Je kan iemand een uitnodiging sturen als de volgende link er staat:quote:Wat is Gmail en waarom zijn jullie allemaal zo vrolijk met dat emailadres?
Gmail is een nieuwe service van Google. Je krijgt namelijk 1000 MB ruimte voor je email! Dat is niet alleen erg rieleks, maar Google beloofd een erg goed spamfilter, is bovendien ontzettend snel (in tegenstelling tot Hotmail), en tja, het is gewoon errug stoer.Maar wat is er nou zo speciaal? Ik kan me toch gewoon op die site registreren en dan heb ik er ? toch?
Nee. Gmail werkt met een "invite-systeem".
Huh?
De invites, hier is het allemaal om te doen. Iedere gebruiker van Gmail krijgt invites waarmee hij andere gebruikers uit kan nodigen. Wanneer en hoeveel hij er krijgt is helaas niet te zeggen. Het lijkt er in iedergeval op dat het niet afhankelijk is van de registratietijd, maar waarschijnlijk geeft Gmail eens in de zoveel tijd een aantal invites weg onder de gebruikers om de database te vegroten. Je kan je niet registreren. Je moet dus door andere mensen worden uitgenodigd. Voorbeeldje: Ik heb een Gmail adres. En nu mag ik drie mensen uitnodigen om ??een Gmail-adres te nemen. Nu kan ik natuurlijk alle kanten op met die drie invites.
Ik kan ze verkopen op Ebay
Ik kan ze ruilen voor Limburgse kaas of eeuwige liefde op Gmail Swap
Of ik zoek de bovenste drie leden van Fok! op het Gmail lijstje op, en stuur ze een uitnodiging!
Zo zitten wij hier dus. Er staan een heleboel mensen geduldig in de rij. Zij wachten op een uitnodiging. Heb je er dus ? of meer over, kan je die hier weggeven.
Het leuke is dat de nieuwe mensen ook weer invites krijgen. Zo kan dus iedereen een GMail account krijgen, zonder veel $$$ te betalen of mensen hun teennagels op te sturen.Ja maar wat moet je in hemelsnaam met 1 GB mailruimte?
Dat is gewoon gaaf.
SpyMac biedt dat ook aan!
Maar Spymac is niet Gmail, of wel?
Jullie zijn echt dom zeg.![]()
![]()
Wij ook van jou
Ok. Maar dan is dit toch weleens in het nieuws geweest?
Ja hoor, check onderstaande links maar eens:
Google's pressrelease
Tweakers.net over Gmail
Webwereld dacht dat het een 1 april grap was
Spymac, de lang niet zo stoere concurrent, doet zijn intrede op Webwereld.nl
Slashdot meldt het ook
Invites
De invites, hier is het allemaal om te doen. Iedere gebruiker van Gmail krijgt invites waarmee hij andere gebruikers uit kan nodigen. Wanneer en hoeveel hij er krijgt is helaas niet te zeggen. Het lijkt er in iedergeval op dat het niet afhankelijk is van de registratietijd, maar waarschijnlijk geeft Gmail eens in de zoveel tijd een aantal invites weg onder de gebruikers om de database te vegroten.
Hoe groot mogen de mails zijn
GMail laat bijlagen toe tot 10 MB. Dit wil niet zeggen dat je een 10 MB grootte mail naar hotmail kan sturen. Wel ontvangen.
Kan ik GMail via POP3 laten verlopen
Ja, het is mogelijk. Daarvoor moet je wel een extra programmatje installeren dat terug te vinden is op http://jaybe.org/info.htm
Op de betreffende site zijn ook screenshots terug te vinden van hoe je je mailcli? moet instellen.![]()
Heb je dit weleens gelezen? Gmail is too creepy! ?
Yep, dat hebben we. De site rept over enge conspiracy dingen, en de privacy policy van Gmail. Want wat doet Gmail? Hun text-ad systeem zoals je ook op sommige sites ziet, leest je emailtjes en plaatst er relevante advertenties bij. Dat is het feitelijk. En sop zei hierover:
" En jij denkt dat hotmail, yahoo, etc niet in jouw email kan kijken? Of MSN Gesprekken kan volgen? Technisch is het allemaal mogelijk. En waarschijnlijk wordt dat ook wel gedaan om aan de hand van je profiel je interesses te bepalen. Niet persoonlijk, maar statistisch.
Waar het Google om draait is het automatisch relevante advertenties aanbieden bij de inhoud van de mail. Daar is geld mee te verdienen. De email adressen zullen nooit aan derden worden gegeven. Dat zou een instant death van Google in zijn algemeenheid zijn."
drelletje had te melden:
"alle mensen hier weten dat wel enzo en ik heb de privacy policy al door gelezen enz. En mij maakt het niet uit! Alles wat je doet en invult op google wordt toch ook geregistreerd en voor altijd opgeslagen. En jij googled toch ook? ofnie soms?"
kunnen ze het zelf niet komen vragen ?quote:Op donderdag 1 juli 2004 19:47 schreef cygnusx het volgende:
kan ff iemand 2 lui inviten??
thafragger (thafragger At hotmail dot com)
mrkanarie (mjekelder At hotmail dot com)
Thanx allemaal
policy = policyquote:Op donderdag 1 juli 2004 19:54 schreef cygnusx het volgende:
aah komop doe eens lief, om nou 2 accounten gaan aanmaken aleen omdat ze gmail willen...
voor deze ene keer mischien??
Geheiligd zei de openingspost.quote:Op donderdag 1 juli 2004 19:54 schreef cygnusx het volgende:
aah komop doe eens lief, om nou 2 accounten gaan aanmaken aleen omdat ze gmail willen...
voor deze ene keer mischien??
ik had men eerste invites na 5 dagen. Blijkbaar duurt het nu iets langer. Ze zullen het gewenst aantal testpersonen bijna bereikt hebbenquote:Op donderdag 1 juli 2004 22:32 schreef Vince22 het volgende:
Zeg Jump, hoe lang duurt het eigenlijk voordat je invites krijgt? Ik heb nu sinds 21 juni Gmail... maar nog niks geen invites kunnen versturen![]()
Er was ooit een tijd dat er in totaal over de 300 man in de wachtlijst stonden. Toen stonden er alleen de eerste 102 mensen in het lijstje.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:59 schreef cygnusx het volgende:
het kan aan mij liggen, maar op dat plaatje staat aleen de 1e 102 worden er getoond, ik zie dr maar 10 volgensmij is dat een typfoutje anders kreeg je een erg groot plaatje
Wat hij zegt.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 07:37 schreef sop het volgende:
[..]
Er was ooit een tijd dat er in totaal over de 300 man in de wachtlijst stonden. Toen stonden er alleen de eerste 102 mensen in het lijstje.
g0ldboy@hotmail.omquote:Op vrijdag 2 juli 2004 05:34 schreef PHOBoS het volgende:
zojuist invite verstuurd naar Goldboy, veel plezier ermee
EDIT: Delivery to the following recipients failed.
goldboy@hotmail.com ,.. (is die o soms een 0 ?)
nou ja, dan gaat ie maar naar de volgende op de lijst en dat is __wouter__
had er na een week 1tje..... is toch ff vervelend als je van 6 uit gaatquote:Op donderdag 1 juli 2004 22:40 schreef Jump het volgende:
[..]
ik had men eerste invites na 5 dagen. Blijkbaar duurt het nu iets langer. Ze zullen het gewenst aantal testpersonen bijna bereikt hebben
Lijst geupdate
oh kut. misschien stuurt ie 'm wel ff doorquote:Op vrijdag 2 juli 2004 10:04 schreef salutem het volgende:
me 2 en die had er al een
nu drie dus
De invite staat in je send-box en kun je dus zelf forwardenquote:Op vrijdag 2 juli 2004 10:30 schreef erikkll het volgende:
[..]
oh kut. misschien stuurt ie 'm wel ff door
dan loop ik de kans dat ik een al geactiveerde invite doorstuur.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 10:51 schreef sop het volgende:
[..]
De invite staat in je send-box en kun je dus zelf forwarden
bljift moeilijk he, om de OP door te lezen?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:07 schreef jappe22 het volgende:
Ik zou graag een Gmail accounnt willen proberen.
1Gb das relaxed, werkt het spamfilter goed?
plz invite me
j.l.selder@student.tue.nl
tnx
doeiquote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:07 schreef jappe22 het volgende:
Ik zou graag een Gmail accounnt willen proberen.
1Gb das relaxed, werkt het spamfilter goed?
plz invite me
j.l.selder@student.tue.nl
tnx
idd, het is g0ldboy met een nul.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 05:34 schreef PHOBoS het volgende:
Ik las in Gmail van google [Deel 34] (Gmail van google [Deel 34])quote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:34 schreef Zephon het volgende:
[..]
bljift moeilijk he, om de OP door te lezen?
Laatste bezoek: 25 minuten geleden
Aantal posts: 1 (gemiddeld 1 per dag
Wouter wel goldboy was mislukt.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:45 schreef tractormania het volgende:
hadden goldboy en __wouter__ niet al een invite gekrege?
Geregistreerd op: donderdag 1 juli 2004 @ 19:56quote:Op donderdag 1 juli 2004 20:01 schreef mrkanarie het volgende:
Ik wou me graag laten inviten
mrkanarie (mjekelder [at] hotmail [dot] com)
alvast bedankt
Het gaat toch om t principe. Je wordt geinvite door iemand van t Fok!forum. Das fijn. Dus invite je ook iemand anders van t Fok!forum. Voor wat hoort wat. En zo kan iedereen die hier op deze post op t forum komt een invite krijgen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:05 schreef brainiac11 het volgende:
[..]
Is het ECHT zo lastig om die openingspost door te lezen???
Geregistreerd op: vrijdag 2 juli 2004 @ 11:00quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:17 schreef jappe22 het volgende:
[..]
Het gaat toch om t principe. Je wordt geinvite door iemand van t Fok!forum. Das fijn. Dus invite je ook iemand anders van t Fok!forum. Voor wat hoort wat. En zo kan iedereen die hier op deze post op t forum komt een invite krijgen.
Maar ik vind wel dat je wat terug hoort te geven. Echter geeft de de dag dat je lid bent geworden of het aantal posts dat je plaatst per maand daar helemaal geen garantie voor.
!!!!!!!!! Iemand die hier sinds 2002 geregistreerd staat kan net zo goed niemand anders teruginviten !!!!!!!!!
jappe
![]()
geef dan argumemten waarom mijn stelling niet klopt JPquote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:57 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
Omdat het initiatief voor FOK!kers is genomen, niet voor mensen die zich speciaal ervoor registreren. Op die manier gaat het onbaatzuchtige idee achter dit initiatief verloren.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 16:04 schreef jappe22 het volgende:
[..]
geef dan argumemten waarom mijn stelling niet klopt JP
je registreert je op een forum altijd omdat je je voor een bepaald onderwerp interesseert of omdat je een vraag beantwoord wil hebben, of om andere mensen te helpen, maar net zo goed om een kringloop van invites in stand te houden.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 16:07 schreef sop het volgende:
[..]
Omdat het initiatief voor FOK!kers is genomen, niet voor mensen die zich speciaal ervoor registreren.
helemaal mee eens!!!quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:55 schreef sop het volgende:
Als ik invites uitdeel hier sla ik wel de mensen met maar 1 post over.
[belg detected] goesting?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 16:42 schreef Jump het volgende:
Die regel van het aantal posts had ik in het vorige deel doorstreept, maar ben het hier vergeten. Ga de OP er nu niet express voor aanpassen. Maar aangezien er nu weinig mensen op de lijst staan, maakt het in feite niet echt zoveel uit.
Heb nu ook geen goesting om het script te gaan aanpasse dat speciaal geregistreerde mensen altijd achteraan komen.
haha, je hebt er al een.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 18:55 schreef KolNedra het volgende:
Doe mij ook zo'n gmail invite:
Name: KolNedra
email kolnedra |AT| gmail.com
quote:Op vrijdag 2 juli 2004 20:25 schreef Jump het volgende:
lijst is geupdate met de laatste gegevens
Bron?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 21:53 schreef tractormania het volgende:
ziet er naar uit dat gmail gestopt is met uitnodigingen vrij geve
quote:Google perkt verkoop van GMail-adressen in
Google heeft aangekondigd maatregelen te gaan nemen tegen mensen die profiteren van de handel in de populaire GMail-adressen. Om dit te bereiken heeft het bedrijf GMails policy bijgewerkt en daarin clausules toegevoegd die het verbieden om accounts te verkopen, te verhandelen, te herverkopen of op een andere manier uit te baten voor commerciële doeleinden. Deze wijziging heeft nadrukkelijk niet het doel om het uitwisselen van GMail-invites onmogelijk te maken, dit moedigt het bedrijf alleen maar aan. Google wil namelijk voorkomen dat accountjagers er met de mooiste e-mailadressen vandoor gaan en die vervolgens verkopen voor veel geld. Hier kan een vergelijking getrokken worden met de begindagen van het internet, ook toen waren er mensen en bedrijven die over de rug van andere bedrijven geld wilden verdienen door bepaalde domeinnamen te registreren en vervolgens weer te verkopen met een hoge winst.
Bron: Tweakers
Nee want je bent alleen geregistreerd om een gmail te krijgen en dat gaat dus niet door.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 23:45 schreef JustMe2 het volgende:
oh nee wat lees ik nu !! Kan ik er nu geen meer krijgen ??
Nee, niet drukken maken!quote:Op vrijdag 2 juli 2004 23:45 schreef JustMe2 het volgende:
oh nee wat lees ik nu !! Kan ik er nu geen meer krijgen ??
ja.. neem een andere usernamequote:Op donderdag 1 juli 2004 22:24 schreef JustMe2 het volgende:
eum moet je voor de rest nog iets weten ??
Schijnt niet te kunnen...quote:Op vrijdag 2 juli 2004 23:50 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Nee, niet drukken maken!
Het gaat erom als je bv. microsoft@gmail.com, ibm@gmail.com enz. registreert.
De eerste van de lijst (wouter) heb ik reeds een invite gestuurd.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:50 schreef da_rippah het volgende:
Jongens, ik heb een invite over, is de lijst met kandidaten nu wel up to date? Ik wil ff zeker weten dat die invite goed terechtkomt, bij iemand die hem gebruikt en al een tijdje wacht namelijk
quote:Op vrijdag 2 juli 2004 05:34 schreef PHOBoS het volgende:
quote:Op vrijdag 2 juli 2004 09:52 schreef erikkll het volgende:
ik heb de bovenste geinvite.
quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:59 schreef jpzegthallo het volgende:
Goldboy heeft zijn invite binnen.
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 00:29 schreef livEliveD het volgende:
Ik stuur zo een invite naar __Wouter__ [afbeelding]
Komt er nog een update? Ik denk dat __wouter__ inmiddels 5 invites heeft gekregen, maar hij staat nog steeds op de wachtlijst?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:20 schreef livEliveD het volgende:
[..]
De eerste van de lijst (wouter) heb ik reeds een invite gestuurd.
spymac, die heeft ook 1 Gig, wat moet jij nou nog met GMailquote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:51 schreef Tezzi het volgende:
En ikkuh dan?
tezzi @ spymac.com
Thanks!
uuuh 1 + 1 = 2 Gig?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:05 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
spymac, die heeft ook 1 Gig, wat moet jij nou nog met GMail?
Helemaal mee eens, veel te veel mensen reageren nu alleen voor dit mail adres. Zonder ooit maar eens op fok te hebben gepost. OPZOUTEN!!!!quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:39 schreef Hare het volgende:
Jezus zeg, luitjes, kunnen jullie allemaal niet lezen. Mensen die nog niet lang lid zijn en geregeld posten kunnen fluiten naar hun invite.
Beetje aso hoor. Iedereen hoort dat fok! je aan een invite helpt en nu komt iedereen gewoon ff reggen om hem dan weer snel te nokken
waar ligt de grens. want zo lang ben ik hier ook weer niet, maar hoop toch wel op zo'n invite.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:39 schreef Hare het volgende:
Jezus zeg, luitjes, kunnen jullie allemaal niet lezen. Mensen die nog niet lang lid zijn en geregeld posten kunnen fluiten naar hun invite.
Beetje aso hoor. Iedereen hoort dat fok! je aan een invite helpt en nu komt iedereen gewoon ff reggen om hem dan weer snel te nokken
Ben ik het mee eens.....quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:55 schreef remondepemon het volgende:
[..]
waar ligt de grens. want zo lang ben ik hier ook weer niet, maar hoop toch wel op zo'n invite.
Ga de OP eens lezen...quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:55 schreef remondepemon het volgende:
[..]
waar ligt de grens. want zo lang ben ik hier ook weer niet, maar hoop toch wel op zo'n invite.
Aantal posts: 5 (gemiddeld 1 per dag)quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:57 schreef Nazgul_Man_of_Mordor het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens.....
Als iemand vindt dat ik genoeg gepost heb, zou je me dan willen inviteren ??
neo _ ehv (at) hotmail (dot) com
Alvast bedankt !!!!![]()
![]()
![]()
Pff moeilijk he lezen?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:57 schreef passport het volgende:
*meld zich ook
spaans@rbmb.com
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:50 schreef TheGoozmen het volgende:
Graag zou ik ook een invite willen krijgen om dit te proberen,
mijn email: TheGoozmenEggy@hotmail.com
Alvast bedankt!!
grtz!
TheGoozmen
Flikker op met je ene postquote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:51 schreef MisterKebab het volgende:
Zou iemand misschien mij ook een invite willen sturen naar qazxcv3@hotmail.com?
thnx alvast![]()
LEZEN!!!!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:52 schreef breakdancer2 het volgende:
ik wil ook graag een invite om gmail te proberen
e-mail : f_side6@hotmail.com
Groetjes Marco
meer dan 1 blijkbaar...quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:57 schreef kibber het volgende:
[..]
Ga de OP eens lezen...
Domme boer
Ik denk dat 100/250 posts een redelijke grens is toch?quote:Let op! Toelatingseisen!
Mensen met amper 1 of minder posts op forum of FP worden niet toegevoegd. Deze mensen zijn in 99 vd 100 gevallen alleen uit op de Gmail account en zullen niet terugkomen om invites uit te delen. Dit zien wij gelijk. We hebben je door. Doe dus geen moeite.
Ik wordt echt kotziek van jullie weet je datquote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:57 schreef passport het volgende:
*meld zich ook
spaans@rbmb.com
Maar wel door iemand die al een tijdje lid is. Anders gaan al die luitjes met 1 post nu als een gek ff het forum volposten met de meest onzinnige zooi.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:02 schreef kibber het volgende:
Voor de niet zo slimme mensen onder ons die te lui zijn de OP te lezen:
[..]
Ik denk dat 100/250 posts een redelijke grens is toch?
Je hebt 500 posts dan is eht geen probleem denk ik..quote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:01 schreef remondepemon het volgende:
[..]
meer dan 1 blijkbaar...
ok dan!
*rustig afwacht
Geregistreerd op: maandag 5 april 2004 @ 14:16quote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:02 schreef Dhr.Swinckels het volgende:
* kibber zou Gmail ook graag willen proberen
Wie invite me ?
Mr _ _ S (@) Hotmail (.) com
als je nou eens leest enzoquote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:03 schreef bokje het volgende:
als ik er ook een zou kunnen krijgen ....
bokkie at softhome. net
Geregistreerd op: zondag 20 april 2003 @ 17:44quote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:03 schreef bokje het volgende:
als ik er ook een zou kunnen krijgen ....
bokkie at softhome. net
Ik ben een normale kut-userquote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:05 schreef breakdancer2 het volgende:
kibber ben jij admin??
breakdancer2 ben jij misschien een vuile kutprofiteurquote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:05 schreef breakdancer2 het volgende:
kibber ben jij admin??
Misschien als je het helemaal bovenaan de OP zet wel...quote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:06 schreef Hare het volgende:
Kan dit topic niet gewoon dichtgegooid worden tot de TS heel duidelijk stelt dat iedereen onder de zoveel post en al zo lang lid van fok! niet in aanmerking komt?
(al ben ik bang dat daar toch niet naar geluisterd word)
Helemaal niet.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:09 schreef pietjeaap het volgende:
Zit nu ongeveer 6 maanden op fok!, voornamelijk lurker. afentoe posten op de FP. maar hier lopen echt een stel aso's rond zeg! ik weet niet precies wie je bent kibber, maar je vind jezelf nogal wat...
o, dat moest ik nog veranderenquote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:03 schreef kibber het volgende:
[..]
Je hebt 500 posts dan is eht geen probleem denk ik..
Maar kijk eens naar de andere..
30 posts.. Denk je nue cht dat je dan op de lijst komt?
Waar in Leidschendam woon je trouwens ongeveer?
Heb er zelf 13 jaar gewoont in Prinsenhof.
Misschien moet je zelf de OP post nog een keer doorlezen i.p.v. stampij te gaan lopen maken, of moeten we allemaal even weten hoeveel posts jij niet niet hebt gemaaktquote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:05 schreef kibber het volgende:
[..]
Laatste bezoek: -1 minuten geleden
Aantal posts: 33 (gemiddeld 1 per dag)
![]()
Nee, maar komt bijna nooit op fok, misschien heeft ie die 33 reacties wel geplaatst in de week dat ie zich registreerde en is daarna nooit meer op fok! geweest om nu opeens weer op te duiken.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:28 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Misschien moet je zelf de OP post nog een keer doorlezen i.p.v. stampij te gaan lopen maken, of moeten we allemaal even weten hoeveel posts jij niet niet hebt gemaakt![]()
Iemand die zich in 2003 geregistreerd heeft - heeft zich duidelijk niet voor een Gmail account geregistreerd. En 33 posts zijn ook meer dan 1.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |