jah ..gelukkig he he hequote:Op donderdag 22 juli 2004 11:53 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dus het is wel geoorloofd om van burgers het hoofd eraf te hakken. Maar ze mogen het niet opeten of drinken.
Gelukkig bespeur ik hier nog een (heeeel) klein beetje beschaving (bij de mensen die dit doen).
Dus de islam maakt geen onderscheid tussen militairen en ongewapende burgers.. Met andere woorden bij een oorlogssituatie zijn alle mannen die ouder zijn dan 14 vogelvrij verklaard. Ze mogen dus gedood worden.quote:Op donderdag 22 juli 2004 12:03 schreef carauto het volgende:
(jah ..gelukkig he he he:)
het is geoorloofd om millitairen en submillitairen te onthoofden tijdens de oorlog. Maar het opeten of drinken ervan is niet toegestaan.
In de islam gebruikt men het woord 'burgers' nauwlijks..liever een andere benaming:
1 vrouwen en kinderen jonger dan 14 en bejaarden horen tot de categorie van wat men nu noemt 'burgers'... het doden van elementen uit deze categorie is pas toegestaan wanneer de vijand moslimse bejaarden, kinderen of vrouwen met opzet doodt..bijv: wwat de amerikanen nu doen.. Of wanneer bijv. vrouwen of kinderen of bejaarden ook vechten : bijv. vrowuen in marines, kinderen in afrika enzovoort..
2 mannen 14 jr en ouder.. ook al dragen ze geen wapens..kunnen ze gedood worden..maar dat hoeft iet perse...
Wisten de moslims ten tijde van 11/09 of 11/03 dat er geen bejaarden, kinderen en vrouwen in de trein/flat zaten ?.quote:moslimse bejaarden, kinderen of vrouwen met opzet doodt..bijv: wwat de amerikanen nu doen
quote:Op donderdag 22 juli 2004 12:18 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dus de islam maakt geen onderscheid tussen militairen en ongewapende burgers.. Met andere woorden bij een oorlogssituatie zijn alle mannen die ouder zijn dan 14 vogelvrij verklaard. Ze mogen dus gedood worden.
[..]
quote:Wisten de moslims ten tijde van 11/09 of 11/03 dat er geen bejaarden, kinderen en vrouwen in de trein/flat zaten ?.
Drugshond vraagt zich af welke landen het verdrag van Geneve hebben ondertekend.
Correctie, de Moslim Fundamentalisten behoorde tot Al-Qaida en hun takken. Alle andere Moslims hebben andere regels omdat ze een andere religie volgen.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 21:18 schreef carauto het volgende:
[..]de islam maakt geen verschil tussen soldaten en ongewapende mannen .. niet allemaal .. bejaarden horen bijv. niet tot deze categorie...dat schreef ik duidelijk..
ze mogen gedood worden maar dat hoeft niet .. dat is meer iets voor de soldaat zelf en de leider enzovort.
[..]'wat k schreef was één van de regels van de jihad.. de jihad kent ook andere regels o.a: dat moslims mannen en vrouwen mogen doden indien de vijand hetzelfde doet met opzet ect..
en bovendien beide aanslagen waren slechts reacties op wat de vs en israel al deden en bovendien er waren veel waarschuwingen ..maar ja..wie luistert!!!
vind je?quote:Op zaterdag 24 juli 2004 21:22 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Correctie, de Moslim Fundamentalisten behoorde tot Al-Qaida en hun takken. Alle andere Moslims hebben andere regels omdat ze een andere religie volgen.
Doden is altijd fout, ongeacht de reden. Al ben je nog in je recht door de regels van je religie, dan nog is doden fout en je zal er ook altijd voor betalen, is het niet in dit leven, dan is het in de volgende. Doden met de gratie van een hoger wezen bestaat niet, je zal er altijd voor betalen. Ookal verdedig je iemand of probeer je iemand te redden, dan nog gaat je ziel eraan. Tijden veranderen en ook regels, maar deze regel heeft altijd gegeld. Alleen maar omdat een Jihad je wellicht het recht geeft om te doden voor je religie bespaard dat je niet de hel, ookal zegt een boek van wel.quote:Op zondag 25 juli 2004 12:20 schreef carauto het volgende:
[..]
vind je?
ik raad je aan om 'pro-westen islamistische sítes' te bezoeken en vragen over de regels van de jihaad en wanneer de verboden categorie wel gedood mag worden..
ff een quote uit een andere topicquote:Op zaterdag 24 juli 2004 21:18 schreef carauto het volgende:de islam maakt geen verschil tussen soldaten en ongewapende mannen .. niet allemaal .. bejaarden horen bijv. niet tot deze categorie...dat schreef ik duidelijk..
ze mogen gedood worden maar dat hoeft niet .. dat is meer iets voor de soldaat zelf en de leider enzovort.'wat k schreef was één van de regels van de jihad.. de jihad kent ook andere regels o.a: dat moslims mannen en vrouwen mogen doden indien de vijand hetzelfde doet met opzet ect..
en bovendien beide aanslagen waren slechts reacties op wat de vs en israel al deden en bovendien er waren veel waarschuwingen ..maar ja..wie luistert!!!
Nep moslimquote:ik weet niet waar die andere zijn info vandaan haalt. Maar ik heb de Koran gelezen van a tot z, enkele boeken bestudeerd over de jihad en het levensverhaal van de Profeet bestudeerd en ik kwam tot de volgende conclusie:
1) In de Islam mag je geen onschuldigen doden (in o.a. koran staat het doden van 1 onschuldige staat gelijk aan het doden van de hele mensheid en het redden van 1 persoon staat gelijk aan het redden van de hele mensheid.) "collateral damage" is in de islam geen optie.
2) Zieke mogen niet gedood worden in een oorlog (tenzij ze jou aanvallen)
3) Gewonden soldaten van de tegenpartij, die zich overgeven, moge niet gedood worden, en moeten verzorgt worden.
4) Bomen, tuinen op de plekke waar je oorlogvoert moge niet vernietigd worden.
5) Vrouwen mogen niet gedood worden, tenzij ze jou aanvallen.
6) Krijgsgevangen moeten goed behandeld worden (in de tijd van de profeet, werd in oorlogssituatie de krijgsgevangen die konden schrijven of lezen vertelt dat als ze 10 moslims zouden leren lezen/schrijven ze dan vrij waren.)
7) Mensen die aan het bidden zijn (maakt niet uit welke religie) mag je in een oorlogsgebied niet doden.
8) Plekken waar mensen bijeenkomen om te bidden mogen niet vernietigd worden
9) Ouderen mag je niet doden, evenzo kinderen.
10) Het verminken, martelen van mensen wordt streng veroordeeld door God in de Koran.
enz Dit zijn de enkele regels die ik nog onthouden heb en die gebaseerd zijn op de koran en de uitspraken van de profeet.
kijk..dit verhaal kost een beetje zoekwerk maar voormij is het wel de moeite waarde.. de bron was een online tijdschrift van alqaeda waarin precies hoe de moslimse vechters zich horen te gedragen volgens de islamistische regels..quote:Op zondag 25 juli 2004 14:32 schreef Drugshond het volgende:
[..]
ff een quote uit een andere topic
Moslims voelen zich minder betrokken bij godsdienst
[..]
Nep moslim![]()
Ow nee, bureaucratie en regeltjes. Niet ookal bij de Islam. Arg, wat is dat uberhaupt met mensen,a allemaal die regeltjes en uitzonderingen.quote:Op zondag 25 juli 2004 19:00 schreef carauto het volgende:
[..]
kijk..dit verhaal kost een beetje zoekwerk maar voormij is het wel de moeite waarde.. de bron was een online tijdschrift van alqaeda waarin precies hoe de moslimse vechters zich horen te gedragen volgens de islamistische regels..
trouwens wat je schreef zijn algemene regels. en de islam kent ook uitzonderingen...ik zal nog wat posten
trouwens je vergat te melden dat moslimse vechters 's nachts niet mogen aanvallen...quote:Op zondag 25 juli 2004 14:32 schreef Drugshond het volgende:
[..]
ff een quote uit een andere topic
Moslims voelen zich minder betrokken bij godsdienst
[..]
Nep moslim![]()
hmmmm okquote:Op zondag 25 juli 2004 20:58 schreef NorthernStar het volgende:
Enkele post verwijderd.
Fantaseren over de meest gruwelijke manier om mensen te vermoorden in een topic dat over daadwerkelijke onthoofdingen van echte mensen gaat is op zijn minst niet erg kies.
Ik spreek middels het fok! medium met 2 moslims over hetzelfde onderwerp : 'Rules of engagement volgens de islam'. Wat frapant is, ik krijg 2 verschillende versies/invalshoeken te horen. Als ik je reaktie goed begrijp, dan bestaat er naast de Koran nog een aantal supplementen/uitzonderingen.quote:Op zondag 25 juli 2004 19:00 schreef carauto het volgende:
kijk..dit verhaal kost een beetje zoekwerk maar voormij is het wel de moeite waarde.. de bron was een online tijdschrift van alqaeda waarin precies hoe de moslimse vechters zich horen te gedragen volgens de islamistische regels..
trouwens wat je schreef zijn algemene regels. en de islam kent ook uitzonderingen...ik zal nog wat posten
Bronquote:Egyptische dilpomaat vrijgelaten in Irak
Uitgegeven: 26 juli 2004 22:29
BAGDAD/DOHA - De Egyptische diplomaat Mohammed Mamdouh Qutb, die in Irak was gegijzeld, is vrijgelaten. Dat heeft hij maandagavond aan de persbureau AFP en Reuters meegedeeld. Volgens Qutb is ,,geen akkoord gesloten'' met de ontvoerders.
Eerder op de avond had het Qatarese tv-station al-Jazeera een videoband uitgezonden, waarin de vrijlating werd getoond. Qutb omhelsde een van de ontvoerders. Al-Jazeera haalde een van de ontvoerders aan die gezegd zou hebben dat Qutb is vrijgelaten wegens zijn "religieus geloof en morele kwaliteiten''. Zijn groep, de Leeuwen van Allah, zou de "enorme sommen geld'' hebben afgewezen die voor de vrijlating zijn geboden.
Qutb, de derde man van de Egyptische ambassade in Bagdad, was vrijdag ontvoerd. Hij was de eerste en tot dusver laatste diplomaat die behoorde tot de slachtoffers van de recente reeks ontvoeringen in Irak.
Zo, nu mogen de islamofielen weer komen uitleggen dat het eigenlijk helemaal niet om religie gaat.quote:Op maandag 26 juli 2004 23:29 schreef AchJa het volgende:
Gelukkig hebben ze die Egyptische diplomaat ook vrijgelaten.
[..]
Bron
Gewoon zeggen dat je moslim bent en je kunt zo weer gaan...
Empirische "rules of engagement : van Al Quida" bezien vanuit een westers denkbeeld.quote:Op maandag 26 juli 2004 23:33 schreef Bard_Yttap het volgende:
Zo, nu mogen de islamofielen weer komen uitleggen dat het eigenlijk helemaal niet om religie gaat.![]()
Je begint langzaam te begrijpen dat de Islam gebaseerd is op terreur ten koste van van zowel de ongelovigen en de gelovigen (onderworpenen).quote:Op dinsdag 27 juli 2004 01:45 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Empirische "rules of engagement : van Al Quida" bezien vanuit een westers denkbeeld.
Kidnappings
1) Moslims mogen niet krijgsgevangen worden genomen. Deze dienen onmiddelijk in vrijheid gesteld te worden (Egypte)
2) Niet-moslims zijn wel een geoorloofd doelwit, hierbij doet de militaire/non militaire achtergrond niet ter zake :Bekeren of de doodstraf (optioneel) (nog niet in beeld geweest) De doodstraf. Het is geoorloofd om van deze executie opnames te maken, voor politieke/geloofs/propaganda doeleinden. (diverse voorbeelden). Vrijlating. Het land van herkomst (van de krijgsgevangende) moet een (geldelijke/politieke) tegenprestatie leveren (Japan).
3) Krijgsgevangen moeten goed behandeld worden (Ze hebben allemaal eten gekregen)
4) Het verminken, martelen van mensen wordt streng veroordeeld door God in de Koran. Het dreigen daarvan is echter wel toegestaan (Japan)
Bomaanslagen
1) Het leggen van bommen is een legitieme oorlogshandeling. Mits deze bommen eing politiek (ondermijnend) doel hebben. Dat hierbij onschuldige slachtoffers (moslims/niet moslims) kunnen vallen is evident. "Collateral damage" is een ingecalculeerd risico. (De bomaanslagen in Bali, Irak, Turkije, Madrid).
Zelfmoordaanslagen
Zie punt 1 : bomaanslagen (Aanslagen, New York, Moskow)
Zover ga ik nog niet in mijn opvattingen.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 10:06 schreef Bard_Yttap het volgende:
Je begint langzaam te begrijpen dat de Islam gebaseerd is op terreur ten koste van van zowel de ongelovigen en de gelovigen (onderworpenen).Daar zit dus echt niemand in het Westen op te wachten.
Nu mag je als klap op de vuurpijl nog ff in een Arabisch woordenboek opzoeken wat de woorden "Islam" en "moslim" exact betekenen. Als je dat gedaan hebt zul je ook begrijpen waar de westerse verwarring vandaan komt, dat Islam een religie van vrede zou zijn?!
Denk je echt dat de ongeletterde slavendrijver en moordenaar a.k.a. Mohammed, die meer dan 1000 ongelovigen liet onthoofden, een vredelievend geloof voor de wereld heeft achtergelaten? Geheel tegen zijn eigen levenswijze in!quote:Op dinsdag 27 juli 2004 12:10 schreef Drugshond het volgende:
Zover ga ik nog niet in mijn opvattingen.
Ik beschreef bewust de 'rules of engagement van Al Quida' omdat die in mijn ogen niet in de islam thuishoren. En als ze daar wel in thuis horen, dan zal ik mijn opvattingen jegens de islam moeten herzien.
Echt extreme dingen zijn er niet in de tien geboden of wel soms?quote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:31 schreef Drugshond het volgende:
.....Bevat onze bijbel niet ook zulke teksten ?! Als ik alleen kijk naar de 10 geboden ?
Het is maar net hoe je met het geloof omgaat. Als je elke letter te letterlijk gaat nemen en toepassen dan is het einde zoek.
(Kruistochten, AQ, etc). Bekijk je het geloof van een praktiserende kant, dan zie ik geen probleem.
Als je de bijbel al erg genoeg vindt, waarom moet je je dan nog afvragen of de Koran misschien wel goed en aardig zou zijn. Voor de moslims is Jezus (Isa) ook een profeet en Mohammed is geen geflipte hippie zoals Jezus, maar iemand met een zweep en een zwaard. Onderwerp jij je maar over aan een slavendrijver ...quote:Op dinsdag 27 juli 2004 16:55 schreef Drugshond het volgende:
1) Kruistochen, Columbus Amerika, bla bla bla.
2) Middeleeuwen, heksenverbranding, de kerk boven de staat.
Door bepaalde figuren in de geschiedenis is daar een (hele leuke) draai aan gegeven.
Verder ken ik de bijbel niet zo goed... maar er staan genoeg dodelijke dingen in te lezen. Die weer voor andere interpretaties mogelijk zijn.
Ik onderwerp mij nergens aan........(behalve aan de belastingsdient)quote:Op dinsdag 27 juli 2004 17:09 schreef Bard_Yttap het volgende:
Als je de bijbel al erg genoeg vindt, waarom moet je je dan nog afvragen of de Koran misschien wel goed en aardig zou zijn. Voor de moslims is Jezus (Isa) ook een profeet en Mohammed is geen geflipte hippie zoals Jezus, maar iemand met een zweep en een zwaard. Onderwerp jij je maar over aan een slavendrijver ...
Je onderwerpt je aan veel meer dan je zelf denkt, en daarom moet je gewoon je koppie er bij houden.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 17:22 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik onderwerp mij nergens aan........(behalve aan de belastingsdient)
Ik ben een vrijheidsdenker, en kijk met een objectieve blik naar de wereld om mij heen.
Nogmaal....Ik keur geen enkel geloof af... maar wel de mensen die misbruik maken van het geloof om er zelf beter van te worden.
De Bagwan was ook een zeer vredelievende stroming.... maar ook daar liep het fout.
En nee.... ik ga Al Quida niet verwarren met het islamitisch geloof, dat is hetzelfde als roepen dat G.W.Bush een vertolker is van het christendom.
En ik kan mezelf niet indenken hoe een wereld er zonder geloof eruit zou hebben gezien. Eigenlijk wel jammer.... Maar sinds de mensheid bestaat is er altijd een vorm geweest van een hogere spirituele macht....... Als het beestje maar een naampje heeft.
"Bodycount (Cop Killers) - Bodycount.mp3"quote:Bron : Ontvoerde Pakistanen in Irak vermoord
Ontvoerde Pakistanen in Irak vermoord
Gepost door Timothy (TimmyAsd) - Bron: NU.nl
Gepubliceerd: donderdag 29 juli 2004 @ 00:04
De Arabische televisiezender Al Jazeera meldt dat de twee Pakistaanse mannen die een paar dagen geleden werden ontvoerd zijn vermoord. De zender zegt over beelden te beschikken waarop te zien is hoe de mannen om het leven worden gebracht.
Al Jazeera besloot de beelden niet uit te zenden, ze zouden te gruwelijk zijn. Eerder zond de zender beelden uit waarin de mannen levend te zien waren. Reden voor het ontvoeren van de mannen zou samenhangen met het eventuele vertrek van Pakistan uit Irak. Het land overweegt om zijn soldaten uit Irak te trekken. Tegelijkertijd is een Irakees door dezelfde groepering vrijgelaten, over het waarom hij werd vastgehouden werd niets gezegd.
Zijn dit nu de eerste Islamitische ontvoerden die gedood zijn, of betrof het hier gristelijke paki's?quote:Op donderdag 29 juli 2004 02:28 schreef Drugshond het volgende:
Ik heb geen flauw benul. Het enigste wat ik weet is dat het onschuldige burgers zijn.quote:Op donderdag 29 juli 2004 10:09 schreef IPdaily het volgende:
Zijn dit nu de eerste Islamitische ontvoerden die gedood zijn, of betrof het hier gristelijke paki's?
http://www.demorgen.be/telex/artikel.html?news=B163063quote:Irak: ultimatum 7 gijzelaars opnieuw 24 uur verlengd (30/07 19:28)
(Belga) De ontvoerders van de zeven vrachtwagenchauffeurs van het Koeweitse transportbedrijf Kuwait and Gulf Link Transport hebben het ultimatum aan de werkgever van de gijzelaars met 24 uur verlengd tot zaterdag 17.00 uur onze tijd.
"Het Geheim islamitisch leger - afdeling zwarte vlaggen", geeft aan dat de directie van het geheim islamitisch leger op vraag van sjeik Hisham al-Dulaima (de bemiddelaar) "het ultimatum heeft verlengd teneinde de onderhandelingen met de betrokken partijen te voltooien", zo staat er te lezen in een bericht dat ze naar het Franse persbureau AFP stuurden. De gijzelaars, drie Indiërs, drie Kenianen en één Egyptenaar, werden op 21 juli in Irak ontvoerd. De groep "de zwarte vlaggen" had er eerder mee gedreigd, om de 72 uur één gijzelaar te onthoofden indien hun werkgever zich tegen vrijdag 17.00 uur niet had teruggetrokken uit Irak. (LAN)
bronquote:Chauffeurs Turks bedrijf in Irak gegijzeld
De Telegraaf, za 31 jul 2004, 21:16
DUBAI - De groep van Abu Musab al-Zarqawi, die wordt beschouwd als de leider van al-Qaeda in Irak, heeft daar twee vrachtwagenchauffeurs ontvoerd van een Turks bedrijf. De groep dreigt hen te onthoofden als het bedrijf niet binnen 48 uur stopt met het bevoorraden van het Amerikaanse leger in Irak en het land verlaat. Dat heeft de Arabische zender al-Jazeera zaterdag gemeld.
Het tv-station zond video-opnamen uit waarop twee mannen gehurkt zitten voor een groep gewapende en gemaskerde mannen. Op de achtergrond is een zwart banier te zien met de naam al-Tawhid wa al-Jihad, de groep van al-Zarqawi. De nationaliteit van de chauffeurs vermeldde al-Jazeera niet.
http://www.nieuws.nl/bericht/5/44130quote:Kenia: zeven gegijzelde chauffeurs in Irak vrij 01-08-2004
Zeven vrachtwagenchauffeurs die in Irak waren gegijzeld -drie Kenianen, drie Indiërs en een Egyptenaar- zijn zondag vrijgelaten. Dat heeft een woordvoerder van de Keniaanse regering gezegd. De vrijlating van de gijzelaars is nog niet bevestigd door bronnen in Irak.
Over de vrijlating van de mannen werd de afgelopen onderhandeld tussen bemiddelaars en vertegenwoordigers van de gijzelnemers. De zeven mannen werkten voor een Koeweits bedrijf dat actief is bij de wederopbouw van Irak. De ontvoerders dreigden de zeven mannen te vermoorden als het bedrijf zijn activiteiten niet zou staken. Of die toezegging is gedaan en of er een losgeld is betaald, is niet duidelijk.
Twee Turkse chauffeurs zitten in ieder geval nog wel vast. De ontvoerders, leden van de Tawhid en Jihad Beweging van de in Irak opererende terreurgroep van de Jordaanse extremist Abu Musab al-Zarqawi, eisen dat ook het Turkse bedrijf zich terugtrekt. Een woordvoerder van de onderneming maakte zondag bekend dat het daartoe bereid is in ruil voor de vrijlating van de chauffeurs, maar over hun vrijlating is nog niets bekend.
De groep van Al-Zarqawi, de Tawhid en Jihad Beweging, heeft eerder al zeker drie andere buitenlanders ontvoerd en vervolgens onthoofd: de Amerikaanse zakenman Nicholas Berg, de Zuid-Koreaanse tolk Kim Sun-il en de Bulgaarse vrachtwagenchauffeur Georgi Lazov.
[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]
Hmmm, nu weer niet.quote:126 Teletekst zo 01 aug
Zeven truckers Irak nog niet vrij
NAIROBI De zeven vrachtwagenschauffeurs
die in Irak worden gegijzeld door de
groepering die zich Zwarte Banieren
noemt,zijn volgens hun werkgever nog
niet vrij.Eerder had Kenia op een
persconferentie hun vrijlating gemeld.
Op 22 juli vertoonde de Arabische
nieuwszender Al-Jazeera een videoband
met drie Kenianen,drie Indiërs en een
Egyptenaar.De ontvoerders eisten onder
meer dat hun werkgever,een Koeweits
bedrijf,uit Irak vertrekt.
Irak dringt er bij transportbedrijven
op aan Iraakse chauffeurs in dienst te
nemen.Dat zou helpen de ontvoeringen
van buitenlandse truckers te stoppen.
http://www.hbvl.be/nieuws(...)9-BC5A-F833C9EDA22E}quote:02/08 Irak: Turkse gijzelaar doodgeschoten
Extremisten in Irak hebben een Turkse gijzelaar doodgeschoten, is te zien op een video-opname die maandag door de extremisten op het internet is gezet.
De opname toont de man, die in het Turks zegt hoe hij heet en voor welk bedrijf hij werkt, geknield met achter zich drie gewapende mannen. Een van hen zet zijn pistool tegen het hoofd van de geknielde man en haalt de trekker over. Het slachtoffer valt om, waarna de schutter hem nogmaals in het hoofd schiet en zich een grote plas bloed vormt.
Op de muur achter de mannen is een zwart doek gehangen, met daarop de naam van de in Irak opererende groep van de Jordaanse terroristenleider Abu Musab al-Zarqawi, de Tawhid en Jihad Beweging.
De Turk zei dat hij Murat Yuce heette, uit Ankara kwam en voor het cateringbedrijf Bilintur werkte. "Ik wil iedere Turk die naar Irak komt om er te werken het volgende advies geven: je hoeft geen wapen vast te houden om de Amerikaanse bezetters te helpen... Turkse bedrijven moeten zich uit Irak terugtrekken," zei hij, waarna hij door het hoofd geschoten werd.
De man die Yuce executeerde las eerst een verkaring voor. "Hoewel wij onze moslimbroeders in de wereld, en vooral in Turkije, op het hart hebben gedrukt de bezetter niet te steunen en wij een aantal van hun werknemers hebben vrijgelaten zodat zijn berouw zouden tonen, blijven zij de bezetter helpen, ook deze afvallige, Murat Yuce."
Schijnbaar hangt de ontvoeringen en de nationaliteiten af van hoe de legermacht van het land in kwestie zich gedraagd. Tot nu toe was de weerstand tegen de Nederlandse troepen miniem. Ik denk dat de instelling van de Nederlandse troepen anders is ten opzichte van de missie, ze zijn een ondersteunende legermacht met opbouw in het hoofd. Ze hebben de steun van de locale bevolking en zitter er niet om de VS in het zetel te houden daar maar het land op te bouwen.quote:Op maandag 2 augustus 2004 14:55 schreef SeLang het volgende:
Ik vraag me af wanneer er nu eens een Nederlander wordt onthoofd.
Nederland is een van de trouwste bondgenoten van de USA in Irak.
Ook heeft Nederland een enorme troepenmacht in Irak als je kijkt naar aantal troepen in verhouding tot het aantal inwoners.
quote:Weer Amerikaan onthoofd in Irak
DUBAI (ANP) - Een groep die banden onderhoudt met Abu Musab al-Zarqawi, de vermeende leider van het terreurnetwerk al-Qaeda in Irak, zegt een Amerikaanse gijzelaar te hebben onthoofd. Op een website waren zaterdag videobeelden te zien van de moord.
Het slachtoffer, een jonge man in een beige T-shirt, zei Benjamin Ford uit San Francisco te zijn. Hij riep de Verenigde Staten op hun troepen uit Irak terug te trekken. ,,Als we dat niet doen, wordt iedereen op deze manier vermoord.'' Daarna was te zien hoe hij werd onthoofd.
Wanneer Ford was ontvoerd, is niet bekend. Ook is niet duidelijk of hij deel uitmaakte van de Amerikaanse troepen in Irak.
De Verenigde Staten zeiden woensdag dat de door hen geleide coalitie in Irak geen concessies zal doen aan ontvoerders. Dat was een reactie op de mededeling van de Filipijnse regering dat zij haar troepen terugtrekt uit Irak in ruil voor de vrijlating van een gijzelaar.
nee er worden zelden militairen ontvoerd (die schieten immers terug en het moet niet gevaarlijk worden enzo) ze hebben het vooral gemunt op buitenlandse burgers die zonder militairen op stap gaan/moeten zoals tolken en vrachtwagenchauffeurs enzoquote:Op maandag 2 augustus 2004 15:07 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Schijnbaar hangt de ontvoeringen en de nationaliteiten af van hoe de legermacht van het land in kwestie zich gedraagd. Tot nu toe was de weerstand tegen de Nederlandse troepen miniem. Ik denk dat de instelling van de Nederlandse troepen anders is ten opzichte van de missie, ze zijn een ondersteunende legermacht met opbouw in het hoofd. Ze hebben de steun van de locale bevolking en zitter er niet om de VS in het zetel te houden daar maar het land op te bouwen.
Tuurlijk kan een gijzeling nog komen, maar buigen of breken zit er niet in.
/Toevoeging Er is nog een verdere ontwikkeling op te merken. De laatste tijd zijn er vrijwel enkel niet-westerse medewerkers ontvoert omdat de landen en bedrijven van die medewerkers toegeven terwijl van alle westerse landen er nog geen enkele heeft toegegeven aan een ontvoering of onthoofding in Irak. Dit heeft te maken met de situatie van bijvoorbeeld Islamitische landen onder elkaar.
Hoaxquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 12:42 schreef schatje het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 15:35 schreef Mikrosoft het volgende:
Bijna alle video's die we te zien krijgen waarin mensen worden onthoofd of waarin mensen hun aandeel in 11 september bekennen, zijn nep. Alleen maar bedoeld om het vijandbeeld te onderhouden. Vage video's, vage clubs zoals Al Qaeda enzovoort die hele websites onderhouden haha!
Net zo vaag als dat geen enkele Zwarte Doos 11 september overleefde, straaljagers die niet opstegen op 11 september, 124 Bin Laden familieleden die Amerika uit mochten vliegen terwijl niemand vliegen mocht (wie gaf familie Bin Laden toestemming te vertrekken???).
We worden bedonderd en belogen.
Het enige wat ECHT is, is dat Amerika bezig is Irak te verkrachten.
Ik hoop dat daar in Amerika de doodstraf op staat.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 15:23 schreef DePresident het volgende:
I.d.d. het was een hoax
[update] Onthoofding Amerikaan blijkt hoax
http://www.hetvolk.be/Nie(...)7T8NG&cat=SNELNIEUWSquote:Amerikaan ensceneerde onthoofding - 07/08/2004 14:55:12
Ultimatum voor werkgever Turkse gijzelaar
rtr
DOHA - Een Amerikaan heeft toegegeven dat hij de video, waarop te zien was hoe hij door Iraakse rebellen werd onthoofd, in scene heeft gezet. De video werd zaterdag via een website verspreid en de Arabische televisiezender Al-Arabiya zond fragmenten van de band uit.
Op de video zei de man dat zijn naam Benjamin Ford is en dat hij uit San Francisco, Californië komt. De Amerikaan roept zijn landgenoten op Irak onmiddellijk te verlaten. ,,Als we dat niet doen, zullen we allemaal op deze manier sterven.'' De video was getiteld ,,Abu Musab al-Zarqawi Slaughters an American''.
De Amerikaan, Benjamin Vanderford, zette de video naar eigen zeggen op het internet om aandacht te trekken en te laten zien hoe makkelijk dergelijke opnames te vervalsen zijn. ,,Het was een stunt'', aldus de 22-jarige Amerikaan. Hij maakte de opname in een huis bij San Francisco en gebruikte onder meer nepbloed en beelden van verminkte lichamen die hij van een website van de Palestijnse Hamas-beweging had gehaald.
Ultimatum
Nog zaterdag gaf de Turkse zender NTV beelden vrij van een Turkse vrachtwagenchauffeur die wordt gegijzeld door een gemaskerde groep. In een verklaring op een website dreigt de groepering ermee de man binnen 48 uren te vermoorden als zijn werkgever weigert Irak te verlaten.
Vorige maandag schoot een militante groepering die banden zou hebben met het terreurnetwerk Al-Qaeda, een Turkse vrachtwagenbestuurder dood. De man was enkele dagen eerder gegijzeld. Twee andere Turkse chauffeurs werden vrijgelaten nadat hun bedrijf zich uit Irak terugtrok.
llc (afp, ap)
de kwaliteit van het nepfilmpje is ook wel erg hoog om te gelovenquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 13:08 schreef Calella het volgende:
[..]
Hoax
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |