ik zou me er geen zorgen over maken. bij 10% van de pakjes uit het buitenland wordt gekeken of er BTW betaald moet worden. dus mocht je pech hebben moet je een euro of 10 bijbetalen.quote:Op woensdag 12 april 2006 15:17 schreef SimtekF1 het volgende:
Kan iemand iets meer uitleg geven over die douanekosten?
Vanavond loopt een verkoop namelijk af en ik ga er vanuit dat ik deze ga winnen.
Het bedrag ligt rond de 55 dollar.
Ah oke.quote:Op woensdag 12 april 2006 15:35 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ik zou me er geen zorgen over maken. bij 10% van de pakjes uit het buitenland wordt gekeken of er BTW betaald moet worden. dus mocht je pech hebben moet je een euro of 10 bijbetalen.
Jij snapt duidelijk geen bal van Ebay...quote:Op woensdag 12 april 2006 17:50 schreef iDex het volgende:
mja als je over geld gaat praten dan heb je kans dat je geen antwoord meer krijgt. en dus kan fluiten naar je service.
dus dat is wel een probleem van via internet kopen.
de verkoper neemt een ander emailadres en verkoopt onder een andere naam verder.
Heb je een scanner?quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:39 schreef Aventura het volgende:
Jep ik heb die gelezen, heb hem zelfs nog wel liggen
Nee niet echt! Ik wilde het graag lezen omdat het me erg interesseert, gewoon stom dat ik hem in de bus heb laten liggen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:43 schreef Aventura het volgende:
Nee, helaasch! Had je er een specifieke vraag over? Ik vond vooral het verhaal van die knakker met die balpennen mooi. Verdient-ie een ton per jaar mee. Met handel in plastic reclamepennen!!!
fotootje digicam is meestal ook goed leesbaar hoorquote:Op dinsdag 18 april 2006 16:43 schreef Aventura het volgende:
Nee, helaasch! Had je er een specifieke vraag over? Ik vond vooral het verhaal van die knakker met die balpennen mooi. Verdient-ie een ton per jaar mee. Met handel in plastic reclamepennen!!!
Contact opnemen met ebay en kijken of je naar aanleiding van de feedback je bod kunt annulerenquote:Op dinsdag 18 april 2006 17:38 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik ben dom geweest.
Ik had op een cd geboden zonder gelijk ff een aantal feedback reacties te lezen.
Nou heb ik de cd gewonnen en blijkt dat die gast bij meerdere mensen gewoon gebrande cd's opstuurd, maar niet bij iedereen.
En er staan geen verzendkosten bij vermeld.
Heb die gast al gemaild maar hij heeft nog niet geantwoord.
Ik weet niet echt wat ik er mee aan moet.
ik zou eerder contact opnemen met de verkoper en je ervan laten verzekeren dat er geen gebrande CD wordt verstuurd. Ebay berichtensysteem gebruiken uiteraard.quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:44 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Contact opnemen met ebay en kijken of je naar aanleiding van de feedback je bod kunt annuleren
Het kopen van een gekopieerde (audio?)CD is illegaal. Als je vermoedt dat-ie illegaal is, denk ik dat je best onder de koop uit kan.quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:38 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik ben dom geweest.
Ik had op een cd geboden zonder gelijk ff een aantal feedback reacties te lezen.
Nou heb ik de cd gewonnen en blijkt dat die gast bij meerdere mensen gewoon gebrande cd's opstuurd, maar niet bij iedereen.
En er staan geen verzendkosten bij vermeld.
Heb die gast al gemaild maar hij heeft nog niet geantwoord.
Ik weet niet echt wat ik er mee aan moet.
Eenschquote:Op dinsdag 18 april 2006 18:46 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ik zou eerder contact opnemen met de verkoper en je ervan laten verzekeren dat er geen gebrande CD wordt verstuurd. Ebay berichtensysteem gebruiken uiteraard.
maximaal 90 dagen na de verkoop.quote:Op donderdag 20 april 2006 21:33 schreef Noax het volgende:
Hoelang kun je eigenlijk maximaal wachten om iemand feedback te geven?
je krijgt bank/giro gegevens en je kan t overmakenquote:Op maandag 24 april 2006 13:33 schreef snowqueen911 het volgende:
*als je je geplaatste advertenties betaalt via een overschrijving, hoe werkt dat dan?
*Hoe werkt Paypal?
*Kost betalen en betaald worden paypal geld, en hoeveel? (bv percentage)
*Hoe lang mag een advertentie blijven staan? (voor het egstelde bedrag per advertentie)
*Waar vind ik mijn EBAY-rekeningnummer? Daar gaat hets teeds over onder 'betalen' maar ik kan er nergens iets over vinden. (Ik wil mijn advertenties liever betalen door over te maken, hoe werkt dat dan)
*Hoe kan ik foto's uploaden voor bij mijn advertentie zonder dat dat uitegbreide fotoprogamma van hen? (die kan ik niet installeren ofzo)
Je moet Ebay een machtiging geven om de aanbiedingskosten + provisie in rekening te brengen (1 keer per maand)quote:Op maandag 24 april 2006 13:33 schreef snowqueen911 het volgende:
*als je je geplaatste advertenties betaalt via een overschrijving, hoe werkt dat dan?
*Hoe werkt Paypal?
*Kost betalen en betaald worden paypal geld, en hoeveel? (bv percentage)
*Hoe lang mag een advertentie blijven staan? (voor het egstelde bedrag per advertentie)
*Waar vind ik mijn EBAY-rekeningnummer? Daar gaat hets teeds over onder 'betalen' maar ik kan er nergens iets over vinden. (Ik wil mijn advertenties liever betalen door over te maken, hoe werkt dat dan)
*Hoe kan ik foto's uploaden voor bij mijn advertentie zonder dat dat uitegbreide fotoprogamma van hen? (die kan ik niet installeren ofzo)
Ik maak al 5 jaar met plezier gebruik van eBayquote:Op maandag 8 mei 2006 00:36 schreef Ouwie het volgende:
en zeg zelf... eBay is toch makkelijk dan elke keer naar een kledingbeurs of op een rommelmarkt staan
en als je slim bent doe je dat ook precies op 90 dagen (bij negatieve feedback, dus), want als jij negatieve feedback geeft krijg je dat waarschijnlijk ook terug, ook al heb jij aan jouw kant van de deal voldaan. Dat is het irritante met van die verkopers die pas feedback geven op het moment dat je als koper dat gedaan hebt.quote:
Als ik dit goed begrijp:quote:How to Enroll in the Expanded Use Program
You're just three steps away from the freedom of Expanded Use:
Step 1:
Authorize PayPal to charge a ¤1.50 EUR Expanded Use Fee to your card. (You will receive a ¤1.50 EUR bonus in your PayPal account after you complete enrollment.)
Step 2:
On your next credit card statement (monthly transaction history), find the 4-digit Expanded Use Number that will be printed in the item description section of the charge. It may take 3-4 business days for the number to appear on your statement.
Step 3:
Log in to your PayPal account, click the Complete Expanded Use Enrollment link on your Account Overview, and enter your Expanded Use Number.
When you enter your Expanded Use Number, your enrollment will be complete. You'll have access to unlimited sending and withdrawals, and you will become a Verified Member of PayPal!
Click Get Number to authorize PayPal to charge ¤1.50 EUR to your credit card ending in ####.
Jonge, ik snap wel degelijk wat de regels zijn.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 11:44 schreef RemcoDelft het volgende:
SimtekF1 ==> Jij snapt duidelijk NIETS van eBay!
Een paar hints:
-feedback geven is vrijwillig, niet verplicht.
-bieden enkel en alleen om negatieve feedback te geven is in strijd met de regels, en voor eBay een reden om die negatieve feedback te verwijderen
Wat heb jij met mailen naar eBay?!
Kan dat?quote:Op woensdag 21 juni 2006 08:11 schreef RemcoDelft het volgende:
1 advertentie, met 3 kaartjes, en bieden per stuk.
Dat kan je vragen voordat je een bod plaatstquote:Op woensdag 21 juni 2006 12:40 schreef rolon het volgende:
Wat kun je doen als je een object hebt gewonnen van iemand die 0 feedback heeft en jijzelf 100% positieve feedback? Kan je dan bijvoorbeeld vragen of ze eerst het artikel opsturen voordat je betaalt, of werkt het zo niet?
hoe doe je dat, 1 advertentie en bieden per stuk?quote:
Hoe the hell moet ik dit gaan betalen?quote:Pay via Postal Order / Banker's Draft: Send Payment
Your next step: Please pay the seller via postal order/banker's draft.
Postal order or banker's draft amount:
£8.50
Send your payment to the seller's address:Bomb Clothing
222 Park Lane
Poynton, Cheshire SK12 1RQ
United Kingdom
Seller's payment instructions:
Postage costs, for a single shirt, are as follows. £2.50 within the UK. (£1.oo for each additional shirt) £3.00 within Europe. (£2 for each additional shirt) £4.00 for the rest of the world. (£3 for each additional shirt) For orders outside the UK, please add £3.00 to the total postage amount for postal insurance.
Ohnee, het kon ook via een persoonlijke cheque of via paypal. Probleem is, geen van beiden kan ik dus ik denk ik kies deze methode (dacht dat het storten was). Alleen snap ik er nu de ballen niet van hoe het geld daar moet komen, helemaal omdat die eigenwijze kutbritten niet mee doen aan de Euro. Kortom, iemand enig idee hoe ik dit moet gaan fixen?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:28 schreef RemcoDelft het volgende:
DeVinger ==> Klinkt dubieus... Mensen die alleen per post betaald willen worden blijf ik liever weg.
afterbuyquote:Op donderdag 6 juli 2006 13:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat hebben sommige eBay-verkopers een gemene geintjes! Dit heb ik nog nooit meegemaakt...
Bestel ik deze: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=003&item=130002440149&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWN%3AIT&rd=1 i.p.v. bij de concurrent waar Paypal niet mogelijk is, blijft dat ik extra moet betalen omdat ik Paypal gebruik terwijl ik niet in Duitsland zit! Dit kwam automatisch te voorschijn in de afhandeling via afterbuy.de .....
Aan de andere kant gaat het ook mis met de verzendkosten: 4,90 voor Europa stond er, maar het automatische systeem (incl. eBay na een klik op "buy now") komt met de Duitse verzendkosten van 2,90. Dit staat er wel: " *Afwijkende verzendkosten (bv. opgave van Ebayverzendkosten) kunnen op grond van een wijziging in het aantal, de maat of het gewicht van de waren mogelijk zijn."... Dus het zou goed moeten gaan:)
Ik zou zeggen, neem een Paypal-account (zie het topic daarover), dat lost alles op.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:34 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Ohnee, het kon ook via een persoonlijke cheque of via paypal. Probleem is, geen van beiden kan ik dus ik denk ik kies deze methode (dacht dat het storten was). Alleen snap ik er nu de ballen niet van hoe het geld daar moet komen, helemaal omdat die eigenwijze kutbritten niet mee doen aan de Euro. Kortom, iemand enig idee hoe ik dit moet gaan fixen?![]()
Nee hoor dat is hier heel normaal. Het betalingssysteem in de UK is op vele vlakken flink achterlijk.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:28 schreef RemcoDelft het volgende:
DeVinger ==> Klinkt dubieus... Mensen die alleen per post betaald willen worden blijf ik liever weg.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:58 schreef timbob het volgende:
<Meph|st0> Complaint : BOUGTH IT FOR MY COUSIN WHO HAD CANCER, ITEM NEVER ARRIVED AND MY COUSIN DIED
<Meph|st0> thats the greatest ebay feedback i have ever seen
via bash.org
Details?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:38 schreef Eilanden het volgende:
Dat zijn trouwens stevige prijsverhogingen op Ebay![]()
Stevig.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:10 schreef Eilanden het volgende:
http://www2.ebay.com/aw/nl/200607200810472.html
Sommige plaatsingskosten gaan 100% omhoog. Daarnaast gaan de commissiekosten over goedkopere producten omhoog of blijft gelijk. Die commissie gaat echter wel omlaag bij eindprijzen hoger dan 50 euro
Vrijwel alle producten zijn veel goedkoper dan 50 euro, dus eBay doet aan winstoptimalisatie...quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:10 schreef Eilanden het volgende:
http://www2.ebay.com/aw/nl/200607200810472.html
Sommige plaatsingskosten gaan 100% omhoog. Daarnaast gaan de commissiekosten over goedkopere producten omhoog of blijft gelijk. Die commissie gaat echter wel omlaag bij eindprijzen hoger dan 50 euro
Heb ik ook een paar keer gehad. Het lukte toen wel om niet via Ebay te betalen, maar in te loggen op Paypal en dan via de email van de verkoper en Paypal te betalen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 09:19 schreef SimtekF1 het volgende:
Heb ik een cd gewonnen kan ik niet betalen.
Paypal geeft sinds gisteren al de melding: This function is temporarily unavailable. Please try your payment again later by returning to eBay and clicking the My eBay button.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |