abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21012571
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 14:31 schreef Bela het volgende:

Station Rotterdam is veiliger geworden.
Yep, ten koste van de wijken om het CS heen, fijn, daar ben ik als Rotterdam toch ZO blij mee.... (not)
  maandag 2 augustus 2004 @ 16:04:52 #27
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_21012683
Wanneer zien die lui nou eindelijk eens in dat de hype rondom Fortuyn voorbij is en dat ze alleen maar schade berokkenen?
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  maandag 2 augustus 2004 @ 16:07:42 #28
92803 Bela
homo ludens
pi_21012722
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 15:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Yep, ten koste van de wijken om het CS heen, fijn, daar ben ik als Rotterdam toch ZO blij mee.... (not)
Als reiziger van en naar Rotterdam ben ik er zeer content mee. Voor mij is de zaak enorm verbeterd.
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  maandag 2 augustus 2004 @ 16:09:22 #29
92803 Bela
homo ludens
pi_21012746
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 15:04 schreef Meneer_Aart het volgende:
Een grote rechtse volkspartij is zo 2002.
Je kan beter koketteren met een breed progressieve volkspartij
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  maandag 2 augustus 2004 @ 16:11:17 #30
92803 Bela
homo ludens
pi_21012779
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 14:36 schreef SCH het volgende:
Waarom zou een partij die lokaal nog aan het overleven is, zich op de landelijke politiek gaan richten.
Een vlucht naar voren?[
quote:
Op lokaal niveau halen ze net een 6-je en dat is niet laag voor een nieuwe partij die met een drama begon en alle machtsconflicten moet zien te overleven. Maar probeer het eerst toch eens bij elkaar te houden en op een behoorlijk niveau te komen.
Als je een excuus nodig hebt bewandel je vele wegen... De overwegingen van Sörensen zijn du best verklaarbaar
pi_21012827
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 16:07 schreef Bela het volgende:

Als reiziger van en naar Rotterdam ben ik er zeer content mee. Voor mij is de zaak enorm verbeterd.
Leuk voor jou maar daar gaat LR in Rotterdam geen stemmen mee winnen.

Net zoals men geen stemmen wint met de manier waarop de bezuinigingen van het OV zijn doorgevoerd, de bezuiningen op jeugdwerk en kinder speelplaatsen, de afbraak van sociaal culturele evenementen en voorzieningen, de polemiek en met name de toon daarvan over moslims enz enz.

LR is goed in schreeuwen en herrie trappen maar verdomd slecht in een Rotterdamse traditie, werken en presteren.
  maandag 2 augustus 2004 @ 20:33:00 #32
100694 Hum-Veee
Proud to be Free!
pi_21018047
quote:
niet daadkrachtig genoeg
Ja, eindelijk een sterke leider.
quote:
'law and order'
quote:
, lokalisme,
Lokalisme en afschaffen van provinciale besturen?
quote:
pragmatisme in de economie
En wat moeten we daaronder verstaan? prag·ma·tisch (bn.)
1 op nut en bruikbaarheid gericht => nuchter
quote:
en de gekozen burgemeester en premier
Gekozen burgermeester hoeft niet, maar een premier wiens geschiedenis sterk doorgelicht wordt om te bepalen of hij wel geschikt is, is wel wenselijk. Vooral als hij meer macht krijgt, en niet alleen een 'publieke functie'
**I believe that freedom is the almighty God's gift to every person - every man and woman who lives in this world.**
  maandag 2 augustus 2004 @ 20:42:35 #33
92803 Bela
homo ludens
pi_21018238
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 16:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Leuk voor jou maar daar gaat LR in Rotterdam geen stemmen mee winnen.

Net zoals men geen stemmen wint met de manier waarop de bezuinigingen van het OV zijn doorgevoerd, de bezuiningen op jeugdwerk en kinder speelplaatsen, de afbraak van sociaal culturele evenementen en voorzieningen, de polemiek en met name de toon daarvan over moslims enz enz.
Het bestedingspatroon van de arme man Rotterdam komt wat meer in overeenstemming met hetgeen elders in den lande al wat langer gemeengoed is. Wel klagen maar niet dragen zet immers geen zoden aan de dijk. Jammer voor de sociaal culturele evenementen en voorzieningen waar nogal wat geld bij moet die geen maatschappelijk georiënteerde sponsor kunnen vinden.
quote:
LR is goed in schreeuwen en herrie trappen maar verdomd slecht in een Rotterdamse traditie, werken en presteren.
Vergeleken met de rotterdamse PvdA van vlak voor Fortuyn scoort men beduidend beter op de factor overdadige bevoogding. Met beter bedoel ik dan in dit geval dat men minder bevoogd en mensen die wat in te brengen wensen te hebben aanhoort en vervolgens als kleine kinderen wegzet door gewoon de eigen goddelijke gang te gaan alsof er niets noemenswaardigs vermeld was.

Ik verwacht dat de rotterdamse PvdA nu zonder het Bram Peper en Hans Simons regenteneffect wel beter voor de dag kan komen dan toen.
pi_21022705
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 20:42 schreef Bela het volgende:

Het bestedingspatroon van de arme man Rotterdam komt wat meer in overeenstemming met hetgeen elders in den lande al wat langer gemeengoed is. Wel klagen maar niet dragen zet immers geen zoden aan de dijk. Jammer voor de sociaal culturele evenementen en voorzieningen waar nogal wat geld bij moet die geen maatschappelijk georiënteerde sponsor kunnen vinden.
Ja en nee.
LR maakt zich sterk voor het weren van 'arme mensen', sommigen leggen die maatregelen uit als een verkapt racisme maar dat terzijde, het punt is dat men hogere inkomens, twee verdieners en wat we vroeger 'yuppen' noemde wil aantrekken.
In dat kader past geen afbraak van precies die zaken waarin dit soort mensen geinteresseerd zijn.

Verder is het natuurlijk bepaalt niet zo dat de toestroom voor culturele evenementen alleen uit de stad zelf komt, da's nu juist niet de gedachte achter deze zaken maar het aantrekken van bezoekers van buiten de stad zelf.
Vrijwel iedere culturele uitting (ook bijvoorbeeld het uitermate successvolle zomercarnaval afgelopen zaterdag) staat onder zware druk op financieel vlak, men vergeet echter dat dit soort evenementen 1 miljoen bezoekers trekken, aangezien Rotterdam bij lange na geen 1 miljoen inwoners telt houdt dat in dat de meeste bezoekers van buiten de stad komen.
Hotelovernachtingen, horeca en het MKB varen daar wel bij.
quote:
Vergeleken met de rotterdamse PvdA van vlak voor Fortuyn scoort men beduidend beter op de factor overdadige bevoogding. Met beter bedoel ik dan in dit geval dat men minder bevoogd en mensen die wat in te brengen wensen te hebben aanhoort en vervolgens als kleine kinderen wegzet door gewoon de eigen goddelijke gang te gaan alsof er niets noemenswaardigs vermeld was.
Vind je? Hoe bevoogdend is een gemeente die bepaalt wie er grond mag kopen op basis van geloof? Hoe bevoogdend is een gemeente die bepaalt hoe hoog jij mag bouwen? Hoe bevoogdend is een gemeente die bij voorbaat partijen en groeperingen uitsluit?
Ik zou zeggen dat de bevoogding alleen maar is toegenomen, er wordt nu weer slechts geluistert naar een minderheid van de bevolking en de gevolgen zijn imho ernstiger, er onstaat een steeds sterker 'us and them' gevoel in de stad.
quote:
Ik verwacht dat de rotterdamse PvdA nu zonder het Bram Peper en Hans Simons regenteneffect wel beter voor de dag kan komen dan toen.
Peper was burgemeester, niet leider van de PvdA in Rotterdam, maar inderdaad de PvdA lijkt een stuk slagvaardiger te worden met de nieuwe mensen.
Godzijdank, nog 4 jaar de amateurs van LR en Rotterdam is er pas echt slecht aan toe imho.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2004 00:04:02 ]
pi_21022778
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 11:57 schreef pberends het volgende:
Tis wel weer duidelijk dat er veel goudzoekers zich bij de volgende verkiezingen melden om de domme kiezer te strekken. Heinsbroek, Leefbaar Nederland, Leefbaar Rotterdam (landelijk), Fortuynistische Volkspartij, Nieuw Rechts en meer van dat soort onzin. Goed voor de versplintering in ieder geval
En De partij van de dieren?

Oh laat me raden die vind je waarschijnlijk helemaal te gek. Je moet niet van die gekleurde topics openen. We weten het nu wel dat je een hekel hebt aan rechts.
pi_21022863
Dit is schijnbaar het programma:
quote:
Geen ambtenaren meer vast in dienst’
Door Eefje Oomen
Rotterdam — Geen enkele ambtenaar krijgt voortaan nog een
vast dienstverband. Met dit plan en andere verstrekkende voorstellen
gaat Leefbaar Rotterdam in 2006 landelijk de boer op. Dat zegt fractievoorzitter Ronald Sørensen. Hij is bezig met een eerste aanzet voor een landelijk partijprogram. Volgens Sørensen zal de partij, waar hij en Leefbaar-wethouder Marco Pastors plannen voor smeden, op ’vijf pijlers’ rusten.

Samengevat zijn dat law and order, nationalisme, decentralisme,grote staatkundige veranderingen en een andere visie op het ambtenarenapparaat.
Gemeente-, provincie- of rijkswerknemers zouden in die visie alleen nog maar tijdelijke contracten moeten krijgen. ,,Als ze goed werk doen, kunnen ze blijven.’’
Eerder vroeg Leefbaar in de Rotterdamse gemeenteraad ook al om een onderzoek naar de mogelijkheden voor ambtenaren op contractbasis.
Het Leefbaar-decentralisme houdt in dat gemeenten meer beleidsvrijheid krijgen. Het houdt nadrukkelijk niet in dat de deelgemeenten meer te zeggen krijgen. Sørensen is een verklaard tegenstander van het deelgemeentelijk bestel.

Onder het kopje ’grote staatkundige veranderingen’ zal Leefbaar in ieder geval het thema van de gekozen burgemeester en van de gekozen minister-president die zelf een ’zakenkabinet’ om zich heen vergaart, introduceren. Leefbaar borduurt daarnaast voort op het Rotterdamse beleid met het motto law and order.
Het Rotterdamse college, waar ook VVD en CDA in zitten, heeft van de verbetering van de veiligheid in de stad een topprioriteit gemaakt.
Onder het motto nationalisme pleit de partij voor meer vaderlandsliefde.
Bewoners moeten ’weer trots zijn op hun eigen land’. Ze moeten zich ’eerst Nederlander of Rotterdammer voelen en dán pas lid van een religieuze of etnische groepering’.

Sørensen richt zich dan ook tot de Rotterdamse moslims. Minstens achtduizend van hen zijn in staat op de barricaden te klimmen, zo meent hij. Die groep ’is bereid deel te nemen aan antiwesterse acties’. ,,Dat kan dan alles betekenen. Van demonstraties tot aanslagen.’’
Misschien keert Fortuyns naam terug in het vaandel van de partij.
Of Leefbaar samen zal werken met de LPF is nog onduidelijk.
Sørensen wijst er op dat Rotterdam, na het Haagse echec, de enige stad is ’waar het Fortuynisme in de praktijk wordt gebracht’.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2004 00:12:03 ]
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 01:58:51 #37
272 R@b
No-nonsens
pi_21024819
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 00:10 schreef Tijger_m het volgende:
Sørensen richt zich dan ook tot de Rotterdamse moslims. Minstens achtduizend van hen zijn in staat op de barricaden te klimmen, zo meent hij. Die groep ’is bereid deel te nemen aan antiwesterse acties’.
Sörensen moet een partij oprichten die voorstelt dit soort moslims linea-directa het Nederlanderschap te ontnemen en het land uit te zetten. Dan heeft hij tenminste een uniek punt
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 11:53:23 #38
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_21028793
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 01:58 schreef R@b het volgende:

[..]

Sörensen moet een partij oprichten
Sörensen kan beter bij de AIVD, want die hebben blijkbaar iets mis.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_21029101
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 00:06 schreef Brammetje het volgende:

[..]

En De partij van de dieren?

Oh laat me raden die vind je waarschijnlijk helemaal te gek. Je moet niet van die gekleurde topics openen. We weten het nu wel dat je een hekel hebt aan rechts.
fantastisch ik word altijd voor rechtse bal uitgescholden Ik ben niet links en ook niet rechts.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 12:17:34 #40
100694 Hum-Veee
Proud to be Free!
pi_21029208
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 12:11 schreef pberends het volgende:

[..]

fantastisch ik word altijd voor rechtse bal uitgescholden Ik ben niet links en ook niet rechts.
'You are either with us or against us'

**I believe that freedom is the almighty God's gift to every person - every man and woman who lives in this world.**
pi_21029235
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 11:53 schreef Sidekick het volgende:

Sörensen kan beter bij de AIVD, want die hebben blijkbaar iets mis.
Sörensen is iemand die 'DE WAARHEID' ziet, een ware gelovige, zeg maar.

Toen hij nog leraar was trok hij de hoofddoekjes van het hoofd van leerlingen in zijn klas omdat de islam verwerpelijk is. Een hele enge man in mijn opinie.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2004 12:19:11 ]
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 12:23:00 #42
100694 Hum-Veee
Proud to be Free!
pi_21029321
quote:
Sørensen richt zich dan ook tot de Rotterdamse moslims. Minstens achtduizend van hen zijn in staat op de barricaden te klimmen, zo meent hij. Die groep ?is bereid deel te nemen aan antiwesterse acties?. ,,Dat kan dan alles betekenen. Van demonstraties tot aanslagen.??
OMG, ik krijg er tranen van in mijn ogen. Eindelijk iemand in de politiek die het snapt. Mijn stem heeft hij.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 13:43:38 #43
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21030918
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 12:18 schreef Tijger_m het volgende:
Toen hij nog leraar was trok hij de hoofddoekjes van het hoofd van leerlingen in zijn klas omdat de islam verwerpelijk is. Een hele enge man in mijn opinie.
Er moeten meer van dat soort leraren komen. Het stikt toch al van de multikul-adepten op scholen, dan zijn een paar anti-islamisten zeer goed voor de balans.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_21031386
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 13:43 schreef PJORourke het volgende:

Er moeten meer van dat soort leraren komen. Het stikt toch al van de multikul-adepten op scholen, dan zijn een paar anti-islamisten zeer goed voor de balans.
Hm, dus ook ok dan als een islamitische leraar aan jou zit om jij niet volgens zijn gedachtengoed gekleed gaat? Yeah, right....
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 14:15:36 #45
100694 Hum-Veee
Proud to be Free!
pi_21031420
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 14:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hm, dus ook ok dan als een islamitische leraar aan jou zit om jij niet volgens zijn gedachtengoed gekleed gaat? Yeah, right....
We leven in Nederland hoor. Ik zie niet in wat een islamitische leraar hier te zoeken heeft.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 14:17:57 #46
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21031462
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 14:13 schreef Tijger_m het volgende:

Daat gaat idd wat ver. Maar een hoofddoekjesverbod op publieke scholen lijkt me wel een goed idee. Nederland is niet de Arabische woestijn anno 1300.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_21032462
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 12:18 schreef Tijger_m het volgende:
Heb je bij hem in de klas gezeten? Hoe kom je aan deze informatie?

Ik vind dat je met dit soort informatie best een beetje terughoudend mag zijn, je maakt hier behoorlijk zware aantijgingen. Zeker ook omdat ik het niet aannemelijk acht.

Je moet geen dingen roepen die je oppikt uit het cafe, verontrustend dit
pi_21032598
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 15:11 schreef Brammetje het volgende:

Heb je bij hem in de klas gezeten? Hoe kom je aan deze informatie?

Ik vind dat je met dit soort informatie best een beetje terughoudend mag zijn, je maakt hier behoorlijk zware aantijgingen. Zeker ook omdat ik het niet aannemelijk acht.

Je moet geen dingen roepen die je oppikt uit het cafe, verontrustend dit
Ik bezoek nooit cafe's.
Mijn info komt van iemand die de klacht die dat meisje ingediend had behandeld heeft en er is nog een hele stapel klachten tegen zijn functioneren als leraar ingediend, da's geen geheim volgens mij.

Wat ook geen geheim is, is het feit dat Sorenson een WAO uitkering heeft omdat hij niet in staat is om te functioneren als leraar voor 28 uur per week, dat is echter geen beletsel voor hem om een politieke partij te leiden in en in de Rotterdamse raad te zitten, een opgave waarover hij klaagt op zijn weblog dat het zoveel werk is.

Op zijn weblog noemde hij de keuringsarts die vond dat iemand die dat soort werk kon verzetten voor LR ook moest kunnen lesgeven een "PvdA'er die het vanwege politieke overwegingen op hem gemunt had". Dat zijn Sorensen' eigen woorden, geen 'aantijgingen'.

Dat vind ik pas verontrustend.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2004 15:20:17 ]
pi_21032865
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 15:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik bezoek nooit cafe's.
Mijn info komt van iemand die de klacht die dat meisje ingediend had behandeld heeft en er is nog een hele stapel klachten tegen zijn functioneren als leraar ingediend, da's geen geheim volgens mij.

Wat ook geen geheim is, is het feit dat Sorenson een WAO uitkering heeft omdat hij niet in staat is om te functioneren als leraar voor 28 uur per week, dat is echter geen beletsel voor hem om een politieke partij te leiden in en in de Rotterdamse raad te zitten, een opgave waarover hij klaagt op zijn weblog dat het zoveel werk is.

Op zijn weblog noemde hij de keuringsarts die vond dat iemand die dat soort werk kon verzetten voor LR ook moest kunnen lesgeven een "PvdA'er die het vanwege politieke overwegingen op hem gemunt had". Dat zijn Sorensen' eigen woorden, geen 'aantijgingen'.

Dat vind ik pas verontrustend.
Kijk dit is alweer wat anders dan wat je net zei. Net zei je dat hij bij leerlingen de hoofddoek van de kop trok, omdat hij daar tegen is. En nu kom je met wat anders "dat een vriend een klacht behandelt van een meisje" .

Is hij hier voor veroordeeld? Je moet namelijk oppassen met dit soort dingen, we weten niet in welke situatie dit is gebeurd. Misschien had ze een slecht cijfer gekregen en wilde ze wraak nemen.

Nogmaals ik zie nergens dat hij hiervoor is veroordeeld, dus denk ik dat het verhaal op dit moment redelijk eenzijdig is. Van de kant van dat meisje, voor een compleet verhaal heb je dat van beide kanten nodig.

Ik heb er ook nog nooit wat over gehoord of gelezen in de media, die zouden dit ongetwijfeld hebben opgepikt.
pi_21033125
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 15:33 schreef Brammetje het volgende:

Kijk dit is alweer wat anders dan wat je net zei. Net zei je dat hij bij leerlingen de hoofddoek van de kop trok, omdat hij daar tegen is. En nu kom je met wat anders "dat een vriend een klacht behandelt van een meisje" .

Is hij hier voor veroordeeld? Je moet namelijk oppassen met dit soort dingen, we weten niet in welke situatie dit is gebeurd. Misschien had ze een slecht cijfer gekregen en wilde ze wraak nemen.

Nogmaals ik zie nergens dat hij hiervoor is veroordeeld, dus denk ik dat het verhaal op dit moment redelijk eenzijdig is. Van de kant van dat meisje, voor een compleet verhaal heb je dat van beide kanten nodig.

Ik heb er ook nog nooit wat over gehoord of gelezen in de media, die zouden dit ongetwijfeld hebben opgepikt.
Veroordeeld? voor wat dan, mishandeling? Het is niet echt een misdrijf, is het wel?
Bovendien is de heer Sorensen onmiddelijk na dit incident op non-actief gestelt en overspannen de ziektewet ingegaan, hierop is afkeuring en WAO gevolgd, volgens Sorensen is hij volgens de neuroloog niet langer bestand tegen de stress van het lesgeven...maar wel van de stress van politiek bedrijven, blijkbaar.

Geen geheim betekent niet dat er publiciteit aan wordt gegeven, dit incident heeft zich voorgedaan ver voor Sorensen politiek actief werd, ik vermoed echter wel dat mocht Sorensen de nationale politiek ingaan er wel een aantal incidenten in de publiciteit zal komen.

Dat jij er nooit over gehoord hebt betekent niet dat het niet gebeurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')