abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21055087
Een op de vijf homo's geconfronteerd met homohaat

AMSTERDAM (ANP) - Een op de vijf homo's in Nederland is de afgelopen twaalf maanden geconfronteerd met anti-homoseksuele bedreigingen. Dit blijkt uit een onderzoek onder lezers van de Gay Krant. Agressie tegen homo's komt het meest voor in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Oost-Nederland. In Den Haag en Noord-Nederland worden homo's relatief weinig lastiggevallen.

Out Now Consulting deed onderzoek onder bijna vijfhonderd lezers van de Gay Krant. Het onderzoeksbureau deed eerder onderzoek onder homo's in Australië en Groot-Brittannië.

Verbaal geweld komt het meest voor tegen homo's. Bijna 20 procent kreeg ermee te maken. Met lichamelijk geweld werd 2,4 procent geconfronteerd; 3,3 Procent werd bedreigd door buren, 2,8 procent op het werk.

Van de lezers van de Gay Krant vindt driekwart dat de tolerantie in Nederland afneemt. Een groot deel van hen vindt dat de homo-emancipatie in Nederland onder druk staat door de eenwording van Europa.

De Gay Krant presenteert deze week de onderzoeksresultaten die onder meer ook inzicht geven in de politieke voorkeur van zijn lezers en hun bestedingspatroon. De lezers van de Gay Krant blijken relatief hoog opgeleid te zijn en een goed inkomen te hebben. Dat is ook de reden waarom steeds meer bedrijven zich met hun advertenties speciaal op homo's richten.

Volgens socioloog prof. dr. R. Tielman kan niet worden geconcludeerd dat homo's intelligenter zijn dan heteroseksuelen. ,,Het is voor hoogopgeleiden gemakkelijker om voor hun homoseksualiteit uit te komen. Lager opgeleiden komen veel minder los van het verwachtingspatroon 'trouwen en kinderen krijgen'. Onder laagopgeleiden bestaat meer verborgen homoseksualiteit'', aldus Tielman.

De professor meent dan ook dat het een misverstand is dat de emancipatie van homo's is voltooid. Dit motto wordt vaak gebruikt om subsidies voor homo-organisaties te schrappen. ,,De geschiedenis herhaalt zich, als je niet alert bent'', stelt Tielman.

Ook H. Krol, hoofdredacteur van de Gay Krant, wees daar woensdag op bij de presentatie van de onderzoeksresultaten in de RAI. ,,De ouders en leraren van nu zijn homoseksualiteit normaal gaan vinden. Zij vergeten die tolerantie over te brengen op hun kinderen, maar tolerantie is niet vanzelfsprekend.''
-----------------------------
Toch wel lichtelijk zorgwekkend dit.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 16:55:07 #2
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_21055190
Voor een groot deel te verklaren onder het 'multikul'-effect.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_21055202
Ik ken iemand, die heeft echt een teringhekel aan homoseksuelen. Is echt lachen om die gast weer te horen ageren over ze
Zoek het rare/ware achter de volgende uitspraken: "Mensen die niks zeggen zijn zinloos". "Stille types zeggen mij niks". "Als men alleen maar luistert, naar wie dan?". "Ik lieg altijd".
pi_21055274
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 16:55 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Bron?
pi_21055300
Ik had juist het idee dat de acceptatie in Nederland alleen maar toenam. Triest dat het niet het geval blijkt te zijn.
pi_21055335
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:00 schreef _The_General_ het volgende:
Ik had juist het idee dat de acceptatie in Nederland alleen maar toenam.
Waardoor had je dat idee?
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:02:14 #7
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_21055341
De media accepteert het wel ja... nu het NL volk nog.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:04:07 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_21055393
Dacht dat het op dit terrein beter ging. Maar ik vergis me dus helaas.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_21055394
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Waardoor had je dat idee?
Onderandere door een kennis die recent er voor uit durfde te komen. hij vond het klimaat nu anders dan een paar jaar terug,
pi_21055404
quote:
quote:
Agressie tegen homo's komt het meest voor in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Oost-Nederland. In Den Haag en Noord-Nederland worden homo's relatief weinig lastiggevallen.
Om die bewering wat sluitender te maken zouden 'Oost-Nederland' en 'Den Haag' van rijtje moeten wisselen.
pi_21055425
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:04 schreef Megumi het volgende:
Dacht dat het op dit terrein beter ging. Maar ik vergis me dus helaas.
Dacht ik ook, de vraag is ook hoe betrouwbaar een onderzoek onder 500 personen is ...

En waar ligt de grens tussen haat en een mop bv ?
pi_21055545
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:05 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Dacht ik ook, de vraag is ook hoe betrouwbaar een onderzoek onder 500 personen is ...

Dat is inderdaad altijd bij zo'n onderzoek. In die zin vind ik het ook maar betrekkelijk en homohaat is een sterk woord.

Maar ik kan me wel vinden in de conclusie dat de tolerantie er zeker niet op vooruit is gegaan.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:11:49 #13
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21055592
Wat voor types zijn dat dan, die homo's bedreigen? Toevallig niet dezelfden die zo'n beetje iedereen bedreigen?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_21055647
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:11 schreef Lemmeb het volgende:
Wat voor types zijn dat dan, die homo's bedreigen? Toevallig niet dezelfden die zo'n beetje iedereen bedreigen?
Heel gevarieerd volgens mij als je de resultaten ziet.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:14:11 #15
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_21055656
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:09 schreef SCH het volgende:
Maar ik kan me wel vinden in de conclusie dat de tolerantie er zeker niet op vooruit is gegaan.
Maar heeft dat ook niet te maken met excessen die uitgebreid in het nieuws komen als het Anne Frank Plantsoen en meer van die foute ontmoetingsplekken?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_21055692
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:14 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar heeft dat ook niet te maken met excessen die uitgebreid in het nieuws komen als het Anne Frank Plantsoen en meer van die foute ontmoetingsplekken?
Dat kan jij misschien beter vertellen? Op die ontmoetingsplekken komen voor meer dan de helft getrouwde mannen trouwens.

Maar als mensen daar hun beeld over homo's door laten bepalen, is dat wel vrij kortzichtig en verdrietig. Ik laat mijn beeld over hetero's ook niet bepalen door wat er op de wallen gebeurt. Vind je dat ook een foute plek trouwens?
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:16:09 #17
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21055704
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Heel gevarieerd volgens mij als je de resultaten ziet.
Welke resultaten? Waar kan ik die lezen?
pi_21055711
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:14 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Daarbij heb ik het idee dat veel mensen zich niet storen aan een man die rustig met een andere man samenwoont maar meer aan de krom gezegt "tv en parade" homo's ?
pi_21055736
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:11 schreef Lemmeb het volgende:
In de OP: het gaat om collega's, buren etc.
pi_21055755
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:16 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Daarbij heb ik het idee dat veel mensen zich niet storen aan een man die rustig met een andere man samenwoont maar meer aan de krom gezegt "tv en parade" homo's ?
Ja, en dat vind ik wel een kwalijke ontwikkeling. Als iets een beetje boven het maaiveld uitsteekt, is het meteen verkeerd. Laat mensen toch lekker hun eigen manier kiezen.
pi_21055772
Ik verbaas mij in tegenstelling tot enkele anderen in dit topic niet over het feit dat de tolerantie af neemt. Het zijn niet de beste tijden voor onderlinge tolerantie enzo.
De multiculturele samenleving wordt hier als reden genoemd. Je kan je ogen er inderdaad niet helemaal voor sluiten dat er nogal wat voorheen inheemse culturen zijn die nodig aan verlichting toe zijn, maar geld dit niet ook voor onze 'eigen' Westerse cultuur? Het Vaticaan is ook niet de slimste op dit gebied en dit bericht gaat toch ook niet over een Islamitisch land: Missouri verbiedt homohuwelijk in grondwet
Bovendien staat het gegeven dat homo's het in Oost-Nederland zwaarder hebben dan in Den Haag ook haaks op deze bewering.

Uiteraard is het zwaar verwerpelijk. Geaardheid is nou eenmaal iets wat (hoogst waarschijnlijk) in je genen zit. Elke homo-hater had voor hetzelfde geld zelf homo kunnen zijn.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:19:29 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21055787
nou zet ik altijd gelijk wel vraagtekens bij niet onafhankelijke buro's/kranten die onderzoek doen. Hoe was de vraagstelling, wat werd er gevraagd en wat voor sausje is er overheen gegoten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:23:03 #23
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_21055852
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat kan jij misschien beter vertellen? Op die ontmoetingsplekken komen voor meer dan de helft getrouwde mannen trouwens.
Ik ben geen homo, geen homohater en niet getrouwd

Die getrouwde mannen vind ik trouwens wel schadelijk voor de acceptatie. Zeg gewoon "rot op, ik ben homo, leer er maar mee leven!". Gezeik met dat stiekeme gedoe.
quote:
Maar als mensen daar hun beeld over homo's door laten bepalen, is dat wel vrij kortzichtig en verdrietig. Ik laat mijn beeld over hetero's ook niet bepalen door wat er op de wallen gebeurt. Vind je dat ook een foute plek trouwens?
Nee, ik vind de Wallen, of het Spijkerkwartier of welke andere aangewezen plek voor prostitutie geen enkel probleem. Die gebieden zijn bekend en als je daar komt weet je wat er gebeurd.

Waar ik wel minder over te spreken ben zijn de ontmoetingsplekken 'in het wild'. Die zorgen alleen maar voor overlast en dat zorgt ervoor dat mensen minder tolerant worden. En het boeit mij niet of dat hetero of homo parkeerplaats sex is.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_21055870
Ik ben (bar)vrijwilliger bij het COC (goedlopend en in Zwolle, dus geen geitenwollensokkentoko) en als ik dus bardienst heb gehad op een door-de-weekse dag moet ik in mijn eentje de boel schoonmaken en afsluiten enz. En het is allerminst prettig om in de uitgaansspits alleen dat pand uit te gaan. Er zijn nl meer cafe's in de buurt en vaak hangen daar jongeren voor. En dan roepen ze enz. Ik heb dan zoiets, het moet gewoon gebeuren, dat er iemand daadwerkelijk echt wordt bedreigd of mishandeld ofzo. Ik weet dan ook niet hoe snel ik daar weg moet komen, als het druk is.
Er wordt dan ook regelmatig op de ramen en deur gebonkt, vooral op zaterdag (dan is het 't drukst in de stad). Het gebeurt eigenlijk zo vaak, dat het normaal is geworden. Het gebeurt en ik neem het verder op zich helemaal niet serieus, maar als je dit dan weer leest: je weet het maar nooit, er hoeft maar een gek tussen te zitten.
Hopeloos hoeveel mensen het niet in kunnen zien dat het er gewoon om gaat, dat twee mensen van elkaar houden en daar niemand anders mee belasten. Intergreren van homoseksualiteit is misschien net zo onmogelijk als het integreren van allochtonen. Er heerst gewoon nog zoveel kortzichtigheid in Nederland.

Lekker trieste toon zo, maar zo is het in mijn ogen wel
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:24:33 #25
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21055884
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:17 schreef SCH het volgende:

[..]

In de OP: het gaat om collega's, buren etc.
En wat voor types zijn dat dan, die buren? Of is het feit dat ze buur zijn al omschrijving genoeg in jouw ogen?

Volgens mij is het nu eenmaal zo dat de tolerantie als geheel in Nederland afneemt. Laat ik eens kijken naar mijn buren: dom, asociaal teringvolk, dat iedereen op straat lastigvalt. En mochten ze erachter komen dat je homo bent, dan hebben ze pas echt een stok gevonden om mee te slaan en dat kan idd heel ver gaan. Maar uiteindelijk heeft dit verschijnsel gewoon weer te maken met ontbrekende normen en waarden bij een groot deel van de bevolking.

Ik zou het dus interassenter vinden om, ipv te kijken naar het opleidingsniveau van de lastiggevallen homo's, eens te kijken naar het opleidingsniveau van de daders.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:26:16 #26
3647 B.R.Oekhoest
pi_21055924
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 16:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Bron?
http://www.homo-emancipat(...)_homo_op_school.html
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_21055999
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:23 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik ben geen homo, geen homohater en niet getrouwd
MOet kunnen
Ik bedoelde, je bent hetero - misschien kan je het beter beoordelen dan ik.
quote:
Die getrouwde mannen vind ik trouwens wel schadelijk voor de acceptatie. Zeg gewoon "rot op, ik ben homo, leer er maar mee leven!". Gezeik met dat stiekeme gedoe.
Is wel zo maar ook wat gemakkelijk gezegd. Het zal wel afnemen, het zijn veelal mannen die nog stammen uit een tijdperk dat het nog veel moeilijker was om open te zijn.
quote:
Waar ik wel minder over te spreken ben zijn de ontmoetingsplekken 'in het wild'. Die zorgen alleen maar voor overlast en dat zorgt ervoor dat mensen minder tolerant worden. En het boeit mij niet of dat hetero of homo parkeerplaats sex is.
Ok. Ik heb er wat minder moeite mee maar kan het wel begrijpen. Ik denk ook dat homo's beter naar de plekken kunnen gaan waar het aan het zicht onttrokken is.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:29:49 #28
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_21056007
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:00 schreef _The_General_ het volgende:
Ik had juist het idee dat de acceptatie in Nederland alleen maar toenam. Triest dat het niet het geval blijkt te zijn.
Volgens mij neemt de acceptatie in nederland ook toe, behalve onder bepaalde groepen niet zoals islamieten en christenen.

Maar ik vind de cijfers nogal laag, speciaal omdat de meenste haat uit verbaal geweld bestaat. Ook word er bij het onderzoek gemeld dat het onderzoek is gemaakt onder een bepaalde groep homos die er meer voor uitkomen.

SCH: vind jij die cijfers hoog?
pi_21056024
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:24 schreef Lemmeb het volgende:
Volgens mij is het nu eenmaal zo dat de tolerantie als geheel in Nederland afneemt.
Helemaal mee eens. Maar vaak kun je dat afmeten aan minderheidsgroepen.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:31:42 #30
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21056062
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

http://www.homo-emancipat(...)_homo_op_school.html
Natuurlijk heb je gelijk (al is je link m.i. wat ongelukkig), een groot deel van de toenemende intolerantie hebben we gewoon zelf geimporteerd, maar het heeft niet zoveel nut daarover te praten met SCH, hij zal het toch nooit toegeven. Dus kun je het maar beter op een andere manier omschrijven.
pi_21056099
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 16:50 schreef SCH het volgende:
En door welke groep(en) werden homo's het meest geconfronteerd met homohaat?

(Chris denkt het antwoord al te weten)
Satan Stole My Teddybear
pi_21056115
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 16:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Bron?
Oh ik zie dat SCH het ook weet, maar durft het niet onder ogen te zien.
Satan Stole My Teddybear
pi_21056122
één op vijf maar

dan doen we toch iets niet goed!
pi_21056143
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:29 schreef Monus het volgende:

[..]

Volgens mij neemt de acceptatie in nederland ook toe, behalve onder bepaalde groepen niet zoals islamieten en christenen.
Dat denk ik niet, de tolerantie in het algemeen neemt af en daar zijn minderheidsgroeperingen vaak het snelst de dupe van.
quote:
Maar ik vind de cijfers nogal laag, speciaal omdat de meenste haat uit verbaal geweld bestaat. Ook word er bij het onderzoek gemeld dat het onderzoek is gemaakt onder een bepaalde groep homos die er meer voor uitkomen.

SCH: vind jij die cijfers hoog?
Ik zou het niet weten eerlijjk gezegd. Ik zit voor mezelf na te denken of ik met homohaat te maken heb. Als Fok meetelt dan zeker

Maar het heeft ook te maken met hoe je met je geaardheid omgaat, denk ik. Ik ben een open boek dus heb er misschien wat minder last van. Het lijkt me afschuwelijk om in elkaar geslagen te worden of anderszins fysiek bedreigd.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:36:40 #35
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21056165
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Maar vaak kun je dat afmeten aan minderheidsgroepen.
Ik vind dit een typisch geval van het paard achter de wagen spannen. Volgens mij heeft zo'n beetje heel NL last van de hogere intolerantie en wordt bijna iedereen in de grote steden vaker lastiggevallen en/of bedreigd. Door alleen de groep 'homo's' eruit te pikken, suggereer je een verband dat er helemaal niet hoeft te zijn.
pi_21056173
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:33 schreef Chris_Redfield het volgende:
En door welke groep(en) werden homo's het meest geconfronteerd met homohaat?
Als ik op de berichten om me heen afga, is dat heel gemengd. Het meest is toch wel de autochtone nederlander al wil je dat niet horen, denk ik.
pi_21056191
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:36 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik vind dit een typisch geval van het paard achter de wagen spannen. Volgens mij heeft zo'n beetje heel NL last van de hogere intolerantie en wordt bijna iedereen in de grote steden vaker lastiggevallen en/of bedreigd. Door alleen de groep 'homo's' eruit te pikken, suggereer je een verband dat er helemaal niet hoeft te zijn.
Als je wordt aangevallen vanwege je homoseksualiteit, dan is dat wel degelijk relevant.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:37:49 #38
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_21056205
quote:

[..]

Vuistregel is dat je minimaal 400 personen nodig hebt voor aardige data.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:38:22 #39
3647 B.R.Oekhoest
pi_21056213
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:31 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je gelijk (al is je link m.i. wat ongelukkig), een groot deel van de toenemende intolerantie hebben we gewoon zelf geimporteerd, maar het heeft niet zoveel nut daarover te praten met SCH, hij zal het toch nooit toegeven. Dus kun je het maar beter op een andere manier omschrijven.
Tis toch wat met die SCH hè. Hij gooit zijn eigen glazen in op die manier, wel aandoenlijk.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:38:51 #40
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_21056228
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:34 schreef JoPiDo het volgende:
één op vijf maar

pi_21056256
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Als ik op de berichten om me heen afga, is dat heel gemengd. Het meest is toch wel de autochtone nederlander al wil je dat niet horen, denk ik.
Heb je daar een bron van?
Satan Stole My Teddybear
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:40:02 #42
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_21056261
quote:

[..]

Moeilijke vraag. Een mop kan ook fout over komen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:41:07 #43
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_21056283
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:34 schreef JoPiDo het volgende:
één op vijf maar

Of jou lobotomie is niet helemaal goed uitgevoerd.
pi_21056302
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:39 schreef Chris_Redfield het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van?
Wat snap je niet aan de zin: "als ik op de berichten om me heen afga".
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:42:27 #45
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21056318
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Waar concludeer je dat uit?

Ik heb een aantal homo's (wonende in grote steden) binnen mijn vriendenkring, met wie ik het hier weleens eerder over heb gehad, en die zeggen dat ze op straat voornamelijk worden bedreigd door Noord-Afrikanen. Okay, dat geven ze niet direct toe (waarschijnlijk is er sprake van een vreemd soort misplaatst solidariteitsgevoel ofzo), maar als je verder vraagt is het wel degelijk zo.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:45:17 #46
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21056393
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Als je wordt aangevallen vanwege je homoseksualiteit, dan is dat wel degelijk relevant.
De 1 wordt aangevallen omdat hij te dik is, de ander omdat hij rood haar heeft, de volgende gewoonweg omdat ze een lekker wijf is enz. Tsja, mensen worden nu eenmaal altijd aangevallen om en op hun 'zwakke' plekken (in de ogen van de aanvaller dan).
pi_21056461
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:45 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

De 1 wordt aangevallen omdat hij te dik is, de ander omdat hij rood haar heeft, de volgende gewoonweg omdat ze een lekker wijf is enz. Tsja, mensen worden nu eenmaal altijd aangevallen om en op hun 'zwakke' plekken (in de ogen van de aanvaller dan).
Dus geweld tegen homo's, daar moeten we maar geen aandacht aan besteden. Er wordt ook wel eens iemand met rood haar aangevallen?

Ik vind dat je nou een rare kant uitgaat.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:51:49 #48
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21056547
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus geweld tegen homo's, daar moeten we maar geen aandacht aan besteden. Er wordt ook wel eens iemand met rood haar aangevallen?

Ik vind dat je nou een rare kant uitgaat.
Goed daar zit wat in.

Maar ik vind het gewoon een beetje huilerig overkomen. Zo van 'wij homo's zijn zielig en worden aangevallen en bedreigd etc, ze moeten altijd alleen maar ons hebben. Blijkbaar worden we nog steeds niet genoeg geaccepteerd. Laten we weer dure campagnes gaan starten om de acceptatie te verbeteren enz. enz.'

Terwijl we in werkelijkheid allemaal last hebben van dit soort asociaal volk en we beter in het algemeen er iets aan kunnen doen.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:54:01 #49
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_21056598
Misschien is het dat mensen homoseksualiteit niet serieus nemen ipv dat het homohaat is
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:57:25 #50
3647 B.R.Oekhoest
pi_21056673
En evenementen als het Homo-WK-voetbal kunnen wel eens averechts gaan werken. Waarom dat gekoketteer met je homo zijn. Als jullie dan gewoon geaccepteerd willen worden ga dan niet jezelf segmenteren op die manier, maar doe als ieder ander.

Anders kunnen we ook wel een WK voor kale mensen onder de 1.75 m gaan organiseren.
pi_21056726
Waarom kunnen mensen homoseksualiteit dan niet serieus nemen?

En dat huilerig overkomen vind ik geen sterke motivatie. Daar gaat het nu over, adh van een nieuwsartikel. Het komt gewoon heel veel voor, ik zie het met eigen ogen.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 18:01:22 #52
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_21056773
ach als je dik bent zal je daar ook wel last van hebben. En daar zal 2.5 % ook wel een duw hebben gehad in de kroeg in het afgelopen jaar

zo is er altijd wat. En het is een enquete dus je mag het met een flinke korrel zout nemen.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 18:05:33 #53
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21056878
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:59 schreef Waxxer het volgende:
En dat huilerig overkomen vind ik geen sterke motivatie. Daar gaat het nu over, adh van een nieuwsartikel. Het komt gewoon heel veel voor, ik zie het met eigen ogen.
Dat zeg ik dus, het komt heel veel voor, zoals het iha heel veel voorkomt dat mensen om uiteenlopende redenen op straat, op het werk enz. lastiggevallen of bedreigd worden. Dus waarom nou weer die zelfopgelegde uitzonderingspositie voor homo's?

Als de YES een onderzoek zou doen naar hoeveel jonge vrouwen in de grote steden op straat en door collega's worden lastiggevallen en bedreigd, zou die uitkomst ook zorgwekkend zijn. Moeten we dan ook maar meteen een campagne starten voor de acceptatie van jonge vrouwen

Je kunt beter wat doen aan de werkelijke oorzaak.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 18:07:24 #54
3647 B.R.Oekhoest
pi_21056910
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 18:05 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je kunt beter wat doen aan de werkelijke oorzaak.
Idd. Rita, help!
  woensdag 4 augustus 2004 @ 18:08:27 #55
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21056925
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 18:07 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Idd. Rita, help!
Die is al lekker bezig, maar dat wordt ook niet door SCH gewaardeerd
  woensdag 4 augustus 2004 @ 18:27:28 #56
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_21057305
Hoe representatief zijn 500 gaykrant lezers?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_21057445
Ik heb zo mijn mening over Gay Krant lezers gevormd door bepaalde ervaringen

Maar ik merk zelf in mijn eigen omgeving, als ik me tussen dat soort.... ja... mensen begeef, dat er toch nog veel afkeer bestaat. Maar die mensen hebben zich vast nog nooit in het hele fenomeen verdiept. Die gebruiken het alleen als scheldwoord.
pi_21057736
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 18:08 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Die is al lekker bezig, maar dat wordt ook niet door SCH gewaardeerd
Doet Rita iets tegen homohaat, help me.

Die ontkenning door jou helpt ook niet echt trouwens.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 18:51:47 #59
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_21057764
De indeling naar gebieden mbt bv. verbaal geweld is nauwelijks betrouwbaar te noemen. Daarvoor zijn 500 ondervraagden veel te weinig. De conclusie dat het op een bepaalde plek erger is dan op een andere plek is dan ook wrs. niet correct, al viel Den Haag wel heel laag uit.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_21057809
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:51 schreef Lemmeb het volgende:

Maar ik vind het gewoon een beetje huilerig overkomen. Zo van 'wij homo's zijn zielig en worden aangevallen en bedreigd etc, ze moeten altijd alleen maar ons hebben. Blijkbaar worden we nog steeds niet genoeg geaccepteerd. Laten we weer dure campagnes gaan starten om de acceptatie te verbeteren enz. enz.'
Hoezo huilerig? Ik heb die enquete niet uitgevonden en wat mij betreft leggen we hem meteen terzijde. Jij trekt het alleen een rare kant uit door homo's in de slachtofferhoek te plaatsen. Dat is onzinnig. Als er homohaat is, mag het gesignaleerd worden en moet er tegen opgetreden worden. Dat er een probleem is met kutmarokkaantjes hoor je mij niet ontkennen, maar het is niet de enige reden.
quote:
Terwijl we in werkelijkheid allemaal last hebben van dit soort asociaal volk en we beter in het algemeen er iets aan kunnen doen.
Misschien heb jij er als hetero toch iets minder last van dan de doorsneehomo
  woensdag 4 augustus 2004 @ 18:56:38 #61
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21057878
Knuffelallochtoontjes bijten baasje
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_21057991
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan de zin: "als ik op de berichten om me heen afga".
Ja ik dacht dat je ergens nog een officiele bron had. Met "berichten om mij heen" heb ik zo weinig.
Satan Stole My Teddybear
pi_21058047
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 19:01 schreef Chris_Redfield het volgende:

[..]

Ja ik dacht dat je ergens nog een officiele bron had. Met "berichten om mij heen" heb ik zo weinig.
Als jij andere bronnen hebt, die bijvoorbeeld het tegendeel bewijzen - zie ik ze graag. Ik lees over deze kwestie tot nu toe niet anders dan ervaringen van mensen.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 19:10:28 #64
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_21058187
Als iemand roept dat hij uit ervaring kan vertellen dat er grote problemen zijn met allochtonen, sta je op je achterste poten. Beetje dubbele moraal, knaap Jaap.
pi_21058242
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 19:10 schreef Kaalhei het volgende:
Als iemand roept dat hij uit ervaring kan vertellen dat er grote problemen zijn met allochtonen, sta je op je achterste poten. Beetje dubbele moraal, knaap Jaap.
Dan lees je selectief, pik Rik. Het is belangrijk dat er recht gedaan wordt aan de waarheid en die is dat de tolerantie voor homo's er niet beter op is geworden door de komst van bepaalde nieuwe bevolkingsgroepen. Maar dat moet je ook weer niet generaliseren.

Maar het moet niet als alibi gebruikt worden - ook onder autochtonen is veel homofobie, en die is volgens mij eerdere groeiende dan dalende. Vaak is het verkapte homofobie (ze mogen er wel zijn, zolang we er maar niet teveel van merken) die op zeker moment aan de oppervlakte komt.
pi_21058260
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 19:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Als jij andere bronnen hebt, die bijvoorbeeld het tegendeel bewijzen - zie ik ze graag. Ik lees over deze kwestie tot nu toe niet anders dan ervaringen van mensen.
Nou als ik de kranten zo lees krijg ik toch een andere indruk. (en nee ik ga niet al die url's voor je zoeken)
Satan Stole My Teddybear
  donderdag 5 augustus 2004 @ 09:36:23 #67
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_21069682
Humor om SCH zich weer in elke bocht te zien wringen, teneinde maar niet toe te moeten geven dat de toename van homohaat wel degelijk ook op het conto komt van z'n geliefde islamitische vrienden

Je kon wachten op het bagataliseren, vragen naar 'bron'. Zoals je ook kon wachten op het feit dat die daarna de aangegeven bron negeert

Als het niet zo zielig was, was het echt leuk.

Z'n zelfverloochening kent geen einde.
pi_21069726
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 09:36 schreef ExTec het volgende:
Humor om SCH zich weer in elke bocht te zien wringen, teneinde maar niet toe te moeten geven dat de toename van homohaat wel degelijk ook op het conto komt van z'n geliefde islamitische vrienden
Lees het topic even door man Je liegt dat je barst en je hebt ook weer moeite om ook maar enige nuance aan te brengen.
quote:
Je kon wachten op het bagataliseren, vragen naar 'bron'. Zoals je ook kon wachten op het feit dat die daarna de aangegeven bron negeert
Welke bron.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 10:10:12 #69
6484 ExTec
pi_21070193
Deze, SCH.

Maar ik zeg het alvast voor je: er staat vast ergens een comma verkeerd; of wat dan ook, als je het voor jezelf maar kan weg-rationaliseren

Homo onvriendelijkheid uit die hoek, is algemeen bekend, is ruimschoots in het nieuws geweest, ik heb geen zin in weer een discussie, waar jij weer gaat beweren dat 1+1=3, of dat de wereld plat is, teneinde je eigen wereldbeeld maar in stand te houden.

Veel succes, al heb je dat niet nodig, je hebt ruimschoots bewezen dat zelfverloochenen je goed afgaat
  donderdag 5 augustus 2004 @ 10:15:39 #70
3647 B.R.Oekhoest
pi_21070285
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 19:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar het moet niet als alibi gebruikt worden - ook onder autochtonen is veel homofobie, en die is volgens mij eerdere groeiende dan dalende.
Die krijgen een tik van de allochtone molen mee bedoel je?
pi_21070329
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 10:10 schreef ExTec het volgende:
Deze, SCH.

Maar ik zeg het alvast voor je: er staat vast ergens een comma verkeerd; of wat dan ook, als je het voor jezelf maar kan weg-rationaliseren
De komma's staan goed, maar de bron gaat niet over marokkanen of moslims maar over scholen en schoolleiding.
quote:
Homo onvriendelijkheid uit die hoek, is algemeen bekend, is ruimschoots in het nieuws geweest, ik heb geen zin in weer een discussie, waar jij weer gaat beweren dat 1+1=3, of dat de wereld plat is, teneinde je eigen wereldbeeld maar in stand te houden.
Ja, dat weet ik en ontken ik ook niet. Ik heber 8 jaar geleden al uitzendingen over gemaakt.

[/quote]
  donderdag 5 augustus 2004 @ 10:23:47 #72
6484 ExTec
pi_21070448
quote:
Ja, dat weet ik en ontken ik ook niet. Ik heber 8 jaar geleden al uitzendingen over gemaakt.
Ok!

Dan heb ik niets gezegd

Edit:

Alhoewel,

Nu we dit maar elkaar eens zijn; wat denken we van gerichte maatregelen, of kiezen we weer voor lekker ver-algemeniseerde oplossingen?

Want itt jou, geloof ik niet dat autochtone NL'ers homo-onvriendelijker worden.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 10:26:11 #73
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_21070495
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 10:23 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ok!

Dan heb ik niets gezegd
Deed je dat maar iets vaker
  donderdag 5 augustus 2004 @ 10:28:24 #74
6484 ExTec
pi_21070533
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 10:26 schreef Castor het volgende:

[..]

Deed je dat maar iets vaker
Hoezo, je vind dat ik onzin verkondig?
  donderdag 5 augustus 2004 @ 10:31:28 #75
13250 Lod
Sapere aude!
pi_21070587
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:18 schreef Cruoninga het volgende:
Ik verbaas mij in tegenstelling tot enkele anderen in dit topic niet over het feit dat de tolerantie af neemt. Het zijn niet de beste tijden voor onderlinge tolerantie enzo.
Volgens mij is die tolerantie er nooit echt geweest maar opgedrongen door allerlei instanties.
Duizenden jaren is men verteld dat homofilie verkeerd is en nu moet het volk opeens in 20 jaar die hele indroctinatie wegdenken?
Ik denk dat het voor de meeste mensen veel te snel gaat, en wil je echt acceptatie krijgen zul je ze de rust moeten gunnen om te wennen.
GNU Terry Pratchett
pi_21070627
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 10:23 schreef ExTec het volgende:
Nu we dit maar elkaar eens zijn; wat denken we van gerichte maatregelen, of kiezen we weer voor lekker ver-algemeniseerde oplossingen?
Gerichte oplossingen zijn heel goed en daar wordt ook wel aan gewerkt, bijvoorbeeld in het onderwijs. En dan specifiek voor marokkaanse kinderen maar ook de homovriendelijkheid onder autochtone kinderen laat veel te wensen over. Maar bij marokkaanse (ik veralgemeniseer even) kinderen heeft het nog speciale componenten met betrekking tot cultuur en religie. Het is niet eenvoudig om dat zomaar te veranderen, maar het kan wel. Er is een aardig boekje "mijn meester is homo" over een leerkracht die zijn ervaringen met allochtone leerlingen beschrijft. Openheid doet wonderen.
quote:
Want itt jou, geloof ik niet dat autochtone NL'ers homo-onvriendelijker worden.
Ik wel.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 10:37:48 #77
6484 ExTec
pi_21070698
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 10:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Gerichte oplossingen zijn heel goed en daar wordt ook wel aan gewerkt, bijvoorbeeld....
De wonderen zijn daadwerkelijk de wereld nog niet uit

Didn't know you had it in you
quote:
Ik wel.
Ik dus niet.

Maar qua dat kunnen we prima agree'en te disagree'en.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 10:44:29 #78
13250 Lod
Sapere aude!
pi_21070849
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 10:37 schreef ExTec het volgende:
Ik dus niet.

Maar qua dat kunnen we prima agree'en te disagree'en.
Volgens mij is homohaat niet allochtoon/autotochtoon afhankelijk maar meer van je opleidingsniveau en je leef milieu.
Ik denk dat de fobie onver laagopgeleiden autochtonen niet onder zal doen voor die van de laagopgeleide allochtoon. Het zelfde zal gelden voor de hoogopgeleiden.
GNU Terry Pratchett
pi_21070870
Ik heb niks tegen homo`s, maar ik vind het wel humor zoals die amerikaanse predikant hoe hij tegen homo`s predikt en beweert dat Kerry en Edwards homovriendjes van elkaar zijn.

Maargoed tot nu toe zijn de grootste homohaters arabieren en waarom denk je dat de homo haat hier toeneemt? Omdat er veel arabieren hier wonen en sindskort een beetje de nederlandse taal onder knie hebben dus nu kan je ze verstaan, vroeger waren ze ook tegen homo`s maar toen verstond je ze nog niet ("walla bila, etcetera, halal halal, donner kebab, kush-kush, master-kush(weed))
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 5 augustus 2004 @ 11:02:41 #80
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_21071255
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 10:28 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hoezo, je vind dat ik onzin verkondig?
Soms.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 11:02:47 #81
6484 ExTec
pi_21071258
quote:
Volgens mij is homohaat niet allochtoon/autotochtoon afhankelijk maar meer van je opleidingsniveau en je leef milieu.
Ja en Nee.

Enerzijds is de NL cultuur doortrokken van het cristelijk/humanistische gedachtengoed, en wordt MI iedereen in grote mate opgevoed met 'leven en laten leven'.

Ikzelf ken iig geen NL'ers die rabiaat anti-homo zijn.

Daarmee bedoel ik dus niet de homofobie die doorgaans man eigen is, maar meer kwalijke wantoestanden als dat bepaald heerschap loslaat op leraren; langzaam je vak uit gepest worden vind ik vele malen erger/heeft een veel grotere impact dan dat mensen onderling hun afkeuring uitspreken over je levensstijl.

En daarbij lijkt je de geinstitutionaliseerde homo-haat die in de praktijk wel degelijk voorkomt binnen islamietische culturen te negeren.

Me dunkt dat zelfs een kind begrijpt, dat bv. geconfronteerd worden met een geloofsleider die er geen misverstand over laat bestaan dat homo lager zijn dan honden niet contribueerd tot begrip.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 11:11:54 #82
13250 Lod
Sapere aude!
pi_21071422
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 11:02 schreef ExTec het volgende:
Ikzelf ken iig geen NL'ers die rabiaat anti-homo zijn.
Dat zal heel goed kunnen, je zoekt natuurlijk wel je vrienden met wie je op kunt schieten. Uit je eigen milieu dus en daar is blijkbaar geen homohaat.
Ik ben ze echter wel eens tegengekomen.
quote:
En daarbij lijkt je de geinstitutionaliseerde homo-haat die in de praktijk wel degelijk voorkomt binnen islamietische culturen te negeren.

Me dunkt dat zelfs een kind begrijpt, dat bv. geconfronteerd worden met een geloofsleider die er geen misverstand over laat bestaan dat homo lager zijn dan honden niet contribueerd tot begrip.
Die homohaat bestaat ook in de christelijke culturen (kijk bv. naar Amerika). Wij zijn echter behoorlijk ontkerkt.
GNU Terry Pratchett
  donderdag 5 augustus 2004 @ 11:20:08 #83
6484 ExTec
pi_21071565
quote:
Die homohaat bestaat ook in de christelijke culturen (kijk bv. naar Amerika). Wij zijn echter behoorlijk ontkerkt.
Klopt,

Maar dat aard in individuen, een christelijk geloofsleider weet doorgaans beter dan zich zo rabiaat er tegen uit te spreken.

Ze keuren het niet goed, ze keuren het af, dat ontken ik niet.

Maar dat afkeuren gaat doorgaans in een 'mildere' vorm dan dat we van de baarden horen.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 11:21:48 #84
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_21071602
nederland zou tolerant zijn? dat dacht ik ook, tot ik mijn coming out had. ik ben dan geen homo maar transsexueel.
Ik ondervindt het elke dag weer dat nederland alles behalve tolerant is. Jammer eigenlijk
De mensen zijn meer met andere mensen bezig, hoe zij zijn en hoe ze zich kleden dan dat ze naar zichzelf kijken.
Jaaa ik heb ook FOK PM :P
pi_21071609
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 11:20 schreef ExTec het volgende:

[..]

Klopt,

Maar dat aard in individuen, een christelijk geloofsleider weet doorgaans beter dan zich zo rabiaat er tegen uit te spreken.

Ze keuren het niet goed, ze keuren het af, dat ontken ik niet.

Maar dat afkeuren gaat doorgaans in een 'mildere' vorm dan dat we van de baarden horen.
Kijk eens op www.gothatesfags.com - ik maak me grote zorgen over de ontwikkelingen in Amerika.

Verder is er veel verborgen homofobie in ons land denk ik - en dat sluimert, dat kan zo weer ontaarden in echte homohaat.
pi_21071669
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 11:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Kijk eens op www.gothatesfags.com - ik maak me grote zorgen over de ontwikkelingen in Amerika.

Verder is er veel verborgen homofobie in ons land denk ik - en dat sluimert, dat kan zo weer ontaarden in echte homohaat.
Ja dat is volgens mij die site van me held JohnDean uit kansas, de dominee in ze voetbalshirt, haha echt humor om naar die man te kijken.

Als je echt zo`n held bent sch dan ga je bij een moskee lopen preken dat homohaat niet kan.
Netzoals die linkseterroristen, die durven alleen maar blanke doelen aan te pakken, die laffe honden, moslimextremisten durven ze niet aan te pakken omdat die te gevaarlijk zijn voor die linkselaffeblanken.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_21071725

Echt humor ja.
Entered hell, een homoseksuele jongen die vermoord is. How low can you go.
pi_21071848
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 11:27 schreef SCH het volgende:
[afbeelding]

Echt humor ja.
Entered hell, een homoseksuele jongen die vermoord is. How low can you go.
net wat ik al zei
Als je echt zo`n held bent sch dan ga je bij een moskee lopen preken dat homohaat niet kan.

En er gaan zoveel mensen dood en dat jij dat humor vindt is jouw probleem.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 11:33:31 #89
6484 ExTec
pi_21071853
quote:

[..]

Dat de VS veel homo onvriendelijker zijn dan wij in EU doorgaans zijn, is mij bekend.

Laten we wel wezen, die vrijheid-van-meningsuiting-to-the-extreme levert wel vaker van dit soort toestanden op, heeft veel weg van die neonazi's die in uniform mogen paraderen, onder politie bewaking.

Zo radicaal is dit land gelukkig niet; ik zelf zou niet die ontwikkelingen zien als voorbode van hoe het hier gaat worden ofzo.

Je voorbeeld spits zich toe op de VS, en daar wonen we niet...
quote:
Homofobie? Jazeker.

Maar handel je er naar, dat denk ik niet.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 11:41:50 #90
13250 Lod
Sapere aude!
pi_21072032
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 11:33 schreef ExTec het volgende:
Maar handel je er naar, dat denk ik niet.
Sinds Pim heeft iedereen tegenwoordig een mening en die moet en zal gehoord worden. De drempel om te handelen ligt nu lager volgens mij dus het zal vaker voorkomen ja.
GNU Terry Pratchett
pi_21072427
Homohaat, moslimhaat, vrouwenhaat, dierenhaat. De meeste mensen zijn domme onverdraagzame zombies dus die haatverschijnselen zullen altijd blijven voortbestaan.
Voor mijn part krijgen zulke mensen vooral ook last van zelfhaat en hangen ze zichzelf op. Ik zal geen traan laten en de wereld wordt er een stuk gezelliger op.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 12:25:10 #92
13250 Lod
Sapere aude!
pi_21073056
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 11:58 schreef Mikrosoft het volgende:
Homohaat, moslimhaat, vrouwenhaat, dierenhaat. De meeste mensen zijn domme onverdraagzame zombies dus die haatverschijnselen zullen altijd blijven voortbestaan.
Voor mijn part krijgen zulke mensen vooral ook last van zelfhaat en hangen ze zichzelf op. Ik zal geen traan laten en de wereld wordt er een stuk gezelliger op.
hatershaat
GNU Terry Pratchett
pi_21074816
Wordt er eigenlijk hard opgetreden jegens de zgn 'potenrammers'?

Bovendien vraag ik me af wanneer het haat is en wanneer het belediging, provocatie of spot is.

toch denk ik dat homo's in Nederland veilig over straat kunnen, misschien lacht er eens iemand of roept er eens iemand, maar dat geldt ook voor hele kleine mensen, dikke mensen etc.
Yeah baby Yeah!
pi_21074868
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 18:27 schreef robh het volgende:
net zo representatief als 500 willekeurige anderen die ondervraagt worden voor elk ander willekeurig onderzoekje
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 5 augustus 2004 @ 13:33:29 #95
97537 Dr_Weird
Let the mating begin!!!!!
pi_21074898
Ik vind dat homo's/lesbi's of biseksuelen anders behandeld moeten worden maar het rondbazuinen gaat wel wat ver. Wees gewoon jezelf en maak er geen punt van dat iemand homo of lesbi is. Maar we hoeven niet alles tot in het extreme door te trekken want dat maakt mensen ongerust of intolerant.
En als een homo interesse in jou heeft en je bent hetero zeg dan op een normale dat je geen relatie wilt en ga niet als homo je wil proberen op te leggen aan hetero's.

Why cant we just be friends?
More corn!!!
pi_21074920
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 10:31 schreef Lod het volgende:

[..]

Volgens mij is die tolerantie er nooit echt geweest maar opgedrongen door allerlei instanties.
Duizenden jaren is men verteld dat homofilie verkeerd is en nu moet het volk opeens in 20 jaar die hele indroctinatie wegdenken?
Ik denk dat het voor de meeste mensen veel te snel gaat, en wil je echt acceptatie krijgen zul je ze de rust moeten gunnen om te wennen.
Dat is tegen iemands zere (derde) been vrees ik.
Yeah baby Yeah!
pi_21074927
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 13:32 schreef milagro het volgende:

[..]

net zo representatief als 500 willekeurige anderen die ondervraagt worden voor elk ander willekeurig onderzoekje
  donderdag 5 augustus 2004 @ 13:34:39 #98
97537 Dr_Weird
Let the mating begin!!!!!
pi_21074939
ik bedoel niet anders behandelen. grmbl waarom doet die edit het niet zo kun je jezelf nooit corrigeren.
More corn!!!
pi_21075010
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 11:41 schreef Lod het volgende:

[..]

Sinds Pim heeft iedereen tegenwoordig een mening en die moet en zal gehoord worden. De drempel om te handelen ligt nu lager volgens mij dus het zal vaker voorkomen ja.
Leven we dan in een minder hypocriete samenleving of in een meer instictieve samenleving sinds het post-pim tijdperk?
Yeah baby Yeah!
pi_21075097
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 13:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

daarmee zeg ik niet dat het dus niet representatief is.

enkel dat men altijd 'slechts' 500 mensen ondervraagt bij onderzoeken/polls
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 5 augustus 2004 @ 13:43:08 #101
13250 Lod
Sapere aude!
pi_21075159
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 13:37 schreef Elgigante het volgende:
Leven we dan in een minder hypocriete samenleving of in een meer instictieve samenleving sinds het post-pim tijdperk?
De hypocrietie zal altijd wel blijven. Waar vroeger mensen zich inhielden gaan nu mensen juist homo's haten om maar niet uit de toon te vallen bij de rest van de groep. (dit is echter mijn mening die waar is in mijn eigen belevingswereld, ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten).

Een meer instinctieve samenleving? Weet ik niet, wel dat men vaker roept en minder (door)denkt. Dat vind ik wel een kwalijke zaak.
GNU Terry Pratchett
pi_21075327
In het onderwijs zal het één en ander moeten veranderen, om een positieve houding te bewerkstellen. Discriminatie is immers in de meeste gevallen een gevolg van angst en onwetendheid. Door middel van voorlichting en onderwijs kan deze discriminatie dus bestreden worden. Wanneer men bovendien gaat inzien dat er naast de heteroseksuele geaardheid, nog andere volwaardige seksuele oriëntatie bestaat, de homoseksualiteit (en daarnaast nog gradaties van biseksualiteit), is men op de goede weg om homoseksualiteit te accepteren. Hiervoor is het echter wel nodig dat de vanzelfsprekendheid en de algemene verwachting van heteroseksualiteit, afneemt. Of dit werkelijk mogelijk is, is maar de vraag. Een grote meerderheidsgroep bepaald over het algemeen de manier van denken en het verwachtingspatroon van de samenleving. Het is dus juist aan deze groep, om homoseksualiteit geaccepteerd te maken en als volwaardig deel te maken van de samenleving.
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_21075593
Laatst nog iemand gehoord over homo's: het zijn viezeriken, parasieten en ze denken dat ze alles mogen. En er ook nog bij vermelden (het was in een openbare ruimte): 'sorry als ik er iemand hier mee beledig'.

.
pi_21076018
quote:
Een op de vijf homo's in Nederland is de afgelopen twaalf maanden geconfronteerd met anti-homoseksuele bedreigingen. Dit blijkt uit een onderzoek onder lezers van de Gay Krant.
Vraag: Zijn de lezers van de Gay Krant representatief voor de hele homobevolking in Nederland? Zo nee, onderzoek mislukt!
quote:
De professor meent dan ook dat het een misverstand is dat de emancipatie van homo's is voltooid. Dit motto wordt vaak gebruikt om subsidies voor homo-organisaties te schrappen. ,,De geschiedenis herhaalt zich, als je niet alert bent'', stelt Tielman.
Aan de andere kant: die subsidie vretende organisaties zullen de zaken misschien ook wel overdrijven om hun subsidie te behouden!
  donderdag 5 augustus 2004 @ 15:25:57 #105
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_21077763
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 13:32 schreef milagro het volgende:

[..]

Nee, zeker zeer niet. Als je 500 willekeurige mensen opndervraagd dan heb je een representatieve doorsnee van de bevolking. Als je 500 mensen die een bepaalde eigenschap hebben, gaykrant-lezer zijn bv, dan heb je dit niet. De goede titel van dit topic zou dan ook zijn: "Een op de vijf Gaykrantlezers......etc"
  donderdag 5 augustus 2004 @ 15:27:04 #106
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_21077793
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 13:40 schreef milagro het volgende:

[..]

daarmee zeg ik niet dat het dus niet representatief is.

enkel dat men altijd 'slechts' 500 mensen ondervraagt bij onderzoeken/polls
Zou men dat getal uit de lucht gegrepen hebben of zou er een bepaalde wiskundige onderbouwing achterzitten?
  donderdag 5 augustus 2004 @ 17:38:16 #107
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21081092
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 18:53 schreef SCH het volgende:
Misschien heb jij er als hetero toch iets minder last van dan de doorsneehomo
Hoe weet je dat? Dat blijkt ieg niet uit dit onderzoek van de Gaykrant.
quote:

Hou toch op man, mensen in NL (uitgezonderd bepaalde, al eerder genoemde groepen) lachen zich in het algemeen kapot om 'homofoben' op TV. Ik zal niet beweren dat er he-le-maal geen homohaat is onder autochtonen, tuurlijk is er wel zo'n enkeling die is blijven steken in de Middeleeuwen, maar daar houdt het toch echt mee op. Niks 'sluimerende homofobie'.

Oke, ook onder autochtone jongeren in de grote steden lijkt homofobie wat toe te nemen, maar dat is vrij logisch als je in een klas zit met overwegend moslims, die om het hardst schreeuwen hoeveel homo's ze aankomend weekend gaan afslachten. Dan ben je als brave autochtoon in de minderheid en ga je uit zelfbehoud vanzelf een beetje meelullen, zelfs als je er niks van meent.

Het enige waar sommige mensen zich aan ergeren is het feit, dat bepaalde homo's denken zich niks aan te hoeven trekken van anderen en halfnaakt over straat te mogen wandelen, bijvoorbeeld tijdens zo'n Gaypride. Dat heeft echter niks met geaardheid te maken, maar puur met verschillende fatsoensnormen. Die mensen vinden de Streetparade waarschijnlijk ook aanstootgevend. Dat zoiets als de Gaypride in verband wordt gebracht met alle homo's, is natuurlijk onjuist, maar wel begrijpelijk en voor een groot deel de schuld van de organisatie en de homoscene zelf.

Overigens vind ikzelf het allemaal prima, wat mij betreft gaat iedereen naakt over straat, maar dat terzijde.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lemmeb op 05-08-2004 17:47:06 ]
  donderdag 5 augustus 2004 @ 17:53:25 #108
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_21081367
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 17:38 schreef Lemmeb het volgende:

Overigens vind ikzelf het allemaal prima, wat mij betreft gaat iedereen naakt over straat, maar dat terzijde.
ah een nudist.

Ik denk dat het gedoogd wordt omdat mensen er niet veel mee in aanraking komen (met homo's). Maar echt geaccepteerd is het toch niet hoor volgens mij.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 17:58:03 #109
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21081459
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 17:53 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

ah een nudist.

Ik denk dat het gedoogd wordt omdat mensen er niet veel mee in aanraking komen (met homo's). Maar echt geaccepteerd is het toch niet hoor volgens mij.
Wat versta je dan precies onder 'geaccepteerd'?

Je hoeft het toch niet allemaal geweldig te vinden? Ik moet ook kokhalzen bij de gedachte aan de lul van een andere vent in m'n bek, maar dat betekent nog niet dat ik homo's niet zou accepteren.
pi_21082074
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 17:38 schreef Lemmeb het volgende:
Hou toch op man, mensen in NL (uitgezonderd bepaalde, al eerder genoemde groepen) lachen zich in het algemeen kapot om 'homofoben' op TV. Ik zal niet beweren dat er he-le-maal geen homohaat is onder autochtonen, tuurlijk is er wel zo'n enkeling die is blijven steken in de Middeleeuwen, maar daar houdt het toch echt mee op. Niks 'sluimerende homofobie'.
Ik weet niet waar je die harde conclusie op baseert. Ik deel hem niet. De groep fanatieke homohaters die er hier ook echt werk van maakt is gelukkig niet zo groot maar de vraag of er sprake is van acceptatie. Een paar voorbeelden: ik zou niet zomaar in iedere wijk gaan wonen met mijn vriend, ik ga niet met mijn vriend hand in hand door de stad lopen. Enz. enz. Dat heeft met mij te maken maar ook zeker met de mentaliteit van mensen, de blikken, de opmerkingen enz. Dan kan je zeggen: trek je daar niks van aan - maar dat doe ik toevallig wel. En dit is geen probleem dat specifiek met allochtonen te maken heeft. Als mensen homoseksualiteit accepteren, dan hebben ze bijvoorbeeld geen moeite met zoenende mannen en vrouwen. Nog heel vaak is de reactie: moet je dat nou zonodig laten zien...
quote:
Oke, ook onder autochtone jongeren in de grote steden lijkt homofobie wat toe te nemen, maar dat is vrij logisch als je in een klas zit met overwegend moslims, die om het hardst schreeuwen hoeveel homo's ze aankomend weekend gaan afslachten. Dan ben je als brave autochtoon in de minderheid en ga je uit zelfbehoud vanzelf een beetje meelullen, zelfs als je er niks van meent.
Wel erg gemakkelijk om het daar op te gooien. Dat is zeker een onderdeel van het probleem maar het gekke is dat er op 'witte' scholen over het algemeen ook een vrij negatieve houdingen tegenover homoseksualiteit is. Dat merken bijvoorbeeld de voorlichtingsgroepen. Op zich niet zo gek bij leerlingen in de puberteit maar als ik de verhalen moet geloven wordt het er eerder slechter dan beter op.
quote:
Het enige waar sommige mensen zich aan ergeren is het feit, dat bepaalde homo's denken zich niks aan te hoeven trekken van anderen en halfnaakt over straat te mogen wandelen, bijvoorbeeld tijdens zo'n Gaypride. Dat heeft echter niks met geaardheid te maken, maar puur met verschillende fatsoensnormen. Die mensen vinden de Streetparade waarschijnlijk ook aanstootgevend. Dat zoiets als de Gaypride in verband wordt gebracht met alle homo's, is natuurlijk onjuist, maar wel begrijpelijk en voor een groot deel de schuld van de organisatie en de homoscene zelf.
Tja, dat blijft een discussie. Ik kan me er wel iets bij voorstellen - het is ook een heel circus en het is natuurlijk ook wat provocerend bedoeld dus het zou niet eens geslaagd zijn als mensen zich er niet aan zouden storen. Aan de andere kant komen er honderdduizenden hetero's naar kijken, dus zo'n evenement heeft blijkbaar een doelgroep.

Maar ik merkte bijvoorbeeld bij de Gay Games in Amsterdam (volgend jaar de eurogames in Utrecht) dat er heel vaak gereageerd werd in de trant van: moet dat zonodig en waarom zonder jullie je af enz. Dat is niet meteen homofobie maar het heeft me wel verbaasd, het was voor mij als homo namelijk een geweldig hoogtepunt die week
quote:
Nou, dat zou van mij nou weer niet hoeven
  donderdag 5 augustus 2004 @ 18:35:47 #111
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_21082267
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 17:58 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wat versta je dan precies onder 'geaccepteerd'?

Je hoeft het toch niet allemaal geweldig te vinden? Ik moet ook kokhalzen bij de gedachte aan de lul van een andere vent in m'n bek, maar dat betekent nog niet dat ik homo's niet zou accepteren.
geaccepteerd is denk ik dat mensen een homo relatie gelijkwaardig vinden aan een hetero relatien (en er dus totaal niet meer vreemd van opkijken als ze 2 mannen hand in hand zien lopen in de stad etc zoals sch hierboven beschrijft.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 18:43:26 #112
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21082438
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 18:26 schreef SCH het volgende:
Ik weet niet waar je die harde conclusie op baseert. Ik deel hem niet. De groep fanatieke homohaters die er hier ook echt werk van maakt is gelukkig niet zo groot maar de vraag of er sprake is van acceptatie. Een paar voorbeelden: ik zou niet zomaar in iedere wijk gaan wonen met mijn vriend, ik ga niet met mijn vriend hand in hand door de stad lopen. Enz. enz. Dat heeft met mij te maken maar ook zeker met de mentaliteit van mensen, de blikken, de opmerkingen enz. Dan kan je zeggen: trek je daar niks van aan - maar dat doe ik toevallig wel. En dit is geen probleem dat specifiek met allochtonen te maken heeft. Als mensen homoseksualiteit accepteren, dan hebben ze bijvoorbeeld geen moeite met zoenende mannen en vrouwen. Nog heel vaak is de reactie: moet je dat nou zonodig laten zien...
Dit kan ik me wel weer een beetje voorstellen. Dat je dan met je vriend hand in hand over straat loopt en dat er dan van die mensen naar je staan te kijken en je een bepaalde blik geven etc.

Magoed, dat zit misschien voor een deel ook wel weer in je eigen hoofd. Misschien kijken sommigen van die mensen alleen maar naar je mooie t-shirt ofzo en zoek je er teveel achter. Mensen die ergens in een bepaalde mate onzeker over zijn, uiterlijke kenmerken, denken altijd dat mensen op straat naar hen kijken vanwege 'dat ene'. Zo zou het in dit geval ook een beetje kunnen zijn.

Nou wil ik zeker niet zeggen dat jij onzeker over je geaardheid bent ofzo, want dat weet ik helemaal niet. Maar blijkbaar toch niet zeker genoeg om je over die blikken op straat heen te zetten.
quote:
Tja, dat blijft een discussie. Ik kan me er wel iets bij voorstellen - het is ook een heel circus en het is natuurlijk ook wat provocerend bedoeld dus het zou niet eens geslaagd zijn als mensen zich er niet aan zouden storen. Aan de andere kant komen er honderdduizenden hetero's naar kijken, dus zo'n evenement heeft blijkbaar een doelgroep.

Maar ik merkte bijvoorbeeld bij de Gay Games in Amsterdam (volgend jaar de eurogames in Utrecht) dat er heel vaak gereageerd werd in de trant van: moet dat zonodig en waarom zonder jullie je af enz. Dat is niet meteen homofobie maar het heeft me wel verbaasd, het was voor mij als homo namelijk een geweldig hoogtepunt die week
Op zich niks mis met die Gay games. Maar je zou je ook het volgende af kunnen vragen: er is fysiek gezien geen enkele reden waarom homosexuelen niet gewoon met de normale Games mee kunnen doen, dus waarom doen ze dat dan niet?

Tsja, ik vind het allemaal prima, je moet een beetje tolerant zijn voor dit soort dingen. Maar ik kan me wel een klein beetje voorstellen dat mensen zo denken. Veel mensen weten ook niet dat bij bepaalde sporten homosexualiteit idd een moeilijk onderwerp is, en bovendien heb je binnen de sport ook te maken met andere culturen waar homosexualiteit nog niet zo normaal is.
pi_21082638
Zeer spijtig dat homohaat de afgelopen jaren weer aan het toenemen is.

De reden van toenemend geweld in de grote steden zou voor de overheid reden moeten zijn drastische maatregelen te treffen, helaas liggen die te slapen lijkt het wel.

Zijn er hier eigenlijk homo's die willen reageren hoe zij het 1 en ander zien. Dat lijkt mij wel nuttig voor dit topic.

[edit] Sorry had nog niet het hele topic doorgelezen, zie nu het 1 en ander.
pi_21084113
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 18:43 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dit kan ik me wel weer een beetje voorstellen. Dat je dan met je vriend hand in hand over straat loopt en dat er dan van die mensen naar je staan te kijken en je een bepaalde blik geven etc.
Ik weet nog dat mijn ouders ooit zeiden, lang voor mijn coming-out: gadverdamme, stonden er 2 mannen te zoenen. Waarom moet dat allemaal zo openlijk.... Die heterostelletjes zagen ze helemaal over het hoofd.
Ik vind het geen gemis hoor, zoenen binnen is ook prima en hand in hand lopen is geen hobby van me maar er is wel dat gevoel dat je een beetje beperkt wordt. En er kan ook echt wel bedreiging zijn, er worden nog steeds homo's in elkaar geslagen die bijvoorbeeld uit zijn geweest.
quote:
Magoed, dat zit misschien voor een deel ook wel weer in je eigen hoofd. Misschien kijken sommigen van die mensen alleen maar naar je mooie t-shirt ofzo en zoek je er teveel achter. Mensen die ergens in een bepaalde mate onzeker over zijn, uiterlijke kenmerken, denken altijd dat mensen op straat naar hen kijken vanwege 'dat ene'. Zo zou het in dit geval ook een beetje kunnen zijn.
Dat is toch wel redelijk in te schatten - en opmerkingen zijn vaak maar voor 1 uitleg vatbaar.
quote:
Nou wil ik zeker niet zeggen dat jij onzeker over je geaardheid bent ofzo, want dat weet ik helemaal niet. Maar blijkbaar toch niet zeker genoeg om je over die blikken op straat heen te zetten.
Ik ben geen 'duidelijk zichtbare' homo en ik ben er ook niet onzeker over. Wat datbetreft heb ik ook niks te klagen hoor, met collega's en buurt en familie en weet ik het allemaal. Ik maak me altijd meer zorgen over de jonge homo die nog uit de kast moet komen, met name in de provincie.
quote:
Op zich niks mis met die Gay games. Maar je zou je ook het volgende af kunnen vragen: er is fysiek gezien geen enkele reden waarom homosexuelen niet gewoon met de normale Games mee kunnen doen, dus waarom doen ze dat dan niet?
Dat kan ook heel goed - maar het is gewoon een evenement. Het is niet te beschrijven hoe bijzonder het is als je een weekje in de meerderheid bent, zoals die week in Amsterdam het geval was. Het was echt euforisch, dat had ik eigenlijk niet verwacht. En dat heb ik van meer mensen gehoord.

Ik ben verder niet zo van de homoscene, heb ook niet automatisch meer met andere homo's dan met hetero's maar soms is het toch wel even prettig dat het even volstrekt normaal is - dat je je daar helemaal niet druk over hoeft te maken.
quote:
Tsja, ik vind het allemaal prima, je moet een beetje tolerant zijn voor dit soort dingen. Maar ik kan me wel een klein beetje voorstellen dat mensen zo denken. Veel mensen weten ook niet dat bij bepaalde sporten homosexualiteit idd een moeilijk onderwerp is, en bovendien heb je binnen de sport ook te maken met andere culturen waar homosexualiteit nog niet zo normaal is.
Ik kan me ook wel voorstellen dat mensen zo denken; je moet ook niet naar absolute tolerantie willen streven. Ik heb ook niet zoveel met mensen die naar tractorraces gaan of van boksen houden enz. - er zijn gewoon verschillende werelden.
Alleen vind ik onwetendheid niet zo'n sterk argument - dan doen mensen maar wat meer hun best om kennis op te doen. Mijn tante vroeg laatst uitgebreid wie er bij ons kookte, de was deed en hoe je nou verder een huishouden runt met twee mannen. Heel open, op het naieve af, maar ontzettend eerlijk en schattig
  donderdag 5 augustus 2004 @ 20:36:14 #115
45206 Pietverdriet
pi_21084604
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 18:53 schreef Brammetje het volgende:

Zijn er hier eigenlijk homo's die willen reageren hoe zij het 1 en ander zien. Dat lijkt mij wel nuttig voor dit topic.
Merk het eigenlijk zelden
Heb trouwens een vermoeden dat het vooral een grote steden probleem is. Dit vooral omdat Kutmarokkaantjes in de provincie zelden zijn.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 20:38:52 #116
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_21084665
kom op zeg, als je predikt dat homo's vies zijn, anders zijn of naar beneden moeten worden gegooit (head first) dan kan het toch geen toeval zijn? bovendien is de houding van bush ook volledig onmenselijk in deze discussie. de wereld wordt momenteel geleid door een stel bekrompen vieze homohaters die verdeeldheid zaaien. met succes mag ik wel zeggen. de kloof wordt steeds groter tussen de andersdenkenen. kuttijd zullen we maar zeggen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_21088194
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 18:27 schreef robh het volgende:
Net zo representatief als 500 Vara gids leden die ik ga vragen naar hun politieke voorkeur. Dan is 90% van de Nederlanders plotseling ook PvdA stemmer.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 23:34:27 #118
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_21089113
Ik denk dat het wel meevalt, maar ik denk ook dat veel homo's het over zichzelf afroepen. Ze hebben eigen café's, eigen poolcenters, eigen voetbalverenigingen en noem maar op. Vaak willen dan bv. heterogene mensen ook gebruik maken van dergelijke voorzieningen, maar dat mogen ze dan niet omdat ze geen homo zijn. Vind je het dan gek dat ze kwaad worden ? Ik niet. Natuurlijk geldt dit voorbeeld niet voor alle situatie's maar ik durf wel te stellen dat dit zeker opgaat voor ca. 53 %

Overigens heb ik het gevoel dat er pittig wordt overdreven

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 5 augustus 2004 @ 23:50:11 #119
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21089601
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 23:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Net zo representatief als 500 Vara gids leden die ik ga vragen naar hun politieke voorkeur. Dan is 90% van de Nederlanders plotseling ook PvdA stemmer.
niet geheel natuurlijk, als de vraag wat is uw sexuele voorkeur had geweest had je gelijk gehad, desalmiettemin is dit soort gestratificeerd onderzoek meestel wel biased (of hoe heet dat in het Nederlands)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 00:02:12 #120
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_21089983
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 23:50 schreef Re het volgende:

[..]

niet geheel natuurlijk, als de vraag wat is uw sexuele voorkeur had geweest had je gelijk gehad, desalmiettemin is dit soort gestratificeerd onderzoek meestel wel biased (of hoe heet dat in het Nederlands)
Je hebt gelijk, maar ik denk dat het voorbeeld de lading wel dekt.
pi_21090119
quote:
Een op de vijf homo's geconfronteerd met homohaat

-----------------------------
Wat is de trend dan? Gaat het beter of slechter dan pak m beet 40 jaar terug? (acceptatie is niet iets wat in een weekje geregeld kan worden, toch)

Hoe zijn de veranderingen over de laatste decennia te bezien?
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 08:19:32 #122
13250 Lod
Sapere aude!
pi_21091813
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 20:38 schreef zoalshetis het volgende:
kuttijd zullen we maar zeggen.
Klote tijd zul je bedoelen
Bij het zien van die gay parades waar de mensen in die exotische pakjes lopen trek ik mijn wenkbrauw ook altijd wel even op. Ik kan me nooit voorstellen dat je er echt plezier in hebt én je versterkt alleen maar het vooroordeel wat veel mensen hebben (of is het geen vooroordeel?).
GNU Terry Pratchett
pi_21093334
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 23:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik denk dat het wel meevalt, maar ik denk ook dat veel homo's het over zichzelf afroepen. Ze hebben eigen café's, eigen poolcenters, eigen voetbalverenigingen en noem maar op. Vaak willen dan bv. heterogene mensen ook gebruik maken van dergelijke voorzieningen, maar dat mogen ze dan niet omdat ze geen homo zijn. Vind je het dan gek dat ze kwaad worden ? Ik niet. Natuurlijk geldt dit voorbeeld niet voor alle situatie's maar ik durf wel te stellen dat dit zeker opgaat voor ca. 53 %

Welke 'groep' zondert zich niet af op een eigen manier? Er zijn toch ook zat speciale clubs en verenigingen voor mensen die allemaal dezelfde religie aanhangen, dezelfde studie volgen, dezelfde nationaliteit of afkomst hebben etc.
Je kan je trouwens afvragen of de intolerantie voortkomt uit die door jouw beschreven afzondering of dat de afzondering voortkomt uit de intolerantie.
Ik merk persoonlijk eigenlijk ook weinig van die zogenaamde gesloten voorzieningen. Van een voetbalclub speciaal voor homo's heb ik ook nog nooit gehoord. (jajaja, komt u maar, we hebben heerenveen uiteraard en ajax enzo )
quote:
Vind je het dan gek dat ze kwaad worden ?
Ja, dat vind ik gek ja. Omdat je als heterosexueel niet welkom zou zijn in een homo-bar (wat ik overigens betwijfel, kunnen ze je geaardheid ruiken daar?) zou je daarom maar overgaan tot "het kwaad worden op homosexuelen in het algemeen?"
pi_21093341
quote:

JIj kunt behoorlijk precies schatten Banshee, als je 53% noemt hoef je daar natuurlijk niet ca voor te zetten.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 11:44:39 #125
45206 Pietverdriet
pi_21094724
quote:

Sinds wanneer heb jij zinnige ideen? Als er iemand bekrompen vooroordelen loopt te spuien ben jij het wel
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 12:08:01 #126
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_21095262
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 10:26 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik gek ja. Omdat je als heterosexueel niet welkom zou zijn in een homo-bar (wat ik overigens betwijfel, kunnen ze je geaardheid ruiken daar?) zou je daarom maar overgaan tot "het kwaad worden op homosexuelen in het algemeen?"
Hetero's zijn over het algemeen wel welkom in een homo bar, en mischien klinkt het vreemd voor jou maar de meenste homo's ruiken je geaardheid. wel... ze zullen het niet ruiken, maar voelen, zien, of horen het wel. En er zijn ook genoeg hetero's die dat gelijk voelen.

Maar ik heb het ook nooit begrepen. Waarom nu al die homo-bars, homo spelen, gay parades, gay-organisaties, en andere zaken. Waarom is juist die groep die altijd vraagt om geaccepteert te worden zich aan het afzonderen?
pi_21095297
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 12:08 schreef Monus het volgende:
Maar ik heb het ook nooit begrepen. Waarom nu al die homo-bars, homo spelen, gay parades, gay-organisaties, en andere zaken. Waarom is juist die groep die altijd vraagt om geaccepteert te worden zich aan het afzonderen?
Snap je niet dat het soms prettig is om even helemaal je zelf te kunnen zijn? Ik zie het niet als afzondering, dat zou het zijn als je leven zich alleen maar in de homoscene afspeelt, en dat gelt maar voor een klein groepje.
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 12:22:46 #128
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_21095563
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 12:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Snap je niet dat het soms prettig is om even helemaal je zelf te kunnen zijn? Ik zie het niet als afzondering, dat zou het zijn als je leven zich alleen maar in de homoscene afspeelt, en dat gelt maar voor een klein groepje.
Ja, dat snap ik wel, dat is ook prettig. Daarom vind ik de meenste homo-bars wel OK. Maar met homo-spelen en gay-parades heb ik zoiets van... waarom is dat nu zo nodig, zijn homo's dan zo anders dan hetero's dat ze andere spelen nodig hebben?
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 12:25:37 #129
45206 Pietverdriet
pi_21095633
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 12:22 schreef Monus het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik wel, dat is ook prettig. Daarom vind ik de meenste homo-bars wel OK. Maar met homo-spelen en gay-parades heb ik zoiets van... waarom is dat nu zo nodig, zijn homo's dan zo anders dan hetero's dat ze andere spelen nodig hebben?
Sja, om je de waarheid te zeggen, ik snap het ook niet, die events. Ik heb een vriendje, thats it, voor de rest ben ik een wat saaie burgerlul. Ik heb er niets mee om met een bos veren in je reet op een schuit te staan. Maar goed, van mij mogen ze, maar dit WE ga ik niet naar Adam
pi_21095638
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 12:22 schreef Monus het volgende:

[..]

Ik heb er gisteren een uitgebreide post over geschreven. Dat is mijn antwoord op jouw vraag.
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 12:40:06 #131
13462 BansheeBoy
pi_21095928
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 11:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sinds wanneer heb jij zinnige ideen? Als er iemand bekrompen vooroordelen loopt te spuien ben jij het wel
Wat is er dan bekrompen aan wat ik hier "spui" ? Gaarne argumenten voeren, anders doe ik je tekst af als ongefundeerde onzin

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 12:41:39 #132
45206 Pietverdriet
pi_21095959
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 12:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat is er dan bekrompen aan wat ik hier "spui" ? Gaarne argumenten voeren, anders doe ik je tekst af als ongefundeerde onzin

Dat had ik al gequote, als je niet inziet hoe dom die post van jouw was, verander dan "Homo" in jouw post in Turk.
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 12:46:03 #133
13462 BansheeBoy
pi_21096054
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 12:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat had ik al gequote, als je niet inziet hoe dom die post van jouw was, verander dan "Homo" in jouw post in Turk.
In tegenstelling tot bepaalde andere users doe ik niet mee aan discriminatie, mijn visie geldt voor iedereen, Turk of Fiets, homo of Boot, maakt allemaal niet uit. Doe nooit aan onderscheid en respect is het uitgangspunt...

pi_21096329
quote:

[..]

Gaarne argumenten voeren
Pssst... zie boven...
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 13:00:25 #135
13462 BansheeBoy
pi_21096408
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 12:56 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Pssst... zie boven...
Tnx

vrijdag 6 augustus 2004 @ 14:12:53 #136
3647 B.R.Oekhoest
pi_21098086
quote:

[..]

Oh. Ik ben hetero, maar wel onder de 1.80m en ook nog kaal. Dus ga ik dit jaar maar een Love Parade organiseren voor kale hetero's onder de 1.80m. Voor het wij-gevoel., hè, het is toch zoooo lekker om even jezelf te zijn.
Maar pas op, ik pretendeer wel geaccepteerd te worden zoals ieder ander natuurlijk hè, en ik wil me ook helemaal niet afzonderen hoor.....
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 14:33:42 #137
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_21098467
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 14:12 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Oh. Ik ben hetero, maar wel onder de 1.80m en ook nog kaal. Dus ga ik dit jaar maar een Love Parade organiseren voor kale hetero's onder de 1.80m. Voor het wij-gevoel., hè, het is toch zoooo lekker om even jezelf te zijn.
Maar pas op, ik pretendeer wel geaccepteerd te worden zoals ieder ander natuurlijk hè, en ik wil me ook helemaal niet afzonderen hoor.....
Kale hetero's
Als ik ergens wel een hekel aan heb zijn het kleine kale hetero's. Denken ook altijd dat ze beter zijn in bed omdat ze kaal zijn.
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 14:49:22 #138
3647 B.R.Oekhoest
pi_21098650
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 14:33 schreef Monus het volgende:

[..]

Kale hetero's
Als ik ergens wel een hekel aan heb zijn het kleine kale hetero's. Denken ook altijd dat ze beter zijn in bed omdat ze kaal zijn.
Dacht ik het niet! We worden ook altijd gediscrimineerd hè!! Er is nog een hoop te doen op het gebied van de kale heteroacceptatie. En dan met name bij allochtonen (vandaar dat die altijd kroeshaar, matjes en snorretjes hebben), maar vlak ook de sluimerende kaleheterohaat bij de autochtonen niet uit, want hun acceptatie van de laatste jaren is slechts schijn.
pi_21098870
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 14:12 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Oh. Ik ben hetero, maar wel onder de 1.80m en ook nog kaal.
Ook van onderen?? Als je gelijkgestemden wilt vinden, moet je de criteria wel duidelijk vaststellen

Maar iedereen heeft natuurlijk het recht om clubjes op te richten toch?
pi_21098988
homo dan wel biseksualiteit is lang nog niet zo geaccepteerd als "men" denkt...

mensen die het ziekenhuis in gemept worden alleen omdat ze homoseksueel zijn.. of er voor aangezien worden.. te erg..

alsof hetero mannen meer last van homo mannen zouden hebben dan vrouwen dat hebben van hetero mannen PLEASE!!!

ik heb de mazzel dat ik vrouw ben en dat van vrouwen biseksualiteit juist tof gevonden wordt, ookal hangt dat me soms ook wel de strot uit "goh ben je bi? dan wil je zeker ook wel een trio?" rot op...
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 15:28:55 #141
3647 B.R.Oekhoest
pi_21099107
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 15:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Ook van onderen?? Als je gelijkgestemden wilt vinden, moet je de criteria wel duidelijk vaststellen
Ja, dat zou jij wel willen weten hè, ouwe snoeper.
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 17:00:48 #142
99433 Tup
Tupperwaar
pi_21101145
Erg dat we niet respectvol met elkaar om kunnen gaan. Leven en laten leven, we moeten wel want als we uitingen gaan verbieden, dan is het hek van de dam. Of niet? Beargumenteerd tegengeluid
Wasserwunderland
pi_21112539
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 15:22 schreef MarMar het volgende:
alsof hetero mannen meer last van homo mannen zouden hebben dan vrouwen dat hebben van hetero mannen PLEASE!!!
Hebben vrouwen dan meer last van hetero's dan hetero's van homo-mannen ?
Mu!
pi_21112637
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 01:40 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Hebben vrouwen dan meer last van hetero's dan hetero's van homo-mannen ?
ja! definitly, ik zou es een verborgen camera mee moeten nemen, als ik zelfs maar naar de supermarkt ga ofzo...
pi_21113187
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 12:08 schreef Monus het volgende:

[..]
Omdat, als homo's uitgebreid gaan zoenen in een gewone bar ze meteen een hoop zeik krijgen van anderen, en dan met name de allochtonen.
Dit is behoorlijk triest, maar het is helaas de waarheid.

En dan nog, je hebt echt voor iedere scheet een soort bar, wanneer er een markt voor is zal het ook bestaan. Niks op tegen.
pi_21113902
quote:

[..]

Jij niet nee, maar 90% van de hetero-bevolking volgens mij wel.
quote:

[..]

Gezien je postgeschiedenis heb je geloof ik geen recht om te zeiken over ongefundeerde onzin. (En al helemaal niet als je in de koran gelooft. )
Power perceived is power achieved.
pi_21115310
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 02:34 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Omdat, als homo's uitgebreid gaan zoenen in een gewone bar ze meteen een hoop zeik krijgen van anderen, en dan met name de allochtonen.
Dit is behoorlijk triest, maar het is helaas de waarheid.

En dan nog, je hebt echt voor iedere scheet een soort bar, wanneer er een markt voor is zal het ook bestaan. Niks op tegen.
inderdaad mee eens, wat mij dan weer een stapje te ver gaat is iets als de gay pride, maar daar is al een andere topic over.

mannen worden in deze nog altijd meer gediscrimineerd dan vrouwen, ik zoen ook wel eens met een vriendin in een kroeg en dat wordt eerder toegejuichd dan dat mensen er rot op reageren..

nou is de bedoeling die daar achter zit van een aantal mannen ook niet altijd even fris... maar jah, als vrouw kom je er gewoon beter mee weg

persoonlijk vind ik het altijd geweldig om te zien als mensen verliefd zijn, watvoor geslacht of seksuele voorkeur ze ook hebben, als ik twee verliefde mannen hand in hand door de stad zie lopen vind ik dat geweldig..

is ook normaal lijkt me dat als je gek op elkaar bent, je dat wilt laten zien.
pi_21117196
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 01:46 schreef MarMar het volgende:

[..]

ja! definitly, ik zou es een verborgen camera mee moeten nemen, als ik zelfs maar naar de supermarkt ga ofzo...
wat zou je dan zien ? wat bedoel je nou ? ik ga ook wel eens naar de supermarkt en ik ben heteroman, maar ik val nooit vrouwen lastig of zo (behalve de cassiere dan). Dus waar heb je dan last van ? Of ben je overgevoelig, waardoor je 'last' hebt van dingen waar de gemiddelde mens geen last van heeft ?
Mu!
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 12:39:38 #149
13462 BansheeBoy
pi_21117324
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 04:29 schreef Modwire het volgende:

[..]
Gezien je postgeschiedenis heb je geloof ik geen recht om te zeiken over ongefundeerde onzin. (En al helemaal niet als je in de koran gelooft. )
Hmm, zoals ik al dacht, je hebt geen argumenten

Doei

zaterdag 7 augustus 2004 @ 12:40:56 #150
45206 Pietverdriet
pi_21117343
Volgens mij is Banshee boy een Neonazi agent provocateur.
pi_21117414
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:
maar omdat we in een vrij land leven wordt hij daarom niet respectloos behandeld, toch ?
Mu!
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 12:47:37 #152
45206 Pietverdriet
pi_21117481
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 12:44 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

maar omdat we in een vrij land leven wordt hij daarom niet respectloos behandeld, toch ?
Wie kaatst kan de bal verwachten
pi_21117636
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 12:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Doei

En jij reageert selectief.
Heeft niet elke groep mensen die worden verbonden door een zelfde religie, studie, afkomst, hobby, geaardheid of wat dan ook de neiging zich te uiten/af te zonderen op een bepaalde manier?

En komt die zogenaamde afzondering van homo's (want ik merk er zelf niets van) niet voort uit de intolerantie van de maatschappij i.p.v. dat de intolerantie voortkomt uit de afzondering?
pi_21117689
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 12:56 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Heeft niet elke groep mensen die worden verbonden door een zelfde religie, studie, afkomst, hobby, geaardheid of wat dan ook de neiging zich te uiten/af te zonderen op een bepaalde manier?

En komt die zogenaamde afzondering van homo's (want ik merk er zelf niets van) niet voort uit de intolerantie van de maatschappij i.p.v. dat de intolerantie voortkomt uit de afzondering?
het werkt wel twee kanten op denk ik...
homos die zich als relnichten profileren zijn niet mijn favoriete mensen, maar daarmee is nog niet gezegd dat ik zo over elke homo denk, helaas trekken veel andere mensen die lijn wel en scheren ze alles over 1 kam
zelfde met een buitenlander die gewoon een klootzak is, en reageert met "omdat ik zwart ben zeker he" als je zegt dattie een klootzak is, zulke mensen moet ik ook niet en die roepen ook een hoop shit over zichzelf af

het jammere is en blijft dat dergelijke mensen niet alleen de shit over zichzelf afroepen maar ook anderen er in mee sleuren.. bevestigen van vooroordelen waar andere mensen die gewoon hun leven leven op een zo goed mogelijke manier de dupe van worden.
pi_21119806
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 12:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Doei

Oh mooi, je rot op uit dit topic....
Power perceived is power achieved.
pi_21120055
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wie kaatst kan de bal verwachten
wie de norm bij de ander legt is de weg kwijt.
Mu!
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 15:48:34 #157
13462 BansheeBoy
pi_21120771
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik kan me daar niet echt bij aansluiten, al deze "groepen" die jij opnoemt sluiten respect uit, terwijl ik respect juist zie als het uitgangspunt

zaterdag 7 augustus 2004 @ 16:06:10 #158
13462 BansheeBoy
pi_21121057
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 12:56 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Uiteraard, ik kan niet overal op reageren. Dat kan volgens mij niemand

Maar toch tnx

pi_21123611
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 12:59 schreef MarMar het volgende:
homos die zich als relnichten profileren zijn niet mijn favoriete mensen, maar daarmee is nog niet gezegd dat ik zo over elke homo denk, helaas trekken veel andere mensen die lijn wel en scheren ze alles over 1 kam
Inderdaad. Het lijkt me dus duidelijk bij wie het probleem ligt
quote:
het jammere is en blijft dat dergelijke mensen niet alleen de shit over zichzelf afroepen maar ook anderen er in mee sleuren.. bevestigen van vooroordelen waar andere mensen die gewoon hun leven leven op een zo goed mogelijke manier de dupe van worden.
Van wie worden die mensen die 'goed leven' dan de dupe? Van degene die zich 'misdragen' of van degene die zo kortzichtig zijn om een hele groep te generaliseren? Van die laatste toch zeker?
quote:
Uiteraard, ik kan niet overal op reageren. Dat kan volgens mij niemand
Je schreeuwt om argumenten, maar reageert slechts op degene die ze niet geven.
pi_21123967
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 18:22 schreef Cruoninga het volgende:

Van wie worden die mensen die 'goed leven' dan de dupe? Van degene die zich 'misdragen' of van degene die zo kortzichtig zijn om een hele groep te generaliseren? Van die laatste toch zeker?
Ik denk beide Cruoninga.. ja, natuurlijk zouden mensen niet moeten generaliseren, maar je WEET dat dat gebeurt, net als dat ik WEET dat mensen mij soms zullen beoordelen op het eerste gezicht omdat ik een paar piercinkjes heb en een tattootje en op stap ga en wel es gekke dingen doe terwijl ik moeder ben...

actie reactie, zo werkt het nu eenmaal en je kan niet alles schuiven op dat "men" maar niet zou moeten generaliseren... ergens weet iedereen ook dondersgoed dat dat gebeurt en moet je dat dan uitlokken?

even in een ander jasje: er lopen hier in de buurt veel irritante mannen rond die me constant lopen te buggen, ik kan me daar natuurlijk niets van aan trekken en gewoon als ik daar zin in heb in mijn korte rokje met topje naar buiten gaan hier en zeggen dat ZIJ zich maar moeten gedragen.. maar zo werkt dat niet, dus als ik minder last van ze wil hebben (wat overigens niet altijd werkt, maar toch iets) doe ik toch even iets anders aan als ik de deur uit stap en weet dat ze buiten zitten.. kan wel gillend en stampvoetend gaan roepen dat het niet zou moeten dat ik me eraan aanpas (wat ik ook vind diep in mijn hart) maar ik WEET dat het beter is dat ik dat toch even doe als ik er niet al teveel last van wil hebben...

wel een redelijke vergelijking lijkt mij, toch?
pi_21124411
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 18:41 schreef MarMar het volgende:

[..]

... er lopen hier in de buurt veel irritante mannen rond die me constant lopen te buggen...
wat bedoel je daar nou mee ? wat doen die mannen nou precies ?
Mu!
pi_21125471
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 19:10 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

wat bedoel je daar nou mee ? wat doen die mannen nou precies ?
achter alles aanlopen wat op een vrouw lijkt.. tot aan je voordeur aantoe.. zoiets
pi_21125873
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 18:41 schreef MarMar het volgende:

wel een redelijke vergelijking lijkt mij, toch?
Nou ja...
Het grote verschil tussen jou persoonlijke voorbeeld en het onderwerp in dit topic lijkt me dat jij zelf de gevolgen ervaart van je eigen gedrag. Een gewone burgelijke homosexuele man krijgt te maken met de gevolgen van het gedrag van een ander.
En is het dan geoorloofd om je ongenoegen naar een ander te uiten met verbaal/fysiek geweld wanneer je je stoort aan zijn gedrag?? Ik doel uiteraard op de relnichten die het zouden uitlokken.
pi_21125982
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 20:23 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Nou ja...
Het grote verschil tussen jou persoonlijke voorbeeld en het onderwerp in dit topic lijkt me dat jij zelf de gevolgen ervaart van je eigen gedrag. Een gewone burgelijke homosexuele man krijgt te maken met de gevolgen van het gedrag van een ander.
En is het dan geoorloofd om je ongenoegen naar een ander te uiten met verbaal/fysiek geweld wanneer je je stoort aan zijn gedrag?? Ik doel uiteraard op de relnichten die het zouden uitlokken.
niet helemaal waar

er zijn bijvoorbeeld zat vrouwen die wel korte rokjes dragen met de bedoeling aandacht te trekken en dan wordt er vanuit gegaan dat je als je als vrouw je zo kleed je DUS aandacht wilt van mannen...

get my point?
pi_21126002
en nee, natuurlijk is dat niet geoorloofd.. maar het blijft een feit dat dergelijke acties als de gay pride niet helpen met de acceptatie.. imho
pi_21126621
Ik kan mij eigenlijk niks bij homohaat voorstellen. Waarom zou je homosexuelen haten?
  zondag 8 augustus 2004 @ 09:16:14 #167
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_21127150
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 04:22 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik kan mij eigenlijk niks bij homohaat voorstellen. Waarom zou je homosexuelen haten?
De meest voorkomende oorzaak zijn volgens mij godsdienstige redenen.

Vooral bij de islam is dat komisch. Ze verafschuwen dan homofilie maar vereren zelf een pedofiel als "profeet". Terwijl juist bij homofilie sprake is van vrijwilligheid en het beiden volwassen mensen betreft.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_21127178
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 20:29 schreef MarMar het volgende:

[..]

niet helemaal waar

er zijn bijvoorbeeld zat vrouwen die wel korte rokjes dragen met de bedoeling aandacht te trekken en dan wordt er vanuit gegaan dat je als je als vrouw je zo kleed je DUS aandacht wilt van mannen...

get my point?
Natuurlijk wil je dan ook aandacht van mannen. Maar dan wel zo als het jou uitkomt, het liefst alleen een bewonderende blik, vanaf een veilige afstand...
Mu!
  zondag 8 augustus 2004 @ 09:37:45 #169
60090 Akkersloot
pi_21127300
quote:
Verder zijn er natuurlijk ook mensen, vooral gristenen en moslims, die geloven dat homofilie een keuze is.

Als zo iemand er even bij stil zou kunnen staan dat hij of zij zelf homo zou kunnen zijn.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  zondag 8 augustus 2004 @ 14:35:31 #170
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_21131708
quote:
Een dodelijke ziekte zoals AIDS die zijn oorsprong heeft van de (mannelijke) homos, en al voor de nodige slachtoffers heeft gezorgt kan een punt zijn. Voor een gelovige kan dit ook nog als een boodschap van god bekeken worden. Zaken als darkrooms, homo 'parkeer' plekken, en gay parades zal ook niet echt bevordelijk zijn voor hun imago. En tegen een homo-huwelijk en adoptie zullen er ook een boel mensen vreemd naar kijken.

er worden mensen voor minder vervooroordeeld denk ik...
pi_21131962
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:42 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Waar concludeer je dat uit?

Ik heb een aantal homo's (wonende in grote steden) binnen mijn vriendenkring, met wie ik het hier weleens eerder over heb gehad, en die zeggen dat ze op straat voornamelijk worden bedreigd door Noord-Afrikanen. Okay, dat geven ze niet direct toe (waarschijnlijk is er sprake van een vreemd soort misplaatst solidariteitsgevoel ofzo), maar als je verder vraagt is het wel degelijk zo.
Daar komt de aap uit de mouw. Die moslims hebben dus weer iets tegen mensen die buiten hun cultuur denken, en daar moet dus maar weer traditioneel hardhandig tegen worden opgetreden. It's the same old song.
En misschien lopen er tussen die Morokkanen (wat ik mag aannemen dat je Marokkanen bedoelt met 'Noord-Afrikanen') ook wel wat potentiële homo's rond, die voor hun omgeving en voor allah niet uit de kast durven komen.
pi_21132056
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 15:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik kan me daar niet echt bij aansluiten, al deze "groepen" die jij opnoemt sluiten respect uit, terwijl ik respect juist zie als het uitgangspunt

En:
quote:
Op dinsdag 19 december 2000 03:11 schreef BansheeBoy Se het volgende:

Hallo,

Ik zeg je eerlijk. ik kom er eerlijk vooruit (doe dus niet schijnheilig als velen): Ik kan homo's niet uitstaan. Sterker nog, ik haat ze. Homo's zijn altijd vreemd en verwijfd en apart. Het homo zijn is onnatuurlijk en is iets van de laatste tijd. Over 100 jaar zullen er ook mensen zijn die willen proberen om geslachtsgemeenschap met apen te accepteren, en als je het daar niet mee eens bent ben je gelijk een racist. Het is bekend dat de ziekte aids onstaan is uit homo-taferelen, en dankzij HUN lijden er nu meer dan 50 miljoen mensen in heel de wereld aan deze ongeneeslijke ziekte en andere heel irritante soa's.

Het is dus logisch dat dit soort mensen wordt uitgesloten om bloeddonor te worden, dit omdat het is bewezen en dus FEIT is dat dit alleen maar grote kans op problemen voor de volksgezondheid kan opleveren.

Kijk maar naar dieren. Ooit een homodier gezien (nee, die hond van big gay Al in southpark telt niet, haha:)). Als iedereen in de wereld homo zou zijn, dan was er geen voortplanting, betekent dus indirect, vernietiging van de aarde.

Ik heb gezegd!

BansheeBoy , he is glad that hij kan zeggen wat hij wil in an free country zonder flamewars, Transformers are the best!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 8 augustus 2004 @ 15:00:48 #173
45206 Pietverdriet
pi_21132186
Bansheeboy is homo, maar wil dat niet weten.
  zondag 8 augustus 2004 @ 15:44:34 #174
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_21132901
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 15:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Bansheeboy is homo, maar wil dat niet weten.
grappig dat jij dat ook denkt! ik dacht het al sinds zijn essay over homoisme. soort 'comming-out essay' vond ik het, zeker als je tussen de regels door kan lezen.
pi_21133012
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 15:44 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

grappig dat jij dat ook denkt! ik dacht het al sinds zijn essay over homoisme. soort 'comming-out essay' vond ik het, zeker als je tussen de regels door kan lezen.
Hij heeft het ook telkens over wel homo zijn, maar niet de daad bedrijven, mijn moeder is psycholoog, zal het eens door haar laten analyseren
  zondag 8 augustus 2004 @ 15:52:12 #176
13462 BansheeBoy
pi_21133013
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 15:44 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

LOL Kun je me vertellen waar je dat leest

zondag 8 augustus 2004 @ 15:53:15 #177
13462 BansheeBoy
pi_21133025
Wel kewl die posting van 4 jaar geleden, toen was is net 20

zondag 8 augustus 2004 @ 15:53:33 #178
45206 Pietverdriet
pi_21133030
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 15:52 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Grappig trouwens dat je het niet ontkent...
  zondag 8 augustus 2004 @ 15:57:15 #179
13462 BansheeBoy
pi_21133092
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 15:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Grappig trouwens dat je het niet ontkent...
Als ik alles moet gaan ontkennen wat ik NIET ben zijn we wel ff een poos bezig

zondag 8 augustus 2004 @ 15:57:56 #180
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_21133104
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 15:52 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

eigenlijk van a tot z
  zondag 8 augustus 2004 @ 15:59:29 #181
13462 BansheeBoy
pi_21133132
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 15:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

eigenlijk van a tot z
Ok, nergens dus

zondag 8 augustus 2004 @ 16:05:18 #182
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_21133233
bsb: wat een vreemde conclusie. maar onderschrijft wel de gemakszucht waarmee je andere meningen wegwuift. als je eerst eens gaat nadenken waarom je zélf (dus niet opgelegd) zo bang van homo's bent, en wat er diep geworteld in je zieltje heimelijk ligt te wachten. succes kleine vriend.
  zondag 8 augustus 2004 @ 16:27:36 #183
13462 BansheeBoy
pi_21133587
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 16:05 schreef zoalshetis het volgende:
bsb: wat een vreemde conclusie. maar onderschrijft wel de gemakszucht waarmee je andere meningen wegwuift. als je eerst eens gaat nadenken waarom je zélf (dus niet opgelegd) zo bang van homo's bent, en wat er diep geworteld in je zieltje heimelijk ligt te wachten. succes kleine vriend.
Bedankt voor je moeite

zondag 8 augustus 2004 @ 16:30:29 #184
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_21133637
gniffel. lekker he? ff bashen...
pi_21133654
Bansheeboy, je punt is duidelijk - als je er niks meer aan toe te voegen hebt, lijkt het mij wel aardig de discussie weer aan de geinteresseerden terug te geven. Deal?
  zondag 8 augustus 2004 @ 16:44:04 #186
13462 BansheeBoy
pi_21133931
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 16:31 schreef SCH het volgende:
Bansheeboy, je punt is duidelijk - als je er niks meer aan toe te voegen hebt, lijkt het mij wel aardig de discussie weer aan de geinteresseerden terug te geven. Deal?
Mijzelf lijkt het sterk dat 1 op de 5 homo's wordt lastig gevallen. Zowiezo is het aantal mensen dat er voor gekozen heeft om als homo door het leven te gaan niet bekend

Ik ben wel benieuwd wat homo-isten dan beschouwen als homo-haat, want hun acceptatiegrens staat m.i. op een wel heel laag percentage

pi_21134041
Tis goed - ik hoop dat je uit dit topic wegblijft verder.
  zondag 8 augustus 2004 @ 18:29:20 #188
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_21135883
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 16:44 schreef BansheeBoy het volgende:

Zowiezo is het aantal mensen dat er voor gekozen heeft om als homo door het leven te gaan niet bekend
Hé!! Ik heb nooit mogen kiezen en die homo's dus blijkbaar weer wel!!!
Ik eis gelijke behandeling!!! Vrije keuze van geaardheid voor iedereen!!!

oftewel:
Hoe kan iemand nou letterlijk in godsnaam geloven dat mensen voor hun geaardheid kunnen kiezen. Waar is die gedachte op gebasseerd?
  zondag 8 augustus 2004 @ 19:02:32 #189
45206 Pietverdriet
pi_21136489
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 18:29 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

oftewel:
Hoe kan iemand nou letterlijk in godsnaam geloven dat mensen voor hun geaardheid kunnen kiezen. Waar is die gedachte op gebasseerd?
Hij kiest ook nog steeds krampachtig hetero te blijven...
  zondag 8 augustus 2004 @ 19:06:49 #190
13462 BansheeBoy
pi_21136559
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 18:29 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Nu moet je het niet in het belachelijke brengen
quote:
oftewel:
Ik zie geaardheid als een ideologie, daarom noem ik het het homo-isme. Zoals je kunt kiezen om Moslim of christen te zijn kun je kiezen om homo-ist of hetero te zijn, zo denk ik erover. Maar als anderen er anders over denken, ieder zijn mening

Check anders mijn essay hierover: Essay: "Opkomst en ondergang van het homo-isme"

zondag 8 augustus 2004 @ 19:07:33 #191
13462 BansheeBoy
pi_21136571
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 19:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hij kiest ook nog steeds krampachtig hetero te blijven...
Hoe kom je daar nu bij ? Dacht je dat ik Bi-polar was

zondag 8 augustus 2004 @ 19:21:32 #192
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_21136897
BSB, kappen nu, het is leuk geweest.
  zondag 8 augustus 2004 @ 19:28:59 #193
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_21137055
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 19:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zie geaardheid als een ideologie, daarom noem ik het het homo-isme. Zoals je kunt kiezen om Moslim of christen te zijn kun je kiezen om homo-ist of hetero te zijn, zo denk ik erover. Maar als anderen er anders over denken, ieder zijn mening

Check anders mijn essay hierover: Essay: "Opkomst en ondergang van het homo-isme"
Doe je ook standup?
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  zondag 8 augustus 2004 @ 20:21:07 #194
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_21138608
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 19:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Nu moet je het niet in het belachelijke brengen
Ok sorry. Voor mij komt die gedachte namelijk nogal erg bekrompen over en daarom was serieus reageren niet het eerste wat in me op kwam. Maar gezien de vrij grote intolerantie jegens homosexuelen en dat jouw visie ook nog wel door relatief veel mensen gedeeld wordt is er blijkbaar wel een vrij algemeen uitgangspunt wat deze visie voedt. Je hebt gelijk dat dat serieus genomen dient te worden, want naar mijn mening is dat een behoorlijk ernstige ontwikkeling.
quote:
Jij ziet het als een ideologie. Je houdt dus ook nog wel rekening met de mogelijkheid dat je het fout hebt? Dat geaardheid dus iets is wat voortkomt uit de genen en geen vrije keuze is.
Ik voelde mij op een dag aangetrokken tot iemand van het andere geslacht. Ik had mij dat op dat moment niet voorgenomen, ik heb er niet voor gekozen en zat er destijds ook niet echt op te wachten. Het kwam en komt alleen over als een soort natuurlijk instinct. Op welk punt in mijn leven had ik volgens jou dan kunnen kiezen homo te worden? Ik ervaarde mijn geaardheid al voordat ik er ook maar ooit eens mee bezig was geweest of erover had nagedacht. Veegt dat de bewering dat het een keuze is niet al volledig van tafel? Of heb jij het echt zo anders ervaren dan mij?
quote:
Ok, daar gaat die:
quote:
Homo's zijn vaak mannen en vrouwen van middelbare leeftijd die op een bepaald punt in hun leven hebben besloten en er dus voor hebben gekozen om zich te laten entertainen door "mensen" van hetzelfde nabije geslacht.
Waar is dat op gebasseerd? Wat is je bron? Enig bewijs dat geaardheid een keuze is blijft hier volledig achterwege.
quote:
Veel van deze mannen begonnen hun levensjaren met het spelen met barbies van middelmatige kwaliteit en ander meiden speelgoed, terwijl de vrouwen in kwestie een baan in de bouw ambiëerden.
Dus kinderen die later homo blijken te zijn beginnen hun levensjaren al met het vertonen van gedrag wat je eerder bij het andere geslacht zou verwachten? Zijn zij op die leeftijd al in staat tot het maken van keuze's? Je beweerd zelf dat ze al aanwijzingen van homosexualiteit vertonen voordat ze zich ook nog maar bewust zijn van zaken als geaardheid. Toont dat niet juist aan dat het een genen-kwestie is?
quote:
De mens heeft als natuurlijk instinct te willen overleven, hoe moeilijk de omstandigheden ook zijn. Bij mensen van het homo-isme is dit belangrijke mensenlijke kenmerk op DNA-niveau uitgeschakeld, en wel vanwege de eigen keuze.
Je beweerd dus dat we in staat zijn ons eigen DNA-profiel te controleren en te beinvloeden? Hoe doen we dit? Waar basseer je dit op? De bewering dat het een eigen keuze is wordt wederom volledig uit de lucht gegrepen en wordt wederom totaal niet onderbouwd of bewezen.
quote:
Bovenal is het een afwijking in de hersens, omdat bv. het verheven dierenrijk zulke voorbeelden niet kent en altijd handelt naar de geests der voorplanting.
Feitelijk onjuist. Het dierenrijk kent wel degelijk voorbeelden van homosexualiteit. En als dat al als een afwijking in de hersens aangeduid kan worden is het nog altijd op geen enkele manier uit te leggen hoe welk levend wezen dan ook hier invloed op kan hebben.
quote:
En of die er zijn ! Veel homo's schuwen het niet om hun ideologie op te dringen aan anderen die wel hun volle verstand gebruiken en dus wel begrijpen dat de "Stekker in het stopcontact" hoort.
Geen enkele ervaring mee. Jij bent blijkbaar wel meerdere keren door een homo aangesproken die je probeerde te overtuigen om je te bekeren tot de homosexualiteit. Hoe is dat in die situatie dan precies gegaan? Als dit al waar is zou je dus alle homo's over één kam scheren gezien je op geen enkele manier het bewijs kan hebben dat elke homo zijn/haar geaardheid aan anderen zou willen opdringen. Deze bewering is dus ook alleen gebasseerd op lucht.
quote:
- Overvloed aan goedkope laxeermiddel verkrijgbaar op de markt, omdat homo's denken dat hun bruinwerktaferelen voldoende laxerend zijn en dus afzien van aanschaf van deze producten
- Toename kamikaze-taferelen omdat homo's niet kunnen blijven leven zonder zich schuldig te voelen en dus voor de makkelijkste weg kiezen
- Afname verkoop heren-kleding omdat homo's zich ook thuis voelen in dames-kleding
Over het in het belachelijke brengen gesproken. Als je dit al op één of andere manier als een probleem zou zienn wil ik weleens weten welke schade jij of anderen hieraan ondervinden.\
quote:
- Afname ontwikkeling wereldbevolking
Afname van de ontwikkeling? Hoe en wat? Verklaar eens nader.

Ik zie tevens geen gevaar voor het voortbestaan van de mensheid gezien het lager liggende percentage homosexuelen. Bovendien kan de bevolkingsgroei volgens mij wel een stootje hebben momenteel....

Ok, ik heb de moeite genomen op zo'n beetje elke letter uit je essay te reageren. Enkel de door jou aangedragen oplossing heb ik gelaten voor wat het was gezien een oplossing naar mijn mening niet nodig is wanneer er geen probleem bestaat. Bewijs of ook maar enige beargumentering voor je bewering dat geaardheid een keuze zou zijn blijft echt volledig uit.

Succes met het verdedigen van je essay. Want nu er eindelijk eens iemand de moeite heeft genomen om serieus en uitgebreid op je mening in te gaan kan je het toch niet maken niet te reageren lijkt me.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cruoninga op 08-08-2004 20:26:29 ]
pi_21139738
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 16:48 schreef SCH het volgende:
Tis goed - ik hoop dat je uit dit topic wegblijft verder.
Waarom?
Tis niet aan jou om te eisen dat anderen weg moeten uit topics. (Gelukkig maar)
Fok is nog altijd een publiek forum waar iedereen op alles kan reageren of het je bevalt of niet.

Je fascistische trekjes komen nu wel erg naar boven.
pi_21142834
quote:
Op dinsdag 19 december 2000 03:11 schreef BansheeBoy Se het volgende:

Hallo,

Ik zeg je eerlijk. ik kom er eerlijk vooruit (doe dus niet schijnheilig als velen): Ik kan homo's niet uitstaan. Sterker nog, ik haat ze. Homo's zijn altijd vreemd en verwijfd en apart. Het homo zijn is onnatuurlijk en is iets van de laatste tijd. Over 100 jaar zullen er ook mensen zijn die willen proberen om geslachtsgemeenschap met apen te accepteren, en als je het daar niet mee eens bent ben je gelijk een racist. Het is bekend dat de ziekte aids onstaan is uit homo-taferelen, en dankzij HUN lijden er nu meer dan 50 miljoen mensen in heel de wereld aan deze ongeneeslijke ziekte en andere heel irritante soa's.

Het is dus logisch dat dit soort mensen wordt uitgesloten om bloeddonor te worden, dit omdat het is bewezen en dus FEIT is dat dit alleen maar grote kans op problemen voor de volksgezondheid kan opleveren.

Kijk maar naar dieren. Ooit een homodier gezien (nee, die hond van big gay Al in southpark telt niet, haha:)). Als iedereen in de wereld homo zou zijn, dan was er geen voortplanting, betekent dus indirect, vernietiging van de aarde.

Ik heb gezegd!

BansheeBoy , he is glad that hij kan zeggen wat hij wil in an free country zonder flamewars, Transformers are the best!
ik vind de uitingen van bsb beledigend en onnodig kwetsend. Hij heeft het recht op zijn mening over homosexuelen maar hij heeft niet het recht zich daar op deze wijze over te uiten. Vanwege het 'wervende' karakter van zijn uitingen heb ik het idee dat hij anderen ook probeert aan te zetten tot zijn 'homohaat'.

Het lijkt me ook dat dat voor de organisatoren van het fokforum overduidelijk moet zijn.

Ik mag toch wel op duidelijke correctieve actie rekenen ? Of zijn er andere stappen nodig ?
Mu!
  maandag 9 augustus 2004 @ 00:17:48 #197
99433 Tup
Tupperwaar
pi_21144266
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 23:14 schreef SingleCoil het volgende:
ik vind de uitingen van bsb beledigend en onnodig kwetsend. Hij heeft het recht op zijn mening over homosexuelen maar hij heeft niet het recht zich daar op deze wijze over te uiten. Vanwege het 'wervende' karakter van zijn uitingen heb ik het idee dat hij anderen ook probeert aan te zetten tot zijn 'homohaat'.
Het lijkt me ook dat dat voor de organisatoren van het fokforum overduidelijk moet zijn.
Ik mag toch wel op duidelijke correctieve actie rekenen ? Of zijn er andere stappen nodig ?
Wat is er dan wervend aan zijn stuk?
Wasserwunderland
pi_21144472
uitspraken als 'Homo's zijn altijd vreemd en verwijfd en apart. Het homo zijn is onnatuurlijk en is iets van de laatste tijd.' zijn m.i. niet bedoeld om de eigen stelling te onderbouwen maar om anderen mee te trekken in zijn homohaat. Maar wellicht kan hij dat zelf toelichten.
Mu!
pi_21144927
Ik vind de manier waarop Bansheeboy zijn mening in de vorm van zogenaamde essays (pamfletten) giet en aan deze ongefundeerde opvatting vast blijft houden als ware het zijn eigen religie, beangstigend. In de gequote stukken door Cruoninga, is Bsb nergens te betrappen op enig wetenchappelijk onderbouwde feiten..het is een samenraapsel van vooroordelen die sterk in de maatschappij geweven zijn. Ik zelf ben opgegroeid met de idee dat homo's anders zijn (en misschien wel verkeerd) net als buitenlanders stinken en crimineel zijn. Dit is natuurlijk nooit letterlijk zo uitgesproken, maar alles wat met deze subgroepen te maken had, was ermee doorsijpeld. Mijn neef was 'homo' ..auw, pijnlijk voor de familie..toen bleek mijn nicht ook nog lesbienne, nou dat moest wel aan de opvoeding liggen toch? Die ziekte?
Het is wennen, homoseksualiteit..het is iets wat de boer niet kent en eigenlijk ook niet lust, maar steeds vaker om zich heen ziet..ik merk het zelf ook: ik zou dolgraag willen zeggen: nee joh, heb ik geen problemen mee, maar toch is er iets in me, wat even bij de zin "ik ben homo" stilstaat en dat moet verwerken..
Nu zie ik mezelf redelijk in staat om enigzins ruimdenkend in deze maatschappij te staan, maar er zijn genoeg mensen die daar het verstand of de omgeving voor ontbreken en een enorme homohaat hebben ontwikkeld.. Uit het onderzoek van de Gay Krant bleek dus dat 1 op de 5 lezers daar ook mee te maken krijgt, met die homohaat en dan vooral de manier waarop het -in het geheel niet zachtzinnig- geuit wordt. Nu zijn de lezers van de Gay krant zeker niet representatief voor alle homoseksuelen, maar het is een subgroep die je ook niet op een andere experimentele en wetenschappelijk door en door verantwoorde manier kunt bevragen/onderzoeken. Maar 1 op de 5 lezers, dat is veel.
En laten we wel wezen, homohaat of niet, ook al was er maar 1 die werd lastig gevallen, dan is dat er 1 teveel. (cliche, maar zo true vind ik)
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
  maandag 9 augustus 2004 @ 00:53:31 #200
13462 BansheeBoy
pi_21145008
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 23:14 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Dat is een stuk tekst van 4 jaar geleden gepost op tweakers.net op een ander forum. Ik snap ook niet wat er relvant aan is en waarom Raptorix het hier post.

We zijn nu 4 jaar verder en inmiddels denk ik niet meer zo zwart wit

maandag 9 augustus 2004 @ 00:55:20 #201
13462 BansheeBoy
pi_21145034
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 00:27 schreef SingleCoil het volgende:
uitspraken als 'Homo's zijn altijd vreemd en verwijfd en apart. Het homo zijn is onnatuurlijk en is iets van de laatste tijd.' zijn m.i. niet bedoeld om de eigen stelling te onderbouwen maar om anderen mee te trekken in zijn homohaat. Maar wellicht kan hij dat zelf toelichten.
Nogmaals, het is een stuk van dik 4 jaar geleden. Ik weet ook niet meer waarom ik het heb gepost, ik weet wel dat ik het nu niet meer op zo'n manier zou posten

pi_21145039
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 00:53 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is een stuk tekst van 4 jaar geleden gepost op tweakers.net op een ander forum. Ik snap ook niet wat er relvant aan is en waarom Raptorix het hier post.

oke!
maar zoals je ziet, heeft het stuk flinke indruk gemaakt, onthou dat je dus niet zomaar alles eruit kunt flappen (ook niet als je 20 bent ) it always comes back to you...
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
  maandag 9 augustus 2004 @ 00:57:57 #203
13462 BansheeBoy
pi_21145094
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 00:55 schreef m-niki het volgende:

[..]

oke!
maar zoals je ziet, heeft het stuk flinke indruk gemaakt, onthou dat je dus niet zomaar alles eruit kunt flappen (ook niet als je 20 bent ) it always comes back to you...
Op mij maakt het stuk geen indruk. Ik heb wel geleerd dat je niet alles zomaar kunt zeggen. En ik moet zeggen dat ik NU niet 100% achter die tekst sta, het is te direct en bevat geen echte argumenten

maandag 9 augustus 2004 @ 01:00:04 #204
99433 Tup
Tupperwaar
pi_21145133
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 00:53 schreef BansheeBoy het volgende:
Om op goedkope wijze te wijzen op een inconsistentie in je betoog. Het was een afschuwelijk stuk, maar eenieder komt in zijn/haar zoektocht naar een eigen identiteit -en in een land waar je mag zeggen wat je wilt- wel eens op radicale standpunten uit. En het mooie is...ze kunnen ook nog veranderen...
Wasserwunderland
pi_21145234
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 01:00 schreef Tup het volgende:

[..]

Om op goedkope wijze te wijzen op een inconsistentie in je betoog. Het was een afschuwelijk stuk, maar eenieder komt in zijn/haar zoektocht naar een eigen identiteit -en in een land waar je mag zeggen wat je wilt- wel eens op radicale standpunten uit. En het mooie is...ze kunnen ook nog veranderen...
ook in ons prachtige vrije land mag niet iedereen zeggen wat 'ie wil. Ik waardeer het in bsb dat hij op zijn uitspraken teruggekomen is, dat moet altijd kunnen. Het vervelende van (met name) internet is dat eenmaal gedane uitspraken je nog heel lang kunnen achtervolgen en je dus zorgvuldig moet zijn met wat je post. Dat geldt helemaal als je iets post wat beledigend, onnodig kwetsend of oproepend tot haat jegens andere groepen kan zijn.
Ik lees op fok! te veel ongenuanceerde uitlatingen die aan dat kriterium voldoen.

Inhoudelijk hoor ik van bsb weinig argumenten, en eigenlijk ook geen positie: wat vindt 'ie nou eigenlijk ?
Mu!
pi_21145284
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 00:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Op mij maakt het stuk geen indruk. Ik heb wel geleerd dat je niet alles zomaar kunt zeggen. En ik moet zeggen dat ik NU niet 100% achter die tekst sta, het is te direct en bevat geen echte argumenten

maar de openingsalinea in je nieuwe essay van mei 2004 bevat ook uitingen die ogenschijnlijk nergens op gebaseerd zijn. Zo opper je dat homoseksuelen dus voornamelijk mensen van middelbare leeftijd zijn (bron graag) en dat ze op jonge leeftijd met speelgoed wat gemaakt is voor de andere sekse speelden (ook bron graag!).
Het spelen met speelgoed voor de eigen sekse (barbies, vrachtwagens) is een typerend voorbeeld voor het stereotype rollengedrag waarin wij onze kinderen al vanaf dat ze geboren zijn induwen. Dit 'voordoen' van 'hoe het hoort' is niet de enige manier waarop kleine kinderen al gedwongen worden zich als meisjes of jongens te gedragen. Het blijkt juist uit onderzoek dat wij bepaalde eigenschappen van baby's anders interpreteren op het moment dat het geslacht van de baby's 'veranderd' (de ene keer wordt er vermeld dat het een jongetje is, de andere keer een meisje. In het geval van het 'huilende meisje' is ze waarschijnlijk zeer verdrietig, kwetsbaar, geschrokken, ze wil aandacht etc. 'Zwakke' karaktertrekken. Het 'huilende jongetje' -nogmaals, dit is hetzelde kind- is boos, woedend zgn. 'sterke' eigenschappen. Zeer interessant onderzoek by the way). (en ik kan een andere keer wel even de bronvermelding opzoeken). Wanneer kinderen met speelgoed spelen dat voor de andere sekse bedoeld is EN met speelgoed wat voor de eigen sekse bedoeld is, groeit het kind evenwichtiger op en beheerst het zowel de zgn. zwakke als de sterke eigenschappen. De meest gelukkige mensen (op elk vlak dus) bleken zowel in staat om 'mannelijke' karaktertrekken te vertonen in het openbaar als 'vrouwelijke' (ongeacht het geslacht van de persoon).
Ik zou als ik jou was, me iets meer verdiepen in wat er allemaal al onderzocht is op dit gebied alvorens dit soort boute uitspraken te doen. Het wiel is al uitgevonden, hij was rond, nu beweer jij opeens dat - ie rechthoekig is???
pi_21145374
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 01:08 schreef m-niki het volgende:

[..]

maar de openingsalinea in je nieuwe essay van mei 2004 bevat ook uitingen die ogenschijnlijk nergens op gebaseerd zijn. Zo opper je dat homoseksuelen dus voornamelijk mensen van middelbare leeftijd zijn (bron graag) en dat ze op jonge leeftijd met speelgoed wat gemaakt is voor de andere sekse speelden (ook bron graag!).
Het spelen met speelgoed voor de eigen sekse (barbies, vrachtwagens) is een typerend voorbeeld voor het stereotype rollengedrag waarin wij onze kinderen al vanaf dat ze geboren zijn induwen. Dit 'voordoen' van 'hoe het hoort' is niet de enige manier waarop kleine kinderen al gedwongen worden zich als meisjes of jongens te gedragen. Het blijkt juist uit onderzoek dat wij bepaalde eigenschappen van baby's anders interpreteren op het moment dat het geslacht van de baby's 'veranderd' (de ene keer wordt er vermeld dat het een jongetje is, de andere keer een meisje. In het geval van het 'huilende meisje' is ze waarschijnlijk zeer verdrietig, kwetsbaar, geschrokken, ze wil aandacht etc. 'Zwakke' karaktertrekken. Het 'huilende jongetje' -nogmaals, dit is hetzelde kind- is boos, woedend zgn. 'sterke' eigenschappen. Zeer interessant onderzoek by the way). (en ik kan een andere keer wel even de bronvermelding opzoeken). Wanneer kinderen met speelgoed spelen dat voor de andere sekse bedoeld is EN met speelgoed wat voor de eigen sekse bedoeld is, groeit het kind evenwichtiger op en beheerst het zowel de zgn. zwakke als de sterke eigenschappen. De meest gelukkige mensen (op elk vlak dus) bleken zowel in staat om 'mannelijke' karaktertrekken te vertonen in het openbaar als 'vrouwelijke' (ongeacht het geslacht van de persoon).
Ik zou als ik jou was, me iets meer verdiepen in wat er allemaal al onderzocht is op dit gebied alvorens dit soort boute uitspraken te doen. Het wiel is al uitgevonden, hij was rond, nu beweer jij opeens dat - ie rechthoekig is???
Ik heb uiteraard ook het 'essay' gelezen en daarinontbreken toch wel wat essentiele elementen, met name zie ik geen enkele onderbouwing voor de gedane uitspraken, die mij bovendien allemaal nogal kinderachtig voorkomen. En ik mis een duidelijke stelling, wat wil bsb nou eigenlijk bereiken met dit 'essay' ?
Mu!
pi_21145696
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 01:11 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Ik heb uiteraard ook het 'essay' gelezen en daarinontbreken toch wel wat essentiele elementen, met name zie ik geen enkele onderbouwing voor de gedane uitspraken, die mij bovendien allemaal nogal kinderachtig voorkomen. En ik mis een duidelijke stelling, wat wil bsb nou eigenlijk bereiken met dit 'essay' ?
Louter en alleen reacties uitlokken. Zuigen en trollen is het enige wat hij kent. Zijn reacties zijn zo doorspekt met sarcasme en ironie dat hij nauwelijks serieus valt te nemen.

BSB haat echt geen homo's, hij doet net alsof. Waarom? Omdat hij als een vrome conservatieve moslim over wilt komen en zich doodlacht om de serieuze reacties die hij krijgt.
pi_21145774
Hou toch op met die gozer, met ze geblaat, hij wil intellectueel voorkomen met ze essays, het is allemaal het zelfde, elk essay begint met een aantal (onjuiste) feiten, en vervolgens een hoop onzin.
Deze jongen komt bij mij aanzetten, of ik wel goed met me collegas kan samenwerken omdat ik homo ben. Deze jongen is zo wereldvreemd dat hij denkt dat elke homo, een soort van verkrachtende pedofiel is. Laat me niet lachen, deze gozer is waarschijnlijk zelf een stiekeme nicht, en probeert de frustratie op deze manier kwijt te raken. Ik ken BSB al zo een 4 jaar via verschillende fora, en het is nooit anders geweest, en het zal nooit anders worden, een zielig persoon, die waarschijnlijk nestwarmte tekort is gekomen in ze jeugd, ik kan er eigenlijk alleen maar medelijden mee hebben. De grap is ook dat je op vrijwel elk forum, binnen een week een Ban krijgt, maar aangezien niemand hem serieus neemt, vinden ze het niet eens een Ban waard.
pi_21145913
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 01:29 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Louter en alleen reacties uitlokken. Zuigen en trollen is het enige wat hij kent. Zijn reacties zijn zo doorspekt met sarcasme en ironie dat hij nauwelijks serieus valt te nemen.

BSB haat echt geen homo's, hij doet net alsof. Waarom? Omdat hij als een vrome conservatieve moslim over wilt komen en zich doodlacht om de serieuze reacties die hij krijgt.
Zéér goed opgemerkt.

Daarom reageer ik dan ook niet op zijn reacties.
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
  maandag 9 augustus 2004 @ 08:02:44 #211
13462 BansheeBoy
pi_21147593
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 01:29 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Dit topic gaat niet echt over mij, maar laat ik zeggen dat ik zeer serieus ben, en de ste ben die zijn ongelijk bevestigd als er andere visie's worden opgebracht.
quote:
Klopt, ik haat geen homo-isten, het zijn ook mensen, ik prematuur enkel diegenen die daadwerkelijk hun lusten botvieren op mensen van het eigen geslacht Mensen die mij serieuze reacties geven geef ik respect terug, dat kan iedereen hier op Fok! volmondig beamen, dat is zeker

maandag 9 augustus 2004 @ 08:07:28 #212
13462 BansheeBoy
pi_21147612
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 01:35 schreef raptorix het volgende:
De grap is ook dat je op vrijwel elk forum, binnen een week een Ban krijgt, maar aangezien niemand hem serieus neemt, vinden ze het niet eens een Ban waard.
Meen je dit ? Ik kom/kwam maar op 2 fora, op GoT en hier op Fok! Ik geef toe dat ik inderdaad op Got ben gebanned na een vlekkeloos tijdperk van 2 jaar. Hier op Fok! kom ik al 3/4 jaar, en het is altijd goed gegaan, check mijn postgeschiedenis maar hier op Fok! als je tijd hebt.

In ieder geval alvast bedankt

pi_21148998
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 08:07 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Meen je dit ? Ik kom/kwam maar op 2 fora, op GoT en hier op Fok! Ik geef toe dat ik inderdaad op Got ben gebanned na een vlekkeloos tijdperk van 2 jaar. Hier op Fok! kom ik al 3/4 jaar, en het is altijd goed gegaan, check mijn postgeschiedenis maar hier op Fok! als je tijd hebt.

In ieder geval alvast bedankt

Maar even back on postgedrag Banshee,

Je verkondigt respect en tolerantie te tonen aan eenieder, of het nu een boot of een fries was.
Nu maak je in je topic (22-05-2004) een paar statements over homo's die niet echt hout snijden en behoorlijk kwetsend zijn, dit noem ik duidelijk GEEN respect.
Wat is Uw antwoord hierop?
Yeah baby Yeah!
pi_21149032
Ik vind dat je best mag laten merken dat je niet van homo's gedient bent.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  maandag 9 augustus 2004 @ 10:36:16 #215
13462 BansheeBoy
pi_21149085
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 10:31 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Maar even back on postgedrag Banshee,

Je verkondigt respect en tolerantie te tonen aan eenieder, of het nu een boot of een fries was.
Nu maak je in je topic (22-05-2004) een paar statements over homo's die niet echt hout snijden en behoorlijk kwetsend zijn, dit noem ik duidelijk GEEN respect.
Wat is Uw antwoord hierop?
Ik respecteer iedereen. Respect is het uitgangspunt. Alleen denk ik over sommige zaken anders dan de gemiddelde homo/persoon.

Zo nu en dan druk ik me uit op een manier waarvan je je afvraagt of dat de beste is, ik denk zelf van wel. In ieder geval kan ik je garanderen dat ik niemand wil kwetsen, het kan weleens voorkomen, maar dat is niet mijn intentie

En bedankt voor je medewerking en tijd

pi_21149396
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 10:33 schreef pro_jeex het volgende:
Als je dat wilt, dan zij het zo, maar dan moet je niet gaan uitdragen dat je iedereen respecteert, zeker niet als je dergelijke bewoordingen gebruikt.
Yeah baby Yeah!
  maandag 9 augustus 2004 @ 10:56:43 #217
13462 BansheeBoy
pi_21149490
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 10:52 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Als je dat wilt, dan zij het zo, maar dan moet je niet gaan uitdragen dat je iedereen respecteert, zeker niet als je dergelijke bewoordingen gebruikt.
Ben ik met je eens.

Nogmaals tnx voor je moeite

pi_21149522
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 10:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik respecteer iedereen. Respect is het uitgangspunt. Alleen denk ik over sommige zaken anders dan de gemiddelde homo/persoon.

Zo nu en dan druk ik me uit op een manier waarvan je je afvraagt of dat de beste is, ik denk zelf van wel. In ieder geval kan ik je garanderen dat ik niemand wil kwetsen, het kan weleens voorkomen, maar dat is niet mijn intentie

En bedankt voor je medewerking en tijd

Volgens mij heb je een bar-slechte opvoeding gehad, een intelligentie van een huismus of je bent blind, als je je post van 22-05-2004 onder de noemer respect wilt brengen.
Ik vind het prima dat je jezelf zo uitdrukt, maar dan moet je niet spreken over respect, dat heb je namelijk niet voor homo's.
Als je anders denkt over homo's hoef je het niet zo te formuleren, dat is al een teken van disrespect.
Vreemd soort vertalingen uit de dikke Van Dale hou jij er op na.
Yeah baby Yeah!
  maandag 9 augustus 2004 @ 11:03:14 #219
13462 BansheeBoy
pi_21149642
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 10:57 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Volgens mij heb je een bar-slechte opvoeding gehad, een intelligentie van een huismus of je bent blind, als je je post van 22-05-2004 onder de noemer respect wilt brengen.
Ik vind het prima dat je jezelf zo uitdrukt, maar dan moet je niet spreken over respect, dat heb je namelijk niet voor homo's.
Als je anders denkt over homo's hoef je het niet zo te formuleren, dat is al een teken van disrespect.
Vreemd soort vertalingen uit de dikke Van Dale hou jij er op na.
Ik kan dit stukje nog een x copy/pasten:

pi_21149825
er is een belangrijk verschil tussen het hebben van een mening en het uiten ervan. Je mag iedere mening hebben die je wilt, dat is echte vrijheid. Je mag niet alles uiten, omdat sommige meningen nu eenmaal kwetsend of beledigend voor anderen kunnen zijn, of veel erger, aan kunnen zetten tot haat of discriminatie. Dat is dus allemaal wettelijk ook verboden. Geen vrijheid, en terecht.

Maar interessanter is natuurlijk waarom iemand dan z'n mening ueberhaupt wil uiten. Het feit dat BSB een negatieve emning over homo's heeft is zijn goed recht, maar waarom moet ik daar mee geconfronteerd worden ? En dan gaat het niet om het recht dat hij daar heeft, dat staat boven twijfel. Maar welk doel is er mee gedient, wat wil hij bij de lezer teweegbrengen ? Wellicht kan hij daar zelf iets over zeggen.
Mu!
  maandag 9 augustus 2004 @ 11:25:20 #221
13462 BansheeBoy
pi_21150098
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 11:11 schreef SingleCoil het volgende:
Maar interessanter is natuurlijk waarom iemand dan z'n mening ueberhaupt wil uiten. Het feit dat BSB een negatieve emning over homo's heeft is zijn goed recht, maar waarom moet ik daar mee geconfronteerd worden ? En dan gaat het niet om het recht dat hij daar heeft, dat staat boven twijfel. Maar welk doel is er mee gedient, wat wil hij bij de lezer teweegbrengen ? Wellicht kan hij daar zelf iets over zeggen.
Dit is een forum. Op een forum is het de bedoeling dat je meerdere visie's en meningen te horen krijgt. Ik zelf vind dat je eigenlijk praktisch alles moet kunnen zeggen, als je men maar niet de intentie heeft om anderen bewust te kwetsen of zwart te maken, het bekende "akkersloot"-gedrag zeg maar

pi_21150156
dat ben ik ook helemaal met je eens, maar, zoals ik al eerder zei, je mag wel alels zeggen maar moet je daarom ook alles zeggen wat je vindt ? Je gaat toch alleen maar iets zeggen als je daarmee een bedoeling hebt ? Wat is jou bedoelding als je 'prikkelende' opmerkingen over homo's maakt ? Moeten anderen dat dan ook gaan vinden ? Of heb je er een andere bedoeling mee ?
Mu!
  maandag 9 augustus 2004 @ 11:30:48 #223
13462 BansheeBoy
pi_21150206
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 11:28 schreef SingleCoil het volgende:
dat ben ik ook helemaal met je eens, maar, zoals ik al eerder zei, je mag wel alels zeggen maar moet je daarom ook alles zeggen wat je vindt ? Je gaat toch alleen maar iets zeggen als je daarmee een bedoeling hebt ? Wat is jou bedoelding als je 'prikkelende' opmerkingen over homo's maakt ? Moeten anderen dat dan ook gaan vinden ? Of heb je er een andere bedoeling mee ?
Ja, inderaad, je mening kunnen verkondigen is een groot goed en een belangrijke vrijheid, daar moeten we dus gebruik van maken.

Inderdaad kun je niet alles zomaar zeggen, zeker niet als je anderen bewust wilt kwetsen. Maar dat is bij bijna nooit het geval in tegenstelling tot bv. een woelige Akkersloot

pi_21150322
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 11:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, inderaad, je mening kunnen verkondigen is een groot goed en een belangrijke vrijheid, daar moeten we dus gebruik van maken.
daar hoeven we geen gebruik van te maken als we niks zinnigs te melden hebben.
quote:
Inderdaad kun je niet alles zomaar zeggen, zeker niet als je anderen bewust wilt kwetsen. Maar dat is bij bijna nooit het geval in tegenstelling tot bv. een woelige Akkersloot

Ja maar daar ging het even niet over: ik heb je een concrete vraag gesteld: wat denk je te bereiken met jou uitlatingen over homo's ?]
Mu!
pi_21152988
quote:
Als je nou eerst eens zou komen met argumenten waarom niet dan praten we daarna wel verder. Voorlopig staat de bewering dat geaardheid iets is waar je niet voor kiest nog altijd onaangetast bovenaan in dit topic. Aanwijzingen voor die theorie te over terwijl er door jou en BSB geen enkele bewering wordt aangedragen waarom dit misschien wel niet zo is.

BSB> Je essay rammelt echt aan alle kanten. Werkelijk elke zin is doodsimpel te weerleggen. Je zegt volledig serieus te zijn dus heb ik serieus op je gereageerd. Maar wederom zwijg je en negeer je mijn post.
Je verwees mij zelf naar je essay. Ik ga er uitgebreid op in, maar enige reactie blijft weer volledig uit. Of weerleg mijn argumenten of pas je mening aan. Hoe kan je op die manier nou een discussie voeren??
pi_21153396
quote:
Dat is net zo dom als laten merken dat je niet van negers gedient bent.
  maandag 9 augustus 2004 @ 13:56:42 #227
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_21153548
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 13:50 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

Eerder net zo dom als laten merken dat je niet van moslims gedient bent.
  maandag 9 augustus 2004 @ 13:57:43 #228
60090 Akkersloot
pi_21153574
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 00:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Bansheeboy was toen nog geen moslim. Nu is BSB moslim en heeft hij dus wel respect.
pi_21153632
quote:
Ik vind dat je best mag laten merken dat je niet van homo's gedient bent
..dus ook hiervoor geldt: wat moet ik met die informatie: wat denk je bij de lezers te bewerkstelligen door zoiets te roepen ?
Mu!
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:02:12 #230
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_21153684
ik heb helaas ook confrontaties gehad met homohaat.
misschien dat ik daardoor nogal heftig kan zijn tegen veel waardeloze antihomoargumenten, maar ik snap gewoon niet waarom het voor een aantal mensen zo moeilijk is om anderen te respecteren.
put
your
clothes
on!
pi_21153727
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 13:56 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Eerder net zo dom als laten merken dat je niet van moslims gedient bent.
Dus je vindt eerdergenoemde stellingen ook dom?
Yeah baby Yeah!
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:04:31 #232
60090 Akkersloot
pi_21153747
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 11:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit is een forum. Op een forum is het de bedoeling dat je meerdere visie's en meningen te horen krijgt. Ik zelf vind dat je eigenlijk praktisch alles moet kunnen zeggen, als je men maar niet de intentie heeft om anderen bewust te kwetsen of zwart te maken, het bekende "akkersloot"-gedrag zeg maar
Ach ja. Bepaalde zaken als het niet bestaan hebben van Abraham, Isaak en Ismael ligt moslims en bepaalde islamofielen hier natuurlijk erg zwaar.
En dat wanneer een niet-moslim Mohammed een profeet (boodschapper van God) noemt, helemaal niets met respect te maken heeft. Te bewijzen dat die zelfde personen tegenover christenen "uit respect" weigeren Jezus christus de zoon van God te noemen.

En ontopic. Dat het wel erg krom is om als moslim iets tegen homo's te hebben terwijl je zelf een pedofiel als "profeet" vereerd.
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:07:44 #233
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_21153810
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:03 schreef Elgigante het volgende:

Dus je vindt eerdergenoemde stellingen ook dom?
Tuurlijk, maar de vergelijking met negers maakt het direct racisme. Maar met bijvoorbeeld moslims en/of homo's kunnen mensen hun haat maskeren door gebruik te maken van bepaalde niet relevante aspecten.
pi_21153811
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:04 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ach ja. Bepaalde zaken als het niet bestaan hebben van Abraham, Isaak en Ismael ligt moslims en bepaalde islamofielen hier natuurlijk erg zwaar.
En dat wanneer een niet-moslim Mohammed een profeet (boodschapper van God) noemt, helemaal niets met respect te maken heeft. Te bewijzen dat die zelfde personen tegenover christenen "uit respect" weigeren Jezus christus de zoon van God te noemen.

En ontopic. Dat het wel erg krom is om als moslim iets tegen homo's te hebben terwijl je zelf een pedofiel als "profeet" vereerd.
Het heeft weinig zin om stokpaardjes uit de kast te halen als het gaat om homohaat in dit geval.
Homohaat is inderdaad erg fout en valt in dezelfde categorie als racisme.
Helaas gaat vrijheid van meningsuiting niet gepaard met een minimaal vereiste intelligentie..
Yeah baby Yeah!
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:09:13 #235
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_21153835
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:04 schreef Akkersloot het volgende:

Want alle homo's zijn pedo's natuurlijk
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:11:46 #236
13462 BansheeBoy
pi_21153890
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 13:57 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Bansheeboy was toen nog geen moslim. Nu is BSB moslim en heeft hij dus wel respect.
Ik ben al mijn hele leven moslim, ik vraag me dus af waar je die bij je passende ridiculiteit vandaan hebt ?

maandag 9 augustus 2004 @ 14:12:06 #237
60090 Akkersloot
pi_21153895
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:09 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg alleen maar dat een normaal denkend mens niets tegen homofilie hoeft te hebben. Homofilie is immers vrijwillig en gaat tussen volwassen personen. Dat in tegenstelling tot pedofilie, waaraan de "profeet" Mohammed zich schuldig heeft gemaakt met de 9-jarige Aisha. (En ze was 6 toen hij zich met haar verloofde ). Zie de betreffende hadiths.
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:13:13 #238
13462 BansheeBoy
pi_21153916
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:09 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Dat denkt Akkkersloot echt

pi_21153920
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 13:50 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Dat doe ik ook
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:14:08 #240
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_21153935
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:13 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Dat doe ik ook
je houd van bloemen?
put
your
clothes
on!
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:16:11 #241
60090 Akkersloot
pi_21153983
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:13 schreef BansheeBoy het volgende:
Zie de post er voor. Trolletje.
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:16:24 #242
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_21153987
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:12 schreef Akkersloot het volgende:

Nee dat zeg ik helemaal niet.
Ja dat zeg je wel, in je moslim bash drift impliceer je dat homo's en pedo's gelijk zijn, anders slaat je vergelijking nergens op, niet dat dat iets nieuws is...
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:18:09 #243
60090 Akkersloot
pi_21154032
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:13 schreef BansheeBoy het volgende:
Behalve dat je het weer helemaal fout had. Lees eens de betreffende post van Pro_Jeex over negers. Je zal je moslimbroeder dus af moeten vallen.
pi_21154040
quote:
Zéér interssant, en heb je verder nog argumenten om je mening te staven?
zoniet dan is het mischien beter dat je naar andere topic's verhuisd.

Althans bedankt voor je mededeling.
pi_21154110
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:18 schreef andromeda1968 het volgende:

[..]

Zéér interssant, en heb je verder nog argumenten om je mening te staven?
zoniet dan is het mischien beter dat je naar andere topic's verhuisd.

Althans bedankt voor je mededeling.
Omdat ik van mening ben dat het mijn recht is om dat te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door pro_jeex op 09-08-2004 14:22:44 (typo) ]
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:23:02 #246
13462 BansheeBoy
pi_21154136
Akkersloot heeft van de overheid als taak gekregen zoveel mogelijk op fora de Islam en Moslims te bashen, niemand anders zou anders zo veel tijd steken in iets wat hij of zij haat.

maandag 9 augustus 2004 @ 14:23:33 #247
60090 Akkersloot
pi_21154149
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:16 schreef IPdaily het volgende:
Ja dat zeg je wel, in je moslim bash drift impliceer je dat homo's en pedo's gelijk zijn, anders slaat je vergelijking nergens op, niet dat dat iets nieuws is...
Als je wilt discussieren moet je ook leren lezen. Ik zeg nergens dat homo's en pedo's gelijk zijn. Ik zeg alleen maar dat kritiek op homo's krom is als je zelf een pedo (Mohammed namelijk) als "profeet" vereerd. Want, voor de tweede keer, homofilie is gebaseerd op vrijwilligheid en gaat tussen (beide) volwassen personen. Pedofielie is dat, betreffende tussen volwassen personen, (per definitie) niet.
Waarom zou ik in mijn moslim-bash, je bedoelt natuurlijk islam-kritiek, homo's en pedo's gelijk moeten noemen. Is het feit dat de "profeet" pedofiel was niet islam-kritisch genoeg dan ?
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:23:36 #248
13462 BansheeBoy
pi_21154151
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:16 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Zie de post er voor. Trolletje.
Ok X-Ray

maandag 9 augustus 2004 @ 14:24:03 #249
45206 Pietverdriet
pi_21154165
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:22 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Zoals iedere aso ken je je rechten beter dan je plichten.
pi_21154190
quote:

[..]

Nou leuk voor je, maar bij deze antwoordt je niet op mijn vraag, nogmaals wat is je argument?
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:26:13 #251
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_21154206
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:23 schreef Akkersloot het volgende:

Ik zeg alleen maar dat kritiek op homo's krom is als je zelf een pedo (Mohammed namelijk) als "profeet" vereerd.
Gamma
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:26:50 #252
60090 Akkersloot
pi_21154222
quote:

[Pro_Jeex: "Ik ben tegen negers"]

Wel opmerkel;ijk dat jij dan niet gebashed wordt door Schorpioen, Yvonne en Lord_Vetinari.

En Akkersloot met zijn islam-kritiek natuurlijk wel.
pi_21154228
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals iedere aso ken je je rechten beter dan je plichten.
Leer jij nou eerst eens wat sociaal en a-sociaal is alvorens je mensen daarvan tracht te beschuldigen pietje.
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:28:10 #254
60090 Akkersloot
pi_21154247
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:26 schreef IPdaily het volgende:
Gamma
Ik begrijp deze post niet. Maar ik ga wel naar de feedback. Je zit immers hier iets behoorlijk te verdraaien.
pi_21154275
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:25 schreef andromeda1968 het volgende:

[..]

Nou leuk voor je, maar bij deze antwoordt je niet op mijn vraag, nogmaals wat is je argument?
De Koran én mijn politiek ideologische en innerlijke overtuig.
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:36:26 #256
13462 BansheeBoy
pi_21154416
Akkersloot heeft van de overheid als taak gekregen zoveel mogelijk op fora de Islam en Moslims te bashen, niemand anders zou anders zo veel tijd steken in iets wat hij of zij haat.

Nogmaals

maandag 9 augustus 2004 @ 14:38:26 #257
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_21154462
opruimslot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')