abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20974970
Uit De Telegraaf van 31 juli 2004.

HEINSBROEK: „Euro grote ramp!”

„In Nederland word je toch alleen maar gestraft. Je betaalt veel belasting, je krijgt een boete omdat je een paar kilometer te hard rijdt, je staat in een file waar je niet om vraagt en als je thuiskomt zie je dat je buurman thuis zit met een uitkering. Hoe leg je dat uit aan de mensen? Daar wringt toch iets.”

Herman Heinsbroek, ontspannen weggezakt in een roestvrijstalen stoel op het terras van zijn villa in het achterland van Saint-Tropez, veert op voor de cappuccino die zijn vrouw Judith Wiersemaheeft gemaakt. De beste cappu trouwens van de hele Côte d’Azur. Heel even rook deze 51-jarige bon-vivant aan de Haagse politiek en raakte er meteen aan verslaafd. Al realiseert hij zich dat zelf nog niet.

Machtig
„Ik snap echt niet waarom het kabinet nog afspraken maakt met de vakbeweging. Die stelt toch al jaren niets meer voor. Achterhaald, zinloos... Die De Geus doet het goed hoor, houdt zijn poot stijf. Donnervalt me ook mee. Hij heeft er toch twee op een cel gekregen. Gerrit Zalm is de machtigste man van Nederland, hij maakt de dienst uit in het kabinet. Jan Peter Balkenende heeft niets in te brengen, die heeft ook totaal geen charisma. Dit is het kabinet Zalm-Balkenende. Een boekhouder regeert en beslist. En dat is heel slecht. En Brinkhorstheeft helemaal niets te vertellen. Hij zit niet eens met de vakbeweging aan tafel.”

Een lange middag spraken we in de brandende zon aan de Côte d’Azur over de nieuwe politiek, over de nieuwe politieke beweging van Heinsbroek en over zijn agenda. Die is trouwens veel minder geheim dan iedereen denkt. Het draaiboek om bij de volgende Tweede-Kamerverkiezingen toe te slaan, ligt gewoon al klaar.

Verandering
„De onrust in de samenleving is er nog steeds. Die sluimert en duikt opeens weer op. Snel en hevig. Kijk eens naar die affaire rond Dick Advocaat. In korte tijd stond het complete volk op zijn achterste benen. Ook dat is de onrust, zoals we die twee jaar geleden bij Pim Fortuyn zagen. Het zit diep in de samenleving, er is meer aan de hand dan iedereen denkt. Het is tijd voor echte verandering. Mensen hebben behoefte aan duidelijk leiderschap, aan iemand met charisma. Wie dat dan ook maar is. Politieke partijen zijn uit de tijd, dat is geweest. Het gaat alleen nog maar over personen. En het gaat nu verschrikkelijk slecht met Nederland. Kijk toch eens om je heen! Kijk naar de beurs. Die heeft altijd gelijk. Werkgelegenheid verdwijnt, we raken achterop. Er wordt geen geld meer uitgegeven. Het kabinet kan beter de inkomstenbelasting verlagen in plaats van de vennootschapsbelasting. Dan ontstaat er tenminste wat ruimte. Die euro is toch een grote ramp. Daar heeft echt niemand om gevraagd. Hoe zit het met de pensioenen? Mensen komen ook in steeds grotere problemen. Waar was dit toch allemaal voor nodig? Nederland kon niet eens meepraten over de invoering van de euro! Misschien moet je wel de PvdG oprichten, de Partij van de Gulden. Als je de euro weer vervangt door de gulden kost dat tien miljard. Dat is veel geld. Die Europese Grondwet wordt toch niet aangenomen. Wat moet ik trouwens met een Europese president, of met een minister van Justitie van Europa. Allemaal overbodig.”

We besluiten in de Beach Club Tropezina van Patrick Germain iets te gaan eten. Herman Heinsbroek rijdt op zijn scooter naar de plage. Judith is er kind aan huis. Ze liep er al rond toen ze net zo oud was als haar dochters nu, ze houdt van Saint-Tropez. Twee jaar werkte Judith als verpleegkundige in het AMC, nu is ze kunstenares en maakt robuuste beelden. Bovendien heeft de opvoeding van de twee dochters haar zorg.

„Kunst met kloten”, zou ze later aan tafel zeggen over haar beelden, terwijl ze de biceps van haar rechterarm bolt. „Het komt helemaal uit mijzelf.” In september exposeert ze in Het Arsenaal van Jan des Bouvrie. „Maar ik zou wel een expositieruimte onder ons huis in Naarden willen hebben, maar Herman weet het nog niet”, knipoogt ze naar de andere kant van de tafel.

Het verkiezingsprogramma van Heinsbroek ligt veilig opgeborgen in een kluis. Hij wil niet dat anderen er mee aan de haal gaan. Er moet in ieder geval een superminister komen van Economische en Sociale Zaken en als het aan Heinsbroek ligt komt er een minister voor Europese Zaken, wil hij wel onthullen. Veel verder gaat hij niet.

Simpel is de politiek niet, houd ik Heinsbroek maar eens voor. De materie is vaak buitengewoon ingewikkeld.
En is Nederland er wel rijp voor Voorlopig houdt Herman zijn kruit droog. Bezigheden genoeg. In het najaar lanceert hij een nieuwe website en verwacht daar heel veel van. Dus zakelijk timmert de ex-minister ook weer aan de weg. Het succes van zijn vroegere platenmaatschappij Arcade, destijds voor een kapitaal bedrag verkocht aan uitgever Wegener, zal moeilijk te evenaren zijn. Maar de politiek wenkt nadrukkelijk. Het moet een overval worden. Pas als je heel groot wordt, gaan de andere partijen mee, is de strategie van Heinsbroek.

„Het is nog nooit in Nederland vertoond dat in de laatste zes weken voor de verkiezingen een paar miljoen in een campagne wordt gepompt. Ik verzamel nu mensen om mij heen. Ik vraag aan ze ’Ben je bereid om mee te doen? Ja of nee? Wil jij ook die veranderingen? Sta je erachter?’ Meelopers wil ik niet. Mensen die ’Nee’ kunnen zeggen, daar heb ik meer aan.”
pi_20974994
Dat wordt vast een succes.
.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 15:23:29 #3
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20975087
Wat vind je er zelf van?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 31 juli 2004 @ 15:24:19 #4
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20975095
Onkruid vergaat niet.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 31 juli 2004 @ 15:32:48 #5
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_20975224
Pim had het zo gewild.
The Internets, I needs it..
pi_20975237
Wie weet is zijn gedachte dat die AOW is straks misschien niet meer te betalen is, dus daar moeten we als eerste nu maar eens vanaf. Dat geld is ook anders te besteden (Staatschuld?) Fijn dat Heinsbroek er zo onomwonden voor uitkomt. Tijdens zijn campagne zal het wel iets minder duidelijk zijn, maar we weten in ieder geval hoe hij over bepaalde dingen denkt, en waar we mogelijk (weer) aan toe zijn......
pi_20976316
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 15:14 schreef Bevo103 het volgende:
In Nederland word je toch alleen maar gestraft. Je betaalt veel belasting, je krijgt een boete omdat je een paar kilometer te hard rijdt, je staat in een file waar je niet om vraagt en als je thuiskomt zie je dat je buurman thuis zit met een uitkering. Hoe leg je dat uit aan de mensen? Daar wringt toch iets.”
Wat een ongelooflijke populist...
Ik ben een God in 't diepst van mijn gedachten...
  zaterdag 31 juli 2004 @ 17:42:58 #8
92803 Bela
homo ludens
pi_20977618
Mensen die nee kunnen zeggen, intussen zal hij er al behoorlijk wat tegengekomen zijn
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
pi_20978054
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 16:35 schreef --Davidoff-- het volgende:

[..]

Waarom? Moet zijn mening over deze zaken per se anders zijn dan die van de gemiddelde Nederlander? Een politicus moet toch juist het volk vertegenwoordigen?

Zeik niet zo, leeghoofd.
pi_20978190
Ik ben bang dat ie wel stemmen krijgt, juist van mensen voor wie zijn soort politiek helemaal niet zo goed is. Het is geen politiek, het is puur machtsdenken, maar laat het hem maar proberen al zou ik het jammer vinden - hij heeft niet bewezen iets toe te voegen en van dit interview word ik erg treurig. Het sluit wel aan bij dit topic: de wie niet welkom is bij de laffer en static meet meet
pi_20978250
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 18:17 schreef SCH het volgende:
Het is geen politiek, het is puur machtsdenken
Flinke uitspraak die je daar doet.
Dan moet je er vast ook wel goede bewijzen voor hebben.

Mag ik die?

Thanks.
pi_20978309
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 18:19 schreef smash789 het volgende:

[..]

Heb jij andere motieven voorhanden?
  zaterdag 31 juli 2004 @ 18:31:48 #13
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20978460
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 18:19 schreef smash789 het volgende:

[..]

De manier waarop hij zijn politieke partij vormgeeft bijvoorbeeld. "Leden is een achterhaald concept, maar financiele ijdrages zijn welkom" In die trant staat het op zijn website.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 19:10:02 #14
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20979104
Dat idee van die lastenverlichting vind ik wel top. Is goed voor de economie, en iedereen kan het gebruiken.

Overigens zijn mensen er prima zelf toe in staat te beslissen wat goed voor hun is. Ze hebben geen SCH nodig om"goed" stemgedrag voorgekauwd te krijgen.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 19:13:51 #15
40772 Chris_Redfield
Sexy mothafuckha
pi_20979172
Mijn stem krijgt ie.
Satan Stole My Teddybear
pi_20979192
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 19:10 schreef PJORourke het volgende:
Dat idee van die lastenverlichting vind ik wel top. Is goed voor de economie, en iedereen kan het gebruiken.

Overigens zijn mensen er prima zelf toe in staat te beslissen wat goed voor hun is. Ze hebben geen SCH nodig om"goed" stemgedrag voorgekauwd te krijgen.
Ja dat hebben we gezien met de LPF
pi_20979346
quote:
Heinsbroek denkt daar trouwens niet zo over, hij is er een voorstander van om bijvoorbeeld WAO-ers het stemrecht te ontnemen
  zaterdag 31 juli 2004 @ 19:27:40 #18
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20979384
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 19:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Heinsbroek denkt daar trouwens niet zo over, hij is er een voorstander van om bijvoorbeeld WAO-ers het stemrecht te ontnemen
Ha, dat is de ouwe conservatieve visie van voor 1919. De angst dat allerlei armen zich rijk zouden stemmen. Hij heeft wel een punt, maar ik ben daar niet voor.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 19:58:25 #19
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20979942
Over de Euro en Europa heeft hij wel gelijk
Als ik hem was bleef ik lekker in mijn villa in de zon en zou ik Nederland lekker aan haar lot overlaten
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zaterdag 31 juli 2004 @ 20:22:50 #20
43935 --Davidoff--
Heer van stand
pi_20980376
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 18:09 schreef smash789 het volgende:
Waarom? Moet zijn mening over deze zaken per se anders zijn dan die van de gemiddelde Nederlander? Een politicus moet toch juist het volk vertegenwoordigen?
Als je het stuk goed gelezen hebt kun je niet anders concluderen dat meneer Heinsbroek met niet meer komt dan populistische holle retoriek. Het is heel makkelijk om alles en iedereen aan te vallen. Maar oplossingen, ik verwacht ze niet van dit heerschap.
pi_20980571
SCH, misschien wil ie Nederland wel verbeteren?

Macht heeft ie toch al genoeg.
pi_20980582
Davidoff, wat is er mis met populisme?
  zaterdag 31 juli 2004 @ 20:41:40 #23
39568 _MaximuS_
Maximus Timius Meridius
pi_20980716
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 20:34 schreef smash789 het volgende:
Davidoff, wat is er mis met populisme?
het lijkt me niet bevordelijk als iemand alleen maar zegt wat de mensen horen willen en er zelf ook niks aan kan veranderen...
Vaak als je vrolijk bent... ziet niemand je glimlach,
Vaak als je huilt... ziet niemand je tranen,
Vaak als je zorgen hebt... merkt niemand het op,
Maar laat je een scheet...
pi_20980777
Waarom zou Heinsbroek daar niks aan kunnen veranderen????????
pi_20980784
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 20:33 schreef smash789 het volgende:
SCH, misschien wil ie Nederland wel verbeteren?
Oh dat zal best meespelen.
quote:
Macht heeft ie toch al genoeg.
Wat voor macht heeft ie dan?
  zaterdag 31 juli 2004 @ 20:45:03 #26
43935 --Davidoff--
Heer van stand
pi_20980791
Wat er mis is met populisme. Meneer Heinsbroek, stelt populaire misstanden in de samenleving op een bijzonder simplistische/ oppervlakkige manier voor.
pi_20980833
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 20:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh dat zal best meespelen.
[..]
Waardoor weet jij dat Heinsbroek enkel en alleen op macht uit is? De enige manier om dat te weten is door z'n gedachten te lezen. Kun jij dat? Zo niet, houdt dan je semi-intellectuele mond maar.
quote:
Wat voor macht heeft ie dan?
Financiele macht en rijke kennissen.
pi_20980853
Davidoff, misschien moet je eens vaker buiten de deur komen en realiseren dat meneer Heinsbroek keihard gelijk heeft. De problemen zijn simpel. De oplossingen zijn simpel. Er moet gewoon iemand zijn die het doet. Aan eindeloos geouwehoer en geknuffel hebben we niks.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 21:10:21 #29
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20981209
Populisme en anti-politiek zijn ook legitieme politiek. Zolang hij zich aan zijn beloften houdt, dan verdient hij het, als ieder ander, aan het politieke spel mee te doen. Maar ik geloof niet dat hij dat kan

Aan het eind van de periode wordt, zoals gewoonlijk, aan de stemcomputer afgerekend.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 21:17:42 #30
39568 _MaximuS_
Maximus Timius Meridius
pi_20981321
quote:
De problemen zijn simpel. De oplossingen zijn simpel.
noem jij mij de simpele oplossing van het fileprobleem eens dan...
Vaak als je vrolijk bent... ziet niemand je glimlach,
Vaak als je huilt... ziet niemand je tranen,
Vaak als je zorgen hebt... merkt niemand het op,
Maar laat je een scheet...
  zaterdag 31 juli 2004 @ 21:23:26 #31
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_20981408
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 21:17 schreef _MaximuS_ het volgende:

[..]

...zonder de vrijheid van de mensen te beperken.
The Internets, I needs it..
  zaterdag 31 juli 2004 @ 21:30:05 #32
43935 --Davidoff--
Heer van stand
pi_20981497
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 20:48 schreef smash789 het volgende:
De problemen zijn simpel. De oplossingen zijn simpel.
Als alles zo 'simpel' is als jij het stelt hebben we Heinsbroek niet nodig. Bovendien als alles zo 'simpel' is waarom lossen partijen als vvd, cda, of pvda het dan niet op. Niemand zit immers op allerlei, vaak geldverslindende, misstanden te wachten.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 21:32:19 #33
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20981524
quote:

[..]

Verdubbeling van het wegennet natuurlijk!
pi_20981531
quote:

[..]

Meer wegen aanleggen en stoppen met het nonstop autootje-pesten. Next.
(Het geld is makkelijk te krijgen. Minder bijdragen aan de EU, stopzetten van ontwikkelingshulp, AOW uitgaven minimaliseren etc.)
pi_20981571
Davidoff, mensen bekeuren voor 5km/u te hard rijden is toch belachelijk. Het is toch SIMPEL om hier verandering in te krijgen? Waar ik me dood aan erger zijn de lage straffen die criminelen krijgen. Het is toch redelijk SIMPEL om de strafmaten te verhogen? Het wegennet uitbreiden is toch ook SIMPEL? Uitgaven aan de AOW minimaliseren is toch ook SIMPEL? Mensen moeten dan maar harder op zoek naar werk. Er wordt teveel geprofiteerd in Nederland. Iedereen moet maar eens leren wat hard werken is.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 21:36:41 #36
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20981587
Simpele oplossingen creeeren wel weer nieuwe poblemen natuurlijk.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 21:37:32 #37
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_20981595
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 20:44 schreef smash789 het volgende:
Waarom zou Heinsbroek daar niks aan kunnen veranderen????????
laat ik het zo zeggen, waarom denk ji dat hij het wel kan?

om zijn sterke programma?
om zijn goodwill uit het verleden?

waarom zou hij wel even de file's oplossen bijvoorbeeld? kort door bocht
pi_20981641
Grumpey, ik vroeg de vraag eerst. Dat jij de vraag meteen naar mij terug stuurt wijst op zwakte van jouw kant. Dit gebeurt echter wel vaker. Beantwoordt gewoon eerst mijn vraag, daarna heb je het recht om mij een vraag te stellen. Stel je aub niet zo verschrikkelijk zwak op, en beantwoordt m'n vraag in plaats van ervan weg te rennen.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 21:45:48 #39
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_20981732
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 21:35 schreef smash789 het volgende:
Davidoff, mensen bekeuren voor 5km/u te hard rijden is toch belachelijk. Het is toch SIMPEL om hier verandering in te krijgen? Waar ik me dood aan erger zijn de lage straffen die criminelen krijgen. Het is toch redelijk SIMPEL om de strafmaten te verhogen? Het wegennet uitbreiden is toch ook SIMPEL? Uitgaven aan de AOW minimaliseren is toch ook SIMPEL? Mensen moeten dan maar harder op zoek naar werk. Er wordt teveel geprofiteerd in Nederland. Iedereen moet maar eens leren wat hard werken is.
bij 5km te hard wordt je niet bekeurd. Je wordt pas bekeurd als je de grens van de tolerantielimiet (dat al ver boven maximale snelheid ligt) overschrijd. En waarom eigen jij jezelf toe dat je te hard mag rijden?!! aso

Ik wil het wegennet niet uitbreiden, ik wil meer openbaar vervoer, zomaar wegen bouwen krijg je echt bij de ene helft van de bevolking zonder slag en stoot naar binnen (en het is de vraag of het iets oplost. Iedereen weet dat met meer wegen er ook meer verkeer zal komen)

ik wil wel gewoon AOW, waarom zouden mensen geen AOW meer mogen? Sodeju heej, je krijgt nu ook pas AOW als je behoorlijk kreupel bent. Dat jij nu gezond bent, probeer je eens in te leven in iemand die dat niet is! En van dat werk ben ik met je eens, maar door AOW te minimaliseren pak je gewoon mensen die niet gepakt moeten worden (wat ik dus wil zeggen --> te simpele oplossing)

er wordt inderdaad teveel geprofiteerd in Nederland. Er daar doet heinsbroek vrolijk aan mee en zal dat echt niet veranderen....
  zaterdag 31 juli 2004 @ 21:47:23 #40
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_20981761
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 21:40 schreef smash789 het volgende:
Grumpey, ik vroeg de vraag eerst. Dat jij de vraag meteen naar mij terug stuurt wijst op zwakte van jouw kant. Dit gebeurt echter wel vaker. Beantwoordt gewoon eerst mijn vraag, daarna heb je het recht om mij een vraag te stellen. Stel je aub niet zo verschrikkelijk zwak op, en beantwoordt m'n vraag in plaats van ervan weg te rennen.
antwoord gegeven in volgende reply....
ik zie trouwens je punt niet over 'zwakte' want een wedervraag geven kan juist ook feedback geven over je eigen vraag die je stelde...
pi_20981869
stemming makerij
  zaterdag 31 juli 2004 @ 22:00:51 #43
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_20982010
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 21:56 schreef pberends het volgende:
Vooraf:

Nu ff het verhaal lezen.
pi_20982252
quote:
Ik snap echt niet waarom het kabinet nog afspraken maakt met de vakbeweging. Die stelt toch al jaren niets meer voor.
Nee, maar als ze staken ligt wel heel Nederland plat. In de trant van veel meelopers hebben vakbonden nog dikke macht.
quote:
Een boekhouder regeert en beslist. En dat is heel slecht.
Waarom?
quote:
Die is trouwens veel minder geheim dan iedereen denkt. Het draaiboek om bij de volgende Tweede-Kamerverkiezingen toe te slaan, ligt gewoon al klaar.
Echt geheim hoor, die site is al maanden in de lucht; http://www.lijstnieuwepolitiek.nl
quote:
Kijk eens naar die affaire rond Dick Advocaat. In korte tijd stond het complete volk op zijn achterste benen.
Das bij elk WK en EK.
quote:
Politieke partijen zijn uit de tijd, dat is geweest. Het gaat alleen nog maar over personen.
Das echt nonsens, mensen stemmen nog altijd meer op inhoud dan op personen. Het motto is meer als de mensen redelijk zijn, dan stem ik op de inhoud van die mensen. Balkenende en Zalm hebben bewezen dat het meer om inhoud draaid.
quote:
En het gaat nu verschrikkelijk slecht met Nederland. Kijk toch eens om je heen! Kijk naar de beurs. Die heeft altijd gelijk. Werkgelegenheid verdwijnt, we raken achterop.
Overal in de wereld, en Nederland komt daar als buitenlandafhankelijk land natuurlijk niet onderuit. Internationaal gezien doen we het gewoon matig, maar slecht is overdreven.
quote:
Er wordt geen geld meer uitgegeven. Het kabinet kan beter de inkomstenbelasting verlagen in plaats van de vennootschapsbelasting. Dan ontstaat er tenminste wat ruimte.
Vennootschapsbelasting verlagen zal de uitgaven van bedrijven verhogen, dus waarom dat andere betere zal zijn snap ik niet. Die ruimte ontstaat er ook bij het verlagen van vennootschapsbelasting.
quote:
Die euro is toch een grote ramp.
Komt door de economie. Economie zal op lange termijn sterker worden door de euro. De inflatie is trouwens het laagste sinds 10 jaar, terwijl er 7 jaar daarvan onder de gulden was.
quote:
Als je de euro weer vervangt door de gulden kost dat tien miljard.
Tien miljard wat? Euro of gulden?
quote:
Het verkiezingsprogramma van Heinsbroek ligt veilig opgeborgen in een kluis.
Gebruikt hij geen computers? Niemand zal het willen jatten ook.
quote:
Er moet in ieder geval een superminister komen van Economische en Sociale Zaken
Gaat dat veel toevoegen dan?
quote:
en als het aan Heinsbroek ligt komt er een minister voor Europese Zaken, wil hij wel onthullen.
De benaming is anders en wordt gepromoveerd naar minister, maar dit zal alsnog weinig uitmaken. Soort verkapte minister van Bestuurlijke vernieling, alleen de verpakking is anders.
quote:
Het is nog nooit in Nederland vertoond dat in de laatste zes weken voor de verkiezingen een paar miljoen in een campagne wordt gepompt.
Het is weer duidelijk dat Heinsbroek met geld macht en mensen probeert op te kopen. Wat een bekrompen zielig mannetje is het toch.

Deze kwal heeft weinig kennis van politieke zaken en denkt er vanuit zijn ivoren toren veel te makkelijk over. Het lijkt wel of hij alleen zorgen maakt over luxeprobleempjes als de buurman (heeft ie wel een buurman met zo'n groot huis?) met een uitkering en het niet harder mogen rijden met z'n Bentley. Hopelijk zullen er weinig mensen intuinen in z'n gelul, maar de Nederlandse media kennende zullen ze hem weer volop aandacht schenken zodat hij vast weer een aantal zeteltjes zou kunnen halen.
pi_20982353
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 18:31 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De manier waarop hij zijn politieke partij vormgeeft bijvoorbeeld. "Leden is een achterhaald concept, maar financiele ijdrages zijn welkom" In die trant staat het op zijn website.
Ik vind het zeer arrogant dat een miljonair om financiele bijdragen vraagt.
pi_20982366
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 21:45 schreef Grumpey het volgende:

[..]
gelul
Man, je krijgt wel een boete bij 5km/u te hard. Op welke planeet heb jij de afgelopen 50 jaar gewoond? Geldt ook voor de rest van je post, clown.
pi_20982370
quote:
Lastenverlichting is geen idee, maar een keuze die elke politieke stroming maakt.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 22:21:55 #48
78698 Gianluca
de stationshoerenhater
pi_20982372
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 22:15 schreef pberends het volgende:

[..]

Nee, maar als ze staken ligt wel heel Nederland plat. In de trant van veel meelopers hebben vakbonden nog dikke macht.
[..]

Waarom?
[..]

Echt geheim hoor, die site is al maanden in de lucht; http://www.lijstnieuwepolitiek.nl
[..]

Das bij elk WK en EK.
[..]

Das echt nonsens, mensen stemmen nog altijd meer op inhoud dan op personen. Het motto is meer als de mensen redelijk zijn, dan stem ik op de inhoud van die mensen. Balkenende en Zalm hebben bewezen dat het meer om inhoud draaid.
[..]

Overal in de wereld, en Nederland komt daar als buitenlandafhankelijk land natuurlijk niet onderuit. Internationaal gezien doen we het gewoon matig, maar slecht is overdreven.
[..]

Vennootschapsbelasting verlagen zal de uitgaven van bedrijven verhogen, dus waarom dat andere betere zal zijn snap ik niet. Die ruimte ontstaat er ook bij het verlagen van vennootschapsbelasting.
[..]

Komt door de economie. Economie zal op lange termijn sterker worden door de euro. De inflatie is trouwens het laagste sinds 10 jaar, terwijl er 7 jaar daarvan onder de gulden was.
[..]

[..]

[..]

[..]

De benaming is anders en wordt gepromoveerd naar minister, maar dit zal alsnog weinig uitmaken. Soort verkapte minister van Bestuurlijke vernieling, alleen de verpakking is anders.
[..]

Het is weer duidelijk dat Heinsbroek met geld macht en mensen probeert op te kopen. Wat een bekrompen zielig mannetje is het toch.

Deze kwal heeft weinig kennis van politieke zaken en denkt er vanuit zijn ivoren toren veel te makkelijk over. Het lijkt wel of hij alleen zorgen maakt over luxeprobleempjes als de buurman (heeft ie wel een buurman met zo'n groot huis?) met een uitkering en het niet harder mogen rijden met z'n Bentley. Hopelijk zullen er weinig mensen intuinen in z'n gelul, maar de Nederlandse media kennende zullen ze hem weer volop aandacht schenken zodat hij vast weer een aantal zeteltjes zou kunnen halen.
je lult een heleboel, waaronder veel onzin, maar op sommige punten heb je gelijk
Kom niet in mn buurt je begaat een flater, in een straal van 5 kilometer schiet ik elke bitch neer
  zaterdag 31 juli 2004 @ 22:24:08 #49
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_20982424
inderdaad pberends, je lut veel, maar je weet wel de kern over te brengen...
pi_20982435
quote:
Davidoff, mensen bekeuren voor 5km/u te hard rijden is toch belachelijk. Het is toch SIMPEL om hier verandering in te krijgen?
Als we nu 110 km per uur mochten en bij 115 een boete kregen liep Heinsbroek over hetzelfde te zeiken. Hij mag blij zijn dat het niet lager dan 120 km per uur is in Nederland.
pi_20982444
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 22:21 schreef Gianluca het volgende:

[..]

je lult een heleboel, waaronder veel onzin, maar op sommige punten heb je gelijk
Vrijheid van meningsuiting Ik overdreef een beetje, maar Heinsbroek lult zelf nog meer nonsens.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 22:27:13 #52
78698 Gianluca
de stationshoerenhater
pi_20982468
hij moet niet zeiken, hij is multi-miljonair
Kom niet in mn buurt je begaat een flater, in een straal van 5 kilometer schiet ik elke bitch neer
pi_20982479
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 22:27 schreef Gianluca het volgende:
hij moet niet zeiken, hij is multi-miljonair
En daarom is hij gevaarlijk, hij gaat namelijk macht kopen.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 22:29:27 #54
78698 Gianluca
de stationshoerenhater
pi_20982514
hij is onbetrouwbaar & labiel en logischerwijs een ongeschikte leider

maar das Balkenende ook
  zaterdag 31 juli 2004 @ 22:32:09 #55
78698 Gianluca
de stationshoerenhater
pi_20982555
ik denk dat de LPF uitelkaarvalt en dat daarna een paar zullen afdruipen naar Lijst Heinsbroek
pi_20982585
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 22:32 schreef Gianluca het volgende:
ik denk dat de LPF uitelkaarvalt en dat daarna een paar zullen afdruipen naar Lijst Heinsbroek
Ja, grote kans dat de macht versnipperd bij de LPF-gelederen.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 22:38:32 #57
78698 Gianluca
de stationshoerenhater
pi_20982663
heinsbroek krijgt toch niet genoeg stemmen voor ook maa één zetel. Maar hij heeft wel geld, als hij veel promotie kan betalen misschien wel
pi_20982699
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 22:38 schreef Gianluca het volgende:
heinsbroek krijgt toch niet genoeg stemmen voor ook maa één zetel. Maar hij heeft wel geld, als hij veel promotie kan betalen misschien wel
Quoten kan middels de -knop bij het desbetreffende post.

Ja, hij gaat echt zetels kopen, das duidelijk. Vooral die lage inkomens gaan dan op hem stemmen, die zijn vatbaar voor dat soort gelul, en Heinsbroek zal met zijn beleid juist hun treffen.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 22:42:13 #59
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_20982717
beter 1 zetel dan geen zetel....

bij 1 zetel zal hij na een jaar wel de brui eraan geven omdat hij het liefst mee had willen regeren, wat ervoor zorgt dat de goodwill helemaal weg is. Bij geen zetel kan hij de zielige slachtofferrol innemen waar ook veel groepen in de samenleving zich in kunnen vinden wat een veel groter gevaar kan betekenen voor mensen die geen heinsbroek fan zijn
pi_20982821
Als minister van EZ werd hij op tv eens door journalisten ondervraagd naar zijn kennis van de meest elementaire beginselen van de economie. Daar had hij weinig kaas van gegeten. Maar dat was uiteraard helemaal niet belangrijk volgens Heinsbroek zelf. Vond hij erg flauw van de interviewers.

Hem werd ook gevraagd of hij Prof. Heertje kende. Nou, hij had wel eens van Raoul Heertje gehoord maar een econoom met die naam? Nee nooit van gehoord. De interviewer vond het toch wel wat vreemd dat 'onze' minister van EZ nog nooit van een 'vooraanstaand' nederlands econoom had gehoord. Daarop zei Heinsbroek dat, omdat hij hem niet kende, het nooit een goed econoom kon zijn.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 23:05:27 #61
78698 Gianluca
de stationshoerenhater
pi_20983059
Hij gaat van die LENINGMAN achtige spotjes maken
  zaterdag 31 juli 2004 @ 23:34:44 #62
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20983444
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 21:45 schreef Grumpey het volgende:
Iedereen weet dat met meer wegen er ook meer verkeer zal komen
Lijkt me grote onzin. De mensen die nu in de auto zitten en in de file staan staan er niet voor hun lol. Ze staan er omdat ze ergens moeten zijn. Ze gaan niet meer rijden omdat er meer asfalt ligt. Zo gaan mensen ook niet meer reizen als er meer treinen of bussen rijden. Er is gewoon een bepaalde vraag, en die vraa groeit omdat de bevolking groeit. Heeft niks met de hoeveelheid asfalt te maken, dat is een mythe uit de hoek van o.a. Halsema, die nog nooit goed onderbouwd is.
pi_20983711
Heheh, die opmerking van Grumpey bewees wel effe mooi z'n incompetentie.
  zondag 1 augustus 2004 @ 00:01:25 #64
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20983862
Er zijn +-90 negentigduizend Antillianen in Nederland volgens een krantenbericht, daarvan stemt zeg 35%.

En van de 35% zeg 20% op Godett, zou dat genoeg zijn voor 1 zetel?
Het zou wel meteen hem onschendbaar maken en zijn zakken vullen, mits hij door de AIVD screening komt
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_20984678
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 23:34 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Lijkt me grote onzin. De mensen die nu in de auto zitten en in de file staan staan er niet voor hun lol. Ze staan er omdat ze ergens moeten zijn. Ze gaan niet meer rijden omdat er meer asfalt ligt. Zo gaan mensen ook niet meer reizen als er meer treinen of bussen rijden. Er is gewoon een bepaalde vraag, en die vraa groeit omdat de bevolking groeit. Heeft niks met de hoeveelheid asfalt te maken, dat is een mythe uit de hoek van o.a. Halsema, die nog nooit goed onderbouwd is.
Man, dat is een gegeven.
pi_20985120
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 22:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Waarom?
[..]
[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

1 ding is zeker die Heinsbroek is een stuk slimmer dan jij.

Maar goed terug naar het onderwerp, ik vind Heinsbroek niet iemand voor de politiek. Die man moet lekker zijn eigen dingen gaan doen en af en toe een column schrijven.

Dat van dat populistisch vind ik ook altijd zo'n makkelijk excuus. Als je het zo bekijkt is iedereen populistisch, noem ze maar op Marijnissen, Halsema.
  zondag 1 augustus 2004 @ 01:45:22 #67
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_20985159
quote:
Heisbroek is een stuk slimmer dan jij
vind ik nogal subjectief. Ik vind het heel slim als iemand onderzoek doet aan de grens van de wetenschap. Iemand anders neemt geld als leetmat voor slimheid. Andere vinden mensen die zo goed mogelijk niets weten te doen en toch goed leven slim. Sommige zijn heel slim met hun gezondheid en hun lichaam bezig terwijl andere mensen uitblinken in het creatief bezigzijn met de indrukken van de wereld om zich heen (ofzoiets).

Slim is niet te definieeren, dus beweren dat iemand slimmer is dan iemand anders is altijd beetje vaag, want wat bedoel je ermee?
  zondag 1 augustus 2004 @ 01:49:24 #68
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_20985185
Ik vind het een zeer interessant figuur die Hermanus.
Ik ben zwaar benieuwd
pi_20985234
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 01:45 schreef Grumpey het volgende:

[..]

vind ik nogal subjectief. Ik vind het heel slim als iemand onderzoek doet aan de grens van de wetenschap. Iemand anders neemt geld als leetmat voor slimheid. Andere vinden mensen die zo goed mogelijk niets weten te doen en toch goed leven slim. Sommige zijn heel slim met hun gezondheid en hun lichaam bezig terwijl andere mensen uitblinken in het creatief bezigzijn met de indrukken van de wereld om zich heen (ofzoiets).

Slim is niet te definieeren, dus beweren dat iemand slimmer is dan iemand anders is altijd beetje vaag, want wat bedoel je ermee?
Ik baseer dat op de dingen die ik lees van hem, ik heb ze toch niet voor niets gequote.

Het is mijjn eigen mening trouwens, en die komt niet voort uit het kapitaal van heinsbroek. Ik heb laatst nog een artikel van hem in de HP gelezen, die gast is echt niet dom. Tuurlijk is pberends ook niet stom, maar ik moet dan gewoon een keuze maken.

Ik vind dat je op een forum best wat directer mag reageren om mensen te prikkelen. Tuurlijk had ik wat genuanceerder kunnen reageren, maar dit is doeltreffender.
  zondag 1 augustus 2004 @ 01:58:47 #70
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_20985258
Ik vind Heinsbroek iig een stuk slimmer overkomen dan die fortuyn

Maar dat lijkt me ook niet zo moeilijk
  zondag 1 augustus 2004 @ 01:59:44 #71
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_20985264
nee okeej, wilde alleen weten ik welke zin je heinsbroek slimmer vind.
ikdefinieer slimheid zelf altijd als algemene kennis en wat dat btreft is heinsbroek nu niet echt een toppertje (genoeg voorbeelden te vinden hiervoor, wat wel eens grappige situaties opleverde zoals hierboven vermeld door Gianluca)

jij mag hem wel slimmer vinden, wilde dus alleen maar weten op basis van wat

lekker slapen overigens
pi_20985720
Tijd voor een flesje Heinzbroek?
pi_20989357
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 01:40 schreef Brammetje het volgende:

[..]

1 ding is zeker die Heinsbroek is een stuk slimmer dan jij.
Goede beargumentatie.
pi_20989375
Ik moet altijd poepen van die man.
pi_20989417
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 01:55 schreef Brammetje het volgende:

[..]

Ik baseer dat op de dingen die ik lees van hem, ik heb ze toch niet voor niets gequote.

Het is mijjn eigen mening trouwens, en die komt niet voort uit het kapitaal van heinsbroek. Ik heb laatst nog een artikel van hem in de HP gelezen, die gast is echt niet dom. Tuurlijk is pberends ook niet stom, maar ik moet dan gewoon een keuze maken.

Ik vind dat je op een forum best wat directer mag reageren om mensen te prikkelen. Tuurlijk had ik wat genuanceerder kunnen reageren, maar dit is doeltreffender.
Een persoon die de hele dag met hoogopgeleide rijkelui omgaat is zelf nog niet slim. Je vindt hem alleen slim omdat hij geld heeft. Je kan eigenlijk beter zeggen: hij koopt intelligentie en macht.
  zondag 1 augustus 2004 @ 16:38:03 #76
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_20992623
Hijsbroek is nu niet echt een minister van economische zaken geweest waarvan je kan zeggen dat ie wat gepresteerd heeft (anders als een Bentley uitzoeken).
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_20993582
En maar klagen over het budget van zn regerings wagen of dat politie wagens duurder moeten omdat ze dan meer ''status'' zouden uitstralen. Daardoor zullen er echt niet minder misdrijven worden gepleegd.

Hij is kansloos!
pi_20994595
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 16:35 schreef --Davidoff-- het volgende:

[..]

dat is marijnissen ook, toch doet die het prima in de 2e kamer..
  zondag 1 augustus 2004 @ 19:21:33 #79
78698 Gianluca
de stationshoerenhater
pi_20995393
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 18:39 schreef Esc het volgende:

[..]

dat is marijnissen ook, toch doet die het prima in de 2e kamer..
ja maar die heeft ook nog inteligentie
pi_20996086
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 19:21 schreef Gianluca het volgende:
ja maar die heeft ook nog inteligentie
Herman Heinsbroek heeft universiteit gedaan, en Dhr Marijnissen is volgens mij niet verder gekomen dan lagere school. Niet dat dit wat zegt, maar denk dat je niet zomaar kan zeggen dat Jan slimmer is dan Herman.
  zondag 1 augustus 2004 @ 20:07:45 #81
78698 Gianluca
de stationshoerenhater
pi_20996128
hij heeft iig wel meer verstand
pi_20996191
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 20:05 schreef Brammetje het volgende:

[..]

Herman Heinsbroek heeft universiteit gedaan, en Dhr Marijnissen is volgens mij niet verder gekomen dan lagere school. Niet dat dit wat zegt, maar denk dat je niet zomaar kan zeggen dat Jan slimmer is dan Herman.
Jan M. heeft enorme politieke en algemene kennis, en die 2 zijn het belangrijkste in de politiek. Ik zie liever iemand in de politiek met die kennis dan dat iemand wo-opgeleid is in psychologie en vrijetijdkunde, waar je in de politiek geen drol aan hebt. Hoogopgeleid maakt zeker nog geen goede politicus.
pi_20996255
quote:

[..]

Jan M. weet waarschijnlijk meer van economische zaken dan Heinsbroek, terwijl Jan M. een socialist is.
  zondag 1 augustus 2004 @ 20:19:08 #84
45206 Pietverdriet
pi_20996337
Democratie is een regering door en voor het volk. Hoewel ik Jan niet moet, heb ik nog veel meer tegen een technocratie.
pi_20996358
Maar als Heinsbroek met zijn partij meedoet dan moet hij het maar waar maken.

Net als Peter R. de Vries.

Dat zijn de regels, zo is het spel.
  zondag 1 augustus 2004 @ 21:17:58 #86
92803 Bela
homo ludens
pi_20997409
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Democratie is een regering door en voor het volk. Hoewel ik Jan niet moet, heb ik nog veel meer tegen een technocratie.
Ad Melkert had anders een fabuleuze dossierkennis... Toch ook best belangrijk
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  zondag 1 augustus 2004 @ 21:18:10 #87
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_20997414
quote:
Dat van die boetes voor 5 km te hard rijden vervelend en misschien wel belachelijk zijn... oké (al heb je hier ten alle tijde 100% controle over en is er geen enkele mogelijkheid om de verantwoording hiervoor af te schuiven) Maar het is een belangrijke inkomsten bron, dus ik zou me bij dat 'simpel' niet te veel voorstellen.

Dat er te vaak belachelijk lage straffen worden uitgedeeld heeft weinig tot niets met de straffen in ons wetboek te maken. Die zijn te veranderen. Uitspraken van rechters zijn dit echter niet of nauwelijks. Simpel?

Het wegennet uitbreiden kost handen vol met geld. Maar dat lossen we heel simpel op door alle andere zaken gedurende 10 jaar effe te vergeten.

Uitgaven aan de AOW minimaliseren... ga maar werk zoeken? Ga jij je eerst maar eens verdiepen in de materie want je lult als een kip zonder kop.

Profiteurs hard aanpakken, niet alles en iedereen korten omdat het te veel moeite is om enigszins doordacht te werk te gaan.

Voor het geval het je nog niet was opgevallen... mensen als Heinsbroek hebben dommerds als jij nodig om de gewone man het leven zuur te maken.

Hard werken... zijn niet zo heel veel mensen in dit land die weten wat dat betekent.

Je hebt de klok wel horen luiden maar wat in godsnaam nou weer een klepel is?

Meneer Heinsbroek heeft 'de gewone man' niets te bieden behalve mooie praatjes "Stem op mij en we worden allemaal slapend rijk"... tsja.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zondag 1 augustus 2004 @ 21:24:02 #88
43935 --Davidoff--
Heer van stand
pi_20997552
Om met "van Kooten en de Bie" te spreken (Jacobse en van Es, met hun programma Rugop '81) "Geen gezeik iedereen rijk"
  zondag 1 augustus 2004 @ 21:29:45 #89
92803 Bela
homo ludens
pi_20997690
quote:

[..]

Intelligentie en opleiding zijn niet altijd synoniem, al was het maar omdat intelligentie uit diverse deelsegmenten bestaat. Denk bijvoorbeeld aan sociale intelligentie, emotionele intelligentie enempatisch vermogen, abstractieniveau, relativeringsvermogen, voorstellingsvermogen, materiaalinzicht, culturele bagage, levenservaring,...

Waar Jan Marijnissen wat intellectueel vermogen ontbeert (gezien zijn streven voortdurend weer met een of ander semi-intellectueel verhaal aan te komen in de vorm van een manifest) wordt bij hem gecompenseerd in gedrevenheid, dossierkennis, voorstellingsvermogen, culturele bagage en levenswijsheid. Jan kan het intellectuele verhaal rustig aan Ronald van der Raak overlaten die daartoe wat meer bagage in huis heeft en zo nu en dan eens wat hulp inroepen van een vriend die momenteel even wat anders aan zijn hoofd heeft in verband met zijn gezondheid.

Heinsbroek's intelligentie kent naar mijn idee meer omissies al heeft de man de papieren van een momentopname van enkele jaren op zak om werkgevers wat gelukkiger te maken. Hij lijkt een ander nauwelijks te zien staan, lijkt te lijden aan een wat opgeblazen ego dat hem in de weg kan zitten bij gebruik van het hem ter beschikking staande empatische vermogen.

OK dit is maar een subjectieve duiding vanachter een beeldscherm, geen van beide heren heb ik op de divan gezien
  zondag 1 augustus 2004 @ 21:30:38 #90
92803 Bela
homo ludens
pi_20997710
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 21:24 schreef --Davidoff-- het volgende:
Om met "van Kooten en de Bie" te spreken (Jacobse en van Es, met hun programma Rugop '81) "Geen gezeik iedereen rijk"
Net zo makkelijk.
pi_20998473
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 21:29 schreef Bela het volgende:

[..]

Intelligentie en opleiding zijn niet altijd synoniem, al was het maar omdat intelligentie uit diverse deelsegmenten bestaat. Denk bijvoorbeeld aan sociale intelligentie, emotionele intelligentie enempatisch vermogen, abstractieniveau, relativeringsvermogen, voorstellingsvermogen, materiaalinzicht, culturele bagage, levenservaring,...

Waar Jan Marijnissen wat intellectueel vermogen ontbeert (gezien zijn streven voortdurend weer met een of ander semi-intellectueel verhaal aan te komen in de vorm van een manifest) wordt bij hem gecompenseerd in gedrevenheid, dossierkennis, voorstellingsvermogen, culturele bagage en levenswijsheid. Jan kan het intellectuele verhaal rustig aan Ronald van der Raak overlaten die daartoe wat meer bagage in huis heeft en zo nu en dan eens wat hulp inroepen van een vriend die momenteel even wat anders aan zijn hoofd heeft in verband met zijn gezondheid.

Heinsbroek's intelligentie kent naar mijn idee meer omissies al heeft de man de papieren van een momentopname van enkele jaren op zak om werkgevers wat gelukkiger te maken. Hij lijkt een ander nauwelijks te zien staan, lijkt te lijden aan een wat opgeblazen ego dat hem in de weg kan zitten bij gebruik van het hem ter beschikking staande empatische vermogen.

OK dit is maar een subjectieve duiding vanachter een beeldscherm, geen van beide heren heb ik op de divan gezien
pi_21048714
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 schreef De Telegraaf het volgende:
Heinsbroek: „In Nederland word je toch alleen maar gestraft. Je betaalt veel belasting, je krijgt een boete omdat je een paar kilometer te hard rijdt, je staat in een file waar je niet om vraagt en als je thuiskomt zie je dat je buurman thuis zit met een uitkering. Hoe leg je dat uit aan de mensen? Daar wringt toch iets.”
Ja. En dan regent het ook nog, waar je ook al niet om had gevraagd. *snif*
quote:
„Ik snap echt niet waarom het kabinet nog afspraken maakt met de vakbeweging. Die stelt toch al jaren niets meer voor. Achterhaald, zinloos... Die De Geus doet het goed hoor, houdt zijn poot stijf.
Ja. het gaat lekker zo. Goede sfeer. Gezamenlijk de schouders eronder in moeilijke tijden. Niet dus. Er zijn dermate veel mensen lid van vakbonden dat je ze wel serieus moet nemen. Doe je dat niet, dan krijg je stakingen. En dat is zeker niet goed voor de economie en arbeidsproductiviteit waar iedereen zo op hamert.
quote:
"Donner valt me ook mee. Hij heeft er toch twee op een cel gekregen. Gerrit Zalm is de machtigste man van Nederland, hij maakt de dienst uit in het kabinet. Jan Peter Balkenende heeft niets in te brengen, die heeft ook totaal geen charisma. Dit is het kabinet Zalm-Balkenende. Een boekhouder regeert en beslist. En dat is heel slecht. En Brinkhorst heeft helemaal niets te vertellen. Hij zit niet eens met de vakbeweging aan tafel.”
Wat wil je nou? WEL of NIET met de vakbeweging praten? En zo goed ging het economisch gezien ook niet onder jouw bewind, Heinsje. Je hebt gelijk wat Zalm en Balkenende betreft, maar je gaat toch niet beweren dat Zalm WEL charisma heeft, met z'n krampachtige grimas die een glimlach moet voorstellen? En Donner is een drama. OK, er zitten er nu twee op één cel, maar dat is een voortvloeisel uit beleid dat al tijden geleden in gang is gezet. Donner stapelt blunder op blunder en onderneemt veel te weinig actie.
quote:
"Het is tijd voor echte verandering. Mensen hebben behoefte aan duidelijk leiderschap, aan iemand met charisma. Wie dat dan ook maar is. Politieke partijen zijn uit de tijd, dat is geweest. Het gaat alleen nog maar over personen. "
Toch stapte je wel in een kabinet met daarin verschillende politieke partijen, geleid door een MP bij wie je op 10 kilometer afstand kon zien dat deze geen charisma heeft, noch leidinggevende kwaliteiten. Waarom doe je dat dan, Heinsje?
quote:
"Werkgelegenheid verdwijnt, we raken achterop. Er wordt geen geld meer uitgegeven. Het kabinet kan beter de inkomstenbelasting verlagen in plaats van de vennootschapsbelasting. Dan ontstaat er tenminste wat ruimte."
Allemaal leuk, maar je kunt ook het vertrouwen in de economie verbeteren. De vakbeweging negeren is daartoe zeker niet bevorderijk. Goede afspraken en onderlinge harmonie wel. Kijk maar naar de gloriedagen van het poldermodel, toen de economie volop bloeide. Verlagen van de inkomstenbelasting levert de grootste winst op bij een handjevol rijken, terwijl Jan Modaal er niet bijster veel mee opschiet. Verlagen van BTW zou een betere stimulans zijn om mensen meer te laten besteden.
quote:
"Die euro is toch een grote ramp. Daar heeft echt niemand om gevraagd. ... Waar was dit toch allemaal voor nodig? Nederland kon niet eens meepraten over de invoering van de euro! Misschien moet je wel de PvdG oprichten, de Partij van de Gulden. Als je de euro weer vervangt door de gulden kost dat tien miljard. Dat is veel geld. Die Europese Grondwet wordt toch niet aangenomen. Wat moet ik trouwens met een Europese president, of met een minister van Justitie van Europa. Allemaal overbodig.”
Tja, en daar kom je NU mee? Je gaat wel in een regering zitten die dat soort ontwikkelingen mede voorbereidt en uitvoert. Dan moet je daar niet achteraf over gaan klagen. Een beetje gelijk heb je trouwens wel, ook al had Nederland natuurlijk BEST het al dan niet invoeren van de euro in eigen hand kunnen houden. Zie Groot Brittannië, zie het referendum in Denemarken, bijvoorbeeld. Oja, het was trouwens het zakenleven (waarin je zelf groot bent geworden, Heinsje) die zo hard om de euro riep.
quote:
Het verkiezingsprogramma van Heinsbroek ligt veilig opgeborgen in een kluis. Hij wil niet dat anderen er mee aan de haal gaan. Er moet in ieder geval een superminister komen van Economische en Sociale Zaken en als het aan Heinsbroek ligt komt er een minister voor Europese Zaken, wil hij wel onthullen. Veel verder gaat hij niet.
Ik kan er echt geen touw aan vastknopen, Herman. Wat wil je nou? Een Europese MP of minister van Justitie noem je 'overbodig', maar er moet dan wel weer een minister voor Europese Zaken komen? Hoezo? Kost alleen maar extra geld.
quote:
Maar de politiek wenkt nadrukkelijk. Het moet een overval worden. Pas als je heel groot wordt, gaan de andere partijen mee, is de strategie van Heinsbroek.
En ook al was de LPF groot, maar weinigen gingen mee met de politieke ballonnetjes van Heinsbroek...
quote:
„Het is nog nooit in Nederland vertoond dat in de laatste zes weken voor de verkiezingen een paar miljoen in een campagne wordt gepompt. Ik verzamel nu mensen om mij heen. Ik vraag aan ze ’Ben je bereid om mee te doen? Ja of nee? Wil jij ook die veranderingen? Sta je erachter?’ Meelopers wil ik niet. Mensen die ’Nee’ kunnen zeggen, daar heb ik meer aan.”
Zelf was je een meeloper door in een regering te stappen die een programma uitvoerde waar je totaal niet achter stond. Had ZELF maar NEE gezegd. Dan was die kinderachtige ruzie met Bomhof er misschien niet gekomen en hadden de kiezers gekregen waar zij om vroegen: een kabinet met daarin de LPF, voor een periode van vier jaar. Sterkte met je campagne jongen. Koop maar veel ballonnetjes voor al die miljoenen die je erin stopt...
pi_21049511
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 10:20 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ja. En dan regent het ook nog, waar je ook al niet om had gevraagd. *snif*
[..]

Ja. het gaat lekker zo. Goede sfeer. Gezamenlijk de schouders eronder in moeilijke tijden. Niet dus. Er zijn dermate veel mensen lid van vakbonden dat je ze wel serieus moet nemen. Doe je dat niet, dan krijg je stakingen. En dat is zeker niet goed voor de economie en arbeidsproductiviteit waar iedereen zo op hamert.
[..]

Wat wil je nou? WEL of NIET met de vakbeweging praten? En zo goed ging het economisch gezien ook niet onder jouw bewind, Heinsje. Je hebt gelijk wat Zalm en Balkenende betreft, maar je gaat toch niet beweren dat Zalm WEL charisma heeft, met z'n krampachtige grimas die een glimlach moet voorstellen? En Donner is een drama. OK, er zitten er nu twee op één cel, maar dat is een voortvloeisel uit beleid dat al tijden geleden in gang is gezet. Donner stapelt blunder op blunder en onderneemt veel te weinig actie.
[..]

Toch stapte je wel in een kabinet met daarin verschillende politieke partijen, geleid door een MP bij wie je op 10 kilometer afstand kon zien dat deze geen charisma heeft, noch leidinggevende kwaliteiten. Waarom doe je dat dan, Heinsje?
[..]

Allemaal leuk, maar je kunt ook het vertrouwen in de economie verbeteren. De vakbeweging negeren is daartoe zeker niet bevorderijk. Goede afspraken en onderlinge harmonie wel. Kijk maar naar de gloriedagen van het poldermodel, toen de economie volop bloeide. Verlagen van de inkomstenbelasting levert de grootste winst op bij een handjevol rijken, terwijl Jan Modaal er niet bijster veel mee opschiet. Verlagen van BTW zou een betere stimulans zijn om mensen meer te laten besteden.
[..]

Tja, en daar kom je NU mee? Je gaat wel in een regering zitten die dat soort ontwikkelingen mede voorbereidt en uitvoert. Dan moet je daar niet achteraf over gaan klagen. Een beetje gelijk heb je trouwens wel, ook al had Nederland natuurlijk BEST het al dan niet invoeren van de euro in eigen hand kunnen houden. Zie Groot Brittannië, zie het referendum in Denemarken, bijvoorbeeld. Oja, het was trouwens het zakenleven (waarin je zelf groot bent geworden, Heinsje) die zo hard om de euro riep.
[..]

Ik kan er echt geen touw aan vastknopen, Herman. Wat wil je nou? Een Europese MP of minister van Justitie noem je 'overbodig', maar er moet dan wel weer een minister voor Europese Zaken komen? Hoezo? Kost alleen maar extra geld.
[..]

En ook al was de LPF groot, maar weinigen gingen mee met de politieke ballonnetjes van Heinsbroek...
[..]

Zelf was je een meeloper door in een regering te stappen die een programma uitvoerde waar je totaal niet achter stond. Had ZELF maar NEE gezegd. Dan was die kinderachtige ruzie met Bomhof er misschien niet gekomen en hadden de kiezers gekregen waar zij om vroegen: een kabinet met daarin de LPF, voor een periode van vier jaar. Sterkte met je campagne jongen. Koop maar veel ballonnetjes voor al die miljoenen die je erin stopt...
Prachtverhaal, helemaal gelijk

Het wordt tijd dat jij deze man is interviewt. Vooral dat "Heinsje" is prachtig.
pi_21051279
Blijkbaar zijn er toch velen hier die angst hebben voor de persoon Heinsbroek. Men wil hem immers al buiten spel zetten voordat hij zijn verkiezingsplan openbaar heeft gemaakt. De hier geformuleerder beweringen in de Telegraaf zijn niets meer dan een soort brainwashing.

Ik denk ook niet dat hij een belangrijke partij zal worden, maar het is aan de Nederlanders om dat te bepalen via de rode knop. Ik zie zelf ook niet echt in waarom klagen niet mag zonder accuut met verbeteringen te komen.
De Sp en GL worden toch ook al jaren gedoogd?

Deze man benadert de politiek gewoon met een frisse wind en dat is weer eens verademend na de loze beloftes die in het post-pim tijdperk zijn gemaakt.

Mijn stem heeft ie niet (overigens).
Yeah baby Yeah!
pi_21051484
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 12:21 schreef Elgigante het volgende:
Blijkbaar zijn er toch velen hier die angst hebben voor de persoon Heinsbroek. Men wil hem immers al buiten spel zetten voordat hij zijn verkiezingsplan openbaar heeft gemaakt. .... Ik zie zelf ook niet echt in waarom klagen niet mag zonder accuut met verbeteringen te komen. .... Deze man benadert de politiek gewoon met een frisse wind en dat is weer eens verademend na de loze beloftes die in het post-pim tijdperk zijn gemaakt.
Ik ben het niet helemaal eens met je constateringen. "Angst" voor Heinsbroek heb ik zeker niet, omdat de man simpelweg niet serieus te nemen valt. Als politicus is hij hopeloos door de mand gevallen omdat hij keer op keer buiten de lijnen van het kabinetsbeleid marcheerde, met al zijn ballonnetjes.

De man bazelt gewoon wat populistische kreten uit (sommige daarvan zijn nog waar ook), laat in zekere zin ook wel een frisse wind waaien, maar kan dat naar mijn idee beter blijven doen zoals hij dat nu doet. Laat hem vanuit de kantlijn maar eens wat roepen, zo nu en dan. Maar geef 'm geen ministeriële verantwoordelijkheid of rol als volksvertegenwoordiger, want dat is 'm echt niet gegeven. Daar is -ie simpelweg te 'vrijblijvend' voor.
pi_21051620
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 12:32 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ik ben het niet helemaal eens met je constateringen. "Angst" voor Heinsbroek heb ik zeker niet, omdat de man simpelweg niet serieus te nemen valt. Als politicus is hij hopeloos door de mand gevallen omdat hij keer op keer buiten de lijnen van het kabinetsbeleid marcheerde, met al zijn ballonnetjes.

De man bazelt gewoon wat populistische kreten uit (sommige daarvan zijn nog waar ook), laat in zekere zin ook wel een frisse wind waaien, maar kan dat naar mijn idee beter blijven doen zoals hij dat nu doet. Laat hem vanuit de kantlijn maar eens wat roepen, zo nu en dan. Maar geef 'm geen ministeriële verantwoordelijkheid of rol als volksvertegenwoordiger, want dat is 'm echt niet gegeven. Daar is -ie simpelweg te 'vrijblijvend' voor.
Als je Heinsbroek het morele recht ontzegd om in de politiek te gaan ben je verkeerd bezig. Het lijkt wel een soort censuur die opgelegd wordt voor nieuwkomers. Tuurlijk is die man een populist en natuurlijk kraamt hij zin en onzin uit, dat is zijn aard, zijn lifestyle.
Ik zou niet weten waarom hij niet welkom is in de politiek, maar Harry van Bommel wel. Als hij werkelijk zo'n slechte ideeen heeft stemt er niemand op hem. Krijgt hi toch zetels?
- dan doet hij blijkbaar toch iets goed
- kan het volk hem de eerstekomende verkiezingen weer dumpen als het niet bevalt
- blijkt wel dat hij (net als PIM) gelijk heeft over de politiek, het gaat tegenwoordig om de verpakking (persoon) en dan pas om de inhoud (het programma).

We leven in een democratie en mensen mogen zelf bepalen op wie ze stemmen..
Yeah baby Yeah!
pi_21051881
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 10:20 schreef dVTB het volgende:
Ik vraag me af of het mogelijk is of een coalitie met de LPF (ook zonder Heinsbroek) vier jaar zou kunnen stand houden. Het electoraat begint het in ieder geval door te krijgen.....
  woensdag 4 augustus 2004 @ 13:31:39 #99
45206 Pietverdriet
pi_21052691
HIjsbroek is al gewogen, en te licht bevonden. Hij heeft hooguit nog een Boer Koekoek apeal.
pi_21052736
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 12:38 schreef Elgigante het volgende:
Als je Heinsbroek het morele recht ontzegd om in de politiek te gaan ben je verkeerd bezig. Het lijkt wel een soort censuur die opgelegd wordt voor nieuwkomers. Tuurlijk is die man een populist en natuurlijk kraamt hij zin en onzin uit, dat is zijn aard, zijn lifestyle. Ik zou niet weten waarom hij niet welkom is in de politiek, maar Harry van Bommel wel. Als hij werkelijk zo'n slechte ideeen heeft stemt er niemand op hem. Krijgt hi toch zetels? - dan doet hij blijkbaar toch iets goed - kan het volk hem de eerstekomende verkiezingen weer dumpen als het niet bevalt - blijkt wel dat hij (net als PIM) gelijk heeft over de politiek, het gaat tegenwoordig om de verpakking (persoon) en dan pas om de inhoud (het programma). We leven in een democratie en mensen mogen zelf bepalen op wie ze stemmen..
Oh... je hoort mij niet zeggen dat de beste man het recht niet heeft om zich in de politiek begeven. Iedere Nederlander mag dat. Ik heb alleen aangegeven dat ik vind dat Heinsbroek er beter buiten kan blijven. Want er is nog altijd een groot verschil tussen populistische taal uitkramen (kan ik ook!) en een goed politicus zijn. Want dan word je op de onzin afgerekend. Met Harry van Bommel hoef je het niet eens te zijn, maar hij is lid van een politieke partij met een duidelijke inhoudelijke koers en visie en de politici van (in dit geval) de SP dragen dat gezamenlijk uit. Van Bommel is geen populist, maar een politicus die inhoudelijk debatteert.

Veel stemmen krijgen is nog geen garantie voor goed beleid. Het maakt slechts duidelijk dat mensen de politieke ideeën van de betreffende partij/lijsttrekker onderschrijven, maar als je geen goede politici hebt om die ideeën tot uitvoer te brengen (zie LPF), schiet je dus ook niets op met een stem op een dergelijke charismatische praatjesmaker en populist. En dat het tegenwoordig meer om verpakking (personen) lijkt te gaan dan om inhoud is alleen maar zorgwekkend! Want in de praktijk komt politiek (en beleid) nog altijd neer op inhoud en niet op de poppetjes. Dus wanneer kiezers hun keuze maken op basis van de verpakking (persoon) vertroebelt dat het democratische proces. Zeker wanneer deze poppetjes (zoals Heinsbroek) er als politicus niks van terechtbrengen.
pi_21053374
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 13:33 schreef dVTB het volgende:

[..]

Oh... je hoort mij niet zeggen dat de beste man het recht niet heeft om zich in de politiek begeven. Iedere Nederlander mag dat. Ik heb alleen aangegeven dat ik vind dat Heinsbroek er beter buiten kan blijven. Want er is nog altijd een groot verschil tussen populistische taal uitkramen (kan ik ook!) en een goed politicus zijn. Want dan word je op de onzin afgerekend. Met Harry van Bommel hoef je het niet eens te zijn, maar hij is lid van een politieke partij met een duidelijke inhoudelijke koers en visie en de politici van (in dit geval) de SP dragen dat gezamenlijk uit. Van Bommel is geen populist, maar een politicus die inhoudelijk debatteert.

Veel stemmen krijgen is nog geen garantie voor goed beleid. Het maakt slechts duidelijk dat mensen de politieke ideeën van de betreffende partij/lijsttrekker onderschrijven, maar als je geen goede politici hebt om die ideeën tot uitvoer te brengen (zie LPF), schiet je dus ook niets op met een stem op een dergelijke charismatische praatjesmaker en populist. En dat het tegenwoordig meer om verpakking (personen) lijkt te gaan dan om inhoud is alleen maar zorgwekkend! Want in de praktijk komt politiek (en beleid) nog altijd neer op inhoud en niet op de poppetjes. Dus wanneer kiezers hun keuze maken op basis van de verpakking (persoon) vertroebelt dat het democratische proces. Zeker wanneer deze poppetjes (zoals Heinsbroek) er als politicus niks van terechtbrengen.
Het zal allemaal best en ik kies zelf ook voor de inhoud ipv de persoon (ik heb balki gestemd), anders was ik nooit voor deze man gegaan.
Ik zie het als een goed teken als Heinsbroek veel stemmen haalt, want dat onderschrijft zijn mening volkomen: de politiek is rot ....
De politiek heeft ijn binding met de kiezers verloren en deze straffen dat af op een kort-door-de-bocht manier, het stembiljet dus.
De opkomst van Fortuyn had al een mes in de rug moeten zijn voor de politiek, maar blijkbaar is de achterkamertjespolitiek, de belangenverstrengeling etc belangrijker dan het wel en wee van het volk.
Als Heinsbroek middels een simpele methode veel kiezers kan scharen, heeft hij een deel van het lek boven, alleen is niet hij de man die het moet dichten..
Yeah baby Yeah!
pi_21053663
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 14:00 schreef Elgigante het volgende:

Het zal allemaal best en ik kies zelf ook voor de inhoud ipv de persoon (ik heb balki gestemd), anders was ik nooit voor deze man gegaan. Ik zie het als een goed teken als Heinsbroek veel stemmen haalt, want dat onderschrijft zijn mening volkomen: de politiek is rot .... De politiek heeft zijn binding met de kiezers verloren en deze straffen dat af op een kort-door-de-bocht manier, het stembiljet dus. De opkomst van Fortuyn had al een mes in de rug moeten zijn voor de politiek, maar blijkbaar is de achterkamertjespolitiek, de belangenverstrengeling etc belangrijker dan het wel en wee van het volk. Als Heinsbroek middels een simpele methode veel kiezers kan scharen, heeft hij een deel van het lek boven, alleen is niet hij de man die het moet dichten..
OK, dus ben je het eigenlijk met me eens... - Ik ontneem mensen het recht niet om populistische taal uit te kramen of om daarmee bij verkiezingen een gooi naar zetels te doen; het haalt alleen zo weinig uit. Als jij het als een goed teken ziet dat Heinsbroek veel stemmen haalt (want 'de politiek is rot'), constateer ik dus dat jouw keuze voor Balkenende ook niet gelukkig was. Anders zou je nu tot een ander oordeel komen, lijkt me.

Wat die afstraffing betreft: even massaal als dat kiezers naar de LPF liepen vanwege Pims charisma, zo massaal verlieten ze die partij ook weer. Wellicht hebben veel kiezers hun lesje geleerd...
pi_21054552
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 14:11 schreef dVTB het volgende:

[..]

OK, dus ben je het eigenlijk met me eens... - Ik ontneem mensen het recht niet om populistische taal uit te kramen of om daarmee bij verkiezingen een gooi naar zetels te doen; het haalt alleen zo weinig uit. Als jij het als een goed teken ziet dat Heinsbroek veel stemmen haalt (want 'de politiek is rot'), constateer ik dus dat jouw keuze voor Balkenende ook niet gelukkig was. Anders zou je nu tot een ander oordeel komen, lijkt me.

Wat die afstraffing betreft: even massaal als dat kiezers naar de LPF liepen vanwege Pims charisma, zo massaal verlieten ze die partij ook weer. Wellicht hebben veel kiezers hun lesje geleerd...
Joh Fortuyn was dood, en de inhoud en charisme waren ook weg.
pi_21054989
LOL @ zijn column op de site:
quote:
De euro en de rampzalige bezuinigingen van het kabinet Zalm-Balkenende

Op 01 januari 2002 werd de munt met veel trompetgeschal ingevoerd.
West-Europa kreeg een nieuw betaalmiddel, de euro, inmiddels ook wel
treuro, pleuro of in Duitsland teuro genoemd. Fl 2,20 in oude guldens moesten we er voor betalen en het zou vooral het handelsverkeer tussen de EU-landen sterk bevorderen en middels het Stabiliteits- en Groeipact zou het de deelnemers dwingen tot financiële discipline. Een ondemocratische exercitie van ambitieuze politici, immers enige inspraak heeft het Nederlandse volk er nooit in gehad. Vooral de vroegere Duitse CDU-leider en premier Helmut Kohl was een groot voorstander van de euro, ‘anders zou het wel weer eens tot oorlog kunnen komen in Europa’. Onzin natuurlijk, immers de politieke situatie is allang stabiel, maar zo werd het de tegenstribbelende Duitsers wel door de strot heen geduwd. In Zweden en Denemarken werd het wel aan het volk voorgelegd middels een referendum en het antwoord was duidelijk. Neen. Ook Engeland, een van de grootste EU-leden is trouw gebleven aan hun eigen munt, het pond.
Volgens mij weet deze man niet eens het verschil tussen Engeland en UK

[ Bericht 0% gewijzigd door pberends op 04-08-2004 16:55:08 ]
  woensdag 4 augustus 2004 @ 16:59:44 #105
45206 Pietverdriet
pi_21055291
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 16:46 schreef pberends het volgende:
LOL @ zijn column op de site:
[..]

Volgens mij weet deze man niet eens het verschil tussen Engeland en UK
Net zo een veel gemaakte fout als mensen die denken dat Holland en Nederland hetzelfde is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')