en dat snap ik nietquote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:52 schreef SCH het volgende:
[..]
als ze het niet prettig vindt, moet ze een ander vak kiezen. politici worden nou eenmaal afgezeken.
ach, als je om de halve zin voor fascist wordt uitgemaakt, zoals R@b bevoorbeeld doet bij jahjah, dan is dat ineens geen punt - wat een dubbele standaard.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:49 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Deze beledigingen zijn iig erger dan "pooier van de profeet" enz.
De dubbele moraal die sommige daar lieten zien was wel verbazend ja, maar het is toch een verschillende situatie.
Misschien moet je nog maar eens kijken in het woordenboek om het verschil tussen beledigen en bedreigen op te zoeken. De meeste van ons leren dat al op de basisschool, maar sommigen ietsje later schijnbaar.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:44 schreef SCH het volgende:
Het is allemaal nog al hypocriet en subjectief.
Als Theo van Gogh of anderen de meest grove beledigingen aan het adres van bv. een Jahjah doen dan staan de R@b-achtigen te trappelen van vreugde, maar nu staan ze op hun achterste benen.
Ik ken dat verschil heel goed hoor. Dus jij vindt de rest van de tekst geen probleem alleen het zinnetje over de liquidatie?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:06 schreef R@b het volgende:
[..]
Misschien moet je nog maar eens kijken in het woordenboek om het verschil tussen beledigen en bedreigen op te zoeken. De meeste van ons leren dat al op de basisschool, maar sommigen ietsje later schijnbaar.![]()
de rest is discriminatiequote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ken dat verschil heel goed hoor. Dus jij vindt de rest van de tekst geen probleem alleen het zinnetje over de liquidatie?
Er staat ook nog iets in over het weten te vinden van haar huis (of hooi), haar voor de bek slaan, haar neersteken en het in stukken snijden van een menselijk wezen.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ken dat verschil heel goed hoor. Dus jij vindt de rest van de tekst geen probleem alleen het zinnetje over de liquidatie?
Ja, ik heb de tekst gelezen. Zoek eens op wat sommigen die hier zo verontwaardigd over doen over mensen als Rosenmoller of Jahjah of Melkert hebben geschreven. De verschillen zijn miniem, kan ik je verzekeren.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:10 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Er staat ook nog iets in over het weten te vinden van haar huis (of hooi), haar voor de bek slaan, haar neersteken en het in stukken snijden van een menselijk wezen.
Dat is een cursus Plat Haags met volop ''kankah'', naar ik meen.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:13 schreef Loedertje het volgende:
Ze hadden het over het [url=http://users.bart.nl/~rueb/groengeil.htm[Groen Geile boekie[/url], kent iemand de inhoud daarvan?
Ik heb het toch ook niet over andere mensen en ik beweer ook niet dat dat toelaatbaar zou zijn. Ik wees er slechts op dat er meer dan een bedreiging in voorkomt.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, ik heb de tekst gelezen. Zoek eens op wat sommigen die hier zo verontwaardigd over doen over mensen als Rosenmoller of Jahjah of Melkert hebben geschreven. De verschillen zijn miniem, kan ik je verzekeren.
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:13 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat is een cursus Plat Haags met volop ''kankah'', naar ik meen.
quote:Nu keek ik vandaag naar de herhaling van NOVA en zag daarin dat Ayaan Hirsi Ali weer eens aangifte heeft gedaan van bedreiging. Niet voor de eerste, niet voor de tweede, maar voor de derde keer heeft ze de weg naar het politiebureau afgelegd. De ondergrondse rapgroep DHC uit Den Haag, die een nummer heeft gemaakt waarin Ali met de dood wordt bedreigd, kwam onherkenbaar aan het woord: "Wie doorns zaait, zal distels oogsten." aldus één van de jongens met baseballpet. Na dit wat laffe spreekwoord komt toch de Haagse Bluf boven drijven want als verdediging worden er wel wat aardige argumenten aangedragen: "Zij zeggen ook altijd dingen die ze niet waar maken, waarom mogen wij dat dan niet?" en "In het Haagse groen-geile boekje staan veel ergere dingen."
Kankerbitch Kankerhoer kankerstrontvlek. Sla je op je bek, breek je nek.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:07 schreef SCH het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:22 schreef R@b het volgende:
[..]
Kankerbitch Kankerhoer kankerstrontvlek. Sla je op je bek, breek je nek.
( Bron )quote:Sjaak Bral nieuwe ambassadeur van vrijwilligerswerk (21-10-2003)
Cabaretier/schrijver/presentator Sjaak Bral gaat zich als ambassadeur inzetten om het vrijwilligerswerk te promoten en te stimuleren. “Ik ga ervoor, daar waar mogelijk zal ik me inzetten voor de goede zaak.” Hij treedt in deze functie toe tot een zeer divers gezelschap, waartoe ook Gerlach Cerfontaine, Angela Groothuizen en Mr. Pieter van Vollenhoven behoren.
Sjaak Bral, bekend van onder andere Ook dat nog!, begon zijn carrière in 1992 na een optreden in het programma RUR en ‘De Avondspits’. Als stand-up comedian heeft hij het comedygezelschap ‘A night of comedy’ opgericht. Naast cabaret en stand-up comedy heeft hij diverse boeken in het Haags geschreven. ‘Het Groen Geile Boekje’; spellingsgids voor de Haagse taal, de Haagse Scheurkalender en de autografische bundel ‘Haags Bloed’ zijn allemaal van zijn hand. Momenteel toert Sjaak Bral langs de Nederlandse theaters met zijn eigen theaterprogramma ‘Op ware grootte’.
Hoppa... en gelijk weer wijzen met het vingertje. "Maar kijk eens wat anderen doen, dat is (bijna) net zo erg!"quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:12 schreef SCH het volgende:
Ja, ik heb de tekst gelezen. Zoek eens op wat sommigen die hier zo verontwaardigd over doen over mensen als Rosenmoller of Jahjah of Melkert hebben geschreven. De verschillen zijn miniem, kan ik je verzekeren.
Heeft Bral iemand bedreigd?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:26 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[afbeelding]
( Bron
[..]
( Bron )
Bral ook maar oppakken dan?
"Ik ken de inhoud van 'dat boekie nie " .quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:29 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Heeft Bral iemand bedreigd?.
Van Dale zegt:quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:22 schreef R@b het volgende:
Ja lieve mensen, dat is kunst volgens SCH.
Als je nu creatief en origineel uit de definitie haalt, is het kunst.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:47 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Van Dale zegt:
kunst (de ~ (v.), ~en)
1 het creatief en origineel tot uiting of voorstelling brengen van gedachten of gevoelens op vaak ontroerende of schokkende wijze
Wat is er volgens jou dan geen kunst aan?
Aan jou de eer om aan te tonen waarom het niet creatief of origineel is.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:47 schreef Johan_de_With het volgende:
Als je nu creatief en origineel uit de definitie haalt, is het kunst.
Die rap is dus alleen maar een uiting die probeert te schokken, met iets van muziek erbij.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:47 schreef NewOrder het volgende:
Van Dale zegt:
kunst (de ~ (v.), ~en)
1 het creatief en origineel tot uiting of voorstelling brengen van gedachten of gevoelens op vaak ontroerende of schokkende wijze
Wat is er volgens jou dan geen kunst aan?
Ja en?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:56 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Die rap is dus alleen maar een uiting die probeert te schokken, met iets van muziek erbij.
Inderdaad: ja en?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:59 schreef SCH het volgende:
Ja en?
Zeker wel. Dat is de crux. Kunstuitingen censureren heeft hele enge trekjes, dat moet je gewoon niet te snel doen. Maar goed, ze heeft al aangifte gedaan - laat de rechter maar oordelen. Reken maar dat de rechter meeneemt dat het om een liedje gaat.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:01 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Inderdaad: ja en?
Of het kunst is, is niet relevant.
dus kunstquote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:56 schreef DennisMoore het volgende:
Die rap is dus alleen maar een uiting die probeert te schokken, met iets van muziek erbij.
Geen rechter die daar zijn handen aan gaat branden. Hans Teeuwen zou zo opgepakt kunnen worden wegens belediging van de kongingin.quote:Overigens kunnen ook kunst-uitingen onder het strafrecht vallen.
Dat is nou juist wel relevant. Dat is de context van het geheel.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:01 schreef DennisMoore het volgende:
Of het kunst is, is niet relevant.
Als jij alles kunst wil noemen, be my guest. I don't agree.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:04 schreef NewOrder het volgende:
dus kunst
Omdat een stel 'intellectuelen' er het etiketje 'kunst' op geplakt hebben?quote:Geen rechter die daar zijn handen aan gaat branden.
Er kan zoveel.quote:Hans Teeuwen zou zo opgepakt kunnen worden wegens belediging van de kongingin.
Niet alles is kunst, maar wie bepaalt waar de grens ligt?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:07 schreef DennisMoore het volgende:
Als jij alles kunst wil noemen, be my guest. I don't agree.
Kunst is gewoon een breed begrip en daar vallen ook dingen onder die niet iedereen mooit vindt. Sommige mensen vinden het moeilijk om dat te accepteren.quote:Omdat een stel 'intellectuelen' er het etiketje 'kunst' op geplakt hebben?.
Een rechter zal inderdaad naar de context kijken, naar de bedoeling. Maar of er nu een etiketje 'kunst' aan hangt, dat boeit natuurlijk niet.
dus als mijn neefje van 3 drie woordjes in ritme blaat, is dat ook rap?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:58 schreef SCH het volgende:Het blijft kunst. Rap is een kunstvorm - en smaken verschillen nou eenmaal. Slechte kunst is ook kunst.
En R@b: waarom mag jij jahjah wel doodwensen en voor van alles en nog uitmaken en mogen zij dat niet bij Hirsi Ali. Zolang de woede op die manier geventileerd wordt, lijkt mij dat een nog vrij milde uitweg. Ik stel me zo voor wat het effect van een verbod en van de aangifte is. Schiten we daar iets mee op?
Drie woordjes lijken me niet meteen een rap maar een kindertekening kan op een bepaalde manier ook best kunst zijn.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:19 schreef Jerruh het volgende:
dus als mijn neefje van 3 drie woordjes in ritme blaat, is dat ook rap?
Je hoeft het ook niet te snappen toch? Ik snap zoveel kunst niet.quote:ofwel: ik snap nog steeds niet het nut/ludieke/originele/creatieve/grappige/coole/ventilerende van de ge"rapte" tekst.....
nee, maar dan is alles op deze wereld kunst: een boom, een grasspriet, een uitlaat van een chevrolet....quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Drie woordjes lijken me niet meteen een rap maar een kindertekening kan op een bepaalde manier ook best kunst zijn.
[..]
Je hoeft het ook niet te snappen toch? Ik snap zoveel kunst niet.
Fuck hirsi ali Somaliquote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:56 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Aan jou de eer om aan te tonen waarom het niet creatief of origineel is.
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:29 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Fuck hirsi ali Somali
Dit is rico chemically.
Fijn, de toon wordt terstond gezet. Uit deze aanvang blijkt meteen het credo van de groep: Als het maar rijmt!
Ben aan zet stuur een skut-raket.
[Wellicht bedoelt hij een Scud-raket? Een beetje grootspraak is het wel hoor, schermen met wapentuig waar Saddam het nog zonder moest stellen tijdens de laatste oorlog. Enfin, het rijmt en hij blijkt zelfs te weten wat schaken is.
Naar die kanker slet
Dit is inderdaad innovatief taalgebruik.
je bent goedkoper dan een easy-jet.
Mijnheer kan niet alleen scud-raketten betalen, maar ook Easy Jets.
Twee maanden in Nederland en dan al zo bijdehand.
Kijk aan, het is de ballotagecommissie. Misschien kunnen ze integratievignetten voor Verdonk gaan ontwerpen.
Dat de heren al jaren in Nederland verblijven en niet in staat zijn een zin voort te brengen die het onthouden waard is, is zeker wel lovenswaardig.
Kanker hoer kanker stront vlek.
Voelt u wel hoe subtiel hier gevarieerd wordt op het eerdere motief van de ''kanker slet''? Die is inmiddels een ''kanker hoer.'' Dit is niet zomaar een literair procede, maar wordt ook door bijv. Bach en Beethoven gebruikt. Ook is het kostelijk om te zien hoe je in een rapnummer negers kunt beledigen.
Sla je op je bek, breek je nek.
Scheppend geweld, moet u maar denken.
Wat je denkt wat je denkt.
Door deze tautologie wordt het gedicht nog gelaagd.
Je bent een excuus allochtoon
Met lieden van dit slag is het inderdaad kwalijk excuses maken. Dan liever een vluchteling die een universitaire opleiding heeft genoten.
doe is gewoon.
Wat dergelijke geboren tuchthuisboeven onder ''gewoon'' verstaan, het zou mij te ver voeren om het allemaal te veronderstellen.
Want ik weet waar je hooitje woont.
''Dichterlijk woont het hooi.''
Kanker hoer altijd op de loer.
Men ziet haar aan de arbeid.
Met je dicht genaaide snee bij de vvd
Is het alweer verkiezingstijd?
in de vorm van zalm.
Deze forensische verwijzing ontgaat mij.
Fuck cda
Weer vier seconden gewonnen.
fuck vvd dit is DHC.Motherfucker met volkert van der G.
Blijkbaar is het nummer in het gevang opgenomen. Volkert is inderdaad stil.
Wat je denkt wat je denkt.
Herhaling is het principe van een goede stijl.
Hardcore gangster shit daar zorg ik voor.
Voor wie nog twijfelen mocht.
We zijn bezig met het voorbereiden op een liquidatie op hirsi ali.
Toch wel een zelfmoordaanslag?
Dat is mijn reactie voor de ordes die ze zei op de televisie praten over intergratie.
Wat hier nu in deze kakophonie wordt betoogd is niet duidelijk, maar spreker is misnoegd.
Het heeft geen zin
Wat niet?
want je blijft een ziekelijk irritant
Ziekelijk irritant wat?
Voor jouw vaginale complicatie.
Bestaat geen vaccinatie of andere medicijn
Dit is schending van de vertrouwensrelatie tussen arts en patient, me dunkt.
je kan beter geen vijand van mij zijn
Nee, het lot van zijn vrienden wekt al medelijden.
den haag is mijn terrein.
Ach, het is vuilwaterdronkenschap.
Kanker huis-neger steek je neer want je bent vies.
Liefhebbers van hermetische poezie kunnen hun lop op.
Je bent een allochtoon met een te hoge toon vieze kloon van een autochtoon.
Kun je rijmen, rijm dan mee!
Slet als een skelet.
De Rubens-tentoonstelling is van tenminste een bezoeker verzekerd.
Kut kabinet
Wat drommel! Bondigheid met gestrengheid verenigend!
Automobilisten zien je maar net.
De zichtbaarheid van mevrouw Ali is waarschijnlijk omgekeerd evenredig aan het volume waarmee DHC zich door het verkeer begeeft.
Zwakke aids patiënt.
Die sla je inderdaad zo in elkaar.
Je was eerst een moslim nu ben je een jood
Deze onbekende bekering is inderdaad het publiceren waard. En hoe kostelijk wordt de fabel van antisemitisme onder Moslims hiermee weerlegd.
in zware nood in Somalië was je al blij met een stukje brood
Die nood blijkt vooralsnog nergens uit.
kwam hier in een houten bood.
Waar auteur ook in zat, maar dan in het vooronder. Bood?
Je keek om je heen en genood
Maar raakte daarna alsnog in nood?
toen Nederland je assiel aanbood.Want je kwam zogenaamd uit de goot.
Ach, nu zijn ze bezorgd om misbruik van asielrecht.
Je maakte je eigenland zwarter dan wie je al was.
Die huidskleur schijnt iets fascinerends te hebben.
Je kreeg van Zalm een stikker die flikker gore konte likker.
Joden, homosexuelen, niemand kan zich verschuilen.
Je maakt moe weetje wat ik doe ik snij je in tweeën en dump je in 1 van de zeven zeeën.
Grootser bedreiging is nooit geuit.
Ik weet dat je baalt dat je kut is weggehaald.Omdat je geen orgasme meer krijgt.
En zojuist had zij nog een vaginale complicatie? Hoe weinig men toch staat kon maken op een lichaam!
Kanker skelet zonder kut.
Den Haag Connection
Fin.
Wel eens een tekst van Eminem bekeken?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:29 schreef Johan_de_With het volgende:
...rap-analyse verwijderd...
Helaas was dat niet de juiste tekst:quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:29 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Fuck hirsi ali Somali
Dit is rico chemically.
KNIP heel verhaal
zelfs 50 cents is minder...ehm.. hoe zal ik het noemen... ordinair vuil bezig.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:48 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Wel eens een tekst van Eminem bekeken?
Wel eens Mein Kampf gelezen??? Boeken zijn ook een vorm van kunst.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:48 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Wel eens een tekst van Eminem bekeken?
Krijgen we nou de discussie à la de man in het museum die zegt "dit kan mij zoontje van 2 ook"?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:51 schreef Jerruh het volgende:
nogmaals: wat is er nou zo verheven en kunstzinnig aan een groep woorden waar in elke zin alleen maar wordt gekankerd? wat is de goedkeuring voor zon stukkie tekst?
Ik vind iig niet dat Mein Kampf verboden moet zijn.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 21:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wel eens Mein Kampf gelezen??? Boeken zijn ook een vorm van kunst.
Zonder een concreet moord-plan, zijn deze teksten nog steeds bedreigend voor Hirsi Ali. Ik denk niet dat er hoge straffen gaan vallen, want daarvoor is het idd erg magertjes. Boete, taakstraf, voorwaardelijke straf. Dat werk.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 21:07 schreef NewOrder het volgende:
Het OM heeft zometeen dus geen poot om op te staan.
het gaat er niet om of het mooi is of nietquote:Op zaterdag 3 juli 2004 21:07 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Krijgen we nou de discussie à la de man in het museum die zegt "dit kan mij zoontje van 2 ook"?
Het gaat er niet om of we deze rap mooi vinden. Ik vind er ook niets aan, maar ik heb er verder geen moeite mee. AHA vindt dat ze bedreigd wordt, vandaar ook de huiszoekingen. Het OM wil immers niet weer falen. Maar hoogstwaarschijnlijk zullen ze geen belastend materiaal vinden. Deze rappers zijn er nl. helemaal niet op uit om AHA naar een andere wereld te helpen. Het OM heeft zometeen dus geen poot om op te staan.
Het is heel simpel: deze rappers hebben hun gevoel over AHA vastgelegd in een rap. Een creatieve uitspatting dus. Daar is gewoon niets mis mee. Wat wel mis is, is de reactie van AHA en het mediamisbruik van Nova.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 21:15 schreef Jerruh het volgende:
het gaat er niet om of het mooi is of niet
die mennekes deden dat blijkbaar omdat ze hirshi niet zo lief vinden
wat zou jouw redenen zijn om deze tekst goed te vinden of het er eens mee e zijn? omdat het kunst is? of omdat het tegen hirshi is? het gaat mij er niet om of het mooi is of niet, het gaat mij er om waaorm mensen dan die inhoud tot kunst willen verheffen en waarom ze het wel een geslaagd iets vinden, als je kijkt naar wat het doel is van die mennekes....
Het is echt heel tof voor hen dat het hun meestercreatie is, hoor, maar het blijft bedreigend. En dat is er mis mee.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 21:47 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Het is heel simpel: deze rappers hebben hun gevoel over AHA vastgelegd in een rap. Een creatieve uitspatting dus. Daar is gewoon niets mis mee. Wat wel mis is, is de reactie van AHA en het mediamisbruik van Nova.
Van "kanker Somalische" naar "kanker Turk".quote:Op zaterdag 3 juli 2004 21:51 schreef Koos Voos het volgende:
Als die gasten er met een lullig taakstrafje vanaf komen dan voorspel ik een verharding.. de eerste kanker turk rap is al in de maak heb ik begrepen.. goeie beat eronder en het is 'kunst '..![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |