quote:In Horst-America bij CenterParcs Het Meeral is het dak van het Market-dome
ingestort.
Waarschijnlijk slechts twee gewonden.
quote:Chaotische taferelen door zware onweersbuien
In Zeeland en Brabant hebben zware onweersbuien voor chaos gezorgd. Het alarmnummer 112 was lang overbezet wegens meldingen van ongewaaide bomen, pleziervaartuigen in nood en rondvliegende tenten.
Watersporters
Op de A58 tussen Vlissingen en Bergen Op Zoom vloog een auto over de kop. Volgens de kustwacht zijn veel pleziervaartuigen en watersporters overvallen door het zeer slechte weer.
Brabant
Ook in West-Brabant zorgde het beestenweer voor veel overlast. In Bergen op Zoom zagen de standhouders van een braderie hun kraampjes tijdens de storm door de lucht vliegen. De schade was enorm. In Putte, enkele kilometers verderop, werden diverse bomen ontworteld en in Roosendaal kon tijdens de zware regenval de riolering het op verschillende plaatsen niet aan en stonden diverse straten blank.
Weeralarm
Het KNMI heeft een weeralarm gegeven. Het weerinstituut verwacht dat het noodweer Nederland voor middernacht via het noorden verlaat. Ook in België zorgde het noodweer voor veel overlast.
Dat zag ik ook, kwam ineens van boven dak van het huis tevoorschein en ging heel hard richting het oosten. Ik heb het gefilmd, maar ik ben nu niet thuis (jammer dat ikdus niet kan posten, want het was heel indrukwekkend om te zien).quote:
ja zoals dat, ongelofelijk om te zien, gaat echt hardquote:Op zaterdag 17 juli 2004 20:24 schreef haaahaha het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Storm trekt hier net overheen!
quote:Op zaterdag 17 juli 2004 20:30 schreef veldmuis het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding].
idd en hard dat dat gaatquote:Op zaterdag 17 juli 2004 20:29 schreef Darklight het volgende:
Die groene lucht met die rolwolk was trouwens wel gaaf om te zien
**KUCH*quote:Op zaterdag 17 juli 2004 20:24 schreef dimage het volgende:
.. tijd dat groningen nu eens de volle laag gaat krijgen
Die putdeksel van ook_gek was écht geweldig!quote:Op zaterdag 17 juli 2004 20:34 schreef calvobbes het volgende:
Wow!!! Dat zijn mooie foto's van die wolken
Leg eens uit?quote:Op zaterdag 17 juli 2004 20:39 schreef Ludacriss het volgende:
Mmmm heeft dit niks te maken met die Zonnevlam van laatst?
Hu, mis ik wat foto's dan?quote:Op zaterdag 17 juli 2004 20:36 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Die putdeksel van ook_gek was écht geweldig!
Grote zonnevlam stevent af op de aardequote:Op zaterdag 17 juli 2004 20:40 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Leg eens uit?
Zonnevlam
Nee, dat ging niet door werd er later gepost.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 20:39 schreef Ludacriss het volgende:
Mmmm heeft dit niks te maken met die Zonnevlam van laatst?
quote:Op zaterdag 17 juli 2004 20:45 schreef ondeugend het volgende:
Heb je eindelijk wat gehad MK ?
* -Mk- herinnert zich vorige zomer waarin indereen onweer had behalve MK
quote:Op zaterdag 17 juli 2004 20:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
dat stukje paars net ten W van maastricht was prima te zien.
Er komt nog meer voor je aan zo !quote:Op zaterdag 17 juli 2004 20:46 schreef -Mk- het volgende:
[..]ja ik herkende je naam nog van toen
Ja heb aardig wat gehad, ben tevreden dit jaar![]()
Dat was in het vorige deelquote:Op zaterdag 17 juli 2004 20:41 schreef Reintje het volgende:
[..]
Hu, mis ik wat foto's dan?
Dat lijkt wel een vloedgolf. The day after tommorow.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 20:44 schreef QyRoZ het volgende:
Kwartiertje geleden hier:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Assen heeft het nu.... goeie knetters en klappen.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 20:49 schreef Poerkie het volgende:
Wat kan ik nog voor moois verwachten in Oost-Groningen? Vond die reeks van net wel aardig, maar niet spectaculair... Ik wil een beetje mooi onweer![]()
![]()
Prachtig!quote:Op zaterdag 17 juli 2004 20:44 schreef QyRoZ het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Ik had wel wat gefilmd.
Je ziet ruw materiaal (dus niet gemonteerd) van Breda. Gezien vanuit
Zevenbergschenhoek.
De windhoos was dus net weg. Je herkent de torenflat naast de A16 misschien.
Zo erg is 't hier aan de andere kant van Maastricht niet tekeer gegaan...quote:Bericht vanuit Maastricht-Daalhof
Flinke tot zware schade door de storm.
Tientallen bomen omgewaaid en op enkele plaatsen zelfs daken van flats (in caberg).
quote:Op zaterdag 17 juli 2004 20:44 schreef QyRoZ het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
dat is apeldoorn !! dat hebben wij net over ons heen gehadquote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:00 schreef -Mk- het volgende:
Deze is ook erg mooi, gevonden op weeronline.nl:
[afbeelding]
Dat is hier een paar kilometer verderop. Heb er niets van gemerkt.quote:Feesttent omgewaaid in Oost-Maarland
In Oost-Maarland in de gemeente Eijsden is zaterdagavond een feesttent omgewaaid tijdens een noodweer.
Toen de tent omwaaide waren er ongeveer 500 bezoekers aanwezig op het federatiefeest. Er zijn twee lichtgewonden gevallen. De andere bezoekers zijn opgevangen in een café. De gemeente Eijsden zal vanavond om 21.30 uur een persconferentie houden.
Neuken?quote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:08 schreef Loedertje het volgende:
Loedertje is lekker nat !
Het geluid is hier nog niet.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:12 schreef haaahaha het volgende:
Hoorde jij die knal ook, Qyroz?
Denk dat ik dat maar ga doenquote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:19 schreef haaahaha het volgende:
Trek een koud blikje los dan!
Euh hoe dan :S ik heb verdomme maar 10 MB KUT CHELLOquote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:16 schreef haaahaha het volgende:
Doe maar hier, ik host hem wel!!
En die wolken hebben wij niet eens gehadquote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:21 schreef The_Terminator het volgende:
Hier (Stadskanaal) begint het onweer ook al te naderen, ziet er niet al te best uit moet ik zeggen...
[afbeelding]
[afbeelding]
Kan iemand dat ergens voor hem hosten? Waar hij het kan oploaden? Ik wil het eigenlijk wel zien.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Euh hoe dan :S ik heb verdomme maar 10 MB KUT CHELLO
Het is geen straal of zow, gewoon een lichtflits met een enorme knal, thats it.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:32 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Kan iemand dat ergens voor hem hosten? Waar hij het kan oploaden? Ik wil het eigenlijk wel zien.
Hier ook niet, ben echt zwaar teleurgesteld moet ik zeggen.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:32 schreef Blasphemer het volgende:
nee zo erg was het bij ons ook niet
maar zeker mooie foto's
Maak wel ff snel ftp'tje aan waar hij het kan uploaden.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:32 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Kan iemand dat ergens voor hem hosten? Waar hij het kan oploaden? Ik wil het eigenlijk wel zien.
Oke thnx men!quote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:36 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Maak wel ff snel ftp'tje aan waar hij het kan uploaden.
Mooi he, de natuurquote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:37 schreef Light het volgende:
Ik zie nu een regenboog. Vreemde gewaarwording, zo 's avonds laat.
ftp://hosting.phsoft.nlquote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Oke thnx men!
Het gaat zeker nog 20 min duren, maar komt goed, erg bedankt!quote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:39 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
ftp://hosting.phsoft.nl
Gebruikersnaam: fok
wachtwoord: fok
Als hij er op staat moet je maar ff zeggen, dan plaats ik de link in dit topic.
Zo dat is nog eens een blok van een wolkquote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:41 schreef Jalu het volgende:
Meer Stadskanaal:
Dit was om ongeveer 21.00 uur...
oe zal je vriend/vriendin leuk vindenquote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:08 schreef Loedertje het volgende:
* dimage is lekker nat !
Zo ziet het er hier in Eindhoven ook uit...quote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:00 schreef DaMart het volgende:
Zandvoort, 5 minuten geleden.... en nu nog steeds eigenlijk:
[afbeelding]
Hij staat erop!quote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:39 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
ftp://hosting.phsoft.nl
Gebruikersnaam: fok
wachtwoord: fok
Als hij er op staat moet je maar ff zeggen, dan plaats ik de link in dit topic.
Ok, ik plaats em nu ff op een server die een 100Mbit verbinding heeft, als hij daar op staat dan edit ik deze post wel ff en plaats ik het linkje erbij.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hij staat erop!
Oke thnx men!quote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:08 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ok, ik plaats em nu ff op een server die een 100Mbit verbinding heeft, als hij daar op staat dan edit ik deze post wel ff en plaats ik het linkje erbij.
Oeh, mooiquote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:09 schreef afraidtech het volgende:
[afbeelding]
zo was het niet bij ons
en terminator ik heb per ongeluk het plaatje bij jouw op gezet... sorry
Ja dus:quote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
En het flitst alweer ten ZW van Maastricht. Nieuwe buien?
Ik heb 't nu ook wel gehadquote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:32 schreef blogbuster het volgende:
Jah Roel, ik geloof het wel!.. moet niet langer zo door gaan.
Zei ik zonet ook al, bent echt teleurgesteld, dat filmpje was eigelijk ook maar 1 van de grooste knal die er was, maar die was ook enorm!quote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:33 schreef Bensel het volgende:
voor mij was het een teleurstelling, had op meer spektakel gehoopt
Meer pics van de schade in Maastricht op http://www.ronheemskerk.nl/storm (nee, niet m'n eigen sitequote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:38 schreef leviathanfd het volgende:
Vaag. Heel vaag. wat ik heb gezien.
De bui was er, de rolwolk al over ons heengegaan.
We waren op het OLV plein in Maastricht wat aan het drinken en toen betrok het. Ik wilde snel weg en we liepen richting de Kommel. Bij Cafe Twee (was Marks en kampstra) zijn we naar binnen gevlucht. Regen, onweer en wind.
Op een gegeven moment werd de lucht wit. Je kon niks meer zien.
Er kwamen fietsen aanvliegen, stukken metaal (bouwplaats) en takken en bomen. Ik heb mijn vriendin met ons dochtertje de kelder ingestuurd. Bij dat cafe hebben ze grote terrasdeuren, alles kwam naar binnen.
Ik gok de wind op 200 km/h. De neerslag op 30 mm per minuut!
Naderhand was iedereen in shock: "wat was dit?" wat was het? ongelooflijk!
Daarna lagen overal bomen en takken. Ik heb dus idd ook de boom tegen het huis gezien (was trouwens niet Daalhof, maar bij het Emmaplein).
Beangstigend!
De takken lagen verspreid met het zwaartepunt anders. Moeilijk om uit te leggen. Maar er was rotatie.
Dit was vermoedelijk een tornado (windhoos).
Ik moet niet eraan denken wat er gebeurt was als we verder gelopen waren...
Leuke knal. Jammer dat de bliksem er niet opstaat.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hij staat erop!
Idd!!!!quote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:44 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Leuke knal. Jammer dat de bliksem er niet opstaat.
[afbeelding]
Niet te lang naar kijken i.v.m. epilepsie![]()
ik zie 't al aankomen ja.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
Limburg krijg straks nog wel een flinke (onweers?) bui!
Krijgen ze nog watquote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
ik zie 't al aankomen ja.
Waar ik ook kijk (ten Z, ZW of ZO van Maastricht): overal flitst 't behoorlijk.
godver. Ik wil dadelijk rustig slapenquote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
Tja en die zwarte punten zijn allemaal wolkbreuken die meestal oplossen!quote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
godver. Ik wil dadelijk rustig slapen.
Ik weet al wat SpeedyGJ's nieuwe user icon gaat wordenquote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Idd!!!!
Vind ik ook erg jammer.\
Leuk gedaan
Kan je die ook in usericoon formaat zetten??
Dan wordt het zoiets:quote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Idd!!!!
Vind ik ook erg jammer.\
Leuk gedaan
Kan je die ook in usericoon formaat zetten??
Juist!quote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:03 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ik weet al wat SpeedyGJ's nieuwe user icon gaat worden![]()
[afbeelding]
Tssssquote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:03 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ik weet al wat SpeedyGJ's nieuwe user icon gaat worden![]()
[afbeelding]
Is al gebeurd door iemand andersquote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:06 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dan wordt het zoiets:
[afbeelding]
(Als je die als webicon wilt gebruiken moet je hem wel even op je eigen plekkie uploaden.)
Het is wel sneller gegaan dan ik had verwacht, en die zware onweerslijn was niks vergeleken met de tussendoortje die friesland kreeg voor die buienlijn!quote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:05 schreef The_Terminator het volgende:
Hier is het gelukkig weer droog, zo snel als het gekomen is, zo snel is het ook weer gegaan.
Zie in de verte al weer sterren aan de hemel.
Leuk tochquote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
't gedonder komt alweer dichterbij.
Zal ook zo blijfenquote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:09 schreef G-M-B het volgende:
het is hier (enschede) gellukig nog rustig.
offtopic: als je vanavond in enschede met de taxi gaat van bedrijf markink veel fooi geven aubgrapje
Had ik net een gesprek over met een meisje op msn die erg bang was.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:14 schreef G-M-B het volgende:
daar ben ik blij van, ik ben al niet gek op onweer en al helemaal niet als ik alleen thuis zit haha
Ik dacht ook dat het veel erger zou worden dan het werkelijk is geweest, toen ik die wolken zag dacht ik wel ff, 'holy shit, what's that!'quote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Had ik net een gesprek over met een meisje op msn die erg bang was.
Sommige kunnen er wel over en sommigen niet.
Voor mij is dit gewoon niks, vandaag erg teleurgesteld, van mij mocht het wel 10X erger!
Nah als ik naar de wolken keek d8 ik van: Sorry maar dit wordt echt weer niks, al vaak genoeg van die wolken gezien, wil eens wat nieuws hebben!quote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:25 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het veel erger zou worden dan het werkelijk is geweest, toen ik die wolken zag dacht ik wel ff, 'holy shit, what's that!'
Van mij mag het hier wel heen komenquote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
de onweersactiviteit lijkt nu vooral ten ZO van Maastricht te zitten. VEEL flitsen.
In de verte ziet het er heel dreigent uit hier, dikke donkere wolken, maar 1maal boven ons steld het gewoon niks voor. Daarom weet ik van te voren al dat het niks wordt.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:30 schreef G-M-B het volgende:
nou ik heb mijn nagels na dit al een stuk korter hoor haha, ik heb de hond zn riem al omgedaan toen ik die wolken aan zag komen maar toen het eenmaal op gang was zakte de angst ook wel weer weg.
Alleen 2 keer enorme flits gehad en dat vond ik minder
Hier stelde het niks voor, ik wou eest mijn cam voor de ruit neer zetten maar toch niet gedaan, wat me opvalt is dat het hier met de wind eigelijk wel meevalt.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:35 schreef veldmuis het volgende:
Hier is alle fun over...net nog wat door de buurt gelopen met een cam, nou er waren meer mensen op dat idee gekomen....
En iedereen wilde z'n eenzaamheid wegpraten.....prima, maar doe dat niet tegen mij...
"goh 't heeft wel hard gewaaid he".....nee zou het.
Moet zeggen dat het hier toch wel erg was, echt heel vreemd, 't is een paar hectare hier in de buurt zeg maar waar de helft van de bomen omgewaaid is, als je wat verder gaat zie je af en toe een takje ofzo...meer niet....quote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dus om te zeggen dat dit erg was, nee sorry, 30 min gegoten, thats it, stelde niks voor.
In Enschede heeft het er vandaag toch zo uitgezien:quote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:09 schreef G-M-B het volgende:
het is hier (enschede) gellukig nog rustig.
offtopic: als je vanavond in enschede met de taxi gaat van bedrijf markink veel fooi geven aubgrapje
Lekker tochquote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:41 schreef Roel_Jewel het volgende:
En ondertussen gaat een fikse bui ff tekeer hier in Maastricht.
Ik heb 't op de FP al aangepastquote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:51 schreef MLO2 het volgende:
+
@Roel_Jewel:
Die boom die lag niet om op daalhof.. Maar op mariabergHertogsingel.
Rond kwart voor 2 zal het het weer gedaan moeten zijn in limburg, daarna komt er nog een kleintje aan maar ik denk niet dat die nog veel voor gaat stellen.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
't regent nog hard hier, maar de onweersactiviteit is behoorlijk afgenomen.
Windstoten/windvlagen/valwinden noem maar op, ze kunnen ook heel plaatselijk zijn!quote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:40 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Moet zeggen dat het hier toch wel erg was, echt heel vreemd, 't is een paar hectare hier in de buurt zeg maar waar de helft van de bomen omgewaaid is, als je wat verder gaat zie je af en toe een takje ofzo...meer niet....
Vrij weird, eigelijk.
Weltrusten mannetjequote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:49 schreef G-M-B het volgende:
ik ga naar bed, het is lekker rustig dus dat zal wel goedkomen, trusten allemaal!
Hmmz heb ik niet gezien, check het morgen welquote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:50 schreef -Mk- het volgende:
Mooie beelden net op het rtl nieuws
quote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Rond kwart voor 2 zal het het weer gedaan moeten zijn in limburg, daarna komt er nog een kleintje aan maar ik denk niet dat die nog veel voor gaat stellen.
Ik heb totaal niks van een rolwolk waar gemaakt.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:58 schreef Poerkie het volgende:
Dat viel wel tegen hoor, die onweersbui in Oost-Groningen. Wel hele mooie rolwolk, maar vervolgens een normale bui met normaal onweer. Jammer... hoewel het beeld van die dreigende wolken die overtrokken wel een beetje goed maakt.
Oke!quote:Op zondag 18 juli 2004 00:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
NU journaal op Nederland 2
the day after tomorrowquote:Op zondag 18 juli 2004 00:02 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik heb het idee dat het in de nabije toekomst wel eens heel erg fout kan gaan..
Dan denk ik aan:
- Overmatige regenval: Dijken verzwakken / overstromingen
- Droogteperioden (hittegolfen) met veel doden als gevolg (zoals in Frankrijk).
- Windstoten
dan al?!quote:Op zondag 18 juli 2004 00:04 schreef MLO2 het volgende:
[..]
the day after tomorrow
hmja, maar of ze daar net zo blij zijn als wij met een onweersbui betwijfel ik zeer.quote:Op zondag 18 juli 2004 00:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zuid-Oost-Azië heeft tenminste nog actie
Dat niet alleen, ook stormen worden steeds zwaarder, denk vooral aan windhozen die steeds vaker voor komen.quote:Op zondag 18 juli 2004 00:02 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik heb het idee dat het in de nabije toekomst wel eens heel erg fout kan gaan..
Dan denk ik aan:
- Overmatige regenval: Dijken verzwakken / overstromingen
- Droogteperioden (hittegolfen) met veel doden als gevolg (zoals in Frankrijk).
- Windstoten
Tja dat heb ik vaak genoegquote:Op zondag 18 juli 2004 00:02 schreef Poerkie het volgende:
Ik bekijk net de 3 uur opname van wetteronline en zie net dat een blauw gebied tussen 2 paarse pver me heen was getrokken. Vandaar dat het flut was.
Dat zal nog wel een beetje mee vallen niet??quote:Op zondag 18 juli 2004 00:04 schreef MLO2 het volgende:
[..]
the day after tomorrow
Idd die hebben minder geluk.quote:Op zondag 18 juli 2004 00:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
van die feesttent in Eijsden is trouwens vrij weinig over, zoals ik op 't journaal zag
Mja die hebben tenminste wat, als wij hier actie willen hebben, kunnen we dat krijgen maar dan gaat het weer te ver, this ook nooit goedquote:Op zondag 18 juli 2004 00:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
hmja, maar of ze daar net zo blij zijn als wij met een onweersbui betwijfel ik zeer.
Vorig jaar zat ik in Polen in onweer dat ik nog nooit had meegemaakt. Dat kwam van alle kanten en bleef een uur of wat hangen. Erg bizar.quote:Op zondag 18 juli 2004 00:15 schreef Poerkie het volgende:
Sowieso stelt het onweer in Nederland weinig voor vergeleken met andere landen. Het komt alleen niet zo vaak en heftig voor. Ga maar eens naar het zuiden van Europa en vooral in de bergen. Daar kan het echt spoken. Helaas hebben we dat in Nederland niet...
Daar zit je weer tussen de bergen, dan is het geluid DUHHHHHHHHHHHHHHH altijd harder DUHHHHHHHHHHHHquote:Op zondag 18 juli 2004 00:15 schreef Poerkie het volgende:
Sowieso stelt het onweer in Nederland weinig voor vergeleken met andere landen. Het komt alleen niet zo vaak en heftig voor. Ga maar eens naar het zuiden van Europa en vooral in de bergen. Daar kan het echt spoken. Helaas hebben we dat in Nederland niet...
Wil ik echt een keer mee maken, lijkt me enig!quote:Op zondag 18 juli 2004 00:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Vorig jaar zat ik in Polen in onweer dat ik nog nooit had meegemaakt. Dat kwam van alle kanten en bleef een uur of wat hangen. Erg bizar.
Ja, idd. Dat heb ik wel eens meegemaakt in de bergen. Bleef gewoon constant heen en weer gaan, want het kon niet weg tussen de bergen.quote:Op zondag 18 juli 2004 00:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Vorig jaar zat ik in Polen in onweer dat ik nog nooit had meegemaakt. Dat kwam van alle kanten en bleef een uur of wat hangen. Erg bizar.
Hm, grappig dat het zo kan verschillen. Ik heb hier in Nederland zelden (kan mij 1 keer eerder herinneren) zo'n dreigende lucht gezien.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nah als ik naar de wolken keek d8 ik van: Sorry maar dit wordt echt weer niks, al vaak genoeg van die wolken gezien, wil eens wat nieuws hebben!
Yup maar zoals ik al eerder zei: Ik heb die wolken never nooit gezien vandaagquote:Op zondag 18 juli 2004 00:31 schreef Againzender het volgende:
[..]
Hm, grappig dat het zo kan verschillen. Ik heb hier in Nederland zelden (kan mij 1 keer eerder herinneren) zo'n dreigende lucht gezien.
En leuk om te zien dat iedereen er foto's van maakt en ze hier plaatst
Het noorden had natuurlijk wel die combi van die twee onweersstoringen, misschien zaten die elkaar wat in de weg?quote:Op zondag 18 juli 2004 00:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Yup maar zoals ik al eerder zei: Ik heb die wolken never nooit gezien vandaaghoe vreemd
Dat zou miss best wel eens kunnen.quote:Op zondag 18 juli 2004 00:35 schreef Againzender het volgende:
[..]
Het noorden had natuurlijk wel die combi van die twee onweersstoringen, misschien zaten die elkaar wat in de weg?
Ach, morgen weer een kans
Mooie foto's!quote:Op zondag 18 juli 2004 00:41 schreef The_Terminator het volgende:
Hier alle foto's die ik gemaakt heb, klik op een thumb om een 800x600 versie te zien...
[[url=http://fok.phserver.net/onweer/thumbs/IMG_2942.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://fok.phserver.net/onweer/thumbs/IMG_2943.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://fok.phserver.net/onweer/thumbs/IMG_2944.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://fok.phserver.net/onweer/thumbs/IMG_2945.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://fok.phserver.net/onweer/thumbs/IMG_2946.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://fok.phserver.net/onweer/thumbs/IMG_2947.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://fok.phserver.net/onweer/thumbs/IMG_2949.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://fok.phserver.net/onweer/thumbs/IMG_2950.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://fok.phserver.net/onweer/thumbs/IMG_2951.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://fok.phserver.net/onweer/thumbs/IMG_2953.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://fok.phserver.net/onweer/thumbs/IMG_2961.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://fok.phserver.net/onweer/thumbs/IMG_2971.jpg]afbeelding][/url]
't uiterste zuiden had dat soort wolken ookquote:Op zondag 18 juli 2004 00:35 schreef Againzender het volgende:
[..]
Het noorden had natuurlijk wel die combi van die twee onweersstoringen, misschien zaten die elkaar wat in de weg?
Bedankt! Helaas zijn sommige een beetje onscherp geworden, moet toch maar eens me oude A20 gaan vervangen voor een EOS300Dquote:Op zondag 18 juli 2004 00:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Mooie foto's!
Dat mag de pret niet drukkenquote:Op zondag 18 juli 2004 01:07 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Bedankt! Helaas zijn sommige een beetje onscherp geworden, moet toch maar eens me oude A20 gaan vervangen voor een EOS300D![]()
Ziet er best heftig uit.quote:Op zondag 18 juli 2004 01:26 schreef tvdleur het volgende:
En zo was het mooi weer in Groningen en zo begon het te waaien en kwam dit van achter het huis opzetten:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik had ongeveer hetzelfde toen ik die wolken zag, heb eerst ff gekeken of er geen tornado's of slurfjes aan die wolken hingen. Moet nix van dat soort dingen hebben, veel te distructief...quote:Op zondag 18 juli 2004 03:18 schreef Steijn het volgende:
Ik heb ook foto's gemaakt. Ze zijn niet allemaal zo mooi omdat ik echt helemaal gek werd toen ik die kolkende wolkenmassa's zag. Ik heb gewoon in het wilde weg staan klikken. Wat een adrenaline spoot er door me heen.
Awesome.quote:Op zondag 18 juli 2004 00:41 schreef The_Terminator het volgende:
Hier alle foto's die ik gemaakt heb, klik op een thumb om een 800x600 versie te zien...
Ik vond de lucht hier in Stadskanaal(zie mijn foto's en die van Terminator) ook daadwerkelijk bijna apocalyptisch aandoen; hoe mooi de foto's ook zijn, in het echt was het nog veel indrukwekkender.quote:Op zondag 18 juli 2004 05:04 schreef NorthernStar het volgende:
Damn wat een mooie foto's staan ertussen!
Sommige doen bijna apocalyptisch aan.
Gewoon de video laten draaienquote:Op zondag 18 juli 2004 13:25 schreef kareltje_de_grote het volgende:
das pas timing die foto's
Maar hoe doe je dat? Is een HI-8 een speciale camera ofzo?
HI-8 is een analoge videocamera.. Waarvan je de video's dus naar digitaal kan overzetten.. En daarvan zijn weer deze screenshots..quote:Op zondag 18 juli 2004 13:25 schreef kareltje_de_grote het volgende:
das pas timing die foto's
Maar hoe doe je dat? Is een HI-8 een speciale camera ofzo?
Damn!. 't Lijkt wel een supergrote orkaan die komt aanrazen!quote:Op zondag 18 juli 2004 15:24 schreef Disorder het volgende:
Hey, de Bijenkorf, dat plein bezoek ik regelmatig. Mooie wolk. Die zag ik hier gisteren dus ook. Een heel indrukwekkend gezicht:
[afbeelding]
Jammer genoeg komen de kleuren niet helemaal overeen. De lucht was echt felgroen.
volgens mij nietquote:Op zondag 18 juli 2004 15:36 schreef TomK het volgende:
Wat was dat mooi hè Gisteren. Die rolwolk.
Komt er vandaag nog wat aan:?
Hier in Maastricht heeft de gemeente gewaarschuwd voor vallende takken en omvallende bomen. Er gaat nog wel wat komen, maar niet zo heftig als gisteren.quote:Op zondag 18 juli 2004 15:37 schreef Blasphemer het volgende:
[..]
volgens mij niet
U gaat door voor de koelkast!quote:Op zondag 18 juli 2004 15:23 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
HI-8 is een analoge videocamera.. Waarvan je de video's dus naar digitaal kan overzetten.. En daarvan zijn weer deze screenshots..
Dus geen 'perfecte timing' oid, maar gewoon een beeldje uit een videoopname..
Toch!?![]()
't kan ook haast niet erger ...quote:Op zondag 18 juli 2004 15:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik denk niet zo heftig dan gister.
quote:Op zondag 18 juli 2004 15:43 schreef DemonRage het volgende:
Genoeg tijd om de temperatuur nog even op te laten lopen voor buienvorming.
Hier schijnt al de tijdje de zonquote:Op zondag 18 juli 2004 15:43 schreef DemonRage het volgende:
Joepie!!!... er is weer zon in Eindhoven
Over 10 jaar heb je het X zo ergquote:Op zondag 18 juli 2004 15:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
't kan ook haast niet erger ...
In Vlaanderen ontstaat al wat onweerquote:Op zondag 18 juli 2004 15:43 schreef DemonRage het volgende:
Joepie!!!... er is weer zon in Eindhoven
Er is nog hoop voor enkelingenquote:Ook vandaag bevindt ons land zich nog in warme en
onstabiele lucht. Boven de Noordzee ligt een koufront. Dit
front passeert vanavond ons land met buien. Voordat het front
ons land passeert komen er opnieuw onweersstoringen vanuit
Frankrijk opzetten, die in noordoostelijke richting trekken.
Deze zijn alleen wel wat minder actief dan die van zaterdag,
maar ook hier is naast onweer kans op hagel en (zware)
windstoten. Vooral in het oosten is opnieuw wateroverlast
mogelijk.
laat het zoalsmgisteravond worden *hoopt*quote:Op zondag 18 juli 2004 16:02 schreef DemonRage het volgende:
Van het KNMI:
[..]
Er is nog hoop voor enkelingen
Zo zag het er gister bijna precies hetzelfde uit. Alleen was de buienlijn op de Noordzee al bezaait met zwarte pitten ( wolkbreuken).quote:Op zondag 18 juli 2004 16:16 schreef -Mk- het volgende:
[afbeelding]
die neerslaggebieden kunnen zich weer prima boven Nederland samenpakkenquote:Op zondag 18 juli 2004 16:16 schreef -Mk- het volgende:
[afbeelding]
LET WEL OPquote:Op zondag 18 juli 2004 16:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
die neerslaggebieden kunnen zich weer prima boven Nederland samenpakken.
Waar?quote:Op zondag 18 juli 2004 16:51 schreef devilish1980 het volgende:
flinke onweer en regen....
Kleine klapjes onweer gehad, voor de rest regen...quote:Op zondag 18 juli 2004 16:53 schreef Againzender het volgende:
Walcheren zou nu onweer moeten hebben, en voor Schouwen hangt ook wat.
Maar dat zie ik natuurlijk vanaf mijn beeldscherm
Yep, ik mag morgen dan ook van 08.00 tot 20.00 werken... Flugel gaat deze week weer lekker veel extra centjes verdienen.quote:Op zondag 18 juli 2004 15:33 schreef indahnesia.com het volgende:
Volgens interpolis was dit de 7e maal noodweer/storm met schade dit jaar, erg veel volgens de verzekeraar, maar wel glashelder.
van wat voor site komen deze beelden?quote:Op zondag 18 juli 2004 16:16 schreef -Mk- het volgende:
[afbeelding]
quote:Op zondag 18 juli 2004 17:16 schreef Oom_Agent het volgende:
"Independence day wereld vergaat wolkenluchten"
Voor Brabant lijkt het allemaal wel mee te gaan vallen vanavond zo te zien...quote:
Bij ons gaat het vooral om "lichte" schades... Daar vallen de bliksemschades inderdaad onder. Veel succes morgen.quote:Op zondag 18 juli 2004 17:43 schreef Sonja27 het volgende:
Hmmm dan kunnen wij het ook weleens druk krijgen met veel apparatuur (tv's vooral) die blikseminslag hebben gehad!
Branband krijgt ook wel wat hoorquote:Op zondag 18 juli 2004 17:42 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Voor Brabant lijkt het allemaal wel mee te gaan vallen vanavond zo te zien...
Ik hoop het wel, heb altijd maar één stelregel. Als ik mezelf de kolere mag werken door een storm wil ik er op z'n minst zelf ook van genieten. Hoewel het gisteren qua onweer en regen wel mee viel ben ik nog steeds onder de indruk van de prachtige luchten.... Wat dat betreft ben ik al meer dan tevreden... Een herhaling vanavond zou ik echter niet afslaan.quote:Op zondag 18 juli 2004 17:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Branband krijgt ook wel wat hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |