Jaquote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:27 schreef Jeroenus het volgende:
De Lonely Planet reisgids, meerdere keren genoemd en geroemd, heeft die ook een goed metrokaartje + uitleg?
PS. waar koop je die eigenlijk?
metrokaart kan je ook gratis halen bij de infobalie bij elk metrostationquote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:27 schreef Jeroenus het volgende:
De Lonely Planet reisgids, meerdere keren genoemd en geroemd, heeft die ook een goed metrokaartje + uitleg?
PS. waar koop je die eigenlijk?
ik heb ook wel eens de paarse lijn genomen. Maar het stuk dat ie over manhattan loopt is van oost-west . Daarbij kun je dus niet zeggen of je downtown of uptown gaat. Ik weet alleen niet meer hoe ik er achter ben gekomen welke ik moest nemen. volgens mij hebben we toen naar het eindstation gekeken.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 09:41 schreef matthijst het volgende:
Metro is supersimpel: kijk waar je bent, zoek waar je heen wilt, kijk welke kleur metrolijn je nodig hebt en of het ten noorden (uptown) of ten zuiden (downtown) van je ligt (lijnen lopen min of meer allemaal van noord naar zuid):
[afbeelding]
Volgens mij is het alleen lastig voor bejaarden ofzo![]()
Das handig!quote:Op vrijdag 9 juli 2004 16:09 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
metrokaart kan je ook gratis halen bij de infobalie bij elk metrostationOf kijk op http://www.mta.nyc.ny.us/nyct/maps/submap.htm
Valt nog tegen, de man aan wie ik het vroeg sprak geen Engels ofzo, kostte me nog aardig wat moeite om hem duidelijk te maken dat ik zo'n kaart wildequote:Op vrijdag 9 juli 2004 16:09 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
metrokaart kan je ook gratis halen bij de infobalie bij elk metrostationOf kijk op http://www.mta.nyc.ny.us/nyct/maps/submap.htm
bij ons was het andersom, wij kwamen bij de infobalie om te vragen of ze een kaart hadden, gaven ze gelijk, en wij wouden al gaan betalen, maar toen kregen we te horen dat het gratis was..quote:Op vrijdag 9 juli 2004 17:35 schreef Douwe het volgende:
[..]
Valt nog tegen, de man aan wie ik het vroeg sprak geen Engels ofzo, kostte me nog aardig wat moeite om hem duidelijk te maken dat ik zo'n kaart wilde
Metro is in het begin wat verwarrend omdat je goed moet kijken of je niet in een sneltrein zit, of jouw treintje niet afbuigt (meeste lijnen hebben meerdere verschillende eindpunten) en dat soort dingen.
Verschillende treintjes voor verschillende eindpunten.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 20:21 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
bij ons was het andersom, wij kwamen bij de infobalie om te vragen of ze een kaart hadden, gaven ze gelijk, en wij wouden al gaan betalen, maar toen kregen we te horen dat het gratis was..
Ja met die subway lines die meerdere eindpunten hebben is idd vervelend. En ik weet nog steeds niet hoe het werkt... Zijn er verschillende treintjes voor verschillend eindpunten of worden de wagonetjes losgekoppeld?
1x toen we naar de south ferry gingen zaten we in 1 van de achterste wagonnen, maar toen zei een new yorker dat we naar voren moesten omdat het perron te kort was om alle waggonen naast het perron te laten stoppen. Toen zijn we overgelopen naar die andere waggonetjes toen de metro nog reed, was best eng
Dank je, dat is een mooie en handige kaart.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 16:09 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
idd de OP kan wel iets uitbundiger. Marcus kopieeer anders ff de OP van kepler uit het vorige topic...quote:Op zaterdag 10 juli 2004 12:19 schreef kepler het volgende:
waar is mijn mooie OP
verder zijn er plannen om met kerst naar NYC te gaan? Iemand ervaringen?
'quote:Op zaterdag 10 juli 2004 13:30 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Dank je, dat is een mooie en handige kaart.
Stel je komt van JFK en je neemt de blauwe naar Manhattan, dan zie je volgens mij op een prachtige manier de wolkenkrabbers steeds dichterbij komen.
Taxi is wel stukken duurder toch? Als je op JFK aankomt lijkt het me handig de metro te nemen en gelijk zo'n weekpass te kopen van $21.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 13:41 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
'
ik weet niet of de blauwe line bovengronds rijdt in brooklyn. Er zijn idd een paar lines die bovengronds rijden, maar ik weet niet of dat de blauwe is. Er zijn volgens mij weinig of geen bovengrondse subway lines op manhattan. Tenminste niet in lower manhattan en midtown... In het ziude van manhattan zou best kunnen.
ik denk dat je in de taxi meer ziet, maar dat weet ik ook niet. Ben niet aangekomen op JFK
Ik weet niet wanneer je gaan wilt, maar kun je niet na het hoogseizoen gaan? Vanaf 25 augustus geld het goedkope Budget Air (= vliegen met Delta Airlines) tarief weer, dat is ¤295 zonder belastingen...quote:Op zaterdag 10 juli 2004 14:38 schreef Jeroenus het volgende:
Hmmm, ik heb het idee dat er geen vliegtuigmaatschappij is die in de buurt komt van Bimanair (253 ex taxes/toeslagen, 339 incl.) qua prijs. Daarna lijken alle prijzen bij de 500 te beginnen
Iemand nog tips?
Ik vlieg de 2e augustus al met Delta Airlines, zijn idd niet duur, zit op ongeveer ¤350quote:Op zaterdag 10 juli 2004 16:11 schreef Douwe het volgende:
[..]
Ik weet niet wanneer je gaan wilt, maar kun je niet na het hoogseizoen gaan? Vanaf 25 augustus geld het goedkope Budget Air (= vliegen met Delta Airlines) tarief weer, dat is ¤295 zonder belastingen...
Bimarair niet goed genoeg?quote:Op zaterdag 10 juli 2004 14:38 schreef Jeroenus het volgende:
Hmmm, ik heb het idee dat er geen vliegtuigmaatschappij is die in de buurt komt van Bimanair (253 ex taxes/toeslagen, 339 incl.) qua prijs. Daarna lijken alle prijzen bij de 500 te beginnen
Iemand nog tips?
Voor mensen in de wat noordelijkere gedeeltes van Nederland ligt de luchthaven van Brussel nou niet écht handigquote:Op zaterdag 10 juli 2004 19:05 schreef Busta het volgende:
[..]
Bimarair niet goed genoeg?
Het is gewoon een kleine luchtvaartmaatschappij, ze hebben maar 5 kisten. Maar zo slecht schijnen ze niet te zijn, eten is goed van wat ik gehoord heb en dat niet bij elke maatschappij zo.
Maar er is inderdaad niet veel over bekend, maar je kunt er wel vanuit gaan dat het gewoon een veilige maatschappij is aangezien ze landingsrechten op JFK hebben en ze hebben niet van die ´Ryan Air praktijken´, dat ze je op een of ander vaag vliegveld afdroppen.
Tevens wat voor mij ook zwaar heeft mee gewogen zijn de uitstekende aankomst- en vetrektijden, dit scheelt wel mooi 1 dag NY extra
En jah, het maakt IMO het avontuur zo alleen maar groter toch![]()
Haha, nee, Bimanair is prima mits er plaats is. Ik had een beschikbaarheidsaanvraag gedaan voor 17-24 augustus gedaan en daar was niets meer beschikbaar. Nu kan ik in principe vertrekken van 9 tot 22 augustus, dus dat is vrij flexibel. Ik heb dan ook al een mailtje terug gestuurd naar De Vries reizen met de vraag op welke vluchten zij nog plaats hebben (za- en di-vlucht), maar ik heb nog geen reactie gehad. Omdat het misschien zo is dat er geen plaats meer is, ben ik alvast gaan zoeken naar een alternatief.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 19:05 schreef Busta het volgende:
[..]
Bimarair niet goed genoeg?
Het is gewoon een kleine luchtvaartmaatschappij, ze hebben maar 5 kisten. Maar zo slecht schijnen ze niet te zijn, eten is goed van wat ik gehoord heb en dat niet bij elke maatschappij zo.
Maar er is inderdaad niet veel over bekend, maar je kunt er wel vanuit gaan dat het gewoon een veilige maatschappij is aangezien ze landingsrechten op JFK hebben en ze hebben niet van die ´Ryan Air praktijken´, dat ze je op een of ander vaag vliegveld afdroppen.
Tevens wat voor mij ook zwaar heeft mee gewogen zijn de uitstekende aankomst- en vetrektijden, dit scheelt wel mooi 1 dag NY extra
En jah, het maakt IMO het avontuur zo alleen maar groter toch![]()
Zeker vroeg geboekt of niet?quote:Op zaterdag 10 juli 2004 16:34 schreef Infinity123 het volgende:
[..]
Ik vlieg de 2e augustus al met Delta Airlines, zijn idd niet duur, zit op ongeveer ¤350
Is dat vervelend die tussenstop? Hoe zit dat precies?quote:Op zaterdag 10 juli 2004 21:43 schreef matthijst het volgende:
Iceland Air is wel OK, je hebt alleen een tussenstop op IJsland, da's wat minder.
Klein vliegtuig ook.
Uhm, in mei. Weet niet of je dat vroeg vindt.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 21:29 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Zeker vroeg geboekt of niet?
Dat is best een hoop geld, maarja de KLM is ook duur.quote:Op zondag 11 juli 2004 12:34 schreef Razer het volgende:
Ik heb 1,5 maand geleden nog met de KLM geboekt voor 23 juli, en wij zijn iets van 575¤ p.p. kwijt vooor de vlucht alleen al.
Als het op de terug weg zou zijn, zou ik het wel doen. Op de heenreis zeker nietquote:Op zondag 11 juli 2004 01:03 schreef matthijst het volgende:
Je land in IJsland, mag even van boord en gaat weer verder. Geloof dat het al met al 2-2,5 uur duurt ofzo, is al een jaar of 7 geleden ofzo, dus weet niet meer precies.
Toen wij gingen bleek op de heenweg bij IJsland het vliegtuig overboekt te zijn, je kon toen een gratis overnachting + excursie krijgen als je wilde... + $50 zakgeld, en een paar minuten later werd dat +$100 zakgeld
Wij hebben dat toen niet gedaan omdat we graag naar NY wilden
Is de service ofzo heel speciaal ook ?quote:Op zondag 11 juli 2004 13:43 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Dat is best een hoop geld, maarja de KLM is ook duur.
Nee, gewoon 'normaal'quote:Op zondag 11 juli 2004 18:26 schreef Wytze het volgende:
[..]
Is de service ofzo heel speciaal ook ?
sorry, maar ik kon hem niet quoten, en had geen zin om helemaal alles over te typen...quote:Op zaterdag 10 juli 2004 12:19 schreef kepler het volgende:
waar is mijn mooie OP
verder zijn er plannen om met kerst naar NYC te gaan? Iemand ervaringen?
Ik vloog ook met de KLM en ik vond het fijn vliegen hoor. Niet eens zo heel weinig beenruimte, lekker eten en snacks enzo. Bovendien was er supergoeie entertainment in het vliegtuig. Je kon zelf kiezen welke films / docu's / series/ tekenfilms/ of whatever je wilde zien. Oa. Alle Matrix's Alle LOTR's, Alle Godfathers + de nieuwste films. Je kon ook multi-player games enzo doen. De tijd vloog echt voorbij. Wel beter want boven een oceaan vliegen is maar saai.quote:Op zondag 11 juli 2004 18:26 schreef Wytze het volgende:
[..]
Is de service ofzo heel speciaal ook ?
quote:Op zaterdag 10 juli 2004 13:36 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
idd de OP kan wel iets uitbundiger. Marcus kopieeer anders ff de OP van kepler uit het vorige topic...
quote:Je kunt dit bericht niet meer wijzigen omdat de maximale editduur is verstreken.
Copy + Paste ?quote:Op zondag 11 juli 2004 22:27 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
sorry, maar ik kon hem niet quoten, en had geen zin om helemaal alles over te typen...
Dat is minderquote:Op zondag 11 juli 2004 22:33 schreef mr.marcus het volgende:
[..]![]()
![]()
[..]
Dat zou kunnen maar dan zit ik nog met al die links enzoquote:Op zondag 11 juli 2004 22:34 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Copy + Paste ?![]()
15 links copy + pasten OF .......... -> http://www.ricardis.tudelft.nl/~devlieger/OPNYC.txt <-quote:Op zondag 11 juli 2004 22:39 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
Dat zou kunnen maar dan zit ik nog met al die links enzo
* marcus zal voortaan beter zijn best doen met een OP
Hehe chill, dacht dat dat alleen met Virgin air was ofzo. Niet van KLM verwacht..quote:Op zondag 11 juli 2004 22:32 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
Ik vloog ook met de KLM en ik vond het fijn vliegen hoor. Niet eens zo heel weinig beenruimte, lekker eten en snacks enzo. Bovendien was er supergoeie entertainment in het vliegtuig. Je kon zelf kiezen welke films / docu's / series/ tekenfilms/ of whatever je wilde zien. Oa. Alle Matrix's Alle LOTR's, Alle Godfathers + de nieuwste films. Je kon ook multi-player games enzo doen. De tijd vloog echt voorbij. Wel beter want boven een oceaan vliegen is maar saai.
Toen ik over Indonesie vloog, keek ik echt constant uit me raam ( mr.marcus wil altijd naast het raam) super mooi gezicht telkens die eilandjes enzo.
zat je in business class dan? naar new york vlogen we businness class en daar had je je eigen schermpje en mocht je films uitkiezne. Maar terug weg vlogen we economy class, en daar heb je volgens mij gewoon 1 groot scherm voor iedereen...quote:Op zondag 11 juli 2004 22:32 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
Ik vloog ook met de KLM en ik vond het fijn vliegen hoor. Niet eens zo heel weinig beenruimte, lekker eten en snacks enzo. Bovendien was er supergoeie entertainment in het vliegtuig. Je kon zelf kiezen welke films / docu's / series/ tekenfilms/ of whatever je wilde zien. Oa. Alle Matrix's Alle LOTR's, Alle Godfathers + de nieuwste films. Je kon ook multi-player games enzo doen. De tijd vloog echt voorbij. Wel beter want boven een oceaan vliegen is maar saai.
Toen ik over Indonesie vloog, keek ik echt constant uit me raam ( mr.marcus wil altijd naast het raam) super mooi gezicht telkens die eilandjes enzo.
don't cry,quote:Op zondag 11 juli 2004 22:33 schreef mr.marcus het volgende:
[..]![]()
![]()
[..]
..en mij mee te nemenquote:Op zondag 11 juli 2004 23:53 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
don't cry,
je kan het goedmaken door mij op een enkeltje new york te bezorgen![]()
Nee in economy class!quote:Op zondag 11 juli 2004 23:52 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
zat je in business class dan? naar new york vlogen we businness class en daar had je je eigen schermpje en mocht je films uitkiezne. Maar terug weg vlogen we economy class, en daar heb je volgens mij gewoon 1 groot scherm voor iedereen...
jajajajaquote:Op zondag 11 juli 2004 22:59 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
15 links copy + pasten OF .......... -> http://www.ricardis.tudelft.nl/~devlieger/OPNYC.txt <-
![]()
![]()
Dat zal inderdaad wel een Boeing 777 zijn geweest. KLM is ook bezig om deze aan te schaffen en dan heb je idd de beschikking over je eigen schermoje.quote:Op maandag 12 juli 2004 00:27 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
Nee in economy class!
Vliegtuig was spik splinter nieuwde eerste commerciele vlucht
![]()
Galapagos Islandsdus als je die kist hebt zit je gebakken.
ja mogen ze dan wel eens mee opschieten, economy class naar new york zuigt... We vlogen savonds terug, en je kan echt niet slapen in economy...quote:Op maandag 12 juli 2004 01:59 schreef Mottebelke het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad wel een Boeing 777 zijn geweest. KLM is ook bezig om deze aan te schaffen en dan heb je idd de beschikking over je eigen schermoje.
Gewoon meteen de eerste dag nog ff rondsprinten; als je om 1840 land moet je om 2030 wel bij je hotel kunnen zijn, kun je mooi nog ff naar Times Square banjerenquote:Volgens hun schema vertrekken we om 14.00 en komen we 18.40 NYC time aan. Dan ben je dag 1 al kwijt... Heb je dag 2, 3, 4 daar en dan 5 vertrekt het laatste vliegtuig om 15.35 ofzo
quote:Op maandag 12 juli 2004 16:33 schreef matthijst het volgende:
Business Class, kost dat?
Denk toch echt dat 95% van de Nederlanders gewoon economy vliegt hoor
Ik slaap persoonlijk overal en volgens mij heb je tegenwoordig op elke vlucht je eigen schermpje. Hell, als KLM het zelfs heeft....
idd hebben wij ook gedaan. Laatste dag circle line genomen. Vertrekt volgens mij op het half uur...quote:Op maandag 12 juli 2004 16:29 schreef matthijst het volgende:
[..]
Gewoon meteen de eerste dag nog ff rondsprinten; als je om 1840 land moet je om 2030 wel bij je hotel kunnen zijn, kun je mooi nog ff naar Times Square banjeren
Laatste dag is wel klote inderdaad, al zou je kunnen checken of je dan bijvoorbeeld om 0900 een circleline cruise kunt maken... Neem aan dat je pas om 1230 weggaat van je hotel ozo.
Gewoon vantevoren ff kieken welke dingen je of halve dagen kunt doen..
5 dagen is idd wel erg kort, zeker met die tijden. Zeker als je zo'n korte stop was het handig geweest als Singapore Airlines nog op NY had gevlogen. 8.00 aankomst en 22:10 vertrek. Dan had je die hele dagen nog gehad.quote:Op maandag 12 juli 2004 00:21 schreef Wytze het volgende:
[..]
AMS-JFK Business Class, tussen de 1600 en 1700 euro. Bij sommige maatschappijen meer dan 2000 euroquote:Op maandag 12 juli 2004 16:33 schreef matthijst het volgende:
Ik slaap persoonlijk overal en volgens mij heb je tegenwoordig op elke vlucht je eigen schermpje. Hell, als KLM het zelfs heeft....
Groot verschil tussen alleen en met meerdere mensen. Dan dalen de hotelkosten nl. flink.quote:Op maandag 12 juli 2004 18:16 schreef Syd het volgende:
Wat kost mij 10 dagen Newyork ?
Als ik alles moet rekenen ?
vliegticket
Hotel
Eten/drinken
verzekering
Wie heeft zoiets gedaan ?
Gewoon 10dagen NY geen trips of dergelijke ?
zal graag willen weten![]()
wil namelijk altijd al keer naar NY
City of Hiphop;)
Hiphopquote:Wat kost mij 10 dagen Newyork ?
Als ik alles moet rekenen ?
vliegticket
Hotel
Eten/drinken
verzekering
Wie heeft zoiets gedaan ?
Gewoon 10dagen NY geen trips of dergelijke ?
zal graag willen weten![]()
wil namelijk altijd al keer naar NY
City of Hiphop;)
Je kunt vragen om een upgrade, als ze de economy volgeboekt hebben en nog wel wat plek in de businessclass hebben lukt dat wel soms (schijnt naar wat ik gelezen heb in een topic ooit eens). Moet je natuurlijk niet je Hawaii blouse of je Iquote:Op maandag 12 juli 2004 16:33 schreef matthijst het volgende:
Heb me vergist in de terug vlucht, die vertrekt om 20.55 dus dan hebben we in principe nog de hele dagquote:Op maandag 12 juli 2004 16:29 schreef matthijst het volgende:
[..]
Gewoon meteen de eerste dag nog ff rondsprinten; als je om 1840 land moet je om 2030 wel bij je hotel kunnen zijn, kun je mooi nog ff naar Times Square banjeren
Laatste dag is wel klote inderdaad, al zou je kunnen checken of je dan bijvoorbeeld om 0900 een circleline cruise kunt maken... Neem aan dat je pas om 1230 weggaat van je hotel ozo.
Gewoon vantevoren ff kieken welke dingen je of halve dagen kunt doen..
Wij zouden dus ook in economy class vliegen. Maar onze plaatsen bleken niet gereserveerd te zijnquote:Op maandag 12 juli 2004 19:55 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
Je kunt vragen om een upgrade, als ze de economy volgeboekt hebben en nog wel wat plek in de businessclass hebben lukt dat wel soms (schijnt naar wat ik gelezen heb in een topic ooit eens). Moet je natuurlijk niet je Hawaii blouse of je INY t-shirt aanhebben
ja prachtig is die vragenlijst: ben je een terrorist? Heb je wapens bij je?quote:Op maandag 12 juli 2004 21:20 schreef Jeroenus het volgende:
Ik kreeg dit advies van een kennis die in Boston woont en in LA en Philadelphia heeft gewoont en dus geregeld naar en in de VS heeft gevlogen:
* Als je landt en door de douane moet, moet je een ingevulde groene kaart inleveren die ze in 't vliegtuig uitdelen. Daarop moet je een adres in de VS opgeven waar je verblijft. Zorg er dus voor dat je 't adres van je hotel bij je hebt en kunt invullen. Anders kunnen de douane mannen aardig moeilijk doen. Verder vriendelijk tegen ze doen en op alles netjes antwoorden, ze zijn iets anders dan de gemiddelde Nederlandse politieman...
Misschien handig om in gedachten te houden.
Boeien! Wat is nou 30 dollar voor zo'n ervaringquote:Op maandag 12 juli 2004 23:54 schreef Busta het volgende:
Kost nog $30 ook om die gig van Armin van Buuren in Central Park te bezoeken. Dacht mooi in zo'n park, zal wel gratis intree zijn
nou joepiequote:Op dinsdag 13 juli 2004 00:33 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
Boeien! Wat is nou 30 dollar voor zo'n ervaring
Je kunt toch zeker wel vanaf een afstandje meeluisteren lijkt me. Het volume zal niet zo laag staan.quote:Op maandag 12 juli 2004 23:54 schreef Busta het volgende:
Kost nog $30 ook om die gig van Armin van Buuren in Central Park te bezoeken. Dacht mooi in zo'n park, zal wel gratis intree zijn
Ja ik zag het, maar we verblijven daar van 10 tot 21 augustusquote:Op dinsdag 13 juli 2004 20:41 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Je kunt toch zeker wel vanaf een afstandje meeluisteren lijkt me. Het volume zal niet zo laag staan.
Het is trouwens de 12e al en niet zoals iemand eerder zei 18 augustus.
Tjah, Bimanair zit vol en ik heb van een kennis toch het advies gehad om met een grotere en bekendere maatschappij te vliegen vanwege de zekerheid die je hebt wat betreft veiligheid en service. Ik heb is zitten kijken en ben nog ff langs het reisbureau geweest en het gaat waarschijnlijk ruim 600 euro kosten. Dat is een flinke domper. Daarentegen heb ik wat financiele meevallers.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 21:10 schreef Busta het volgende:
[..]
Ja ik zag het, maar we verblijven daar van 10 tot 21 augustus
Zal iig eens met m'n reisgenoot overleggen wat hij er van vindt
Jij nog vorderingen gemaakt met je trip naar NY?
KLM heeft dit ook, zogenaamde studenten tickets. Je moet met je OV of internationale studentenkaart aan kunnen tonen dat je student bent, maar dan heb je wel een retourtje NY voor 430 euri (dat was in februari, inclusief alle belastingen).quote:Op dinsdag 13 juli 2004 21:39 schreef Jeroenus het volgende:
Op sommige websites staan bij passagiers type ook student. Wat houdt dat precies in 'student'? Moet je met iets dat kunnen aantonen?
Metro is 2 dollar per keer dat je ondergronds gaat... dus zodra je weer boven de grond bent en er weer in wilt is het weer 2 dollar. Een dagkaart is $7,-, een weekkaart $21,- (dan kan je dus een dag/week onbeperkt reizen in de metro).quote:Op woensdag 14 juli 2004 05:57 schreef mechatronics het volgende:
metro is 2 dollar per dag heb ik gister gehoord van een Brooklyn-ster hier, en niet 21 zoals iemand zei hier, (ja je moet op de kleintjes letten, ook in NY)
Ook lache, eergister kwam ik iemand tegen die van de 100.000 deelnemers voor "the Apprentice" tot de laatste 40 kwam (wel n chick). Maar zenden ze dat eigenlijk ook uit in NL?
Kweet niet, iig. die gaat me rondtouren door California.
Ik heb ook nog n lijstje van die Brooklyn-ster gehad waar ik heen moet gaan, uiteraard is dat "lijstje" 100 keer voorbijgekomen maar ik doe het gewoon nog n keer.
Niks is beter dan het van een local te horen dacht ik zo.
Er zijn dus 5 buurten, Queens, Bronx, Brooklyn, Staten Island en Manhattan (downtown / the city)
South of Houston > SoHo is wel een mooie plek schijnt, dit na het bekende lijstje van Empire State , Times Square Madison Square etc.
34th street,
Coney Island
South Street @ Seaport
Littly Italy / Chinatown
Guggenheim museum
Linking Centre / Central park
Bronx Zoo (schijnt geweldig te zijn, alleen heb ik nu al genoeg beesten gezien hier, maargoed)
Yanks match
The Village / Westworth, ik kan me herinneren dat iemand hier zei dat het niks was, maar zei zij van wel...
en de beste cheesecake bij Junior's Cheesecake bij de Brooklyn Bridge,
en Union Park
Ik dacht van, als zei dat aan mij geeft, kan ik het net zo goed doorspelen, ik weet niet hoe het nou echt is aangezien ik er nog niet geweest ben...![]()
Je kunt daar toch gewoon 'no' invullen ofzo. Je hoeft er toch niet een uitleg bij te geven waarom je geen connecties met terroristen hebt.quote:Op woensdag 14 juli 2004 17:38 schreef Kontiki het volgende:
Wees inderdaad aardig voor de douaniers. Het zijn een stel zeikerds bij elkaar. En probeer de vragen op het groene formuliertje serieus in te vullen, wat niet meevalt ("heeft u connecties met terroristen" en dat soort onzin).
Mja, ik bedoelde eigenlijk dat je er niet teveel om moet lachen. Invullen is geen probleem natuurlijk.quote:Op woensdag 14 juli 2004 19:38 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Je kunt daar toch gewoon 'no' invullen ofzo. Je hoeft er toch niet een uitleg bij te geven waarom je geen connecties met terroristen hebt.![]()
Ok dan, niet dat ik ergens op Guatanamo Bay beland omdat ik alleen nee's invulquote:Op woensdag 14 juli 2004 20:02 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Mja, ik bedoelde eigenlijk dat je er niet teveel om moet lachen. Invullen is geen probleem natuurlijk.
ik ben hard bezig aan een vette site... sorry maar jullie moeten nog ff w8ten..quote:Op woensdag 14 juli 2004 20:00 schreef Jeroenus het volgende:
Trouwens, Phantom, wanneer komen ze?
New York City photos will be online soon...
* * * * * * * * * *
* * * * * * * *
* * * * * * * *
http://members.chello.nl/~fj.holtrop/NYC2004/
Hmm, NYC copy+paste is niet zo'n succes
een vette site? dat willen we niet zien, we willen foto's zienquote:Op woensdag 14 juli 2004 20:06 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
ik ben hard bezig aan een vette site... sorry maar jullie moeten nog ff w8ten..
I don't wanna waitquote:Op woensdag 14 juli 2004 20:06 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
ik ben hard bezig aan een vette site... sorry maar jullie moeten nog ff w8ten..
Lees het vorige topic effe door, daar kwamen veel van deze dingen aan bodquote:Op donderdag 15 juli 2004 01:59 schreef balikaaii het volgende:
hallo,
we willen volgend jaar naar new york toe voor een paar dagen, we zijn dan net 18, dus dit is onze eerste verre reis allleen.
Is het aan te raden om als 18jarige naar zo'n metropool te gaan?
En is je hotel in manhattan te bereiken met de metro vanaf Newark of JFK??
is het mogelijk om alle bekende plaatsen in Manhattan te voet te bezoeken of is dat niet te doen, en is het metrosysteem daar dan goed voor.
graag serieuze reacties a.u.b.
de foto's zijn van mei 2004...quote:Op donderdag 15 juli 2004 01:59 schreef Wytze het volgende:
[..]
I don't wanna wait :'( Van wanneer zijn de foto's ?
yep idd.quote:Op donderdag 15 juli 2004 12:44 schreef Razer het volgende:
Denk orginele grote houden dat is het mooiste
6.3MP camera. max resolutie: 3072*2048quote:Op donderdag 15 juli 2004 13:23 schreef mechatronics het volgende:
rare resolutie, maar ik ga ook voor orginele grootte
http://members.lycos.nl/m(...)agepages/image1.htmlquote:Op donderdag 15 juli 2004 13:58 schreef mithrandirrr het volgende:
ik heb hier ook nog foto's, gemaakt vanaf 17 juli 2003. Deze zijn echter gemaakt met camera die ik in new york heb gekocht. met mijn oude had ik er al meer gemaakt, maar daar stond de ISO de hele tijd te hoog ingesteldZal die echter ook nog uploaden.
http://members.lycos.nl/mithrandirrr/amerika (staan merendeel foto's van california etc, maar toch
je pikt de nederlanders er zo uitquote:Op donderdag 15 juli 2004 16:00 schreef mithrandirrr het volgende:
hahaha da's ons pa idd
woeiquote:Op donderdag 15 juli 2004 19:13 schreef Infinity123 het volgende:
Heb vandaag mijn ticket opgepikt bij het reisbureau... Nog 2 weken
foto's nog niet gelukt?quote:Op donderdag 15 juli 2004 15:31 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
http://members.lycos.nl/m(...)agepages/image1.html
die man in die gele polo is zeker een kennis van je. Of ben jij dat? Het is tenminste een nederlander niet waar?
altijd leuk om te zien dat new york zo ver weg is,maar toch ook zo dichtbijquote:
Ik wacht vol verwachting op de rest, trouwens perfecte kwaliteit foto's heel mooi. Ik vertrek volgende week naar New York, ik hoop dat je de rest van de foto's van te voren nog online zet. Misschien zie ik nog iets interessants wat ik niet in de planning heb staan.quote:Op donderdag 15 juli 2004 20:56 schreef The.PhantoM het volgende:
zo hier zijn een aantal foto's:
http://members.chello.nl/~fj.holtrop/
..............
Mooie foto's zegquote:Op donderdag 15 juli 2004 20:56 schreef The.PhantoM het volgende:
zo hier zijn een aantal foto's:
Je weet wel de mooie plekjes uit te zoeken waar vandaan je mooie foto's kunt maken.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 00:32 schreef The.PhantoM het volgende:
jaja, er zijn weer een aantal foto's toegevoegd, check ik out:
ik ga pitten
niet iedere censor op de camera heeft de zelfde afmetingen. Daarom zijn er nu ook veel afdrukcentrale's waar je foto's op andere formaten kan laten afdrukken. want de meeste digicams leveren niet de verhouding 2:3 zoals de filmpjes. Daarom kan je bv bij de hema foto's laten afdrukken op 11.4*15 ipv 10*15.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 00:30 schreef mechatronics het volgende:
met rare resolutie bedoelde ik meer iets anders, ik heb bijvoorbeeld 1200x1600 (jaja, n oude 2.0 MP)
sony, en als ik met paint dan 50% en 50% inkrimpt komt het uit op 600x800 en niet 583x800, dat bedoelde ik meer... (anywaaaays)
dan had ik dat subwaysysteem verkeerd begrepen,....hmmm subway...
Ja je kan taxi's gewoon aanhouden, genoeg taxi's in nyc (12 000) . Maar het hangt ervanaf op welke airport je aankomt: vanaf JFK is er ook een subway naar manhattan, je kan ook met pendel bussen. Ik kwam aan op Newark, erg rustige airport. Wij gingen met de pendelbus, iets meer dan 10 dollar volgens mij. Maar vanaf Jersey is er maar 1 brug naar manhattan, dat is wel jammer, lijkt me prachtig om over een brug steeds dichterbij manhattan te komen. De pendelbussen stoppen bij Port Authority (42nd st, 8av). Ons hotel zat er een paar honderd meter vandaan dus dat was wel te doen. Je kan ook met de trein vanaf Newark, dan kom je aan op Penn station. De taxi kan je uiteraard afzetten voor je hotel. Ik zou de taxi nemen, ook al is het duurder. Heb je tenminste een keer in een yellow cab gezeten.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 01:32 schreef balikaaii het volgende:
vette fotos!!
hoe gaat t trouwens te werk op de luchthaven, kan je daar gewoon een taxi aanhouden of moet je die bestellen??
en als je terug moet van manhattan naar t vliegveld, kan je dan gewoon een taxi aanhouden in de stad???
ja, ik heb h'm al een keer voor iemand anders online gezet, maar heb h'm toen weer van de server afgeflikkerd. Welke resolutie moet je hebben? (max. 3027*2048quote:Op donderdag 15 juli 2004 23:37 schreef Busta het volgende:
Mooie foto's PhantoM!
Heb je misschien deze in een wat groter formaat :
http://members.chello.nl/~fj.holtrop/pics/IMG_0123.jpg
Kan ik mooi als achtergrond gebruiken om alvast in de stemming te komen
ik had ze al een keer gezien. Maar ik vind het leuk dat er veel foto's tussen zitten van de straten en avenues. Daar hebben wij er eigenlijk heel weinig van. Ik wil graag de rest van de foto's zien als dat zou kunnenquote:Op vrijdag 16 juli 2004 11:56 schreef Kontiki het volgende:
Leuke foto's The.Phantom
Ik heb m'n foto's uit het vorige topic even gerangschikt op een paginaatje. Ik had geen tijd om er een leuke vormgeving bij te doen, maar het gaat vooral om de foto's.
Check ze op http://www.keycity.nl/robin/ny
Als jullie ze leuk vinden kan ik eventueel de rest ook online gooien, we hebben zo'n 120 foto's
Ja, we hebben wat minder foto's gemaakt van de skyline en beroemde gebouwen, omdat dat toch plaatjes worden die al erg vaak gemaakt zijn. Het zijn immers zulke drukbezochte locaties. Daarom zijn we wat meer voor het streetlife-gevoel gegaan, waarvoor ik toch mijn broer de credits moet geven.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 12:24 schreef The.PhantoM het volgende:
ik had ze al een keer gezien. Maar ik vind het leuk dat er veel foto's tussen zitten van de straten en avenues. Daar hebben wij er eigenlijk heel weinig van. Ik wil graag de rest van de foto's zien als dat zou kunnen. Volgens mij had ik het al een keer gevraagd, maar die foto vanaf ESB die savonds is genomen, hebben jullie daar een tripod voor gebruikt?
Nice, ik heb een 19 inch dus een 1280 x 1024 zou perfect zijnquote:Op vrijdag 16 juli 2004 12:21 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
ja, ik heb h'm al een keer voor iemand anders online gezet, maar heb h'm toen weer van de server afgeflikkerd. Welke resolutie moet je hebben? (max. 3027*2048)
ja kijk hotel carter is idd niet echt royaal en super schoon, maar als je voor weinig geld een hotel in het midden van alles wilt is dit hotel gewoon super. Mij maakt het geen reet uit dat de kamers er niet glanzend uit zien, en dat je niet om de dag een nieuwe handdoek krijgt, thuis neem ik ook niet elke dag een nieuwe handdoek... De bedden waren gewoon perfect en daar gaat het om, goed slapen en dan wakker worden midden in het gebeuren... Het personeel is chinees ofzo, maar je hoeft eigenlik alleen maar de sleutel van ze. Maar ze kunnen echt wel engels, tenmisnte de wat jongere chinezen. Engels van hun is waarschijnlijk beter als dat van de onze. En als je zorgen gaat maken dat ze niet goed engels spreken: helft van de new yorkers is zowat buitelands en spreken grieks, spaans, turks, etc. tegen elkaar. Het douche was wel wat irritant, was moeilijk om de juiste temperatuur in te stellen, maarja je kan niet alles hebben voor zo weinig geld.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 22:29 schreef Jeroenus het volgende:
@ The PhantoM
Ik vroeg mij af hoe jij Hotel Carter hebt ervaren? Ik loop de laatste paar dagen wat te zoeken naar goede hotels, want ik ben er nog niet helemaal uit (ja laat). Ik kwam bij Hotel Carter op tripadvisor.com , waar je hotel/hostel informatie kan vinden, en ik schrok een beetje van de reviews en ik vroeg mij af of het ook zo bij jou was:
http://www.tripadvisor.co(...)k_City_New_York.html
Ik las o.a: slecht Engels sprekend personeel, om de paar dagen kreeg je nieuwe handdoeken en de kamer was niet echt schoon.
Edit:
Mijn god, ik zit net ook ff Pensylvania te bekijken en die krijg ook een ontzettende slechte waardering, en het zijn op zich geen oude "reviews":
http://www.tripadvisor.co(...)k_City_New_York.html
kijk eens: http://members.chello.nl/~fj.holtrop/IMG_0123.jpgquote:Op vrijdag 16 juli 2004 19:44 schreef Busta het volgende:
[..]
Nice, ik heb een 19 inch dus een 1280 x 1024 zou perfect zijn
wij hadden de capitool reisgids. Maar ik weet niet of daar een goede kaart inzit. We hadden namelijk wat meer boekjes bij ons, en ik weet niet meer van welk boekje we de kaart hebben gebruikt. Maar het is idd handig om naar een goede overzichtelijke map te kijken.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 22:38 schreef Jeroenus het volgende:
Ik was vandaag bij de Bruna om is ff te kijken wat voor NY reisgidsen ze nou hadden, ze zouden hier nl. ook de Lonely Planet hebben. Ik heb er een aantal gevonden:
Lonely Planet (Engels) 23 euro
Capitool Reisgids (Nederlands) 26 euro
Expert Reisgids (Nederlands) 22 euro
InsideOut (Nederlands) 13 euro
Lonely Planet keek ik vlug door en de mooie handige kaartjes achterin van de stad en metro vielen me op.
Capitool en Expert heb ik ook vlug doorgekeken en waren vrij dik, met ook wat kaarten erin.
De InsideOut was wel grappig. Soort mapje met een kompas op de zijkant en in mapje zat een pennetje. Je kon een hele kaart uitvouwen enz.
Hier is ie te zien:
http://www.nycwebstore.com/detail.asp?PRODUCT_ID=NYC-IO
Is de Lonely Planet de beste gids ondanks dat hij in het Engels is? Of hebben mensen andere aanraders?
Volgens mij wel, ik weet het niet helemaal zeker meer maar ook aan de volgorde van de foto's kan ik afleiden dat het BP geweest moet zijn.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:28 schreef Infinity123 het volgende:
Is dat Battery Park?
ja de naked cowboy zie ik altijd op tv. Maar helaas niet gezien toen ik er was. lache gast.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 00:22 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Volgens mij wel, ik weet het niet helemaal zeker meer maar ook aan de volgorde van de foto's kan ik afleiden dat het BP geweest moet zijn.
Trouwens, ik vond het echt tof dat we de Naked Cowboy tegenkwamen
Ik kende hem al van Max Westerman (die trouwens bij ons in het vliegtuig zat, aardige vent). Via mail hebben we deze foto naar de Cowboy zelf opgestuurd en hij mailde terug met een bedankje.
[afbeelding]
Het is misschien beter als jij of een mod die link naar de foto weghaalt, die afbeelding staat achter een password namelijk en is zo niet te laden.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:28 schreef Infinity123 het volgende:
*foto*
Is dat Battery Park?
Maar als ik het zo lees daar zouden het gewoon bijna mensonterende toestanden zijn en zou je overal zelf achter aan moeten gaan. Maargoed, er waren toch nog meer mensen in het Carter geweest?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 23:52 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
Carter...
Over penn hotel heb ik veel positieve reacties gelezen in de nyc topics hier op fok...
NYPD/LAPD kopen? Hoe bedoel je? Je kan tenminste petjes en t-shirts van de nypd zowat overal kopen...quote:Op zaterdag 17 juli 2004 09:39 schreef Jeroenus het volgende:
Weet iemand waar je in NY die NY Pass kunt kopen? Ik heb op die website gezocht, je kon hem wel bestellen maar dan werd ie opgestuurd voor flink wat geld.
Oh, die NYPD/LAPD kun je die kopen? Of zijn die dingen niet toegestaan? (dacht dat ooit gelezen te hebben?
dit is eigenlijk de eerste keer dat ik echt veel foto's heb gemaakt. Maar we hadden in new york ook onze eerste digicam gekocht, dus het was nog een beetje experimenteren. Maar zo te zien is het aadig gelukt. Mijn ma heeft trouwens ook veel foto's genomen...quote:Op zaterdag 17 juli 2004 01:53 schreef Razer het volgende:
Max Westerman zou ik ook wel eens in New York willen tegenkomen, lijkt me echt een super aardige gozer. Heb z'n boek gelezen, echt interessant als je je eens in het leven van een New Yorker wilt verplaatsen. Over 6 dagen zit ik ook in Hotel Carter, ik verwacht er niet te veel van, ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen. Het enige wat ik er zowiezo doe is slapen en douchen, de rest ben je toch de hele dag op pad. Dus geen tijd om me aan die kamer te ergeren.
Owja en The.PhantoM je hebt echt een gevoel om voor goede foto's maken, echt prachtig. Keep the pics coming
Ho, foutje, ik bedoel de t-shirtjes van de NYPD of de NYFD.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 13:24 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
NYPD/LAPD kopen? Hoe bedoel je? Je kan tenminste petjes en t-shirts van de nypd zowat overal kopen...
ja die t-shirts zijn bijna overal te koop. Ik neem dan ook aan dat het gewoon mag...quote:Op zaterdag 17 juli 2004 14:25 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ho, foutje, ik bedoel de t-shirtjes van de NYPD of de NYFD.
Haha ok. Heb je enig idee wat ze kosten?quote:Op zaterdag 17 juli 2004 14:31 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
ja die t-shirts zijn bijna overal te koop. Ik neem dan ook aan dat het gewoon mag...
het is trouwens FDNY ipv NYFD, jaja mierenneuker alert
nee, maar zal wel goedkoop zijn. groot aanbod, lagere prijzenquote:Op zaterdag 17 juli 2004 14:33 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Haha ok. Heb je enig idee wat ze kosten?
Btw, gaat de douane niet zeuren als je replica's van wat dan ook meeneemt?quote:Op zaterdag 17 juli 2004 14:36 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
nee, maar zal wel goedkoop zijn. groot aanbod, lagere prijzenvolgens mij zijn het ook geen merk t-shirts. Ze pakken volgens mij gewoon een t-shirtje en drukken daar nypd of fdny op. En anders moet je ff door chinatown lopen, daar is alles goedkoop. Krijg je zelfs de nieuwste rolex voor 12 dollar
zou best kunnen, maar als je die t-shirts gewoon in je koffer doet is er nix aan de hand. Wij hadden een digicam uit amerika meegenomen. Hebben ze ook nix van gemerkt, dus ik denk dat een t-shirt al helemaal moet lukken.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 14:38 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Btw, gaat de douane niet zeuren als je replica's van wat dan ook meeneemt?
Niet met zulk weerquote:Op zaterdag 17 juli 2004 14:45 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
of trek het t-shirt onder je trui aan
Kom kom waar jullie over zeuren zeg, over replica-t-shirts e.d. denk niet dat er daar ook maar 1 kraai naar zal kraaien...quote:Op zaterdag 17 juli 2004 14:45 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
zou best kunnen, maar als je die t-shirts gewoon in je koffer doet is er nix aan de hand. Wij hadden een digicam uit amerika meegenomen. Hebben ze ook nix van gemerkt, dus ik denk dat een t-shirt al helemaal moet lukken.
of trek het t-shirt onder je trui aan
Rolexen misschien wel, die pikt de metaaldetector wel op.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 15:01 schreef P4nic het volgende:
[..]
Kom kom waar jullie over zeuren zeg, over replica-t-shirts e.d. denk niet dat er daar ook maar 1 kraai naar zal kraaien...zeker niets als het geen grote hoeveelheden zijn.
nee jong, die dingen zijn van plasticquote:Op zaterdag 17 juli 2004 15:07 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Rolexen misschien wel, die pikt de metaaldetector wel op.
Jezus, dan zijn ze wel heel nepquote:Op zaterdag 17 juli 2004 15:09 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
nee jong, die dingen zijn van plastic![]()
Dan nog is het niet verboden om replica-kledij/accessoire's te dragen, toch ?quote:Op zaterdag 17 juli 2004 15:07 schreef Jeroenus het volgende:
Rolexen misschien wel, die pikt de metaaldetector wel op.
kheb het zelf niet geregeld. Maar de reis is geboekt bij een reisbureau, dus we zullen wel alles in 1x hebben betaald (vlucht + hotel)quote:Op zaterdag 17 juli 2004 15:24 schreef Jeroenus het volgende:
PhantoM, met welke betalingsmethode heb jij je hotel geboekt?
de foto's voor de website sla ik niet op met de hoogste kwaliteit, anders kunnen de andere foto's er niet op...quote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:19 schreef Busta het volgende:
The.PhantoM, ontzettend bedankt voor de vergroting, ziet er toch iets scherper uit dan de originele van de website die ik eerst als achtergrond had ingesteld!
Damnit, kan al bijna niet meer wachten eer dat ik eindelijk het vliegtuig in stap en door de straten van NY struin
http://members.chello.nl/~fj.holtrop/pics/IMG_0179.jpgquote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:21 schreef The.PhantoM het volgende:
Hele reeks foto's die vanaf de empire state building zijn genomen staan erop.
yep verrazano bridge ligt tussen staten island en brooklyn. Had in 1 van de vorige nyc topics gelezen dat het 1 van de langste bruggen in amerika is...quote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:42 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
http://members.chello.nl/~fj.holtrop/pics/IMG_0179.jpg
Die Verrazano Bridge lijkt best wel op de Golden Gate Bridge. Zo te zien ligt hij een flink eind weg.
Ligt ie tussen Staten Island en Brooklyn?
Die tekst op het dak van dat gebouw rechts, grappig:
http://members.chello.nl/~fj.holtrop/pics/IMG_0183.jpg
Wederom prachtige foto's btw
quote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:11 schreef Jeroenus het volgende:
Is het trouwens handig om oordopjes mee te nemen voor het slapen?
idd, maar na een hele dag lopen was ik ook echt dood op. Viel altijd bijna gelijk in slaapquote:Op zondag 18 juli 2004 19:46 schreef kepler het volgende:
[..]![]()
nee dat hoeft niet hoor, tis juist rustgevend. Net de zee
althans dat vond ik dan
Ja, idd, je hoeft er niets meer naast te hebben, het is een naslagwerk op zich.quote:Op maandag 19 juli 2004 17:40 schreef Jeroenus het volgende:
Ik heb vandaag de Lonely Planet reisgids gekocht en ik moet zeggen dat het een verdomd handig ding is. Goeie informatie over werkelijk alles en daarnaast uitstekende kaarten van de metro en van NY zelf. Er zitten uitvergrootte delen bij van o.a. Times Square met allemaal icoontjes van hotels, eetgelegenheden, theathers enz.
Echt een aanrader.
Zo'n vaart zal het wel niet lopen, aangezien het er nog redelijk windy is. Denk ik, persoonlijk ben ik er nog niet geweest.quote:Op maandag 19 juli 2004 22:11 schreef Jeroenus het volgende:
Ik lees dat de luchtvochtigheid in augustus heel extreem kan zijn en af en toe zelfs 99% kan aannemen. Krijg je dan gevallen waarbij je 2 stappen zet en dat je dan doorweekt bent?
een vriend van mij was er net na 9/11 geweest, en ze liepen er gewoon in een t-shirtjequote:Op maandag 19 juli 2004 22:11 schreef Jeroenus het volgende:
Ik lees dat de luchtvochtigheid in augustus heel extreem kan zijn en af en toe zelfs 99% kan aannemen. Krijg je dan gevallen waarbij je 2 stappen zet en dat je dan doorweekt bent?
wel in de subway, dat is echt ernstig benauwdquote:Op maandag 19 juli 2004 22:11 schreef Jeroenus het volgende:
wij zochten gewoon altijd ATM's om te pinnen. in kleine winkeltjes hebben ze soms zelfs van die kleine atm's. Maar je betaalt wel altijd nog een extra bedrag voor het pinnen. Dus het is niet slim om elke keer 20 dollar te pinnen. Ik d8 dat we zo rond de 100-200 dollar in 1x pinde. Maar we hebben ook een dure camera gekocht, en die hebben we betaald met de creditcard. En we hebben nog wat meer betaald met de creditcard, kleren enzo.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 17:51 schreef Jeroenus het volgende:
@PhantoM en anderen die al in NY zijn geweest:
Wat doen jullie precies met je geld? Hoeveel hebben jullie bij je? Hoe vaak neem je geld op en op welke manier?
En hoe tippen jullie? Ik las dat je min 15% moet geven, New Yorkers geven meestal standaard 20% of verdubbelen de 8,25% tax op de rekening.
stukje over belasting en fooi uit de capitool:quote:Op dinsdag 20 juli 2004 17:51 schreef Jeroenus het volgende:
@PhantoM en anderen die al in NY zijn geweest:
Wat doen jullie precies met je geld? Hoeveel hebben jullie bij je? Hoe vaak neem je geld op en op welke manier?
En hoe tippen jullie? Ik las dat je min 15% moet geven, New Yorkers geven meestal standaard 20% of verdubbelen de 8,25% tax op de rekening.
ohja, kzal eens kijken of ik vanavond nog ff wat foto's kan updaten. Gaat niet echt snel, moet ze editten (vooral brightness en contrast) en daarna resizen, geschikte kwaliteit kiezen en dan met in klaar met 1 fotoquote:Op dinsdag 20 juli 2004 19:00 schreef jakkeluchtgitaar het volgende:
en wanneer mogen we weer een update verwachten op die leuke site van jou Phantom?
Ik heb gelezen in LP dat je tussen de 5 en 7 dollar betaald per keer. Bedoel je met ''kleine ATM's'' gewone pinapparaatjes zoals wij die in Nederland hebben of moet je daarvoor een CC hebben?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 18:19 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
wij zochten gewoon altijd ATM's om te pinnen. in kleine winkeltjes hebben ze soms zelfs van die kleine atm's. Maar je betaalt wel altijd nog een extra bedrag voor het pinnen. Dus het is niet slim om elke keer 20 dollar te pinnen. Ik d8 dat we zo rond de 100-200 dollar in 1x pinde. Maar we hebben ook een dure camera gekocht, en die hebben we betaald met de creditcard. En we hebben nog wat meer betaald met de creditcard, kleren enzo.
over de tip, wij deden de tax verdubbelen. Ik zal eens ff kijken of er iets in de capitool staat...
Joh, dat is dus 15% van 8,25%. Dat zal wel aantikken...quote:Op dinsdag 20 juli 2004 19:33 schreef Jeroenus het volgende:
Ik had in LP gelezen dat op sommige rekeningen niet de tax apart staat vermeld.
"And beware of restaurants that don't itemize the tax seperatly on a bill - it's a way to get you to tip on the tax amount as well"
Kleine ATM's staan in de meest uiteenlopende gelegenheden. Van souvenir winkels tot McDonaldsen tot euh, sex shopsquote:Op dinsdag 20 juli 2004 19:33 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ik heb gelezen in LP dat je tussen de 5 en 7 dollar betaald per keer. Bedoel je met ''kleine ATM's'' gewone pinapparaatjes zoals wij die in Nederland hebben of moet je daarvoor een CC hebben?
"And beware of restaurants that don't itemize the tax seperatly on a bill - it's a way to get you to tip on the tax amount as well"
ja met ATM's bedoel ik gewone pinapparatjes net zoals in nederland. Ik weet niet of elke pinpas wereldwijd gebruikt kan worden, die van mij volgens mij wel, kwas h'm alleen thuis vergetenquote:Op dinsdag 20 juli 2004 19:33 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ik heb gelezen in LP dat je tussen de 5 en 7 dollar betaald per keer. Bedoel je met ''kleine ATM's'' gewone pinapparaatjes zoals wij die in Nederland hebben of moet je daarvoor een CC hebben?
van dat geld weet ik niet.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 22:00 schreef Jeroenus het volgende:
Ik heb een ABN pasje en ga het gewoon maar een keer in een winkel proberen. Kun je eigenlijk bij geld-uit-de-muur-dingen zelf aangeven wat voor biljetten je krijgt ($50 zou niet vaak geaccepteerd worden en gebruikt worden, vandaar de vraag)?
Wat ik wel opmerkelijk vond van wat er in de LP-gids stond, was dat NY één van de laagste criminaliteitscijfers ter wereld of van de VS heeft.
Ik las ook dat de metro één de veiligste reismethode was, veiliger dan de taxi en zelfs veiliger dan gewoon op straat lopen!
Beetje onscherpe pic, maar beter dan niks. Dit was in juni 2003:quote:Op woensdag 21 juli 2004 01:42 schreef berc het volgende:
en hoe ziet de metro er nu uit?
Ik weet het niet, maar ik ken wel een reisbureautje waar je 1 2 3 een ticket NY kan kopen. World Ticket Center (wat een naam trouwens...) in Amsterdam.quote:Op woensdag 21 juli 2004 15:08 schreef theFluke het volgende:
Ik wil eigenlijk volgende week een vliegtuig pakken richting NYC (of een willekeurige stad aan de east-coast). Echter heb ik niets geboekt. Heeft er iemand tips hoe ik toch, zo goedkoop mogelijk, aan een vliegticket kan geraken? Is het zo dat je bij de servicebalies van de diverse vliegmaatschappijen op een vluchthaven ook tickets kan kopen? en zodoende kunt fungeren als plaatsopvuller, of invaller voor verhinderde passagiers? Of is dat een fabeltje.
Ik ben het gister ff wezen vragen bij de ABN (ik heb studentenrekening / wereldpas) en je betaalt per transactie in de winkel ¤0,15 en elke keer dat je los pint kost je ¤2,25quote:Op dinsdag 20 juli 2004 22:00 schreef Jeroenus het volgende:
Ik heb een ABN pasje en ga het gewoon maar een keer in een winkel proberen.
Hell's Kitchen, achter Times Square was ook gevaarlijk, net als Little Korea enz. Gelukkig is dat veranderd. Ik zat ff op die site te kijken en zag een foto van Hotel Carter. De beschrijving is niet echt best he http://www.urban75.org/photos/newyork/ny393.htmlquote:Op dinsdag 20 juli 2004 23:44 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
Ik heb zo'n Eurostyle pasje, heb ik sinds mijn 12e ofzo. Misschien moet ik er maar even mee langs de bank gaan.quote:Op woensdag 21 juli 2004 21:40 schreef WooZ het volgende:
[..]
Ik ben het gister ff wezen vragen bij de ABN (ik heb studentenrekening / wereldpas) en je betaalt per transactie in de winkel ¤0,15 en elke keer dat je los pint kost je ¤2,25
haha lol, kwist niet dat het zo'n slechte naam had. Maar dit staat er ook onder: [October 1986] maar als ik dit eerder had gelezen had ik net zo goed me twijvels hoor. Het is vooral een hotel voor jongeren, toen wij er waren was er ook een hele groep jonge nederlanders. Het kan natuurlijk zijn dat wij dan net een 'goede' kamer hadden, want bij ons op de kamer was het best te doen. Volgens mij hebben we ook nog een stukje op de videocamera staan van onze hotel kamer...quote:Op woensdag 21 juli 2004 22:13 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Hell's Kitchen, achter Times Square was ook gevaarlijk, net als Little Korea enz. Gelukkig is dat veranderd. Ik zat ff op die site te kijken en zag een foto van Hotel Carter. De beschrijving is niet echt best he http://www.urban75.org/photos/newyork/ny393.html
Dit stond toruwens in de LP-gids bij Hotel Carter:
"This old hotel has a dark past: In the summer of 1999, a front-desk cleck died after a fellow employee stabbed him."
Ondanks dat je zegt dat het meevalt, ga ik er echt niet heen
Ja die heb ik ook altijd gehadquote:Op woensdag 21 juli 2004 22:16 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ik heb zo'n Eurostyle pasje, heb ik sinds mijn 12e ofzo. Misschien moet ik er maar even mee langs de bank gaan.
wij hadden pendelbus genomen die stopt bij port authority, ongeveer 150 m van ons hotel. Onze baggage hadden ze achter gelaten op amsterdam airport, en dus kregen we die de volgende dag bij ons hotel afgeleverd. Dus totaal geen last gehad van het sjouwen met tassen. Alleen moesten we op de terug wel met onze tassen sjouwen. Ik had zo'n grote klote tas zonder wieletjes. Ik moest 150m met die tas lopen, maar het was echt een hel. Daarvoor hadden we ook nog 3 uur durende cirle line gedaan, en flink in de zon gezeten. We moesten daarna gelijk door naar de airport, dus ook nog eens bezweten met alle tassen lopen was zeker geen pleziertje, ook nog met het idee dat je new york verlaat en terug gaat naar kut nederland...quote:Op woensdag 21 juli 2004 22:24 schreef Jeroenus het volgende:
@PhantoM
Met welk vervoersmiddel ben je naar je hotel gegaan vanaf het vliegveld?
Mijn hotel zit namelijk op 38str en tussen 5th en 6th avenue (bijna op 6th). Ten eerste zou ik met de metro er niet in één keer kunnen komen want de blauwe metrolijn komt niet in de buurt. Dan zou ik moeten overstappen op de oranje of gele lijn en dan uitstappen bij Herald Square (34th street) of Times Square (42nd street). Lijkt het je handig om met je koffer bij je zo ver de stad in te gaan en over te stappen en zelfs een block of 3-4 over straat te lopen met een koffer?
Als het nl. tegenzit ben je met de taxi veel kwijt en de taxi wordt wat gevaarlijkers geacht dan de metro. Bij JFK komt het namelijk voor dat er neptaxi's (geen licentie ofzo) rijden die jou naaien, zo stond in LP.
ja wij wouden eerst ook in de da vinci, maar die was volgeboekt, daarna in een ander hotel ergens op 96th st, maar die was ook volgeboekt, en toen kwamen we bij hotel cartel (1 ster) uit. zelfs iets duurder als het 3 sterren hotel op 96th street.quote:Op woensdag 21 juli 2004 23:09 schreef WooZ het volgende:
[..]
Ja die heb ik ook altijd gehad, maarja ben inmiddels 20 dus heb nu een gewone pas, en die mevrouw achter de balie kon het zo opzoeken
Wij zitten overigens in het Da Vinci Hotel
gelegen in het midden: [afbeelding]
circle line van 3 uur rond manhattan. Kweet niet of die in de capitool staat. Leuke wandeling is ook vanaf batterypark city/world financial center omhoog lopen naar battery park. Bij zonsondergang is dat mooi. Ik had ook gehoord dat in brooklyn, volgens mij als je net de brooklyn bridge afkomt, er ene soort promenade is langs het water (is volgens mij in brooklyn heights). Met zonsondergang moet dat wel heel mooi zijn om te zien, manhattan met lichtjes. Ben het zelf vergeten om te doen.quote:Op woensdag 21 juli 2004 23:14 schreef WooZ het volgende:
Heeft iemand nog echt goede must-do's die over het algemeen niet opvallend in de reisboeken (in ons geval dat Capitool ding) staan?
Nu oa op het programma; Statue of Liberty, Ellis Island, Diverse gebouwen, The Lion King, Wedstrijd New York Yankees
En ik wil nog een mp3 speler kopen als ik der tijd voor heb, want het scheelt nu écht veel met die lage $![]()
Volgens mij is dat echt een goede locatie. Redelijk in de buurt van Times Square, Central Park in de buurt, ziet er goed uitquote:Op woensdag 21 juli 2004 23:09 schreef WooZ het volgende:
Wij zitten overigens in het Da Vinci Hotel
gelegen in het midden: [afbeelding]
quote:Op woensdag 21 juli 2004 23:23 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
circle line van 3 uur rond manhattan. Kweet niet of die in de capitool staat. Leuke wandeling is ook vanaf batterypark city/world financial center omhoog lopen naar battery park. Bij zonsondergang is dat mooi. Ik had ook gehoord dat in brooklyn, volgens mij als je net de brooklyn bridge afkomt, er ene soort promenade is langs het water (is volgens mij in brooklyn heights). Met zonsondergang moet dat wel heel mooi zijn om te zien, manhattan met lichtjes. Ben het zelf vergeten om te doen.
Tx Tx, k ga et meteen es ff uitzoeken of der dan wat te doen is!
btw, haal voor mij dan ff de nieuwe ipod
Die wilde ik zelf eerst ook halen (á 271$), maar is toch wat boven m'n budget. Nu ga ik maar voor óf de Creative Muvo TX 256mb (151$), óf een iRiver 890T (195$), óf iRiver 790T (173$) Ik heb al lopen zoeken naar goedkope zaken in New York... de enige die ik tot nu toe heb gevonden zijn BestBuy.com en DataVision. Vooral webwinkels zijn écht goedkoop, maarja, daar heb ik weinig aan![]()
quote:Op donderdag 22 juli 2004 09:12 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Volgens mij is dat echt een goede locatie. Redelijk in de buurt van Times Square, Central Park in de buurt, ziet er goed uit![]()
kijk uit met winkels in new york. Er zijn veel van de kleine winkeltjes die in de etalage van alles hebben staan, digi cams, portable dvd's, allemaal electronica. Maar volgens mij zijn dat van die oplichter zaakjes die vooral erop uit zijn om toeristen te naaien. Er zitten veel oplichters op times square hoorde ik dus kijk uit.quote:Op donderdag 22 juli 2004 17:41 schreef WooZ het volgende:
[..]
Mazzelaar. In de periode dat ik er ben (11-18 aug) spelen ze net dat moment 3 wedstrijden achter elkaar uit. Klotezooi.quote:Op woensdag 21 juli 2004 23:14 schreef WooZ het volgende:
Nu oa op het programma ....... Wedstrijd New York Yankees
Reviews zijn van 2003quote:Op woensdag 21 juli 2004 23:07 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
haha lol, kwist niet dat het zo'n slechte naam had. Maar dit staat er ook onder: [October 1986] maar als ik dit eerder had gelezen had ik net zo goed me twijvels hoor. Het is vooral een hotel voor jongeren, toen wij er waren was er ook een hele groep jonge nederlanders. Het kan natuurlijk zijn dat wij dan net een 'goede' kamer hadden, want bij ons op de kamer was het best te doen. Volgens mij hebben we ook nog een stukje op de videocamera staan van onze hotel kamer...
Maar er zijn ook meerdere fokkers geweest, volgens mij ook mr.marcus . Hierbij: marcus wat vond jij van carter?
True.quote:Op woensdag 21 juli 2004 23:18 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
kut nederland....
volgens mij zijn er vaste tarieven van de airport naar manhattan, maar dat weet ik niet zeker...quote:Op donderdag 22 juli 2004 22:32 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
True.
Met de taxi loop je wel het risico vast te zitten in het verkeer en daar betaal je ook voor. Ik heb een koffer op wieltjes, dus 200 of 300 meter lopen is geen punt.
JetlackIk ben niet zo uitgeput na lang reizen en in een vliegtuig slapen lukt mij ook wel. Ik land om 13.10 dus ik kom op een mooi tijdstip aan, kan ik gelijk inchecken en mijn kamer in en de spullen droppen om vervolgens de buurt rond mijn hotel te verkennen. Gelijk ff naar Madame Tussaud voor de NY pass en alvast wat restaurantjes zoeken.
yupquote:Op donderdag 22 juli 2004 23:21 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
volgens mij zijn er vaste tarieven van de airport naar manhattan, maar dat weet ik niet zeker...
ja pcies en daar kan jíj weer naartoequote:Op donderdag 22 juli 2004 22:36 schreef Jeroenus het volgende:
12 augustus, Central Park, Armin Van Buuren![]()
Is dat hier nergens te vinden?quote:Op donderdag 22 juli 2004 22:14 schreef Jeroenus het volgende:
Ps. Hebben de Metz ook een store in Midtown, net als de Yankees?
Of heel NY zo veilig is betwijfel ik, maar mijn ervaring met manhattan was op dit vlak zeker positief. Ook 's avonds kun je nog makkelijk over straat zonder je onveilig te voelen. Ik ben tijdens mijn bezoek ook naar een wedstrijd van de New York Yankees geweest. Stadion licht in de South Bronx. Na afloop van de wedstrijd had ik niet het gevoel om die buurt nog eens verder te gaan verkennen.quote:[b]Wat ik wel opmerkelijk vond van wat er in de LP-gids stond, was dat NY één van de laagste criminaliteitscijfers ter wereld of van de VS heeft.
Ik las ook dat de metro één de veiligste reismethode was, veiliger dan de taxi en zelfs veiliger dan gewoon op straat lopen!
Tarieven zijn volgens mij ook vast.quote:Op donderdag 22 juli 2004 23:21 schreef The.PhantoM het volgende:
volgens mij zijn er vaste tarieven van de airport naar manhattan, maar dat weet ik niet zeker...
Purchase at the New York Mets Clubhouse Shops:quote:Op donderdag 22 juli 2004 22:14 schreef Jeroenus het volgende:
Ps. Hebben de Metz ook een store in Midtown, net als de Yankees?
weet je toevallig nog waar jullie deze geboekt hebben?quote:Op woensdag 21 juli 2004 23:23 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
circle line van 3 uur rond manhattan.
Gewoon bij het loket van de Circle Line?quote:Op vrijdag 23 juli 2004 18:59 schreef WooZ het volgende:
[..]
weet je toevallig nog waar jullie deze geboekt hebben?
vandaag tickets binnen gekregen
Je bedoelt zo'n unlimited metroding? Gewoon, op de iets grotere metrostations uit een automaat rukken. Kon je ook gewoon pinnen, had je geen CC voor nodig.quote:Waar kan je die NY passes voor het openbaar vervoer het beste halen? Op 't vliegveld zelf al, of in het hotel, of zijn daar speciale ticket boxes voor in de stad?
Overdag wel in The Bronx geweest, totaal geen onveilig gevoel. Het is alleen echt een pauperbuurt, met vervallen huizen enzo, bende op straat... stuk anders dan Manhattan, maar wel erg tof om gezien te hebben.quote:Of heel NY zo veilig is betwijfel ik, maar mijn ervaring met manhattan was op dit vlak zeker positief. Ook 's avonds kun je nog makkelijk over straat zonder je onveilig te voelen. Ik ben tijdens mijn bezoek ook naar een wedstrijd van de New York Yankees geweest. Stadion licht in de South Bronx. Na afloop van de wedstrijd had ik niet het gevoel om die buurt nog eens verder te gaan verkennen.
Dankje.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 18:06 schreef FRFC het volgende:
[..]
Purchase at the New York Mets Clubhouse Shops:
• 143 East 54th Street (Between Lexington and 3rd), New York, NY 10022
• 11 West 42nd St. (Between 5th and 6th Ave.), New York, NY 10036
• Roosevelt Field Mall, Garden City, NY 11530
De middelste is vlak bij times square.
Met de NY pass is het gratis en kun je met elke boottocht zo vaak je wiltquote:Op vrijdag 23 juli 2004 18:59 schreef WooZ het volgende:
[..]
weet je toevallig nog waar jullie deze geboekt hebben?
vandaag tickets binnen gekregen
Waar zit het staion van de Mets eigenlijk, O'Shea toch? Volgens mij hadden ze lelijke jerseys (oranje-blauw oid), dus als je niks met de clubs hebt zou ik eerder een Yankees-petje halenquote:Op vrijdag 23 juli 2004 22:14 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Dankje.
Dan ga ik wel bij Times Square kijken. Ik zie op de site dat de Metz in een andere league zitten ofzo. Het land is in East, Central en West verdeelt en daarnaast is het nog verdeelt in de American League (Yankees) en de National League (Metz).
Flushing Meadow Park, 50 min met de metro vanaf Midtown. De clubkleuren zijn idd blauw/oranje.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 22:21 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Waar zit het staion van de Met[b]s[/s] eigenlijk, O'Shea toch? Volgens mij hadden ze lelijke jerseys (oranje-blauw oid), dus als je niks met de clubs hebt zou ik eerder een Yankees-petje halen
volgens mij had ik 30 dollar betaald, zo eentje zonder klitteband enzoquote:Op vrijdag 23 juli 2004 22:26 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Flushing Meadow Park, 50 min met de metro vanaf Midtown. De clubkleuren zijn idd blauw/oranje.
Ik was nog niet eens van plan een baseball cap te kopen maar een NYPD. Maar ik denk dat ik dat toch wel ga doen. Iemand enig idee wat een officieel/nep Yankees/Mets cap kost?
Die heb ik ook twee, originele uit US geïmporteerdquote:Op vrijdag 23 juli 2004 22:21 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
dus als je niks met de clubs hebt zou ik eerder een Yankees-petje halen
chinatown, dat zijn dus niet de officielequote:Op zaterdag 24 juli 2004 00:19 schreef Erasmusch het volgende:
http://shop.mlb.com/categ(...)d=1452526&cp=1452360
Dit is vie de officiele MLB-shop. Zullen wel de zelfde prijzen zijn als in de Yankees-store. Chinatown waarschijnlijk een paar dollar...
Niemand die hier zo'n stop-over op IJsland heeft gedaan trouwens? En Budgetair gaat in het najaar weer goedkoper vliegen?
Hij zegt toch ook 'officieel/nep'?quote:Op zaterdag 24 juli 2004 00:38 schreef kepler het volgende:
[..]
chinatown, dat zijn dus niet de officiele
ow ok, dan kan je ze daar wel kopen. Zelfs in San Fransisco en Los Angelesquote:Op zaterdag 24 juli 2004 00:41 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Hij zegt toch ook 'officieel/nep'?
Wat is O'Shea Stadium dan? Ben ik in de war met Chicago ofzo![]()
Waarschijnlijk ook nog wel in Roelofarendsveen. Maar voor de mooie, stevigere modellen zal je toch wel naar de Yankees-store moeten. 20e voor een pet vind ik ook niet echt afzetterij. Op eBay nog wel goedkoper te vinden.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 00:50 schreef kepler het volgende:
[..]
ow ok, dan kan je ze daar wel kopen. Zelfs in San Fransisco en Los Angeles
Idd BudgetAir/Delta Airlines gaat weer goedkoop vliegen vanaf 26 augustus. Ik vlieg er ook mee op 11 aug, alleen betaal ik veel meer dan de 350 euro die geadverteerd wordt.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 00:19 schreef Erasmusch het volgende:
Niemand die hier zo'n stop-over op IJsland heeft gedaan trouwens? En Budgetair gaat in het najaar weer goedkoper vliegen?
Hmmm, zelf bij de Yankee store staan er bij een aantal artikelen replica.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 00:19 schreef Erasmusch het volgende:
http://shop.mlb.com/categ(...)d=1452526&cp=1452360
Dit is vie de officiele MLB-shop. Zullen wel de zelfde prijzen zijn als in de Yankees-store. Chinatown waarschijnlijk een paar dollar...
ik heb ook zo'n officiele, en ze zitten echt goed. Het was zeker geen miskoopquote:Op zaterdag 24 juli 2004 00:58 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook nog wel in Roelofarendsveen. Maar voor de mooie, stevigere modellen zal je toch wel naar de Yankees-store moeten. 20e voor een pet vind ik ook niet echt afzetterij. Op eBay nog wel goedkoper te vinden.
Probeer eens Iceland Air, daar vliegen wij mee. Ik keek laatst effe wat het los kostte ons ticket, toen kwam ik ook op 350 euro ongeveer in de periode 4 aug heen en 9 aug terug.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 09:21 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Idd BudgetAir/Delta Airlines gaat weer goedkoop vliegen vanaf 26 augustus. Ik vlieg er ook mee op 11 aug, alleen betaal ik veel meer dan de 350 euro die geadverteerd wordt.
Replica betekent volgens mij gewoon een reproductie van het echte wedstrijdshirt. Misschien dat er wat minder Dri-Fit, zweetabsorberende, ventilerende superstoffen zijn gebruikt, maar in principe is het hetzelfde shirt.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 09:24 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Hmmm, zelf bij de Yankee store staan er bij een aantal artikelen replica.
Wedstrijd shirtjes kosten 100 dollar. Die probeer ik wel in Chinatown te halen.
Idd, wij vliegen met KLM, kostte geloof ik 600 euro voor vlucht en 2 nachten in hotel. De andere nachten gewoon bijgeboektquote:Op zaterdag 24 juli 2004 20:55 schreef Wytze het volgende:
OMG dat vind ik wel verschrikkelijk duur ! Dan ben je met KLM nog goedkoper uit volgens mij
Ik heb me wezenloos gezocht op alle vliegticket sites voor één ticket met vertrek tussen 11 en 20 augustus en overal kwam ik uit rond de 630 euro. Ik heb deze geboekt via schiphol.nl omdat ik deze daar kon krijgen voor 602, wat gewoon het goedkoopste was. British Airways was nog goedkoper maar berekende 125 euro tax waardoor het net zo duur was maar wel met een overstap in Birmingham. Dit was gewoon het voordeligst en handigst. Vanaf 26 augustus wordt het goedkoper maar daar zijn al de eerste vluchten vol geboekt, bovendien kan ik dan niet meer want dan heb ik introductieweek.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 20:55 schreef Wytze het volgende:
OMG dat vind ik wel verschrikkelijk duur ! Dan ben je met KLM nog goedkoper uit volgens mij
Ik heb et net ff precies opgezocht. Wij vliegen met KLM, en de reisfolder van Holland International ligt hier naast me. Om precies te zijn is Delta Airlines een paar tientjes duurder dan KLM.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 20:55 schreef Wytze het volgende:
Voor één persoon komen er flinke toeslagen bij per nacht, ik heb nl. ook de HI en de OAD gids. Er staan ook maar een beperkt aantal hotels in en ze kunnen al volgeboekt zijn, de vluchten die die touroperator heeft ingekocht.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 22:19 schreef WooZ het volgende:
[..]
Ik heb et net ff precies opgezocht. Wij vliegen met KLM, en de reisfolder van Holland International ligt hier naast me. Om precies te zijn is Delta Airlines een paar tientjes duurder dan KLM.
Maar zoals ik al zei, je had beter een complete reis kunnen boeken, en dan extra nachten bijboeken, dan was je stukken goedkoper uitgeweest denk ik
voor een 3-4 persoons kamerquote:Op zaterdag 24 juli 2004 21:24 schreef WooZ het volgende:
[..]
Idd, wij vliegen met KLM, kostte geloof ik 600 euro voor vlucht en 2 nachten in hotel. De andere nachten gewoon bijgeboekt
(da vinci)
-edit-
ff opgezocht, KLM + 3 nachten Carter hotel kost incl toeslagen om en nabij de 600
Daarvoor hebben we hostels en jeugdherbergenquote:Op zaterdag 24 juli 2004 22:39 schreef kepler het volgende:
1 persoons-kamer is veel duurder, ben je algauw 800 euro kwijt...
Betekent dat dat er nog minstens 412 bovenop komt of zijn er nog andere 'trajecten'?quote:Toeslagen/Kortingen:
- Voor airline CO klasse S geldt een toeslag van 62 ,-
- Op traject AMS-JFK-AMS airline DL klasse I geldt een toeslag van 1546 ,-
- Op traject AMS-JFK-AMS airline DL klasse K geldt een toeslag van 298 ,-
- Op traject AMS-JFK-AMS airline DL klasse L geldt een toeslag van 184 ,-
- Op traject AMS-JFK-AMS airline DL klasse Q geldt een toeslag van 412 ,-
Dank je.quote:Op zondag 25 juli 2004 12:32 schreef Busta het volgende:
http://www.usembassy.nl/dcnvviwa.htm
jah ok, maar dan moet je alles zelf regelen. En de kans is groot dat nu alles vol zit...quote:Op zondag 25 juli 2004 00:02 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Daarvoor hebben we hostels en jeugdherbergen
Andere klasses bedoel ik. Iemand?quote:Op zondag 25 juli 2004 01:47 schreef Erasmusch het volgende:
Heeft iemand hier al zo'n Holland Internation arrangement geboekt?
Zie wel heel voordelige prijzen, maar ff verderop staat:
[..]
Betekent dat dat er nog minstens 412 bovenop komt of zijn er nog andere 'trajecten'?
Kan ik weer goed gebruik van je maken als we gaanquote:Op zondag 25 juli 2004 22:06 schreef Wytze het volgende:
Vandaag effe deze gids in ontvangst mogen nemen
[afbeelding]
208 Pagina's New York voer over wat je het beste tegelijkertijd kunt bekijken, efficiente dagindelingen etc.
I'm a happy man
En over iets meer dan een weekie NEW YORK !
Jochie, jij draagt mijn bagage ik draag de reisgidsquote:Op zondag 25 juli 2004 23:06 schreef Sark het volgende:
[..]
Kan ik weer goed gebruik van je maken als we gaan![]()
quote:Op maandag 26 juli 2004 01:41 schreef mechatronics het volgende:
-Hotel Milford Plaza![]()
HOOO!!!, wat was ook weer die link van big apple greeter ofzo. Een vrijwilligersorganisatie die je een dag voor niks op sleeptouw neemt door NYC ??
HEELLLP!!
Ja ik slaap in dat hotelquote:Op maandag 26 juli 2004 17:47 schreef Jeroenus het volgende:
quote:Op maandag 26 juli 2004 01:41 schreef mechatronics het volgende:
-Hotel Milford Plaza![]()
HOOO!!!, wat was ook weer die link van big apple greeter ofzo. Een vrijwilligersorganisatie die je een dag voor niks op sleeptouw neemt door NYC ??
HEELLLP!!
http://www.bigapplegreeter.org/
zo'n sticker had ik ook toen ik vorig jaar naar de USA ging.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 07:29 schreef mechatronics het volgende:
omg, wel dik
trouwens, misschien handig om dit even door te lezen voordat je je koffer inpak.
http://www.tsa.gov/public/display?theme=1
Ik had ook zown leuk briefje toen ik in Sydney aankwam, Notification of baggage inspection
...joh...ok
Oh yeah, ik kan "waarschijnlijk" op Long Island gaan werken, 50 km van manhattan, whiehoew! Nu al een baan,>> ja ghallo ik moet eerst me studie afronden.
Ze spelen gewoon drie of vier dagen achter elkaar tegen hetzelfde team. Het is dus niet één wedstrijd. Reden is denk ik de grote reisafstanden.quote:Op donderdag 29 juli 2004 21:16 schreef Jeroenus het volgende:
Hmmm, ik vroeg mij iets af, ik hoop dat iemand het weet. Waarom zijn die honkbal wedstrijden van de MLB over 3 dagen uitgespreid? Ik wil graag naar de 2e wedstrijd/speeldag want dan krijgen de 1e 25.000 fans van 13 jaar en ouder een gratis 1964 Retro Jersey Shirt (waarde ong $100) van de NY Mets.
Beterquote:Op woensdag 28 juli 2004 11:25 schreef Wytze het volgende:
Nog 6 daagjes
En we hebben 1 dag extra, ipv dat we nu op de 5 dag s'avonds laat terug vliegen, vliegen we nu op de 6e dag s'morgens vroeg terug
Dan moet je in Los Angeles zijn, want daar werd de serie opgenomen.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 16:34 schreef WooZ het volgende:
2. Toevallig ooit iemand geweest bij dat café & flat waar Friends wordt opgenomen? M'n zusjes kijken dat nogal veel en als we er toch toevallig in de buurt zijn lijkt het me voor hen wel leuk om ff langs te lopenDus mocht je het adres weten dan hoor ik het wel
![]()
3 wekenquote:Op zondag 1 augustus 2004 11:35 schreef Infinity123 het volgende:![]()
![]()
Vanavond naar Schiphol, vertrek morgenvroeg...
NYC, here I come...
Kheb alle tips nog eens doorgelezen en wat heb ik er een zin in!
Tot over drie weekjes..
Doe ik. Ik ga mijn bagage nog ff nakijken. Ik zal terugkomen met heeeeel veel foto's!quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:53 schreef kepler het volgende:
[..]
3 weken![]()
veel plezier, en probeer hier eens wat updates neer te zetten
iemand?quote:1. Heeft er hier iemand een keer een (bus)tour door Harlem + Bronx gemaakt van ongeveer 3 uur, en die ín New York zelf geboekt? Via het reisbureau konden we alleen maar tours boeken met eten en een mis derbij en daar hadden we niet echt veel zin in (duurde totaal 6 uur). Zo ja, kan diegene me de naam geven van de organisatie + eventueel adres waar we zo'n tour kunnen boeken
Niet zo druk om maken, en zeker niet je reis hierdoor cancellen. De dreiging is er altijd, alleen misschien nu wat extremer. En dan nog: vooral de Republiekeinse Conventie wordt genoemd, en die is pas op 30 augustus. Ik neem toch aan dat als je woensdag weg gaat, je de 30e al weer terug bentquote:Op zondag 1 augustus 2004 16:18 schreef WooZ het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ik moet heel eerlijk bekennen dat iedereen hier nu thuis héél zenuwachtig rondloopt...
*to go or not to go...*
tja, je bleef toch ook gewoon in Nederland toen er een verhoogde staat van paraatheid was?? Volgens mij is de kans dat je wordt getroffen door een aanslag op dat moment, even groot als de kans dat je Jennifer Aniston tegen het lijf looptquote:Op zondag 1 augustus 2004 16:18 schreef WooZ het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ik moet heel eerlijk bekennen dat iedereen hier nu thuis héél zenuwachtig rondloopt...
*to go or not to go...*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |