abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20683957
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 10:18 schreef rvrb_ke het volgende:

[..]

Bedoel je béarnaise? Want bernadaise heb ik nog nooit van gehoord hoor...

(en dat van iemand die commentaar geeft op de culinaire mogelijkheden van de student )
Oeps!

OK, got me there! Ik kan nochtans beter koken dan spellen blijkbaar (ben trouwens ook student geweest )
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_20691906
Zolang het foutje maar in de spelling zit en niet in de saus
Het viel me gewoon op en vond het eigenlijk wel grappig vandaar... ik ben nog altijd student, maar kan gelukkig veeeeel beter koken dan de gemiddelde student
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it...
  zondag 18 juli 2004 @ 16:18:57 #53
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_20702119
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 20:05 schreef rvrb_ke het volgende:
Zolang het foutje maar in de spelling zit en niet in de saus
Het viel me gewoon op en vond het eigenlijk wel grappig vandaar... ik ben nog altijd student, maar kan gelukkig veeeeel beter koken dan de gemiddelde student
Het niveau van de gem. student is echt Maar het niveau van de gem. nederlander is sowieso niet om met een stok aan te raken
Helaas zijn er dan nog veel te veel mensen die "denken" dat ze kunnen koken, tsja bij gebrek aan goed vergelijkingsmateriaal...
pi_20707127
Heb je wel gelijk in...

Mensen zeggen snel goed te kunnen koken... Maar ik vind uit pakjes saus toveren enzo niet goed koken... Als je al je dingen zelf maakt (dus vers en niet uit zo een zakje, pakje, blikje, doosje) dan mag je van mij pas beginnen denken dat je goed kan koken...
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it...
  zondag 18 juli 2004 @ 23:45:02 #55
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_20711484
quote:
Op zondag 18 juli 2004 20:14 schreef rvrb_ke het volgende:
Heb je wel gelijk in...

Mensen zeggen snel goed te kunnen koken... Maar ik vind uit pakjes saus toveren enzo niet goed koken... Als je al je dingen zelf maakt (dus vers en niet uit zo een zakje, pakje, blikje, doosje) dan mag je van mij pas beginnen denken dat je goed kan koken...
Zoals ik spinazie in dit topic al snel associeer met iglo diepvries ala creme, wat in combi met (overkookte pasta) en spekjes dus een vette zoute klomp wordt

Verse spinazie geroerbakt en broodkruimels (of lekkere biscottes), pijnboompitten met mate wat spekjes wordt al wat hebbelijker (nog steeds niet echt mijn favo pastagerecht )
pi_26405820
Handig om te bewaren, deze recepten. Voor in de toekomst...
  donderdag 21 april 2005 @ 19:45:51 #57
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26411496
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 08:43 schreef DrFonk het volgende:
Men neme genoeg Tagliatelle voor 2 personen. Spekjes uitbakken en apart leggen. Bourcin kuipje kopen en in de pan. berg trostomaten erbij (bij voorkeur Tasty Toms) en even laten koken. dan de spekjes erbij en over de tagliatelle. Toppertje!
Klinkt idd erg lekker
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 21 april 2005 @ 20:17:40 #58
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_26412245
prei + ui + knoflook + spek uitbakken culinesse / room erover heen
macaroni koken
op een bord en klaar
heerlijk!
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  vrijdag 22 april 2005 @ 00:59:28 #59
63900 xelzix
Get on with it!
pi_26420770
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 20:23 schreef Elitefucker het volgende:

[..]

Yoghurt erbij? In de pan op het vuur?
ja hoor, gaat prima. (ik spreek uit ervaring) Die yoghurt zorgt ervoor dat het wat frisser en lichter wordt.
I can resist everything but temptation.
  zaterdag 23 april 2005 @ 23:44:37 #60
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_26464083
Vraagje: die spinazie in het recept in de OP: is dat verse spinazie
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 24 april 2005 @ 00:17:23 #61
55829 Mayadevi
Illusie/desillusie*
pi_26464770
"Oosterse groentenmix", 'n bamipakket of desnoods soepgroenten,
even roerbakken in wat
olie,
eventueel met wat ketjap en een teentje knoflook,
pakje satésaus ,kant&klare van honig ofzo, voor het gemak erbij,
pakje kokosmelk (Conimex ofzo) erbij.
Eventueel wat cashewnoten of pinda's op het laatst er door.
Lekker makkelijk met mi waar je alleen water op moet gieten
Eventueel met een gebakken eitje, gebakken uitjes, enz.enz.
*Doorhalen wat niet van toepassing is
Are we part of the solution or we part of the pollution
pi_26469796
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 23:44 schreef Duderinnetje het volgende:
Vraagje: die spinazie in het recept in de OP: is dat verse spinazie
Ik gebruik zelf altijd diepvriesspinazie, waar dan al wat room doorheen zit. Kun je iig bij de C1000 kopen.
pi_26477410
Lekkere pasta
paste (die wokkels), kip in stukjes gesneden, groentenmix, perzikstukjes en boursin peper bakje. Desnoods nog een paprika erdoorheen. Alles door elkaar ketsen, en zwaar genieten. Vooral die stukjes perzik zijn een frisse afwisseling met de pepersmaak. Zorg er wel voor dat je veel maakt, want je blijft echt vreten!

Lekkere nacho's (alleen dan wel met vlees)
Gehakt bakken, tomaten erbij (deels in blik, deels vers), een uitje, paprika. Daarna wat nacho's op een bord gooien en eventueel met gesmolten kaas overgieten. De mix eroverheen, daarna serveren met zure room en chilisaus. Een echte eenpansmaaltijd, en klaar in 10 minuten. Reken op één zak nacho's voor twee personen, dan heb je een goed bord vol.
  zondag 24 april 2005 @ 23:14:42 #64
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_26486772
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 16:51 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

Zijn dat wat in de meeste winkels "suger snaps" heten? Die zijn behoorlijk duur, of niet?!
Klinkt verder wel lekker inderdaad, maar eens proberen vandeweek
geen idee of ie dat bedoeld, maar sugarsnaps duur? Naar mijn weten zijn dat gewoon peultjes snel gaar geblancheerd, die giet je af, mik je er een flinke klont boter in en een berg suiker, verhit je, goed schudden met de pan tot alle peultjes een mooi laagje krijgen en voila, Sugarsnaps.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  maandag 25 april 2005 @ 11:34:09 #65
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_26493893
quote:
Op zondag 24 april 2005 11:33 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik gebruik zelf altijd diepvriesspinazie, waar dan al wat room doorheen zit. Kun je iig bij de C1000 kopen.
Dank je!

Klinkt als een fijn snel gerecht en ik ga het proberen.

Wel gestudeerd en toch nooit genoemde pasta op mijn bord gehad. Hm, kennelijk studeerde ik vanonder een steen
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 25 april 2005 @ 11:39:24 #66
91373 Blumchen
Your body is a wonderland
pi_26494002
Men neme 1 zakje penne, prei, champignon kruidenkaas en kip
Eerst de kip bakken en de pasta opzetten, als de kip bijna klaar is, de in ringen gesneden prei en padestoellen erbij.. even laten slinken, dan de kruidenkaas erbij.. even roeren, en pasta afgieten.. en klaar T is echt heeel lekker..
And if you want love, We'll make it
Swimming a deep sea, Of blankets
Take all your big plans, And break 'em
pi_26496705
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:34 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dank je!

Klinkt als een fijn snel gerecht en ik ga het proberen.

Wel gestudeerd en toch nooit genoemde pasta op mijn bord gehad. Hm, kennelijk studeerde ik vanonder een steen
't Is alleen wel een beetje machtig; ikzelf wil nog wel es een halve kilo diepvries spinazie gebruiken. Dan doe ik er ook nog wat uitjes en champjes doorheen, en dan nog natuurlijk spekjes. Ik geloof dat sommige mensen er ipv gewone room er roomkaas doorheen gooien, maar dat maakt imo verder weinig uit.
pi_26499265
quote:
Op zondag 24 april 2005 23:14 schreef Euc- het volgende:

[..]

geen idee of ie dat bedoeld, maar sugarsnaps duur? Naar mijn weten zijn dat gewoon peultjes snel gaar geblancheerd, die giet je af, mik je er een flinke klont boter in en een berg suiker, verhit je, goed schudden met de pan tot alle peultjes een mooi laagje krijgen en voila, Sugarsnaps.
Neenee.... sugar snaps isj gewoon een aparte soort puelvrucht, ongeveer het formaat van een peultje maar dan dikker. Ze zijn zoeter (vandaar de naam) en kunnen rauw al gegeten worden. Zijn ook lekker om te wokken of even te blancheren, maar hoeven dat nog korter dan peultjes....
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 26 april 2005 @ 00:00:13 #69
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_26509126
quote:
Op maandag 25 april 2005 13:51 schreef Haushofer het volgende:

[..]

't Is alleen wel een beetje machtig; ikzelf wil nog wel es een halve kilo diepvries spinazie gebruiken. Dan doe ik er ook nog wat uitjes en champjes doorheen, en dan nog natuurlijk spekjes. Ik geloof dat sommige mensen er ipv gewone room er roomkaas doorheen gooien, maar dat maakt imo verder weinig uit.
Ik ben nogal een vreetzak, dus dat machtige is voor mij niet echt een belemmering vrees ik

Maar het lijkt me wel leuk en lekker om van zo'n 'basisrecept' dat kennelijk veel mensen kennen en lekker vinden, nét iets anders te maken.
Geroosterde pijnboompitjes erdoor. Of inderdaad een uitje en paddestoelen. Of door (verse) spinazie eerst kort te stoven in knoflook/paar ansjovisjes/scheutje balsamico. En wat kappertjes erdoorheen vlak voor het serveren, samen met wat fijngehakte basilicum

Typisch zo'n gerechtje dat algemeen in de smaak valt, maar waar je desgewenst met relatief weinig inspanning ook nog nét iets meer van kunt maken
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_26672845
Ff een schopje, want ik kwam gister weer met een gerecht waarbij ik mezelf verbaasde

Wat je nodig hebt:
-macaroni, het liefst van die Penne
-vlees, ik had gehakt
-broccoli
-champignons
-ketjap

Broccoli en vlees kun je roerbakken, later gooi je daar de champignons bij. Ondertussen de penne koken. Als dat klaar is kun je het bij elkaar gooien, en met wat ketjap afmaken. Nou ,als dat niet lekker is....
pi_26743653
Fusilli koken, salamiworst snijden, tomaten snijden, knoflookje persen, fusilli in ruime schaal doen, salami, knoflook en tomaten erbij, pakje boursin erover pleuren en mengen. Boursin smelt heerlijk weg.
pi_26812795
Ik geef em weer ff een schop, want ik ben goed bezig de laatste tijd. Komtie.

Benodigdheden:

-ijsbergsla, liefst in plastic, want dat hoef je niet te wassen enzo
-knofloof
-champignons
-tonijn
-olijven
-pennen (alweer ja )
-dressing

Pennen koken, champigons bakken met de knoflook erbij, na 10 minuten pennen ff afspoelen met water zodat ze niet te warm zijn. Dan champignons erbij, knofloof, tonijn erdoor jassen, en de olijven in stukjes erdoor. Afmaken met dressing en eventueel zilveruitjes.
  zondag 8 mei 2005 @ 03:25:21 #73
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_26817527
hét studengerecht is nog altijd een krat bier met een zak chips.

Of een hete aardappel...
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_26820770
quote:
Op zondag 8 mei 2005 03:25 schreef Nembrionic het volgende:
hét studengerecht is nog altijd een krat bier met een zak chips.

Of een hete aardappel...
Jij bent ook goed bezig
  zondag 8 mei 2005 @ 19:02:40 #75
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_26830924
quote:
Op zondag 8 mei 2005 12:15 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Jij bent ook goed bezig
Ik ben dan ook geen student. Ben ik slechts 3 (nou, stiekum 2) maanden geweest.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nembrionic op 08-05-2005 19:21:33 ]
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')