abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 juli 2004 @ 15:28:51 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20665160

Voorgaande delen:

Fahrenheit 911, een nieuwe docu van Michael Moore
Fahrenheit 911, de controverse gaat door

Mijn mening over deze docu:

Goede docu in de zin van het maken en entertainen. Hij houdt je aandacht de volle 2 uur vast.
Het enige wat ik hekel is de eenzijdigheid aan de documentaire:
We zien Bush zitten tijdens het voorlezen terwijl hem verteld wordt van de aanslagen. De voiceover speculeert dan wat Bush zou denken op dat moment; "it was the saudi's, maybe I can blame it on this guy" en we krijgen een vrolijk met andere mannen dansende Saddam Hussein. Alsof die Saddam een onschuldig supervriendelijke man was...

De bron van deze docu is natuurlijk de aanslagen op de tweeling-torens. Zonder die aanslagen geen Afghanistan, Irak, fahrenheit 9/11. Ik heb de instortende torens niet gezien in de hele docu. Er was wat materiaal van wat wegrennende mensen, maar de ramp is verder grafisch redelijk onbelicht gebleven. Wat wel uitermate belicht wordt is dan een incident in Irak waarin we een irakese vrouw minuten lang horen schelden op de Amerikanen.
Datzelfde gaat ook weer op voor zo'n beetje alle andere Irakfootage: of het nou sadistische of juist vreselijk bedroefde soldaten zijn of gewonde mensen. De oorlog wordt puur negatief belicht. Geen seconde is er ingeruimd voor de goede kanten van de oorlog; een moordlustige dictator die afgezet is (ja, die vrolijk dansende man mocht graag z'n tegenstanders opruimen) en derhalve dus ook geen beelden van juichende irakezen. Beelden van het neerhalen van het standbeeld van Saddam had ik ook graag gezien evenals even een benadrukking dat alhoewel de oorlog wellicht onrechtvaardig was, Saddam wel een gruwelijke dictator was.

als je een pure bushhater, of zelfs amerikahater bent dan is de film helemaal je cup of tea., Wat je wuilt horen krijg je te horen. Persoonlijk hou ik van neutraliteit en heb ik er respect voor als men 2 kanten van het verhaal durft te tonen. Moore doet dat niet en kiest voor eenzijdigheid en dat is het minpunt van deze docu.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_20667383
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 16:22 schreef julekes het volgende:
[..]

Open je het nieuwe topic nu al zodat jij de OP kan maken? Treurig hoopje mens.
Wat een haat toch weer, moet dat nou?
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_20667829
Na de reacties gehoord te hebben (en dan vooral die van Maarten van Rossem) ben ik toch een stuk minder benieuwd naar deze documentaire. Hij zal waarschijnlijk alleen maar m'n haat tegen Bush bevestigen en dat is eigenlijk niet zo interessant. Wel hoop ik dat de documentaire in de VS zelf een goed tegenwicht biedt voor de Bush-propaganda.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 17:10:07 #4
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_20668025
Maar goed heeft iemand hem eigenlijk al gezien, of zijn alle meningen nog vooringenomen
  vrijdag 16 juli 2004 @ 17:21:56 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_20668306
Ik heb die hele film nog niet gezien, dan weet je dat alvast, MM.

Ik heb wel z'n boeken gelezen en "the big one" gekeken en bij hem is het gewoon duidelijk, hij slaat aan in Amerika omdat hij het op z'n Amerikaans doet. Beetje Shock and awe, feiten verbuigen tot het maximale effect tevoorschijn komt en die dan met een moker in je strot rammen tot je niks anders meer kan dan slikken.

Hij heeft ook nooit beweerd dat het een Docu is, maar -zoals al meerdere keren gezegd is- een verfilmde opinie. Niks mis mee, de feiten blijven feiten, anders was hij allang afgedroogd door zijn tegenstanders, hij brengt ze alleen op een eenzijdige manier maar dat is het enige dat werkt bij het gros van de Amerikanen, ze houden van duideljikheid.

Naja, je ziet het zelf, MM's doel is bereikt, de film is een succes en hij zal echt wel een aantal zieltjes bereiken die gaan denken dat Bush een ei is. Het is geen film voor ons misschien, daar zijn we weer te kritisch voor, en we staan er gewoon buiten, andere cultuur, andere smaak. Kijk anders voor de gein maar naar die Bollywood films uit India, vinden de meeste Hollanders ook geen klote aan, maar zij vinden het helemaal geweldig.

Als MM zijn film echt tweezijdig had gemaakt en er een echte docu van gemaakt zou hebben was ie nooit zo succesvol geworden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 16 juli 2004 @ 17:23:04 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_20668335
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 17:10 schreef IPdaily het volgende:
Maar goed heeft iemand hem eigenlijk al gezien, of zijn alle meningen nog vooringenomen
Vooringenomen, nog niet gezien, misschien zie je over een weekje wel een post dat die gozer een lachertje is, maar daar twijfel ik persoonlijk wel een beetje aan .
Vrijheid
  vrijdag 16 juli 2004 @ 17:37:34 #7
572 Sniper
Gull Catcher
pi_20668709
Lachen wel als Bush strakjes gewoon herkozen wordt. Stel je eens voor, de frustratie bij types als MM en de anti-Amerikanen. Heerlijk. Ook goed voor Micky Moores bankrekening, kan-ie nog veel meer 'eerlijke' films maken over Bush.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 17:39:40 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_20668765
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 17:37 schreef Sniper het volgende:
Lachen wel als Bush strakjes gewoon herkozen wordt. Stel je eens voor, de frustratie bij types als MM en de anti-Amerikanen. Heerlijk. Ook goed voor Micky Moores bankrekening, kan-ie nog veel meer 'eerlijke' films maken over Bush.
Nou zeg je dat wel, maarals die Kerry gekozen wordt denk ik dat er een comische depressie in Amerika zal opdoemen die zijn weerga niet kent , het enige waar je bij kerry om kan lachen is z'n rare kin.
Vrijheid
  vrijdag 16 juli 2004 @ 18:51:08 #9
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20670386
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 17:10 schreef IPdaily het volgende:
talloze fokkers hebben hem al gezien... onderhand
[..]
pi_20673190
Moet em nog zien.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 20:49:06 #11
51929 MrAbagnale
never stop trying
pi_20673385
aan te raden dus? ik vond bowling namelijk een beetje langdradig op t einde
I'm running out of time
pi_20673647
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 20:49 schreef MrAbagnale het volgende:
aan te raden dus? ik vond bowling namelijk een beetje langdradig op t einde
Deze film laat op het einde een huilende moeder zien die haar zoon heeft verloren in de oorlog. Dat stuk is ook totaal niet relevant meer. Ik zou je geld er niet aan verspillen.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 02:58:11 #13
78918 SeLang
Black swans matter
pi_20681229
Ik vond de film een teleurstelling.
Ik had op een meer objectieve documentaire achtige film gehoopt. Maar het bleek gewoon een anti-Bush propaganda filmpje te zijn. Kwa inhoud erg laag niveau.

Aan de andere kant is de amusementswaarde wel hoog.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 17 juli 2004 @ 03:03:01 #14
19840 Libris
Live from Singapore
pi_20681252
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 02:58 schreef SeLang het volgende:
Ik vond de film een teleurstelling.
Ik had op een meer objectieve documentaire achtige film gehoopt. Maar het bleek gewoon een anti-Bush propaganda filmpje te zijn. Kwa inhoud erg laag niveau.

Aan de andere kant is de amusementswaarde wel hoog.
Helemaal mee eens, ik heb hem gisteren met een aantal Fransen gekeken. Schaamde me wel eventjes toen in het rijtje Costa Rica, IJsland, Afghanistan, Nederland ook langskwam als supporter van Amerika.

Begin was goed, erg interessant om de relaties tussen OBL en GB te zien, het einde was niet goed, zoals SeLang al zegt, het is gewoon te anti-Bush, te weinig objectief.. Maar dat was wel van MM te verwachten.
pi_20681276
commie bastard film
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 08:09:24 #16
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20681785
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 20:58 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Deze film laat op het einde een huilende moeder zien die haar zoon heeft verloren in de oorlog. Dat stuk is ook totaal niet relevant meer. Ik zou je geld er niet aan verspillen.
ach het was in het begin zo'n pro-leger vrouwtje... dat was het grappige er aan. Alles was goed aan het leger en ze betaalden overal voor. Ze was trotsdat haar kinderen het land dienden. Tja, en toen zat er een in een black hawk die werd neergehaald in Irak. Nou staat ze te janken voor het witte huis
[..]
  zaterdag 17 juli 2004 @ 08:10:28 #17
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20681788
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 03:03 schreef Libris het volgende:
Nederland ook langskwam als supporter van Amerika.
compleet met beelden van blowende mensen

Goed zo Michael Moore, zo laat je zien dat je niet in een wereld met oogkleppen op leeft
[..]
pi_20682508
Dat met die moeder vond ik juist irritant. Met haar vlag die ze elke dag gewassen en zonder de grond te raken naar buiten draagt en ophangt. Als je ook maar iets geleerd hebt van je eigen slands historie en Amerikaans patriotisme ga je juist niet leuren met die vlag, maar schaam je je voor de laatste 40 jaar achterlijk buitenlands politiek beleid. En stuur je al helemaal niet je zoons wegens voordurend foute agenda's het leger in, hoe moeilijk je ook aan de bak komt.

Zolang de bodybags die uit Irak komen van die types zijn die in de docu het schieten van hun tank onder genot van hardrock beschreven als een 'adrenaline-rush', en totaal niet weten waar ze mee bezig zijn of waar ze voor gebruikt worden, dan heb ik opvallend weinig medelijden. De arme stumpers die daar weg willen maar intussen wel als schietschijf gebruikt worden in hun missie's omdat ze moeten dienen, daar heb ik mee te doen.

Er zijn er inmiddels genoeg die het spelletje doorhebben en daar nu bivakkeren met enorm balende tegenzit, zoals de vele commentaren aangeven van de soldaten die reeds terug zijn. Maar zoals de docu zelf al aangeeft : ook al komt het meerendeel van de soldaten komt uit sociaal achterstandswijken en armoedige mileiu's, zelfs dan nog kan dat m.i. geen excuus zijn dat je nog niet eens verder kunt kijken dan je neus met wat voor doel en visie je op jacht naar 'the enemy' gestuurd wordt, en of dit nou eigenlijk wel nut heeft. Dat kunnen al die moeders en soldaten zich toch echt zelf aanrekenen.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 17:19:06 #19
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_20688134
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 20:58 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

ALs je van realiteit houdt en dus niet hetgeen wil horen wat de amerikaanse regering je wil laten horen, dan is dit een goede film.

Oorlog is triest, diep triest... laat dat ook zien op tv en niet alleen documentaires over "smart-bombs".
  zondag 18 juli 2004 @ 10:30:20 #20
99829 oo0oo
Hoor ik daar een lama schijten
pi_20699839
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 15:28 schreef MikeyMo het volgende:
[...] Goede docu in de zin van het maken en entertainen. Hij houdt je aandacht de volle 2 uur vast.
Het enige wat ik hekel is de eenzijdigheid aan de documentaire:[...]
Ik ben het met je eens dat de film eenzijdig is, maar het is te makkelijk om de film daarop aan te vallen. Ten eerste is het geen docu - let alleen al op de parallelmontage - en kun je dus niet verwachten dat de film een 'gewogen' schets geeft van deze zaak. Ten tweede is het wel eens fijn om de andere kant 'vuur met vuur te zien bestrijden. Dat wil zeggen: als de Amerikaanse regering (witte en zwarte (!)) propaganda uitzendt, waarom zou een tegenstander van die regering als Moore dan niet mogen?
"Sollte es denn möglich sein! Dieser alte Heilige hat in seinem Walde noch nichts davon gehört, dass Gott tot ist." - Zarathustra
  zondag 18 juli 2004 @ 11:17:51 #21
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_20700245
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 08:10 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

compleet met beelden van blowende mensen

Goed zo Michael Moore, zo laat je zien dat je niet in een wereld met oogkleppen op leeft
Ach ja. Bij Top Gear behandelt men ook voertuigen uit Nederland met zinnen als 'They smoked another one and thougt this up'

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 18 juli 2004 @ 20:54:31 #22
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20708043
quote:
Op zondag 18 juli 2004 11:17 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ach ja. Bij Top Gear behandelt men ook voertuigen uit Nederland met zinnen als 'They smoked another one and thougt this up'

V.
Ja.. en?
[..]
pi_20716177
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 03:03 schreef Libris het volgende:

[..]

Begin was goed, erg interessant om de relaties tussen OBL en GB te zien, het einde was niet goed, zoals SeLang al zegt, het is gewoon te anti-Bush, te weinig objectief.. Maar dat was wel van MM te verwachten.
Het begin staat dus ook vol met fouten. MM verdraait nogal de feiten over de banden tussen de familie Bin Laden en de Familie Bush.

Zo is het niet waar dat de fam Bin Laden de VS uit is gevlogen terwijl het luchtruim nog gesloten was (na 13 september was het luchtruim weer open, er waren nog wel enkele restricties), zo is het ook niet waar dat Bin Laden een aanzienelijk belang hebben in de Carlyle group, ze hadden namelijk een klein belang van maar 2 miljoen en die hadden ze al verkocht voor de beursgang.
Mensen die o.a een belang in de Carlyle group hebben zijn Arthur Levitt (medewerker van Clinton) en George Soros die nu niet bepaald een vriend van Bush is.

Verder beweerd MM dat Bush met de Taliban heeft gesproken in Texas, de Taliban had een gesprek met een afvaardiging van de Clinton regering en Unocal over een pijpleiding, Unocal heeft in 1998 trouwens al afgezien van die pijpleiding. Enron (groot supporter van Bush) was toen bezig met een concurerende pijpleiding (ook al afgeblazen), dus is het vreemd dat MM beweerd dat de oorlog in Afghanistan om die pijpleiding te doen was.

bronnen
http://www.mooreexposed.com/
HP/deTijd
pi_20717139
Ik heb de film gezien, en ik blijf erbij dat docu's gewoon een half uurtje of korter horen te zijn. Anders worden ze saai. Ten tweede wil ik dit weten! Waren die 2 zenders die zeiden dat Gore had gewonnen in Florida alleen veranderd van mening door de zender FOX News?
"The best way into a girl's bed is through her parents. Have sex with them, and you're in."
pi_20717243
quote:
Op maandag 19 juli 2004 10:55 schreef frizzel het volgende:
Ik heb de film gezien, en ik blijf erbij dat docu's gewoon een half uurtje of korter horen te zijn. Anders worden ze saai. Ten tweede wil ik dit weten! Waren die 2 zenders die zeiden dat Gore had gewonnen in Florida alleen veranderd van mening door de zender FOX News?
Nee het was ook niet Fox News die als eerste de overwinning meldde van Bush zoals MM beweerd maar CBS.

Onderzoek van enkele kranten zoals de Washington Post (niet echt pro-Bush) ruim een half jaar na de verkiezingen concludeerde ook dat Bush de verkiezingen echt gewonnen had in Florida.
pi_20717314
kijk es aan, want dat stukje liet mij bush het slechts vinden
"The best way into a girl's bed is through her parents. Have sex with them, and you're in."
  maandag 19 juli 2004 @ 11:14:37 #27
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20717484
Overigens is een redelijke flink deel van deze film gewijd aan de saudi's en hoeveel % van amerika ze in principe wel niet bezitten.

Nou zat ik Network te kijken van het weekend, een film uit '76 en daarin wist de hoofdrolspeler al tijdens een tirade mede te delen dat de Saudi's een flink % van de VS in feite bezaten...

Goed speurwerk MM
[..]
pi_20717488
quote:
Op maandag 19 juli 2004 11:05 schreef frizzel het volgende:
kijk es aan, want dat stukje liet mij bush het slechts vinden
Ik vind Bush nog steeds geen goede president maar word een beetje moe van Micheal Moore. De bronnen die MM misbruikt (zoals House of Bush House of Saud van Craig Unger) tonen wel aan dat er een smerig spelletje word gespeeld maar MM laat feiten weg uit die bronnen, ook wel logisch uit MM's oogpunt anders zou hij zijn eigen beschuldigingen aan Bush ondergraven. Maar noem het dan geen documentaire.
pi_20717547
quote:
Op maandag 19 juli 2004 11:14 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens is een redelijke flink deel van deze film gewijd aan de saudi's en hoeveel % van amerika ze in principe wel niet bezitten.

Nou zat ik Network te kijken van het weekend, een film uit '76 en daarin wist de hoofdrolspeler al tijdens een tirade mede te delen dat de Saudi's een flink % van de VS in feite bezaten...

Goed speurwerk MM
Nederlandse pensioen en belegingsfondsen (en koninklijke familie) hebben ook een aanzienelijk belang in de VS, ooit gelezen dat een derde van alle vastgoed in Manhattan in Nederlandse handen is en ook ongeveer een derde in Las Vegas. Mischien dat MM daar ook eens naar kan kijken
pi_20718384
zo, jij heb wel verstand van zaken;), had ik niet verwacht van iemand met een "American Psycho" Avatar. Ik vond het wel een goeie film trouwens, ik heb em gekocht:). Ik begrijp het einde alleen niet zo goed.
  maandag 19 juli 2004 @ 12:02:08 #31
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20718457
quote:
Op maandag 19 juli 2004 11:18 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nederlandse pensioen en belegingsfondsen (en koninklijke familie) hebben ook een aanzienelijk belang in de VS, ooit gelezen dat een derde van alle vastgoed in Manhattan in Nederlandse handen is en ook ongeveer een derde in Las Vegas. Mischien dat MM daar ook eens naar kan kijken
and here we see Bush shaking hands with Queen Beatrix...
[..]
  maandag 19 juli 2004 @ 12:20:54 #32
136 V.
pi_20718835
quote:
Op zondag 18 juli 2004 20:54 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ja.. en?
Nou, zo laten ze zien dat ze niet met oogkleppen op in het leven staan...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 19 juli 2004 @ 12:25:23 #33
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20718930
quote:
Op maandag 19 juli 2004 12:20 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nou, zo laten ze zien dat ze niet met oogkleppen op in het leven staan...

V.
Volgens mij toon je enkel aan dat ook de presentator van Top gear oogkleppen op heeft en zich laat gaan in makkelijke opmerkingen over stereotiepen...
[..]
pi_20719362
quote:
Op maandag 19 juli 2004 12:02 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

and here we see Bush shaking hands with Queen Beatrix...
Mocht Bush willen, volgens onderstaande site zijn wij de baas

http://www.freedomfiles.o(...)who-controls-usa.htm
  maandag 19 juli 2004 @ 13:56:35 #35
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_20720943
Wanneer komt de film in de bios? 22 juli toch ofzo?
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_20721482
hij draait al sinds 13 juli.. maar in nog niet zoveel bioscopen...
pi_20722028
Hij geeft vooral goed het verdwijnen van Bin Laden in het nieuws weer, want we gaan ineens Sadam aanvallen (for no apparent reason).
Niet dat ik Sadam wil goedpraten, maar die 11000 soldaten (een schijntje) snuffelen nog steeds rond in Afghanistan op zoek naar iemand waar we nog maar bar weinig over horen.
Ook niet al te leuk om te horen is dat ze 2 maanden op de verkeerde plek hebben lopen zoeken, terwijl dat verdomt wel wisten waar ze hadden moeten zijn.
Of de 170 vluchten naar saudi-arabia tijdens de luchthaven-stop direct na de 9/11-ramp.
Mij een beetje allemaal te vreemd.
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
pi_20722459
quote:
Op maandag 19 juli 2004 14:56 schreef dmace het volgende:
Of de 170 vluchten naar saudi-arabia tijdens de luchthaven-stop direct na de 9/11-ramp.
Mij een beetje allemaal te vreemd.
Dit schijnt dus niet waar te zijn, na 13 september ging het luchtruim weer open.

Goede site waar veel van MM's beweringen onderuit gehaald worden
http://www.davekopel.com/(...)n-Fahrenheit-911.htm
  maandag 19 juli 2004 @ 16:52:02 #39
136 V.
pi_20724446
quote:
Op maandag 19 juli 2004 15:17 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dit schijnt dus niet waar te zijn, na 13 september ging het luchtruim weer open.

Goede site waar veel van MM's beweringen onderuit gehaald worden
http://www.davekopel.com/(...)n-Fahrenheit-911.htm
Ja, goede site, ja, waar veel van de daar staande beweringen over MM ook weer vrij makkelijk onderuit gehaald kunnen worden...

de een tot op de vierkante millimeter uitpluizen en vervolgens de eerste de beste site klakkeloos geloven

V.

[ Bericht 7% gewijzigd door V. op 19-07-2004 17:01:03 ]
Ja inderdaad, V. ja.
pi_20724487
Dat Michael Moore het allemaal een beetje aangedikt heeft, is nu wel bekend. Wat ik niet snap is Bush en kornuiten niet in de tegenaanval gaan. Of zijn ze allemaal op vakantie en weten ze niet dat Fahrenheit al draait? Volgens mij hebben ze meer te verbergen en zeggen ze daarom niks.
  maandag 19 juli 2004 @ 16:59:51 #41
136 V.
pi_20724638
quote:
Op maandag 19 juli 2004 16:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dat Michael Moore het allemaal een beetje aangedikt heeft, is nu wel bekend.
Ja, en dat is zoooooo oneinig veel erger dan een Amerikaanse president die de boel in zijn eigen land, maar ook behoorlijk wereldwijd naar de klote helpt

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_20724815
quote:
Op maandag 19 juli 2004 16:52 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja, goede site, ja, waar veel van de daar staande beweringen over MM ook weer vrij makkelijk onderuit gehaald kunnen worden...

V.
Zoals? beetje makkelijk om dit zo te roepen. Wel de Micheal Moore manier van onderzoeken trouwens

En wat zou het dat wat zij melden over MM niet helemaal waar is. Er zijn genoeg sites (o.a. serieuze nieuwssites) die de aantijgingen van MM onderuit halen, zelfs sites en bronnen die MM heeft gebruikt voor zijn films.

Het mooiste is nog dat iedereen gelijk een complot zocht toen MM meldde dat Disney zijn film niet uit wou brengen terwijl hij dit al een jaar wist. De reden die Disney toen gaf was dat ze geen politieke documentaires uit wouden brengen in een verkiezingsjaar, maarja complotjes doen het beter.

Disney had nu gewoon moeten zeggen dat ze deze film niet uit wouden brengen als documentaire omdat de feiten gewoon niet kloppen. Ik ben er wel van overtuigd dat je een goede antiBush docu kunt maken zonder te liegen, blijkbaar vond Micheal Moore dit teveel werk.
pi_20724849
quote:
Op maandag 19 juli 2004 16:59 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja, en dat is zoooooo oneinig veel erger dan een Amerikaanse president die de boel in zijn eigen land, maar ook behoorlijk wereldwijd naar de klote helpt

V.
Dus omdat Bush zo fout is, is alles geoorloofd?

En het is nooit bij je opgekomen dat ze allebei fout kunnen zijn?
pi_20724858
quote:
Op maandag 19 juli 2004 16:59 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Is je stelling het doel heiligt de middelen?

Micheal Moore doet precies waar hij anderen van beschuldigt, hij gelooft iets aan gaat daar losse feiten voor zoeken, die hij vervolgens (suggestief) aan elkaar knoopt. Begrijp me niet verkeerd, ik mag hem wel -volg hem sinds "Video Nation""-, maar hem blindelings geloven is net zo verkeerd als Bush geloven.
Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee.
www.ricardokamperveen.nl
pi_20724945
quote:
Op maandag 19 juli 2004 16:52 schreef Verbal het volgende:

de een tot op de vierkante millimeter uitpluizen en vervolgens de eerste de beste site klakkeloos geloven

V.
Blijkbaar heb je de rest van dit topic niet gelezen, maar geeft verder niks lezen is best moeilijk als je zo'n nauw wereldbeeld hebt
pi_20727072
Ik zou Bush ook hard voor lul willen zetten als hij tegen mij zou zeggen "Go find real work"
  maandag 19 juli 2004 @ 18:54:29 #47
136 V.
pi_20727292
quote:
Op maandag 19 juli 2004 17:07 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zoals? beetje makkelijk om dit zo te roepen. Wel de Micheal Moore manier van onderzoeken trouwens
Zoals (na wat knippen en plakken uit o.a. het vorige topic over Fahrenheit, maar ja, lezen is nogal moeilijk met zo'n nauw wereldbeeld als jij):
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 23:41 schreef Verbal het volgende:

[Ik heb de eerste 10 van die genoemde 'deceits' gelezen, omdat ik toch wel nieuwsgierig was, maar
ik merk dat ik toch eerst de film moet kijken om echt te bekijken wat en hoe.

Maar sorry hoor, als ik toch een paar van die punten lees...

Bijvoorbeeld punten 9 en 10

Die zijn me van een kleinzieligheid... 'MM laat de horror van de aanvallen van 9/11 zien, maar in feite liegt hij, want hij vond het helemaal niet erg'

of

'President Bush' verbijsterende stilte werd juist toegejuicht door de directrice van de betreffende school en dat meldt MM niet' En dan vervolgens een citaat van dat mens waarin ze zich serieus afvraagt wat hij dan had moeten doen... 'opstaan en wegrennen?' Ehhh DUH!

MY GOD, wat een armoe!!!
]

...en daar zijn nog wel wat aan toe te voegen...

• Deceit 6: 'Over Bush zegt Moore dat hij 42% van de tijd vakantie had... wat hij er niet bij zegt, is dat de weekenden daarin zijn meegeteld... en trouwens, het was maar 38 %' Jezus.... die man is president van de FUCKING US of A.... Daar heb je dus geen ATV-dagen. Daar MOET je dus aan het werk

• Deceit 7: 'Als Bush een commentaar levert over terroristen en daarna een golfbal wegslaat wekt Moore de indruk dat hij het over Al Quaeda-terroristen heeft, maar hij heeft het over een Palestijnse terrorist' WOW! Wat een oplichterij van Moore... Dat Bush zèlf AL het terrorisme, en onder andere met naam en toenaam de Palestijnen in zijn WOT heeft betrokken, telt niet...

En nog serieus met Michael Isikoff als betrouwbare criticus op Michael Moore komen aanzeilen

Maar, zoals gezegd... ik heb de film nog niet gezien, dus waar een boel van die aantijgingen over gaan, geen idee.

Dit is wat ik uit het blote hoofd doe.

V.
  • quote:
    En wat zou het dat wat zij melden over MM niet helemaal waar is.
    Wat zou het dan als wat Moore te melden heeft niet helemaal waar is

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
      maandag 19 juli 2004 @ 18:56:41 #48
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_20727331
    quote:
    Dat Michael Moore het allemaal een beetje aangedikt heeft, is nu wel bekend. Wat ik niet snap is Bush en kornuiten niet in de tegenaanval gaan. Of zijn ze allemaal op vakantie en weten ze niet dat Fahrenheit al draait? Volgens mij hebben ze meer te verbergen en zeggen ze daarom niks.
    of adviseurs hebben geadviseerd juist niet in de tegenaanval te gaan. De docu draait nu een paar weken: wat voor gevolg heeft het gehad op de peilingen? Nauwelijks iets. Waarom zouden ze een war on Michael Moore gaan beginnen als de docu kennelijk niet zulke verstrekkende gevolgen heeft?
    [..]
      maandag 19 juli 2004 @ 18:58:28 #49
    136 V.
    pi_20727356
    quote:
    Op maandag 19 juli 2004 17:08 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dus omdat Bush zo fout is, is alles geoorloofd?
    quote:
    Op maandag 19 juli 2004 17:08 schreef hafmo het volgende:

Is je stelling het doel heiligt de middelen?
    Jongens, jongens toch... rustig, want anders bezeer je je nog...

Nergens zeg ik dat ik vindt dat 'het doel de middelen heiligt'.

Ik verbaas me er alleen oprecht over hoe mensen volledig over de zeik gaan over deze film, terwijl men toch vrij essentiële zaken als hoe meneer Bush de wereld 'runt' met minder energie ter sprake neigt te brengen. Ik vind het laatste WEL van een wat andere en belangrijker orde.

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
    pi_20727366
    quote:
    Volgens mij wordt er in de Amerikaanse Media best veel aandacht aan besteed (vooral op het internet). Het lijkt mij dat het niet goed is als Bush (of zijn team) persoonlijk in gaat op MM. Dat draait de focus van hem en Kerry af.

Maar zoals gezegd wordt er op internet best veel over bericht.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')