Concerta is een pil met dezelfde stof als Ritalin, alleen dan in een ingewikkelde pil. Deze pil werkt 12 uur lang. Je hoeft dus niet iedere 3 uur een pil te slikken en je kan er ook minder makkelijk aan verslaafd worden. Groot nadeel is dat je een eigen bijdrage van ¤ 50,- per maand moet betalen.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:05 schreef 205_Lacoste het volgende:
Kan je ook uitleggen wat het is voor de volledigheid? Ik begrijp dat je hier reacties wilt van mensen die het kennen maar het is dan ook wat begrijpelijker voor mensen die het niet kennen. Wat verder uitwijden over jouw ervaring kan ook geen kwaad
Ik heb er niet echt last van, ik heb het wel maar ben zeer zeker niet hyper actief.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:14 schreef 205_Lacoste het volgende:
Heb je, zoals je avatar doet vermoeden, last van ADHD?
Zo niet, waarom slik je ze dan...
Ik heb nooit ritalin geslikt.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:43 schreef Pony-Lover het volgende:
Als je Ritalin hebt geslikt, werkt dit beter?
En wat zijn de verschillen in bijwerkingen (voor zover je die nu al kent)?
Ik wel en het werkte ook prima alleen was ik er ook de hele dag achterlijk stoned van.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:21 schreef Conflict het volgende:
Ik heb nooit ritalin geslikt.
Ik voel me nu ook wel wat wazigquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:28 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Ik wel en het werkte ook prima alleen was ik er ook de hele dag achterlijk stoned van.
Ik las je posts over Concerta ook in andere topics. Ik heb er geen verstand van maar als ik het zo lees lijkt het alsof je dosis te hoog is. Of moet je gewoon wennen aan dat spul in je lijf?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 12:04 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik voel me nu ook wel wat wazig
En zweten joh!
36 milligram...quote:Op dinsdag 20 juli 2004 13:00 schreef Snakey het volgende:
[..]
Of moet je gewoon wennen aan dat spul in je lijf?
Waarom slik je die bende dan ?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:17 schreef Conflict het volgende:
Ik heb er niet echt last van, ik heb het wel maar ben zeer zeker niet hyper actief.
Waarom denk je dat hij het zonder dokters voorschrift gebruikt?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 22:13 schreef Brennie het volgende:
Kids, don't try this at home
Gebruik je dit op voorschrift van de arts?( vermoed van niet)
Dat is mijn vermoeden.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 22:20 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Waarom denk je dat hij het zonder dokters voorschrift gebruikt?
Dat hij het (gedeeltelijk) zelf moet betalen betekend niet dat hij het ergens op de hoek van de staat heeft gekocht
Het is gewoon een langer werkende variant van Ritalin (valt ook onder de opium wet), die idd net verkrijgbaar is in NL. De ernst en gevolgen van de aandoening hoeven geen verband te hebben met de keuze van een of ander.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 22:31 schreef Brennie het volgende:
Nieuw middel, valt onder opiumwet, en vragen of je het zo over de grens krijgt.
Mwah...
Middelen hebben op verschillende mensen uiteenlopende uitwerkingen. Op mensen met ADHD hebben stimulerende middelen als ritalin en verwanten een concentratie verhogende en enigzins rustgevende werking. Bij anderen zal het waarschijnlijk just onrust opwekken.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 23:26 schreef 205_Lacoste het volgende:
Waarom zou je iemand die ADHD heeft nog eens een soort 'speed' willen geven eigenlijk? Ze zijn van zichzelf al vrij druk lijkt me.
quote:Op dinsdag 20 juli 2004 22:13 schreef Brennie het volgende:
Gebruik je dit op voorschrift van de arts?( vermoed van niet)
No offence, maar je speelt een gevaarlijk spel met je lijf.
dat geldt ook voor jou, zoek eens op google.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 23:26 schreef 205_Lacoste het volgende:
Waarom zou je iemand die ADHD heeft nog eens een soort 'speed' willen geven eigenlijk? Ze zijn van zichzelf al vrij druk lijkt me.
Ik bedoelde dat een beetje cynisch, ik heb er geen last van de rest van de wereld wel. 26 jaar lang problemen en al vanaf mijn 6e overduidelijk MBD... Sinds mijn 19e ongeveer is de diagnose gesteld. Nu na bijna 27 jaar pure chaos heb ik besloten medicijnen te slikken. Het komt niet uit het niets.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 18:32 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Waarom slik je die bende dan ?
Ik kwak niet zomaar wat neer. ( ben normaal heel serieus, en accuraat in dit soort dingen)quote:Op woensdag 21 juli 2004 00:05 schreef Conflict het volgende:
[..]
doe niet zo dom!!!!
Iedere keer als ik hier in dit forum [lif] post dan is er weer hommeles met de modjes die geen kennis van zaken hebben! Verdiep je eerst eens in de dingen waar je over gaat posten, je zet jezelf anders totaal voor lul. Lees eens wat rond in de andere fora ofzo, tik eens het woord concerta in op google maar ga niet zo lopen brallen want daar koop ik echt geen zak voor!
Duidelijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |