abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36889349
quote:
Op woensdag 12 april 2006 15:17 schreef SimtekF1 het volgende:
Kan iemand iets meer uitleg geven over die douanekosten?
Vanavond loopt een verkoop namelijk af en ik ga er vanuit dat ik deze ga winnen.
Het bedrag ligt rond de 55 dollar.
ik zou me er geen zorgen over maken. bij 10% van de pakjes uit het buitenland wordt gekeken of er BTW betaald moet worden. dus mocht je pech hebben moet je een euro of 10 bijbetalen.
  woensdag 12 april 2006 @ 17:15:30 #152
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_36892747
Thnx RemcoDelft & scanman01!

Ik heb een lijst gekocht voor 216 euro excl. verzendkosten.
Nu had ik een paar uur na aankoop gezien dat de lijst ook voor 100 euro te koop was en bovendien nieuw.
Eerlijk als ik ben heb ik de aankoop niet proberen te stoppen aangezien het mijn eerste ebay-ervaring was en ik niet direct wilde starten met negatieve feedback.

Nu is er een kleine beschadiging op de lijst maar de verkoper zegt zelf dat hij em niet heeft gezien.
Ook op de foto van de advertentie was de beschadiging niet waarneembaar...

Hij zegt dat de lijst beschadigd is tijdens het verzenden, maar aangezien de lijst zo ongelofelijk goed zat ingepakt geloof ik daar niets van.
Nu heb ik zelf ook een foto van de lijst gemaakt en ben tot de conclusie gekomen dat de beschadiging niet wordt waargenomen op een foto, tenzij je een close-up van de beschadiging maakt.

De verkoper zegt dat hij wat voor me zou willen doen maar kan/wil me niet tegemoet komen...

Aangezien ik niet heb lopen zeuren dat ik 2x zoveel cash heb betaald voor een 2e hands lijst verwacht ik eigenlijk een beetje service van de verkoper in kwestie..

Is dit een abnormale gedachte?
Ik heb hem nog geen feedback gegeven aangezien ik nog steeds hoop op een redelijke oplossing!

Heeft iemand nog goede tips o.i.d. voor me?
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  woensdag 12 april 2006 @ 17:50:43 #153
67643 iDex
opdondertje
pi_36893749
mja als je over geld gaat praten dan heb je kans dat je geen antwoord meer krijgt. en dus kan fluiten naar je service.

dus dat is wel een probleem van via internet kopen.

de verkoper neemt een ander emailadres en verkoopt onder een andere naam verder.
pi_36894176
quote:
Op woensdag 12 april 2006 15:35 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

ik zou me er geen zorgen over maken. bij 10% van de pakjes uit het buitenland wordt gekeken of er BTW betaald moet worden. dus mocht je pech hebben moet je een euro of 10 bijbetalen.
Ah oke.
Duidelijker kan niet.
Thanks.
pi_36898131
quote:
Op woensdag 12 april 2006 17:50 schreef iDex het volgende:
mja als je over geld gaat praten dan heb je kans dat je geen antwoord meer krijgt. en dus kan fluiten naar je service.

dus dat is wel een probleem van via internet kopen.

de verkoper neemt een ander emailadres en verkoopt onder een andere naam verder.
Jij snapt duidelijk geen bal van Ebay...

't is geen marktplaats waar iedereen lekker anoniem zaken doet.....Ebay is gebaseerd op reputaties van verkopers....die kan je checken aan de hand van feedback...
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  dinsdag 18 april 2006 @ 13:36:33 #156
111172 Noax
pi_37060061
Maar je zou als verkoper toch een ander account kunnen gaan aanmaken wanneer het te heet onder je voeten wordt..?
----------------

Op dit moment ben ik aan het onderhandelen, over een refund.
Deze grapjas weet dondersgoed dat hij een beschadigde lijst heeft verkocht...

Om zijn poitieve feedback te sparen wil hij me tegemoet komen.
Het bedrag waar hij me mee wil tegemoet wil komen is een ongelofelijk lachertje.

Die negatieve feedback krijgt hij zeker nog van me!

[ Bericht 1% gewijzigd door Noax op 18-04-2006 13:41:49 ]
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  dinsdag 18 april 2006 @ 15:28:52 #157
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_37063390
Iemand hier ooit gehoord van het Verified Rights Owner (VeRO) Program?
Dit is eBay's interpretatie van de DMCA (Digital Millennium Copyright Act). Ondertussen zijn 2 verkopers waar ik van gekocht heb van eBay gemikt vanwege VeRO... Google op "eBay VeRO" geeft allemaal klagende mensen... Het komt er in het kort op neer dat iemand door 1 formuliertje in te vullen, het alleenrecht op eBay krijgt op het gebruik van een bepaald woord (bijvoorbeeld: "RemcoDelft", of "koekebakker" of "computerdeksel")... Zodra iemand anders dan dat woord gebruikt, is 1 (automatische) klacht van de VeRO-rechtenhouder genoeg om die persoon van eBay af te knikkeren! Daarna kan die persoon in beroep gaan bij eBay, maar dat kost maanden, als er al een reactie komt.....
Oftewel ronduit schandalig dat eBay dat zo doet! Eerlijke verkopers kunnen (door concurrenten of gewoon idioten) zo worden verdreven, zonder enige controle of er daadwerkelijk sprake is van copyright-overtredingen, of zelfs maar zonder de controle dat de klagende partij wel recht heeft op dat copyright!
censuur :O
  dinsdag 18 april 2006 @ 15:45:07 #158
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_37063897
Iemand het artikel in de NRC Next gelezen onlangs? Ik heb mijn krant in de bus laten liggen en heb geen tijd gevonden om het te lezen. Ben geen lid, dus kan ook niet in het archief zoeken. Ging over mensen die heel veel verdienen aan eBay.
  dinsdag 18 april 2006 @ 16:39:33 #159
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_37065586
Jep ik heb die gelezen, heb hem zelfs nog wel liggen
  dinsdag 18 april 2006 @ 16:42:02 #160
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_37065664
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 16:39 schreef Aventura het volgende:
Jep ik heb die gelezen, heb hem zelfs nog wel liggen
Heb je een scanner?
  dinsdag 18 april 2006 @ 16:43:06 #161
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_37065689
Nee, helaasch! Had je er een specifieke vraag over? Ik vond vooral het verhaal van die knakker met die balpennen mooi. Verdient-ie een ton per jaar mee. Met handel in plastic reclamepennen!!!
  dinsdag 18 april 2006 @ 16:56:25 #162
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_37066130
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 16:43 schreef Aventura het volgende:
Nee, helaasch! Had je er een specifieke vraag over? Ik vond vooral het verhaal van die knakker met die balpennen mooi. Verdient-ie een ton per jaar mee. Met handel in plastic reclamepennen!!!
Nee niet echt! Ik wilde het graag lezen omdat het me erg interesseert, gewoon stom dat ik hem in de bus heb laten liggen.
  dinsdag 18 april 2006 @ 17:02:49 #163
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_37066343
Meneer Bic. is ook schathemeltje rijk geworden met z'n plastic pennen... Niet alleen "online" kan dat
pi_37067428
Ik ben dom geweest.
Ik had op een cd geboden zonder gelijk ff een aantal feedback reacties te lezen.
Nou heb ik de cd gewonnen en blijkt dat die gast bij meerdere mensen gewoon gebrande cd's opstuurd, maar niet bij iedereen.
En er staan geen verzendkosten bij vermeld.

Heb die gast al gemaild maar hij heeft nog niet geantwoord.
Ik weet niet echt wat ik er mee aan moet.
pi_37067688
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 16:43 schreef Aventura het volgende:
fotootje digicam is meestal ook goed leesbaar hoor
  Donald Duck held dinsdag 18 april 2006 @ 18:44:39 #166
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_37069481
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:38 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik ben dom geweest.
Ik had op een cd geboden zonder gelijk ff een aantal feedback reacties te lezen.
Nou heb ik de cd gewonnen en blijkt dat die gast bij meerdere mensen gewoon gebrande cd's opstuurd, maar niet bij iedereen.

Contact opnemen met ebay en kijken of je naar aanleiding van de feedback je bod kunt annuleren
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_37069541
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:44 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Contact opnemen met ebay en kijken of je naar aanleiding van de feedback je bod kunt annuleren
ik zou eerder contact opnemen met de verkoper en je ervan laten verzekeren dat er geen gebrande CD wordt verstuurd. Ebay berichtensysteem gebruiken uiteraard.
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:58:35 #168
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_37074982
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:38 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik ben dom geweest.

Het kopen van een gekopieerde (audio?)CD is illegaal. Als je vermoedt dat-ie illegaal is, denk ik dat je best onder de koop uit kan.
pi_37076292
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:46 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

ik zou eerder contact opnemen met de verkoper en je ervan laten verzekeren dat er geen gebrande CD wordt verstuurd. Ebay berichtensysteem gebruiken uiteraard.
Eensch
pi_37081380
Thanks, ik zal hem morgen nog even een bericht sturen.
M'n vorige vraag heeft hij namelijk nog niet beantwoord.
  donderdag 20 april 2006 @ 21:33:46 #171
111172 Noax
pi_37141276
Hoelang kun je eigenlijk maximaal wachten om iemand feedback te geven?
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  donderdag 20 april 2006 @ 21:44:12 #172
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_37141773
quote:
Op donderdag 20 april 2006 21:33 schreef Noax het volgende:
Hoelang kun je eigenlijk maximaal wachten om iemand feedback te geven?
maximaal 90 dagen na de verkoop.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  donderdag 20 april 2006 @ 23:25:28 #173
111172 Noax
pi_37146770
Enorm bedankt, dan zal ik niet te lang wachten!
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_37153782
Ik heb die gast 2 dagen geleden weer een bericht gestuurd maar hij antwoord gewoon niet.
Dus ik heb besloten ook af te zien van de aankoop.
pi_37242623
*als je je geplaatste advertenties betaalt via een overschrijving, hoe werkt dat dan?
*Hoe werkt Paypal?
*Kost betalen en betaald worden paypal geld, en hoeveel? (bv percentage)
*Hoe lang mag een advertentie blijven staan? (voor het egstelde bedrag per advertentie)
*Waar vind ik mijn EBAY-rekeningnummer? Daar gaat hets teeds over onder 'betalen' maar ik kan er nergens iets over vinden. (Ik wil mijn advertenties liever betalen door over te maken, hoe werkt dat dan)
*Hoe kan ik foto's uploaden voor bij mijn advertentie zonder dat dat uitegbreide fotoprogamma van hen? (die kan ik niet installeren ofzo)
pi_37242899
quote:
Op maandag 24 april 2006 13:33 schreef snowqueen911 het volgende:
*als je je geplaatste advertenties betaalt via een overschrijving, hoe werkt dat dan?
*Hoe werkt Paypal?
*Hoe lang mag een advertentie blijven staan? (voor het egstelde bedrag per advertentie)
*Waar vind ik mijn EBAY-rekeningnummer? Daar gaat hets teeds over onder 'betalen' maar ik kan er nergens iets over vinden. (Ik wil mijn advertenties liever betalen door over te maken, hoe werkt dat dan)
*Hoe kan ik foto's uploaden voor bij mijn advertentie zonder dat dat uitegbreide fotoprogamma van hen? (die kan ik niet installeren ofzo)
je krijgt bank/giro gegevens en je kan t overmaken

paypal werkt via CC of als je zelf geld overmaakt naar je paypal account, voordeel je betaalt meteen, de koper ontvangt meteen

kost idd geld betalen niet daar betaal je gewoon via een bepaalde discount in de valutakoers, bij ontvangen gaat er een percentage van 2% ofzo vanaf

advertenties hebben bepaalde looptijd maximaal 10 dagen naar ik meen...

ebay rekeningnummer?? je moet contact met de verkoper opnemen voor zijn betalingsgegevens...

niet denk ik, je moet dat programmaatje wel installeren (misschien nieuwe browser downloaden of neem firefox als je geen nieuwe internet explorer kan installeren
pi_37247248
quote:
Op maandag 24 april 2006 13:33 schreef snowqueen911 het volgende:
*Hoe werkt Paypal?
Je moet Ebay een machtiging geven om de aanbiedingskosten + provisie in rekening te brengen (1 keer per maand)

Betalen en betalingen ontvangen via Paypal kost niks...tenzij je ook betaling via creditcard wilt accepteren...dan kost het 0,35 + 3,4% van het overgemaakte bedrag....betalen blijft altijd kostenloos evenals het opnemen van je Paypal tegoed indien boven 100 Euro (wordt overgemaakt op je NL bankrek.)

Om foto's te uploaden hoef je de uitgebreide software niet te installeren....gewoon via de site uploaden is reuzemakkelijk.

Je veiling (geen advertentie !!...'t is geen marktplaats !! ) kan je 1, 3, 5, 7 of 10 dagen laten lopen....

Je bent verplicht het product aan de hoogste bieder te verkopen...

Na afloop van de transactie geven kopers en verkopers elkaar een beoordeling die voor iedereen zichtbaar is..
  maandag 8 mei 2006 @ 00:36:50 #178
232 Ouwie
«NickName»
pi_37646791
en zeg zelf... eBay is toch makkelijk dan elke keer naar een kledingbeurs of op een rommelmarkt staan
grtz NN
  maandag 8 mei 2006 @ 00:37:50 #179
148392 Astma-Forum
www.astmaforum.nl
pi_37646814
quote:
Op maandag 8 mei 2006 00:36 schreef Ouwie het volgende:
en zeg zelf... eBay is toch makkelijk dan elke keer naar een kledingbeurs of op een rommelmarkt staan
Ik maak al 5 jaar met plezier gebruik van eBay
  maandag 8 mei 2006 @ 07:13:24 #180
146972 Msx-Hinter
into retro
pi_37648534
Je kunt ook zonder machtiging de plaatsingskosten betalen, kijk maar in Mijn Ebay, onder mijn account. De tekst verkopersaccount aanklikken, je ziet nu je factuurhistorie. Kijk nu onder de rubriek Ebay verkoopkosten voor overschrijving en je krijgt de gegevens.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 mei 2006 @ 07:27:39 #181
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_37648599
quote:
Op donderdag 20 april 2006 21:44 schreef fripper het volgende:

[..]

maximaal 90 dagen na de verkoop.
en als je slim bent doe je dat ook precies op 90 dagen (bij negatieve feedback, dus), want als jij negatieve feedback geeft krijg je dat waarschijnlijk ook terug, ook al heb jij aan jouw kant van de deal voldaan. Dat is het irritante met van die verkopers die pas feedback geven op het moment dat je als koper dat gedaan hebt.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_37724159
Vraagje:

Ik wil via e-bay een shirt kopen bij een engelsman... Ik heb het winnende bod al etc, maar ik heb nog nooit eerder een betaling via paypal gedaan, omdat we geen creditcard hadden, maar nu wel... Ik heb de info van de creditcard ingevuld en dan krijg ik dit:
quote:
How to Enroll in the Expanded Use Program

You're just three steps away from the freedom of Expanded Use:

Step 1:
Authorize PayPal to charge a ¤1.50 EUR Expanded Use Fee to your card. (You will receive a ¤1.50 EUR bonus in your PayPal account after you complete enrollment.)

Step 2:
On your next credit card statement (monthly transaction history), find the 4-digit Expanded Use Number that will be printed in the item description section of the charge. It may take 3-4 business days for the number to appear on your statement.

Step 3:
Log in to your PayPal account, click the Complete Expanded Use Enrollment link on your Account Overview, and enter your Expanded Use Number.

When you enter your Expanded Use Number, your enrollment will be complete. You'll have access to unlimited sending and withdrawals, and you will become a Verified Member of PayPal!

Click Get Number to authorize PayPal to charge ¤1.50 EUR to your credit card ending in ####.
Als ik dit goed begrijp:
Ze halen 1,50 ervanaf, en dan kan ik na 3 of 4 dagen er pas gebruik van maken? Ik wil dat shirt nmlk wel a.s.a.p betalen Can any1 help me? Thanks
† The 3 Kings †
pi_37724344
Never mind, de kaart staat er gewoon bij en ik heb de betaling al voltooid....

Maar wat houdt dat nou precies in dan? Ben wel nieuwsgierig
† The 3 Kings †
  Donald Duck held donderdag 11 mei 2006 @ 00:54:01 #184
46149 __Saviour__
pi_37725929
Er wordt 1.50 van je kaart gehaald. Op je creditafschrijft (krijg je maandelijks) staat deze afschrijving, samen met een code. Die vul je in op de site, dan krijg je je 1.50 terug.
Door het expended use program te voltooien, wordt je account 'verified'. Dat betekent dat je niet meer vastzit aan de verzendlimieten. Ook doen sommige verkopers alleen zaken met verified accounts.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_37728753
Aah maar es even doen dan, 1,50 is geen geld
† The 3 Kings †
pi_37983455
Heb nu voor het eerst te maken met 2 lastige mensen.
Van de eerste had ik een cd gekocht, goeie cd, ging allemaal perfect.
Alleen die sjap geeft mij geen feedback, terwijl ik het hem wel heb gegeven.
Heb al gemaild naar eBay zelf maarja die doet er ook geen zak aan.
Heb hem zelf 4 keer gemaild en alleen de laatste keer mailde hij terug met de mededeling dat hij dat wel een keer zou doen.
Zal eens een nep account aanmaken en hem zijn eerste negatieve feedback geven.

De 2de is ook wat.
Heb een cd besteld bij iemand die in de UK woont.
Heb eind april betaald en nog steeds geen cd, geen reacties van hem, ik wacht nog even en dan mail ik maar weer eens naar eBay zelf.
  Donald Duck held vrijdag 19 mei 2006 @ 11:43:44 #187
46149 __Saviour__
pi_37983520
pakketjes uit de UK kunnen best even onderweg zijn. bij mij duurde het zo'n 3 werken voordat ik een pakketje ontvangen had van daar.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  vrijdag 19 mei 2006 @ 11:44:53 #188
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_37983548
SimtekF1 ==> Jij snapt duidelijk NIETS van eBay!
Een paar hints:
-feedback geven is vrijwillig, niet verplicht.
-bieden enkel en alleen om negatieve feedback te geven is in strijd met de regels, en voor eBay een reden om die negatieve feedback te verwijderen
Wat heb jij met mailen naar eBay?!
pi_37986690
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 11:44 schreef RemcoDelft het volgende:
SimtekF1 ==> Jij snapt duidelijk NIETS van eBay!
Een paar hints:
-feedback geven is vrijwillig, niet verplicht.
-bieden enkel en alleen om negatieve feedback te geven is in strijd met de regels, en voor eBay een reden om die negatieve feedback te verwijderen
Wat heb jij met mailen naar eBay?!
Jonge, ik snap wel degelijk wat de regels zijn.
Ik weet dat feedback geven niet perse hoeft, maar als je het netjes vraagt, en de gebruiker antwoord gewoon constant niet, dan vind ik dat niet erg beleefd van hem.

Dat met die fake feedback zei ik gewoon als gein.
Ik ga echt niet al die moeite doen om hem er ff bij te naaien voor zoiets.

En waarom ik eBay mailde?
Wat moet ik anders als ik iets heb gekocht van iemand en het nog steeds niet heb en de verkoper antwoord niet??
Vertel het me maar meneer.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 mei 2006 @ 13:36:51 #190
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_37987275
waarom je Ebay gaat mailen omdat iemand geen feedback geeft is me toch ook een raadsel, hoor. Ik denk dat RemcoDelft dat ook bedoelt.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zaterdag 20 mei 2006 @ 16:49:29 #191
232 Ouwie
«NickName»
pi_38020215
vroeger vond ik ook altijd belangrijk dat iedereen mij feedback gaf... je wilt toch altijd zo snel mogelijk een sterkleur hoger krijgen qua feedback. Maar nu ik ver over de 1000 zit boeit het me helemaal niet meer zo... de volgende kleur is dan pas weer 5000, nou dat duurt toch 10 jaar waarschijnlijk
grtz NN
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:03:02 #192
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_39052694
Ik heb hier nog 3 kaartjes liggen voor een optreden van de Rolling Stones in Köln. Onverhoopt kunnen wij er niet meer heen.
Hoe zal ik ze aanbieden? Per drie, dus als een set, of per stuk?
niets
  woensdag 21 juni 2006 @ 08:11:32 #193
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_39062948
1 advertentie, met 3 kaartjes, en bieden per stuk.
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:40:07 #194
15184 rolon
The Regulator
pi_39070933
Wat kun je doen als je een object hebt gewonnen van iemand die 0 feedback heeft en jijzelf 100% positieve feedback? Kan je dan bijvoorbeeld vragen of ze eerst het artikel opsturen voordat je betaalt, of werkt het zo niet?
  Donald Duck held woensdag 21 juni 2006 @ 12:42:02 #195
46149 __Saviour__
pi_39071009
de algemene gang van zaken is natuurlijk eerst betalen, dan pas opsturen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:43:57 #196
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_39071073
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 08:11 schreef RemcoDelft het volgende:
1 advertentie, met 3 kaartjes, en bieden per stuk.
Kan dat?
niets
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:12:06 #197
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_39072137
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:40 schreef rolon het volgende:
Wat kun je doen als je een object hebt gewonnen van iemand die 0 feedback heeft en jijzelf 100% positieve feedback? Kan je dan bijvoorbeeld vragen of ze eerst het artikel opsturen voordat je betaalt, of werkt het zo niet?
Dat kan je vragen voordat je een bod plaatst
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:12:23 #198
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_39072148
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:43 schreef Ewaldus het volgende:

[..]

Kan dat?
Nee ik lul uit m'n nek
  woensdag 21 juni 2006 @ 16:38:12 #199
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_39080344
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Nee ik lul uit m'n nek
hoe doe je dat, 1 advertentie en bieden per stuk?

[ Bericht 6% gewijzigd door Ewaldus op 21-06-2006 16:47:02 ]
niets
  zondag 25 juni 2006 @ 08:09:40 #200
146972 Msx-Hinter
into retro
pi_39199373
Je kunt bij verkopen meerdere aantallen ingeven, je biedt dan niet per stuk maar de 1e drie hebben dan het item bij 3 stuks aangeboden. Wordt voornamelijk gedaan met partij-verkoop.
pi_39500568
Ik heb weer eens een vraagje.

Ik had een cd gekocht, echter deze heb ik nooit gekregen.
Nou zei de gebruiker dat hij het geld terug zou storten.
Dus ik heb hem mijn paypal gegevens gegeven, e-mail enz.
Maar kan hij dat daar zo opstorten dan? of moet ik eerst aanvragen dat ze dat op mijn e-mail kunnen storten?

Ik snap nog steeds niet precies hoe dat werkt.
  Donald Duck held dinsdag 4 juli 2006 @ 11:12:21 #202
46149 __Saviour__
pi_39500646
Hij kan zo geld storten op je account. Je ziet dat dan verschijnen in je account, je moet de betaling accepteren en dat is alles.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_39503230
Oke thanks.
Dus je hoeft niks aan te vragen als je gewoon een paypal account hebt.
  Donald Duck held dinsdag 4 juli 2006 @ 12:50:11 #204
46149 __Saviour__
pi_39503540
je kunt altijd geld ontvangen van een andere paypalaccount, daar hoef je niks extra's voor te doen.
alleen als hij wilt betalen met creditcard gaat dat niet zomaar, dat kun je niet ontvangen met een standaard account

[ Bericht 0% gewijzigd door __Saviour__ op 04-07-2006 13:27:12 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_39504571
Ok, ik zie net dat ik het inmiddels ook heb ontvangen.
Ik heb wat nare ervaringen achter elkaar gehad maar gelukkig was deze ebayer zo netjes om het geld terug te geven.

Alleen jammer dat ik net met deze cd gebruik maakte van de paypal actie (5 euro gratis)
Dat hebben ze gelijk weer ingenomen.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:37:14 #206
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_39513961
eBay is geweldig!

Feedback Score: 181
Positive Feedback: 99.5%

Members who left a positive: 182
Members who left a negative: 1 was zijn fout... begint ie mij te beschuldigen de klootzak!

All positive feedback received: 191

Je moet gewoon goed uitkijken, net als op een rommelmarkt maar dan kan je niet de voorgaande mensen vragen hoe het was!

Bij 100 kopen/verkopen krijg je een
reset
  donderdag 6 juli 2006 @ 13:39:30 #207
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_39571609
Wat hebben sommige eBay-verkopers een gemene geintjes! Dit heb ik nog nooit meegemaakt...
Bestel ik deze: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=003&item=130002440149&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWN%3AIT&rd=1 i.p.v. bij de concurrent waar Paypal niet mogelijk is, blijft dat ik extra moet betalen omdat ik Paypal gebruik terwijl ik niet in Duitsland zit! Dit kwam automatisch te voorschijn in de afhandeling via afterbuy.de .....
Aan de andere kant gaat het ook mis met de verzendkosten: 4,90 voor Europa stond er, maar het automatische systeem (incl. eBay na een klik op "buy now") komt met de Duitse verzendkosten van 2,90. Dit staat er wel: " *Afwijkende verzendkosten (bv. opgave van Ebayverzendkosten) kunnen op grond van een wijziging in het aantal, de maat of het gewicht van de waren mogelijk zijn."... Dus het zou goed moeten gaan:)
pi_39953739
He, ff een vraag.
quote:
Pay via Postal Order / Banker's Draft: Send Payment

Your next step: Please pay the seller via postal order/banker's draft.
Postal order or banker's draft amount:
£8.50

Send your payment to the seller's address:Bomb Clothing
222 Park Lane
Poynton, Cheshire SK12 1RQ
United Kingdom

Seller's payment instructions:
Postage costs, for a single shirt, are as follows. £2.50 within the UK. (£1.oo for each additional shirt) £3.00 within Europe. (£2 for each additional shirt) £4.00 for the rest of the world. (£3 for each additional shirt) For orders outside the UK, please add £3.00 to the total postage amount for postal insurance.
Hoe the hell moet ik dit gaan betalen?
Ik zal vast iets helemaal verkeerd begrijpen, maar ik zie geen rekening nummer dus

En, krijg ik het pakketje sowieso thuis? Of krijg ik het pas wanneer ik betaald heb? Of helemaal niet?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 22:28:37 #209
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_39954536
DeVinger ==> Klinkt dubieus... Mensen die alleen per post betaald willen worden blijf ik liever weg.
pi_39954758
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 22:28 schreef RemcoDelft het volgende:
DeVinger ==> Klinkt dubieus... Mensen die alleen per post betaald willen worden blijf ik liever weg.
Ohnee, het kon ook via een persoonlijke cheque of via paypal. Probleem is, geen van beiden kan ik dus ik denk ik kies deze methode (dacht dat het storten was). Alleen snap ik er nu de ballen niet van hoe het geld daar moet komen, helemaal omdat die eigenwijze kutbritten niet mee doen aan de Euro. Kortom, iemand enig idee hoe ik dit moet gaan fixen?
pi_39966045
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat hebben sommige eBay-verkopers een gemene geintjes! Dit heb ik nog nooit meegemaakt...
Bestel ik deze: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=003&item=130002440149&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWN%3AIT&rd=1 i.p.v. bij de concurrent waar Paypal niet mogelijk is, blijft dat ik extra moet betalen omdat ik Paypal gebruik terwijl ik niet in Duitsland zit! Dit kwam automatisch te voorschijn in de afhandeling via afterbuy.de .....
Aan de andere kant gaat het ook mis met de verzendkosten: 4,90 voor Europa stond er, maar het automatische systeem (incl. eBay na een klik op "buy now") komt met de Duitse verzendkosten van 2,90. Dit staat er wel: " *Afwijkende verzendkosten (bv. opgave van Ebayverzendkosten) kunnen op grond van een wijziging in het aantal, de maat of het gewicht van de waren mogelijk zijn."... Dus het zou goed moeten gaan:)
afterbuy

en dat betalen voor paypal ken ik (kost ook aardig wat geld voor de verkoper), maar het moet uiteraard wel in de advertentie staan. Ik werd ook een keer extra verzendkosten aangenaaid door afterbuy, maar het was snel opgelost na een mailtje naar de verkoper.
  woensdag 19 juli 2006 @ 10:15:10 #212
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_39966604
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 22:34 schreef DeVinger het volgende:

[..]

Ohnee, het kon ook via een persoonlijke cheque of via paypal. Probleem is, geen van beiden kan ik dus ik denk ik kies deze methode (dacht dat het storten was). Alleen snap ik er nu de ballen niet van hoe het geld daar moet komen, helemaal omdat die eigenwijze kutbritten niet mee doen aan de Euro. Kortom, iemand enig idee hoe ik dit moet gaan fixen?
Ik zou zeggen, neem een Paypal-account (zie het topic daarover), dat lost alles op.
  woensdag 19 juli 2006 @ 11:33:28 #213
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_39968897
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 22:28 schreef RemcoDelft het volgende:
Nee hoor dat is hier heel normaal. Het betalingssysteem in de UK is op vele vlakken flink achterlijk.

De PIN is net ingevoerd (een jaar geleden kon ik nog gewoon een handtekening zetten) en ze hebben nog steeds verschillende soorten cheques...

Ik heb geen idee hoe je een banker's draft kan krijgen in NL; vraag es aan je bank...

Zelf gebruik ik nooit cheques en kijk eerst of ik met paypal kan betalen.
reset
pi_39973509
Ik vraag me af of het makkelijker danwel sneller verkoopt dan bijvoorbeeld via Marktplaats.
Ik heb namelijk nog wat spullen die al een tijd op Marktplaats staan die maar niet verkocht worden (ondanks dat het toch normale, goede kwaliteits spullen zijn).

Mijn tweede vraag gaat over het bezorgen. Ik neem aan dat je dit zelf moet regelen met de verkopen/koper.
Als dat zo is, dan kan je gebruik maken van de actie van http://www.gratispakjeversturen.nl
pi_40021577
Prijsverhogingen
  donderdag 20 juli 2006 @ 19:58:14 #216
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_40022383
<Meph|st0> Complaint : BOUGTH IT FOR MY COUSIN WHO HAD CANCER, ITEM NEVER ARRIVED AND MY COUSIN DIED
<Meph|st0> thats the greatest ebay feedback i have ever seen

via bash.org

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_40026971
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 19:58 schreef timbob het volgende:
<Meph|st0> Complaint : BOUGTH IT FOR MY COUSIN WHO HAD CANCER, ITEM NEVER ARRIVED AND MY COUSIN DIED
<Meph|st0> thats the greatest ebay feedback i have ever seen

via bash.org

Ik ebay graag:

Feedbackscore: 109
Positieve feedback: 98,2%

Leden die positieve feedback hebben gegeven: 111
Leden die negatieve feedback hebben gegeven: 2

Alle ontvangen positieve feedback: 160

maar verkopen doe ik liever via marktplaats, scheelt weer wat kosten en dan kom je vaker mensen tegen die het pakketje op willen halen ipv de post versturen.
Het is een gekkenhuis, wat zeg ik ziekenhuis
ik leg het uit, zeg het zelfs in gebrekkig Duits
"es ist ein Krankenhaus"
  zaterdag 22 juli 2006 @ 14:38:38 #218
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_40075003
Dat zijn trouwens stevige prijsverhogingen op Ebay
  zaterdag 22 juli 2006 @ 17:53:18 #219
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_40081007
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 14:38 schreef Eilanden het volgende:
Dat zijn trouwens stevige prijsverhogingen op Ebay
Details?
  zaterdag 22 juli 2006 @ 23:10:26 #220
26251 Eilanden
pi_40089192
http://www2.ebay.com/aw/nl/200607200810472.html

Sommige plaatsingskosten gaan 100% omhoog. Daarnaast gaan de commissiekosten over goedkopere producten omhoog of blijft gelijk. Die commissie gaat echter wel omlaag bij eindprijzen hoger dan 50 euro
  zondag 23 juli 2006 @ 16:04:53 #221
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_40105610
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 23:10 schreef Eilanden het volgende:

Sommige plaatsingskosten gaan 100% omhoog. Daarnaast gaan de commissiekosten over goedkopere producten omhoog of blijft gelijk. Die commissie gaat echter wel omlaag bij eindprijzen hoger dan 50 euro
Stevig.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 23 juli 2006 @ 17:23:10 #222
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_40107481
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 23:10 schreef Eilanden het volgende:

Vrijwel alle producten zijn veel goedkoper dan 50 euro, dus eBay doet aan winstoptimalisatie...
En dan te bedenken dat je nog steeds handmatig BRretjes moet typen daar.... sneu!
  maandag 24 juli 2006 @ 15:00:12 #223
26251 Eilanden
pi_40895244
Heb ik een cd gewonnen kan ik niet betalen.
Paypal geeft sinds gisteren al de melding: This function is temporarily unavailable. Please try your payment again later by returning to eBay and clicking the My eBay button.

donderdag 17 augustus 2006 @ 09:27:01 #225
26251 Eilanden
pi_40895402
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 09:19 schreef SimtekF1 het volgende:
Heb ik een cd gewonnen kan ik niet betalen.
Paypal geeft sinds gisteren al de melding: This function is temporarily unavailable. Please try your payment again later by returning to eBay and clicking the My eBay button.

Heb ik ook een paar keer gehad. Het lukte toen wel om niet via Ebay te betalen, maar in te loggen op Paypal en dan via de email van de verkoper en Paypal te betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')