Elke westers land moet dat één of enkele landen voor zijn rekening nemen. Zal echt goed zijn voor de structurele resultaten.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 20:58 schreef RichardQuest het volgende:
Foster Country ...
quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 21:04 schreef Sjonnjoop het volgende:
I stel voor dat we onszelf even helpen ontwikkelen voor 3.8 miljard ipv het over de balk te mieteren.
Die topics zijn allang geweest op Fok, dit is een geheel ander onderwerp.quote:En nee dit is geen topic over het verhogen of verlagen van het bedrag ontwikkelingssamenwerking.
En waarom denk je dat die mensen in zon land ook nog maar 1 vinger uitsteken als ze overgoten worden met ontwikkelingshulp?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 21:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Elke westers land moet dat één of enkele landen voor zijn rekening nemen. Zal echt goed zijn voor de structurele resultaten.
oh sorry heb die topics gemistquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 21:05 schreef pberends het volgende:
[..]
![]()
In de openingspost staat er:
[..]
Die topics zijn allang geweest op Fok, dit is een geheel ander onderwerp.
Leidt tot roeleloze consumptie en apathie las ik net. Niet doen dus.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 21:12 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
oh sorry heb die topics gemistik zeg ook niet dat het verlaagd moet worden, ik zeg steun de arme ouderen in Nederland die van een persioentje nog maar net een droog brood kunnen kopen
Dat zal wel leiden tot inflatie overconsumptie en niet tot ontwikkeling.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 21:22 schreef pberends het volgende:
Ik zeg ook niet zak geld geven, maar nederlandse wegenbouwers inhuren en daar wegen aanleggen, dat zal dan niet leiden tot inflatie, overcomsumtie en meer van dat soort onzin.
Maar zeiken mensen in mijn topics altijd over onbelangrijke details in de uitvoering van het plan![]()
Ik had het dus niet over geld in de economie pompen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 21:36 schreef ericeric het volgende:
[..]
Dat zal wel leiden tot inflatie overconsumptie en niet tot ontwikkeling.
Tanzania is een goed voorbeeld. Mijn zus is daar net van terug na een paar jaar ontwikkelingswerk. Vooral in de jaren 70 is Tanzania een echte hulp junkie geweest. Het favoriete hulpdoel van landen als Nederland en Zweden. En heeft echter allemaal niks geholpen. Alleen geld in een economie pompen werkt gewoon niet. Kijk maar naar Saoedie Arabie. Heel veel geld maar geen economie. Als de olie daar op is stort de hele boel in.
maar dan verplaats je het probleem tochquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 21:22 schreef pberends het volgende:
Ik zeg ook niet zak geld geven, maar nederlandse wegenbouwers inhuren en daar wegen aanleggen, dat zal dan niet leiden tot inflatie, overcomsumtie en meer van dat soort onzin.
Maar zeiken mensen in mijn topics altijd over onbelangrijke details in de uitvoering van het plan![]()
Ik kan trouwens iedereen eens aanraden om zelf op locatie ontwikkelingswerk te gaan doen of met iemand eens te spreken die echt zelf een keer op locatie ontwikkelingswerk heeft gedaan.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 21:36 schreef ericeric het volgende:
[..]
Mijn zus is daar net van terug na een paar jaar ontwikkelingswerk.
Sinds wanneer kan je geen kennis vergaren met kapitaalquote:Op woensdag 4 augustus 2004 12:58 schreef Pimk het volgende:
De Surinaamse samenleving heeft niet eens het absorptievermogen voor zoveel geld.
De economie bestaat uit 4 productiefactoren: kapitaal, arbeid, land, kennis. Alle vier moeten worden ontwikkeld.
Ga je als een gek kapitaal toevoegen zonder dat je kennis ontwikkeld en arbeid traint of mobiliseert, dan is dit ineffectief.
Waarschijnlijk komt het dan terecht bij corrupte baasjes
Hehe, das wel een beetje de Amerikaanse aanpak he. Die laten Irak ook herbouwen door Amerikaanse bedrijven. Het lijkt me beter dat die Surinamers die wegen zelf aanleggen met behulp van wat Nederlandse experts voor advies enzo. Daar leren ze dan nog wat van.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 13:51 schreef pberends het volgende:
Ik had het niet over geld geven, maar het geld besteden op een manier dat het succesvol is. Zoals Nederlandse bouwbedrijven inhuren om daar wegen aan te leggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |