:03 schreef JohnDope het volgende:
[..]
LOL, ik zou het niet weten. Ik denk dat meerdere mensen jouw probleem kennen.
hehe jaquote:Op zondag 8 augustus 2004 14:00 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Scriptje in je avatar gedaan ofzo?
Vergeet je shotgun niet mee te nemen....je weet maar nooit.quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:56 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik ga eens naar buiten. Kijken of er hier ook Turken op fietsen rondrijden of misschien zelfs wel Polen in auto's met harde house-muziek (Tiësto?)
O nee??? Mijn Turkse buren hebben een hond Carabas en een kater Dino. De laatste komt regelmatig beleefdheidsbezoekjes bij onze gesneden katers afleggen en vooral een hapje meeëten.quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:48 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ja, er is deze eeuw nog niets van enige importantie voorgevallen hè?![]()
![]()
![]()
Grote vriend JD is waarschijnlijk vergeten dat in een ford fiesta / opel manta rijden met daarin keiharde housemuziek een teken is van de groeiende welvaart onder de jongeren. Midden jaren '90 kon je geen minuut met het raam open zetten of er reed wel zo'n "nozem" door de straat met zijn harde housemuziek. Die jongens hadden ineens geld voor een auto en zo'n vet "soundsystem".quote:Op zondag 8 augustus 2004 12:44 schreef JohnDope het volgende:
We moeten die polen wel stoppen voor het te laat is dat is wel zo.
Ik heb zoveel van die gasten zien rijden en sommige nog met keiharde house muziek op dat soort vreemdelingen zit ik niet te wachten en jullie ook niet.
vast gestolen...quote:Op zondag 8 augustus 2004 16:57 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik ben verdomme net buiten alleen een stel Polen op een tandem tegen gekomen en een Turkse familie in een (hele mooie) auto en die hadden niet eens de radio aanHet moet niet veel gekker worden hier in Nederland
Sancta simplicitasquote:Op zondag 8 augustus 2004 17:56 schreef DrWolffenstein het volgende:
Die lieden van Nieuw Rechts zijn ontzettend simpel. Al hun programmapunten eindigen met "het is de schuld van de buitenlanders"
![]()
De autoradio bedoel je? Zou kunnen.quote:Op zondag 8 augustus 2004 17:49 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
vast gestolen...![]()
Simpel zijn is heiligquote:Op zondag 8 augustus 2004 18:04 schreef Sater het volgende:
[..]
Sancta simplicitas![]()
Zoals jouw sig bewijst, bedoel je?quote:Op zondag 8 augustus 2004 19:37 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Simpel zijn is heilig
*proest!*quote:Op zondag 8 augustus 2004 10:29 schreef lionsguy18 het volgende:
- Monarchie, taal, volkslied en vlag zijn de fundamenten van onze natie
De waarheid is niet ingewikkeld. Feiten zijn de simpelste dingen die er bestaan.quote:Op zondag 8 augustus 2004 19:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zoals jouw sig bewijst, bedoel je?
In jouw belevingswereld in ieder geval wel!quote:Op maandag 9 augustus 2004 04:26 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
De waarheid is niet ingewikkeld. Feiten zijn de simpelste dingen die er bestaan.
Hoe bedoel je, ik vrees dat we in dezelfde wereld leven. Ik denk, of beter gezegt, ik weet wel zeker dat een godsdienst waarvan een groot gedeelte van de aanhang geen respect kan opbrengen voor onze westerse manier van leven, deze ook niet verdient.quote:Op maandag 9 augustus 2004 04:28 schreef bolivian het volgende:
[..]
In jouw belevingswereld in ieder geval wel!
En jouw smakeloosheid is bij deze een feitquote:Op maandag 9 augustus 2004 04:26 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
De waarheid is niet ingewikkeld. Feiten zijn de simpelste dingen die er bestaan.
Even hierop inhakend heb ik een leuk artikeltje:quote:Op maandag 9 augustus 2004 04:34 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, ik vrees dat we in dezelfde wereld leven. Ik denk, of beter gezegt, ik weet wel zeker dat een godsdienst waarvan een groot gedeelte van de aanhang geen respect kan opbrengen voor onze westerse manier van leven, deze ook niet verdient.
Of bedoelde je het andere gedeelte van mijn sig? Dat is heus niet serieus bedoeld hoor, of je moet de zoveelste linkse borderline-patiënt zijn die hier rondhangt en alles serieus opvat.
Waar slaat dat nou weer op, stromfront heeft ook een hekel aan israel. Dit is een scherp stukkie tekst wat de simpele zielen onder ons moet wakker schudden.quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:29 schreef Scrutinizer het volgende:
Als je een artikel post, hoe slecht ook, is het gebruikelijk dat je vermeldt wie het geschreven heeft en waar of waarin het gepubliceerd is. Dus: wie is de auteur van dit stukje Stormfront-proza?
Je hebt het over gereformeerden en rome gezinde katholieken?quote:Op maandag 9 augustus 2004 04:34 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, ik vrees dat we in dezelfde wereld leven. Ik denk, of beter gezegt, ik weet wel zeker dat een godsdienst waarvan een groot gedeelte van de aanhang geen respect kan opbrengen voor onze westerse manier van leven, deze ook niet verdient.
Dus Israel weg, Stormfront weg? Of vindt het front danwel iets ander abjects?quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:45 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op, stromfront heeft ook een hekel aan israel. Dit is een scherp stukkie tekst wat de simpele zielen onder ons moet wakker schudden.
Als wij de oorlog op een dag niet starten dan gaan we verliezen. En daarom sta ik ook achter Bush, hij laat die gasten in het midden-oosten zien dat we niet bang zijn voor een paar arabieren.
Een preventieve oorlog tegen de halve wereldbevolking omdat deze toevallig een ander geloof en cultuur hebben en omdat onder het juk van fundamentalisten zitten?quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:45 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op, stromfront heeft ook een hekel aan israel. Dit is een scherp stukkie tekst wat de simpele zielen onder ons moet wakker schudden.
Als wij de oorlog op een dag niet starten dan gaan we verliezen. En daarom sta ik ook achter Bush, hij laat die gasten in het midden-oosten zien dat we niet bang zijn voor een paar arabieren.
quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Een preventieve oorlog tegen de halve wereldbevolking omdat deze toevallig een ander geloof en cultuur hebben en omdat onder het juk van fundamentalisten zitten?
Je bent bang, knul, bang dat je op een dag geen mooie spullen meer kunt kopen. Dat je consument-af bent. Je geeft geen fuck om de wereld, alleen om jezelf. Iedereen kan zien dat het westen oppermachtig is en dat een oorlog tegen een andere cultuur er nooit zal komen. Het zal een lange strijd worden tegen fundamentalisten. En de kans dat jij daardoor die nieuwe Nokia niet kunt kopen is, vrij klein. En nu wakker worden.
Jaa nnnuu nuu issie stil.quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Een preventieve oorlog tegen de halve wereldbevolking omdat deze toevallig een ander geloof en cultuur hebben en omdat onder het juk van fundamentalisten zitten?
Je bent bang, knul, bang dat je op een dag geen mooie spullen meer kunt kopen. Dat je consument-af bent. Je geeft geen fuck om de wereld, alleen om jezelf. Iedereen kan zien dat het westen oppermachtig is en dat een oorlog tegen een andere cultuur er nooit zal komen. Het zal een lange strijd worden tegen fundamentalisten. En de kans dat jij daardoor die nieuwe Nokia niet kunt kopen is, vrij klein. En nu wakker worden.
Inderdaad alleen simpele zielen zullen het nog geloven ook.quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:45 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Volgens mij is voor 1560 geen wetenschappelijke ontdekking in Noord amerika gedaan. Of zeg ik hier wat stoms. Verder komen ook vele ontdekking uit het oude china en werd deze wijsheid over de zijderoute vervoerd, ow en een gedeelte van onze geschiedenis was de zijderoute grotendeels islamitisch.quote:Volgens Charles Murray in zijn boek 'Human accomplishment. The pursuit of excellence in the arts and sciences, 800 B.C. to 1950.' is 97% van de wetenschappelijke ontdekkingen in Europa en Noord-Amerika gedaan. Toevallig?
hellemaal gelijk,quote:Op maandag 9 augustus 2004 12:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens mij is voor 1560 geen wetenschappelijke ontdekking in Noord amerika gedaan. Of zeg ik hier wat stoms. Verder komen ook vele ontdekking uit het oude china en werd deze wijsheid over de zijderoute vervoerd, ow en een gedeelte van onze geschiedenis was de zijderoute grotendeels islamitisch.
Ah, Jahweh = God = Allah als marionettenspeler.quote:Op maandag 9 augustus 2004 12:44 schreef lionsguy18 het volgende:
Wat gebeuren moet zal toch gebeuren.
Bush is in wezen erg onbelangrijk.
Alles wordt van Hogerhand bepaald.
Nee. gewoon. God Bless America.quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:30 schreef Sater het volgende:
[..]
Ah, Jahweh = God = Allah als marionettenspeler.![]()
Ja, hoor eens, ''de media'' (meervoud overigens) hebben dit stuk niet geschreven en het doet er hoegenaamd niet toe of ik Smit wel eens heb gesproken. Het gaat om dit snertstuk - bij het beoordelen van literatuur (wat ben ik gul vandaag) zijn voorgaande ontmoetingen ueberhaupt van geen enkel nut, want de tekst dient voor zich te spreken.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 17:52 schreef gagger het volgende:
zozo
hehe
trieste zieltjes
[afbeelding]
Door Arabieren? Niet bijster veel. Wel door voorgaande beschavingen.quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:10 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Daarbij vergeten we ook nog dat veel astronomische ontdekkingen door arabieren en zuidamerikaanse volkeren zijn gedaan, in de tijd dat men hier nog gewoon aan het proberen was om te testen van welke bladeren men die minste uitslag kreeg na tolietgebruik.
Behalve de kapitaalkrachtigen.quote:Op zondag 8 augustus 2004 17:56 schreef DrWolffenstein het volgende:
Die lieden van Nieuw Rechts zijn ontzettend simpel. Al hun programmapunten eindigen met "het is de schuld van de buitenlanders"
![]()
Tuurlijk wel, die zitten allemaal in de drugshandel enzo.quote:Op maandag 9 augustus 2004 17:24 schreef Sater het volgende:
[..]
Behalve de kapitaalkrachtigen.![]()
Ik ben helemaal niet bang dat ik geen nieuwe spullen op een dag kan komen, ik geef juist heel veel om mijn eigen volk.quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Nou ik geef geen hol om mensen die zo redeneren (schrap mij maar van je lijstjequote:Op maandag 9 augustus 2004 18:17 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet bang dat ik geen nieuwe spullen op een dag kan komen, ik geef juist heel veel om mijn eigen volk.
En als ze in jou ogen ontwikkeld zijn ben je bang dat de oorlog uitbreekt ?quote:Ik bedoelde als wij de oorlog niet starten, maar de arabieren beginnen de oorlog dan maken ze ons allemaal tot moslim. Ze voeren nog geen oorlog omdat ze de kans nog niet hebben, ze zijn nog achtergesteld (achterlijk zoals dhr Fortuyn altijd zei). Maar op een dag zijn ze wel ontwikkeld.
Ow het zogenaamd preventief oorlog voeren. Verder wil ik je even wijzen op het feit dat onze moslimbevolking over de wereld voor minsten 80% niet uit arabieren bestaatquote:Ik wil dus niet zeggen dat alle moslims een gevaar voor de democratie vormen, maar er zitten wel een hoop linke tussen.
Mag ik daar dan aub niet bijhorenquote:Op maandag 9 augustus 2004 18:17 schreef JohnDope het volgende:
Ik ben helemaal niet bang dat ik geen nieuwe spullen op een dag kan komen, ik geef juist heel veel om mijn eigen volk.
Beetje veel last van islamofobie. ?quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:17 schreef JohnDope het volgende:
Ik bedoelde als wij de oorlog niet starten, maar de arabieren beginnen de oorlog dan maken ze ons allemaal tot moslim. Ze voeren nog geen oorlog omdat ze de kans nog niet hebben,
Nog een uitverkoren volk? Zal Abraham leuk vinden.quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:44 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Nee. gewoon. God Bless America.
Kijk die rotte peren van hun kant, maken ruzie met het westen (wat de oorzaak ook wezen mogen, maar dat doet er niet toe, er is een cyclus van geweld). Dan is het logisch dat de 'rotte' peren van het westen netzo reageren als de rotte-peren van het midden-oosten, maar dan averechts.quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou ik geef geen hol om mensen die zo redeneren (schrap mij maar van je lijstje)
Ik geef veel om normale mensen die respect voor alles en iedereen hebben, en niet alleen maar negatief over ander bevolkinggroepen / religeuze groepen zitten te doen omdat er een paar rotte peren tussen zitten.
Ah daar hebben we de kortzichtigheid die naar boven komt borrellen. De zogenaamde borrelpraat, wat de oorzaak ook mag wezen, maar die boeit nietquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 00:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Kijk die rotte peren van hun kant, maken ruzie met het westen (wat de oorzaak ook wezen mogen, maar dat doet er niet toe, er is een cyclus van geweld). Dan is het logisch dat de 'rotte' peren van het westen netzo reageren als de rotte-peren van het midden-oosten, maar dan averechts.
haha wie is er nou kortzichtig, je kan niet quoten, ik kan tenministe nog enig begrip tonen voor het midden-oosten, ik weet hoe ze redeneren, ik begrijp de achtergronden, als ik in het midden-oosten was geboren en opgegroeid, dan had ik achter BinLaden en de hele mikmak gestaan, het lot is nou eenmaal anders dus ben ik de anti-pool van het midden-oosten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 10:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah daar hebben we de kortzichtigheid die naar boven komt borrellen. De zogenaamde borrelpraat, wat de oorzaak ook mag wezen, maar die boeit niet.
Als we het zogenaamde niet achterlijke westen wel de moeite zouden kunnen nemen om de achtergronden van deze door sommige genaamde achterlijken te willen begrijpen, dan zouden we als niet achterlijken mischien iets aan de zogenaamde achterlijken kunnen doen. Maar als we dat niet kunnen vind ik ons als westerse wereld in dat opzicht net zo achterlijk als het niet nog achterlijker is. :')
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:17 schreef lionsguy18 het volgende:
Tja als je niet zelfstandig kan nadenken, dan loop je achter elke willekeurige idioot aan.
Goed he.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dat is een hoop 'achterlijk'
Ow nu ben ik opeens kortzichtig omdat ik niet kan qouten, ik haal het stukje totaal niet uit zijn verband en op de rest van de onzin wou ik niet eens meer reageren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:07 schreef JohnDope het volgende:
haha wie is er nou kortzichtig, je kan niet quoten, ik kan tenministe nog enig begrip tonen voor het midden-oosten, ik weet hoe ze redeneren, ik begrijp de achtergronden, als ik in het midden-oosten was geboren en opgegroeid, dan had ik achter BinLaden en de hele mikmak gestaan, het lot is nou eenmaal anders dus ben ik de anti-pool van het midden-oosten.
Damn het lijkt wel de westers geneeskunde, niet kijken naar de oorzaken alleen de gevolgen aanpakken. In dat opzicht zjin ze in china met hun oorzaak zoeken, en dan de oorzaak bestrijden ipv symptoom bestijding nog wel een stuk slimmer dan ons achterlijke westenquote:(wat de oorzaak ook wezen mogen, maar dat doet er niet toe, er is een cyclus van geweld)
Dus ambassades in Kenia en Tanzania (die twee landen toch als ik me niet vergis?) mag wel?quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:36 schreef JohnDope het volgende:
ik bedoelde in geval van een cyclus dat er contstant geweld is, het maakt niet uit wie de cyclys is begonnen er zal altijd geweld zijn. Dus ik had het iets anders moeten formuleren of je had het anderes moeten intepreteren.
Maar ik denk dat ik als 1 van de beste hier osama bin laden begrijp, in de tijd dat hij de USS cole opblies vond ik hem wel grappig, kijk dat is op zijn terrein, gewoon kattekwaad is dat.
Maar hij moet niet op westersgrond gebied komen, want anders zullen we ook is naar hun grondgebied komen.
[jhnony kijk ik heb wat teveel dope op mode]quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:36 schreef JohnDope het volgende:
ik bedoelde in geval van een cyclus dat er contstant geweld is, het maakt niet uit wie de cyclys is begonnen er zal altijd geweld zijn. Dus ik had het iets anders moeten formuleren of je had het anderes moeten intepreteren.
Maar ik denk dat ik als 1 van de beste hier osama bin laden begrijp, in de tijd dat hij de USS cole opblies vond ik hem wel grappig, kijk dat is op zijn terrein, gewoon kattekwaad is dat.
Maar hij moet niet op westersgrond gebied komen, want anders zullen we ook is naar hun grondgebied komen.
Ik vond binladen grappig en ze aanslag op de uss cole kattekwaad.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 12:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[jhnony kijk ik heb wat teveel dope op mode]
Ja kijk ik begrijp hem wel en vond het wel grappig dat ie de uss cole opblies![]()
[mode off]
En wat begrijp je aan obl (als ide uberhaubt al bestaat). Obl is net zo'n oppertunist als veel andere wereldleiders op dit moment.
Hoe kun je eigenlijk een aanslag wel grappig vinden![]()
Saoudi - Arabië. Osama bin Laden inmiddels persona non grata.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 12:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Jemen was niet echt het land van Osama bin Laden. Afghanistan is dat zelfs niet.
Niet lullig bedoeld, maar je raakt nu wel mijn Poolse roots, niet doen! Er hebben wel degelijk veel Polen in het leger gezeten om het Westen te bevrijden:quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 17:05 schreef axis303 het volgende:
[..]
Overigens ben ik het over het algemeen wel altijd eens met NR. Dat ze zich inspannen voor een verbod op deze moskee vind ik ook goed, al schieten ze met hun voorbeelden te ver door, datgene over de polen e.d.
Of zijn actie nu in Roosendaal met die moskeeënquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 17:12 schreef Zander het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat ze niets aan hun formule moeten veranderen. Laat Michiel Smit de lijnen maar uitzetten: dan worden ze bij de volgende verkiezingen helemaal weggevaagd.
Poolse rootsquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 12:37 schreef djenneke het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld, maar je raakt nu wel mijn Poolse roots, niet doen! Er hebben wel degelijk veel Polen in het leger gezeten om het Westen te bevrijden:
Tijdens WO II hebben naast de 1e Poolse Pantserdivisie ook andere Poolse legeronderdelen deelgenomen aan de geallieerde opmars. Op allerlei fronten zijn ruim een half miljoen Poolse soldaten betrokken bij de bevrijding van West-Europa. Met hun bijdrage zijn de Polen na de Russen, de Amerikanen en de Engelsen de belangrijkste geallieerde bondgenoot. De Poolse legeronderdelen opereren als onderdeel van deze geallieerde legereenheden, waaronder ook die van Canada. Het staat vast dat zij vaak als speerpunt hebben gefungeerd bij belangrijke doorbraken in de Duitse verdedigingslinies. Desondanks is de Poolse bijdrage aan de geallieerde overwinning in de Westerse en Russische media decennia lang onderbelicht gebleven en is meestal uitgelegd als het succes van de andere geallieerde mogendheden.
Poolse Rootsquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 12:37 schreef djenneke het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld, maar je raakt nu wel mijn Poolse roots, niet doen! Er hebben wel degelijk veel Polen in het leger gezeten om het Westen te bevrijden:
Tijdens WO II hebben naast de 1e Poolse Pantserdivisie ook andere Poolse legeronderdelen deelgenomen aan de geallieerde opmars. Op allerlei fronten zijn ruim een half miljoen Poolse soldaten betrokken bij de bevrijding van West-Europa. Met hun bijdrage zijn de Polen na de Russen, de Amerikanen en de Engelsen de belangrijkste geallieerde bondgenoot. De Poolse legeronderdelen opereren als onderdeel van deze geallieerde legereenheden, waaronder ook die van Canada. Het staat vast dat zij vaak als speerpunt hebben gefungeerd bij belangrijke doorbraken in de Duitse verdedigingslinies. Desondanks is de Poolse bijdrage aan de geallieerde overwinning in de Westerse en Russische media decennia lang onderbelicht gebleven en is meestal uitgelegd als het succes van de andere geallieerde mogendheden.
Mijn Poolse roots zijn toch lekker puurder dan die van jou.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 13:18 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
[..]
Poolse Roots![]()
![]()
jij hebt inderdaad een nog langere neus makker, daar kan ik niet tegen opquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 13:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Mijn Poolse roots zijn toch lekker puurder dan die van jou.
O! zo!quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 13:22 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
[..]
jij hebt inderdaad een nog langere neus makker, daar kan ik niet tegen op![]()
en wat hebben lange nuezen te maken met de Xenofoben van Nieuw Rechts zult u denken???quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 13:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
O! zo!
hee, we gaan het nou toch niet over raszuiverheid van polen hebben he?quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 13:31 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
[..]
en wat hebben lange nuezen te maken met de Xenofoben van Nieuw Rechts zult u denken???
Wel, ze kunnen ze niet uitstaan! Ze vertrouwen mensen met donker haar en een willekeurig-in-het-gezihct-gezette-grote-neus niet! De Kloefklappers!
Misschien waar jij vandaan komt...quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:36 schreef JohnDope het volgende:
[..]
humm je praat wel denigrerend, maar je kan alles van me zeggen behalve dat ik een racist ben.
Na zoveel terechte eer voor poolse heldendaden kan een andere poolse herinnering niet onbenoemd blijven. Karel de Gucht van de VLD schreef een uitstekend essay over de noodzaak van de herdenking van de Opstand van het Getto van Warschau te Antwerpen op 31 maart 2003quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 12:37 schreef djenneke het volgende:
[..]
Nu is het niet zo dat maar de aanname moet worden gemaakt het VB plannen heeft om de Joden te deporteren en uit te roeien. Ik vermoed dat de antwerpse joden aansluitikng zoeken omdat het VB de racistische misstanden begaan door sommige individuele migranten benoemt en ertegen wenst op te treden terwijl een monsterverbond van VB buitensluitende partijen deze zaken om de lieve vrede niet benoemt en er nauwelijks tegen lijkt op te treden. Karel zou zich zijn eigen toespraak kunnen aantrekken en biedt de VLD daarmee handvatten om iets van de groeipotentie van het VB over te nemen namelijk: Het aan de kaak stellen van maatschappelijke misstanden, bescherming van burgers en realisatie van veiligheid op straat door individuen openlijk aan te spreken op hun gedrag en bevolkingsgroepen te motiveren tot openlijke correctie of distantie van de individuen die hen een slechte naam bezorgen door hun gedrag op straat.quote:Herdenking van de Opstand van het Getto van Warschau - Karel De Gucht
Dames en Heren,
Op 20 januari 1942, een mooie winterdag, reden zwarte dienstwagens de oprijlaan op van een luxueuze villa in de buitenwijken van Berlijn. De villa hoorde tot 1940 toe aan een industrieel, maar die had ze verkocht aan de Sicherheitsdienst, de SD, omdat hij verwikkeld was in een fraudezaak. Vijftien mannen kwamen op die dag bijeen in de gezellige vergaderzaal van de villa die uitkeek over de Grosse Wannsee, het grootste van twee idyllische meren. Zij waren uitgenodigd door Reinhard Heydrich, toen 37 jaar oud, die aan het hoofd stond van het Reichszicherheitshauptamt, de veiligheidsdiensten van het Derde Rijk, met daarin onder meer de SD en de Gestapo. De genodigden waren topambtenaren, dikwijls met de graad van staatssecretaris, van departementen die in meer of mindere mate betrokken waren bij wat de nazi ,,het Jodenvraagstuk'' noemden.
De finale oplossing van dat 'vraagstuk', de Endlösung, vorderde volgens Heydrich veel te traag. Alle Joden moesten verdwijnen uit de gebieden die door de nazi's werden gecontroleerd. Vele Joden waren geëmigreerd toen ze nog de kans hadden, maar Heydrich wilde voorkomen dat het Joodse volk zich elders vestigde. Op deze fatale vergadering werd onder druk van Heydrich beslist om tot de vernietiging van de Joden over te gaan en alle departementen moesten hun medewerking verlenen. Een uitroeiingscampagne, op industriële leest geschoeid, kreeg snel vorm. Dat alles vond plaats op een erg beschaafde manier, schrijft Mark Roseman in zijn boek The villa, the lake, the meeting. De beruchte Adolf Eichmann, ook aanwezig, getuigde later: ,,De vergadering verliep zeer rustig, bijzonder beleefd en erg vriendelijk. Er werd niet veel gesproken en het duurde niet lang. De obers serveerden cognac en sigaren en zo eindigde de bijeenkomst''. Een vergadering waar één van de gruwelijkste beslissingen uit de geschiedenis zijn beslag kreeg.
Het waren keurige, nette heren in voortreffelijke pakken die rond de tafel van de villa aan de Wannsee zaten. Zij organiseerden de holocaust. Het waren echt niet alleen de SS-mannen in Auschwitz, Treblinka, Bergen-Belsen en de andere kampen die verantwoordelijk waren voor deze geplande volkerenmoord. Daarvoor al was de Jodenvervolging volop bezig. In Polen bijvoorbeeld dat in 1939 gedeeltelijk door de nazi's was bezet. In het kleine stadje Izbica trainde de nieuwe Duitse burgemeester zijn honden in het herkennen van de gele Jodenster zodat zij de mensen op straat en onder aanmoedigingen konden aanvallen. De massaal vermoorden en neerschieten van Joden gebeurde in de Sovjetunie haast meteen na de inval van de nazi's in 1941. Maar een haast wetenschappelijk plan om een heel volk uit te roeien kwam er pas begin 1942, tijdens de Wannsee-conferentie. Als gevolg daarvan werden 300.000 Joden uit het getto van Warschau, waar ze voordien bijeengedreven waren, gedeporteerd naar het vernietigingskamp van Treblinka. Daar, en elders, vonden taferelen plaats van een ongeziene verschrikking, die sindsdien in ons collectieve geheugen zijn gegrift.
De getto's functioneerden ondanks alles, op vele plaatsen als een heuse stad. Elk onderwijs aan Joodse kinderen was verboden, maar toch kwamen overal, in kelders en kleine dakkamers, klasjes bij elkaar. Het culturele leven was, zeker in het getto van Warschau, ongemeen boeiend. Zeer veel kunstenaars en musici waren Joden. Zij organiseerden cultuurmanifestaties en concerten van zeer hoog niveau. Tot de deportaties na de beslissing van de Wannsee-conferentie elke poging om een normaal leven te lijden, verstoorden. Berichten over het gruwelijke lot van de mensen die met de eerste konvooien werden weggevoerd, bereikten naderhand de overgebleven bewoners van het getto van Warschau. De Duitsers konden niet alle getto's tegelijkertijd ontruimen omdat het om veel te veel mensen ging en daarom werkten ze met golven. Eens het duidelijk was, dat de eerste groepen van weggevoerden omgebracht waren, wisten de overlevenden in het getto wat hen te wachten stond. Een kleine weerstandsbeweging onder de leiding van Mordechai Anielewicz, een jongeman van 23, ging in het gewapend verzet en lag aan de basis van de opstand van het getto. Toen de nazi politie en het Duitse leger de overgebleven bewoners wilden deporteren in april 1943, vochten de jonge Joodse weerstanders met de moed der wanhoop terug. Zij gingen liever stervend ten onder dan als vee naar de kampen te worden gedreven. De strijd duurde bijna een maand en was bijzonder wreed. Meer dan 56.000 Joden werden gevangen genomen, 7.000 werden ter plaatse neergeschoten. De anderen werden naar vernietigingskampen afgevoerd.
Dames en Heren,
Telkens opnieuw valt op dat de uitvoerders van de holocaust, van de kampbewakers tot de nette heren aan de conferentietafel in de Berlijnse villa, over de slachtoffers van hun monsterlijke daden praten alsof het geen mensen zijn. De menselijkheid wordt hen ontnomen zodat het mentaal veel makkelijker wordt te spreken over de finale oplossing of de opruiming. Dit gaat dus nog een stuk verder dan onverdraagzaamheid of een gebrek aan tolerantie. Telkens opnieuw zie je, van de holocaust tot Rwanda, dat de slachtoffers worden ontmenselijkt zodat hun uitroeiing kan voorgesteld worden als een weldaad. Elke individualiteit wordt uitgewist, alle waardigheid gebannen. De slachtoffers worden een massa, niet meer dan ongedierte. Het valt me, iets te dikwijls naar mijn zin, op met welk gemak er de jongste tijd wordt omgesprongen met termen als genocide en Endlösung. De systematische, geplande vernietiging van een volk is zo afschuwelijk dat het niet mag gebanaliseerd worden. Precies dat gebeurt wanneer de terminologie te dikwijls en te makkelijk wordt gebruikt. Ik vind de oorlog die nu in Irak woedt onverantwoord en zelfs gevaarlijk. Elk slachtoffer is er één te veel. Maar dit een genocide noemen, vergelijkbaar met de Jodenvervolging, zoals een Iraakse minister onlangs deed, is niet alleen onjuist in de feiten. Dergelijk haastig en met opzet gechargeerd woordgebruik tast de betekenis en de draagwijdte van de echte genocide aan, want die was dan toch niet meer dan één van de vele vergelijkbare gebeurtenissen. Het besef van de omvang van de gruwel in die donkere jaren, kan niet anders dan ons taalgebruik determineren. Gebeurt dat niet, dan is ook het besef weggevallen. Het racisme is niets minder dan de ontkenning van de gelijkheid van de mensen. Het tast de menselijke waardigheid aan. In zijn uitwassen leidt het tot gewelddadige conflicten, zelfs tot een massamoord van een onbeschrijflijke omvang zoals de Shoa. Wat er toen gebeurde, wat wij vandaag herdenken, blijft in ons collectief geheugen gegrift. Het mag nooit meer, onder geen enkele vorm, opnieuw gebeuren.
De geschiedenis leerde ons een ijzeren les. En toch. Toch is de strijd nog lang niet gestreden. De jongste jaren zien we onverdraagzaamheid en racisme toenemen, niet alleen hier, maar op vele plaatsen in de wereld. Wat waren de aanslagen van 11 september anders dan de extreme minachting voor de andere, voor zijn menselijke waardigheid? Destructieve moordlust is dus allerminst een unieke eigenschap van Hitler-Duitsland, het is geen monopolie van één politieke stroming. Een van de meest moorddadige regimes van vorige eeuw was dat van de communistische dictator Josef Stalin. En het moslim-fundamentalisme toonde de jongste jaren een gruwelijk gezicht van onverdraagzaamheid en minachting voor andersdenkenden. Als dit soort van fundamentalisme hier te lande voet aan de grond krijgt, is dat niets minder dan een bedreiging voor onze democratische waarden. Daarom moeten we er alles aan doen om de voedingsbodem voor dit vernietigende extremisme weg te nemen. De minachting voor iemand die tot een ander ras behoort, een ander geloof belijdt, een andere politieke overtuiging heeft, een andere seksuele geaardheid, hoort niet thuis in onze democratische samenleving. Die maatstaf is mijns inziens universeel. In een democratische samenleving, waar ook ter wereld, is geen plaats voor haat, racisme of een willekeurige vergelding. Dat betekent dat verdraagzaamheid en respect, ook in het Nabije Oosten, de basis moet vormen voor het vreedzaam samenleven van verschillende volkeren.
De jongste maanden was Antwerpen het toneel van een aantal betreurenswaardige incidenten. Enkele Joodse jongeren werden aangevallen door jonge Marokkanen. Tijdens de demonstratie van 3 april vorig jaar, georganiseerd door het AEL van Abou Jahjah, weerklonk de slogan ,,Dood aan de Joden'' en werden Joodse winkels aangevallen. Er is het incident van een Joodse man die van zijn fiets werd getrokken en in elkaar geslagen. Al bij al is de situatie in Frankrijk of in Nederland nog meer verontrustend. Maar dat wil niet zeggen dat we erover moeten zwijgen. Integendeel. De stelling dat je dit soort van incidenten om de lieve vrede moet stilhouden, vind ik onjuist. Elke vorm van racisme, tegen wie ook, moet aangepakt worden. Toch vinden we dezelfde minachting terug bij de moderne varianten van uiterst rechts, in dit land en elders. De geestelijke erfgenamen van de keurige heren die rond de tafel zaten in de villa aan de Wannsee. Wanneer het Vlaams Blok voorstelt om werkloze migranten te beletten werk te zoeken in een andere sector, treedt die partij in de logica van racistische discriminatie en uitsluiting. De logica die destijds haar eindpunt vond in de Endlösung. Een paar jaar geleden zei de toenmalige ondervoorzitter van het Vlaams Blok, Roeland Raes, dat hij toegaf dat de nazi's de Joden systematisch hadden vervolgd en gedeporteerd. Maar Raes twijfelde of die vervolging inderdaad een onderdeel was van een plan tot uitroeiing. Volgens hem waren de vernietigingskampen van de nazi's niet allemaal zo bedoeld. Hij vond dat het gezeur over die kampen nu maar eens moest ophouden. De publieke standpunten van Raes beschadigden het imago van de partij. Vlaams Blok distantieerde zich daarom van hem en Raes moest ontslag nemen als ondervoorzitter. Maar hij bleef volop actief in de partij, ook plaatselijk, nog altijd. Roeland Raes is geen alleenstaand geval. De grote medestander van het Vlaams Blok, de welbekende Jean-Marie Le Pen, noemt de holocaust een ,,te verwaarlozen detail van de geschiedenis''. Een andere notoire medestander, de Oostenrijker Jorg Haider, zei dat de Jodenvervolging ten tijde van nazi's toch echt niet overdreven mocht worden. Niet zo lang geleden, in 1997, stelde Vlaams Blok senator Wim Verreyken voor om een straat in Berchem te noemen naar Ward Hermans, een Vlaamse dichter.
Hermans werd in de jaren dertig een nationaal-socialist, rabiaat anti-semiet en was tijdens de oorlog één van de oprichters van SS-Vlaanderen. Onder druk van Filip Dewinter werd het voorstel ingetrokken. In het boek ,,De Jonge Turken van het Vlaams Blok'' beschrijft de Nederlandse journalist Rinke Van den Brink de invloed van de neo-nazi's in het Vlaams Blok. Die blijkt erg zwaar door te wegen. Leidende figuren in die partij hebben hun wortels in de VMO, het NSV en Voorpost, uiterst rechtse organisaties met duidelijk racistische opvattingen, schrijft Van den Brink. Als het negationisme, de ontkenning van de Holocaust, ergens in Vlaanderen op enige sympathie kan rekenen, is het wel bij een aantal mensen in het Vlaams Blok. Toch blijft het verbazen dat deze tekenen voor een aantal mensen blijkbaar niet precies te duiden zijn. Ze hebben blijkbaar moeite om de aard van een partij als het Vlaams Blok juist in te schatten. Het extremistische en het racistische karakter van die partij wordt dikwijls verrassend snel terzijde geschoven of voor het gemak gewoon vergeten. Ook tijdens de eerste jaren van het Hitler-regime in Duitsland, waren veel Joden ervan overtuigd dat het allemaal nog best zou meevallen. Eric Johnson ondervroeg voor zijn verhelderende boek ,,Nazi-terreur'' heel wat getuigen uit de streek rond Krefeld en Keulen. Karl Muschkattblatt, een Joodse overlevende, vertelde hem dat ,,niemand die eerste jaren besef had van het dreigende onheil''. De meeste Joden gedroegen zich bijzonder gezagsgetrouw en zagen het nazistische partij als een nare, maar hopelijk voorbijgaande fase in de Duitse politieke geschiedenis. ,,Als Duitse Joden echt op de hoogte waren geweest van wat hen boven het hoofd hing, dan zouden minder van hen zo lang in Duitsland zijn gebleven zodat ze naar hun dood konden worden gestuurd'', schrijft Eric Johnson. ,,Uiteindelijk liepen de Joden in de val, niet alleen door het terreurapparaat dat de volle omvang van zijn moorddadige bedoelingen niet altijd toepaste of liet merken, maar ten dele ook door de vriendelijkheid en de beleefdheid van de goedbedoelende Duitse vrienden en buren.''
De beroemde Joodse politicologe Hannah Ahrendt stelde dat de Joodse Raden, door hun samenwerking met de nazi's, in belangrijke mate mede verantwoordelijk zijn voor het zeer grote aantal mensen dat in de holocaust het leven liet. De Poolse auteur Zygmunt Bauman betwijfelt dit ten zeerste. In zijn boek Modernity and the Holocaust zegt hij dat er geen aanwijzingen zijn dat de Joodse Raden veel impact konden hebben op de deportaties. Ze konden die, op gevaar van eigen leven, hoogstens vertragen. De Joodse leiders stonden voor een verscheurende keuze. Meewerken in de hoop het ergste te vermijden, of lijdzaam ondergaan en de nazi's volledig de vrije hand te laten. Het ging om niets minder dan het naakte overleven. Een klein aantal Joodse leiders ging ervan uit dat samenwerking met de nazi's de ergste excessen kon voorkomen en mensenlevens kon redden. Dit sprankeltje hoop werd keer op keer de keer de grond ingeslagen. Je vermindert het kwaad niet door ermee samen te werken. Zo is er het verhaal van Chaim Rumkowski, de praeses van het Joodse getto in het Pools Lodz, probeerde levens te redden door de Joden zo productief mogelijk in te zetten in de Duitse oorlogsindustrie. Hij wilde dat de bewoners van het getto zich nuttig maakten voor de Duitsers zodat ze in leven konden blijven. Zijn uitgangspunt was dat de nazi's rationeel zouden handelen en de oorlogsindustrie niet zouden verzwakken door de zeer valabele Joodse arbeidskrachten te deporteren. Hij dacht dat ze niet in het eigen vlees zouden snijden. Het mocht niet baten. Want voor de hard-liners van de SS bleven nuttige Joodse arbeiders in de eerste plaats Joden, dus minderwaardige wezens, waarvoor in hun ijskoude, racistische logica geen plaats was.
Veel Joden werden in de val gelokt. Omdat het, zeker in die eerste jaren, niet zo duidelijk was dat het nazi-regime erop uit was de Joden gewoon uit te roeien. Omdat de leiders van de regime, de ambtenaren, de politiemensen niet allemaal meteen overkwamen als massamoordenaars. Zeer weinig mensen konden zich inbeelden dat de minachting voor de menselijke waardigheid zich zozeer kon nestelen in de geest van nette ambtenaren, overheidsfunctionarissen en officieren. Dat was een dramatische vergissing. Een vergissing die we geen tweede maal mogen begaan. Het valt me daarom moeilijk te begrijpen dat enkelingen - en het is niet altijd zo duidelijk of ze met zo weinig zijn - in de Joodse gemeenschap blijkbaar toenadering zoeken tot dat Vlaams Blok. Beseft men wel voldoende waarvoor die partij staat, wat haar achtergrond is, van wie zij de erfgename is? Het is toch niet omdat het Vlaams Blok de absolute tegenpool is van de radicale moslims, dat ze aanvaardbaar worden voor de Joodse gemeenschap. Het is toch niet omdat ze, bij wijze van spreken, de vijand zijn van de vijand, dat ze vrienden worden. Het is toch niet omdat hun leiders er uitzien als keurige heren, netjes in het pak, dat ze aanvaardbaar worden als bondgenoot of partner. Dit gaat voor mij een stuk verder dan de gebruikelijke partijpolitiek, want hier zijn fundamentele principes in het geding. Daarom wilde ik dit probleem even aan u voorleggen op deze herdenkingsplechtigheid.
Dames en Heren,
De Joodse verzetsstrijders die in de zomer van 1943 in Warschau de moed hadden zich te verzetten tegen de barbarij, wisten dat ze ten onder zouden gaan. Maar ze vochten toch. Het is aan ons en aan elke volgende generatie om hun nagedachtenis en die van de miljoenen die omkwamen in de Holocaust, in ere te houden. Laten we dat doen met de waardigheid en het respect dat we aan hen verplicht zijn. Zodat de mensheid deze schande nooit meer zal meemaken. Hier niet en elders niet.
Ik dank u.
Karel De Gucht
Diezelfde Karel de Gucht ligt wel (terecht) onder vuur bij Joodse organisaties in België omdat hij anti-semieten zoals Van Quickenborne volop de gelegenheid geeft hun zieke gedachtengoed te verspreiden.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 09:47 schreef sjun het volgende:
[..]
Na zoveel terechte eer voor poolse heldendaden kan een andere poolse herinnering niet onbenoemd blijven. Karel de Gucht van de VLD schreef een uitstekend essay over de noodzaak van de herdenking van de Opstand van het Getto van Warschau te Antwerpen op 31 maart 2003
[..]
Een mooi idee voor wat nadere informatie... komt u maar.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 18:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Diezelfde Karel de Gucht ligt wel (terecht) onder vuur bij Joodse organisaties in België omdat hij anti-semieten zoals Van Quickenborne volop de gelegenheid geeft hun zieke gedachtengoed te verspreiden.
Xenofobie Nieuw Rechts privilege? Vreemdelingenangst, beter gezegd angst voor de onbekende andere is een menselijk gegeven. Geboren uit de behoefte om de eigen stam te beschermen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 16:36 schreef Hayek het volgende:
nieuwrechts is gewoon een nationalistisch clubje (waar ik overigens weinig van moet hebben) maar als je het hebt over extreemrechts kom je eerder uit bij NVU en consorten
quote:
En weer probeer je 'links' erbij te halen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 15:18 schreef sjun het volgende:
[..]
Zouden Jeroen Maarten Hanenbergh en Michiel Smit neefjes zijn?![]()
quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 14:18 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
sadistische grijns heeft die kerel toch altijd. of heeft een of ander steekbeest hem in zijn lip geperforeerd???![]()
Ik had ook nichten kunnen zeggen maar ben niet bekend met de voorkeuren van Jeroen Maarten Hanenbergh dus liet ik het achterwege. Verder geef ik toe dat het woord neefjes meerdere betekenissen kent.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 15:41 schreef Internationalist het volgende:
Neefjes.
Geen mens is nu eenmaal volmaakt. Welk euvel heb je ditmaal ontwaard SCH?quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 15:18 schreef SCH het volgende:
En weer laat sjun zijn zwarte kant zien
Could you explain please?quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 15:18 schreef SCH het volgende:
En weer laat sjun zijn zwarte kant zien
Waren er niet een paar leuke foto's van de heer Smit met bepaalde nazi souvenirs...quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 18:45 schreef Sidekick het volgende:
Hoogleraar: NR niet extreem-rechts, wel radicaal
Ik vind radicaal wel een goede typering. Extreem-rechts impliceert geweld of neo-nazisme, maar dat is bij NR niet aan de orde.
Radicaal is een mooie omschrijving voor de xenofobe houding, en extreme standpunten van NR.
Leest de officiële standpunten, een krant, en een hele artikel en vormt een mening zoals iedere idioot...quote:De hoogleraar baseerde zich op de officiële standpunten van Nieuw Rechts, het Europese programma, de verslaggeving van het Rotterdams Dagblad sinds 2002 en een artikel in HP/De Tijd van 11 Juni jongstleden.
Nee dank je..quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 18:45 schreef Sidekick het volgende:
Hoogleraar: NR niet extreem-rechts, wel radicaal
Ik vind radicaal wel een goede typering. Extreem-rechts impliceert geweld of neo-nazisme, maar dat is bij NR niet aan de orde.
Radicaal is een mooie omschrijving voor de xenofobe houding, en extreme standpunten van NR.
Je moet het wel hebben van de officiele standpunten. Veel meer info is er nog niet van deze nieuwe partij (met maar 1 zetel in een lokaal bestuur).quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 19:09 schreef Monus het volgende:
[..]
Leest de officiële standpunten, een krant, en een hele artikel en vormt een mening zoals iedere idioot...hoogleraren
Zijn er ook steekbeesten die door je schedel heenprikken en zodoende je verstandelijk vermogen kunnen aantasten?quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 14:18 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
sadistische grijns heeft die kerel toch altijd. of heeft een of ander steekbeest hem in zijn lip geperforeerd???![]()
Ja, het is inderdaad ontzettend slecht dat Smit zich heeft ingelaten met die jongens die wel een nazi-gedachtegoed erop na houden. Maar het is niet zo dat het NR en Smit neo-nazistisch zijn. Ze zijn bijvoorbeeld pro-Israel en "pro-homo".quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 19:09 schreef Monus het volgende:
[..]
Waren er niet een paar leuke foto's van de heer Smit met bepaalde nazi souvenirs...
Het verleden van persoon, bepaalde foto's die er zijn, en de achterban van een partij lijken mij anders ook wel belangrijk om een oordeel tevormen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 19:28 schreef sizzler het volgende:
[..]
Je moet het wel hebben van de officiele standpunten. Veel meer info is er nog niet van deze nieuwe partij (met maar 1 zetel in een lokaal bestuur).
Ze hadden toch 2?quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 19:28 schreef sizzler het volgende:
[..]
Je moet het wel hebben van de officiele standpunten. Veel meer info is er nog niet van deze nieuwe partij (met maar 1 zetel in een lokaal bestuur).
Smit is toch zelf homo?quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 20:30 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ja, het is inderdaad ontzettend slecht dat Smit zich heeft ingelaten met die jongens die wel een nazi-gedachtegoed erop na houden. Maar het is niet zo dat het NR en Smit neo-nazistisch zijn. Ze zijn bijvoorbeeld pro-Israel en "pro-homo".
Daarom dus.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 20:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Smit is toch zelf homo?
Hij is wel heel duidelijk extreem-rechts dat met neo-nazi tuig omgaat. En tegenwoordig schijn extreem-rechts niet zo anti-homo tezijn, het schijn eerder dat grote groepen homo's tegenwoordig extreem-rechts is. Flikkers, neo-nazi's en extreem rechts gaan dus blijkbaar prima samen tegenwoordig.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 20:30 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ja, het is inderdaad ontzettend slecht dat Smit zich heeft ingelaten met die jongens die wel een nazi-gedachtegoed erop na houden. Maar het is niet zo dat het NR en Smit neo-nazistisch zijn. Ze zijn bijvoorbeeld pro-Israel en "pro-homo".
Tja, wat wil je daar mee zeggen... dat een homo geen neo-nazi kan zijn? Dat een homo geen racist kan zijn? Dat een homo niet extreem-rechts kan zijn?quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 21:09 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Daarom dus.
Een diepe denker als Hans, vol = vol, Janmaat?quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 17:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik wil Nieuw Rechts niet op ideëen brengen, maar die partij heeft echt een intellectuele elite aan de partijtop nodig zoals vrijwel elke extreme partij vroeger had. Ow, ja.. en een ghostwriter voor de columns, want jee... die gast kan echt niet schrijven..
Die vind je hierquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 19:09 schreef Monus het volgende:
Waren er niet een paar leuke foto's van de heer Smit met bepaalde nazi souvenirs...
Dat een homo meestal wel "pro-homo" is.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 21:28 schreef Monus het volgende:
[..]
Tja, wat wil je daar mee zeggen...
Iemand als Filip de Winter maar dan zonder rattengezichtquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 21:41 schreef Sater het volgende:
[..]
Een diepe denker als Hans, vol = vol, Janmaat?![]()
Zijn inhoudelijke standpunten zijn toch gebaseerd op haat naar buitenlanders toe?quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 21:45 schreef Sidekick het volgende:
. De Holland-Hardcore-meeting met de White Power-vlag was een dieptepunt, en ook de contacten met de NNP zijn een voorbeeld hoe Smit zch inlat met extreem-rechtse figuren ondank dat hij dat politiek inhoudelijk zelf niet is
Hem extreem-rechts noemen kan ik dus wel begrijpen, maar de term radicaal rechts is imho toch meer op zijn plaats.
Gek misschien, maar ik ben het met je eens. Als je serieus politiek wilt bedrijven dan moet je je gezicht niet laten zien op zo'n Holland Hardcore meeting en je laten fotografen met zo'n White Power vlag op de achtergrond en daar mensen kaal gaan scheren. Als je zo te werk gaat, zal niemand je ooit serieus gaan nemen.quote:Maar Smit is geen neo-nazi, gezien zijn standpunten over homo's, Israel en de VS. Natuurlijk zie je wel dat door zijn anti-allochtonen beleid er een groep neo-nazis in zijn achterban zit. Dat is de partij niet aan te rekenen. Hem valt wel aan te rekenen dat hij het neo-nazistische "sfeertje" niet volledig uitbant. De Holland-Hardcore-meeting met de White Power-vlag was een dieptepunt, en ook de contacten met de NNP zijn een voorbeeld hoe Smit zch inlat met extreem-rechtse figuren ondank dat hij dat politiek inhoudelijk zelf niet is
Veel neo-nazi's zijn homoseksueel.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 20:30 schreef Sidekick het volgende:
Maar het is niet zo dat het NR en Smit neo-nazistisch zijn. Ze zijn bijvoorbeeld pro-Israel en "pro-homo".
Hij voelt zich blijkbaar bij die mensen thuis en hij neemt niet openlijk afstand van ze. Ik acht het niet uitgesloten dat hij zich erg thuisvoelt bij deze denkbeelden en ik vind het wel in hem te prijzen dat hij daar niet moeilijk over doet. Laat maar zien wie je bent. Wat jij voorstaat is een wolf in schaapskleren-tactiek, erg verhullend. Het is prima om goede banden met neo-nazi's te hebben, zolang niemand het maar weet. Bedenkelijkquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 23:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Smit is daar ook al voor gewaarschuwd, maar die waarschuwingen slaat hij in de wind. Hij wil met alles en iedereen aan de "rechterkant" vriendjes blijven en zo werkt het nu eenmaal niet. Neo-nazi's als stempubliek is best, elke stem is er eentje, maar je moet er niet mee gezien worden natuurlijk.
Banden? Wat snap je niet aan "stempubliek"?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 00:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij voelt zich blijkbaar bij die mensen thuis en hij neemt niet openlijk afstand van ze. Ik acht het niet uitgesloten dat hij zich erg thuisvoelt bij deze denkbeelden en ik vind het wel in hem te prijzen dat hij daar niet moeilijk over doet. Laat maar zien wie je bent. Wat jij voorstaat is een wolf in schaapskleren-tactiek, erg verhullend. Het is prima om goede banden met neo-nazi's te hebben, zolang niemand het maar weet. Bedenkelijk![]()
Als je die mensen op je wilt laten stemmen, zul je ze ook aan je moeten binden en zorgen dat ze zich in jou en je standpunten herkennen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 00:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Banden? Wat snap je niet aan "stempubliek"?
Daar ben ik het niet mee eens. Sommige mensen stemmen op je, hoewel je zelf je totaal niet kan en wil associëren met die mensen. Dit gaat even niet over Smit, die is dubieus bezig, ondanks alle waarschuwingen en adviezen die hij heeft gehad.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 00:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Als je die mensen op je wilt laten stemmen, zul je ze ook aan je moeten binden en zorgen dat ze zich in jou en je standpunten herkennen.
Vind je dat Smit zich openlijk zou moeten distantieren van neo-nazi's en andere extreem-rechtse groeperingen?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 00:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Sommige mensen stemmen op je, hoewel je zelf je totaal niet kan en wil associëren met die mensen. Dit gaat even niet over Smit, die is dubieus bezig, ondanks alle waarschuwingen en adviezen die hij heeft gehad.
Distantieren hoeft niet, dat is ook niet nodig als je er niet mee omgaat. Daar gaat het nu juist om, als hij serieus genomen wil worden moet hij zich niet vertonen op nazi-bijeenkomsten. Daar zou hij sowieso ook niet moeten willen komen eigenlijk. Dat tweede kan ik geen antwoord op geven omdat jij en ik waarschijnlijk een verschillende definitie hanteren van extreem-rechts.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 00:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Vind je dat Smit zich openlijk zou moeten distantieren van neo-nazi's en andere extreem-rechtse groeperingen?
Dan wordt ie wel salonfaehiger. Maar wat moet je met zo'n bekrompen nationalist? Ik sta niet te wachten op het zingen van het volkslied op scholen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 00:43 schreef SCH het volgende:
Vind je dat Smit zich openlijk zou moeten distantieren van neo-nazi's en andere extreem-rechtse groeperingen?
Ik heb nog geen traan gelaten. Als een ander lelijke plaatjes post doe ik ff mee... Als je echter echte sentimentalisering wilt zien moet je dit eens lezen. Aanvankelijk begint het nog aardig maar de laatste alinea geeft aan waar het naar mijn idee behoorlijk rammelt in het beoordelingsvermogen van de schrijver.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 15:40 schreef Internationalist het volgende:
[..]
En weer probeer je 'links' erbij te halen.
Je zou het goed doen op dat nieuwrechtsforumpje sjun. Als er ook maar iets negatiefs wordt geuit meteen huilen over linksEn moslims
Hoe 0,0 relevant ook. wel zielig eigenlijk.
Ik heb het niet zo op de docudrama's van Smit rondom een rotterdamse moskee. De man heeft recht op vrijheid van meningsuiting maar daar waar de man doordraaft in negatieve associaties bewerkt uitstekende belichting van het materiaal dat hij zichzelf belachelijk maakt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 00:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dan wordt ie wel salonfaehiger. Maar wat moet je met zo'n bekrompen nationalist? Ik sta niet te wachten op het zingen van het volkslied op scholen.
Als hij geloofwaardiger wil overkomen raad ik hem dat aan zoals ik distantiëring van de aanslagen van Osama en zijn bende ook aanraad aan opiniërende aanspreekbare moslims. Het staat beiden vrij de raadgevingen te laten bezinken, te laten liggen of van invloed te laten zijn op latere ondernemingen ter bereik van electoraat.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 00:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom zou je je dan nog druk maken om Michiel Smit?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 01:24 schreef cultheld het volgende:
Een topic is al teveel aandacht voor de retoriek van één doorgedraaide relnicht genaamd Michiel SmitDankzij allemaal populistische dooddoeners als 'stop de islamisering van Nederland' en 'doodstraf voor zware misdadigers en moordende pedofielen' zullen alleen mensen op Nieuw Rechts stemmen die geen hol van politiek begrijpen
Waarom maakt men zich druk om Bassie en Adriaan?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 01:29 schreef sjun het volgende:
[..]
Waarom zou je je dan nog druk maken om Michiel Smit?
Is het je dan nog niet opgevallen hoeveel homo's extreem-rechts zijn. Is het nog niet opgevallen dat pim in zijn eigen haat tegen moslims een heel land ophitst tegen moslims en de islam. Is het niet opgevallen dat neo-nazi's in nederland niet zoveel problemen meer hebben met homo's (met foto's als bewijs) maar wel problemen hebben met moslims. Is het ook niet verbazend toevallig dat een nieuwe extreem-rechtse partij alweer een homo aan het hoofd heeft.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 21:45 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat een homo meestal wel "pro-homo" is.
Maar een homo kan inderdaad extreem-rechts zijn. Alleen "flikkers en extreem-rechts" als goede combinatie zien lijkt mij al helemaal uit de lucht gegrepen.
Dat zou je Kozzmic eens moeten vragen, die heeft het me ooit eens verteld maar ik weet het zo gauw niet meer. Ik dacht iets van ¤ 100.000,00.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 11:41 schreef pberends het volgende:
Hoeveel verdient een gemeenteraadslid van Rotterdam eigenlijk?
Leuk zo'n analyse, maar nogal gedateerd natuurlijk. De vraag die wij ons moeten stellen zou het allemaal anders zijn gegaan als PF niet vermoord zou zijn geweest. En hoe anders?quote:Pim Fortuyn werd gebrandmerkt tot 'racist' omdat hij niet begreep waarom je wel brandhout van de paus, de katholieke en gereformeerde kerk mag maken, maar kritiek op de islam taboe was. Pim Fortuyn gooide een steen door het raam van het politieke correcte waardennihilisme dat gevaarlijker is voor democratie en integratie dan alles wat Fortuyn ooit zei.
Zijn er dan aanspreekbare moslims die zich niet hebben gedistantieerd van de aanslagen van Osama? Lijkt me stug.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 01:20 schreef sjun het volgende:
[..]
Als hij geloofwaardiger wil overkomen raad ik hem dat aan zoals ik distantiëring van de aanslagen van Osama en zijn bende ook aanraad aan opiniërende aanspreekbare moslims. Het staat beiden vrij de raadgevingen te laten bezinken, te laten liggen of van invloed te laten zijn op latere ondernemingen ter bereik van electoraat.
Fortuyn heeft het racisme ook een zeer goede dienst bewezen en zo gek was die kwalificatie dan niet maar jij moet er ook zeer gelukkig mij zijn geweest. Je bent toch zo voor die vrijheid. Nu lees ik ineens een vrij wollig verhaal over die vrijheid van meningsuiting. Niet zo selectief, sjunnemanquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 01:11 schreef sjun het volgende:
Pim Fortuyn werd gebrandmerkt tot 'racist' omdat hij niet begreep waarom je wel brandhout van de paus, de katholieke en gereformeerde kerk mag maken, maar kritiek op de islam taboe was. Pim Fortuyn gooide een steen door het raam van het politieke correcte waardennihilisme dat gevaarlijker is voor democratie en integratie dan alles wat Fortuyn ooit zei.
Ik kan er zo snel even geen bedenken, afgezien van Aboutaleb - meen ik.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 13:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Zijn er dan aanspreekbare moslims die zich niet hebben gedistantieerd van de aanslagen van Osama? Lijkt me stug.
Niets van meegekregen dat prominente Joodse organisaties De Gucht hebben gezegd dat hij niet meer welkom is bij bijeenkomsten e.d. vanwege de anti-semitische sentimenten binnen zijn VLD?quote:Op donderdag 26 augustus 2004 12:47 schreef sjun het volgende:
[..]
Een mooi idee voor wat nadere informatie... komt u maar.
Meen je dat nou? Je hebt alle berichten gemist van moslimorganisaties die hun afschuw uitspraken over de aanslagen van 11 september? Opmerkelijk selectief toch weer.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 13:30 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik kan er zo snel even geen bedenken, afgezien van Aboutaleb - meen ik.
Dit is ook onzin, sjunneman. Dat sociaal vangnet komt voort uit 1. Westerse waarden mbt humanisme en 2. een bepaald historisch besef. Jij doet het voorkomen alsof een sociaal vangnet zomaar een willekeurige gril is geweest van de linkse elite en dat mensen eindelijk tot het inzicht zijn gekomen dat dit nergens voor nodig is. Je gaat voorbij aan het historische besef dat alleen dankzij de ontwikkeling van sociale wetgeving "het kapitalisme" gered is in het Westen.quote:Het wachten is op het moment dat de nederlandse bevolking in de gaten krijgt dat diverse partijen zich de agenda van Fortuyn hebben toegeëigend en een strategisch spelletje spelen. Zo wordt er eerst gesproken van een nieuwe politieke correctheid op rechts, maakt men zich vervolgens van de agenda meester zodat het lijkt of de agenda wordt uitgevoerd en... wordt daarna de uitvoering om zeep geholpen. Ik vermoed dat er een aansprekende man of vrouw opstaat die helder spreekt en articuleert om een aardverschuiving in het politieke landschap te veroorzaken die ons land goed zal doen omdat het mensen zowel oog en oor voor eigen verantwoording als voor anderen bijbrengt. Wat evenwicht moet er zijn om iets van een sociaal vangnet tot in lengte van tijden te kunnen blijven bekostigen. Benoeming, bewustwording en bestrijding van het maatschappelijke hospitalisatiesyndroom is hierbij een eerste vereiste.
Nee, die heb ik niet gemist en de diagnose mag ook verzwegen worden. Ik dacht dat het over moslims als individuen ging. Toegegeven, die zijn wat ondervertegenwoordigd in het debat.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 13:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Je hebt alle berichten gemist van moslimorganisaties die hun afschuw uitspraken over de aanslagen van 11 september? Opmerkelijk selectief toch weer.
Maar er niks op tegen om met hen te gaan praten en ze te vragen wat ze van 11 september vinden.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 13:40 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nee, die heb ik niet gemist en de diagnose mag ook verzwegen worden. Ik dacht dat het over moslims als individuen ging. Toegegeven, die zijn wat ondervertegenwoordigd in het debat.
Sjeik Yusuf al - Qaradawi: " Wat niet mag van Allah is het gijzelen of het vermoorden van onschuldige burgers. Wie deze misdaden pleegt zondigt door het nemen van een leven dat door Allah is geschonken."quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 13:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Zijn er dan aanspreekbare moslims die zich niet hebben gedistantieerd van de aanslagen van Osama? Lijkt me stug.
Pas ik weer niet in het hokje dat me was toebedeeld?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 13:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Fortuyn heeft het racisme ook een zeer goede dienst bewezen en zo gek was die kwalificatie dan niet maar jij moet er ook zeer gelukkig mij zijn geweest. Je bent toch zo voor die vrijheid. Nu lees ik ineens een vrij wollig verhaal over die vrijheid van meningsuiting. Niet zo selectief, sjunneman
Laten we het er op houden dat jij het onzin vindt en dat we hierover een verschil van mening hebben.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 13:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit is ook onzin, sjunneman.
Koppel daaraan een christelijke ingeprent besef van samaritaanse barmhartigheid en ik ga een heel eind met je mee. Echter de kosten van dit vangnet kunnen niet onbeperkt worden vermeerderd zonder dat ook de inkomsten ter bekostiging ervan toenemen. Dat laatste nu neemt af en dus is gekozen voor versobering van de 'hangmat' tot minimaal vangnet en gekozen voor verscherping van de kriteria voor gebruik van dat vangnet.quote:Dat sociaal vangnet komt voort uit 1. Westerse waarden mbt humanisme en 2. een bepaald historisch besef.
Jij doet hier weer eens een toeschrijving. Het sociale vangnet kan worden gezien als een afkopen van sociale onrust en in die zin zal menig kapitalist blij zijn dat deze investering bespaarde op de kosten voor beveiliging en onveiligheidsbestrijding.quote:Jij doet het voorkomen alsof een sociaal vangnet zomaar een willekeurige gril is geweest van de linkse elite en dat mensen eindelijk tot het inzicht zijn gekomen dat dit nergens voor nodig is.
Sociale wetgeving zie ik als een kapitalistische investering in arbeidsreserve, echter de investering wordt tegenwoordig op rendement gemonitored.quote:Je gaat voorbij aan het historische besef dat alleen dankzij de ontwikkeling van sociale wetgeving "het kapitalisme" gered is in het Westen.
Nee hoor. De oude kreeg mij al niet mee, een nieuwe zie ik dat ook nog niet doen. Daarbij komt nog eens dat ik Fotuyn al tot anomalie verklaarde. Dat laatste betekent zoveel als dat een soortgelijke aanwezigheid, karakteristiek en verkondigde mening onder soortgelijke omstandigheden niet licht herhaald zal worden door een ander.quote:Jij verwacht nu dat zodra er een nieuwe PF opstaat dat hij dan iedereen mee krijgt.
Ik denk dat er wel degelijk behoefte is aan opschudding van onze karteldemocratie.quote:Ik denk eerlijk gezegd dat de mensen het soort ideeën die jij aanhaalt behoorlijk beu beginnen te raken.
Minzame Monus geloof je het zélf? Progressieve rechtse leernichten met neo nazistische neigingen?quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 21:10 schreef Monus het volgende:
[..]
Hij is wel heel duidelijk extreem-rechts dat met neo-nazi tuig omgaat. En tegenwoordig schijn extreem-rechts niet zo anti-homo tezijn, het schijn eerder dat grote groepen homo's tegenwoordig extreem-rechts is. Flikkers, neo-nazi's en extreem rechts gaan dus blijkbaar prima samen tegenwoordig.
De hersenhorzel.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 19:39 schreef Bevo103 het volgende:
[..]
Zijn er ook steekbeesten die door je schedel heenprikken en zodoende je verstandelijk vermogen kunnen aantasten?
offtopic: is L. ermede gekapt???quote:Op zondag 29 augustus 2004 11:32 schreef Sater het volgende:
[..]
Minzame Monus geloof je het zélf? Progressieve rechtse leernichten met neo nazistische neigingen?![]()
Verwijlt in hogere vakantiesferen, althans voor zover mij bekend.quote:Op zondag 29 augustus 2004 11:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
offtopic: is L. ermede gekapt???
Vakantiesferen? Hij is toch alweer een week terug???quote:Op zondag 29 augustus 2004 11:42 schreef Sater het volgende:
[..]
Verwijlt in hogere vakantiesferen, althans voor zover mij bekend.![]()
Fokken kan ook, aan de Cote d' Azur, via een laptop.quote:Op zondag 29 augustus 2004 11:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vakantiesferen? Hij is toch alweer een week terug???
Nee, hij schreef dat hij verleden week zondag terug naar huis ging.quote:Op zondag 29 augustus 2004 11:50 schreef Sater het volgende:
[..]
Fokken kan ook, aan de Cote d' Azur, via een laptop.![]()
Aha, zoals gewoonlijk let je beter op dan ik.quote:Op zondag 29 augustus 2004 11:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, hij schreef dat hij verleden week zondag terug naar huis ging.
Ja coño, daar geloof ik in.quote:Op zondag 29 augustus 2004 11:32 schreef Sater het volgende:
[..]
Minzame Monus geloof je het zélf? Progressieve rechtse leernichten met neo nazistische neigingen?![]()
Dat leerde de geschiedenis ons al, een aantal kopstukken van de NSDAP waren homofiel.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 21:45 schreef Sidekick het volgende:
Dat een homo meestal wel "pro-homo" is.
Maar een homo kan inderdaad extreem-rechts zijn. Alleen "flikkers en extreem-rechts" als goede combinatie zien lijkt mij al helemaal uit de lucht gegrepen.
Maar natuurlijk, je kent mijn satanische aard toch?quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:32 schreef Monus het volgende:
[..]
Ja coño, daar geloof ik in.
http://www.geenstijl.nl/paginas/michielsmit/ - (met dank aan Bevo103)
Progressieve rechtse nicht met neo nazistische neigingen!!!
Was jij ook niet diegene die vond dat homo's ongestraft dood, verderf en dodelijke ziektes mocht rondstrooien?
quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat leerde de geschiedenis ons al, een aantal kopstukken van de NSDAP waren homofiel.
Ja, dat homo's die aids hebben, ongestraft aids mochten verspreiden door geen condoom te gebruiken, en dat het heel verkeert was om dat strafbaar te stellen.quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:37 schreef Sater het volgende:
[..]
Maar natuurlijk, je kent mijn satanische aard toch?![]()
Engel je draagt je nickname met ere. Monus de god van de dwaasheid!quote:Op zondag 29 augustus 2004 13:01 schreef Monus het volgende:
[..]
Ja, dat homo's die aids hebben, ongestraft aids mochten verspreiden door geen condoom te gebruiken, en dat het heel verkeert was om dat strafbaar te stellen.
Ik heb helemaal niks te maken met welke goddienst dan ook, en monus is geen god.quote:Op zondag 29 augustus 2004 13:40 schreef Sater het volgende:
[..]
Engel je draagt je nickname met ere. Monus de god van de dwaasheid!![]()
Lieve. je figureert als zodanig in de opera Platée van Rameau. Eigen stelling ontkenne? Ik nuanceer slechts.quote:Op maandag 30 augustus 2004 15:44 schreef Monus het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niks te maken met welke goddienst dan ook, en monus is geen god.
Maar het is altijd leuk als iemand zijn eigen stelling onkent.
Het gaat slechts om een maanmannetje:quote:Op maandag 30 augustus 2004 15:44 schreef Monus het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niks te maken met welke goddienst dan ook, en monus is geen god.
Maar het is altijd leuk als iemand zijn eigen stelling onkent.
Dus mogen we blij zijn dat het Burkegroepje zich [nog] niet bij NR aansloot. Benieuwd wat de geblondeerde Wildersengel gaat doen. Qua moslimfrustratie past hij niet onaardig in de reactionair rechtse hoek.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 18:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dom is iets anders dan discriminerend. Het gaat denk ik om het zoveelste bewijs dat Nieuw-Rechts een niet al te frisse hobbyclub is. Verder ongevaarlijk en invloedloos hoor. Daarom kunnen we beter weer een centraal Nieuw-Rechtstopic maken. Daar ben ik wel voor.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 04:44 schreef sjun het volgende:
[..]
Het gaat slechts om een maanmannetje:
A.D. Hildebrand - Monus, de Man van de Maan - Arbeiderspers - 1967 - ABC pocket nr 58 - 158 blz.
Sommige Nieuw Rechtsers hebben het al moeilijk genoeg met aardse vreemdelingen
Ik denk dat Wilders het nog ver gaat schoppen. En misschien niet onterecht. De VVD heeft te veel stemmers die eigenlijk zelf niet beter worden van de plannen van de VVD. Ze stemmen er alleen op omdat ze hard uithalen naar bijvoorbeeld allochtonen. Dat zijn o.a. mensen die van de LPF teruggekomen zijn. Als er een nieuwe partij komt, met bijvoorbeeld Wilders (toch een van de populairdere VVD'ers op het moment) ism Burke dan kan gaan al die ex-LPFers en ex-VVD'ers weer daar op stemmen. Als ze het goed aanpakken dan. Ik denk dat de tijd rijp is voor zo'n partij.quote:Op woensdag 1 september 2004 08:23 schreef Sater het volgende:
[..]
Dus mogen we blij zijn dat het Burkegroepje zich [nog] niet bij NR aansloot. Benieuwd wat de geblondeerde Wildersengel gaat doen. Qua moslimfrustratie past hij niet onaardig in de reactionair rechtse hoek.![]()
Tolerant Amsterdam groet paranoia Rotterdam.quote:Op woensdag 1 september 2004 16:10 schreef StarWars het volgende:
dat bedoel ik dus, nieuw rechts is gedoemd te mislukken, nazi debielen.
het indammen van de ISLAMitisering van Nederland moet prioriteit no.1 hebben !!! is dit nu echt een rechts onderwerp of gewoon je gezonde verstand gebruikenniet mee eens ? kom even op je geitenwollensokken een weekendje naar Rotterdam.
Ja, en?quote:Op woensdag 1 september 2004 17:41 schreef Geertsema het volgende:
De minaretten van die nieuwe moskee worden nog hoger dan de lichtmasten van de Kuip *%#!
Leuk! De terugkeer van de jaren vijftig mijn bakvistijd. Zondagse kerkgang met hoed en zondagse jurk aan. Power flower jaren zeventig uitgebloeid. Goed dat Burke nadenkt, sommige hersenspinsels zijn echter wel héél rigoreus zoals:quote:Op zondag 8 augustus 2004 10:29 schreef lionsguy18 het volgende:
Een conservatieve club waarmee Nieuw Rechts zich graag identificeert.
Aktiepunten zijn:
-
De Moskee die Taallessen gaat geven o.a.quote:Op woensdag 1 september 2004 17:41 schreef Geertsema het volgende:
De groeten terug uit Rotterdam. Paranoia? De minaretten van die nieuwe moskee worden nog hoger dan de lichtmasten van de Kuip *%#!
[afbeelding]
Duidelijk.quote:De grootste haven ter wereld, dat noem ik provocatie!
Lees effe wie die moskee betalen:quote:Ik dacht dat vrijheid van godsdienst ook zo'n verheven Nederlandsch grondrecht was? Wat kan mij die moskee nou schelen..
De integratie als kapstok. Op die fiets.quote:De Moskee die Taallessen gaat geven o.a.
Ik vind in je links niets terug over wahabitische donaties of andervreemd vermogen ter bekostiging van islamitische gods- & handelshuizen. Er staat slechts iets in over de ongetwijfeld nieuwe uitdaging die de vriendin van Constant Kusters mag gaan zoeken in haar carrière vanwege opiniedelicten van Custers.quote:Op woensdag 1 september 2004 19:05 schreef Geertsema het volgende:
[..]
Duidelijk.
[..]
Lees effe wie die moskee betalen:
http://www.aivd.nl/publicaties/parlementaire/antwoorden_op_5
Eet smakelijk.
ik weet wie z'n boek geschreven heeftquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 17:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik wil Nieuw Rechts niet op ideëen brengen, maar die partij heeft echt een intellectuele elite aan de partijtop nodig zoals vrijwel elke extreme partij vroeger had. Ow, ja.. en een ghostwriter voor de columns, want jee... die gast kan echt niet schrijven..
Je gezonde verstand gebruiken is inzien dat het niks te maken heeft met die onzin zoals islamitisering.quote:Op woensdag 1 september 2004 16:10 schreef StarWars het volgende:
dat bedoel ik dus, nieuw rechts is gedoemd te mislukken, nazi debielen.
het indammen van de ISLAMitisering van Nederland moet prioriteit no.1 hebben !!! is dit nu echt een rechts onderwerp of gewoon je gezonde verstand gebruikenniet mee eens ? kom even op je geitenwollensokken een weekendje naar Rotterdam.
Je moet wel goed quoten, beste man, anders krijg je vreemde effecten...quote:Ik vind in je links niets terug over wahabitische donaties of andervreemd vermogen ter bekostiging van islamitische gods- & handelshuizen. Er staat slechts iets in over de ongetwijfeld nieuwe uitdaging die de vriendin van de door mij bewonderde Constant Kusters mag gaan zoeken in haar carrière vanwege opiniedelicten van Custers.
Je link leidt slechts hier naartoe. Een algemene AIVD-site. Alsof je zegt. Ergens op het internet kun je zelf gaan uitzoeken wat ik beweer. Een wat meer genuanceerde bronvermelding maakt je verhaal voor mij geloofwaardiger. Kijk maar of je dat wilt bereiken of niet...quote:Op donderdag 2 september 2004 00:40 schreef Geertsema het volgende:
[..]
Je moet wel goed quoten, beste man, anders krijg je vreemde effecten...
Nogmaals: Antwoorden op kamervragen over de financiering van de es-Salaam-Moskee in Rotterdam
http://www.aivd.nl/publicaties/parlementaire/antwoorden_op_51
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |