Goedquote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:04 schreef HAL9000S het volgende:
Hoe staat het met het blondje trouwens? Je gaat haar zien vanavond he??
Bron: Rebelbass weblogquote:De premiere van de Haagse filmdocu 'When I sold my soul to the Machine' veroorzaakte niet alleen een overbelaste 3voor12 server, de livepremiere in het Paard van Troje verkocht helemaal uit. De achterban kwam niet alleen voor de film over de Haagse electroscene, Matzo & Pauli, Intergalactic Gary en DJ Shimerzlabor maar vooral ook om Hotmix voorman I-F - na een jaar van afwezigheid- weer achter de draaitafels te zien. Bijna een jaar geleden kondigde die aan voorgoed te stoppen. Is dit optreden een éénmalige comeback of wil hij eigenlijk helemaal niet stoppen?
"Soms is het goed om ergens radicaal mee te stoppen. Dat heb ik een jaar geleden ook gedaan. Maar sinds een jaar is het tij gekeerd. Cybernetic Broadcast (het internet radio station van I-F) loopt als een trein! Met de gigs in de clubs gaat het nu ook veel beter. Ja, je moet toch eten, en het radiostation slokt al mijn geld op. Ik draai nu wel op plekken waar ze begrijpen waar ik mee bezig ben. Dat was ook een van de redenen waarom ik een jaar geleden besloot te stoppen. Die boekers snappen er niks van. Ze zetten je overal maar tussen. Nu heb ik het eens goed uitgelegd en nu begrijpen ze het. Dáárom moest ik stoppen, om iedereen aan zijn verstand te brengen wat ik zelf wil.
Kijk, de reden dat ik ooit met Hotmix ben begonnen was om er een radiostation van te maken. Alleen kostte dat 15 jaar geleden 500.000,-- (gulden). Ik kwam 499.999,-- (gulden) te kort. Toen ben ik van 'ellende' maar platen gaan importeren en de labels begonnen. Daar wordt je ook niet rijk van, maar daar gaat het toch helemaal niet om. Het gaat erom dat je kunt doen waar je in gelooft. En dat is niet zonder risico's. Maarja, liever met mijn computer onder mijn arm richting belastingkantoor dan mezelf verkopen (lees: verlochenen) voor een paar rotcenten. Al mijn geld steek ik nog steeds in CBS. Ik heb wel wat sponsors want het kost gewoon een smak duiten. Maar het is nog nooit zo goed gegaan als afgelopen jaar! Daarom blijf ik doorgaan. Stoppen is onmogelijk! Ik moét doorgaan! Ik heb er alles voor over, zolang het maar klopt met hetgeen waar ikzelf voor sta."
En hoe zit het met die 'emigratie' naar Barcelona? " Ik heb daar nog steeds een huis waar ik vooral in de zomer veel zit. Voor de rest wil ik er nu niet permanent gaan wonen. Uitzenden vanuit daar gaat zowiezo moeilijk. De internetverbinding werkt niet zo goed mee daar. Maar het is fijn om er af en toe te zijn. Ik kan uren uitkijken over die stad. Een geweldige stad.
Waar staat je huis in Barcelona? "In een van de zijstraten van de Rambla."
Vlakbij de Moog club? "Ja, inderdaad in die oude wijk bij de haven. Ja, je moet daar dus niet met een dikke bobbel van een tas onder je jas lopen of een camera om, net als die toeristen. Elke dag is het weer raak. Hang ik uit het raam voor een potje vertier. Je kunt er de klok op gelijk zetten. Lopen er twee van die opgesmukte grietjes met een glimmend handtasje. Komt er een scootertje voorbij... wèg handtasje. 'Hé come back' gaat het dan. Ja, come back...dat roepen ze dan ook nog. Alsof zo'n scootertje omkeert."
Over omkeren gesproken, deze keer is het dus menens en géén eenmalige comeback. I-F blijft! Al is het wel wat onwennig als je er een jaar tussenuit bent geweest. Onder welke schuif zat die platenspeler ook al weer? De stilte aan het begin van zijn optreden doorbreekt hij met de woorden: "Hé! Ik moet er even inkomen hoor... Ik ben een jaar weggeweest!"
iemand die ik ken heeft een clip gemaakt voor dat r.. maar die clip was niet echt fantastisch.. eik gewoon slecht... nummer is wel oke niet echt super..quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:59 schreef ijsklont het volgende:
Ik ben nu deze aan het luisteren:
[afbeelding]
Legowelt - Beyond the Congo (Bunker 3044)
A1 Beyond The Congo
A2 Raid On Stanleyville
A3 The Secret Initiation Of Squadron X9
B1 Congo Zombie
B2 The Leopard Men
B3 Valley Of Darkness
Erg lekker album weer.
Die mix op z'n site vind ik nog wel te doen (Smacktrax in the mix), maar gisteren was er ook een mix op het CBS, en die was inderdaad minder dansbaar.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 21:03 schreef HAL9000S het volgende:
totaal NIET dansbaar trouwens, die muziek van Smackos
Leuke site ja, kom veel bekende nummers tegen ookquote:Op dinsdag 15 februari 2005 05:08 schreef kikker69 het volgende:
Als je boeiende info wilt over electro moet je eens op de volgende site gaan kijken :
http://www.di.fm/edmguide/edmguide.html
Het is juist wel in chronologische volgorde. De kleur waarin zich een bepaald muziek genre zich bevindt geeft aan in welke periode de muziek werd gemaakt, de lijnen naar andere soorten eltro muziek geven aan waaruit deze stijl is ontstaan of wat er uit voort is gekomen en op de start pagina kun je bij de tutorial een lang verhaal lezen over het onstaan en de ontwikkeling van elektro pop. Verder nog een korte uitleg over de apparatuur die men toen en nu heeft gebruikt.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 14:11 schreef ijsklont het volgende:
[..]
Leuke site ja, kom veel bekende nummers tegen ook. Jammer alleen dat de beschrijvingen wat kort zijn, en je krijgt niet echt een beeld van de hele geschiedenis / ontwikkeling vind ik persoonlijk, daarvoor staat er te weinig informatie op (en het is niet echt in chronologische volgorde). Maar wel erg handig om een snel overzicht te krijgen van de verschillende muziekstijlen.
Ja wat betreft die chronologische volgorde heb je wel gelijk. Het verhaal over de ontwikkeling van elektro pop in de inleiding had ik nog neit gezien, ik was puur afgegaan op zeg maar dat schermpje met die verschillende genres en de korte beschrijvingen van het genre. Het is erg leuk opgezet en geeft wel een goed overzicht, maar het is voor mijn gevoel niet echt diepgaand. Daarmee bedoel ik dat er niet zo veel staat over de omstandigheden waarin de muziek is ontstaan zeg maar. Ook komt soms duidelijk de mening van de auteur soms te duidelijk naar voren. Ik vind het een erg leuk idee en het is zeker mooi uitgewerkt, maar voor een uitputtend naslagwerk is het niet uitgebreid genoeg. Dat past denk ik ook niet echt in het huidige format.quote:Op donderdag 17 februari 2005 02:29 schreef kikker69 het volgende:
[..]
Het is juist wel in chronologische volgorde. De kleur waarin zich een bepaald muziek genre zich bevindt geeft aan in welke periode de muziek werd gemaakt, de lijnen naar andere soorten eltro muziek geven aan waaruit deze stijl is ontstaan of wat er uit voort is gekomen en op de start pagina kun je bij de tutorial een lang verhaal lezen over het onstaan en de ontwikkeling van elektro pop. Verder nog een korte uitleg over de apparatuur die men toen en nu heeft gebruikt.
Ja ik heb zeker een uur op die site rondgezworven. Het leukste zijn inderdaad de fragmentjes.quote:Mocht je nog niet hebben gekeken echt even doen. Het duurt zeker een paar uur voordat je alles hebt beluisterd.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:14 schreef ijsklont het volgende:
Net via de clone mailing gelezen dat Rude 66 - Overkill uit is (op Viewlexx)! Ik ken deze track uit de CBS top 100, echt een aanrader wat mij betreft, denk dat ik 'm wel op vinyl ga aanschaffen.
quote:Op vrijdag 25 februari 2005 19:06 schreef HAL9000S het volgende:
Een nieuwe Rude 66uitgebracht op I-F's Viewlexx
http://www.discogs.com/release/401893
Toen kon ik helemaal nietquote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:26 schreef ijsklont het volgende:
Oh en I-f draait morgen (19 februari) 5 uur lang in de Bootleg zie ik, misschien een aanrader voor de mensen uit Rotterdam.
Wat een klootzak is het ookquote:
Inderdaad, maaarrrrr eind maart herkansing in het Paard van Trojequote:Op vrijdag 25 februari 2005 19:32 schreef ijsklont het volgende:
[..]
Wat een klootzak is het ook. Het kwam mij ook niet echt uit om daarvoor naar R'dam te reizen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |