abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 augustus 2004 @ 10:51:56 #1
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_21049234
Vertel in dit topic welke film(s) je vandaag/pas gezien hebt en vertel er meteen even bij wat je ervan vond, zodat de anderen kunnen reageren om te zeggen hoe fout je mening wel is.

Vorige topic: Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLV
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 11:16:28 #2
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_21049732
Eergisteren:

Super Size Me (2004)
Best goede documentaire waarin iemand op een MacDonald's dieet gaat om de gevaren daarvan te onderzoeken. Onderhoudend en degelijk gemaakt. ***½

(#422) Mon Oncle (1958)
Leuke film van Jacques Tati, waarin vooral de modernisering en automatisering kritiek te verduren krijgt. De subtiele humor die kenmerkend is voor z'n films is ook hier rijkelijk aanwezig. Overeenkomsten met z'n meesterwerk Playtime zijn er zeker en deze komt daar zeker bij in de buurt. Erg leuke film. ****

Tesis (1996)
Spannende horror-thriller van Alejandro Amenábar over een studente die tijdens haar onderzoek naar audiovisueel geweld stuit op een snuff-movie. De spanning wordt in een aantal scenes flink opgevoerd, vooral wanneer ze opgesloten raken in de kelder van de universiteit zonder licht. De onthulling van de daadwerkelijke dader wordt ook vakkundig uitgesteld. ****

Gisteren:

Snow Walker, The (2003)
Het acteerwerk is het zwakste punt in deze Canadese film over een piloot die met z'n passagier, een ziek eskimo-meisje, neerstort in de Canadese toendra. Prachtige beelden van de toendra en een warm overlevingsverhaal vormen de kern van de film. ***½

My Best Girl (1927)
De eerste stille film die ik niet geslaagd vond. Mary Pickford blijkt het gevoel voor tijdloze humor te missen, wat Charlie Chaplin, Buster Keaton en Harold Lloyd wel hebben. De film komt erg oubollig over, mede ook doordat we tegenwoordig een dergelijk liefdesverhaal zo vaak zien. **½

13 Going on 30 (2004)
De sneak van deze week. Clichematige comedy met Jennifer Garner, die voor het eerst sinds ze bekend is geworden weer een komische rol heeft. Helaas mist de humor regelmatig z'n doel. Andy Serkis is wel op dreef als homofiele baas van het tijdschrift Poise. Gezien het redelijk hoge IMDb gemiddelde voor een comedy, had ik er iets meer van verwacht. **
pi_21049859
Long Kiss Goodnight, The [Renny Harlin, 1996
we hadden al een tijdje de DVD staan, nooit gezien dus heb ik ´m gister gezien.
Leuke film, veel actie. Maar soms is de actie wel een beetje overdreven.
pi_21049940
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 11:16 schreef Gorro het volgende:
Eergisteren:

Super Size Me (2004)

(#422) Mon Oncle (1958)

Tesis (1996)

Gisteren:

Snow Walker, The (2003)

My Best Girl (1927)

13 Going on 30 (2004)
Veel engelstalig zeg, echt eng gewoon...

woensdag 4 augustus 2004 @ 11:38:34 #5
80585 Mr.Jingles
"Hasta la victoria siempr
pi_21050335
The whole ten yards! Mwaah, niet echt een toppertje!
pi_21050565
TAKING LIVES

Niet bijster interessante thriller uit de Hollywood koker. De eerste 5 kwartier gaat het nog wel maar daarna ontspoort de film en wordt alleen nog maar voorspelbaarder

pi_21050698
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 11:48 schreef kinky_queen het volgende:
TAKING LIVES

Niet bijster interessante thriller uit de Hollywood koker. De eerste 5 kwartier gaat het nog wel maar daarna ontspoort de film en wordt alleen nog maar voorspelbaarder
Deze heb ik vorige week gezien en ik ben het met je eens dat het einde niet bijster goed was. Vond het ook erg ver gezocht. Begin vond ik overigens wel de moeite waard, jammer van het einde.
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
  woensdag 4 augustus 2004 @ 12:13:26 #8
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_21051082
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 11:24 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Veel engelstalig zeg, echt eng gewoon...
Sorry, ik ga nu wel weer wat Hongaars kijken dan
pi_21053060
The Third Man

ik pas straks deze post wel aan voor een mening

-----edit:
idd wel , maar wel genuanceerd.
het was gelukkig al weer lang geleden dat ik m gezien had, dus de spanning zat er wel weer in. veel vaak herhaalde sterke aspecten er in. klassieker dus.
dan de minpuntjes: een - na - laatste -scene duurt wel wat lang. het wordt steeds onwaarachtiger. maar plot-afronding van Orson Welles vind ik wel vaker iets minder.
Ook het roepen van het jongetje heeft wel effect op het gedrag van Holly, maar het blijft een rare wending.

[ Bericht 78% gewijzigd door dolle_hond op 04-08-2004 20:13:02 ]
pi_21053464
ik heb gister Insomnia gezien...

maar ironisch genoeg viel ik in slaap dus kan ik er geen oordeel over vellen
Time may change me.. But I can't change time
  woensdag 4 augustus 2004 @ 14:10:25 #11
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_21053633
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 13:46 schreef dolle_hond het volgende:
The Third Man

ik pas straks deze post wel aan voor een mening
Je kunt ook gewoon een - smilie invoegen hoor. Wel zo makkelijk. .
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_21054470
I'LL KILL YOU... I'LL BURY YOU... I'LL SPIT ON YOUR GRAVE TOO!

ja, ja is een linkje naar IMDB ja

Een vrij origineel uitgangspunt voor een slasher: Een groepje 'jongelui' wordt afgeslacht op een 'camp' waarvan men zegt dat er jaren geleden een aantal bloedige moorden plaats hebben gevonden.

Maar het ziet er beter uit dan je denkt, iedereen doet erg z'n best en vooral het acteerwerk is ver boven gemiddeld, jammer dat ze geen budget hadden, maar het is een talentvol groepje! serieus!

* Het wordt trouwens wel iets minder saai dan dit...
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:04:47 #13
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_21055416
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 16:25 schreef kinky_queen het volgende:
I'LL KILL YOU... I'LL BURY YOU... I'LL SPIT ON YOUR GRAVE TOO!

ja, ja is een linkje naar IMDB ja

Een vrij origineel uitgangspunt voor een slasher: Een groepje 'jongelui' wordt afgeslacht op een 'camp' waarvan men zegt dat er jaren geleden een aantal bloedige moorden plaats hebben gevonden.

[afbeelding]

Maar het ziet er beter uit dan je denkt, iedereen doet erg z'n best en vooral het acteerwerk is ver boven gemiddeld, jammer dat ze geen budget hadden, maar het is een talentvol groepje! serieus!

[afbeelding]

* Het wordt trouwens wel iets minder saai dan dit...
is dit een vervolg op I Spit On Your Grave? Die vond ik best goed. Erg gaaf dat ze om het echter te maken geen background muziek gebruikten
The Light Is Leaving Us All
pi_21055607
Shrek 2
Ik heb kromgelegen
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_21055897
SUPER SIZE ME

Hele leuke docu over een man die ....

ach lees het topic maar

woensdag 4 augustus 2004 @ 18:21:26 #16
4180 Hare
Come fly with me!
pi_21057188
8 1/2

Fantastisch mooie film, die ik nog wel paar keer zal moeten zien wil ik hem volledig begrijpen
Maar zo mooie beelden, zo mooie vrouwen ( ) en een fascinerend verhaal. De droomwereld of fantasiewereld en gewone wereld kon ik soms niet helemaal uit elkaar halen en sommige momenten pakte ik gewoon net niet, maar dat komt volgende keer wel. Ik ga hem zeker nog een keertje kijken.
Wat me vooral opviel aan de mooie beelden was het vreselijk mooie wit, weet niet of het de verbeelding was, of een speciale filmtechniek, maar was zeer zeker
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_21058954

BattleQueen 2020

De aarde is geraakt door een meteoriet en ondergaat een klimaatverandering, waardoor de temperatuur tientallen graden daalt. De overlevenden zijn opgedeeld in twee groepen, de 'elite' die boven de grond wonen en de minder bedeelden die ondergronds leven. De elite ontvoert af en toe iemand van de ondergrondsen om deze organen in hun eigen mensen te transplanteren, waardoor ze het eeuwig leven hebben. Julie Strain (bekend van Sex Court) is de 'mistress' en behaagt samen met andere rondborstige vrouwen de mannen van de elite. Zij komt erachter dat er organen worden gestolen en komt in opstand.

Een film met Julie Strain kan uiteraard niet zonder veel bloot. Meest hilarische scene is nog wel het moment dat de mistress onderkoeld is en opgewarmd wordt door warm water over haar (let wel: gekleed in wit ondergoed) te gooien. Ondanks wat de titel doet vermoeden, komt in de film geen fatsoenlijk gevecht (of zelfs wapen) in voor.

[ Bericht 2% gewijzigd door Durbin op 04-08-2004 19:56:50 ]
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_21059112
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 19:50 schreef Durbin het volgende:

BattleQueen 2020
Weh heh

pi_21059253
COOL HAND LUKE

Goede prisonflick met een uitstekende (zoals vaker het geval is) Paul Newman, het word voorgeschoteld als drama maar ik vond het meer een comedy, met als hoogtepunt de weddenschap met die 50 eieren

pi_21059803
the cronicles of Riddick.

Het is een leuke SF-film zonder veel diepgang.
Een verhaal is niet aanwezig. Het plot is: Bescherm ons tegen een boosaardig buitenaards ras, dat ons wil domineren.
Ideaal kijkvoer voor een avondje stappen en tijdens het indrinken.
*** vind ik hem waard omdat de flim lekker weg kijkt en je naar de WC kunt zonder iets van belang te missen. Ja, misschien een actie scene...
pi_21059942
King Arthur
Troy
Spiderman 2
The Day after Tomorrow
Two Brothers
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  woensdag 4 augustus 2004 @ 21:04:58 #22
4180 Hare
Come fly with me!
pi_21060505
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 20:06 schreef kinky_queen het volgende:
COOL HAND LUKE

Goede prisonflick met een uitstekende (zoals vaker het geval is) Paul Newman, het word voorgeschoteld als drama maar ik vond het meer een comedy, met als hoogtepunt de weddenschap met die 50 eieren
Zeer goede film idd, vond het alleen wat jammer dat er wat geloof in moest worden gepropt

Paul Newman =
  woensdag 4 augustus 2004 @ 21:26:29 #23
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_21060950
Maléfique

Franse horror/thriller. Vier totaal verschillende mannen zitten samen in een cel. Op een dag vinden ze in een holte in de muur een occult boek vol met spreuken. Ze besluiten het boek te gebruiken om te ontsnappen, maar niet alles verloopt zoals ze hadden gehoopt. Het verhaal speelt zich grotendeels af in hun cel. Er zit wel wat gore in de film, maar hij moet het vooral hebben van de sfeer die mooi wordt opgebouwd. Alleen vond ik de ontknoping een beetje teleurstellend. Ik heb er al betere gezien, maar best wel een fijn filmpje om eens gezien te hebben.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_21061331
i, robot

was
pi_21062445
Net Saving Silverman gekeken. Acteurs zijn wel grappig. Verder meer van hetzelfde, maar gelukkig niet zo'n overdreven highschool sfeertje.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 22:34:02 #26
67677 furanku
Did I Do That :?
pi_21062750

My Sassy Girl

Na lange tijd wachten, eindelijk eens begonnen aan deze film en voor mij is het een van de beste films in zijn genre (comedy/romance). Waarlijk, dit is een stukje koreaans meesterwerk die mij 2 uur en 17 minuten heeft kunnen boeien.

IMDB.com
8.2/10 (1,368 votes)
I'm a fokker! can't you see, do u wanna fok! all night with me.. ^_^
pi_21063195
Gisteren Mean Girls, vond het echt een goede film (had het niet echt verwacht). Was niet erg voorspelbaar en zaten erg goede grappen bij! Laatste stuk een beetje zoetsappig, maar goed, dat kan ik dan nog wel tussen de vingers zien.
Vorige week Shrek 2, ook erg gelachen! Vond het verhaal een beetje warrig, maar de hilarische parodieën (bv Mission: Impossible en Spiderman) maakten het allemaal meer dan goed!
  woensdag 4 augustus 2004 @ 22:50:55 #28
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21063256
Children of the corn 1 & 2, Oscar, Jersey Girl
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_21063686
The Italian Job
(de remake uit 2003)
Best leuke Hollywood-film. Niet gecompliceerd, af en toe spannend, soms humoristisch. Verstand op nul en kijken . Ook wel eens leuk...
pi_21063973
From Dusk Till Dawn 2 : Texas Blood Money
In geen enkel opzicht kan deze zich meten met het eerste deel, maar op zich is ie nog wel enigszins ok. Het begin althans, daarna gaat het al snel bergafwaarts. Wél weer de Titty Twister, maar geen Salma dit keer. Overigens wordt het motto 'laten we daar de camera in stoppen' heel snel erg vervelend.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_21065922
ANGEL OF DEATH: FUCK OR DIE - THE DIRECTOR'S CUT

tjah, typisch Duitse undergroundsplatter voor mensen met magen van gewapend spanbeton
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Kortom, een film voor de hele familie!

ow, ja....

* speciaal voor Califo:

donderdag 5 augustus 2004 @ 00:47:59 #32
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_21066201
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 22:34 schreef furanku het volgende:
[afbeelding]

My Sassy Girl

Na lange tijd wachten, eindelijk eens begonnen aan deze film en voor mij is het een van de beste films in zijn genre (comedy/romance). Waarlijk, dit is een stukje koreaans meesterwerk die mij 2 uur en 17 minuten heeft kunnen boeien.

IMDB.com
8.2/10 (1,368 votes)
Zag hem staan bij de Boudisque.. toch maar aanschaffen.

Anyway ik had vanavond een Kitano avondje.
Heb eerst een wat mindere film van hem gezien.

Brother
http://www.imdb.com/title/tt0222851/

Mooie plaatjes. Sommige zelfs erg mooi en memorabel. Ook veel mooie momenten maar niet echt een Kitano topper.
Vond hem wederom onsamenhangend en het Japanse en het Americaanse mixt niet zoals het zou moeten. Erg storend. Vooral in de manier van acteren is dit heel erg aanwezig.
Leuk om zo af en toe te kijken en beter dan de meeste hollywood filmpjes maar LANG niet zo goed als:

(2de film)
Hana-Bi
http://www.imdb.com/title/tt0119250/

What to say...
poetisch/grappig/triest/eenzaam/geweldadig.
Deze film heeft zoveel emotie in zich...
Zo veel mooie beelden en scenes.. Kan niet een favoriet opnoemen.
Wat ik wel wil zeggen is dat Kitano's 'schilderijen' waarvan er veel te zien zijn in deze film erg mooi zijn. Ze hebben iets tragisch in zich. Die hele reeks van dieren met bloemen als hoofd. Kweenie.. ik vind het mooi. ook dat schilderij met die sneeuw op het eind... Zeer verontrustend maar zeer mooi.
Overal was dit mijn hoogtepunt van de avond. Had hem net als Brother al eerder gezien maar toch.
Blijft mooi. En weer had ik moeite om het droog te houden aan het eind.
The Light Is Leaving Us All
  donderdag 5 augustus 2004 @ 01:26:39 #33
4180 Hare
Come fly with me!
pi_21066789
The Right Stuff

Toppertje
Ik vind het gewoon echt cool als echte beelden in films worden gestopt en als er films worden gemaakt over de gebeurtenissen. Deze keer dus de eerste ruimtevaartavonturen van Amerika. De acteurs zetten een heel leuke groep neer, maar de beelden blijven voor mij het mooist. Al die raketlanceringen . En ja, John Glenn in de ruimte was gewoon kippenvel, lijkt me echt het mooiste wat je als mens kan meemaken.

Verder een op zich nogal simpel verhaal, maar zeer goed verteld en beelden aan elkaar geknipt. Met zijn dikke 3 uur heb ik me geen moment verveeld met deze film, al vond ik het gedeelte over de gewone vliegers niet echt nodig om erin te hebben. Was leuk om te zien, maar deed er verder niet veel toe in het verhaal.
pi_21066870
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 00:29 schreef kinky_queen het volgende:
ANGEL OF DEATH: FUCK OR DIE - THE DIRECTOR'S CUT
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt leuk
pi_21067588
ABBY

Ook wel THE BLACK EXORCIST genoemd moet dat toch wel genoeg zeggen denk ik, het is de blaxploitation van de beroemde horrorklassieker

(Blaxorcist )

Maar ik heb hardop gelachen bij dit stuk camp en er schijnt een dvd te zijn...

De film is jarenlang uit de roulatie gehouden door Warner Bros vanwege plagiaat.

donderdag 5 augustus 2004 @ 06:11:22 #36
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21068563
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 00:29 schreef kinky_queen het volgende:

lekker wijf
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 5 augustus 2004 @ 08:43:23 #37
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_21069139
Meet The Feebles
Op aanraden van Kinky Queen had ik deze film gedownload omdat ik de Peter Jackson humor wel kon waarderen na het zien van Bad Taste en Braindead. Deze poppenfilm zit echt vol met ranzigheid en foute one-liners zeg.Elk karakter heeft een flink gebrek en dat wordt ook uitgebreid uitgelegd. Het verhaal gaat dus over een soort van Muppershow alleen de muppets zijn niet helemaal ok en ze worden gevolgd in de voorbereidingen van die voorstelling.
Hoogtepunten, Heidi met geweer, sm met moe, konijn die het op zijn konijntjes doet
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  donderdag 5 augustus 2004 @ 09:08:18 #38
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_21069341
The Butterfly Effect.
Vond 'm redelijk. Op een gegeven moment wordt het heen en weer geren tussen heden en verleden een kunstje. Sommige tijdreizen hadden achterwege kunnen blijven.

Maar al met al was het verhaal wel okay, alleen had ik gehoopt op het andere, meer macabere, einde...

En mijn god, wat is Ashton Kutcher een slecht acteur. Type 'nu acteer ik dat ik verward ben, zie je het, zie je het?'
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_21071788
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 22:34 schreef furanku het volgende:
My Sassy Girl

IMDB.com
8.2/10 (1,368 votes)
Dit is inderdaad ook een hele leuke film, en de hoofdrolspeelster is ook erg leuk
Ook voor mij is dit één van de leukste romcoms.
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
pi_21072069
Evil Woman

Was gisteren op TV.. Darren Silverman wordt verliefd op de mooie maar egocentrische Judith. Zij eist van Darren dat hij zijn aandeel in het muziekbandje opzegt en alleen voor haar kiest. Darren is blind van de liefde en geeft Judith haar zin. Totdat Darrens vrienden hiervoor een stokje proberen te steken

Vond het wel een leuke tv-film.. Grappiger en leuker dan de meeste romantische komedies (daar viel ie onder) die ik de laatste tijd gezien heb. 7.2
  donderdag 5 augustus 2004 @ 11:53:37 #41
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_21072319
Werckmeister Harmóniák (2000)
Mooie film van de Hongaar Béla Tarr waar de invloeden van Tarkovsky duidelijk merkbaar zijn. De openingsscene is fantastisch, maar helaas wordt dat niveau in de rest van de film niet gehaald, ondanks dat dat niveau erg hoog blijft, met name het laatste half uur. ****

(#278)1900 (1976)
Vorige week de eerste helft in de bioscoop gezien van dit 5 uur lange epos en gisteren de tweede helft. De tweede helft is een stuk intenser dan de eerste. Donald Sutherland is fantastisch als fascist, evenals de rest van de cast. De slepende camerabewegingen van Bertolucci geven dit familieverhaal en daarmee een stuk van de Italiaanse geschiedenis op sterke wijze gestalte. ****

New York MInute (2004)
Wat een gedrocht is deze film. Er is geen sprankje originaliteit te bekennen en plezier is er ook niet aan te beleven. ½
pi_21073086
Evil Woman oftwel, Saving Silverman

Ik vond t maar een slappe komedy met niet al te sterke grappen. Jack Black red de show nog voor t grootste gedeelte en de gastrol van Neil Diamond op t eind is ook wel leuk, maar in deze catagorie zijn er toch betere films te krijgen.

The Stepford Wives (2004)

Ik had de 1975 versie al eens gezien als kind en daar was me toch wel wat van bijgebleven. Ik dacht dus dat het een ware thriller zou worden, maar deze film is een stuk komischer en minder zwart als de vorige. De muziek was fantastisch en is goed door de scenes heen geedit die hierdoor soms een extra spannende sfeer krijgen. De goeie cast maakt de film verder compleet en al met al wel een aangenaam plaatje.
SPOILER
No Mans Land

Dit plaatje was gisteravond laat nog te zien op de BBC, en ik ben blij dat ik er voor op ben gebleven. Niet je vrolijkste film, maar een indrukwekkend verhaal over vastzitten tussen de linies. De 2 hoofdrolspelers waren erg goed, maar buiten dat was de rol van Serge-Henri Valcke een echte verrassing. Het beste vond ik nog Georges Siatidis als de franse UNPROFOR soldaat die goed laat zien in welke machteloze positie hij zit. Het einde is wel triest maar laat volgends mij wel zien hoe de vork daar in de steel zat.
Where facts are few, experts are many.
pi_21074778
SPLATTER FARM

ZIEKE SHIT!!

I have been watching obscure horror movies for years and years. I have seen many of the unknown classics, like WOODCHIPPER MASSACRE, BLOODBATH IN PSYCHO TOWN, and HORROR HOUSE ON HIGHWAY FIVE. But NO movie--no matter how crazy, no matter how sick, or no matter how deranged--could've possibly prepared me for the Polonia Brothers' SPLATTER FARM.

Take it from me: you have never seen anything like this movie, and you never ever will. No other production could possibly be more nauseating, more shocking, and more badly-produced than this one. Also, no other production could possibly be cheaper, as SPLATTER FARM has absolutely NO budget (And when I say "no budget", I mean just that... Not $20000, not $1000, not even $200... But ZERO DOLLARS!).

So what exactly is this home-made, shot-on-video masterpiece about? Well, it's hard to say exactly, but I'll give it a go: teenage twins Joseph and Alan go to stay with their lonely (and really, really old) Aunt Lacy, who aside from having necrophilic tendencies with her deceased husband, lusts after her nephew Alan. During their visit, they notice their Aunt's perverted homosexual groundskeeper (Jeremy, played brilliantly by Todd Rimatti) has been exhibiting some rather strange behavior. It seems Jeremy has a bad habit of killing the townsfolk, dismembering them, and storing their body parts in his barn to use for sexual gratification later on. The boys are unable to get ahold of anybody on the outside, and now feel that their lives are in danger, so they begin to take charge of the situation. And that's when it really, REALLLLLY gets ugly.

Does it sound f'ed up? Well, lemme tell ya: I can't even BEGIN to emphasize just how f'ed up this movie is, and just how sickeningly far it goes. In fact, I was so awestruck by this little feature that I soon grew an unhealthy obsession with it. I did as much research as I could on this little obscurity and gathered up every scrap of information I could find. But, for the most part, its production, its actors, and how it somehow got made and distributed in the first place are still a nagging enigma to me. I have watched it several times with numerous people, all of whom were speechless and appalled as the story unfolded. One of my friends, Paul, has also fallen in mad love with SPLATTER FARM and has written a review on this web site as well. Because of this movie I have developed a deep appreciation for the Polonia Brothers and their many bizarre films. I would love to meet them some day, for I am sure they are the sole reason I exist.

PLEASE SEEK OUT AND WATCH THIS MOVIE. You might not like it (in fact, I'm pretty sure you won't), but you WILL be entertained by it, and it will indeed shock the living hell out of you. And, as I stated earlier, you will never see anything like it for the rest of your meaningless, pitiful existence. Trust me.

donderdag 5 augustus 2004 @ 16:37:52 #44
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_21079671
Gisteren gezien in Kinepolis, Hasselt:

I,Robot (Digital Version
Chigago, t jaar 2035. Politie inspecteur Del Spooner (Will Smith) voert het onderzoek naar de moord op Dr. Alfred Lanning (James Cromwell), n vooraanstaand wetenschapper van US Robotics, n bedrijf dat Robots ontwikkeld. Algauw blijkt dat robot Sonny (Alan Tudyk) verdacht wordt van t plegen van de moord. Volgens de eigenaars van USR is dit onmogelijk want dat zou betekenen dat de robot de weteen van robotica overtreden heeft. En als dat mogelijk is, als robots de voor hun opgestelde wetten kunnen overtreden, dan kan niet hen stoppen en ligt de wereldmacht voor t grijpen en is de mense helemaal aan hen overgeleverd. Aan Spooner de taak om dat tegen te gaan...
I, Robot is n zeer aangename popcornfilm geworden. Voor mij was t net n flitsende videoclip van 1uur40minuten. Snelle (maar ook mooie) camerabewegingen, goede special effects. Jammer aan de film is de hoofdrol van Will Smith. De rol is m op lijf geschreven, en daar zit meteen t manco: wat hij in deze film neerzet hebben we al veels te vaak van m gezien. Het lijkt alsof z`n karakter uit Bad Boys zo n andere film is ingestapt. Erg jammer!
Maar verder is t zeker t kijken waard. Uiteraard niet de beste film ooit, maar goed voor n avondje vermaak .

IMDB Cijfer: 6,9/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

Vandaag gezien:
Soul Plane
Nashawn (Kevin Hart) blijft tijdens zijn vliegtuig vlucht steken op t toilet. Wegens de geleden schade klaagt hij de vliegtuigmaatschappij aan. Uiteraard wint hij (zoals in Amerika zovaak voor komt) deze belachelijke rechtzaak en krijgt n schadevergoeding toegewezen van $ 100 miljoen.
Met dit geld probeert hij het heft in eigen handen te nemen en begint hij z`n eigen vliegtuigmaatschappij, NWA. De eerste vlucht van deze maatschappij gaat met t uiterst luxueuze Soul Plane, n vliegtuig dat alles heeft: van whirlpool tot goktafels. T vliegtuig kan zelfs "bouncen" op z`n vering. Dat belooft n leuke rit te worden...
NOT! Soul Plane is absoluut niet leuk om naar te kijken. Ok er zitten n geinige grappen in, maar die zijn niet baanbrekend en al helemaal niet origineel. N paar rappers (waaronder Snoop Dogg) die proberen hun filmcarriere van de grond te krijgen. T verhaal is zo flinterdun, dat er niet veel valt uit te diepen. En dan heb ik nog niet es over de personages. Maar ja, das natuurlijk ook niet de bedoeling van n film als deze.
Niet verwonderlijk dat ie in de IMDB Bottom 100 op # 47 staat.
In Amerika vast n hit, ik vind t maar shit...

IMDB Cijfer: 2,9/10
Mijn Cijfer: 3,5/10
pi_21080420
Crouching Tiger, Hidden Dragon

Wel goede film, alleen ik had er meer van verwacht. 7.0
pi_21080425
The grey zone, o.a. over het 12e Sonderkommando in Auschwitz.
Veel ellende, met Harvey Keitel ( ) als kampcommandant. Ik vind Keitel een goede acteur, maar zijn Duitse accent een beetje lachwekkend.

En vanmiddag The hunchback of the Notre dame op de BBC. Deze heb ik als kind ooit gezien. Toen maakte de film veel indruk. Nog steeds vind ik hem wel mooi.
Toevallig dat ik net deze week ook de iets vrolijkere Disney-versie heb gekeken.
A spoonful of sugar...
  donderdag 5 augustus 2004 @ 17:51:14 #48
16701 scanman01
Today's a good day
pi_21081322
Net gekeken, na een paar maand kijken vanaf jaar 1, weer de laatste 4 afleveringen van Friends gekeken. Het blijft briljant.

Cijfer: 9,0
My soul is painted like the wings of butterflies
  donderdag 5 augustus 2004 @ 18:12:38 #49
4180 Hare
Come fly with me!
pi_21081754
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 17:51 schreef scanman01 het volgende:
Net gekeken, na een paar maand kijken vanaf jaar 1, weer de laatste 4 afleveringen van Friends gekeken. Het blijft briljant.

Cijfer: 9,0
*ahum* : Welke film heb je vandaag pas/gezien?

pi_21081830
The Bohemian Girl
Nog een leuke film van Laurel & Hardy
Tijdloze humor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')