Klinkt een beetje als 'Westenwind', maar dan met de tv-wereld als setting. Ik ben benieuwd wie er nog meer in mee gaan spelen. Er is nog maar weinig over bekend...quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 13:54 schreef Wup het volgende:
klinkt helemaal goed dit,
wat een knullig fotootje dat van Iwan......
quote:De namen van de nieuwe mediasoap Het Glazen Huis druppelen langzaam binnen bij Tv Vrouwen - Online. Eerder werd al bekend dat Willeke van Ammelrooy en Arnold Gelderman een rol gaan spelen in de soap. Deze week kon je op Tv Vrouwen - Online al lezen dat voormalig K-otic zangeres Anna Speller de rol van kleindochter Merel gaat spelen. Vandaag kunnen wij melden dat ook musicalster Oren Schrijver (Mamma Mia!) een rol gaat spelen in Het Glazen Huis, er gaan geruchten dat Rozengeur & Wodka Lime actrice Alwien Tulner ook te zien zal zijn in Het Glazen Huis.
BRON: HIERquote:Ex K-otic'er Anna Speller heeft een hoofdrol gekregen in de nieuwe soap 'Het Glazen Huis'. Anna volgt hiermee oud-collega Bouchra die al een rol had in de telefilm 'Loverboy'.
Het Glazen Huis draait om een machtige media-familie waarvan de vader directeur is van een op Endemol lijkend bedrijf, dat - natuurlijk - ook een soap maakt. Titel van die serie: Zilver en Goud. Om die reden is op de set van Het Glazen Huis, waar maandag de eerste opnamen zijn gemaakt, nog een mini-decor voor een tweede soap in gebruik.
Het Glazen Huis is een produktie van Avro, Tros en BNN en hiermee heeft de publieke omroep een heuse weekendsoap te pakken in haar programmering. Anna speelde eerder in de internetsoap Do Not Disturb. Meer K-otic nieuws komt er van rocker Martijn. Zijn band Taxe is sinds vorige week aan te vragen op The BOX.
BRON: venturo.web-log.nlquote:Eyeworks Endemol slecht huwelijk
Als onderdeel van een schikking destijds in een gerechtelijke procedure van Reinout Oerlemans Eyeworks tegen Endemol is destijds een overeenkomst gesloten om gezamenlijk de 117 afleveringen voor TV soap het Glazen Huis te maken. Het Glazen Huis speelt zich af in een televisieproductiebedrijf en gaat over de verwikkelingen achter de camera. Een gedwongen huwelijk dus deze productieconfiguratie en samenwerking die vrij geruisloos leek te verlopen. De planning is om september dit jaar aan te vangen met de weekenduitzendingen op Nederland 2, de thuishaven voor onder meer AVRO, TROS en BNN en dus draait de productie op volle toeren.
Inmiddels bereiken ons berichten dat de samenwerking tussen Eyeworks en Endemol helemaal niet zo vlekkeloos verloopt en dat de spanningen tussen beide kampen toenemen. Het lijkt te gaan escaleren en er gaan zelfs stemmen op bij Endemol om partner Eyeworks uit te kopen. Dat zal een een aardige duit kosten, immers de primaire omzet voor dit spektakel ligt om en nabij de 7 miljoen euro. Op zich niet helemaal vreemd dat gedonder bij uitgehuwelijkte partijen en inmiddels hebben ook de zendgemachtigden aangedrongen op eensgezindheid omdat de productie timing gevaar loopt. Nou zijn wij wel op onze qui-vive op dit log omdat dit ook bedoeld kan zijn om de publiciteit rondom dit format in beweging te krijgen. Het is wellicht niet helemaal toevallig dat zendercoördinator op het log van medialog over deze serie begint terwijl er tot voor kort juist zo weinig mogelijk over los gelaten werd.
wie heet er nou Oren?quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 13:29 schreef Iwan1976 het volgende:
Vandaag kunnen wij melden dat ook musicalster Oren Schrijver (Mamma Mia!) een rol gaat spelen in Het Glazen Huis
Ik had liever gezien dat ze 2 afleveringen per week uitzonden. Op zaterdag en zondag een nieuwe aflevering (het is per slot van rekening een weekendsoap) en op maandag de herhaling van beide afleveringen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:30 schreef Wup het volgende:
ow bah, net zo een vage programmering als westenwind...
dat lukt me nooit dat te gaan volgen
doe het elke dag of elke week maar niet dat tussen in gedoe
Als dit maar geen zeperd van 7 miljoen wordt...quote:Op woensdag 18 augustus 2004 21:23 schreef melonovy het volgende:
grijzen muizen soap, het klonk goed, totdat ik de foto's zag leek het me wel wat...
edit: stuk voor stuk wel goede acteurs, maar de gemiddelde leeftijd lijkt me zo hoog, wat me niet echt aanspreekt op het eerste gezicht.
Die venturo is anders de enige die dit meldt, de serieuze media heeft het onderzocht en er schijnt niks van dit gerucht te kloppen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 13:46 schreef Iwan1976 het volgende:
[..]
BRON: venturo.web-log.nl
Dit 'slechte huwelijk' biedt natuurlijk genoeg stof voor de serie.![]()
Mee eensquote:Op woensdag 18 augustus 2004 21:23 schreef melonovy het volgende:
grijzen muizen soap, het klonk goed, totdat ik de foto's zag leek het me wel wat...
edit: stuk voor stuk wel goede acteurs, maar de gemiddelde leeftijd lijkt me zo hoog, wat me niet echt aanspreekt op het eerste gezicht.
BRON: Svensational Nieuwsdienstquote:Oude soapgezichten spelen in 'Het Glazen Huis'
HILVERSUM - Wil de nieuwe mediasoap 'Het glazen huis' van AVRO/TROS/BNN vooral doen voorkomen alsof er enkel nieuwe gezichten in de serie zitten die niets met soap te maken hebben, in de vaste cast hebben zich al twee bekende soapacteurs genesteld.
Tot de vaste cast van de soap behoren vanaf aflevering 1 de acteurs Job Redelaar en Herman Boerman. Beiden werden ze bekend als de broertjes Pim en Frank Reisema uit de (toen nog TROS/Veronica-) serie 'Onderweg naar morgen'.
Ook andere bekende soapacteurs krijgen een rol in de serie zoals Manfred de Graaf ('Goede Tijden, Slechte Tijden', 'Zeg n's Aaa'), Esmée de la Bretonière (Goudkust), Michiel de Jong (De erfenis) en Miryanna van Reeden (Goudkust, Westenwind).
De productie is er alles aan gelegen om de serie niet het karakter van een soap te geven, maar kon/wilde bij het produceren niet voorkomen dat er bekende gezichten in de serie zouden komen. Overigens worden de hoofdrollen van de serie gespeeld door twee acteurs die nog niet eerder in een Endemol-serie te zien waren: Arnold Gelderman en Willeke van Ammelrooy. Zij spelen de rollen van vader Axel en moeder Patricia Westhof.
Op deze website kun je je inschrijven voor de HGH nieuwsbrief.quote:Gierende zenuwen, keiharde concurrentie, eeuwige deadlines, innige samenwerking, onthullingen, manipulaties en bedrog. Op 4 september starten de omroepverenigingen AVRO, BNN en TROS met Het Glazen Huis, de mediasoap waarin elke overeenkomst met de werkelijkheid op louter toeval berust. Het Glazen Huis wordt iedere zaterdag, zondag en maandag om 21.00 uur op Nederland 2 uitgezonden. De productie is in handen van Endemol Nederland.
Het Glazen Huis speelt zich af zowel voor als achter de schermen van de mediawereld, die wordt getoond als een dramatische arena, waarin gewone mensen sterren worden en sterren gewone mensen blijken te zijn. Een wereld waarin miljoenen worden uitgegeven en verdiend.
In Het Glazen Huis staat de familie van mediatycoon Axel Westhof centraal. De rol van deze pater familias wordt gespeeld door Arnold Gelderman. Patricia Westhof, vertolkt door Willeke van Ammelrooy, is de vrouw achter Axel. Zij is de oermoeder, die alles wat het daglicht niet kan verdragen met de mantel der liefde bedekt en het gezin bij elkaar houdt. Hun kinderen vervullen uiteenlopende functies in het imperium met ieder hun eigen ambities en motieven. Waar zij van dromen en waar ze voor vechten, reikt verder dan "het maken van televisie". Hun romances, echtelijke ruzies en familiekwesties staan centraal in Het Glazen Huis en verdraaiingen ervan verschijnen in de media.
In Het Glazen Huis wordt vaak gespeeld met de vraag wat waarheid is. Die blijkt vaak heel anders te zijn dan aanvankelijk wordt gesuggereerd.
Niets is wat het lijkt.
En dan dat aartslelijke low budget logo.quote:Op zondag 22 augustus 2004 16:45 schreef Wup het volgende:
het lijkt me wel leuk hoor, het is jammer dat ze zo een onaantrekkelijk promo-filmpje hebben gemaakt.
quote:AFL. 1: "Het Jubileum"
We vallen de serie binnen op het moment dat Westhof Media haar vijfentwintig jarig jubileum viert met een groots opgezet gala. Voor Axel Westhof, pater familias, hét moment om een grote fusie met een Belgisch televisiegigant te presenteren aan de massaal toegestroomde pers. Terwijl soapsterren, presentatrices en andere Bn’ers hun moment op de rode loper hebben, wordt Axels moment van glorie wreed verstoord...
UITZENDDATUM: ZA. 04-09-2004 (NED.2 - 21:00 uur)
quote:AFL. 2: "Ambitie"
De familie Westhof en met name oudste zoon Robert, voelen zich overvallen door het plan dat Axel aan hen ontvouwt nu de grootse fusie die hij in gedachten had, is afgeblazen. Cas heeft een manier bedacht om als werknemer op de loonlijst te komen bij Westhofmedia en zodoende Fart van binnenuit te kunnen voeden met informatie. Om dit te doen slagen moet hij nog wel even auditeren. En hij blijkt niet de enige...
Boven, in de directiekantoren, wordt door Robert besloten dat Juliette Dulac, de actrice die op het gala nog geëerd werd met een naar haar genoemde prijs, de door Westhof geproduceerde soapserie zal verlaten. Nora beseft dat ze in haar huidige functie niet genoeg gewicht in de schaal kan leggen om Roberts tomeloze winstambities voldoende bij te sturen. Maar ze heeft man Tim en dochter Merel toegezegd de haar door Axel toebedachte promotie, te weigeren.
UITZENDDATUM: ZO. 05-09-2004 (NED.2 - 21:00 uur)
quote:AFL. 3: "Soaps en talkshows"
Tot Roberts verbijstering krijgt hij van zijn vader een personal coach opgedrongen die hem klaar gaat stomen voor zijn politieke carrière. Rosanne, Daans moeder, probeert Daan ervan te weerhouden auditie te doen voor een rol in Westhofs soapserie Zilver en Goud. Maar komt haar argumentatie voort uit moederlijke bezorgdheidheid of verbergt zij een dieper geheim... Ondanks eerder gemaakte afspraken, eist Juliette Dulac opeens toch een groots afscheid van de serie waar ze al die jaren in gespeeld heeft. Aan Nora de moeilijke taak haar duidelijk te maken dat dit niet meer mogelijk is. Merel, Nora’s tienerdochter, zet haar eerste wankele schreden op de weg naar volwassenheid. Een traject dat met de nodige obstakels bezaaid ligt. Voor Robert is het moment aangebroken om zijn perstraining in de praktijk te brengen: hij is uitgenodigd bij een goed bekeken talkshow.
UITZENDDATUM: MA. 06-09-2004 (NED.2 - 21:00 uur)
Ik hoop dat het een succes wordt, maar ik heb er een hard hoofd in.... een soap op zaterdag, zondag en maandag.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 15:57 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Er wordt verschrikkelijk veel reclame voor gemaakt. Heeft iemand er vertrouwen in dat dit een hit gaaty worden? Zou wel wat zijn als er echt weer eens een dramaproductie komt die een miljoenenpubliek kan trekken in tegenstelling tot alle bigbrotheridolsmeuk die de afgelopen jaren zo goed scoorde...
willen ze op zondag gaan concurreren met ER?quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 20:39 schreef Iwan1976 het volgende:
Ik hoop dat het een succes wordt, maar ik heb er een hard hoofd in.... een soap op zaterdag, zondag en maandag.![]()
quote:Geen posters in "Hitkrant" voor HGH
Het Glazen Huis, de nieuwe 'weekendsoap' van AVRO, TROS en BNN, zal voorlopig geen posters in de Hitkrant en andere jongerenbladen opleveren. Dat zei tv-directeur M. van Dijk van BNN vrijdag bij de presentatie van de serie in Amsterdam.
Hij geeft daarmee toe dat de eerste afleveringen zich meer op een breed publiek richten in plaats van een jongerenpubliek. Die uitspraak is opvallend omdat de publieke omroepen met Het Glazen Huis vooral veel jongere kijkers naar Nederland 2 willen lokken.
Politiek en omroepbazen zijn al enige tijd doordrongen van de noodzaak om meer drama uit te zenden. Met de weekendserie (zaterdag, zondag en maandag om 21.00 uur) geven ze daarmee een stevige aanzet. Voor dit seizoen zijn van Het Glazen Huis, dat handelt over het reilen en zeilen van een groot mediabedrijf, 114 afleveringen besteld bij producent Endemol.
In eerste instantie moet het programma per aflevering zeker 500.000 kijkers trekken, aldus Van Dijk. Later moet dat aantal groeien, temeer omdat een aflevering circa 70.000 euro kost.
Ja, dat is wel stom van ze natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 21:11 schreef Wup het volgende:
willen ze op zondag gaan concurreren met ER?
Zolang de kijker van Expeditie Robinson (ER blijft voor mij toch de, nog steeds briljante, Amerikaanse ziekenhuisseriequote:Op vrijdag 27 augustus 2004 21:11 schreef Wup het volgende:
willen ze op zondag gaan concurreren met ER?
Ieder jaar kijken er meer mensen naar ER. Afgelopen jaar waren het er iedere week rond de 1.400.000 kijkers.quote:Op maandag 30 augustus 2004 00:50 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Hoeveel kijkers trekt dat ER eigenlijk nog wel niet? Afgaande op de enthousiaste reacties hier binnen de Fokgelederen een hele hoop, zo dunkt me.
quote:Op donderdag 2 september 2004 23:37 schreef BVO het volgende:
Bij mij op 7, Svurno.
Ik ga het zaterdag al niet kunnen zien, dan ben ik weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |