Het is grotendeels zo zoals hier beschreven, al is geen enkele ADHD'er hetzelfde. Ikzelf heb een excellent lange termijn geheugen, ik ben in staat de meest minitueuze details van een onderwerp of gebeurtenis te onthouden, mits ik me daarop kan concentreren. Het is voor de te snelle gedachtengang gewoon moeilijk je te focussen. Vandaar de term hyperfocus, als je het doet, doe je het gelijk (te) goed.quote:Hierbij is er sprake van vergeetachtigheid, moeite met details, je spullen kwijtraken, afgeleid raken door andere dingen, van alles tegelijk doen. Niet kunnen blijven luisteren, 'het ene oor in, het andere uit' valt hier ook onder. Maar ook komt hyperfocussen voor, het lijkt dan alsof men 'wel kan, als men maar wil'.
Iemand zei eens: een ADHD-kind wordt zijn hele leven gestraft als hij twee keer iets goed doet. Bedoeld wordt hiermee dat als het kind zich heel sterk ergens op richt, hyperfocust, een taak dan kan worden afgerond, en vaak nog goed ook. Dit zet de verwachting voor de volgende keren en dan kan het misschien wel niet lukken om te 'hyperfocussen'. Dan zegt de omgeving al snel: "Je kunt wel, maar je wilt niet, je bent lui!"
Schrijven. Nog zoiets. Ik kan niet netjes schrijven. Als ik heel erg mijn best doet, is het goed te lezen en soms zelfs netjes. Maar als ik alles op zou willen schrijven wat ik denk, schreef ik me een polsbreuk. Want dat hou ik niet bij. Zelfs typen gaat te langzaam. De enigste manier is praten. Veel praten. Snel praten. Onophoudelijk praten. Dit is de enige manier waarop mijn gedachten uiting vinden met een voor mij bevredigende snelheid. En dat brengt meer problemen mee.quote:Meteen dingen doen, niet eerst nadenken. Dingen 'eruit flappen', voor je beurt spreken (vaak ook omdat men bang is te vergeten wat men wil zeggen, zie ook de vergeetachtigheid).
quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:29 schreef Croupouque het volgende:
Soms vraag ik me af of ik helderziend ben.
Er bestaat natuurlijk een kans dat mensen, ZELFS in onzin, normaal kunnen reagerenquote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:29 schreef HeaRt_woRm het volgende:
En dat in Onzin![]()
![]()
Fuck de doctoren, het is 'Alle Dagen Heel Druk'.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:21 schreef HTT-Thalan het volgende:
Attention Deficit Hyperactive Disorder. Dat is de term die doctoren eraan geven.
De een heeft last van zichtbare drukte, de ander, zoals ik meer van innerlijke rusteloosheid. Dus wat jij zegt is helaas niet waarquote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:33 schreef Pool het volgende:
[..]
Fuck de doctoren, het is 'Alle Dagen Heel Druk'.
:')
Je had ook nooit zo'n goed topic in onzin moeten openen. Dit had je kunnen verwachtenquote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:34 schreef HTT-Thalan het volgende:
Willen jullie alsjeblieft stoppen met dat offtopic geneuzel
Oh oke.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:31 schreef HTT-Thalan het volgende:
EL_REY, het is een serieus stuk, bedoeld om jullie eens te laten merken hoe moeilijk het is om er mee te moeten leven. Want je hebt geen keus. Ik hoop hiermee wat begrip te kweken.
Heb ik dat 12 jaar fout gezegdquote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:34 schreef Conflict het volgende:
[..]
De een heeft last van zichtbare drukte, de ander, zoals ik meer van innerlijke rusteloosheid. Dus wat jij zegt is helaas niet waar
En dat zie je aan zijn useraccount?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:36 schreef EL_REY het volgende:
[..]
Oh oke.
Ik zie het dus niet zo. Het is inderdaad nuttige informatie, maar het slaat absoluut niet op jou! Ik werk met adhd kinderen en geloof me maar, jij bent er verre van verwijderd om er ooit 1tje te worden.
Dat klopt, officieel zijn er veel verschillende vormen en uitingen. Ik noem mezelf IRL nooit ADHD'er, maar het is wel de term die men hier in Onzin bezigt, en die ik dus ook gebruikte ter verduidelijking.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:38 schreef Croupouque het volgende:
Dat je ADHD'er bent, dat geloof ik wel.
Maar ligt het aan mij, of is het tegenwoordig 'in' om jezelf het predikaat "ADHD'er" te geven? Je moet je immers op de één of andere manier onderscheiden.
Waar werk je precies met ADHD kinderen?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:36 schreef EL_REY het volgende:
[..]
Oh oke.
Ik zie het dus niet zo. Het is inderdaad nuttige informatie, maar het slaat absoluut niet op jou! Ik werk met adhd kinderen en geloof me maar, jij bent er verre van verwijderd om er ooit 1tje te worden.
Nou geloof mij maar, dat is geen ADHD! Heel leuk en aardig als je druk bent, maar dan heb je nog geen adhd. Mensen met ADHD hebben begeleiding nodig, serieuze begeleiding. Dus als iemand zich hier heel druk op het forum voordoet, is dat allemaal heel leuk en aardig maar dan is dat absoluut nog geen adhd!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:38 schreef jogy het volgende:
[..]
En dat zie je aan zijn useraccount?. Knap hoor.. Kijk anders eens in zijn topic openhistory, echt wel dat ie ADHD heeft (
), hij opent er altijd net weer een paar teveel en zoekt de confrontatie op
.
Het is voor sommige mensen inderdaad de manier om er ook zónder burn-out of RSI nog een beetje bij te horen.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:38 schreef Croupouque het volgende:
Maar ligt het aan mij, of is het tegenwoordig 'in' om jezelf het predikaat "ADHD'er" te geven? Je moet je immers op de één of andere manier onderscheiden.
ADHD is gewoon een verzamelnaam voor een groot aantal "afwijkingen". Iedereen heeft er wel een paar van. Bijvoorbeeld problemen met dingen organiseren, last van slechte concentratie, impulsief en nog meer. Maar als ADHD-er heb je gewoon een heleboel van die dingen.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:38 schreef Croupouque het volgende:
Ik werk in amersfoort met adhd kinderen. Ik weet inderdaad dat er zo ontzettend veel verschillende vormen van adhd zijn! Maar (tot mijn spijt) moet ik zeggen dat Thalan te intelligent overkomt om daar voor door te gaan!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:40 schreef Conflict het volgende:
[..]
Waar werk je precies met ADHD kinderen?
Ben je dan ook op de hoogte dat volwassenen met ADHD zich meestal heel anders kunnen gedragen dan kinderen met ADHD?
Of kom je gewoon bashen?
Niks tegen jou hoor verder....
Dus die 5 zieleknijpers die ik versleten heb in het verleden, de tientallen leraren die ik tot wanhoop heb gedreven, mijn ouders die ik tot mijn spijt soms helemaal gek maakte, hebben het allemaal mis, en ik kan me beter voegen naar de mening van iemand die zich "prins der fokkers noemt" en er plezier in schept hele dagen tegen mijn schenen te schoppen? Sorry, maar ik ga voor de wetenschappelijke aanpak :[wquote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:41 schreef EL_REY het volgende:
[..]
Nou geloof mij maar, dat is geen ADHD! Heel leuk en aardig als je druk bent, maar dan heb je nog geen adhd. Mensen met ADHD hebben begeleiding nodig, serieuze begeleiding. Dus als iemand zich hier heel druk op het forum voordoet, is dat allemaal heel leuk en aardig maar dan is dat absoluut nog geen adhd!
Ik vind dat best een schofterige uitspraak, je hebt je er duidelijk niet in verdiept.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:41 schreef Pool het volgende:
[..]
Het is voor sommige mensen inderdaad de manier om er ook zónder burn-out of RSI nog een beetje bij te horen.
Precies conflict!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:42 schreef Conflict het volgende:
[..]
ADHD is gewoon een verzamelnaam voor een groot aantal "afwijkingen". Iedereen heeft er wel een paar van. Bijvoorbeeld problemen met dingen organiseren, last van slechte concentratie, impulsief en nog meer. Maar als ADHD-er heb je gewoon een heleboel van die dingen.
Okay, whateverquote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:41 schreef EL_REY het volgende:
[..]
Nou geloof mij maar, dat is geen ADHD! Heel leuk en aardig als je druk bent, maar dan heb je nog geen adhd. Mensen met ADHD hebben begeleiding nodig, serieuze begeleiding. Dus als iemand zich hier heel druk op het forum voordoet, is dat allemaal heel leuk en aardig maar dan is dat absoluut nog geen adhd!
Nou spreek je jezelf tegenquote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:44 schreef EL_REY het volgende:
[..]
Precies conflict!![]()
Dus jij weet niet dat mensen met ADHD over hel algemeen zeer intelligent zijn? Waar in Amersfoort werk je eigenlijk met ADHD kinderen, welke instelling? Wat is je functie?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:43 schreef EL_REY het volgende:
[..]
Ik werk in amersfoort met adhd kinderen. Ik weet inderdaad dat er zo ontzettend veel verschillende vormen van adhd zijn! Maar (tot mijn spijt) moet ik zeggen dat Thalan te intelligent overkomt om daar voor door te gaan!
Oke, laat even los dat ik altijd tegen je schenen aan loop te schoppen..quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:43 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
Dus die 5 zieleknijpers die ik versleten heb in het verleden, de tientallen leraren die ik tot wanhoop heb gedreven, mijn ouders die ik tot mijn spijt soms helemaal gek maakte, hebben het allemaal mis, en ik kan me beter voegen naar de mening van iemand die zich "prins der fokkers noemt" en er plezier in schept hele dagen tegen mijn schenen te schoppen? Sorry, maar ik ga voor de wetenschappelijke aanpak :[w
Mensen met ADHD zijn niet per definitie dom gozer, sjeesquote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:43 schreef EL_REY het volgende:
[..]
Ik werk in amersfoort met adhd kinderen. Ik weet inderdaad dat er zo ontzettend veel verschillende vormen van adhd zijn! Maar (tot mijn spijt) moet ik zeggen dat Thalan te intelligent overkomt om daar voor door te gaan!
Die 2 gaan heel goed samen, of eigenlijk juist niet. Ik ben tussen mij elfde en 14e vaak getest, en buitengewoon intelligent bevonden. Ik heb hoge capaciteiten tot leren en kunnen. Het is echter overschaduwd geweest door de gevolgen van mijn ADHD, die ik in die jaren zelf niet begreep. Ik had geen zin in school en vond andere dingen belangrijker/interessanter. Het is pas sinds de laatste jaren dat ik het begrijp, en hard aan de weg timmer toch nog hogerop te komen, door studeren en problemen van vroeger uit de weg te ruimen.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:43 schreef EL_REY het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde is dat het me opvalt dat veel mensen zichzelf al ADHD'er noemen zodra ze nog maar één van die eigenschappen hebben. Meestal gaat het dan om hyperactiviteit.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:42 schreef Conflict het volgende:
[..]
ADHD is gewoon een verzamelnaam voor een groot aantal "afwijkingen". Iedereen heeft er wel een paar van. Bijvoorbeeld problemen met dingen organiseren, last van slechte concentratie, impulsief en nog meer. Maar als ADHD-er heb je gewoon een heleboel van die dingen.
Ooit van sarcasme gehoord??quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:45 schreef Conflict het volgende:
[..]
Dus jij weet niet dat mensen met ADHD over hel algemeen zeer intelligent zijn? Waar in Amersfoort werk je eigenlijk met ADHD kinderen, welke instelling? Wat is je functie?
Regelmatig zelfs het tegenovergestelde.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:45 schreef jogy het volgende:
[..]
Mensen met ADHD zijn niet per definitie dom gozer, sjees..
waar ik werk en wat ik doe zeg ik niet. Dat blijft prive. Ik weet dat mensen met adhd af en zeer intelligent kunnen zijn. Maar let op! Mensen met adhd zijn vaak heel erg begaafd op enkele gebieden. Juist op andere gebieden lopen ze achter, vaakwel sociaal!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:45 schreef Conflict het volgende:
[..]
Dus jij weet niet dat mensen met ADHD over hel algemeen zeer intelligent zijn? Waar in Amersfoort werk je eigenlijk met ADHD kinderen, welke instelling? Wat is je functie?
maar jij zei dat je vond dat HTT te intelligent over komt om ADHD te hebben, dat vind ik een behorlijke blunder voor iemand diie pleit met ADHD kinderen te werken.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:47 schreef EL_REY het volgende:
[..]
waar ik werk en wat ik doe zeg ik niet. Dat blijft prive. Ik weet dat mensen met adhd af en zeer intelligent kunnen zijn. Maar let op! Mensen met adhd zijn vaak heel erg begaafd op enkele gebieden. Juist op andere gebieden lopen ze achter, vaakwel sociaal!
Okay, dat is ook een manier om er tegen aan te kijken, het is gewoon jammer dat omdat iedereen tegenwoordig een ziekte wilt hebben ( lijkt wel) dat de goeie onder de slechte lijden. Tenminste, zo denk ik er dan weer over.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:46 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde is dat het me opvalt dat veel mensen zichzelf al ADHD'er noemen zodra ze nog maar één van die eigenschappen hebben. Meestal gaat het dan om hyperactiviteit.
Ik heb zelf bijvoorbeeld een heel slecht concentratievermogen, ik kan absoluut niet leren. Maar dat maakt me nog geen ADHD'er. Gewoon iemand met een verschrikkelijk concentratievermogen, meer niet.
Ik moet mezelf corrigeren, dat klopt inderdaad. KLopt het dat je dan wel vaak op sociaal gebied achterbleef. Heb je vroeger veel gesport?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:46 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
Die 2 gaan heel goed samen, of eigenlijk juist niet. Ik ben tussen mij elfde en 14e vaak getest, en buitengewoon intelligent bevonden. Ik heb hoge capaciteiten tot leren en kunnen. Het is echter overschaduwd geweest door de gevolgen van mijn ADHD, die ik in die jaren zelf niet begreep. Ik had geen zin in school en vond andere dingen belangrijker/interessanter. Het is pas sinds de laatste jaren dat ik het begrijp, en hard aan de weg timmer toch nog hogerop te komen, door studeren en problemen van vroeger uit de weg te ruimen.
Ik mag gerust zeggen dat dat bij mij niet het geval is. Ik heb talenten getoond op meerdere vlakken. Ik spreek meerdere talen, ben in staat zelf te klussen met electriciteit, loodgieterswerk, hout, ik kan bouwen, creeeren, ik repareer electrische apparaten en computers, ik schrijf verhalen, ik dicht, ik schilder, ik teken, ik bezit over de vaardigheden mensen zaken uit te leggen, ik kan verkopen, ik kan inrichten en ik kan sporten. Ik heb nog niets gekend in mijn leven waar ik slecht in was, behalve om te gaan met mijn ADHD. En juist dat maakt dat ik met alles moeite heb, ook de dingen waar ik goed in ben.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:47 schreef EL_REY het volgende:
[..]
waar ik werk en wat ik doe zeg ik niet. Dat blijft prive. Ik weet dat mensen met adhd af en zeer intelligent kunnen zijn. Maar let op! Mensen met adhd zijn vaak heel erg begaafd op enkele gebieden. Juist op andere gebieden lopen ze achter, vaakwel sociaal!
Dan is het het daar het zóveelste topic over ADHD, en wordt het binnen de kortste keren gesloten.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:50 schreef Conflict het volgende:
Ik zou 'm trouwens toch naar [LIF] schoppen, volgens mij maakt het niet zo gek veel uit of men de TS kent
Sorry, de ironie kwam blijkbaar niet helemaal over. Dat van 'erbij horen' is natuurlijk onzinnig. Wat ik bedoelde is dat 15 jaar terug hier in Nederland de termen 'ADHD', 'burn-out' en 'RSI' bijna nooit vielen en nu heel veel verschillende aandoeningen of gedragsvormen in die drie hokjes worden geplaatst.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:43 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik vind dat best een schofterige uitspraak, je hebt je er duidelijk niet in verdiept.
Heej ik ben nog kerngezondquote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:50 schreef jogy het volgende:
[..]
Okay, dat is ook een manier om er tegen aan te kijken, het is gewoon jammer dat omdat iedereen tegenwoordig een ziekte wilt hebben ( lijkt wel) dat de goeie onder de slechte lijden. Tenminste, zo denk ik er dan weer over.
okquote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:51 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Dan is het het daar het zóveelste topic over ADHD, en wordt het binnen de kortste keren gesloten.
Het is mijn bedoeling hierover te praten met de mensen van onzin, omdat ik het gevoel heb dat veel mensen het niet begrijpen en er te makkelijk over doen.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:50 schreef Conflict het volgende:
Ik zou 'm trouwens toch naar [LIF] schoppen, volgens mij maakt het niet zo gek veel uit of men de TS kent
dat blijkt maar weerquote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:53 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
omdat ik het gevoel heb dat veel mensen het niet begrijpen en er te makkelijk over doen.
Ik heb mezelf al gecorrigeerd. Te snel getypt. Ik ken natuurlijk zijn verhaal niet! En om dan al een oordeel te geven is inderdaad slordig van mezelf! Ik had ook niet verwacht dat dit topic zo serieus wordt genomen. Waar ik overigens wel heel blij mee ben!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:49 schreef Conflict het volgende:
[..]
maar jij zei dat je vond dat HTT te intelligent over komt om ADHD te hebben, dat vind ik een behorlijke blunder voor iemand diie pleit met ADHD kinderen te werken.
Maar op sociaal gebied.. Hoe ga jij om met veranderingen? Heb je moeite om nieuwe mensen te leren kennen?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:51 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
Ik mag gerust zeggen dat dat bij mij niet het geval is. Ik heb talenten getoond op meerdere vlakken. Ik spreek meerdere talen, ben in staat zelf te klussen met electriciteit, loodgieterswerk, hout, ik kan bouwen, creeeren, ik repareer electrische apparaten en computers, ik schrijf verhalen, ik dicht, ik schilder, ik teken, ik bezit over de vaardigheden mensen zaken uit te leggen, ik kan verkopen, ik kan inrichten en ik kan sporten. Ik heb nog niets gekend in mijn leven waar ik slecht in was, behalve om te gaan met mijn ADHD. En juist dat maakt dat ik met alles moeite heb, ook de dingen waar ik goed in ben.
Gelukkig maar.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:55 schreef EL_REY het volgende:
[..]
Ik heb mezelf al gecorrigeerd. Te snel getypt. Ik ken natuurlijk zijn verhaal niet! En om dan al een oordeel te geven is inderdaad slordig van mezelf! Ik had ook niet verwacht dat dit topic zo serieus wordt genomen. Waar ik overigens wel heel blij mee ben!
Ja en je bent serieus aan het worden, bewaar die zooi voor op je verjaardagquote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:58 schreef Conflict het volgende:
Wel grappig, ik slik sinds gisteren dat medicijn en kan gewoon ineens lange stukken typen
ik wou er een opmerking over maken, maar ik vond hem niet echt gepast.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:58 schreef Conflict het volgende:
Wel grappig, ik slik sinds gisteren dat medicijn en kan gewoon ineens lange stukken typen
Ab-so-luut niet. Ik kan met iedereen een praatje maken, zelfs wildvreemden. Ik ben voor niemand bang en ben nooit verlegen. Tot en met het einde van de middelbare school werd ik altijd gepest en was ik verlegen, maar dat sloeg om toen ik ging studeren, want toen kwam ik in een omgeving terecht waar ik ineens bewonderd werd, ik kwam op een ICT school met allemaal typische "nerds", als ik de term mag hanteren for the sake of argument. Ik was ineens de grote man met de grote bek en iedereen bewonderde mijn lef.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:56 schreef EL_REY het volgende:
[..]
Maar op sociaal gebied.. Hoe ga jij om met veranderingen? Heb je moeite om nieuwe mensen te leren kennen?
Het is een soort amfetamine, dat merk je goed, helemaal als je net wakker bent en je slikt er eenquote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:00 schreef Houzer het volgende:
[..]
Heftige shizzle
Die ritalin heeft bij mij een beetje een pillen-aversie gecreeerd. Dus tenzij ze die concerto van jou in vloeibare vorm aanbieden hou ik het nog even op mijn eigen manierquote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:58 schreef Conflict het volgende:
Wanneer ben jij erachter dat je last had van een ADHD-vorm?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:57 schreef Conflict het volgende:
[..]
Gelukkig maar.
Het is namelijk heel erg klote wanneer je iets hebt en al jaren lang tegen een muur aanloopt, dat de mensen over jou oordelen zonder zich er echt in te verdiepen.
Je hebt wel een beetje gelijk hoor, heel veel mensen die een beetje druk zijn en bijvoorbeeld depressief zijn roepen dat ze ADHD hebben, dat verpest het wel een beetje voor de mensen die er wel echt last van hebben.
Ik ben bijvoorbeeld in behandeling bij een psychiater van het GGZ, hij is specialist op ADHD gebied en aangesloten bij balans/impuls.
Me2 ik ben al over me target voor dit jaarquote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:01 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
Ab-so-luut niet. Ik kan met iedereen een praatje maken, zelfs wildvreemden. Ik ben voor niemand bang en ben nooit verlegen. Tot en met het einde van de middelbare school werd ik altijd gepest en was ik verlegen, maar dat sloeg om toen ik ging studeren, want toen kwam ik in een omgeving terecht waar ik ineens bewonderd werd, ik kwam op een ICT school met allemaal typische "nerds", als ik de term mag hanteren for the sake of argument. Ik was ineens de grote man met de grote bek en iedereen bewonderde mijn lef.
Daarna veranderde dat. Ik kreeg meer lef, mijn verlegenheid verdween en ik vond altijd wel een manier om iemand te benaderen als ik dat wilde. Als ik een meisje leuk vond, had ik altijd wel een originele manier om ermee te praten zonder met een saaie openingszin te komen. Ik werd een talentvolle verkoper omdat ik de mensen op een nieuwe manier aan het praten wist te krijgen. Ik zocht alleen net iets meer uitdaging dan dat.
Ik heb ervaring met pillenquote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:02 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
Die ritalin heeft bij mij een beetje een pillen-aversie gecreeerd. Dus tenzij ze die concerto van jou in vloeibare vorm aanbieden hou ik het nog even op mijn eigen manier
sinds 1985quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:03 schreef EL_REY het volgende:
[..]
Wanneer ben jij erachter dat je last had van een ADHD-vorm?
Zei er iemand SNUIVENquote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:04 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik heb ervaring met pillen![]()
Ritalin kan je trouwens ook snuiven.
Als ik dit zo lees denk ik dat de verandering van verlegen iemand naar de populaire jongen heel veel impact heeft gehad op jou.. Dat is waarschijnlijk te snel gegaan en heb je nooit langzaam eraan kunnen wennen dat je aan het veranderen bent. Maar dit weet je natuurljik nooit zeker.. Want vanaf hoelang denk jij zelf dat je last hebt van adhd?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:01 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
Ab-so-luut niet. Ik kan met iedereen een praatje maken, zelfs wildvreemden. Ik ben voor niemand bang en ben nooit verlegen. Tot en met het einde van de middelbare school werd ik altijd gepest en was ik verlegen, maar dat sloeg om toen ik ging studeren, want toen kwam ik in een omgeving terecht waar ik ineens bewonderd werd, ik kwam op een ICT school met allemaal typische "nerds", als ik de term mag hanteren for the sake of argument. Ik was ineens de grote man met de grote bek en iedereen bewonderde mijn lef.
Daarna veranderde dat. Ik kreeg meer lef, mijn verlegenheid verdween en ik vond altijd wel een manier om iemand te benaderen als ik dat wilde. Als ik een meisje leuk vond, had ik altijd wel een originele manier om ermee te praten zonder met een saaie openingszin te komen. Ik werd een talentvolle verkoper omdat ik de mensen op een nieuwe manier aan het praten wist te krijgen. Ik zocht alleen net iets meer uitdaging dan dat.
Zoals mijn moeder het prachtig verwoordde in mijn baby-boek:quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:07 schreef EL_REY het volgende:
[..]
Als ik dit zo lees denk ik dat de verandering van verlegen iemand naar de populaire jongen heel veel impact heeft gehad op jou.. Dat is waarschijnlijk te snel gegaan en heb je nooit langzaam eraan kunnen wennen dat je aan het veranderen bent. Maar dit weet je natuurljik nooit zeker.. Want vanaf hoelang denk jij zelf dat je last hebt van adhd?
Ik ben nooit lelijk geweest, en had best wel praats. Toen ik daar op studie kwam vonden ze me knap en intelligent, en grappig. Natuurlijk waren er ook conflicten met de pestkoppen die mij een bedreiging voor hun "gezag" vonden. Ik begon gelukkig niet gelijk mijn populariteit uit te buiten, ik heb nooit mensen gepest. Ik heb wel gelijk duidelijk gemaakt door hier en daar de pestkoppen op hun plek te zetten dat ze geen geintjes moesten uithalen, en met sommigen werd ik zelfs vrienden.quote:Je hebt nooit een woord gezegd. Toen je 2 was begon je met praten, en je bent nooit meer opgehouden.
al zijn er nog genoeg momenten dat je te ver kan gaan, dat je eerst even tot 10 moet tellen, maar je dat niet doet.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:14 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
Zoals mijn moeder het prachtig verwoordde in mijn baby-boek:
[..]
Ik ben nooit lelijk geweest, en had best wel praats. Toen ik daar op studie kwam vonden ze me knap en intelligent, en grappig. Natuurlijk waren er ook conflicten met de pestkoppen die mij een bedreiging voor hun "gezag" vonden. Ik begon gelukkig niet gelijk mijn populariteit uit te buiten, ik heb nooit mensen gepest. Ik heb wel gelijk duidelijk gemaakt door hier en daar de pestkoppen op hun plek te zetten dat ze geen geintjes moesten uithalen, en met sommigen werd ik zelfs vrienden.
quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:04 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik heb ervaring met pillen![]()
Ritalin kan je trouwens ook snuiven.
Ik zag geen knap iemand op je foto's gisteren anders??????????quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:14 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
[..]
Ik ben nooit lelijk geweest, en had best wel praats. Toen ik daar op studie kwam vonden ze me knap en intelligent, en grappig. Natuurlijk waren er ook conflicten met de pestkoppen die mij een bedreiging voor hun "gezag" vonden. Ik begon gelukkig niet gelijk mijn populariteit uit te buiten, ik heb nooit mensen gepest. Ik heb wel gelijk duidelijk gemaakt door hier en daar de pestkoppen op hun plek te zetten dat ze geen geintjes moesten uithalen, en met sommigen werd ik zelfs vrienden.
Heel zacht uitgedrukt...ugly mothafuckaquote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:18 schreef Houzer het volgende:
[..]
Ik ga zag geen knap iemand op je foto;s gisteren anders??????????
Zit je ergens mee, vriendje?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:16 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
al zijn er nog genoeg momenten dat je te ver kan gaan, dat je eerst even tot 10 moet tellen, maar je dat niet doet.
nee hoor, ik denk, meng me even de discussiequote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:19 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
Zit je ergens mee, vriendje?![]()
En vanaf hoeveel jaar werd je behandeld. Na hoeveel jaar besloot jij of iemand uit je omgeving dat het zo niet verder kon?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:14 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
[..]
Ik had altijd een prachting italiaans kapsel, tot mijn 19e ongeveer. Donkerblond met een twist. Helaas begint het rap uit te vallen vanwege een familiekwaal: Vroegtijdige kaalheid.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:18 schreef Houzer het volgende:
[..]
Ik ga zag geen knap iemand op je foto;s gisteren anders??????????
Je kapsel was niet het lelijkste hoor...die bolle kop van je welquote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:21 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
Ik had altijd een prachting italiaans kapsel, tot mijn 19e ongeveer. Donkerblond met een twist. Helaas begint het rap uit te vallen vanwege een familiekwaal: Vroegtijdige kaalheid.Een groot verdriet, maar het feit dat ik al anderhalf jaar bemind word door een beeldschoon meisje maakt veel goed voor dat verlies
![]()
quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:22 schreef herpe025 het volgende:
[..]
Je kapsel was niet het lelijkste hoor...die bolle kop van je wel![]()
Je bent jezelf aan het verdedigen, ik vind mezelf een mooi mens, innerlijk en uiterlijk. Boeit me niet wat een ander zegt, en al helemaal niet als het wordt gezegd door zo'n doorgedraaie cokestofzuiger als Houzerquote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:21 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
Ik had altijd een prachting italiaans kapsel, tot mijn 19e ongeveer. Donkerblond met een twist. Helaas begint het rap uit te vallen vanwege een familiekwaal: Vroegtijdige kaalheid.Een groot verdriet, maar het feit dat ik al anderhalf jaar bemind word door een beeldschoon meisje maakt veel goed voor dat verlies
![]()
Toen ik in groep 6 of 7 zat, ik meen groep 7 van de basisschool, werd ik voor het eerste naar de buren gestuurd, die een bureau voor moeilijk opvoedbare kinderen hadden. Ironisch genoeg zijn die gestopt na mij doorverwezen te hebben, en verhuisd. Vanaf daar escaleerde de zaak, waarbij ik zelfs een jaar bij dezelfde kinderpsychiater aan de kust in zeeland liep. Kostte mijn ouders handenvol geld, terwijl ik zelf nog niet helemaal doorhad waar het allemaal om ging.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:20 schreef EL_REY het volgende:
[..]
En vanaf hoeveel jaar werd je behandeld. Na hoeveel jaar besloot jij of iemand uit je omgeving dat het zo niet verder kon?
Wat probeer je nou te bereiken? Een Ban? Een verwensing? Aandacht? Wil je dat je straks bedolven word onder het gepijpzeik van users die vinden dat je dom bezig bent? Waarom loop je me uit te schelden terwijl ik hier probeer een stukje levensverhaal uit te leggen?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:22 schreef herpe025 het volgende:
[..]
Je kapsel was niet het lelijkste hoor...die bolle kop van je wel![]()
Dat is goed om te horen.. Zo vrouw heb je nodig, treasure her (zoals de engelsen het mooi kunnen zeggen!) EN praat veel met haar hierover, ze moet weten dat jij het waardeert dat ze er voor jou is. Dat je het fijn vindt dat ze je helpt! Ze moet dat gevoel hebben dat ze het niet allemaal voor niks doet, en een simpele kus op de voorhoofd kan soms al genoeg zijn na bijvoorbeeld een aanvaring tussen jullie 2! Zelf ben ik ook aardig impulsief, maar wordt gelukkig ook gesteund door mijn vriendin!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:18 schreef HTT-Thalan het volgende:
Ik ben op de bonnefooi naar Breda vertrokken, op mijn 19e, toen ik het allemaal niet meer trok in mijn huisje in zeeland. Kwam bij mijn toenmalige vriendin in breda in huis, maar dat liep al snel fout. Ik ging bij een collega wonen, een jaar laten bij mijn beste vriend Tom (Sir_Dalord) en 3 maanden laten kreeg ik een woning in onderhuur. Dat ging fout zoals bekend, en nu heb ik sinds enkele weken eindelijk mijn eigen huisje hier in Breda, mijn eerste rustpunt in deze stad sinds 3 jaar.
Ik werkte nog bij de It's als verkoper, hier in Breda, toen ik Brenda leerde kennen. Ze was lief en mooi, en ik werd verliefd. (zij ook gelukkig). Ze is studente aan de NTHV en 180 graden anders dan ik. Ze is rustig, gecontroleerd, opgeruimd en absoluut niet ADHD. Ze is mijn tegenpool en houd me meestal een beetje in toom. Ze verteld me dat ik dingen op moet ruimen die anders maar blijven liggen, en dat ik moet afwassen e.d. Geen onwil, maar onmacht, ik heb gewoon moeite met die dingen. Ze houd het al anderhalf jaar met me uit en dat waardeer ik enorm, het is echt een schat. Het moet voor haar enorm intensief zijn altijd maar weer tegen die dingen aan te kijken of te lopen, maar we hebben het goed samen en zijn altijd lief voor elkaar. En dan helpt een boel.
ach, laat hem toch. Hij wilt wat aandacht, wij wilt stoer worden. Het is alleen maar de zoveelste newbie die d.m.v. wat bekende user aan te vallen populair tracht te worden.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:26 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
Wat probeer je nou te bereiken? Een Ban? Een verwensing? Aandacht? Wil je dat je straks bedolven word onder het gepijpzeik van users die vinden dat je dom bezig bent? Waarom loop je me uit te schelden terwijl ik hier probeer een stukje levensverhaal uit te leggen?
quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:24 schreef Conflict het volgende:
[..]
Je bent jezelf aan het verdedigen, ik vind mezelf een mooi mens, innerlijk en uiterlijk. Boeit me niet wat een ander zegt, en al helemaal niet als het wordt gezegd door zo'n doorgedraaie cokestofzuiger als Houzer
Daar niet op ingaan.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:26 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
Wat probeer je nou te bereiken? Een Ban? Een verwensing? Aandacht? Wil je dat je straks bedolven word onder het gepijpzeik van users die vinden dat je dom bezig bent? Waarom loop je me uit te schelden terwijl ik hier probeer een stukje levensverhaal uit te leggen?
Nou nou, misschien heeft hij ook wel adhd en geniet hij ook van de aandacht. Je zou niet zo snel moeten oordelen.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:26 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
Verveel je je ook snel in situaties, ben je altijd op zoek naar uitdagingen. Vroeger als kind zijnde, speelde je dan veel met vriendjes of was je meer een teruggetrokken kind? Had je een denkbeeldig vriendje?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:25 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
Toen ik in groep 6 of 7 zat, ik meen groep 7 van de basisschool, werd ik voor het eerste naar de buren gestuurd, die een bureau voor moeilijk opvoedbare kinderen hadden. Ironisch genoeg zijn die gestopt na mij doorverwezen te hebben, en verhuisd. Vanaf daar escaleerde de zaak, waarbij ik zelfs een jaar bij dezelfde kinderpsychiater aan de kust in zeeland liep. Kostte mijn ouders handenvol geld, terwijl ik zelf nog niet helemaal doorhad waar het allemaal om ging.
De leraren besloten me naar de brugklas te sturen en groep 8 over te slaan, om te uitdaging groter te maken. Dat hielp, ik kwam de brugklas goed door, maar de leeftijdsverschillen in combinatie met het hyperactief ventje dat ik was kwam de relaties met andere kinderen niet ten goede.
Ik heb gelukkig wél al geleerd dat ik nog maar een miezerig onwetend ventje van 22 ben, en dat er gelukkig nog veel te leren valt. Ik wil nog alles weten over sterren, over hoe je een robot bouwt, over hoe je de perfecte verkoop doet en hoe je mensen tevredenstelt in discussies. Leervoer zal er altijd zijn, en daar ben ik blij om.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:29 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Daar niet op ingaan.
Dát moet je nog leren.
klasse conflict!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:24 schreef Conflict het volgende:
[..]
Je bent jezelf aan het verdedigen, ik vind mezelf een mooi mens, innerlijk en uiterlijk. Boeit me niet wat een ander zegt, en al helemaal niet als het wordt gezegd door zo'n doorgedraaie cokestofzuiger als Houzer
In veel dingen lijken we op elkaar, vind ik.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:31 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig wél al geleerd dat ik nog maar een miezerig onwetend ventje van 22 ben, en dat er gelukkig nog veel te leren valt. Ik wil nog alles weten over sterren, over hoe je een robot bouwt, over hoe je de perfecte verkoop doet en hoe je mensen tevredenstelt in discussies. Leervoer zal er altijd zijn, en daar ben ik blij om.
Geen denkbeeldige vriendjes, kon mezelf heel goed bezighouden. Heb tot mijn 14e de meest grote bouwwerken geconstrueerd van lego, waar al mijn zakgeld in ging. Kon wel met vriendjes spelen maar had een selecte groep dit met mij om kon gaan, en die me aardig vonden. Ik ben altijd op zoek naar uitdagingen, dat was deze nieuwe woning ook voor mij.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:31 schreef EL_REY het volgende:
[..]
Verveel je je ook snel in situaties, ben je altijd op zoek naar uitdagingen. Vroeger als kind zijnde, speelde je dan veel met vriendjes of was je meer een teruggetrokken kind? Had je een denkbeeldig vriendje?
ADHD is een aandacht tekort stoornis. Dit houdt in dat je als ADHD-er nergens aandacht bij kan houden. Dus niet dat je aandacht tekort komt. Mensen met ADHD krijgen (zo weet ik uit ervaring) heel veel aandacht.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:29 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Nou nou, misschien heeft hij ook wel adhd en geniet hij ook van de aandacht. Je zou niet zo snel moeten oordelen.
Als je serieus wil posten dan moet je dat ook in het juiste forum doen....quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:26 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
daar zaten we op te wachten, op een mening van een irritant systeembeheerdertje.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:36 schreef herpe025 het volgende:
[..]
Als je serieus wil posten dan moet je dat ook in het juiste forum doen....
Dus wat ik probeer te bereiken?? Ik geef mn mening, en als jij daar niet tegen kunt..tja pech dan![]()
Hoe waren je prestaties op school, haalde je goede cijfers, wilde ja altijd de beste zijn in alles wat je doet?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:33 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
Geen denkbeeldige vriendjes, kon mezelf heel goed bezighouden. Heb tot mijn 14e de meest grote bouwwerken geconstrueerd van lego, waar al mijn zakgeld in ging. Kon wel met vriendjes spelen maar had een selecte groep dit met mij om kon gaan, en die me aardig vonden. Ik ben altijd op zoek naar uitdagingen, dat was deze nieuwe woning ook voor mij.
precies!! Ze zijn snel verveeld en dat moet je zien te verkomen!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:34 schreef Conflict het volgende:
[..]
ADHD is een aandacht tekort stoornis. Dit houdt in dat je als ADHD-er nergens aandacht bij kan houden. Dus niet dat je aandacht tekort komt. Mensen met ADHD krijgen (zo weet ik uit ervaring) heel veel aandacht.
-1 gram voor conflict op de 31stequote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:24 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ahhh wat lief dat je me bij mn functie noemt....quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:23 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
![]()
ach gotte, ons systembeheerdertje wilt ook wat inbrengen..
best wel lief, eigenlijk![]()
![]()
Ik ben op mijn werk, geen msn. Maar je kan me wel op mijn hotmail mailen hoor.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:37 schreef Conflict het volgende:
HTT, zet je msn eens aan.
Of ze kunnen goed hyperfocussen, iets wat wel boeit juist heel veel aaneengesloten doen.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:38 schreef EL_REY het volgende:
[..]
precies!! Ze zijn snel verveeld en dat moet je zien te verkomen!
WE??? Ahhh jij bent ook al iemand met een afwijking?? Zeg het maar kerel, hoeveel persoonlijkheden heb jij?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:37 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
daar zaten we op te wachten, op een mening van een irritant systeembeheerdertje.
dank je man, mijn dag is weer goed..![]()
Als ik me ervoor inzette, haalde ik 10 na 10 na 10. Maar dat deed ik niet. Ik verveelde me en ging andere dingen doen. En toen gingen mijn cijfers de diepte in. Ik ben uiteindelijk met allemaal zevens en achten op MAVO-D geslaagd, en later hogerop gekomen, (min of meer) met deelcertificaten verkoop, communicatie, en een cv met veel goede referenties. Het is nu zo dat ik (zoals ik eerder in een topic heb laten zien) bij SAP mag gaan werken, maar dat is nog niet mijn streven. Wel een stap hogerop de ladder.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:37 schreef EL_REY het volgende:
[..]
Hoe waren je prestaties op school, haalde je goede cijfers, wilde ja altijd de beste zijn in alles wat je doet?
Oprotten..quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:40 schreef herpe025 het volgende:
[..]
WE??? Ahhh jij bent ook al iemand met een afwijking?? Zeg het maar kerel, hoeveel persoonlijkheden heb jij?
![]()
Dat kan inderdaad zo zijn, toch nijgt dat sneller naar autisme toe dan naar adhd. Maar ach, er zijn zoveel verschillende varianten hiervan, de grenzen zijn zo snel overschreden binnen deze verschillende versie'squote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:40 schreef Conflict het volgende:
[..]
Of ze kunnen goed hyperfocussen, iets wat wel boeit juist heel veel aaneengesloten doen.
Tadaaa... zie daar mijn fok history![]()
Charmant als een vrouw zo praatquote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oprotten..
Lieve Herpes,quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:44 schreef herpes025 het volgende:
[..]
Charmant als een vrouw zo praat![]()
Nou ja vrouw....![]()
er zijn heel veel verschillende vormen van adhd. Ik zelf heb het ook, maar heb een andere weg gekozen dan Htt. Ik heb het dit jaar pas ge-accepteerd en heb besloten er mee leren om te gaan. Daarvoor volg ik een verscheidenheid aan therapie, heb ik mijn financieen overgeheveld naar mijn ouders en ben ik bezig met heel veel roosters..quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:43 schreef EL_REY het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad zo zijn, toch nijgt dat sneller naar autisme toe dan naar adhd. Maar ach, er zijn zoveel verschillende varianten hiervan, de grenzen zijn zo snel overschreden binnen deze verschillende versie's
DIt zijn allemaal veel voorkomende onderwerpen die we vaak terugzien. Concentratieproblemen, maar ook graag de beste willen zijn.. Zijn er restricties voor jou juist omdat je met dit soort problemen kampt?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:41 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
Als ik me ervoor inzette, haalde ik 10 na 10 na 10. Maar dat deed ik niet. Ik verveelde me en ging andere dingen doen. En toen gingen mijn cijfers de diepte in. Ik ben uiteindelijk met allemaal zevens en achten op MAVO-D geslaagd, en later hogerop gekomen, (min of meer) met deelcertificaten verkoop, communicatie, en een cv met veel goede referenties. Het is nu zo dat ik (zoals ik eerder in een topic heb laten zien) bij SAP mag gaan werken, maar dat is nog niet mijn streven. Wel een stap hogerop de ladder.
En ik vind het top dat jullie het goed oppakken. Ik ben ook blij met het feit dat ik eindelijk een beetje bij onzin hoor, en niet meer de stinkende kutnewbie benquote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:45 schreef Houzer het volgende:
@ HTT
Ik probeer de humor er enig zins in te houden, ik vind het top van je dat je zo openhartig over jezelf bent.
Definieer restricties?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:48 schreef EL_REY het volgende:
[..]
DIt zijn allemaal veel voorkomende onderwerpen die we vaak terugzien. Concentratieproblemen, maar ook graag de beste willen zijn.. Zijn er restricties voor jou juist omdat je met dit soort problemen kampt?
grenzen, dingen waar je tegen aan looptquote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:49 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
Definieer restricties?
Kijk je wel uit?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:48 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
En ik vind het top dat jullie het goed oppakken. Ik ben ook blij met het feit dat ik eindelijk een beetje bij onzin hoor, en niet meer de stinkende kutnewbie ben :')
Niet?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:48 schreef HTT-Thalan het volgende:
en niet meer de stinkende kutnewbie ben
ik denk dat jij de persoon bent die veel behoefte heeft aan regelmaat in zijn leven. Aan een bepaalde structuur in zijn leven, en als daar bijvoorbeeld een keer vanaf wordt geweken dat je het dan moeilijk vind om die situatie op te lossen. Je zei zelf ook al dat er zoveel verschillende vormen van zijn, je hebt waarschijnlijk ook een klein beetje autisme denk ik! Dit zijn btw vermoedens, ik weet natuurlijk of het zo is maar uit ervaringen die ik heb opgedaan klinkt dit allemaal bekend in de oren. Daarnaast vergeet ik natuurlijk niet dat ieder persoon anders is!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:46 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
er zijn heel veel verschillende vormen van adhd. Ik zelf heb het ook, maar heb een andere weg gekozen dan Htt. Ik heb het dit jaar pas ge-accepteerd en heb besloten er mee leren om te gaan. Daarvoor volg ik een verscheidenheid aan therapie, heb ik mijn financieen overgeheveld naar mijn ouders en ben ik bezig met heel veel roosters..
Het nadeel alleen is dat mensen niet snel zien dat ik adhd heb. Ik word bestempeld als iemand die lui is en zich er makkelijk vanaf wilt maken. Vooral als je me naast htt zet, is het voor velen(en dat begrijp ik ook) moeilijk te beseffen dat ik ook adhd heb. Terwijl htt de drukkere is, ben ik meer in mezelf getrokken. Wat overigens niet betekent dat ik weinig vrienden heb, maar ik ben niet iemand die constant aan het woord wilt zijn
ik zeg dit niet snel:quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:48 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
En ik vind het top dat jullie het goed oppakken. Ik ben ook blij met het feit dat ik eindelijk een beetje bij onzin hoor, en niet meer de stinkende kutnewbie ben
Hey tof je kunt ook gewoon doen!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:51 schreef EL_REY het volgende:
[..]
ik denk dat jij de persoon bent die veel behoefte heeft aan regelmaat in zijn leven. Aan een bepaalde structuur in zijn leven, en als daar bijvoorbeeld een keer vanaf wordt geweken dat je het dan moeilijk vind om die situatie op te lossen. Je zei zelf ook al dat er zoveel verschillende vormen van zijn, je hebt waarschijnlijk ook een klein beetje autisme denk ik! Dit zijn btw vermoedens, ik weet natuurlijk of het zo is maar uit ervaringen die ik heb opgedaan klinkt dit allemaal bekend in de oren. Daarnaast vergeet ik natuurlijk niet dat ieder persoon anders is!
Don't push itquote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:48 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
, en niet meer de stinkende kutnewbie ben
Beperkingen, zijn er bepaalde aktiviteiten die je niet goed kan uitvoeren in je dagelijkse leven. Of waar je problemen mee ondervindt. En dan bedoel ik de periode: nu.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:49 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
grenzen, dingen waar je tegen aan loopt
Over welke tijd heb je het nou precies, heb ik die nog meegemaakt?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
ik zeg dit niet snel:
Maar DIT is een van de dingen die ik bedoel van wat ik mis in ONZ, er was een tijd dat je met je cluppie ONZinners, en nieteens je eigen usuals, maar iedereen, lol kon maken, maar ook je serieuze zaken kwijt kon, gewoon omadt je ergens als ONZ best wel op 1 lijn zat,
daarom ben ik dolblij met een topic als dit, wat niet wegneemt dat ik je morgen of vanmiddag weer ergens afzeikmaar ook dat hoort
dat kan ik ook wel, geef me maar wat tijd.. Ik kom er wel..quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:52 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Hey tof je kunt ook gewoon doen!
Je komt er wel![]()
wat doe je momenteel? Wat zijn je interesses? Waar zou je jezelf in willen ontplooien?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:53 schreef Conflict het volgende:
Ik ben vrijgesteld voor de leerplicht toen ik 15 was. Het ging gewoon niet. Ik heb dus mijn mavo niet afgemaakt, iedereen zei dat ik het wel kon en dat ik lui was. Maar dat was niet zo. Wat leraren tegen me zeiden drong gewoon niet tot me door. Als ik iets moest lezen was ik na drie zinnen al vergeten waar het precies over ging.
Ach, geen opleiding maar dom ben ik zeker niet. Misschien in de toekomst een opleiding...
2 dagen na de oprichting, om en nabij danquote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:53 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Over welke tijd heb je het nou precies, heb ik die nog meegemaakt?
Ik meen het serieus echt tof dat je ok doet nu!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:53 schreef EL_REY het volgende:
[..]
dat kan ik ook wel, geef me maar wat tijd.. Ik kom er wel..
el rey jong, je slaat de spijker op zijn kop...quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:51 schreef EL_REY het volgende:
[..]
ik denk dat jij de persoon bent die veel behoefte heeft aan regelmaat in zijn leven. Aan een bepaalde structuur in zijn leven, en als daar bijvoorbeeld een keer vanaf wordt geweken dat je het dan moeilijk vind om die situatie op te lossen. Je zei zelf ook al dat er zoveel verschillende vormen van zijn, je hebt waarschijnlijk ook een klein beetje autisme denk ik! Dit zijn btw vermoedens, ik weet natuurlijk of het zo is maar uit ervaringen die ik heb opgedaan klinkt dit allemaal bekend in de oren. Daarnaast vergeet ik natuurlijk niet dat ieder persoon anders is!
Ik irriteer mijn collega's wel eens omdat ik mijn lijsten met informatie over klanten slecht bijhou, met vlagen, ik doe het meeste liever uit mijn hoofd. En mijn bureau is vaak een zootje. Het is wel mijn bureau, maar als ze er langs lopen vinden ze het geen zichtquote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:53 schreef EL_REY het volgende:
[..]
Beperkingen, zijn er bepaalde aktiviteiten die je niet goed kan uitvoeren in je dagelijkse leven. Of waar je problemen mee ondervindt. En dan bedoel ik de periode: nu.
Ik kan alles!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:54 schreef EL_REY het volgende:
[..]
wat doe je momenteel? Wat zijn je interesses? Waar zou je jezelf in willen ontplooien?
denk het niet, de tijd dat mensen echt alles postten hier, we hadden eik geen anders subfora nodigquote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:53 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Over welke tijd heb je het nou precies, heb ik die nog meegemaakt?
Men das niet goed.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:55 schreef Houzer het volgende:
Mijn ziekte is denk ik dat toch wel een soort van verslaafd ben aan de cocaine, nou kan ik het gelukkig wel betalen en heb ik er verder geen problemen mee kwa financien. Ik ben alleen nogal erg dun, ik eet weinig, ik verslaap me vaak, me neus is verrot dit zijn tekens dat ik er toch op moet gaan letten denk ik.
Stop er mee. Zoek desnoods hulp, maar stop er mee.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:55 schreef Houzer het volgende:
Mijn ziekte is denk ik dat toch wel een soort van verslaafd ben aan de cocaine, nou kan ik het gelukkig wel betalen en heb ik er verder geen problemen mee kwa financien. Ik ben alleen nogal erg dun, ik eet weinig, ik verslaap me vaak, me neus is verrot dit zijn tekens dat ik er toch op moet gaan letten denk ik.
Ja, ik zit nu na te denken of ik ook nog wat problemen heb die ik met jullie wil bespreken. Wehehe.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:58 schreef sir_dalord het volgende:
het wordt trouwens wel heel eng serieus hier..
brrrrr....
het enige wat we missen zijn wat krukken in de vorm van een kring
ik ben net begonnen met de ritalin. Het is alleen verdomd lastig om me aan die tijden te houden. Ik had wel een horloge gekregen vna mijn ouders, maar net als zoveel, ben ik dat ook weer kwijtgeraaktquote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:59 schreef Silmarwen het volgende:
Nog een ding Houzer, afkicken is zeker niet ok. Je moet serieus met die shit stoppen.
Htt en SD slikken jullie ook medicijnen ervoor?
Mischien heb je vaak ook wel gedacht dat je verder bent dan de rest van je leeftijdgenoten, op intelectueel niveau.. Dat je niet word begrepen. Dat horen wij heel vaak. En dat zijn hele, hele moeiljke onderwerpen om dat met kinderen te bespreken.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:56 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
el rey jong, je slaat de spijker op zijn kop...
Ik had vroeger wel dat fantasie-vriendje... Men dacht ook dat ik een vorm van autisme had. Ik heb er nooit iets mee gedaan, omdat ik de mavo met uiterst gemak gehaald had(dit is niet om op te scheppen). Maar pas op de havo waar ik elke dag moest studeren, huiswerk maken en door de 2e fase terecht kwam waarbij je heel veel zelfstandig moest doen, daar liep ik vast. tijdens mijn havo5 ben ik, zonder overdrijven, maar 1/3 van de tijd op school geweest. Toch heb ik het gehaald. Ik ben uiteindelijk hbo gaan doen, maar daar liep ik dan op vast. Na een jaar ben ik compleet ingestort en heb ik, zwaar depressief, serieus nagedacht over zelfmoord. Dat heb ik, mede dankzij mijn ouders(waarvoor ik veel respect heb) overwonnen en vanaf toen ben ik eraan gaan werken. Maar ik heb het merendeel van mijn problematiek pas dit jaar ge-accepteerd.
Nee hoor, ONZ is HEEL lang zo geweest...quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:55 schreef jogy het volgende:
[..]
2 dagen na de oprichting, om en nabij dan.
Je verzint maar verdomme wat.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:00 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Ja, ik zit nu na te denken of ik ook nog wat problemen heb die ik met jullie wil bespreken. Wehehe.
Ne joh, ik sneer zo wel ff ietsquote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:58 schreef sir_dalord het volgende:
het wordt trouwens wel heel eng serieus hier..
brrrrr....
het enige wat we missen zijn wat krukken neergezet in een kring
D'uh, soms dacht ik echt dat je gewoon een beetje dom was, maar dan kwam je opeens weer op zo'n manier uit de hoek dat ik me weer realiseerde dat je slimmer was dan je je soms voordoetquote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:53 schreef Conflict het volgende:
Ach, geen opleiding maar dom ben ik zeker niet.
whehehe ik heb een ex gehad met adhd.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:00 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
ik ben net begonnen met de ritalin. Het is alleen verdomd lastig om me aan die tijden te houden. Ik had wel een horloge gekregen vna mijn ouders, maar net als zoveel, ben ik dat ook weer kwijtgeraakt![]()
Dat is een hele mooie opmerking!! Maar wat zijn je toekomstplannen?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:56 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik kan alles!
Alleen hield ik het maar twee minuten vol
Nu slik ik die medicijnen misschien brengt dat wat rust.
Mijn moeder zei altijd: "Je hebt wel geen opleiding maar je hebt de universiteit van het leven bewandeld en dt is veel beter!" Die opmerking zal ik nooit vergeten![]()
En anders unban ik Krea en Uier wel evenquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:00 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Je verzint maar verdomme wat.
Kijk even in R&p staan er genoeg
Als je het kan betalen ( ongeveer 50 euro per maand) kan je dus ook concerta slikken. Dat heeft dezelfde samenstelling als ritalin en dezelfde werking. Je hoeft het alleen maar smorgens te slikken en dan werkt het 12 uur lang. Ik slik het dus sinds gisteren en het lijkt me wel ok.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:00 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
ik ben net begonnen met de ritalin. Het is alleen verdomd lastig om me aan die tijden te houden. Ik had wel een horloge gekregen vna mijn ouders, maar net als zoveel, ben ik dat ook weer kwijtgeraakt![]()
dat was ook zo. Ik ergerde me soms kapot aan het gedrag van mijn leeftijdsgenoten. Ik was gewoon een stuk verder dan de rest. Dat kwam omdat ik vanaf mijn 12e al boeken las die voor volwassenen waren bedoeld. Lezen is trouwens voor mij een uitvlucht uit de realiteit. Ik kom in een fantasiewereld terecht waarbij ik al mijn eigen problemen kan vergetenquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:00 schreef EL_REY het volgende:
[..]
Mischien heb je vaak ook wel gedacht dat je verder bent dan de rest van je leeftijdgenoten, op intelectueel niveau.. Dat je niet word begrepen. Dat horen wij heel vaak. En dat zijn hele, hele moeiljke onderwerpen om dat met kinderen te bespreken.
Ik heb besloten gelukkig te wordenquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:01 schreef EL_REY het volgende:
[..]
Dat is een hele mooie opmerking!! Maar wat zijn je toekomstplannen?
whehe Kreator met zn bordeline topicquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:01 schreef yvonne het volgende:
[..]
En anders unban ik Krea en Uier wel even![]()
Ik weet het, ik ben er verder ook niet trots op. Alleen ik had er eik nooit geld voor, tot dat ik gevraagt werd voor accountmanager. Toen kreeg ik een auto van de zaak en ik ging 4 salarisgroepen omhoog. Toen is het eigenlijk wat meer bergaf waarst gegaan.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:57 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Men das niet goed.
Ik ben verslaafd geweest aan speed en alle shit. niet doen echt niet doen. Ik heb mijn school verneukt mijn vrienden verneukt en het duurt lang voordat alles weer op orde is.
En nog vind ik het moeilijk om niet te gebruiken.
ik heb van dat concerta nog nooit gehoord idd. En als het werkt, dan zou het ideaal zijn. Ik mail je er strx even over, dan kan ik het volgende week bespreken met mijn psychiaterquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:03 schreef Conflict het volgende:
[..]
Als je het kan betalen ( ongeveer 50 euro per maand) kan je dus ook concerta slikken. Dat heeft dezelfde samenstelling als ritalin en dezelfde werking. Je hoeft het alleen maar smorgens te slikken en dan werkt het 12 uur lang. Ik slik het dus sinds gisteren en het lijkt me wel ok.
Als je meer info wilt mag je me mailen of je kijkt ff in LIF
Hahaquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:01 schreef jogy het volgende:
[..]
D'uh, soms dacht ik echt dat je gewoon een beetje dom was, maar dan kwam je opeens weer op zo'n manier uit de hoek dat ik me weer realiseerde dat je slimmer was dan je je soms voordoet.
1 Woord: Onredelijkheid. Ik kan veel hebben, maar als mensen mij onrecht aan doen of onredelijk zijn, dan ga ik door het dak. En over lijken. En ook door het lint. Allemaal tegelijkquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:03 schreef Dirkh het volgende:
HTT, nu wij weten dat je ADHD hebt, wat is dan de beste manier om je gierend gek te maken?
Ik heb heel veel gebruikt maar nooit coke, kon ik niet betalen dus ikweet niet wat het is.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:04 schreef Houzer het volgende:
[..]
Ik weet het, ik ben er verder ook niet trots op. Alleen ik had er eik nooit geld voor, tot dat ik gevraagt werd voor accountmanager. Toen kreeg ik een auto van de zaak en ik ging 4 salarisgroepen omhoog. Toen is het eigenlijk wat meer bergaf waarst gegaan.
en ADD staat voor alle dagen dromerigquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:05 schreef RaymanNL het volgende:
ADHD staat ook voor alle dagen heel druk (NL versie)
Als je zo doorgaat is de kans vrij groot dat je in een keer alle salarisgroepen zakt. Dan is er geen geld meer en zal je de verlslaving houden. Dan heb je een probleem. Daar wel eens bij stil gestaan?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:04 schreef Houzer het volgende:
[..]
Ik weet het, ik ben er verder ook niet trots op. Alleen ik had er eik nooit geld voor, tot dat ik gevraagt werd voor accountmanager. Toen kreeg ik een auto van de zaak en ik ging 4 salarisgroepen omhoog. Toen is het eigenlijk wat meer bergaf waarst gegaan.
Dat is goed, je mag me ook toevoegen op msn, con_flict@hotmail.comquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:05 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
ik heb van dat concerta nog nooit gehoord idd. En als het werkt, dan zou het ideaal zijn. Ik mail je er strx even over, dan kan ik het volgende week bespreken met mijn psychiater
Jezus wat zul jij dan gek worden van jezelfquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:06 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
1 Woord: Onredelijkheid. Ik kan veel hebben, maar als mensen mij onrecht aan doen of onredelijk zijn, dan ga ik door het dak. En over lijken. En ook door het lint. Allemaal tegelijk
Doe ik ook heel vaak, boeken lezen is okay, of veel films kijkenquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:03 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
dat was ook zo. Ik ergerde me soms kapot aan het gedrag van mijn leeftijdsgenoten. Ik was gewoon een stuk verder dan de rest. Dat kwam omdat ik vanaf mijn 12e al boeken las die voor volwassenen waren bedoeld. Lezen is trouwens voor mij een uitvlucht uit de realiteit. Ik kom in een fantasiewereld terecht waarbij ik al mijn eigen problemen kan vergeten
Waar op zich niets mis mee is, als je maar in een omgeving zit waar het niet erg isquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:06 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
en ADD staat voor alle dagen dromerig
het is zelfs zo dat als ik een boek heb gelezen, ik soms 3 maanden verder niet weet of ik het boek heb gelezen of een film had gezien. Ik zie zo'n verhaal zich helemaal afspelen in mijn hoofd..quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:07 schreef jogy het volgende:
[..]
Doe ik ook heel vaak, boeken lezen is okay, of veel films kijken.
Ik moet er zelf achter staan om te stoppen en dat sta ik toch niet denk ik. Op me werk bij me virenden iedereen snuift tegenwoordig. In September is me huis af en dan ben ik bang dat ik ook alleen s'avonds thuis in me eigen huisje ga zitten snuiven. Dat wil ik wel voorkomen. Ik ga iig wel proberen om alleen weer in het weekend te snuiven dat is mijn strevenquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:06 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik heb heel veel gebruikt maar nooit coke, kon ik niet betalen dus ikweet niet wat het is.
Ik weet alleen dat verslaafd zijn niet tof is en het beseffen dat je het bent al een hele hele hele goede stap is! Je kunt hulp zoeken, dat heb ik niet gedaan.
Mijn vrienden en ouders hebben me goed gesteund, ik ben er mee gekapt nadat een vriendin van me stierf.
van speed word je druk. Nou hyper eerder. Ik kreeg het gevoel dat ik de wereld aan konquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:08 schreef Conflict het volgende:
Houzer?
Wordt je rustig of juist heel druk van speed?
Ik gebruik geen speed, maar daar word je wel hyperactief van. Plus dat het nog eens onwijs goor smaaktquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:08 schreef Conflict het volgende:
Houzer?
Wordt je rustig of juist heel druk van speed?
Maar wel leuk in ONZ tochquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:07 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Jezus wat zul jij dan gek worden van jezelf
Ik denk echt dat je meer een autist bent dan een adhd'er.. Maar ik vind het ontzettend interressant om al jullie verhalen te horen!!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:03 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
dat was ook zo. Ik ergerde me soms kapot aan het gedrag van mijn leeftijdsgenoten. Ik was gewoon een stuk verder dan de rest. Dat kwam omdat ik vanaf mijn 12e al boeken las die voor volwassenen waren bedoeld. Lezen is trouwens voor mij een uitvlucht uit de realiteit. Ik kom in een fantasiewereld terecht waarbij ik al mijn eigen problemen kan vergeten
Ik snap wat je bedoeld. Je wilt wel kappen maar toch niet want het is gewoon relaxed, het is gewoon enorm moeilijk.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:09 schreef Houzer het volgende:
[..]
Ik moet er zelf achter staan om te stoppen en dat sta ik toch niet denk ik. Op me werk bij me virenden iedereen snuift tegenwoordig. In September is me huis af en dan ben ik bang dat ik ook alleen s'avonds thuis in me eigen huisje ga zitten snuiven. Dat wil ik wel voorkomen. Ik ga iig wel proberen om alleen weer in het weekend te snuiven dat is mijn streven
Jep, en ik droom ook erg veel, slapen vind ik daarom ook helemaal geweldigquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:08 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
het is zelfs zo dat als ik een boek heb gelezen, ik soms 3 maanden verder niet weet of ik het boek heb gelezen of een film had gezien. Ik zie zo'n verhaal zich helemaal afspelen in mijn hoofd..
Op me werk zijn ze zeer tevreden over me dus daar ben ik nog neit bang voorquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:07 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Als je zo doorgaat is de kans vrij groot dat je in een keer alle salarisgroepen zakt. Dan is er geen geld meer en zal je de verlslaving houden. Dan heb je een probleem. Daar wel eens bij stil gestaan?
quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:10 schreef yvonne het volgende:
[..]
Maar wel leuk in ONZ toch![]()
Je zit gewoon in een ontkenningsfase, je hebt vast wel ietsquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:10 schreef Croupouque het volgende:
Waarom heb ik niks?
Waarom is het leven zo oneerlijk?
Wie houdt me vast?
Klopt, het is mezelf dan meestal niet duidelijk welke kant het opgaat. Meestal heb ik dan zin iets in mekaar te schoppen, maar op het laatste moment bedenk ik me meestal omdat ik het dan zonde vind van de spullen. Ik reageer me af op gewelddadige spellen met veel schieten, of hard muziek draaien. Af en toe wil ik dan keihard schreeuwen enzo, maar dat gaat meestal niet. Als ik lang genoeg wacht gaat het meestal vanzelf over. 1 keer had ik ruzie met mijn moeder, heel lang geleden, op mijn 17e ofzo. Ik stond bij het aanrecht en moest echt stokstijf blijven staan om me te beheersen, ik werd helemaal gek. Mijn moeder was ook pissig, wou de afwasborstel uit mijn hand pakken en wegsmijten om me naar mijn kamer te sturen. Ik weet niet of je weet hoe stevig dat plastic was, ze brak hem los af uit mijn hand zonder dat die bewoog.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:07 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Jezus wat zul jij dan gek worden van jezelf
We praten je wel wat aan.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:10 schreef Croupouque het volgende:
Waarom heb ik niks?
Wie houdt me vast?
Heroine zal ik echt nooit gebruiken, dat vind ik een stap te verquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:11 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoeld. Je wilt wel kappen maar toch niet want het is gewoon relaxed, het is gewoon enorm moeilijk.
Maar doe wel je best. Je hebt een baan een huis een auto. Dat wil je niet verliezen om als junk op straat te eindigen aan de heroine?
Oeh.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:11 schreef jogy het volgende:
[..]
Je zit gewoon in een ontkenningsfase, je hebt vast wel iets.
Nog 10 van zulke posts en je mag jezelf manisch depressief noemenquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:10 schreef Croupouque het volgende:
Waarom heb ik niks?
Wie houdt me vast?
Vind je het gek, als het gros van je collega's ook snuiven.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:11 schreef Houzer het volgende:
[..]
Op me werk zijn ze zeer tevreden over me dus daar ben ik nog neit bang voor
ik heb wel degelijk wat autistische trekjes. Dat zegt de psychiater ook. Maar mijn grootste probleem is mijn adhd. Kijk, met dat beetje autisme kan ik wel leven, al kan ik soms tijdens gesprekken afdwarrelen. Niet dat ik het oninteressant vind, maar het gaat gewoon vanzelf.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:10 schreef EL_REY het volgende:
[..]
Ik denk echt dat je meer een autist bent dan een adhd'er.. Maar ik vind het ontzettend interressant om al jullie verhalen te horen!!
Die hebben er al van alles aan gedaan, nu zien ze in dat ik het toch wel doe. Ik ben 21 en veel hebben ze niet meer over me te zeggen, vandaar dat ik een appartement gekocht hebt omdat me ouders het er niet mee eens zijn heb ik besloten op mezelf te gaan wonen. Dan kunen hun ook wat rustiger leven.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:13 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Vind je het gek, als het gros van je collega's ook snuiven.
Wat vinden je ouders hier van?
quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:10 schreef Croupouque het volgende:
Waarom heb ik niks?
Wie houdt me vast?
Klinkt beetje maf maar dat had ik toen ik veel speed gebruikte net zo. Heel agressief ikheb ene keer de deur zo knetter hard dicht gesmeten dat het glas brak en heb er een keer over nagedacht oms erieus mijn moeder een mep te geven. Wat ik vaak deed was mijn kussen meppen. Datluchtte wel op en heel harde muziek draaien.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:12 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
Klopt, het is mezelf dan meestal niet duidelijk welke kant het opgaat. Meestal heb ik dan zin iets in mekaar te schoppen, maar op het laatste moment bedenk ik me meestal omdat ik het dan zonde vind van de spullen. Ik reageer me af op gewelddadige spellen met veel schieten, of hard muziek draaien. Af en toe wil ik dan keihard schreeuwen enzo, maar dat gaat meestal niet. Als ik lang genoeg wacht gaat het meestal vanzelf over. 1 keer had ik ruzie met mijn moeder, heel lang geleden, op mijn 17e ofzo. Ik stond bij het aanrecht en moest echt stokstijf blijven staan om me te beheersen, ik werd helemaal gek. Mijn moeder was ook pissig, wou de afwasborstel uit mijn hand pakken en wegsmijten om me naar mijn kamer te sturen. Ik weet niet of je weet hoe stevig dat plastic was, ze brak hem los af uit mijn hand zonder dat die bewoog.
Ja lijkt me echt enorm kut man. Maar ik vind dat je er zeker wel okay mee omgaat zo als ik het kan lezen.quote:Zoals ik eerder ook al vertelde komt dat vervelend tot uiting als ik niet in staat ben mezelf te beheersen, vooral als ik koorts heb en ziek ben. Dan word ik helemaal gek, ik moet licht aanhebben bij het slapen, want in het donker ga ik hallucineren en ijlen. Uberhaupt als ik mijn ogen dichtdoe. Maar dat is gelukkig alleen wanneer ik echt ziek ben, en dat gebeurt niet vaak.
*afklopt*
Van coke op ten duur ookquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:14 schreef RaymanNL het volgende:
Maar van speed gaat toch ook dat ding tussen je neusgaten weg? Ofzow
Niet als je je baan kwijt bent en je vrienden verliest en geen geld meer hebt.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:12 schreef Houzer het volgende:
[..]
Heroine zal ik echt nooit gebruiken, dat vind ik een stap te ver
van alles wat je snuift ja.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:14 schreef RaymanNL het volgende:
Dat lijkt mij dus echt heel vervelend, met licht aan slapen!! Je hebt volgens mij een hele levendige gedachtengang.. En die komt pas echt op gang, als je stil en in het donker op je kamer ligt. Ik hb echt respect voor je vriendin, en dit bedoel ik niet lullig, dat ze met je kan leven, bijna 24 uur per dag!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:12 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
Klopt, het is mezelf dan meestal niet duidelijk welke kant het opgaat. Meestal heb ik dan zin iets in mekaar te schoppen, maar op het laatste moment bedenk ik me meestal omdat ik het dan zonde vind van de spullen. Ik reageer me af op gewelddadige spellen met veel schieten, of hard muziek draaien. Af en toe wil ik dan keihard schreeuwen enzo, maar dat gaat meestal niet. Als ik lang genoeg wacht gaat het meestal vanzelf over. 1 keer had ik ruzie met mijn moeder, heel lang geleden, op mijn 17e ofzo. Ik stond bij het aanrecht en moest echt stokstijf blijven staan om me te beheersen, ik werd helemaal gek. Mijn moeder was ook pissig, wou de afwasborstel uit mijn hand pakken en wegsmijten om me naar mijn kamer te sturen. Ik weet niet of je weet hoe stevig dat plastic was, ze brak hem los af uit mijn hand zonder dat die bewoog.
Zoals ik eerder ook al vertelde komt dat vervelend tot uiting als ik niet in staat ben mezelf te beheersen, vooral als ik koorts heb en ziek ben. Dan word ik helemaal gek, ik moet licht aanhebben bij het slapen, want in het donker ga ik hallucineren en ijlen. Uberhaupt als ik mijn ogen dichtdoe. Maar dat is gelukkig alleen wanneer ik echt ziek ben, en dat gebeurt niet vaak.
*afklopt*
nee botje tussen je neusgaten welquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:14 schreef RaymanNL het volgende:
en wanneer krijg je de uitslag??quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:11 schreef jogy het volgende:
[..]
Jep, en ik droom ook erg veel, slapen vind ik daarom ook helemaal geweldig.
Ik ben gisteren trouwens op gesprek geweest om te kijken of ik ADD heb.
Je verkoopt die zooi ook al, damn.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:16 schreef Houzer het volgende:
[..]
Van coke op ten duur ook
Helaas moet ik nu ff naar een klant, kan ik straks weer verder ouwehoeren
Sodeflikker dan op, godsamme, is het nou ZO moeilijk een kuskroel ik ben geweldigtopic naar jouw niveau te vinden?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:15 schreef melanie_the_miss het volgende:
een teveel tekst topic.
Dat is trouwens wel grappig. Mensen met adhd worden rustiger van speed en mensen zonder adhd druk van ritalin etc. BEst apart.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:17 schreef Conflict het volgende:
[..]
van alles wat je snuift ja.
speed kan je ook beter slikken, iets dat ik erg vaak gedaan heb.
Het had een beetje een vergelijkbaar effect op mij als die concerta tabletten nu.
Vandaar dat je maar besloot een korte, niet-inhoudelijke en simpele post te plaatsen waar niemand op zit te wachten?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:15 schreef melanie_the_miss het volgende:
een teveel tekst topic.
offtopicquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:14 schreef RaymanNL het volgende:
Je hebt geen vriendinquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:10 schreef Croupouque het volgende:
Waarom heb ik niks?
omdat in ritalin dezelfe stof zit als speedquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:18 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Dat is trouwens wel grappig. Mensen met adhd worden rustiger van speed en mensen zonder adhd druk van ritalin etc. BEst apart.
quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:17 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Je verkoopt die zooi ook al, damn.
![]()
Wel apart dat mensen met adhd er juist rustiger van worden terwijl ik er van ga stuiteren.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:19 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
omdat in ritalin dezelfe stof zit als speed
dat klopt, maar het komt omdat adhd ook echt een hersenaandoening is. Dat zal er wellicht mee te maken hebben.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:19 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Wel apart dat mensen met adhd er juist rustiger van worden terwijl ik er van ga stuiteren.
Oh nee?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
Je hebt geen vriendin
Daarom vroeg ik het ook aan Houzer.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:18 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Dat is trouwens wel grappig. Mensen met adhd worden rustiger van speed en mensen zonder adhd druk van ritalin etc. BEst apart.
mensen met adhd hebben een andere stofwisseling, zij worden op een andere manier geprikkeld dan "normale" mensen door dat spul!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:19 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Wel apart dat mensen met adhd er juist rustiger van worden terwijl ik er van ga stuiteren.
Weer wat geleerdquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:17 schreef Conflict het volgende:
[..]
van alles wat je snuift ja.
speed kan je ook beter slikken, iets dat ik erg vaak gedaan heb.
Het had een beetje een vergelijkbaar effect op mij als die concerta tabletten nu.
ik ben verslaafd geweest aan fokken, overmatig roken en counter-strike...quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:20 schreef Conflict het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik het ook aan Houzer.
Ik ben zelf ook aan alles verslaafd geweest. Blowen, drinken, speed slikken en zelfs fokken.
Ik denk het wel. Er is iets mis met de neuroreceptoren. Die krijgen teveel prikkels. Maar ik vraag me dan af hoe het kan dat speed kalmeert omdat het juist prikkelt. Misschien werken de stoffen andersomquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:20 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
dat klopt, maar het komt omdat adhd ook echt een hersenaandoening is. Dat zal er wellicht mee te maken hebben.
Neequote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:20 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Oh nee?
Oh nee?
OH NEE?
zie mijn post hierboven, het werkt precies andersom!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:21 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Er is iets mis met de neuroreceptoren. Die krijgen teveel prikkels. Maar ik vraag me dan af hoe het kan dat speed kalmeert omdat het juist prikkelt. Misschien werken de stoffen andersom
Nou ja ik ben geen arts ofzo
klopt, dat was ik ff vergeten..quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:20 schreef EL_REY het volgende:
[..]
mensen met adhd hebben een andere stofwisseling, zij worden op een andere manier geprikkeld dan "normale" mensen door dat spul!
Ik ben veel te sexy voor een vriendin.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:21 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee![]()
Blowen snuiven slikken roken, drinken niet. Fokken niet. Delta Force wel ziekelijk.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:20 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook aan alles verslaafd geweest. Blowen, drinken, speed slikken en zelfs fokken.
my thougts exactly!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:21 schreef Croupouque het volgende:
Ik wil graag even zeggen dat ik respect heb voor diegenen die hier eerlijk dingen neer durven te zetten waar anderen zich wellicht dood voor schamen of wat ze dood willen zwijgen. Klasse.
Daar meot je mee uit kijken, ik ben er nu ook al zo verslaaft aanquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:20 schreef Conflict het volgende:
[..]
GGZ, aardige vrouw, volgende week nog een keer en daarna nog een keer met m'n ouders om erachter te komen hoe ik vroeger wasquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:17 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
en wanneer krijg je de uitslag??
en waar ben je bij geweest? bij de ggz? bij een adhd-psychiater? of een gewone psychiater?
Het is voor mij makkelijker dingen op papier te zetten dan het te vertellen...quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:21 schreef Croupouque het volgende:
Ik wil graag even zeggen dat ik respect heb voor diegenen die hier eerlijk dingen neer durven te zetten waar anderen zich wellicht dood voor schamen of wat ze dood willen zwijgen. Klasse.
Bedankt!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:21 schreef Croupouque het volgende:
ja maar waarom werkt het andersom vraag ikme af.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:22 schreef EL_REY het volgende:
[..]
zie mijn post hierboven, het werkt precies andersom!
Er zijn ook veel mensen die het niet begrijpen. Mensen verwarren hyperactiviteit maar al te vaak met ADHD en geloven niet dat rustige mensen óók ADHD kunnen hebben en meer last hebben van een innerlijke onrust. Daarnaast is ADHD een soort "modeziekte" geworden omdat heel veel mensen aan zelfdiagnose doen. Mensen lezen iets op internet, herkennen het en noemen zichzelf ADHD'er. Echter is het zo dat bijna iedereen een paar van de kenmerken van ADHD herkent, maar dat maakt je nog geen ADHD'er.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:53 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
Het is mijn bedoeling hierover te praten met de mensen van onzin, omdat ik het gevoel heb dat veel mensen het niet begrijpen en er te makkelijk over doen.
dank je, het is iets wat me boeit en ik werk dus met die kinderen. Daarnaast leer ik ontzettend veel van collega's of ouders die kinderen met adhd hebben.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:22 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
klopt, dat was ik ff vergeten..
el rey kerel, je weet er angstvallig veel van af [afbeelding]
dit hoort niet in ONZ thuis hehquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:21 schreef Croupouque het volgende:
ach, ik al meer dan twee jaarquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:22 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Daar moet je mee uit kijken, ik ben er nu ook al zo verslaafd aan
Bij mij is serieus, zonder gekheid, zelfs mijn spijsvertering ADHD. Ik kan mezelf compleet volvreten met vanalles en nog wat, geheid dat ik 2 uur later weer met een rammelende maag loop. En zolang ik een hele dag loop te stuiteren en fantaseren (mijn hersens gebruiken zo'n 20% van mijn opgenomen energie, schijnt het) is er niets aan de hand. Maar met de zittende baan die ik nu heb ging het bijna fout, een buikje enzo. Nu heb ik de laatste weken lekker gestuiterd en gestresst om dat huis af te krijgen, en nu begin ik weer af te vallen, terwijl ik helemaal niet zo intensief lichamelijk bezig was.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:20 schreef EL_REY het volgende:
[..]
mensen met adhd hebben een andere stofwisseling, zij worden op een andere manier geprikkeld dan "normale" mensen door dat spul!
Gaaf hoor. Mijn broertje zit op speciaal onderwijs (asperger) en zelf wil ik in speciaal onderwijs gaan lesgeven op een middelbare school.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:23 schreef EL_REY het volgende:
[..]
dank je, het is iets wat me boeit en ik werk dus met die kinderen. Daarnaast leer ik ontzettend veel van collega's of ouders die kinderen met adhd hebben.
Bij mij word het juist ergerquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:24 schreef Conflict het volgende:
[..]
ach, ik al meer dan twee jaar:
Al wordt het de laatste tijd minder
Zoe je wel!!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:22 schreef Croupouque het volgende:
[..]
I
En te verlegen.
Het gaat tot nu toe toch prima?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:23 schreef Insomaniac het volgende:
*2 centjes*
Juist wel, doei.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:23 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
dit hoort niet in ONZ thuis heh
...en bedankt, Yvonne.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:24 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zoe je wel!!
Je hebt ook iets![]()
Ik vergeet gewoon om te eten. Dan voel ik me om 22:00 uur heel duizelig enzo en dan blijkt dat ik niet eens ontbeten heb.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:24 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
Bij mij is serieus, zonder gekheid, zelfs mijn spijsvertering ADHD. Ik kan mezelf compleet volvreten met vanalles en nog wat, geheid dat ik 2 uur later weer met een rammelende maag loop. En zolang ik een hele dag loop te stuiteren en fantaseren (mijn hersens gebruiken zo'n 20% van mijn opgenomen energie, schijnt het) is er niets aan de hand. Maar met de zittende baan die ik nu heb ging het bijna fout, een buikje enzo. Nu heb ik de laatste weken lekker gestuiterd en gestresst om dat huis af te krijgen, en nu begin ik weer af te vallen, terwijl ik helemaal niet zo intensief lichamelijk bezig was.
Doei:?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:25 schreef yvonne het volgende:
[..]
Juist wel, doei.
Ik heb dat stuk écht ontzettend traag getypt!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:25 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Het gaat tot nu toe toch prima?
Scheermesje hebben?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:26 schreef Croupouque het volgende:
[..]
...en bedankt, Yvonne.
Nu ben ik depressief.
Ik ben het niet met je eens dat dit niet het juiste subforum is. Het blijkt dat er in dit forum mensen zitten die hier last van hebben, en die kunnen nu goed met elkaar praten. ZOu je het in een ander forum plaatsen dan krijg je denk ik alleen maar reacties van mensen die het niet hebben maar wel weten hoe je het moet behandelen.. En daarom denk ik dat het hier wel op zijn plaats is.. Maar even terug naar jou situatie... Ik heb wel eens vaker gehoord dat er binnen een familie meerdere gevallen bekend zijn, maar dit komt niet vaker voor. En dan jij, heb jij geen symptonen?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:23 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Er zijn ook veel mensen die het niet begrijpen. Mensen verwarren hyperactiviteit maar al te vaak met ADHD en geloven niet dat rustige mensen óók ADHD kunnen hebben en meer last hebben van een innerlijke onrust. Daarnaast is ADHD een soort "modeziekte" geworden omdat heel veel mensen aan zelfdiagnose doen. Mensen lezen iets op internet, herkennen het en noemen zichzelf ADHD'er. Echter is het zo dat bijna iedereen een paar van de kenmerken van ADHD herkent, maar dat maakt je nog geen ADHD'er.
Van mijn vader dacht iedereen dat hij gewoon lastig was, tot op zijn 55e bleek dat hij ADHD heeft. Van mijn broer dacht iedereen dat hij gewoon een klootzak was, tot op zijn 25e bleek dat hij een hele erge vorm van ADHD had. En twee maanden terug is bij mijn zusje van 18 de officiele diagnose gesteld. En wij maar denken dat ze 'gewoon' een lastige puber was..
Dus ik kén alle vooroordelen die er rond ADHD hangen en weet hoe zwaar het kan zijn om deze stoornis te hebben. Dus HTT, ik vind het een nobel streven dat je mensen duidelijkheid wilt verschaffen, maar ik denk niet dat ONZ er het juiste platform voor is.
*2 centjes*
quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:28 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Ik heb dat stuk écht ontzettend traag getypt!
En ik moet zeggen dat ik blij ben dat er hier ruimte voor is in ONZ..
Elke ochtend douche ik. Dit lijkt mij vrij normaal, maar elke ochtend tel ik ook de tegels van de vloer in de douchecabine. 18 bij 6. Dit weet ik al jaren, maar toch tel ik.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:21 schreef Croupouque het volgende:
ik wou eigenlijk gaan werken in een jeugdgevangenis maar dit is het geworden.. Wel ontzettend voldoenend werk is dit!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:24 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Gaaf hoor. Mijn broertje zit op speciaal onderwijs (asperger) en zelf wil ik in speciaal onderwijs gaan lesgeven op een middelbare school.
Wel zwaar maar zeker de moeite waard.
O nee een OCS!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:29 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Elke ochtend douche ik. Dit lijkt mij vrij normaal, maar elke ochtend tel ik ook de tegels van de vloer in de douchecabine. 18 bij 6. Dit weet ik al jaren, maar toch tel ik.![]()
Op de fiets naar mijn werk, fiets ik nooit over beschilderde wegdelen, tenzij het een op het fietspad geschilderde fiets betreft. In het midden aan de bovenkant daarvan heb je namelijk een spleet van ongeveer 4 centimeter en deze heeft een enorme aantrekkingskracht op me. Hier moet ik mijn wielen wel doorheen manouvreren.
Het lucht op om dit te schrijven. Dank je C, dat was het laatste duwtje dat ik nodig had!
dat klopt. Zo'n beetje ieder druk kind wordt bestempeld zijnde adhd. Maar als je naar een specialist gaat, zoals ik ben gegaan, dan word je uitgebreid onderzocht.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:23 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Er zijn ook veel mensen die het niet begrijpen. Mensen verwarren hyperactiviteit maar al te vaak met ADHD en geloven niet dat rustige mensen óók ADHD kunnen hebben en meer last hebben van een innerlijke onrust. Daarnaast is ADHD een soort "modeziekte" geworden omdat heel veel mensen aan zelfdiagnose doen. Mensen lezen iets op internet, herkennen het en noemen zichzelf ADHD'er. Echter is het zo dat bijna iedereen een paar van de kenmerken van ADHD herkent, maar dat maakt je nog geen ADHD'er.
Daar heb je praatgroepen voor. Ik heb zelf ook zo'n praatgroep meegemaakt en het lucht op om je verhaal kwijt te kunnen. Dus dat is misschien iets voor je pa en voor je zusje, als ze er al niet naar toe gaan natuurlijk.quote:Van mijn vader dacht iedereen dat hij gewoon lastig was, tot op zijn 55e bleek dat hij ADHD heeft. Van mijn broer dacht iedereen dat hij gewoon een klootzak was, tot op zijn 25e bleek dat hij een hele erge vorm van ADHD had. En twee maanden terug is bij mijn zusje van 18 de officiele diagnose gesteld. En wij maar denken dat ze 'gewoon' een lastige puber was..
Als vrouw in een jeugdgevangenis? Neh dan ga ik wel les geven in de Bijlmerquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:30 schreef EL_REY het volgende:
[..]
ik wou eigenlijk gaan werken in een jeugdgevangenis maar dit is het geworden.. Wel ontzettend voldoenend werk is dit!
Dat had ik nou bij jou ookquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:31 schreef Dirkh het volgende:
Wat ik wel jammer vind van dit topic, is dat ik nu anders tegen jullie aankijk. Was je eerst een irritante boeren lul, ben je nu in een keer iemand geworden die verdomme ook nog een hart heeft.
heb je dat met meerdere dingen? en heb je er wel eens therapie voor gevolgd?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:29 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Elke ochtend douche ik. Dit lijkt mij vrij normaal, maar elke ochtend tel ik ook de tegels van de vloer in de douchecabine. 18 bij 6. Dit weet ik al jaren, maar toch tel ik.![]()
Op de fiets naar mijn werk, fiets ik nooit over beschilderde wegdelen, tenzij het een op het fietspad geschilderde fiets betreft. In het midden aan de bovenkant daarvan heb je namelijk een spleet van ongeveer 4 centimeter en deze heeft een enorme aantrekkingskracht op me. Hier moet ik mijn wielen wel doorheen manouvreren.
Het lucht op om dit te schrijven. Dank je C, dat was het laatste duwtje dat ik nodig had!
Neuh.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:28 schreef yvonne het volgende:
[..]
Scheermesje hebben?![]()
heb je al gp-med met hem. Dan wordt het helemaal greizelig. Je zou bijna zeggen dat het gevoel heeft.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat had ik nou bij jou ook![]()
OCD Obsessive Compulsive Disorderquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:30 schreef Silmarwen het volgende:
O nee een OCS!
Wat is dat?
Een dwangneurose. Ja ik studeer namelijk HBO psychologie...
Uhhh nee ik ben gewoon gehersenspoeld door die kut reclame
Zie boven. Het kan dus wel in ONZ.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:28 schreef EL_REY het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens dat dit niet het juiste subforum is. Het blijkt dat er in dit forum mensen zitten die hier last van hebben, en die kunnen nu goed met elkaar praten. ZOu je het in een ander forum plaatsen dan krijg je denk ik alleen maar reacties van mensen die het niet hebben maar wel weten hoe je het moet behandelen.. En daarom denk ik dat het hier wel op zijn plaats is.. Maar even terug naar jou situatie... Ik heb wel eens vaker gehoord dat er binnen een familie meerdere gevallen bekend zijn, maar dit komt niet vaker voor. En dan jij, heb jij geen symptonen?
Hebben wij nu automagisch bij jou de behoefte gecreeerd om dat hart eruit te snijden? Of valt dat wel meequote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:31 schreef Dirkh het volgende:
Wat ik wel jammer vind van dit topic, is dat ik nu anders tegen jullie aankijk. Was je eerst een irritante boeren lul, ben je nu in een keer iemand geworden die verdomme ook nog een hart heeft.
je moet fysiek sterk zijn om dit te kunnen, maar ook zeer zeker mentaal! dat klopt!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:32 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Als vrouw in een jeugdgevangenis? Neh dan ga ik wel les geven in de Bijlmer
Ik ben blij dat mensen het werk doen alleen dheb ik veel docenten ontmoet op mijn broertjes scholden die het niet aan konden. Dat is zo enorm kut voor de kinderen als die docent om de 3 weken ziek is. Dat kunnen ze juist niet hebben,.
is dat nodig?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:33 schreef sir_dalord het volgende:
... en heb je er wel eens therapie voor gevolgd?
Ja geen id waar ze ocs vandaan haalt. Ik had op school die andere 2 geleerdquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:34 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
OCD Obsessive Compulsive Disorder
OCB Obsessive Compulsive Behaviour
die twee ken ik wel
Is het nog omkeerbaar, of ben ik een verloren zaak?
geen idee, ik ben er niet van op de hoogte. Maar ik zou me goed kunnen voorstellen dat het erger kan worden als je bijvoorbeeld niet lekker in je vel zit.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:35 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
is dat nodig?
Same here.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:34 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Zie boven. Het kan dus wel in ONZ..
En ja, ik denk wel dat er hier veel gelijkgestemden zijn (dat blijkt ook) alleen vraag ik me af of mensen die er niks mee te maken hebben, er begrip voor gaan krijgen en hun vooroordelen laten vallen.
En ikzelf heb geen ADHD, maar wel iets anders wat ook met een storing in de serotonine-huishouding te maken heeft. Er komen heel veel "geestziekten" voor in mijn familie, wij zijn dan ook een mooi studievoorbeeld over de erfelijkheid van serotonine-stoornissen. Ik heb zelf (ivm mijn eigen diagnose) een stamboom gemaakt van de ziektes die in mijn familie voorkomen en daar ben ik zo van geschrokken dat ik besloten heb mijn brakke genen niet voort te planten. De kans is gewoon te groot dat mijn kind ook een stoornis heeft en dat gun ik mijn kindje niet.
Fysiek sterk ben ik niet maar straal wel overmacht uit en dat scheelt heel veel. Het lijkt me enorm gaaf en uitdagend werk!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:34 schreef EL_REY het volgende:
[..]
je moet fysiek sterk zijn om dit te kunnen, maar ook zeer zeker mentaal! dat klopt!
Nee, dat valt mee. Ookal doe ik wel vijandig tegen je, 't is niet gemeend. En als je niet oppast ga ik je straks ook nog knuffelen en geef ik je een blikje redbull.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:34 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
Hebben wij nu automagisch bij jou de behoefte gecreeerd om dat hart eruit te snijden? Of valt dat wel mee![]()
ADHD is gewoon veel complexer dan men denkt. En eigenlijk is dat ook logisch. Bij mijn broer werd de diagnose als eerste gesteld en toen wisten wij er ook niks van. Dus ga je je verdiepen in de materie en kom je er achter wat het nu precies inhoudt en dat het veel verder gaat dan iemand die druk doet.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:31 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
dat klopt. Zo'n beetje ieder druk kind wordt bestempeld zijnde adhd. Maar als je naar een specialist gaat, zoals ik ben gegaan, dan word je uitgebreid onderzocht.
Ik heb ooit een column gelezen waarin de columniste zei dat ze niet kon begrijpen dat ouders hun kind ritalin konden geven. Hoe konden ze dat hun kind aandoen? dan zou het nooit meer vrolijk kunnen huppelen en springen enz. Maar wat die domme snol niet kon begrijpen in haar botte kop is dat dat springen en huppelen nooit stopt bij adhd'ers. Bovendien moet je ze constant in de gaten houden, want ze zouden zomaar een drukke straat kunnen overlopen, een spuit pakken die in het park lag. Dus wat dat betreft wordt adhd ook onderschat. Maar dat heb je al beschreven.
Naast ADHD'ers zijn ze ook allemaal stronteigenwijs.quote:Daar heb je praatgroepen voor. Ik heb zelf ook zo'n praatgroep meegemaakt en het lucht op om je verhaal kwijt te kunnen. Dus dat is misschien iets voor je pa en voor je zusje, als ze er al niet naar toe gaan natuurlijk.
je moet tegen jezelf kunnen zeggen(en dit is heel moeilijk) dat je het niet moet doen, dat het nergens over gaat.. Kan je dit niet alleen dan moet je inderdaad therapie gaan volgen, anders kom je er nooit vanaf en wordt het alleen maar erger!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:35 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
is dat nodig?
En DAT lieverd, is al een hele belangrijke stap.....quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:33 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Of iemand die door mijn verlegenheid kan kijken en ziet dat ik best een aardige jongen ben. Dus die vriendin, die komt wel. Misschien over een week, misschien over 30 jaar. Ik wacht wel.
Precies. En "leuk" dat er bij jou ook aspereger voor komt, dat hebben wij ook.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:37 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Same here.
Broertje en vader hebben asperger, mijn opa ook, oom en tante manisch depressief. nog 2 tantes anorexia.
Gebeurt vaak dat het in een familie vaak voorkomt.
inderdaad, dat is het ook! Je helpt mensen en dat vind ik belangrijk in een baan!! En het is goed dat je overmacht hebt, daar kom je heel ver mee. Als je ooit zo baan wil moet je er 100 % achter staan en voor 100 % gemotiveerd zijn!! Dan kom je heel ver, maar dat is bijna met iedere baan zo....quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:38 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Fysiek sterk ben ik niet maar straal wel overmacht uit en dat scheelt heel veel. Het lijkt me enorm gaaf en uitdagend werk!
Ze hebben een tijd gedacht dat mn broertje ook adhd had en hij kreeg dipiperon. Maar dat was dus niets en toen waren ze erruit. Geen adhd.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:40 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Precies. En "leuk" dat er bij jou ook aspereger voor komt, dat hebben wij ook.. Mijn broer heeft naast ADHD ook een aan aspereger verwante stoornis, alleen is dat nooit verder onderzocht of gediagnosticeerd omdat hij dat niet wilt. En ook hier veel (manisch) depressiviteit en reden genoeg voor mij om mn brakke genen niet voort te willen planten. Wat een erg moeilijke beslissing was, omdat ik altijd een hele sterke kinderwens heb gehad.
Sterker nog, hij begon clean in dit topic, maar inmiddels is er al zoveel boven komen drijven, dat er straks een appart topic voor hem geopend moet worden.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:42 schreef UIO_AMS het volgende:
Croupouque, jij verbeterd toch altijd spelfouten als je een reply geeft?
Dat lijkt me toch ook wel typisch een geval van het één of ander.
Ja, maar die ene is voor mij! Voor mij, begrijp je!? Voor MIJ!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:33 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Er moeten vast wel ergens vrouwen zijn die op verlegen jongens vallen.
Dat is waar. En daar loop je ook veel op vast in de maatschappij. Mensen snappen niet dat ik vrij rustig kan zijn. Hoewel ik nooit stil zit(of friemel wat mijn handen, ik dreun in melodietje met mijn maat 49, ik zit nooit stil.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:38 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
ADHD is gewoon veel complexer dan men denkt. En eigenlijk is dat ook logisch. Bij mijn broer werd de diagnose als eerste gesteld en toen wisten wij er ook niks van. Dus ga je je verdiepen in de materie en kom je er achter wat het nu precies inhoudt en dat het veel verder gaat dan iemand die druk doet.
quote:Naast ADHD'ers zijn ze ook allemaal stronteigenwijs.. Mijn vader en broer hebben ervoor gekozen zich niet te laten behandelen en mijn zusje begint pas na de zomer met haar behandeling. Ze is heel impulsief naar Italie gegaan om daar te gaan werken. OOk weer typisch ADHD, heel impulsief leven en niet ver vooruit kunnen/willen kijken.
Ja zeker. Ik heb half jaartje pabo gedaan en toen vertelde ze me dat ik echt er stond. Kinderen luisteren altijd ook wel ok. Het isiets wat je aanvoelt.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:42 schreef EL_REY het volgende:
[..]
inderdaad, dat is het ook! Je helpt mensen en dat vind ik belangrijk in een baan!! En het is goed dat je overmacht hebt, daar kom je heel ver mee. Als je ooit zo baan wil moet je er 100 % achter staan en voor 100 % gemotiveerd zijn!! Dan kom je heel ver, maar dat is bijna met iedere baan zo....
Inderdaad. Ik ben nu best tevreden met mezelf.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:39 schreef yvonne het volgende:
[..]
En DAT lieverd, is al een hele belangrijke stap.....
speciale kinderen gebruiken wij ook heel veel! en zo zie ik ze ook.. Ze zjin gewoon "speciaal" ze hebben iets wat anderen niet hebbenquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:45 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ja zeker. Ik heb half jaartje pabo gedaan en toen vertelde ze me dat ik echt er stond. Kinderen luisteren altijd ook wel ok. Het isiets wat je aanvoelt.
Werken met speciale kinderen (die uidrukking komt van een mail lijst waar mn moeder opzit ze noemen alle autistjes etc zo) zkun je of kun je niet. Ik ben opgegroeid met 2 autisten en wil ook hetliefst werken ermee.
In Den Haag heb je een school die aparte afdelingen heeft. Klassen met adhd, klassen met autisten. Dat lijkt me heel gaaf. Alleen moet mijn broertje dan wel van school af zijn
quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:40 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Precies. En "leuk" dat er bij jou ook aspereger voor komt, dat hebben wij ook.. Mijn broer heeft naast ADHD ook een aan aspereger verwante stoornis, alleen is dat nooit verder onderzocht of gediagnosticeerd omdat hij dat niet wilt. En ook hier veel (manisch) depressiviteit en reden genoeg voor mij om mn brakke genen niet voort te willen planten. Wat een erg moeilijke beslissing was, omdat ik altijd een hele sterke kinderwens heb gehad.
Nu die sik er af is, staan de vrouwen volgens mij voor je in de rij.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:44 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Ja, maar die ene is voor mij! Voor mij, begrijp je!? Voor MIJ!
Asperger en ADHD hebben natuurlijk ook raakvlakken. Net als Bordeline en manisch depressiviteit, deze stoornissen delen een aantal symptomen.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:43 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ze hebben een tijd gedacht dat mn broertje ook adhd had en hij kreeg dipiperon. Maar dat was dus niets en toen waren ze erruit. Geen adhd.
Ik ben erfelijk belast ik draag het gen van de stoornis. We hebben dna onderzoek gedaan en het is dus erfelijk. Ik weet dus dat als ik een oontje krijg dat hij Asperger zou hebben. Nu mag je onder die omstandigheden een geslacht kiezen maar ikw eet het nog niet.
Het is nog ver weg. Ik zelf ben verslaafd geweest en heb nu een eetstoornis. Nu is mijn leventje ook niet zo tof geweest dus niet zo gek.
De keuze van kinderen is voor mij ook best moeilijk, maar ik wil wel heel graag een kind.
Knap dat je die keuze al hebt gemaakt, daar heb ik echt bewondering voor!
Ik doe het alleen als ik me er heel erg aan erger, óf wanneer die persoon beter zou moeten weten.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:42 schreef UIO_AMS het volgende:
Croupouque, jij verbetert toch altijd spelfouten als je een reply geeft?
Dat lijkt me toch ook wel typisch een geval van het één of ander.
Ik vind het ook een mooie term.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:47 schreef EL_REY het volgende:
[..]
speciale kinderen gebruiken wij ook heel veel! en zo zie ik ze ook.. Ze zjin gewoon "speciaal" ze hebben iets wat anderen niet hebben
Grammaticale fouten laat ik tegenwoordig staan.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:49 schreef Croupouque het volgende:
Ik doe het alleen als ik me er heel erg aan erger, óf wanneer die persoon beter zou moeten weten.
Wat is die term ook alweer, wanneer je bewondering hebt voor iemands' moeilijke beslissing en er een beetje een brok van in je keel krijgt?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:49 schreef Insomaniac het volgende:
En die keuze heb ik gemaakt toen ik in net mijn eigen diagnose had gekregen, de kans is gewoon té groot dat er iets is met mn kind.
dat is inderdaad een optie, ik zal eens even kijken of ik daar nog een adres van een website voor kan vinden!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:51 schreef Dirkh het volgende:
Insomaniac en Silmarwen, ik wil er zelf niet te diep op in gaan. Maar jullie hebben het over het niet door willen geven van de genen die de ziekte veroozaken. PGD (Pré-implantatie Genetische Diagnostiek) is iets waar je eens naar kan kijken, wat de mogelijkhden zijn.
Te serieuse stof, om daar al te ver op in te gaan. Maar moest het even melden van mezelf.
Ja maar dan moet ik kiezen voor een meisje en kan ik niet normaal zwanger worden.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:49 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Asperger en ADHD hebben natuurlijk ook raakvlakken. Net als Bordeline en manisch depressiviteit, deze stoornissen delen een aantal symptomen.
En als jij heel graag een kind wilt en het is idd een meisje, dan zou ik zeggen, waarom niet? Jij weet al zeker dat je het gen draagt, ik heb geen DNA onderzoek laten doen, dus bij mij zou het een grote gok zijn (dat zijn kinderen natuurlijk altijd).
En die keuze heb ik gemaakt toen ik in net mijn eigen diagnose had gekregen, de kans is gewoon té groot dat er iets is met mn kind.
"Och, je bent gewoon een beetje onrustig, dat heeft iedereen wel eens hoor."quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:45 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
Dat is waar. En daar loop je ook veel op vast in de maatschappij. Mensen snappen niet dat ik vrij rustig kan zijn. Hoewel ik nooit stil zit(of friemel wat mijn handen, ik dreun in melodietje met mijn maat 49, ik zit nooit stil.
Mijn vader en broer maken geen fouten. Ze hebben geen tekortkomingen.quote:dat komt bekend voor. Sommige mensen kunnen zonder behandeling leven met adhd, alleen het probleem is dat ze nooit hun tekortkomingen willen accepteren. Dat zie ik dan wel eens bij htt(sorry jong
) dat hij niet zijn eigen fouten kan toegeven. Het ligt praktisch altijd aan een ander. En dat heb ik zelf ook heel erg gehad, maar nu ben ik al zover dat ik kan zeggen: ja, sorry, dat is mijn fout. Niet meteen natuurlijk, maar als ik er even over nadenk, dan wel. Dat is, en dat snappen niet veel mensen, heel moeilijk voor adhd'ers. Om hun eigen fouten toe te geven. En dat naar italie gaan is behoorlijk impulsief en waarschijnlijk komt ze doodop thuis. En misschien ook wat depressief
Ik weet dat het niet hoort, maar lees dit maar eens http://www.stilverlangen.com/onderzoeken/pgd.phpquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:52 schreef EL_REY het volgende:
[..]
dat is inderdaad een optie, ik zal eens even kijken of ik daar nog een adres van een website voor kan vinden!
Ja daar denk ik dus overna. Maar het blijft voor mijn gevoel voor God spelen en dat vind ik moeilijk.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:51 schreef Dirkh het volgende:
Insomaniac en Silmarwen, ik wil er zelf niet te diep op in gaan. Maar jullie hebben het over het niet door willen geven van de genen die de ziekte veroozaken. PGD (Pré-implantatie Genetische Diagnostiek) is iets waar je eens naar kan kijken, wat de mogelijkhden zijn.
Te serieuse stof, om daar al te ver op in te gaan. Maar moest het even melden van mezelf.
bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:53 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Ik weet dat het niet hoort, maar lees dit maar eens http://www.stilverlangen.com/onderzoeken/pgd.php
En dat bedoelde ik dus met dat kinderen nemen altijd een gok is.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:53 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ja maar dan moet ik kiezen voor een meisje en kan ik niet normaal zwanger worden.
Ik zal dan eitjes moeten afstaan en de ander sperma dan gaan zij een geslcaht bepalen.
Ik vind he wel moeilijk omdat je dan voor God gaat spelen.
Maar ikleef nu bijna 22 jaar met autisten, ik wel erg graag mee werken, maar ik wil gewoon niet weer leven in vaste regelmaat met rare regels en tijden en dingen. Dat trek ik niet. Niet dat ik niet van ze hou want ik ben gek op die 2.
En een meisje is geen garantie voor een "normaal" kind natuurlijk.
Als je maar niet denkt dat je nu nooit meer een ritalinverwensing naar je hoofd krijgt geslingerd.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:59 schreef HTT-Thalan het volgende:
ADHD in al zijn vormen heeft iets meer begrip gekregen zie ik wel, en nu maar hopen dat het lang blijft hangen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |