Wat een haat toch weer, moet dat nou?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:22 schreef julekes het volgende:
[..]
Open je het nieuwe topic nu al zodat jij de OP kan maken? Treurig hoopje mens.
Vooringenomen, nog niet gezien, misschien zie je over een weekje wel een post dat die gozer een lachertje is, maar daar twijfel ik persoonlijk wel een beetje aanquote:Op vrijdag 16 juli 2004 17:10 schreef IPdaily het volgende:
Maar goed heeft iemand hem eigenlijk al gezien, of zijn alle meningen nog vooringenomen![]()
Nou zeg je dat wel, maarals die Kerry gekozen wordt denk ik dat er een comische depressie in Amerika zal opdoemen die zijn weerga niet kentquote:Op vrijdag 16 juli 2004 17:37 schreef Sniper het volgende:
Lachen wel als Bush strakjes gewoon herkozen wordt. Stel je eens voor, de frustratie bij types als MM en de anti-Amerikanen. Heerlijk. Ook goed voor Micky Moores bankrekening, kan-ie nog veel meer 'eerlijke'films maken over Bush.
talloze fokkers hebben hem al gezien... onderhandquote:Op vrijdag 16 juli 2004 17:10 schreef IPdaily het volgende:
Maar goed heeft iemand hem eigenlijk al gezien, of zijn alle meningen nog vooringenomen![]()
Deze film laat op het einde een huilende moeder zien die haar zoon heeft verloren in de oorlog. Dat stuk is ook totaal niet relevant meer. Ik zou je geld er niet aan verspillen.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:49 schreef MrAbagnale het volgende:
aan te raden dus? ik vond bowling namelijk een beetje langdradig op t einde
Helemaal mee eens, ik heb hem gisteren met een aantal Fransen gekeken. Schaamde me wel eventjes toen in het rijtje Costa Rica, IJsland, Afghanistan, Nederland ook langskwam als supporter van Amerika.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 02:58 schreef SeLang het volgende:
Ik vond de film een teleurstelling.
Ik had op een meer objectieve documentaire achtige film gehoopt. Maar het bleek gewoon een anti-Bush propaganda filmpje te zijn. Kwa inhoud erg laag niveau.
Aan de andere kant is de amusementswaarde wel hoog.
ach het was in het begin zo'n pro-leger vrouwtje... dat was het grappige er aan. Alles was goed aan het leger en ze betaalden overal voor. Ze was trotsdat haar kinderen het land dienden. Tja, en toen zat er een in een black hawk die werd neergehaald in Irak. Nou staat ze te janken voor het witte huisquote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:58 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Deze film laat op het einde een huilende moeder zien die haar zoon heeft verloren in de oorlog. Dat stuk is ook totaal niet relevant meer. Ik zou je geld er niet aan verspillen.
compleet met beelden van blowende mensenquote:Op zaterdag 17 juli 2004 03:03 schreef Libris het volgende:
Nederland ook langskwam als supporter van Amerika.
ALs je van realiteit houdt en dus niet hetgeen wil horen wat de amerikaanse regering je wil laten horen, dan is dit een goede film.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:58 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Deze film laat op het einde een huilende moeder zien die haar zoon heeft verloren in de oorlog. Dat stuk is ook totaal niet relevant meer. Ik zou je geld er niet aan verspillen.
Ik ben het met je eens dat de film eenzijdig is, maar het is te makkelijk om de film daarop aan te vallen. Ten eerste is het geen docu - let alleen al op de parallelmontage - en kun je dus niet verwachten dat de film een 'gewogen' schets geeft van deze zaak. Ten tweede is het wel eens fijn om de andere kant 'vuur met vuur te zien bestrijden. Dat wil zeggen: als de Amerikaanse regering (witte en zwarte (!)) propaganda uitzendt, waarom zou een tegenstander van die regering als Moore dan niet mogen?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:28 schreef MikeyMo het volgende:
[...] Goede docu in de zin van het maken en entertainen. Hij houdt je aandacht de volle 2 uur vast.
Het enige wat ik hekel is de eenzijdigheid aan de documentaire:[...]
Ach ja. Bij Top Gear behandelt men ook voertuigen uit Nederland met zinnen als 'They smoked another one and thougt this up'quote:Op zaterdag 17 juli 2004 08:10 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
compleet met beelden van blowende mensen
Goed zo Michael Moore, zo laat je zien dat je niet in een wereld met oogkleppen op leeft
Ja.. en?quote:Op zondag 18 juli 2004 11:17 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ach ja. Bij Top Gear behandelt men ook voertuigen uit Nederland met zinnen als 'They smoked another one and thougt this up'
V.
Het begin staat dus ook vol met fouten. MM verdraait nogal de feiten over de banden tussen de familie Bin Laden en de Familie Bush.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 03:03 schreef Libris het volgende:
[..]
Begin was goed, erg interessant om de relaties tussen OBL en GB te zien, het einde was niet goed, zoals SeLang al zegt, het is gewoon te anti-Bush, te weinig objectief.. Maar dat was wel van MM te verwachten.
Nee het was ook niet Fox News die als eerste de overwinning meldde van Bush zoals MM beweerd maar CBS.quote:Op maandag 19 juli 2004 10:55 schreef frizzel het volgende:
Ik heb de film gezien, en ik blijf erbij dat docu's gewoon een half uurtje of korter horen te zijn. Anders worden ze saai. Ten tweede wil ik dit weten! Waren die 2 zenders die zeiden dat Gore had gewonnen in Florida alleen veranderd van mening door de zender FOX News?
Ik vind Bush nog steeds geen goede president maar word een beetje moe van Micheal Moore. De bronnen die MM misbruikt (zoals House of Bush House of Saud van Craig Unger) tonen wel aan dat er een smerig spelletje word gespeeld maar MM laat feiten weg uit die bronnen, ook wel logisch uit MM's oogpunt anders zou hij zijn eigen beschuldigingen aan Bush ondergraven. Maar noem het dan geen documentaire.quote:Op maandag 19 juli 2004 11:05 schreef frizzel het volgende:
kijk es aan, want dat stukje liet mij bush het slechts vinden
Nederlandse pensioen en belegingsfondsen (en koninklijke familie) hebben ook een aanzienelijk belang in de VS, ooit gelezen dat een derde van alle vastgoed in Manhattan in Nederlandse handen is en ook ongeveer een derde in Las Vegas. Mischien dat MM daar ook eens naar kan kijkenquote:Op maandag 19 juli 2004 11:14 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens is een redelijke flink deel van deze film gewijd aan de saudi's en hoeveel % van amerika ze in principe wel niet bezitten.
Nou zat ik Network te kijken van het weekend, een film uit '76 en daarin wist de hoofdrolspeler al tijdens een tirade mede te delen dat de Saudi's een flink % van de VS in feite bezaten...
Goed speurwerk MM
and here we see Bush shaking hands with Queen Beatrix...quote:Op maandag 19 juli 2004 11:18 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nederlandse pensioen en belegingsfondsen (en koninklijke familie) hebben ook een aanzienelijk belang in de VS, ooit gelezen dat een derde van alle vastgoed in Manhattan in Nederlandse handen is en ook ongeveer een derde in Las Vegas. Mischien dat MM daar ook eens naar kan kijken![]()
Nou, zo laten ze zien dat ze niet met oogkleppen op in het leven staan...quote:Op zondag 18 juli 2004 20:54 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Ja.. en?
Volgens mij toon je enkel aan dat ook de presentator van Top gear oogkleppen op heeft en zich laat gaan in makkelijke opmerkingen over stereotiepen...quote:Op maandag 19 juli 2004 12:20 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nou, zo laten ze zien dat ze niet met oogkleppen op in het leven staan...
V.
Mocht Bush willen, volgens onderstaande site zijn wij de baasquote:Op maandag 19 juli 2004 12:02 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
and here we see Bush shaking hands with Queen Beatrix...
Dit schijnt dus niet waar te zijn, na 13 september ging het luchtruim weer open.quote:Op maandag 19 juli 2004 14:56 schreef dmace het volgende:
Of de 170 vluchten naar saudi-arabia tijdens de luchthaven-stop direct na de 9/11-ramp.
Mij een beetje allemaal te vreemd.
Ja, goede site, ja, waar veel van de daar staande beweringen over MM ook weer vrij makkelijk onderuit gehaald kunnen worden...quote:Op maandag 19 juli 2004 15:17 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dit schijnt dus niet waar te zijn, na 13 september ging het luchtruim weer open.
Goede site waar veel van MM's beweringen onderuit gehaald worden
http://www.davekopel.com/(...)n-Fahrenheit-911.htm
Ja, en dat is zoooooo oneinig veel erger dan een Amerikaanse president die de boel in zijn eigen land, maar ook behoorlijk wereldwijd naar de klote helptquote:Op maandag 19 juli 2004 16:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dat Michael Moore het allemaal een beetje aangedikt heeft, is nu wel bekend.
Zoals? beetje makkelijk om dit zo te roepen. Wel de Micheal Moore manier van onderzoeken trouwensquote:Op maandag 19 juli 2004 16:52 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, goede site, ja, waar veel van de daar staande beweringen over MM ook weer vrij makkelijk onderuit gehaald kunnen worden...
V.
Dus omdat Bush zo fout is, is alles geoorloofd?quote:Op maandag 19 juli 2004 16:59 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, en dat is zoooooo oneinig veel erger dan een Amerikaanse president die de boel in zijn eigen land, maar ook behoorlijk wereldwijd naar de klote helpt
V.
Is je stelling het doel heiligt de middelen?quote:Op maandag 19 juli 2004 16:59 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, en dat is zoooooo oneinig veel erger dan een Amerikaanse president die de boel in zijn eigen land, maar ook behoorlijk wereldwijd naar de klote helpt
V.
Blijkbaar heb je de rest van dit topic niet gelezen, maar geeft verder niks lezen is best moeilijk als je zo'n nauw wereldbeeld hebtquote:Op maandag 19 juli 2004 16:52 schreef Verbal het volgende:
de een tot op de vierkante millimeter uitpluizen en vervolgens de eerste de beste site klakkeloos geloven
V.
Zoals (na wat knippen en plakken uit o.a. het vorige topic over Fahrenheit, maar ja, lezen is nogal moeilijk met zo'n nauw wereldbeeld als jij):quote:Op maandag 19 juli 2004 17:07 schreef Chewie het volgende:
[..]
Zoals? beetje makkelijk om dit zo te roepen. Wel de Micheal Moore manier van onderzoeken trouwens
quote:Op zaterdag 10 juli 2004 23:41 schreef Verbal het volgende:
[Ik heb de eerste 10 van die genoemde 'deceits' gelezen, omdat ik toch wel nieuwsgierig was, maar
ik merk dat ik toch eerst de film moet kijken om echt te bekijken wat en hoe.
Maar sorry hoor, als ik toch een paar van die punten lees...
Bijvoorbeeld punten 9 en 10
Die zijn me van een kleinzieligheid... 'MM laat de horror van de aanvallen van 9/11 zien, maar in feite liegt hij, want hij vond het helemaal niet erg'
of
'President Bush' verbijsterende stilte werd juist toegejuicht door de directrice van de betreffende school en dat meldt MM niet' En dan vervolgens een citaat van dat mens waarin ze zich serieus afvraagt wat hij dan had moeten doen... 'opstaan en wegrennen?' Ehhh DUH!
MY GOD, wat een armoe!!!]
...en daar zijn nog wel wat aan toe te voegen...Deceit 6: 'Over Bush zegt Moore dat hij 42% van de tijd vakantie had... wat hij er niet bij zegt, is dat de weekenden daarin zijn meegeteld... en trouwens, het was maar 38 %' Jezus.... die man is president van de FUCKING US of A.... Daar heb je dus geen ATV-dagen. Daar MOET je dus aan het werk Deceit 7: 'Als Bush een commentaar levert over terroristen en daarna een golfbal wegslaat wekt Moore de indruk dat hij het over Al Quaeda-terroristen heeft, maar hij heeft het over een Palestijnse terrorist' WOW! Wat een oplichterij van Moore... Dat Bush zèlf AL het terrorisme, en onder andere met naam en toenaam de Palestijnen in zijn WOT heeft betrokken, telt niet...
En nog serieus met Michael Isikoff als betrouwbare criticus op Michael Moore komen aanzeilen
Maar, zoals gezegd... ik heb de film nog niet gezien, dus waar een boel van die aantijgingen over gaan, geen idee.
Dit is wat ik uit het blote hoofd doe.
V.
Wat zou het dan als wat Moore te melden heeft niet helemaal waar isquote:En wat zou het dat wat zij melden over MM niet helemaal waar is.
of adviseurs hebben geadviseerd juist niet in de tegenaanval te gaan. De docu draait nu een paar weken: wat voor gevolg heeft het gehad op de peilingen? Nauwelijks iets. Waarom zouden ze een war on Michael Moore gaan beginnen als de docu kennelijk niet zulke verstrekkende gevolgen heeft?quote:Op maandag 19 juli 2004 16:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dat Michael Moore het allemaal een beetje aangedikt heeft, is nu wel bekend. Wat ik niet snap is Bush en kornuiten niet in de tegenaanval gaan. Of zijn ze allemaal op vakantie en weten ze niet dat Fahrenheit al draait?Volgens mij hebben ze meer te verbergen en zeggen ze daarom niks.
quote:Op maandag 19 juli 2004 17:08 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dus omdat Bush zo fout is, is alles geoorloofd?
Jongens, jongens toch... rustig, want anders bezeer je je nog...quote:Op maandag 19 juli 2004 17:08 schreef hafmo het volgende:
Is je stelling het doel heiligt de middelen?
Volgens mij wordt er in de Amerikaanse Media best veel aandacht aan besteed (vooral op het internet). Het lijkt mij dat het niet goed is als Bush (of zijn team) persoonlijk in gaat op MM. Dat draait de focus van hem en Kerry af.quote:Op maandag 19 juli 2004 16:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dat Michael Moore het allemaal een beetje aangedikt heeft, is nu wel bekend. Wat ik niet snap is Bush en kornuiten niet in de tegenaanval gaan. Of zijn ze allemaal op vakantie en weten ze niet dat Fahrenheit al draait?Volgens mij hebben ze meer te verbergen en zeggen ze daarom niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |