De angst komt voort uit ontwetendheid , de media inzake alq*da irak etc...quote:Op donderdag 15 juli 2004 02:17 schreef Internationalist het volgende:
Vanwaar die afkeer voor moslims? Bang dat ze 'jouw' land komen overnemen? Dat ze hier de sharia in willen voeren ofzo?![]()
Zeker wel de meeste mensen hier op 'het' forum moeten niks van 'het' geloof in het algemeen weten.quote:Op donderdag 15 juli 2004 02:17 schreef Internationalist het volgende:
Met 'Islam is slecht, lees de koran maar' moet je niet aankomen want de Bijbel is geen haar beter en daar wordt niet in honderden topics over gejankt.
Precies!quote:Op donderdag 15 juli 2004 02:17 schreef Internationalist het volgende:
Ach, angst komt voort uit onwetendheid he.
Hallo Bush-reetlikkertjequote:Op donderdag 15 juli 2004 02:25 schreef R@b het volgende:
Hallo Islam-lover.
Hoe useless om je daar druk over te maken dan. Heb je je wel eens afgevraagd hoeveel moslims in Nederland (daar gaat het in dit topic om) niet extremistisch zijn? Opzeker dat je dan op een overgrote meerderheid uitkomtquote:De meeste hebben een hekel aan fundamentalistische/radicale moslims. Degene die hier inderdaad de sharia willen invoeren, die ons lager van varkens en honden beschouwen en die iedere vrouw in een tent willen hijsen.
Ah, een nieuwe en rechtvaardige reden om hier moslims te haten.quote:Een vreedzame islamitische democratie die de mensenrechten eerbiedigt, is tot nu toe een utopie.
Ah, nog zo 1. Zie boven.quote:Op donderdag 15 juli 2004 02:31 schreef teknomist het volgende:
En dat is het grote verschil tussen het Christendom en de Islam: wij gooien geen heksen op de brandstapel; maar zij stenigen nog wel ongelovigen.
Wie zeg dat ik de Islam haat of er bang voor ben...quote:Op donderdag 15 juli 2004 02:33 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Ah, nog zo 1. Zie boven.
quote:Met 'Islam is slecht, lees de koran maar' moet je niet aankomen want de Bijbel is geen haar beter en daar wordt niet in honderden topics over gejankt.
Je neemt het toch duidelijk op voor het Christendom en komt met 'argumenten' tegen de Islam. Ok, betekent niet meteen dat je de Islam haat maar ik ken je niet dus het leek wel aanvaardbaarquote:Op donderdag 15 juli 2004 02:35 schreef teknomist het volgende:
[..]
Wie zeg dat ik de Islam haat of er bang voor ben...
[..]
Ik probeer je uit te leggen waarom mensen wel ageren tegen de Islam maar niet tegen het Christendom.quote:Op donderdag 15 juli 2004 02:40 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Je neemt het toch duidelijk op voor het Christendom en komt met 'argumenten' tegen de Islam.
Ok dan. Gelukkig zijn er nog wel mensen die nadenken hequote:Op donderdag 15 juli 2004 02:36 schreef socko het volgende:
Oja ik reageer hier wel maar ik ben geen anti-islam knaap.
Dat snapte ik al. Dat argument gebruiken ze zowat allemaal om hun haat goed te praten. Ik vraag jou alleen waarom dát de hier vredig and well wonende moslims wordt aangerekend.quote:Op donderdag 15 juli 2004 02:41 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik probeer je uit te leggen waarom mensen wel ageren tegen de Islam maar niet tegen het Christendom.
Dat argument is overigens wel terecht als het in een andere context wordt gebruikt, namelijk om de Tweede Wereld te beschaven. Ik ben het overigens met je eens dat moslims in Nederland met een scheef oog worden aangekeken door misstanden in bijvoorbeeld Iran.quote:Op donderdag 15 juli 2004 02:43 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Dat snapte ik al. Dat argument gebruiken ze zowat allemaal om hun haat goed te praten. Ik vraag jou alleen waarom dát de hier vredig and well wonende moslims wordt aangerekend.
De VS wilt niet het christelijk conservatisme opdringen aan andere landen maar eerder de liberale democratie. Wat ik overigens een juist motief vind - zolang het niet onder valse motieven wordt gedaan.quote:Op donderdag 15 juli 2004 03:08 schreef Megumi het volgende:
Derhalve zit de VS fout met het christelijk conservatisme en de islam met het terrorisme.
De oorlog in Irak is een mooi voorbeeld van dat opdringen van het christelijk fundamentalisme. En vindt plaats op valse gronden. Maar daar krijgen ze nu ook weer net als in Vietnam een flink pak slaag voor.quote:Op donderdag 15 juli 2004 03:11 schreef teknomist het volgende:
[..]
De VS wilt niet het christelijk conservatisme opdringen aan andere landen maar eerder de liberale democratie. Wat ik overigens een juist motief vind - zolang het niet onder valse motieven wordt gedaan.
De VS zijn conservatief en mogen zeker niet het (felbegeerdequote:Op donderdag 15 juli 2004 03:11 schreef teknomist het volgende:
De VS wilt niet het christelijk conservatisme opdringen aan andere landen maar eerder de liberale democratie. Wat ik overigens een juist motief vind - zolang het niet onder valse motieven wordt gedaan.
De VS wil Irak de democratie opdringen en geen kerken bouwen.quote:Op donderdag 15 juli 2004 03:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
De oorlog in Irak is een mooi voorbeeld van dat opdringen van het christelijk fundamentalisme.
De VS zijn liberaal in de zin dat iedereen het recht heeft zijn eigen mening te hebben en geloof uit te dragen. (Overigens gaan het klassiekliberalisme en het conservatisme prima samen hoor.)quote:Op donderdag 15 juli 2004 03:14 schreef Steijn het volgende:
[..]
De VS zijn conservatief en mogen zeker niet het (felbegeerde) predicaat liberaal dragen.
Binnen de VS klopt dat. Buiten de VS niet. Want vergeet niet dat de VS in het buitenland allerlei overheden steunt met een zeer bedenkelijk mensenrechten beleid. Ze hebben tenslotte ook tijdens de Irak-Iran oorlog Saddam volop met geld en wapens gesteunt.quote:Op donderdag 15 juli 2004 03:17 schreef teknomist het volgende:
[..]
De VS zijn liberaal in de zin dat iedereen het recht heeft zijn eigen mening te hebben en geloof uit te dragen.
Ik ontken niet dat de VS wat betreft internationale politiek een redelijk opportunistisch beleid voeren maar binnen de eigen grenzen zijn de VS een volwaardig liberaal land.quote:Op donderdag 15 juli 2004 03:20 schreef Megumi het volgende:
[..]
Binnen de VS klopt dat. Buiten de VS niet. Want vergeet niet dat de VS in het buitenland allerlei overheden steunt met een zeer bedenkelijk mensenrechten beleid. Ze hebben tenslotte ook tijdens de Irak-Iran oorlog Saddam volop met geld en wapens gesteunt.
Dan ken je de geschiedenis van de VS blijkbaar niet zo goed.quote:Op donderdag 15 juli 2004 03:21 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat de VS wat betreft internationale politiek een redelijk opportunistisch beleid voeren maar binnen de eigen grenzen zijn de VS een volwaardig liberaal land.
Hoe bedoel je dat? Ik heb het nu over de situatie zoals die nu is.quote:Op donderdag 15 juli 2004 03:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dan ken je de geschiedenis van de VS blijkbaar niet zo goed.
Ehh, er is nogal wat tumult rond het homo huwelijk, homo zijn opzich is ook niet geaccepteerd, er wordt nog een repressief soft-drugs beleid gevoerd en er is veel te doen rondom een speciale Islam postzegel (men schijnt 11 september rechtstreeks te linken met moslims). En of dat nog niet genoeg is predict Bush ook nog onthouding als middel tegen AIDS ipv condooms.quote:Op donderdag 15 juli 2004 03:17 schreef teknomist het volgende:
De VS zijn liberaal in de zin dat iedereen het recht heeft zijn eigen mening te hebben en geloof uit te dragen. (Overigens gaan het klassiekliberalisme en het conservatisme prima samen hoor.)
Het liberalisme impliceert niet dat homo's het recht hebben om te trouwen of dat eventuele privacyrechten niet geschonden mogen worden. Zoals je boven had kunnen lezen had ik het over het recht van vrije meningsuiting en godsdienstvrijheidquote:Op donderdag 15 juli 2004 03:28 schreef Megumi het volgende:
Denk eens aan de rechte van en denkbeelden over homo's. Dat 60% van de Amerikanen onder de armoede grens leven. enz enz. Daarnaast wordt er van de 11e misbruik gemaakt om de burgerrechten flink in te perken.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 15 juli 2004 03:30 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ehh, er is nogal wat tumult rond het homo huwelijk, homo zijn opzich is ook niet geaccepteerd, er wordt nog een repressief soft-drugs beleid gevoerd en er is veel te doen rondom een speciale Islam postzegel (men schijnt 11 september rechtstreeks te linken met moslims). En of dat nog niet genoeg is predict Bush ook nog onthouding als middel tegen AIDS ipv condooms.
Nederland, Belgie en Scandinavie zijn de echte liberale landen.
Eerder een kenmerk van compassie en medemenselijkheid. Iets wat men in de VS in elk geval bij de overheid nog nooit van gehoord heeft.quote:Op donderdag 15 juli 2004 03:33 schreef teknomist het volgende:
[..]
Het liberalisme impliceert niet dat homo's het recht hebben om te trouwen of dat eventuele privacyrechten niet geschonden mogen worden. Zoals je boven had kunnen lezen had ik het over het recht van vrije meningsuiting en godsdienstvrijheid.
Het feit dat er veel armoede is is misschien juist een consequentie van het feit dat de VS een liberaal land zijn. Immers, een sociaal vangnet is eerder een kenmerk van een sociaal-democratische constitutie.
Liberalisme is het hebben van persoonlijke vrijheden mits dat niet ten koste gaat van anderen. Op het economisch gebied is de VS wel liberaler.quote:Op donderdag 15 juli 2004 03:36 schreef teknomist het volgende:
Overigens moet men liberalisme niet met tolerantie verwarren.
Dat ben ik het met je eens maar dat neemt niet weg dat de VS geen liberaal land zijn.quote:Op donderdag 15 juli 2004 03:37 schreef Megumi het volgende:
[..]
Eerder een kenmerk van compassie en medemenselijkheid. Iets wat men in de VS in elk geval bij de overheid nog nooit van gehoord heeft.
Dat is een staaltje deontologische ethiek... ik had het meer over het liberalisme als zijnde een politiek systeem.quote:Op donderdag 15 juli 2004 03:37 schreef Steijn het volgende:
[..]
Liberalisme is het hebben van persoonlijke vrijheden mits dat niet ten koste gaat van anderen. Op het economisch gebied is de VS wel liberaler.
Wat is deontologische ethiek? Het kiessysteem (bijna dan, er is geen evenredige vertegenwoordiging) en de politiek zijn inderdaad wel liberaal. En dan in de zin dat de VS erg democratisch is.quote:Op donderdag 15 juli 2004 03:39 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat is een staaltje deontologische ethiek... ik had het meer over het liberalisme als zijnde een politiek systeem.
Heel simpel heb je twee soorten ethiek. Deontologisch ethiek gaat uit van principes en basisregels die onafhankelijk gelden van de situatie, bijvoorbeeld dat abortus altijd slecht is. De andere soort is teleologische ethiek en die bepaalt of iets goed of slechts is aan de hand van het doel dat bereikt moet worden ('het doel heiligt de middel').quote:Op donderdag 15 juli 2004 03:42 schreef Steijn het volgende:
[..]
Wat is deontologische ethiek?
Goh, nog wat geleerd ook op woensdagnacht om 4 uur, bedankt.quote:Op donderdag 15 juli 2004 03:46 schreef teknomist het volgende:
[..]
Heel simpel heb je twee soorten ethiek. Deontologisch ethiek gaat uit van principes en basisregels die onafhankelijk gelden van de situatie, bijvoorbeeld dat abortus altijd slecht is. De andere soort is teleologische ethiek en die bepaalt of iets goed of slechts is aan de hand van het doel dat bereikt moet worden ('het doel heiligt de middel').
Als je doelt op olie dan klopt dat niet wat men heeft ooit uitgerekend dat de hele oorlog en wederopbouw meer kost dan eventueel aan olie op zou leveren.quote:Op donderdag 15 juli 2004 03:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Goh, nog wat geleerd ook op woensdagnacht om 4 uur, bedankt.
Ik denk niet dat de V.S. het christendom wil verspreiden in het Midden-Oosten, of de democratie. Men is een nieuwe afzetmarkt aan het voorbereiden. Daarvoor is een economisch liberale/kapitalistische instelling nodig, en een democratie helpt daarbij. Men probeert daar de boel politiek naar de hand te zetten voor de toekomst.
Hallo schandknaapje, mis jij Fonsie S al een beetje ?quote:Op donderdag 15 juli 2004 02:17 schreef Internationalist het volgende:
hallo anti-islam knaapjes
Het hele Midden-Oosten draait om de olie en de oorlog in Irak ook. Het zal wellicht meer kosten dan er uitgehaald wordt, wat niet uitmaakt, want het blijft Iraakse olie, maar een auto rijdt niet op geld.quote:Op donderdag 15 juli 2004 03:58 schreef teknomist het volgende:
Als je doelt op olie dan klopt dat niet wat men heeft ooit uitgerekend dat de hele oorlog en wederopbouw meer kost dan eventueel aan olie op zou leveren.
quote:Op donderdag 15 juli 2004 09:53 schreef NeoGenic1982 het volgende:
Nederlanders staan er om bekend dat ze open zijn, helpen enz...
Gezien de username van de TS is hij vast een naieve linkse rakker met oogkleppen opquote:Op donderdag 15 juli 2004 09:53 schreef NeoGenic1982 het volgende:
En ik interesseer me erg voor de Islam, en ontwetend en bang ben ik ook niet, en een rasict ook niet, en TS als je niks weet te antwoorden op dit stukje tekst reageer dan aub helemaal niet meer in dit topic, want de enige argumenten die jij aanvoerd zijn " Ontwetendheid en bang" ik kan nog wel uren doorgaan over de Islam.
Tsja, veel Nederlanders denken ook dat ze hun talen kennen, terwijl ze het Nederlands niet eens machtig zijn...quote:Op donderdag 15 juli 2004 09:53 schreef NeoGenic1982 het volgende:
Nederlanders staan er om bekend dat ze open zijn, helpen enz...
Ik ben het hier op hoofdlijnen mee eens. Het feit dat veel gelovigen (of dat nu moslims of christenen zijn) hun geloof aan anderen willen opdringen, stoort mij mateloos. We hebben in dit land zelfs een omroep (EO) die niets anders doet (verspreiden van het evangelie). Ik dring mijn levensovertuiging ook niet aan anderen op. Ik ben 100 procent ongelovig, ben daar trots op en wens dat de rest van mijn leven te blijven. Wat je bij genoemde gelovigen vaak ziet, is dat ze zelf stoppen met denken over bepaalde onderwerpen en letterlijk oplepelen wat hun imam/dominee/pastoor zegt, of wat in de bijbel/koran staat.quote:Op donderdag 15 juli 2004 08:15 schreef Hiawatha het volgende:
Ik ben niet bang voor de islam, ik heb alleen een hekel aan mensen die ontzettend hard aan hun geloof vasthouden. (...) Ik vind het een beetje zielig als mensen er sterk van overtuigd zijn dat hun geloof de absolute waarheid is en dat ongelovige 'gered' moeten worden. Daarnaast vind ik het ook erg sneu om te zien hoe gelovige alles maar slikken wat die jurk-dragende kerels allemaal uitkramen. In plaats van zelf eens een keer na te denken en kritisch te zijn lopen ze als makke lammetjes achter hun imam of priester aan. ...
Ten eerste lijkt mij de verre geschiedenis niet echt relevant voor de huidige situatie, ten tweede was het niet zozeer de godsdienst die zich gewelddadig verspreidde, maar de Arabieren, waarna de Islam door de onderworpenen vaak werd overgenomen, hetzij uit een soort eigen wil, hetzij uit financiële voordelen, en ten derde hebben zich er meer geweldadige kersteningen voorgedaan dan bekeringen naar de Islam. Volgens mij.quote:Op donderdag 15 juli 2004 10:00 schreef dVTB het volgende:
Ook kan hij er niet omheen dat islam de godsdienst is die zich in de geschiedenis het meest gewelddadig heeft verspreid.
Serieuze vragen met een onheuse benadering "hallo anti-islam knaapjes"...quote:Op donderdag 15 juli 2004 02:17 schreef Internationalist het volgende:
Vanwaar die afkeer voor moslims? Bang dat ze 'jouw' land komen overnemen? Dat ze hier de sharia in willen voeren ofzo?![]()
Met 'Islam is slecht, lees de koran maar' moet je niet aankomen want de Bijbel is geen haar beter en daar wordt niet in honderden topics over gejankt.
Serieuze vragen trouwens, dit keer dus wel discussievoer, sizzler.
En bestempelen elke moslim die een hoofddoekje heeft dan ook direct als radicaal.quote:Op donderdag 15 juli 2004 02:25 schreef R@b het volgende:
Hallo Islam-lover.
De meeste hebben een hekel aan fundamentalistische/radicale moslims.
Overigens zijn die fundamentalisten niet verantwoordelijk voor al die criminelen topics die jij zo graag op de FP schoptquote:Op donderdag 15 juli 2004 02:25 schreef R@b het volgende:
Hallo Islam-lover.
De meeste hebben een hekel aan fundamentalistische/radicale moslims. Degene die hier inderdaad de sharia willen invoeren, die ons lager van varkens en honden beschouwen en die iedere vrouw in een tent willen hijsen.
Dat de Bijbel ook niet altijd even koosjer is doet niet ter zake. Christenen hebben aangetoond democratische staten te kunnen oprichten. Een vreedzame islamitische democratie die de mensenrechten eerbiedigt, is tot nu toe een utopie.
Vriendelijke groet.
Gisteren netwerk gezien? De Frans-Marokkaanse Méliane liet er toch weinig van heel. Dat iemand zelfs zijn/haar uiterlijk aanpast op de religie, vind ik toch wel redelijk radicaal. Qua definitie klopt het dan wel.quote:Op donderdag 15 juli 2004 10:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
En bestempelen elke moslim die een hoofddoekje heeft dan ook direct als radicaal.
Blijft het ultieme flauwe excuus.
Beste profiteur van de samenleving,quote:Op donderdag 15 juli 2004 02:17 schreef Internationalist het volgende:
Wat zei Méliane?quote:Op donderdag 15 juli 2004 10:53 schreef Klompendanser het volgende:
[..]
Gisteren netwerk gezien? De Frans-Marokkaanse Méliane liet er toch weinig van heel. Dat iemand zelfs zijn/haar uiterlijk aanpast op de religie, vind ik toch wel redelijk radicaal. Qua definitie klopt het dan wel.
Met de nadruk op misschien, het ligt echt aan de persoon. Er zijn ook grote groepen christenen die de bijbel als de absloute waarheid zijn. (Bij voorkeur de statenvertaling uit 16nogwat).quote:Op donderdag 15 juli 2004 10:19 schreef Klompendanser het volgende:
[..]
Serieuze vragen met een onheuse benadering "hallo anti-islam knaapjes"...
Maar goed, de Koran en de Bijbel zijn tot op zekere hoogte te vergelijken, al zal een Christen de Bijbel niet meer zo letterlijk interpreteren en een moslim doet dat misschien wel met de Koran.
Ik dacht even dat dit een satirisch stukje was maar je meent het echt?quote:Op donderdag 15 juli 2004 10:53 schreef RigorMortis het volgende:
[..]
Beste profiteur van de samenleving,
De Islam past niet in de Nederlandse samenleving, die gestoeld is op Joods-christelijke normen en waarden. Het humanisme is een welkome aanvulling. Atheisme wordt geaccepteerd. Bij sollicitaties wordt niet gevraagd naar geloofsovertuiging, iedereen is vrij om te doen en laten wat ie wil.
De islam kent die vorm van vrijheid niet. Islamieten maken misbruik van de Nederlandse gastvrijheid en passen zich niet aan. Ze bouwen gesubsidieerde kerken waar ze snode plannen smeden om ons land te overheersen.
Vrouwen hebben niks te vertellen, en de gekortwiekte piemels zorgen voor veel nageslacht (lees overlast). Nederland gaat failliet aan Moslims.![]()
Volgens mij kick jij op een reltopic, dus kijk maar of je dit stuk seriues neemt...
Islam![]()
Ik heb de geschiedenis puur aangehaald om aan te geven dat de angst van mensen voor de islam ergens op gestoeld is; in dat verband noemde ik ook de nog altijd bestaande groeperingen die verspreiding van het geloof over de wereld als doel hebben, waarbij ze geweld niet schuwen.quote:Op donderdag 15 juli 2004 10:08 schreef Monidique het volgende:
[..] Ten eerste lijkt mij de verre geschiedenis niet echt relevant voor de huidige situatie, ten tweede was het niet zozeer de godsdienst die zich gewelddadig verspreidde, maar de Arabieren, waarna de Islam door de onderworpenen vaak werd overgenomen, hetzij uit een soort eigen wil, hetzij uit financiële voordelen, en ten derde hebben zich er meer geweldadige kersteningen voorgedaan dan bekeringen naar de Islam. Volgens mij. Maar goed, zoals ik al zei: de verre geschiedenis, en zekere de mate waarin de Islam zich verspreidde, heeft niet echt veel te maken met alle problemen die er op dit moment eventueel zijn.
Kort gezegd: de vrouwenemancipatie werd teruggedrongen door vrouwen met een hoofddoekje op te laten lopen. Klik even op de link die ik gaf, dan kun je zelfs de uitzending bekijken.quote:Op donderdag 15 juli 2004 10:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat zei Méliane?
Nah, ik heb geen zin om die uitzending te bekijken. Maar wat Mélaine zegt, hoeft natuurlijk niet meteen ook waar te zijn.quote:Op donderdag 15 juli 2004 11:00 schreef Klompendanser het volgende:
[..]
Kort gezegd: de vrouwenemancipatie werd teruggedrongen door vrouwen met een hoofddoekje op te laten lopen. Klik even op de link die ik gaf, dan kun je zelfs de uitzending bekijken.
Als je de hele geschiedenis neemt heeft het christendom de meeste doden veroorzaakt. Het moslim geweld is iets van ongeveer de afgelopen 100 jaar. Ze hebben dus nog enkele miljoenen te gaan. Alvorens het christendom in te halen.quote:Op donderdag 15 juli 2004 10:00 schreef dVTB het volgende:
De Topic-starter kan niet ontkennen dat er moslimgroeperingen zijn die als doel hebben om de islam over de hele wereld te verspreiden. Ook kan hij er niet omheen dat islam de godsdienst is die zich in de geschiedenis het meest gewelddadig heeft verspreid.
Hoeveel doden staan dan op naam van het Christendom?quote:Op donderdag 15 juli 2004 11:10 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als je de hele geschiedenis neemt heeft het christendom de meeste doden veroorzaakt. Het moslim geweld is iets van ongeveer de afgelopen 100 jaar. Ze hebben dus nog enkele miljoenen te gaan. Alvorens het christendom in te halen.
Precies, zelfs een moskeebezoek wordt als radicaal bestempelt.quote:Op donderdag 15 juli 2004 10:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
En bestempelen elke moslim die een hoofddoekje heeft dan ook direct als radicaal.
Blijft het ultieme flauwe excuus.
Verander die titel dan ook maar. Desnoodes zet je er alleen wat hOOFDLETTERS bij.quote:Op donderdag 15 juli 2004 11:15 schreef sizzler het volgende:
POL >> WFL
Zij kwam zeer realistisch, oprecht, eerlijk, modern en westers over. Bovendien liet zij wat voorbeelden zien en werden jongeren geinterviewd en van de beeldvorming werd je niet vrolijk. Beinvloed door cultuur, die op haar beurt weer beinvloed werd door religie, bleek dat jongens en meisjes steeds verder van elkaar af kwamen te staan met alle gevolgen van dien. Dat is onwesters en onwenselijk. Dat is de waarheid.quote:Op donderdag 15 juli 2004 11:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nah, ik heb geen zin om die uitzending te bekijken. Maar wat Mélaine zegt, hoeft natuurlijk niet meteen ook waar te zijn.
Dat was zeker in die Franse ghetto's?quote:Op donderdag 15 juli 2004 11:16 schreef Klompendanser het volgende:
Dat is onwesters en onwenselijk. Dat is de waarheid.
Ben jij wel eens hard genomen door een moslim , knaapje ?quote:Op donderdag 15 juli 2004 02:17 schreef Internationalist het volgende:
Het bloed stond in Jeruzalem op een bepaald moment hoog in de stratenquote:Op donderdag 15 juli 2004 11:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hoeveel doden staan dan op naam van het Christendom?
Ja, ongetwijfeld. De Kruistochten waren nogal bloederig soms, maar dat hoeven niet allemaal doden uit naam het Christendom te zijn en nog steeds zegt het niet hoeveel slachtoffers nou uit naam van het Christendom zijn gemaakt.quote:Op donderdag 15 juli 2004 11:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het bloed stond in Jeruzalem op een bepaald moment hoog in de straten.
Voor onze huidige kruistochten beschikken wij over geweldige hitech spullen..quote:Op donderdag 15 juli 2004 11:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, ongetwijfeld. De Kruistochten waren nogal bloederig soms, maar dat hoeven niet allemaal doden uit naam het Christendom te zijn en nog steeds zegt het niet hoeveel slachtoffers nou uit naam van het Christendom zijn gemaakt.
Haaaa.... nu weten we waar jouw haat vandaan komt, je bent van achteren genomen door een moslim!quote:Op donderdag 15 juli 2004 11:28 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Ben jij wel eens hard genomen door een moslim , knaapje ?
( Serieuze vragen trouwens )
Ik denk ook niet dat er ooit absolute getallen voor te vinden zijn.quote:Op donderdag 15 juli 2004 11:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, ongetwijfeld. De Kruistochten waren nogal bloederig soms, maar dat hoeven niet allemaal doden uit naam het Christendom te zijn en nog steeds zegt het niet hoeveel slachtoffers nou uit naam van het Christendom zijn gemaakt.
Ja, zoiets hoorde ik ook al ergensquote:Op donderdag 15 juli 2004 11:14 schreef schatje het volgende:
[..]
Precies, zelfs een moskeebezoek wordt als radicaal bestempelt.
Want in India hebben moslims duizend jaar niks uitgevoerd?quote:Op donderdag 15 juli 2004 11:10 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als je de hele geschiedenis neemt heeft het christendom de meeste doden veroorzaakt. Het moslim geweld is iets van ongeveer de afgelopen 100 jaar. Ze hebben dus nog enkele miljoenen te gaan. Alvorens het christendom in te halen.
Een beetje kort door de bocht. Of geloof jij werkelijk dat alle moskee-gangers plannen zitten te smeden om 'ons' te doden?quote:Ze bouwen gesubsidieerde kerken waar ze snode plannen smeden om ons land te overheersen.
Helaas hebben vrouwen nogal weinig te vertellen in de moslimcultuur. Maar als 'de westerse man' een vrouw als een object ziet, dan wordt dat als onnozelheid afgewimpeld.quote:Vrouwen hebben niks te vertellen,
Moslims hebben over het algemeen een hoger geboortecijfer, maar ligt dat aan hun godsdienst?quote:en de gekortwiekte piemels zorgen voor veel nageslacht (lees overlast). Nederland gaat failliet aan Moslims.
Gaan we kijken naar de doden die mensen uit de naam van het Christendom veroorzaakt hebben, of naar het aantal doden dat door christenen is veroorzaakt uit politieke motieven? En vergeet niet hoe de Islam vroeger en nu nog steeds verspreid wordt.quote:Als je de hele geschiedenis neemt heeft het christendom de meeste doden veroorzaakt. Het moslim geweld is iets van ongeveer de afgelopen 100 jaar. Ze hebben dus nog enkele miljoenen te gaan. Alvorens het christendom in te halen.
Ah zielige kirmizi ook.quote:Op donderdag 15 juli 2004 14:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Aaaah, jij ook hier in WFL? O, wacht even. Het gaat over anti-Islam.
Ach ja, niet geschoten is altijd mis zeggen ze.quote:Overigens gaan de Turken het straks nogmaals proberen, maar dat wist je natuurlijk al.
De Islam in feite ook.quote:Op donderdag 15 juli 2004 10:53 schreef RigorMortis het volgende:
[..]
,
De Islam past niet in de Nederlandse samenleving, die gestoeld is op Joods-christelijke normen en waarden.
Jij hebt ECHT geen idee waar je het over hebt, he?quote:Op donderdag 15 juli 2004 11:10 schreef Megumi het volgende:
[..]
En hoeveel van die miljoen moslims zijn nou streng conservatief? Mijn turkse buren, die beiden werken, waarvan de vrouw geen hoofddoekje draagt, die roken en alcohol drinken zie ik niet als streng conservatief.quote:Op donderdag 15 juli 2004 15:57 schreef heiden6 het volgende:
Ik vind de gemiddelde fanatieke imam uit een suggestieve NOVA-uitzending niet erger dan bijvoorbeeld Pat Robertson die vele tientallen mijoenen mensen bereikt met zijn dagelijkse tv-programma's. Hier in Nederland is (gelukkig, wat mij betreft) het christendom een dusdanig kleine stroming geworden dat het weinig uithaalt in de politiek en de maatschappij.
Ik denk dan ook dat een gedeelte van de frustratie t.o.v. moslims inderdaad te maken heeft met het feit dat we nu in Nederland een nieuw geloof hebben, en een erg conservatieve cultuur die ermee samengaat, terwijl we nauwelijks de hippie-periode achter de rug hebben. De secularisatie waar veel mensen trots op zijn, en vooral blij mee, komt daarmee in gevaar. In die zin, dat we dus toch rekening moeten houden met gelovigen, want een miljoen moslims kun je natuurlijk niet negeren.
Het kan wel en gebeurt dan ook.quote:Op donderdag 15 juli 2004 15:57 schreef heiden6 het volgende:
....
De secularisatie waar veel mensen trots op zijn, en vooral blij mee, komt daarmee in gevaar. In die zin, dat we dus toch rekening moeten houden met gelovigen, want een miljoen moslims kun je natuurlijk niet negeren.
Vergeleken met de Nederlandse cultuur is de cultuur van de meeste Islamitische landen over het algemeen erg conservatief. Dat is geen belediging, dat is een constatering.quote:Op donderdag 15 juli 2004 16:09 schreef SirBenniMiles het volgende:
[..]
En hoeveel van die miljoen moslims zijn nou streng conservatief? Mijn turkse buren, die beiden werken, waarvan de vrouw geen hoofddoekje draagt, die roken en alcohol drinken zie ik niet als streng conservatief.
De turken een paar huizen verderop waarvan de vrouw en hoofddoek draagt, haar dochter van nauwelijks 12 ook. Waarvan de dochter en de vrouw beiden de hele dag thuiszitten. Waarvan de vrouw geen nederlands spreekt. Of je dat nou als 'cultuurverrijking' moet zien.
We krijgen trouwens nieuwe buren. Onze armeense buren gaan weg en er komen nieuwe turken voor in de plaats. De alleenstaande moeder werkt, en heeft 2 kinderen. Haar vriend heeft hier in de buurt een resibureau.
Je kunt niet zomaar zeggen zij zijn moslim dus zij zijn conservatief omdat je onschuldige mensen daarmee treft. Een bekende terrorist (Ramzi Youssef) leidde voor zijn arrestatie een zeer westers leven. Het was een versierder. Dus waar zit het gevaar? Wie moet je aanpakken?
Klopt. Maar die mensen wonen nu hier. De meesten zijn achterlijke streng islamitische bergboeren, maar 'helaas' zitten er ook gewoon normale mensen mensen tussen die gewoon geïntergreerd zijn in de Nederlandse samenleving.quote:Op donderdag 15 juli 2004 16:21 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Vergeleken met de Nederlandse cultuur is de cultuur van de meeste Islamitische landen over het algemeen erg conservatief. Dat is geen belediging, dat is een constatering.
De reactie alleen al... 'Ze'? Wie zijn ze? Leg maar eens even uit. Welke moslims bedoel je? Allemaal?quote:Op donderdag 15 juli 2004 18:16 schreef heracles het volgende:
Zijn Moslims mischien bang voor Cristenen en joden? Dat ze daarom zo fundamentalisch zijn geworden.
Ja, die hebben het ook wel es bloederig gemaakt. Niet zo bloederig als velen wel es denken, hoor, het viel allemaal wel mee met de Inquisitie en ze waren niet eens zo barbaars en onredelijk. Doodstraffen waren het állerlaatste middel. Overigens hebben de wereldlijke machten, die trouwens ook de vonnissen uitgesproken door de Inquisitie moesten voltrekken, meer bloed aan hun handen toendertijd dan zo'n onderzoeksinstituut als de Inquisitie.quote:Op donderdag 15 juli 2004 12:58 schreef Verbal het volgende:
Maar goed, de inquisitie heeft natuurlijk ook wel de nodige lol beleefd met andersgezinden.
Ha ha. Je moet met de bijbel niet aankomen want daar geloven wij ook niet in. En natuurlijk zijn wij ook anti-gristen. Idioot dat je moet geloven "moet kiezen voor God" om in de hemel te komen.quote:Op donderdag 15 juli 2004 02:17 schreef Internationalist het volgende:
Het land is dankzij die oorlog bevrijd van een dictator. Erg hé.quote:Op donderdag 15 juli 2004 03:14 schreef Megumi het volgende:
De oorlog in Irak is een mooi voorbeeld van dat opdringen van het christelijk fundamentalisme. En vindt plaats op valse gronden. Maar daar krijgen ze nu ook weer net als in Vietnam een flink pak slaag voor.
Het afzetten van een dictator is niet slecht. De oorlog is slecht. En wie dat verschil niet ziet moet zijn bek houden.quote:Op donderdag 15 juli 2004 18:39 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Het land is dankzij die oorlog bevrijd van een dictator. Erg hé.
Verbaas me er ook over dat uiterst Links erg boos is over het afzetten van een Saddam, en graag tegen Bush demo´t maar ik zie ze zelden tegen Mugabe aksie voeren. Nee, daar lopen ze te smuiken over de blanken boeren. Tegen Apartheid werd (terecht) geprotesteerd, maar Mugabe heeft meer slachtoffers gemaakt dan Apartheid.quote:Op donderdag 15 juli 2004 18:39 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Het land is dankzij die oorlog bevrijd van een dictator. Erg hé.
quote:Op donderdag 15 juli 2004 18:28 schreef heracles het volgende:
De bommenleggers, Koppenhakkers, zelfmoorddebielen, vrouwemishandelaars enzo.
quote:Op donderdag 15 juli 2004 18:16 schreef heracles het volgende:
Zijn Moslims mischien bang voor Cristenen en joden? Dat ze daarom zo fundamentalisch zijn geworden.
Waarom iszzz iszzzlam goed?quote:Op donderdag 15 juli 2004 18:43 schreef da_rippah het volgende:
Islam = goed
Preciesquote:Op donderdag 15 juli 2004 18:28 schreef heracles het volgende:
De bommenleggers, Koppenhakkers, zelfmoorddebielen, vrouwemishandelaars enzo.
Wat is er mis met Islam?quote:Op donderdag 15 juli 2004 18:47 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Waarom iszzz iszzzlam goed?
quote:Op donderdag 15 juli 2004 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat is er mis met Islam?
Bommen vallen uit vliegtuigen.quote:Beschaafde volkeren gooien bommen
Wie iemand willens en wetens euthanaseert noem ik NIET beschaafd.quote:euthanaseren
Ach ja, roemenen en moldaviërs... breek me de bek niet open.quote:handelen in vrouwen
Beschaafde volkeren laten die keuze aan het individu over, ipv het te verbieden.quote:Op donderdag 15 juli 2004 18:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
euthanaseren
quote:donderdag 15 juli 2004 18:16 schreef heracles het volgende:
Bommenleggers: dacht je werkelijk dat islamieten 'bommenleggen' recentelijk hebben uitgevonden? Het idee bestaat, en wordt toegepast, als decennia lang.quote:De bommenleggers, Koppenhakkers, zelfmoorddebielen, vrouwemishandelaars enzo.
Jij was toch homo. Veel moslims denken minder goed over homo's, dat je dat even weet. Maar er bestaan inderdaad liberale moslims, alleen in mindere mate dan bij het christendom.quote:Op donderdag 15 juli 2004 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat is er mis met Islam?
Heb aantal vrienden en (ex) collega?s die tot de Islam zijn, en sommige zeer principieel daar in zijn, aardige mensen, nooit problemen mee gehad.
quote:Artist: Kanye West
Song Title: Jesus Walks
Lyrics to Jesus Walks by Kanye West.
I need to recruit all the soldiers
All of god's soldiers
We at War
We at war with society, terrorism, racism, but most of all we at war wit ourselves
[Chorus]
Jesus Walks - God show me the way because the devil's tryin'a break me down
Jesus Walks With Me
[ Kanye West Lyrics. Jesus Walks lyrics. ]
[Verse 1]
Ya know what the mid-west iz? Young and Restless
Where restless [niggaz] might snatch yo necklace
And next these [niggaz] might jack yo lexus
Somebody tell these [niggaz] who Kanye West iz
I walk through the valley of the Chi where death iz
Top floor the view alone will leave you breathless
Try to catch it
Its kinda hard getting chocked by detectives
Yeh Yeh now check the method
They be askin us questions, harrasin, arrest us
Sayin we eat pieces of shit like you for breakfast, huh
Yall eat pieces of shit? Whats the basis?
We aint goin nowhere..but got suits and cases
A trunk full of coke, rental car from Avis
My momma used to say only Jesus can save us
Well momma I know I act a fool but ill be gone to November
I got packs to move, I hope..
[Chorus]
Jesus Walks- God show me the way because the devil tryna break me down
Jesus Walks With Me- The only thing that I pray iz that my feet dont fail me now (i waaaaant jeeeesus)
Jesus Walks- And I dont think theres nothing I could do now to right my wrongs (Jesus walk Jesus walk)
Jesus Walks With Me-I wanna talk to God but im afraid cuz we aint spoke in so long. (i waaaaant jeeeesus)
Jesus Walks- God show me the way because the devil tryna break me down (ooh believe)
Jesus Walks With Me- The only thing that I pray iz that my feet dont fail me now
Jesus Walks- And I dont think theres nothing I could do now to right my wrongs
Jesus Walks- I wanna talk to God but im afraid cuz we aint spoke in so long.
(jesus walks) So long (jesus walks) So long (jesus walks with me)
[Verse 2]
To the hustlers, killers, murderers, drug dealers, even the strippers
(jesus walks with them)
To the victims of welfare, feel we livin in hell here, hell yeah
(jesus walks with them)
Now hear thee hear thee, wanna see thee more clearly
I know he hear me when my feet get weary
Cuz we're thee almost nearly extinct
We rappers is role models, we rap we don't think
I ain't here to argue about his facial features
Or here to convert atheists into believers
Im just tryna say the way school need teachers
The Way Kathy Lee needed Regis...thats the way y'all need Jesus.
So here go my single dawg, radio needs this
They-said-you-could-rap-about anything except for jesus
That means guns, sex, lies, videotape
But if I talk about God my record wont get played, huh?
Well if this take away from my spinz...which will prolly take away my endz..
Then i hope it take away from my sinz and bring the day that im dreamin bout...
Next time im in the club, everybody screaming out...
[Chorus]
Jesus Walks- God show me the way because the devil tryna break me down
Jesus Walks With Me- The only thing that I pray iz that my feet dont fail me now (with me... with me)
Veel christenen denken net zo maakt geen fluit uit.quote:Op donderdag 15 juli 2004 19:04 schreef SirBenniMiles het volgende:
[..]
Jij was toch homo. Veel moslims denken minder goed over homo's, dat je dat even weet. Maar er bestaan inderdaad liberale moslims, alleen in mindere mate dan bij het christendom.
Smijt dan ook 'Christendom is slecht' in je onderschrift anders staat het zo hypocriet en domquote:Op donderdag 15 juli 2004 18:36 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
En natuurlijk zijn wij ook anti-gristen.
Omdat jij dat zegt zeker, hehe kneusje.quote:Dus stop met je geleuter over de bijbel.
Nee, dat is helemaal niet dom. In zijn onderschrift staat niet dat hij dat ALLEEN over iszzlam denkt. Of moet hij ALLES wat hij slecht vindt erbij zetten, en staat het anders 'dom en hypocriet' volgens jou, jochie?quote:Op donderdag 15 juli 2004 19:39 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Smijt dan ook 'Christendom is slecht' in je onderschrift anders staat het zo hypocriet en dom
Je moeder.quote:Omdat jij dat zegt zeker, hehe kneusje.
Wie is er dom. Ik heb het over gristenen en jij hebt het over het christendom.quote:Op donderdag 15 juli 2004 19:39 schreef Internationalist het volgende:
[En natuurlijk zijn wij ook anti-gristen.]
Smijt dan ook 'Christendom is slecht' in je onderschrift anders staat het zo hypocriet en dom
Je mag van mij zoveel mogelijk over de bijbel leuteren. Maar het argument "alsof de bijbel wel goed is" gaat gewoon niet op. Een anti-islam atheist heeft met de bijbel immers geen moer te maken.quote:Omdat jij dat zegt zeker, hehe kneusje.
Vooruit. En gristendom, nazisme, marxisme, libertarisme en David Koresh is slecht. En Saddam Hoessein.quote:Op donderdag 15 juli 2004 19:39 schreef Internationalist het volgende:
En hindoes dan? Lekker selectief, hoor! Want dat de hindoes dan de moslims afslachten in Kashmir, ja, dan zijn de hindoes weer goed! Ja, ja. Zo ken ik er nog wel miljoenen van,quote:Op donderdag 15 juli 2004 19:53 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Vooruit. En gristendom, nazisme, marxisme, libertarisme en David Koresh is slecht. En Saddam Hoessein.
Komt dat voort uit de hindoe ideologie dan ? Staat het afslachten van moslims soms ergens in de "heilige" boeken van het hindoeisme anno 4000 jaar terug (De goden zijn immers vooruitziendquote:Op donderdag 15 juli 2004 19:55 schreef Monidique het volgende:
En hindoes dan? Lekker selectief, hoor! Want dat de hindoes dan de moslims afslachten in Kashmir, ja, dan zijn de hindoes weer goed! Ja, ja. Zo ken ik er nog wel miljoenen van,!
Smoesjes.quote:Op donderdag 15 juli 2004 19:58 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Komt dat voort uit de hindoe ideologie dan ? Staat het afslachten van moslims soms ergens in de "heilige" boeken van het hindoeisme anno 4000 jaar terug (De goden zijn immers vooruitziend)
Nu vergeet ik toch de islamofiele moderators hier (voor het geval ik daar ook nog een opmerking over krijg)quote:Op donderdag 15 juli 2004 19:53 schreef Akkersloot het volgende:
Vooruit. En gristendom, nazisme, marxisme, libertarisme en David Koresh is slecht. En Saddam Hoessein.
Wat smoesjes. Is die oorlog in Kashmir dan alleen op religieuze gronden. Vergeet niet. Overal waar oorlog is hoeven nog niet beide partijen schuld te hebben. Dus niet zo kortzichtig a.u.b.quote:Op donderdag 15 juli 2004 19:59 schreef Monidique het volgende:
Smoesjes.
Dominee's bijv. mogen wel homoseksualiteit afkeuren (geen haan die er naar kraait) maar als een imam dat doet moet het op alle voorpagina's, is het een schande etc. Het moet alleen breed uitgemeten worden als het moslims betreft.quote:Op donderdag 15 juli 2004 19:51 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Maar het argument "alsof de bijbel wel goed is" gaat gewoon niet op. Een anti-islam atheist heeft met de bijbel immers geen moer te maken.
Wie heeft jou wat gevraagd, balhaartje?quote:Op donderdag 15 juli 2004 19:49 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Nee, dat is helemaal niet dom. In zijn onderschrift staat niet dat hij dat ALLEEN over iszzlam denkt. Of moet hij ALLES wat hij slecht vindt erbij zetten, en staat het anders 'dom en hypocriet' volgens jou, jochie?
[..]
Je moeder.
Het IS ook een schande, of de dader nou een dominee is of een imam maakt me verder niets uit. Kamerlid Leen van Dijke werd ook aangeklaagd omdat hij homo's vergeleek met dieven.quote:Op donderdag 15 juli 2004 20:02 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Dominee's bijv. mogen wel homoseksualiteit afkeuren (geen haan die er naar kraait) maar als een imam dat doet moet het op alle voorpagina's, is het een schande etc.
Ga een moslim knuffelen of zo, pestjoch.quote:Op donderdag 15 juli 2004 20:03 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Wie heeft jou wat gevraagd, balhaartje?
Waarom heb jij het over het christendom ? Noem het gewoon gristendom als er tegen bent.quote:Op donderdag 15 juli 2004 20:02 schreef Internationalist het volgende:
Waarom dan wel de Islam in je onderschrift en niet Christendom? anti-islam zijn is stoerder ofzo?![]()
Ik heb nog geen een dominee horen zeggen dat homo's vanaf flatgebouwen gegooid mogen worden. Wel zegt hij dat homo's VOLGENS ZIJN GODSDIENST in de Hel belanden. Als een homo geen christen is dan maakt het hem weinig uit. Er schijnen doodsverwensingen in de Bijbel te staan naar homo's toe, maar lang zie zo breed en uitgemeten als in de koran.quote:Op donderdag 15 juli 2004 20:02 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Dominee's bijv. mogen wel homoseksualiteit afkeuren (geen haan die er naar kraait) maar als een imam dat doet moet het op alle voorpagina's, is het een schande etc. Het moet alleen breed uitgemeten worden als het moslims betreft.
Waarom dan wel de Islam in je onderschrift en niet Christendom? anti-islam zijn is stoerder ofzo?![]()
Nee, het lijkt me duidelijk dat de meeste mensen de nuances liever niet zien.quote:Op donderdag 15 juli 2004 18:04 schreef SirBenniMiles het volgende:
[..]
Klopt. Maar die mensen wonen nu hier. De meesten zijn achterlijke streng islamitische bergboeren, maar 'helaas' zitten er ook gewoon normale mensen mensen tussen die gewoon geïntergreerd zijn in de Nederlandse samenleving.
En hoe haal je die er nou uit... Je kunt jezelf natuurlijk voorhouden dat het allemaal potentiele terroristen zijn, waardoor de werkelijkheid een stuk simpeler wordt en je geweten gesust is maar zo werkt het nou eenmaal niet. Want die ene procent bestaat uit ons westerlingen, die zich net zo 'westerling' voelen en die net zoveel rechten hebben/zouden moeten hebben als wij.
Dus omdat een stel al-quaida mederwerkers in Irak westerlingen aanvalt mag er niet meer voor moslims opgenomen worden? En het feit dat moslims vaak bij conflicten betrokken zijn ligt aan het gegeven dat die conflicten op hun leefgebied voorkomen. (Ja, ik weet het, het klinkt krom) Er zijn veel belangen gevestigd in west-azië en menig politicus zal zijn landgenoten opofferen om die belangen vast te stellen.quote:Dan kan er wel gezegd worden van wij hebben bommenwerpers enzo maar in ieder conflict en dat wil ik even benadrukken; In ieder conflikt op deze wereld zijn moslims betrokken. Hoe kan dat nou. Niet omdat het zo vredelievend geloof is.
En ga ze nou geen hand boven hun hoofd houden want jouw kop gaat er ook af als je onbewaakt door Irak loopt en word ontvoerd.
Al Zarqawi is niet eens een Irakees. Hij doet het dus niet in naam van de Irakezen.
Grappig, tegen vroegere klasgenoot van mij maakt ik vaak grapjes om islam. Ik vergeleek hem met Ayatollah Khomeini (hij was ook iraniër) en dreef spot met verscheidene islamitische gebruiken. En guess what? Ik leef nog.quote:Luister effe. Laai ik eerst even zeggen dat het natuurlijk van persoon tot persoon verschilt hoe hij of zij haar geloof praktiseert maar veel moslims zijn niet erg vriendelijk voor hun medemens,
Tegen mij kan je zeggen KutCristen ik vind je Cristelijke geloof harstikke Bagger. Tegen een moslim kan je niet Kut islam zeggen want je bent je leven niet zeker.
Niet geheel onterecht die angst. Al in 1994 zei Mohammed Rabbae van GL, je weet wel die 'vooruitstrevende' partij zonder vooroordelen over andere te spreken, dat als het aan hem ligt, de Duivelsverzen van Rushie verboden zal worden.quote:Op donderdag 15 juli 2004 02:17 schreef Internationalist het volgende:
Mwoah. Ik vind de Koran een tikkeltje arroganter; een soort herhaling wat er wel niet gebeurt als je niet in God gelooft. Het NT is in dat opzicht veel milder.quote:Met 'Islam is slecht, lees de koran maar' moet je niet aankomen want de Bijbel is geen haar beter en daar wordt niet in honderden topics over gejankt.
Open deur. Het tegengestelde is meer waar vrees ik. Kon ik maar naief levenquote:Ach, angst komt voort uit onwetendheid he
Maar nog niet zo erg als mensen die de Nederlandse taal niet beheersen.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 00:03 schreef Boomstam het volgende:
soms lijkt hetwel alsof anti-islam erger is als extremistisch-islam.
Vind je leuk he? commentaar geven?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 00:34 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Maar nog niet zo erg als mensen die de Nederlandse taal niet beheersen.
Jezus, wat een extreem domme opmerking maak jij zeg. 'Anti-islam' wil geen infidels vermoorden, homo's en overspeligen stenigen, zelfs geen moslims. Het enige wat 'anti-islam' doet is kritiek uiten op de islam, en dan is 'anti-islam' erger als (sic!) exremistisch-islam?. Kortom: je kletst uit je (overigens niet al te slanke) nek.
Zegt de persoon die net postte:quote:Op vrijdag 16 juli 2004 00:51 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Vind je leuk he? commentaar geven?![]()
Over commentaar gesprokenquote:Op vrijdag 16 juli 2004 00:03 schreef Boomstam het volgende:
soms lijkt hetwel alsof anti-islam erger is als extremistisch-islam.
gezien de meeste anti-islamitische reacties hier
Och, vind je leuk he, commentaar leveren?quote:Heel dit topic slaat nergens op. En jij bent der ook een reden van. Leer ieens discussieren of[spatie]zo, op volwassen niveau.
quote:Op donderdag 15 juli 2004 02:17 schreef Internationalist het volgende:
Kritiek mag, maar wel binnen de gestelde regels. En daar wordt in dit topic inderdaad niet zo op gelet. Drogreden na drogreden, alsof mensen levens hiervan afhangen.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 01:03 schreef podium het volgende:
[..]
Wat is nou eigenlijk de essentie van dit (achterlijke) topic ? Dat er geen kritiek meer mag zijn op primaten die er hun volstrekt eigen intrepetatie van de Islam op na houden ? Dat we bij ieder woord dat we over de Islam spreken heel politiek correct moeten verwijzen naar "onze eigen" bijbel ? Dat we weer als vanouds moeten oppassen om toch maar vooral niet te discrimineren ? Alsjeblieft zeg!
Als je met mij een discussie wilt voeren over de intrepetatie van andere godsdiensten/culturen vind ik dat prima, maar kom alsjeblieft niet aanzetten met dit soort Bull-talk!
Ben je nou helemaal bedonderd!quote:Op vrijdag 16 juli 2004 01:10 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Kritiek mag, maar wel binnen de gestelde regels.
Ik bedoel regels als in discussie regels. 1 daarvan is dat een uiting niet verkeerd geinterpreteerd mag worden en indien onduidelijk dat daar om helderheid gevraagd moet worden.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 01:19 schreef podium het volgende:
[..]
Ben je nou helemaal bedonderd!
We leven hier niet in de Sovjet-unie maar in de d.e.m.o.c.r.a.t.i.e die Nederland heet. En in die democratie geldt v.r.i.j.h.e.i.d ----- v.a.n----- m.e.n.i.n.g.s.u.i.t.t.i.n.g.
ben niet gauw boos, maar dit slaat echt alles!
In dat geval mijn welgemeende excuses.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 01:27 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Ik bedoel regels als in discussie regels. 1 daarvan is dat een uiting niet verkeerd geinterpreteerd mag worden en indien onduidelijk dat daar om helderheid gevraagd moet worden.
dit om communicatieproblemen uit de weg te gaan.
Ik had het dus niet over regels aan meningsuiting. want 1 van de dingen die ik zelf vind is dat elke uiting een toevoeging heeft aan een discussie. buiten kijf gelaten of deze de discussie positief of negatief beinvloed
Vind ik ook!quote:Op vrijdag 16 juli 2004 01:31 schreef provo het volgende:
hmmmzdit gaat echt nergens over
excuus aanvaard en qua slotje ben ik het met je eensquote:Op vrijdag 16 juli 2004 01:32 schreef podium het volgende:
[..]
Vind ik ook!
Slotje ?
wat dat betreft lijkt het net de knoran welquote:Op vrijdag 16 juli 2004 01:31 schreef provo het volgende:
hmmmzdit gaat echt nergens over
quote:Op vrijdag 16 juli 2004 10:06 schreef Matamoros het volgende:
[..]
wat dat betreft lijkt het net de knoran wel
Nederland heeft ALS ENIGE LAND sinds 10 jaar homohuwelijken gelegaliseerd. Dus niet alleen moslims zijn intolerant jegens homo's.quote:- homohaat
Nooit in oost-europa geweest enzo...quote:antisemitisme
Ze maken er maar al te goed gebruik van, dus hoe kunnen ze het niet verdragen?quote:- anti wetsers (ze verdragen onze "vrijheden" niet )
Cultureel bepaald bij lagere sociale klassen in landen als turkije en marokko....quote:- jihad-cultuur
Intolerant zijn is iets andes dan een diepgaande haat.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 10:29 schreef SirBenniMiles het volgende:
[..]
Nederland heeft ALS ENIGE LAND sinds 10 jaar homohuwelijken gelegaliseerd. Dus niet alleen moslims zijn intolerant jegens homo's.
Nope, het katholicisme is ook een antisemitisme bolwerk maar er moet tegen iets een statement gemaakt worden, dan doe je dat tegen diegene die het "actiefst" is.quote:[..]
Nooit in oost-europa geweest enzo...
Lees die teksten eens die ze "propageren" op de "nederlandse moslim oproep".quote:[..]
Ze maken er maar al te goed gebruik van, dus hoe kunnen ze het niet verdragen?
Je vergeet de randstad.quote:[..]
Cultureel bepaald bij lagere sociale klassen in landen als turkije en marokko....
Er is afkeuren en afkeuren. Ik neem het dominees die homoseksualiteit afkeuren trouwens net zo kwalijk, alleen claimen dat homo's "minder zijn dan varkens" en dat je ze van een hoog gebouw dient te gooien gaat wel een stap verder dan ze het huwelijksrecht willen onthouden.quote:Op donderdag 15 juli 2004 20:02 schreef Internationalist het volgende:
Dominee's bijv. mogen wel homoseksualiteit afkeuren (geen haan die er naar kraait) maar als een imam dat doet moet het op alle voorpagina's, is het een schande etc. Het moet alleen breed uitgemeten worden als het moslims betreft.
Wat is de islam of het christendom nou helemaal... het gaat toch puur om de interpretaties van de aanhangers ervan? En wat dat laatste betreft wordt er de laatste tijd meer aggressie uit naam van de islam gepleegd dan uit naam van het christendom. Dat is beslist niet altijd zo geweest, wat dat betreft heeft het christendom minstens zulke foute aanhangers gehad. Alleen is het met de islam wat actueler.quote:Waarom dan wel de Islam in je onderschrift en niet Christendom? anti-islam zijn is stoerder ofzo?
Vraagje: Hoeveel moslims ken je (goed)?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 12:29 schreef Roadster het volgende:
Haha, wat een topic zeg... vooral dat "knaapjes" staat leuk.
Ik ga inmiddels niet eens meer de moeite nemen uit te leggen waarom ik een hekel aan de islam heb, dat is voorheen genoeg gedaan.
De TS komt zichzelf ooit nog wel tegen.
Een stuk of 10. Het vervelende is dat ik er 10x zoveel ken die de boel wel goed verziekenquote:Op vrijdag 16 juli 2004 12:31 schreef SirBenniMiles het volgende:
[..]
Vraagje: Hoeveel moslims ken je (goed)?
Het probleem bij al die geloven (christendom, islam, etc.) is dat iedereen dat zegt. Diezelfde mensen die zeggen een moslim te zijn maar waarvan jij dat niet vindt, zeggen misschien wel hetzelfde over jou. En wie heeft er dan gelijk?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 12:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Mensen die enkel zeggen moslim te zijn, maar hun daden het tegenovergestelde tonen, noem ik geen moslim.
Zowel een prelaat als een Kamerlid zijn hiervoor sterk bekritiseerd.quote:Op donderdag 15 juli 2004 20:02 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Nee, iedereen kan dat wel zeggen of vinden van een ander. Bij een woordelijke confrontatie delven diegenen die zich crimineel en als uitschot gedragen, dus diegenen waar iedereen zo'n last van heeft en die zich toch moslim noemen, toch snel het onderspit. Dat onderscheid is makkelijk te maken.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 13:36 schreef gnomaat het volgende:
[..]
Het probleem bij al die geloven (christendom, islam, etc.) is dat iedereen dat zegt. Diezelfde mensen die zeggen een moslim te zijn maar waarvan jij dat niet vindt, zeggen misschien wel hetzelfde over jou. En wie heeft er dan gelijk?
word wakker en hang jezelf op.quote:Op donderdag 15 juli 2004 02:32 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Hallo Bush-reetlikkertje
[..]
Hoe useless om je daar druk over te maken dan. Heb je je wel eens afgevraagd hoeveel moslims in Nederland (daar gaat het in dit topic om) niet extremistisch zijn? Opzeker dat je dan op een overgrote meerderheid uitkomt
[..]
Ah, een nieuwe en rechtvaardige reden om hier moslims te haten.
WTF heeft dat met de hier wonende moslims te maken. Waarom rekenen jullie hen dat aan?
Aangezien jij zo goed weet wat de normen en waarden binnen de Islam zijn en die van de "Vrije Wereld, maar niet voor de moslims" zijn, kun je me ook vast en zeker vertellen welke normen en waarden nu zo lijnrecht tegenover elkaar staan?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 13:45 schreef SirBenniMiles het volgende:
....
Hoe dan ook, de normen en waarden die binnen de islam gepreekt worden staan lijnrecht tegenover de normen en waarden in de Vrije Wereld.
Homofobie, repressie van andersdenkenden, vrouwen'haat', zeer vroom leven (niet drinken, niet feesten, niet dansen met meisjes die je niet goed kentquote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Aangezien jij zo goed weet wat de normen en waarden binnen de Islam zijn en die van de "Vrije Wereld, maar niet voor de moslims" zijn, kun je me ook vast en zeker vertellen welke normen en waarden nu zo lijnrecht tegenover elkaar staan?
- homofobie, niet correct. Moslims zijn niet bang voor homo's. Christenen en joden zijn hierbij gelijk aan de moslimsquote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:08 schreef SirBenniMiles het volgende:
[..]
Homofobie, repressie van andersdenkenden, vrouwen'haat', zeer vroom leven (niet drinken, niet feesten, niet dansen met meisjes die je niet goed kent, geen seks voor het huwelijk) etc. etc.
![]()
Persoonlijk ben ik helemaal niet zo goed op de hoogte van de normen en waarden van de islam. Kun jij me bijvoorbeeld eens vertellen: worden mannen en vrouwen, homo's en hetero's allemaal als gelijkwaardig beschouwd? Mogen ze met elkaar trouwen? Heeft ieder mens (ongeacht geslacht of seksuele geaardheid) recht op seksuele vrijheid en zelfbeschikking over z'n lichaam?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Aangezien jij zo goed weet wat de normen en waarden binnen de Islam zijn en die van de "Vrije Wereld, maar niet voor de moslims" zijn, kun je me ook vast en zeker vertellen welke normen en waarden nu zo lijnrecht tegenover elkaar staan?
Het antwoord op deze vraag kun je vinden in de wedervraag "hoe zit het bij joden en christenen als je kijkt naar hun ware fundamenten?". Dus niet de ongelovige joden en de gelegenheids-christenen. Bij de Islam is dat niet anders.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:24 schreef gnomaat het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik helemaal niet zo goed op de hoogte van de normen en waarden van de islam. Kun jij me bijvoorbeeld eens vertellen: worden mannen en vrouwen, homo's en hetero's allemaal als gelijkwaardig beschouwd? Mogen ze met elkaar trouwen? Heeft ieder mens (ongeacht geslacht of seksuele geaardheid) recht op seksuele vrijheid en zelfbeschikking over z'n lichaam?
Verder neem ik aan dat waanzin als uithuwelijken en vrouwenbesnijdenis in de islam niet thuishoort?
Waarom beantwoord je z'n vraag niet gewoon, in plaats van appels met peren te vergelijken?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het antwoord op deze vraag kun je vinden in de wedervraag "hoe zit het bij joden en christenen als je kijkt naar hun ware fundamenten?". Dus niet de ongelovige joden en de gelegenheids-christenen. Bij de Islam is dat niet anders.
Verder is je laatste aanname correct, als ik ervan uitga dat je met uithuwelijken het gedwongen uithuwelijken van je dochter of zoon bedoelt.
Ehm, geen idee, ik heb niet zoveel op met het joden- of christendom. Maar we hadden het nu over de islam toch? Hoe zit dat met die paar punten die ik vroeg in de islam, weet jij daar meer over?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Het antwoord op deze vraag kun je vinden in de wedervraag "hoe zit het bij joden en christenen als je kijkt naar hun ware fundamenten?". Dus niet de ongelovige joden en de gelegenheids-christenen. Bij de Islam is dat niet anders.
Ja, het huwelijk gebaseerd op wat de ouders goed uitkomt, ipv op wederzijdse liefde en vrije keuze.quote:Verder is je laatste aanname correct, als ik ervan uitga dat je met uithuwelijken het gedwongen uithuwelijken van je dochter of zoon bedoelt.
Het jodendom en in mindere mate de huidige vorm van het christendom, mede door vertroebeling, hebben meer met de Islam gemeen dan jij zou willen. Het is wel degelijk zeer vergelijkbaar.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:31 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Waarom beantwoord je z'n vraag niet gewoon, in plaats van appels met peren te vergelijken?
Het ligt eraan, op welk vlak je wilt vergelijken.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het jodendom en in mindere mate de huidige vorm van het christendom, mede door vertroebeling, hebben meer met de Islam gemeen dan jij zou willen. Het is wel degelijk zeer vergelijkbaar.
Ik denk ook niet dat het zal leiden tot een tolerantere en openere samenleving. Daar heb je denk ik gelijk in. Ik heb echter het vermoeden dat we afwijken van de vraag wie daar debet aan is.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:43 schreef Henk-Jan het volgende:
Mijn stelling:
....
De toename van islamieten in Nederland zal niet leiden tot een toleranter en opener samenleving. Dat is een illusie, die, zoals de geschiedenis uitwijst, niet bewaarheid zal worden.
....
Dat mag je vinden, dat is jouw mening en daar heb je recht op.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:46 schreef SirBenniMiles het volgende:
Je stuurt ons misschien wel steeds door naar 'joden en christenen' maar wij interpreteren onze godsdiensten heel anders. EU en de VS zijn misschien wel officieel christelijk en sommige regeringen vertonen christelijke trekjes, maar weinig daarvan komt terug in onze dagelijkse leven.
Zelfs in de VS komen er steeds meer goede geluiden rondom het homohuwelijk. En vergeet niet dat de politiek vaak conservatiever is dan de werkelijke mensen.
Terwijl de meeste moslimlanden homo's als geesteszieken zien en van homohuwelijk moeten ze al helemaal niks hebben.
Grappig dat je uitgaan en een vrijgezellenleven leiden bestempelt als 'losbandig'. 90% van de bevolking drinkt regelmatig. Een groot deel ging/gaat uit, het neemt af naarmate je ouder wordt. Een islamitische bekromenheid rondom maagdelijkheid vind ik al helemaal te dom voor woorden. Beetje triest...
Op zeker 90% van de vlakken zullen ze overeenkomen. Maar dan heb ik het wel over de vlakken zoals het jodendom/christendom/islam volgens de fundamenten beleid zouden moeten worden. Niet volgens de interpretatie van een aantal mensen. Mensen zijn geneigd alles te interpreteren naar hun denkbeelden.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:47 schreef Henk-Jan het volgende:
[..]
Het ligt eraan, op welk vlak je wilt vergelijken.
Maar niet veroordeeld. En terecht.quote:Op donderdag 15 juli 2004 20:03 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Het IS ook een schande, of de dader nou een dominee is of een imam maakt me verder niets uit. Kamerlid Leen van Dijke werd ook aangeklaagd omdat hij homo's vergeleek met dieven.
Leuk om te roepen, maar waar baseer je dat dan op? Noem eens voorbeelden?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Op zeker 90% van de vlakken zullen ze overeenkomen. Maar dan heb ik het wel over de vlakken zoals het jodendom/christendom/islam volgens de fundamenten beleid zouden moeten worden. Niet volgens de interpretatie van een aantal mensen. Mensen zijn geneigd alles te interpreteren naar hun denkbeelden.
Servië-kosovo enzo.. En Milosevich kwam niet uit de lucht vallen. De spanningen liepen al geruime tijd op tussen beide groepen. Het communisme wist een opstand te voorkomen, maar toen de pot van de ketel was ofzoiets?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat het zal leiden tot een tolerantere en openere samenleving. Daar heb je denk ik gelijk in. Ik heb echter het vermoeden dat we afwijken van de vraag wie daar debet aan is.
Waarop baseer jij je mening dat dat niet zo is? Je beperkte kennis van de religies? Je 'kennis' die je opdoet via de media? Je vooroordelen?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:52 schreef Henk-Jan het volgende:
[..]
Leuk om te roepen, maar waar baseer je dat dan op? Noem eens voorbeelden?
Selectieve retentie.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:53 schreef SirBenniMiles het volgende:
[..]
Servië-kosovo enzo.. En Milosevich kwam niet uit de lucht vallen. De spanningen liepen al geruime tijd op tussen beide groepen. Het communisme wist een opstand te voorkomen, maar toen de pot van de ketel was ofzoiets?, was er geen houden meer aan.
Ik zie wel een patroon, overal waar grotere groepen moslims zijn in een niet islamitisch land vinden conflicten plaats. China, Rusland, Israël, Frankrijk, Spanje, Balkan, Oekraïne... noem maar op.
Ik heb helemaal geen mening gegeven. Ik vroeg aan jou, waar jij jouw boude stellingen op baseert.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Waarop baseer jij je mening dat dat niet zo is? Je beperkte kennis van de religies? Je 'kennis' die je opdoet via de media? Je vooroordelen?
Slechts dat zij uit dit soort landen komen en nog steeds niet lijken te snappen dat ze in een (voor mannen EN vrouwen) gelijkwaardige en democratische samenleving zijn terechtgekomen...quote:Op donderdag 15 juli 2004 02:32 schreef Internationalist het volgende:
Ah, een nieuwe en rechtvaardige reden om hier moslims te haten.
WTF heeft dat met de hier wonende moslims te maken. Waarom rekenen jullie hen dat aan?
Onderbouw je mening dan ook, of post helemaal niet van dit soort achterlijke opmerkingen.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:57 schreef zemmer het volgende:
islam is gewoon kut en je weet het
Waar gaat het dan wel goed? Waar leven moslims in harmonie met andere volkeren die een ander godsdienst aanhangen?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Selectieve retentie.
Op hun intellectueel niveau/ mate van volwassenheid.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:03 schreef Henk-Jan het volgende:
Gnomaat schrijft:
"Geen staatsbemoeienis over de vraag met wie je voor of na je huwelijk naar bed mag. Dat bepaalt ieder voor zich (zolang de betrokken partners gelijkwaardig zijn, dus bijv. niet met kinderen of dieren)."
Mijjn reactie (gewoon verkennend): Wat is dan vrijheid? Hier wordt een dogma neergezet, namelijk 'betrokken partners moeten gelijkwaardig zijn'. Waar wordt dit dan op gebaseerd?
Nee, ik bedoel: wat beweegt hem ertoe te zeggen, dat je wel 'vrije seks' mag, maar alleen met een gelijkwaardige partner. Dan is het toch geen 'vrije seks,' de overheid beknopt namelijk mijn vrijheden.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:05 schreef SirBenniMiles het volgende:
[..]
Op hun intellectueel niveau/ mate van volwassenheid.
jij mag nooit meer raden...quote:Op donderdag 15 juli 2004 10:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik dacht even dat dit een satirisch stukje was maar je meent het echt?
Het beschermt slechts diegenen die geen (sterke) stem hebben. Het zou eens mooi worden als pedofilie legaal werd.quote:Waar ik natuurlijk naartoe wil, is dat ook de 'moderne, vrije, open maatschappij' er wel degelijk dogma's op nahoudt, waar ook wel meer over te zeggen is.
En ongeboren kinderen dan? Mogen die geaborteerd worden, ookal hebben ze geen stem?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:11 schreef SirBenniMiles het volgende:
[..]
Het beschermt slechts diegenen die geen (sterke) stem hebben. Het zou eens mooi worden als pedofilie legaal werd.
Ik zeg dat ze voornamelijk overeenkomen. Wat valt er dan in grote lijnen aan te geven? Volgens jou waren er normen en waarden die niet overeenkwamen en daar heb ik ook antwoord op gegeven. Met een beetje gezond inlevingsvermogen is het helemaal niet moeilijk om te begrijpen wat in grote lijnen de normen en waarden volgens de Islam zijn.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:00 schreef gnomaat het volgende:
Geef nou gewoon eens in grote lijnen aan hoe het zit met de normen en waarden volgens de islam. Ik heb daar namelijk geen goed beeld van (en dat geldt voor meer mensen). En hoe valt er zonder duidelijkheid daarover, nou te discussiëren over de vraag of de islam lijnrecht tegenover de "vrije wereld" staat?
Totzover nog geen noemenswaardige verschillen gezien dus. Ik kan me voorstellen dat mensen bij een islamitische staat aan een Iran of een SA moeten denken, maar deze landen zijn niet bepaald goede voorbeelden. Een goed voorbeeld was wel het Ottomaanse Rijk. Dat bestaat niet meer, maar Turkije is hard op weg om de goede islamitische traditie op de juiste manier door te zetten.quote:Nou is de "vrije wereld" natuurlijk ook maar een vaag begrip, laten we dat even samenvatten als:Vrijheid van meningsuiting. Heeft de Islam ook. Gelijkwaardigheid, d.w.z gelijke behandeling en rechten, waaronder dat om te mogen trouwen met een partner naar keuze, voor iedereen. Ongeacht geslacht, geloof, seksuele geaardheid of huidskleur.Mensen zijn wel gelijk, maar niet gelijkwaardig. Een vrouw kan nu eenmaal niet de dingen die een man het beste kan en andersom. Over homo's laat ik me niet eens uit. Mijn mening daarover mag duidelijk zijn. Zolang het natuurlijk blijft, zie ik geen probleem in het trouwen met een partner naar keuze. Ook heeft iedereen in de Islam gelijke rechten. Geen staatsbemoeienis over de vraag met wie je voor of na je huwelijk naar bed mag. Dat bepaalt ieder voor zich (zolang de betrokken partners gelijkwaardig zijn, dus bijv. niet met kinderen of dieren).De Islam is geen staat, dus kan er ook geen staatsbemoeienis zijn. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn/haar daden/zonden. Enzo.Oke
Misschien dat als jij (of ieder andere 'echte' moslim die zich geroepen voelt) aangeeft in hoeverre de islamitische normen en waarden met deze voorbeelden overeen komen, dat we dan serieus kunnen discussiëren over hoe terecht het is dat men de islamisering van onze samenleving toejuicht, hekelt of vreest.
Je stelt in je vraag al vast dat het 'kinderen' zijn. Maar je moet weten dat abortus tot een beperkt aantal weken na 'de daad' mogelijk is. Daarna is het illegaal, dus in feite zijn het 'maar' embryo's. Anders zou een morning-afterpill ook als 'moord' beschouwd moeten worden. Er is gewoon een grens gesteld, als het embryo tot een bepaald stadium ontwikkeld is mag het niet meer geaborteerd worden.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:14 schreef Henk-Jan het volgende:
[..]
En ongeboren kinderen dan? Mogen die geaborteerd worden, ookal hebben ze geen stem?
PS Dit is geen vraag om te 'pesten', ik vraag het mij werkelijk af.
OK, dus het komt er op aan, waar je die grens stelt. Het is dus niet gek, dat als bijv. christenen zeggen: het leven begint bij de conceptie, zij zeggen dat abortus verboden moet worden.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:18 schreef SirBenniMiles het volgende:
[..]
Je stelt in je vraag al vast dat het 'kinderen' zijn. Maar je moet weten dat abortus tot een beperkt aantal weken na 'de daad' mogelijk is. Daarna is het illegaal, dus in feite zijn het 'maar' embryo's. Anders zou een morning-afterpill ook als 'moord' beschouwd moeten worden. Er is gewoon een grens gesteld, als het embryo tot een bepaald stadium ontwikkeld is mag het niet meer geaborteerd worden.
Nergens in het bijzonder. Ook niet in puur niet-islamitische landen. Ik hoef maar een Ierland en een Amerika te noemen. Daar is de clinch meer tussen niet-gelovigen en streng-gelovige christenen.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:03 schreef SirBenniMiles het volgende:
[..]
Waar gaat het dan wel goed? Waar leven moslims in harmonie met andere volkeren die een ander godsdienst aanhangen?
En we zien we eens hoe zeer de vrouwenrechten worden gerespecteerd door onze islamitische medemensen... ''Saoedi-Arabië misbruikt buitenlanders''quote:Mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch schrijft in een nieuw rapport dat in Saoedi-Arabië veel buitenlandse arbeiders systematisch worden mishandeld en uitgebuit. Sommigen worden zelfs behandeld als ware het slaven. Het rapport beschrijft in detail de slechte behandeling van de buitenlandse arbeiders in het land.
Het meest schrijnend in het islamitische koninkrijk is de situatie van de buitenlandse vrouwen: vaak zelfs mensonterend. Velen onder hen worden het slachtoffer van verkrachtingen en gedwongen opsluitingen. Verder zijn er voor de buitenlanders afschuwelijke arbeidsvoorwaarden en worden velen uitgebuit.
Een voorbeeld uit het rapport: een 300-tal vrouwen uit India, Sri Lanka en de Filipijnen moeten dagelijks 12 uur werken als schoonmaaksters in de ziekenhuizen van Djeddah. Op het einde van elke werkdag worden ze samengebracht in een overbevolkte en piepkleinde slaapzaal. De deur van elke kamer gaat op slot, waardoor de vrouwen geen enkele bewegingsvrijheid hebben. Dit voor de gehele duur van het contract, die varieert van 2 tot 3 jaar.
Human Rights Watch bekritiseert in het rapport ook de gehele rechtspraak alsmede de doodstraf die gevangenen ondergaan. Bij buitenlanders waren in sommige gevallen de betrokken ambassade en familie niet eens op de hoogte van het feit dat er een doodstraf was uitgesproken, laat staan voltrokken.
Er is ook nooit gezegd dat SA zo'n model islamitische staat was. Sterker nog, ik heb altijd het tegendeel gezegd. Lees je daar bewust overheen?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:24 schreef SirBenniMiles het volgende:
[..]
En we zien we eens hoe zeer de vrouwenrechten worden gerespecteerd door onze islamitische medemensen... ''Saoedi-Arabië misbruikt buitenlanders''
Seks (of dingen in het algemeen) moeten wat mij betreft vrij zijn in zoverre dat ze die vrijheid voor de één niet de vrijheid van de ander aantast. Van "vrijheid op seks met kinderen" kan daarom m.i. geen sprake zijn, want seks met kinderen is volgens mij per definitie niet mogelijk zonder die kinderen lichamelijk en/of geestelijk te beschadigen.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:07 schreef Henk-Jan het volgende:
Nee, ik bedoel: wat beweegt hem ertoe te zeggen, dat je wel 'vrije seks' mag, maar alleen met een gelijkwaardige partner. Dan is het toch geen 'vrije seks,' de overheid beknopt namelijk mijn vrijheden.
De drie religies liggen inderdaad dichtbij elkaar, mijn punt is dat er gelukkig maar weinig 'echte' christenen zijn in de Vrije Wereld maar meer protestanten/christen-humanisten.quote:Henk-Jan zal het niet leuk vinden, maar van de christenen beschouw ik de gereformeerden als een van de weinige stromingen die het dichts bij de bron van het christendom leven. Vanuit dat oogpunt lijken ze veel op moslims en joden.
Ach ja, en Bin Laden zegt dat SA te 'westers' is. Het blijft een islamitische staat, er zijn immers ook geen model communistische staten, maar gewone communistische staten. Het gaat erom hoe het in de praktijk tot uiting komt, niet hoe het zou moeten zijn. In dit geval dan.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Er is ook nooit gezegd dat SA zo'n model islamitische staat was. Sterker nog, ik heb altijd het tegendeel gezegd. Lees je daar bewust overheen?
Duh. 60% vd Nederlanders is ongelovig, terwijl 99% vd Marokkanen/Turken dat achterlopende geloof aanhangt.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 12:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Mensen die enkel zeggen moslim te zijn, maar hun daden het tegenovergestelde tonen, noem ik geen moslim. Net zoals bij veel gelegenheids christenen het geval is. Natuurlijk is het makkelijk om te zeggen, hij is een turk/marokkaan, dus zal hij wel een moslim zijn. Als ik een nederlander zie denk ik ook niet gelijk, kijk nog een christen.
Het woordje 'gelukkig' geeft aan dat je zelf niet gelovig bent. Dat is je goed recht. Ik had liever gezien dat er meer 'echte' christenen/joden/moslims waren. Het liefst natuurlijk moslims.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:30 schreef SirBenniMiles het volgende:
[..]
De drie religies liggen inderdaad dichtbij elkaar, mijn punt is dat er gelukkig maar weinig 'echte' christenen zijn in de Vrije Wereld maar meer protestanten/christen-humanisten.
Nee, wel een andere destijds van de KRO of de EO of iets dergelijks. Daar kwam ook gewoon Islam uit. Ik heb geen twijfel over de correctheid van mijn keuze en ik ben blij mezelf tot deze religie te kunnen rekenen. Bij jou kwam er zeker een vorm van humanisme uit?quote:Heb jij toevallig deze test gemaakt? Bij welk geloof pas jij ?
Ik ben eveneens van mening, dat de Gereformeerden het dichtst bij de bron van het christendom leven.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Henk-Jan zal het niet leuk vinden, maar van de christenen beschouw ik de gereformeerden als een van de weinige stromingen die het dichts bij de bron van het christendom leven. Vanuit dat oogpunt lijken ze veel op moslims en joden.
www.klm.nlquote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het woordje 'gelukkig' geeft aan dat je zelf niet gelovig bent. Dat is je goed recht. Ik had liever gezien dat er meer 'echte' christenen/joden/moslims waren. Het liefst natuurlijk moslims.
Precies zoals ik denk. Er is iets spiritueels in de wereld. Maar het is niet de 'Bijbelse God' zoals hij omschreven wordt. Ook moet de Bijbel symbolisch en niet letterlijk worden opgevat. Eindelijk een goede test.quote:Unitarian Universalism A liberal and diverse religious organization comprised of mostly atheists (or non-theists), agnostics, Humanists, liberal Christians, Jews, Buddhists, Hindus, Neopagans, etc.
Belief in Deity: Very diverse beliefs - Unitarian Universalists welcome all deity beliefs as well as nontheistic beliefs. Some congregations are formed for those who share a common belief, e.g. Christianity.
Incarnations: Very diverse beliefs, including belief in no incarnations, or that all are the embodiment of God. Some believe Christ is God's Son, or not Son but "Wayshower."
Origins of universe/life: Diverse beliefs, but most believe in the Bible as symbolic and that natural processes account for origins.
After death: Diverse beliefs, but most believe that heaven and hell are not places, but are symbolic. Some believe heaven and hell are states of consciousness either in life or continuing after death; some believe in reincarnation; some believe that afterlife is nonexistent or not known or not important, as actions in life are all that matter.
Why evil? Diverse beliefs. Some believe wrong is committed when people distance themselves from God. Some believe in ?karma,? that what goes around comes around. Some believe wrongdoing is a matter of human nature, psychology, sociology, etc.
Salvation: Some believe in salvation through faith in God and Jesus Christ, along with doing good works and doing no harm to others. Many believe all will be saved, as God is good and forgiving. Some believe in reincarnation and the necessity to eliminate personal greed or to learn all of life?s lessons before achieving enlightenment or salvation. For some, the concepts of salvation or enlightenment are irrelevant or disbelieved.
Undeserved suffering: Diverse beliefs. It would be a rare Unitarian Universalists that believes that a literal Satan causes suffering. Some believe suffering is part of God?s plan, will, or design even if we don?t immediately understand it. Some don?t believe in any spiritual reasons for suffering, and most take a humanistic approach to helping those in need.
Contemporary Issues: The Unitarian Universalist Association?s stance is to protect the personal right to choose abortion. Other contemporary views include working for equality for homosexuals, gender equality, a secular approach to divorce and remarriage, working to end poverty, promoting peace and non-violence, and environmental protection.
Zeggen dat je het aanhangt is wat anderrs dan het ook daadwerkelijk aanhangen.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:39 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Duh. 60% vd Nederlanders is ongelovig, terwijl 99% vd Marokkanen/Turken dat achterlopende geloof aanhangt.
Bij welk geloof pas jij ?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:56 schreef SirBenniMiles het volgende:
Unitarian Universalism (100%)
Mainline - Liberal Christian Protestants (92%)
Bahá'í Faith (90%)
`
[..]
Precies zoals ik denk. Er is iets spiritueels in de wereld. Maar het is niet de 'Bijbelse God' zoals hij omschreven wordt. Ook moet de Bijbel symbolisch en niet letterlijk worden opgevat. Eindelijk een goede test.
Bij welk geloof pas jij ?
Ik ben blij met het feit dat de meeste Nederlanders niet gelovig zijn. Maar ik lees je sig en die stoort me een beetje. George Bush is er voor zover hij laat blijken net zo goed overtuigd van een promised land, hij zegt namelijk christen te zijn.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:39 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Duh. 60% vd Nederlanders is ongelovig, terwijl 99% vd Marokkanen/Turken dat achterlopende geloof aanhangt.
-edit-quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Bij welk geloof pas jij ?
Dit was mijn uitslag.
Ik kan je wel een link sturen met wat informatie:quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:02 schreef SirBenniMiles het volgende:
[..]
Heb je misschien een 'omschrijving' van de islam? Zoals ik die had gepost bij mijn uitslag.
gereformeerden zijn ook extreem triest gewoon.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Henk-Jan zal het niet leuk vinden, maar van de christenen beschouw ik de gereformeerden als een van de weinige stromingen die het dichts bij de bron van het christendom leven. Vanuit dat oogpunt lijken ze veel op moslims en joden.
Ach joh, je weet helemaal niet waar je het over hebt. Je hebt het misschien over de zwarte-kousenkerken, maar dat zijn reformatorische kerken, geen gereformeerde.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:08 schreef Matamoros het volgende:
[..]
gereformeerden zijn ook extreem triest gewoon.
kijk eens kbtje, dus geen discriminatie
gereformeerden en hun lange soepjurken en gehaleluja, die moeten we ook niet
![]()
Volstrekte onzin.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:08 schreef Matamoros het volgende:
[..
gereformeerden en hun lange soepjurken en gehaleluja, die moeten we ook niet
Ik doelde op iets anders en ik al gepost wat ik bedoeldequote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik kan je wel een link sturen met wat informatie:
http://www.harunyahya.com
en
http://www.eltawheed.nl/nl/articles/islam-guide/
Of natuurlijk de tekst zoals hierboven
Waarom post je onder deze kloon en niet onder Aaahikbengekquote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:08 schreef Matamoros het volgende:
[..]
religie is domquote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:10 schreef Henk-Jan het volgende:
[..]
Komt een beetje dom over.
Nee, jij bent dom omdat je het fout interpreteert.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:44 schreef Matamoros het volgende:
[..]
religie is dom
Wie zegt dat jouw interpretatie de enige juiste is?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:52 schreef SirBenniMiles het volgende:
[..]
Nee, jij bent dom omdat je het fout interpreteert.
Omdat ik anderen ermee niet benadeel.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:53 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Wie zegt dat jouw interpretatie de enige juiste is?
ik kan jouw redenering eenduidig omdraaienquote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:52 schreef SirBenniMiles het volgende:
[..]
Nee, jij bent dom omdat je het fout interpreteert.
als ik geloof dat de grote roze olifant boven de baas is en verder niemand benadeel is mijn visie dus waar?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:55 schreef SirBenniMiles het volgende:
[..]
Omdat ik anderen ermee niet benadeel.
Wie heeft het over in god geloven.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:58 schreef Matamoros het volgende:
[..]
als ik geloof dat de grote roze olifant boven de baas is en verder niemand benadeel is mijn visie dus waar?
is het niet zo dan... miss. moet ik het onderbouwen maar is het een achterlijk opmerking NEEHEE!!!quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:00 schreef SirBenniMiles het volgende:
[..]
Onderbouw je mening dan ook, of post helemaal niet van dit soort achterlijke opmerkingen.
Op zichzelf is het een achterlijk opmerking. Maar gezien het ontbreken van hoofdletters en juiste zinsbouw in je posts neem ik aan dat 'achterlijk' jou niet vreemd is.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 17:26 schreef zemmer het volgende:
[..]
is het niet zo dan... miss. moet ik het onderbouwen maar is het een achterlijk opmerking NEEHEE!!!
alle godsdiensten zijn kut... ze zorgen voor meer slechte dan goede dingen en van alle godsdiensten is de islam de ergste... of niet
Daar ben ik een voorstander van. De meest onschadelijke interpretatie is de beste interpretatie.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:55 schreef SirBenniMiles het volgende:
[..]
Omdat ik anderen ermee niet benadeel.
En dat terwijl je moslims minderwaardig vindt.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 18:27 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Daar ben ik een voorstander van. De meest onschadelijke interpretatie is de beste interpretatie.
Nee, alleen extremistische moslims. Wat moslims thuis doen, eten of blabla kan me geen MOER schelen, zolang ze anderen maar geen schade toebrengen. Dus niet hun vrouw slaan, homo's niet discrimineren, etc. etc.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 18:29 schreef SirBenniMiles het volgende:
[..]
En dat terwijl je moslims minderwaardig vindt.
Dus de wet overtreden zeg maar. Ik heb het ook niet zo op mensen die de wet overtreden. Maar waarom leg je zoveel nadruk op moslims die de wet overtreden en niet andere mensen?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 18:33 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Nee, alleen extremistische moslims. Wat moslims thuis doen, eten of blabla kan me geen MOER schelen, zolang ze anderen maar geen schade toebrengen. Dus niet hun vrouw slaan, homo's niet discrimineren, etc. etc.
Je woont niet in een grote stad, he? Ik ben een Den Haag-slachtoffer en die mohammedanen zijn hier echt als een plaag. Van christenen heb ik zelden last, vooral van moslims helaas. Moslims denken het recht te hebben hun religie op te leggen aan iedereen. Vreselijk volk, voor een deel, en het spreekt nauwelijks Nederlands. "Hey Achzzzzmed, heb jezz die meisje gezzien?"quote:Op vrijdag 16 juli 2004 18:34 schreef SirBenniMiles het volgende:
[..]
Dus de wet overtreden zeg maar. Ik heb het ook niet zo op mensen die de wet overtreden. Maar waarom leg je zoveel nadruk op moslims die de wet overtreden en niet andere mensen?
Grappig. Ik woon in Nijmegen.quote:Je woont niet in een grote stad, he?
Ik weet hier irritant marokkanen en turken kunnen zijn. Elk knap meisje op straat naroepen. Elk meisje nafluiten. Als je ze aankijkt dan worden ze agressief. WAT KAIK JAI!! Haha ik ken het allemaal. Ben zelf een buitenlander en ga veel met buitenlanders om, hoewel weinig met (jonge) moslims. Met hen kan ik het niet goed vinden, puur cultuurverschil. Laatst ontmoette ik een iraniër. Goede gozer, aardig. Totdat 'joden' ter sprake kwamen... KANKERJODEN! Ze moeten allemaal vergast worden! Kankeramerikanen...quote:Ik ben een Den Haag-slachtoffer en die mohammedanen zijn hier echt als een plaag. Van christenen heb ik zelden last, vooral van moslims helaas. Moslims denken het recht te hebben hun religie op te leggen aan iedereen. Vreselijk volk, voor een deel, en het spreekt nauwelijks Nederlands. "Hey Achzzzzmed, heb jezz die meisje gezzien?"
Een goede vriend van mij heeft ook de gewoonte om homo's uit te schelden als hij er een ziet... En verdomd, hij is christelijk.quote:Laatst was er een Premtime uitzending die ging over de situatie voor homo's in Amsterdam. Daaruit bleek dat het voornamelijk die moslims zijn die homo's discrimineren en in elkaar slaan. Niet allemaal natuurlijk, maar je begrijpt wat ik bedoel. Een moslim verklaarde zelfs trots dat hij elk homostel wel wat toeriep, 'omdat het niet mag van mijn geloof'. Walgelijk volk, die fundamentalistische moslims.
Denk je nou echt dat zo'n meisje iets te vertellen zou hebben als haar vader WEL wat moest hebben van die achterlijke hoofddoek traditie?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 18:53 schreef SirBenniMiles het volgende:
Een goede vriend van mij heeft ook de gewoonte om homo's uit te schelden als hij er een ziet... En verdomd, hij is christelijk.Ik probeer hem natuurlijk te bedaren maar hij snapt het gewoon niet.
Het ligt puur aan de opleiding in mijn ogen.
Hoe slimmer iemand is, hoe ruimdenkender hij wordt.Meestal dan. Op het VWO was er een meisje bij mij in de klas, een iraanse. Denk je nou werkelijk dat ze iets moet hebben van die achterlijke hoofddoek traditie?
![]()
Aan de opleiding ligt het imho niet, wel aan de omgeving. Als een Turkse dokter naar Nederland komt, is ie in no-time geintegreerd in Nederland. Heeft iets te maken met de omgeving waarin zo iemand komt te wonen.quote:Het ligt allemaal aan de opleiding. Helaas is het overgrote deel van marrokanen en turken in NL het product van analfabete bergdorpelingen. Ze voeden hun kinderen op zoals ze dat zouden doen in hun achterlijke bergdorp, niet in een Vrij land als NL. Helaas... En het valt me op dat moslimkinderen vaak arabisch/turks blijven spreken. Van de (christelijke) allochtone gezinnen die ik ken spreken de kinderen EERST NL en daarna een andere taal.
Haar vader heeft haar zo opgevoed, dat ze er niks van moet hebben. Zo kun je het ook zien.quote:Denk je nou echt dat zo'n meisje iets te vertellen zou hebben als haar vader WEL wat moest hebben van die achterlijke hoofddoek traditie?
Het heeft wel iets met de opleiding/ intelligentie te maken. En je opleiding bepaalt je omgeving.quote:Aan de opleiding ligt het imho niet, wel aan de omgeving. Als een Turkse dokter naar Nederland komt, is ie in no-time geintegreerd in Nederland. Heeft iets te maken met de omgeving waarin zo iemand komt te wonen.
m.a.w. veel in nederland wonende marokkanen zijn achterlijk.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 19:01 schreef SirBenniMiles het volgende:
Het heeft wel iets met de opleiding/ intelligentie te maken. En je opleiding bepaalt je omgeving.
Tja... ik bedoelde eigenlijk Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag. Nijmegen is niet zo groot, ik wist niet dat er zoveel mohammedanen woonden.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 18:53 schreef SirBenniMiles het volgende:
Grappig. Ik woon in Nijmegen.
Dat soort types hebben helaas niet zelden een mes op zak en geen hond die er wat aan doet.quote:Ik weet hier irritant marokkanen en turken kunnen zijn. Elk knap meisje op straat naroepen. Elk meisje nafluiten. Als je ze aankijkt dan worden ze agressief. WAT KAIK JAI!!
Ik weet wat je bedoelt. Hoewel ik zelf enkele moslims (die WEL gematigd zijn) ken, ga ik niet graag om met moslims. Hun gedrag, hun accent is over het algemeen wal-ge-lijk.quote:Haha ik ken het allemaal. Ben zelf een buitenlander en ga veel met buitenlanders om, hoewel weinig met (jonge) moslims. Met hen kan ik het niet goed vinden, puur cultuurverschil. Laatst ontmoette ik een iraniër. Goede gozer, aardig. Totdat 'joden' ter sprake kwamen... KANKERJODEN! Ze moeten allemaal vergast worden! Kankeramerikanen...
Kijk, daar gaat het me niet om. Ik heb het niet zo op christenen, maar christenen zijn in die land de afgelopen tientallen jaren wel een beetje getemd, dat kan ik van die moslims uit die zandbak niet zeggen. Ik kom zelden christenen tegen die de obsessie hebben om hun geloof op te leggen aan hun omgeving, bij moslims is dit veel en veel meer.quote:Een goede vriend van mij heeft ook de gewoonte om homo's uit te schelden als hij er een ziet... En verdomd, hij is christelijk.Ik probeer hem natuurlijk te bedaren maar hij snapt het gewoon niet.
Het ligt puur aan de opleiding in mijn ogen.
Dat komt volgens mij niet door het christendom, maar door een gebrek (niet negatief bedoeld, eerder positief) aan christendom. Bij islamitische mensen is dat helaas vaak anders, geloof is erg vaak het belangrijkste in hun leven (schokkend: volgens Vrij Nederland voor 77% vd Marokkanen en 73% vd Turken, 6% vd Nederlanders). En DAT staat een hoop dingen in de weg.quote:Hoe slimmer iemand is, hoe ruimdenkender hij wordt.Meestal dan. Op het VWO was er een meisje bij mij in de klas, een iraanse. Denk je nou werkelijk dat ze iets moet hebben van die achterlijke hoofddoek traditie?
Of weer een iraniër, deze keer van de HAVO ... lang verhaal Hij vind hoofdoeken achterlijk. Hij vindt het jammer dat zijn land beheerst wordt door een stel megalomane islamitische gekken. Hij heeft niks tegen joden, doet niet aan ramadan en vind het raar dat hoofddoeken in een land als NL gedragen/gedoogd worden.
Het ligt allemaal aan de opleiding. Helaas is het overgrote deel van marrokanen en turken in NL het product van analfabete bergdorpelingen. Ze voeden hun kinderen op zoals ze dat zouden doen in hun achterlijke bergdorp, niet in een Vrij land als NL. Helaas... En het valt me op dat moslimkinderen vaak arabisch/turks blijven spreken. Van de (christelijke) allochtone gezinnen die ik ken spreken de kinderen EERST NL en daarna een andere taal.
Wie nietquote:Op vrijdag 16 juli 2004 19:06 schreef Vision het volgende:
[..]
m.a.w. veel in nederland wonende marokkanen zijn achterlijk.
tot die conclusie was ik al enige tijd geleden gekomen.
Hoe wil je dat precies doen dan, 'geloven afschaffen'?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 19:15 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Wie niet![]()
Maar mijn mening over geloven: Ze moeten ze allemaal afschaffen. Geloof in jezelf, niet in iets wat duizenden jaren geleden verzonnen is om mensen een steuntje in de rug te geven en iets waar ze zich aan vast kunnen houden. Zinloos![]()
Islam is de ergste soort.........
Het is tegenwoordig in om 'GELOVEN AFSCHAFFEN!!11' te roepen. Niet zoveel aandacht aan besteden.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 19:40 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hoe wil je dat precies doen dan, 'geloven afschaffen'?
Dat is nou typisch zo'n uitspraak waar je helemaal niets mee opschiet, het raakt kant noch wal. Tenzij je met een plan komt om dit voor elkaar te krijgen... ik wacht af.
Moet je toch eens wat aan begrijpend lezen doen. Misschien kun je dat tijdens je ienboergerinkskoersoes baispaikeren.quote:JEP HET GROTE ISLAM BASH TOPIC MET IN DE HOOFDROL SIRBENNIMILES AKA X-RAY EN DORA!!!
quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:03 schreef provo het volgende:
JEP HET GROTE ISLAM BASH TOPIC MET IN DE HOOFDROL SIRBENNIMILES AKA X-RAY EN DORA!!!
Met zo'n openingstopic, erbij zeggen dat het gaat om serieuze vragenquote:Op donderdag 15 juli 2004 02:17 schreef Internationalist het volgende:
Beschaafd <> onbeschaafd. Wat zijn voor jou de kenmerken van een (on)beschaafd cultuur.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:22 schreef bottleneckbob het volgende:
Waar gaat deze discussie eigelijk over?
Ik heb niet alle berichten gelezen,maar mijn mening is dat westerse en oosterlijke culturen
niet samengaan.
Multiculturele samenleving?BULLSHIT
Je kan geen onbeschaafde cultuur met een beschaafde cultuur vermengen.
![]()
Ga je niet graag met moslims om, omdat het moslims zijn?quote:Ik weet wat je bedoelt. Hoewel ik zelf enkele moslims (die WEL gematigd zijn) ken, ga ik niet graag om met moslims. Hun gedrag, hun accent is over het algemeen wal-ge-lijk.
Nee, omdat hun gedrag vreselijk is.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:26 schreef SirBenniMiles het volgende:
[..]
Ga je niet graag met moslims om, omdat het moslims zijn?
Ik vind het agressieve Marokkaanse accent erg irritant. 'Wat zzzzeg je? Echt, jongen, ik verkrzzzacht je zus, ik maakzzz je koud.'quote:En beoordeel je mensen op hun accent? Het gaat mij erom wat iemand zegt en de manier waarop, of hij/zij het een accentje uitspreekt maakt dat mij weinig uit.
quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:32 schreef Tarak het volgende:
Ik werk dagelijks met moslims daarom ben ik ook zo rechts als de tering en geloof ik niet in een multikul samenleving.
'Rechts als de tering' is extreem-rechts neem ik aan? Hoe kan het zijn dat je met iemand moet werken en toch een hekel aan hem/haar hebt?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:32 schreef Tarak het volgende:
Ik werk dagelijks met moslims daarom ben ik ook zo rechts als de tering en geloof ik niet in een multikul samenleving.
Veel Marokkanen zijn helemaal niet achterlijk. Ook niet vanwege een gemiddeld lager onderwijsniveau.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 19:06 schreef Vision het volgende:
[..]
m.a.w. veel in nederland wonende marokkanen zijn achterlijk.
tot die conclusie was ik al enige tijd geleden gekomen.
Hij zegt toch niet dat ALLE Marokkanen achterlijk zijn?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:42 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Veel Marokkanen zijn helemaal niet achterlijk. Ook niet vanwege een gemiddeld lager onderwijsniveau.
"Extreem rechts" en "hekel aan hem/haar hebt" zijjn jouw woorden, dat zeg ik toch helemaal niet!!quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:34 schreef SirBenniMiles het volgende:
[..]
'Rechts als de tering' is extreem-rechts neem ik aan? Hoe kan het zijn dat je met iemand moet werken en toch een hekel aan hem/haar hebt?
Balhaartje, waarschijnlijk schijt jij alle kleuren van de regenboog als je zo'n Marokkaan ziet dat je zo een afkeer tegen ze hebt. Moge 1 van hen je eens lekker inelkaar meppen. Desnoods met zn 10en. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:28 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Nee, omdat hun gedrag vreselijk is.
Lijkt verdacht op: 'Een leider, een volk, een land' of iets dergelijksquote:"Extreem rechts" en "hekel aan hem/haar hebt" zijjn jouw woorden, dat zeg ik toch helemaal niet!!
Ik geloof niet in de natuurlijke goedheid van de mens, geloof in duidelijke, heldere en strenge regels en sancties om mensen in de samenleving te sturen. Ook geloof ik in competitie tussen mensen, een sterke middenklasse, en in een elite die een belangrijke verantwoordelijke rol binnen een samenleving speelt. Allemaal rechtse thema's.
Ik geloof niet in een uitputtende solidariteit, zielige mensen, enorme inkomensherverdelingen en mulitkul (goede voorbeelden van multikul samenlevingen zijn Israel, Rwanda, Kashmir (India), en op dit moment ook Irak. Allemaal samenlevingen waar verschillende normen en waardenstelsels van verschillende groepen enigszins met elkaar conflicteren).
Je moeder heeft een baard waar Osama bin Laden jaloers op zou zijn.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:55 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Balhaartje,
Boehoehoe, nou ik ben echt bang voor zo'n pedofielenaanhanger hoorquote:waarschijnlijk schijt jij alle kleuren van de regenboog als je zo'n Marokkaan ziet dat je zo een afkeer tegen ze hebt. Moge 1 van hen je eens lekker inelkaar meppen. Desnoods met zn 10en. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Of iets dergelijks inderdaad. Leuke vergelijking trek je, wat deed die snorremans ook al weer met onze Joodse medemens?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:56 schreef SirBenniMiles het volgende:
[..]
Lijkt verdacht op: 'Een leider, een volk, een land' of iets dergelijks
Nee, maar veel is ook een ongefundeerde uitspraak.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:44 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Hij zegt toch niet dat ALLE Marokkanen achterlijk zijn?
Tja, jij kan het ook weten he. Met die 1 moskee in je stad.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:02 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nee, maar veel is ook een ongefundeerde uitspraak.
IK hou niet van 2 WO vergelijkingen maar ik zie duidelijke parallelen tussen de post van beste Tarak en zijn wereldbeeld en 'snorremans'. Misschien moet Tarak een paar jaartjes in een dictatuur doorbrengen, dat hij het dan afleert.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:00 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Of iets dergelijks inderdaad. Leuke vergelijking trek je, wat deed die snorremans ook al weer met onze Joodse medemens?
Hebben we toch nog iets gemeen met Moslims![]()
Ik had het niet over moslims. Ik hoop dat jij het verschil ziet.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:03 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Tja, jij kan het ook weten he. Met die 1 moskee in je stad.
De gemiddelde Marokkaan is moslim, dus je hebt het indirect wel over moslims.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:08 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik had het niet over moslims. Ik hoop dat jij het verschil ziet.
Weer je eigen interpretatie. LEZEN MAN.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:56 schreef SirBenniMiles het volgende:
[..]
Lijkt verdacht op: 'Een leider, een volk, een land' of iets dergelijks
Indirect, generaliserend, bijna, misschien. Ja, dan wel ja.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:10 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
De gemiddelde Marokkaan is moslim, dus je hebt het indirect wel over moslims.
Ik zie "ze" ook dagelijks en ik heb daar geen last vanquote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:32 schreef Tarak het volgende:
Komt omdat jij naïef bent. Pff... domme (s)linkse.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:35 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik zie "ze" ook dagelijks en ik heb daar geen last van![]()
Dat ik de kop van de post in hoofdletters heb gemaakt betekend niet dat je alleen daarop dient te reageren.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:03 schreef provo het volgende:
JEP HET GROTE ISLAM BASH TOPIC MET IN DE HOOFDROL SIRBENNIMILES AKA X-RAY EN DORA!!!
Naar mijn weten had het Christendom als enige godsdienst missionarissen om mensen te bekeren en wat zijn we snel de kerstening vergeten mensen. Iemand die roept kankerjoden en kankeramerikanen zonder dat hij daar een reden voor heeft is dom, maar ik kan je verzekeren dat veel allochtone studenten op de KUN de grondbeginselen van de Islam accepteren als de eigen, ongeacht wat er ze van huis uit is bijgebracht. Het is al lang geleden dat je een meisje die een hoofddoek draagt aan kon duiden als dom en onwetend. Veel van die meiden zijn hoog ontwikkeld en zien het belang in van kuisheid en gepaste kleding.
Ohw ja, daarom werd in de film die gaat over het ontstaan van de islam ook het omdopen van de Ka'ba getoond!!!quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:33 schreef Akkersloot het volgende:
Ha mijn topic De oorprong van het (islam) heiligdom de ka'aba. is door mod Schorpioen gesloten. Sulletjes konden alleen maar persoonlijk aanvallen. Dat het islamitisch heiligdom de ka'aba van de arabische polytheisten is gejat en Abraham en Ismael (die volgens koran hoofdstuk 2 in opdracht van Allah de ka'aba zouden hebben gebouwd) in eens niet hebben bestaan was te "provocerend".
nou dan..quote:Op vrijdag 16 juli 2004 18:53 schreef SirBenniMiles het volgende:
Ik weet hier irritant marokkanen en turken kunnen zijn. Elk knap meisje op straat naroepen. Elk meisje nafluiten. Als je ze aankijkt dan worden ze agressief. WAT KAIK JAI!! Haha ik ken het allemaal. Ben zelf een buitenlander en ga veel met buitenlanders om, hoewel weinig met (jonge) moslims. Met hen kan ik het niet goed vinden, puur cultuurverschil. Laatst ontmoette ik een iraniër. Goede gozer, aardig. Totdat 'joden' ter sprake kwamen... KANKERJODEN! Ze moeten allemaal vergast worden! Kankeramerikanen...
Tja ik ken het allemaal...
In de Kramers vertaling van de koran staat als toelichting op "het huis" de ka'aba. En wordt ook Mekka genoemd.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 01:50 schreef provo het volgende:
Ohw ja, daarom werd in de film die gaat over het ontstaan van de islam ook het omdopen van de Ka'ba getoond!!!
Hoofdstuk 2 van de koran????? Mijn beste man, waar heb je het over??? Het was niet de Ka'ba die werd gebouwd maar de eerste moskee en die staat naar mijn weten niet in Mekka, maar op de plek waar de profeet is gehijreerd(Hijra). Hz. Ibrahim en Hz. Ismail hebben wel degelijk bestaan. Welke anti-islam site lees je al die onzin als ik vragen mag?
Uitgaande dat de koran een (slechte) copie is van de bijbel hebben Ibrahim (Abraham), Ismael en Isaak natuurlijk niet bestaan. Ze komen immers uit het zelfde boek (Genesis) waar ook Adam, Eva en Noach worden genoemd.quote:Hz. Ibrahim en Hz. Ismail hebben wel degelijk bestaan. Welke anti-islam site lees je al die onzin als ik vragen mag?
Bedoel je nu te zeggen dat de versie van het verhaal hoe de Ka'aba ontstaan is in de Koran bewust aangepast is van de ware versie dat het polytheïstisch symbool dat het eerst was omgedoopt werd tot een vd heiligste plaatsten binnen de islam? Of begrijp ik dat verkeerd?quote:Op zaterdag 17 juli 2004 06:29 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
In de Kramers vertaling van de koran staat als toelichting op "het huis" de ka'aba. En wordt ook Mekka genoemd.
Het heiligdom wat er stond en alle afgodsbeelden werden vernietigd. Ik lees op 7 maart 628 volbracht Mohammed de kleine pelgrimstocht, overeenkomstig het akkoord dat bij het jaar voordien in Hudaybiyya had afgesloten met de Quraiscieten. Met 2000 volgelingen trok hij naar de stad, die door de Mekkanen voor drie dagen half was verlaten. Bilal bn Rabah, de kleurling die de eerste muezzin van de islam was, klom op het dak van de Ka'ba om de gelovigen op te roepen tot het gebed............quote:Op zaterdag 17 juli 2004 08:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Bedoel je nu te zeggen dat de versie van het verhaal hoe de Ka'aba ontstaan is in de Koran bewust aangepast is van de ware versie dat het polytheïstisch symbool dat het eerst was omgedoopt werd tot een vd heiligste plaatsten binnen de islam? Of begrijp ik dat verkeerd?
Want volgens mij staat er in de Koran toch beschreven hoe dit laatste plaatsvond en is die tempel die door Ibrahim etc. neergezet werd een hele andere.
Ben je de arabische milities (niet alleen in Sudan) vergeten die de zwarte bevolking islamiseren. En als het niet lukt worden de vrouwen als (sex)slaven verkocht en de mannen vermoord.quote:Naar mijn weten had het Christendom als enige godsdienst missionarissen om mensen te bekeren en wat zijn we snel de kerstening vergeten mensen.
Dus als je er een reden voor hebt is het goed...quote:Iemand die roept kankerjoden en kankeramerikanen zonder dat hij daar een reden voor heeft is dom,
Hoofddoek is een symbool van onderdrukking. Niet alleen volgens mezelf, maar ook volgens veel islamitische vrouwen die de islamitische greep ontvlucht zijn en nu durven uit te spreken. Met gevaar voor hun leven.quote:maar ik kan je verzekeren dat veel allochtone islamitische studenten op de KUN de grondbeginselen van de Islam accepteren als de eigen, ongeacht wat er ze van huis uit is bijgebracht. Het is al lang geleden dat je een meisje die een hoofddoek draagt aan kon duiden als dom en onwetend. Veel van die meiden zijn hoog ontwikkeld en zien het belang in van kuisheid en gepaste kleding.
Kijk, en hiermee geeft jij jezelf bloot. Ze slaan je namelijk ALTIJD met zijn tienen in elkaar.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:55 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Moge 1 van hen je eens lekker inelkaar meppen. Desnoods met zn 10en. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Vanuit Arabie op komen draven en de oorspronkelijke bevolking extra belasting opleggen valt wat mij betreft ook onder ''missie'', hoor. Maar laten we vooral de Kruistochten onthouden, niet wat eraan voorafging of wat er na kwam.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:03 schreef provo het volgende:
Naar mijn weten had het Christendom als enige godsdienst missionarissen om mensen te bekeren en wat zijn we snel de kerstening vergeten mensen.
toch ff reageren op de beginpost. Je had misschien ook kunnen schrijven `vanwaar die afkeer voor fundamentalisten?`. En daarbij bedoel ik niet alleen moslims, maar alle orthodoxen. Ze menen namelijk het alleenrecht te hebben op de waarheid, die niet bestaat imho. En als je dan zo nu en dan over eerwraken ed leest, dan kan de afkeer nog wel es groeien ja. Vind je dat gek?quote:Op donderdag 15 juli 2004 02:17 schreef Internationalist het volgende:
Bronnen bronnen bronnen.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 10:23 schreef SirBenniMiles het volgende:
[..]
Ben je de arabische milities (niet alleen in Sudan) vergeten die de zwarte bevolking islamiseren. En als het niet lukt worden de vrouwen als (sex)slaven verkocht en de mannen vermoord.
[..]
Dus als je er een reden voor hebt is het goed...
[..]
Hoofddoek is een symbool van onderdrukking. Niet alleen volgens mezelf, maar ook volgens veel islamitische vrouwen die de islamitische greep ontvlucht zijn en nu durven uit te spreken. Met gevaar voor hun leven.
Als je naar een nieuw land/plaats gaat dan zul je je tot een bepaalde mate aan moeten passen aan de omgeving en je kleding hoort daar ook bij. Als je dat niet doet dan zul je moeten accepteren dat je uitgekotst wordt door de maatschappij. Of zie jij dagelijkse afrikanen in hun zulu-outfit...
Ja al die vrouwen kiezen een hoofddoek om niet in trek te komen bij de mannen en daarnaast doen ze tien lagen makeup en een strakke broek aan naast het doek.quote:Dus jij kunt het niet respecteren dat een vrouw ervoor kiest om een hoofddoek te dragen! Is dat waar de grens van tolerantie ophoudt?? Het zou leuk zijn als mensen zich gingen kleden zoals ze dat zouden willen, maar blijkbaar is Nederland het pad ingeslagen naar een intolerante, stupide samenleving waarin je je maar hebt te houden aan kledingvoorschriften en geloofsbeperkingen.
Het gaat niet om functioneel zijn, het gaat om aanpassen aan het land waarin je NIEUW bent. De taal beheersen is een van de belangrijkste dingen, maar de positieve normen en waarden van het nieuwe land overnemen is twee.quote:Je zult je tot een bepaalde mate moeten aanpassen precies, en die grens houdt hier klaarblijkelijk op. Meiden die een hoofddoek dragen en perfect ABN spreken vormen wat mij betreft geen gevaar voor de samenleving en een hoofddoek betekend niet meteen dat je niet functioneel kunt zijn in deze samenleving, wat dat betreft denk je in hokjes en te kortzichtig.
Kijk als je een strakke broek aantrekt en 10 lagen make up opdoet kun je net zo goed je hoofddoek ook afzetten, want dan heeft het geen betekenis meer en sta je er ook niet voor 100% achter.quote:Op zondag 18 juli 2004 10:40 schreef SirBenniMiles het volgende:
[..]
Ja al die vrouwen kiezen een hoofddoek om niet in trek te komen bij de mannen en daarnaast doen ze tien lagen makeup en een strakke broek aan naast het doek.
[..]
Het gaat niet om functioneel zijn, het gaat om aanpassen aan het land waarin je NIEUW bent. De taal beheersen is een van de belangrijkste dingen, maar de positieve normen en waarden van het nieuwe land overnemen is twee.
Openheid en vrijheid. In mijn ogen, en in de ogen van vele anderen met mij zowel moslims als niet-moslims staat het hoofddoek voor onderdrukking. Misschien voelen de vrouwen zich niet direct onderdrukt maar het gedachte achter een hoofddoek is wel degelijk discriminerend. De vrouw mag mannen niet verleiden DUS moet ze zich zo vroom mogelijk kleden. Door onder andere een doek op haar hoofd te dragen.quote:Wat zijn nu de positieve waarden en normen volgens jou????
Maar je hebt geen respect voor de vrouw in mijn vorige post en vind dat ze niet past in het waarden en normen stelsel van Nederland?quote:Op zondag 18 juli 2004 11:12 schreef SirBenniMiles het volgende:
[..]
Openheid en vrijheid. In mijn ogen, en in de ogen van vele anderen met mij zowel moslims als niet-moslims staat het hoofddoek voor onderdrukking. Misschien voelen de vrouwen zich niet direct onderdrukt maar het gedachte achter een hoofddoek is wel degelijk discriminerend. De vrouw mag mannen niet verleiden DUS moet ze zich zo vroom mogelijk kleden. Door onder andere een doek op haar hoofd te dragen.
Als je werkelijk deel wilt uitmaken van de Vrije Wereld zul je je waardenstelsel moeten aanpassen. Of je blijft altijd een buitenbeentje, 'het theedoekwijf' (niet beledigend bedoeld). Want zo zullen mensen je zien totdat je aantoont dat je dezelfde denkbeelden hebt als de meerderheid. Want laten we eerlijk zijn, de rechten van minderheden worden hier gerespecteerd, maar het zullen altijd 'minderheden' blijven totdat ze werkelijk moeite doen om erbij te horen. Dat geldt niet alleen voor moslims, maar ook voor gereformeerden bijvoorbeeld.
Dat maak jij ervan.quote:Maar je hebt geen respect voor de vrouw in mijn vorige post en
Niet passen is dan weer overdreven, afwijken is het juiste woord. Hoe je dat interpreteert en welke conclusies jij daarbij trekt is aan jou.quote:vind dat ze niet past in het waarden en normen stelsel van Nederland?
Ik vind het prima wat deze vrouw doet en ik zie geen enkele reden waarom ze haar hoofddoek af zou moeten doen om beter te passen in haar omgeving of om het respect te krijgen wat ze doet en over heeft voor deze samenleving.quote:Op zondag 18 juli 2004 11:28 schreef SirBenniMiles het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan.
[..]
Niet passen is dan weer overdreven, afwijken is het juiste woord. Hoe je dat interpreteert en welke conclusies jij daarbij trekt is aan jou.
De Ka'aba stond er inderdaad al toen Mohammed in 629 Mekka verroverde. Ismaël & Ibrahim leefden immers veel eerder dan Mohammed volgens de geschriften, ook eerder dan de polytheisten die later in Mekka leefden. Het heiligdom werd niet vernietigd, wel de 350 afgodsbeelden die er door de Mekkanen omheen gebouwd waren, een voor elke dag van het maanjaar. In de Ka'aba trof Mohammed schilderingen van 'heidense' taferelen aan, Mohammed beschermde met zijn handen een schildering die de heilige maagden haar kind verbeeldden en beval de vernietiging van alle andere schilderingen. Het schildering van de heilige maagd ging overigens later bij een brand verloren.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 08:51 schreef provo het volgende:
[..]
Het heiligdom wat er stond en alle afgodsbeelden werden vernietigd. Ik lees op 7 maart 628 volbracht Mohammed de kleine pelgrimstocht, overeenkomstig het akkoord dat bij het jaar voordien in Hudaybiyya had afgesloten met de Quraiscieten. Met 2000 volgelingen trok hij naar de stad, die door de Mekkanen voor drie dagen half was verlaten. Bilal bn Rabah, de kleurling die de eerste muezzin van de islam was, klom op het dak van de Ka'ba om de gelovigen op te roepen tot het gebed............
Hieruit concludeer ik dat de Ka'ba er al stond. koran 3:90 zegt "Het eerste huis gebouwd voor de mensheid, was in mekka, om alle werelddelen te zegenen en te leiden" Hieruit concludeer jij zelf dat het letterlijk was gebouwd, men heeft het hier over een spirituele huis. Ismail en Ibrahim hebben later de ka'ba gerenoveerd (met behulp van de gamma natuurlijk, dat zeg ik: gamma).
Wat wou je zeggen dat ze niet afwijkt van de samenleving?quote:Dus ze wijkt af van de samenleving omdat ze een hoofddoek op heeft en de rest kan je gewoon geen bal schelen??
Het heiligdom werd niet vernietigd, dat zou betekenen dat het in zijn geheel verloren zou zijn gegaan. Het werd beschadigd, waarop Ibrahim en Ismail het hebben gerenoveerd. Het gaat hier trouwens niet om iets dat functioneel is in de materiele wereld, maar om de spirituele betekenis ervan. De functionaliteit ervan staat gelijk aan de functionaliteit van Bea hier.quote:Op zondag 18 juli 2004 11:34 schreef Shaman het volgende:
[..]
De Ka'aba stond er inderdaad al toen Mohammed in 629 Mekka verroverde. Ismaël & Ibrahim leefden immers veel eerder dan Mohammed volgens de geschriften, ook eerder dan de polytheisten die later in Mekka leefden. Het heiligdom werd niet vernietigd, wel de 350 afgodsbeelden die er door de Mekkanen omheen gebouwd waren, een voor elke dag van het maanjaar. In de Ka'aba trof Mohammed schilderingen van 'heidense' taferelen aan, Mohammed beschermde met zijn handen een schildering die de heilige maagden haar kind verbeeldden en beval de vernietiging van alle andere schilderingen. Het schildering van de heilige maagd ging overigens later bij een brand verloren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |