abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21121016
Tsja, Nieuw Rechts kan bij hoog en laag beweren dat ze niet extreem-rechts zijn omdat een hoogleraar dit zou hebben gezegd, maar het volgende stukje spreekt boekdelen...
quote:
Polen in de polder (05-08-04)

Afgelopen weekeinde maakte ik een fietstochtje van Rotterdam naar Reeuwijk (en ook weer terug). Gestart in de binnenstad van Rotterdam met vele vreemdelingen op weg naar een mooi Hollands dorpje, zo mooi gelegen naast de Reeuwijkse plassen. In dorpen in Nederland zijn de problemen met vreemdelingen nog minder talrijk, maar ook daar merkte ik de eerste signalen dat daar de vreemdelingen hun weg aan het vinden zijn. Op de landwegen reden Polen in hun auto. Op straat fietsen een aantal Turkse jongens.

In een eerdere column 'dat rustige Eindhoven' omschreef ik al dat Eindhoven veranderd is in de afgelopen 15 jaar van een rustige provinciestad in een stad met veel problemen. Hoorde dat een meisje daar laatst, zittend op een bankje in het Stadswandelpark, is beroofd van haar GSM door een stel vreemdelingen. Ook steden als Eindhoven, maar ook dorpen moeten niet denken dat de continue aanwas van vreemdelingen aan hun dorp zal voorbij trekken.

De inspanningen van steden om ze buiten de deur te houden zal leiden tot een trek naar andere gemeenten. Het is zaak dat bewoners van rustige dorpen op tijd in actie komen om het aantal vreemdelingen tot een minimum te beperken. Richt een actiecomité op, wordt lid van Nieuw Rechts ... maar DOE in ieder geval wat voordat het te laat is!

http://www.nieuwrechts.nl/rechtsom/19.html
"Op de landwegen reden Polen in hun auto. Op straat fietsen een aantal Turkse jongens."

Jaja, schande, ze reden in hun auto en op hun fiets... Je zou ze toch acuut het land uitgooien

Men spreekt hier niet over criminele vreemdelingen, het gaat niet om vreemdelingen met een andere (radicale) geloofs- of cultuurovertuiging, men keert zich per definitie tegen nieuwe mensen van buiten. Dat wordt trouwens nog een aardig probleem als grote steden 'kansarme' vreemdelingen moeten gaan weren en kleine dorpen deze mensen niet mogen opnemen.

Maar goed, waar het me om gaat, Nieuw Rechts heeft niets met 'gewoon' rechts te maken, dit is extreem-rechts. Men kan pronken met de erfenis van Pim Fortuyn omdat Michieltje Smit twee raadsvergaderingen naast hem in de fractie van Leefbaar Rotterdam zat, maar zelfs Fortuyn zou zich van dit soort standpunten distantieren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kozzmic op 07-08-2004 16:08:45 ]
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 16:08:48 #2
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_21121104
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 16:03 schreef Kozzmic het volgende:
(...)
"Op de landwegen reden Polen in hun auto. Op straat fietsen een aantal Turkse jongens."

Jaja, schande, ze reden in hun auto en op hun fiets... Je zou ze toch acuut het land uitgooien
(...)
Welk land, Nederland?
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
pi_21121587
nieuwrechts is gewoon een nationalistisch clubje (waar ik overigens weinig van moet hebben) maar als je het hebt over extreemrechts kom je eerder uit bij NVU en consorten
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_21121684
Ik woon aan de rand van Gouda en Reeuwijk, het gebied waar Smit over schrijft in zijn stukje. Ik snap niet waar hij zich zo druk om maakt. Hopelijk blijft hij hier zelf voortaan ver weg met z'n dubieuze clubje.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_21121896
Godverdomme. Die gore klootzak van een Michiel Smit! (sorry, dat ik even subjectief ben) Wat is er mis met Polen? Horen ze niet bij de EU? Hebben ze ons niet bevrijd van de Nazi's in de Tweede Wereldoorlog. Ik vind dat het Europese land dat het meest geleden heeft de afgelopen 100 jaar recht heeft op een paar automobilisten in Nederland. Al zijn het illegale aspergekwekers! Van mij mogen Polen gerust een eigen mafia beginnen!

valt het op dat ik Poolse roots heb?
pi_21122187
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 16:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wat is er mis met Polen?

Helemaal niets.

Horen ze niet bij de EU?

Jawel.

Hebben ze ons niet bevrijd van de Nazi's in de Tweede Wereldoorlog.

Nou, bevrijd is een groot woord. Ze zullen vast veel verzet geboden hebben, maar het poolse leger was vrij zwak en verouderd.

Ik vind dat het Europese land dat het meest geleden heeft de afgelopen 100 jaar recht heeft op een paar automobilisten in Nederland.

Mee eens.

Al zijn het illegale aspergekwekers!

Illegaal = altijd fout.

Van mij mogen Polen gerust een eigen mafia beginnen!

Neenee, je schiet iets te ver door met die laatste 2 zinnen
Overigens ben ik het over het algemeen wel altijd eens met NR. Dat ze zich inspannen voor een verbod op deze moskee vind ik ook goed, al schieten ze met hun voorbeelden te ver door, datgene over de polen e.d.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_21122246
Ik wil Nieuw Rechts niet op ideëen brengen, maar die partij heeft echt een intellectuele elite aan de partijtop nodig zoals vrijwel elke extreme partij vroeger had. Ow, ja.. en een ghostwriter voor de columns, want jee... die gast kan echt niet schrijven..
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 17:10:50 #8
86305 Markman
Grappig hier.
pi_21122315
ehm, alleen jammer dat Nederland nog steeds recht op vrije meningsuiting heeft... dat clubje is niet meer dan meningsuiters, en ik zou me daar niet zo druk om maken. Er zijn ergere dingen (nee ik onderschat onze vrienden niet, maar er is totaaaal geen draagvlak voor wat voor extreem-rechtse partij dan ook in de huidige samenleving)

ik wil niet weer gaan zeiken zoals anderen, maar wel eens van extreem-links gehoord ook? allemaaaal een pot nat; grote vrije-meningsuiters zonder bestaansrecht.

en overigens vind ik dat stukje niet echt enorm duidelijk extreem-rechts. Afgezien van polen/turken, maar ik vind dat nou niet nieuwswaardig eigenlijk.
pi_21122342
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 17:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik wil Nieuw Rechts niet op ideëen brengen, maar die partij heeft echt een intellectuele elite aan de partijtop nodig zoals vrijwel elke extreme partij vroeger had.
Ik vind eigenlijk dat ze niets aan hun formule moeten veranderen. Laat Michiel Smit de lijnen maar uitzetten: dan worden ze bij de volgende verkiezingen helemaal weggevaagd.
pi_21122455
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 17:10 schreef Markman het volgende:
ehm, alleen jammer dat Nederland nog steeds recht op vrije meningsuiting heeft... dat clubje is niet meer dan meningsuiters, en ik zou me daar niet zo druk om maken. Er zijn ergere dingen (nee ik onderschat onze vrienden niet, maar er is totaaaal geen draagvlak voor wat voor extreem-rechtse partij dan ook in de huidige samenleving)

ik wil niet weer gaan zeiken zoals anderen, maar wel eens van extreem-links gehoord ook? allemaaaal een pot nat; grote vrije-meningsuiters zonder bestaansrecht.

en overigens vind ik dat stukje niet echt enorm duidelijk extreem-rechts. Afgezien van polen/turken, maar ik vind dat nou niet nieuwswaardig eigenlijk.
Letterlijke verwijzingen naar extreme rechtse uitingen staan er ook niet in. Discriminerende in elk geval wel. Maar het gaat er bij dit soort stukken niet om wat er letterlijk gezegd wordt maar welke suggestie er gewekt wordt. Tussen de regels door kom je er wel achter wat Michiel Smit eigenlijk het liefste wil. Blankstad. Van Kooten en de Bie wezen meer dan 20 jaar geleden al op figuren zoals Smit. Eigenlijk is het lachwekkend. En ik vind ook dat wij, verstandige mensen, hier eens flink over zouden moeten lachen. Net zoals we deden bij Van Kooten en de Bie.
pi_21122693
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 17:17 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Maar het gaat er bij dit soort stukken niet om wat er letterlijk gezegd wordt maar welke suggestie er gewekt wordt.
goh bij het topic over Moore had je een heel andere mening
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 17:41:53 #12
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_21122840
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 16:08 schreef Tyrhraustur het volgende:

[..]

Welk land, Nederland?
Dit gaat over Poolse gastarbeiders, of Nederlanders met Turkse ouders. Tsja, die noemen we voor het gemak gewoon Polen en Turken, maar die zijn hier legaal.

We willen dat mensen die legaal in Nederland verblijven meer integreren, maar de toon waarop er wordt gezegd "Vreemdelingen vinden al in weg in de steden" is erg beangstigend. Dat is waar integratie om draait. Dat ze hun weg vinden in de plaatse waar ze wonen, dat ze als "normale Nederlanders" hun draai vinden en kunnen participeren. Maar dit toont eens te meer aan dat NieuwRechts dat helemaal niet wil, het zijn xenofoben die geen "vreemdelingen" wensen.

"Vreemdelingen". De term doet me heel erg denken aan extreem-rechtse groepjes die die term gebruiken om zo niet juridisch strafbaar te zijn. Natuurlijk bedoelen ze allochtonen en moslims.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_21123051
zozo
dus iedereen hier heeft michiel smit in het echt gesproken?,
ziet hem dagelijks,en hebben uren met hem over zijn meningen/hetgeen wat de media ervan heeft gemaakt, gediscussieerd?
hehe
trieste zieltjes
vanuit hun rukstoel hun meninkjes verspreiden op een forumpje
pi_21123260
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 17:34 schreef Hayek het volgende:

[..]

goh bij het topic over Moore had je een heel andere mening
Ik weet niet. Heb een slecht geheugen. Vandaar!
pi_21123320
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 17:52 schreef gagger het volgende:
zozo
ziet hem dagelijks,en hebben uren met hem over zijn meningen/hetgeen wat de media ervan heeft gemaakt, gediscussieerd?
hehe
trieste zieltjes
[afbeelding]
Daar zijn we goed in!

Origineel plaatje trouwens. Zeker niet zelf bedacht. Want jij hebt natuurlijk wel met Marijnissen gesproken.
pi_21123370
Om maar wacht... jij bent er zo eentje...!

kijkt naar e-mailadres
pi_21123443
Er staat niets verkeerds in dat artikeltje.
Om Michiel Smit daarom te verketteren, ligt eerder aan de linkse hersenspoelingen dan aan de inhoud van dit stukje.

Nieuw Rechts is een politiek geluid dat we tevergeefs zoeken bij de overige partijen in het politieke spectrum en verdienst daarom een kans om zich te uiten.

We leven toch immers in een democratie waarin iedereen zijn zegje mag doen?
Dat vergeten de extreem linksen maar al te vaak.

Overigens vind ik Michiel Smit nog te groen of onrijp voor de landelijke politiek.
Wanneer hij een man of vrouw naast zich zou hebben van het kaliber Ayaan Hirsi Ali, dan zie ik nog wel toekomst voor zijn partij.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_21123486
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 18:13 schreef lionsguy18 het volgende:
Er staat niets verkeerds in dat artikeltje.
Om Michiel Smit daarom te verketteren, ligt eerder aan de linkse hersenspoelingen dan aan de inhoud van dit stukje.

Nieuw Rechts is een politiek geluid dat we tevergeefs zoeken bij de overige partijen in het politieke spectrum en verdienst daarom een kans om zich te uiten.

Dat vergeten de extreem linksen maar al te vaak.

Overigens vind ik Michiel Smit nog te groen of onrijp voor de landelijke politiek.
Wanneer hij een man of vrouw naast zich zou hebben van het kaliber Ayaan Hirsi Ali, dan zie ik nog wel toekomst voor zijn partij.
Maar we gunnen het hem toch ook, dat zegje. We rekenen hem af op wat ie schrijft. En dat is voor normaal weldenkende mensen op z'n minst onfatsoenlijk.
pi_21123554
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 18:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Maar we gunnen het hem toch ook, dat zegje. We rekenen hem af op wat ie schrijft. En dat is voor normaal weldenkende mensen op z'n minst onfatsoenlijk.
Vrouw Halsema van die softe GL breiclub zegt wel dommere dingen, maar dat betekent nog niet dat ik er een topic over ga openen omdat mijn tere zieltje gekrenkt is.
pi_21123634
quote:
zozo
hehe
trieste zieltjes
[afbeelding]
De relnicht is er puur op uit, zichzelf een leuk baantje (als politicus) toe te bedelen. Ten einde dit te bereiken spant ie wat randjongeren voor zijn karretje. Die veelal een benedengemiddeld iq hebben, en een zeer beperkt wereldbeeld c.q. referentiekader.

Zelf is de figuur Smit ook niet bepaald rechtlijnig. Het ene moment brengt ie de Hitlergroet, om een paar maandjes later te gaan demonstreren vóór de oorlog in Irak, samen met joden...
pi_21123660
Dom is iets anders dan discriminerend. Het gaat denk ik om het zoveelste bewijs dat Nieuw-Rechts een niet al te frisse hobbyclub is. Verder ongevaarlijk en invloedloos hoor. Daarom kunnen we beter weer een centraal Nieuw-Rechtstopic maken. Daar ben ik wel voor.
pi_21123970
quote:
Tsja, Nieuw Rechts kan bij hoog en laag beweren dat ze niet extreem-rechts zijn omdat een hoogleraar dit zou hebben gezegd, maar het volgende stukje spreekt boekdelen...
[..]

Men spreekt hier niet over criminele vreemdelingen, het gaat niet om vreemdelingen met een andere (radicale) geloofs- of cultuurovertuiging, men keert zich per definitie tegen nieuwe mensen van buiten.
Wat is nu je punt Kozzmic?
Je hebt mensen die vreemdelingen omarmen.
Je hebt mensen die vreemdelingen het liefst allemaal zien vertrekken, ook al zijn ze niet crimineel.

En je hebt een tussengroep (waartoe ik behoor) die niets heeft tegen de aanwezigheid van bepaalde groepen vreemdelingen maar andere groepen liever vandaag dan morgen ziet vertrekken.

Ieder zo z'n voorkeuren toch?
pi_21124010
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 18:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dom is iets anders dan discriminerend. Het gaat denk ik om het zoveelste bewijs dat Nieuw-Rechts een niet al te frisse hobbyclub is. Verder ongevaarlijk en invloedloos hoor. Daarom kunnen we beter weer een centraal Nieuw-Rechtstopic maken. Daar ben ik wel voor.
Als dat je nachtrust ten goede komt.
Ga je gang.
De titel van dit topic is nogal overdreven.
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 19:17:01 #24
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_21124528
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 18:41 schreef DaveM het volgende:

Wat is nu je punt Kozzmic?
Mischien is zijn punt dat nieuw-rechts iets anders is dan ze zeggen.
  zondag 8 augustus 2004 @ 07:23:10 #25
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21126842
Er huist in Smit geen beste columnist. Dat er wat polen over landwegen dolen is op diverse manieren te verklaren.

Bijvoorbeeld vanwege de poolse werklust. Terwijl er in Nederland diverse uitkeringsgerechtigden zitten duimendraaien krijgen agrariërs te weinig arbeidskracht aangeboden uit Nederland. Zij halen dit dan elders. Smit zou in dat geval blij mogen zijn dat er tenminste nog mensen aan het werk zijn die bijdragen aan de landseconomie en de voedselvoorziening.

Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat een groepje polen is terrein aan het verkennen is voor het plegen van inbraken Vanwege deze suggestie zullen er vast mensen zijn die mij xenofobe motieven toeschrijven. Misschien hebben ze dat nodig voor hun zelfbeeld waarin niets verkeerds opgemerkt mag worden over wat uit den vreemde komt, terwijl er in den vreemde zelf evenals in Nederland zowel oppassende hardwerkende burgers als criminelen huizen.

Smit zou ook poolse vakantiegangers op een tochtje door de polder getroffen kunnen hebben. Omdat deze mogelijkheid verder weinig sentiment oplevert zal ik hier niet nader op in gaan.

Smit signaleert een globaliserendstrend en verworvenheden van toegenomen mobiliteit om er een klaagnichterige suggestieve column over te schrijven. Ik vermoed dat de man niks beters te melden had, zijn periode van media-aandacht lijkt definitief voorbij. Dankzij de vrijheid van meningsuiting in Nederland komt dat onverstand in de etalage en kan iedereen zelf oordelen of Smit de politicus is die Nederland nodig heeft.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zondag 8 augustus 2004 @ 07:32:22 #26
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21126852
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 18:19 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Vrouw Halsema van die softe GL breiclub zegt wel dommere dingen, maar dat betekent nog niet dat ik er een topic over ga openen omdat mijn tere zieltje gekrenkt is.
Gewoon doen dan valt er nog meer te lachen op FOK! Zo heb ik blauw gelegen om Femke's gesentimentaliseerde verhaaltje over het kind dat door agenten om zijn ID zou worden gevraagd bij verplichtstelling van op vraag te vertonen ID-bewijs. Alsof agenten niets beters te doen zouden hebben dan spelende kinderen te verzoeken hun ID-bewijs te laten zien..
Waarom zou Kozzmic's zieltje gekrenkt zijn als hij zijn ergernis ff dropt?
pi_21126880
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 07:32 schreef sjun het volgende:

[..]

Alsof agenten niets beters te doen zouden hebben dan spelende kinderen te verzoeken hun ID-bewijs te laten zien..
Ik vraag me nog steeds af wat nu die 'gegronde vermoedens' (ofzo) zijn om iemand te vragen op z'n ID te laten zien. Maar das offtopic.

En wat in vredesnaam is er mis met Polen in een auto op een landweggetje? (Hoe weet ie eigenlijk dat het Polen zijn? Kentekenplaat? Hoe weet hij dan dat ze in NL werken. )

En Turken op de fiets. Moeten ze integreren of niet?
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  zondag 8 augustus 2004 @ 08:29:55 #28
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_21126947
Ach voor de mensen die dit soort sentimenten aanhangen, is het natuurlijk een briljant stukje. "Polen en Turken in onze dorpjes! OMG! Red de vrouwen en kinderen!"
pi_21127576
quote:
Integreren ze eindelijk, is het nog niet goed
  zondag 8 augustus 2004 @ 10:22:50 #30
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_21127691
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 18:13 schreef lionsguy18 het volgende:

Natuurlijk, zoals wij "linksen" ook onze mening mogen geven over Michiel Smit en zijn clubje.

Ik ben absoluut tegen een verbod van NieuwRechts.
pi_21127749
Manifest van de Burke Stichting.
Een conservatieve club waarmee Nieuw Rechts zich graag identificeert.
Aktiepunten zijn:

- Nederlandse soevereinitiet moet altijd worden verdedigd
- De Europese Grondwet moet middels een referendum worden weggestemd
- Europese ministers en staatshoofden zijn waardeloos en onnodig
- Deelname aan de Europese Unie moet worden heroverwogen
- De Staat moet inkrimpen
- De burger moet meer eigen verantwoordelijkheden krijgen
- Bezuinigingen op leger en politie zijn ontoelaatbaar
- Nederland dient te beschikken over een sterk, groot legerapparaat
- Nederland moet achter de VS blijven staan
- Sneller straffen, minder gedogen, zero-tolerancebeleid
- Privacy voor criminelen is onbelangrijk
- Gevangenissen moet flink soberder
- Vervroege vrijlating en taakstraffen afschaffen
- Het gezin is de hoeksteen van de samenleving
- Echtscheidingen dienen te worden uitgeband
- Geen multiculturele samenleving
- Sluiting radicale moskeeën en scholen
- Criminele allochtonen uitzetten
- Strijden tegen de radicale Islam en zijn volgelingen
- De Nederlandse cultuur dient te worden beschermd
- Monarchie, taal, volkslied en vlag zijn de fundamenten van onze natie
- Invoering van islamitische wetgeving dient bij wet te worden voorkomen/verboden
- Huwelijksmigratie stevig aan banden leggen
- Enkel politieke vluchtelingen toelaten
- Dubbele nationalitiet moet worden afgeschaft
- Terroristen dienen te worden vernietigd
- Een actief remigratiebeleid dient te worden overwogen
- Allochtonen dienen verplicht Nederlands te leren, geen informatie meer in de eigen taal
- Internationale regels die het nationaal belang in de weg staan moeten worden opgezegd
- Aantal ambtenaren en hoeveelheid wetgeving dient stevig te worden verminderd
- Subsidies worden allemaal afgeschaft, in ruil lagere belastingen
- Onderwijs moet stevig worden hervormd
  zondag 8 augustus 2004 @ 10:46:23 #32
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_21127940
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 10:29 schreef lionsguy18 het volgende:

Hoe verzinnen ze het.
Je zou dit soort naive simplistische zaken alleen bij Dwars verwachten eigenlijk.
quote:
Past een gematigde liberale moskee trouwens in een monoculturele samenleving?
pi_21127997
quote:
zozo
Ja, gezien jouw email-adres heb je ook helemaal geen interesse in neo-nazisme en zitten we absoluut op het verkeerde spoor
pi_21128023
Heeft iemand zijn boek nou gelezen?
Op zondag 8 augustus 2004 10:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, gezien jouw email-adres heb je ook helemaal geen interesse in neo-nazisme en zitten we absoluut op het verkeerde spoor
Ik denk dat Gagger één van de mensen, nou ja sukkels, op de foto's van die gezellige bijeenkomst is.
pi_21128072
quote:
Aktiepunten zijn:
Ah, even kijken wat ik er van vind.
quote:
- Nederlandse soevereinitiet moet altijd worden verdedigd
- De Europese Grondwet moet middels een referendum worden weggestemd
Anti - Europa, als ik het zo zie? Ben het redelijk eens, maar de grondwet kan wmb. wel, maar niet in de huidige vorm.
quote:
- Europese ministers en staatshoofden zijn waardeloos en onnodig
- Deelname aan de Europese Unie moet worden heroverwogen
Dat gaat mij dan weer een tikje te ver...
quote:
- De Staat moet inkrimpen
- De burger moet meer eigen verantwoordelijkheden krijgen
Redelijk wazig, wáár willen ze de burger meer verantwoordelijkheid in geven en wáár moet de Staat inkrimpen?
quote:
- Bezuinigingen op leger en politie zijn ontoelaatbaar
- Nederland dient te beschikken over een sterk, groot legerapparaat
Nederland heeft het nooit van zijn leger moeten hebben, in ieder geval de afgelopen 200 jaar niet. De bezuinigingen op de politie ben ik het mee eens.
quote:
- Nederland moet achter de VS blijven staan
Per onderwerp bekijken.
quote:
- Sneller straffen, minder gedogen, zero-tolerancebeleid
Strafduraties? Gaan die omhoog, omlaag of blijven ze hetzelfde?
quote:
- Privacy voor criminelen is onbelangrijk
- Gevangenissen moet flink soberder
Met die 2e ben ik het in lichte mate eens, een tikkie soberder kan wel. Die 1e alleen bij moordzaken en vergelijkbare zaken. (Pedofilie o.a. ook.)
quote:
- Vervroege vrijlating en taakstraffen afschaffen
Eerst het cellentekort maar eens oplossen. En taakstraffen vanaf welke leeftijd afschaffen? Je gaat me niet zeggen dat ze pubers van 14 het gevang in gooien, waar ze nu een taakstraf (via HALT toch) krijgen?
quote:
- Het gezin is de hoeksteen van de samenleving
Christelijk tintje, bespeur ik dat hier? En liever echtscheidingen dan, omdat het zo slecht gaat, moorden.
quote:
Ow, puh-lease. Hoeveel Nederlanders zouden volbloed Nederlander zijn. (zegge, 15 generaties terug.) Dan kom je wel op een heel klein getal uit.
quote:
Definieer radicaal. Promoten van de Islam is niet verboden, dacht ik. Anders moet het ook worden verboden voor andere mensen. Ronselen voor terrorisme/Jihad is wel radicaal.
quote:
- Criminele allochtonen uitzetten
En vanaf wanneer? (Welke strafmaat zou een 'autochtone' Nederlander hebben gekregen waarvoor een allochtone Nederlander wordt uitgezet.) Overigens is dit klassejustitie, IMO.
quote:
Strijden tegen de radicale Islam en zijn volgelingen
Wat doet o.a. Bush al? Bingo, just that.
quote:
- De Nederlandse cultuur dient te worden beschermd
En wat is die zgn. Nederlandse cultuur dan? Klompen, windmolens en tulpen? Daar zijn we allang aan voorbijgegaan. 'Onze' cultuur, net zoals een heleboel anderen, is tegenwoordig een mengelmoesje van dingen. Taal idem.
quote:
Taal, check, mee eens. Monarchie, kan nog net. Volkslied, zorg eerst eens dat mensen het kennen. 14 % van de mensen kon volgens een onderzoek het 1e en 6e couplet van het Wilhelmus zingen, uit z'n hoofd. Ongeveer 33 % kon een van die 2 zingen. (dacht ik ergens gelezen te hebben.)
quote:
- Invoering van islamitische wetgeving dient bij wet te worden voorkomen/verboden
Doemdenkers.
quote:
- Huwelijksmigratie stevig aan banden leggen
Óf voor iedereen óf voor niemand, dan. Ik kies niemand, er zijn ook mensen uit Nederland, die worden voor het werk 6 maanden in Engeland geplaatst, wordt daar verliefd, en wil zijn/haar echtgeno(o)t(e) naar NL halen. En die zijn er genoeg.
quote:
- Enkel politieke vluchtelingen toelaten
Ja, Somalië (was het toch) is veilig, je wordt er alleen maar neergeschoten.
quote:
- Dubbele nationalitiet moet worden afgeschaft
Oneens. Er zijn ook mensen uit Amerika die gewoon emigreren.
quote:
- Terroristen dienen te worden vernietigd
Waar zijn Bush c.s. mee bezig?
quote:
- Een actief remigratiebeleid dient te worden overwogen
Ik vind dit op een verkapte deportatie lijken.
quote:
- Allochtonen dienen verplicht Nederlands te leren, geen informatie meer in de eigen taal
En hoe wil jij ze dan Nederlands leren? Je moet toch echt een soort van aanknopingspunt naar je eigen taal kunnen vinden.
quote:
- Internationale regels die het nationaal belang in de weg staan moeten worden opgezegd
Totaal oneens, daarvoor zijn die internationale regels er. We hoeven de VS niet achterna te lopen, die lappen soms ook alle regels aan hun laars.
quote:
- Aantal ambtenaren en hoeveelheid wetgeving dient stevig te worden verminderd
En waar moet het aantal ambtenaren worden verminderd? Niet op de scholen lijkt mij iig.
quote:
- Subsidies worden allemaal afgeschaft, in ruil lagere belastingen
Of dat gaat helpen?
quote:
- Onderwijs moet stevig worden hervormd
Wazig. Erg wazig. Laat ze eerst maar eens waar ze willen hervormen duidelijk maken.

Al met al ben ik het oneens met ze, en niet zo'n klein beetje ook. Vooral fundamentele verschillen, IMO.

Overigens vind ik ze niets meer dan een 13-in-een-dozijn 'anti-allochtonen' clubje.
Some say in ice
pi_21128078
quote:
over zijn meningen/hetgeen wat de media ervan heeft gemaakt, gediscussieerd?
[afbeelding]
Het is zijn eigen column. En dan nog de schuld proberen af te schuiven op de linkse media Hoe bedoel je geobsedeerd.
zozo
hehe
trieste zieltjes
[afbeelding]
En je kan zeker geen verschillen noemen tussen Marijnissen en Mao of Stalin?

Ik wel. Stalin en Mao hebben miljoenen levens op hun geweten, Marijnissen niet. Marijnissen is niet communistisch, de andere 2 wel.
Some say in ice
  zondag 8 augustus 2004 @ 11:32:04 #39
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_21128370
Stalin en Mao zijn historische figuren.
Marijnisen is een populistisch linkse slang die snel weer vergeten zal zijn.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_21128433
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 11:32 schreef type_29 het volgende:
Michieltje is een populistisch rechtse slang die snel weer vergeten zal zijn.
Second that.
Ik nam die Burke Stichting eerst nog serieus (omdat die mensen wel fatsoenlijk kunnen praten) maar als ik dan zie waar ze heen willen met Nederland dan denk ik dat mijn ouders, die in de jaren vijftig zijn opgegroeid, een deja vu van formaat gaan krijgen.
pi_21129660
We moeten die polen wel stoppen voor het te laat is dat is wel zo.
Ik heb zoveel van die gasten zien rijden en sommige nog met keiharde house muziek op dat soort vreemdelingen zit ik niet te wachten en jullie ook niet.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_21129693
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 12:44 schreef JohnDope het volgende:
Ik heb zoveel van die gasten zien rijden en sommige nog met keiharde house muziek op dat soort vreemdelingen zit ik niet te wachten en jullie ook niet.
Wie heeft je verteld waar ik op zit te wachten?
pi_21129707
quote:
en jullie ook niet.
  zondag 8 augustus 2004 @ 12:50:30 #46
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_21129765
Polen die keiharde housemuziek draaien in hun auto? Ja, dat kan, het zijn net mensen. Of zit dit weer specifiek in hun cultuur?
pi_21129813
quote:

Nou, gajes! Een beetje rijden en fietsen ...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_21129833
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 12:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Wie heeft je verteld waar ik op zit te wachten?
Je maakt mij niet wijs dat je daar op zit te wachten, we hebben tuig zat in nederland, buitelands tuig moeten we dus zeker mijden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_21129835
Nieuw Rechts wil dat de burgemeester Scheeres van Schiedam overgaat tot sluiting van het belhuis ‘Internet Phone Centre’ gevestigd aan de Broersvest 52/C, net over de grens van Rotterdam. Het Rotterdamse gemeenteraadslid Michiel Smit vraagt in een fax aan de burgemeester tot onmiddellijke sluiting over te gaan. Volgens diverse media wordt dit belhuis gebruikt als contactadres door personen die plannen maken voor terroristische aanslagen in Nederland. Ook is de eigenaar net veroordeeld voor een gewapende overval, wat extra aanleiding is voor maatregelen tegen dit belhuis.

Michiel Smit: “Naar mijn inzicht moet burgemeester Scheeres de burgers van zijn stad, en de buurgemeenten, beschermen tegen dit soort plekken waar mogelijk terroristische plannen gemaakt worden. Daarom verzoek ik hem dan ook om tot sluiting van het genoemde belhuis over te gaan. Het is niet te verkopen aan de bewoners van Schiedam en Rotterdam dat dit soort plekken gewoon openblijven, en zodoende de terrorismedreiging letterlijk bij hen om de hoek zit.”

Al eerder heeft Nieuw Rechts gepleit voor de sluiting van het kantoor van de Stichting Al Aqsa te Rotterdam. De stichting geeft volgens velen steun aan terroristische organisaties in Palestina, zoals Hamas, en daarom werden door de Nederlandse overheid alle rekeningen geblokkeerd. Een half jaar later lijkt het erop, dat Al-Aqsa nog steeds actief is, maar dan onder een andere naam, stichting Jeruzalem.

Meer artikelen uit Juli 2004

Hij zegt dus ook verstandige dingen
pi_21129836
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 12:50 schreef Sidekick het volgende:
Polen die keiharde housemuziek draaien in hun auto? Ja, dat kan, het zijn net mensen. Of zit dit weer specifiek in hun cultuur?
Poolse house, dat schijnt echt de hel te zijn
pi_21129846
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 12:50 schreef Sidekick het volgende:
Polen die keiharde housemuziek draaien, dat is geen goed voorteken.
pi_21129880
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 12:54 schreef lionsguy18 het volgende:
Nieuw Rechts wil dat de burgemeester Scheeres van Schiedam overgaat tot sluiting van het belhuis ‘Internet Phone Centre’ gevestigd aan de Broersvest 52/C, net over de grens van Rotterdam. Het Rotterdamse gemeenteraadslid Michiel Smit vraagt in een fax aan de burgemeester tot onmiddellijke sluiting over te gaan. Volgens diverse media wordt dit belhuis gebruikt als contactadres door personen die plannen maken voor terroristische aanslagen in Nederland. Ook is de eigenaar net veroordeeld voor een gewapende overval, wat extra aanleiding is voor maatregelen tegen dit belhuis.

Michiel Smit: “Naar mijn inzicht moet burgemeester Scheeres de burgers van zijn stad, en de buurgemeenten, beschermen tegen dit soort plekken waar mogelijk terroristische plannen gemaakt worden. Daarom verzoek ik hem dan ook om tot sluiting van het genoemde belhuis over te gaan. Het is niet te verkopen aan de bewoners van Schiedam en Rotterdam dat dit soort plekken gewoon openblijven, en zodoende de terrorismedreiging letterlijk bij hen om de hoek zit.”

Al eerder heeft Nieuw Rechts gepleit voor de sluiting van het kantoor van de Stichting Al Aqsa te Rotterdam. De stichting geeft volgens velen steun aan terroristische organisaties in Palestina, zoals Hamas, en daarom werden door de Nederlandse overheid alle rekeningen geblokkeerd. Een half jaar later lijkt het erop, dat Al-Aqsa nog steeds actief is, maar dan onder een andere naam, stichting Jeruzalem.

Meer artikelen uit Juli 2004

Hij zegt dus ook verstandige dingen
inderdaad. Schandalig dat zo`n tent open blijft.
pi_21129897
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 12:56 schreef JohnDope het volgende:

[..]

inderdaad. Schandalig dat zo`n tent open blijft.
WTF doet mijn ip-adres in jouw avatar?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_21129899
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 12:54 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Je maakt mij niet wijs dat je daar op zit te wachten, we hebben tuig zat in nederland, buitelands tuig moeten we dus zeker mijden.
Polen mogen nu sowieso deze kant op komen. En mij maakt het allemaal geen fuck uit. Zoals ik al zei: Polen liggen me zeerder aan het hart dan andere nationaliteiten. Ik heb liever Polen die ons vuil komen opknappen (en ondertussen naar hun fijne house luisteren) dan die verdomde Fransen die hier drugs komen afnemen.
  zondag 8 augustus 2004 @ 13:00:09 #55
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21129950
Polen integreren wel hoor, dat hebben ze de laatste honderd jaar in Nederland/VS/Frankrijk/Duitsland laten zien.
Over de Polen zit ik niet in
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_21129966
Polen zijn katholiek.
pi_21129976
Ja, precies. Polen komen alleen hierheen als er van verzekerd zijn dat ze werk krijgen. Ik geloof daarom ook niet dat er hier veel werkeloze Polen zitten. De problemen liggen ook niet daar. Maar ja, Michiel Smit heeft het niet zo op lelijke Poolse neuzen volgens mij.
pi_21129979
quote:
het schorem
Op zondag 8 augustus 2004 12:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Polen mogen nu sowieso deze kant op komen. En mij maakt het allemaal geen fuck uit. Zoals ik al zei: Polen liggen me zeerder aan het hart dan andere nationaliteiten. Ik heb liever Polen die ons vuil komen opknappen (en ondertussen naar hun fijne house luisteren) dan die verdomde Fransen die hier drugs komen afnemen.
Nou ik wil niet dat ze ons brood hier komen roven.
En een buitelander die hier iets komt kopen en vervolgens weer wederkeert naar zijn thuisbasis, dat zal ik alleen maar aanmoedigen of het nou om drugs gaat of om een lading tulpen. Ik wil gewoon niet dat er allemaal mensen van ver hier komen wonen.
pi_21130015
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 12:54 schreef lionsguy18 het volgende:
Volgens diverse media wordt dit belhuis gebruikt als contactadres door personen die plannen maken voor terroristische aanslagen in Nederland.
Altijd weer die hersenspoelende extreem-linkse media
pi_21130021
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 12:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

WTF doet mijn ip-adres in jouw avatar?
LOL, ik zou het niet weten. Ik denk dat meerdere mensen jouw probleem kennen.
pi_21130046
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 12:54 schreef JohnDope het volgende:

[..]
Criminele buitenlanders zijn erger dan criminele hollanders hè.
Op zondag 8 augustus 2004 13:04 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Criminele buitenlanders zijn erger dan criminele hollanders hè.
Eigen tuig eerst!
pi_21130072
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:03 schreef JohnDope het volgende:

[..]

En een buitelander die hier iets komt kopen en vervolgens weer wederkeert naar zijn thuisbasis, dat zal ik alleen maar aanmoedigen of het nou om drugs gaat of om een lading tulpen. Ik wil gewoon niet dat er allemaal mensen van ver hier komen wonen.
Polen doen werk die niemand in Nederland wil doen. Veel Hollanders willen hun handen niet vies krijgen.
pi_21130116
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:05 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Eigen tuig eerst!
Op zondag 8 augustus 2004 13:05 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Eigen tuig eerst!
Exact!
Criminelen kosten veel geld, dus we kunnen er dan nog niet eens buitelandse criminelen bij hebben.
Ik vind ook dat de hollandse onderwereld alle die topjongens uit het buiteland die hier zaken lopen te doen moeten liquideren.
pi_21130170
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Polen doen werk die niemand in Nederland wil doen. Veel Hollanders willen hun handen niet vies krijgen.
Ik zie anders op het station mensen nog ranziger werk doen, zoals schoonmaken en de hele mikmak. Asperches plukken is een lachertje vergeleken bij dat, dus daarvoor moeten we ook wel hollander kunnen vinden.
pi_21130181
edit dubbel.
pi_21130188
quote:
Dan moeten de Nederlanders zelf maar asperges gaan steken of bollen gaan pellen...
pi_21130199
quote:

[..]

Ik wil gewoon niet dat er allemaal mensen van ver hier komen wonen.
Ook al zo'n door en door verrot mannetje.
They won't stop untill this nation is all straight and all white, they call it a free nation but all it is, is a nazi-nation.
De prominente politicoloog Jos de Beus “Iemand is radicaal als hij een grote verandering van de maatschappelijke orde wil bereiken en dus verder gaat dan enkel wisseling van personen en beleidsvormen. Zeg voor het gemak dat een radicaal politicus (links of rechts) de politieke gemeenschap en de grondwet van die gemeenschap wil wijzigen (dus de heersende uitleg daarvan). Volgens mij is uw nieuwe partij rechts, op sommige punten radicaal-rechts, maar niet extreem-rechts.” Dit is een mening die ook door andere politicologen wordt gedeeld
  zondag 8 augustus 2004 @ 13:12:45 #72
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_21130215
Ja, buitenlandse criminelen moet je uitzetten. Dat gebeurd ook al tientallen jaren.

Alleen criminelen met een Nederlands paspoort uitzetten, ook al zijn ze in een ander land geboren of hebben ze buitenlandse ouders, is totaal niet gewenst. Het is dan wel tuig, maar het is wel ons tuig.
pi_21130235
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:09 schreef JohnDope het volgende:

Ik vind ook dat de hollandse onderwereld alle die topjongens uit het buiteland die hier zaken lopen te doen moeten liquideren.
Dat is niet eerlijk. Dat is discriminatie. Nederlandse criminelen hebben net zoveel recht om geliquideerd te worden als buitenlandse!
pi_21130243
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:12 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Ook al zo'n door en door verrot mannetje.
They won't stop untill this nation is all straight and all white, they call it a free nation but all it is, is a nazi-nation.
Jij bent ziek met je gedemoniseer, wat we nu in nederland aan buitelanders hebben vind ik op dit moment afdoende, en het maakt me niet uit of die buitelanders blank, geel, zwart of homo zijn.
pi_21130244
Zelfs pimmetjuuhhhh riep dat het ons probleem was.
Op zondag 8 augustus 2004 13:14 schreef JohnDope het volgende:

[..]

en het maakt me niet uit of die buitelanders blank, geel, zwart of homo zijn.
Juistem, buitenlanders zijn buitenlanders, allemaal hetzelfde, allemaal schorem.
Op zondag 8 augustus 2004 13:13 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Dat is niet eerlijk. Dat is discriminatie. Nederlandse criminelen hebben net zoveel recht om geliquideerd te worden als buitenlandse!
Nee vind ik niet. Als ik bij jou thuis kom dan hou ik me aan jouw regels, dan ga ik niet lopen slopen en doen in jouw huis, ik zal netjes met bestek eten, na het eten zal ik me bestek keurig netjes neerleggen.
Als ik er dan een kankerzooi bij jou van maak, of ik steel je wietplanten leeg en ik ga dat vervolgens verkopen, dan trap je mij het huis uit. Maar in de onderwereld kan je de familie niet verlaten zonder te overlijden dus dan wordt het schieten geblazen.

Ik vind mensen die van buiten komen die moeten zich hier netjes gedragen en moeten zeker geen brood roven van de nederlandse onderwereld, weet je hoeveel miljard in die illegale economie omgaat, maar volgens mij 100den miljarden per jaar, zal dan mooi zijn als iemand uit het buiteland even dat geld hier komt weghalen en het dan meteen naar het buiteland meeneemt.
pi_21130312
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:12 schreef Sidekick het volgende:

Alleen criminelen met een Nederlands paspoort uitzetten, ook al zijn ze in een ander land geboren of hebben ze buitenlandse ouders, is totaal niet gewenst. Het is dan wel tuig, maar het is wel ons tuig.
Precies wat Pim Fortuyn ook al zei. Hij heeft nooit geen woord gerept over het uitzetten van allochtonen die hier gewoon legaal waren.
pi_21130320
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:16 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Juistem, buitenlanders zijn buitenlanders, allemaal hetzelfde, allemaal schorem.
Ik zeg niet dat het allemaal schorem is, maar er bestaat een kans dat het schorem is of wordt dus kunnen we ze beter maar niet meer binnen laten.
We hebben problemen zat met ons eigen volk.
pi_21130332
Je moet eens wat minder mafiafilms kijken.
pi_21130360
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:17 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee vind ik niet. Als ik bij jou thuis kom
En hier ben ik opgehouden met lezen *ril*
pi_21130371
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:17 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee vind ik niet. Als ik bij jou thuis kom dan hou ik me aan jouw regels, dan ga ik niet lopen slopen en doen in jouw huis, ik zal netjes met bestek eten, na het eten zal ik me bestek keurig netjes neerleggen.
Als ik er dan een kankerzooi bij jou van maak, of ik steel je wietplanten leeg en ik ga dat vervolgens verkopen, dan trap je mij het huis uit. Maar in de onderwereld kan je de familie niet verlaten zonder te overlijden dus dan wordt het schieten geblazen.

Ik vind mensen die van buiten komen die moeten zich hier netjes gedragen en moeten zeker geen brood roven van de nederlandse onderwereld, weet je hoeveel miljard in die illegale economie omgaat, maar volgens mij 100den miljarden per jaar, zal dan mooi zijn als iemand uit het buiteland even dat geld hier komt weghalen en het dan meteen naar het buiteland meeneemt.
Je zult moeten accepteren dat Nederland ook hun land is, dat ook hun toekomst hier ligt, daar veranderen bange xenofoobjes niets aan.
En och, uiteindelijk zijn we allemaal broeders
Op zondag 8 augustus 2004 13:18 schreef Zander het volgende:
Je moet eens wat minder mafiafilms kijken.
Ik heb de meest info gewoon uit de media. Iemand anders begon over criminelen dus ik ging er even op door.
pi_21130386
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:20 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

zondag 8 augustus 2004 @ 13:22:25 #85
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_21130391
Maar goed, de toon in de "column" van Smit is duidelijk, fietsende Polen en autorijdende Turken die hun weg vinden in de steden, zijn ook onderdeel van het probleem. En daar gaat Smit de fout in, althans, het geeft wrs meer zijn extreemrechtse karakter weer.
pi_21130440
"bange xenofoobs"

Die moeten wel erg bang zijn!
pi_21130444
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:20 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Gozer was maar een voorbeeldje, ik ben niet zo`n computernerdje die met iedereen wil afspreken, ik heb een sociaal leven.
pi_21130490
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:25 schreef Toffe_Ellende het volgende:
"bange xenofoobs"

Die moeten wel erg bang zijn!
oja oja. Hoe heet dat ookalweer. pleonasme?

Heldhaftige held
Bevroren ijs
Dood lijk

Op zondag 8 augustus 2004 10:22 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Natuurlijk, zoals wij "linksen" ook onze mening mogen geven over Michiel Smit en zijn clubje.

Ik ben absoluut tegen een verbod van NieuwRechts.
Zou het zo kunnen zijn? Nieuw rechts, xenofoob en al, is een reactie op: allochtoonaanbiddend links? Lange tijd werd uit linkse hoek alles verketterd wat maar enigzins op mogelijke discriminatie zou kunnen lijken? Inmiddels neemt links een wat gematigder standpunt in.
Voordat zekere users gaan steigeren: Nee ik ben niet voor Nieuw Rechts.
Bovendien ben ik bijzonder kloekmoedig. Ik verbleek niet bij de aanblik van hoofddoeken en ongetrimde baarden.

iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_21130514
Gelukkig want mijn baard is vandaag behoorlijk ongetrimd
pi_21130521
Ik ben zeker ook niet voor nieuw-rechts, maar ze brengen wel leven in de brouwerij en maken het die o.a. belhuizen heel erg moeilijk en daar is echt wel lef voor nodig.
pi_21130548
En dankzij nieuw-rechts is die hele rel over de leningman FritsBom ontstaan.
  zondag 8 augustus 2004 @ 13:33:21 #93
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21130569
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:31 schreef JohnDope het volgende:
Dat is alleen maar omdat ze dol zijn op mensen met een naam als Bom
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_21130570
quote:
Ja man wat een fantastische prestatie. Echt heel Nederland gives a shit. heil NieuwRechts
quote:
Ja ik ben in deze ook erg teleurgesteld in de Verenigde Naties. Waarom hebben zíj daar niets aan gedaan?
pi_21130624
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:33 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Ja man wat een fantastische prestatie. Echt heel Nederland gives a shit. heil NieuwRechts
humm je praat wel denigrerend, maar je kan alles van me zeggen behalve dat ik een racist ben.
Maar nederland was er aardig in rep en roer over.
pi_21130641
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dat komt zeker doordat Michiel Smit in die onzin van Bom getrapt is. Als enige Nederlander
Zoveel mensen trappen er in dat is het probleem. Ik denk niet dat hij een lening nodig heeft.
pi_21130646
Verrek, ze zijn ook al in Gouda geweest:
quote:
Gisteren hadden we de Nieuw Rechts Borrel op de markt bij de Tapperij , we zaten lekker op het terras , en toen zeiden indd al een paar mensen die zelf niet uit Gouda komen dat het wel mee valt , dat ze niks zagen.

Dan kom ik gelijk met mijn punt : Welke maand is het ?
volgens mij zijn ze nu allemaal op "vakantie" in hun eigen land , dus aankomende 1 of 2 weken zal het nog lekker rustig zijn in Gouda.
pi_21130667
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:36 schreef JohnDope het volgende:

[..]
Dat heeft Michieltje je zeker ook verteld?
:')
Op zondag 8 augustus 2004 13:35 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ja ik ben in deze ook erg teleurgesteld in de Verenigde Naties. Waarom hebben zíj daar niets aan gedaan?
dan moet je ze aanschrijven of ze voor je probleem willen opkomen maar dan moet je wel vertellen waarom je in de verenigde naties geinteresseerd bent.
En als ze dat aspect niet interessant vinden dan moet je zelf actie ondernemen.
pi_21130696
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:39 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Dat heeft Michieltje je zeker ook verteld?
Ik ken die hele gozer niet en ik hoef hem niet te kennen eerlijk gezegd, ik heb er gewoon wat over gehoord op tv en in de krant alleen werd er heel vaak niet verteld dat nieuw rechts deze rel was begonnen over bommetje.
pi_21130732
quote:

Komkommernieuws
pi_21130749
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:42 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Komkommernieuws
haha dat is alles toch tegenwoordig bijna. Welcome to the new millennium my man
pi_21130858
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:43 schreef JohnDope het volgende:

[..]

haha dat is alles toch tegenwoordig bijna. Welcome to the new millennium my man
Ja, er is deze eeuw nog niets van enige importantie voorgevallen hè?
pi_21130931
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:48 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

ik zeg toch niet dat er niets gebeurd is deze eeuw, er staat ook dat bijna alles komkommernieuws is.
pi_21131011
Ik ga eens naar buiten. Kijken of er hier ook Turken op fietsen rondrijden of misschien zelfs wel Polen in auto's met harde house-muziek (Tiësto?)
pi_21131057
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:56 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik ga eens naar buiten. Kijken of er hier ook Turken op fietsen rondrijden of misschien zelfs wel Polen in auto's met harde house-muziek (Tiësto?)
Die gasten die ik zag rijden, die hadden industriele hardcore of iets van tekno aanstaan, het was in ieder geval hard en rauw, in ieder geval niet van die sissy-tiesto-stijl.
Ik zie liever een pool met Tiesto (tostie) oprijden, dan denk ik: dat is weer zo`n slappeling.
pi_21131080
quote:

[..]

LOL, ik zou het niet weten. Ik denk dat meerdere mensen jouw probleem kennen.
Scriptje in je avatar gedaan ofzo?
Some say in ice
pi_21131096
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 14:00 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Scriptje in je avatar gedaan ofzo?
hehe ja
pi_21131483
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:56 schreef Scrutinizer het volgende:
Vergeet je shotgun niet mee te nemen....je weet maar nooit.

Het is eigenlijk te gek voor woorden dat die Polen hier na toe moeten komen op het vuile werk op te knappen, puur omdat veel Nederlanders het vertikken.

Verreweg de meeste Polen die ik gesproken heb (kom via mijn werk geregeld in contact met Polen), hebben geen intentie om hier te blijven. Het zijn dus echt gastarbeiders, en geen gastblijvers. Daarom vind ik ook niet dat zij moeite hoeven te doen te integreren.

Wel vind ik dat ze net zo veel loon zouden moeten krijgen als Nederlanders die hetzelfde werk uitvoeren. Enerzijds omdat ze vaak minstens zo hard werken, anderzijds omdat dit oneerlijke concurrentie (op de arbeidsmarkt) voorkomt.

Het is te hopen dat Polen wat vruchten kan plukken van het EU-lidmaatschap, zodat er in eigen land ook een gezondere economie kan onstaan. (ik ben wel erg tegen de EU, maar dat terzijde)
pi_21132761
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:48 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

O nee??? Mijn Turkse buren hebben een hond Carabas en een kater Dino. De laatste komt regelmatig beleefdheidsbezoekjes bij onze gesneden katers afleggen en vooral een hapje meeëten.
Als dat geen important voorbeeld van dierlijke integratie is!
  zondag 8 augustus 2004 @ 16:03:42 #114
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_21133207
quote:
Grote vriend JD is waarschijnlijk vergeten dat in een ford fiesta / opel manta rijden met daarin keiharde housemuziek een teken is van de groeiende welvaart onder de jongeren. Midden jaren '90 kon je geen minuut met het raam open zetten of er reed wel zo'n "nozem" door de straat met zijn harde housemuziek. Die jongens hadden ineens geld voor een auto en zo'n vet "soundsystem".

Dus dit is juist een goed teken. Ook de poolse gastarbeiders verdienen nu een centje meer
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_21134208
Ik ben verdomme net buiten alleen een stel Polen op een tandem tegen gekomen en een Turkse familie in een (hele mooie) auto en die hadden niet eens de radio aan Het moet niet veel gekker worden hier in Nederland
pi_21135221
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 16:57 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik ben verdomme net buiten alleen een stel Polen op een tandem tegen gekomen en een Turkse familie in een (hele mooie) auto en die hadden niet eens de radio aan Het moet niet veel gekker worden hier in Nederland
vast gestolen...
pi_21135333
Die lieden van Nieuw Rechts zijn ontzettend simpel. Al hun programmapunten eindigen met "het is de schuld van de buitenlanders "
pi_21135475
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 17:56 schreef DrWolffenstein het volgende:
Die lieden van Nieuw Rechts zijn ontzettend simpel. Al hun programmapunten eindigen met "het is de schuld van de buitenlanders "
Sancta simplicitas
pi_21136562
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 17:49 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

vast gestolen...
De autoradio bedoel je? Zou kunnen.
pi_21137315
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 18:04 schreef Sater het volgende:

[..]

Sancta simplicitas
Simpel zijn is heilig

[ Bericht 0% gewijzigd door DrWolffenstein op 09-08-2004 04:27:27 ]
  zondag 8 augustus 2004 @ 19:56:15 #121
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_21137915
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 19:37 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Simpel zijn is heilig
Zoals jouw sig bewijst, bedoel je?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_21138872
quote:
*proest!* . Die dingen zijn natuurlijk véél belangrijker dan zaken als mensenrechten, onderwijs en zorg.
pi_21147315
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 19:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zoals jouw sig bewijst, bedoel je?
De waarheid is niet ingewikkeld. Feiten zijn de simpelste dingen die er bestaan.
  maandag 9 augustus 2004 @ 04:28:45 #124
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_21147319
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 04:26 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

De waarheid is niet ingewikkeld. Feiten zijn de simpelste dingen die er bestaan.
In jouw belevingswereld in ieder geval wel!
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
pi_21147329
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 04:28 schreef bolivian het volgende:

[..]

In jouw belevingswereld in ieder geval wel!
Hoe bedoel je, ik vrees dat we in dezelfde wereld leven. Ik denk, of beter gezegt, ik weet wel zeker dat een godsdienst waarvan een groot gedeelte van de aanhang geen respect kan opbrengen voor onze westerse manier van leven, deze ook niet verdient.

Of bedoelde je het andere gedeelte van mijn sig? Dat is heus niet serieus bedoeld hoor, of je moet de zoveelste linkse borderline-patiënt zijn die hier rondhangt en alles serieus opvat.
  maandag 9 augustus 2004 @ 08:02:20 #126
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_21147591
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 04:26 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

En jouw smakeloosheid is bij deze een feit
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_21148221
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 04:34 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, ik vrees dat we in dezelfde wereld leven. Ik denk, of beter gezegt, ik weet wel zeker dat een godsdienst waarvan een groot gedeelte van de aanhang geen respect kan opbrengen voor onze westerse manier van leven, deze ook niet verdient.

Of bedoelde je het andere gedeelte van mijn sig? Dat is heus niet serieus bedoeld hoor, of je moet de zoveelste linkse borderline-patiënt zijn die hier rondhangt en alles serieus opvat.
Even hierop inhakend heb ik een leuk artikeltje:

Strijden voor het Vrije Westen!
--------------------------------------------------------------------------------

Mensen staren zich te vaak blind op het hier en nu, alsof onze dagelijkse beslommeringen alles zijn wat er is in deze wereld. 'Het zal mijn tijd wel duren' is een natuurlijke en begrijpelijke reactie op nieuwe, gevaarlijke ontwikkelingen.

Kijk om je heen of op internet en je weet: het zal onze tijd niet meer duren!

* Massa terrorisme waarbij duizenden onschuldige burgers afgeslacht worden zonder waarschuwing. In de toekomst kunnen er zelfs honderdduizenden slachtoffers vallen door de inzet van massavernietigingswapens.

* Afname van goed burgerschap en naastenliefde binnen de gemeenschap. De verzorgingsstaat is hier de hoofdschuldige van. Mensen moeten voor elkaar zorgen, niet de staat.

* De toevlucht die mensen zoeken in drugs en perverse vormen van seksualiteit zoals pedofilie. De vrijheid hierin is geen 'blijheid' maar een terugkeer naar een dierlijk bestaan.

* Een afnemende vitaliteit van onze Westerse beschaving zoals we dat zien in de kunst en literatuur.

* De multiculturele 'samenleving' die zegt dat alle culturen gelijk zijn en dat we voor alles respect moeten hebben, zelfs voor mensen die zweren bij vrouwenbesnijdenis en meerwijverij.

* De toenemende psychische verwarring bij burgers zoals we dat zien in de toename van depressies en de verkoop van 'gelukspillen' zoals Prozac.

Wie durft dan nog te zeggen dat het onze tijd nog wel zal duren of dat onze Westerse beschaving 'gewonnen' heeft?

Ok, punt duidelijk: maar waarom maak je je hier zo druk om, het is toch jouw probleem niet? Laat de overheid een commissie instellen en de zaak oplossen.

Zo'n houding is nu precies het probleem. We gaan er nu teveel vanuit dat mensen alleen verantwoordelijk zijn voor zichzelf en de overheid voor ons allen. De overheid heeft als het ware de plaats van God ingenomen, maar het is een valse God........

De mens is een sociaal wezen binnen een gemeenschap. om die gemeenschap bij elkaar te houden heb je dan weer een cultuur nodig. Een taal zodat je elkaar kunt verstaan, geschiedenis zodat het een duurzaam iets is en een gedeeld besef van goed en kwaad zodat je elkaar kunt vertrouwen.

Onze Westerse beschaving bestaat uit twee pijlers: Jeruzalem en Athene.

Jeruzalem is de Openbaring en de Schrift; de joods-christelijke traditie. Zij geeft ons het scheppingsverhaal, onze moraliteit en ons vermogen tot liefde. Ze is het cement van de samenleving, van de naastenliefde die de basis is van de gemeenschap.

Athene is de Rede en de Muze; de klassiek-humanistische traditie. Hij geeft ons de wetenschap, de literatuur en onze wetten. Dat is het fundament van onze welvaart en van onze rechtvaardigheid.

Jeruzalem en Athene hebben een stormachtig huwelijk dat we de Westerse cultuur noemen. Haat en liefde, overspel en trouw wisselen elkaar snel af, maar uiteindelijk kunnen ze niet zonder elkaar.

We zien nu twee bedreigingen voor onze beschaving: de Islam en de Verlichting.

De Islam wijst Athene af en daarmee de moderne samenleving. Ze wil ons terugvoeren naar een miserabel bestaan van armoede en onderdrukking (bijv. van vrouwen). Er zal dan ook nooit een modern, democratisch land kunnen zijn dat de Islam letterlijk neemt.

De Verlichting wijst Jeruzalem af en denkt wel met Athene toe te kunnen. De staat geleid door hoogopgeleide ambtenaren neemt de rol van God over en wil met beleidsmaatregelen de naastenliefde en moraliteit opleggen. Het resultaat is communisme, socialisme en een liberalisme dat met de twee voorgenoemde collaboreert. De Sovjetunie en de verzorgingsstaat zijn hier het resultaat van.

De Verlichting en de Islam moeten keihard en tegelijkertijd bestreden worden. Daarvoor moeten we onze eigen cultuur en onze lotsbestemming opnieuw ontdekken.

Volgens Charles Murray in zijn boek 'Human accomplishment. The pursuit of excellence in the arts and sciences, 800 B.C. to 1950.' is 97% van de wetenschappelijke ontdekkingen in Europa en Noord-Amerika gedaan. Toevallig?

Sommige mensen zeggen dat alles toevallig is. Maar zet een aap achter een computer en wat is de kans dat hij de verzamelde werken van Shakespeare schrijft? Er zit een bepaalde wetmatigheid in deze wereld, een plan of ontwerp.

Wij Westerlingen hebben als lotsbestemming om de wereld verder vooruit te helpen uit het moeras van achterlijkheid en wantrouwen. Dat is onze plicht tegenover onze voorouders die dit alles opgebouwd hebben en tegenover onze nakomelingen die een betere wereld verdienen.
pi_21150174
Als je een artikel post, hoe slecht ook, is het gebruikelijk dat je vermeldt wie het geschreven heeft en waar of waarin het gepubliceerd is. Dus: wie is de auteur van dit stukje Stormfront-proza?
pi_21150464
Aha... wat een hoop flauwekul...
pi_21150557
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 11:29 schreef Scrutinizer het volgende:
Als je een artikel post, hoe slecht ook, is het gebruikelijk dat je vermeldt wie het geschreven heeft en waar of waarin het gepubliceerd is. Dus: wie is de auteur van dit stukje Stormfront-proza?
Waar slaat dat nou weer op, stromfront heeft ook een hekel aan israel. Dit is een scherp stukkie tekst wat de simpele zielen onder ons moet wakker schudden.
Als wij de oorlog op een dag niet starten dan gaan we verliezen. En daarom sta ik ook achter Bush, hij laat die gasten in het midden-oosten zien dat we niet bang zijn voor een paar arabieren.
pi_21150605
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 04:34 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Je hebt het over gereformeerden en rome gezinde katholieken?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_21150698
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 11:45 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou weer op, stromfront heeft ook een hekel aan israel. Dit is een scherp stukkie tekst wat de simpele zielen onder ons moet wakker schudden.
Als wij de oorlog op een dag niet starten dan gaan we verliezen. En daarom sta ik ook achter Bush, hij laat die gasten in het midden-oosten zien dat we niet bang zijn voor een paar arabieren.
Dus Israel weg, Stormfront weg? Of vindt het front danwel iets ander abjects?
Bush als dappere arabierenverpletter? De eerste klap is een oliedaalder waard?
pi_21150793
quote:

[..]

Een preventieve oorlog tegen de halve wereldbevolking omdat deze toevallig een ander geloof en cultuur hebben en omdat onder het juk van fundamentalisten zitten?

Je bent bang, knul, bang dat je op een dag geen mooie spullen meer kunt kopen. Dat je consument-af bent. Je geeft geen fuck om de wereld, alleen om jezelf. Iedereen kan zien dat het westen oppermachtig is en dat een oorlog tegen een andere cultuur er nooit zal komen. Het zal een lange strijd worden tegen fundamentalisten. En de kans dat jij daardoor die nieuwe Nokia niet kunt kopen is, vrij klein. En nu wakker worden.
pi_21151060
idd. Pure angst is het.
  maandag 9 augustus 2004 @ 12:36:49 #135
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_21151649
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 11:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Een preventieve oorlog tegen de halve wereldbevolking omdat deze toevallig een ander geloof en cultuur hebben en omdat onder het juk van fundamentalisten zitten?

Je bent bang, knul, bang dat je op een dag geen mooie spullen meer kunt kopen. Dat je consument-af bent. Je geeft geen fuck om de wereld, alleen om jezelf. Iedereen kan zien dat het westen oppermachtig is en dat een oorlog tegen een andere cultuur er nooit zal komen. Het zal een lange strijd worden tegen fundamentalisten. En de kans dat jij daardoor die nieuwe Nokia niet kunt kopen is, vrij klein. En nu wakker worden.
  maandag 9 augustus 2004 @ 12:39:31 #136
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_21151710
quote:

[..]

Jaa nnnuu nuu issie stil.
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  maandag 9 augustus 2004 @ 12:41:11 #137
pi_21151738
quote:

[..]

Inderdaad alleen simpele zielen zullen het nog geloven ook.
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_21151806
Wat gebeuren moet zal toch gebeuren.
Bush is in wezen erg onbelangrijk.
Alles wordt van Hogerhand bepaald.
pi_21151871
quote:
Volgens Charles Murray in zijn boek 'Human accomplishment. The pursuit of excellence in the arts and sciences, 800 B.C. to 1950.' is 97% van de wetenschappelijke ontdekkingen in Europa en Noord-Amerika gedaan. Toevallig?
Volgens mij is voor 1560 geen wetenschappelijke ontdekking in Noord amerika gedaan. Of zeg ik hier wat stoms. Verder komen ook vele ontdekking uit het oude china en werd deze wijsheid over de zijderoute vervoerd, ow en een gedeelte van onze geschiedenis was de zijderoute grotendeels islamitisch.
  maandag 9 augustus 2004 @ 13:10:36 #140
pi_21152454
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 12:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij is voor 1560 geen wetenschappelijke ontdekking in Noord amerika gedaan. Of zeg ik hier wat stoms. Verder komen ook vele ontdekking uit het oude china en werd deze wijsheid over de zijderoute vervoerd, ow en een gedeelte van onze geschiedenis was de zijderoute grotendeels islamitisch.
hellemaal gelijk,

vuurwerk, de kruiwagen, de paraplu, de seismograaf, het ijzersmeden, ijzeren ploegen, de klok, het papier, buskruit, kruisboog,kompas, de yoke en de tofu. En hoeveel van die 97% hangt niet af van papier (de fax, boekdrukkunst, de pen, tolietpapier).??

En vergeet niet dat China/zuidoostazie met mensen als Lao Tse en Confucius, Boedha en keizer Asoka van India ook nog eens een paar nuttige filosofen en VREDELIEVENDE religies en wereldbeschouwingen werden gevormd.

Daarbij vergeten we ook nog dat veel astronomische ontdekkingen door arabieren en zuidamerikaanse volkeren zijn gedaan, in de tijd dat men hier nog gewoon aan het proberen was om te testen van welke bladeren men die minste uitslag kreeg na tolietgebruik.

je reinste geschiedvervalsing en cultuurpessimisme wat die Charles Murray tentoonspreid

[ Bericht 2% gewijzigd door Schuldige_Omstander op 09-08-2004 13:14:30 (laten we het verbeteren) ]
[/quote]
pi_21154285
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 12:44 schreef lionsguy18 het volgende:
Wat gebeuren moet zal toch gebeuren.
Bush is in wezen erg onbelangrijk.
Alles wordt van Hogerhand bepaald.
Ah, Jahweh = God = Allah als marionettenspeler.
pi_21154622
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:30 schreef Sater het volgende:

[..]

Ah, Jahweh = God = Allah als marionettenspeler.
Nee. gewoon. God Bless America.
zozo
hehe
trieste zieltjes
[afbeelding]
Ja, hoor eens, ''de media'' (meervoud overigens) hebben dit stuk niet geschreven en het doet er hoegenaamd niet toe of ik Smit wel eens heb gesproken. Het gaat om dit snertstuk - bij het beoordelen van literatuur (wat ben ik gul vandaag) zijn voorgaande ontmoetingen ueberhaupt van geen enkel nut, want de tekst dient voor zich te spreken.
Dat heeft niets met een voorkeur voor de SP of massamoordenaars uit Rusland en China te maken.
pi_21157089
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 13:10 schreef Schuldige_Omstander het volgende:

Daarbij vergeten we ook nog dat veel astronomische ontdekkingen door arabieren en zuidamerikaanse volkeren zijn gedaan, in de tijd dat men hier nog gewoon aan het proberen was om te testen van welke bladeren men die minste uitslag kreeg na tolietgebruik.
Door Arabieren? Niet bijster veel. Wel door voorgaande beschavingen.
pi_21158068
oh ik dacht dat broeder mohammed al edison de gloeilamp had uitgevonden
alle uitvindingen waren toch islamitische openbaringen van allah?
pi_21158089
en buskruit is gwoon el boussicrout
wat nou geschiedvervalser
pi_21158393
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 17:56 schreef DrWolffenstein het volgende:
Behalve de kapitaalkrachtigen.
pi_21158782
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 17:24 schreef Sater het volgende:

[..]

Behalve de kapitaalkrachtigen.
Tuurlijk wel, die zitten allemaal in de drugshandel enzo.

[..]

Ik ben helemaal niet bang dat ik geen nieuwe spullen op een dag kan komen, ik geef juist heel veel om mijn eigen volk.
Ik bedoelde als wij de oorlog niet starten, maar de arabieren beginnen de oorlog dan maken ze ons allemaal tot moslim. Ze voeren nog geen oorlog omdat ze de kans nog niet hebben, ze zijn nog achtergesteld (achterlijk zoals dhr Fortuyn altijd zei). Maar op een dag zijn ze wel ontwikkeld.
Ik wil dus niet zeggen dat alle moslims een gevaar voor de democratie vormen, maar er zitten wel een hoop linke tussen.

En ik was natuurlijk niet op eens stil, ik was even de hort op, ik ga natuurlijk niet de hele tijd achter mijn compie zitten heh.
pi_21160372
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 18:17 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet bang dat ik geen nieuwe spullen op een dag kan komen, ik geef juist heel veel om mijn eigen volk.
Nou ik geef geen hol om mensen die zo redeneren (schrap mij maar van je lijstje )
Ik geef veel om normale mensen die respect voor alles en iedereen hebben, en niet alleen maar negatief over ander bevolkinggroepen / religeuze groepen zitten te doen omdat er een paar rotte peren tussen zitten.
quote:
Ik bedoelde als wij de oorlog niet starten, maar de arabieren beginnen de oorlog dan maken ze ons allemaal tot moslim. Ze voeren nog geen oorlog omdat ze de kans nog niet hebben, ze zijn nog achtergesteld (achterlijk zoals dhr Fortuyn altijd zei). Maar op een dag zijn ze wel ontwikkeld.
En als ze in jou ogen ontwikkeld zijn ben je bang dat de oorlog uitbreekt ?
quote:
Ik wil dus niet zeggen dat alle moslims een gevaar voor de democratie vormen, maar er zitten wel een hoop linke tussen.
Ow het zogenaamd preventief oorlog voeren. Verder wil ik je even wijzen op het feit dat onze moslimbevolking over de wereld voor minsten 80% niet uit arabieren bestaat
pi_21160427
quote:
Mag ik daar dan aub niet bijhoren
pi_21160595
quote:

Ik bedoelde als wij de oorlog niet starten, maar de arabieren beginnen de oorlog dan maken ze ons allemaal tot moslim. Ze voeren nog geen oorlog omdat ze de kans nog niet hebben,
Beetje veel last van islamofobie. ?
Wat wil je met die derde wereldoorlog?
Heel noord-afrika veroveren + het midden-oosten ?
En wat dan ?
De islam verbieden ?
Mensen indoctrineren dat islam=bah en democratie= mooi ?
Onderwijl zien ze dat die democratie een ander woord voor buitenlandse onderdrukking en dictatuur is?
Hoe zie jij die nieuwe wereldoorlog ?
pi_21161040
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:44 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Nee. gewoon. God Bless America.
Nog een uitverkoren volk? Zal Abraham leuk vinden.
pi_21169906
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 18:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou ik geef geen hol om mensen die zo redeneren (schrap mij maar van je lijstje )
Ik geef veel om normale mensen die respect voor alles en iedereen hebben, en niet alleen maar negatief over ander bevolkinggroepen / religeuze groepen zitten te doen omdat er een paar rotte peren tussen zitten.
Kijk die rotte peren van hun kant, maken ruzie met het westen (wat de oorzaak ook wezen mogen, maar dat doet er niet toe, er is een cyclus van geweld). Dan is het logisch dat de 'rotte' peren van het westen netzo reageren als de rotte-peren van het midden-oosten, maar dan averechts.
Die rotte peren uit het midden-oosten kan je in theorie ook geen rotte-peren noemen, want zij vinden dat zij opkomen voor hun idealen, door ons te haten en bommen bij ons te laten ontploffen.
En doordat die rotte peren ons gaan 'haten', dan gaan wij ook hun 'haten' en zo heb je een oneindige cyclus.
En dan kan je wel zeggen, we moeten wijs zijn en in vrede en harmonie leven en geen oorlog voeren, maar zo werkt het niet in de wereld.
pi_21175396
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 00:41 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Kijk die rotte peren van hun kant, maken ruzie met het westen (wat de oorzaak ook wezen mogen, maar dat doet er niet toe, er is een cyclus van geweld). Dan is het logisch dat de 'rotte' peren van het westen netzo reageren als de rotte-peren van het midden-oosten, maar dan averechts.
Ah daar hebben we de kortzichtigheid die naar boven komt borrellen. De zogenaamde borrelpraat, wat de oorzaak ook mag wezen, maar die boeit niet .

Als we het zogenaamde niet achterlijke westen wel de moeite zouden kunnen nemen om de achtergronden van deze door sommige genaamde achterlijken te willen begrijpen, dan zouden we als niet achterlijken mischien iets aan de zogenaamde achterlijken kunnen doen. Maar als we dat niet kunnen vind ik ons als westerse wereld in dat opzicht net zo achterlijk als het niet nog achterlijker is.
pi_21175535
Dat is een hoop 'achterlijk'
pi_21175544
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 10:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ah daar hebben we de kortzichtigheid die naar boven komt borrellen. De zogenaamde borrelpraat, wat de oorzaak ook mag wezen, maar die boeit niet .

Als we het zogenaamde niet achterlijke westen wel de moeite zouden kunnen nemen om de achtergronden van deze door sommige genaamde achterlijken te willen begrijpen, dan zouden we als niet achterlijken mischien iets aan de zogenaamde achterlijken kunnen doen. Maar als we dat niet kunnen vind ik ons als westerse wereld in dat opzicht net zo achterlijk als het niet nog achterlijker is. :')
haha wie is er nou kortzichtig, je kan niet quoten, ik kan tenministe nog enig begrip tonen voor het midden-oosten, ik weet hoe ze redeneren, ik begrijp de achtergronden, als ik in het midden-oosten was geboren en opgegroeid, dan had ik achter BinLaden en de hele mikmak gestaan, het lot is nou eenmaal anders dus ben ik de anti-pool van het midden-oosten.
pi_21175745
Tja als je niet zelfstandig kan nadenken, dan loop je achter elke willekeurige idioot aan.
pi_21175790
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 11:17 schreef lionsguy18 het volgende:
Tja als je niet zelfstandig kan nadenken, dan loop je achter elke willekeurige idioot aan.

Jou hoor ik ook altijd vel praten, als jij in het midden-oosten was opgegroeid was BinLaden ook jouw held geweest.
Je gaat me toch niet wijsmaken dat dan je held de nieuwe irakese/afghaanse regering is die door de vuile amerikanen is aangesteld. Het gaat steeds meer lijken of de amerikanen het midden-oosten willen overnemen. Op die nieuwe irakese regering en afghaanse regering moet je bommen droppen.
Vanuit een arabier geredeneerd heh.
pi_21175830
Jij kent mij niet dus die veronderstelling is op zijn minst gezegd voorbarig.
Overigens was het niet mijn bedoeling om je te beledigen maar was mijn opmerking meer algemeen bedoeld.
pi_21175873
Ik heb nooit een standpunt ingenomen hetzij pro of contra de oorlog in Irak.
Maar nu we er zijn moet het karwei wel afgemaakt worden om AQ niet de kans te geven om van dit land een tweede Afghanistan te maken, maar dit is wel erg off topic.
pi_21175967
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 11:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dat is een hoop 'achterlijk'
Goed he.

Het zal voor mensen die een journalisten of andere schrijfstudie doen/ gedaan hebben wel een gruwel zijn om zoveel achterlijkheid te lezen.
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 11:07 schreef JohnDope het volgende:

haha wie is er nou kortzichtig, je kan niet quoten, ik kan tenministe nog enig begrip tonen voor het midden-oosten, ik weet hoe ze redeneren, ik begrijp de achtergronden, als ik in het midden-oosten was geboren en opgegroeid, dan had ik achter BinLaden en de hele mikmak gestaan, het lot is nou eenmaal anders dus ben ik de anti-pool van het midden-oosten.
Ow nu ben ik opeens kortzichtig omdat ik niet kan qouten, ik haal het stukje totaal niet uit zijn verband en op de rest van de onzin wou ik niet eens meer reageren.

Ow hoe kan het dat je dan begrip kan tonen voor obl, als je zelf het volgende beweerd :
quote:
(wat de oorzaak ook wezen mogen, maar dat doet er niet toe, er is een cyclus van geweld)
Damn het lijkt wel de westers geneeskunde, niet kijken naar de oorzaken alleen de gevolgen aanpakken. In dat opzicht zjin ze in china met hun oorzaak zoeken, en dan de oorzaak bestrijden ipv symptoom bestijding nog wel een stuk slimmer dan ons achterlijke westen
pi_21176189
ik bedoelde in geval van een cyclus dat er contstant geweld is, het maakt niet uit wie de cyclys is begonnen er zal altijd geweld zijn. Dus ik had het iets anders moeten formuleren of je had het anderes moeten intepreteren.
Maar ik denk dat ik als 1 van de beste hier osama bin laden begrijp, in de tijd dat hij de USS cole opblies vond ik hem wel grappig, kijk dat is op zijn terrein, gewoon kattekwaad is dat.
Maar hij moet niet op westersgrond gebied komen, want anders zullen we ook is naar hun grondgebied komen.
pi_21176267
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 11:36 schreef JohnDope het volgende:
ik bedoelde in geval van een cyclus dat er contstant geweld is, het maakt niet uit wie de cyclys is begonnen er zal altijd geweld zijn. Dus ik had het iets anders moeten formuleren of je had het anderes moeten intepreteren.
Maar ik denk dat ik als 1 van de beste hier osama bin laden begrijp, in de tijd dat hij de USS cole opblies vond ik hem wel grappig, kijk dat is op zijn terrein, gewoon kattekwaad is dat.
Maar hij moet niet op westersgrond gebied komen, want anders zullen we ook is naar hun grondgebied komen.
Dus ambassades in Kenia en Tanzania (die twee landen toch als ik me niet vergis?) mag wel?
pi_21176846
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 11:36 schreef JohnDope het volgende:
[jhnony kijk ik heb wat teveel dope op mode]
Ja kijk ik begrijp hem wel en vond het wel grappig dat ie de uss cole opblies
[mode off]

En wat begrijp je aan obl (als ide uberhaubt al bestaat). Obl is net zo'n oppertunist als veel andere wereldleiders op dit moment.

Hoe kun je eigenlijk een aanslag wel grappig vinden
pi_21176998
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 12:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

[jhnony kijk ik heb wat teveel dope op mode]
Ja kijk ik begrijp hem wel en vond het wel grappig dat ie de uss cole opblies
[mode off]

En wat begrijp je aan obl (als ide uberhaubt al bestaat). Obl is net zo'n oppertunist als veel andere wereldleiders op dit moment.

Hoe kun je eigenlijk een aanslag wel grappig vinden
Ik vond binladen grappig en ze aanslag op de uss cole kattekwaad.
Je moet het zo zien: op een dag komen er troepen in ons land, we noemen het maar navo troepen, wij hebben geen zin in die troepen, laat ons lekker met rust. Maar die irritante soldaten willen niet weg.
Wat gaan wij doen als burgers? We gaan militaire doelen van de bij ons bezettende soldaten kapot maken en we pakken die gast aan die het bevel heeft gegeven om soldaten naar ons land te sturen. Die militairen hebben in theorie geen recht om 1 voet op ons land te zetten en vinden ze dat wel kunnen dan hebben wij ook het recht om hun te belemmeren.
pi_21177106
Jemen was niet echt het land van Osama bin Laden. Afghanistan is dat zelfs niet.
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 12:17:46 #168
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_21177171
Michiel Smits polemieken zijn geweldig!

Ja, ik moet er altijd hartelijk om lachen.
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety."
Benjamin Franklin
pi_21177180
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 12:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Jemen was niet echt het land van Osama bin Laden. Afghanistan is dat zelfs niet.
Saoudi - Arabië. Osama bin Laden inmiddels persona non grata.
pi_21177545
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 17:05 schreef axis303 het volgende:

[..]

Overigens ben ik het over het algemeen wel altijd eens met NR. Dat ze zich inspannen voor een verbod op deze moskee vind ik ook goed, al schieten ze met hun voorbeelden te ver door, datgene over de polen e.d.
Niet lullig bedoeld, maar je raakt nu wel mijn Poolse roots, niet doen! Er hebben wel degelijk veel Polen in het leger gezeten om het Westen te bevrijden:

Tijdens WO II hebben naast de 1e Poolse Pantserdivisie ook andere Poolse legeronderdelen deelgenomen aan de geallieerde opmars. Op allerlei fronten zijn ruim een half miljoen Poolse soldaten betrokken bij de bevrijding van West-Europa. Met hun bijdrage zijn de Polen na de Russen, de Amerikanen en de Engelsen de belangrijkste geallieerde bondgenoot. De Poolse legeronderdelen opereren als onderdeel van deze geallieerde legereenheden, waaronder ook die van Canada. Het staat vast dat zij vaak als speerpunt hebben gefungeerd bij belangrijke doorbraken in de Duitse verdedigingslinies. Desondanks is de Poolse bijdrage aan de geallieerde overwinning in de Westerse en Russische media decennia lang onderbelicht gebleven en is meestal uitgelegd als het succes van de andere geallieerde mogendheden.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_21178351
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 17:12 schreef Zander het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk dat ze niets aan hun formule moeten veranderen. Laat Michiel Smit de lijnen maar uitzetten: dan worden ze bij de volgende verkiezingen helemaal weggevaagd.
Of zijn actie nu in Roosendaal met die moskeeën De moskeeën fleurden de wijk juist op....
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_21178363
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 12:37 schreef djenneke het volgende:

[..]

Niet lullig bedoeld, maar je raakt nu wel mijn Poolse roots, niet doen! Er hebben wel degelijk veel Polen in het leger gezeten om het Westen te bevrijden:

Tijdens WO II hebben naast de 1e Poolse Pantserdivisie ook andere Poolse legeronderdelen deelgenomen aan de geallieerde opmars. Op allerlei fronten zijn ruim een half miljoen Poolse soldaten betrokken bij de bevrijding van West-Europa. Met hun bijdrage zijn de Polen na de Russen, de Amerikanen en de Engelsen de belangrijkste geallieerde bondgenoot. De Poolse legeronderdelen opereren als onderdeel van deze geallieerde legereenheden, waaronder ook die van Canada. Het staat vast dat zij vaak als speerpunt hebben gefungeerd bij belangrijke doorbraken in de Duitse verdedigingslinies. Desondanks is de Poolse bijdrage aan de geallieerde overwinning in de Westerse en Russische media decennia lang onderbelicht gebleven en is meestal uitgelegd als het succes van de andere geallieerde mogendheden.
Poolse roots

dinsdag 10 augustus 2004 @ 13:18:53 #173
pi_21178452
quote:

[..]

Poolse Roots
[/quote]
pi_21178507
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 13:18 schreef Schuldige_Omstander het volgende:

[..]

Poolse Roots
Mijn Poolse roots zijn toch lekker puurder dan die van jou.
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 13:22:36 #175
pi_21178539
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 13:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Mijn Poolse roots zijn toch lekker puurder dan die van jou.
jij hebt inderdaad een nog langere neus makker, daar kan ik niet tegen op
[/quote]
pi_21178639
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 13:22 schreef Schuldige_Omstander het volgende:

[..]

jij hebt inderdaad een nog langere neus makker, daar kan ik niet tegen op
O! zo!
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 13:31:36 #177
pi_21178743
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 13:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

O! zo!
en wat hebben lange nuezen te maken met de Xenofoben van Nieuw Rechts zult u denken???

Wel, ze kunnen ze niet uitstaan! Ze vertrouwen mensen met donker haar en een willekeurig-in-het-gezihct-gezette-grote-neus niet! De Kloefklappers!
[/quote]
pi_21179498
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 13:31 schreef Schuldige_Omstander het volgende:

[..]

en wat hebben lange nuezen te maken met de Xenofoben van Nieuw Rechts zult u denken???

Wel, ze kunnen ze niet uitstaan! Ze vertrouwen mensen met donker haar en een willekeurig-in-het-gezihct-gezette-grote-neus niet! De Kloefklappers!
hee, we gaan het nou toch niet over raszuiverheid van polen hebben he?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_21179554
Buikdansende Turken, Poolse polkadansers, Griekse sirtakihuppelaars, Hollandse klompendansers.
Wordt het tóch nog gezellig!
pi_21241892
quote:

[..]

humm je praat wel denigrerend, maar je kan alles van me zeggen behalve dat ik een racist ben.
Misschien waar jij vandaan komt...

Ach ja.... Nieuw Rechts.... niet serieus te nemen. Hoeven we verder ook geen woorden aan vuil te maken.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  woensdag 25 augustus 2004 @ 09:47:51 #181
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21528004
quote:

[..]

Na zoveel terechte eer voor poolse heldendaden kan een andere poolse herinnering niet onbenoemd blijven. Karel de Gucht van de VLD schreef een uitstekend essay over de noodzaak van de herdenking van de Opstand van het Getto van Warschau te Antwerpen op 31 maart 2003
quote:
Herdenking van de Opstand van het Getto van Warschau - Karel De Gucht

Dames en Heren,

Op 20 januari 1942, een mooie winterdag, reden zwarte dienstwagens de oprijlaan op van een luxueuze villa in de buitenwijken van Berlijn. De villa hoorde tot 1940 toe aan een industrieel, maar die had ze verkocht aan de Sicherheitsdienst, de SD, omdat hij verwikkeld was in een fraudezaak. Vijftien mannen kwamen op die dag bijeen in de gezellige vergaderzaal van de villa die uitkeek over de Grosse Wannsee, het grootste van twee idyllische meren. Zij waren uitgenodigd door Reinhard Heydrich, toen 37 jaar oud, die aan het hoofd stond van het Reichszicherheitshauptamt, de veiligheidsdiensten van het Derde Rijk, met daarin onder meer de SD en de Gestapo. De genodigden waren topambtenaren, dikwijls met de graad van staatssecretaris, van departementen die in meer of mindere mate betrokken waren bij wat de nazi ,,het Jodenvraagstuk'' noemden.

De finale oplossing van dat 'vraagstuk', de Endlösung, vorderde volgens Heydrich veel te traag. Alle Joden moesten verdwijnen uit de gebieden die door de nazi's werden gecontroleerd. Vele Joden waren geëmigreerd toen ze nog de kans hadden, maar Heydrich wilde voorkomen dat het Joodse volk zich elders vestigde. Op deze fatale vergadering werd onder druk van Heydrich beslist om tot de vernietiging van de Joden over te gaan en alle departementen moesten hun medewerking verlenen. Een uitroeiingscampagne, op industriële leest geschoeid, kreeg snel vorm. Dat alles vond plaats op een erg beschaafde manier, schrijft Mark Roseman in zijn boek The villa, the lake, the meeting. De beruchte Adolf Eichmann, ook aanwezig, getuigde later: ,,De vergadering verliep zeer rustig, bijzonder beleefd en erg vriendelijk. Er werd niet veel gesproken en het duurde niet lang. De obers serveerden cognac en sigaren en zo eindigde de bijeenkomst''. Een vergadering waar één van de gruwelijkste beslissingen uit de geschiedenis zijn beslag kreeg.

Het waren keurige, nette heren in voortreffelijke pakken die rond de tafel van de villa aan de Wannsee zaten. Zij organiseerden de holocaust. Het waren echt niet alleen de SS-mannen in Auschwitz, Treblinka, Bergen-Belsen en de andere kampen die verantwoordelijk waren voor deze geplande volkerenmoord. Daarvoor al was de Jodenvervolging volop bezig. In Polen bijvoorbeeld dat in 1939 gedeeltelijk door de nazi's was bezet. In het kleine stadje Izbica trainde de nieuwe Duitse burgemeester zijn honden in het herkennen van de gele Jodenster zodat zij de mensen op straat en onder aanmoedigingen konden aanvallen. De massaal vermoorden en neerschieten van Joden gebeurde in de Sovjetunie haast meteen na de inval van de nazi's in 1941. Maar een haast wetenschappelijk plan om een heel volk uit te roeien kwam er pas begin 1942, tijdens de Wannsee-conferentie. Als gevolg daarvan werden 300.000 Joden uit het getto van Warschau, waar ze voordien bijeengedreven waren, gedeporteerd naar het vernietigingskamp van Treblinka. Daar, en elders, vonden taferelen plaats van een ongeziene verschrikking, die sindsdien in ons collectieve geheugen zijn gegrift.

De getto's functioneerden ondanks alles, op vele plaatsen als een heuse stad. Elk onderwijs aan Joodse kinderen was verboden, maar toch kwamen overal, in kelders en kleine dakkamers, klasjes bij elkaar. Het culturele leven was, zeker in het getto van Warschau, ongemeen boeiend. Zeer veel kunstenaars en musici waren Joden. Zij organiseerden cultuurmanifestaties en concerten van zeer hoog niveau. Tot de deportaties na de beslissing van de Wannsee-conferentie elke poging om een normaal leven te lijden, verstoorden. Berichten over het gruwelijke lot van de mensen die met de eerste konvooien werden weggevoerd, bereikten naderhand de overgebleven bewoners van het getto van Warschau. De Duitsers konden niet alle getto's tegelijkertijd ontruimen omdat het om veel te veel mensen ging en daarom werkten ze met golven. Eens het duidelijk was, dat de eerste groepen van weggevoerden omgebracht waren, wisten de overlevenden in het getto wat hen te wachten stond. Een kleine weerstandsbeweging onder de leiding van Mordechai Anielewicz, een jongeman van 23, ging in het gewapend verzet en lag aan de basis van de opstand van het getto. Toen de nazi politie en het Duitse leger de overgebleven bewoners wilden deporteren in april 1943, vochten de jonge Joodse weerstanders met de moed der wanhoop terug. Zij gingen liever stervend ten onder dan als vee naar de kampen te worden gedreven. De strijd duurde bijna een maand en was bijzonder wreed. Meer dan 56.000 Joden werden gevangen genomen, 7.000 werden ter plaatse neergeschoten. De anderen werden naar vernietigingskampen afgevoerd.

Dames en Heren,
Telkens opnieuw valt op dat de uitvoerders van de holocaust, van de kampbewakers tot de nette heren aan de conferentietafel in de Berlijnse villa, over de slachtoffers van hun monsterlijke daden praten alsof het geen mensen zijn. De menselijkheid wordt hen ontnomen zodat het mentaal veel makkelijker wordt te spreken over de finale oplossing of de opruiming. Dit gaat dus nog een stuk verder dan onverdraagzaamheid of een gebrek aan tolerantie. Telkens opnieuw zie je, van de holocaust tot Rwanda, dat de slachtoffers worden ontmenselijkt zodat hun uitroeiing kan voorgesteld worden als een weldaad. Elke individualiteit wordt uitgewist, alle waardigheid gebannen. De slachtoffers worden een massa, niet meer dan ongedierte. Het valt me, iets te dikwijls naar mijn zin, op met welk gemak er de jongste tijd wordt omgesprongen met termen als genocide en Endlösung. De systematische, geplande vernietiging van een volk is zo afschuwelijk dat het niet mag gebanaliseerd worden. Precies dat gebeurt wanneer de terminologie te dikwijls en te makkelijk wordt gebruikt. Ik vind de oorlog die nu in Irak woedt onverantwoord en zelfs gevaarlijk. Elk slachtoffer is er één te veel. Maar dit een genocide noemen, vergelijkbaar met de Jodenvervolging, zoals een Iraakse minister onlangs deed, is niet alleen onjuist in de feiten. Dergelijk haastig en met opzet gechargeerd woordgebruik tast de betekenis en de draagwijdte van de echte genocide aan, want die was dan toch niet meer dan één van de vele vergelijkbare gebeurtenissen. Het besef van de omvang van de gruwel in die donkere jaren, kan niet anders dan ons taalgebruik determineren. Gebeurt dat niet, dan is ook het besef weggevallen. Het racisme is niets minder dan de ontkenning van de gelijkheid van de mensen. Het tast de menselijke waardigheid aan. In zijn uitwassen leidt het tot gewelddadige conflicten, zelfs tot een massamoord van een onbeschrijflijke omvang zoals de Shoa. Wat er toen gebeurde, wat wij vandaag herdenken, blijft in ons collectief geheugen gegrift. Het mag nooit meer, onder geen enkele vorm, opnieuw gebeuren.

De geschiedenis leerde ons een ijzeren les. En toch. Toch is de strijd nog lang niet gestreden. De jongste jaren zien we onverdraagzaamheid en racisme toenemen, niet alleen hier, maar op vele plaatsen in de wereld. Wat waren de aanslagen van 11 september anders dan de extreme minachting voor de andere, voor zijn menselijke waardigheid? Destructieve moordlust is dus allerminst een unieke eigenschap van Hitler-Duitsland, het is geen monopolie van één politieke stroming. Een van de meest moorddadige regimes van vorige eeuw was dat van de communistische dictator Josef Stalin. En het moslim-fundamentalisme toonde de jongste jaren een gruwelijk gezicht van onverdraagzaamheid en minachting voor andersdenkenden. Als dit soort van fundamentalisme hier te lande voet aan de grond krijgt, is dat niets minder dan een bedreiging voor onze democratische waarden. Daarom moeten we er alles aan doen om de voedingsbodem voor dit vernietigende extremisme weg te nemen. De minachting voor iemand die tot een ander ras behoort, een ander geloof belijdt, een andere politieke overtuiging heeft, een andere seksuele geaardheid, hoort niet thuis in onze democratische samenleving. Die maatstaf is mijns inziens universeel. In een democratische samenleving, waar ook ter wereld, is geen plaats voor haat, racisme of een willekeurige vergelding. Dat betekent dat verdraagzaamheid en respect, ook in het Nabije Oosten, de basis moet vormen voor het vreedzaam samenleven van verschillende volkeren.

De jongste maanden was Antwerpen het toneel van een aantal betreurenswaardige incidenten. Enkele Joodse jongeren werden aangevallen door jonge Marokkanen. Tijdens de demonstratie van 3 april vorig jaar, georganiseerd door het AEL van Abou Jahjah, weerklonk de slogan ,,Dood aan de Joden'' en werden Joodse winkels aangevallen. Er is het incident van een Joodse man die van zijn fiets werd getrokken en in elkaar geslagen. Al bij al is de situatie in Frankrijk of in Nederland nog meer verontrustend. Maar dat wil niet zeggen dat we erover moeten zwijgen. Integendeel. De stelling dat je dit soort van incidenten om de lieve vrede moet stilhouden, vind ik onjuist. Elke vorm van racisme, tegen wie ook, moet aangepakt worden. Toch vinden we dezelfde minachting terug bij de moderne varianten van uiterst rechts, in dit land en elders. De geestelijke erfgenamen van de keurige heren die rond de tafel zaten in de villa aan de Wannsee. Wanneer het Vlaams Blok voorstelt om werkloze migranten te beletten werk te zoeken in een andere sector, treedt die partij in de logica van racistische discriminatie en uitsluiting. De logica die destijds haar eindpunt vond in de Endlösung. Een paar jaar geleden zei de toenmalige ondervoorzitter van het Vlaams Blok, Roeland Raes, dat hij toegaf dat de nazi's de Joden systematisch hadden vervolgd en gedeporteerd. Maar Raes twijfelde of die vervolging inderdaad een onderdeel was van een plan tot uitroeiing. Volgens hem waren de vernietigingskampen van de nazi's niet allemaal zo bedoeld. Hij vond dat het gezeur over die kampen nu maar eens moest ophouden. De publieke standpunten van Raes beschadigden het imago van de partij. Vlaams Blok distantieerde zich daarom van hem en Raes moest ontslag nemen als ondervoorzitter. Maar hij bleef volop actief in de partij, ook plaatselijk, nog altijd. Roeland Raes is geen alleenstaand geval. De grote medestander van het Vlaams Blok, de welbekende Jean-Marie Le Pen, noemt de holocaust een ,,te verwaarlozen detail van de geschiedenis''. Een andere notoire medestander, de Oostenrijker Jorg Haider, zei dat de Jodenvervolging ten tijde van nazi's toch echt niet overdreven mocht worden. Niet zo lang geleden, in 1997, stelde Vlaams Blok senator Wim Verreyken voor om een straat in Berchem te noemen naar Ward Hermans, een Vlaamse dichter.

Hermans werd in de jaren dertig een nationaal-socialist, rabiaat anti-semiet en was tijdens de oorlog één van de oprichters van SS-Vlaanderen. Onder druk van Filip Dewinter werd het voorstel ingetrokken. In het boek ,,De Jonge Turken van het Vlaams Blok'' beschrijft de Nederlandse journalist Rinke Van den Brink de invloed van de neo-nazi's in het Vlaams Blok. Die blijkt erg zwaar door te wegen. Leidende figuren in die partij hebben hun wortels in de VMO, het NSV en Voorpost, uiterst rechtse organisaties met duidelijk racistische opvattingen, schrijft Van den Brink. Als het negationisme, de ontkenning van de Holocaust, ergens in Vlaanderen op enige sympathie kan rekenen, is het wel bij een aantal mensen in het Vlaams Blok. Toch blijft het verbazen dat deze tekenen voor een aantal mensen blijkbaar niet precies te duiden zijn. Ze hebben blijkbaar moeite om de aard van een partij als het Vlaams Blok juist in te schatten. Het extremistische en het racistische karakter van die partij wordt dikwijls verrassend snel terzijde geschoven of voor het gemak gewoon vergeten. Ook tijdens de eerste jaren van het Hitler-regime in Duitsland, waren veel Joden ervan overtuigd dat het allemaal nog best zou meevallen. Eric Johnson ondervroeg voor zijn verhelderende boek ,,Nazi-terreur'' heel wat getuigen uit de streek rond Krefeld en Keulen. Karl Muschkattblatt, een Joodse overlevende, vertelde hem dat ,,niemand die eerste jaren besef had van het dreigende onheil''. De meeste Joden gedroegen zich bijzonder gezagsgetrouw en zagen het nazistische partij als een nare, maar hopelijk voorbijgaande fase in de Duitse politieke geschiedenis. ,,Als Duitse Joden echt op de hoogte waren geweest van wat hen boven het hoofd hing, dan zouden minder van hen zo lang in Duitsland zijn gebleven zodat ze naar hun dood konden worden gestuurd'', schrijft Eric Johnson. ,,Uiteindelijk liepen de Joden in de val, niet alleen door het terreurapparaat dat de volle omvang van zijn moorddadige bedoelingen niet altijd toepaste of liet merken, maar ten dele ook door de vriendelijkheid en de beleefdheid van de goedbedoelende Duitse vrienden en buren.''

De beroemde Joodse politicologe Hannah Ahrendt stelde dat de Joodse Raden, door hun samenwerking met de nazi's, in belangrijke mate mede verantwoordelijk zijn voor het zeer grote aantal mensen dat in de holocaust het leven liet. De Poolse auteur Zygmunt Bauman betwijfelt dit ten zeerste. In zijn boek Modernity and the Holocaust zegt hij dat er geen aanwijzingen zijn dat de Joodse Raden veel impact konden hebben op de deportaties. Ze konden die, op gevaar van eigen leven, hoogstens vertragen. De Joodse leiders stonden voor een verscheurende keuze. Meewerken in de hoop het ergste te vermijden, of lijdzaam ondergaan en de nazi's volledig de vrije hand te laten. Het ging om niets minder dan het naakte overleven. Een klein aantal Joodse leiders ging ervan uit dat samenwerking met de nazi's de ergste excessen kon voorkomen en mensenlevens kon redden. Dit sprankeltje hoop werd keer op keer de keer de grond ingeslagen. Je vermindert het kwaad niet door ermee samen te werken. Zo is er het verhaal van Chaim Rumkowski, de praeses van het Joodse getto in het Pools Lodz, probeerde levens te redden door de Joden zo productief mogelijk in te zetten in de Duitse oorlogsindustrie. Hij wilde dat de bewoners van het getto zich nuttig maakten voor de Duitsers zodat ze in leven konden blijven. Zijn uitgangspunt was dat de nazi's rationeel zouden handelen en de oorlogsindustrie niet zouden verzwakken door de zeer valabele Joodse arbeidskrachten te deporteren. Hij dacht dat ze niet in het eigen vlees zouden snijden. Het mocht niet baten. Want voor de hard-liners van de SS bleven nuttige Joodse arbeiders in de eerste plaats Joden, dus minderwaardige wezens, waarvoor in hun ijskoude, racistische logica geen plaats was.

Veel Joden werden in de val gelokt. Omdat het, zeker in die eerste jaren, niet zo duidelijk was dat het nazi-regime erop uit was de Joden gewoon uit te roeien. Omdat de leiders van de regime, de ambtenaren, de politiemensen niet allemaal meteen overkwamen als massamoordenaars. Zeer weinig mensen konden zich inbeelden dat de minachting voor de menselijke waardigheid zich zozeer kon nestelen in de geest van nette ambtenaren, overheidsfunctionarissen en officieren. Dat was een dramatische vergissing. Een vergissing die we geen tweede maal mogen begaan. Het valt me daarom moeilijk te begrijpen dat enkelingen - en het is niet altijd zo duidelijk of ze met zo weinig zijn - in de Joodse gemeenschap blijkbaar toenadering zoeken tot dat Vlaams Blok. Beseft men wel voldoende waarvoor die partij staat, wat haar achtergrond is, van wie zij de erfgename is? Het is toch niet omdat het Vlaams Blok de absolute tegenpool is van de radicale moslims, dat ze aanvaardbaar worden voor de Joodse gemeenschap. Het is toch niet omdat ze, bij wijze van spreken, de vijand zijn van de vijand, dat ze vrienden worden. Het is toch niet omdat hun leiders er uitzien als keurige heren, netjes in het pak, dat ze aanvaardbaar worden als bondgenoot of partner. Dit gaat voor mij een stuk verder dan de gebruikelijke partijpolitiek, want hier zijn fundamentele principes in het geding. Daarom wilde ik dit probleem even aan u voorleggen op deze herdenkingsplechtigheid.

Dames en Heren,

De Joodse verzetsstrijders die in de zomer van 1943 in Warschau de moed hadden zich te verzetten tegen de barbarij, wisten dat ze ten onder zouden gaan. Maar ze vochten toch. Het is aan ons en aan elke volgende generatie om hun nagedachtenis en die van de miljoenen die omkwamen in de Holocaust, in ere te houden. Laten we dat doen met de waardigheid en het respect dat we aan hen verplicht zijn. Zodat de mensheid deze schande nooit meer zal meemaken. Hier niet en elders niet.
Ik dank u.

Karel De Gucht
Nu is het niet zo dat maar de aanname moet worden gemaakt het VB plannen heeft om de Joden te deporteren en uit te roeien. Ik vermoed dat de antwerpse joden aansluitikng zoeken omdat het VB de racistische misstanden begaan door sommige individuele migranten benoemt en ertegen wenst op te treden terwijl een monsterverbond van VB buitensluitende partijen deze zaken om de lieve vrede niet benoemt en er nauwelijks tegen lijkt op te treden. Karel zou zich zijn eigen toespraak kunnen aantrekken en biedt de VLD daarmee handvatten om iets van de groeipotentie van het VB over te nemen namelijk: Het aan de kaak stellen van maatschappelijke misstanden, bescherming van burgers en realisatie van veiligheid op straat door individuen openlijk aan te spreken op hun gedrag en bevolkingsgroepen te motiveren tot openlijke correctie of distantie van de individuen die hen een slechte naam bezorgen door hun gedrag op straat.
pi_21538169
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 09:47 schreef sjun het volgende:

[..]

Na zoveel terechte eer voor poolse heldendaden kan een andere poolse herinnering niet onbenoemd blijven. Karel de Gucht van de VLD schreef een uitstekend essay over de noodzaak van de herdenking van de Opstand van het Getto van Warschau te Antwerpen op 31 maart 2003
[..]
Diezelfde Karel de Gucht ligt wel (terecht) onder vuur bij Joodse organisaties in België omdat hij anti-semieten zoals Van Quickenborne volop de gelegenheid geeft hun zieke gedachtengoed te verspreiden.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 12:47:03 #183
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21554565
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 18:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Diezelfde Karel de Gucht ligt wel (terecht) onder vuur bij Joodse organisaties in België omdat hij anti-semieten zoals Van Quickenborne volop de gelegenheid geeft hun zieke gedachtengoed te verspreiden.
Een mooi idee voor wat nadere informatie... komt u maar.
pi_21577203
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 16:36 schreef Hayek het volgende:
nieuwrechts is gewoon een nationalistisch clubje (waar ik overigens weinig van moet hebben) maar als je het hebt over extreemrechts kom je eerder uit bij NVU en consorten
Xenofobie Nieuw Rechts privilege? Vreemdelingenangst, beter gezegd angst voor de onbekende andere is een menselijk gegeven. Geboren uit de behoefte om de eigen stam te beschermen.
De gedachte eigen volk eerst verwerpelijk? Ja, mits dit ook opgaat voor eigen Turken, Marokkanen enzovoorts eerst. Immers ook voor hen geldt eigen volk eerst. Gelijke monniken, gelijke kappen nietwaar. Keur ik Nieuw Rechts goed? Neen! Evenmin als welke ander [monopolistisch] racistisch gedachtengoed.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:25:17 #185
pi_21577406
wie is er eigenlijk WEL vóór deze paljassen???
[/quote]
pi_21578359

vrijdag 27 augustus 2004 @ 14:18:31 #187
pi_21578568
sadistische grijns heeft die kerel toch altijd. of heeft een of ander steekbeest hem in zijn lip geperforeerd???
[/quote]
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:18:16 #188
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21579689
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 14:08 schreef Internationalist het volgende:
[afbeelding]

Zouden Jeroen Maarten Hanenbergh en Michiel Smit neefjes zijn?
pi_21579699
En weer laat sjun zijn zwarte kant zien
pi_21580114
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 15:18 schreef sjun het volgende:

[..]

Zouden Jeroen Maarten Hanenbergh en Michiel Smit neefjes zijn?
En weer probeer je 'links' erbij te halen.
Je zou het goed doen op dat nieuwrechtsforumpje sjun. Als er ook maar iets negatiefs wordt geuit meteen huilen over links En moslims Hoe 0,0 relevant ook. wel zielig eigenlijk.
pi_21580266
Irritant dat die gasten altijd zo met onze Nationale Driekleur te koop lopen. Kunnen we geen actie beginnen, "Geef onze vlag terug!" of zo?
pi_21580726
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 14:18 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
sadistische grijns heeft die kerel toch altijd. of heeft een of ander steekbeest hem in zijn lip geperforeerd???
pi_21582161
Vandaag een kerel tegengekomen, die was zo racistisch, daar zou zelfs Michiel Smit iets over gezegd hebben.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 17:52:55 #195
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21582611
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 15:41 schreef Internationalist het volgende:
Neefjes.
Ik had ook nichten kunnen zeggen maar ben niet bekend met de voorkeuren van Jeroen Maarten Hanenbergh dus liet ik het achterwege. Verder geef ik toe dat het woord neefjes meerdere betekenissen kent.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 17:54:17 #196
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21582642
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 15:18 schreef SCH het volgende:
Geen mens is nu eenmaal volmaakt. Welk euvel heb je ditmaal ontwaard SCH?
pi_21582761
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 15:18 schreef SCH het volgende:
Could you explain please?
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 18:45:40 #198
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_21583485
Hoogleraar: NR niet extreem-rechts, wel radicaal

Ik vind radicaal wel een goede typering. Extreem-rechts impliceert geweld of neo-nazisme, maar dat is bij NR niet aan de orde.

Radicaal is een mooie omschrijving voor de xenofobe houding, en extreme standpunten van NR.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 19:09:14 #199
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_21583928
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 18:45 schreef Sidekick het volgende:

Ik vind radicaal wel een goede typering. Extreem-rechts impliceert geweld of neo-nazisme, maar dat is bij NR niet aan de orde.

Radicaal is een mooie omschrijving voor de xenofobe houding, en extreme standpunten van NR.
Waren er niet een paar leuke foto's van de heer Smit met bepaalde nazi souvenirs...
quote:
De hoogleraar baseerde zich op de officiële standpunten van Nieuw Rechts, het Europese programma, de verslaggeving van het Rotterdams Dagblad sinds 2002 en een artikel in HP/De Tijd van 11 Juni jongstleden.
Leest de officiële standpunten, een krant, en een hele artikel en vormt een mening zoals iedere idioot... hoogleraren
pi_21584046
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 18:45 schreef Sidekick het volgende:

Nee dank je..
NR is uit op een vorm van psychisch geweld
Ik zie het cultiveren van racisme en buitenlanderhaat als extreem.
Bij hen is het geen overdreven angst meer , maar het is haat.
Democraten van links en rechts moeten dit onomwonden afwijzen.
pi_21584279
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 19:09 schreef Monus het volgende:
[..]

Leest de officiële standpunten, een krant, en een hele artikel en vormt een mening zoals iedere idioot... hoogleraren
Je moet het wel hebben van de officiele standpunten. Veel meer info is er nog niet van deze nieuwe partij (met maar 1 zetel in een lokaal bestuur).
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_21584515
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 14:18 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Zijn er ook steekbeesten die door je schedel heenprikken en zodoende je verstandelijk vermogen kunnen aantasten?

[ Bericht 12% gewijzigd door Bevo103 op 27-08-2004 19:45:47 ]
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 20:30:15 #204
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_21585643
quote:

[..]

Waren er niet een paar leuke foto's van de heer Smit met bepaalde nazi souvenirs...
Ja, het is inderdaad ontzettend slecht dat Smit zich heeft ingelaten met die jongens die wel een nazi-gedachtegoed erop na houden. Maar het is niet zo dat het NR en Smit neo-nazistisch zijn. Ze zijn bijvoorbeeld pro-Israel en "pro-homo".
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 20:33:28 #205
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_21585718
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 19:28 schreef sizzler het volgende:

[..]

Je moet het wel hebben van de officiele standpunten. Veel meer info is er nog niet van deze nieuwe partij (met maar 1 zetel in een lokaal bestuur).
Het verleden van persoon, bepaalde foto's die er zijn, en de achterban van een partij lijken mij anders ook wel belangrijk om een oordeel tevormen.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 20:36:37 #206
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_21585800
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 19:28 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ze hadden toch 2?

Ik geloof dat Joop van Heijgen bij NieuwRechts zat, maar vanwege financiele redenen een eenmansfractie is begonnen.

Van Heijgen is overigens nog steeds bezig met zijn fraude-project, wat nu (verplicht) door het OM wordt onderzocht. Daar zit ie al maanden op te hameren zonder resultaat.
pi_21586171
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 20:30 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ja, het is inderdaad ontzettend slecht dat Smit zich heeft ingelaten met die jongens die wel een nazi-gedachtegoed erop na houden. Maar het is niet zo dat het NR en Smit neo-nazistisch zijn. Ze zijn bijvoorbeeld pro-Israel en "pro-homo".
Smit is toch zelf homo?
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 21:09:59 #208
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_21586665
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 20:50 schreef pberends het volgende:

[..]

Smit is toch zelf homo?
Daarom dus.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 21:10:18 #209
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_21586676
quote:

[..]

Hij is wel heel duidelijk extreem-rechts dat met neo-nazi tuig omgaat. En tegenwoordig schijn extreem-rechts niet zo anti-homo tezijn, het schijn eerder dat grote groepen homo's tegenwoordig extreem-rechts is. Flikkers, neo-nazi's en extreem rechts gaan dus blijkbaar prima samen tegenwoordig.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 21:28:49 #210
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_21587142
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 21:09 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Daarom dus.
Tja, wat wil je daar mee zeggen... dat een homo geen neo-nazi kan zijn? Dat een homo geen racist kan zijn? Dat een homo niet extreem-rechts kan zijn?

Of wil je er mee zeggen dat homo's nederlands laatste knuffel minderheid is.
pi_21587404
quote:
Ik wil Nieuw Rechts niet op ideëen brengen, maar die partij heeft echt een intellectuele elite aan de partijtop nodig zoals vrijwel elke extreme partij vroeger had. Ow, ja.. en een ghostwriter voor de columns, want jee... die gast kan echt niet schrijven..
Een diepe denker als Hans, vol = vol, Janmaat?
pi_21587418
quote:
Die vind je hier
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 21:45:15 #213
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_21587450
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 21:28 schreef Monus het volgende:

[..]

Tja, wat wil je daar mee zeggen...
Dat een homo meestal wel "pro-homo" is.

Maar een homo kan inderdaad extreem-rechts zijn. Alleen "flikkers en extreem-rechts" als goede combinatie zien lijkt mij al helemaal uit de lucht gegrepen.

Maar Smit is geen neo-nazi, gezien zijn standpunten over homo's, Israel en de VS. Natuurlijk zie je wel dat door zijn anti-allochtonen beleid er een groep neo-nazis in zijn achterban zit. Dat is de partij niet aan te rekenen. Hem valt wel aan te rekenen dat hij het neo-nazistische "sfeertje" niet volledig uitbant. De Holland-Hardcore-meeting met de White Power-vlag was een dieptepunt, en ook de contacten met de NNP zijn een voorbeeld hoe Smit zch inlat met extreem-rechtse figuren ondank dat hij dat politiek inhoudelijk zelf niet is

Hem extreem-rechts noemen kan ik dus wel begrijpen, maar de term radicaal rechts is imho toch meer op zijn plaats.
pi_21587891
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 21:41 schreef Sater het volgende:

[..]

Een diepe denker als Hans, vol = vol, Janmaat?
Iemand als Filip de Winter maar dan zonder rattengezicht
pi_21588837
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 21:45 schreef Sidekick het volgende:

. De Holland-Hardcore-meeting met de White Power-vlag was een dieptepunt, en ook de contacten met de NNP zijn een voorbeeld hoe Smit zch inlat met extreem-rechtse figuren ondank dat hij dat politiek inhoudelijk zelf niet is
Hem extreem-rechts noemen kan ik dus wel begrijpen, maar de term radicaal rechts is imho toch meer op zijn plaats.
Zijn inhoudelijke standpunten zijn toch gebaseerd op haat naar buitenlanders toe?
En als je zo fanatiek bent dan zit er een racistisch sentiment achter.
Hij ziet die NNP, Stormfront, en WP-groepen als geestverwanten die voor het zelfde doel staan.
Het doel is allochtonen te verdrijven uit Nederland, maar het is zwaar taboe er eerlijk voor uit te komen.
Daarom dat meelullen over integratie dit en integratie dat, terwijl hij in weze tegen is.
Als een dergelijk mentaliteit al normaal is voor radikaal-rechts dan is het slecht gesteld met Nederland.
Ik denk dat je met dit standpunt zwaar misschiet SK..
pi_21589493
quote:
Maar Smit is geen neo-nazi, gezien zijn standpunten over homo's, Israel en de VS. Natuurlijk zie je wel dat door zijn anti-allochtonen beleid er een groep neo-nazis in zijn achterban zit. Dat is de partij niet aan te rekenen. Hem valt wel aan te rekenen dat hij het neo-nazistische "sfeertje" niet volledig uitbant. De Holland-Hardcore-meeting met de White Power-vlag was een dieptepunt, en ook de contacten met de NNP zijn een voorbeeld hoe Smit zch inlat met extreem-rechtse figuren ondank dat hij dat politiek inhoudelijk zelf niet is
Gek misschien, maar ik ben het met je eens. Als je serieus politiek wilt bedrijven dan moet je je gezicht niet laten zien op zo'n Holland Hardcore meeting en je laten fotografen met zo'n White Power vlag op de achtergrond en daar mensen kaal gaan scheren. Als je zo te werk gaat, zal niemand je ooit serieus gaan nemen.

Smit is daar ook al voor gewaarschuwd, maar die waarschuwingen slaat hij in de wind. Hij wil met alles en iedereen aan de "rechterkant" vriendjes blijven en zo werkt het nu eenmaal niet. Neo-nazi's als stempubliek is best, elke stem is er eentje, maar je moet er niet mee gezien worden natuurlijk.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_21591531
quote:
Maar het is niet zo dat het NR en Smit neo-nazistisch zijn. Ze zijn bijvoorbeeld pro-Israel en "pro-homo".
Veel neo-nazi's zijn homoseksueel.
pi_21591589
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 23:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Smit is daar ook al voor gewaarschuwd, maar die waarschuwingen slaat hij in de wind. Hij wil met alles en iedereen aan de "rechterkant" vriendjes blijven en zo werkt het nu eenmaal niet. Neo-nazi's als stempubliek is best, elke stem is er eentje, maar je moet er niet mee gezien worden natuurlijk.
Hij voelt zich blijkbaar bij die mensen thuis en hij neemt niet openlijk afstand van ze. Ik acht het niet uitgesloten dat hij zich erg thuisvoelt bij deze denkbeelden en ik vind het wel in hem te prijzen dat hij daar niet moeilijk over doet. Laat maar zien wie je bent. Wat jij voorstaat is een wolf in schaapskleren-tactiek, erg verhullend. Het is prima om goede banden met neo-nazi's te hebben, zolang niemand het maar weet. Bedenkelijk
pi_21591606
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 00:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij voelt zich blijkbaar bij die mensen thuis en hij neemt niet openlijk afstand van ze. Ik acht het niet uitgesloten dat hij zich erg thuisvoelt bij deze denkbeelden en ik vind het wel in hem te prijzen dat hij daar niet moeilijk over doet. Laat maar zien wie je bent. Wat jij voorstaat is een wolf in schaapskleren-tactiek, erg verhullend. Het is prima om goede banden met neo-nazi's te hebben, zolang niemand het maar weet. Bedenkelijk
Banden? Wat snap je niet aan "stempubliek"?
pi_21591630
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 00:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Banden? Wat snap je niet aan "stempubliek"?
Als je die mensen op je wilt laten stemmen, zul je ze ook aan je moeten binden en zorgen dat ze zich in jou en je standpunten herkennen.
pi_21591661
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 00:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Als je die mensen op je wilt laten stemmen, zul je ze ook aan je moeten binden en zorgen dat ze zich in jou en je standpunten herkennen.
Daar ben ik het niet mee eens. Sommige mensen stemmen op je, hoewel je zelf je totaal niet kan en wil associëren met die mensen. Dit gaat even niet over Smit, die is dubieus bezig, ondanks alle waarschuwingen en adviezen die hij heeft gehad.
pi_21591709
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 00:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Sommige mensen stemmen op je, hoewel je zelf je totaal niet kan en wil associëren met die mensen. Dit gaat even niet over Smit, die is dubieus bezig, ondanks alle waarschuwingen en adviezen die hij heeft gehad.
Vind je dat Smit zich openlijk zou moeten distantieren van neo-nazi's en andere extreem-rechtse groeperingen?
pi_21591765
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 00:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Vind je dat Smit zich openlijk zou moeten distantieren van neo-nazi's en andere extreem-rechtse groeperingen?
Distantieren hoeft niet, dat is ook niet nodig als je er niet mee omgaat. Daar gaat het nu juist om, als hij serieus genomen wil worden moet hij zich niet vertonen op nazi-bijeenkomsten. Daar zou hij sowieso ook niet moeten willen komen eigenlijk. Dat tweede kan ik geen antwoord op geven omdat jij en ik waarschijnlijk een verschillende definitie hanteren van extreem-rechts.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 00:53:31 #224
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21591918
quote:
Dan wordt ie wel salonfaehiger. Maar wat moet je met zo'n bekrompen nationalist? Ik sta niet te wachten op het zingen van het volkslied op scholen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 01:11:18 #225
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21592272
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 15:40 schreef Internationalist het volgende:

[..]

En weer probeer je 'links' erbij te halen.
Je zou het goed doen op dat nieuwrechtsforumpje sjun. Als er ook maar iets negatiefs wordt geuit meteen huilen over links En moslims Hoe 0,0 relevant ook. wel zielig eigenlijk.
Ik heb nog geen traan gelaten. Als een ander lelijke plaatjes post doe ik ff mee... Als je echter echte sentimentalisering wilt zien moet je dit eens lezen. Aanvankelijk begint het nog aardig maar de laatste alinea geeft aan waar het naar mijn idee behoorlijk rammelt in het beoordelingsvermogen van de schrijver.

Pim Fortuyn werd gebrandmerkt tot 'racist' omdat hij niet begreep waarom je wel brandhout van de paus, de katholieke en gereformeerde kerk mag maken, maar kritiek op de islam taboe was. Pim Fortuyn gooide een steen door het raam van het politieke correcte waardennihilisme dat gevaarlijker is voor democratie en integratie dan alles wat Fortuyn ooit zei.

Het wachten is op het moment dat de nederlandse bevolking in de gaten krijgt dat diverse partijen zich de agenda van Fortuyn hebben toegeëigend en een strategisch spelletje spelen. Zo wordt er eerst gesproken van een nieuwe politieke correctheid op rechts, maakt men zich vervolgens van de agenda meester zodat het lijkt of de agenda wordt uitgevoerd en... wordt daarna de uitvoering om zeep geholpen. Ik vermoed dat er een aansprekende man of vrouw opstaat die helder spreekt en articuleert om een aardverschuiving in het politieke landschap te veroorzaken die ons land goed zal doen omdat het mensen zowel oog en oor voor eigen verantwoording als voor anderen bijbrengt. Wat evenwicht moet er zijn om iets van een sociaal vangnet tot in lengte van tijden te kunnen blijven bekostigen. Benoeming, bewustwording en bestrijding van het maatschappelijke hospitalisatiesyndroom is hierbij een eerste vereiste.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 01:16:42 #226
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21592346
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 00:53 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dan wordt ie wel salonfaehiger. Maar wat moet je met zo'n bekrompen nationalist? Ik sta niet te wachten op het zingen van het volkslied op scholen.
Ik heb het niet zo op de docudrama's van Smit rondom een rotterdamse moskee. De man heeft recht op vrijheid van meningsuiting maar daar waar de man doordraaft in negatieve associaties bewerkt uitstekende belichting van het materiaal dat hij zichzelf belachelijk maakt.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 01:20:33 #227
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21592380
quote:

[..]

Als hij geloofwaardiger wil overkomen raad ik hem dat aan zoals ik distantiëring van de aanslagen van Osama en zijn bende ook aanraad aan opiniërende aanspreekbare moslims. Het staat beiden vrij de raadgevingen te laten bezinken, te laten liggen of van invloed te laten zijn op latere ondernemingen ter bereik van electoraat.
pi_21592448
Een topic is al teveel aandacht voor de retoriek van één doorgedraaide relnicht genaamd Michiel Smit Dankzij allemaal populistische dooddoeners als 'stop de islamisering van Nederland' en 'doodstraf voor zware misdadigers en moordende pedofielen' zullen alleen mensen op Nieuw Rechts stemmen die geen hol van politiek begrijpen
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 01:29:01 #229
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21592507
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 01:24 schreef cultheld het volgende:
Een topic is al teveel aandacht voor de retoriek van één doorgedraaide relnicht genaamd Michiel Smit Dankzij allemaal populistische dooddoeners als 'stop de islamisering van Nederland' en 'doodstraf voor zware misdadigers en moordende pedofielen' zullen alleen mensen op Nieuw Rechts stemmen die geen hol van politiek begrijpen
Waarom zou je je dan nog druk maken om Michiel Smit?
pi_21592530
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 01:29 schreef sjun het volgende:

[..]

Waarom zou je je dan nog druk maken om Michiel Smit?
Waarom maakt men zich druk om Bassie en Adriaan?
Michiel Smit is niets meer dan een homofiele clown in een maatpak
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_21595571
Ik kan me opzich wel voorstellen dat je xenofoob wordt als je als autochtoon constant te maken hebt met een zeer verloederde wijk dat voor een dikke meerderheid bewoont wordt door kansarme allochtonen.
pi_21595580
Hoeveel verdient een gemeenteraadslid van Rotterdam eigenlijk?
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 12:23:37 #233
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_21596181
quote:

[..]

Maar een homo kan inderdaad extreem-rechts zijn. Alleen "flikkers en extreem-rechts" als goede combinatie zien lijkt mij al helemaal uit de lucht gegrepen.
Is het je dan nog niet opgevallen hoeveel homo's extreem-rechts zijn. Is het nog niet opgevallen dat pim in zijn eigen haat tegen moslims een heel land ophitst tegen moslims en de islam. Is het niet opgevallen dat neo-nazi's in nederland niet zoveel problemen meer hebben met homo's (met foto's als bewijs) maar wel problemen hebben met moslims. Is het ook niet verbazend toevallig dat een nieuwe extreem-rechtse partij alweer een homo aan het hoofd heeft.

Het is wel weer vreemd dat men in nederland alle bewijs onder ogen heeft, maar de band tussen homo's en extreem-rechts niet willen zien. Homo's en extreem rechts gaan heel goed samen.

En wat krijg je elke keer tehoren...
Hij is niet extreem-rechts, hij is homo.
Alsof homo zijn temaken heeft met je politieke voorkeur.
pi_21596471
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 11:41 schreef pberends het volgende:
Hoeveel verdient een gemeenteraadslid van Rotterdam eigenlijk?
Dat zou je Kozzmic eens moeten vragen, die heeft het me ooit eens verteld maar ik weet het zo gauw niet meer. Ik dacht iets van ¤ 100.000,00.
pi_21596691
quote:
Pim Fortuyn werd gebrandmerkt tot 'racist' omdat hij niet begreep waarom je wel brandhout van de paus, de katholieke en gereformeerde kerk mag maken, maar kritiek op de islam taboe was. Pim Fortuyn gooide een steen door het raam van het politieke correcte waardennihilisme dat gevaarlijker is voor democratie en integratie dan alles wat Fortuyn ooit zei.
Leuk zo'n analyse, maar nogal gedateerd natuurlijk. De vraag die wij ons moeten stellen zou het allemaal anders zijn gegaan als PF niet vermoord zou zijn geweest. En hoe anders?

Wat we nu zien is totale versnippering van de stroming die PF in het leven heeft geroepen. We kunnen nog net niet spreken over marginalisering, want de 8 leden van de LPF zijn een belangrijke bijwagen van het regeringsbeleid. In die zin dat als D'66 gewetensnood ergens over krijgt dan springen de trouwe vazallen van de LPF snel in de boot. Kunnen ze dit kapitaliseren? Hetzij naar invloed op beleid, hetzij naar groeiende achterban toe? Nee dus, of althans ik krijg niet de indruk. (Zie ook recentste poll).

Verder heeft de aberratie LPF nogal wat nevenverschijnselen opgeleverd. Het politiek correcte waardennihilisme zoals jij dit zo mooi noemt lijkt afgeschud te zijn. Wat het oplevert (via het zere been van Cliteur) is m.i. niet veel soeps. Mensen zijn kuddedieren en de ene vorm van pcwnihilisme is gewoon in de plaats gekomen voor de andere vorm van pcwnihilisme. Wel met dien verstande dat de huidige vorm ingebed is in irrationaliteit.
I´m back.
pi_21597237
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 01:20 schreef sjun het volgende:

[..]

Als hij geloofwaardiger wil overkomen raad ik hem dat aan zoals ik distantiëring van de aanslagen van Osama en zijn bende ook aanraad aan opiniërende aanspreekbare moslims. Het staat beiden vrij de raadgevingen te laten bezinken, te laten liggen of van invloed te laten zijn op latere ondernemingen ter bereik van electoraat.
Zijn er dan aanspreekbare moslims die zich niet hebben gedistantieerd van de aanslagen van Osama? Lijkt me stug.
pi_21597276
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 01:11 schreef sjun het volgende:
Fortuyn heeft het racisme ook een zeer goede dienst bewezen en zo gek was die kwalificatie dan niet maar jij moet er ook zeer gelukkig mij zijn geweest. Je bent toch zo voor die vrijheid. Nu lees ik ineens een vrij wollig verhaal over die vrijheid van meningsuiting. Niet zo selectief, sjunneman
pi_21597292
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 13:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Zijn er dan aanspreekbare moslims die zich niet hebben gedistantieerd van de aanslagen van Osama? Lijkt me stug.
Ik kan er zo snel even geen bedenken, afgezien van Aboutaleb - meen ik.
pi_21597311
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 12:47 schreef sjun het volgende:

[..]

Een mooi idee voor wat nadere informatie... komt u maar.
Niets van meegekregen dat prominente Joodse organisaties De Gucht hebben gezegd dat hij niet meer welkom is bij bijeenkomsten e.d. vanwege de anti-semitische sentimenten binnen zijn VLD?
pi_21597370
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 13:30 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ik kan er zo snel even geen bedenken, afgezien van Aboutaleb - meen ik.
Meen je dat nou? Je hebt alle berichten gemist van moslimorganisaties die hun afschuw uitspraken over de aanslagen van 11 september? Opmerkelijk selectief toch weer.

Er zijn geen woordvoerders en instanties die zich uitspreken voor de aanslagen, wat een kul. Meestal wordt er wel een nuance geplaats, bijvoorbeeld over de buitenland-politiek van de VS, maar daarvoor hoef je geen moslim te zijn
pi_21597408
quote:
Het wachten is op het moment dat de nederlandse bevolking in de gaten krijgt dat diverse partijen zich de agenda van Fortuyn hebben toegeëigend en een strategisch spelletje spelen. Zo wordt er eerst gesproken van een nieuwe politieke correctheid op rechts, maakt men zich vervolgens van de agenda meester zodat het lijkt of de agenda wordt uitgevoerd en... wordt daarna de uitvoering om zeep geholpen. Ik vermoed dat er een aansprekende man of vrouw opstaat die helder spreekt en articuleert om een aardverschuiving in het politieke landschap te veroorzaken die ons land goed zal doen omdat het mensen zowel oog en oor voor eigen verantwoording als voor anderen bijbrengt. Wat evenwicht moet er zijn om iets van een sociaal vangnet tot in lengte van tijden te kunnen blijven bekostigen. Benoeming, bewustwording en bestrijding van het maatschappelijke hospitalisatiesyndroom is hierbij een eerste vereiste.
Dit is ook onzin, sjunneman. Dat sociaal vangnet komt voort uit 1. Westerse waarden mbt humanisme en 2. een bepaald historisch besef. Jij doet het voorkomen alsof een sociaal vangnet zomaar een willekeurige gril is geweest van de linkse elite en dat mensen eindelijk tot het inzicht zijn gekomen dat dit nergens voor nodig is. Je gaat voorbij aan het historische besef dat alleen dankzij de ontwikkeling van sociale wetgeving "het kapitalisme" gered is in het Westen.

Jij verwacht nu dat zodra er een nieuwe PF opstaat dat hij dan iedereen mee krijgt. Ik denk eerlijk gezegd dat de mensen het soort ideeën die jij aanhaalt behoorlijk beu beginnen te raken.
I´m back.
pi_21597438
De agenda van Fortuyn????????????????
Die was met de dag anders man
pi_21597449
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 13:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Meen je dat nou? Je hebt alle berichten gemist van moslimorganisaties die hun afschuw uitspraken over de aanslagen van 11 september? Opmerkelijk selectief toch weer.
Nee, die heb ik niet gemist en de diagnose mag ook verzwegen worden. Ik dacht dat het over moslims als individuen ging. Toegegeven, die zijn wat ondervertegenwoordigd in het debat.
pi_21597728
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 13:40 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Nee, die heb ik niet gemist en de diagnose mag ook verzwegen worden. Ik dacht dat het over moslims als individuen ging. Toegegeven, die zijn wat ondervertegenwoordigd in het debat.
Maar er niks op tegen om met hen te gaan praten en ze te vragen wat ze van 11 september vinden.

Wat bedoelje met de diagnose?
pi_21600050
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 13:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Sjeik Yusuf al - Qaradawi: " Wat niet mag van Allah is het gijzelen of het vermoorden van onschuldige burgers. Wie deze misdaden pleegt zondigt door het nemen van een leven dat door Allah is geschonken."
De 77jarige, in Egypte geboren, sjeik is dan ook een fel tegenstander van Al - Qaida en noemt de terreur 'monsterlijk'. [bron Elsevier 28 - 08 - '04]

[ Bericht 2% gewijzigd door Sater op 28-08-2004 16:13:58 (bronvermelding.) ]
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 22:32:27 #246
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21608157
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 13:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Fortuyn heeft het racisme ook een zeer goede dienst bewezen en zo gek was die kwalificatie dan niet maar jij moet er ook zeer gelukkig mij zijn geweest. Je bent toch zo voor die vrijheid. Nu lees ik ineens een vrij wollig verhaal over die vrijheid van meningsuiting. Niet zo selectief, sjunneman
Pas ik weer niet in het hokje dat me was toebedeeld?
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 22:43:39 #247
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21608397
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 13:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dit is ook onzin, sjunneman.
Laten we het er op houden dat jij het onzin vindt en dat we hierover een verschil van mening hebben.
quote:
Dat sociaal vangnet komt voort uit 1. Westerse waarden mbt humanisme en 2. een bepaald historisch besef.
Koppel daaraan een christelijke ingeprent besef van samaritaanse barmhartigheid en ik ga een heel eind met je mee. Echter de kosten van dit vangnet kunnen niet onbeperkt worden vermeerderd zonder dat ook de inkomsten ter bekostiging ervan toenemen. Dat laatste nu neemt af en dus is gekozen voor versobering van de 'hangmat' tot minimaal vangnet en gekozen voor verscherping van de kriteria voor gebruik van dat vangnet.
quote:
Jij doet het voorkomen alsof een sociaal vangnet zomaar een willekeurige gril is geweest van de linkse elite en dat mensen eindelijk tot het inzicht zijn gekomen dat dit nergens voor nodig is.
Jij doet hier weer eens een toeschrijving. Het sociale vangnet kan worden gezien als een afkopen van sociale onrust en in die zin zal menig kapitalist blij zijn dat deze investering bespaarde op de kosten voor beveiliging en onveiligheidsbestrijding.
quote:
Je gaat voorbij aan het historische besef dat alleen dankzij de ontwikkeling van sociale wetgeving "het kapitalisme" gered is in het Westen.
Sociale wetgeving zie ik als een kapitalistische investering in arbeidsreserve, echter de investering wordt tegenwoordig op rendement gemonitored.
quote:
Jij verwacht nu dat zodra er een nieuwe PF opstaat dat hij dan iedereen mee krijgt.
Nee hoor. De oude kreeg mij al niet mee, een nieuwe zie ik dat ook nog niet doen. Daarbij komt nog eens dat ik Fotuyn al tot anomalie verklaarde. Dat laatste betekent zoveel als dat een soortgelijke aanwezigheid, karakteristiek en verkondigde mening onder soortgelijke omstandigheden niet licht herhaald zal worden door een ander.
quote:
Ik denk eerlijk gezegd dat de mensen het soort ideeën die jij aanhaalt behoorlijk beu beginnen te raken.
Ik denk dat er wel degelijk behoefte is aan opschudding van onze karteldemocratie.
pi_21614833
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 21:10 schreef Monus het volgende:

[..]

Hij is wel heel duidelijk extreem-rechts dat met neo-nazi tuig omgaat. En tegenwoordig schijn extreem-rechts niet zo anti-homo tezijn, het schijn eerder dat grote groepen homo's tegenwoordig extreem-rechts is. Flikkers, neo-nazi's en extreem rechts gaan dus blijkbaar prima samen tegenwoordig.
Minzame Monus geloof je het zélf? Progressieve rechtse leernichten met neo nazistische neigingen?
pi_21614856
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 19:39 schreef Bevo103 het volgende:

[..]

Zijn er ook steekbeesten die door je schedel heenprikken en zodoende je verstandelijk vermogen kunnen aantasten?
De hersenhorzel.
pi_21614867
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 11:32 schreef Sater het volgende:

[..]

Minzame Monus geloof je het zélf? Progressieve rechtse leernichten met neo nazistische neigingen?
offtopic: is L. ermede gekapt???
I´m back.
pi_21614958
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 11:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

offtopic: is L. ermede gekapt???
Verwijlt in hogere vakantiesferen, althans voor zover mij bekend.
pi_21614980
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 11:42 schreef Sater het volgende:

[..]

Verwijlt in hogere vakantiesferen, althans voor zover mij bekend.
Vakantiesferen? Hij is toch alweer een week terug???
I´m back.
pi_21615102
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 11:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vakantiesferen? Hij is toch alweer een week terug???
Fokken kan ook, aan de Cote d' Azur, via een laptop.
pi_21615156
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 11:50 schreef Sater het volgende:

[..]

Fokken kan ook, aan de Cote d' Azur, via een laptop.
Nee, hij schreef dat hij verleden week zondag terug naar huis ging.
I´m back.
pi_21615276
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 11:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, hij schreef dat hij verleden week zondag terug naar huis ging.
Aha, zoals gewoonlijk let je beter op dan ik.
  zondag 29 augustus 2004 @ 12:32:25 #256
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_21615676
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 11:32 schreef Sater het volgende:

[..]

Ja coño, daar geloof ik in.
http://www.geenstijl.nl/paginas/michielsmit/ - (met dank aan Bevo103)
Progressieve rechtse nicht met neo nazistische neigingen!!!

Was jij ook niet diegene die vond dat homo's ongestraft dood, verderf en dodelijke ziektes mocht rondstrooien?
pi_21615710
quote:

Dat leerde de geschiedenis ons al, een aantal kopstukken van de NSDAP waren homofiel.
pi_21615747
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 12:32 schreef Monus het volgende:

[..]

Ja coño, daar geloof ik in.
http://www.geenstijl.nl/paginas/michielsmit/ - (met dank aan Bevo103)
Progressieve rechtse nicht met neo nazistische neigingen!!!

Was jij ook niet diegene die vond dat homo's ongestraft dood, verderf en dodelijke ziektes mocht rondstrooien?
Maar natuurlijk, je kent mijn satanische aard toch?
  zondag 29 augustus 2004 @ 12:57:53 #259
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_21616111
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 12:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat leerde de geschiedenis ons al, een aantal kopstukken van de NSDAP waren homofiel.
Was geloof ik de eerste homo's die hitler afgemaakt had.
  zondag 29 augustus 2004 @ 13:01:09 #260
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_21616164
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 12:37 schreef Sater het volgende:

[..]

Maar natuurlijk, je kent mijn satanische aard toch?
Ja, dat homo's die aids hebben, ongestraft aids mochten verspreiden door geen condoom te gebruiken, en dat het heel verkeert was om dat strafbaar te stellen.
pi_21616815
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 13:01 schreef Monus het volgende:

[..]

Ja, dat homo's die aids hebben, ongestraft aids mochten verspreiden door geen condoom te gebruiken, en dat het heel verkeert was om dat strafbaar te stellen.
Engel je draagt je nickname met ere. Monus de god van de dwaasheid!
  maandag 30 augustus 2004 @ 15:44:50 #262
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_21640638
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 13:40 schreef Sater het volgende:

[..]

Engel je draagt je nickname met ere. Monus de god van de dwaasheid!
Ik heb helemaal niks te maken met welke goddienst dan ook, en monus is geen god.
Maar het is altijd leuk als iemand zijn eigen stelling onkent.
pi_21642203
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 15:44 schreef Monus het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niks te maken met welke goddienst dan ook, en monus is geen god.
Lieve. je figureert als zodanig in de opera Platée van Rameau. Eigen stelling ontkenne? Ik nuanceer slechts.
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 04:44:35 #264
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21654337
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 15:44 schreef Monus het volgende:

[..]

Het gaat slechts om een maanmannetje:
A.D. Hildebrand - Monus, de Man van de Maan - Arbeiderspers - 1967 - ABC pocket nr 58 - 158 blz.

Sommige Nieuw Rechtsers hebben het al moeilijk genoeg met aardse vreemdelingen
pi_21677676
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 18:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dus mogen we blij zijn dat het Burkegroepje zich [nog] niet bij NR aansloot. Benieuwd wat de geblondeerde Wildersengel gaat doen. Qua moslimfrustratie past hij niet onaardig in de reactionair rechtse hoek.
  woensdag 1 september 2004 @ 12:49:01 #266
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_21681572
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 04:44 schreef sjun het volgende:

[..]

Het gaat slechts om een maanmannetje:
A.D. Hildebrand - Monus, de Man van de Maan - Arbeiderspers - 1967 - ABC pocket nr 58 - 158 blz.

Sommige Nieuw Rechtsers hebben het al moeilijk genoeg met aardse vreemdelingen
Sjun,... ik sta verbaast van jouw algemene kennis
pi_21681917
quote:
Op woensdag 1 september 2004 08:23 schreef Sater het volgende:

[..]

Dus mogen we blij zijn dat het Burkegroepje zich [nog] niet bij NR aansloot. Benieuwd wat de geblondeerde Wildersengel gaat doen. Qua moslimfrustratie past hij niet onaardig in de reactionair rechtse hoek.
Ik denk dat Wilders het nog ver gaat schoppen. En misschien niet onterecht. De VVD heeft te veel stemmers die eigenlijk zelf niet beter worden van de plannen van de VVD. Ze stemmen er alleen op omdat ze hard uithalen naar bijvoorbeeld allochtonen. Dat zijn o.a. mensen die van de LPF teruggekomen zijn. Als er een nieuwe partij komt, met bijvoorbeeld Wilders (toch een van de populairdere VVD'ers op het moment) ism Burke dan kan gaan al die ex-LPFers en ex-VVD'ers weer daar op stemmen. Als ze het goed aanpakken dan. Ik denk dat de tijd rijp is voor zo'n partij.
  woensdag 1 september 2004 @ 16:10:31 #268
102893 StarWars
STEM: Geert Wilders
pi_21686045
dat bedoel ik dus, nieuw rechts is gedoemd te mislukken, nazi debielen.

het indammen van de ISLAMitisering van Nederland moet prioriteit no.1 hebben !!! is dit nu echt een rechts onderwerp of gewoon je gezonde verstand gebruiken niet mee eens ? kom even op je geitenwollensokken een weekendje naar Rotterdam.

[ Bericht 60% gewijzigd door StarWars op 01-09-2004 16:17:15 ]
Stem bij de nieuwe verkiezingen op Geert Wilders, in potentie de nieuwe Fortuin van Nederland.
pi_21687658
quote:
Op woensdag 1 september 2004 16:10 schreef StarWars het volgende:

het indammen van de ISLAMitisering van Nederland moet prioriteit no.1 hebben !!! is dit nu echt een rechts onderwerp of gewoon je gezonde verstand gebruiken niet mee eens ? kom even op je geitenwollensokken een weekendje naar Rotterdam.
Tolerant Amsterdam groet paranoia Rotterdam.
  woensdag 1 september 2004 @ 17:41:37 #270
99738 Geertsema
Voor Eigen Erf
pi_21687991
De groeten terug uit Rotterdam. Paranoia? De minaretten van die nieuwe moskee worden nog hoger dan de lichtmasten van de Kuip *%#!
pi_21688044
quote:
Op woensdag 1 september 2004 17:41 schreef Geertsema het volgende:
De minaretten van die nieuwe moskee worden nog hoger dan de lichtmasten van de Kuip *%#!
Ja, en?
  woensdag 1 september 2004 @ 17:47:53 #272
99738 Geertsema
Voor Eigen Erf
pi_21688101
Leuk toch?
pi_21688127
Lijkt me prima idd, mits het veld van Feijenoord goed verlicht blijft
  woensdag 1 september 2004 @ 17:54:14 #274
99738 Geertsema
Voor Eigen Erf
pi_21688224
Je kan het ook overdrijven. Het grootste gebedshuis van Europa. Dat noem ik provocatie !
pi_21688334
De grootste haven ter wereld, dat noem ik provocatie!
pi_21688565
Ik dacht dat vrijheid van godsdienst ook zo'n verheven Nederlandsch grondrecht was? Wat kan mij die moskee nou schelen..
pi_21688983
quote:
Aktiepunten zijn:

-
Leuk! De terugkeer van de jaren vijftig mijn bakvistijd. Zondagse kerkgang met hoed en zondagse jurk aan. Power flower jaren zeventig uitgebloeid. Goed dat Burke nadenkt, sommige hersenspinsels zijn echter wel héél rigoreus zoals:

De Europese grondwet moet, middels een referendum worden weggestemd:
Leve het nationalisme en de deur op slot?

Echtscheidingen dienen te worden uitgeband:
Ah, gij zult elkaar tot verstikkens toe beminnen, totdat de dood er op volgt?

Geen multiculturele samenleving:
Dus ook de Nederlanders van AmerikaansAustralisch/Europese afkomst er uit?

De Nederlandse cultuur dient te worden beschermd.
Geen kamelen op het zebrapad?
pi_21689718
quote:
Op woensdag 1 september 2004 17:41 schreef Geertsema het volgende:
De groeten terug uit Rotterdam. Paranoia? De minaretten van die nieuwe moskee worden nog hoger dan de lichtmasten van de Kuip *%#!
[afbeelding]
De Moskee die Taallessen gaat geven o.a.
X
  woensdag 1 september 2004 @ 19:05:44 #279
99738 Geertsema
Voor Eigen Erf
pi_21689736
quote:
De grootste haven ter wereld, dat noem ik provocatie!
Duidelijk.
quote:
Ik dacht dat vrijheid van godsdienst ook zo'n verheven Nederlandsch grondrecht was? Wat kan mij die moskee nou schelen..
Lees effe wie die moskee betalen:

http://www.aivd.nl/publicaties/parlementaire/antwoorden_op_51

Eet smakelijk.

[ Bericht 9% gewijzigd door Geertsema op 02-09-2004 00:36:11 ]
  woensdag 1 september 2004 @ 19:11:13 #280
99738 Geertsema
Voor Eigen Erf
pi_21689886
quote:
De Moskee die Taallessen gaat geven o.a.
De integratie als kapstok. Op die fiets.

Ik ga nu echt eten. Couscous met halskarbonade.

[ Bericht 5% gewijzigd door Geertsema op 01-09-2004 19:20:35 (halskarbonade) ]
  woensdag 1 september 2004 @ 21:00:32 #281
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21692540
quote:
Op woensdag 1 september 2004 19:05 schreef Geertsema het volgende:

[..]

Duidelijk.
[..]

Lees effe wie die moskee betalen:
http://www.aivd.nl/publicaties/parlementaire/antwoorden_op_5

Eet smakelijk.
Ik vind in je links niets terug over wahabitische donaties of andervreemd vermogen ter bekostiging van islamitische gods- & handelshuizen. Er staat slechts iets in over de ongetwijfeld nieuwe uitdaging die de vriendin van Constant Kusters mag gaan zoeken in haar carrière vanwege opiniedelicten van Custers.
  woensdag 1 september 2004 @ 23:50:32 #282
90380 sympa2004
Koenraadt ist Koenraadt
pi_21696876
quote:
ik weet wie z'n boek geschreven heeft
Koenraadt De Grote, Verzen 18:6, "en aldus sprak hij en zei het voorafgaande"
  donderdag 2 september 2004 @ 00:19:15 #283
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_21697434
quote:
Op woensdag 1 september 2004 16:10 schreef StarWars het volgende:

Je gezonde verstand gebruiken is inzien dat het niks te maken heeft met die onzin zoals islamitisering.
Mensen kijken alleen naar de gevolgen, en willen daar wat aan doen, in plaats dat ze eerst naar de werkelijke oorzaken kijken, zoals het racisme tegenover allochtonen waardoor ze alleen maar geisoleerder raken..... maar kijken naar de werkelijke oorzakendat doen ze niet uit luiheid, koppigweid en onwetendheid. En dat is ook meteen een goeie definitie voor extreem rechts.

En ik heb ik mijn leven nog nooit geitenwollensokken gedragen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Vassili_Z op 02-09-2004 00:25:33 ]
Era Vulgaris
  donderdag 2 september 2004 @ 00:40:00 #284
99738 Geertsema
Voor Eigen Erf
pi_21697774
quote:
Ik vind in je links niets terug over wahabitische donaties of andervreemd vermogen ter bekostiging van islamitische gods- & handelshuizen. Er staat slechts iets in over de ongetwijfeld nieuwe uitdaging die de vriendin van de door mij bewonderde Constant Kusters mag gaan zoeken in haar carrière vanwege opiniedelicten van Custers.
Je moet wel goed quoten, beste man, anders krijg je vreemde effecten...

Nogmaals: Antwoorden op kamervragen over de financiering van de es-Salaam-Moskee in Rotterdam

[ Bericht 10% gewijzigd door Geertsema op 03-09-2004 16:19:02 ]
  zondag 12 september 2004 @ 03:33:10 #285
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21894288
quote:
Op donderdag 2 september 2004 00:40 schreef Geertsema het volgende:

[..]

Je moet wel goed quoten, beste man, anders krijg je vreemde effecten...

Nogmaals: Antwoorden op kamervragen over de financiering van de es-Salaam-Moskee in Rotterdam

Je link leidt slechts hier naartoe. Een algemene AIVD-site. Alsof je zegt. Ergens op het internet kun je zelf gaan uitzoeken wat ik beweer. Een wat meer genuanceerde bronvermelding maakt je verhaal voor mij geloofwaardiger. Kijk maar of je dat wilt bereiken of niet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')