- Snel met pensioen (zo uit mijn hoofd)quote:Bevolkingsprognose Verenigde Naties in 2002
Middenvariant, tot 2050
Jaar - Aantal inwoners
1950 - 47.104.000
2000 - 57.536.000
2015 - 55.507.000
2025 - 52.939.000
2050 - 44.875.000
(Bron: United Nations Population Division 2004)
Dat is productie of werkgelegenheid?quote:Op zondag 25 juli 2004 16:02 schreef pberends het volgende:
- Nog steeds grote beroepsbevolking in agrarische sector en industrie (oude economie):
services 63%, industry 32%, agriculture 5% (2001) (bron: CIA)
Ik noem het economich niet efficiënt:quote:Op zondag 25 juli 2004 16:07 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Dat is productie of werkgelegenheid?
De landbouw maakt een klein deel van de productie uit. Is deze sector arbeidsintensief? En de industrie, is die arbeidsintensief?quote:Op zondag 25 juli 2004 16:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik noem het economich niet efficiënt:
GDP - composition by sector:
agriculture: 2.4%
industry: 30%
services: 67.6% (2001 est.)
Het is niet hoogwaardig en het is geen goede groeimarkt. Voor een goede economie moet je toch meer in de dienstensector (tertiaire sector) zitten.quote:Op zondag 25 juli 2004 16:11 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
De landbouw maakt een klein deel van de productie uit. Is deze sector arbeidsintensief? En de industrie, is die arbeidsintensief?
Wat bedoel je met 'goede economie'? Alle sectoren kunnen hoogwaardige productie bevatten.quote:Op zondag 25 juli 2004 16:18 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het is niet hoogwaardig en het is geen goede groeimarkt. Voor een goede economie moet je toch meer in de dienstensector (tertiaire sector) zitten.
Wie heeft dat voorspeld?quote:Op zondag 25 juli 2004 16:24 schreef PJORourke het volgende:
Wat hadden ze ook al weer voorspeld? Een begrotingstekort van 15 % toch? Dat wordt leuk met de Euro.
Je blijft een excentriek ventje met je rare denkwijzen en gedachtenkronkels. Maar ik zal er inhoudelijk op reageren: Tuurlijk zullen in de agrarische sector en industrie sector bepaalde bedrijven zijn die economisch rendabel zijn en een 'volwaardige' bijdrage leveren aan het bnp. Maar de cijfers laten zien dat er dubbel zoveel mensen in de agrarische sector zitten dan het aan gdp oplevert. Dus is het economisch niet efficiënt en op 'overall-niveau' gezien niet arbeidsintensief.quote:Op zondag 25 juli 2004 16:11 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
De landbouw maakt een klein deel van de productie uit. Is deze sector arbeidsintensief? En de industrie, is die arbeidsintensief?
Ik dacht rond de drie %. Berlusje moest weer populistisch doen en belastingen verlagen de komende jaren.quote:Op zondag 25 juli 2004 16:24 schreef PJORourke het volgende:
Wat hadden ze ook al weer voorspeld? Een begrotingstekort van 15 % toch? Dat wordt leuk met de Euro.
Waar zijn de cijfers dan die aangeven hoeveel mensen er werkzaam zijn in de betreffende sectoren?quote:Op zondag 25 juli 2004 16:40 schreef pberends het volgende:
[..]
Je blijft een excentriek ventje met je rare denkwijzen en gedachtenkronkels. Maar ik zal er inhoudelijk op reageren: Tuurlijk zullen in de agrarische sector en industrie sector bepaalde bedrijven zijn die economisch rendabel zijn en een 'volwaardige' bijdrage leveren aan het bnp. Maar de cijfers laten zien dat er dubbel zoveel mensen in de agrarische sector zitten dan het aan gdp oplevert. Dus is het economisch niet efficiënt en op 'overall-niveau' gezien niet arbeidsintensief.
Ik had het over een projectie voor het jaar 2020. En lastenverlichting is goed. Kan de overheid minder over de balk smijten en het stimuleert de economie. Zouden we hier ook moeten doen, alleen is Balkje er te slap voor.quote:Op zondag 25 juli 2004 16:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik dacht rond de drie %. Berlusje moest weer populistisch doen en belastingen verlagen de komende jaren.
Niet als de staatsschuld er alleen maar door op loopt.quote:Op zondag 25 juli 2004 16:57 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik had het over een projectie voor het jaar 2020. En lastenverlichting is goed. Kan de overheid minder over de balk smijten en het stimuleert de economie. Zouden we hier ook moeten doen, alleen is Balkje er te slap voor.
Dat staat er tochquote:Op zondag 25 juli 2004 16:46 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Waar zijn de cijfers dan die aangeven hoeveel mensen er werkzaam zijn in de betreffende sectoren?
En hoezo ben ik 'een excentriek ventje met je rare denkwijzen en gedachtenkronkels'?
Verkeerde cijfers, deze waren van Nederland, maar wel mooi verlijkingsmateriaal.quote:Op zondag 25 juli 2004 17:17 schreef Pietverdriet het volgende:
73 % is in Services werkzaam, 23 % in Industrie en 4 % in Landbouw en dat vind jij veel werkzaam in oude industrie????
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |