FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Hoe verkracht je een Ferrari 308GTSI
ook_gekmaandag 21 juni 2004 @ 19:20
Ik was lekker wat aan het zoeken op Internet naar leuke Ferrari site,s. En toen kwam ik op deze site terecht. Daar was iemand die een 308GTSI gekocht had en deze ging opknappen.
Nou ja dat dacht ik. Lees en huiver.


Hier is de auto zoals hij deze kocht. Voor mij is dit een geweldige mooie auto. Iets om verliefd op te worden. Net als vele Ferrari freaks met mij denk ik. Dit is pure schoon.





Zoals je hier boven kan zien was hij niet helemaal in top staat. Iets wat zonde is. En dus moest er wat aan gedaan worden. Waar ik het mee eens ben. Dus de eigenaar is gaan sleutelen aan de auto. Maar hoe verder ik kwam in de plaatjes hoe erger het werd.


Ik bedoel WTF is hij hier aan het doen Dit is alles behalve origineel!!!


ik bedoel WTF is deze vent aan het doen met deze super mooie Ferrari


Een VLEUGEL


Heeej maar dit is bekend


En wat doet hij hier nou? Hij is ORGINEEL leer dat in een Ferrari zit VERVEN in een andere kleur! Ik bedoel. Hoe veel snuif jij per dag

En toen drong het tot me door. Deze man is gewoon een originele 308GTSI aan het ombouwen naar een 308GTO. Hoe kan je het in je kop halen om een originele auto ZO te verkrachten. Voor deze man is maar 1 straf. En dat is een straf die ze in de US wel kennen en hier niet.

De reden dat hij dit doet is omdat hij graag speciaal wil zijn. En hij geen plezier meer had in het rijden in z,n originele 308. Was te gewoon geworden en niet leuk.

Dit is dus iemand die het niet helemaal snapt. Dit is geen liefhebber. Dit is iemand die zo een auto niet verdiend!!!
quote:
This is my Ferrari 308 GTS conversion to 288 GTO look-alike project. I'm not building a GTO replica, just a nice 308 in GTO look. A step by step picture guide of trial and error, converting a 308 to GTO look in sheet metal. I'll write the how to/making of story when the car is finished, only pictures now.
Z,n eigen woorden
http://home.tiscali.nl/308gto/index.htm <--- hier meer te vinden. Meer foto,s.
Oke het is knap hoe hij dit alles doet. Maar om dit op een Ferrari te doen. Koop dan lekker een golf of zo.

Wat vinden jullie hier van? Delen jullie mijn mening hier in of niet?
Virus.NLmaandag 21 juni 2004 @ 19:22
Zonde van die auto, deze mag nu wel in het foute tuning topic
chilipennmaandag 21 juni 2004 @ 19:24
eens te meer reden om lid van de stichting POL te worden


(prikkeldraad om limburg)
ook_gekmaandag 21 juni 2004 @ 19:24
Ik kan niet snappen dat iemand dit doet met een Ferrari. Als je dit doet dan verdien je zo een auto niet
ook_gekmaandag 21 juni 2004 @ 19:24
quote:
Op maandag 21 juni 2004 19:24 schreef chilipenn het volgende:
eens te meer reden om lid van de stichting POL te worden


(prikkeldraad om limburg)
ShaoliNmaandag 21 juni 2004 @ 19:24
Best zonde.
ShaoliNmaandag 21 juni 2004 @ 19:25
quote:
Op maandag 21 juni 2004 19:24 schreef ShaoliN het volgende:
Best zonde.
Niet dat het anders geen lelijke knakenbak was geweest. Maar toch.
MutZmaandag 21 juni 2004 @ 19:26
TT klopt precies... Echt zonde...
Zo'n man moeten ze... Oh wacht, doodsverwensingen zijn niet toegestaan...
pieter_pontiacmaandag 21 juni 2004 @ 19:27
Als ik die een-na-laatste foto zo zie is ie er een 288 GTO van aan het maken, en die vind ik uber-vet in tegenstelling tot zo'n schrale 308...
Ik ben benieuwd naar het eind resultaat...
Captain_Chaosmaandag 21 juni 2004 @ 19:27
Verwerpelijk inderdaad...

Hoe reduceer ik de waarde van mijn Ferrari tot 0 in drie stappen.

Pek en veren voor deze klungel.
MutZmaandag 21 juni 2004 @ 19:28
quote:
Op maandag 21 juni 2004 19:25 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Niet dat het anders geen lelijke knakenbak was geweest. Maar toch.
ook_gekmaandag 21 juni 2004 @ 19:28
quote:
Op maandag 21 juni 2004 19:26 schreef MutZ het volgende:
TT klopt precies... Echt zonde...
Zo'n man moeten ze... Oh wacht, doodsverwensingen zijn niet toegestaan...
Ik zeg het ook subtiel
quote:
Voor deze man is maar 1 straf. En dat is een straf die ze in de US wel kennen en hier niet.
-Xerxes-maandag 21 juni 2004 @ 19:31
Is dat niet die 308 die een hele tijd tegenover motorhuis-napoleon in de etalage heeft gestaan?
pieter_pontiacmaandag 21 juni 2004 @ 19:33





Ik blijf er bij: heel netjes gedaan, en ik vind een 288 10x mooier dan een 308.
Wat ík schokkend vind zijn die Ferrari-wannabe Pontiac Fiero's
geenaammaandag 21 juni 2004 @ 19:34
Ik vind 'm nu mooier worden dan dat ie eerst was!
Nuongirlmaandag 21 juni 2004 @ 19:35
quote:
Op maandag 21 juni 2004 19:25 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Niet dat het anders geen lelijke knakenbak was geweest. Maar toch.
ook_gekmaandag 21 juni 2004 @ 19:35
quote:
Op maandag 21 juni 2004 19:31 schreef -Xerxes- het volgende:
Is dat niet die 308 die een hele tijd tegenover motorhuis-napoleon in de etalage heeft gestaan?
Hij heeft hem bij een kippenboer gekocht of zo?
Nuongirlmaandag 21 juni 2004 @ 19:36
On topic, lekker heeft hij hem dan opgeknapt zeg
-Xerxes-maandag 21 juni 2004 @ 19:39
quote:
Op maandag 21 juni 2004 19:35 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Hij heeft hem bij een kippenboer gekocht of zo?
Ja, dat lees ik net, uit Baexem, da''s 1 dorp verder dan hier, en die had hem in een etalage staan in Haelen, das ook 1 dorp verder dan hier, maar dan de andere kant op.

Ik kan me niet voorstellen wat in godsnaam een kippenboer met een etalage moet en ken maar 1 etalaga in Haelen aan de napoleansbaan, en dat is die tegenover motorhuis napoleon.

Een autohandelaar zit daar, zou kunnen dus dat dat die was, want een jaar of wat geleden stond daar zon auto
phrozemaandag 21 juni 2004 @ 19:39
sjeez, wat slecht gefotoshopped
Fugiemaandag 21 juni 2004 @ 19:39
Het is wel leuk gedaan, maar koop dan gewoon een andere ferrari als je deze beu bent. En laat deze in zijn waarde.
ook_gekmaandag 21 juni 2004 @ 19:42
Hij heeft ook z,n Ferrari geverft
Omkronmaandag 21 juni 2004 @ 19:51
Wat een bert zeg..
MacroToughmaandag 21 juni 2004 @ 19:59
Meh, het is maar een 308 hoor... In z'n tijd al niet eens serieus genomen door de puristen:"Een V8 in een ferrari??!!" Eigenlijk alleen maar bedoeld om de Amerikaanse markt te veroveren en dat heeft ie goed gedaan.
En niet verder vertellen hoor, maar ik heb een jap in de garage staan die sneller is :-P.
ook_gekmaandag 21 juni 2004 @ 20:04
quote:
Op maandag 21 juni 2004 19:59 schreef MacroTough het volgende:
Meh, het is maar een 308 hoor... In z'n tijd al niet eens serieus genomen door de puristen:"Een V8 in een ferrari??!!" Eigenlijk alleen maar bedoeld om de Amerikaanse markt te veroveren en dat heeft ie goed gedaan.
En niet verder vertellen hoor, maar ik heb een jap in de garage staan die sneller is :-P.
Maar het gaat niet over snel of niet snel. Het gaat er om dat het een Ferrari is. Het is gevoel liefde geluid geur. Dat is Ferrari rijden en bezitten. En dat heeft totaal NIKS te maken met snel rijden.
pieter_pontiacmaandag 21 juni 2004 @ 20:05
quote:
Op maandag 21 juni 2004 20:04 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Maar het gaat niet over snel of niet snel. Het gaat er om dat het een Ferrari is. Het is gevoel liefde geluid geur. Dat is Ferrari rijden en bezitten. En dat heeft totaal NIKS te maken met snel rijden.
En een indrukwekkend uiterlijk.
En dat had de 308 IMHO niet, terwijl de 288 echt bruut-laag-gemeen-dik-stoer is...
MacroToughmaandag 21 juni 2004 @ 20:06
quote:
Op maandag 21 juni 2004 20:04 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Maar het gaat niet over snel of niet snel. Het gaat er om dat het een Ferrari is. Het is gevoel liefde geluid geur. Dat is Ferrari rijden en bezitten. En dat heeft totaal NIKS te maken met snel rijden.
Ow, okay, dan heb je een trage auto die snel stuk gaat... Kan je net zo goed een Alfa of Fiat gaan rijden....
Markstermaandag 21 juni 2004 @ 20:08
Wat een ophef over een stuk blik
ook_gekmaandag 21 juni 2004 @ 20:13
quote:
Op maandag 21 juni 2004 20:06 schreef MacroTough het volgende:

[..]

Ow, okay, dan heb je een trage auto die snel stuk gaat... Kan je net zo goed een Alfa of Fiat gaan rijden....
Wat maakt het uit of je auto traag is Het gaat om alles betreft die auto. En niet alleen door snel te zijn en snel kapot gaan? Vergis je niet dat we het hier wel over een oldtimer hebben. Weet niet hoe oud die jappaner is van je.
quote:
Op maandag 21 juni 2004 20:05 schreef pieter_pontiac het volgende:

[..]

En een indrukwekkend uiterlijk.
En dat had de 308 IMHO niet, terwijl de 288 echt bruut-laag-gemeen-dik-stoer is...
Zeker weten. En er zijn heel wat mooiere auto,s dan de 308. Ik noem een F40
MacroToughmaandag 21 juni 2004 @ 20:24
quote:
Op maandag 21 juni 2004 20:13 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Wat maakt het uit of je auto traag is Het gaat om alles betreft die auto. En niet alleen door snel te zijn en snel kapot gaan? Vergis je niet dat we het hier wel over een oldtimer hebben. Weet niet hoe oud die jappaner is van je.
[..]
Nou, er is een Amerikaanse review tussen deze en het trager gemotoriseerde broertje van die van mij:

http://www.webvantagepoint.com/mem.htm

Ze komen dus wel een beetje uit dezelfde tijd .
ook_gekmaandag 21 juni 2004 @ 20:37
quote:
Op maandag 21 juni 2004 20:24 schreef MacroTough het volgende:

[..]

Nou, er is een Amerikaanse review tussen deze en het trager gemotoriseerde broertje van die van mij:

http://www.webvantagepoint.com/mem.htm

Ze komen dus wel een beetje uit dezelfde tijd .
Hee leuk stukje

Maar wat ik al eerder zei. De magie die om de 308 hangt vind ik personelijk geweldig.( geld voor alle Ferrari,s ) De geur het uiterlijk het geluid het gevoel. Dat is voor mij iets waar een andere auto niet tegen op kan
Tommy_Kuklinskimaandag 21 juni 2004 @ 20:41
quote:
Op maandag 21 juni 2004 20:37 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Maar wat ik al eerder zei. De magie die om de 308 hangt vind ik personelijk geweldig.( geld voor alle Ferrari,s ) De geur het uiterlijk het geluid het gevoel. Dat is voor mij iets waar een andere auto niet tegen op kan
idd.. helemaal waar imo

daarom blijf je ook van een Ferrari AF...
ben je dat wel van plan MOET het verplicht worden deze in te leveren bij ook_gek of bij mij
Steve-Omaandag 21 juni 2004 @ 20:45
quote:
Op maandag 21 juni 2004 19:24 schreef chilipenn het volgende:
eens te meer reden om lid van de stichting POL te worden


(prikkeldraad om limburg)
Steve-Omaandag 21 juni 2004 @ 20:45
OT

He must be on Crack
Ballebekmaandag 21 juni 2004 @ 21:09
Je moet je niet zo aanstellen ook_gek
Sta ik met een 308 voor je deur vind je het niet zo'n mooie wagen...

Je deed niet eens de deur open lul
StrayDogmaandag 21 juni 2004 @ 21:13
Who cares, een 308 is sowieso niks.
Een van de minste Ferrari's gemaakt.
PeuRacmaandag 21 juni 2004 @ 21:16
quote:
Op maandag 21 juni 2004 21:09 schreef Ballebek het volgende:
Je moet je niet zo aanstellen ook_gek
Sta ik met een 308 voor je deur vind je het niet zo'n mooie wagen...

Je deed niet eens de deur open lul
Karboenkeltjemaandag 21 juni 2004 @ 21:16
quote:
Op maandag 21 juni 2004 20:05 schreef pieter_pontiac het volgende:

[..]

En een indrukwekkend uiterlijk.
En dat had de 308 IMHO niet, terwijl de 288 echt bruut-laag-gemeen-dik-stoer is...
Indrukwekkend... indrukwekkend... Het is wat mij betreft gewoon zo dat de 308 de mooiste (gedeelde eerste plaats) automobiel allertijden is. Dan heb ik dus liever pure schoonheid dan een "indrukwekkend uiterlijk". Maar laten we wel wezen: Het is een voorwerp, niet eens zeldzaam of zo. Dus wat iemand met zijn bezit doet mag hij zelf weten.
Bondmaandag 21 juni 2004 @ 21:19
quote:
Op maandag 21 juni 2004 19:33 schreef pieter_pontiac het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
.....
Is dit niet gewoon een Photoshop. Op de bovenste foto zijn de stoelen ineens weer wit.
IceFlamemaandag 21 juni 2004 @ 21:33
omfg ... moet ik nu heel hard huilen of lachen?
wat een barbaar zeg!!
ThaFreakmaandag 21 juni 2004 @ 21:37
topproject dit
2cvmaandag 21 juni 2004 @ 21:41
Het blijft een verkeersdrempel op wielen. Wanneer is er nou iemand die een fraarie neemt en er een flinke stationwagen van bouwt ?
Virus.NLmaandag 21 juni 2004 @ 21:46
quote:
Op maandag 21 juni 2004 21:41 schreef 2cv het volgende:
Het blijft een verkeersdrempel op wielen. Wanneer is er nou iemand die een fraarie neemt en er een flinke stationwagen van bouwt ?
Sultan van Brunei heeft een 456GT stationwagon laten maken
Ballebekmaandag 21 juni 2004 @ 22:15
quote:
Op maandag 21 juni 2004 21:46 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Sultan van Brunei heeft een 456GT stationwagon laten maken
Das mijn held
Nu nog een Enzo Station Wagon
ook_gekmaandag 21 juni 2004 @ 22:59
maar die heeft het goed laten doen!
Karboenkeltjemaandag 21 juni 2004 @ 23:01
quote:
Op maandag 21 juni 2004 22:59 schreef ook_gek het volgende:
maar die heeft het goed laten doen!
Deze persoon is toch ook niet klaar met zijn projectje?

[ Bericht 0% gewijzigd door Karboenkeltje op 21-06-2004 23:38:58 (Tikfout.) ]
pieter_pontiacmaandag 21 juni 2004 @ 23:10
quote:
Op maandag 21 juni 2004 23:01 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Dez persoon is toch ook niet klaar met zijn projectje?
Ik kreeg net een mailtje van hem, er gebeurd inderdaad nogal wat aan, en het is niet de bedoeling geweest om een kopie te maken van een 288 GTO.
Verder snap ik niet dat iedereen zo negatief is, ik vind het wèl strak...
Oosthoekmaandag 21 juni 2004 @ 23:15
Ik vind de beste man redelijk kundig met 't lasapparaat
Hagedismaandag 21 juni 2004 @ 23:17
quote:
Op maandag 21 juni 2004 21:46 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Sultan van Brunei heeft een 456GT stationwagon laten maken
Hoooo, even, voordat we verder gaan, dat is door pinifirera zelf gebeurt, en is geen plastic job, is een hele speciale productielijn voor gebouwd.
setomaandag 21 juni 2004 @ 23:18




verder vind ik het ook een heel cool project

gewoon eerst afwachten wat eruit komt
Oosthoekmaandag 21 juni 2004 @ 23:20
Overigens dacht ik dat er meerdere stations van de 456 waren gemaakt. Ook vraag ik me af waarom de sultan een engels kenteken zou hebben
Hyperdudemaandag 21 juni 2004 @ 23:21
quote:
Op maandag 21 juni 2004 23:15 schreef Oosthoek het volgende:
Ik vind de beste man redelijk kundig met 't lasapparaat
Heb toch meer waardering voor origineel, maar moet idd toegeven dat ie heel wat handiger met lassen is dan ik.

Valt mij trouwens wel tegen hoe gaar zo'n Ferrari is; staat toch meestal binnen en dan toch flink roesten.
MartinusMagnusmaandag 21 juni 2004 @ 23:21
Ik vind m best mooi zo.... een 308 vind ik erg magertjes voor een Ferrari....
ook_gekmaandag 21 juni 2004 @ 23:34
het verschil tussen de 456 en die 308 is dat die 456 door een specialist gedaan is. En het iets nieuws is.

Dit is een domme replica maken van iets. En dan heeft het totaal geen waarde!
Die 456 wel
quote:
Op maandag 21 juni 2004 23:01 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Dez persoon is toch ook niet klaar met zijn projectje?
zie verhaal hier boven
tongytongylickylickymaandag 21 juni 2004 @ 23:37
Ziet er wel goed uit hoor........zeer mooi geworden
dibrodinsdag 22 juni 2004 @ 00:13
quote:
Op maandag 21 juni 2004 23:34 schreef ook_gek het volgende:
het verschil tussen de 456 en die 308 is dat die 456 door een specialist gedaan is. En het iets nieuws is.

Dit is een domme replica maken van iets. En dan heeft het totaal geen waarde!
Die 456 wel
[..]

zie verhaal hier boven
Pffft en hoe is Pininfarina ooit begonnen? En Bertone, Zagato, Touring????
Imo ben je gewoon jaloers!
Die auto is van hem, mag -ie er mee doen wat -ie wil, en dat jij of ik hem niet mooi vinden doet niets af aan het feit dat -ie goed met plaatstaal overweg kan... Er zijn mensen genoeg die een kapitaal overhebben voor b.v. een replica Cobra, die mensen weten wat ze krijgen voor het geld en zijn er dolgelukkig mee.
ook_gekdinsdag 22 juni 2004 @ 00:17
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:13 schreef dibro het volgende:

[..]

Pffft en hoe is Pininfarina ooit begonnen? En Bertone, Zagato, Touring????
Imo ben je gewoon jaloers!
Die auto is van hem, mag -ie er mee doen wat -ie wil, en dat jij of ik hem niet mooi vinden doet niets af aan het feit dat -ie goed met plaatstaal overweg kan... Er zijn mensen genoeg die een kapitaal overhebben voor b.v. een replica Cobra, die mensen weten wat ze krijgen voor het geld en zijn er dolgelukkig mee.
Tuurlijk is het zijn auto. En tuurlijk mag hij zelf weten wat hij er mee doet. Maar dat houd niet in dat ik hier geen mening over mag hebben.

en zoals ik al in de OP zei. Ik heb respect voor hoe en wat hij doet. Hij kan goed overweg met het las apparaat en het is zeer kunstig wat hij doet. Kan er niks anders over zeggen.

Maar mijn mening is dat je met je poten van een Ferrari af moet blijven. Maar dat is iets wat GEEN auto freaks kennelijk niet snappen.
pieter_pontiacdinsdag 22 juni 2004 @ 00:23
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:17 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Tuurlijk is het zijn auto. En tuurlijk mag hij zelf weten wat hij er mee doet. Maar dat houd niet in dat ik hier geen mening over mag hebben.

en zoals ik al in de OP zei. Ik heb respect voor hoe en wat hij doet. Hij kan goed overweg met het las apparaat en het is zeer kunstig wat hij doet. Kan er niks anders over zeggen.

Maar mijn mening is dat je met je poten van een Ferrari af moet blijven. Maar dat is iets wat GEEN auto freaks kennelijk niet snappen.
Ik vind het eigenlijk net andersom.
Als ie nu een Kadett in een Ferrari had veranderd vond ik het ook
Maar dit niet omdat het dus een echte Ferrari is. Verder vind ik een 308 er toch niet uit zien. Als ie nu een Testarossa of 412 ofzo had gebruikt als 'donor' wist ik het ook niet te waarderen...
klappernoot2000dinsdag 22 juni 2004 @ 00:24
met je pik in de uitlaatpijp
kreischer2000dinsdag 22 juni 2004 @ 00:35
quote:
Op maandag 21 juni 2004 23:20 schreef Oosthoek het volgende:
Overigens dacht ik dat er meerdere stations van de 456 waren gemaakt. Ook vraag ik me af waarom de sultan een engels kenteken zou hebben
Ja dat dacht ik ook, hij had er voor ieder van zijn zoons 1 besteld toen der tijd geloof ik.
Ultimoradinsdag 22 juni 2004 @ 00:39
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:35 schreef kreischer2000 het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik ook, hij had er voor ieder van zijn zoons 1 besteld toen der tijd geloof ik.
er zijn er 3 gebouwd in totaal ja.
dibrodinsdag 22 juni 2004 @ 00:40
Wat is een autofreak?

Ik mag graag een originele Miura, Enzo, Montreal etc etc etc zien. Zelfs mijn eigen Alfa 155 (origineel tot op het bot) is mooi! Hier gaat het om de meest geproduceerde Ferrari aller tijden.... En om iemand die denkt dat -ie hem mooier kan maken.... naja moet kunnen! Er worden aan de lopende band Golven, Kadetten, Civics, Calibra's etc. verkracht en dat wordt wel mooi gevonden (niet noodzakelijk door jou of mij, maar smaken verschillen nu eenmaal). Doe mij maar een Giulia met -niet originele- 2 liter mechaniek en een gastank (en al even niet-origineel: geen roest), ben ik helemaal blij

Ik bedoel maar: als die gast nou gelukkig wordt van z'n auto: prima toch?
Ultimoradinsdag 22 juni 2004 @ 00:45
ook_gek is gewoon een jankertje, wat niet tegen verbouwde ferrari's kan
dibrodinsdag 22 juni 2004 @ 00:46


Als ik dat had geweten.....................
ook_gekdinsdag 22 juni 2004 @ 00:50
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:40 schreef dibro het volgende:


Ik bedoel maar: als die gast nou gelukkig wordt van z'n auto: prima toch?
klopt maar dat is ook waarom ik in m,n openings post om jullie mening vraag.
Mijn mening is dat dit gewoon niet moet. Een schade auto kan nog. Maar een auto in deze staat zeg ik nee.
Tommy_Kuklinskidinsdag 22 juni 2004 @ 00:52
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:50 schreef ook_gek het volgende:

[..]

klopt maar dat is ook waarom ik in m,n openings post om jullie mening vraag.
Mijn mening is dat dit gewoon niet moet. Een schade auto kan nog. Maar een auto in deze staat zeg ik nee.
ik zeg ook nee..
van een Ferrari blijf je AF.. punt uit
PNGdinsdag 22 juni 2004 @ 00:56
Maar meneer doet het iig wel in staal. En echt als body. Wel vakwerk op zich, geen plastic kitje.
Dr_Croutondinsdag 22 juni 2004 @ 01:04
Neee!!! Niet de 308. De mooiste Ferrari die verneukt wordt...
dibrodinsdag 22 juni 2004 @ 01:26
http://www.haarlemsdagbla(...)8-1439210-%2C00.html

Mooier... en als die ver**** wordt begin ik te janken!
RAILGUNNERdinsdag 22 juni 2004 @ 01:40
quote:
Op maandag 21 juni 2004 19:25 schreef ShaoliN het volgende:
Niet dat het anders geen lelijke knakenbak was geweest. Maar toch.
Daar heb je een goed punt.
Lelijke bak, die 308.
dolfijn999dinsdag 22 juni 2004 @ 02:04
Tja het is bijna heiligschennis, het verbouwen van een Ferrari.

Het resultaat zal wel net zo rommelig zijn als de website, zit compleet geen lijn in de volgorde van de foto's. Daar komt bij ik zie 2 verschillende ketekens, een die begint met ZG-**-** en een die begint met NN-**-**. Is die gast bezig met 2 verschillende auto's? (ik zie ook verschillende uitlaten)
Nachtdierdinsdag 22 juni 2004 @ 02:05
Wat doet dat kenteken NN-58-JP op die ferrari? Deze behoort toe aan een Lancia Beta Monte Carlo...
pieter_pontiacdinsdag 22 juni 2004 @ 02:48
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 02:05 schreef Nachtdier het volgende:
Wat doet dat kenteken NN-58-JP op die ferrari? Deze behoort toe aan een Lancia Beta Monte Carlo...
Dat is zijn volgende project, die Monte Carlo heeft een opgeblazen motor...
Karboenkeltjedinsdag 22 juni 2004 @ 07:03
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:17 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Maar mijn mening is dat je met je poten van een Ferrari af moet blijven. Maar dat is iets wat GEEN auto freaks kennelijk niet snappen.
Maar waarom dat? Het is slechts een voorwerp. Het heeft niet eens historische/technische significantie noch is het een zeldzaam ding. Wat is er mis met iemand die zijn bezit naar eigen smaak opleukt?

En ter herhaling: Dit komt van iemand die de 308 één van de twee mooiste auto's ooit gebouwd vind (dus ik vind het op zich wel zonde maar als die gozer daar plezier in beleefd moet-ie dat vooral doen, dit in tegenstelling tot die mongolen die hun Golf vol met plastic hangen en er lampjes opzetten, die verneuken mijn straatbeeld namelijk dus daar heb ik last van ).
sdkdinsdag 22 juni 2004 @ 08:50
Hulde aan z'n project

Hier is zijn verhaal: http://www.limburger.nl/I(...)38-730825-%2C00.html

Die gast heb gewoon een Ferrari die al vol met roest was en motor problemen had omgebouwd.
Die auto van hem had ook maar 215 pk
Smoonshinedinsdag 22 juni 2004 @ 08:57
Misschien mooi gedaan, maar je gaat van een echte Ferrari toch geen namaak Ferrari maken
ook_gekdinsdag 22 juni 2004 @ 09:09
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 08:50 schreef sdk het volgende:
Hulde aan z'n project

Hier is zijn verhaal: http://www.limburger.nl/I(...)38-730825-%2C00.html

Die gast heb gewoon een Ferrari die al vol met roest was en motor problemen had omgebouwd.
Die auto van hem had ook maar 215 pk
Het gaat niet om het aantal PK het gaat om het hele geheel. Maar ik ben bang dat een NIET ferrari freak dat zal begrijpen.
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 08:57 schreef Smoonshine het volgende:
Misschien mooi gedaan, maar je gaat van een echte Ferrari toch geen namaak Ferrari maken
Ik bedoel maar.
Slabberdewatskidinsdag 22 juni 2004 @ 09:16
mja ik had erger verwacht... ik vinnut eigenlijk wel gewoon netjes gedaan!
Pirodinsdag 22 juni 2004 @ 09:47
Wat is diit.
MuseMusedinsdag 22 juni 2004 @ 09:59
Ik ben het met Ook_Gek eens, aan een Ferrari moet je gewoon niks veranderen.
ik vind dit type trouwens heel erg mooi, ik snap niet dat mensen daar zo negatief over kunnen doen.
Hagedisdinsdag 22 juni 2004 @ 11:46
quote:
Op maandag 21 juni 2004 23:20 schreef Oosthoek het volgende:
Overigens dacht ik dat er meerdere stations van de 456 waren gemaakt. Ook vraag ik me af waarom de sultan een engels kenteken zou hebben
De prins heeft er exact 7 laten maken, 6 heeft ie er gehouden en 1 ter verkoop aangeboden bij een specialist in london

Het hele verhaal http://www.classicdriver.com/uk/magazine/3200.asp?id=10779

[ Bericht 0% gewijzigd door Hagedis op 22-06-2004 11:54:55 ]
flyguydinsdag 22 juni 2004 @ 12:10
als je je ferrari sneller wil stuur je hem met een zak geld naar Brabus, novitec of koenig maar je gaat niet zelf aan je ferrari knutselen!!!!
Argentodinsdag 22 juni 2004 @ 12:16
Tja, ik ben ook helemaal idolaat van Ferrari, maar aan zon project kan ik me niet echt storen. Het is wel vaker voorgekomen dat Ferrari´s worden omgebouwd naar andere specificaties. Natuurlijk doet dat afbreuk aan de orginaliteit van de wagen, maar de fabriek zelf is er ook niet erg nauwkeurig in (geweest). Als je de geschiedenis van sommige (met name pre-1965) Ferrari´s bekijkt, dan komt het nogal ns voor dat een Ferrari zijn leven met andere specificaties begint dan de specificaties die ie nu heeft. Staat dan ook gewoon vermeld dat ie in dat en dat jaar is omgebouwd (re-built to XXX-specifications) en dat maakt dan ´gewoon´ deel uit van de geschiedenis van dat specifieke chassisnummer. En ik kan me ook wel voorstellen dat een 308 omgebouwd wordt tot 288. Ten eerste omdat een 288 mooier is, ten tweede omdat het kreng te zeldzaam is om origineel aan te schaffen. Waarmee niet gezegd is dat ik hetzelfde zou doen.
Hagedisdinsdag 22 juni 2004 @ 13:39
Argento, om nog maar te zwijgen over het feit dat Ferrari was zelf ook niet al te nauwkeurig was, het kon soms wel eens zo zijn dat ze bijv. een andere motor erin stopten.
DaDude1987dinsdag 22 juni 2004 @ 17:39
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 12:10 schreef flyguy het volgende:
als je je ferrari sneller wil stuur je hem met een zak geld naar Brabus, novitec of koenig maar je gaat niet zelf aan je ferrari knutselen!!!!
omg dat is dus écht fout een Ferrari 575m Maranello Brabus
ook_gekdinsdag 22 juni 2004 @ 18:27
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 17:39 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

omg dat is dus écht fout een Ferrari 575m Maranello Brabus


Maar mensen begrijp mij niet verkeerd. Ik vind dat deze man zeer strak aan het werk is!
Alexxxxxdinsdag 22 juni 2004 @ 19:57
Hier in Friesland is iemand die autocrosses rijdt met een jaguar
dolfijn999woensdag 23 juni 2004 @ 03:06
Ja en, een 2e hands Jaguar kost geen drol
Parvuswoensdag 23 juni 2004 @ 09:18
Nu staat er op de site van Bert Kanters "Aan alle Nederlandse bezoekers: Mijn project word "besproken" op forum.fok.nl! Geef ook uw ongezouten mening of lees alleen de mening van anderen: Hoe verkracht je een Ferrari 308GTSI
hehe!
bliebliewoensdag 23 juni 2004 @ 09:24
Ik vind dat hij het best aardig doet.
En wat boeit dat nou dat het een Ferrari is .
Tis ook maar een stuk metaal, rubber en leer waar je benzine in gooit. Niet veel anders dan een Skyline of Civic die WEL verafgood wordt wanneer deze verbouwd wordt door de eigenaar.
Chillmeisterwoensdag 23 juni 2004 @ 09:39
Ik vind dat hij het strak doet. 288 ziet er veel mooier uit, Ik schok me de pleuris toen ik zag dat het leer werd gespoten.
tongytongylickylickywoensdag 23 juni 2004 @ 09:48


TazDevlwoensdag 23 juni 2004 @ 11:12
Euh au
dr.draywoensdag 23 juni 2004 @ 13:19
Wat doet die gozer met die Ferrari?
Dit kan echt niet.
pieter_pontiacwoensdag 23 juni 2004 @ 14:41
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 09:18 schreef Parvus het volgende:
Nu staat er op de site van Bert Kanters "Aan alle Nederlandse bezoekers: Mijn project word "besproken" op forum.fok.nl! Geef ook uw ongezouten mening of lees alleen de mening van anderen: Hoe verkracht je een Ferrari 308GTSI
hehe!
Klopt, ik kreeg een mailtje van hem waarom sinds 21/6 het bezoekersaantal van 15 naar 350 was gegaan. Toen heb ik hem die link ff gegeven.
Hij kon wel lachen om dat gezeur hier, stond weinig nieuws tussen zei hij...
pieter_pontiacwoensdag 23 juni 2004 @ 14:42
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 09:48 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[afbeelding]

Hey, is dat zo'n Ferm megatool? Die heb ik ook...
ook_gekwoensdag 23 juni 2004 @ 19:04
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 14:41 schreef pieter_pontiac het volgende:

[..]

Klopt, ik kreeg een mailtje van hem waarom sinds 21/6 het bezoekersaantal van 15 naar 350 was gegaan. Toen heb ik hem die link ff gegeven.
Hij kon wel lachen om dat gezeur hier, stond weinig nieuws tussen zei hij...
Wheheh wat fok al allemaal niet kan doen
Maar wat ik niet kan begrijpen is dat je leer gaat spuiten. Dat snap ik ECHT niet. Zou leuk zijn als de eigenaar van z,n Ferrari hier ook komt reageren

Ben wel benieuwd naar zijn mening over alles. Kan nog leuk worden
pieter_pontiacwoensdag 23 juni 2004 @ 19:28
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 19:04 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Wheheh wat fok al allemaal niet kan doen
Maar wat ik niet kan begrijpen is dat je leer gaat spuiten. Dat snap ik ECHT niet. Zou leuk zijn als de eigenaar van z,n Ferrari hier ook komt reageren

Ben wel benieuwd naar zijn mening over alles. Kan nog leuk worden
350 per dag by the way
Hij had geen zin om hier te reageren, omdat hij de voors en tegens al 100x gehoord had...
Het blijft een strak resultaat
ook_gekwoensdag 23 juni 2004 @ 19:30
jammer
Hagediswoensdag 23 juni 2004 @ 19:36
Moet trouwens wel gezegd wordt dat het er netjes uit begint te zien...
MegAwoensdag 23 juni 2004 @ 19:43
dit vind ik pas ferrari verkrachten


Een sedan ervan maken.. (weer die sultan van Brunei)
bron
Hagediswoensdag 23 juni 2004 @ 19:55
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 19:43 schreef MegA het volgende:
dit vind ik pas ferrari verkrachten

[afbeelding]
Een sedan ervan maken.. (weer die sultan van Brunei)
bron
De sultan mag dat

Wie durft het trouwens aan deze man een mailtje met een link naar dit topic te sturen?

Ownee, daar kunnen we misschien maar beter mee wachten tot ie m af heeft, dan houden we immers nog een auto over.
ook_gekwoensdag 23 juni 2004 @ 19:56
Zeker zonde in dit geval
Maar ik zou ZOOOO graag eens een overzicht willen zien van zijn garage. Helaas doet hun eigen site het nog steets niet. Ik wil gewoon een mail adres hebben van die gasten om te vragen of er foto,s gegeven kunnen worden van zijn garage. Want TERING wat zou ik die graag willen zien. En vele auto freaks met mij
ook_gekwoensdag 23 juni 2004 @ 19:57
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 19:55 schreef Hagedis het volgende:

[..]

De sultan mag dat

Wie durft het trouwens aan deze man een mailtje met een link naar dit topic te sturen?

Ownee, daar kunnen we misschien maar beter mee wachten tot ie m af heeft, dan houden we immers nog een auto over.
Hij heeft het al gezien. Sterker nog. Er staat een directe link naar dit topic op z,n site
Hagediswoensdag 23 juni 2004 @ 19:59
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 19:57 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Hij heeft het al gezien. Sterker nog. Er staat een directe link naar dit topic op z,n site
Ik klik ook gewoon meteen door naar de plaatjes
pieter_pontiacwoensdag 23 juni 2004 @ 20:00
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 19:43 schreef MegA het volgende:
dit vind ik pas ferrari verkrachten

[afbeelding]
Een sedan ervan maken.. (weer die sultan van Brunei)
bron
Dat is net een omgebouwde Alfa
Ik vind het er niet uitzien, als die sultan geld teveel heeft mag ie ook wel wat naar mij overmaken
Is dat trouwens dezelfde sultan die indertijd 10 F50's had gekocht..?
Mugen_Hondawoensdag 23 juni 2004 @ 20:30
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 20:00 schreef pieter_pontiac het volgende:

[..]

Dat is net een omgebouwde Alfa
Ik vind het er niet uitzien, als die sultan geld teveel heeft mag ie ook wel wat naar mij overmaken
Is dat trouwens dezelfde sultan die indertijd 10 F50's had gekocht..?
Ik neem aan van wel, maar dat waren Maranello's volgens mij. Of de man een dwaas is wat betreft zijn activiteiten met een Ferarri, natuurlijk ziet het auto niet uit als er een en ander aan geknutseld wordt. We kunnen pas erover oordelen als hij zijn project afgerond heeft.

Ook al prefereer ik liever de origine dan een concept.
Enzonr52maandag 2 augustus 2004 @ 20:40
Er zijn er die alleen maar praten, anderen maken dingen...zoals Bert. Hij heeft voor zichzelf uitgemaakt hoe zijn verhikel dient uit te zien. Het zal hem worst wezen wat anderen erover denken.
De echte F-kenners weten dat Ferrari een mythe is, veel geblaat met weinig wol. De eerste Ferrari's werden uitgetekend door Ingenieurs die hun stiel in de fabricatie van landbouwtractors hebben geleerd. Bert doe zo verder, je komt er wel...Enzonr52


Steve-Omaandag 2 augustus 2004 @ 20:42
456 estate
Alfa_Boymaandag 2 augustus 2004 @ 21:05
456 Estate zou wel leuk zijn, RS6
MartinusMagnusmaandag 2 augustus 2004 @ 22:01
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 21:05 schreef Alfa_Boy het volgende:
456 Estate zou wel leuk zijn, RS6




* MartinusMagnus gaat morgen toch nog eens goed in zijn achertuin graven of er écht geen olieveldje onder zit
ook_gekmaandag 2 augustus 2004 @ 22:14
Stoer m,n topic is weer tot leven gekomen
Hallo bert

Heb je al meer reactie,s gekregen na mijn topic hier op fok
bert308dinsdag 3 augustus 2004 @ 21:36
Ja, hier is dus de man zelf... hoe de al dan niet echte Ferrari liefhebbers over mijn project denken kun je hier lezen:
http://ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=1432
Ook daar zijn de meningen verdeeld.
Ik heb nu RSI van het schuren. Nog 3 weken vakantie en dan hoop ik dat ie eindelijk een mooi strak rood kleurtje heeft. En om jullie nog een beetje meer te stangen, geen Ferrari Rosso Corsa maar Porsche Indisch rood omdat ik dat een mooie kleur vind, had ik vroeger al op mijn Alfasud, en omdat ik hiervan een flinke emmer goedkoop kon krijgen op de duitse ebay. Overigens is Porsche Indisch rood zo goed als gelijk aan Ferrari rood, dat wel.
Alfa_Boydinsdag 3 augustus 2004 @ 22:12
leuk projectje bert, Als je het maar bij die ene houdt, een verneukte Ferrari is wel genoeg
patje74dinsdag 3 augustus 2004 @ 22:16
Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat, 1 ding is zeker; dit is zeker geen Ferrari verkrachting! Wat je tot nog toe hebt gedaan getuigt van lef, en je doet het zo te zien erg netjes.
Wat betreft de kleur, ach, ik denk dat dat niet veel uitmaakt. Zolang je hem maar niet gaat zien als een replica, je moet hem zien als een mooie wagen op zichzelf.

Succes verder!!!
Alfa_Boydinsdag 3 augustus 2004 @ 22:19
Ja, het is een echte vakman, dat zie je zo.
Maar waarom nou een Ferrari?? pak dan zo'n gare Jap ofzo, die zijn toch nix waard Maar je wilt iets unieks he
ook_gekdinsdag 3 augustus 2004 @ 22:19
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 21:36 schreef bert308 het volgende:
Ja, hier is dus de man zelf... hoe de al dan niet echte Ferrari liefhebbers over mijn project denken kun je hier lezen:
http://ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=1432
Ook daar zijn de meningen verdeeld.
Ik heb nu RSI van het schuren. Nog 3 weken vakantie en dan hoop ik dat ie eindelijk een mooi strak rood kleurtje heeft. En om jullie nog een beetje meer te stangen, geen Ferrari Rosso Corsa maar Porsche Indisch rood omdat ik dat een mooie kleur vind, had ik vroeger al op mijn Alfasud, en omdat ik hiervan een flinke emmer goedkoop kon krijgen op de duitse ebay. Overigens is Porsche Indisch rood zo goed als gelijk aan Ferrari rood, dat wel.
humor heb je wel

Ga je ook in dit topic update,s houden over je auto met plaatjes en al?
Je ziet dat de meningen verdeeld zijn. MAAAARRRR dat er toch ook veel mensen willen weten hoe dit gaat aflopen
Modusdinsdag 3 augustus 2004 @ 22:28
Hij is ook niet helemaal na te maken, want de 288 GTO was niet alleen breder dan de 308, maar ook langer en met een relatief langere wielbasis (4,23m/2,34m vs. 4,29m/2,45m). Daardoor zullen de uiterlijke verhoudingen nooit hetzelfde zijn. Maar op zich is het best netjes gedaan verder.
TazDevldinsdag 3 augustus 2004 @ 22:29
Bert jij verdiend niets anders dan lof, vind dat je een flinke bikkel moet zijn om zo een zaag in je auto te zetten en er dan ook nog iets moois van te maken
ook_gekdinsdag 3 augustus 2004 @ 22:33
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 22:29 schreef TazDevl het volgende:
Bert jij verdiend niets anders dan lof, vind dat je een flinke bikkel moet zijn om zo een zaag in je auto te zetten en er dan ook nog iets moois van te maken
Daar zijn de meningen over verdeeld
Klonkdinsdag 3 augustus 2004 @ 22:37
beter dit dan wat koenig in de jaren 80 deed met de testarossa, die werden volgeflikkerd met plastic
Adagiodinsdag 3 augustus 2004 @ 23:30
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 22:29 schreef TazDevl het volgende:
Bert jij verdiend niets anders dan lof straf, vind dat je een flinke bikkel moet zijn om zo een zaag in je auto te zetten en er dan ook nog iets moois van te maken
Baan1980dinsdag 3 augustus 2004 @ 23:58
- Onzinnege post. Niet goed gekeke -
bert308dinsdag 3 augustus 2004 @ 23:58
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 22:19 schreef ook_gek het volgende:

[..]

humor heb je wel

Ga je ook in dit topic update,s houden over je auto met plaatjes en al?
Je ziet dat de meningen verdeeld zijn. MAAAARRRR dat er toch ook veel mensen willen weten hoe dit gaat aflopen
Ik post wel een link naar een mooie foto, als ie klaar is.
ook_gekwoensdag 4 augustus 2004 @ 00:01
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 23:58 schreef bert308 het volgende:

[..]

Ik post wel een link naar een mooie foto, als ie klaar is.
Als hij klaar is? Nee jo gewoon linkje wanneer er weer nieuwe foto,s zijn

Maar 1 ding snap ik niet he. Je doet veel moeite om hem mooi te maken. Zoals je weet vind ik het zonde maar de manier waar op vind ik heel erg goed. Als ik alleen naar het werk kijk kan ik niks anders zeggen dan respect zoals jij met het matriaal om gaat.

Maar dan heb ik 1 simpele vraag. Waarom spijt je het leer? Waarom laat je het niet opnieuw bekleden met leer. Dat is toch veel mooier?
Klonkwoensdag 4 augustus 2004 @ 00:01
Jammer dat dat krantenartikel alleen in het regio gedeelte van Roermond stond, Venlo heeft ie niet in gestaan, anders had ik al eerder van dit project gehoord, maak er wat moois van.
Cyberdoggwoensdag 4 augustus 2004 @ 00:06
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 00:01 schreef ook_gek het volgende:

[..]


Maar 1 ding snap ik niet he. Je doet veel moeite om hem mooi te maken. Zoals je weet vind ik het zonde maar de manier waar op vind ik heel erg goed. Als ik alleen naar het werk kijk kan ik niks anders zeggen dan respect zoals jij met het matriaal om gaat.
Wrom bind je opeens zo in?

Ben je bang voor Bert?
ook_gekwoensdag 4 augustus 2004 @ 00:11
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 00:06 schreef Cyberdogg het volgende:

[..]

Wrom bind je opeens zo in?

Ben je bang voor Bert?
Hahah nee hoor. Ik blijf er bij dat het een suf gerukte is die totaal geen liefde heeft voor het merk Ferrari! En dat hij ooit eens een klap van de molen heeft gehad om het geen wat hij nu doet.

Of hij moet echt totaal geen auto liefde hebben.

Maar goed er zijn ook mensen die het mooi en leuk vinden. En ik ben eerlijk als ik zeg dat hij goed werk verricht betreft ombouwen. Dat kan ik en iemand anders niet ontkenne. Feit blijft dat mijn mening is dat hij de verkeerde auto gepakt heeft

Maar PTA is ook ombouwen van auto,s. En de mensen die het leuk vinden om te volgen kunnen dit nu ook doen toch
ook_gekwoensdag 4 augustus 2004 @ 00:13
Cyberdogg wees niet bang. Ik heb een eigen sterke mening waar ik altijd voor uit zl komen en recht toe recht aan zal vertellen. En heb schijt aan wat andere mensen er van vinden.
setowoensdag 4 augustus 2004 @ 00:17
als je op dat ferrari forum had gekeken kon je lezen dat hij ook erg twijfelde voor hij de eerste onherroepelijke verandering toebracht

ik vind hem erg mooi worden
ook_gekwoensdag 4 augustus 2004 @ 00:19
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 00:17 schreef seto het volgende:
als je op dat ferrari forum had gekeken kon je lezen dat hij ook erg twijfelde voor hij de eerste onherroepelijke verandering toebracht

ik vind hem erg mooi worden
feit dat hij het gedaan heeft is in mijn ogen fout
bert308woensdag 4 augustus 2004 @ 00:59
Een paar van mijn vorige projecten, om te laten zien dat het altijd erger kon:
http://www.cuore-sportivo.co.uk/bert/baa28.jpg.html
http://www.cuore-sportivo.co.uk/bert/baa30.jpg.html
http://www.cuore-sportivo.co.uk/bert/baa26.jpg.html
http://www.cuore-sportivo.co.uk/bert/spr04.jpg.html
http://www.cuore-sportivo.co.uk/bert/spr11.jpg.html
http://www.cuore-sportivo.co.uk/bert/sud001.jpg.html
http://www.cuore-sportivo.co.uk/bert/sud033.jpg.html
En de absolute topper, vlak voor ik 'm verkocht aan een paar afrikanen voor F600,-:
http://home.tiscali.nl/308gto/spr51.jpg

Deze spider was ook van mij, in perfekte staat gekocht, maar hij was te mooi voor mij, te kwetsbaar. Gelukkig kon ik hem met winst inruilen op de 308:
http://www.cuore-sportivo.co.uk/bert/spi04.jpg
Deze Montecarlo heb ik nog, verlaagd, 2 dubbele webers DCNF en spaghetti uitlaat spruitstuk. Het achterpaneel is ook weer een persoonlijke touch, maar het origineel kun je er zo weer inschroeven. Dit wou ik ook weer doen, maar helaas was ik de speciale stekkers kwijt van de originele achterlichten en zonder gaat het niet en bovendien was een achterlicht stuk. 2 jaar geleden liep de motor vast nabij Frankfurt (niet volgas-fest zeggen de duitsers) en sindsdien heeft ie niet meer (op eigen kracht en wielen) gereden:
http://www.cuore-sportivo.co.uk/bert/lanfer07.jpg
http://www.cuore-sportivo.co.uk/bert/lanfer19.jpg
http://www.cuore-sportivo.co.uk/bert/DSCF0246.JPG

[ Bericht 32% gewijzigd door bert308 op 04-08-2004 01:43:41 ]
NFSUndergroundIIwoensdag 4 augustus 2004 @ 01:14
Zo lelijk is die auto niet in de OP? Ik bedoel, er zijn lelijker hoor
Cyberdoggwoensdag 4 augustus 2004 @ 04:42
Je kunt het erg vinden wat ie met die Ferrari doet, maar deze man heeft tenminste een passie. Wat z'n passie precies is weet ik nog niet, maar hij heeft er een. En dat moeten we respecteren. Ik vind die reacties in het begin van het topic dan ook zwaar overdreven, en zeker zo'n reactie van Mutz vind ik echt niet kunnen. Ik heb even dat foto-album op Cuore Sportivo bekeken en daar zitten best leuke wagentjes tussen.
Conclusie: Toon wat meer respect voor deze man, of tief lekker op uit dit topic.

Amen.
Klonkwoensdag 4 augustus 2004 @ 06:46


Het circuit in Baarlo (als ik me niet vergis), in betere tijden, voordat die zakken van oostappen groep de boel kwamen verzieken.
patje74woensdag 4 augustus 2004 @ 09:29
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 04:42 schreef Cyberdogg het volgende:
............ Ik vind die reacties in het begin van het topic dan ook zwaar overdreven, en zeker zo'n reactie van Mutz vind ik echt niet kunnen. ...............
Wat denkt je van de naam van dit topic?
Of je het mooi vind of niet, hij bouwt wel een bijzondere wagen op. En ook nog netjes ook!
Persoonlijk verwacht ik dat ik het eindresultaat mooi zal vinden. In mijn ogen praat je dan niet over Ferrari-verkrachten.
ook_gekwoensdag 4 augustus 2004 @ 10:17
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 09:29 schreef patje74 het volgende:

[..]

Wat denkt je van de naam van dit topic?
Of je het mooi vind of niet, hij bouwt wel een bijzondere wagen op. En ook nog netjes ook!
Persoonlijk verwacht ik dat ik het eindresultaat mooi zal vinden. In mijn ogen praat je dan niet over Ferrari-verkrachten.
Ik heb de naam verzonnen van dit topic
En je zegt het zelf PERSOONLIJK bla bla bla

Ik vind persoonlijk het verkrachten van een Ferrari. Dus WTF is het probleem

wat moet ik dan zeggen?

Personelijk vind ik dat in dit topic het gesprek komt over het verkrachten van een ferrari
Tjabbowoensdag 4 augustus 2004 @ 10:47
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 09:29 schreef patje74 het volgende:

[..]

Wat denkt je van de naam van dit topic?
Of je het mooi vind of niet, hij bouwt wel een bijzondere wagen op. En ook nog netjes ook!
Persoonlijk verwacht ik dat ik het eindresultaat mooi zal vinden. In mijn ogen praat je dan niet over Ferrari-verkrachten.
Tja. Er zijn ook 'rape' filmpjes te vinden op internet, dus er zijn mensen die verkrachten lekker vinden (om te doen zowel als lijdend voorwerp te zijn) dus er zullen logischerwijs ook mensen zijn die dit autoproject machtig vinden.
killerbwoensdag 4 augustus 2004 @ 12:05
Mijn Ferrari, wat doe je
piet_pellezondag 8 augustus 2004 @ 17:59
Ik vind die Ferrari er zowieso niet uitzien dus van mijn part bouwt hij hem om tot een golf.
ook_gekzondag 8 augustus 2004 @ 18:01
dat zou ik wel knap vinden
Tjabbozondag 8 augustus 2004 @ 18:08
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 17:59 schreef piet_pelle het volgende:
Ik vind die Ferrari er zowieso niet uitzien dus van mijn part bouwt hij hem om tot een golf.


De ultieme stratemakersferrari



MrSkylinezondag 8 augustus 2004 @ 18:36
een GTS ombouwen naar een GTO is gewoon zielig....
Espantosomaandag 9 augustus 2004 @ 01:03
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:17 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Tuurlijk is het zijn auto. En tuurlijk mag hij zelf weten wat hij er mee doet. Maar dat houd niet in dat ik hier geen mening over mag hebben.

en zoals ik al in de OP zei. Ik heb respect voor hoe en wat hij doet. Hij kan goed overweg met het las apparaat en het is zeer kunstig wat hij doet. Kan er niks anders over zeggen.

Maar mijn mening is dat je met je poten van een Ferrari af moet blijven. Maar dat is iets wat GEEN auto freaks kennelijk niet snappen.
Ik ben een autofreak, maar ik heb zeer weinig met Ferrari. Ik vind het hele merk zwaar overrated. Zeker zo'n 308 is niet zo heel bijzonder imho.
Tjabbomaandag 9 augustus 2004 @ 08:42
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 01:03 schreef Espantoso het volgende:

[..]

Ik ben een autofreak, maar ik heb zeer weinig met Ferrari. Ik vind het hele merk zwaar overrated. Zeker zo'n 308 is niet zo heel bijzonder imho.
Ik vind hem lelijk zelfs
DiRadicalmaandag 9 augustus 2004 @ 09:44
Ik heb een paar jaar geleden eens een 'stretched ferrari' gezien.
Die was in de VS opgerekt alsof het een Lincoln of een Mercedes was

Deze was het niet, maar ziet er nog slechter uit.


Deze kwam ik ook nog tegen


HEILIGSCHENNIS
westrtpmaandag 9 augustus 2004 @ 15:23
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 09:44 schreef DiRadical het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden eens een 'stretched ferrari' gezien.
Die was in de VS opgerekt alsof het een Lincoln of een Mercedes was

Deze was het niet, maar ziet er nog slechter uit.
[afbeelding]

Deze kwam ik ook nog tegen
[afbeelding]

HEILIGSCHENNIS
dat ziet er echt niet uit..echt enorm lelijk.
Oosthoekmaandag 9 augustus 2004 @ 15:55
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 09:44 schreef DiRadical het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden eens een 'stretched ferrari' gezien.
Die was in de VS opgerekt alsof het een Lincoln of een Mercedes was

Deze was het niet, maar ziet er nog slechter uit.
[afbeelding]

Deze kwam ik ook nog tegen
[afbeelding]

HEILIGSCHENNIS
Je denkt toch niet echt dat ze daar daadwerkelijk een lambo voor uit elkaar hebben geslepen toch
Hagedismaandag 9 augustus 2004 @ 22:30
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 15:55 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Je denkt toch niet echt dat ze daar daadwerkelijk een lambo voor uit elkaar hebben geslepen toch
Die F50 lijkt me iig. fake want als je nagaat hoeveel z'on ding kost moet je wel gek zijn om m door te slijpen.
Virus.NLmaandag 9 augustus 2004 @ 22:36
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 22:30 schreef Hagedis het volgende:

[..]

Die F50 lijkt me iig. fake want als je nagaat hoeveel z'on ding kost moet je wel gek zijn om m door te slijpen.
F40
bert308woensdag 8 juni 2005 @ 10:43
Dit is pas een Ferrari verkrachten:


En of dit het verkrachten van een Ferrari is, daarover verschillen, klaarblijkelijk, de meningen. Nog steeds niet rijklaar, lees op de site als het je interesseerd.
www.ferrari288.com







[ Bericht 17% gewijzigd door bert308 op 08-06-2005 18:57:02 ]
Riowoensdag 8 juni 2005 @ 10:59
Ik doe het hem niet na. Enne, het is maar een Ferarri hoor.
Dualdudewoensdag 8 juni 2005 @ 11:14
Tja... de puristen zal het niet aanstaan....maar 't zijn iig wel wat metalwork skills Enige wat ik met sheetmetal kan maken is een hoop roest
Riowoensdag 8 juni 2005 @ 13:05
Ik kan dus helemaal niks met metaal. Echt niks. Mijn enige klus-handicap denk ik.
DaveMasteRwoensdag 8 juni 2005 @ 13:09
Hoe verkracht je een ferrari?Het antwoord zit in deze link---->http://abum.com/?show_media=7447
Kajaleviwoensdag 8 juni 2005 @ 19:02
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 10:43 schreef bert308 het volgende:
Dit is pas een Ferrari verkrachten:
[afbeelding]

En of dit het verkrachten van een Ferrari is, daarover verschillen, klaarblijkelijk, de meningen. Nog steeds niet rijklaar, lees op de site als het je interesseerd.
Bert, wil je me nooit meer zo laten schrikken
DeltaHFwoensdag 8 juni 2005 @ 19:08
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 13:09 schreef DaveMasteR het volgende:
Hoe verkracht je een ferrari?Het antwoord zit in deze link---->http://abum.com/?show_media=7447
Jezus wat een loser; zo-iemand verdiend het niet eens om in een Ferrari te rijden.
Sterker nog; zo-iemand moeten ze verdomme zn rijbewijs afpakken en nooit meer teruggeven
Imprywoensdag 8 juni 2005 @ 19:18
Moet toegeven, erg strak gedaan hoor! Vind hem er zeker mooier op geworden. Wel lef gehad trouwens om er eenmaal aan te beginnen.
ook_gekwoensdag 8 juni 2005 @ 19:53
Die mondial die op de foto,s staat is die ook van jou? Zo ja moet dat ding kosten
bert308woensdag 8 juni 2005 @ 20:58
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 19:53 schreef ook_gek het volgende:
Die mondial die op de foto,s staat is die ook van jou? Zo ja moet dat ding kosten
Is van een stadsgenoot die ik nog ken uit mijn wilde Alfa jaren. Mondi kostte 20 mille en is in zeer goede staat, maar niet te koop. De 308GTB die mij eerder bezocht is wel te koop, zie link op openingspagina. Zal wel ruim 25 mille moeten opbrengen denk ik.
-Muse-woensdag 8 juni 2005 @ 20:59
Erg mooi werk!

Zo'n schrale 308 is nix vergeleken met die GTO.

Puik werk!
ChRoNiCdonderdag 9 juni 2005 @ 00:39
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het knap werk vind. Best mooie bak. Ik zou het absoluut niet doen, ben meer een fan van originele auto's. Maar toch ziet het er netjes uit.
marckvandijkdonderdag 9 juni 2005 @ 19:25
whahahah kutauto
RRRobertdonderdag 9 juni 2005 @ 22:28
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 13:09 schreef DaveMasteR het volgende:
Hoe verkracht je een ferrari?Het antwoord zit in deze link---->http://abum.com/?show_media=7447

Geen wonder dat dit fout afliep! De bestuurder zat aan de verkeerde kant
Annedonderdag 9 juni 2005 @ 22:58
Ik heb een wannabe ferrari hier in de straat.
En het is een .. Calibra .

Ik moet er nodig eens een foto van maken .
Tromsodonderdag 9 juni 2005 @ 23:22
kijk hier eens wat een mooie Ferrari

bert308donderdag 9 juni 2005 @ 23:49
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 23:22 schreef Tromso het volgende:
kijk hier eens wat een mooie Ferrari
De eigenaar is zo te zien een liefhebber van Amerikaanse auto's
Leuk zonnedakje in de "Ferrari" en GTB's hebben normaal geen roosters over de achterste zijraampjes. In Roermond reedt een paar jaar geleden ook zo'n geval rond, met zelfs bijna hetzelfde kenteken maar mooiere lak als de mijne. Echter op de achterkant van mijn auto staat wel precies wat het is. Voor wie het niet door heeft, de naam van de afbeelding verraadt het, anders voer hier het kenteken in:
https://info.apk.nl/ovi/arvinvoer.aspx
Kajalevivrijdag 10 juni 2005 @ 00:55
Doe maar maar alles gewoon in originele staat hoor, dat blijf ik het mooiste vinden.
Ook al vind ik het wel knap hoe sommige hun auto's ombouwen.
Maar dan moet het niet zo'n afgrijselijk ding zijn als die link van Bert dat is
echt een walgelijk iets.

Bert, die van jou is mooi geworden. Heb het zon beetje gevolgd en na al
die uren klussen wil ik je er toch even mee complimenteren.

Maar ja, doe mij maar de orginele
SpeedyRichvrijdag 10 juni 2005 @ 09:26
quote:
Op maandag 21 juni 2004 19:24 schreef chilipenn het volgende:
eens te meer reden om lid van de stichting POL te worden


(prikkeldraad om limburg)
leuk
bert308vrijdag 10 juni 2005 @ 10:14
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 09:26 schreef SpeedyRich het volgende:

eens te meer reden om lid van de stichting POL te worden

(prikkeldraad om limburg)

leuk
POL is goed, om hollanders te weren. Wel een gat open laten richting duitse grens, Autobahn!
Annevrijdag 10 juni 2005 @ 10:55
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 10:14 schreef bert308 het volgende:

[..]

POL is goed, om hollanders te weren. Wel een gat open laten richting duitse grens, Autobahn!
.
HPoizaterdag 25 juni 2005 @ 22:33
Metalfreakzondag 26 juni 2005 @ 15:54
Dit is heiligschennis in de zuiverste vorm...
BoJozondag 26 juni 2005 @ 16:14
Ik vind het wel mooi gedaan, maar ik had liever gezien dat je hem gewoon gerestaureerd had en orgineel gelaten had. Een kennis van me heeft een 308 GTB, het geluid, het gevoel, Ferrari

ik mis m'n Alfa
Halfgedraaidezondag 26 juni 2005 @ 16:16
Ik vind dit helemaal geen heiligschennis. Een Ferrari 308 noem ik nou niet bepaald een unieke auto. Er zijn er genoeg van gemaakt en bovendien is hij zeer en zeer mooi geworden. Mooier dan een originele 308.

Als ie nou een F40 ging verbouwen dan was het wat anders. Maar ja iedereen denkt er toch anders over.

PS: Ik ben over het algemeen ook altijd voor origineel houden. Ik hou normaal absoluut niet van auto's verbouwen of optisch tunen behalve de velgen. Maar voor deze maak ik een uitzondering. Prachtig gemaakt.
Desmaandag 27 juni 2005 @ 00:04
http://img17.imagevenue.com/img.php?loc=loc178&image=872_Gumball2005_016.jpg

deze is pas verkracht, politiekogels

[ Bericht 28% gewijzigd door Des op 27-06-2005 00:23:26 ]
ook_gekmaandag 27 juni 2005 @ 00:13
zie geen foto
Desmaandag 27 juni 2005 @ 00:23
zo dan
ook_gekmaandag 27 juni 2005 @ 00:27
dat zijn stickers
Halfgedraaidemaandag 27 juni 2005 @ 00:31
quote:
Is toch gewoon van the gumball. Niet echt grappig ofzo dit.
Al die moeite.......
BB-Kingmaandag 27 juni 2005 @ 00:32
Lul in de uitlaatpijp stoppen?
bert308zaterdag 30 juli 2005 @ 23:01
Zo kinders, en wie heeft er nu nog commentaar?



Meer hier: http://home.tiscali.nl/308gto/p1024.htm en hier: www.ferrari288.com

[ Bericht 4% gewijzigd door bert308 op 30-07-2005 23:03:48 (opmaak) ]
Youpzaterdag 30 juli 2005 @ 23:03
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 23:01 schreef bert308 het volgende:
Zo kinders, en wie heeft er nu nog commentaar?
je verneukt de layout een beetje...

-edit-

je was me voor
Youpzaterdag 30 juli 2005 @ 23:05
en toch heb ik liever het origineel
Klonkzaterdag 30 juli 2005 @ 23:08
ik niet, ik vind het gewoon een knap staaltje werk
Youpzaterdag 30 juli 2005 @ 23:19
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 23:08 schreef Klonk het volgende:
ik niet, ik vind het gewoon een knap staaltje werk
zeker een knap staaltje werk, toch doe je dit niet met een ferrari... die auto's moeten zo origineel blijven als het maar zijn kan

-edit-

hij is ondanks alle pijn en moeite die in deze auto gestopt is zeer zeker weten een eind in waarde gedaald...
Klonkzaterdag 30 juli 2005 @ 23:30
Een ferrari is mooi, soms zelfs heeeeel mooi, maar niet heilig, zelfs een Ferrari is "maar" een auto
Youpzaterdag 30 juli 2005 @ 23:32
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 23:30 schreef Klonk het volgende:
Een ferrari is mooi, soms zelfs heeeeel mooi, maar niet heilig, zelfs een Ferrari is "maar" een auto
ik vind van wel en zeker bij klassiekers...
ook_gekzondag 31 juli 2005 @ 00:47
Het plaatwerk is heel netjes gedaan kan niet anders zeggen. Maar ik blijf het verkrachting vinden van een beeld schone auto.

Je leer met verf bewerken
Het schilderwerk is ook niet al te netjes gedaan. Kijk maar naar het motor blok. Eeuwig zonde.
Youpzondag 31 juli 2005 @ 00:54
trouwens bert308, je bent uit de buurt? dagblad de limburger regio roermond.. en zie ik nou goed dat er Baarlo op dat plaatsnaambordje staat?
Toewanzondag 31 juli 2005 @ 02:07
Ik vind het een knappe en goed gelukte conversie. Zeker wanneer je deze vergelijkt met de conversie van deze parts-shop.

Maar hoe zit dat met de spiegels, zijn dat originele spiegels, net als de lichtunits voor? Dat zal dan niet goedkoop zijn geweest neem ik aan..
Steve-Ozondag 31 juli 2005 @ 02:18
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 23:01 schreef bert308 het volgende:
Zo kinders, en wie heeft er nu nog commentaar?
[afbeelding]<div style="width: 576px;" class="resizewarning">Deze afbeelding is 1024 * 768 pixels groot. Het is voor veel gebruikers vervelend als je zulke grote plaatjes post. Maak je plaatje daarom wat kleiner om van deze melding af te komen. Kijk in de <a href="http://forum.fok.nl/topic/372127/2/1" onclick="window.open(this.href);return false">FAQ</a> als je niet weet hoe dat moet.</div>
[afbeelding]<div style="width: 576px;" class="resizewarning">Deze afbeelding is 1024 * 768 pixels groot. Het is voor veel gebruikers vervelend als je zulke grote plaatjes post. Maak je plaatje daarom wat kleiner om van deze melding af te komen. Kijk in de <a href="http://forum.fok.nl/topic/372127/2/1" onclick="window.open(this.href);return false">FAQ</a> als je niet weet hoe dat moet.</div>
[afbeelding]<div style="width: 576px;" class="resizewarning">Deze afbeelding is 1024 * 768 pixels groot. Het is voor veel gebruikers vervelend als je zulke grote plaatjes post. Maak je plaatje daarom wat kleiner om van deze melding af te komen. Kijk in de <a href="http://forum.fok.nl/topic/372127/2/1" onclick="window.open(this.href);return false">FAQ</a> als je niet weet hoe dat moet.</div>
Meer hier: http://home.tiscali.nl/308gto/p1024.htm en hier: www.ferrari288.com

Ik
waar is je GTO logo ?

Maar toch vind ik het geheel erg mooi geworden , Maar zelf zou ik het alleen nooit doen bij een ferrari
KonnieKipkezondag 31 juli 2005 @ 02:28
Ik heb respect voor deze monteur, deze auto is gewoon opnieuw gebouwd en een eigen ontwerp geworden.. En een complete motorrevisie.



Dr_Croutonzondag 31 juli 2005 @ 03:00
Koop dan een GTO...
Steve-Ozondag 31 juli 2005 @ 03:02
quote:
Op zondag 31 juli 2005 03:00 schreef Dr_Crouton het volgende:
Koop dan een GTO...
Goed advies
Toewanzondag 31 juli 2005 @ 03:09
quote:
Op zondag 31 juli 2005 03:00 schreef Dr_Crouton het volgende:
Koop dan een GTO...
Betaal jij het verschil ? Een 288GTO is ongeveer een 10 keer zo duur als een 308GTS, van zo'n 288GTO kan je een mooi huis kopen !

Hier in Eindhoven heb ik trouwens een keer een echte 288GTO gezien, stond destijds bij Prominent op de Vestdijk en heb 'm ook eens over de Eindhoven - Helmondweg zien rijden.

En ook stond er een keer een F40 op een parkeerterrein bij de Kleine Berg, was erg mooi om die in het wild te zien !
Dr_Croutonzondag 31 juli 2005 @ 03:12
quote:
Op zondag 31 juli 2005 03:09 schreef Toewan het volgende:

[..]

Betaal jij het verschil ? Een 288GTO is ongeveer een 10 keer zo duur als een 308GTS, van zo'n 288GTO kan je een mooi huis kopen !

Hier in Eindhoven heb ik trouwens een keer een echte 288GTO gezien, stond destijds bij Prominent op de Vestdijk en heb 'm ook eens over de Eindhoven - Helmondweg zien rijden.

En ook stond er een keer een F40 op een parkeerterrein bij de Kleine Berg, was erg mooi om die in het wild te zien !
So what? Je gaat geen klassieker die nog prima op te knappen is verneuken, hoe goed je ook bent met metaalbewerken. Ga dan maar in Scrapheap Challenge aan de slag. Vind ik dan.
Steve-Ozondag 31 juli 2005 @ 03:12
5 keer duur

Klik
alsemzondag 31 juli 2005 @ 03:20
quote:
Op zondag 31 juli 2005 03:12 schreef Steve-O het volgende:
5 keer duur

Klik
maar wel een vette bak, de bak van bert blijft een timmermansferrari..
Toewanzondag 31 juli 2005 @ 03:34
quote:
Op zondag 31 juli 2005 03:12 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

So what? Je gaat geen klassieker die nog prima op te knappen is verneuken, hoe goed je ook bent met metaalbewerken. Ga dan maar in Scrapheap Challenge aan de slag. Vind ik dan.
Ok, kan jij vinden. Maar ik denk dat de mening misschien wat anders was wanneer niet alle foto's getoond zouden zijn. Nu zie je al het laswerk (aan een Ferrari !) en het blanke metaal aan de 308, ipv een bodykit.
Persoonlijk weet ik niet of ik het zou doen, maar ik heb wel respect voor het vele werk wat er in is gaan zitten en ik vind het resultaat ook geslaagd. Ik ben normaal ook niet van het verbouwen en van de bodykits, ik heb het liefst zo veel mogelijk standaard, maar in dit geval vind ik het mooi gelukt.

Dit is btw een mooie site over een gecrashte F40 die weer helemaal tot leven is gewekt. Echt een knap staaltje werk met een mooi resultaat.
quote:
Op zondag 31 juli 2005 03:12 schreef Steve-O het volgende:
5 keer duur

Klik
Die had ik ook zien staan ja.
Maar ik neem aan dat de 308GTS in die staat + ombouwdelen niet dat heeft gekost wat die omgebouwde kost..
pieter_pontiaczondag 31 juli 2005 @ 04:23
Een jaar later nog steeds jankerds

Ik blijf erbij:

308 -> lelijk
288 ->

En het is ook nog erg netjes gedaan, als het nou á la Sjonnie-GTI gebeurd was werd het anders.
Maar dit vind ik kicken!
bliebliezondag 31 juli 2005 @ 04:32
quote:
Op zondag 31 juli 2005 03:09 schreef Toewan het volgende:

[..]

Betaal jij het verschil ? Een 288GTO is ongeveer een 10 keer zo duur als een 308GTS, van zo'n 288GTO kan je een mooi huis kopen !

Hier in Eindhoven heb ik trouwens een keer een echte 288GTO gezien, stond destijds bij Prominent op de Vestdijk en heb 'm ook eens over de Eindhoven - Helmondweg zien rijden.

En ook stond er een keer een F40 op een parkeerterrein bij de Kleine Berg, was erg mooi om die in het wild te zien !
DIe F40 kwam ook bij Prominent vandaan.
Kheb daar ook ooit een F50 en zoon Lambo jeep zien staan .
bert308zondag 31 juli 2005 @ 15:11
quote:
maar wel een vette bak, de bak van bert blijft een timmermansferrari..
Ik ben geen timmerman, ik werk als perser in een dakpannenfabriek. Toen ik de auto kocht werkte ik als uitzendkracht op de lokale Philips. En als beunhaas her en der :-) Dat is de reden dat ik een echte GTO niet kan betalen en toen ik als jochie van 20 bij een echte GTO stond te kwijlen jaren 80 als Alfasud eigenaar had ik ook nooit gedacht een 308 te kunnen betalen. Een GTO is echt wel 10x zo duur want mijn 308 kostte F35000+mijn mooie '70 Alfa Spider.
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 23:05 schreef Youp het volgende:
en toch heb ik liever het origineel
ik niet.
ook_gekzondag 31 juli 2005 @ 15:16
quote:
Op zondag 31 juli 2005 15:11 schreef bert308 het volgende:


ik niet.
dat lijkt me lochies anders doe je dit allemaal niet
ThaFreakzondag 31 juli 2005 @ 15:17
blijft een neppert.....
net als een sjonnie een M3 sticker op een bmw 316 plakt....
KonnieKipkezondag 31 juli 2005 @ 15:19
quote:
Op zondag 31 juli 2005 15:17 schreef ThaFreak het volgende:
blijft een neppert.....
net als een sjonnie een M3 sticker op een bmw 316 plakt....


Jij begrijpt het echt niet he? Dit is gewoon een totale rebuild van een Ferrari motor met een eigen design uiterlijk. Voor het plaatwerk en kennis van motortechniek heb ik zwaar respect.
Totaal niet te vergelijken met een M3-sticker ergens op plakken.
ThaFreakzondag 31 juli 2005 @ 15:22
quote:
Op zondag 31 juli 2005 15:19 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]



Jij begrijpt het echt niet he? Dit is gewoon een totale rebuild van een Ferrari motor met een eigen design uiterlijk. Voor het plaatwerk en kennis van motortechniek heb ik zwaar respect.
Totaal niet te vergelijken met een M3-sticker ergens op plakken.
wat blaat jij dan weer....
hij probeert er een gto look aan te geven, wanabee gto dus.....
net als alle m3 sticker boeren die een M3 look aan hun bmw willen geven!
met stickers, bumpers enz enz.....
KonnieKipkezondag 31 juli 2005 @ 15:26
quote:
Op zondag 31 juli 2005 15:22 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

wat blaat jij dan weer....
hij probeert er een gto look aan te geven, wanabee gto dus.....
net als alle m3 sticker boeren die een M3 look aan hun bmw willen geven!
met stickers, bumpers enz enz.....
OK,


alsemzondag 31 juli 2005 @ 15:34
quote:
Op zondag 31 juli 2005 15:11 schreef bert308 het volgende:

[..]

Ik ben geen timmerman, ik werk als perser in een dakpannenfabriek. Toen ik de auto kocht werkte ik als uitzendkracht op de lokale Philips. En als beunhaas her en der :-) Dat is de reden dat ik een echte GTO niet kan betalen en toen ik als jochie van 20 bij een echte GTO stond te kwijlen jaren 80 als Alfasud eigenaar had ik ook nooit gedacht een 308 te kunnen betalen. Een GTO is echt wel 10x zo duur want mijn 308 kostte F35000+mijn mooie '70 Alfa Spider.
[..]

ik niet.
[afbeelding]
die reactie wil trouwens niet zeggen dat ik geen respect voor uw werk heb, ik vind het zeer netjes gedaan en het ziet er goed uit
Uddelzondag 31 juli 2005 @ 15:45
Woei dat heeft die vent wel mooi gemaakt hoor..
bert308zondag 31 juli 2005 @ 18:35
quote:
Op zondag 31 juli 2005 15:17 schreef ThaFreak het volgende:
blijft een neppert.....
net als een sjonnie een M3 sticker op een bmw 316 plakt....
Er zit een "308" plaatje achterop hoor, niet "GTO".
Hepheastuszondag 31 juli 2005 @ 23:26
mooie verbouwing bert
persoonlijk vind ik dat je de oude had moeten restaureren, maarja je hebt het heel mooi gedaan en het resultaat mag er zeker wezen
kom maar een keer langs in zwolle dan wil ik wel een rondje meerijden
LegioeNmaandag 1 augustus 2005 @ 01:15
Erg mooi gedaan.
Het is een aardig werk geweest, maar je hoeft je niet te schamen voor het resultaat
SwiffMeistermaandag 1 augustus 2005 @ 01:22
TS heeft zeker ook een hekel aan het programma Rides op Discovery channel?
waarin enorm mooie orginele autos worden omgebouwd tot soms vaak nog lelijkere autos dan eendjes

Je moet niet zo zeuren. Als jij zoveel geld zou hebben als die flip, dan zou jij mss ook wel eens een auto ombouwen tot een vehikel dat anderen spuug lelijk vinden... Dat is nou juist de kracht van het ombouwen van autos. Waarbij het allerbelangrijkste is, dat je hem ZELF mooi vindt.

btw, het is zeker geen sonde om ferraris om te bouwen. Die rijden er toch genoeg rond.
PNGmaandag 1 augustus 2005 @ 01:26
Ik vind het echt een puik stukje vakwerk op zich.
Tommy_Kuklinskimaandag 1 augustus 2005 @ 10:59
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:26 schreef PNG het volgende:
Ik vind het echt een puik stukje vakwerk op zich.
Ik ook
Toch zegt mijn rare gevoel dat je niet aan Ferrari's moet klooten
BaraCudamaandag 1 augustus 2005 @ 12:06
Knap gemaakt, maar aan ferrari's mag je niks veranderen.

Enzo Ferrari draait zich om in zijn graf
SIGMA-X10maandag 1 augustus 2005 @ 12:38
Persoonlijk vind ik het erg mooi gedaan hoor! Petje af voor Bert. Dit is heel iets anders dan een BMW 316i te voorzien van M3 sticker. Dit is en blijft een Ferrari. Toch al erg exotisch. Als je die dan iets ombouwt zodat ie er nog mooier uit ziet, waarom niet? Ik zou hetzelfde hebben gedaan als ik de skills, know-how en geld had
j0rritmaandag 1 augustus 2005 @ 13:21
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 23:01 schreef bert308 het volgende:
Zo kinders, en wie heeft er nu nog commentaar?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Meer hier: http://home.tiscali.nl/308gto/p1024.htm en hier: www.ferrari288.com
Geweldig mooie auto! Heel veel respect voor de skills en de uren die je hierin hebt gestopt!

Hij is er zeker op vooruit gegaan wat uiterlijk betreft. Voor een 308 draai je niet eens je hoofd bij als die passeert, teveel moeite. Maar als een (ook al is het wannabe) GTO langskomt die er zó uitziet neem je wel even de tijd om hem uitgebreid te bekijken. Geweldig om hiermee te touren en over een willekeurige boulevard te rijden. Hij mag gezien worden, en je moet je niks aantrekken van al het commentaar hier. De helft mocht willen dat ze zo'n auto hadden staan ipv een afgetrapt Golf II GTI-tje.

Overigens. Een Jaguar uit elkaar slopen om er een Dax Tojeiro (Corba) van te bouwen is geen heiligschennis? En daar hoor je nooit commentaar over, terwijl dat gewoon een stukje glasvezel is met een Chevy 5.7 V8 erin...
SwiffMeistermaandag 1 augustus 2005 @ 23:06
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 13:21 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Geweldig mooie auto! Heel veel respect voor de skills en de uren die je hierin hebt gestopt!

Hij is er zeker op vooruit gegaan wat uiterlijk betreft. Voor een 308 draai je niet eens je hoofd bij als die passeert, teveel moeite. Maar als een (ook al is het wannabe) GTO langskomt die er zó uitziet neem je wel even de tijd om hem uitgebreid te bekijken. Geweldig om hiermee te touren en over een willekeurige boulevard te rijden. Hij mag gezien worden, en je moet je niks aantrekken van al het commentaar hier. De helft mocht willen dat ze zo'n auto hadden staan ipv een afgetrapt Golf II GTI-tje.

Overigens. Een Jaguar uit elkaar slopen om er een Dax Tojeiro (Corba) van te bouwen is geen heiligschennis? En daar hoor je nooit commentaar over, terwijl dat gewoon een stukje glasvezel is met een Chevy 5.7 V8 erin...
ehm, ik neem nooit de moeite om een ferrari goed te bekijken... Zelfs een enzo niet. Om de een of andere reden heb ik wat tegen het merk. De enige mooie ferrari is in mijn optiek een dino.
Verder zou ik nooit een ferrari kopen. Als ik zoveel poen zou hebben, zou ik een lambo aanschaffen...
Toewanmaandag 1 augustus 2005 @ 23:55
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 13:21 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Geweldig mooie auto! Heel veel respect voor de skills en de uren die je hierin hebt gestopt!

Hij is er zeker op vooruit gegaan wat uiterlijk betreft. Voor een 308 draai je niet eens je hoofd bij als die passeert, teveel moeite. Maar als een (ook al is het wannabe) GTO langskomt die er zó uitziet neem je wel even de tijd om hem uitgebreid te bekijken. Geweldig om hiermee te touren en over een willekeurige boulevard te rijden. Hij mag gezien worden, en je moet je niks aantrekken van al het commentaar hier. De helft mocht willen dat ze zo'n auto hadden staan ipv een afgetrapt Golf II GTI-tje.
Ey, niks mis met een Golf GTI he. (nou ja, met sommige wel idd, maar niet allemaal )

Ik vind het zeker een geslaagde conversie. Maar zijn er delen van een originele 288GTO bij de ombouw gebruikt, bv spiegels of lichtunits + voorbumper ?
En al dat gezeur van heiligschennis. Kijk, wanneer het een meer zeldzame Ferrari zou betreffen zou ik ook m'n bedenkingen hebben. Maar met alle respect is het een 308 (zeg ik met m'n Golf ), waarvan er toch vrij veel gebouwd zijn.
D.maandag 1 augustus 2005 @ 23:56
zonde
BaraCudadinsdag 2 augustus 2005 @ 00:03
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 23:55 schreef Toewan het volgende:

[..]

Ey, niks mis met een Golf GTI he. (nou ja, met sommige wel idd, maar niet allemaal )

Ik vind het zeker een geslaagde conversie. Maar zijn er delen van een originele 288GTO bij de ombouw gebruikt, bv spiegels of lichtunits + voorbumper ?
En al dat gezeur van heiligschennis. Kijk, wanneer het een meer zeldzame Ferrari zou betreffen zou ik ook m'n bedenkingen hebben. Maar met alle respect is het een 308 (zeg ik met m'n Golf ), waarvan er toch vrij veel gebouwd zijn.
Tis een ferrari punt.