Neequote:Op maandag 12 juli 2004 16:41 schreef Flumina het volgende:
[..]
Maar had je niet een stillere spoorbrug in je woonplaats gewild voor dat geld?![]()
In principe kan dat niet, want een staatssecrataris maakt deel uit van het kabinet en spreekt daarom ook voor het kabinet, maar wat is je bron?quote:Op maandag 12 juli 2004 17:09 schreef Noca het volgende:
Mja het kabinet is het duidelijk niet eens met de uitspraken van de staatssecretaris over het schrappen van de subsidies aan het noorden, goed werk.
Hoorde het net op de radio..quote:Op maandag 12 juli 2004 17:19 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
In principe kan dat niet, want een staatssecrataris maakt deel uit van het kabinet en spreekt daarom ook voor het kabinet, maar wat is je bron?
Dat zijn andere subsidies.quote:Op maandag 12 juli 2004 19:03 schreef hace_x het volgende:
[..]
Zo'n van subsidies afhankelijk radio-tv station![]()
Je haal verschillende termen door elkaar.quote:
of pijpleidingen opblazenquote:Op maandag 12 juli 2004 20:43 schreef du_ke het volgende:
Eigenlijk moeten we de gaskraan maar dichtdraaien tot we meer geld krijgen.
Neuh dat is zondequote:Op maandag 12 juli 2004 21:10 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
of pijpleidingen opblazen
Zoals gezegd zie ik niet in waarom het noorden dit zich kan toeeigenen. Of kan Rotterdam zich ook een groot deel van de handelsvoordelen van Nederland toeeigenen omdat het over de grootste haven van de wereld beschiktquote:Op maandag 12 juli 2004 21:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh dat is zonde. Maar Nederland draait voor een aardig deel op o.a. de aardgasbaten. Daarvan mag best wat meer terug naar het Noorden
.
Dat is heel wat anders dan je net zei. Ookal ben ik het er nog steeds niet mee eens.quote:Op maandag 12 juli 2004 21:41 schreef du_ke het volgende:
Niet alles maar er mag best een wat groter deel van de door de gaswinning verkregen gelden in het noorden achterblijven. Zoals Rotterdam zelf ook profiteert van de haven.
Nee hoor dat valt best mee, het was een satirische opmerking, ik ga die pijp heus niet dicht draaien, maar ik ben wel voor een eerlijkere verdeling.quote:Op maandag 12 juli 2004 22:15 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Dat is heel wat anders dan je net zei. Ookal ben ik het er nog steeds niet mee eens.
Besparing: 60 miljoen.quote:MKB-Noord: verlies staatssteun kost Noord-Nederland 8000 banen
Het schrappen van financiële steun aan Noord-Nederland door het kabinet kost de regio vanaf 2007 zeker 8000 banen. Dat heeft voorzitter F. Alfrink van de ondernemersorganisatie MKB-Noord vrijdag gezegd.
Steun wordt over twee jaar beëindigd
Staatssecretaris Van Gennip van Economische Zaken wil de jaarlijks steun aan het Noorden van 60 miljoen euro over twee jaar beëindigen. ,,Afgezien van alle invloeden die mogelijk zijn, wordt ervan uitgegaan dat de steun per jaar 2000 banen oplevert'', aldus Alfrink.
De regiovoorzitter van de organisatie voor middelgrote en kleine ondernemers verwacht op de langere termijn ook nog negatieve effecten. ,,Doordat je door de steun de economie versterkt, leveren de investeringen vervolgens na 2010 jaarlijks ook nog 2000 banen op.'' Alfrink stelt dat het Noorden op eigen benen moet staan, maar nog tot 2010 steun nodig heeft om dat te kunnen realiseren
Prima toch. Laat het Noorden zich maar afscheiden van Nederland dan, zoveel voordelen zie ik hier eigenlijk niet uit de Randstad komen.quote:Op maandag 12 juli 2004 16:08 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Sorry, waarom zie jij jullie als 'het Noorden'. De verschillen ontstaan door zulke opmerkingen, niet door een subsidie die wordt gestopt. Daarnaast is het niet 'jullie' gas, het is gas dat zich op Nederlands grondgebied bevindt. Iemand in Zeeland heeft net zoveel recht op de opbrengsten van dat gas als iemand in Groningen, zo werkt het immers ook met voordelen de andere kant op.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |