quote:So the shape of José Mourinho’s squad continues to take shape. At the moment it stands like this:
Goalkeepers: Carlo Cudicini, Petr Cech plus one from the squad.
Defenders: Paulo Ferreira, Glen Johnson, William Gallas, John Terry, Robert Huth, Wayne Bridge, Celestine Babayaro plus one central defender.
Midfielders and wide men: Claude Makelele, Frank Lampard, Scott Parker, Alexeï Smertin, Joe Cole, Gérémi, Damien Duff, Arjen Robben, Mario Stanic plus one more midfielder.
Strikers: Eidur Gudjohnsen, Adrian Mutu, Mateja Kezman providing his work permit is granted, plus possibly one more striker if needed.
To be sorted: Hernán Crespo (yet to return to training); Jesper Grønkjær (on holiday until the 20th and yet to move to another club); Boudewijn Zenden (on holiday until the 20th); Carlton Cole (expected to go out on loan but yet to be finalised).
bron: http://www.chelseafc.com/article.asp?id=212591
Mario Melchiot tekent bij Birmingham Cityquote:Op vrijdag 9 juli 2004 15:44 schreef DaMayan het volgende:
idd. Maar waar is Melchiot eigenlijk naartoe?
Te zwaar geworden door al dat nieuwe goud wat ie heeft gekocht met zijn nog steeds gigantische salarisquote:Op vrijdag 9 juli 2004 18:25 schreef Snuggles_P het volgende:
Nu Melchiot weg is, hoop ik op een nieuwe kans voor Winston Bowgarde!
Toen met de suri-profs was ie onwijs goedquote:Op vrijdag 9 juli 2004 19:05 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
Te zwaar geworden door al dat nieuwe goud wat ie heeft gekocht met zijn nog steeds gigantische salaris![]()
toch weer mooi 3 ex PSV'ersquote:Op vrijdag 9 juli 2004 15:29 schreef Boomstam het volgende:
Petr Cech
Mario Melchiot
John Terry
Claude Makelele
Frank Lampard
Damien Duff
Filipe Oliveira
Jesper Gronkjaer
Arjen Robben
Eidur Gudjohnsen
kezman
mooi teampje zo
Ja ze weten dus nog niet zeker wie 3e keeper wordt. Duidelijk is dat Carlo en Cech 1 en 2 worden. Maar Ambrosio vond ik erg sterk invallen vorig jaar dus daar zou ik op gokken.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 14:14 schreef methodmich het volgende:
Oliveira is niet gekocht, die hadden ze in de jeugd al.
En je bent Macho en Ambrosio vergeten, Asskicker.
Overigen is Mario Stanic gestopt met profvoetbal, per gisteren.
Crespo dus zoals verwacht naar AC Milanquote:Crespo loaned to Milan
Thursday, Jul 15, 2004
Chelsea have agreed terms with AC Milan for the one year loan of Hernán Crespo. The situation will be reviewed at the end of the loan period.
Crespo joined Chelsea from Milan’s big city rivals Inter last summer in a £16.8 million move. In an interrupted season at Stamford Bridge he made 31 appearances, ten as substitute, and scored 12 goals - the last coming in the Champions League semi-final away leg.
In spending a year on loan at the reigning Serie A Champions, Crespo will be reunited with Carlo Ancelotti, his manager at Parma during the spell when the Argentinian striker built his reputation in Europe.
Chelsea would like to thank Hernán for his contribution to the club last season and wish him the best while he is in Italy.
Cool Joe Cole is dus de reden dat ze Deco niet hebben doorgezet. Gaat dus ws wel wat meer spelen.quote:....Joe didn’t get off the bench in the European Championships, but was cited by chief executive Peter Kenyon as the reason the club wasn’t pursuing an interest in Deco, then of Porto....
zal ook nog wel gebeurenquote:Op donderdag 15 juli 2004 18:55 schreef rubbereend het volgende:
Wordt het geen tijd dat Chelsea een griek gaat kopen?
die Zagorakies (ofzoiets is nu gratis dus die zullen ze wel inet willen, liever eentje waarvoor veel geld betaald moet wordenquote:Op donderdag 15 juli 2004 21:07 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
zal ook nog wel gebeuren![]()
Dat hij er is met geld, is niet zo heel erg. Als ze er maar een elftal mee bouwen. Die lukrake aankopen die hij (vooral vorig seizoen) gedaan heeft, slaan nergens op.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 14:59 schreef pietpaaltjens het volgende:
Ik hoop dat die Abramovich daar snel weg is. Koopzieke vodka slobberaar
Kenyon doet dan misschien géén lukrake aankopen, maar met 80 miljoen dollar voor Drogba ben je ook niet echt lekker bezig.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 00:05 schreef rubbereend het volgende:
er is sinds Peter Kenyon (of hoe heet die man) gekomen veel meer lijn in gekomen, een toekomstvisie. echt lukrake aankopen worden al een tijdje niet meer gedaan
Veel van de aankopen gingen zonder medeweten van die Italiaanm die er zat hoor ...quote:Op donderdag 15 juli 2004 23:55 schreef gras het volgende:
Ze hadden eerst een trainer moeten aanstellen. Dat had al behoorlijk wat aankopen gescheeld.
Klopt; veel van die transfers waren 'buitenkansjes'. Denk niet dat die er waren gekomen als er een Mourinho aan het roer stond. Zo zijn een Veron en een Crespo nu al weer vertrokken uit Londen.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 12:59 schreef Doc het volgende:
[..]
Veel van de aankopen gingen zonder medeweten van die Italiaanm die er zat hoor ...
Het moet een team worden en misschien is die coach daar wel goed in. Wie weet krijgt Arsenal een echte concurrent erbij en kunnen we wat meer genieten bij RTL 5quote:Op vrijdag 16 juli 2004 09:37 schreef jojomen4 het volgende:
Ik denk dat Chelsea dit jaar kampioen gaat wordenMet Mourinho hebben ze iemand in huis die wel verstand van zaken heeft denk ik en met Abramovics hebben ze iemand die veel mogelijk maakt. Lekker veel goeie spelers, die Jose kan kiezen uit wie die wil.
![]()
Die zend de wedstrjiden niet meer uit. Alleen samenvattingen geloof ik.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 13:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het moet een team worden en misschien is die coach daar wel goed in. Wie weet krijgt Arsenal een echte concurrent erbij en kunnen we wat meer genieten bij RTL 5![]()
dat is dan wel klote ..wordt weer een andere zender opzoeken op de schotel.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 13:45 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Die zend de wedstrjiden niet meer uit. Alleen samenvattingen geloof ik.
Alleen Canal plus gaat wedstrijden live uitzenden maar het beste nieuws is datquote:Op vrijdag 16 juli 2004 13:45 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Die zend de wedstrjiden niet meer uit. Alleen samenvattingen geloof ik.
Goed nieuws dat van Canal Plus, die zullen op zaterdag wel 2 wedstrijden gaan uitzenden dan. Op zondat zullen ze wel vol zitten met HCE voebal. Misschien krijgen we nu op maandag ook Engels voetbal op C+, zou lekker zijn.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 13:56 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Alleen Canal plus gaat wedstrijden live uitzenden maar het beste nieuws is datMatch Of The Day
terug is
Gelukkig hoeven we niet meer naar dat gekeuvel van die heren van RTL 5 te luisteren
Waarschijnlijk z'n zuurverdiende geld uitgeven, maar denk dat 'ie nog wel een club vind in de GGD of de First Division.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 17:59 schreef PogueMahone het volgende:
Wat gaat Bogarde doen?
nou k lees net op de bbc dat t nog nie rond en dat Mourinho het voor woensdag rond wil hebben anders zijn de transfers van de baanquote:Op vrijdag 16 juli 2004 19:06 schreef methodmich het volgende:
Drogba dus ook gekocht, evenals Tiago. Die laatste begrijp ik toch niet echt.
jepsquote:Op vrijdag 16 juli 2004 19:19 schreef methodmich het volgende:
Ow, okee. BRT Text loopt weer eens voor dus.
en Geremi blijft!quote:Mourinho sets deadline
Chelsea coach Jose Mourinho insists deals to bring Didier Drogba and Tiago to Stamford Bridge must be completed by Wednesday or they will be called off.
Mourinho is hopeful of signing Benfica midfielder Tiago within days and Chelsea are still in talks for £24m-rated Marseille striker Drogba.
He said: "I will have worked hard to build the squad before we go to America. It's important it's in place.
"Wednesday is the cut-off date for any new signings. I want the same group."
He added: "I can't speak about Tiago and Drogba because at the moment they are not Chelsea players.
"Any new players we want will have to arrive before we go to the United States. I want to go there and begin preparations for the season with my full squad."
The 23-year-old Tiago, who was in Portugal's Euro 2004 squad but did not play, was priced at £10m.
"We have talked a lot over the past few days. The process has taken a positive turn," chief executive Peter Kenyon told Portuguese newspaper A Bola.
"The two sides have still not reached agreement on a fee."
Tiago is under contract with Benfica until 2007 but is reportedly keen for a Premiership switch because of differences with new chief Jose Veiga at a previous club.
Tiago has scored 19 goals in 95 matches and been a regular first-team choice since joining Benfica halfway through the 2001/2 season from Sporting Lisbon.
neequote:Op vrijdag 16 juli 2004 17:42 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Spelen ze in Engeland ook wedstrijden op zaterdag 17.00 (Nederlandse tijd?
en die zullen zoals zo vaak ongelijk hebbenquote:Op vrijdag 16 juli 2004 19:19 schreef methodmich het volgende:
Ow, okee. BRT Text loopt weer eens voor dus.
Hij is al weg.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 04:45 schreef FritsVanEgters het volgende:
Gronkjaer gaat dus weg?
Het zou me verbazen, hij speelt toch niet slecht en een andere diepe rechtervleugelspeler hebben ze niet.
quote:"I don't look at this as a match but as our 21st training session," Mourinho told the club's website ahead of the game.
"It is just one with an opposition. I don't want people to be worried about the result, but just look at it as another training session."
Daar zie ik hem wel voor aan ja.quote:Op zondag 18 juli 2004 15:29 schreef methodmich het volgende:
Mourinho heeft een dik boekwerk met huisregels uitgedeeld.
Gaat dus door.quote:Chelsea agree Drogba fee
Didier Drogba will fly to London on Tuesday to complete his transfer to Chelsea, after the club agreed a fee of £24.5m with Marseille.
"Chelsea are delighted to confirm we have agreed terms with the French club Marseille for the transfer of Didier Drogba," said a statement on Monday.
The Ivory Coast striker, 26, will join Mateja Kezman and Paulo Ferreira as Chelsea's big money buys this summer.
bron: http://news.bbc.co.uk/spo(...)/chelsea/3852989.stm
Gaat dus ook zo goed als zeker door.quote:Tiago nears Chelsea deal
Chelsea expect to confirm the signing of Benfica midfielder Tiago on Tuesday.
The Blues are thought to have agreed a fee of about £10m for the 23-year-old, who is in London undergoing a medical.
"The negotiations are advancing and we expect to close a deal on Tuesday," chief executive Peter Kenyon told Portuguese radio.
Tiago is under contract with Benfica until 2007 but is keen to leave due to differences with the club's new chief Jose Veiga.
"I would not feel good if I stayed at Benfica," he told Portuguese newspaper A Bola.
"If everything goes well, my present and future will be at Chelsea."
Bron: http://news.bbc.co.uk/spo(...)/chelsea/3904493.stm
Drogba schiet het aantal goals wat die anderen halen er volgens mij ook wel in, hij heeft het tot nu toe alleen in Frankrijk laten zien dus van naam is die iets minder. Ik denk dat ie er wel een paar zal inschieten dit seizoen, ik gok 25 of meerquote:Op dinsdag 20 juli 2004 08:43 schreef Dylan Dog het volgende:
35 miljoen euro voor Drogba. Komop mensen! Voor dat soort bedragen hoor je een Shevshenko, Van Nistelrooij of Ronaldo te kunnen kopen.
Ik ben ook verbaasd over dat bedrag. Voor Shevchenko zou het idd gerechtvaardigd zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 08:43 schreef Dylan Dog het volgende:
35 miljoen euro voor Drogba. Komop mensen! Voor dat soort bedragen hoor je een Shevshenko, Van Nistelrooij of Ronaldo te kunnen kopen.
Er gingen inmiddels stemmen op in Engeland dat de 18 miljoen voor Robben te veel zou zijn. Mourinho en Robben mochten zich daarvoor gister verdedigen op een pers-conferentiequote:Op woensdag 21 juli 2004 01:48 schreef FritsVanEgters het volgende:
PSV komt er maar bekaaid af met 27 miljoen voor Kezman en Robben.![]()
toch wel dusquote:Op woensdag 21 juli 2004 08:32 schreef ChAoZ het volgende:
Transfer van Tiago gaat mogelijk niet door
Robben laat Duff alle hoeken va veld zien !quote:Op dinsdag 20 juli 2004 01:44 schreef DaMayan het volgende:
Denk niet dat Duff en Robben allebei zullen spelen. Allebij linksbenige wingers. Robben dus alleen als Duff weer eens geblesseerd is of andersom of roulatie natuurlijk.
Dan denk ik dat Duff speelt. Het is namelijk de bedoeling dat Robben alle hoeken van het veld aan de tegenstander laat zienquote:Op woensdag 21 juli 2004 11:36 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Robben laat Duff alle hoeken va veld zien !
Hmm...onzin natuurlijk in het perspectief van bv de transfer van Drogba.quote:Op woensdag 21 juli 2004 08:32 schreef ChAoZ het volgende:
[..]
Er gingen inmiddels stemmen op in Engeland dat de 18 miljoen voor Robben te veel zou zijn. Mourinho en Robben mochten zich daarvoor gister verdedigen op een pers-conferentie
quote:Op woensdag 21 juli 2004 08:32 schreef ChAoZ het volgende:
[..]
Er gingen inmiddels stemmen op in Engeland dat de 18 miljoen voor Robben te veel zou zijn. Mourinho en Robben mochten zich daarvoor gister verdedigen op een pers-conferentie
Transfer van Tiago gaat mogelijk niet door
off-topic: vergeet Ed de Goey niet met zijn 'this house is the nose of the salmon'quote:Op woensdag 21 juli 2004 18:55 schreef methodmich het volgende:
Beetje net als Numan: I had to look the cat out off the tree.
Hier ben ik het helemaal mee eensquote:Op zondag 25 juli 2004 09:52 schreef RedGuy het volgende:
Hopelijk laten ze dit jaar gewoon mooi voetbal zien, en eindigen ze boven SCUM. Ze mogen van mij wel 2e achter LIVERPOOL FC worden.
Heb de wedstrijd van gister niet gezien, welke rugnummers dragen Kezman en Robben eigenlijk?quote:Op zondag 25 juli 2004 08:47 schreef gras het volgende:
Schitterde openingsgoal van die Rus, Smertin. Robben speelde redelijk. Kezman deed z'n werk, scoren.
Wat klopt er niet in deze zin?quote:Op zondag 25 juli 2004 09:52 schreef RedGuy het volgende:
Hopelijk laten ze dit jaar gewoon mooi voetbal zien, en eindigen ze boven SCUM. Ze mogen van mij wel 2e achter LIVERPOOL FC worden.
Oe die weet ik!quote:Op zondag 25 juli 2004 20:54 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Wat klopt er niet in deze zin?
Goed zo,en ze moeten boven manyoo eindigen dus dat wil automatisch betekenen dat wij weer kampioen gaan wordenquote:Op zondag 25 juli 2004 20:57 schreef VoreG het volgende:
[..]
Oe die weet ik!
Ze moeten 3e worden achter Liverpool!
Zoals het hoortquote:Op zondag 25 juli 2004 20:59 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Goed zo,en ze moeten boven manyoo eindigen dus dat wil automatisch betekenen dat wij weer kampioen gaan worden
9 en 16quote:Op zondag 25 juli 2004 20:53 schreef belanov het volgende:
Heb de wedstrijd van gister niet gezien, welke rugnummers dragen Kezman en Robben eigenlijk?
Heb op de officiële site even gekeken, kon géén notie vinden van de officieële rugnummers.quote:Op maandag 26 juli 2004 16:52 schreef methodmich het volgende:
Denk officieel, aangezien Kezza inviel en toch 9 had.
quote:Op dinsdag 27 juli 2004 16:33 schreef methodmich het volgende:
En Maniche zit niet bij Chelsea!
Stomme Drogba moet eruit !quote:Op dinsdag 27 juli 2004 14:01 schreef Spideyman het volgende:
Waarschijnlijke opstelling Chelsea:
------------------------------ Cudicini -------------------------------
Ferierra --------- Gallas -------------- Terry ---------- Carvalho
------------------------------ Makelele -------------------------------
------------ Lampard --------------------- Duff -------------------
------ Kezman ------------- Drogba ----------------- Robben ---
Subs:
Cech
Johnson
Parker
Mutu
J. Cole
Maniche
Tiago
Lekker aanvallend![]()
Heb je zijn bank niet gezien dan?quote:Op dinsdag 27 juli 2004 17:12 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
![]()
Speelde afgelopen seizoen ook wel eens op rechts. Maar tegenwoordig is het niet meer perse vereist om een rechtspoot op rechts te zetten.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 19:25 schreef methodmich het volgende:
Duff is toch een echte linkspoot ook, dus vandaar.
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is Terry toch echt linksbenig en Carvalho een rechtsbenige.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 21:27 schreef Flock_Volt het volgende:
En Carvalho en Terry moeten omgewisseld worden, Terry zal wel aan de rechterkant van de centrale verdediging spelen.
Ja, vergeten weg te editen.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 16:33 schreef methodmich het volgende:
Ricardo Carvalho zal zeker geen linksback gaan spelen. Dan eerder Gallas.
En Maniche zit niet bij Chelsea!
Nee joh, Cech zal 1e keeper worden zonder twijfelquote:Op dinsdag 27 juli 2004 21:43 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Ja, vergeten weg te editen.
Op een of andere manier is Gallas toch vrij populair daar in Londen. Ook denken veel mensen dat Cudicini in de goal komt ipv. Cech
Waarom speelde hij niet in de slotfase van de Champions League? Was hij niet fit of gepasseerd vanwege zwak spel?quote:Op woensdag 28 juli 2004 16:10 schreef methodmich het volgende:
Cudicini was een paar jaar geleden zo goed dat veel Engelsen wilden dat hij Engelsman werd. Vorig seizoen echter wat cruciale missers gehad.
Dat weet ik niet, maar ik heb het even nagevraagd en in London is hij een soort afgod. Weinig Chelseafans denken dat Cech in de basis komt.quote:Op donderdag 29 juli 2004 00:10 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Waarom speelde hij niet in de slotfase van de Champions League? Was hij niet fit of gepasseerd vanwege zwak spel?
Toch wel weer typerend van Robben om gelijk geblesseerd te raken na 1 harde tackel... Als dat maar goed gaat.quote:Arjen Robben and Adrian Mutu are being rested for Monday’s game with AC Milan, our final match of the ChampionsWorld Series Tour, because of injury.
Robben has a stiff foot following Olivier Dacourt’s challenge against Roma last Thursday, but thankfully an x-ray has revealed there is no serious damage. Mutu has a groin strain which requires resting. Both are working hard on rehabilitation in Philadelphia.
Een maand uitgeschakeld.quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:48 schreef DaMayan het volgende:
[..]
Toch wel weer typerend van Robben om gelijk geblesseerd te raken na 1 harde tackel... Als dat maar goed gaat.
quote:Robben and Duff swapped flanks and immediately Robben was tip-toeing outside Lucas Neill and crossing low across the goal-line, the ball deflecting for a corner. The crowd roared.
Mateja Kezman replaced Gudjohnsen before the corner was taken, 19 minutes remaining, so that the old Batman-Robin PSV Eindhoven partnership was restored.
Als het op de namen geïnspireerd is niet dus...quote:Op zondag 24 oktober 2004 15:09 schreef TheGeneral het volgende:
ik neem aan dat Robben dan toch wel Batman is....
http://www.chelseafc.com/(...)news&sub=latest+newsquote:Prefacing his comments with an impressed “Wow”, the Fulham boss could not give Chelsea enough praise. “They’re a great team. We were played off the park at times by a top team. No excuses.
“They’re the best team we’ve played. Better than Arsenal. We played Arsenal off the park for an hour. But we couldn’t get a kick of the ball today and we were outplayed. And on today’s performance I’d say Chelsea were favourites for the title.
Die wordt door niemand serieus genomen.quote:Op zondag 14 november 2004 00:20 schreef FritsVanEgters het volgende:
Coleman, de coach van Fulham zei vandaag na de nederlaag van zijn team (1-4):
[..]
http://www.chelseafc.com/(...)news&sub=latest+news
Crossley is 35 inderdaad.quote:Op zondag 14 november 2004 00:38 schreef -Vaduz- het volgende:
Ja belachelijk. Zo'n talent is Crossley ook nog niet. Ik vind het meer een oude stompende middelmaat keeper.
quote:Strong Dutch referee for Wednesday
Monday, Nov 22, 2004
René Temmink, who was in charge of our away leg at Zilina in the UEFA Champions League qualifier last season, will referee our match with Paris St-Germain on Wednesday.
There were no problems or bookings in that match, but Temmink has made himself renowned across Europe because he abandoned a Dutch League game between De Haag and PSV Eindhoven last month, October, when the crowd were abusing him and making anti-semitic chants.
Ten minutes of the game remained, PSV were leading 2-0, and the Dutch FA ruled that the score should stand.
Temmink also sent off Steven Gerrard and Neil Mellor in a Liverpool pre-season game.
Weet ik niet , maar als je dat hebt gezegt dan heb je wel gelijkquote:Op zondag 5 december 2004 00:54 schreef jpzegthallo het volgende:
Had ik al gezegd dat ik denk dat Chelsea kampioen gaat worden?
Ranieri is ook een kut coachquote:Op zondag 19 december 2004 18:39 schreef jojomen4 het volgende:
Bij deze club wordt met geld gesmeten maar er wordt tenminste wel gekeken naar wat er gekocht wordt nu ze een goeie trainer hebben. In de eerste jaren van Abraham hebben ze ook nog wel onnodig met geld gegooit en spelers gekocht waar je niks aan hebt. De jongens die Mourinho haalt spelen bijna wekelijks en kunnen samen spelen. Bij veel teams zag je altijd dat het een hoop goeie voetballers waren die er saampjes niks van bakten.
Goed werk van Jose dus8 goals tegen is ook mooi
Rainieri had geen inbreng in nieuwe aankopen, Mourinho heeft denk ik wel duidelijk aangegeven dat hij bepaalt wie er gekocht word.quote:Op zondag 19 december 2004 19:25 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ranieri is ook een kut coach
Nu misschien wel, maar voor het seizoen niet.quote:Op zondag 19 december 2004 19:37 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Rainieri had geen inbreng in nieuwe aankopen, Mourinho heeft denk ik wel duidelijk aangegeven dat hij bepaalt wie er gekocht word.
Wat bedoel je met voor het seizoen niet. Bedoel je daarmee dat hij (Mourinho) voor dat het seizoen begon ook niks in te brengen had? Cech, Tiago, Carvalho en Drogba zijn toch echt aankopen van Mourinho geweestquote:Op zondag 19 december 2004 20:08 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Nu misschien wel, maar voor het seizoen niet.
Daarom, het idee dat die kerel weinig te zeggen heeft over de aankopen is belachelijk!quote:Op zondag 19 december 2004 21:41 schreef rubbereend het volgende:
Kezman was ook een echte aankoop van José, Robben was een aankoop van Kenyon
Ranieri zou nooit iets van Chelsea hebben gemaakt.quote:Op zondag 19 december 2004 19:37 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Rainieri had geen inbreng in nieuwe aankopen, Mourinho heeft denk ik wel duidelijk aangegeven dat hij bepaalt wie er gekocht word.
Mourinho bouwt waar Rainieri puzzelde![]()
quote:Op zondag 9 januari 2005 14:41 schreef DaMayan het volgende:
Ik snap nog steeds niet dat Joe Cole geen basisplaats krijgt. Zowat altijd als hij speelt is ie een van de beste op het veld.
http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=65840/sc=174302quote:Joe Cole is de Gouden Wissel van Chelsea
2/1/2005 13:54
Joe Cole was zaterdag de grote man voor Chelsea. Hij besliste het duel met Liverpool in de tachtigste minuut, door te zorgen voor de enige treffer. Hij had daarbij het nodige fortuin, dat tegenstander Jamie Carragher zijn schot zodanig van richting veranderde dat doelman Jerzy Dudek kansloos was.
Maar Cole had niet zomaar geluk. Want dit seizoen bewijst de 23-jarige speler zich vooral als Gouden Wissel. Zoals zaterdag op Anfield, waar hij in de 76ste minuut in het veld kwam en met een van zijn eerste acties een hoekschop forceerde, waaruit hij later zou scoren.
En dat was niet de eerste keer dit seizoen dat Cole scoorde als invaller. Vijf keer bracht coach José Mourinho de international als invaller binnen de lijnen en in vier invalbeurten scoorde Cole. Drie van die treffers bleken de winnende goal, twee keer was Liverpool het slachtoffer.
Overigens geven de statistieken manager Mourinho alle gelijk om Cole als invaller te brengen, want in de zes wedstrijden die hij in de basis mocht starten, kwam hij niet tot scoren.
datum duel uitslag wissel score
21/08/04 Birmingham City-Chelsea 0-1; 63. (Geremi) 69. Cole 0-1
03/10/04 Chelsea-Liverpool 1-0 ; 39. (Drogba) 64. Cole 1-0
16/10/04 Manchester City-Chelsea 1-0 ; 64. (Tiago)
28/12/04 Portsmouth-Chelsea 0-2 ; 73. (Smertin) 90. Cole 0-2
01/01/05 Liverpool-Chelsea 0-1; 76. (Duff) 80. Cole 0-1
quote:Chelsea offer Kezman for Tottenham ace Defoe
Chelsea are stepping up their bid to land Tottenham striker Jermain Defoe.
Get over 10,000 Screensavers FREE!
Defoe is still in the middle of new contract talks with Spurs and Chelsea are eyeing the England international as a replacement for Adrian Mutu.
The News of the World says Chelsea are set to offer striker Mateja Kezman and £10m cash for Tottenham the hotshot.
quote:Chelsea staat dicht bij een overeen-
komst met Adidas. De Duitse kleding-
sponsor heeft maar liefst 431 miljoen
euro veil om de volgende 15 jaar de
uitrusting van de Engelse club te spon-
soren. Dat is nog geen record, want
Manchester United kreeg 435 miljoen
euro van concurrent Nike voor 13 jaar.
Chelsea maakte afgelopen week een einde
aan de overeenkomst met Umbro.
En de enigequote:Op zondag 27 februari 2005 18:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
De eerste prijs voor Chelsea is binnen: De Carling Cup.
Ben ik niet met je eens.quote:
Zijn we daar ook weer van afquote:De UEFA heeft José Mourinho een boete van 13.000 euro en een schorsing voor twee Champions Leagueduels opgelegd. De tuchtcommissie bevond de coach van Chelsea schuldig aan het 'in diskrediet brengen van de sport'.
Naast de straf voor Mourinho persoonlijk kreeg Chelsea een boete van 50.000 euro opgelegd. Assistent-coach Steve Clarke en veiligheidsman Les Miles kregen een berisping vanwege hun rol in het geheel. Door de schorsing zal Mourinho de kwartfinaleduels tegen Bayern München van de tribune moeten bekijken. Ook mag hij niet in de kleedkamer en de directe omgeving daarvan komen voor en tijdens de wedstrijden.
Mourinho wordt bestraft naar aanleiding van het duel tegen Barcelona. Mourinho verklaarde in eerste instantie Barcelona-coach Rijkaard met scheidsrechter Frisk diens kleedkamer hebben zien binnenlopen. Later bleek hij dit niet te kunnen hebben gezien en leidde de ophef onder meer tot bedreigingen aan scheidsrechter Frisk, die besloot te stoppen met fluiten.
De tuchtcommissie veroordeelt Mourinho nu op het vage begrip van het in diskrediet brengen van de sport en gaf aan dat Mourinho schuldig was aan "het opzettelijk creëren van een vergiftigde en negatieve sfeer".
Kijk,dat heeft cultheld altijd al graag eens willen horen van iemand andersquote:Op donderdag 7 april 2005 11:23 schreef twi het volgende:
Chelsea is PSV in 't kwadraat,
Duff en Robben zijn niet aan vervanging toe hoor.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 12:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een aanvaller nodig? Een hele nieuwe aanval ja.
Hmz, haalt Cudicini volgens mij ook niet dit seizoenquote:Op zondag 8 mei 2005 00:23 schreef -Vaduz- het volgende:
Geen idee, Pidgeley komt in ieder geval nooit aan een medaille. Daarvoor moet je tien wedstrijden achter je naam hebben staan.
Duff en Robben komen vanaf het middenveld opzetten, die reken ik dus niet mee. Ik heb het over Gudjohnson, Kezman en Drogba. Die zijn nodig aan vervanging toe. Forsell zal ook wel afnokken dus dan heb je 3 nieuwe spitsen nodig en laat je Gudjohnson zitten, leuk om achter de hand te hebben voor in de PL.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 19:00 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Duff en Robben zijn niet aan vervanging toe hoor.
Een spits zoals Trezeguet zou ideaal voor Chelsea zijn...
quote:City agree to Wright-Phillips fee
Manchester City and Chelsea have agreed a fee for Shaun Wright-Phillips according to the City website. The Blues had had a £20m bid for the 23-year-old winger rejected but a £21m compromise has reportedly been agreed. City have also given the England international permission to open personal talks with the title holders.
"As a result of Shaun's request to speak to Chelsea we have conducted a series of complex negotiations with Chelsea," said a City spokesman. On Saturday City boss Stuart Pearce had insisted Wright-Phillips would not be sold on the cheap. "His advisers need to be acutely aware we need to get our valuation for him. "I'm disappointed he's made this decision but I respect the wish to play where he feels there's a great chance to further his career. "It would be very difficult to sell the football club above what Chelsea can realise in the next 20 years."
Wright-Phillips played for City in their friendly at Tranmere on Friday but withdrew from the side to play at Macclesfield on Saturday. City claimed he was feeling unwell and had been driven home.
Wright-Phillips has previously insisted he wanted to stay at City and the club have always made it clear they wanted to keep their prized asset. Pearce added: "I am a little bit frustrated with him but not annoyed. I know him inside out and he is a smashing player to manage. "He will be a massive asset to any football club he represents whether that is Manchester City for another 10 years or somebody else. "I don't think he is the finished article yet, he can only get better. As someone to work with, he is fantastic and my opinion on that is not going to change."
Wright-Phillips joined City in the summer of 1998 having been a trainee at Nottingham Forest and has played almost 150 games for the club. Arsenal were also thought to be keen to sign him but are unlikely to be able to compete with the spending power of the Stamford Bridge outfit. Wright-Phillips was City's joint top scorer with 11 goals last season and also made his England debut which saw him score against the Ukraine after coming on as a substitute. Chelsea were set to swoop for Steven Gerrard before the midfielder signed a new deal with Liverpool and have also made a bid for Lyon's Michael Essien.
Als Chelsea niet wint kunnen de spelers op z'n Co's naar huis lopen denk ik.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:35 schreef methodmich het volgende:
Anders ik wel, vernieuwd Benfica met Ronald.
Dat wel, maar wat noodzakelijk is, dat zijn twee goede spitsen. Deze jongen is leuk om er bij te hebben, maar het wordt nu wel tijd voor twee klassespitsen.quote:Op zondag 17 juli 2005 17:57 schreef -Vaduz- het volgende:
Lijkt me een uitstekende aankoop, een jongen met veel potentie. Hij kan prima vanaf de rechterflank spelen.
Dat beleid is op zich wel te begrijpen. Je hebt Crespo in huis, dus dan hoef je geen geld te verkwasten aan pseudo-topspitsen van het kaliber Drogba en Kezman. Aan dat soort spelers heb je helemaal niets in de CL, dat is wel gebleken.quote:Op zondag 17 juli 2005 23:33 schreef -Vaduz- het volgende:
Ze zitten denk ik met Crespo in de maag en gokken erop dat ze de topspits al in huis hebben als er niets gehaald kan worden wat echt voor 'top' wordt aangezien.
Heeft Drogba gefaald? Vind ik niet, en toch zijn ze weer op zoek naar een nieuwe spits.quote:Op maandag 18 juli 2005 01:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als je presteert ben je overal zeker van je toekomst. Voor jankerdjes als Kezman is Chelsea inderdaad een wat minder geschikte club omdat het niet op prijs wordt gesteld dat er wel gejankt wordt, maar niet gepresteerd.
Zeg maar Cech en Cudicini. Die deden het met prima reddingen.quote:Op zondag 17 juli 2005 23:40 schreef APK het volgende:
Benfica 0 Chelsea 1.
Eigen doelpunt, ok, maar de verdediging lijkt nog steeds solide te zijn.
...en ook van Wright-Phillipsquote:Op maandag 18 juli 2005 21:17 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind niet dat Drogba gefaald heeft, tegen bepaalde tegenstanders is hij bloedlink omdat hij goed een bal bij zich kan houden. Die jongen gaan ze volgend seizoen nog veel plezier aan beleven...
Ik vind dat Drogba gefaald heeft, zeker in de belangrijke wedstrijden in de CL. Drogba komt gewoon tekort en is veel te duur gekocht.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:17 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind niet dat Drogba gefaald heeft, tegen bepaalde tegenstanders is hij bloedlink omdat hij goed een bal bij zich kan houden. Die jongen gaan ze volgend seizoen nog veel plezier aan beleven.
Leuk voor Robben !quote:Op maandag 25 juli 2005 11:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
Chelsea verslaat AC Milan met 1-0 in de USA. Robben maakte de winnende, SWP maakte een goed 'debuut' naar het schijnt.
Van de BBC-site.quote:Robben under pressure
Shaun Wright-Phillips' £21m arrival at Chelsea does not just mean they have captured a quality player - it shows manager Jose Mourinho is intent on building a dynasty at Stamford Bridge.
And it also opens up some interesting sub-plots about who will be playing where for Chelsea next season.
Mourinho likes two players for every position, but I think the arrival of Wright-Phillips may just leave Arjen Robben a little vulnerable.
Don't get me wrong - Robben was fantastic for a part of last season and I'm not suggesting he will be moved on.
But he had a lot of injuries and people know more about him now. There were also whispers, only speculation I should stress, in the media that he was reluctant to play through injuries.
There is a mentality over here that you try and play with the odd knock, but in other countries the philosophy among players is that they will play when they are ready.
There is no right or wrong on that one, but the arrival of Wright-Phillips emphasises that no-one is indispensible at Chelsea.
As a former Chelsea right-winger myself, I know the crowd will love him and his style at Stamford Bridge.
He is exciting and regarded as one of the top young English talents in the game today.
Mourinho clearly wants to have a core of top-class English players, and Shaun fits right into that philosophy.
I sometimes look at players and wish I had something they had - and as a one-time winger I wish I had Shaun's pace.
He's got skill as well as pace, is really fit and scores goals. He's got things to learn but he will have the perfect opportunity to do that under Mourinho.
His arrival is further confirmation to me that Mourinho is building something long-term at Chelsea, and something with a very English heartbeat.
Some managers with money buy the finished article and then have to rebuild the whole system a few years down the line.
Mourinho has gone for young players who he can mould and develop - he seems to steer clear of 30-plus players who may not be willing or able to buy into the concept he is trying to foster at Stamford Bridge.
I suppose if there is a concern for the new boy, it is that Wright-Phillips faces serious competition for his place for Robben, Damien Duff and Joe Cole, although I'm sure he weighed all that up.
The concern for England is that he may not play enough games in the season leading up to a World Cup, and for Shaun he will also want to play enough games to make an impact.
It would be a worry for England if that happens, and he will certainly not want to disappear into the black hole that seemed to consume Scott Parker at Chelsea, although Scott was also unlucky with injuries.
But if there are any worries, Shaun need only look at how Joe Cole flourished after it looked as if his career had stalled.
If you are good enough, you will play under Mourinho. If Shaun is good enough, then Mourinho will have faith in him, as he proved with Cole.
It's a really good buy for Chelsea and it will be interesting to see how the battle for places pans out.
Mooie goal van Robben.quote:Op maandag 25 juli 2005 11:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
Chelsea verslaat AC Milan met 1-0 in de USA. Robben maakte de winnende, SWP maakte een goed 'debuut' naar het schijnt.
Dat is zonde van de kwaliteiten van Robben. Op de vleugel of als nummer 10 benut je zijn kwaliteiten veel meer dan als spits.quote:Op maandag 25 juli 2005 19:13 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik zou Robben in de spits zetten.
Daar kan hij ook veel schade en frustatie bij de tegenstander aanrichten
Het zal wel weer een jankverhaal worden.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 23:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ben benieuwd wat Mourinho te zeggen heeft na de uitschakeling tegen Charlton.
Mourinho maakt zichzelf steeds meer tot een karikatuur, wat een trieste vent. Een keertje zo'n opmerking is leuk, maar na elke verliespartij getuigt a) niet van originaliteit, en b) niet van realiteitszin.quote:Chelsea moet één hoofdprijs al vergeten
27/10/2005 9 :25
Chelsea heeft voor het eerst dit seizoen verloren en moet daardoor direct één hoofdprijs opgeven. Charlton Athletic stuntte in de derde ronde van de League Cup door het onaantastbare Chelsea uit te schakelen na 120 minuten (1-1) en strafschoppen (5-4).
Robert Huth was de grote schlemiel bij de eerste thuisnederlaag van Chelsea in vijftien maanden. De Duitse verdediger ging in de fout bij de gelijkmaker van Darren Bent en miste ook nog eens als enige zijn strafschop in de beslissende serie. Arjen Robben was de hele wedstrijd van de partij en leverde de assist op de 1-0 van John Terry.
Chelsea-coach José Mourinho stond erop na afloop te benadrukken dat zijn ploeg de wedstrijd niet had verloren. 'We hebben op strafschoppen verloren. Wij waren de beste ploeg op het veld en hun doelpunt was een vergissing. We hadden kansen om het in negentig minuten af te maken en in de verlenging. Zij hadden geluk.'
Die Sjimmiequote:Hasselbaink beschuldigt Abramovich
Gepost op 31-10-2005 11:09 door -DaViD- - Bron: Voetbal België
Jimmy Floyd Hasselbaink zorgt met zijn autobiografie voor ophef. De Nederlandse spits vertelt in zijn pas verschenen boek over zijn ervaringen bij Chelsea FC. Voorzitter Roman Abramovich is de kop van jut vanwege zijn special band met dopingzondaar Adrian Mutu. Chelsea zou ook onrechtmatige premies betaald hebben.
Hasselbaink neemt geen blad voor zijn mond in zijn autobiografie. Chelsea beloofde de spelers een premie van 50.000 pond als ze de halve finale van de Champions League zouden halen. Chelsea kegelde rivaal Arsenal in de kwartfinale uit de strijd. Tijdens het feestje in de kleedkamers zou Adrian Mutu naar de voorzitter geroepen hebben dat de premie verdubbeld moest worden. Volgens Hasselbaink lachte Abramovich even en zei hij 'ok'.
De spelers kregen op het einde van de maand 100.000 pond op hun rekening gestort. In Engeland is het echter verboden om zomaar extra premies uit te keren. Dit moet aangepast worden in de contracten. Chelsea zou deze regel aan zijn laars gelapt hebben. Het gevolg: de Engelse voetbalbond heeft een onderzoek opgestart.
Hasselbaink zorgt in zijn boek voor nog meer ophef. Hij vertelt over de speciale relatie tussen voorzitter Roman Abramovich en Adrian Mutu. De Roemeense aanvaller mocht meer dan de andere spelers. Mutu organiseerde op Abramovich's luxejacht een aantal privéfeestjes.
Chelsea heeft nog niet gereageerd op de aantijgingen van Jimmy Floyd Hasselbaink, die nu de kleuren van Middlesbrough verdedigt.
Ik kan me niet voorstellen dat Roman zich druk maakt om het gefrustreerde gelul van een uitgerangeerde goalgetter.quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:39 schreef -Vaduz- het volgende:Jimmy toch, wel leuk om Chelsea zo in de problemen te kijgen.
Mutu was zeker de huisdealer van Romanquote:Op maandag 31 oktober 2005 11:39 schreef -Vaduz- het volgende:Jimmy toch, wel leuk om Chelsea zo in de problemen te kijgen.
quote:Chelsea make record £140m losses
Chelsea have recorded losses of £140m, the biggest in football history.
It was a severe increase from the £88m loss they made last year, with the Blues citing a 'series of exceptional one-off items' behind the rise. "These figures reflect the continuing restructuring of the business which we began in 2003-4," Chelsea chief Peter Kenyon told the club website. "The rise is down to some exceptional items that were necessary to help us in our aim to break-even by 2009-10." The termination of a deal with Umbro, which cost £25.5m, plus a total loss of £22.8m over the transfers of Adrian Mutu and Juan Sebastien Veron and the £5m for Academy recruitment were picked out as the "exceptional items".
Kenyon added: "We terminated the Umbro contract which had a huge impact on these figures, but we have not yet seen any of the financial benefit of our new adidas contract. "Similarly these figures do not include any of the monies from our new sponsorship deal with Samsung, which was the biggest in Premiership history."
Chelsea's wage bill was reduced from £115.5m to £108.9m, while transfer fees, and the additional fees involved in buying players, fell from £175.1m to £101m. Turnover dropped from £152.1m to £146.6m, with the PLC putting that down to the sale of Chelsea Village Travel, the club travel agents.
Chelsea have used Roman Abramovich's fortunes to fund a transfer spend of nearly £265m which helped them win their first domestic league title for 50 years when they won the Premiership last season.
Tis geen schuld,alleen een verlies.....zit wel een verschil in natuurlijkquote:
Wat maakt het uit?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gaat break-even draaien in 2009-2010 lukken?
Precies.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:52 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Ome Roman springt uiteindelijk toch wel bij
Precies en Colchester gooit ze uit de FA Cupquote:Op zondag 12 februari 2006 03:11 schreef Fok_you het volgende:
eindelijk die idioten weer eens verloren
daar gaat mourinho's belofte over de datum waarop ze kampioen gingen worden
hopelijk flikkert barca ze uit de championnenleague
Liever dat Chelsea ronde doorkomt dan Barcaquote:Op zondag 12 februari 2006 03:11 schreef Fok_you het volgende:
eindelijk die idioten weer eens verloren
daar gaat mourinho's belofte over de datum waarop ze kampioen gingen worden
hopelijk flikkert barca ze uit de championnenleague
Ik kan moeilijk kiezen.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:55 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Liever dat Chelsea ronde doorkomt dan Barca
Ja, na 2 x 3-3quote:Op zaterdag 18 februari 2006 01:02 schreef the_legend_killer het volgende:
Hoop het ook.
PEnals op het eind voor de spanning
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |