Oeps!quote:Op zaterdag 17 juli 2004 10:18 schreef rvrb_ke het volgende:
[..]
Bedoel je béarnaise? Want bernadaise heb ik nog nooit van gehoord hoor...
(en dat van iemand die commentaar geeft op de culinaire mogelijkheden van de student)
Het niveau van de gem. student is echtquote:Op zaterdag 17 juli 2004 20:05 schreef rvrb_ke het volgende:
Zolang het foutje maar in de spelling zit en niet in de saus![]()
Het viel me gewoon op en vond het eigenlijk wel grappig vandaar... ik ben nog altijd student, maar kan gelukkig veeeeel beter koken dan de gemiddelde student
Zoals ik spinazie in dit topic al snel associeer met iglo diepvries ala creme, wat in combi met (overkookte pasta) en spekjes dus een vette zoute klomp wordtquote:Op zondag 18 juli 2004 20:14 schreef rvrb_ke het volgende:
Heb je wel gelijk in...
Mensen zeggen snel goed te kunnen koken... Maar ik vind uit pakjes saus toveren enzo niet goed koken... Als je al je dingen zelf maakt (dus vers en niet uit zo een zakje, pakje, blikje, doosje) dan mag je van mij pas beginnen denken dat je goed kan koken...
Klinkt idd erg lekkerquote:Op donderdag 1 juli 2004 08:43 schreef DrFonk het volgende:
Men neme genoeg Tagliatelle voor 2 personen. Spekjes uitbakken en apart leggen. Bourcin kuipje kopen en in de pan. berg trostomaten erbij (bij voorkeur Tasty Toms) en even laten koken. dan de spekjes erbij en over de tagliatelle. Toppertje!
ja hoor, gaat prima. (ik spreek uit ervaring) Die yoghurt zorgt ervoor dat het wat frisser en lichter wordt.quote:Op donderdag 8 juli 2004 20:23 schreef Elitefucker het volgende:
[..]
Yoghurt erbij? In de pan op het vuur?
Ik gebruik zelf altijd diepvriesspinazie, waar dan al wat room doorheen zit. Kun je iig bij de C1000 kopen.quote:Op zaterdag 23 april 2005 23:44 schreef Duderinnetje het volgende:
Vraagje: die spinazie in het recept in de OP: is dat verse spinazie![]()
geen idee of ie dat bedoeld, maar sugarsnaps duur? Naar mijn weten zijn dat gewoon peultjes snel gaar geblancheerd, die giet je af, mik je er een flinke klont boter in en een berg suiker, verhit je, goed schudden met de pan tot alle peultjes een mooi laagje krijgen en voila, Sugarsnaps.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 16:51 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Zijn dat wat in de meeste winkels "suger snaps" heten? Die zijn behoorlijk duur, of niet?!
Klinkt verder wel lekker inderdaad, maar eens proberen vandeweek
Dank je!quote:Op zondag 24 april 2005 11:33 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik gebruik zelf altijd diepvriesspinazie, waar dan al wat room doorheen zit. Kun je iig bij de C1000 kopen.
't Is alleen wel een beetje machtig; ikzelf wil nog wel es een halve kilo diepvries spinazie gebruiken. Dan doe ik er ook nog wat uitjes en champjes doorheen, en dan nog natuurlijk spekjes. Ik geloof dat sommige mensen er ipv gewone room er roomkaas doorheen gooien, maar dat maakt imo verder weinig uit.quote:Op maandag 25 april 2005 11:34 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dank je!
Klinkt als een fijn snel gerecht en ik ga het proberen.
Wel gestudeerd en toch nooit genoemde pasta op mijn bord gehad. Hm, kennelijk studeerde ik vanonder een steen
Neenee.... sugar snaps isj gewoon een aparte soort puelvrucht, ongeveer het formaat van een peultje maar dan dikker. Ze zijn zoeter (vandaar de naam) en kunnen rauw al gegeten worden. Zijn ook lekker om te wokken of even te blancheren, maar hoeven dat nog korter dan peultjes....quote:Op zondag 24 april 2005 23:14 schreef Euc- het volgende:
[..]
geen idee of ie dat bedoeld, maar sugarsnaps duur? Naar mijn weten zijn dat gewoon peultjes snel gaar geblancheerd, die giet je af, mik je er een flinke klont boter in en een berg suiker, verhit je, goed schudden met de pan tot alle peultjes een mooi laagje krijgen en voila, Sugarsnaps.
Ik ben nogal een vreetzak, dus dat machtige is voor mij niet echt een belemmering vrees ikquote:Op maandag 25 april 2005 13:51 schreef Haushofer het volgende:
[..]
't Is alleen wel een beetje machtig; ikzelf wil nog wel es een halve kilo diepvries spinazie gebruiken. Dan doe ik er ook nog wat uitjes en champjes doorheen, en dan nog natuurlijk spekjes. Ik geloof dat sommige mensen er ipv gewone room er roomkaas doorheen gooien, maar dat maakt imo verder weinig uit.
Jij bent ook goed bezigquote:Op zondag 8 mei 2005 03:25 schreef Nembrionic het volgende:
hét studengerecht is nog altijd een krat bier met een zak chips.
Of een hete aardappel...
Ik ben dan ook geen student. Ben ik slechts 3 (nou, stiekum 2) maanden geweest.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |