dat zeggen ze jaquote:Op zondag 2 april 2006 02:35 schreef __Saviour__ het volgende:
zo simpel nog? Da's makkelijker dan ik dacht.
ik dacht dat er enkel een intrek-bescherming was, als je bijvoorbeeld een 0 per ongeluk teveel intikt bij je maximumbod ofzo.
Dat zijn de irritantste kopers! Ik heb ook regelmatig van die lui die een bod doen, en weer intrekken om die reden, terwijl je dan duidelijk kan zien dat het bod niets mis mee was (1888 euro bieden als je 18,88 wou bieden zou wel een foutje zijn). Zulke kopers gaan direct op m'n eBay-kick-lijst.quote:Op zondag 2 april 2006 02:33 schreef Byte_Me het volgende:
het is niet zo moeilijk als het lijkt. ik heb het ook ooit gedaan, omdat ik niet had gezien dat er belachelijk hoge verzendkosten werden gerekend. gewoon bod laten intrekken met de mededeling dat ik een verkeerd bedrag had geboden.
dus ik hoor bij de irritantste kopers? ik heb het een keer gedaan bij tegen de honderd aankopen. dat valt dus ook wel mee.quote:Op zondag 2 april 2006 09:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat zijn de irritantste kopers! Ik heb ook regelmatig van die lui die een bod doen, en weer intrekken om die reden, terwijl je dan duidelijk kan zien dat het bod niets mis mee was (1888 euro bieden als je 18,88 wou bieden zou wel een foutje zijn). Zulke kopers gaan direct op m'n eBay-kick-lijst.
Ook de verzendkosten moet je vooraf lezen: regel 1 op eBay: advertentie is bindend! Helaas zijn er mensen (vooral beginnende eBaygebruikers, die toch ook niks te vrezen hebben van negatieve feedback) die dat niet doen.
Ik ben Powerseller op Ebay en geef pas positieve feedback als ik dat ook heb ontvangen van de koper...en dat komt door kopers zoals jij....quote:Op zondag 2 april 2006 13:01 schreef __Saviour__ het volgende:
Stel dat ik een product ontvang dat niet 100% is, dan wil bijvoorbeeld neutral of negatief geven.
Niet mee eens: als koper heb je nog een stukje "overeenkomst" waar je aan moet voldoen: tevreden zijn met wat de objectbeschrijving zegt! Mijn enige (!) negatieve feedback komt van een koper die op 2 punten mijn advertentie (van wel 5 regels...) niet had gelezen. Dat gaf hij toe, en toch gaf-ie mij negatieve feedback (voor een nieuw object (ooit gekocht voor 50 piek) van 1 euro)...quote:Op zondag 2 april 2006 13:01 schreef __Saviour__ het volgende:
... Zodra ik heb betaald (via Paypal), heb ik aan mijn deel van de overeenkomst voldaan en zou dus gelijk positieve feedback moeten krijgen....
Ik kan de verkopers goed begrijpen: het scheelt provisie! En ook niet onbelangrijk: mensen klikken eerder op een EUR 0,99 item met hoge verzendkosten dan een EUR 10,99 item! En daar zit ook meteen het grootste nadeel: het maakt het enorm moeilijk om de totale kosten te vergelijken.quote:Op zondag 2 april 2006 16:25 schreef fripper het volgende:
Uiteraard heeft iedereen formeel gelijk dat de advertentie bindend is , en dat je vooraf moet lezen. Waar ik me aan de andere kant ook behoorlijk aan kan storen is dat er verkopers zijn die hun winst vooral maken op de portokosten.
trouwens, met zoveel positieve feedback hoef je je toch nergens druk om te makenquote:Op zondag 2 april 2006 16:15 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Sorry dat ik me er een beetje over opwind maar die ene (onterechte) negatieve feedback van mij stoort mij enorm !
Feedbackscore: 865
Positieve feedback: 99,9%
Leden die positieve feedback hebben gegeven: 866
Leden die negatieve feedback hebben gegeven: 1
Alle ontvangen positieve feedback: 4249
Boven de 50 euro zou ik het toch wel doen, maar zo duur bestel ik nooit. Dan krijg je ook met douanekosten te maken.quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:21 schreef Noax het volgende:
Wat is voor jullie een reden om over te gaan op een verzekerde zending?
Bij wat voor bedrag bijvoorbeeld?
Alleen als het van buiten Europa komt hoor. Ik heb met zendingen uit europese landen nog nooit problemen gehad.quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Boven de 50 euro zou ik het toch wel doen, maar zo duur bestel ik nooit. Dan krijg je ook met douanekosten te maken.
ik zou me er geen zorgen over maken. bij 10% van de pakjes uit het buitenland wordt gekeken of er BTW betaald moet worden. dus mocht je pech hebben moet je een euro of 10 bijbetalen.quote:Op woensdag 12 april 2006 15:17 schreef SimtekF1 het volgende:
Kan iemand iets meer uitleg geven over die douanekosten?
Vanavond loopt een verkoop namelijk af en ik ga er vanuit dat ik deze ga winnen.
Het bedrag ligt rond de 55 dollar.
Ah oke.quote:Op woensdag 12 april 2006 15:35 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ik zou me er geen zorgen over maken. bij 10% van de pakjes uit het buitenland wordt gekeken of er BTW betaald moet worden. dus mocht je pech hebben moet je een euro of 10 bijbetalen.
Jij snapt duidelijk geen bal van Ebay...quote:Op woensdag 12 april 2006 17:50 schreef iDex het volgende:
mja als je over geld gaat praten dan heb je kans dat je geen antwoord meer krijgt. en dus kan fluiten naar je service.
dus dat is wel een probleem van via internet kopen.
de verkoper neemt een ander emailadres en verkoopt onder een andere naam verder.
Heb je een scanner?quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:39 schreef Aventura het volgende:
Jep ik heb die gelezen, heb hem zelfs nog wel liggen
Nee niet echt! Ik wilde het graag lezen omdat het me erg interesseert, gewoon stom dat ik hem in de bus heb laten liggen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:43 schreef Aventura het volgende:
Nee, helaasch! Had je er een specifieke vraag over? Ik vond vooral het verhaal van die knakker met die balpennen mooi. Verdient-ie een ton per jaar mee. Met handel in plastic reclamepennen!!!
fotootje digicam is meestal ook goed leesbaar hoorquote:Op dinsdag 18 april 2006 16:43 schreef Aventura het volgende:
Nee, helaasch! Had je er een specifieke vraag over? Ik vond vooral het verhaal van die knakker met die balpennen mooi. Verdient-ie een ton per jaar mee. Met handel in plastic reclamepennen!!!
Contact opnemen met ebay en kijken of je naar aanleiding van de feedback je bod kunt annulerenquote:Op dinsdag 18 april 2006 17:38 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik ben dom geweest.
Ik had op een cd geboden zonder gelijk ff een aantal feedback reacties te lezen.
Nou heb ik de cd gewonnen en blijkt dat die gast bij meerdere mensen gewoon gebrande cd's opstuurd, maar niet bij iedereen.
En er staan geen verzendkosten bij vermeld.
Heb die gast al gemaild maar hij heeft nog niet geantwoord.
Ik weet niet echt wat ik er mee aan moet.
ik zou eerder contact opnemen met de verkoper en je ervan laten verzekeren dat er geen gebrande CD wordt verstuurd. Ebay berichtensysteem gebruiken uiteraard.quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:44 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Contact opnemen met ebay en kijken of je naar aanleiding van de feedback je bod kunt annuleren
Het kopen van een gekopieerde (audio?)CD is illegaal. Als je vermoedt dat-ie illegaal is, denk ik dat je best onder de koop uit kan.quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:38 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik ben dom geweest.
Ik had op een cd geboden zonder gelijk ff een aantal feedback reacties te lezen.
Nou heb ik de cd gewonnen en blijkt dat die gast bij meerdere mensen gewoon gebrande cd's opstuurd, maar niet bij iedereen.
En er staan geen verzendkosten bij vermeld.
Heb die gast al gemaild maar hij heeft nog niet geantwoord.
Ik weet niet echt wat ik er mee aan moet.
Eenschquote:Op dinsdag 18 april 2006 18:46 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ik zou eerder contact opnemen met de verkoper en je ervan laten verzekeren dat er geen gebrande CD wordt verstuurd. Ebay berichtensysteem gebruiken uiteraard.
maximaal 90 dagen na de verkoop.quote:Op donderdag 20 april 2006 21:33 schreef Noax het volgende:
Hoelang kun je eigenlijk maximaal wachten om iemand feedback te geven?
je krijgt bank/giro gegevens en je kan t overmakenquote:Op maandag 24 april 2006 13:33 schreef snowqueen911 het volgende:
*als je je geplaatste advertenties betaalt via een overschrijving, hoe werkt dat dan?
*Hoe werkt Paypal?
*Kost betalen en betaald worden paypal geld, en hoeveel? (bv percentage)
*Hoe lang mag een advertentie blijven staan? (voor het egstelde bedrag per advertentie)
*Waar vind ik mijn EBAY-rekeningnummer? Daar gaat hets teeds over onder 'betalen' maar ik kan er nergens iets over vinden. (Ik wil mijn advertenties liever betalen door over te maken, hoe werkt dat dan)
*Hoe kan ik foto's uploaden voor bij mijn advertentie zonder dat dat uitegbreide fotoprogamma van hen? (die kan ik niet installeren ofzo)
Je moet Ebay een machtiging geven om de aanbiedingskosten + provisie in rekening te brengen (1 keer per maand)quote:Op maandag 24 april 2006 13:33 schreef snowqueen911 het volgende:
*als je je geplaatste advertenties betaalt via een overschrijving, hoe werkt dat dan?
*Hoe werkt Paypal?
*Kost betalen en betaald worden paypal geld, en hoeveel? (bv percentage)
*Hoe lang mag een advertentie blijven staan? (voor het egstelde bedrag per advertentie)
*Waar vind ik mijn EBAY-rekeningnummer? Daar gaat hets teeds over onder 'betalen' maar ik kan er nergens iets over vinden. (Ik wil mijn advertenties liever betalen door over te maken, hoe werkt dat dan)
*Hoe kan ik foto's uploaden voor bij mijn advertentie zonder dat dat uitegbreide fotoprogamma van hen? (die kan ik niet installeren ofzo)
Ik maak al 5 jaar met plezier gebruik van eBayquote:Op maandag 8 mei 2006 00:36 schreef Ouwie het volgende:
en zeg zelf... eBay is toch makkelijk dan elke keer naar een kledingbeurs of op een rommelmarkt staan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |