dat kun je beter hier posten PSV-Manchester United.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 23:14 schreef Rest het volgende:
hart van nederland
Inderdaad, volgens mij is de 2de helft allang bezig. Gelukkig spelen ze Donderdag de 1ste wedstrijd.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 23:14 schreef Rest het volgende:
hart van nederland
oh, niet gezien.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 23:15 schreef pascalheister het volgende:
[..]
dat kun je beter hier posten PSV-Manchester United.
Absoluut waar. En dan te bedenken dat we alleen al voor de rechtsbackpositie Ooijer, Bogelund, Lamey, Colin en eventueel Lucius hebben.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 23:49 schreef rubbereend het volgende:supercup
één ding meot me nog ff van t hart bij t zien van de wedstrijd, waarom is er deze zomer geen reserve linksback gehaald, de opties achter le zijn of bogelund, cocu of bouma.
cocu en bouma zijn te waardevol op andere plaatsen om ze daar neer te zetten, bovendien is bouma geen linksback zoals hij al bewezen heeft en bogelund is eigenlijk voor rechts.
48quote:Op woensdag 4 augustus 2004 00:48 schreef twi het volgende:
He, hoeveel doelpunten tegen hebben jullie nu al?
Oeh dat is niet z'on goed getalquote:Op woensdag 4 augustus 2004 08:18 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
48
Pak em beet hoor, ik kan er 40 naast zitten...quote:Op woensdag 4 augustus 2004 08:43 schreef VoreG het volgende:
[..]
Oeh dat is niet z'on goed getal
zo nu weet je waar je je lijstje mag postenquote:Op woensdag 4 augustus 2004 10:44 schreef Zapper het volgende:
TVP PSV
Ze waren ook zeker niet de mindere vond ik.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 11:54 schreef Sloggi het volgende:
De situatie van PSV valt blijkbaar nog mee.
1-0 tegen ManU valt nog mee
Ik zit ook niet te juichen op mijn stoel, maar het viel me niet tegen.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 16:25 schreef methodmich het volgende:
Echt overtuigend was het allemaal niet.
Die Arabier viel me mee.
Owja das waar ookquote:Op woensdag 4 augustus 2004 12:03 schreef rubbereend het volgende:
zo nu weet je waar je je lijstje mag posten
quote:Op woensdag 4 augustus 2004 16:45 schreef methodmich het volgende:
Met zo'n ploeg ben je al snel blij als het redelijk is natuurlijk...
Nee spitsen die nooit omvallen en snelle rechts- en linksbuitens die miljoenen kosten en geen fuck waard zijn.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:22 schreef methodmich het volgende:
Wat voor lijstje maken jullie? Mislukte aankopen?
Ben jij in Zimbabwe geweest of zo?quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:27 schreef Leshy het volgende:
Wanneer hebben jullie trouwens in godsnaam Féher en Takak aangeschaft? Ik zat echt met verbazing te kijken hoe de helft van de HC Eredivisie-middenmoot het veld op gewandeld kwam
Zaïrequote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:29 schreef Dylan Dog het volgende:
Ben jij in Zimbabwe geweest of zo?
Ah, ik dacht dat Takak van Zwolle kwam. Zat'ie daar op huurbasis? En de transfer van Fehér heb ik blijkbaar volkomen gemist, al moet ik zeggen dat ik me meer heb bezig gehouden met de zomer buiten dan met het laatste transfernieuwsquote:Takak komt uit de eigen jeugd, Fehér is 2 weken geleden gekocht.
Okee. Simpele opgave op zich, al zijn sommigen even slecht.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:33 schreef Zapper het volgende:
Ik had Rubbereend beloofd een lijstje te maken van 10 spelers die minder goed waren dan V.d. Schaaf ... geloof ik tenminsteIk kreeg Edwin van Ankeren alvast van 'm.
En uh, dit is 'm geworden:
- Edwin van Ankeren
- Igor Demo
- Davy Oyen
- Andrei Skerla
- Peter Möller
- Niklas Jensen
- Geoffrey Prommayon
- René Klomp
- Marquinho
- Claudio
- Jorginho
ow ik was er al
Ben ook blij met het spel van Alex, maar ik hoop dat PSV met zijn aanval wat heeft in te brengen dit jaar. Kezman vervang je niet zo 1,2,3.. en Sibon is een aardige gozer maar moet hij ons dan naar de tweede ronde C.L. loodsen?quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:34 schreef Leshy het volgende:
[..]
Zaïre
[..]
Ah, ik dacht dat Takak van Zwolle kwam. Zat'ie daar op huurbasis? En de transfer van Fehér heb ik blijkbaar volkomen gemist, al moet ik zeggen dat ik me meer heb bezig gehouden met de zomer buiten dan met het laatste transfernieuws
Spel van Alex zag er overigens wel goed uit, daar kan PSV nog best lol aan gaan hebben, maar voor de rest vond ik het allemaal wat matig eigenlijk.
In Eindhoven en omstreken is men überhaupt al snel blij.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 16:45 schreef methodmich het volgende:
Met zo'n ploeg ben je al snel blij als het redelijk is natuurlijk...
Dan ben jij nog nooit in Eindhoven en omstreken geweest...quote:Op woensdag 4 augustus 2004 18:07 schreef gras het volgende:
[..]
In Eindhoven en omstreken is men überhaupt al snel blij.
Klopt wel een beetje. Kom niet graag in die regionen.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 18:12 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Dan ben jij nog nooit in Eindhoven en omstreken geweest...
Jensen speelde anders een puik ek.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:33 schreef Zapper het volgende:
Ik had Rubbereend beloofd een lijstje te maken van 10 spelers die minder goed waren dan V.d. Schaaf ... geloof ik tenminsteIk kreeg Edwin van Ankeren alvast van 'm.
- Edwin van Ankeren
- Igor Demo
- Davy Oyen
- Andrei Skerla
- Peter Möller
- Niklas Jensen
- Geoffrey Prommayon
- René Klomp
- Marquinho
- Claudio
- Jorginho
ow ik was er al
Juistquote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:33 schreef methodmich het volgende:
In Zimbabwe lopen spitsen die PSV zouden versterken. Een goede Rhodesiër is sowieso nooit weg.
Nooit een kans gehad? Die gast is 3 jaar lang geblesseerd geweest. Huplakee weg ermee dan, zeker als ie zelf ook weg wil.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 18:25 schreef gras het volgende:
En Marquinho kan wel degelijk voetballen. Erg jammer dat die jongen nooit een kans heeft gehad. Hem als minder beschouwen dan Van der Schaaf is ronduit lachwekkend.
3 jaar geblesseerd? Heb hem toch wel degelijke enkele malen met het tweede elftal zien spelen. Die jongen zien we wel weer terug bij een willekeurige Europese (top)ploeg.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 18:31 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Nooit een kans gehad? Die gast is 3 jaar lang geblesseerd geweest. Huplakee weg ermee dan, zeker als ie zelf ook weg wil.
Het gaat meer om het spelen in de tijd dat ze bij PSV zaten...quote:Op woensdag 4 augustus 2004 18:24 schreef Rest het volgende:
Jensen speelde anders een puik ek.
En Skerla vond ik toendertijd eigenlijk ook niet zo slecht. (lees: Beter dan van der schaaf)
Die Alex bleef heel rustige en verdedigde echt heel goed.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 19:12 schreef cultheld het volgende:
Fehér speelde wel als een krant moet ik zeggen...... Alex overklaste elke verdediger gisteren, dat is evident maar er is nog een grote verrassing naast Alex en hopelijk zien we die morgen in actie: Jefferson Farfan, hij is echt levensgevaarlijk![]()
Toch heeft V.d Schaaf meer laten zien dan Marquinho, en daar gaat het in wezen omquote:Op woensdag 4 augustus 2004 18:34 schreef gras het volgende:
3 jaar geblesseerd? Heb hem toch wel degelijke enkele malen met het tweede elftal zien spelen. Die jongen zien we wel weer terug bij een willekeurige Europese (top)ploeg.
The Terminator himselfquote:Op woensdag 4 augustus 2004 19:15 schreef Rest het volgende:
Alleen hoe hij loopt...![]()
Je praat als een Amsterdammerquote:Op woensdag 4 augustus 2004 19:26 schreef chelloboy het volgende:
Vandaag me seizoenskaart binnen gekregen.
quote:Op woensdag 4 augustus 2004 19:30 schreef Zapper het volgende:
[..]
Je praat als een Amsterdammer
Ik vind 'm nu al cult voor PSVquote:Op woensdag 4 augustus 2004 19:15 schreef Rest het volgende:
[..]
Die Alex bleef heel rustige en verdedigde echt heel goed.
Alleen hoe hij loopt...![]()
quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:33 schreef Zapper het volgende:
- Edwin van Ankeren
- Igor Demo
- Davy Oyen
- Andrei Skerla
- Peter Möller
- Niklas Jensen
- Geoffrey Prommayon
- René Klomp
- Marquinho
- Claudio
- Jorginho
ow ik was er al
hij heeft meer laten zien, maar vraag niet watquote:Op woensdag 4 augustus 2004 19:16 schreef Zapper het volgende:
[..]
Toch heeft V.d Schaaf meer laten zien dan Marquinho, en daar gaat het in wezen om
Waar is Portillo nouquote:Op woensdag 4 augustus 2004 19:12 schreef cultheld het volgende:
Fehér speelde wel als een krant moet ik zeggen...... Alex overklaste elke verdediger gisteren, dat is evident maar er is nog een grote verrassing naast Alex en hopelijk zien we die morgen in actie: Jefferson Farfan, hij is echt levensgevaarlijk![]()
Ik heb al ergens gezegd dat dat het enige is waar ik me in heb vergistquote:Op woensdag 4 augustus 2004 20:25 schreef Xante het volgende:
[..]
Waar is Portillo nou?
quote:Op woensdag 4 augustus 2004 20:23 schreef Norman het volgende:
Ik weet nog dat 'Van Ankeren' in een of andere Europa Cup een hele belangrijke goal maakte. Toen lag het hele team in de hoek van het veld uitbundig die goal te vieren terwijl hij bleek afgekeurd. Dat was echt een triest moment.
Dan had je nog beter andere namen kunnen noemen dan Marquinho. Stojanovic en meer van die gevallen die nooit het eerste hebben bereikt.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 19:16 schreef Zapper het volgende:
[..]
Toch heeft V.d Schaaf meer laten zien dan Marquinho, en daar gaat het in wezen om
Komt er dus op neer dat V.d. Schaaf beter is dan hen, aangezien hij wel z'n minuten pakt in het eerstequote:Op woensdag 4 augustus 2004 20:19 schreef rubbereend het volgende:
(k vind t makkelijk om spelers die zelden in t eerste hebben gespeeld in t lijstje te zetten,
Het was bijna etenstijd.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 21:06 schreef gras het volgende:
Dan had je nog beter andere namen kunnen noemen dan Marquinho. Stojanovic en meer van die gevallen die nooit het eerste hebben bereikt.
Dat noem ik nou een goed excuus.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 21:07 schreef Zapper het volgende:
[..]
Het was bijna etenstijd.
Was echt zo hoorquote:Op woensdag 4 augustus 2004 21:08 schreef gras het volgende:
Dat noem ik nou een goed excuus.
Okee dan. Misschien kun je nu na etenstijd een beter lijstje samenstellen. Altijd leuk die mislukte en bijna vergeten voetballers.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 21:13 schreef Zapper het volgende:
[..]
Was echt zo hoor
Heb daar eigenlijk niet zo veel zin inquote:Op woensdag 4 augustus 2004 21:18 schreef gras het volgende:
Okee dan. Misschien kun je nu na etenstijd een beter lijstje samenstellen. Altijd leuk die mislukte en bijna vergeten voetballers.
Dat kan ik begrijpen. Je was dan morgenavond nog niet klaar met je lijstje.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 21:35 schreef Zapper het volgende:
[..]
Heb daar eigenlijk niet zo veel zin in
dat van der schaaf veel heeft gespeeld heeft mijn inziens ook veel te maken met de vele blessures van andere waardoor hij erin kwam.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 21:06 schreef Zapper het volgende:
[..]
Komt er dus op neer dat V.d. Schaaf beter is dan hen, aangezien hij wel z'n minuten pakt in het eerste
Wat is er trouwens mis met je shift-toets, rubbereend?![]()
3 wedstrijden in het eerste in 3 seizoenen, waarvan volgens mij geen enkele basisplaats. Dan kun jij hem best in het tweede hebben zien spelen, maar als die gozer verder komt dan, bij wijze van spreken, het derde van Botafogo, vliegt Bergkamp erheen om hem de hand te schudden.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 18:34 schreef gras het volgende:
[..]
3 jaar geblesseerd? Heb hem toch wel degelijke enkele malen met het tweede elftal zien spelen. Die jongen zien we wel weer terug bij een willekeurige Europese (top)ploeg.
Inderdaad, wanneer in het nauw gedreven redde hij er zich voetballend uit ook al stonden er 3 man om hem heen. Nu alleen nog die techniek omtoveren in mannetje opzoeken en de achterlijn halen.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 00:07 schreef RijstNatie het volgende:
Beasly vond ik wel een leuke wendbare speler, kan wel wat worden in de competitie
Inderdaad, 3 jaar uitblinken bij Santos maakt 20 zomersquote:Op woensdag 4 augustus 2004 23:56 schreef Dylan Dog het volgende:
Over Alex: een aardige wedstrijd maakt nog geen zomer. Eerst wat laten zien, dan oordelen.
Hij heeft een aardig goede reputatie. Hij zal zich nog wel moeten aanpassen aan het veel snellere Europese voetbal, maar volgens mij lukt hem dat wel. Tegen MUFC deed hij iig goede dingen.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 02:43 schreef cultheld het volgende:
[..]
Inderdaad, 3 jaar uitblinken bij Santos maakt 20 zomers
Ik ben gewoon bang dat dat joch z'n benen breekt.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 00:07 schreef RijstNatie het volgende:
Beasly vond ik wel een leuke wendbare speler, kan wel wat worden in de competitie
Het scorend vermogen van PSV is inderdaad zeer matig. Hopelijk wordt het snel beter. Ook de aanvoer is niet echt goed te noemen. Hopelijk wordt het beter als Cocu en Van Bommel er weer bijkomen. Ik denk dat ze ook een speler als Park hard nodig kunnen hebben, al is het puur alleen om de inzet.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 21:34 schreef zjroentje het volgende:
Het scorend vermogen is nou niet echt je-dat ...
Dat ligt aan Hiddinkquote:Op donderdag 5 augustus 2004 21:34 schreef zjroentje het volgende:
Het scorend vermogen is nou niet echt je-dat ...
Vraag het aan Ajax supportersquote:Op donderdag 5 augustus 2004 21:46 schreef Dylan Dog het volgende:
Hoe zou het voelen om een keer niet bij de eerste drie van de competitie te eindigen? Ik heb het nog niet meegemaakt. Misschien dit jaar? Toch een primeurtje dan!
Lamey kan dit niveau toch echt niet aan bleek vanavond.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 21:45 schreef cultheld het volgende:
en dan mogen Lamey, Colin en Lee om de backplaatsen vechten
Je doet net alsof Boca Juniors een Heerenveen of Allemania Aachen is. Boca Juniors is gewoon te vergelijken met Man United of AC Milan hoorquote:Op donderdag 5 augustus 2004 21:48 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Lamey kan dit niveau toch echt niet aan bleek vanavond.
quote:Op donderdag 5 augustus 2004 21:50 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je doet net alsof Boca Juniors een Heerenveen of Allemania Aachen is. Boca Juniors is gewoon te vergelijken met Man United of AC Milan hoor![]()
Dat zal een behoorlijk rotgevoel geven, denk ik. Ik heb het ook nog niet meegemaakt. Maar het begint er wel op te lijken dat het dit jaar wel eens zou kunnen gaan gebeuren.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 21:46 schreef Dylan Dog het volgende:
Hoe zou het voelen om een keer niet bij de eerste drie van de competitie te eindigen? Ik heb het nog niet meegemaakt. Misschien dit jaar? Toch een primeurtje dan!
DIt Boca van vanavond is zeker niet met Man Utd te bekijken.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 21:50 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je doet net alsof Boca Juniors een Heerenveen of Allemania Aachen is. Boca Juniors is gewoon te vergelijken met Man United of AC Milan hoorLamey groeit nog wel door en aangezien hij een Nederlander is en niet veel onder doet voor Lee, zou Colin op links kunnen spelen en Lamey op rechts
Alex en Bouma zijn verdedigend al verzadigend in wedstrijden en dan heb ik liever een aanvallende Lamey dan een ballen weg rossende Bogelund
Al die spelers waar de neuzen hun vingers bij af likken............quote:Op donderdag 5 augustus 2004 21:52 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ze speelden tegen een veredelde A-jeugd vanavond.
Jongen begin nou niet weer.... Jij hebt die avi-tjes gezien van Farfán? En die twee poeiers van Alex in de filmpjes op internet? Alex speelt een behoorlijke anderhalve wedstrijd maar spreekt geen woord Nederlands, iets wat belangrijk is in een belangrijke fase. Van Farfán heb ik 20 minuten gezien en jij wil hem al in de basis. Lekker makkelijk. Qvist? Die volg jij ook al jaren? Hij komt uit de tweede Deense competitie! Als je dan meteen rijp bent voor het eerste elftal van PSV zegt dat veel over de internationale scouts die hebben zitten slapen, en masse.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 21:45 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat ligt aan HiddinkFarfan is weliswaar voor de rechtsbuiten positie gehaald, maar kan als spits prima uit de voeten. Hetzelfde geldt voor Vonlanthen en Qvist. Die drie spelers zijn voetballend veel beter dan VOH of Sibon, 2 ideale spitsen voor de subtop, maar niet meer dan dat. Hiddink moet meer lef gebruiken. Aangezien Van Bommel ongetwijfeld vertrekt, ga ik voor een middenveld van Cocu, Ooijer en Takak, in de verdediging uiteraard Alex en Bouma centraal en dan mogen Lamey, Colin en Lee om de backplaatsen vechten
In de aanval dan Bakkal op links, Farfan op rechts en in de spits Vonlanthen; Behalve tegen Vitesse, AZ enz. Daar pikt Sibon z'n doelpuntjes wel mee
Waarom speelt een 'topclub' als Man United niet tegen Boca Juniors? Waarom speelde Ajax niet tegen River? Omdat organiserende clubs niet graag verliezen en Boca Juniors en River Plate zitten allebei boven het niveau van Ajax of Feyenoord en zijn vergelijkbaar met de Europese toppersquote:Op donderdag 5 augustus 2004 21:53 schreef twi het volgende:
[..]
DIt Boca van vanavond is zeker niet met Man Utd te bekijken.
Met het verschil dat Ajax in het toernooi 3x scoort en daardoor wint, psv scoort in de gehele voorbereiding (amateurs niet meegerekend) niet en wordt laatstequote:Op donderdag 5 augustus 2004 21:55 schreef cultheld het volgende:
[..]
Waarom speelt een 'topclub' als Man United niet tegen Boca Juniors? Waarom speelde Ajax niet tegen River? Omdat organiserende clubs niet graag verliezen en Boca Juniors en River Plate zitten allebei boven het niveau van Ajax of Feyenoord en zijn vergelijkbaar met de Europese toppers
Ja, het normale Boca inderdaad. Hier speelden hier en daar nog spelers uit de C jeugd mee geloof ik. Leuk en aardig, Ajax speelde ook tegen Arsenal, is 't niet? Het echte Arsenal. Al deed van Persie op een gegeven moment mee.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 21:55 schreef cultheld het volgende:
[..]
Waarom speelt een 'topclub' als Man United niet tegen Boca Juniors? Waarom speelde Ajax niet tegen River? Omdat organiserende clubs niet graag verliezen en Boca Juniors en River Plate zitten allebei boven het niveau van Ajax of Feyenoord en zijn vergelijkbaar met de Europese toppers
Ik heb Smit altijd naar de Graafschap gewenst. En sinds wanneer denk je voor mij? Ik heb betere bronnen dan internet, ik heb stapels videobanden gezien van de Copa America in de afgelopen jaren dus kom mij niet vertellen dat ik na 2 wedstrijden al klaarkom van PSV aankopen want dat is dus niet zo (Fehér, Sibonquote:Op donderdag 5 augustus 2004 21:54 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Jongen begin nou niet weer.... Jij hebt die avi-tjes gezien van Farfán? En die twee poeiers van Alex in de filmpjes op internet? Alex speelt een behoorlijke anderhalve wedstrijd maar spreekt geen woord Nederlands, iets wat belangrijk is in een belangrijke fase. Van Farfán heb ik 20 minuten gezien en jij wil hem al in de basis. Lekker makkelijk. Qvist? Die volg jij ook al jaren? Hij komt uit de tweede Deense competitie! Als je dan meteen rijp bent voor het eerste elftal van PSV zegt dat veel over de internationale scouts die hebben zitten slapen, en masse.
Takak, goeie speler maar als Van Breukelen had gezegd dat Arvid Smit diepgang had, dan had je Takak naar De Graafschap gewenst. En jij wil met Farfán, Vonlanthen en Bakkal (rechts!!!buiten) gaan spelen?
Komop joh, enthousiasme mag maar een beetje realisme kan ook geen kwaad.
iets anders: ik zie het toch niet zo heel somber in: als straks de geblesseerde Cocu en de anderen terug zijn, heb je een behoorlijk team waarbij de nu ontbrekende automatismen vast weer voro zelfvertrouwen en goals gaan zorgen:
Gomes of Zoetebier
Lamey(Ooijer) - Ooijer(Alex) - Bouma (Ooijer) - Lee
Van Bommel (Takak/Fehér/Lucius)- Cocu (Vogel)
Vonlanthen (De Jong)
Park - Sibon (VoH) - Beasley
En jij denkt dat Co zich laat koeioneren door Guusje?quote:Op donderdag 5 augustus 2004 21:58 schreef Haspel33 het volgende:
Ik adviseer PSV per direct Adriaanse aan te trekken, en Hiddink richting TD-positie te beperken.
Joh, als ik diep graaf kom ik ook zulke worshippy posts van je over Sibon en Feher tegen hoor.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 22:00 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik heb Smit altijd naar de Graafschap gewenst. En sinds wanneer denk je voor mij? Ik heb betere bronnen dan internet, ik heb stapels videobanden gezien van de Copa America in de afgelopen jaren dus kom mij niet vertellen dat ik na 2 wedstrijden al klaarkom van PSV aankopen want dat is dus niet zo (Fehér, Sibon)
Tegen Panathinaikos maakt zelfs Smit nog een doelpunt...........quote:Op donderdag 5 augustus 2004 21:57 schreef devv05 het volgende:
[..]
Met het verschil dat Ajax in het toernooi 3x scoort en daardoor wint, psv scoort in de gehele voorbereiding (amateurs niet meegerekend) niet en wordt laatste
Nahja ik vind het knap dat jullie zo positief blijven
Waarom deed 'ie dat dan niet tegen Caen en Bielefeld?quote:Op donderdag 5 augustus 2004 22:02 schreef cultheld het volgende:
Tegen Panathinaikos maakt zelfs Smit nog een doelpunt...........
Sibon heb ik nooit als de ideale spits voor PSV gezien. Van Fehér had ik nog de hoop dat die NAC-uitblinker het bij PSV zou kunnen laten zien. Maar als ik zie dat passjes van de voet stuiten en passjes van Fehér naar anderen nooit aankomen, weet ik genoeg. De corners van die Fehér gaan nog net niet de tribune in maar daar is ook alles mee gezegd. Ik zou een mooie deal met Roda JC maken als ik Hiddink was en vd Schaaf, Smit, VOH en een paar eurotjes aanbieden voor Arouna Konéquote:Op donderdag 5 augustus 2004 22:01 schreef twi het volgende:
[..]
Joh, als ik diep graaf kom ik ook zulke worshippy posts van je over Sibon en Feher tegen hoor.
Denk niet dat Schalke dat toestaatquote:Op donderdag 5 augustus 2004 22:06 schreef cultheld het volgende:
Sibon heb ik nooit als de ideale spits voor PSV gezien. Van Fehér had ik nog de hoop dat die NAC-uitblinker het bij PSV zou kunnen laten zien. Maar als ik zie dat passjes van de voet stuiten en passjes van Fehér naar anderen nooit aankomen, weet ik genoeg. De corners van die Fehér gaan nog net niet de tribune in maar daar is ook alles mee gezegd. Ik zou een mooie deal met Roda JC maken als ik Hiddink was en vd Schaaf, Smit, VOH en een paar eurotjes aanbieden voor Arouna Koné
om de verderfelijke Sibon naar de tribune te bonjourenquote:Op donderdag 5 augustus 2004 22:09 schreef twi het volgende:
[..]
Denk niet dat Schalke dat toestaat
Waarom wil je in godsnaam Koneh als je de goddelijke Farfan al hebt?
ik ben voor een ander systeem dan Hiddinkquote:Op donderdag 5 augustus 2004 22:13 schreef twi het volgende:
Dan komt de historische goalgetter Vonlanthen niet tot ontwikkeling.
Laat die jongen nou lekker even onder zijn PSV-dekbedje in zijn PSV-pyama lekker doordromen.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 22:21 schreef twi het volgende:
En toen werd je wakker
Ajax voorpret....... Daar was aan het begin van het seizoen '99 ook sprake vanquote:Op donderdag 5 augustus 2004 22:40 schreef VoreG het volgende:
Ach jullie moeten het gewoon zo zien, in de competitie zullen jullie weleens scoren met dit topteam.
Nu lach je hierom, maar ik wil je wel is aan het einde van het seizoen horen als je dan niet ineens van de aardbodem verdwenen bentquote:Op donderdag 5 augustus 2004 22:43 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ajax voorpret....... Daar was aan het begin van het seizoen '99 ook sprake van![]()
![]()
Ik denk dat jullie afgedroogd worden daar, en kom je dan ook nog even op het forum of ben je dan weer weg?quote:Op donderdag 5 augustus 2004 22:53 schreef chelloboy het volgende:
Die oefenwedstrijdjes zijn eindelijk voorbij,reken maar dat ze volgende week Woensdag er wel staan.
Het is niet de 1e keer dat we een slechte voorbereiding hebben gehad,en toch een mooi seizoen hebben gekregen met weer een Landskampioenschap,dus ik maak me er niet zoveel zorgen om door wat we de laatste weken gezien hebben.
![]()
Sowieso na zo'n voorbereidingquote:Op donderdag 5 augustus 2004 22:56 schreef Xante het volgende:
Toch knap hoe je zo positief kan blijven na zo'n wedstrijd.
Wat een Ajaks supportertje denk,boeit me niet zoveel.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 22:54 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ik denk dat jullie afgedroogd worden daar, en kom je dan ook nog even op het forum of ben je dan weer weg?
Het is wel realistischer dan dat PSV kampioen wordt. Maakt niet uit wie dat zegt/denkt.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 22:59 schreef chelloboy het volgende:
[..]
Wat een Ajaks supportertje denk,boeit me niet zoveel.
Post van de dag.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 22:15 schreef PyTh het volgende:
Ik ben vanavond echt geschrokken van PSV.
Had gedacht dat na de redelijke goede 2e helft tegen Man U er vanavond wel een stijgende lijn te bespeuren viel, helaas was deze ver te zoeken.
Lamey was bedroevend, Sibon sloom, traag en absoluut niet scherp en aan vogel wil ik niet eens een woord vuil maken.
Vond Ooijer en Vonlanthen de enige kleine lichtpuntjes vanavond.
Het is te hopen dat Cocu,Ooijer, Bouma en Bommel (laat hem aub blijven) dit PSV een beetje kunnen gaan sturen want anders gaat het gruwelijk mis dit seizoen.
Wees eens eerlijk chelloboy, maak je je nou echt helemaal geen zorgen na deze slechte voorbereiding?quote:Op donderdag 5 augustus 2004 22:59 schreef chelloboy het volgende:
Wat een Ajaks supportertje denk,boeit me niet zoveel.
Dat klopt inderdaad, met 1 van die 2 heb je meteen veel meer kwaliteit in huis, vooral in de opbouw. Van Bommel is volgende week in Belgrado, tenzij hij geblesseerd raakt, er gewoon bij. Dat hij er in Manchester er niet bij was is jammer, maar ja hij is vader geworden van zijn 3de kind, dat kun je hem niet verwijten. Maar ik zie PSV wel kansen hebben tegen Rode Ster, zeker als wij (de supporters) er in Eindhoven vol achter gaan staan, moet het zeker lukken.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 23:12 schreef jpzegthallo het volgende:
Als je Cocu en van Bommel mist op het middenveld ben je gelijk 2 'steunpilaren' kwijt.. Logisch dat de opbouw dan minder is moet ik zeggen..
Qvist, Vonlanthen en Farfanquote:Op donderdag 5 augustus 2004 23:25 schreef Norman het volgende:
Ik heb er gewoon vertrouwen in. De verdediging is goed. Het middenveld met Cocu en Bommel zie ik ook wel zitten. Nu zit het probleem voor mij voornamelijk voorin. Toch heb ik ook daar wel vertrouwen in. Er hoeft maar een van de talenten door te breken en je hele team gaat beter draaien. Beasley, Vonlanthen, FarFar er zou er toch wel een bij zitten die het echt in zich heeft?
Laten we alsjeblieft Qvist niet meteen in het diepe gooien. Lekker in de A1 laten ballen. Voorlopig dus Beasly, Vonlanthen en Farfan als aanvallend oogpunt en eventueel Vennegoor, maar die heeft eigenlijk te weinig gebracht tot nu toe.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 23:32 schreef cultheld het volgende:
[..]
Qvist, Vonlanthen en Farfan
Kijk voor mij krijgen ze nu de voordeel van de twijfel,maar als we thuis tegen Rode Ster ook zo spelen en tegen RBC en AZ nou dan zul je de supporters zeker horen,alleen wat kunnen wij er aan doen. Hiddink en het bestuur weten ook wel wat er aan schort,maarja welke groote speler wil er naar Nederland,en een 2e Kezman of Nistelrooij die liggen ook niet voor het oprapen.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 23:20 schreef golfer het volgende:
[..]
Wees eens eerlijk chelloboy, maak je je nou echt helemaal geen zorgen na deze slechte voorbereiding?
Ik ben nogal geschrokken van het niveau van PSV de laatste wedstrijden en zou me als ik supporter van PSV was, toch wel ernstig zorgen gaan maken.
Ik snap dat je optimistisch wilt blijven, maar ik zou binnen de supportersclup toch wel wat kritische geluiden laten horen, als ik jou was.
Ja hij zei duidelijk dat Sibon voor de breedte was aangetrokken en dat ze verder gingen kijken.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 23:37 schreef Spideyman het volgende:
Ik schakelde op de helft van z'n interview in, maar zei Hiddink niet dat hij nog een spits erbij wil die het internationaal goed zou doen? En dat PSV er al een paar op het oog heeft?
Want die Sibon is niet om aan te zien. En om eerlijk te zijn zie ik Vonlanthen er geen 20 in een seizoen inschieten. En VOH, tja... ook mooi.
Qvist is inderdaad voor de toekomst, maar hij is nu al beter dan Sibonquote:Op donderdag 5 augustus 2004 23:36 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Laten we alsjeblieft Qvist niet meteen in het diepe gooien. Lekker in de A1 laten ballen. Voorlopig dus Beasly, Vonlanthen en Farfan als aanvallend oogpunt en eventueel Vennegoor, maar die heeft eigenlijk te weinig gebracht tot nu toe.
Mjah, Hoogstrate is een middenvelder die bij Groningen het eigenlijk ook nog niet heeft laten zien. Ik verwacht daar niet zoveel van.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 23:38 schreef Norman het volgende:
Ja, Vennegoor is een goede tweede, maar je hebt meer nodig om potten te kunnen breken.
Qvist is geloof ik nog maar 17....wat erg jong toch. Is dat zo'n groot talent dan?
En Van hoogstraete als die nauw een wat laat zien dit jaar, dat zou een mooie meevaller zijn.
Qvist past wel in het rijtje Ronaldo - Romario - Van Nistelrooy - Vonlanthenquote:Op donderdag 5 augustus 2004 23:38 schreef Norman het volgende:
Ja, Vennegoor is een goede tweede, maar je hebt meer nodig om potten te kunnen breken.
Qvist is geloof ik nog maar 17....wat erg jong toch. Is dat zo'n groot talent dan?
En Van hoogstraete als die nauw een wat laat zien dit jaar, dat zou een mooie meevaller zijn.
Ja ik ben zelfs beter dan Sibon, dus daar praten we niet over.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 23:39 schreef cultheld het volgende:
[..]
Qvist is inderdaad voor de toekomst, maar hij is nu al beter dan Sibon
En toch staat Sibon eenzaam en alleen in de spits........... Ronaldo was ook 17 toen die het bij het eerste in de spits mocht proberen en Qvist werd door veel clubs begeerd net als Ronaldo en Vonlanthen toentertijdquote:Op donderdag 5 augustus 2004 23:41 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ja ik ben zelfs beter dan Sibon, dus daar praten we niet over.
We kunnen er lacherig over doen: 't is PSV traditie dat er elk jaar wel een topspits rondloopt bij PSVquote:Op donderdag 5 augustus 2004 23:46 schreef Norman het volgende:
Qvist in het rijtje van Ronaldo, romario, van nistelrooy en vonlanthen. Dan hebben we momenteel dus twee romario's rondlopen bij psv, als ik het goed begrijp. Niet slecht! haha![]()
Ja laten we Anderlecht, Vasco da Gama, Cruzeiro en FC den Bosch vergeten.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 23:50 schreef cultheld het volgende:
[..]
We kunnen er lacherig over doen: 't is PSV traditie dat er elk jaar wel een topspits rondloopt bij PSVPSV is het opleidingencentrum van Europe voor potentiële topspitsen
Natuurlijk verdient hij een kans en natuurlijk ben ik niet beter dan Gerald, maar met die post bedoelde ik dat Sibon in mijn ogen gewoon te kort komt voor PSV, ik zie hem gewoon niet slagen in Eindhoven.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 23:44 schreef cultheld het volgende:
[..]
En toch staat Sibon eenzaam en alleen in de spits........... Ronaldo was ook 17 toen die het bij het eerste in de spits mocht proberen en Qvist werd door veel clubs begeerd net als Ronaldo en Vonlanthen toentertijdDus 't verdient op z'n minst een kans.
Ik spreek je ook niet tegen, ik bedoel alleen het feit dat die Sibon in de spits staat. Dan kun je nog beter een 17-jarig talent opstellen aangezien Sibon 0,0 toevoegt met zijn bijdragequote:Op donderdag 5 augustus 2004 23:53 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Natuurlijk verdient hij een kans en natuurlijk ben ik niet beter dan Gerald, maar met die post bedoelde ik dat Sibon in mijn ogen gewoon te kort komt voor PSV, ik zie hem gewoon niet slagen in Eindhoven.
Dan is het goed. Maar inderdaad ik heb ook liever iemand anders dan Sibon.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 23:56 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik spreek je ook niet tegen, ik bedoel alleen het feit dat die Sibon in de spits staat. Dan kun je nog beter een 17-jarig talent opstellen aangezien Sibon 0,0 toevoegt met zijn bijdrage
eenschquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 00:00 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Dan is het goed. Maar inderdaad ik heb ook liever iemand anders dan Sibon.
Als ik eerlijk ben liever Vennegoor of/en Vonlanthen (ik prefereer, zoals al eerder 2 spitsen) dan Qvist. Ik wil hem wel dit jaar al aan het werk zien, dat wel, maar niet iedere wedstrijd/
Zou een mooie opsteker zijn, maar eerst zien dan gelovenquote:6/8/2004 - Opnieuw gerucht over Robinho en PSV
(Van onze verslaggever RvW)
Het is vooralsnog nadrukkelijk een gerucht en dient ook zo beschouwd te worden, maar gezien het feit dat onze bron in Brazilie voorheen zeer betrouwbaar bleek en PSV Netwerk meerdere keren (exclusieve) primeurs wist te geven, willen we deze toch niet onthouden. Volgens bronnen rondom de club Santos zou Chelsea een miljoenenbod hebben uitgebracht op het supertalent Robinho. Indien de club daarover een akkoord bereikt met Santos zou de club van Peter Kenyon Robinho de komende twee jaar in Eindhoven willen stallen. Robinho werd vorig seizoen al vaker in verband gebracht met interesse van PSV, maar een transfer is voor de Eindhovenaren absoluut onhaalbaar. Indien het gerucht op waarheid berust is het nog maar de vraag of het tot een akkoord komt, aangezien Santos gezien lucratieve transfers (van o.a. Alex en Diego) niet hoeft te verkopen en sportief ook niet meer wil verkopen. In hoeverre het op waarheid berust, zal moeten blijken. Braziliaanse media doen er nog geen melding van.
Ja, Qvist heeft al net zoveel laten zien als die mannen toen ze 17 waren....quote:Op donderdag 5 augustus 2004 23:41 schreef cultheld het volgende:
[..]
Qvist past wel in het rijtje Ronaldo - Romario - Van Nistelrooy - VonlanthenUitgaande van hun prestaties op 17-jarige leeftijd.
Geloof het maar niet want je gaat het niet zien...quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 08:46 schreef PyTh het volgende:
[..]
Zou een mooie opsteker zijn, maar eerst zien dan geloven
Aan de andere kant, Hiddink zegt uitdrukkelijk uit te kijken naar een extra superspits, komt bij dat als Bommeltje vertrekt er weer een paar miljoen extra vrijkomen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 13:29 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Geloof het maar niet want je gaat het niet zien...
quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 14:43 schreef cultheld het volgende:
Robinho bij PSV betekent het einde van AjaxPSV domineert verdedigend sowieso elke club al, als Van Bommel blijft domineert PSV op het middenveld ook en met een Robinho in de spits is PSV niet meer te stoppen
Zit er poep in je oog?quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 15:20 schreef Poepoog het volgende:
[..]
![]()
quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 15:22 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Zit er poep in je oog?
hoezo EXTRA superspits? wat ze nu hebben is m.i. nog geeneens goed genoeg voor psv. eerder subtop. ok. misschien nog net voor de hce maar zeker niet voor in europa.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 13:54 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Aan de andere kant, Hiddink zegt uitdrukkelijk uit te kijken naar een extra superspits, komt bij dat als Bommeltje vertrekt er weer een paar miljoen extra vrijkomen.
Ik denk dat Vonlanthen een aardig eind op weg is om goed genoeg te zijn voor Europa, maar het is (nog) geen superspits, dat wel. Maar iedereen praat wel over dat er een spits bij moet, wat misschien wel gaat/moet gebeuren, gezien de resultaten. Maar toch denk ik dat er meer iets aan de aanvoer naar de aanvallers toe moet gebeuren dan met de aanval zelf, want er worden ook nauwelijks kansen gecreeerd, dat kun je niet alleen de aanvallers/spitsen aanrekenen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 15:39 schreef mooiegek het volgende:
[..]
hoezo EXTRA superspits? wat ze nu hebben is m.i. nog geeneens goed genoeg voor psv. eerder subtop. ok. misschien nog net voor de hce maar zeker niet voor in europa.
Zo mag ik het horenquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 14:43 schreef cultheld het volgende:
Robinho bij PSV betekent het einde van AjaxPSV domineert verdedigend sowieso elke club al, als Van Bommel blijft domineert PSV op het middenveld ook en met een Robinho in de spits is PSV niet meer te stoppen
Daarom ben ik ook voor een middenveld met een verdedigend ingestelde Cocu, een naar voren voetballende Van Bommel en een aanvallend ingestelde Takakquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 15:54 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik denk dat Vonlanthen een aardig eind op weg is om goed genoeg te zijn voor Europa, maar het is (nog) geen superspits, dat wel. Maar iedereen praat wel over dat er een spits bij moet, wat misschien wel gaat/moet gebeuren, gezien de resultaten. Maar toch denk ik dat er meer iets aan de aanvoer naar de aanvallers toe moet gebeuren dan met de aanval zelf, want er worden ook nauwelijks kansen gecreeerd, dat kun je niet alleen de aanvallers/spitsen aanrekenen.
Gelukkig passen de Mul, de Ridder, Babel en Maduro in het rijtje Maradona - Zidane - van Basten en Cruijff, dus wij hebben niks te vrezen.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 23:41 schreef cultheld het volgende:
[..]
Qvist past wel in het rijtje Ronaldo - Romario - Van Nistelrooy - VonlanthenUitgaande van hun prestaties op 17-jarige leeftijd.
De Mul, de Ridder en Maduro oke, maar Babel? Echt niet! Die mag de schoenen van Van Ankeren nog niet poetsen!quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 16:36 schreef twi het volgende:
[..]
Gelukkig passen de Mul, de Ridder, Babel en Maduro in het rijtje Maradona - Zidane - van Basten en Cruijff, dus wij hebben niks te vrezen.
Die wordt helemaal zoek gespeeltquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 16:43 schreef twi het volgende:
Je kent die foto van Alex met Sneijder onder z'n armen toch, DD? Nou, bij Babel is dat andersom, die komt met een huilende Alex onder z'n armen het veld af
daar zijn ze nu toch bezig met ghet seizoen, in noorwegen voetballen ze toch gedurende de zomer?quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 16:44 schreef Norman het volgende:
Zomaar eens even gekeken waar Van Ankeren heeft uitgehangen:
http://www.playerhistory.(...)tics.asp?PLAYID=5434
Lijkt erop dat Tollnes zijn laatste club is geweest.
Robinho ookquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 19:15 schreef methodmich het volgende:
Edwin van Ankeren zou in dit PSV een vedette zijn, zoveel is wel duidelijk.
ja net zo slecht als Excusé dusquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 19:51 schreef methodmich het volgende:
Ik dol Pauwe ook nog wel. Matige linksback van TOGR 4 is dat.
Ik snap cultheld niet, iedereen weet dat Excusé gewoon een spits van Hollandia is, en nog een bankzitter ook.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 19:54 schreef methodmich het volgende:
Wie is Excusé dan? Speelt die voor De Kogelvangers?
Maar als hij echt goed is, zal het wel een aanwinst voor de HCE zijn.quote:6/8/2004 - Vervolg verhaal Robinho: zaakwaarnemer naar Londen
(Van onze verslaggever RvW)
Het gerucht over Robinho lijkt iets concreter te worden. De zaakwaarnemer van Robinho bevestigde tegenover onze bron dat hij volgende week naar Londen afreist voor besprekingen met Chelsea. Hij wilde niet aangeven om welke constructie het zou gaan. Zoals we vanmorgen al melden kwam vanuit Santos het verhaal dat Chelsea een aanbieding zou hebben gedaan en dat de spits vervolgens de eerste twee seizoenen aan PSV uitgeleend zou worden.
Eens. Robinho samen met Vonlanthen achter Sibon en dan zeggen we in 2005 dag tegen Sibon als hij op het vliegtuig stapt naar Real Madrid. Ofzo.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 19:49 schreef cultheld het volgende:
[..]
Robinho ookHij gaat Excusé, Pauwe etc. helemaal kapot spelen als huurling voor PSV
Hier is in de afgelopen topics (zolang ik hier meeloop) niet over gesproken. Maar het is inderdaad loze praat dat hij hierheen zou komen om met zijn 15-jaar jonge tennistalentje te gaan samen wonen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 20:14 schreef Asskicker14 het volgende:
Whahaha, wat leven deze PSV-fans toch in een droomwereldje....7 spitsen waarvan maar 2 goede en die 2 goede spitsen worden niet eens door Hiddink opgesteld(Vonlanthen en Fárfán).
En dan nog massaal een gerucht de wereld in helpen over Adu die wellicht naar PSV zou gaan omdat zijn Nederlandse vriendin terug naar Eindhoven, Nederland vertrok en dan verwachten dat deze 15-jarige gozer zijn vriendin achter na zou rennen om samen in Eindhoven te wonen...whahaha wat triest
Bijna alle psv-fans die hier komen zeggen dat PSV is verzwakt, dus dat is al lang bekend.quote:Face it, jullie zijn onthoofd door jullie 3 beste spelers(Robben, Kezman, Rommedahl) te verkopen en met in het overzicht het vertrek van van Bommel blijft er niets meer over dan een verijdeld B-team die moeite zal hebben aan te klampen bij de Europese sub-top.
Omdat er een gerucht gaande gaat dat hij hierheen zou komen. Alleen Cultheld (zegt al genoeg) begint al te dromen over zijn komst. Wat de rest volgens mij nog niet gedaan heeft. Er is alleen gezegd dat het mooi zou zijn, maar eerst zien dan geloven.quote:Verder nog verwachten dat Robinho naar PSV zal gaan, waar baseren jullie dat dan weer op?Robinho wordt begeerd door topclubs en daar past PSV totaal niet tussen, laat staan dat Robinho dan naar PSV zou willen gaan
Excelsior is een satellietclub. PSV niet. PSV heeft alleen een samenwerkingsverband waardoor men toch goede spelers kan KOPEN. Dus niet huren, behalve evt. bij Robinho. Verder vind ik heel da verhaal van jou onzin, want PSV is op DIT MOMENT nog meer topclub dan Ajax en Feyenoord.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 20:39 schreef Asskicker14 het volgende:
Geen enkele top-talent/speler wilt naar PSV hoor, neem dat maar van mij aan en als ze dat wel willen, zouden jullie het waarschijnlijk toch niet kunnen betalen, de enige manier voor PSV om daadwerkelijk goede spelers aan te kunnen trekken, is om als sattelietclub op te treden voor Chelsea...nou...dat zegt genoeg over jullie status als 'top-club'.. niet waar?
Die Ajax 'verdediger' van julliequote:Op vrijdag 6 augustus 2004 19:54 schreef methodmich het volgende:
Wie is Excusé dan? Speelt die voor De Kogelvangers?
In de oefenwedstijden zat de grootste onmacht inderdaad in de wisselwerking tussen het middenveld en de aanval. Maar je zou toch zeggen dat wanneer Cocu en Van Bommel controlerend op het middenveld gaan spelen, dat dan de 4 spelers daarvóór zich alleen maar met aanvallen hoeven bezig te houden.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 15:54 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik denk dat Vonlanthen een aardig eind op weg is om goed genoeg te zijn voor Europa, maar het is (nog) geen superspits, dat wel. Maar iedereen praat wel over dat er een spits bij moet, wat misschien wel gaat/moet gebeuren, gezien de resultaten. Maar toch denk ik dat er meer iets aan de aanvoer naar de aanvallers toe moet gebeuren dan met de aanval zelf, want er worden ook nauwelijks kansen gecreeerd, dat kun je niet alleen de aanvallers/spitsen aanrekenen.
Ik heb hem voor Santos vaak in actie gezien. Hij, Alex en Diego waren daar de populairste spelers en niet zonder redenquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 20:27 schreef rubbereend het volgende:
t zou mooi zjin als we weer een top brazaliaan halen, maar k weet niet hoe goed deze is, is er iemand die hem heeft zien voetballen (behalve een paar filmpjes van kazaa)
welke topspelers zijn er naar ajax of feijenoord gekomen?quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 20:39 schreef Asskicker14 het volgende:
Geen enkele top-talent/speler wilt naar PSV hoor, neem dat maar van mij aan en als ze dat wel willen, zouden jullie het waarschijnlijk toch niet kunnen betalen, de enige manier voor PSV om daadwerkelijk goede spelers aan te kunnen trekken, is om als sattelietclub op te treden voor Chelsea...nou...dat zegt genoeg over jullie status als 'top-club'.. niet waar?
aJaX RUl3zZ!! SuP3rJoDuuHH!!quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 20:45 schreef Asskicker14 het volgende:
PSV verliest 5 wedstrijden op een rij. Zelfs van een promovendus als Caen. Nou...dan weten ze hun status als 'topclub' wel goed waar te maken. PSV weet in 10 jaar niet de 2de ronde van de CL te bereiken. Ajax heeft in 10 jaar onder andere de CL gewonnen, 1x de finale gehaald en laatst nog de kwartfinale
Kopen om na 2 jaar te moeten laten vertrekken naar de club waarmee het een samenwerkingsverband heeft ja
Je hebt het over een voorbereiding..quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 20:45 schreef Asskicker14 het volgende:
PSV verliest 5 wedstrijden op een rij. Zelfs van een promovendus als Caen. Nou...dan weten ze hun status als 'topclub' wel goed waar te maken. PSV weet in 10 jaar niet de 2de ronde van de CL te bereiken. Ajax heeft in 10 jaar onder andere de CL gewonnen, 1x de finale gehaald en laatst nog de kwartfinale
Kopen om na 2 jaar te moeten laten vertrekken naar de club waarmee het een samenwerkingsverband heeft ja
oke, na Lee nog een scharen specialistquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 20:50 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik heb hem voor Santos vaak in actie gezien. Hij, Alex en Diego waren daar de populairste spelers en niet zonder redenAlex was daar de Roberto Carlos van het centrum, Diego bediende Robinho altijd en Robinho maakte het af
Topscorer van Santos en in de Braziliaanse competitie ging ie altijd de strijd aan met Luis Fabiano; Ik meen dat ze beiden topscorer zijn geweest. Legendarisch is een doelpunt van hem, die hij maakte nadat hij de hele verdediging met zeven! scharen had gedold na in z'n eentje op avontuur te zijn gegaan buiten de 16
Pelé himself noemt hem niet voor niets de nieuwe Pelé.
Robinho is wel een echte topperquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 20:50 schreef rubbereend het volgende:
[..]
welke topspelers zijn er naar ajax of feijenoord gekomen?
Echte toppers komen niet meer naar Nederland!
Nadeel is alleen dat Lee ALTIJD 4 scharen ofzo maakt, dan naar binnen trekt en de voorzet niet aankomt.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 20:51 schreef rubbereend het volgende:
[..]
oke, na Lee nog een scharen specialist
Dat is inderdaad waar wat je zegt, zo'n type spits is altijd handig om te hebben, maar ik vraag me echt af of dat wel echt een noodzaak is. Hij moet echt uitgroeien tot een goede topspits, anders is het weggegooid geld. Daarnaast denk ik dat iig Vonlanthen al de potentie heeft om een grote spits te worden. Maar toch blijf ik er bij dat men eerst de problemen in de aanvoer moet verbeteren. Dat kan in principe met Van Bommel en Cocu. Maar als die ontbreken is het 10 keer niks, zoals we wel gezien hebben.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 20:49 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Waarom ik toch pleit voor een extra 'super'spits is de aandacht die zo'n spits opeist. Spelers als Ronaldo, Van Nistelrooy of Kezman hebben altijd 2, 3 verdedigers om zich heen lopen. Dat betekent dat er elders op het veld meer ruimte is voor spelers als Beasley of Farfán, die dan meer kans hebben om een mooie aanval op te zetten of om zelf op avontuur te gaan.
quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 20:54 schreef Djekko het volgende:
[..]
Nadeel is alleen dat Lee ALTIJD 4 scharen ofzo maakt, dan naar binnen trekt en de voorzet niet aankomt.
we hebben jaren geleund op een goede spits, draaide hij goed liep het elftal goed, door die extra mensen kwam er inderdaad ruimte voor anderen. misschien moeten we dit jaar dan maar spelen vanuit de verdediging. uitgaan van nauwelijks doelpunten tegen en vanuit dat er elke wedstrijd er 1 of 2 inprikkenquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 20:56 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar wat je zegt, zo'n type spits is altijd handig om te hebben, maar ik vraag me echt af of dat wel echt een noodzaak is. Hij moet echt uitgroeien tot een goede topspits, anders is het weggegooid geld. Daarnaast denk ik dat iig Vonlanthen al de potentie heeft om een grote spits te worden. Maar toch blijf ik er bij dat men eerst de problemen in de aanvoer moet verbeteren. Dat kan in principe met Van Bommel en Cocu. Maar als die ontbreken is het 10 keer niks, zoals we wel gezien hebben.
Dat klinkt nou ook weer niet zo heel geweldig.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 21:02 schreef cultheld het volgende:
Robinho heeft 47 doelpunten in 136 wedstrijden gemaakt
oh nee?quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 21:03 schreef Rest het volgende:
[..]
Dat klinkt nou ook weer niet zo heel geweldig.
En hij komt toch niet.
quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 21:02 schreef cultheld het volgende:
Robinho heeft 47 doelpunten in 136 wedstrijden gemaakt
Opleidingscentrum? Er zijn twee spelers verkocht aan Chelsea (door een goede band van Van Raaij met Kenyon overigens), en meteen zijn we een opleidingscentrum? En daarbij, mij maakt het niets uit naar welke club een speler vertrekt. Als ie goed is gaat ie weg, naar Chelsea maakt mij dan niets uit.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 21:24 schreef F1Bas het volgende:
Dat jullie trouwens gebruikt willen worden als opleidingscentrum van Chelsea
Celtic bedoel je.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 21:28 schreef Leshy het volgende:
Die lijst zegt ook dat Glasgow Rangers het beste team ter wereld is
En dat PSV beter is dan Bayern München, Internazionale, Liverpool en AS Roma.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 21:28 schreef Leshy het volgende:
Die lijst zegt ook dat Glasgow Rangers Celtic het beste team ter wereld is
Whoops. Zag in het voorbijgaan Glasgow...FC staan, glad vergeten Celtic voluit ook zo heetquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 21:31 schreef Djekko het volgende:
Celtic bedoel je.
Wie houd je nou zelf voor de gek dan. Nederlandse clubs zijn altijd het opleigingscentrum geweest voor grote landen als Italië, Spanje en Engeland dus lul maar niet zo domquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 21:24 schreef F1Bas het volgende:
Als je zelf niet eens het verschil ziet tussen jullie Chelsea deals en een gewone transfer naar een willekeurige europeese topclub, dan ben je zelfs te dom voor een clone.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 21:47 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wie houd je nou zelf voor de gek dan. Nederlandse clubs zijn altijd het opleigingscentrum geweest voor grote landen als Italië, Spanje en Engeland dus lul maar niet zo dom
En hoe zijn onze 'Chelsea-deals' dan? Zij geven geld, wij geven een speler. Lijkt mij niet dat ze dat bij Ajax anders doen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 21:55 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Als je zelf niet eens het verschil ziet tussen jullie Chelsea deals en een gewone transfer naar een willekeurige europeese topclub, dan ben je zelfs te dom voor een clone.
Ik ben geen kloonquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 21:55 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Als je zelf niet eens het verschil ziet tussen jullie Chelsea deals en een gewone transfer naar een willekeurige europeese topclub, dan ben je zelfs te dom voor een clone.
quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 21:24 schreef F1Bas het volgende:
Als je geen verstand van zaken hebt kun je beter niks zeggen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 21:32 schreef F1Bas het volgende:
Alex gaat geloof ik over 2 jaar naar Chelsea en nu die Rubinho misschien ook al.
quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 23:12 schreef febster het volgende:
Uit betrouwbare bron, dwz een zatte eindhovenaar die in gisternacht in een eindhovense kroeg zat en vertelde dat hij voor psv werkte, heb ik vernomen dat van Bommel na de voorrondes van de CL weggaat en dat dan Ronaldo weer teruggehaald wordt
Dat eerste lijkt me onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 23:12 schreef febster het volgende:
Uit betrouwbare bron, dwz een zatte eindhovenaar die in gisternacht in een eindhovense kroeg zat en vertelde dat hij voor psv werkte, heb ik vernomen dat van Bommel na de voorrondes van de CL weggaat en dat dan Ronaldo weer teruggehaald wordt
En zatte Eindhovenaar is toch best mogelijk lijkt me...quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 23:17 schreef Djekko het volgende:
[..]
Dat eerste lijkt me onwaarschijnlijk.
Ooit van Stratumseind gehoordquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 23:17 schreef Djekko het volgende:
[..]
Dat eerste lijkt me onwaarschijnlijk.
Hé asskicker, ga es doodquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 22:57 schreef Dylan Dog het volgende:
Spideyman de eens iets aan die lookalike van je met zijn leeftijd in zijn ondertitel...
Ja.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 00:49 schreef Juan Zueco het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met de blessure van Cocu? Haalt die het begin van de competitie?
J.
Sorry hoor 'spideyman'quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 00:44 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Hé asskicker, ga es dood![]()
figuurlijk dan he
De 3-4quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 10:30 schreef pascalheister het volgende:
Legendarische Europacup-finale op Canal+
Op 9,10 en 12 augustus staat CANAL+ Blauw de gehele avond in het teken van legendarische wedstrijden van PSV, Feyenoord en Ajax . Op deze avonden wordt de laatst gewonnen Europacup-finale en een tweetal legendarische Eredivisie-wedstrijden uitgezonden. Bovendien wordt de avond aangevuld met reportages en interviews.
Op 9 augustus aanstaande wordt er afgetrapt met de PSV-dag. Om 18.30 uur begint de uitzending met de spectaculaire wedstrijd PSV-Feyenoord uit 1996. Twee uur later komt het hoogtepunt uit de PSV-geschiedenis aan bod: de gewonnen Europa Cup I-finale uit 1988. Aansluitend wordt de kijker getrakteerd op het doelpuntrijke treffen tussen Ajax en PSV uit 1997.
jammer dat ik weer geen anal + heb
7-1 werd het geloof ik. En Feyenoord kwam nog wel 1-0 voor, door Larsson geloof ik.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 10:30 schreef pascalheister het volgende:
PSV-Feyenoord uit 1996
7-2...quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 14:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
7-1 werd het geloof ik. En Feyenoord kwam nog wel 1-0 voor, door Larsson geloof ik.
Van een Caen dat al langer bezig was... Is geen maatstaf. Pas vanaf woensdag gaat het tellen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 20:45 schreef Asskicker14 het volgende:
PSV verliest 5 wedstrijden op een rij. Zelfs van een promovendus als Caen.
quote:Van Raaij beste bestuurder Betaald Voetbal
7 augustus 2004 18:30
PSV voorzitter Harry van Raaij is zaterdag in het Olympisch Stadion in Amsterdam gekozen tot beste bestuurder van 50 jaar Betaald Voetbal. Van Raaij kwam als winnaar uit de bus van deze prestigieuze publieksprijs.
Het Olympisch Stadion stond vandaag geheel in het teken van 50 jaar Betaald Voetbal. Zo werd een jubileumwedstrijden gespeeld ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan. De wedstrijd bestond uit vijf delen met generaties van 1954-1964 (10 min), 1964-1974 (10 min), 1974-1984 (15 min), 1984-1994 (15 min) en 1994-2004 (20 min).
In de pauzes van de wedstrijden werden de winnaars van de verkiezingen beste speler, trainer, scheidsrechter, bestuurder en club bekend gemaakt. Van Raaij werd zoals gezegd gekozen tot beste bestuurder. In de jubileumwedstrijd werd ook deelgenomen door de gebroeders Van de Kerkhof.
Man met visie, charme, voetbalverstand en als het er op aankomt zakelijkheid. Respect.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 19:51 schreef Bos81 het volgende:
[..]
![]()
en terecht.
Ik denk dat die er echt wel komt. Hij is gewoon de populairste/beste voorzitter in tijden. De supportersclubs zullen echt wel iets doen om Harry te verweuwigen, zoals Coen Dillen en Willy van der Kuylen. Dat kan volgens mij niet andersquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 20:27 schreef pascalheister het volgende:
terechte prijs voor Harry, wordt tijd voor een standbeeld in het PSV stadion
Ik heb dat nu nog nergens gelezen(doe ik morgen wel) maar de beste club is neem ik aan Ajax. Dat is gewoon terecht, gezien het verleden, Die prijs kon Ajax gewoon niet ontgaan. Daar moet je gewoon eerlijk in zijn, ook als niet Ajax-fan.quote:Op zondag 8 augustus 2004 03:55 schreef tong80 het volgende:
Gefeliciteerd ik geniet van de awards voor beste speler coach en club.
quote:Op zondag 8 augustus 2004 04:04 schreef tong80 het volgende:
Als niet PSVer genoot ik van Fons van Spooren.
Als Robinho daadwerkelijk naar PSV komt, moet zelfs jij toch toegeven dat we gewoon kampioen wordenquote:Op zondag 8 augustus 2004 13:10 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Dan wordt het een wedstrijd tussen de lamme en de blinde dus. Uit gaan voor een 1-1 en het thuis dan proberen af te maken. Voorlopig denk ik dat een kans van 50/50 iets aan de optimistische kant
Het Robinho gerucht is slechts een gerucht, maar het wordt steeds hardnekkiger, zijn komst zou fantastisch zijn voor PSV, maar ook voor het Nederlandse voetbal, dat dan wederom een Braziliaans toptalent rijker is.
Peter Kenyon: 'Chelsea is uitgekocht'quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:10 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Het Robinho gerucht is slechts een gerucht, maar het wordt steeds hardnekkiger, zijn komst zou fantastisch zijn voor PSV, maar ook voor het Nederlandse voetbal, dat dan wederom een Braziliaans toptalent rijker is.
maar de PSV verdediging is de sterkste van alle Nederlandse teams, mits Van Bommel blijft hebben we ook het sterkste middenveld en dan is het met de komst van Robinho opgelostquote:Op zondag 8 augustus 2004 15:49 schreef methodmich het volgende:
Eén Robinho maakt nog geen schaaltje, cultheld.
Heitinga, Maxwell, Trabelsi (indien problemen opgelost waarschijnlijk nietquote:Op zondag 8 augustus 2004 16:07 schreef cultheld het volgende:
[..]
maar de PSV verdediging is de sterkste van alle Nederlandse teams, mits Van Bommel blijft hebben we ook het sterkste middenveld en dan is het met de komst van Robinho opgelost
Jullie hebben dan een vier mans middenveld, maar met Van Bommel, Cocu en Takak op het middenveld heb je bijna altijd veldoverwichtquote:Op zondag 8 augustus 2004 16:15 schreef VoreG het volgende:
[..]
Heitinga, Maxwell, Trabelsi (indien problemen opgelost waarschijnlijk niet) De Jong.
Pienaar VDV Sneijder Galasek
Verdediging zal PSV misschien iets beter zijn, maar middenveld zeker niet.
Hij zal eerst moeten wennen mocht hij komen. Als de achterstand met de winterstop minder dan 10 punten is, is er een mogelijkheid op het kampioenschap, maar voorlopig is de CL halen de absolute prioriteit en dat gaat nog heel erg moeilijk worden.quote:Op zondag 8 augustus 2004 15:48 schreef cultheld het volgende:
Als Robinho daadwerkelijk naar PSV komt, moet zelfs jij toch toegeven dat we gewoon kampioen worden
En dan toch de beste verdediger in Nederland zijn, dat zegt genoeg over de kwaliteit bij de restquote:Op zondag 8 augustus 2004 16:21 schreef PJORourke het volgende:
Nou die Alex is misschien goed maar Bouma is een blijft middelmaat hoor.
Ach, PSV wint RBC uit gewoon met 3-0 en Ajax verliest uit bij Twente conform de traditie met een nulletje of 2 en dat geeft vertrouwenquote:Op zondag 8 augustus 2004 16:44 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Hij zal eerst moeten wennen mocht hij komen. Als de achterstand met de winterstop minder dan 10 punten is, is er een mogelijkheid op het kampioenschap, maar voorlopig is de CL halen de absolute prioriteit en dat gaat nog heel erg moeilijk worden.
De aankopen hebben mij nog absoluut niet kunnen overtuigen, dus dit zal nog wel eens een heel vervelend seizoen kunnen worden
Ik ben ook niet direct bang voor concurrentie uit Amsterdamse hoek...quote:Op zondag 8 augustus 2004 16:56 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ach, PSV wint RBC uit gewoon met 3-0 en Ajax verliest uit bij Twente conform de traditie met een nulletje of 2 en dat geeft vertrouwen
Heitinga.quote:Op zondag 8 augustus 2004 16:45 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
En dan toch de beste verdediger in Nederland zijn, dat zegt genoeg over de kwaliteit bij de rest
Die mag de schoenen nog niet poetsen van Alexquote:Op zondag 8 augustus 2004 17:14 schreef JaWi het volgende:
[..]
Heitinga.
Is niet nodig, daar hebben ze Afellay toch voor?quote:Op zondag 8 augustus 2004 17:14 schreef cultheld het volgende:
[..]
Die mag de schoenen nog niet poetsen van Alex
Komt hij weer met zn Alexandra......quote:Op zondag 8 augustus 2004 17:14 schreef cultheld het volgende:
[..]
Die mag de schoenen nog niet poetsen van Alex
Die is vergelijkbaar ja, maar de rest is duidelijk een stuk minder dan Boumaquote:Op zondag 8 augustus 2004 17:14 schreef JaWi het volgende:
Heitinga.
het ene jaar is het PSV niet goed omdat ze het team bij alkaar hielden de boel niet versterkte (afgelopen seizoen) en is het ajax top omdat ze de boel bij elkaar hebben gehoudenquote:Op zondag 8 augustus 2004 17:11 schreef methodmich het volgende:
Nou, SCH, op het feit dat Ajax vorig jaar al kampioen werd en de ploeg bij elkaar heeft gehouden. Dat is al een enorme voorsprong. Bovendien is de selectie ook nog steeds de sterkste, zelfs in de breedte. En de voorbereiding van Ajax is de meest succesvolle van de top 3 clubs, hoe dan ook. PSV verliest er 4 op een rij, Feyenoord doet het leuk maar is defensief echt nog niet op orde...
Ach dat blijf je altijd houden. Ik denk dat je rustig kunt stellen dat het Nederlandse voetbal qua kwaliteit steeds verder achterop raakt bij de grote landen, maar de HCE wordt wel interessanter, want er is geen enkel team dat echt heeft kunnen overtuigenquote:Op zondag 8 augustus 2004 17:40 schreef rubbereend het volgende:
het ene jaar is het PSV niet goed omdat ze het team bij alkaar hielden de boel niet versterkte (afgelopen seizoen) en is het ajax top omdat ze de boel bij elkaar hebben gehouden
Mooie conclusiequote:Op zondag 8 augustus 2004 21:27 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Ach dat blijf je altijd houden. Ik denk dat je rustig kunt stellen dat het Nederlandse voetbal qua kwaliteit steeds verder achterop raakt bij de grote landen, maar de HCE wordt wel interessanter, want er is geen enkel team dat echt heeft kunnen overtuigen
Robinho kost toch veel meer, niet?quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:54 schreef PirE het volgende:
Een Alex-constructie i.s.m. Chelsea zou kunnen omdat Chelsea op dit moment niks kan met Robinho (krijgt geen work permit in UK) en PSV het geld niet heeft om Robinho te betalen ( ¤ 8 - 10 miljoen).
Dat geldt voor komend seizoen, voor investeringen in de toekomst is altijd ruimte bij Chelseaquote:Op zondag 8 augustus 2004 23:02 schreef JaWi het volgende:
Robinhoconstructie met Chelsea zal niet gaan denk ik. Manager van Chelsea heeft aangegeven dat de selectie compleet en breed genoeg is en dat er geen aankopen meer gedaan zullen worden.
En wat is er trouwens gebeurd met het geld dat is gevangen voor Robben, Kezman, Rommedahl?
Met het geld zijn de financiën op orde gemaakt en er is een klein appeltje voor de dorst achtergeblevenquote:De erfenis van Kezman
Door Paul van den Bosch
PSV bereidt zich in Man-chester voor op de voor-ronde van de Champions League. Het is volgens coach Hiddink nog als boetseren aan een ruwe bonk klei. Meest prangend dilemma: wie doet Kezmans doelpunten vergeten?
Jan Vennegoor of Hesselink scoort met een kopbal
Foto ANP/Olaf Kraak
Bij de ochtendtraining in een landelijke buitenwijk van Manchester, op een van de complexen van United, is de groeiende band tussen Gerald Sibon en Jan Vennegoor of Hesselink duidelijk waar te nemen. Als de één scoort uit de voorzet van een ander, juichen ze beiden. Tijdens elke rustpauze zoeken de spitsen van PSV elkaar steeds op. Ze vormen op het Engelse gras het meest extraverte deel van een vaak veel te gedweeë selectie.
Toch zijn Sibon, deze zomer voor ¤750.000 overgenomen van SC Heerenveen, en Vennegoor of Hesselink de grootste concurrenten van elkaar. Het zal komend seizoen best voorkomen dat ze met elkaar in de opstelling van PSV staan vermeld. Dat kan in situaties waarin het elftal iets moet forceren of, zoals in sommige thuiswedstrijden, een enorm overwicht heeft.
In alle andere gevallen strijden Sibon en Vennegoor of Hesselink om de erfenis van Mateja Kezman, de meeste recente spits in een illustere rij: Romario, Ronaldo, Nilis, Van Nistelrooy, Kezman. Aanvallers die PSV allure gaven en doelpunten schonken. De ambitieuze Serviër probeert dat talent nu te exploiteren bij Chelsea, de enige club ter wereld zonder bestedingslimiet.
Iedere PSV'er - in bestuurskamer, dug-out of op de staantribune - stelt zich intussen dezelfde vraag. En dat is niet: wie zal Kezman vervangen? Want zoals het zich nu laat aanzien, een week voor de voorronde van de Champions League, lijkt Vennegoor of Hesselink voorlopig de eerste keus en moet Sibon zich het hogere tempo en niveau van een Nederlandse topclub nog eigen maken. Financieel kan PSV zich geen buil vallen aan de voormalige Ajacied; Sibon was relatief goedkoop. De flegmatiek ogende speler heeft een goede techniek en kan beter dan Vennegoor of Hesselink als kaatsende spits fungeren. Maar hij is door trainer/directeur Hiddink toch vooral als alternatief voor de Tukker aangetrokken. In de ogen van de technische staf voldeed Vennegoor of Hesselink, meer een ongecompliceerde afmaker dan Sibon, vorig seizoen niet voldoende in de periode waarin hij de geschorste Kezman in de punt van de aanval moest vervangen. Niet alleen scoorde hij nauwelijks, hij speelde toen ook niet goed. Een alternatief was niet voorhanden; met Sibon hoopt Hiddink zo'n impasse te doorbreken. Ze zullen elkaar wel vaak afwisselen.
Nee, de grote vraag die men zich in Eindhoven stelt luidt óf een spits wel in staat is om de productie van Kezman, de afgelopen seizoenen steeds 30-plus, te compenseren. Zeker nu Robben en Rommedahl, beiden eveneens in Londen neergestreken, niet meer op de vleugels lopen als bliksemafleiders en gevers van assists. Daarmee is meteen de vraag aan de orde of het gerenoveerde PSV de komende maanden wel in de pas kan blijven lopen bij Ajax en Feyenoord. In dat opzicht is de situatie in Eindhoven te vergelijken met die van ManUnited. Ook die selectie is verjongd en vernieuwd en wordt inmiddels gezien als de nummer drie van het land, achter Arsenal en Chelsea.
De productie is, amper een week voor de eerste Europese uitdaging, de grootste zorg van het toch al door onzekerheden achtervolgde PSV. Drie oefenwedstrijden tegen profclubs (het Franse Caen, Duitse Arminia Bielefeld en afgelopen dinsdagavond ManUnited op Old Trafford) leverden drie nederlagen (0-1, 0-2, 0-1) en geen enkel doelpunt op.
Dat laatste was de spitsen niet geheel aan te rekenen. Tegen Manchester voldeed het driemans-middenveld, met John de Jong als controleur op de centrale positie, uitstekend aan zijn organiserende taken, maar de afstand tot Sibon (eerste helft) en Vennegoor of Hesselink (tweede) werd nauwelijks gedicht. En de lange spitsen zijn beiden geen meester om zelf vanuit het niets kansen voor zichzelf te creëren, een kunst die Kezman wel verstond.
Het tegenstrijdige doet zich de komende weken echter voor dat Vennegoor of Hesselink en Sibon zichzelf met hun doelpunten naar de reservebank kunnen verdrijven. Als zij PSV in de voorronde van de Champions League naar het hoofdtoernooi schieten, heeft de club meer financiële armslag om alsnog een centrumspits van enige naam binnen te halen.
Kwalificatie levert al zo'n negen miljoen euro op. Daarnaast hebben de negen nieuwelingen deze zomer volgens gegevens van PSV bij elkaar zo'n zeven miljoen gekost, terwijl aan de andere kant van de boekhouding meer dan 30 miljoen werd binnengehaald aan transfers (Robben, Kezman, Rommedahl, Hofland).
Dat moet coach Hiddink, zo hoopt en verwacht hij, de financiële armslag geven om zich nog één keer op de markt te begeven. ,,Ik ben nog niet uitgeshopt'', zei hij maandagavond in Manchester. ,,Maar de topspitsen die er gegarandeerd 30 inschoppen, liggen niet voor het oprapen.''
Als de geschiedenis troost kan geven: PSV is er het afgelopen anderhalve decennium steeds weer in geslaagd om er één te vinden. En altijd liet zo'n goalgetter weer een erfenis na.
Ware het niet dat de concurentie niet zo goed is als verondersteld werd. In de HCE dan.quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:33 schreef JaWi het volgende:
Dank voor het stukje
De moraal van het verhaal blijft dat er op korte termijn iets aan het scorend vermogen gedaan dient te worden, wil PSV het de concurrentie moeilijk gaan maken.
Maar dat kan ook korter hoor:quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:33 schreef JaWi het volgende:
Dank voor het stukje
De moraal van het verhaal blijft dat er op korte termijn iets aan het scorend vermogen gedaan dient te worden, wil PSV het de concurrentie moeilijk gaan maken.
Chelsea-selectie voor dit seizoen ligt vast. Alex is een aankoop van Chelsea voor over 2 seizoenen. Robinho valt hier ook onder. Beiden moeten eerst International worden voordat ze een Work-Permit krijgen, dit traject neemt 1 of 2 jaar in beslag. Dus het zou nog altijd kunnen.quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:02 schreef JaWi het volgende:
Robinhoconstructie met Chelsea zal niet gaan denk ik. Manager van Chelsea heeft aangegeven dat de selectie compleet en breed genoeg is en dat er geen aankopen meer gedaan zullen worden.
Transfermarkt is behoorlijk ingestort. Diego heeft ook maar ¤ 8.000.000 gekost en die is in principe net zo goed als Robinho. En de prijzen voor een transfer Brazilie - Europa liggen op een ander niveau dan een transfer binnen Europa. Robinho zou een clausule van $ 35.000.000 hebben, maar dat kan/wil op dit moment niemand betalen, ze moeten dus zowieso lager gaan zitten. Daarbij komt het feit dat Engeland voor hem onmogelijk is en de Engelse clubs kunnen het meeste betalen. Italiaanse teams zijn allemaal nagenoeg failliet. Spaanse Clubs zijn traditioneel meer geinteresseerd in Argentijnen (zelfde taal). Dan blijven er niet veel optie's meer over. Ik zie alleen Portugal (Porto) als serieuze optie of Duitsland (maar die betalen meestal ook niet veel, Makaay was al duur voor Bayern).quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:01 schreef Djekko het volgende:
[..]
Robinho kost toch veel meer, niet?
Moet je op het knopje 'in Cache' drukken.quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:05 schreef JaWi het volgende:
Staat wat leuks over op google denk ik : http://www.google.nl/sear(...)kezman+rommedahl&lr=
Heb alleen geen AD-abbo. Wat moet ik nou met een Rotterdamse krant
De sterkste verdediging staat toch echt wel in Eindhoven, dat vind ik zelfs...quote:Op zondag 8 augustus 2004 16:11 schreef methodmich het volgende:
Sterkste verdediging en middenveld is danig te betwijfelen. Vooral dat middenveld.
Mijn god, wat betaalt PSV dan voor dat ventje? Ik zat te schatten op een ton a 3 (in euro's).quote:Het belangrijkste struikelblok is het salaris van Van der Schaaf. Vitesse kan, en wil, dat niet helemaal voor z'n rekening nemen. PSV zal zeker een deel van het salaris moeten blijven ophoesten. 'Van der Schaaf wil niet zomaar een paar ton terug.'
Wat dacht jij: die eikel komt in mijn topic kloten, laat ik eens even bij hem op visite gaan ?quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:52 schreef twi het volgende:
[..]
Mijn god, wat betaalt PSV dan voor dat ventje? Ik zat te schatten op een ton a 3 (in euro's).
Yep ze bleven tenminste "doorvoetballen" nou ja voetballen kon je het niet echt meer noemen...quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:27 schreef pascalheister het volgende:
vond het toch wel verdiend van Utrecht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |