Zo een helling van 100%, dat is idd steil zegquote:Op dinsdag 22 juni 2004 16:51 schreef MikeyMan het volgende:
Unimogs zijn naar mijn weten ook nogsteeds de enige apparaten die een helling van 100% bedwingen... Zijn inderdaad coole bakkies... En er komt ook nog een soort van SUV afgeleide van... stoer
Een helling van 100% wat moet ik me daar bij voorstellen _| ik hoop niet dit want dat kan geen enkele autoquote:Op dinsdag 22 juni 2004 17:13 schreef yup het volgende:
[..]
Zo een helling van 100%, dat is idd steil zeg
Dat kan toch wel of ben ik gek? Elke 100 meter stijgt het wegdek 100 meter. Dus elke horizontale meter stijgt het wegdek een verticale meter. Dat is dus errrug schuin, maar niet totaal verticaal, of zit ik hier te lullen?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 17:29 schreef jacco het volgende:
[..]
Een helling van 100% wat moet ik me daar bij voorstellen _| ik hoop niet dit want dat kan geen enkele auto
Neen je hebt gelijk.quote:Dat kan toch wel of ben ik gek? Elke 100 meter stijgt het wegdek 100 meter. Dus elke horizontale meter stijgt het wegdek een verticale meter. Dat is dus errrug schuin, maar niet totaal verticaal, of zit ik hier te lullen?
Je mag er volgens mij met een bromfietscertificaat in rijden, kan dus prima kloppen.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 18:24 schreef PeuRac het volgende:
Bij mij op school staan er dagelijks een stuk of 2 ŕ 3 (ROC Aventus, sector Mobiel, Apeldoorn). Ik vind t maar rare dingen.
Volgens mij mag dat niet. Heel misschien wel met een trekker-rijbewijs, maar dit ding weegt meer dan 350 kilo, dus je mag absoluut 100% zeker weten niet erin rijden met bromfietscertificaat.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 18:28 schreef BrauN het volgende:
[..]
Je mag er volgens mij met een bromfietscertificaat in rijden, kan dus prima kloppen.
Het probleem begint al daar. Een stukje grond kan je niet zomaar kopenquote:Op dinsdag 22 juni 2004 18:45 schreef Hyperdude het volgende:
Koop gewoon een stuk grond.
Dan heb je ook wat
Kan je lekker scheuren en heb je niks te maken met rijbewijzen en leeftijden.
Je ADHD broertje van zeven zou ik echter niet de sleutels geven![]()
Mijn broer kwam daar altijd met een oranje...quote:Op dinsdag 22 juni 2004 17:42 schreef Predemius het volgende:
AOC Almelo, staat ook een Unimog, een gele... verschrikkelijk lelijk ding.. maar toch heeft ie wat![]()
Niet zo hard? 85 km per uur.. vind ik nog best wel hard... en koop er 1 zonder kenteken. Verzeker als landbouw voertuig, zorg dat er een aftakas en een hefinrichting op zit. en klaar is kees...quote:Op dinsdag 22 juni 2004 23:06 schreef MercedesCL het volgende:
Een paar jaar geleden was het een hot item. Toen waren ze een stuk goedkoper dan wat ik nu zie, Zou goede investering geweest zijnBen wezen kijken, alleen ze gaan niet zo hard en ze verbruiken nogal wat. Ik had geen zin in gezeik van de mensen in de straat omdat er steeds zo'n wagen voor de deur zou staan. Eentje importeren en op B-kenteken zetten ging sinds 2003 niet meer dacht ik. Als je nu in zo'n ding op de snelweg wil met je B-rijbewijs dan moet je er een zoeken die al op B staat. Voor 3500gld (1750euro ongeveer) vind je ze niet meer. Dat ze 2 versnellingen achteruit hebben (404) vond ik kewl
Heb er wel een keertje in gereden gelukkig, was wel leuk
Volgens mij moest je wel redelijk wat verstand hebben van techniek en weten waar je de spullen moet halen. Ze zijn niet op iedere sloop te halen. Denk dat een simpele brommert toch goedkoper isquote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:29 schreef Ultimora het volgende:
voordeel van landbouwvoertuigen is dat je mooi rode diesel dr in kan gooien... tegen de km, kostprijs kan je waarschijnlijk niet op met je brommertje..
met zo'n hobbelkist wil je niet harder als 85quote:Op vrijdag 25 juni 2004 15:16 schreef MercedesCL het volgende:
[..]
Volgens mij moest je wel redelijk wat verstand hebben van techniek en weten waar je de spullen moet halen. Ze zijn niet op iedere sloop te halen. Denk dat een simpele brommert toch goedkoper isMaar das niet zo stoer
85 vind ik trouwens niet echt hard. Ik rij er toch graag 120 mee als t kan![]()
Wij hebben er ook zo eentje staan bij de brandweer Capelle 30 jaar oud en nog geen 5000 kilometer op de teller. Prachtig geluid uit die korte uitlaatquote:Op donderdag 24 juni 2004 17:32 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
De service Unimog van Arriva groningen
das knap op ze kopquote:Op dinsdag 22 juni 2004 16:51 schreef MikeyMan het volgende:
Unimogs zijn naar mijn weten ook nogsteeds de enige apparaten die een helling van 100% bedwingen... Zijn inderdaad coole bakkies... En er komt ook nog een soort van SUV afgeleide van... stoer
Elke horizontale 100 meter, stijgt het wegdek verticaal 100 meter, dat is dus niet op zijn kopquote:Op vrijdag 25 juni 2004 16:36 schreef Steve-O het volgende:
[..]
das knap op ze kop
Hoeft ook niet, met zon unimog rij je zo over die mooie 6-serie heen zodat die ook nie veel harder als 85 meer kanquote:Op vrijdag 25 juni 2004 15:19 schreef Youp het volgende:
[..]
btw met geen enkele mercedes wil je dat![]()
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 18:31 schreef RedArrow68 het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, met zon unimog rij je zo over die mooie 6-serie heen zodat die ook nie veel harder als 85 meer kan
Waarom in hemelsnaam 6 achteruit versnellingen ? Zal wel ergens goed voor zijn natuurlijk maar et nut ontgaat mij effe. Ik zou niet graag in zo'n gek ding 80 km/h achteruitrijdenquote:Op donderdag 1 juli 2004 23:24 schreef RoGaM het volgende:
ze hebben 12 versnellingen, 6 vooruit, 6 achteruit
nee, maar met 50 waarschijnlijk wel. Ze zijn ontstaan als artillerieslepers. (die kun je dus ook aan de neus hangen zodat je er beter zicht op hebt.)quote:Op donderdag 22 december 2005 00:29 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Waarom in hemelsnaam 6 achteruit versnellingen ? Zal wel ergens goed voor zijn natuurlijk maar et nut ontgaat mij effe. Ik zou niet graag in zo'n gek ding 80 km/h achteruitrijden![]()
Cournil in Frankrijk maakt(te?) jeep-achtige 4x4's die ik letterlijk tegen een muur van zo'n anderhalve meter heb zien oprijden.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 16:51 schreef MikeyMan het volgende:
Unimogs zijn naar mijn weten ook nogsteeds de enige apparaten die een helling van 100% bedwingen... Zijn inderdaad coole bakkies... En er komt ook nog een soort van SUV afgeleide van... stoer
En zelfs zoiets mag je met je bromfietskenteken besturen?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Ook leuk: de MaxiMog
http://www.maximog.com/
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee, niet eens. Tractorrijbewijs is voldoende als je 16 of 17 bent, en vanaf je 18e verjaardag mag je er gewoon op rijdenquote:Op zondag 12 februari 2006 00:00 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En zelfs zoiets mag je met je bromfietskenteken besturen?
Als je m dan toch als trcator gekeurd hebt he?quote:Op zondag 12 februari 2006 00:05 schreef Geqxon het volgende:
Erg gaaf als je rijkeluiszoontje bent
Maar ik heb even zitten rekenen he. Het kost verdomme 700 euro om de tank van die MaxiMog te vullen
Er zijn er genoeg die de Unimog gebruiken om op school te komen hoor. De Maximog is een ander verhaal uiteraard.quote:Op zondag 12 februari 2006 00:08 schreef Geqxon het volgende:
Dat bedoel ik dus ja, als hij als tractor goedgekeurd is. Iets wat mij zou verbazen met 6.2 meter lang en 3 meter hoog
Zo gaaf een Unimog. Lijkt me cool om aan je zoontje te geven als hij 16 word. Leuk voor op school, dan kan hij die kutscooters zo platrijden
Bedrijfsvoertuig? Mag er dan geen rode diesel in?quote:Op zondag 12 februari 2006 20:23 schreef densmee het volgende:
mijn verzekering voor mijn mog is 60 euro all risk![]()
alleen de diesel is een beetje duur
en hij loopt 1 op 5 ongeveer als je rustig aan doet![]()
Neuh, ik bedoel het gewoon als grapje dat mijn bankrekening het niet toelaatquote:Op donderdag 16 februari 2006 10:22 schreef dekilo het volgende:
Hoezo wou je een lening afsluiten?
Of had je de rabobank nodig voor de verzekering?
Want dan had je hem ook op naam van je ouders of zo kunnen zetten?
Een Unimog heeft standaard, dacht ik, voor- en achterwiel-aandrijvingquote:Op donderdag 27 juli 2006 14:38 schreef Alcyone het volgende:
Vorige week in een Unimog van 1968 gereden. Vriend van me zonder rijbewijs heeft er 1 gekocht.
Mijn ervaring over het rijden in een Unimog: geen vering, geen zitcomfort, geen geluidscomfort, traag en gevoelloos sturen (je zwabbert de eerste kilometers echt alle kanten op), ongesynchroniseerd schakelen dus tussengas geven, ontzettend zwaar en blind schakelen, etc.
Verrassend: voorwielaandrijving!
...
Een top van rond de 80 maar das gewoon echt niet fijn om te ervaren....
Het is een genre op zich, een universeel motor gereedschap. Vaak gekopieerd, doch nooit geëvenaard. te gebruiken om mee naar Dakar, om het land te ploegen, om mee naar de schouwburg met je minares, om op het spoor te rijden, enzovoort, enzovoort, enzovoort.quote:Op donderdag 27 juli 2006 19:20 schreef 2cv het volgende:
Op youtube.com en video.google.com staan ook wat leuke unimogfilmpjes.
Onder andere deze: http://video.google.nl/videoplay?docid=277442623646981589&q=unimog
Een filmpje van vroeger over vershillende unimogs.
Ik vraag me alleen af waarom de unimog (technisch gezien) zo bijzonder is. Het is toch gewoon een 4x4 autootje met een hef en adtakas op beide zijden ? Of zie ik het verkeerd ?
Terreinvaardigheidquote:Op donderdag 27 juli 2006 19:27 schreef 2cv het volgende:
Ok, maar wat zorgt er nou voor dat een Unimog zo goed is ?
Dat snap ik allemaal, maar dat kan toch elke autofabrikant/vrachtwagenfabrikant (na)maken ?quote:Op donderdag 27 juli 2006 19:29 schreef densmee het volgende:
een unimog heeft 4wd, sperren op alle wielen (100%), grote bodemvrijheid door portaalassen, schrankend frame, kruip versnelling grote banden met goed terrein profiel en voor de rest kijk je op unimog.nl
Ik zag ze anders bij bosjes rijden in Hambach, in de open dagbouwmijnquote:Op donderdag 27 juli 2006 19:50 schreef jovink het volgende:
is ouderwetsche degelijkheid, en ik denk dat de markt voor de unimog nou niet super groot is op die 2 boeren in NL na.
probleem van de unimog is vooral hun degelijkheid, dingen zijn niet kapot te krijgen en daardoor heb je nauwelijks vervanging.quote:Op donderdag 27 juli 2006 19:50 schreef jovink het volgende:
is ouderwetsche degelijkheid, en ik denk dat de markt voor de unimog nou niet super groot is op die 2 boeren in NL na.
Unimog is nu niet bepaalt een model dat wegloopt als warme broodjes.quote:Op donderdag 27 juli 2006 19:48 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dat snap ik allemaal, maar dat kan toch elke autofabrikant/vrachtwagenfabrikant (na)maken ?
Een kleine markt waarin de UNIMOG een legendarische naam heeft.quote:
Ik verzeker je, deze heeft echt alleen maar voorwielaandrijving. Moet ik foto's posten?quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:56 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Een Unimog heeft standaard, dacht ik, voor- en achterwiel-aandrijving
Met alleen voorwiel-aandrijving rijdt ie vast net zo slecht als een gemiddelde oude gare Franse bak, maar daarom heeft ie dus ook vierwiel-aandrijving
Anyway, een Unimog is alleen voor op de weg bij hellingen groter dan 10% en voor off-road gebruik. In Nederland kan je er vrijwel niets mee. Ik heb in het leger mijn rijbewijs op zo'n ding gehaald trouwens.![]()
Dan is ie kapotquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:22 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Ik verzeker je, deze heeft echt alleen maar voorwielaandrijving. Moet ik foto's posten?
dan is ie kapotquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:22 schreef Alcyone het volgende:
En de gemiddelde oude franse gare bak rijdt beter dan dit ding, zelfs met kapotte draagarmlagers en bussen en speling op het stuur en losse wielbouten.
quote:
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
![]()
![]()
Rare lui met hun Franse otoos. Enige goede Franse otoo ooit gemaakt is de Snoek, daarna gaat het al sinds 1965 bergaf met die bakken.![]()
En dan in een Unimog-topic ook nog gaan zeuren over de kwaliteiten van een Mog; na een atoombom zijn er alleen nog maar kakkerlakken en Unimogs over.Een gemiddelde GS moet je het blok al uit halen als je een achterlicht of uitlaat moet vervangen
![]()
Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe het in elkaar zit eigenlijkquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:22 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Ik verzeker je, deze heeft echt alleen maar voorwielaandrijving. Moet ik foto's posten?
De Snoek, daar kan je een hoop van zeggen, maar goed gemaakt was ie zeker nietquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:50 schreef Hyperdude het volgende:
Enige goede Franse otoo ooit gemaakt is de Snoek,
Dat maken wij zelf wel even uit.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:24 schreef Alexxxxx het volgende:
Niet over Frambozen praten in eenUnimog
- topic
![]()
![]()
![]()
kwaliteitsauto is dat jaquote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
er zijn ook na 1965 goede franse auto's gemaakt, zoals de b.v. de Peugeot 404
Peugeot 404 stamt uit 1960quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
er zijn ook na 1965 goede franse auto's gemaakt, zoals de b.v. de Peugeot 404
Beetje roest her en der, zeker niet krokant..quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:27 schreef vlad het volgende:
[..]
kwaliteitsauto is dat ja![]()
krokant was ie nu toch?![]()
Daarom is het ook de meest gebruikte klassieker van Nederland.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De Snoek, daar kan je een hoop van zeggen, maar goed gemaakt was ie zeker niet
dat is het einde van de unimogquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:24 schreef Alexxxxx het volgende:
In Frankfurt word deze nieuwe variant voorgesteldfrontstuur....
dat vermoedde ik alweer, dan ga ik toch maar voor de tractor.quote:Op woensdag 2 mei 2007 19:23 schreef Alexxxxx het volgende:
de hoofdprijs
zo een van 15 tot 20 jaar oud al gauw 25000 euro's wel te verstaanquote:Op woensdag 2 mei 2007 19:21 schreef commander het volgende:
Wat betaal je eigenlijk voor zo'n ding van 15-20 jaar oud?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |