Nee dat gaat op de legale wijze niet zwart, als je handelswaar verkoopt moet je een belastingnummer hebben en ingeschreven staan bij de KvK.quote:Op woensdag 8 juni 2005 10:17 schreef Aventura het volgende:
Vraagje: zijn er ook mensen hier met een Ebay-winkel? Ik denk erover om er een op te zetten met een vriend (hij verzorgt de handelswaar). Maar ik vraag me af of de belastingdienst hier nog iets van moet weten. Of gaat dit allemaal zwart?
Ik heb sinds 3 jaar een eigen bedrijf als Ebay verkoper en betaal gewoon belasting en andere onzin....quote:Op woensdag 8 juni 2005 10:17 schreef Aventura het volgende:
Vraagje: zijn er ook mensen hier met een Ebay-winkel? Ik denk erover om er een op te zetten met een vriend (hij verzorgt de handelswaar). Maar ik vraag me af of de belastingdienst hier nog iets van moet weten. Of gaat dit allemaal zwart?
dat zeggen ze jaquote:Op zondag 2 april 2006 02:35 schreef __Saviour__ het volgende:
zo simpel nog? Da's makkelijker dan ik dacht.
ik dacht dat er enkel een intrek-bescherming was, als je bijvoorbeeld een 0 per ongeluk teveel intikt bij je maximumbod ofzo.
Dat zijn de irritantste kopers! Ik heb ook regelmatig van die lui die een bod doen, en weer intrekken om die reden, terwijl je dan duidelijk kan zien dat het bod niets mis mee was (1888 euro bieden als je 18,88 wou bieden zou wel een foutje zijn). Zulke kopers gaan direct op m'n eBay-kick-lijst.quote:Op zondag 2 april 2006 02:33 schreef Byte_Me het volgende:
het is niet zo moeilijk als het lijkt. ik heb het ook ooit gedaan, omdat ik niet had gezien dat er belachelijk hoge verzendkosten werden gerekend. gewoon bod laten intrekken met de mededeling dat ik een verkeerd bedrag had geboden.
dus ik hoor bij de irritantste kopers? ik heb het een keer gedaan bij tegen de honderd aankopen. dat valt dus ook wel mee.quote:Op zondag 2 april 2006 09:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat zijn de irritantste kopers! Ik heb ook regelmatig van die lui die een bod doen, en weer intrekken om die reden, terwijl je dan duidelijk kan zien dat het bod niets mis mee was (1888 euro bieden als je 18,88 wou bieden zou wel een foutje zijn). Zulke kopers gaan direct op m'n eBay-kick-lijst.
Ook de verzendkosten moet je vooraf lezen: regel 1 op eBay: advertentie is bindend! Helaas zijn er mensen (vooral beginnende eBaygebruikers, die toch ook niks te vrezen hebben van negatieve feedback) die dat niet doen.
Ik ben Powerseller op Ebay en geef pas positieve feedback als ik dat ook heb ontvangen van de koper...en dat komt door kopers zoals jij....quote:Op zondag 2 april 2006 13:01 schreef __Saviour__ het volgende:
Stel dat ik een product ontvang dat niet 100% is, dan wil bijvoorbeeld neutral of negatief geven.
Niet mee eens: als koper heb je nog een stukje "overeenkomst" waar je aan moet voldoen: tevreden zijn met wat de objectbeschrijving zegt! Mijn enige (!) negatieve feedback komt van een koper die op 2 punten mijn advertentie (van wel 5 regels...) niet had gelezen. Dat gaf hij toe, en toch gaf-ie mij negatieve feedback (voor een nieuw object (ooit gekocht voor 50 piek) van 1 euro)...quote:Op zondag 2 april 2006 13:01 schreef __Saviour__ het volgende:
... Zodra ik heb betaald (via Paypal), heb ik aan mijn deel van de overeenkomst voldaan en zou dus gelijk positieve feedback moeten krijgen....
Ik kan de verkopers goed begrijpen: het scheelt provisie! En ook niet onbelangrijk: mensen klikken eerder op een EUR 0,99 item met hoge verzendkosten dan een EUR 10,99 item! En daar zit ook meteen het grootste nadeel: het maakt het enorm moeilijk om de totale kosten te vergelijken.quote:Op zondag 2 april 2006 16:25 schreef fripper het volgende:
Uiteraard heeft iedereen formeel gelijk dat de advertentie bindend is , en dat je vooraf moet lezen. Waar ik me aan de andere kant ook behoorlijk aan kan storen is dat er verkopers zijn die hun winst vooral maken op de portokosten.
trouwens, met zoveel positieve feedback hoef je je toch nergens druk om te makenquote:Op zondag 2 april 2006 16:15 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Sorry dat ik me er een beetje over opwind maar die ene (onterechte) negatieve feedback van mij stoort mij enorm !
Feedbackscore: 865
Positieve feedback: 99,9%
Leden die positieve feedback hebben gegeven: 866
Leden die negatieve feedback hebben gegeven: 1
Alle ontvangen positieve feedback: 4249
Boven de 50 euro zou ik het toch wel doen, maar zo duur bestel ik nooit. Dan krijg je ook met douanekosten te maken.quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:21 schreef Noax het volgende:
Wat is voor jullie een reden om over te gaan op een verzekerde zending?
Bij wat voor bedrag bijvoorbeeld?
Alleen als het van buiten Europa komt hoor. Ik heb met zendingen uit europese landen nog nooit problemen gehad.quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Boven de 50 euro zou ik het toch wel doen, maar zo duur bestel ik nooit. Dan krijg je ook met douanekosten te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |