quote:Op woensdag 7 juli 2004 23:11 schreef teknomist het volgende:
Mijn dag kan niet stuk.
Dat dat zo mooi uitgekiend is.quote:Op woensdag 7 juli 2004 23:45 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
pffff, dat zijn er veel...ik zal binnenkort eens wat suggesties van mijn kant postenquote:Op donderdag 8 juli 2004 00:05 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat dat zo mooi uitgekiend is.
Misschien is het een idee om een overzicht te maken van de meest essentiële electroalbums van de afgelopen decennia?
Het voordeel van het meest essentiële is dat je het meest essentiële meestal tot een kleine kern kan reducerenquote:Op donderdag 8 juli 2004 00:27 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
pffff, dat zijn er veel...ik zal binnenkort eens wat suggesties van mijn kant posten
Ik heb em nog niet gehoord maar de track 'Back Home' is in ieder geval erg vet.quote:Op donderdag 8 juli 2004 00:51 schreef ELPablo het volgende:
Waarom heb ik nog nergens dit album zien langkomen?
[afbeelding]
Of heb ik niet goed gezocht?
Ik vind 't een lekkere schijf. Misschien niet heel ongewoon, maar wel aanstekelijk en lekker dansbaar.
Is dat zijn meest essentiele album?quote:Op donderdag 8 juli 2004 01:07 schreef HAL9000S het volgende:
Doe mij maar sex with the machines
Inderdaad.quote:Op donderdag 8 juli 2004 01:21 schreef ELPablo het volgende:
[..]
Is dat zijn meest essentiele album?
Ik moet heel eerlijk opbiechten dat ik niet zo'n electro-verslinder ben als anderen in dit soort topics.
Ja, prima idee. Kan ik mijn ervaring en kennis van electro weer wat bijspijkeren.quote:Op donderdag 8 juli 2004 01:25 schreef teknomist het volgende:
[..]
Inderdaad.
Maar dan wordt het inderdaad tijd dat er een essential album list komt voor al die newbies hier.
Van Drexciya bezit ik vier albums en die draai ik regelmatig. Japanese Telecom ken ik niet. Is Bunker niet dat kleine Haagse label van Moebius enzo?quote:Op donderdag 8 juli 2004 01:42 schreef HAL9000S het volgende:
Ja, zowiezo alles wat op Bunker records, Viewlexx en stilleben uitgebracht wordt, en alles van drexciya, dopplereffekt en Japanese Telecom...dat is een leuk begin denk ik.
Dat is echt yummiequote:Op donderdag 8 juli 2004 01:54 schreef HAL9000S het volgende:
Ook wat leuke Nederlandse electro als Dexter of Quik n brite, of alles van Alden Tyrell
Love Explosionquote:Op donderdag 8 juli 2004 02:04 schreef HAL9000S het volgende:
Phaze me
Plaatjes nodigen altijd uit tot lezen hèquote:Op woensdag 7 juli 2004 19:22 schreef teknomist het volgende:
Relaxte OP![]()
.
Ik luister de laatste de tijd veel naar Felix Da Housecat - Devin Dazzle & The Neon Fever
[afbeelding]
Fijne electropop met new wave-invloeden.
Heb je een url?quote:Op donderdag 8 juli 2004 10:14 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Plaatjes nodigen altijd uit tot lezen hèDat is inderdaad een vette plaat. Ik luister tegenwoordig veel naar internetradio op live365. Daar hebben ze echt alles, van de "bron" uit eind jaren '70 tot de nieuwste liveset van Miss Kittin....
Electro zonder ritmes, daar kan ik me nauwelijks iets bij voorstellen. Dan kom je meer bij soundtrack achtige electro uit zoals sommige Legowelt tracks en met name "Psi performer - Art is a division of pain" (=Anthony Rother).quote:Op maandag 12 juli 2004 07:20 schreef Faxie het volgende:
Trouwens....hoe zit het met beats? Hebben jullie je electro liever met of zonder een beat eronder?
Ik liever met in ieder geval, hoewel zonder ook weleens lekker klinkt hoor. Maar als d'r een beat inzit heeft het een streepje voor hoor
Bedoel je met of zonder 4/4 zeker?quote:Op maandag 12 juli 2004 07:20 schreef Faxie het volgende:
Trouwens....hoe zit het met beats? Hebben jullie je electro liever met of zonder een beat eronder?
Ik heb 1 van de Il-Ek-Tro 12"es op Klang en dat is toch vrij straight electro, geen IDM invloeden.quote:Op maandag 12 juli 2004 05:09 schreef HAL9000S het volgende:
Over Carl A Finlow gesproken ik heb laatst de onlangs uitgebrachte White Void EP van IL.EK.TRO. besteld, uitgebracht op het label van Boomkat: Modern Love.
Het schijnt een beetje tussen IDM en electro in te hangen, just the way I like it
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 28 juli 2004 22:42 schreef zodiakk het volgende:
Ik weet niet hoe ze het gedaan hebben maar die gasten van Clone hebben The Egyptian Lover geregeld..
Is "Egyptian Lover" niet zo'n electro veteraan van >20 jaar terug ofzo ?quote:Op woensdag 28 juli 2004 22:47 schreef teknomist het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Ja dat weet ik maar ik vraag me af hoe ik dat 'geregeld hebben' op moet vatten...quote:Op donderdag 29 juli 2004 08:46 schreef Circuitbreaker het volgende:
[..]
Is "Egyptian Lover" niet zo'n electro veteraan van >20 jaar terug ofzo ?
Ik heb weleens wat re-releases zien staan bij Clone, maar nooit opgepikt of beluisterd. Misschien kan Zodiakk vertellen wat er in muzikaal opzicht bijzonder is aan "Egyptian Lover" ?
Ja, het is een veteraan. Die kerel fotografeerde zich al met dikke auto's, blingbling en vrouwen toen Jay-Z nog maar net uit de luiers was. Muzikaal gezien heeft hij tijdloze electro gemaakt (het meeste op zijn label Egyptian Empire) waar hij overheen rapt. De platenhoezen zijn lelijk en ontzettend fout, maar de muziek is van zulke goede kwaliteit dat je er gewoon niet omheen kan. Ik ben heel benieuwd naar een optreden van hem, dat moet gewoon dik plezier zijn.quote:Op donderdag 29 juli 2004 08:46 schreef Circuitbreaker het volgende:
[..]
Is "Egyptian Lover" niet zo'n electro veteraan van >20 jaar terug ofzo ?
Ik heb weleens wat re-releases zien staan bij Clone, maar nooit opgepikt of beluisterd. Misschien kan zodiakk vertellen wat er in muzikaal opzicht bijzonder is aan "Egyptian Lover" ?
Dat is geen verkeerde keuze geweest danquote:Op vrijdag 30 juli 2004 16:50 schreef nozem het volgende:
Zo, ik heb vandaag mijn eerste electro-cd aangeschaft. 'Legowelt Classics 1998-2003' is het geworden.
Nee, hij is erg lekker, maar ik kende al wel een aantal dingen van deze electronerd (of mag ik dat niet zeggen.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 16:51 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat is geen verkeerde keuze geweest dan.
Owja, daar heb ik ook wat dingen van binnengehaald laatst, klinkt erg goed. Shit, er valt weer veel geld te spenderen in de toekomst.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 17:00 schreef teknomist het volgende:
Ja, electro is echt voor nerds![]()
.
Beetje in de lijn van Legowelt: http://www.discogs.com/release/102942
Is dat geen hiphop? Wat raad je aan...quote:Op maandag 9 augustus 2004 12:26 schreef RichardQuest het volgende:
Kent iemand hier The Octagon Man? Best leuk om te luisteren.
Okee, ik ga eens kijkenquote:Op maandag 9 augustus 2004 13:58 schreef teknomist het volgende:
[..]
Is dat geen hiphop? Wat raad je aan...
Je bent in de war met dr. octagonquote:Op maandag 9 augustus 2004 13:58 schreef teknomist het volgende:
[..]
Is dat geen hiphop? Wat raad je aan...
Ook een geniaal albumquote:Op maandag 9 augustus 2004 16:56 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Je bent in de war met dr. octagon
DJ Spooky en dr. octagon zijn de moderne kruisridders van het genre (dat verder morsdood is) iddquote:Op maandag 9 augustus 2004 17:28 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ook een geniaal albumKool Keith op z'n best.
Hij werkt samen met kool keith en maakt futuritische funkhopdingesquote:Op maandag 9 augustus 2004 20:31 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Uhh heb je het over hiphop? DJ Spooky maakt volgens mij zelden of geen hiphop, en wat ie wel doet is vooral slecht.
Wat ga je doen voor de snares man trouwens? Ik neem aan dat je ook voor zijn optreden blijft?
Ik weet wel wie dj spooky is, en hij valt bij mij eerder onder triphop/ hiphop/ progressive urban dan onder iets anders... wat wou jij hem dan noemen? Happy hardcore?quote:Op maandag 9 augustus 2004 23:29 schreef teknomist het volgende:
Bedoelen jullie niet DJ Shadow... DJ Spooky is toch een progressive-DJ uit de VS.
Dr. Octagon en de Octagon Man zijn twee verschillende personen lijkt me, zo te zien op de foto klopt dat ook. Dr. Octagon is een alter ego van Kool Keith, midden jaren '80 al rapper bij de Ultramagnetic Mc's.quote:Op maandag 9 augustus 2004 23:35 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik weet wel wie dj spooky is, en hij valt bij mij eerder onder triphop/ hiphop/ progressive urban dan onder iets anders... wat wou jij hem dan noemen? Happy hardcore?
Maar we zitten erg offtopic, het ging over dr. octagon. Of eigenlijk over octagon manhttp://www.discogs.com/artist/Octagon_Man
Daar waren we 1 pagina terug al achterquote:Op maandag 9 augustus 2004 23:41 schreef nozem het volgende:
[..]
Dr. Octagon en de Octagon Man zijn twee verschillende personen lijkt me, zo te zien op de foto klopt dat ook. Dr. Octagon is een alter ego van Kool Keith, midden jaren '80 al rapper bij de Ultramagnetic Mc's.
Oeps, excuseer mij, door de hitte bevangen en niet al te oplettend meer..quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 00:07 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Daar waren we 1 pagina terug al achter
Ik wist net dat ie met keith heeft samengewerkt, maar zelf heeft ie zen muziek illbient gedoopt volgens mij (altijd cool een genre voor jezelf verzinnen!)quote:Op maandag 9 augustus 2004 23:23 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Hij werkt samen met kool keith en maakt futuritische funkhopdingesSommige dingen die ie doet zijn juist uitermate goed!
Uit het IDM-genre weet ik bovendien genoeg dingen die voornamelijk slecht zijn
Je doelt op het tegentonen gebeuren in rotjeknor?
Nee, de plaat is niet te vinden hier: http://www.discogs.com/artist/Anthony+Rother .quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 19:20 schreef Faxie het volgende:
Popkiller misschien?
Je vergeet een hele belangrijke,Erik van de broek alias Shiver.quote:Op donderdag 8 juli 2004 01:54 schreef HAL9000S het volgende:
Ook wat leuke Nederlandse electro als Dexter of Quik n brite, of alles van Alden Tyrell
little computer people misschien?quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 15:44 schreef teknomist het volgende:
Even een vraagje:
Ik heb een album in MP3-formaat van Anthony Rother. Dit album bevat 12 nummers genaamd Piste 1, 2, ... enz. Ik kan dit album nergens vinden. Het enige album van Rother met 12 nummers is Live Is Life Is Love maar daar de nummers en de speelduur komt niet overeen. Alle andere albums bevatten een andere totaalhoeveelheid nummers. Weet iemand hier meer van? (Ik kan eventueel een sample sturen ter identificatie per MSN ofzo.)
Little Computer is het zeer zeker niet. Dat andere album misschien wel. Ik zal eens opzoek gaan naar wat vergelijkingsmateriaalquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 15:49 schreef grootmeester_flits het volgende:
[..]
little computer people misschien?
http://www.discogs.com/release/13747
ofwel psi performer, maar op dat album staan 13 liedjes, misschien heb je ze niet allemaal?
http://www.discogs.com/release/56119
ken anders geen nummers van anthony rother die piste noemen...
op het psy performer album zijn alle nummers wel naar jaartallen genoemd
disco d en dj assault is eigenlijk meer ghetto tech, booty bassquote:Op donderdag 8 juli 2004 01:50 schreef teknomist het volgende:
Vergeet ook niet de grappige zijstraatjes van de electro: electroclash (Miss Kittin, Vive La Fete, Fischerspooner) en de miami bass (Disko D, DJ Assault).
psi performer is vooral sfeermuziek zonder beats, niet echt anthony rothers normale electrostijlquote:Little Computer is het zeer zeker niet. Dat andere album misschien wel. Ik zal eens opzoek gaan naar wat vergelijkingsmateriaal.
fragmentquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 16:08 schreef grootmeester_flits het volgende:
[..]
psi performer is vooral sfeermuziek zonder beats, niet echt anthony rothers normale electrostijl
als je iets online kan plaatsen, vind ik het misschien wel.
misschien is het ook de verzamelcd van zijn label. op de tweede cd daarvan staan ook 12 nummers
(ik zeg maar iets)
http://www.discogs.com/release/73163
dit nummer is "Leben" en komt van het album "hacker"quote:
Hmmm, vreemd maar in ieder geval bedankt voor de infoquote:Op woensdag 1 september 2004 12:19 schreef grootmeester_flits het volgende:
[..]
dit nummer is "Leben" en komt van het album "hacker"
http://www.discogs.com/release/56631
maar daar zitten dan weer slechts 11 nummers op![]()
als in ik heb fischerspooner gemist, of het staat niet in het topic ?quote:Op maandag 13 september 2004 20:50 schreef Gianluca het volgende:
Fischerspooner gemist
quote:Op dinsdag 30 november 2004 20:19 schreef Faxie het volgende:
Waar is dat Wally's Groove World precies ergens?Ik woon daar in de buurt, en in de FRS is niks te vinden
![]()
shit. Ik begon zelf ook al te twijfelen na het doorbladeren van het vorige electro topic. Wat is dan precies electro?quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:14 schreef HAL9000S het volgende:
Ja ik ken Ulrich Schnauss, ik heb 2 albums van 'm; Far away trains passing by en A strangely isolated place...heerlijke euforische/feel-good downtempo-muziek alleen heeft het geen donder met electro te maken
Wat is naar jouw mening de beste electro cd allertijden? Dan ga ik 'm meteen down.. kopen.quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:28 schreef HAL9000S het volgende:
Downloadkoop wat van de aanraders hier in dit (en vorig) topic en je zult het snel genoeg weten.
Uit een ander topic:quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:30 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Wat is naar jouw mening de beste electro cd allertijden? Dan ga ik 'm meteen down.. kopen.![]()
Electroliefhebbers zijn het snel eens geloof ik. Ik had wel pas geleden met iemand een discussie over electroclash en electropop. Dat is eigenlijk een enige buitenbeentje dat door de "echte" liefhebbers al snel uitgekotst wordt. Ik heb er niet zo problemen mee - mits met mate - maar hij kon er echt niet tegenquote:
quote:Op woensdag 5 januari 2005 23:49 schreef HAL9000S het volgende:
Voor de DC++ gebruikende electroliefhebber:
http://www.noizehub.nl/join
Op deze hub is zo ongeveer alles te krijgen, ook de obscure shit
En ik vind m'n 6 Gig. aan shared files al veelquote:Rule 3: Have a clean 10 GB minimum share of good stuff!
ff doorsparen met SS dusquote:Op woensdag 5 januari 2005 23:59 schreef hydraulix het volgende:
[..]
En ik vind m'n 6 Gig. aan shared files al veel![]()
Die ken ik niet, en Discogs ook niet. Weet jij er misschien iets meer van?quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:41 schreef teknomist het volgende:
Aanbevolen electroalbums:
...
* Kraftwerk - Greatest Hits
...
Hmm ja, inderdaad. Misschien heeft iemand die compilatie verzonnen en zo online gegooidquote:Op donderdag 6 januari 2005 00:18 schreef rosstek het volgende:
[..]
Die ken ik niet, en Discogs ook niet. Weet jij er misschien iets meer van?
Yeah (is VlF-fan). Toffe catchy nummers (erg zwoel dat Fransquote:Op donderdag 6 januari 2005 00:11 schreef search64 het volgende:
Volgens mij nog niet genoemd in dit topic, maar ik vind Vive la fete's Nuit Blanche erg lekker.
Ik kom er dus net achter dat alle tracks van desbetreffende tape vorig jaar zijn uitgebracht onder de naam Dark Days op Cdr (!) en wel een zeer gelimiteerde uitgave... thank god for the internet!!quote:Op dinsdag 28 december 2004 02:09 schreef HAL9000S het volgende:
Hmmm, wat voor leuks heb ik hier nou weer gespot:
Space Force cassette 1996
[afbeelding]
We speak of the year 1996. The grey nineties where slowly dissolving into more acceptable times and I had been dabbling around with some synthesizers and drummachines for a few years. I decided it was about time to put a few of those tracks on a proper DIY cassette release (remember kids, back in the days we used to have things called cassettes which were way cooler then the CDrs we have today) The tape which went by the name ´Space Force´ was mainly distributed to some friends and anyone who, I might thought, had the slightest interest in these tracks. Apart from a short review in the illustrious ´Opscene´ magazine´ and gaining a moderate amount of cult status with some local techno trainspotter nerds, the cassette faded into obscurity.
The MP3s are taken directly from the original cassette which is marinated in tape compression for almost 10 years.
Ja ik wil!
Ja volgens mij ook. Als je doorklikt naar de website, en even strangelife.html weghaalt, kom je op de Legowelt site terecht. Op de pagina van Strange Life Records staat overigens dat er binnenkort een release op vinyl uitkomt (die volgens clone.nl net uit is btw).quote:Op zaterdag 15 januari 2005 16:50 schreef HAL9000S het volgende:
Dat label: Strange Life Records brengt alleen maar muziek uit op CDr trouwensVolgens mij is het label van Danny Wolfers aangezien alles wat er op uitgebracht geproduceerd is door Wolfers.
Ik dacht om 8 uur. En zaterdagavond een herhaling ook om 8 uur.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 08:08 schreef DJ_WB het volgende:
hoe laat is het ?
Inmiddels Dark days en en Smackos - The age of candy candy beiden voor E 6.95 per stuk op www.phear.nlquote:Op zondag 16 januari 2005 23:08 schreef ijsklont het volgende:
[..]
Ja volgens mij ook. Als je doorklikt naar de website, en even strangelife.html weghaalt, kom je op de Legowelt site terecht. Op de pagina van Strange Life Records staat overigens dat er binnenkort een release op vinyl uitkomt (die volgens clone.nl net uit is btw).
Hmm, op clone.nl staat dat die bij Bunker Records uit is gekomen?
Ik heb onlangs wat platen bij phear besteld, was allemaal snel geregeld, kan het iedereen aanraden. Aardige kerel ook die erachter zit, Patrick heet ie geloof ik.quote:Op woensdag 19 januari 2005 16:47 schreef HAL9000S het volgende:
Inmiddels Dark days en en Smackos - The age of candy candy beiden voor E 6.95 per stuk op www.phear.nl
Had het linkje al gezien. Helaas heb ik maar een 20gb harddisk in m'n laptop zitten, dus kom ik niet aan die share limietquote:Op vrijdag 21 januari 2005 17:33 schreef HAL9000S het volgende:
Mischien is dit iets voor jou, ijsklont?
quote:-1: FREAK ELECTRIQUE - P.H.A.S.E.R. (VIEWLEXX V-010)
-2: MR. FLAGIO - Take A Chance
-3: CHARLIE - Spacerwoman
-4: 'LECTRIC WORKERS - ROBOT IS SYSTEMATIC
-5: I-F - SPACE INVADERS ARE SMOKING GRASS
-6: ALDEN TYRELL - LOVE EXPLOSION
-7: DANNY BOY & THE SERIOUS PARTY GODS - Castro boy
-8: M&G - WHEN I LET YOU DOWN
-9: B.W.H. - Stop
-10: GINO SOCCIO - Remember
quote:-3: CHARLIE - Spacerwoman
Hele vette top-100. En ik ben nog pas bij nummer 40quote:Op zaterdag 22 januari 2005 00:49 schreef ijsklont het volgende:
Overigens, check de CBS top 100 hier. Er staat een linkje waar de volledige top100 als MP3 gedownload kan worden. Lekkere verzameling elektro, acid, italo, waaronder ook veel platen van de helden van Viewlexx/Bunker en Clone.
Om een indruk te geven, hier is de top 10:
[..]
Jah Infected Mushroom is idd wel Goa-trance achtigquote:Op zondag 23 januari 2005 05:04 schreef HAL9000S het volgende:
Dat lijkt me eerder Goa-trance als ik het niet verkeerd heb...Infected Mushroom iig wel.
In de top-100 mis ik eigenlijk wel New Order - Blue Monday...
Mmm, deze staat niet in de CBS database, die zullen ze wel niet hebben o.i.d. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nummer ook niet ken (althans niet bij naam)quote:Op zondag 23 januari 2005 05:04 schreef HAL9000S het volgende:
In de top-100 mis ik eigenlijk wel New Order - Blue Monday...
Nee tuurlijk niet....het hoort hier alleen niet thuisquote:Op zondag 23 januari 2005 11:46 schreef Littlelielo het volgende:
[..]
Jah Infected Mushroom is idd wel Goa-trance achtig
Maar dat maakt het niet minder goed!
Foei!! Slinger S.S. maar eens aan dan...quote:Op zondag 23 januari 2005 12:57 schreef ijsklont het volgende:
[..]
Mmm, deze staat niet in de CBS database, die zullen ze wel niet hebben o.i.d. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nummer ook niet ken (althans niet bij naam).
9000 seriesquote:Op zondag 23 januari 2005 22:05 schreef HAL9000S het volgende:
Zeker, vet bekend nummer!! Drum n Bass formatie Stakka & Skynet hebben er ooit nog een vette remix van gemaakt samen met Bambaataa
http://www.discogs.com/release/74386
Let ook op nummer "The 9000 series"
Electro is leuk, maar de ouderwetse Italo vind ik leukerquote:Op woensdag 26 januari 2005 17:02 schreef teknomist het volgende:
Hoe bedoel je?
Ja da's waar. Maar dat 'cheesy' vind ik dan wel weer grappig, en nodigt uit tot retrospectiequote:Op woensdag 26 januari 2005 17:17 schreef teknomist het volgende:
Ik luister ook heel veel italo maar het wordt zo snel cheesy klinkend.
Dat heb je met electro een stuk minder.
Een tweetal tips:quote:While many acts in the continuing electro-funk revival of the late '90s hid behind aliases and updated the sound considerably, Ed Upton's DMX Krew made few concessions -- for better or worse -- to music or graphic technology developed later than 1985. Turned on to electro in 1983 after buying a Kraftwerk seven-inch as a teenager, Upton began recording as DMX Krew in the mid-'90s, with his first album The Sound of the Street appearing in 1996 on Rephlex Records. Tracks like "Rock to the Beat," "Move My Body" and "Dance to the Beat" were rough but effective pastiches of spare street-level electro from the glory days, while the high-profile status of Rephlex (the label founded by Aphex Twin) guaranteed Upton a degree of exposure. Rephlex's commitment to electro (as witnessed by its retrospective of electro-bass pioneers Dynamix II) resulted in several additional DMX Krew albums, including 1997's Ffressshh! and the following year's Nu Romantix. We Are DMX followed in 1999. Upton also remixed an electro classic (Herbie Hancock's "Rockit") for Sony, recorded an EP of Kraftwerk covers and released tracks by Bass Junkie, Mandroid and Biochip C on his own label, Breakin' Records.
Ja, als je wat geld overhebt moet je die plaat echt halen! Staan echt alleen maar dikke, vette klassiekers opquote:Op woensdag 26 januari 2005 12:07 schreef ijsklont het volgende:
Hal, ik las ergens dat jij Rude 66 - De wraak de wegpiraten had. Is dat een aanrader? Ik wilde
'm bij clone bestellen, maar daar was ie helaas out-of-stock, maar ik zag dat ze 'm bij een platenzaak in Tilburg nog wel hadden, voor 9,50. Zit er een beetje over te twijfelen of ik 'm moet gaan halen, heb eigenlijk al wat te veel uitgegeven de laatste tijd.
Zeker doenquote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:21 schreef HAL9000S het volgende:
Is alweer een oudje, die plaat van Azoto...ga hem maar eens ff binnenhalenEn DMX-crew doet me vrij weinig eigenlijk...ik heb geen zin om het te onderbouwen....
Goedquote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:04 schreef HAL9000S het volgende:
Hoe staat het met het blondje trouwens? Je gaat haar zien vanavond he??
Bron: Rebelbass weblogquote:De premiere van de Haagse filmdocu 'When I sold my soul to the Machine' veroorzaakte niet alleen een overbelaste 3voor12 server, de livepremiere in het Paard van Troje verkocht helemaal uit. De achterban kwam niet alleen voor de film over de Haagse electroscene, Matzo & Pauli, Intergalactic Gary en DJ Shimerzlabor maar vooral ook om Hotmix voorman I-F - na een jaar van afwezigheid- weer achter de draaitafels te zien. Bijna een jaar geleden kondigde die aan voorgoed te stoppen. Is dit optreden een éénmalige comeback of wil hij eigenlijk helemaal niet stoppen?
"Soms is het goed om ergens radicaal mee te stoppen. Dat heb ik een jaar geleden ook gedaan. Maar sinds een jaar is het tij gekeerd. Cybernetic Broadcast (het internet radio station van I-F) loopt als een trein! Met de gigs in de clubs gaat het nu ook veel beter. Ja, je moet toch eten, en het radiostation slokt al mijn geld op. Ik draai nu wel op plekken waar ze begrijpen waar ik mee bezig ben. Dat was ook een van de redenen waarom ik een jaar geleden besloot te stoppen. Die boekers snappen er niks van. Ze zetten je overal maar tussen. Nu heb ik het eens goed uitgelegd en nu begrijpen ze het. Dáárom moest ik stoppen, om iedereen aan zijn verstand te brengen wat ik zelf wil.
Kijk, de reden dat ik ooit met Hotmix ben begonnen was om er een radiostation van te maken. Alleen kostte dat 15 jaar geleden 500.000,-- (gulden). Ik kwam 499.999,-- (gulden) te kort. Toen ben ik van 'ellende' maar platen gaan importeren en de labels begonnen. Daar wordt je ook niet rijk van, maar daar gaat het toch helemaal niet om. Het gaat erom dat je kunt doen waar je in gelooft. En dat is niet zonder risico's. Maarja, liever met mijn computer onder mijn arm richting belastingkantoor dan mezelf verkopen (lees: verlochenen) voor een paar rotcenten. Al mijn geld steek ik nog steeds in CBS. Ik heb wel wat sponsors want het kost gewoon een smak duiten. Maar het is nog nooit zo goed gegaan als afgelopen jaar! Daarom blijf ik doorgaan. Stoppen is onmogelijk! Ik moét doorgaan! Ik heb er alles voor over, zolang het maar klopt met hetgeen waar ikzelf voor sta."
En hoe zit het met die 'emigratie' naar Barcelona? " Ik heb daar nog steeds een huis waar ik vooral in de zomer veel zit. Voor de rest wil ik er nu niet permanent gaan wonen. Uitzenden vanuit daar gaat zowiezo moeilijk. De internetverbinding werkt niet zo goed mee daar. Maar het is fijn om er af en toe te zijn. Ik kan uren uitkijken over die stad. Een geweldige stad.
Waar staat je huis in Barcelona? "In een van de zijstraten van de Rambla."
Vlakbij de Moog club? "Ja, inderdaad in die oude wijk bij de haven. Ja, je moet daar dus niet met een dikke bobbel van een tas onder je jas lopen of een camera om, net als die toeristen. Elke dag is het weer raak. Hang ik uit het raam voor een potje vertier. Je kunt er de klok op gelijk zetten. Lopen er twee van die opgesmukte grietjes met een glimmend handtasje. Komt er een scootertje voorbij... wèg handtasje. 'Hé come back' gaat het dan. Ja, come back...dat roepen ze dan ook nog. Alsof zo'n scootertje omkeert."
Over omkeren gesproken, deze keer is het dus menens en géén eenmalige comeback. I-F blijft! Al is het wel wat onwennig als je er een jaar tussenuit bent geweest. Onder welke schuif zat die platenspeler ook al weer? De stilte aan het begin van zijn optreden doorbreekt hij met de woorden: "Hé! Ik moet er even inkomen hoor... Ik ben een jaar weggeweest!"
iemand die ik ken heeft een clip gemaakt voor dat r.. maar die clip was niet echt fantastisch.. eik gewoon slecht... nummer is wel oke niet echt super..quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:59 schreef ijsklont het volgende:
Ik ben nu deze aan het luisteren:
[afbeelding]
Legowelt - Beyond the Congo (Bunker 3044)
A1 Beyond The Congo
A2 Raid On Stanleyville
A3 The Secret Initiation Of Squadron X9
B1 Congo Zombie
B2 The Leopard Men
B3 Valley Of Darkness
Erg lekker album weer.
Die mix op z'n site vind ik nog wel te doen (Smacktrax in the mix), maar gisteren was er ook een mix op het CBS, en die was inderdaad minder dansbaar.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 21:03 schreef HAL9000S het volgende:
totaal NIET dansbaar trouwens, die muziek van Smackos
Leuke site ja, kom veel bekende nummers tegen ookquote:Op dinsdag 15 februari 2005 05:08 schreef kikker69 het volgende:
Als je boeiende info wilt over electro moet je eens op de volgende site gaan kijken :
http://www.di.fm/edmguide/edmguide.html
Het is juist wel in chronologische volgorde. De kleur waarin zich een bepaald muziek genre zich bevindt geeft aan in welke periode de muziek werd gemaakt, de lijnen naar andere soorten eltro muziek geven aan waaruit deze stijl is ontstaan of wat er uit voort is gekomen en op de start pagina kun je bij de tutorial een lang verhaal lezen over het onstaan en de ontwikkeling van elektro pop. Verder nog een korte uitleg over de apparatuur die men toen en nu heeft gebruikt.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 14:11 schreef ijsklont het volgende:
[..]
Leuke site ja, kom veel bekende nummers tegen ook. Jammer alleen dat de beschrijvingen wat kort zijn, en je krijgt niet echt een beeld van de hele geschiedenis / ontwikkeling vind ik persoonlijk, daarvoor staat er te weinig informatie op (en het is niet echt in chronologische volgorde). Maar wel erg handig om een snel overzicht te krijgen van de verschillende muziekstijlen.
Ja wat betreft die chronologische volgorde heb je wel gelijk. Het verhaal over de ontwikkeling van elektro pop in de inleiding had ik nog neit gezien, ik was puur afgegaan op zeg maar dat schermpje met die verschillende genres en de korte beschrijvingen van het genre. Het is erg leuk opgezet en geeft wel een goed overzicht, maar het is voor mijn gevoel niet echt diepgaand. Daarmee bedoel ik dat er niet zo veel staat over de omstandigheden waarin de muziek is ontstaan zeg maar. Ook komt soms duidelijk de mening van de auteur soms te duidelijk naar voren. Ik vind het een erg leuk idee en het is zeker mooi uitgewerkt, maar voor een uitputtend naslagwerk is het niet uitgebreid genoeg. Dat past denk ik ook niet echt in het huidige format.quote:Op donderdag 17 februari 2005 02:29 schreef kikker69 het volgende:
[..]
Het is juist wel in chronologische volgorde. De kleur waarin zich een bepaald muziek genre zich bevindt geeft aan in welke periode de muziek werd gemaakt, de lijnen naar andere soorten eltro muziek geven aan waaruit deze stijl is ontstaan of wat er uit voort is gekomen en op de start pagina kun je bij de tutorial een lang verhaal lezen over het onstaan en de ontwikkeling van elektro pop. Verder nog een korte uitleg over de apparatuur die men toen en nu heeft gebruikt.
Ja ik heb zeker een uur op die site rondgezworven. Het leukste zijn inderdaad de fragmentjes.quote:Mocht je nog niet hebben gekeken echt even doen. Het duurt zeker een paar uur voordat je alles hebt beluisterd.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:14 schreef ijsklont het volgende:
Net via de clone mailing gelezen dat Rude 66 - Overkill uit is (op Viewlexx)! Ik ken deze track uit de CBS top 100, echt een aanrader wat mij betreft, denk dat ik 'm wel op vinyl ga aanschaffen.
quote:Op vrijdag 25 februari 2005 19:06 schreef HAL9000S het volgende:
Een nieuwe Rude 66uitgebracht op I-F's Viewlexx
http://www.discogs.com/release/401893
Toen kon ik helemaal nietquote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:26 schreef ijsklont het volgende:
Oh en I-f draait morgen (19 februari) 5 uur lang in de Bootleg zie ik, misschien een aanrader voor de mensen uit Rotterdam.
Wat een klootzak is het ookquote:
Inderdaad, maaarrrrr eind maart herkansing in het Paard van Trojequote:Op vrijdag 25 februari 2005 19:32 schreef ijsklont het volgende:
[..]
Wat een klootzak is het ook. Het kwam mij ook niet echt uit om daarvoor naar R'dam te reizen.
Ruud zei er zelf over:quote:Op vrijdag 25 februari 2005 20:30 schreef HAL9000S het volgende:
Damn....wat klinkt ie soft en catchy voor een rude 66 plaat....wel erg lekker! Toppertje
Bronquote:it's my one moment of 'light poppyness'.. the final result even scared me a little.. big_smile
there'll be more dark stuff this year..somehow it feels more comfortable..
Echt een masterlijk plaatje dat ik binnenkort op vinyl ga halen!!quote:Disco Undead brings together a cross-section of the world's finest, zombie-worshipping dirty-electro operatives in a collective bow down to deliver their own interpretations of soundtracks featured in their favourite 70's and 80's horror movies, all exclusively for the truly electrifried Device Electronic Entertainment label. Tracks come from Legowelt, Bangkok Impact, Gique (aka Datathief), Orgue Electronique, Solenoid, Fictional Character (aka Scarletron), Porn Darsteller, It & My Computer and many others.
Some movies will be instantly recognizable; the debt of the electro nu-school to the works of John Carpenter is oft-cited and fully in evidence here, others less so - unless you collected all the banned 'video nasties' on the list, mid furore.
Of course, these slightly more liberal times have seen most of these films passed uncut and in far wider circulation than their creators could ever have envisaged.
Elements of this music have seeped into the mainstream, tainting flesh and consuming souls from within with its blank staring empty-eye sockets and decrepit imagery.
From the true underground, directors such as Lucio Fulci, the most perverse purveyor of rotting flesh and popping eyeballs, and Dario Argento, laying on the stylish atmosphere and the frenzied stabbings, have inspired a creme de la creme of the current new wave of italo-disco protagonists to new heights of unease.
Imagine your worst slasher nightmares transferred directly to the devil's disco dancefloor...and be very afraid! Ace.
Thanks voor de tracklist, ik ga m'n best doen deze ergens vandaan te halenquote:Op maandag 28 februari 2005 20:17 schreef HAL9000S het volgende:
Subliminal Criminal - Ping
Orgue Electronic - Pong
Asphalticow - Pongcake
Syncom Data - Bliep (pong remix)
Geert Oddens & Dette van Zeeland - The Pong show
Schmerzlabor (co Legowelt producer) - Jack The Game
Xaf - Poing
P.I. - SML Lo Hockey Copy
I.F. & G.T. - Pongs Run
Legowelt - Mr Blanco Plays the Game
Mischa - Pongpitcher
Easy Life - Pin Pong (grote kerk remix)
Aluminium - Tektonix
Tennisman - Wrong Pong
Extreem lekker inderdaad, maar persoonlijk vind ik de acid dub remix nog lekkerderquote:Ik luister nu naar het legendarische Unit 4 - Body Dub![]()
![]()
Die compilatie is inderdaad super!quote:Op maandag 28 februari 2005 20:17 schreef HAL9000S het volgende:
Dat nummer van Syncom Data staat ik op een ultiem-obscure verzamelaar; Eetbaar...die heb ik hier ergens nog op mp3 staan, alleen maar dat soort minimale 8-bit nummertjes bestaand uit pong samples, erg vet!!Helaas heb ik nergens nog info over dit album kunnen vinden, niet op discogs en nergens niet op internet...erg vaag. Anyway, hier is de tracklist:
Subliminal Criminal - Ping
Orgue Electronic - Pong
Asphalticow - Pongcake
Syncom Data - Bliep (pong remix)
Geert Oddens & Dette van Zeeland - The Pong show
Schmerzlabor (co Legowelt producer) - Jack The Game
Xaf - Poing
P.I. - SML Lo Hockey Copy
I.F. & G.T. - Pongs Run
Legowelt - Mr Blanco Plays the Game
Mischa - Pongpitcher
Easy Life - Pin Pong (grote kerk remix)
Aluminium - Tektonix
Tennisman - Wrong Pong
Ik luister nu naar het legendarische Unit 4 - Body Dub![]()
![]()
Ja in het Wij houden van techno topic geloof ik, ik denk ik zet 'm hier ook maar ff neer voor de volledigheidquote:Op dinsdag 1 maart 2005 14:23 schreef teknomist het volgende:
Die is al eens eerder voorbij gekomen. Jammer dat dat weer tijdens Timewarp is. Ik zit overigens nog steeds te twijfelen tussen Electronation in het Paard met de cocadisco (
.) of Reactor
![]()
.
Thanksquote:
Ziet er interessant uit!quote:Op zondag 27 februari 2005 16:27 schreef HAL9000S het volgende:
Een 'nieuwe' must-have!!
VA/ Disco Undead
Echt een masterlijk plaatje dat ik binnenkort op vinyl ga halen!!
Ik ben benieuwd. Persoonlijk vind ik de stijl van Beta Evers erg lekker, beetje duistere electro.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 16:30 schreef HAL9000S het volgende:
Deze komt trouwens wsl volgende maand of de maand daarop uit:
K6-XX: BETA EVERS "ERUPTION"
[afbeelding]
tracklist:
Don't Be Afraid
Move In My Body Rhythm
Destination Lost (S-Mix)
Real Touch
CD heb ik al een aantal maanden origineel liggenquote:Op vrijdag 18 maart 2005 22:00 schreef ijsklont het volgende:
Heb deze week deze binnengehad. Lekkere verzamelaar met die typische west-coast electro sound. Mooie artwork ook trouwens (door godspill als ik het goed heb).
Various - You bet we've got something personal against you!
[afbeelding]
A1 Omni Incentive, The - Untitled
A2 Legowelt - Into The Storm
A3 Kassen - Walking, Breathing
B1 James White - Ellis Island
B2 Beta Evers - Confusion
B3 Raheem Hershel - Electroclash
C1 Lolita Sträp - Product
C2 Orgue Electronique - Suck Seed
C3 Luke Eargoggle - Kut Me Loose
D1 Spoiler Jugend - Theme From Spoiler Jugend
D2 Bangkok Impact - Daily 4 Mins
D3 Unknown Artist - Chroma Jingle
Overigens, deze release is ook op CD te krijgen, met een extra mix CD van DJ TLR erbij.
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 09:42 schreef boesOne het volgende:
Ey.. leuke thread, en ik zie wat members van de NoizeHub![]()
Erg heerlijk iddquote:Ook opvallend is het gebruik van analoge geluiden (overal die handklapjes oude stijl). Soms waan je je echt wel in een discotheek van het Chicago van 1987.
quote:Op maandag 28 maart 2005 01:37 schreef teknomist het volgende:
Dopplereffekt gaat 23 april optreden in de Tivoli (Utrecht).
http://forum.phono.nl/PNphpBB2+file-viewtopic-t-42077.html
Het zou me overigens niet verbazen als het een 1 april-grap blijkt te zijn...quote:Op woensdag 30 maart 2005 02:59 schreef teknomist het volgende:
http://partyflock.nl/SECTION/party/ACTION/join/PARTYID/38979.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |