bij deze een nieuwe hangplek voor allen uit wfl (of wflquote:een goede wetenschappelijke vooruitgang is alleen mogelijk als er veel koffie gedronken wordt. belangrijke wetenschappelijke inzichten worden verkregen door de hersenen te stimuleren. ook het ploeterwerk dat in de wetenschap zo onmisbaar is kan het best uitgevoerd worden onder invloed van caffeine. juist hierom moet er in het wfl-forum een centraal koffie topic worden geopend. een topic waarin wetenschappers onder elkaar alle mogelijke manieren om koffie te verbouwen, te zetten, te drinken en wat er nog meer bij komt kijken bespreken.
wat is er mis met koffie?quote:op woensdag 23 juni 2004 11:40 schreef alicey het volgende:
we hadden al het alcohol topic als deel 2, koffie is zo deel 1
niets, maar er is al een topic over volgekletstquote:op woensdag 23 juni 2004 11:54 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
wat is er mis met koffie?![]()
quote:op woensdag 23 juni 2004 00:44 schreef marvin-the-martian het volgende:
@ schorpioen
zou [borrel] koffie^2 een sticky kunnen krijgen (of moet het zich daarvoor eerst bewijzen???![]()
)
dussss daar gaan wequote:op woensdag 23 juni 2004 02:23 schreef schorpioen het volgende:
nou, de ervaring heeft geleerd dat niet sticky topics meer gelezen worden dan sticky topics. en er was al een topic alcohol als opvolger van het koffie topic en dat is ook al flink naar beneden gedonderd. dus laat het zich maar even bewijzen idd.
quote:op woensdag 23 juni 2004 11:57 schreef brittje het volgende:
je drinkt teveel koffie als:
je omhoogt schijt.
je een proces-verbaal voor snelheid krijgt, zelfs als je parkeert.
[...]
je je hond helpt zijn staart te achtervolgen.
je ehbo trommel een infuus met koffie bevat.
![]()
![]()
we zouden met een aantal geld kunnen bijeenleggen zodat er een wfl fok!er naar dat symposium (20th international conference on coffee science, asic 2004 bangalore, india october 11-15) kan, om vervolgens verslag uit te brengen op fok! zodat we er allemaal een beetje bij kunnen zijn...quote:op woensdag 23 juni 2004 15:54 schreef zigurana het volgende:
@ marvin: briljante site, daar kun je je hart ophalen...
en dat is niet alleen als chemicus!
rotterdam - er is een student ontvoerd. hij kwam zojuist uit de universiteit toen hij door drie gemaskerde personen werd overmeesterd en afgevoerd. de ontvoering is opgeeist door een groepering die zich wfl noemt, en verklaart een splintergroepering te zijn die is voortgekomen uit fok.quote:op woensdag 23 juni 2004 17:02 schreef marvin-the-martian het volgende:
[..]
we zouden met een aantal geld kunnen bijeenleggen zodat er een wfl fok!er naar dat symposium (20th international conference on coffee science, asic 2004 bangalore, india october 11-15) kan, om vervolgens verslag uit te brengen op fok! zodat we er allemaal een beetje bij kunnen zijn...![]()
als we een student sturen en hem/haar opgeven voor 15 juli kost het kaartje nog geen 80 euro (reiskosten enzo voor eigen rekening...)
quote:op woensdag 23 juni 2004 17:08 schreef alicey het volgende:
[..]
rotterdam - er is een student ontvoerd. hij kwam zojuist uit de universiteit toen hij door drie gemaskerde personen werd overmeesterd en afgevoerd. de ontvoering is opgeeist door een groepering die zich wfl noemt, en verklaart een splintergroepering te zijn die is voortgekomen uit fok.
zoiets?
de universele algebrastructuurquote:op zaterdag 26 juni 2004 15:18 schreef thabit het volgende:
binnen welke algebrastructuur nemen we hier eigenlijk het kwadraat van koffie?
* marvin-the-martian blaast meequote:op donderdag 1 juli 2004 17:09 schreef mobious het volgende:
* blaast even nieuw leven in
bron esaquote:how much does it cost?
the cost of the iss, including development, assembly and running costs over a period of at least 10 years, will come to 100 billion euros. high technology on the space frontier is not cheap.
however, the good news is that it comes cheaper than you might think. that 100 billion figure is shared over a period of almost 30 years between all the participants: the united states, russia, canada, japan and 10 of the 15 european nations who are part of esa. the european share, at around 8 billion euros spread over the whole programme, amounts to just one euro spent by every european every year: less than the price of a cup of coffee in most of our big cities.
quote:op donderdag 15 juli 2004 11:26 schreef pfaf het volgende:
ik kan nu wel een sterk bakkie gebruiken.
geen koffie -->quote:op donderdag 15 juli 2004 13:33 schreef marvin-the-martian het volgende:
[..]
*hoort hamers in zijn hoofd na gisteravond
--> hmmm maar eens een sterke bak pakken....![]()
thee is voor luie ongemotiveerde ongeinteresseerde mensen.quote:op vrijdag 16 juli 2004 14:53 schreef k3vil het volgende:
thee ownz
dat kan op dit moment wel overeenkomen jaquote:op vrijdag 16 juli 2004 14:55 schreef alicey het volgende:
[..]
thee is voor luie ongemotiveerde ongeinteresseerde mensen.
nou, vooruit. schenk jezelf dan maar.quote:op vrijdag 16 juli 2004 14:57 schreef k3vil het volgende:
[..]
dat kan op dit moment wel overeenkomen ja
verwend nest.quote:op maandag 2 augustus 2004 10:38 schreef thabit het volgende:
de gewone was op vanmorgen, dus ik moet nu een hele dag op dat automaat-spul zien te overleven.
het verschil moet er wezen.quote:op maandag 2 augustus 2004 12:39 schreef pietjuh het volgende:
ik kan overleven zonder koffie
*nog meer bikkel is*
is weer terug op mijn vertrouwde stageplek met koffie-automaatquote:op dinsdag 24 augustus 2004 23:15 schreef ringo het volgende:
koffie is des kantoorpikkies opium.
dit is een koffie-topic, geen sen-fuckin'-seo topicquote:op woensdag 25 augustus 2004 13:09 schreef het_fokschaap het volgende:
ik krijg meteen zin in een kopje koffie.
* doffy gaat even senseo aanzwengelen
hij smaakt anders primaquote:op woensdag 25 augustus 2004 13:17 schreef doffy het volgende:
[..]
dit is een koffie-topic, geen sen-fuckin'-seo topic
quote:op woensdag 25 augustus 2004 14:30 schreef schorpioen het volgende:
omdat men het blijkbaar zo leuk vindt om te slowchatten (zie het feedbacktopic) daarom maar een oud topic weer in ere hersteld. topictitel is koffie maar natuurlijk mogen onder het genot van een lekker bakkie pleur alle onderwerpen besproken worden.
quote:
quote:op donderdag 26 augustus 2004 10:09 schreef mobious het volgende:
ik heb viola_holt al een tijdje niet meer gezien in wfl. vakantie? spreekt iemand vh tegenwoordig nog op irc? (ik heb nog wel een ander vermoeden, dat te maken heeft met de sig van vh)
nee, het_fokschaapquote:op donderdag 26 augustus 2004 13:21 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mijn naam is haas !
toch die sig hè? 'k dacht al.quote:op donderdag 26 augustus 2004 13:21 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mijn naam is haas...eh...het_fokschaap !
je werkt vast bij de recherchequote:op donderdag 26 augustus 2004 13:53 schreef mobious het volgende:
[..]
toch die sig hè? 'k dacht al.
en dat allemaal dankzij douwe egberts.quote:op donderdag 26 augustus 2004 14:11 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
je werkt vast bij de rechercheeen echte speurneus !
ja, het leven gaat niet altijd over rozen.. en als het over rozen gaat, zit het vol met doorns.quote:op donderdag 26 augustus 2004 17:19 schreef mobious het volgende:
alicey, wat ben je trouwens het laatste half jaar serieus bezig. voorheen zag ik alleen maar "alicy-topiques": topiques waar de meeste mensen totaal niks van begrepen inclusief mods, waardoor er rijkelijk met slotjes werd gestrooid. nu lijkt het wel alsof je bent afgedaald tot het niveau van de doodnormale sterveling (woordgrap intended).
zodat er een slotje op komt omdat akkersloot de islam er bij betrekt?quote:op donderdag 26 augustus 2004 21:06 schreef alicey het volgende:
wellicht dat ik ooit weer eens geniale topics zal openen.
verdomme en ik was juist zo gehecht aan m'n koffie.quote:op vrijdag 16 juli 2004 14:55 schreef alicey het volgende:
thee is voor luie ongemotiveerde ongeinteresseerde mensen.
dit is niet de eerste keer dat ik deze one-liner lees.. waarom moet jij overal akkersloot er bij halen?quote:op donderdag 26 augustus 2004 21:10 schreef boomstam het volgende:
[..]
zodat er een slotje op komt omdat akkersloot de islam er bij betrekt?![]()
douwe...quote:op donderdag 26 augustus 2004 17:16 schreef alicey het volgende:
en dat allemaal dankzij douwe egberts.
hoe verschillend het toch kan gaan... ik kreeg een schop onder m'n hol van beiden en een italiaanse espresso-machine toe.quote:op donderdag 26 augustus 2004 22:26 schreef daniel_hoenderdos het volgende:
ik kreeg toen ik op kamers ging een kus van mijn moeder en een koffiezetapparaat van mijn pa. moge zij beide geheiligd worden.
kreeg waterkoker+ koffie-kan en filter houder combi mee...quote:op vrijdag 27 augustus 2004 11:08 schreef pfaf het volgende:
* marvin-the-martian zet ook nog een bakkie op z'n ouderwetse de-koffiezetapparaat.
quote:[...]
conceived to make the science as accessible as possible, the quantum universe report focuses on nine fundamental questions in response to a request by two major research funding agencies, the us department of energy and the national science foundation.
the report was prepared by a task force chaired by persis drell, director of research at the stanford linear accelerator center (slac).
[...]
an unusual feature of the document - which went through some 24 drafts during its five months of preparation - was the emphasis on communication. from the beginning, the committee included two science communication experts - neil calder of slac and judy jackson of fermi national laboratory in batavia, ill.
"it was so important to us that quantum universe be accessible and engaging," calder said. "the physics is so cool, we wanted people to read the report and go: 'wow!'"
[...]
"for some of us, the first reaction was: 'what? twenty-first-century physics in a 19th-century cover?'" drell said, referring to its leather-logbook look.
with its use of photography and graphics, quantum universe is pleasing to the eye and includes playful details such as a fake sticky note on the back.
[...]
at the same time, she said, "the research being carried out at slac, especially through [the particle-collider experiment] babar and kipac, and in the stanford physics department, is targeted to many of those questions. we cover just about all of them."
so far, the intended audience of quantum universe - the funding agencies and all levels of washington policymakers - has given it a warm welcome, jackson said.
"people liked it, and that's extremely gratifying. this is the first time i have ever seen a report get this kind of response."
er zit heel veel dark matter in zwarte kofiequote:op vrijdag 27 augustus 2004 13:46 schreef mobious het volgende:
het dark matter verhaal komt op mij altijd nogal "etherisch" over: zoals men vroeger over "de ether" sprak. verwonderlijk vind ik het dan ook dat men er toch vrij serieus mee bezig is, darkmatter schijnt dus gewoon te bestaan.
ik zou wel willen weten hoe men over zeg 200 jaar over onze wetenschap denkt. en ook de dingen die we geheel fout hebben, maar nu als blinde vlekken in onze wetenschapswereld aanwezig zijn. en hoeveel paradigma verschuivingen we tegen die tijd verder zijn.
mobious soerjadi ?quote:op maandag 30 augustus 2004 13:12 schreef mobious het volgende:
maargoed, de snaren in mijn piano heb ik ook nog niet gezien, terwijl ik, door zuiver beredeneren, wel weet dat ze er moeten zitten.
wannabequote:op maandag 30 augustus 2004 13:40 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mobious soerjadi ?
ik heb net een topique aangemaakt over het grootste getal dat nog nuttig gebruikt wordt. lijkt me nagenoeg eindeloos. al is het natuurlijk niks in vergelijking met oneindigheid.quote:op dinsdag 31 augustus 2004 10:39 schreef marvin-the-martian het volgende:
![]()
![]()
\_/7 + \_/7 + \_/7 =![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
*woei*![]()
![]()
hi iemand vandaag zin in eindeloze vermoeiende topics??? ik zit er klaar voor (naast koffie automaat)...
je bedoelt topic: [w] het probleem van ramsey ?!?!quote:op dinsdag 31 augustus 2004 10:48 schreef mobious het volgende:
[..]
ik heb net een topique aangemaakt over het grootste getal dat nog nuttig gebruikt wordt. lijkt me nagenoeg eindeloos. al is het natuurlijk niks in vergelijking met oneindigheid.
ik wacht nu alleen nog op zinnige posters.
-sorry- een ietwat trage reactie maar ik was colleges volgen...quote:op woensdag 1 september 2004 10:26 schreef mobious het volgende:
welk jaar zit je mtm?
het gras is altijd groener bij de burenquote:op woensdag 1 september 2004 14:56 schreef pfaf het volgende:
ik wou dat ik vroegah voor luchtvaarttechniek gekozen had.
wel... als ik soms de topics doorlees en al die coole natuurkunde zooi hoor voorbij komen dan denk ik het omgekeerde...quote:op woensdag 1 september 2004 14:56 schreef pfaf het volgende:
ik wou dat ik vroegah voor luchtvaarttechniek gekozen had.
behalve bij alfa-buren heb ik ondervonden.quote:op woensdag 1 september 2004 15:07 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
het gras is altijd groener bij de buren
ondervonden. ?!?!quote:op woensdag 1 september 2004 15:15 schreef pfaf het volgende:
[..]
behalve bij alfa-buren heb ik ondervonden.
de "tools" van het forum. de waakhonden die kijken of iedereen nog wel netjes in het kader van de wetenschap blijft. paradigmaverankeraars.quote:op woensdag 1 september 2004 15:13 schreef het_fokschaap het volgende:
ja, natuurkundigen zijn juist nodig op het forum. dat is makkelijk bij topics waarin mensen ongefundeerde beweringen doen gebaseerd op wat vrijzinnige natuurkunde
ik volg in het kader van verbreding en goede-cv een half jaar bedrijfskunde. maar ik had nooit verwacht dat dat zo tegen zou vallen: wát is dat verveldend/saai/makkelijk.quote:op woensdag 1 september 2004 15:21 schreef marvin-the-martian het volgende:
[..]
ondervonden. ?!?!![]()
![]()
zoals bijv in het topic over pm's.. met wet van behoud van energie.. komt er iemand langs met dat je die wet niet kunt bewijzen, net als dat je het bestaan van god niet kunt bewijzen..quote:op woensdag 1 september 2004 15:24 schreef mobious het volgende:
[..]
de "tools" van het forum. de waakhonden die kijken of iedereen nog wel netjes in het kader van de wetenschap blijft. paradigmaverankeraars.
meer bruikbaarheid kan ik niet zozeerop komen
quote:op donderdag 2 september 2004 13:45 schreef bensel het volgende:
[..]
zoals bijv in het topic over pm's.. met wet van behoud van energie.. komt er iemand langs met dat je die wet niet kunt bewijzen, net als dat je het bestaan van god niet kunt bewijzen..
dus ik maar zeggen: god is geen wetmatigheid..
zoiemand weet waarschijnlijk niet dat zoiets een gevolg is van het feit dat de langrangiaan niet expliciet van de tijd afhangt. of dat de tijd homogeen is in je inertiaalframe. het zijn uitspraken in de trend " ja, maar het blijft een theorie" .quote:op donderdag 2 september 2004 13:45 schreef bensel het volgende:
[..]
zoals bijv in het topic over pm's.. met wet van behoud van energie.. komt er iemand langs met dat je die wet niet kunt bewijzen, net als dat je het bestaan van god niet kunt bewijzen..
dus ik maar zeggen: god is geen wetmatigheid..
welke van de 17 icons bedoel je precies, dan weet ik of ik me beledigd of gevleid moet voelen.quote:op maandag 6 september 2004 16:16 schreef mobious het volgende:
dat usericon van schorpioen hè? is dat een potretfoto van hemzelf?
inderdaad.quote:(ik zal wel weer een cultuurbarbaar zijn omdat ik betreffende persoon niet ken)
kijk, dat kan ik nog wel aardig volgen.. (niet alles, maar goed, ik studeer geen natuurkunde. wat ik weet is van docu's, en een paar boeken..met formules moet je niet aankomen (had een 2.5 op wiskunde b1,2 examen op havo)quote:op zondag 5 september 2004 20:48 schreef haushofer het volgende:
ej, in een stelsel wil je graag dat de tijd homogeen is ( een deeltje met constante snelheid moet op een volgend tijdstip niet opeens een andere snelheid hebben, toch?) de langrangiaan van een gesloten systeem kan dus niet expliciet van t afhangen, dus dl/dt = 0. na wat gereken zie je dan dat t+u, oftewel kinetische + potentiele energie = constant, via een definitie van de hamiltoniaan h.
dat " gereken " vereist wat kennis van euler's theorema over minimaliseren. ( wat ook gebrukt wordt voor het probleem " via welke baan gaat een kogeltje het snelst naar beneden?") hieruit zie je dan dat, als t homogeen is, dat je totale energie constant is.
zo kun je bv ook stellen dat je stelsel translatie-invariant is, ( homogene ruimte), wat een behouden impuls als gevolg heeft. en een isotrope ruimte ( rotatie invariant) geeft op een soortgelijke manier het behoud van hoekmoment. prachtig toch.
kom ik zo verward over dan?quote:op dinsdag 7 september 2004 09:56 schreef mobious het volgende:
aarrgghhh, je hebt zo'n random icon scriptje draaien. hoe stom kan ik zijn
nou ja, het was in ieder geval zo'n zwaar verward persoon...
toevallig dat je er over begon, want we kregen het deze week weer intensief terug ( hamiltonian principle enzo)quote:op dinsdag 7 september 2004 10:19 schreef bensel het volgende:
[..]
kijk, dat kan ik nog wel aardig volgen.. (niet alles, maar goed, ik studeer geen natuurkunde. wat ik weet is van docu's, en een paar boeken..met formules moet je niet aankomen (had een 2.5 op wiskunde b1,2 examen op havo)
en gisteren werd het bij ons even vlug ter sprake gebracht tijdens mijn eerste college quantum mechanica.quote:op donderdag 9 september 2004 13:23 schreef haushofer het volgende:
toevallig dat je er over begon, want we kregen het deze week weer intensief terug ( hamiltonian principle enzo)
ja, maar ik zit er over na te denken om ook het boek "principles of quantum mechanics" van r. shankur er bij te kopen. het boek heeft iig erg goede reviews op amazon.comquote:op vrijdag 10 september 2004 10:07 schreef haushofer het volgende:
welk boek gebruik je? dat van de geachte heer griffiths?
dan moeten er wel wat mensen gaan komen, anders is het niet leuk.quote:op dinsdag 21 september 2004 17:11 schreef doffy het volgende:
dames en heren, wordt het niet eens tijd voor (een hernieuwde poging tot) een wfl meet?
ik ook, mits er nog meer mensen komen.quote:op dinsdag 21 september 2004 17:46 schreef doffy het volgende:
ik kom, ok?
ik zou juist elke kans aangrijpen om weg te mogen uit oude pekelaquote:op dinsdag 21 september 2004 22:06 schreef het_fokschaap het volgende:
op zich ben ik ook wel in voor een meeting, maar ligt uiteindelijk een beetje aan de details zoals datum en lokatie etc...
ik ook niet zo. strax komen jullie er nog achter dat ik autistisch ben en eigenlijk psychologie studeer.quote:op woensdag 22 september 2004 13:14 schreef pfaf het volgende:
ik durf niet.
een leuke wfl meetquote:op woensdag 22 september 2004 12:14 schreef doffy het volgende:
maar wat zou een wfl meet zijn zonder bensel en haushofer?
een meeting waarbij op het end van de rit de bierviltjes nog steeds vrij zijn van tensoren en maxwellvergelijkingenquote:op woensdag 22 september 2004 12:14 schreef doffy het volgende:
maar wat zou een wfl meet zijn zonder bensel en haushofer?
aan jou bij deze te eer om dit te organiseren.quote:op dinsdag 21 september 2004 17:11 schreef doffy het volgende:
dames en heren, wordt het niet eens tijd voor (een hernieuwde poging tot) een wfl meet?
ja, maar ik wil juist tensoren en maxwellvergelijkingen.quote:op woensdag 22 september 2004 16:55 schreef haushofer het volgende:
een meeting waarbij op het end van de rit de bierviltjes nog steeds vrij zijn van tensoren en maxwellvergelijkingen
quote:op woensdag 22 september 2004 16:59 schreef alicey het volgende:
aan jou bij deze te eer om dit te organiseren.
quote:op woensdag 22 september 2004 19:34 schreef schorpioen het volgende:
zou het dan deze keer wel lukken om meer dan 4 mensen bij elkaar te krijgen?
we posten niet voor niets op een anoniem internet forumquote:op woensdag 22 september 2004 19:34 schreef schorpioen het volgende:
zou het dan deze keer wel lukken om meer dan 4 mensen bij elkaar te krijgen? wfl'ers lijken een beetje meetingschuw...
ik wist dat ik iemand vergeten wasquote:op woensdag 22 september 2004 21:28 schreef schorpioen het volgende:
akkersloot moet ook komen!!!
een van je icoon-plaatjesquote:maar wie is jeff?
de meest prominente wfl user, hoe kun jequote:op woensdag 22 september 2004 21:48 schreef doffy het volgende:
[..]
ik wist dat ik iemand vergeten was![]()
ah! kwartje is gevallen.quote:een van je icoon-plaatjes
waar is ie dan ?quote:op woensdag 22 september 2004 22:29 schreef schorpioen het volgende:
[..]
de meest prominente wfl user, hoe kun je
quote:op woensdag 22 september 2004 22:29 schreef schorpioen het volgende:
de meest prominente wfl user, hoe kun je
quote:ah! kwartje is gevallen.
hij heeft zich bekeerd tot de islam en heeft het nu te druk met bidden.quote:op woensdag 22 september 2004 22:30 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
waar is ie dan ?
oke oke bij deze zal ik dan mijn gezicht laten zien...quote:op woensdag 22 september 2004 19:52 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
we posten niet voor niets op een anoniem internet forum
zie je wel, weer zo'n contact gestoordequote:op donderdag 23 september 2004 23:37 schreef marvin-the-martian het volgende:
[..]
oke oke bij deze zal ik dan mijn gezicht laten zien...![]()
[afbeelding]
is het een schaap ?quote:ok en dan meteen een pic van mijn huisdier...
[afbeelding]
weten jullie al wat het is :')
spoiler: nope ik heb geen huisdieralleen een cactus
![]()
jij hebt tenminste nog een hoofd.....haha.....mwhahaha.....mwoahahahahaahahaha!quote:op donderdag 23 september 2004 23:37 schreef marvin-the-martian het volgende:
[..]
oke oke bij deze zal ik dan mijn gezicht laten zien...![]()
dan ben ik ook van de partij!quote:op zaterdag 25 september 2004 23:32 schreef haushofer het volgende:
kunnen we eit gaastra ook uitnodigen.
eh... neequote:op zondag 26 september 2004 22:03 schreef doffy het volgende:
is amsterdam dicht genoeg bij grunn?![]()
wat dachten we van de theologische faculteit in kampen?
ik was al het zwarte schaap.quote:op maandag 27 september 2004 13:04 schreef mobious het volgende:
een meet is altijd wel prettig voor mensen die willen zien of het_fokschaap een gewoon wit schaap is of een albino zwart schaap.
wellicht, want je ziet niet dat het zwart is.quote:op maandag 27 september 2004 13:14 schreef mobious het volgende:
niet albino?
zelfs mij wordt dus een kans gegund.quote:op maandag 27 september 2004 21:30 schreef atuin-hek het volgende:
idee net naarboven gekomen in #wfl (komt allen!)
paar schaakborden mee naar de meet en na een paar biertjes wat uitproberen
bij deze heb je een uitdagingquote:op maandag 27 september 2004 21:33 schreef alicey het volgende:
[..]
zelfs mij wordt dus een kans gegund.
als jij voor het bord en de stukken zorgt, neem ik hem aan.quote:op maandag 27 september 2004 22:04 schreef atuin-hek het volgende:
[..]
bij deze heb je een uitdaging
kunnen we dan niet gewoon meeten in het ctw-gebouw? wel zo makkelijk.quote:op maandag 27 september 2004 21:30 schreef atuin-hek het volgende:
idee net naarboven gekomen in #wfl (komt allen!)
paar schaakborden mee naar de meet en na een paar biertjes wat uitproberen
wtf is ctw ?quote:op dinsdag 28 september 2004 10:27 schreef pfaf het volgende:
[..]
kunnen we dan niet gewoon meeten in het ctw-gebouw? wel zo makkelijk.
helaas wel.quote:op dinsdag 28 september 2004 16:55 schreef atuin-hek het volgende:
oftewel de horst =) (toch?)
als ze het al verdienen hebben ze het toch niet van ons nodig?quote:op dinsdag 28 september 2004 18:31 schreef het_fokschaap het volgende:
[afbeelding]
http://www.virgingalactic.com/
zullen we met z'n allen geld inzamelen zodat crash en marvin mee kunnen !
170.000 dollar gaat dit geintje kosten, maar ze verdienen het !
hee, dat ligt niet in grunn! wat hadden we nou afgesprokenquote:op dinsdag 28 september 2004 14:29 schreef pfaf het volgende:
construerende en technische wetenschappen.
* marvin-the-martian = voorstander...quote:op dinsdag 28 september 2004 18:31 schreef het_fokschaap het volgende:
[afbeelding]
http://www.virgingalactic.com/
zullen we met z'n allen geld inzamelen zodat crash en marvin mee kunnen !
170.000 dollar gaat dit geintje kosten, maar ze verdienen het !
uiteraard...quote:op woensdag 29 september 2004 15:53 schreef doffy het volgende:
en een "i love schaapje, doffy, alicey, pfaf!' eronder, he!
quote:op vrijdag 1 oktober 2004 03:52 schreef atuin-hek het volgende:
-bla- gratis vreten/zuipen
jij bent anders ook biologisch hoor...quote:op donderdag 30 september 2004 09:34 schreef pfaf het volgende:
nee, biologie is niet aan mij besteed.
waarom denk je dat ik niet op meets kom?quote:op vrijdag 1 oktober 2004 20:10 schreef bensel het volgende:
[..]
jij bent anders ook biologisch hoor...![]()
toch?
student zijn is gooooeeedquote:op vrijdag 1 oktober 2004 15:29 schreef marvin-the-martian het volgende:
[..]
![]()
![]()
voor koffie-zet-apparaat en achter internetquote:op donderdag 14 oktober 2004 10:39 schreef pfaf het volgende:
schopje voor die heerlijke bak koffie ( 170 atuin-hek) die voor me staat.
ik dacht dat jij alleen colleges over de srt en art kreeg?quote:op woensdag 27 oktober 2004 11:25 schreef haushofer het volgende:
lekkere koffie met stukjes erin tijden het leren van mn vaste stof fysica
zo heet, dat je de rest van de dag een pijnlijke / gevoelige tong hebt.quote:op woensdag 27 oktober 2004 12:11 schreef bensel het volgende:
koffie koffie, lekker bakkie kofife...
slurp.... hete koffie![]()
nee, dat lijkt maar zoquote:op woensdag 27 oktober 2004 11:52 schreef pfaf het volgende:
[..]
ik dacht dat jij alleen colleges over de srt en art kreeg?
dat is inderdaad een nadeel. ik heb een loden pijp, op dat gebied heb ik geen problemen met hete koffie. als het echter per ongeluk je tong raakt.quote:op woensdag 27 oktober 2004 12:13 schreef pfaf het volgende:
[..]
zo heet, dat je de rest van de dag een pijnlijke / gevoelige tong hebt.
quote:op woensdag 27 oktober 2004 12:11 schreef bensel het volgende:
koffie koffie, lekker bakkie kofife...
slurp.... hete koffie![]()
nouja ik heb hier 2 fok. ik heb 1 werkend fok, 1 niet werkend fok. dat is samen 2 1/1 werkend fok.quote:op donderdag 28 oktober 2004 14:49 schreef het_fokschaap het volgende:
koffie drinken met fok! aan zonder reclamebanners is een prima ervaring
quote:op donderdag 28 oktober 2004 21:40 schreef alicey het volgende:
zijn er al ideeen voor een volgende wfl-meet?
enkele dingen die in me opkomen:
- rudeonline wordt als eregast uitgenodigd om uit te leggen dat c=0 (of c=1, of iets in die richting).
en daarna volgt een steniging?![]()
- er wordt een dienst in de moskee bijgewoond.
leuk idee
- akkersloot is onze gastheer (vorige keer ging helaas niet door omdat hij onvoldoende stoelen had).
ken ik niet
meer suggesties zijn uiteraard werlkom!
waar haal je de energie vandaan om een 30 jaar oude groenteboer met lichtsnelheid de ruimte in te schieten?quote:op donderdag 28 oktober 2004 21:45 schreef bensel het volgende:
heb een beter idee: we schieten hem de ruimte in met de lichsnelheid.. en dan kijken of hij nog steeds zegt dat ie stilstaat
simpel, dat is al lang en breed in de topic ter sprake gekomen : we geven hem gewoon een versnelling van c m/s2 mee.quote:op donderdag 28 oktober 2004 21:46 schreef quarks het volgende:
[..]
waar haal je de energie vandaan om een 30 jaar oude groenteboer met lichtsnelheid de ruimte in te schieten? :')
"eén biertje alstublieft."quote:op vrijdag 29 oktober 2004 11:27 schreef haushofer het volgende:
die dan aan de bar exact elke 15 minuten zijn biertje haalt.
nu wordt het me duidelijk. rude verwacht dan natuurlijk dat hij er 10 krijgt, en gaat dit beredeneren.quote:op vrijdag 29 oktober 2004 11:41 schreef maethor het volgende:
[..]
"eén biertje alstublieft."
de wonderbare spijzigingquote:op vrijdag 29 oktober 2004 20:28 schreef doffy het volgende:
het lijkt mij wel tof als rude biertjes gaat halen. stel dat we met 10 mensen zijn, en hij haalt 1 biertje, dan krijgt iedereen 10+1 biertjes!![]()
quote:op vrijdag 29 oktober 2004 20:47 schreef maethor het volgende:
de wonderbare spijziging
dat was volgens mij nog niet bepaaldquote:op zaterdag 30 oktober 2004 13:03 schreef qu63 het volgende:
wanneer is die meet nou??
http://www.islam101.com/onlinetests/index.htmquote:op woensdag 3 november 2004 19:42 schreef doffy het volgende:
ik had een 8.4. weet iemand nog een koran-test?
ik ben al bezig met een herziende koran.quote:op woensdag 3 november 2004 22:11 schreef speknek het volgende:
ook vraag 8 fout..
ik dacht dat ze in alle drie de boeken geloofden, maar toch niet alle boeken?
als het kloptquote:op zondag 7 november 2004 18:43 schreef haushofer het volgende:
ehmmm...voor 3 dimensies bv r2=sqrt( (x2-x1)2 + (y2-y1)2 + (z2-z1)2 ), oftewel
dr2=dx2+dy2+dz2.
tis gewoon pythagorasquote:op zondag 7 november 2004 18:52 schreef het_fokschaap het volgende:
als het kloptdan petje af
quote:op zondag 7 november 2004 18:55 schreef speknek het volgende:
[..]
tis gewoon pythagoras.
die klopt. en in 3 dimensies kun je daar gewoon a2=b2+c2+d2 van makenquote:op zondag 7 november 2004 18:57 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]tja, wiskunde is nooit m'n sterkste kant geweest en ik ken hem ook alleen maar in a^2=b^2+c^2 (dacht ik)
ok, ik noem me een mierenneuker, maar ik kan het niet latenquote:op zondag 7 november 2004 18:43 schreef haushofer het volgende:
ehmmm...voor 3 dimensies bv r2=sqrt( (x2-x1)2 + (y2-y1)2 + (z2-z1)2 )
ah. ok ! dankje !quote:op zondag 7 november 2004 19:03 schreef maethor het volgende:
[..]
die klopt. en in 3 dimensies kun je daar gewoon a2=b2+c2+d2 van maken
kwadraat? welk kwadraat ?quote:op zondag 7 november 2004 19:04 schreef maethor het volgende:
[..]
ok, ik noem me een mierenneuker, maar ik kan het niet laten. je moet in bovenstaande formule ofwel de wortel (sqrt) weghalen, ofwel het kwadraatje op de r links van het is-gelijkteken.
quote:op zondag 7 november 2004 19:56 schreef haushofer het volgende:
[..]
kwadraat? welk kwadraat ?
de koffie smaakt er ook niet minder om.quote:op dinsdag 9 november 2004 12:29 schreef quarks het volgende:
alicey, dat blauw staat je goed![]()
![]()
quote:op dinsdag 9 november 2004 12:44 schreef alicey het volgende:
[..]
de koffie smaakt er ook niet minder om.
daar wordt ik een beetje verlegen van.quote:op dinsdag 9 november 2004 12:49 schreef quarks het volgende:
[..]
![]()
hoe voelt dat nou, al dat aanzien en respect?![]()
aahquote:op dinsdag 9 november 2004 12:54 schreef alicey het volgende:
[..]
daar wordt ik een beetje verlegen van.
goeie taktiek, het verlegen meisje. maar ondertussen mept ze iedere tegenstand straks de grond inquote:op dinsdag 9 november 2004 12:54 schreef alicey het volgende:
daar wordt ik een beetje verlegen van.
waarom heb jij me nou weer door?quote:op dinsdag 9 november 2004 15:38 schreef iteejer het volgende:
[..]
goeie taktiek, het verlegen meisje. maar ondertussen mept ze iedere tegenstand straks de grond in
waarom denk jij dat ik mijn helm en harnas al aan het oppoetsen ben?quote:op dinsdag 9 november 2004 15:43 schreef alicey het volgende:
waarom heb jij me nou weer door?
ik dacht eigenlijk dat het tegen muggen was.quote:op dinsdag 9 november 2004 15:45 schreef iteejer het volgende:
[..]
waarom denk jij dat ik mijn helm en harnas al aan het oppoetsen ben?
uitsluitend koffie gaarne.quote:op dinsdag 9 november 2004 16:32 schreef bensel het volgende:
ach, die mugen komen zelfs door de kleinste mazen, dus wees maar niet ongerust..
koffie, alicey?
wat moet je erin?
nu al mijn favoriete fokker...quote:op dinsdag 9 november 2004 16:33 schreef alicey het volgende:
[..]
uitsluitend koffie gaarne.
* quarks meldtquote:op dinsdag 9 november 2004 21:40 schreef alicey het volgende:
ik ben vast niet de enige fokker die koffie zwart drinkt hoor.
inderdaad, vaak zijn het overigens stropdassen die hun koffie verkrachten met melk en suiker.quote:op dinsdag 9 november 2004 22:37 schreef thabit het volgende:
mensen die hun koffie niet zwart drinken, die zijn niet puur. zij vertroebelen het zwarte goud met allerlei bijsmaakjes en missen zo de ware smaakbeleving die een essentieel onderdeel van het koffiedrinken behoort te zijn.
je komt ze helaas wel overal tegen.quote:op dinsdag 9 november 2004 22:41 schreef thabit het volgende:
stropdassen zijn ook de minst pure mensen die op deze aardkloot rondbaggeren.
quote:op dinsdag 9 november 2004 23:07 schreef cyber_rebel het volgende:
heeft zojuist melk en kilos suiker in zijn koffie gedaan. kijkt om zich heen om te zien of niemand het merkt.![]()
oh, men was al bang dat iteejer me nog gekker zou maken!quote:op woensdag 10 november 2004 10:26 schreef qu63 het volgende:
* alicey schrikt!
alicey mod???
het moet niet gekker worden!!
en nog nuchter ook.quote:op woensdag 10 november 2004 10:49 schreef k3vil het volgende:
een blauwe alicey![]()
quote:op woensdag 10 november 2004 10:52 schreef alicey het volgende:
[..]
en nog nuchter ook.
quote:op woensdag 10 november 2004 11:21 schreef alicey het volgende:
je maak 'r verlegenquote:op woensdag 10 november 2004 11:43 schreef doffy het volgende:
[..]ik hou nog steeds van je, hoor
dat is dan wel weer lief.quote:op woensdag 10 november 2004 11:43 schreef doffy het volgende:
[..]ik hou nog steeds van je, hoor
ik denk dat je daar gelijk in hebt. het lijkt wel alsof "iedereen" radicaliseert, en dat dit ook (min of meer) wordt geaccepteerd.quote:dat is ook nog maar net aan de orde. tien jaar terug werd janmaat veroordeeld tot gevangenisstraf door uitspraken die nu aan de orde van de dag zijn.
ik vind wilders extreem-rechtse ideeen hebben. ik vraag me alleen af of hij werkelijk die ideeen koestert, en niet alleen bezig is met een goedkope manier om zieltjes te winnen.quote:maar het maakt het niet minder waar. ook een gek als wilders die de burgerrechten van alle moslims wil afnemen zit behoorlijk dicht tegen extreem-rechts aan en wordt gewoon getolereerd.
ik denk dat het temeer van belang is om generalisatie en stigmatisatie te voorkomen, en vooral te trachten om te zorgen dat radicale elementen (en hierbij doel ik op moslims, kaalkopjes of wat dan ook) geen voet aan de grond krijgen. het merendeel van de moslims veroorzaakt geen problemen, en wil wat niet-moslims ook willen : respecteren en gerespecteerd worden.quote:en misschien moet dat ook maar, net zoals we sommige achterlijke islamitische stromingen moeten tolereren ten behoeve van de vrijheids op meningsuiting.
ja, dat is inderdaad zo. dat maakt het ook erg moeilijk om een lijn te trekken.quote:maar goed, de grens tussen vrijheid op meningsuiting en aanzetten tot haat en/ of geweld is een hele dunne.
ja graagquote:op woensdag 10 november 2004 14:47 schreef pfaf het volgende:
hallo allemaal. iemand een kopje koffie? nu ik toch aan het zetten ben.
en rude krijgt niets.
theequote:op donderdag 11 november 2004 13:38 schreef gr8w8 het volgende:
verrek, een sc binnen wfl! sorry voor de meligheid in dat ene topic alicey!ik werd een beetje melig ervan...
enfin:
sc-ersik heb een zak pepernoten en een thermokan thee, [strong]bring it on![/strong]
moet kunnen zo nu en dan.quote:op donderdag 11 november 2004 13:38 schreef gr8w8 het volgende:
verrek, een sc binnen wfl! sorry voor de meligheid in dat ene topic alicey!ik werd een beetje melig ervan...
thee.quote:enfin:
sc-ersik heb een zak pepernoten en een thermoskan thee, bring it on!
quote:op donderdag 11 november 2004 13:45 schreef doffy het volgende:
*italiaanse espresso-machine binnendraag*
quote:op donderdag 11 november 2004 13:45 schreef doffy het volgende:
*italiaanse espresso-machine binnendraag*
hmm.. moet je denk ik eerst de stekker in het stopcontact steken.quote:op donderdag 11 november 2004 13:49 schreef quarks het volgende:
[..]
![]()
zet je ook wat voor ons?![]()
dank. ik zie mezelf meer als liefhebberquote:op donderdag 11 november 2004 13:50 schreef alicey het volgende:![]()
![]()
![]()
u klinkt als een kenner.
ach, 20 minuten wil ik nog wel wachten.quote:op donderdag 11 november 2004 13:50 schreef doffy het volgende:
tuurlijk!hij moet alleen 20 minuten warm worden...
oh ja, het zijn toch wel pepernoten he, niet van die knisperige kruidnootjes?
dan kan ik je nog nageven dat je smaak hebt.quote:op donderdag 11 november 2004 13:51 schreef doffy het volgende:
[..]
dank. ik zie mezelf meer als liefhebber![]()
quote:op donderdag 11 november 2004 14:09 schreef doffy het volgende:
zow, de eerste bak is klaar. dames gaan voor, dus:
@alicey: [afbeelding]
je bent engels!quote:op donderdag 11 november 2004 14:10 schreef gr8w8 het volgende:
ach, mijn thee is zo zwart, dat verschil ziet niemand. of discrimineer ik nu?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |