abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20737015
Zijn er mensen die concerta slikken? In Nederland is het pas sinds april verkrijgbaar en er is geloof ik nog niet zoveel over bekend.

Hoe zit het met:

Alcohol dinken
Auto rijden
Slapen
Eetlust

Ik slik het sinds gisteren en vind het best heavy.

Liever geen teksten van internet copy-pasten, dat heb ik allemaal wel gelezen, het gaat me om ervaringen

pi_20737029
Ik vraag me trouwens ook of je dat spul mee de grens over mag nemen, gezien het feit dat het op de opiumlijst staat.
pi_20737068
Kan je ook uitleggen wat het is voor de volledigheid? Ik begrijp dat je hier reacties wilt van mensen die het kennen maar het is dan ook wat begrijpelijker voor mensen die het niet kennen. Wat verder uitwijden over jouw ervaring kan ook geen kwaad
pi_20737127
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 09:05 schreef 205_Lacoste het volgende:
Kan je ook uitleggen wat het is voor de volledigheid? Ik begrijp dat je hier reacties wilt van mensen die het kennen maar het is dan ook wat begrijpelijker voor mensen die het niet kennen. Wat verder uitwijden over jouw ervaring kan ook geen kwaad
Concerta is een pil met dezelfde stof als Ritalin, alleen dan in een ingewikkelde pil. Deze pil werkt 12 uur lang. Je hoeft dus niet iedere 3 uur een pil te slikken en je kan er ook minder makkelijk aan verslaafd worden. Groot nadeel is dat je een eigen bijdrage van ¤ 50,- per maand moet betalen.

Ik heb er pas twee geslikt, gisteren een en net een. Resultaat:

duizelig
last van mijn darmen
geen eetlust
wazig zicht
hoofdpijn
pi_20737165
Heb je, zoals je avatar doet vermoeden, last van ADHD?

Zo niet, waarom slik je ze dan...
pi_20737190
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 09:14 schreef 205_Lacoste het volgende:
Heb je, zoals je avatar doet vermoeden, last van ADHD?

Zo niet, waarom slik je ze dan...
Ik heb er niet echt last van, ik heb het wel maar ben zeer zeker niet hyper actief.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 09:57:25 #7
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_20737685
Ik heb goeie shizzle voor je
ik ben de jager met de pet.
pi_20738342
Als je Ritalin hebt geslikt, werkt dit beter?
En wat zijn de verschillen in bijwerkingen (voor zover je die nu al kent)?
pi_20739128
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 10:43 schreef Pony-Lover het volgende:
Als je Ritalin hebt geslikt, werkt dit beter?
En wat zijn de verschillen in bijwerkingen (voor zover je die nu al kent)?
Ik heb nooit ritalin geslikt.
pi_20739295
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 11:21 schreef Conflict het volgende:

Ik heb nooit ritalin geslikt.
Ik wel en het werkte ook prima alleen was ik er ook de hele dag achterlijk stoned van.
pi_20740060
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 11:28 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Ik wel en het werkte ook prima alleen was ik er ook de hele dag achterlijk stoned van.
Ik voel me nu ook wel wat wazig

En zweten joh!
  dinsdag 20 juli 2004 @ 13:00:52 #12
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_20741304
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 12:04 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ik voel me nu ook wel wat wazig

En zweten joh!
Ik las je posts over Concerta ook in andere topics. Ik heb er geen verstand van maar als ik het zo lees lijkt het alsof je dosis te hoog is. Of moet je gewoon wennen aan dat spul in je lijf?
pi_20742336
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 13:00 schreef Snakey het volgende:

[..]
Of moet je gewoon wennen aan dat spul in je lijf?
36 milligram...

tsja, ik heb er geen verstand van maar ik vind het wel best zo
pi_20748248
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 09:17 schreef Conflict het volgende:
Ik heb er niet echt last van, ik heb het wel maar ben zeer zeker niet hyper actief.
Waarom slik je die bende dan ?
  dinsdag 20 juli 2004 @ 20:21:05 #15
94342 Rapid
"schattig"
pi_20750331
Volgensmij kan je bij de apotheek een zgn. "medicijnenpaspoort" halen en daarin kunnen ze schrijven (ik weet niet of zij dit moetendoen) dat je dit spul gebruikt en dan kun je dus hoeveelheden meenemen zonder dat je er problemen mee krijgt
boek | I love Jolan anyway maar ik trouw met Croupouque, en als we oud en verlept zijn, volgt er een trio O+
pi_20752628
Kids, don't try this at home
Gebruik je dit op voorschrift van de arts?( vermoed van niet)
No offence, maar je speelt een gevaarlijk spel met je lijf.
Wil geen moraalridder spelen, maar wel even opmerken voor andere onwetende users dat dit toch wel ongebruikelijk is wat je doet!
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_20752778
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 22:13 schreef Brennie het volgende:
Kids, don't try this at home
Waarom denk je dat hij het zonder dokters voorschrift gebruikt?
Dat hij het (gedeeltelijk) zelf moet betalen betekend niet dat hij het ergens op de hoek van de staat heeft gekocht
pi_20752966
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 22:20 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Waarom denk je dat hij het zonder dokters voorschrift gebruikt?
Dat hij het (gedeeltelijk) zelf moet betalen betekend niet dat hij het ergens op de hoek van de staat heeft gekocht
Dat is mijn vermoeden.
Hij mag zeggen of het wel of niet zo is, maar hoeft niet.
Ik heb in zekere mate zoveel met medicijnen te maken dat ik er wel iets vanaf weet.
+ :
Nieuw middel, valt onder opiumwet, en vragen of je het zo over de grens krijgt.
Mwah...
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_20753244
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 22:31 schreef Brennie het volgende:
Nieuw middel, valt onder opiumwet, en vragen of je het zo over de grens krijgt.
Mwah...
Het is gewoon een langer werkende variant van Ritalin (valt ook onder de opium wet), die idd net verkrijgbaar is in NL. De ernst en gevolgen van de aandoening hoeven geen verband te hebben met de keuze van een of ander.
Informatie over het meenemen van een bepaald middel naar het buitenland geeft een arts of apotheker meestal alleen als je er zelf om vraagt, (er zijn tamelijk veel middelen waarvoor een medicijnen-paspoort nodig is).

Tot slot, het recreatief gebruik van dit soort middelen slaat nergens op. Ze zijn verwant aan amfhetamine/speed. Speed werkt echter veel beter (voor zover je daar van kan spreken) voor recreatief gebruik en is bovendien goedkoper en makkelijk verkrijgbaar.

Verder ken ik Conflict niet en slaat dit verhaal dus eigen lijk nergens op, laat hem idd maar zelf reageren als hij dat wil

pi_20754106
Waarom zou je iemand die ADHD heeft nog eens een soort 'speed' willen geven eigenlijk? Ze zijn van zichzelf al vrij druk lijkt me.
pi_20754295
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 23:26 schreef 205_Lacoste het volgende:
Waarom zou je iemand die ADHD heeft nog eens een soort 'speed' willen geven eigenlijk? Ze zijn van zichzelf al vrij druk lijkt me.
Middelen hebben op verschillende mensen uiteenlopende uitwerkingen. Op mensen met ADHD hebben stimulerende middelen als ritalin en verwanten een concentratie verhogende en enigzins rustgevende werking. Bij anderen zal het waarschijnlijk just onrust opwekken.

Het gaat bij dit soort middelen allemaal om de chemische balans vande hersenen. De aanmaak van bepaalde stoffen wordt gestimuleerd. Bij mensen zonder ADHD zal het middel dus juist een onbalans veroorzaken.
pi_20754907
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 22:13 schreef Brennie het volgende:

No offence, maar je speelt een gevaarlijk spel met je lijf.
doe niet zo dom!!!!

Iedere keer als ik hier in dit forum [lif] post dan is er weer hommeles met de modjes die geen kennis van zaken hebben! Verdiep je eerst eens in de dingen waar je over gaat posten, je zet jezelf anders totaal voor lul. Lees eens wat rond in de andere fora ofzo, tik eens het woord concerta in op google maar ga niet zo lopen brallen want daar koop ik echt geen zak voor!

Duidelijk?
pi_20754964
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 23:26 schreef 205_Lacoste het volgende:
dat geldt ook voor jou, zoek eens op google.

verdomme ik stel hier gewoon een vraag aan mensen die verstand van zaken hebben, niet om een stel gasten die zich vervelen en maar wat vage dingen roepen.

Ervaringen van gebruikers of mensen met verstand van de materie, dat wil ik!
pi_20755022
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 18:32 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Waarom slik je die bende dan ?
Ik bedoelde dat een beetje cynisch, ik heb er geen last van de rest van de wereld wel. 26 jaar lang problemen en al vanaf mijn 6e overduidelijk MBD... Sinds mijn 19e ongeveer is de diagnose gesteld. Nu na bijna 27 jaar pure chaos heb ik besloten medicijnen te slikken. Het komt niet uit het niets.
pi_20755209
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 00:05 schreef Conflict het volgende:

[..]

doe niet zo dom!!!!

Iedere keer als ik hier in dit forum [lif] post dan is er weer hommeles met de modjes die geen kennis van zaken hebben! Verdiep je eerst eens in de dingen waar je over gaat posten, je zet jezelf anders totaal voor lul. Lees eens wat rond in de andere fora ofzo, tik eens het woord concerta in op google maar ga niet zo lopen brallen want daar koop ik echt geen zak voor!

Duidelijk?
Ik kwak niet zomaar wat neer. ( ben normaal heel serieus, en accuraat in dit soort dingen)
In dit geval had ik het niet opgezocht. ( heb even wat anders aan mijn hoofd)
En dat was fout van me.
Als je niet weet hoe ik op het forum reageer, oordeel er dan verder niet over..
In dit geval heb je gelijk, had geen behoefte het op te zoeken op dat moment.
Sorry, ik ging er van uit dat je het vanuit het buitenland hiernaartoe wilde halen...
Het leek er mijns inziens op dat het 'zomaar' gebruikt wordt om uit te testen.
( vandaar.. de opmerking " gevaar voor je lijf" )
Je zet nou niet bepaald een nauwkeurig verhaal neer in de OP. ( achtergrondinfo)
Dit vermoeden uitte ik niets meer niets minder.
Totaal misplaatst merk ik nu...
Oordeel verder niet over je.. zou jij ook niet moeten doen.
Je kan ook normaal reageren.
Excuus voor de verkeerde conclusie ( het is en blijft een forum... ben ook een mens, kan niet altijd juiste conclusies trekken.. en ja ik had niet moeten reageren.)
Heb het nu opgezocht.

( ik heb je btw nog nooit zo serieus zien reageren)

[ Bericht 3% gewijzigd door Brennie op 21-07-2004 00:33:18 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')